[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.190 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-10 10:48
Buzz_Fuzz schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 14:35:

Iemand die trouwens een gratis "hue disco" app kan aanraden?
Ik heb hem gewoon gekocht. Ik heb hier al zo veel lol mee gehad dat de prijs van 1 biertje of frisje in de kroeg het wel waard vind :)

Of je koopt Hue Pro en de music update. Zelfde idee en dan heb je voor hetzelfde bedrag nog de uitgebreide Hue Pro app :)

[ Voor 16% gewijzigd door Pusherman_ op 30-01-2015 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Hoeveel programmeer ervaring heb je? Als je geen reactie op de muziek hoeft kan je volgens mij het beste de python library op een pc gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 18:22
eew schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 14:44:
Hoeveel programmeer ervaring heb je? Als je geen reactie op de muziek hoeft kan je volgens mij het beste de python library op een pc gebruiken.
Sowieso reactie op de muziek..
Pusherman_ schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 14:42:
[...]

Ik heb hem gewoon gekocht. Ik heb hier al zo veel lol mee gehad dat de prijs van 1 biertje of frisje in de kroeg het wel waard vind :)
Gebruik je die zo veel?
Ik denk dat dit in mijn geval maar een gimmick zal blijven die ik hooguit 30 seconden tijdens het eerstvolgende familiefeest ga demonstreren en daarna nooit meer :p

.... maar toch wil ik reactie op muziek 8)

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Buzz_Fuzz schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 14:46:
[...]

Sowieso reactie op de muziek..

[...]

Gebruik je die zo veel?
Ik denk dat dit in mijn geval maar een gimmick zal blijven die ik hooguit 30 seconden tijdens het eerstvolgende familiefeest ga demonstreren en daarna nooit meer :p

.... maar toch wil ik reactie op muziek 8)
Met een feestje is het gewoon leuk om aan te hebben. Ik zet hem ook wel eens op een wat chillere modus als we met een wat kleiner groepje een drankje doen bij me thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:13
Je geeft honderden euro's uit aan die lampen en dat wisselgeld wat je eigenlijk ook aan contributen aan die lampen is dan weer teveel... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:12

CyBeRSPiN

sinds 2001

offtopic:
Geld uitgeven voor hardware is een noodzakelijk kwaad. Voor software betalen is blijkbaar vies omdat er ook gratis alternatieven zijn en het niet 'tastbaar' is..
Moet toegeven dat ik zelf ook liever geld aan hardware dan aan software uitgeef (als softwareontwikkelaar zijnde nog wel.. ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 10:40
Als het puur als gimmick is kun je hueManic proberen. Die heeft ook een discoscene: https://play.google.com/s...ils?id=com.urbandroid.hue werkt prima om wat te laten zien en je kunt ook nog de lampen selecteren die je wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat vinden jullie van een Hue in een armatuur waar de lamp op zijn zij ligt?
Verlies je daarmee veel licht?
Ben aan het twijfelen voor in de slaapkamers voor een armatuur die ligt of hangt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 18:22
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 14:55:
offtopic:
Geld uitgeven voor hardware is een noodzakelijk kwaad. Voor software betalen is blijkbaar vies omdat er ook gratis alternatieven zijn en het niet 'tastbaar' is..
Moet toegeven dat ik zelf ook liever geld aan hardware dan aan software uitgeef (als softwareontwikkelaar zijnde nog wel.. ;))
offtopic:
Ditto, (ook als softwareontwikkelaar zijnde nog wel.. ;)) Heb nog voor geen enkele android app betaald omdat er bijna altijd gratis alternatieven zijn... Van die disco app m'n eerste echte aankoop maken, vind ik gewoon ridicuul :p

[ Voor 11% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 30-01-2015 15:15 ]

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 16:17
funske schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:49:
[...]

Op de app van Philips heb je toch de functie Geofencing. Is dat niet wat je bedoelt / wil hebben?
Nope, dat kan met IFTTT ook, dat zodra je thuis komt de lichten aan gaan en dat zodra je weggaat de lichten uit.

Laat ik het anders formuleren: Ik wil dat wanneer ik niet thuis ben, mijn lichten niet aan gaan als de zon ondergaat. Als ik wel thuis ben, wil ik dat mijn lichten wel automatisch aan gaan als de zon onder gaat.

Het recept wat er voor zorgt dat de lichten aan gaan als de zon ondergaat heb ik al (Recept A)

Nu zoek ik een recept B, met daarin een geofencing iets, wat er voor zorgt dat recept A uit, dan wel aan gaat. Dus niet een trigger om de lichten aan of uit te zetten, maar een trigger om recept A aan of uit te zetten. Eigenlijk doet het er niet toe wat recept A doet....je kunt met IFTTT een recept aan of uit zetten, ik wil nu een recept waarmee ik een ander recept aan of uit kan zetten.
tuxken schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 12:21:
[...]

Dit werkt bij mij zonder problemen met Iconnecthue. Je kan een tijdsrange instellen of 'when dark' al dan niet met vertraging. Lichten gaan auto uit bij vertrek.
Is er niet voor android, maar doet ongetwijfeld niet wat ik wel. No offence

[ Voor 14% gewijzigd door OmeAnne op 30-01-2015 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Maar als je softwareontwikkelaar bent kan je waarschijnlijk ook wel zelf iets in elkaar flansen. Met phue kan je binnen 2 minuten doen wat je wilt, er is vast ook wel een python library te vinden die muziek visualiseert, koppel die twee en je bent klaar.

[ Voor 15% gewijzigd door eew op 30-01-2015 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

OmeAnne schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 15:51:
[...]

Nope, dat kan met IFTTT ook, dat zodra je thuis komt de lichten aan gaan en dat zodra je weggaat de lichten uit.

Laat ik het anders formuleren: Ik wil dat wanneer ik niet thuis ben, mijn lichten niet aan gaan als de zon ondergaat. Als ik wel thuis ben, wil ik dat mijn lichten wel automatisch aan gaan als de zon onder gaat.

Het recept wat er voor zorgt dat de lichten aan gaan als de zon ondergaat heb ik al (Recept A)

Nu zoek ik een recept B, met daarin een geofencing iets, wat er voor zorgt dat recept A uit, dan wel aan gaat. Dus niet een trigger om de lichten aan of uit te zetten, maar een trigger om recept A aan of uit te zetten. Eigenlijk doet het er niet toe wat recept A doet....je kunt met IFTTT een recept aan of uit zetten, ik wil nu een recept waarmee ik een ander recept aan of uit kan zetten.

[...]

Is er niet voor android, maar doet ongetwijfeld niet wat ik wel. No offence
Dit klinkt als een taakje voor Tasker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
eew schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:04:
[...]
Dit klinkt als een taakje voor Tasker.
Of Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Kun je daarmee echt goed betrouwbaar detecteren of je thuis bent? Volgens mij niet namelijk.
Je telefoon via wifi pingen werkt niet betrouwbaar (want die schakelt vaak uit om batterij te sparen).
Je telefoon zelf weet vaak wel wanneer je verplaatst en kan met o.a. tasker daarop triggeren.
Is ook makkelijker om mee te stoeien dan Domoticz (of een van de vele andere opensource domotica projectjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 17:05:
[...]

Kun je daarmee echt goed betrouwbaar detecteren of je thuis bent? Volgens mij niet namelijk.
Ligt een beetje aan de telefoon. Met mijn Lumia 920 gaat het goed, met een Lumia 630 hier minder.
En bij een kennis gaat het bij de ene Android wel goed, en de andere die wordt regelmatig gemist.
Aankomst en vertrek gaat altijd goed, maar langdurig thuis dan gaat ie ene soms weer uit.

Maar hoe 'echt goed betrouwbaar' moet het zijn? Het is geen raketinstallatie van defensie natuurlijk.

Ik vind zelf Domoticz leuk om mee te freubelen en het is uitbreidbaar en je kunt er in principe alles mee maken, daarom de suggestie.
Bij mij gaan de lichten altijd aan bij zonsondergang, ook als we nog niet thuis zijn. In de winter zijn ze dan aan voordat we thuis zijn, en in de zomer gaan ze 's avonds pas aan.
En om 23:50 gaat alles vanzelf uit.

Als je dan een keer niet thuis bent, dan gaat het om een paar Watt per lamp wat je dan staat te verstoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

En als mensen denken dat je thuis bent kan dat ook voordelen hebben.

Ik heb nu een alarm in de Bridge zitten dat een huiskamerlamp rond 17 uur aan zet en rond middernacht weer uit, maar dat laatste is irritant als ik thuis ben. Dus ik zou willen dat alleen werkt als ik er niet ben. Als ik er wel ben moeten alle lichten uit gaan als ik sleep tracking start. Dat eerst is redelijk lastig, want tasker kan niets als je zelf niet thuis bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 15:11:
Wat vinden jullie van een Hue in een armatuur waar de lamp op zijn zij ligt?
Verlies je daarmee veel licht?
Ben aan het twijfelen voor in de slaapkamers voor een armatuur die ligt of hangt...
Goede vraag waar ik laatst het antwoord op ontdekte. We hebben twee plafonnieres waarbij de fitting in het midden zit. Met normale gloeilampen verspreidde het licht mooi maar nu er Lux lampen in zitten verspreid het licht slecht en blijft het bij een lichtplek die 1/3 van de plafonniere raakt.

Geen idee of dit je wat wijzer maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sierraalpha88
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-02 11:59
hondapower schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 09:06:
[...]

Je kunt de GU10 Hue lampjes gewoon vastpakken als ze aan zijn, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. Als er E klasse in kan, dan kan alles wat minder warmte maakt er ook in natuurlijk.
Het leek mij in principe ook geen probleem, enigste waar ik door ben gaan twijfelen is de specifieke energieklasse duiding van Philips voor de inbouwspot zelf, ik zal het zien wat er gebeurd dan denk ik :P
ik wil ze morgen toch echt wel gaan plaatsen en daarna lekker knutselen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 22:53:
[...]

Geen idee of dit je wat wijzer maakt?
Ja, niet doen dus :P

Begrijpelijk ook wel, een gloeilamp geeft over de ganse lengte licht, een Hue enkel aan de top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoos
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-09 11:48
Inmiddels heb ik 2 hue e27e en een living colors + A/B. Het werkt allemaal erg goed maar ik wil graag een stapje verder het automatiseren met IFTTT en de alle apps in de iOS store vind ik de mogelijkheden erg beperkt.

Zijn er apps (iOS of osx) waar je wat verder mee kan? Ik hoor het 1 en ander over tasker maar dit is google play store. Of zou ik naar andere systemen moeten gaan kijken zoals domoticz?

Vindt het nog erg spijtig dat siri nog niet samen werkt, dit lijkt me een hele simpele koppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Misschien kun je vermelden wat je precies zoekt, het is nu nogal gissen voor ons.

[ Voor 13% gewijzigd door Fietsbel op 31-01-2015 17:34 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:13
Nou, hebbes! :D Nu uitvinden welke gave mogelijkheden er allemaal voor zijn.

Afbeeldingslocatie: http://pimmeh.duckdns.org/pimmeh/files/hue1.jpgAfbeeldingslocatie: http://pimmeh.duckdns.org/pimmeh/files/hue2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Eindelijk de 5 Hue Lux lampen mogen ontvangen, naast de al aanwezige 3 Hue lampen.

Volgens mij nog niet echt aan bod gekomen, maar dit geeft ook de mogelijkheid om energie te besparen, door bijvoorbeeld 's avond bij TV kijken de lampen te dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoos
Fietsbel schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 17:34:
Misschien kun je vermelden wat je precies zoekt, het is nu nogal gissen voor ons.
Het is misschien wat ver gedacht en misschien iets te veel van het goede maar toepassingen wat ik erg leuk zou vinden:

- Apple tv woonkamer aan > Film modus woonkamer
- Apple tv slaapkamer aan > Film modus slaapkamer
- Tv slaapkamer aan > dim licht slaapkamer
- Spraak besturing
- Met ifttt kan je sms gebruiken maar graag zie ik juist de telefoon functie als trigger

Verder ben ik benieuwd hoe ze toepassingen gaan maken bij films om extra licht effecten toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:21
Hier ook eerste kennismaking met Hue gehad dmv een startersset GU10. Eerste indruk is dat het lekker werkt, set lijkt bij elkaar wel iets minder licht te geven dan de 3 spots die er hiervoor in zaten. Verder nog een livingwhites lamp opgedoken die ergens in de kast lag, deze in de slaapkamer aangesloten. In combinatie met Yonomi, gooit deze nu 's ochtends mijn Sonos en lamp tegelijk aan :*) Tevens een Hue Tap in de woonkamer opgehangen, merk wel dat die onmisbaar is, want nu in de slaapkamer moet ik elke keer naar mijn telefoon grijpen. Daar gaat dus ook een Hue Tap bij komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
jip_86 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 10:34:
Hier ook eerste kennismaking met Hue gehad dmv een startersset GU10. Eerste indruk is dat het lekker werkt, set lijkt bij elkaar wel iets minder licht te geven dan de 3 spots die er hiervoor in zaten. Verder nog een livingwhites lamp opgedoken die ergens in de kast lag, deze in de slaapkamer aangesloten. In combinatie met Yonomi, gooit deze nu 's ochtends mijn Sonos en lamp tegelijk aan :*) Tevens een Hue Tap in de woonkamer opgehangen, merk wel dat die onmisbaar is, want nu in de slaapkamer moet ik elke keer naar mijn telefoon grijpen. Daar gaat dus ook een Hue Tap bij komen :)
overweeg domoticz.
Dat heb je er snel uit, kan je werken met kaku schakelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 11:07

LoneWolf

Just a Byte

Vind domoticz voor Hue nog niet optimaal, kleurkiezer is niet fijn genoeg je kan bv geen warm-wit kiezen, en qua kleur is t ook niet echt fijn af te stellen
T zou veel prettiger zijn als je vanuit domoticz de reeds opgeslagen scenes zou kunnen aanroepen.

Ik heb ipv de tap een extra Living Colors (gen3)remote genomen, kan je weliswaar maar 2 scenes op kwijt , maar heb je wel 1 knop aan en uit, en makkelijke dim optie. Kost ook maar de helft...
(Of evenveel maar dan heb je er ook nog een living colors bij als je beetje zoekt :) )

[ Voor 35% gewijzigd door LoneWolf op 02-02-2015 12:49 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Nadeel van zo'n remote is dat je die in het donker moeilijk kan bedienen. Je loopt een donkere slaapkamer in, dan moet je op de tast de goede knop kunnen vinden. Op het moment lijkt een tap mij nog de makkelijkste oplossing. Ik huur nu, dus om hier alle wandschakelaars te vervangen is voor mij nu geen optie. Komend jaar ga ik nieuwbouwen, dan is het allemaal wat makkelijker om dat te regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-10 15:42
Vorige week mijn Hue lampen besteld bij bol.com, maar de bestelling is zojuist geannuleerd... :( Wat is dat toch? Zijn ze bezig met een nieuwe versie ofzo? Zit helaas met bol.com bonnen die ik uiteraard nergens anders in kan wisselen, anders had ik ze wel ergens anders vandaan gehaald.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 11:07

LoneWolf

Just a Byte

jip_86 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:37:
Nadeel van zo'n remote is dat je die in het donker moeilijk kan bedienen. Je loopt een donkere slaapkamer in, dan moet je op de tast de goede knop kunnen vinden. Op het moment lijkt een tap mij nog de makkelijkste oplossing. Ik huur nu, dus om hier alle wandschakelaars te vervangen is voor mij nu geen optie. Komend jaar ga ik nieuwbouwen, dan is het allemaal wat makkelijker om dat te regelen :)
Hmmm ik kan op de tast de knoppen op de remote (zeker de scene) makkelijker vinden dan op de tap hoor! die op de remote steekt uit, de tap zijn bijna vlak.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 22:57
Elke "knop" op de touch remote is aan, behalve de uitknop... de 3 scenes gaan de lampen aan en de aanknop ook... en als je hem aanraakt licht die nog op ook.

Een fysieke schakelaar zou leuk zijn maarja....

Heb zelf sinds kort 3 NFC tags gekoppeld met de HUE. Werkt best grappig icm Huetro, alleen jammer dat de limitatie is dat je de telefoon eerst moet unlocken.... Maar das een veiligheidsdingetje helaas.

[ Voor 5% gewijzigd door Waah op 02-02-2015 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoos
Op de producten van hue zit geen marge dit zal mogelijk het probleem zijn. Zoals je op bol ook ziet als er al externe verkopers zijn ze de prijs veel hoger moeten zetten omdat ze er anders op moeten toeleggen.
Soepstengel schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:48:
Vorige week mijn Hue lampen besteld bij bol.com, maar de bestelling is zojuist geannuleerd... :( Wat is dat toch? Zijn ze bezig met een nieuwe versie ofzo? Zit helaas met bol.com bonnen die ik uiteraard nergens anders in kan wisselen, anders had ik ze wel ergens anders vandaan gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-10 04:12
mdoos schreef op maandag 02 februari 2015 @ 16:03:
Op de producten van hue zit geen marge dit zal mogelijk het probleem zijn.
[...]
Lijkt me sterk. Philps heeft er ook belang bij dat retailers hun spullen verkopen. Er zal dus vast wel een prikkel voor hen in zitten, lees: marge op zitten.
Maar bij Fonq nog een beetje minder marge dan: € 10,= korting bij € 40,=+
Zie: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43681600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Tuurlijk zit er marge op, zal nog best flink zijn denk ik. Veel meer dan 10 euro, dat weet ik zeker..
Maar zoals met zoveel 'premium' producten zal er vanuit de fabrikant wel een verplichte prijsstelling bijhoren: verkopen tegen de adviesprijs of helemaal niet. Net als met Apple producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoos
Ik heb toegang tot het inkoopkanaal van philips en weet daarom wat ze marges zijn, je praat over een marge van zoon 10-15% met hue. Enkel valt er met philips wel te praten als je grote aantallen tegelijk afneemt voor wat extra korting. Dat je hem bij fonq met de code goedkoop kan krijgen is uiteraard marketing op een order van €40,- verdienen ze 0,0 maar in de praktijk zal de gemiddelde bestelling met de code stuk hoger liggen dan €40,-.

Marges bij philips (lighting) zijn teleurstellend vele retailer zijn de rug ook al aan het keren.

Daarnaast mag je als retailer niet zomaar Hue verkopen ze werken voor hue met geselecteerde dealers

[ Voor 18% gewijzigd door mdoos op 02-02-2015 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:40

Nicap

Tsssk....

mdoos schreef op maandag 02 februari 2015 @ 16:30:
Ik heb toegang tot het inkoopkanaal van philips en weet daarom wat ze marges zijn, je praat over een marge van zoon 10-15% met hue. Enkel valt er met philips wel te praten als je grote aantallen tegelijk afneemt voor wat extra korting. Dat je hem bij fonq met de code goedkoop kan krijgen is uiteraard marketing op een order van €40,- verdienen ze 0,0 maar in de praktijk zal de gemiddelde bestelling met de code stuk hoger liggen dan €40,-.

Marges bij philips (lighting) zijn teleurstellend vele retailer zijn de rug ook al aan het keren.

Daarnaast mag je als retailer niet zomaar Hue verkopen ze werken voor hue met geselecteerde dealers
Dus bij de Praxis gingen ze met verlies de deur uit met de 2+1 aktie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-10 15:42
Ik heb het idee dat er een nieuwe versie van de hue lampen aan zit te komen en dat daardoor de voorraad nu flink aan het inzakken is. 28 maart vorig jaar kwamen er ook nieuwe lampen uit, dus misschien nu ook wel weer ergens? :P

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:44
Marcva schreef op maandag 02 februari 2015 @ 16:09:
[...]

Lijkt me sterk. Philps heeft er ook belang bij dat retailers hun spullen verkopen. Er zal dus vast wel een prikkel voor hen in zitten, lees: marge op zitten.
Maar bij Fonq nog een beetje minder marge dan: € 10,= korting bij € 40,=+
Zie: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43681600
2x Hue GU10 besteld voor in de keuken, apart afgerekend dus €20,- korting :)

Morgenavond worden ze geleverd!

Thanks voor de post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJudge
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:28
ZuinigeRijder schreef op zondag 01 februari 2015 @ 22:27:
Eindelijk de 5 Hue Lux lampen mogen ontvangen, naast de al aanwezige 3 Hue lampen.

Volgens mij nog niet echt aan bod gekomen, maar dit geeft ook de mogelijkheid om energie te besparen, door bijvoorbeeld 's avond bij TV kijken de lampen te dimmen.
Zorgt dimmen inderdaad voor een lager energieverbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 21:59

flipkipse

Google it

Ik ben is aan het kijken of het mogelijk is om een alles omvattende app te maken, dus zit even wat requirements uit dit topic te filteren. Iemand nog aanvullingen?

Requirements:
• Light grouping
• Voice Commands (included Teach mode for operations)
• Scene creation
• Lava lamp color

• If … then … option
(weather, wifi )
• Export / Import Settings

Options:
• Widget Control

Certified Google Teacher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-10 04:12
flipkipse schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 08:58:

• If … then … option
(weather, wifi )
Dat zou fantastisch zijn! :9~
Mag ik ook nog wat in de wensput roepen?
Ik zou naast "if / then" ook "and" willen toevoegen. En stiekem misschien ook wel "or".
Dat vind ik zowel bij de native app, als IFTTT een gemis. Licht uit als ik de verbinding met mijn Wifi verlies, maar wel graag als ik alleen thuis ben. Licht aan als ik thuis kom, maar graag alleen als het donker is. Van die dingen..... :) Ik ben zelf geen ICT-er, maar als gebruiker van Excel loop ik daar ook wel eens mee te klooien. Moet in app's vast ook kunnen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 10:00

Simkin

Bzzzzz

Ik ben is aan het kijken of het mogelijk is om een alles omvattende app te maken, dus zit even wat requirements uit dit topic te filteren. Iemand nog aanvullingen?

Requirements:
• Light grouping
• Scene creation
• Lava lamp color

• If … then … option
(weather, wifi )

Options:
• Widget Control
Leuk iniatief!

Wat ik zo snel kan bedenken:
- categorieren/tabs voor scenes (keuken, sfeer, avond, ..)
- wekker/scheduler met fade in/out
- random time operation in ifThenElse logic (ga aan/uit 30m voor/na tijdstip)
- geen limiet aantal lampen in groep
- opslaan scenes op bridge/cloud
- kopieeren van scenes (als basis voor aanmaken 2de scene)
- Sorteren lampen op naam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odvdveer
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-06-2022
Wat ik graag in een app zou willen is de mogelijkheid om bijv. 15 minuten voor zonsopkomst de lampen aan te doen. Niet random, maar een vast aantal minuten ten opzichte van zonsopkomst of ondergang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UrbanSnEAky
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-10 15:00
odvdveer schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 09:49:
Wat ik graag in een app zou willen is de mogelijkheid om bijv. 15 minuten voor zonsopkomst de lampen aan te doen. Niet random, maar een vast aantal minuten ten opzichte van zonsopkomst of ondergang
hue Daylight biedt hier een antwoord op.
Hierbij worden 30 minuten voor zonsondergang de lampen aan of uitgezet (met behulp van scenes). De instellingen worden in de bridge opgeslagen, dus de app hoeft niet altijd te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse

flipkipse

Google it

Simkin schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 09:45:
[...]

Leuk iniatief!

Wat ik zo snel kan bedenken:
- categorieren/tabs voor scenes (keuken, sfeer, avond, ..)
- wekker/scheduler met fade in/out
- random time operation in ifThenElse logic (ga aan/uit 30m voor/na tijdstip)
- geen limiet aantal lampen in groep
- opslaan scenes op bridge/cloud
- kopieeren van scenes (als basis voor aanmaken 2de scene)
- Sorteren lampen op naam
Ik begin met de basis zoals genoemd, en ga dan als het aanslaat (hoog aantal download) extra functionaliteit toevoegen. In de hoop om een top app te maken.

Ik hoop binnen een week de eerste versie hier te hebben staan, en dan samen een complete app maken. Dus alle input is welkom

[ Voor 8% gewijzigd door flipkipse op 03-02-2015 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-10 07:28

BPi

odvdveer schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 09:49:
Kan via Homewizard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®i©ha®d
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 14:26

Requirements:
• Light grouping
• Scene creation
• Lava lamp color

• If … then … option
(weather, wifi )

Options:
• Widget Control
GPS Fenching op basis van tijd van de dag. Dus alleen de lichten aan als je binnen een GPS fench bent, maar als de zon al onder is.
Lampen fade in / out op basis van zon op en ondergang. (http://www.astronova.nl/licht-donker-schemering-actueel.html)

Sommige vrienden zijn als de schaduw, je ziet ze alleen als de zon schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pheppy
  • Laatst online: 26-09 01:21
Waah schreef op maandag 02 februari 2015 @ 15:37:
Heb zelf sinds kort 3 NFC tags gekoppeld met de HUE. Werkt best grappig icm Huetro, alleen jammer dat de limitatie is dat je de telefoon eerst moet unlocken.... Maar das een veiligheidsdingetje helaas.
Als je Exposed framework (root nodig) onder android installeert, dan kan je vervolgens met NFC LockScreenOffEnabler de NFC functie ook laten functioneren als het scherm uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 22:57
pheppy schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 12:05:
[...]

Als je Exposed framework (root nodig) onder android installeert, dan kan je vervolgens met NFC LockScreenOffEnabler de NFC functie ook laten functioneren als het scherm uit staat.
Had even moeten melden dat ik Windows Phone heb ;) Maar bedankt voor de tip :D

[ Voor 3% gewijzigd door Waah op 03-02-2015 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pheppy
  • Laatst online: 26-09 01:21
Waah schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 12:06:
[...]

Had even moeten melden dat ik Windows Phone heb ;) Maar bedankt voor de tip :D
Jammer. Dan weet je wat je volgende telefoon moet zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse

flipkipse

Google it

®i©ha®d schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 10:14:
[...]

GPS Fenching op basis van tijd van de dag. Dus alleen de lichten aan als je binnen een GPS fench bent, maar als de zon al onder is.
Lampen fade in / out op basis van zon op en ondergang. (http://www.astronova.nl/licht-donker-schemering-actueel.html)
Hoop in 2 - 4 dagen de eerste Mockups te hebben van het design, en dan maak ik er een topic voor aan. Met de developing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Soepstengel schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:48:
losse lampen?
Ik vind het ook vreemd dat bol aangeeft voorraad te hebben terwijl bijna over E27 op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne

Requirements:
• Light grouping
• Scene creation
• Lava lamp color

• If … then … option
(weather, wifi )

Options:
• Widget Control
Hey goed initiatief!

Mag ik hier nog aan toevoegen dat je het niet te lastig voor jezelf en andere moet maken met de if this then that...enz.
Doe als ifttt.com en creëer een soort van recepten die uit 2 onderdelen bestaan, een voorwaarde en een actie en dit recept kan aan of uit staan. Wat ifttt.com mist en wat jij dan wel zou kunnen toevoegen is een de mogelijkheid om een recept te maken die een ander recept aan of uit kan zetten. Zo krijg je dus min of meer een if this then if this...bestaand uit losse componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse

flipkipse

Google it

OmeAnne schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:21:
[...]

Hey goed initiatief!

Mag ik hier nog aan toevoegen dat je het niet te lastig voor jezelf en andere moet maken met de if this then that...enz.
Doe als ifttt.com en creëer een soort van recepten die uit 2 onderdelen bestaan, een voorwaarde en een actie en dit recept kan aan of uit staan. Wat ifttt.com mist en wat jij dan wel zou kunnen toevoegen is een de mogelijkheid om een recept te maken die een ander recept aan of uit kan zetten. Zo krijg je dus min of meer een if this then if this...bestaand uit losse componenten.
* Mockups zijn in aanmaak
* Website voor de app is aangevraagd
* Alle requirements zijn opgesteld
* Het idee is zowel pro als free te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Voor ifttt achtige dingen kun je toch beter Tasker of Llama achtige plugins voor schrijven? Dat wiel zou ik niet opnieuw gaan uitvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
flipkipse schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:36:
[...]

* Mockups zijn in aanmaak
* Website voor de app is aangevraagd
* Alle requirements zijn opgesteld
* Het idee is zowel pro als free te gaan
En wij mogen het gaan BETA testen en krijgen daardoor de Pro versie voor free?? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01:47
Goed overzicht houden bij 10+ lampen, bij de Philips app blijf je aan het scrollen of krijg je idere keer het kleurenpallet, maar dat kan ook komen omdat ik maar 1 normale en de rest Lux of Living White adapters heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 14:58
Via de Hue Daylight app zie ik dat mijn Bridge erg veel verschillende scenes heeft, ook een boel met dezelfde naam, heeft iemand toevallig een idee hoe ik deze kan opschonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse

flipkipse

Google it

Trommel geroffel:

Begin is er: http://huepp.com

Programmeren is begonnen, Grafisch Design is begonnen, Website opbouw is begonnen.

De site wordt geupdate zodra de eerste mockups er zijn.

Wel zo handig om een centrale plek buiten tweakers te hebben om iedereen te informeren over het proces.

Doel is om binnen 40 dagen de finale release voor Android te hebben. Daarna deze te porten naar IOS. (Object - C zet je makkelijker om als andersom)

[ Voor 89% gewijzigd door flipkipse op 03-02-2015 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scubamichel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:54
Tovenaar schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 15:59:
Via de Hue Daylight app zie ik dat mijn Bridge erg veel verschillende scenes heeft, ook een boel met dezelfde naam, heeft iemand toevallig een idee hoe ik deze kan opschonen?
Volgens de API is dat niet mogelijk.
Zie ook: http://www.developers.mee...not-possible-delete-scene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UrbanSnEAky
  • Laatst online: 07-10 15:00
Helaas kan je scenes niet verwijderen.

"Scenes cannot be deleted from the bridge. When the maximum number of scenes has been reached the scene which has been used the least is recycled."
http://www.developers.meethue.com/documentation/scenes-api

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
ZuinigeRijder schreef op zondag 01 februari 2015 @ 22:27:

DutchJudge schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 08:26:
[...]

Zorgt dimmen inderdaad voor een lager energieverbruik?
Meten is weten. Disclaimer: eenvoudige ALDI stroommeter

2 Hue Lux lampen (dus het verbruik is voor twee lampen):
100%: 18 W
75%: 11 W
50%: 6 W :9 = 1/3 verbruik
25%: 3.5 W

2 Hue lampen (gewoon ingeschakeld, geen speciale kleur ingesteld, verbruik is voor twee lampen):
100%: 8.9 W
75%: 6.5 W
50%: 3.5 W
25%: 1.5 W

Waarschijnlijk gaan de LED lampen ook langer mee wanneer ze gedimd worden :?

Dus de Hue lampen zijn zuiniger dan de Hue Lux lampen volgens mijn ALDI meter op de standaard kleur 8)7
Misschien dat anderen met betrouwbaardere meter andere resultaten krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft er waarschijnlijk ook mee te maken dat de Hue 600lumen doen, en de Hue Lux 750lumen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Fire69 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 19:41:
Heeft er waarschijnlijk ook mee te maken dat de Hue 600lumen doen, en de Hue Lux 750lumen :)
Ja, maar het verbruik is maar de helft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, overige verschil ligt misschien dan toch aan je Aldi-meter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odvdveer
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-06-2022
SSnEAkyy schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 10:00:
[...]

Hierbij worden 30 minuten voor zonsondergang de lampen aan of uitgezet (met behulp van scenes). De instellingen worden in de bridge opgeslagen, dus de app hoeft niet altijd te draaien.
Bedankt, ik ga het proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
SSnEAkyy schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 10:00:
[...]
En als je ze intelligenter wilt schakelen kan dat met heel veel domotica software.

Ik heb zelf home-asisstant in gebruik. Makkelijke UI en 'volgt' de presence van mensen aan de hand van de verbonden wifi devices. Simpel maar effectief :).

Dit moet natuurlijk wél altijd draaien. Dit werkt op mijn raspberry pi (in tegenstelling tot de java pakketten) dus dat is geen probleem.

[ Voor 8% gewijzigd door ANdrode op 04-02-2015 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
flipkipse schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 17:28:
Trommel geroffel:

Begin is er: http://huepp.com

Programmeren is begonnen, Grafisch Design is begonnen, Website opbouw is begonnen.

De site wordt geupdate zodra de eerste mockups er zijn.

Wel zo handig om een centrale plek buiten tweakers te hebben om iedereen te informeren over het proces.

Doel is om binnen 40 dagen de finale release voor Android te hebben. Daarna deze te porten naar IOS. (Object - C zet je makkelijker om als andersom)
Leuk initiatief man! Helaas is mijn programmeerkennis mager, maar als je bv. hulp nodig hebt met Taal dingen (ik beheers uitstekend NL & ENG) dan wil ik je daar wel mee helpen.

Ben benieuwd naar de ontwikkeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse

flipkipse

Google it

Pusherman_ schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 09:23:
[...]

Leuk initiatief man! Helaas is mijn programmeerkennis mager, maar als je bv. hulp nodig hebt met Taal dingen (ik beheers uitstekend NL & ENG) dan wil ik je daar wel mee helpen.

Ben benieuwd naar de ontwikkeling!
Dat zou op den duur misschien wel van pas komen. Momenteel eerst de sketches afmaken van alle pagina's en alle functionaliteit bepalen.

Ik ben iemand die altijd alles structureel aanpakt volgens het marketingsconcept. Vandaar dat alles uitgebreid beschreven wordt op de website. Die ook al in opbouw is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-10 15:52
flipkipse schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 09:25:
[...]

Dat zou op den duur misschien wel van pas komen. Momenteel eerst de sketches afmaken van alle pagina's en alle functionaliteit bepalen.

Ik ben iemand die altijd alles structureel aanpakt volgens het marketingsconcept. Vandaar dat alles uitgebreid beschreven wordt op de website. Die ook al in opbouw is :)
Stomme vraag, voor IOS en/of Android?

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse

flipkipse

Google it

Bas Post schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 10:54:
[...]

Stomme vraag, voor IOS en/of Android?
flipkipse in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie"

"Doel is om binnen 40 dagen de finale release voor Android te hebben. Daarna deze te porten naar IOS. (Object - C zet je makkelijker om als andersom)"

Teasertje:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/b1YEHONl.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door flipkipse op 04-02-2015 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Niets ten nadele van je initiatief en ik hoop ook dat je een mooie app kunt ontwikkelen maar steeds wat plaatjes laten zien komt bij mij meer over alsof je heel erg snel mooie plaatjes hebt maar voordat het eea ook daadwerkelijk goed werkt ben je nog wel een stukje verder. Daarnaast lijkt mij die 40 dagen ook wel erg hoopvol maar goed.. waar ik vooral op doel is dat het niet direct zoveel toevoegt aan dit topic naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse

flipkipse

Google it

la_fusion schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 12:20:
Niets ten nadele van je initiatief en ik hoop ook dat je een mooie app kunt ontwikkelen maar steeds wat plaatjes laten zien komt bij mij meer over alsof je heel erg snel mooie plaatjes hebt maar voordat het eea ook daadwerkelijk goed werkt ben je nog wel een stukje verder. Daarnaast lijkt mij die 40 dagen ook wel erg hoopvol maar goed.. waar ik vooral op doel is dat het niet direct zoveel toevoegt aan dit topic naar mijn idee.
Dat is een screen die ik gemaakt heb van af mijn telefoon. Het grootste gedeelte van het wireframe staat al. De HUE API's zijn straight forward. De eerste light controller heb ik al af. (Even wat knoppen gemaakt, en via hex de kleuren gezet om de verbinding en het koppelen van lampen te testen). Op een avond kan je veel doen.

Dit is puur eerste screentje wat ik even vrij gaf, voor de rest heb ik er nog nooit 1 vrij gegeven? Beantwoorde puur de vraag, de rest van de info is zometeen op de site te vinden.

Waarom zou 40 dagen hoopvol zijn? De grootste gevaren zie ik in de:
- Color picker
- Schedular
- voice command
- If / Then

De Hue spullen zijn niet zo lastig.

[ Voor 3% gewijzigd door flipkipse op 04-02-2015 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ga je ook rekening houden met huishoudens met meer dan 1 persoon? Dus bijv beide op eigen telefoon de config kunnen inzien/aanpassen?
Ga je alles draaien vanuit de app zelf of maak je een soort cloud oplossing die de aansturing doet?
Scheduler op een iOS device gaat nog een mooie uitdaging worden volgens mij.

De Hue api is idd erg simpel, maar enkel beschikbaar als je op hetzelfde netwerk zit. Is er voor remote ook een API?
edit: ze zijn wel bezig met een Remote API zie ik, maar is er nog niet of heel beperkt voor geselecteerde partners: http://www.developers.meethue.com/content/remote-api

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeRSPiN op 04-02-2015 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
flipkipse schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:16:
[...]

Dat is een screen die ik gemaakt heb van af mijn telefoon. Het grootste gedeelte van het wireframe staat al. De HUE API's zijn straight forward. De eerste light controller heb ik al af. (Even wat knoppen gemaakt, en via hex de kleuren gezet om de verbinding en het koppelen van lampen te testen). Op een avond kan je veel doen.

Dit is puur eerste screentje wat ik even vrij gaf, voor de rest heb ik er nog nooit 1 vrij gegeven? Beantwoorde puur de vraag, de rest van de info is zometeen op de site te vinden.

Waarom zou 40 dagen hoopvol zijn? De grootste gevaren zie ik in de:
- Color picker
- Schedular
- voice command
- If / Then

De Hue spullen zijn niet zo lastig.
Ik doel op de website en allerlei andere berichten die je vrij vlot achter elkaar plaatste. Ik wens je veel succes en het zou mooi zijn maar ik weet uit ervaring dat bijvoorbeeld zaken als geofencing(en dus ook aansturing buiten het lokale wifi), if this AND this, colorpicker, meerdere apparaten ondersteunen, verschillende states tijdens het gebruik, het snel aansturen van de juiste lampen op de juiste manier.

Kortom, het aansturen van de Hue lampen is echt niet het probleem nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse

flipkipse

Google it

CyBeRSPiN schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:22:
Ga je ook rekening houden met huishoudens met meer dan 1 persoon? Dus bijv beide op eigen telefoon de config kunnen inzien/aanpassen?
Ga je alles draaien vanuit de app zelf of maak je een soort cloud oplossing die de aansturing doet?
Scheduler op een iOS device gaat nog een mooie uitdaging worden volgens mij.

De Hue api is idd erg simpel, maar enkel beschikbaar als je op hetzelfde netwerk zit. Is er voor remote ook een API?
Ik ga me eerst richten op de android variant dus de IOS tijden laat ik bij die 40 dagen buiten beschouwing. Waarom? omdat ik van mening ben dat android het meeste kan bieden voor de HUE, en dit makkelijker om zet naar IOS.
la_fusion schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:26:
[...]

Ik doel op de website en allerlei andere berichten die je vrij vlot achter elkaar plaatste.
Waarom is het stom om een countdown te maken, zo hoef ik me niet hoofdzakelijk op de website te richten. Dit geeft mij even de ruimte om me op de app te focussen maar wel alvast belangstellende te vergaren. De website was namelijk maar 25 minuten werk.

[ Voor 30% gewijzigd door flipkipse op 04-02-2015 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Mijn aandachtspuntjes waren generiek (ondersteuning meer dan 1 user, bediening/scheduling buitenshuis), niet enkel doelend op iOS.
En ik deel de mening van la_fusion: de Hue API is erg simpel, maar vergis je niet in de complexiteit van het geheel.
Hoop desondanks dat het je lukt om een mooie app te maken, als je tzt testers zoekt laat maar weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse

flipkipse

Google it

CyBeRSPiN schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:52:
Mijn aandachtspuntjes waren generiek (ondersteuning meer dan 1 user, bediening/scheduling buitenshuis), niet enkel doelend op iOS.
En ik deel de mening van la_fusion: de Hue API is erg simpel, maar vergis je niet in de complexiteit van het geheel.
Hoop desondanks dat het je lukt om een mooie app te maken, als je tzt testers zoekt laat maar weten :)
bediening/scheduling buitenshuis - Daarvoor hoef ik het wiel niet opnieuw uit te vinden: https://github.com/jarvisinc/PhilipsHueRemoteAPI

Color picker - Daarvoor hoef ik het wiel ook niet opnieuw uit te vinden:
https://github.com/LarsWerkman/HoloColorPicker

[ Voor 9% gewijzigd door flipkipse op 04-02-2015 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:54
Ik weet dat dit al al voorbij is gekomen, maar zouden de mensen die al GU10 spots hebben mischien even kunnen aangeven of deze bevallen en of het product al volwassen is?

En zijn ze echt een stuk langer dan een normale spot? Had er iemand problemen dat ze uitstaken?

Ik twijfel al tijden om een drietal spots in de keuken te vervangen maar ben toch nog een beetje huiverig of de GU10 goed genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
Torgo schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 14:15:
Ik weet dat dit al al voorbij is gekomen, maar zouden de mensen die al GU10 spots hebben mischien even kunnen aangeven of deze bevallen en of het product al volwassen is?

En zijn ze echt een stuk langer dan een normale spot? Had er iemand problemen dat ze uitstaken?

Ik twijfel al tijden om een drietal spots in de keuken te vervangen maar ben toch nog een beetje huiverig of de GU10 goed genoeg is.
Inmiddels in het bezit van 5 GU10 spots waarvan 3 in de gang en en 2 in de keuken.

Ik ben zeer tevreden over de spots, ja ze steken iets uit persoonlijk vind ik het niet heel storend eerlijk gezegd. Naar mijn idee is dit een volwassen product en de ideale uitkomst voor de GU10 fittingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:15
Ik heb een 9-tal GU10 spots. Wat mij betreft zijn ze net zo goed (of beter) dan het origineel. Dat de spot 1 cm langer is stoort mij niet. Het verschil leek groot maar in de praktijk valt het mij niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Het ligt maar net aan je armatuur, als je een gefixeerde voet hebt steken ze iets uit. Met een losse voet heb je daar geen last van :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:41
Ik heb een vrij simpel GU10 setje van de praxis. Daar passen ze gewoon geheel vrij in. Steken niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower

Zijn gewoon goed, heb ze ruim een jaar nu en ze branden elke avond een uur of 5.
De E27 is feller, maar de GU10 is ook fel zat.
Ja ze zijn iets langer. Er zullen een aantal armaturen zijn waar ze niet in passen, maar meestal is er nog wel genoeg ruimte.

Maar je kunt ook gewoon ergens een set kopen om uit te proberen en als het niet bevalt weer terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oinkoink12
  • Laatst online: 28-07 15:30
Hi,

Ik ben nieuw hier. Wil tzt voor een aantal lampen overstappen op HUE.
Ik heb nu de mogelijkheid om een aantal livingwhites lampen en plugs aan te schaffen voor een goed gereduceerd tarief.

Heeft iemand hier ervaring met livingwhites/HUE met een e27->E14 omvormer ertussen (behalve dat ze lelijk zijn ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 02:08
Weet iemand hoe ik dit correct kan inrichten?

Situatie: hue bridge, een berg lampen door het hele huis en een living colors-remote. Deze remote is gekoppeld met alle lampen (dat moet ook). De remote heeft 3 voorkeurknopjes. Deze wil ik graag programmeren om een enkele lamp op een voorgedefinieerde stand te zetten, waarbij de overige lampen met rust moeten worden gelaten. Dit lukt me vooralsnog niet: telkens als ik een voorkeur vastleg, dan wordt deze vastgelegd voor alle lampen. De betreffende lamp gaat dan inderdaad aan, maar alle andere gaan uit.

Dus ik wil dat een voorkeurknopje 1 van de geprogrammeerde lampen bedient, en de rest met rust laat. Kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Laatst online: 10-09 13:33

Ik heb er sinds kort 2 in mijn douche. Geven wat mij betreft zeer mooi en ruim voldoende licht.

Ik heb ze in een inbouwspot waar je de lamp plaatst aan de voorzijde. De fitting is los en de lamp kan dus zo lang zijn als je ruimte hebt en steekt hierdoor niet uit. Deze spot heeft een diffuus afdekglaasje wat ik ook een mooi lichtbeeld vind geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:19
PhilipsFan schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:58:
Weet iemand hoe ik dit correct kan inrichten?

Situatie: hue bridge, een berg lampen door het hele huis en een living colors-remote. Deze remote is gekoppeld met alle lampen (dat moet ook). De remote heeft 3 voorkeurknopjes. Deze wil ik graag programmeren om een enkele lamp op een voorgedefinieerde stand te zetten, waarbij de overige lampen met rust moeten worden gelaten. Dit lukt me vooralsnog niet: telkens als ik een voorkeur vastleg, dan wordt deze vastgelegd voor alle lampen. De betreffende lamp gaat dan inderdaad aan, maar alle andere gaan uit.

Dus ik wil dat een voorkeurknopje 1 van de geprogrammeerde lampen bedient, en de rest met rust laat. Kan dit?
nee dat kan bij mijn weten niet. Wat wel kan is met een afstandsbediening dus niet alle lampen koppelen, dan schakelt hij die lampen ook niet. Maar dat is niet wat moet als ik je verhaaltje zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Is het eigenlijk mogelijk om alle lampen in huis op 1 bridge aan te sluiten. Maar wel meerdere livingcolors afstandsbedieningen te hebben welke reageren op een aantal zelf geselecteerde lampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
LJ80 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 08:41:
Is het eigenlijk mogelijk om alle lampen in huis op 1 bridge aan te sluiten. Maar wel meerdere livingcolors afstandsbedieningen te hebben welke reageren op een aantal zelf geselecteerde lampen?
Ja dat is mogelijk. Als je zoekt in dit topic of op de Beaumotica website staat het daar uitgelegd. Zo heb ik zelf thuis ook 1 master afstandsbediening, 1 afstandsbediening voor de lampen beneden en 1 afstandsbediening voor boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Oke mooi, dat kan ik de lampen van de eettafel apart dimmen ten opzichte van de zithoek in de huiskamer. Nu ik nog 1 ab heb dimt alles tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
LJ80 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 08:41:
Je kan 50 lampen aansluiten op de Bridge. Je kunt per afstandsbediening lampen aanmelden of afmelden die je wilt bedienen.

http://www.beaumotica.nl/...mpen-aan-op-de-hue-bridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Imperial Guard schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 08:58:
[...]

Je kan 50 lampen aansluiten op de Bridge. Je kunt per afstandsbediening lampen aanmelden of afmelden die je wilt bedienen.

http://www.beaumotica.nl/...mpen-aan-op-de-hue-bridge
thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmm
Wordt het niet eens tijd een FAQ te creëren en mensen die 'alweer-eens-de-zo-vaak-beantwoorde-vraag' opnieuw stellen 'keihard' die richting op te sturen...
Ik zie de laatste tijd te vaak weer die vraag van koppelen van AB voorbij komen...
Veel zijn gewoon domweg te lui om een beetje te zoeken...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2015 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 09:04:
Hmmmm
Wordt het niet eens tijd een FAQ te creëren en mensen die 'alweer-eens-de-zo-vaak-beantwoorde-vraag' opnieuw stellen 'keihard' die richting op te sturen...
Ik zie de laatste tijd te vaak weer die vraag van koppelen van AB voorbij komen...
Veel zijn gewoon domweg te lui om een beetje te zoeken...
Strak plan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-10 15:31

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-10 16:46
Heb de app op mn iPhone geupdate, maar bij het openen van de app knalt de app er meteen weer uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
deBennie schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 19:40:
Heb de app op mn iPhone geupdate, maar bij het openen van de app knalt de app er meteen weer uit?
Bij mij ook. Ik heb de app verwijderd, auto update uitgezet, en opnieuw gedownload. Je downloadt momenteel eerst de vorige versie nog uit de app store.
Verder heb ik een één-ster review achtergelaten dat het niet meer werkt.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-04 21:46
Bij mij werkt hij ook niet meer na update zojuist, klapt er ook uit.
Iphone 6 en ipad air2
Ook heb ik een negatieve recentie achter gelaten hiervoor.
Maar goed dat ik een tap heb, anders kon ik niets meer ;)

[ Voor 20% gewijzigd door reinier666 op 05-02-2015 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook hetzelfde probleem na de update :(
Dat geloof je toch niet, testen ze niet voor het vrijgeven?
(Gebruik i.c.m. een iPad Air 2)

Edit: Overigens blijft de app wel draaien op de achtergrond, dubbeltap maar op je Home button...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2015 21:43 ]

Pagina: 1 ... 50 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.