[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.190 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-10 04:12
Cross post:
Fonq 10% korting
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
eenmalig te gebruiken, t/m 31 januari.

Begin van de maand een starterpack gekocht. Vrijdag binnen en met deze code zondag nog wat Hue spulletjes bijbesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:41
dannx1986 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 10:45:
[...]

Is dat alleen met de e27 of ook met de GU10?
Marcello83 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:05:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Zit eraan te denken om in mijn volgende huis spotjes in te bouwen.
Bij de TV zit een lightstrip (zelfde kleurenweergave als iris) eetkamertafel zitten e27 en keuken GU10. De rechter eetkamertafellamp kan iets afwijken omdat deze niet in dezelfde groep zit. In een groep kan je maar een maximum aantal lampen doen. Foto's maken is wat lastig met de mobiel dus kleuren kunnen vertekend zijn. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oFfngNHNjSjK3yLE6xMVPctM/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/z6m7SgsSQFKI7MLJPXnv9AwR/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GnsOzg0Qi00PVweA3MTghvVQ/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hOXxHXUFsuzBME0qvh4lFyDD/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RPTWhMRjaVlEgtvJC9nLUbDU/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/62G4Q2cNNT944LOdqlb63q5F/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GmM211UixONGLxVyaR5fQmiq/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/M69mlxzRa4pABp8PO42NFvV6/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 15:06

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Iemand ervaring met een Lifx?

http://lifx.co/

Schijnen nog mooier te zijn dan de HUE..

Werken ook al in domoticz..... ;) ;)
http://www.domoticz.com/wiki/LIFX

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:15
Ik had Lifx maar ik heb ze om een paar redenen weer verkocht. Zo was de wifi verbinding tussen de lampen bij mij erg instabiel; kreeg ik de lampen niet allemaal op dezelfde kleur; de api was niet zoals beloofd bij lancering beschikbaar; en de Android app was waardeloos. Vergeet ik nog dat de felheid van elke lamp verschillend was. Zowel kleur als felheid kreeg ik met hem mogelijkheid op elkaar afgestemd.

Persoonlijk vind ik Hue in alle opzichten beter.

[ Voor 17% gewijzigd door Timmy op 26-01-2015 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebeltje
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:34
Vandaag deze tafellamp gekocht bij de LIDL voor 10 euro p.st. : http://www.lidl.nl/nl/Off...ction=showDetail&id=10123 (rechts, wit). Ik heb lang gezocht maar meestal vond ik alleen maar armaturen met E14 fitting of ze waren te groot / lelijk e.d. Hier zit gewoon E27 in. De HUE's doen het er goed in. De voet is van RVS en de rest is mat (melk?) glas. De bovenkant is open.

Er zit wel een dimmer achtig iets in. Zodra je het RVS gedeelte aanraakt gaat de lamp aan / dimt hij (3 standen). De HUE's kennen alleen aan / uit ze gaan alleen wat anders zoemen bij de verschillende dim standen. De onderkant kun je met 2 schoefjes loshalen en dan kun je die dimmer er zo tussenuit halen.

Edit: plaatje er bij. Het is geen geweldige foto maar in het echt is ie een stuk mooier.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mmh8GtX.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Wiebeltje op 26-01-2015 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb deze lamp van de IKEA. Het heeft een E27 fitting en IKEA raadt zelfs een E27 LED lamp aan, maar de bulbs uit de starter pack werken er niet mee. Iemand enig idee?

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-10 13:21
Dylantje2 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 18:52:
Iemand ervaring met een Lifx?

http://lifx.co/

Schijnen nog mooier te zijn dan de HUE..

Werken ook al in domoticz..... ;) ;)
http://www.domoticz.com/wiki/LIFX
Geen goede ervaring met LIFX. Wifi verbinding was bij mij onbetrouwbaar.
Lampen reageerden slecht en niet gelijktijdig waardoor kleurverschil ontstond.
Bovendien nog duurder dan HUE.

HUE werkt trouwens ook in Domoticz (in ieder geval in de beta versie die ik gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppleeuw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-05-2024
@RobV: hoe heb je die Peha EnOcean klikkers in je bestaande schakelmateriaal gekregen? Paste die toevallig? Ik heb hier Busch en Jaeger materiaal en vraag me af of de schakelaar erin past (zelfde afmetingen voor de knoppen maar misschien een ander klik systeem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebeltje
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:34
Chester schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:56:
Ik heb deze lamp van de IKEA. Het heeft een E27 fitting en IKEA raadt zelfs een E27 LED lamp aan, maar de bulbs uit de starter pack werken er niet mee. Iemand enig idee?
Heeft die een schakelaar of een dimmer? De HUE's werken niet goed met dimmers. Als het een gewone schakelaar is zouden ze het gewoon moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Wiebeltje schreef op maandag 26 januari 2015 @ 21:23:
[...]

Heeft die een schakelaar of een dimmer? De HUE's werken niet goed met dimmers. Als het een gewone schakelaar is zouden ze het gewoon moeten doen.
Nope, heeft geen dimmer. Alleen een aan/uit-knop.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:36

franssie

Save the albatross

Mijn ervaring met IKEA is dat de fittingen wat maf zijn en soms een beetje slecht contact maken. Werkt een niet hue lamp er wel in?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Hoi,

Zelfde setup hier en werkt perfect... :/

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
franssie schreef op maandag 26 januari 2015 @ 21:35:
Mijn ervaring met IKEA is dat de fittingen wat maf zijn en soms een beetje slecht contact maken. Werkt een niet hue lamp er wel in?
Nope... Alleen die grote ronde IKEA LED lamp werkt er in. Zelfs een normale IKEA lamp werkt er niet in.
Beta schreef op maandag 26 januari 2015 @ 21:37:
[...]

Hoi,

Zelfde setup hier en werkt perfect... :/
Hmm, in dat geval heb ik misschien een kapotte Hektar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippewit
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-04 01:23
Eender welke E27 lamp hoort gewoon te werken in een HEKTAR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK1o2
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:10
Wat al eerder gezegd is dat de fitting misschien niet helemaal lekker contact maakt. Wij hebben ook een IKEA lamp, weliswaar een andere, maar hier zit een HUE Lux bulb in. Hier had ik ook dat ik dacht dat hij het niet deed. Ik moest de lamp strakker in de fitting draaien dan de vorige lamp die er in zat. Of dat nu aan de HUE lamp ligt of aan de fitting weet ik niet, maar je zou het eens kunnen proberen.

MK102's Milkyway 2070wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroendedoem
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-10 11:08
Mensen die de lampen gebruiken in lampen die vaak branden? Keuken / Woonkamer. Aangezien het prijzige lampen zijn vroeg ik me af of ze lang meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-10 07:28

BPi

Zijn er..... ?
Jeroendedoem schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:14:
Mensen die de lampen gebruiken in lampen die vaak branden? Keuken / Woonkamer. Aangezien het prijzige lampen zijn vroeg ik me af of ze lang meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:04
De lampen hebben een levensduur van 15.000 uren. Met een gemiddelde duur van 8 uur per dag gaan ze volgens de berekening nog 5,5 jaar mee. En dan is 8 uur nog behoorlijk lang op 1 dag.

Dan nog de berekening wat betreft energiekosten:

8 uur per dag zijn 2920 uur per jaar.
De hue lamp heeft op volle sterkte een verbruik van 9 watt, ipv de equivalent van 50 bij een gloeilamp.

Hue: 9 * 2920 / 1000 = 26,28 kWh
Gloeilamp 50 * 2920 / 1000 = 146 kWh

Bij een prijs van 23 cent per kWh, bespaar je in een jaar dus 28 euro op het verbruik met 1 lamp.
Nu is 8 uur per dag veel, maargoed, zeg dat je 1 lamp er kwa energiekosten al in 3 jaar uit hebt. En dan kun je met een gloeilamp niet eens zo leuk spelen met kleurtjes :)

[ Voor 5% gewijzigd door TranceSetter op 26-01-2015 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 11:07

LoneWolf

Just a Byte

Ik heb de hele woonkamer er zo'n beetje van voorzien. 5 Hue en 1 lux in E27 , en in de slaapkamer 3 Hue gu10.
Keuken en halletjes helaas niet, ga er geen nieuwe armaturen voor aanschaffen.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:25
Heeft er iemand al een vervanger gevonden voor de LivingWhite Plugs? Als ik m'n bestaande GU10 verlichting aan Hue kan hangen dan ben ik ook over :P Volgens Beaumotica worden ze niet meer geleverd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Het was inderdaad een slechte fitting met de IKEA lamp. Strakker draaien hielp niet, dus ik had em even opengeschroefd, en de pinnetjes in de fitting wat gebogen. Werkt nu prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 10:40
ppleeuw schreef op maandag 26 januari 2015 @ 21:20:
@RobV: hoe heb je die Peha EnOcean klikkers in je bestaande schakelmateriaal gekregen? Paste die toevallig? Ik heb hier Busch en Jaeger materiaal en vraag me af of de schakelaar erin past (zelfde afmetingen voor de knoppen maar misschien een ander klik systeem)
Zoek even het topic door naar de verschillende posts daarover. Genoeg te vinden over beschikbaar schakelmateriaal met dezelfde module zoals die in de hue tap zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
ook op hue van toepassing of niet:
http://www.mediamarkt.nl/mcs/shop/btw.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:08
Het staat meteen bovenaan het uitzonderingslijstje :X
quote: Mediamarkt startpagina
UITZONDERINGEN

Alle accessoires (zoals verlichting, batterijen, gsm- & computeraccessoires, domotica, beveiliging, rookmelders, kabels, inkt, opslag; bijv. harde schijven, USB, SSD en (micro)SD-kaarten etc.)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-10 10:48
Helox-in-a-box schreef op maandag 26 januari 2015 @ 23:21:
Heeft er iemand al een vervanger gevonden voor de LivingWhite Plugs? Als ik m'n bestaande GU10 verlichting aan Hue kan hangen dan ben ik ook over :P Volgens Beaumotica worden ze niet meer geleverd...
Ik heb net deze set besteld:

http://www.ebay.nl/itm/Ph...1-Fernbedie-/201263799917

komt €10 bij voor verzending naar NL

€65 dus totaal voor 2 van die dimmers.. echt bloedgeld, maarja wel super handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
coyote1980 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 08:50:
[...]

Het staat meteen bovenaan het uitzonderingslijstje :X

[...]
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snitch
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 10:49
Pusherman_ schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:32:
[...]

€65 dus totaal voor 2 van die dimmers.. echt bloedgeld, maarja wel super handig...
Bedankt voor de tip, zojuist ook besteld!
Heb verzendkosten gelukkig ontlopen door het in Duitsland te laten leveren bij een collega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UrbanSnEAky
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-10 15:00
Ben je een Android gebruiker en wil je graag dat je lampen automatisch aangaan wanneer de zon op of onder gaat?
Hiervoor kun je nu de hue Daylight app voor gebruiken. Probeer het uit: https://play.google.com/s...s?id=nu.thien.huedaylight

Met deze app stel je de daylight sensor in op de bridge aan de hand van je locatie. Maak bepaald 'gedrag' aan waarmee je aan de hand van zonsopgang of zonsondergang automatisch je lampen aan gaan (d.m.v. bestaande scenes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
SSnEAkyy schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 13:55:
Ben je een Android gebruiker en wil je graag dat je lampen automatisch aangaan wanneer de zon op of onder gaat?
Hiervoor kun je nu de hue Daylight app voor gebruiken. Probeer het uit: Google Play: hue Daylight

Met deze app stel je de daylight sensor in op de bridge aan de hand van je locatie. Maak bepaald 'gedrag' aan waarmee je aan de hand van zonsopgang of zonsondergang automatisch je lampen aan gaan (d.m.v. bestaande scenes).
Kan ook via ifttt.com(EDIT: geen scenes trouwens...), maar als je het in de bridge wil hebben en als je de app weer kunt de-installeren dan is het wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UrbanSnEAky
Het is inderdaad mogelijk om alles in te stellen hoe je wilt en dan de app te verwijderen. De bridge heeft alle informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Nu online
Toch wel heel leuk en makkelijk om op een andere regio in te stellen als je net voor de schemering de lampen al aan wilt hebben. Als je dat via ifttt doet dan kan dat andere triggers in de weg zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:25
Pusherman_ schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:32:
[...]

Jeez inderdaad, waren 15 euro p/s bij Beaumotica...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:00
Heb je het al kunnen oplossen? Ik overweeg dezelfde combinatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
coase schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 17:54:
[...]

Heb je het al kunnen oplossen? Ik overweeg dezelfde combinatie
Jup :)
Chester schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 00:16:
Het was inderdaad een slechte fitting met de IKEA lamp. Strakker draaien hielp niet, dus ik had em even opengeschroefd, en de pinnetjes in de fitting wat gebogen. Werkt nu prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoos
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-09 11:48
Sins afgelopen weekend ook begonnen met een startkit hue. Nu wil ik al graag gaan uitbreiden en de muur achter de bank gaan uitlichten. Ik dacht dit te doen met een livingcolours iris maar echter lees ik nu her en der dat deze geen warm witte kleur kunnen weer geven?

Een kleurtje is leuk maar in dagelijks gebruik wil hem gewoon in warm wit hebben.

Zou ik dan beter een u10 hue in amatuurtje achter de kunnen leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzmic
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-09 15:09
mdoos schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 20:23:
Sins afgelopen weekend ook begonnen met een startkit hue. Nu wil ik al graag gaan uitbreiden en de muur achter de bank gaan uitlichten. Ik dacht dit te doen met een livingcolours iris maar echter lees ik nu her en der dat deze geen warm witte kleur kunnen weer geven?

Een kleurtje is leuk maar in dagelijks gebruik wil hem gewoon in warm wit hebben.

Zou ik dan beter een u10 hue in amatuurtje achter de kunnen leggen?
Een warm witte kleur is prima in te stellen met een Iris, bloom, etc.
Ze combineren prima met de hue's. Het is wel wat meer moeite om de kleur te matchen met de hue's en de lichtkwaliteit (lees CRI) is minder dan van de hue's.
Ik heb met 'Hue Lights' alle lampen op kleur ingesteld. Met deze app kan dat met numerieke waarden (ipv van zo'n onnauwkeurig kleuren veld). Daarna de preset voor alle lampen in een groep gesaved (in een gen2/3 remote of de app 'iconnecthue').
Resultaat: alle lampen gaan met één druk op de knop naar de ingestelde intensiteit en dezelfde kleur.

Note: Als je met de Philips app de waarden in een scene saved, gaat het mis met de kleuren van de Livingcolors lampen. De kleuren worden door de Philips app niet goed opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoos
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-09 11:48
Bedankt voor je reactie, helder en duidelijk. Ik heb nog 1 aanvullende vraag, momenteel zijn de gen 3 iris met A/B erg goedkoop te krijgen (€75). De A/B lijkt me handig gezien vriendinlief nu klaagt dat het met haar iphone moet. (a/b is ze gewent we hadden al kaku)

Echter twijfel ik of het wel slim is voor deze iris te gaan en niet voor een friend of hue. Wat is slim om te doen, en kan je met de living colours a/b ook de hue lampen goed bedienen?
wizzmic schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 21:06:
[...]

Een warm witte kleur is prima in te stellen met een Iris, bloom, etc.
Ze combineren prima met de hue's. Het is wel wat meer moeite om de kleur te matchen met de hue's en de lichtkwaliteit (lees CRI) is minder dan van de hue's.
Ik heb met 'Hue Lights' alle lampen op kleur ingesteld. Met deze app kan dat met numerieke waarden (ipv van zo'n onnauwkeurig kleuren veld). Daarna de preset voor alle lampen in een groep gesaved (in een gen2/3 remote of de app 'iconnecthue').
Resultaat: alle lampen gaan met één druk op de knop naar de ingestelde intensiteit en dezelfde kleur.

Note: Als je met de Philips app de waarden in een scene saved, gaat het mis met de kleuren van de Livingcolors lampen. De kleuren worden door de Philips app niet goed opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:03
Ligt Hue er bij jullie ook uit? Ik krijg steeds de melding dat mijn bridge niet verbonden is op de site. Ik kan ook niet inloggen in mijn Hue app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:31
mdoos schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 21:48:
kan je met de living colours a/b ook de hue lampen goed bedienen?
[...]
Dat kan zeker, is door velen voor je in deze thread al aangegeven. Zie voor info bijv: http://www.beaumotica.nl/tips/hoe-koppel-ik-een-extra-philips-living-colors-afstandsbediening-smartlink-met-philips-hue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcello83 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 22:26:
Ligt Hue er bij jullie ook uit? Ik krijg steeds de melding dat mijn bridge niet verbonden is op de site. Ik kan ook niet inloggen in mijn Hue app.
Hier geen problemen. Misschien een router reset?

Heel af en toe krijg ik ook zo'n melding maar dat bleef na een paar keer proberen weg. Het is dezelfde melding die je krijgt wanneer je op je mobiel buitenshuis een scène probeert te bewerken.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2015 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreuzel78
  • Niet online
Hier zelfde probleem. Bij inloggen via meethue.com krijg je ook een foutmelding (500).
Problemen overigens alleen bij aanstuur via web, via WiFi geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook even gekeken via mobiel en inderdaad, geen toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:03
Ok, dan hoef ik het niet in mijn eigen spul te zoeken ;) Via Wi-Fi werkt het idd wel. Was alleen net een hoop scènes aan het maken die ik met mijn vriendin wou delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 18:22
SSnEAkyy schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:27:
Het is inderdaad mogelijk om alles in te stellen hoe je wilt en dan de app te verwijderen. De bridge heeft alle informatie.
Zoekt de bridge dan nog effectief de actuele zonsondergangstijden op en houdt die dan nog rekening met DST?
Hmm, misschien was dat ook de reden waarom gisterenavond m'n IFTTT sunset rule niets deed...

[ Voor 34% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 28-01-2015 10:47 ]

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UrbanSnEAky
Volgens mij berekent de bridge wanneer de zon op of ondergaat aan de hand van je coördinaten.

"A sensor indicating the switch between daylight and night for a given location. This sensor is implemented in the bridge and is always available."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sensor? Lol :P
En als je bridge ergens in een kast staat dan?
In de bridge zit geen sensor hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-10 12:59
IFTTT pakt hem op basis van het weather kanaal. In het weather kanaal geef je aan wat je locatie is en op die manier pakt hij de tijd van de zonsondergang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Het is dat dat ik niet snap. Bij die app die hierboven vermeld wordt is geen sprake van IFTTT maar van een "daylight sensor" in de bridge. Maar die heeft ie helemaal niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsclone
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:11
Misschien interessant om te delen? Ik heb het volgende product in bestelling staan ter vervanging van mijn logitech harmony en de rest.

https://www.kickstarter.c...mote?ref=category_popular

Met deze afstandsbediening zijn ook Hue scenes aan te sturen. Fibaro modules zijn ook aan te sturen, zonder de homecenter. Met een Fibaro Motion Sensor kan een Hue scene geactiveerd worden als er een beweging gedetecteerd wordt, etc.

Voor mij hopelijk de simpele alles in één oplossing voor home domotica?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 05:12
Voor de Windows Phone gebruikers onder ons.. Afgelopen maandag bezig geweest met een Universal (komt dus ook naar Windows!) update voor Huetro for Hue. Veel nieuwe features (Hue Tap support, geofencing, Cortana API1.4 support, verbeterde localization en meer!), nieuw UI en verbeterde performance!

Op dit moment in de laatste fase van een private BETA, en hoop op een publieke release in de aankomende weken.

Impressie:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2097414/Huetro20.png

In de tussentijd, download versie 1.0 (gratis!) hier: http://www.windowsphone.c...9d-42e4-99ca-88b44d10449b

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UrbanSnEAky
Het is dan ook geen fysieke sensor, maar "sensor" resource in de bridge. Het is dus niet zo dat de bridge naar buiten moet kijken om te zien of het licht of donker is.

En door gebruik te maken van deze "sensor" heb je geen IFTTT nodig. De app zorgt er voor dat de sensor ingesteld wordt en op overgangen je lampen aan zet (in de vorm van bestaande scenes).
Fire69 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:06:
Sensor? Lol :P
En als je bridge ergens in een kast staat dan?
In de bridge zit geen sensor hoor...
Buzz_Fuzz schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:21:
Het is dat dat ik niet snap. Bij die app die hierboven vermeld wordt is geen sprake van IFTTT maar van een "daylight sensor" in de bridge. Maar die heeft ie helemaal niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
"1": {
"state": {
"daylight": false,
"lastupdated": "2014-06-27T07:38:51"
},
"config": {
"on": true,
"long": "none",
"lat": "none",
"sunriseoffset": 50,
"sunsetoffset": 50
},
"name": "Daylight",
"type": "Daylight",
"modelid": "PHDL00",
"manufacturername": "Philips",
"swversion": "1.0"
},
}
A sensor indicating the switch between daylight and night for a given location. This sensor is implemented in the bridge and is always available.
Je SET dus een lat/long, en aan de hand daarvan berekent de bridge of daylight: false or true is.
Bron, Hue API documentatie: http://www.developers.mee...ntation/supported-sensors

[ Voor 6% gewijzigd door Niels9001 op 28-01-2015 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Nu online
marsclone schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:52:
Misschien interessant om te delen? Ik heb het volgende product in bestelling staan ter vervanging van mijn logitech harmony en de rest.

Met deze afstandsbediening zijn ook Hue scenes aan te sturen. Fibaro modules zijn ook aan te sturen, zonder de homecenter. Met een Fibaro Motion Sensor kan een Hue scene geactiveerd worden als er een beweging gedetecteerd wordt, etc.

Ook besteld, werk nu met Roomie Remote(bedient ook hue) op iPad Air 2 en gebruik hem eigenlijk nergens anders voor, misschien kan die wel in de verkoop dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Laatst online: 08-10 13:21
Ze werken inderdaad met de Hue bridge. Je moet ze alleen handmatig koppelen, daarna kun je ze bedienen met de app en Tap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Niels9001 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:04:
Voor de Windows Phone gebruikers onder ons.. Afgelopen maandag bezig geweest met een Universal (komt dus ook naar Windows!) update voor Huetro for Hue. Veel nieuwe features (Hue Tap support, geofencing, Cortana API1.4 support, verbeterde localization en meer!), nieuw UI en verbeterde performance!

Op dit moment in de laatste fase van een private BETA, en hoop op een publieke release in de aankomende weken.

Impressie:
[afbeelding]

In de tussentijd, download versie 1.0 (gratis!) hier: http://www.windowsphone.c...9d-42e4-99ca-88b44d10449b
Heb hem een tijdje gebruikt bij mijn overstap op Windows Phone. Later toch maar een Android tablet aangeschaft aangezien ik toch een hoop functionaliteit mistte t.o.v. Hue Pro.

Net nog even de publieke versie 1 geprobeerd maar daar mis ik onder andere nog een color picker per lamp als je een scene aanmaakt, een algemene brightness slider voor alle lampen, de mogelijkheid om lampen te 'kopieren' qua kleur en de mogelijkheid om je huidige stand als scene op te slaan.

Begrijp me niet verkeerd, vind het heel fijn dat er in ieder geval iemand actief mee bezig is voor Windows Phone gebruikers. Sterker nog, ik wil graag van die tablet af!

Hoop dan ook dat je ontwikkelingen Hue Pro voorbij streven en ik zonder gemis van functionaliteit kan overstappen op een eventueel betaalde versie van Huetro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-08 19:41
het is mij gelukt om bij de mediamarkt met btw actie een hue starterspack te bemachtigen. Niet slecht 165,24 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
marsclone schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:52:

Bedankt voor de tip. Ik wacht wel even tot hij uit is en er echt gebruikerservaringen zijn.

Mijn eerste keuze blijft nu de Homey. Mocht die zijn beloftes niet waarmaken, dan is dit een mooi alternatief.

Ik heb echt high hopes voor de Homey...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:13
Figo112 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 08:32:
het is mij gelukt om bij de mediamarkt met btw actie een hue starterspack te bemachtigen. Niet slecht 165,24 euro.
Goeie tip! Al wordt in de webshop de BTW-korting niet verrekend, kan dat kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Dat is mooi meegenomen. Domotica worden volgens de voorwaarden uitgesloten van deze actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Timmy schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 10:38:
[...]

Dat is mooi meegenomen. Domotica worden volgens de voorwaarden uitgesloten van deze actie.
Inderdaad zag het later ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
Hmm zonde, misschien dus toch niet naar de MM rennen straks. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Bvelleko schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 18:39:
[...]

Heb hem een tijdje gebruikt bij mijn overstap op Windows Phone. Later toch maar een Android tablet aangeschaft aangezien ik toch een hoop functionaliteit mistte t.o.v. Hue Pro.

Net nog even de publieke versie 1 geprobeerd maar daar mis ik onder andere nog een color picker per lamp als je een scene aanmaakt, een algemene brightness slider voor alle lampen, de mogelijkheid om lampen te 'kopieren' qua kleur en de mogelijkheid om je huidige stand als scene op te slaan.

Begrijp me niet verkeerd, vind het heel fijn dat er in ieder geval iemand actief mee bezig is voor Windows Phone gebruikers. Sterker nog, ik wil graag van die tablet af!

Hoop dan ook dat je ontwikkelingen Hue Pro voorbij streven en ik zonder gemis van functionaliteit kan overstappen op een eventueel betaalde versie van Huetro :)
Thanks voor de feedback :). Huidige lampen als scene opslaan is mogelijk in de nieuwe versie:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2097414/wp_ss_20150124_0003.jpg

Wat betreft brightness voor alle lampen, dat kan door op de group 'all' te klikken en dan de brightness aan te passen. Snap natuurlijk dat dat niet zo fijn werkt als een dedicated slider op het hoofdscherm. Goede suggesties.

Met 2.0 hoop ik een beter fundament (vooral qua code, dat was voorheen nogal een rommel) te leggen voor 'n goeie Universal app. Focus nu is om de huidige app bij te schaven en public te maken, waarnaar ik kan beginnen aan de Windows client. Vanuit daar kunnen dan makkelijker en sneller nieuwe functionaliteiten toegevoegd worden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:54
Hoe kan het dat Philips nog steeds wegkomt met alleen E27 fittingen?
Ik heb bijna allemaal E14 in huis. Erg lastig dus.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
rimave schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:58:
Hoe kan het dat Philips nog steeds wegkomt met alleen E27 fittingen?
Ik heb bijna allemaal E14 in huis. Erg lastig dus.
Het schijnt heel erg lastig te zijn om alle electronica in de fitting weg te werken. Dat zie je deels ook al met de GU10, die is een centimeter langer geworden.

Eens in de zoveel tijd vraag ik Philips (via Twitter) hoe het met de E14 staat. Ik zou zeggen doe dat ook, hoe meer verzoeken hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Ik heb lichte kleine kleurverschillen tussen lampen uit verschillende series. Is dit acceptabel en hebben meer mensen dit gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:54
Ik ga die adapters eens proberen. Thanks voor de tip!

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Niels9001 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:13:
[...]

Thanks voor de feedback :). Huidige lampen als scene opslaan is mogelijk in de nieuwe versie:
Mooi!
Wat betreft brightness voor alle lampen, dat kan door op de group 'all' te klikken en dan de brightness aan te passen. Snap natuurlijk dat dat niet zo fijn werkt als een dedicated slider op het hoofdscherm. Goede suggesties.
Dan zal die er ook wel aan komen in een toekomstige versie :)
Met 2.0 hoop ik een beter fundament (vooral qua code, dat was voorheen nogal een rommel) te leggen voor 'n goeie Universal app. Focus nu is om de huidige app bij te schaven en public te maken, waarnaar ik kan beginnen aan de Windows client. Vanuit daar kunnen dan makkelijker en sneller nieuwe functionaliteiten toegevoegd worden :).
Ben benieuwd naar die versie 2, zal hem zeker gaan gebruiken en indien gewenst ook feedback sturen.

Philips op Twitter nog even gekieteld maar ze zijn nog niet eena begonnen aan een Windows Phone app. Wellicht dat ze daar bij Windows 10 eens aan gaan denken.
eew schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 12:06:
Ik heb lichte kleine kleurverschillen tussen lampen uit verschillende series. Is dit acceptabel en hebben meer mensen dit gezien?
Dat heb ik idd ook met twee verschillende lampen. Voornamelijk bij de weergave van oranje en rode tinten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:36

franssie

Save the albatross

Die Adapters werken prima, ik gebruik E27 en E14 naar B22 adapters - nadeel is dat het weer een stukje langer wordt. Maar aangezien alles aan de wand of staand bijna E14 is moet je wel.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadonder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-10 06:53
Bij welke Media Markt heb je dat voor elkaar gekregen dan? Zou ik ook wel willen namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sierraalpha88
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-02 11:59
Goed bezig! welke mediamarkt was dat? dat is mij in Hoorn niet gelukt, maar dat kan ook aan mijn (gebrek aan) onderhandel skills hebben gelegen :P

Ik heb een vraag waar misschien de mede-hue gebruikers antwoord op hebben :) , sinds gisteren heb ik de Hue lampen in bezit (220-240V 6.5W GU-10 variant, energieklasse A) maar ik moet nog de inbouwspotjes voor het plafond hebben. Nu had ik Philips SMARTSPOT Inbouwspots gekocht, ik dacht 230V met max. 35 watt met GU 10 fitting, moet goed zijn.

Nu lees ik echter op de website van Philips bij het energielabel van de Smartspot (PDF) dat deze spots slechts geschikt zijn voor lampen in de energieklasse C t/m E, nu staat dit nergens op de doos van de spots, in de bouwmarkt hadden ze er nog nooit van gehoord, bij iCentre wisten ze er niet van en ook Philips zelf kon mij hier niet direct antwoord geven.

Zelf heb ik daar ook nooit opgelet, enigste waar ik op let bij een lampje vervangen is uiteraard fitting, 12 of 230 volt en het maximale wattage, maar nooit de energieklasse van lamp i.c.m. energieklasse armatuur, zijn meer mensen dit probleem tegen gekomen? of zie ik beren op de weg die er misschien niet zijn? Ik vind de lampen net even iets te duur om daar mee te experimenteren, maar ik zie eigenlijk niet wat het grote probleem is als het voltage en maximale wattage goed zijn :? spots met A++ t/m E geven net zo goed 230V met maximaal 35-50 watt, zijn alleen net even wat duurder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou me verwonderen dat je inbouwspot kapot gaat door er een lamp in te zetten met een betere energieklasse :+

Voltage is geen probleem, wattage en dus hitte ook niet, waarom zou het dan niet kunnen...

[ Voor 29% gewijzigd door Fire69 op 29-01-2015 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleempje met mijn Livingcolors gen 2 lamp (+gen 2 ronde remote). Ik kreeg vandaag mijn nieuwe Iris met bridge binnen, dus de boel aangesloten en een poging gewaard om de oude te koppelen aan de bridge. Dit was gelukt, echter met de reset en al blijft de gen 2 variant in één kleur hangen, ik kan de oude gen 2 lamp niet via de HUE app of via de gen 2 remote naar een andere kleur zetten. Nu heb ik al het e.e.a geprobeerd, o.a. loskoppelen van de bridge, resetten, bridge uit, maar ook standalone blijft het ding in één kleur hangen... Iemand enig idee hoe ik dat kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Kadonder schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 18:56:
[...]

Bij welke Media Markt heb je dat voor elkaar gekregen dan? Zou ik ook wel willen namelijk :)
Amsterdam west is het gelukt. Had een van de verkopers gevraagd wat de prijs zonder btw was en die gaf aan dat de btw bij de kassa eraf gaat. Dus bij de kassa aangekomen gaven ze aan dat als de btw niet automatisch eraf gaat ze niks kunnen doen. Vervolgens aangekaart bij de manager dat een verkoper aangaf dat de btw bij de kassa eraf zou moeten gaan en toen kon het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
Sierraalpha88 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 20:28:
[...]

Ik heb een vraag waar misschien de mede-hue gebruikers antwoord op hebben :) , sinds gisteren heb ik de Hue lampen in bezit (220-240V 6.5W GU-10 variant, energieklasse A) maar ik moet nog de inbouwspotjes voor het plafond hebben. Nu had ik Philips SMARTSPOT Inbouwspots gekocht, ik dacht 230V met max. 35 watt met GU 10 fitting, moet goed zijn.

Nu lees ik echter op de website van Philips bij het energielabel van de Smartspot (PDF) dat deze spots slechts geschikt zijn voor lampen in de energieklasse C t/m E, nu staat dit nergens op de doos van de spots, in de bouwmarkt hadden ze er nog nooit van gehoord, bij iCentre wisten ze er niet van en ook Philips zelf kon mij hier niet direct antwoord geven.
Je kunt de GU10 Hue lampjes gewoon vastpakken als ze aan zijn, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. Als er E klasse in kan, dan kan alles wat minder warmte maakt er ook in natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 16:17
Ik ben even met dat IFTTT aan het klooien en heb een recept voor zonsondergang, licht aan.
Geinig, dat werkt, maar nou vroeg ik mij af, is er ook een mogelijkheid om een recept te maken om een ander recept te schakelen.

Ik wil dat zodra ik thuis komt, het recept voor lichten aan bij zonsondergang ingeschakeld wordt en dat als ik thuis weg ga, dat het recept uit gezet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Wat is je trigger om IFTT te vertellen dat je thuis weg gaat? Is dat een beschikbaar channel? Zo ja, dan heb je toch een trigger die je hue channel vertelt dat alle lampen uit moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
Er is een channel die de locatie bepaald, maar het gaat mij er niet om of de lampen op dat moment aan of uit moeten. Het gaat mij erom dat het recept om de lampen aan te zetten bij zonsondergang niet aan hoeft te staan als ik niet thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 10:40
Ik weet niet of die mogelijk bestaat om een If This And This Then This mogelijk is. Misschien dat je met deze zoekterm wat meer vind omdat het een algemenere zoekterm is dan specifiek voor Hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:57

CyBeRSPiN

sinds 2001

IFTTT is sowieso niet geschikt voor dit soort werk. Bepalen of iemand thuis is en dan wel/niet triggeren is sowieso erg lastig, ook met dedicated domotica systemen.

Het is " If This And This Then This" en niet " If This And If That or That Then This Otherwise That".

Als je een Android hebt zou je eens naar Tasker kunnen kijken, daarmee moet dat volgens mij wel kunnen (geofence en zonsondergang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
Ok thanx....ga ik daar eens naar kijken.
Wat mij betreft hoeft het trouwens niet if this and (if) this...
Gewoon een channel wat een recept kan triggeren, dan kun je het zo moeilijk en lastig maken als je zelf wilt.

Dus niet: Als ik thuis ben en het is zonsondergang, doe dan mijn lampen aan.

Dit: Als ik thuis kom, zet dan het recept aan: Lampen aan bij zonsondergang.

Het lijkt hetzelfde, maar is net eventjes anders.

[ Voor 82% gewijzigd door OmeAnne op 30-01-2015 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:54
Ik ben zelf met smart op mijn Homey aan het wachten. Daar komt ook een flow based if this then that functionaliteit in en deze kan je dan met spraak besturen. Dat lijkt me efficienter dan met geo tracking aan de gang. (nog even los van het feit dat ik geen smartphone heb momenteel).

Al ik thuis kom roep ik dan "Homey, I'm Home!" en dan gaan de lampen aan op een scene naar keuze, de verwarming aan en het liefst ook nog een muziekje afspelen van een spotify playlist.

Dat lijkt me nou leuk thuis komen.

Hetzelfde maar dan omgekeerd natuurlijk... "Homey, I'm gone"... en poof alles uit, deur op slot en klaar. :)

https://www.athom.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ben heel benieuwd of ze die verwachting waar gaan maken en hoe geweldig het nou in de praktijk is om met stemcommando's te werken.
Simpele schakelaar bij je voordeur is handiger.. Neem aan dat je de Homey in je woonkamer zet en ie je niet kan verstaan als je vanaf de voordeur (in het donker) gaat schreeuwen :P
Ik wacht de eerste ervaringen nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
Daarvoor is er lees iknet, ook een app, zodat je niet hoeft te schreeuwen.
Mmmm...als ik zo'n ding zou hebben zou ik meteen de neiging hebben om de naam te wijzigen in KIT. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:54
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 10:53:
Ben heel benieuwd of ze die verwachting waar gaan maken en hoe geweldig het nou in de praktijk is om met stemcommando's te werken.
Simpele schakelaar bij je voordeur is handiger.. Neem aan dat je de Homey in je woonkamer zet en ie je niet kan verstaan als je vanaf de voordeur (in het donker) gaat schreeuwen :P
Voordeel van een klein appartementje binnen de ring van Amsterdam. Waar ik de Homey ook neer zet, het is onmogelijk om er meer dan 8 meter vandaan te zijn, of dat nog binnen zijn bereik valt weet ik nog niet, dat ga ik een beetje testen als hij eindelijk komt... duuurt lang!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
Ik ben mezelf al een maand een beetje aan het tegenhouden om Hue te kopen. Maar ik geef binnenkort een feestje en het is toch wel leuk om met Hue Disco-app wat leukers ervan te maken. Daarnaast zijn alle features zo gaaf. Maar 200 euro is zoveel.... First World Problems... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Entree heffen bij je feestje? :)
Het is een smak geld, maar er zijn andere gadgets te bedenken die je kan kopen en daarna nooit meer naar omkijkt.
Geen moment spijt van gehad nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAW1973
  • Laatst online: 19-02-2021
en het werkt verslavend. Begonnen met een LUX starterkit, en binnen twee weken had ik ook de HUE kleuren startkit en drie LivingWhite Plugs besteld

Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
Ik heb wel net nieuwe armaturen gekocht, met speciaal E27-fittingen omdat ik er wel klaar voor wilde zijn... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
Pimmeh schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:20:
Ik heb wel net nieuwe armaturen gekocht, met speciaal E27-fittingen omdat ik er wel klaar voor wilde zijn... ;)
Dat betekend maar 1 ding in mijn ogen en dat is dat de Hue lampen er dus gaan komen, waarom dan nog langer wachten. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Pimmeh schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:20:
Dude, doe het gewoon... je weet toch dat je het gaat doen. Wellicht lukt het je om nu korting bij MM te krijgen?

Ik denk altijd zo over dit soort uitgaven. Als je toch weet dat je het gaat doen en je hebt nu het geld, kan je het maar beter direct doen. Op die manier heb je gewoon nu alvast plezier er van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
Yes, klopt ook wel. December was al wel vrij duur dus dacht, even weer spaarcentjes sparen. Maar ik acht de kans wel groot dat ik deze week een bestellinkje bij bol.com oid plaats... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Laatst online: 31-01-2023
OmeAnne schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 10:03:
Ok thanx....ga ik daar eens naar kijken.
Wat mij betreft hoeft het trouwens niet if this and (if) this...
Gewoon een channel wat een recept kan triggeren, dan kun je het zo moeilijk en lastig maken als je zelf wilt.

Dus niet: Als ik thuis ben en het is zonsondergang, doe dan mijn lampen aan.

Dit: Als ik thuis kom, zet dan het recept aan: Lampen aan bij zonsondergang.

Het lijkt hetzelfde, maar is net eventjes anders.
Op de app van Philips heb je toch de functie Geofencing. Is dat niet wat je bedoelt / wil hebben?

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Laatst online: 31-01-2023
Als je binnenkort een feestje geeft, vragen mensen toch altijd wat je graag wil hebben? Nou vraag een bijdrage en je bent klaar………….. d:)b

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuxken
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-10 13:44
OmeAnne schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 09:14:

Ik wil dat zodra ik thuis komt, het recept voor lichten aan bij zonsondergang ingeschakeld wordt en dat als ik thuis weg ga, dat het recept uit gezet wordt.
Dit werkt bij mij zonder problemen met Iconnecthue. Je kan een tijdsrange instellen of 'when dark' al dan niet met vertraging. Lichten gaan auto uit bij vertrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
RAW1973 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:13:
en het werkt verslavend. Begonnen met een LUX starterkit, en binnen twee weken had ik ook de HUE kleuren startkit en drie LivingWhite Plugs besteld
Dat kan je wel zeggen... Ik heb inmiddels al mijn lampen (30+) vervangen door Hue. Nadeel was wel dat ik ook sommige armaturen heb moeten vervangen omdat Hue die fitting nog niet ondersteund :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
Fuck it, net het Hue-startpakket besteld! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Laatst online: 00:41
Ik dacht ook rustig aan te beginnen, binnen 2 weken was ik € 500,- lichter 8)7 :+ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 10:53:
Dan hang je aan de voordeur gewoon een goedkope KaKu-schakelaar waar je een "Alles uit en alarm aan"-commando of zo kan aanhangen.
Want de Homey doet ook 433Mhz (onder andere, doet ook Zigbee en zo). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Yup, dat zou gewoon moeten werken. Homey is in ieder geval iets waar ik vol verwachting naar uit kijk.
Thuis komen en met 1 voice commando een Hue scene aanzetten en dankzij z'n IR led ook m'n TV, decoder & AV-receiver aanzetten, en omgekeerd als ik ga slapen :)
Neefdave schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 13:12:
Ik dacht ook rustig aan te beginnen, binnen 2 weken was ik € 500,- lichter 8)7 :+ 8)
Oef, dan was ik niet alleen... :) Ik probeer niet teveel over dat bedrag na te denken, maar ik denk dat ik ook zoiets kwijt ben op diezelfde termijn... Pas 2 weken geleden bestellingen beginnen plaatsen en inmiddels is m'n IKEA ledstrip achter de TV vervangen door een hue exemplaar, hangen er al 2 extra ledstrips achter m'n dvd-rekken, zit er een hue bulb (+e14 adapter) in een armatuurtje naast de TV en een hue lux in een armatuurtje op m'n nachtkast. Een Iris had ik al een jaar en 3 Blooms zijn momenteel nog in bestelling.

De lampen gaan automatisch aan op een zachte "tv mode" scene bij zonsondergang en gaan automatisch uit om middernacht. M'n Livingcolors gen3 remote van m'n Iris gebruik ik als eenvoudige afstandsbediening op de salontafel in de woonkamer om te wisselen tussen tv modus & lees modus. Een andere remote van m'n toekomstige Blooms zal ik gebruiken voor m'n nachtlampje in de slaapkamer. De lux daar doet namelijk dienst als wake-up light en mag ik dus niet uitschakelen met de vaste schakelaar. Bij een gemiste gsm oproep, gaan alle lampen ook rood branden.

Eerstvolgende plannen zijn experimenteren met Tasker en m'n wake-up light aan laten springen als ik 's nachts telefoon of sms krijg van een prioritair nummer. Het nummer van m'n (budget) GSM alarmsysteempje is daar een van, dus da's ook handig.

In het begin is het wel vreemd om thuis te komen van je werk en van buitenaf al allerlei kleurtjes in je huis te zien branden :p Ik werk dus niet met geofencing, de lampen mogen gerust aan springen als ik niet thuis ben, dat werkt ook nog eens inbraakpreventief...

Iemand die trouwens een gratis "hue disco" app kan aanraden?

Pagina: 1 ... 49 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.