[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.186 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

UltraSub schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 21:21:
Cool, wist niet dat dat al kon! Is dat een 5050 strip uit China? Die met meer leds per meter bedoel ik? Erg interessant zeg. Is wat voor op de badkamer hier!
Ik gebruik inderdaad 5050 ledstrips met 60 leds per meter; gewoon de goedkoopste uit China.
Er is ook de starterskit van Dresden-Elektonik, kot 10 euro meer. Hier zit een adapter van 2A en 3meter RGB ledstrip bij.

En een paar fotootjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-7YENGPN3-D.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-WFBETCDA-D.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZJON3RFZ-D.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-B8V4KLTM-D.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-MVWUCAVM-D.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door sjolmers op 16-01-2015 19:02 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 11:54:
Vraag is wel, stel je voor Philips doet iets in firmware van eigen hardware, en sluit daarmee aansturing van 3rd party (al dan niet onbedoeld) uit.
Goed punt. Daar is Apple ook handig in en het zou mij niks verbazen als Philips het afschermt. Dan gaan we het tijdperk van de bridge jailbreaken in. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:00

Trebbors

Failure is no option!

Kun je de HUE lampen bedienen met domoticz en zo'n RFXcom zonder tussenkomst/ gebruik van de HUE bridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeRSPiN schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 13:55:
Als precies dezelfde diffuser wil dan kun je deze lamp kopen (o.a. ook bij de bouwmarkt te koop), met dik 25 euro wel stuk duurder dan optie2:
http://ledworld.nl/master...a60-warmwit-76568400.html
Ergens (volgens mij ook ergens op everyhue) gelezen dat iemand dat voor elkaar kreeg door voorzichtig het glas los te wrikken en met wat lijm op de Hue bulb kon krijgen.

Hier ook een kapot glas, moet er ook maar eens mee aan de slag.. ligt nu ongebruikt in de kast terwijl ie verder nog wel werkt.

Enig idee wat dat laten printen van zo'n kapje zou kosten?
Deze is nog wat goedkoper. Lijkt volgens mij wel dezelfde maat?
http://www.philipsstore.n...91710400_NL_SHOPPUB/NL/nl

Ik heb hier een Hue lamp met los kapje. Soort productiefoutje. Ik kan er een foto van maken. Het lijkt niet echt alsof het moeilijk te verwijderen is. Maar de lijm zal vast sterk zijn omdat het tegen hitte moet kunnen. Het zou geen slecht idee zijn om de lamp een half uurtje aan te zetten voordat je hem losmaakt. Om de lijm wat op te warmen. Toch is de kans groot dat de bulb knapt, denk ik. Zal lastig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 19:43:
[...]

Deze is nog wat goedkoper. Lijkt volgens mij wel dezelfde maat?
http://www.philipsstore.n...91710400_NL_SHOPPUB/NL/nl

Ik heb hier een Hue lamp met los kapje. Soort productiefoutje. Ik kan er een foto van maken. Het lijkt niet echt alsof het moeilijk te verwijderen is. Maar de lijm zal vast sterk zijn omdat het tegen hitte moet kunnen. Het zou geen slecht idee zijn om de lamp een half uurtje aan te zetten voordat je hem losmaakt. Om de lijm wat op te warmen. Toch is de kans groot dat de bulb knapt, denk ik. Zal lastig worden.
Hoezo hitte? Een led is toch net niet warm?

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heet worden ze niet maar wel een beetje warm. De föhn is misschien een beter idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-10 11:48
Ik heb van de week een hue startersset gekocht, E27.

Als ik lichblauw/ turquoise selecteer worden de lampen wit?? 8)7
Neem aan dat dat niet echt klopt. Wel raar dat geen enkele lamp die kleur weergeeft.

https://www.dropbox.com/s...-00-08-38-picsay.jpg?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is het kleurgebied waar Hue zwak is. Paars blauwig noem ik het maar, is het gebied waar je mooi blauw kan pakken. Cyaan blauw wordt inderdaad als wit weergegeven. Wel een groot gemis en belangrijk onderdeel van het spectrum.

Living Colors en de lightstrip kunnen het wel weergeven.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2015 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zwak ja, maar gewoon wit zou het toch niet mogen zijn denk ik.
Heb je geen foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 15:06

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Trebbors schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 19:24:
Kun je de HUE lampen bedienen met domoticz en zo'n RFXcom zonder tussenkomst/ gebruik van de HUE bridge?
Nee, je moet een hue bridge hebben...
Maar die zijn ook wel op Mp te koop...

Maar als je er 1 hebt, kun je er heel veel lampen op zetten...

En bedienen via Domoticz....[ of kaku ]

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Gekke vraag, hoe krijg je het glazen kapje van de E27 Hue verwijderd ? ik heb een lamp waar het glaasje net in de weg zit.

I know, mensen vragen hierboven zich net af hoe ze er juist weer een glaasje op krijgen 8)7

Edit:
Kapje is eraf, maar de hue geeft net te weinig licht. Jammer dat er geen sterkere E27 variant beschikbaar is.
Misschien eens gaan kijken naar LIFX

[ Voor 26% gewijzigd door Fietsbel op 18-01-2015 18:21 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Misschien kan je ruilen en krijg je nog geld toe ;) :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostyGunman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-09 15:10
Heb nu eindelijk mijn eerste Hue Lux lamp geïnstalleerd bij mijn bureau in een bureaulamp van Leenbakker. Moet zeggen, het licht is helder en heel fijn om bij te werken. Door hem te dimmen heb je dan weer een erg prettige en rustige verlichting als je niet veel gericht light nodig hebt voor als je wilt lezen. Ben er erg blij mee.

Waar ik niet zo blij mee ben is dat de gekleurde Hue lampen werkelijk overal lijken uitverkocht te zijn. Aangezien ik komende week mijn armaturen krijg en ze dan ook het liefste ophang hoopte ik ze deze week te krijgen. Iemand ze nog gezien of tips waar ik ze zou kunnen krijgen? Heb nog 5 losse lampen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Kreeg gister een mailtje dat beaumotica ze weer heeft of in elk geval snel op voorraad denkt te hebben:

http://www.beaumotica.nl/...NWk44-fncMCFeISwwodnnQAsw

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostyGunman
itsme schreef op zondag 18 januari 2015 @ 10:37:
Kreeg gister een mailtje dat beaumotica ze weer heeft of in elk geval snel op voorraad denkt te hebben:

Thanks! Helaas worden ze ook pas vanaf de 26e verwacht. Ik had de site al op mijn watch list staan :)

EDIT: wat ik natuurlijk ook kan doen is zo'n starter pack kopen en de bridge los verkopen...

[ Voor 10% gewijzigd door FrostyGunman op 18-01-2015 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

@FrostyGunmen
Ik heb gisteren mijn starterset van amazon.de binnen gekregen. Dat was ruim 3 weken sneller dan verwacht bij bestelling. Dus ik zou amazon eens proberen als ik jou was.

Zelf heb ik nog een vraagje over koppelen met een gen3 livingcolors remote. Ik heb een tweedehands afstandsbediening op de kop getikt en koppelen met een specifieke lamp gaat goed en ik kan de handleiding van Beaumotica volgens om de rest ook te koppenelen, maar ik vraag mij af of het ook mogelijk is om meerdere livingcolors remotes te koppelen met een bridge en dan specifieke lampen binnen die bridge.
Zoals ik de handleiding van beaumotica begrijp is dat niet mogelijk, omdat die andere afstandsbediening weer een andere sleutel heeft. Iemand hier ervaring met meerdere living color remotes op één bridge?

:X eerst zoeken en dan vragen.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

Ten eerste koppel je de remotes niet met de bridge maar met de lampen direct.

Je kunt meerdere remotes gebruiken met elk hun eigen groepje lampen :)

edit:

jij met je ninja-edit :(

[ Voor 7% gewijzigd door tozzke op 18-01-2015 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

FrostyGunman schreef op zondag 18 januari 2015 @ 10:41:
[...]

Thanks! Helaas worden ze ook pas vanaf de 26e verwacht. Ik had de site al op mijn watch list staan :)

EDIT: wat ik natuurlijk ook kan doen is zo'n starter pack kopen en de bridge los verkopen...
BOL heeft ze.

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrien
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

Ik heb vrijdag nog de starterset besteld bij Beaumotica, zijn dezelfde avond verzonden.
Helaas net de bezorger gemist op zaterdag |:(

http://www.avfoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostyGunman
Ik kijk iedere dag op bol, maar ze staan er bij mij echt niet op? Ik had toevallig afgelopen woensdag een hele twitterdiscussie met bol.com en ze hebben de prijs verlaagd van het starterspakket naar 199,- (was eerst 225) en vanaf week 5 gaan ze weer de losse Hue lampen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 11:07

LoneWolf

Just a Byte

Fonq heb ik ze vandaan de laatste paar. Zie Kortingscode topic

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-10 21:02
Iemand de SyFy sybnc app al geinstalleerd en naar 12 monkeys gekeken?

Ik krijg de app in de nederlands Apple store niet gevonden. De US store verwijst me terug naar de NL store. :-(

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08-2024

Afgelopen woensdag een losse kleuren lamp besteld en donderdag in huis... Topservice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08-2024
FrostyGunman schreef op maandag 19 januari 2015 @ 07:36:
[...]

Ik kijk iedere dag op bol, maar ze staan er bij mij echt niet op? Ik had toevallig afgelopen woensdag een hele twitterdiscussie met bol.com en ze hebben de prijs verlaagd van het starterspakket naar 199,- (was eerst 225) en vanaf week 5 gaan ze weer de losse Hue lampen verkopen.
Dat vond ik ook wel een schandalige actie van Bol... Even 25 Euro bij de prijs opdrukken omdat ze minder goed verkrijgbaar zijn.... Je zou er eigenlijk niks meer moeten bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Force
  • Laatst online: 07-10 11:48
Fire69 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 14:08:
Zwak ja, maar gewoon wit zou het toch niet mogen zijn denk ik.
Heb je geen foto?
Afbeeldingslocatie: http://www.famsingerling.nl/stuff/hue.jpg

Echt wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostyGunman
Zojuist contact gehad met de klantenservice van Beaumotica, a.s. woensdag komt er een grote nieuwe levering Hue lampen en dan zijn ze weer volop beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrostyGunman schreef op maandag 19 januari 2015 @ 10:45:
Zojuist contact gehad met de klantenservice van Beaumotica, a.s. woensdag komt er een grote nieuwe levering Hue lampen en dan zijn ze weer volop beschikbaar.
En let op mijn woorden: die zijn (vanwege bovenstaande quote) binnen een minuut weer uitverkocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:10

TRaSH

koffie ?

ik heb me suf lopen zoeken in deze topic,
maar ik kan me herinneren dat iemand getest had welke bloom, iris, aura het meeste in de buurt komt van de Hue Lampen.
kan mij iemand misschien updaten ?
en de LED strips komen die een beetje in de buurt van de Hue Lampen,
vooral de warme wit kleur.(Sunset)

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildy
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
johoo schreef op maandag 19 januari 2015 @ 08:17:
Iemand de SyFy sybnc app al geinstalleerd en naar 12 monkeys gekeken?

Ik krijg de app in de nederlands Apple store niet gevonden. De US store verwijst me terug naar de NL store. :-(
Je hebt een US account nodig om de app te installeren.

Ik heb net aflevering 1 van 12 monkeys gekeken en het geeft een extra dimensie aan de serie. Lampen kleuren mee met bepaalde scenes en flikkeren op de juiste momenten.
Het is een soort ambilight+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hue zonder gebruik van een bridge.
Trebbors schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 19:24:
Hier staat een andere mogelijkheid.
Ik heb dit echter niet zelf getest, maar misschien zijn er anderen die er ervaring mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wind-rider
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 22:14
Mij valt het ook wat tegen hoeveel er aan schakelaars en dergelijke te krijgen is. Met zelfbouw lijkt het ook niet echt op te lossen te zijn.

Ik ben ook eens gaan zoeken en vond op alibaba wel een printje van iets waarvan de producent zegt dat het een led driver is bedoeld om op 110V-240V wisselstroom aan te sluiten, die bestuurd kan worden via Zigbee Light Link. Hiermee zou je dus zelf dingen kunnen maken, als het is wat de leverancier zegt, en misschien kan die leverancier nog andere dingen leveren.

Onderaan hun pagina staat ook een afstandsbediening.

http://www.alibaba.com/pr...V-Zigbee_60110643907.html
Heeft iemand ervaring met dit soort leveranciers? Het is nog weer net iets vager dan bestellen op dx.com...

[ Voor 49% gewijzigd door wind-rider op 20-01-2015 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Alibaba is soort Chinese Ebay, meerdere malen wat besteld, werkt prima.
Anders dan bij DX zitten er dus verschillende handelaren achter en moet je vaak in de bestelling aangeven wat je precies wilt hebben (bijv. kleur of type stekker, etc).

Wel benieuwd naar die ZLL driver trouwens, wat kost die? En zou dat qua functionaliteit overeenkomen met die van 'Dresden'?

M.b.t. "Met zelfbouw lijkt het ook niet echt op te lossen te zijn.", dat is niet waar..
Je kunt de module uit de Tap slopen en die netjes inbouwen (dure grap..), of een Livingcolors afstandsbediening aan de muur hangen (niet zo mooi, maar werkt wel).

Of je gaat je verdiepen in de wereld van Domotica, dan kun je met elke schakelaar o.a. je Hue's bedienen (door bijv. draadloze zenders achter je schakelaars te monteren. Ook een dure grap wel als je het groots aanpakt.. en wellicht niet voor iedereen weggelegd om zelf aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Ik zoek voor mijn slaapkamer ook nog steeds een oplossing om snel het licht aan te kunnen zetten. Voor de woonkamer vind ik het niet hebben van een lichtknop prima, en mis ik het totaal niet. De slaapkamer is toch echt een ander verhaal, ik gebruik daar 2 Hue lampen in een plafondlamp om wakker te worden, maar als ik de was aan het opruimen ben en ik wil eventjes snel iets in de kast hangen dan heb ik nog niet altijd mijn telefoon bij de hand en haal ik toch nog vaak twee keer de schakelaar over, of doe ik wat ik moet doen zonder licht terwijl je daar toch het licht voor aan zou zetten. Een tap vind ik eigenlijk qua prijs overdreven en dat werkt ook niet zo makkelijk.

Waar ik zelf aan dacht is van die radiografische schakelaars te gebruiken en dan een ontvanger aan een Raspberry Pi te zetten die dan via het netwerk kan communiceren met de bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
eew schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 14:51:
Ik zoek voor mijn slaapkamer ook nog steeds een oplossing om snel het licht aan te kunnen zetten. Voor de woonkamer vind ik het niet hebben van een lichtknop prima, en mis ik het totaal niet. De slaapkamer is toch echt een ander verhaal, ik gebruik daar 2 Hue lampen in een plafondlamp om wakker te worden, maar als ik de was aan het opruimen ben en ik wil eventjes snel iets in de kast hangen dan heb ik nog niet altijd mijn telefoon bij de hand en haal ik toch nog vaak twee keer de schakelaar over, of doe ik wat ik moet doen zonder licht terwijl je daar toch het licht voor aan zou zetten. Een tap vind ik eigenlijk qua prijs overdreven en dat werkt ook niet zo makkelijk.

Waar ik zelf aan dacht is van die radiografische schakelaars te gebruiken en dan een ontvanger aan een Raspberry Pi te zetten die dan via het netwerk kan communiceren met de bridge.
Domoticz samen met een KaKu schakelaar of zo zou prima moeten werken

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:31
eew schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 14:51:
(...)
Een tap vind ik eigenlijk qua prijs overdreven en dat werkt ook niet zo makkelijk.

Ik heb van alles geprobeerd en beschik over diverse opties, moet zeggen dat de Tap uiteindelijk degeen is die ik juist het liefste gebruik. Voordeel dat je meerdere scenes kunt kiezen, en met name de betrouwbaarheid. Ook vind ik het fijn dat ik vanuit 1 app zowel de lampen, scenes en Tap schakelaars kan instellen, en makkelijk kan aanpassen indien nodig.

De Tap schakelt lampen zeer snel via de Hue bridge, terwijl Domoticz, Homewizard etc weer een extra tussenschakel introduceren die potentieel problemen met RF, firmware, wifi etc kan opleveren. Mijn ervaring specifiek met Kaku/Homewizard is dat het minder snel en minder betrouwbaar schakelt, ik zou niet de verlichting in heel mijn huis hiervan afhankelijk willen maken, terwijl Hue wel betrouwbaar genoeg is in mijn ervaring.

Wel is de Tap lelijk om op de muur te plakken, en zoals beschreven in deze thread haal je je nog meer kosten en gedoe op de hals als je in een schakelaar wilt inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

jeroen11 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 15:47:
[...]

Ik heb van alles geprobeerd en beschik over diverse opties, moet zeggen dat de Tap uiteindelijk degeen is die ik juist het liefste gebruik. Voordeel dat je meerdere scenes kunt kiezen, en met name de betrouwbaarheid. Ook vind ik het fijn dat ik vanuit 1 app zowel de lampen, scenes en Tap schakelaars kan instellen, en makkelijk kan aanpassen indien nodig.

De Tap schakelt lampen zeer snel via de Hue bridge, terwijl Domoticz, Homewizard etc weer een extra tussenschakel introduceren die potentieel problemen met RF, firmware, wifi etc kan opleveren. Mijn ervaring specifiek met Kaku/Homewizard is dat het minder snel en minder betrouwbaar schakelt, ik zou niet de verlichting in heel mijn huis hiervan afhankelijk willen maken, terwijl Hue wel betrouwbaar genoeg is in mijn ervaring.

Wel is de Tap lelijk om op de muur te plakken, en zoals beschreven in deze thread haal je je nog meer kosten en gedoe op de hals als je in een schakelaar wilt inbouwen.
Ik hoef niet in te bouwen. Ik haal de schakelaar eraf, verbind de draden door in de schakelaar en plak vervolgens mijn draadloze variant op een afdekplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
[...]

Uit interesse, vind je eigenlijk dat de Tap nog voordelen heeft ten op zichte van de living colors/whites remotes?

Ik heb daar namelijk 3 van in gebruik, en ik zie de toegevoegde waarde van die Tap niet zo. Maar misschien zijn er nog pluspunten die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchgrover
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 20:54
[...]Ik heb van alles geprobeerd en beschik over diverse opties, moet zeggen dat de Tap uiteindelijk degeen is die ik juist het liefste gebruik. Voordeel dat je meerdere scenes kunt kiezen, en met name de betrouwbaarheid. Ook vind ik het fijn dat ik vanuit 1 app zowel de lampen, scenes en Tap schakelaars kan instellen, en makkelijk kan aanpassen indien nodig.
Ik heb 4 livingcolors remotes, 3 livingwhites remotes en 1 tap in gebruik
Mijn ervaring is juist dat ik de livingcolors en livingwhites het betrouwbaarst vind werken.
In de praktijk worden enkele lampen via timers bediend en de rest van de lampen schakel ik bijna altijd via de remotes. dat gaat uiteindelijk veel sneller dan via de app. Alleen tweaken van de kleuren doe ik af en toe via de app.

Hue Tap
Bij mij werkt meestal knop 2 en af en toe knop 3 niet betrouwbaar. Een druk op knop 2 levert in de meeste gevallen een 1 als resultaat en worden in mijn geval alle lampen uitgezet terwijl een scene bedoeld was.
Met name voor mijn vriendin die misschien wat minder feeling met techniek heeft is dit snel frustrerend en dan wordt de tap een rotding... :( .

Livingcolors remote
Deze heb ik ingebouwd, geïntegreerd met ander schakelmateriaal en werkt erg betrouwbaar. Altijd vrijwel directe schakeling van de lampen. De remote schakelt direct de lampen, zonder tussenkomst van de bridge. De livingcolors remote heeft uitstekende knoppen waardoor je hem ook in het donker redelijk goed kunt bedienen. Je kunt twee scenes programmeren en alles aan of alles uit.
Het enige probleem dat wel eens optreedt is dat een huisgenoot een van de scene knoppen te lang ingedrukt houdt. In dat geval wordt de huidige stand van de verlichting als scene geprogrammeerd, vaak is dat dan alle lampen uit..... . Mijn vriendin begrijpt er dan helemaal niets meer van en dan is deze schakelaar ook een rotding 8)7 . Gelukkig is dit maar af en toe gebeurd.

Livingwhites remote.
Ook deze gebruik ik ingebouwd, geintegreerd met ander schakelmateriaal. Deze werkt net zo betrouwbaar als de livingcolors. Verschil: de livingwhites heeft geen uitstekende knopjes (tiptoets bediening) en is daardoor moeilijk in het donker te bedienen. Daarnaast zijn er 3 scenes te programmeren i.p.v. 2.
Ook bij deze remote wordt een scene geprogrammeerd als de knop te lang ingedrukt wordt. Dit kan voor dezelfde verwarring zorgen als bij de livingcolors. :?

Al met al ben ik behoorlijk tevreden met mijn opstelling. Vrijwel alle lampen zijn permanent van stroom voorzien en kan ik alleen via de remotes of via de app bedienen. Ik vind het bv. erg handig dat je alle verlichting op de begane grond met een scene knop op de gewenste manier kunt schakelen / instellen. :9

Ik heb nog niet met kaku schakelaars geëxperimenteerd. Een reden hiervoor zou kunnen zijn dat deze meer op standaard schakelmateriaal lijken en makkelijker bediend kunnen worden in het donker. Ik zou er dan denk ik voor kiezen om het kaku schakeldeel te combineren met met een livingcolors remote zoals wizzmic gedaan heeft maar ik denk dat dit minder goed te combineren is met het andere schakelmateriaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldyman
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 14:48
Mochten er nog liefhebbers voor de Hue Lux E27 lampen en/of de Lux startset zijn: Van 21:00 tot 24:00 uur heeft Praxis via de website 25% korting op verlichting. Wel zelf afhalen en de voorraad is bij de meeste vestigingen laag dus het kan zijn dat je ze niet meteen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-10 15:31
Mikey5times schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:49:
[...]

Uit interesse, vind je eigenlijk dat de Tap nog voordelen heeft ten op zichte van de living colors/whites remotes?

Ik heb daar namelijk 3 van in gebruik, en ik zie de toegevoegde waarde van die Tap niet zo. Maar misschien zijn er nog pluspunten die ik over het hoofd zie?
de Tap krijgt mijns inziens pas een pluspunt wanneer deze is ingebouwd in een wandschakelaar. De behuizing van de Tap werkt namelijk niet goed. De module echter wel, en dit komt tot uiting wanneer deze is ingebouwd in een wandschakelaar. Ja, t klopt dat dit een duurdere oplossing is, maar t functioneren prevaleert boven de aanschafprijs.
Verder vind ik t persoonlijk echt oerlelijk als ik die ronde LC ab's ga plakken aan mijn muur. Ik hou van strak en ordentelijk.
Ook geen geklooi met solderen etc om eea op een 'goedkopere' manier te bewerkstelligen.

Ik ben super tevreden over de inbouw van de module uit de Tap. Gewoon ouderwets de knop indrukken zoals je gewend was. Voordeel is dat dmv de 4 wippen die erop zitten je 4 voorkeuzes kunt programmeren. Daar gebruik ik een andere app voor om dit te regelen.
De ab's gebruik ik ook nog wel, maar ik ben nooit consequent in het terugleggen , en ben ze dus regelmatig zoek. Dit gedrag hebben mijn kids ook :)

kortom: kost wat meer mijn oplossing, maar ik vond t zeker de investering van 4 tientjes meer waard.

edit: Oh ja, en de Tap behoeft geen batterijen, voor mij een pluspunt , zeker als ie geïntegreerd zit in een wcd.

[ Voor 3% gewijzigd door mistercage op 20-01-2015 21:09 ]

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:31
Mikey5times schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:49:
[...]

Ik heb volgens mij inmiddels 12 remotes, zowel gen 2 als gen 3 en zowel LC als LW, plus een aantal Taps.

De LW en gen 2 LC vind ik onhandig vanwege de 'touch' bediening, met name in het donker (en dat is het vaak, als je lichten aan wil doen). Ik druk dan vaak verkeerd. De gen 3 heeft slechts 2 scene knoppen, maar die steken wel uit en werken daarom beter. De Tap is in het donker prima te bedienen, door de vorm van de knoppen vind je altijd de juiste. Bij mij reageren alle knoppen ook altijd naar behoren.

Ander voordeel van de Tap vind ik dus dat je het gedrag kan configureren met de app, en hij met de bridge communiceert, ipv direct met de lampen zoals de LC en LW remotes. Daardoor heb je bijv ook dat als je een scene aanpast in de app, elke Tap die met deze scene gekoppeld is meteen de wijziging overneemt. Bij remotes moet je op elke remote apart de voorkeursknop vernieuwen.

Omdat ik nogal veel lampen heb, gegroepeerd in scenes naar ruimtes ben ik veel tijd kwijt geweest met pairing gedoe van al mijn remotes (maken van master, klonen van master naar alle remotes, verwijderen van niet gewenste lampen per ruimte). Zeker bij bijvoorbeeld plafonnières met daarin meerdere lampen dicht bij elkaar is ellende. De Tap is zo gepiept, en geeft mij ook meer vertrouwen en flexibiliteit als ik uitbreid (nieuwe lampen erbij). Ook is de Tap net nieuw, en zijn de LC en LW remotes nooit bedoeld voor Hue bediening. Wie weet hoe lang Philips ze blijft ondersteunen; de Tap lijkt toekomst bestendiger.

Batterijen is op termijn ook nog een voordeel, al gaan ze lang mee dus dat weegt niet zwaar, al is de coolness factor van een elektrisch apparaat dat geen batterij of lichtnet nodig heeft wel ++.

Zoals ook mistercage aangeeft zou ik het liefst de Taps inbouwen, of eigenlijk liever nog dat Philips kant en klaar in te bouwen schakelaars biedt, beste van alle werelden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:10

TRaSH

koffie ?

En tegen een normale prijs,
En niet die hoge prijs die ze nu vragen voor een remote om het licht aan en uit te doen.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wind-rider
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:11:
Wel benieuwd naar die ZLL driver trouwens, wat kost die? En zou dat qua functionaliteit overeenkomen met die van 'Dresden'?
Geen idee, ik heb nog geen quote opgevraagd. Maar lijkt mij ook interessant, mochten ze er een leveren met meerdere kanalen dan kan het voor een ledstrip wat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroen11 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 23:00:
[...]

Zoals ook mistercage aangeeft zou ik het liefst de Taps inbouwen, of eigenlijk liever nog dat Philips kant en klaar in te bouwen schakelaars biedt, beste van alle werelden dan.
Dat linkje dat een paar comments terug stond beloofde wel veel goeds voor de Hue uitbreidingen die er dit jaar aan gaan komen. Het was op een beurs met een Hue stand waarop een zwarte muur meerdere schakelaars netjes op een rij gemonteerd waren.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2015 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:48
Ik blijf die schakelaars van Dutchgrover toch echt te gek vinden. Had ik maar zoveel geduld om zoiets te bouwen. Sowieso ga ik dat nu in m'n huurwoning nog ff niet doen, daar gebruik ik de 3D print houder van RobV mooi voor.

Komend weekend die maar eens bevestigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-10 15:31
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 01:49:
[...]

Dat linkje dat een paar comments terug stond beloofde wel veel goeds voor de Hue uitbreidingen die er dit jaar aan gaan komen. Het was op een beurs met een Hue stand waarop een zwarte muur meerdere schakelaars netjes op een rij gemonteerd waren.
Hier ben ik ook heel erg benieuwd naar...

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ljikt me wel sterk dat ze een heel scala aan schakelaars gaan maken.. Alleen in ons land heb je al zeker 6 merken met nog veel meer types en kleurcombinaties..
Misschien dat ze per continent met een schakelaar komen die daar het meest gebruikt wordt (zoals op de foto getoond).. Maar zou het zelf niet echt fraai vinden om een afwijkend frontje te hebben voor de Hue schakelaar en inbouw in een afdekraam voor 2-3 schakelaars kan dan ook niet.
En de pest is dat elk merk, en vaak ook per type, weer een andere systeem hanteert voor de frontjes zodat je niet simpel een bijpassend los frontje erop kunt klikken.

Of zouden ze met inbouw Zigbee modules komen (zoals kaku en Z-wave) zodat je je eigen schakelaars kunt gebruiken?
Zo'n tuimelschakelaar impliceert wel dat het niet om EnOcean-achtige module gaat (die de energie voor het zenden haalt uit de beweging van de knop zodat er geen batterijen nodig zijn) zoals in de Tap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers

sjolmers

Ik kwam deze tegen, de seller zegt Zigbee en light link compatibel.
Ziet er mooi uit, heb een mailtje gestuurd om te bevestigen of ze ook met de HUE werken. Ik zal hier laten weten wat er uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

sjolmers schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 12:33:
Ik kwam deze tegen, de seller zegt Zigbee en light link compatibel.
<>
Zoals ik het lees zijn dit schakelaars die je met zigbee kunt aansturen, en niet schakelaars die zigbee lampen kunnen aansturen. Desalniettemin leuke schakelaars om de rest van je huis in je zigbee netwerk te kunnen hangen zonder smartlink lampen te gebruiken. Zou wel interessant zijn om hier een sample van te hebben.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smika
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-05-2024
Hallo,

Ik heb van kaku een dubbele wandschakelaar aangeschaft. Nu heb ik deze laten leren in domoticz onder de tab schakelaars, als een on/off switch. Vervolgens heb ik mij philips hue lamp als sub/slave toegevoegd. Als ik nu de schakelaar indruk zie ik binnen domoticz dat de schakelaar on/off gaat. Helaas gaat de hue lamp nog niet aan of uit...wat doe ik fout?

Smika

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:52
Bert003 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 20:28:
Ziet er goed uit. Welke heb je nu precies, de FLS-PP lp Power PWM (low-profile) of de FLS-PP Power PWM?
En kun je met die RGBW nu ook mooie wittinten maken?

/edit
Het zal de low profile zijn, die andere is de voorloper.
Enige wat misschien jammer is dat om de firmware te updaten je een Raspberri Pi nodig hebt.
Ik ben al een lange tijd op zoek naar een oplossing voor een 3 meter ledstrip die met Hue werkt.
Dit lijkt me een mooie oplossing. Alleen zou ik graag een WRGB ledstrip willen gebruiken, welke soort ledstrip werkt met deze module?

EDIT:
Zou deze werken?: http://www.aliexpress.com...ght-IP65/32230573925.html

Hierbij is de keuze tussen RGBW en RGBWW worden allebei ondersteund?

[ Voor 15% gewijzigd door Bas Post op 21-01-2015 14:51 ]

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers

sjolmers

Bas Post schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 14:29:
[...]

Ik ben al een lange tijd op zoek naar een oplossing voor een 3 meter ledstrip die met Hue werkt.
Dit lijkt me een mooie oplossing. Alleen zou ik graag een WRGB ledstrip willen gebruiken, welke soort ledstrip werkt met deze module?

EDIT:
Zou deze werken?: http://www.aliexpress.com...ght-IP65/32230573925.html

Hierbij is de keuze tussen RGBW en RGBWW worden allebei ondersteund?
Zowel de RGB+ White als de RGB+ Warm White gaan werken! Ik gebruik zelf deze soortgelijke led strip icm de FLS-PP ballast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:22
sjolmers schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 17:14:
[...]

Zowel de RGB+ White als de RGB+ Warm White gaan werken! Ik gebruik zelf deze soortgelijke led strip icm de FLS-PP ballast.
Heb je toevallig een demo video?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Ik twijfel of ik de tasker plugin AutoHue moet kopen of de betaalde versie van Lampshade.io.

Het gaat hier om NFC functionaltiet en ik wil de lampen aan kunnen zetten om dezeflde tijd als mijn Sleep as Android alarm.

Heeft er iemand ervaring met beide om mij te adviseren. Het gaat om kleine bedragen, maar ik heb maar 1 van beide nodig. Over AutoHue zijn alleen maar positieve reviews, Lambshade.io heeft ook wat negatief spul, maar ik weet niet hoe representatief dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-10 08:10
Neefdave schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 18:43:
[...]

Heb je toevallig een demo video?
de FLS-PP werkt iig goed samen met ambilight + hue app. Dat is goed nieuws. Heb hem zelf aan mijn dioder RGB module-strip van ikea gekoppeld. Die hing al achter mijn tv. De kleuren van die strip matchen niet helemaal compleet (iets te verzadigde kleuren via die strip. maar goed, die is ook alleen maar rgb.

de fls-pp is overigens niet te bedienen met de livingwhite/color remotes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
7.50 korting (bij dixons)
code: DIXONS
geldig tm 25jan2015

misschien doet hue ook mee!
dan toch €7,50 korting op een lamp van €60,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:48
HBSVDK schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 18:03:
[...]

de fls-pp is overigens niet te bedienen met de livingwhite/color remotes...
Dat is wel echt een dealbreaker dan. Ik doe eigenlijk alles met m'n remotes en gebruik de app vrijwel nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:34

L23

Kan ik zonder aanschaf van een bridge een losse Philips Hue (Lux) kopen en deze gebruiken en bedienen met de Philips LivingColors Remote op dezelfde manier dat ik mijn LivingColors Iris bedien? Dat ik dan geen gebruik kan maken van de app begrijp ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Nee, je hebt de Hue Controller nodig

Totaal verkeerd! :o

[ Voor 30% gewijzigd door Fietsbel op 23-01-2015 11:13 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Ja hoor, dat is zeker mogelijk.
Je doet nl hetzelfde als je de LC Remote gebruikt om je lampen te bedienen, dan leer je eerst de lampen op de remote, en transfer het daarna naar de bridge.
Fietsbel schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:10:
@ Fietsbel, is dus geen geen enkel probleem, zie mijn uitleg hierboven.

[ Voor 40% gewijzigd door LoneWolf op 23-01-2015 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Fietsbel schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:10:
:?

Dat kan dus zeker wel. De bridge heb je in dat geval niet nodig.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Mijn fout, ik was in de veronderstelling dat je de Bridge nodig had om te pairen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Ik begreep idd uit de instructies dat je eerst met de LC Remote moet pairen en vervolgens de transfer naar de bridge. Daaruit had ik al een vermoeden dat een bridge niet noodzakelijk is, maar kon hier weinig informatie over vinden. Philips geeft ook aan dat je de bridge nodig hebt, maar dat zal wel zijn omdat de LivingColors Remote officieel niet los verkocht word. Tof, ik heb namelijk voorlopig geen router en wil toch graag gebruik maken van deze lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Als je even door dit topic zoekt kan je ook nog wel vinden waar je evt losse remotes kan kopen bij philips, is wel een paar keer gepost.
Dan kan je de 2e remote slave maken van de remote die je hebt, en je hue lampen dan afmelden op de 1e,
je iris afmelden van de 2e, waarna je de hue lampen en je iris los kan bedienen.

Anders kan je voor alle lampen en iris maar 1 kleur instellen.
(Alleen als je nog aan een ronde ! gen2 remote kan komen, heb je helemaal mazzel, die kan per lamp instellen :)+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Ik heb de gen3 remote bij de LivingColors Iris, jammer dat die remote zo beperkt is, maar heb via marktplaats een gen2 remote kunnen vinden, als het goed gaat heb ik die binnenkort in bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-03-2023
LJ80 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 23:31:
geldig tm 25jan2015

Hue doet ook mee, alleen niet op voorraad bij Dixons, pas levering ergens in februari.

Andere websites hebben inmiddels wel weer wat voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

L23 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:55:
Ik heb de gen3 remote bij de LivingColors Iris, jammer dat die remote zo beperkt is, maar heb via marktplaats een gen2 remote kunnen vinden, als het goed gaat heb ik die binnenkort in bezit.
Ow dat is mooi, let wel op, vlgs mij kan alleen de ronde gen2 hat per lamp aansturen. Ik had bij mijn 1e lc een ovale gen2, die kon dat niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:25
LJ80 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 23:31:
geldig tm 25jan2015

Bedankt voor de tip :) Starters setje besteld. De losse lampen kun je (zo te zien) per losse bestelling €7,50 korting op claimen.

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje late reactie maar persoonlijk vind ik het ontbreken van een dim functie op de Tab een groot gemis. Ik heb een LivingColors remote omgebouwd tot wandschakelaar en gebruik deze toch meer dan de Tab omdat er meer en leukere functies op zitten zoals dimmen en kleurverzadiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wind-rider
Heeft iemand ervaring met kleurverschillen tussen verschillende lampen van hetzelfde model (in dit geval Iris) die gegroepeerd zijn in de app?

Ik heb er een aantal gekocht en het viel me op dat de ene lamp een veel verzadigdere kleur geeft dan de andere. Dit valt vooral op in het paarse gebied.

Als lampen gegroepeerd zijn in de app (ze worden dan één marker die je over de colorpicker kan slepen) neem ik aan dat ze allemaal met dezelfde kleurinformatie aangestuurd worden. Ik heb het over de kleur in rust (niet tijdens slepen, want ze reageren ook niet allemaal tegelijk, maar dat vind ik minder erg).

Zie hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://picpaste.com/extpics/ba2b06b0693e6bfd042742932b8882bc.png
  1. De eerste lamp van links geeft een meer roodpaarse kleur
  2. De tweede van links neigt meer naar witblauw.
  3. Derde gaat al weer wat meer naar het verzadigde
  4. Vierde lijkt op nummer 1

[ Voor 8% gewijzigd door wind-rider op 23-01-2015 21:12 . Reden: imagehoster doet vervelend ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een niet gebruikte Starterset LUX (2 lampen en bridge) liggen.
Ik wil meer gekleurde lampen E27 en GU10 inzetten.
Ik zal deze in de te koop sectie zetten..

V&A aangeboden: Philips HUE LUX Starterspakket 2 lampen & Bridge

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2015 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 18:22
M'n losse Philips Hue E27 bulb werd vandaag eindelijk geleverd door coolblue, maar nu weet ik niet of ik met een DOA zit of niet. De lamp lijkt het groene kleurkanaal niet of nauwelijks te kunnen weergeven.

Als ik in de Hue app traag over het volledige kleurbereik schuif (rood -> oranje -> geel -> groen -> turquoise -> blauw -> paars -> rood) blijft de bulb op groen op een "groenig geel" kleurtje hangen en is turquoise eigenlijk koud wit...

Hier staan zowel de lightstrip achter de TV als de Iris als de bulb op groen.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/s/qoincpc6hk6a79w/IMG_20150124_123120_s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/s/yahpvr9ndqrjgdf/IMG_20150124_123240_s.jpg

Hier alles op turquoise.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/s/jp44lgwwogk9mpi/IMG_20150124_124636_s.jpg

Defect of normaal?

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:40
Voor zover ik weet zijn dat net de kleuren die de Hue lampen niet goed kunnen doen en de LivingColors net heel goed. Of het verschil zo groot mag zijn weet ik dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Klopt, groen kan de e27 niet zo goed laten zien. Dit word meer gelig. De iris en lightstrip dan weer wel dus daar zit zeker verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 18:22
Ok, een geruststelling én teleurstelling tegelijkertijd :)

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:21
Nog niet in Nederland verkrijgbaar helaas, maar wel interessant; 15 dollar en koppelbaar met de HUE bridge
http://www.tuaw.com/2015/...ompatible-home-automatio/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

remmuz schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 15:46:
Nog niet in Nederland verkrijgbaar helaas, maar wel interessant; 15 dollar en koppelbaar met de HUE bridge
http://www.tuaw.com/2015/...ompatible-home-automatio/
Zeker weten dat ze werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Op 230V ipv 110V misschien wel heel kort :+
Maar als het werkt komt het echt wel een keer naar het toch niet zo kleine EMEA gebied waar 230V gebruikelijker is.
Hoe het echt werkt met de HUE bridge etc merken we dan wel, voor het geld het proberen waard en mischien dat ik er wel twee probeer te kopen om ze in één armatuur in serie te zetten om zo het voltage te halveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Laatst online: 20:40

Nicap

Tsssk....

franssie schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 20:15:
[...]

Op 230V ipv 110V misschien wel heel kort :+
Maar als het werkt komt het echt wel een keer naar het toch niet zo kleine EMEA gebied waar 230V gebruikelijker is.
Hoe het echt werkt met de HUE bridge etc merken we dan wel, voor het geld het proberen waard en mischien dat ik er wel twee probeer te kopen om ze in één armatuur in serie te zetten om zo het voltage te halveren.
Heb je dan geen last van de Hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Nicap ik gok van niet, maar ik ben dan ook geen expert in LED drivers. Voor een paar tientjes is dat het uitzoeken waard al ga ik pas in april naar de VS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:40
Van de Hue lampen is bekend dat de Amerikaanse het wel doen hier in Nederland maar dat de levensduur een stuk korter is. Ik betwijfel of de betreffende lampen dat beter doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Buzz_Fuzz schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 13:52:
Ok, een geruststelling én teleurstelling tegelijkertijd :)
Je moet je bedenken dat dit eerder een feature. De hoofdfunctie van Hue lampen is nog steeds het weergeven van normaal licht. De kleuren zijn leuk, maar je zal ze toch het grootste gedeelte van de tijd inzetten om de kamer gewoon te verlichten, en dat doen mijn 5 lampen prima. Puur RGB is niet geschikt voor deze "gloeilampsimulatie" probeer maar eens prettig wit licht uit een living colors lamp te krijgen, het zal naar blauwig worden. De Hue lampen werken daarom met een ander systeem dat RGB wat ze bijna perfect in staat maakt een gloeidraad op verschillende temperaturen na te doen, maar dus als nadeel heeft dat ze slechter zijn in verzadigd groen en cyaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Nicap schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 20:54:
[...]

Heb je dan geen last van de Hz?
Waarschijnlijk niet, intern werken die dingen op gelijkstroom en ik mag aannemen dat ze voor hun PWM onafhankelijk zijn van de lichtnetfrequentie. Je zal de transformator ietsje zwaarder belasten, maar ik mag aannemen dat dat voor zo een laag vermogen niet uit maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu we toch over volt en Hz bezig zijn, klein vraagje.
Ik had een ontmantelde LW-plug tussen een TL-bak gezet een paar maand geleden.
Een week of 2 geleden is de plug overleden, licht ging niet meer aan en als er stroom op de plug kwam flikkerde de blauwe led.
De plug werd vaak nog met een gewone schakelaar aan/uit gezet, ik gebruikte hem enkel om te dimmen soms.

Kan het zijn dat dit door een andere/verkeerde soort belasting van de TL-lampen komt? Of is het gewoon toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
Fire69 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 23:29:
Nu we toch over volt en Hz bezig zijn, klein vraagje.
Ik had een ontmantelde LW-plug tussen een TL-bak gezet een paar maand geleden.
Een week of 2 geleden is de plug overleden, licht ging niet meer aan en als er stroom op de plug kwam flikkerde de blauwe led.
De plug werd vaak nog met een gewone schakelaar aan/uit gezet, ik gebruikte hem enkel om te dimmen soms.

Kan het zijn dat dit door een andere/verkeerde soort belasting van de TL-lampen komt? Of is het gewoon toeval?
Een gewone TL-lamp is niet dimbaar.
Afhankelijk van het gebruikte voorschakelapparaat kun je wel of juist niet dimmen.
Misschien is het proberen te dimmen van een niet dimbare TL-lamp wel de reden dat je LW-plug ermee opgehouden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Als we dan toch over gloeilampen hebben
Wat is de setting voor de gloeilamp imitatie e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MrL8gMM4jqRvMJKY0CrB0arf/full.jpg

Gister een beetje met kleurtjes zitten spelen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Zo heb ik gisteren de film John Wick gekeken i.c.m. de Huey app. Werkt echt super goed! Helaas als ik dit film komt dit de kwaliteit niet ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lowo schreef op zondag 25 januari 2015 @ 01:20:
[...]

Een gewone TL-lamp is niet dimbaar.
Afhankelijk van het gebruikte voorschakelapparaat kun je wel of juist niet dimmen.
Misschien is het proberen te dimmen van een niet dimbare TL-lamp wel de reden dat je LW-plug ermee opgehouden is.
Het is een elektronische ballast (of hoe heet dat ding), de lamp gaat onmiddellijk aan ipv eerst een keer of 2 te knipperen. Het dimmen werkte ook perfect eigenlijk.
Hij is er gewoon van de ene dag op de andere mee gestopt...
Foxke schreef op zondag 25 januari 2015 @ 09:57:
[afbeelding]

Mooi! :)
Gister een beetje met kleurtjes zitten spelen :p
Mooi! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Laatst online: 18:43
Ik zat precies met hetzelfde zojuist. Van lichtgroen tot aan turquoise is helemaal niet weer te geven en resulteerde in gelig tot wit licht. Mijn living colors lampen doen het daarin inderdaad een stuk beter. Ik had eigenlijk wel hetzelfde van de e27 verwacht :/
Maar dan weet ik nu iig dat het helaas zo hoort, dacht ook dat de lamp defect was.
Ik hou het voorlopig maar bij de Living Colors en lightstrips.
Wat me overigens ook opviel is dat veel third party apps de kleuren ook niet goed over kunnen brengen als je meerdere lampen in een groep bedient. Hue Pro kan blauw bijvoorbeeld niet goed naar mijn Living Colors sturen maar wel de strips. Als ik de Livingcolor dan apart aanstuur lukt het wel. De Hue app van Philips zelf heeft dit probleem niet.
Buzz_Fuzz schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 12:51:
M'n losse Philips Hue E27 bulb werd vandaag eindelijk geleverd door coolblue, maar nu weet ik niet of ik met een DOA zit of niet. De lamp lijkt het groene kleurkanaal niet of nauwelijks te kunnen weergeven.

Als ik in de Hue app traag over het volledige kleurbereik schuif (rood -> oranje -> geel -> groen -> turquoise -> blauw -> paars -> rood) blijft de bulb op groen op een "groenig geel" kleurtje hangen en is turquoise eigenlijk koud wit...

Hier staan zowel de lightstrip achter de TV als de Iris als de bulb op groen.

[afbeelding]
[afbeelding]

Hier alles op turquoise.

[afbeelding]

Defect of normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjniewenhuijse
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 15:47
Welke apparaten kunnen er allemaal als versterker/repeater ingezet worden?

Ik heb nu namelijk een e27 hue bulb in me garage hangen, maar af en toe werkt deze niet ivm het bereik. Zet ik ergens halverwege tussen de bridge en mijn garage een hue ledstrip dan werkt het altijd, echter die moet daar niet blijven zitten :).

Kan ik er ook een losse living colors lamp zetten?

Of heeft iemand een kapotte lamp/ledstrip ofzoiets over die nog wel werkt als versterker/repeater?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjniewenhuijse
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 15:47
Zo ziet trouwens een fontein eruit die met een Hue lamp wordt aangelicht:

Fontein

[ Voor 9% gewijzigd door gjniewenhuijse op 26-01-2015 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannx1986
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 23:17
Neefdave schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 13:24:
Klopt, groen kan de e27 niet zo goed laten zien. Dit word meer gelig. De iris en lightstrip dan weer wel dus daar zit zeker verschil in.
Is dat alleen met de e27 of ook met de GU10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzmic
  • Laatst online: 29-09 15:09
Marcello83 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 00:06:
Ik zat precies met hetzelfde zojuist. Van lichtgroen tot aan turquoise is helemaal niet weer te geven en resulteerde in gelig tot wit licht. Mijn living colors lampen doen het daarin inderdaad een stuk beter. Ik had eigenlijk wel hetzelfde van de e27 verwacht :/
Maar dan weet ik nu iig dat het helaas zo hoort, dacht ook dat de lamp defect was.
Ik hou het voorlopig maar bij de Living Colors en lightstrips.
Wat me overigens ook opviel is dat veel third party apps de kleuren ook niet goed over kunnen brengen als je meerdere lampen in een groep bedient. Hue Pro kan blauw bijvoorbeeld niet goed naar mijn Living Colors sturen maar wel de strips. Als ik de Livingcolor dan apart aanstuur lukt het wel. De Hue app van Philips zelf heeft dit probleem niet.
[...]
Het verschil tussen Hue en LivingColors is in het forum vaker ter sprake gekomen, zie bv:
http://gathering.tweakers...message/42929705#42929705

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Laatst online: 18:43
dannx1986 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 10:45:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Zit eraan te denken om in mijn volgende huis spotjes in te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze hebben dezelfde leds, dus gaan ze ook dezelfde kleuren maken (of niet maken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
dannx1986 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 10:45:
[...]

E27 en GU10 hebben dit beiden. Ik zal proberen vanavond een foto te maken ter verduidelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Neefdave schreef op zondag 25 januari 2015 @ 10:14:
Zo heb ik gisteren de film John Wick gekeken i.c.m. de Huey app. Werkt echt super goed! Helaas als ik dit film komt dit de kwaliteit niet ten goede.
Alleen Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Ja voor IOS zijn naar mijn mening geen goede apps te vinden. Ik heb er twee geprobeerd.

Ambihue
Traag, duur en loopt soms vast op een kleur. Je moet de app dan weer herstarten.

AMBIENT for Hue
Kleuren komen niet overeen. Telefoon crashed vaak en moet dan herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzmic
  • Laatst online: 29-09 15:09
Neefdave schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:25:
Ja voor IOS zijn naar mijn mening geen goede apps te vinden. Ik heb er twee geprobeerd.

Ambihue
Traag, duur en loopt soms vast op een kleur. Je moet de app dan weer herstarten.

AMBIENT for Hue
Kleuren komen niet overeen. Telefoon crashed vaak en moet dan herstarten.
Jawel, Iconnecthue (zie ook forum...)
Beste iPhone app, heb ik al meer dan een jaar in gebruik, stabiel, goed en mooie GUI, groepen aanmaken, timers, geofencing, etc.
Goede dev ook, open voor ideeen, reageert snel.

Sorry, slecht gelezen...

[ Voor 6% gewijzigd door wizzmic op 26-01-2015 16:03 ]

Pagina: 1 ... 48 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.