Yup, dat zou gewoon moeten werken. Homey is in ieder geval iets waar ik vol verwachting naar uit kijk.
Thuis komen en met 1 voice commando een Hue scene aanzetten en dankzij z'n IR led ook m'n TV, decoder & AV-receiver aanzetten, en omgekeerd als ik ga slapen

Oef, dan was ik niet alleen...

Ik probeer niet teveel over dat bedrag na te denken, maar ik denk dat ik ook zoiets kwijt ben op diezelfde termijn... Pas 2 weken geleden bestellingen beginnen plaatsen en inmiddels is m'n IKEA ledstrip achter de TV vervangen door een hue exemplaar, hangen er al 2 extra ledstrips achter m'n dvd-rekken, zit er een hue bulb (+e14 adapter) in een armatuurtje naast de TV en een hue lux in een armatuurtje op m'n nachtkast. Een Iris had ik al een jaar en 3 Blooms zijn momenteel nog in bestelling.
De lampen gaan automatisch aan op een zachte "tv mode" scene bij zonsondergang en gaan automatisch uit om middernacht. M'n Livingcolors gen3 remote van m'n Iris gebruik ik als eenvoudige afstandsbediening op de salontafel in de woonkamer om te wisselen tussen tv modus & lees modus. Een andere remote van m'n toekomstige Blooms zal ik gebruiken voor m'n nachtlampje in de slaapkamer. De lux daar doet namelijk dienst als wake-up light en mag ik dus niet uitschakelen met de vaste schakelaar. Bij een gemiste gsm oproep, gaan alle lampen ook rood branden.
Eerstvolgende plannen zijn experimenteren met Tasker en m'n wake-up light aan laten springen als ik 's nachts telefoon of sms krijg van een prioritair nummer. Het nummer van m'n (budget) GSM alarmsysteempje is daar een van, dus da's ook handig.
In het begin is het wel vreemd om thuis te komen van je werk en van buitenaf al allerlei kleurtjes in je huis te zien branden

Ik werk dus niet met geofencing, de lampen mogen gerust aan springen als ik niet thuis ben, dat werkt ook nog eens inbraakpreventief...
Iemand die trouwens een gratis "hue disco" app kan aanraden?