[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.184 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dylantje2 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 10:29:
Het werk zo simpel... Domoticz..
Lees je even in, en koop wat, je zult meer spijt van je gesloten tabs hebben, dan het open Domoticz...
Die dingen zijn altijd achteraf simpel.
Ik ben al wat uurtjes aan het puzzelen geweest om het aan de praat te krijgen. Je moet de info bij elkaar sprokkelen. Op internet vind je vaak dezelfde info. En daar ontbreek dan net het essentiele gedeelte.
Tot nu toe nog geen succes. Dat ligt natuurlijk aan mij.
Domoticz installeren op de Raspberri ging vlot.
De hue brigde los aansturen is ook gelukt.
Via de Pi commando-prompt krijg ik mijn hue ook aan en uit geschakeld via een script.
Via de webinterface van domoticz lukt er niets; waarschijnlijk iets fout met het pad? Maar wat ik ook in typ; het werkt niet.

Ook KaKu krijg ik niet aan de praat; zelfs niet de oude uitvoering met 16 adressen (ik wil trouwens alleen de nieuwere types gebruiken). Zal wel iets ontbreken aan de installatie software.
Welke Kaku zender gebruik jij? Ik heb hiet zo'n goedkoop dingetje van € 2,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-10 08:10
adamnld schreef op zondag 11 januari 2015 @ 14:55:
[...]

Dank voor je reactie. Ik hoopte idd dat iemand een 3rd party app kan adviseren die wel op iOS 6.0 draait en vergelijkbare mogelijkheden biedt als originele Hue app.
Inmiddels ben ik teruggebeld door Hue supportdesk. Ze erkennen dat de info op de MeetHue site en in de Apple Store niet klopt. Daar staat nog steeds dat Hue compatibel is vanaf iOS 6. Het hoofdkantoor is geïnformeerd. Advies aan mij; breng uw starterkit terug naar de winkel _O-
Los van de vraag of ze 'em daar wel willen terugnemen is dat natuurlijk een erg gemakzuchtige oplossing die totaal voorbij gaat aan de verantwoordelijkheid van Philips zelf om juiste info over de compatibiliteit te verstrekken.
Wat je bij andere apps in de appstore ziet is dat wanneer een toestel de nieuwste versie niet ondersteund, automatisch een eerdere build van de app wordt aangeboden. Dat zou voor Philips toch ook niet al te ingewikkeld moeten zijn. Misschien wel eenvoudiger dan in alle uitingen de compatibiliteitsinfo aanpassen.
Ze gaan nog eens intern overleggen werd aangekondigd. Hoe dan ook. Als iemand in de tussentijd een suggestie heeft voor een bruikbare app op iOS 6.0 houd ik me aanbevolen
gek, onlangs mn iphone 4 gedowngrade van ios 7 naar ios 6.1.3: In de appstore gaf die aan dat de nieuwe app niet compatible was. Kreeg vervolgens de vraag of ik de laatst ondersteunende ios 6 app van hue wilde downloaden. En geen verschil gezien tussen de ios 7 en ios 6 versie. Werkt allemaal prima dus. (ik draai dus versie 1.6.1 hue app)

mijn advies: blobje maken van de ios versie waar je nu op zit middels ifaith (kun je altijd weer terug). 3gs aan laatste versie van itunes hangen en 6.1.6? opzetten (middels Shift-restore in de DFU mode) Dan weet je zeker dat je alle gegevens van de iphone kwijt bent. Na herstellen via itunes vooral NIET de backup terug plaatsen. Inloggen op je icloud account (ja dat werkt zelfs in ios 6) heb je ook direct je contactpersonen weer terug als het goed is.

[ Voor 12% gewijzigd door HBSVDK op 11-01-2015 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Twee maanden geleden is hier en hier de Hue Tap discussie ook al langs geweest. We hadden het over alternatieve behuizingen voor de Hue Tap. Ik heb daar fotootjes laten zien van een OPBOUW behuizing die eruit ziet als een inbouw schakelaar. De wipwap constructie heeft 4 knoppen, (links op, links neer, rechts op, rechts neer). De schakelaar werkt heel betrouwbaar en er zijn raampjes te vinden die bij het schakelmateriaal in je huis passen.

Goedkoop is het niet, want je betaalt de Hue Tap + de €50 euro voor de behuizing. Jawel, €50 euro voor een behuizing want ze verkopen hem niet los (alleen met een module waar je los niks aan hebt bij de philips). Maar voor die 5 tientjes extra heb je wel een prachtige schakelaar aan de muur ipv die lelijke Hue afstandsbediending:

(sorry, beetje donkere foto - het licht was uit)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BI8QymEl.jpg

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:10

TRaSH

koffie ?

klinkt veel belovend zo een kaku set met Domoticz en een Pi,
maar zoals aangegeven er is niet 1 duidelijk tutorial hoe het moet je moet 10 mini tutorials door lezen en combineren en dan laten ze nog de helft er uit.
maar als Dylantje2 aangeeft dat het simpel is misschien kan hij wel een complete Tutorial maken ;)

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben ook aan't kijken naar KaKu-schakelaars (CoCo in België), en dacht dat ik daarvoor van dezelfde firma het makkelijkste hun eigen hub kon/moest gebruiken.
Maar ik ga gewoon nog een paar maand wachten totdat mijn Homey toekomt en kijken wat daar de programmeer-mogelijkheden mee zijn :)

Wat is het bereik van die schakelaars zo'n beetje? En de betrouwbaarheid, vooral doordat het éénrichtings-verkeer is...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjempie
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2015 @ 16:08:
[...]

Die dingen zijn altijd achteraf simpel.
Ik ben al wat uurtjes aan het puzzelen geweest om het aan de praat te krijgen. Je moet de info bij elkaar sprokkelen. Op internet vind je vaak dezelfde info. En daar ontbreek dan net het essentiele gedeelte.
Tot nu toe nog geen succes. Dat ligt natuurlijk aan mij.
Domoticz installeren op de Raspberri ging vlot.
De hue brigde los aansturen is ook gelukt.
Via de Pi commando-prompt krijg ik mijn hue ook aan en uit geschakeld.
Via de webinterface van domoticz lukt er niets; waarschijnlijk iets fout met het pad? Maar wat ik ook in typ; het werkt niet.

Ook KaKu krijg ik niet aan de praat; zelfs niet de oude uitvoering met 16 adressen (ik wil trouwens alleen de nieuwere types gebruiken). Zal wel iets ontbreken aan de installatie software.
Welke Kaku zender gebruik jij? Ik heb hiet zo'n goedkoop dingetje van € 2,95.
heb vandaag ook mijn Raspberry ingericht met Domoticz, dat gaat inderdaad prima, het koppelen aan de bridge gaat ook nog maar dan begint het klooien en zoeken naar oplossingen... dan blijkt dat de domoticz versie voor de raspberry nog niet die versie is die standaard de Hue ondersteunt... en moet je aan de slag en zoeken op internet... en dan moet je ongeveer een programmeur zijn...

niet gelukt dus :( Met alle respect voor het programma Domoticz, maar het heeft een heftige leercurve... maar ik geef (nog) niet op en ga nog wel wat googelen....

iemand nog goede tips? ik lees dat de nieuwste versie van Domoticz wel standaard huw ondersteunt maar deze versie is nog niet beschikbaar voor de raspers versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 20:38:
Wat is het bereik van die schakelaars zo'n beetje? En de betrouwbaarheid, vooral doordat het éénrichtings-verkeer is...?
De Kaku schakelaars (en andere zendertjes) plus ontvangertjes werken bij mij door het hele huis; van begane grond tot de zolder door de betonnen vloeren heen.De betrouwbaarheid is vrij goed; een heel enkele keer komt er een commando niet door. Soms ligt het aan de (ingebouwde) batterij, maar die is gemakkelijk te verwisselen.Een keer werkte de dubbele schakelaar niet goed; na bijbuigen van de batterij kontakten was het weer ok.
Zoals eerder beschreven kan je bij een domotica systeem nog een pseudo-terugmelding maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb een paar vragen rondom Hue.
Ik heb nu 11 Hue lampen en spots verdeeld over Keuken, Woonkamer, Overloop en Slaapkamer.

1) Is het mogelijk om met enkel iPhones/iPads snel een enkele lamp uit te zetten (liefst via een widget)?

2) ik heb eergisteren een wekker gemaakt waarbij ik elke nacht om 0:30 de lampen beneden allemaal uit zet. Dit met de schakelaar op willekeurig en met een fade tijd van 10 minuten. Maar als ik dan beneden kom, dan zie ik dat de lichten op een andere scène zijn gesprongen (elke keer dezelfde, een helaas echt een circus instelling met veel kleuren).

3) als we weg zijn, kan ik er ook voor kiezen om willekeurig een scène te kiezen toch? Maar dat zou mijn zoontje dus ook per ongeluk kunnen doen op de iPad. Hoe kan ik zien welke scène er actief is als ik niet thuis ben?

4) stomste vraag, maar waar krijg ik nou officiële support van Philips hue? Ik gebruik geen Facebook of twitter. En die site everyhue.com daar is maar karige respons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 11:07

LoneWolf

Just a Byte

@sjempie, in de beta versies werkt het prima, ook op de Raspberry. In de settings aanzetten dat je ook de beta updates wilt ontvangen. T enige wat je niet klakkeloos moet doen is elke nieuwe update installeren direct als er een is, wacht altijd even af en check het Domoticz forum wat men meld aan problemen. (Tenzij je er echt in thuis bent).
Ik installeer zelf vrij snel, en ben dan ook wel eens tegen een probleem aangelopen, maar nog nooit iets wat niet omzeild kon worden of niet opgelost kon worden.
Voor kaku te gebruiken in Domoticz heb je een rfxcom transceiver nodig, kost rond de 100 euro als ik t me goed herinner.

[ Voor 31% gewijzigd door LoneWolf op 11-01-2015 22:11 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-10 10:47
readytoflow schreef op zondag 11 januari 2015 @ 22:04:
Ik heb een paar vragen rondom Hue.
Ik heb nu 11 Hue lampen en spots verdeeld over Keuken, Woonkamer, Overloop en Slaapkamer.

1) Is het mogelijk om met enkel iPhones/iPads snel een enkele lamp uit te zetten (liefst via een widget)?

2) ik heb eergisteren een wekker gemaakt waarbij ik elke nacht om 0:30 de lampen beneden allemaal uit zet. Dit met de schakelaar op willekeurig en met een fade tijd van 10 minuten. Maar als ik dan beneden kom, dan zie ik dat de lichten op een andere scène zijn gesprongen (elke keer dezelfde, een helaas echt een circus instelling met veel kleuren).

3) als we weg zijn, kan ik er ook voor kiezen om willekeurig een scène te kiezen toch? Maar dat zou mijn zoontje dus ook per ongeluk kunnen doen op de iPad. Hoe kan ik zien welke scène er actief is als ik niet thuis ben?

4) stomste vraag, maar waar krijg ik nou officiële support van Philips hue? Ik gebruik geen Facebook of twitter. En die site everyhue.com daar is maar karige respons.
Koop iconnecthue, briljante app. Veel beter dan de app van Philips. Goede widget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik eigenlijk op IOS alleen nog OnSwitch, simpel, lekker grote icons en prima te bedienen, en op Android gewoon de Philips hue app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
frankpaul1 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 22:08:
[...]

Koop iconnecthue, briljante app. Veel beter dan de app van Philips. Goede widget.
Ja, die ken ik. Ik heb het merendeel vd Hue apps op m'n iPad.
Was er niet zo van gecharmeerd. Werkt niet zo intuïtief vind ik persoonlijk. Maar die widget ziet er dan wel weer erg goed uit zie ik nu! Ga ik eens mee spelen.

Is er een manier om je scenes uit je Hue app in de iConnectHue app te importeren?

Het is wel wat met al die apps hoor. Allemaal wel hun voor- en nadelen.
De originele app toch ook wel. Die fotootjes werken wel erg herkennend en intuïtief. Zeker met de slider voor de lichtsterkte eronder.

Daarnaast gebruik ik Hue Control. Simpel om groepen te schakelen.

Dat mis ik toch wel het meest in de originele app: groepen en meer mogelijk heden met imer instellingen.

IFTTT in het begin even mee gespeeld. Maar daar zit toch wel veel vertraging in hoor. Tenminste wel als je iets met meldingen bij bepaalde berichten wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik heb van de week eens zitten kijken naar de Hue SDK voor iOS en volgens mij is daar wel een leuk Appje mee te freubelen... ik heb echt tijd te kort, haha, eerst maar even de lopende zaken afronden.

[ Voor 12% gewijzigd door RobV op 11-01-2015 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pheppy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 01:21
FrostyGunman schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:03:
[...]
Het probleem bij mij is dat ik maar 1 plaats heb om een hanglamp op te hangen. Ik zit gehuurd en er hangt een soort ornament aan het plafond waar ik niet in kan boren etc. Dus ik moet eigenlijk 1 goed hanglamp hebben waar dan bijvoorbeeld meerde Hue lampen inkomen.
Ik ga binnenkort deze lamp bij de Gamma halen. Ook 1 contactpunt en verder vrij flexibel. En de kappen lijken vrij veel op de (iets mooiere) lamp van Fire69. Dus ik verwacht dat die het goed doen met de Hue. Ik vond hem eerst veel duurder bij een gewone lampen winkel (met 30 varianten) maar bij de Gamma is maar 1 keuze.
https://www.gamma.nl/asso...za-wit-2-lichts/p/B503166

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
weet niet of deze ook werken met een tab?
Anders een leuke aanbieding?!

http://www.ibood.com/home-living-nl/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Ik heb al een RPI maar daar draait openelec op met xbmc.
Kan je daar gelijktijdig domoticz op draaien?
Ik kan nergen een goede uitleg vinden hoe dit dan zou moeten.

En ik vind het zonde om nog een pi te kopen als het mogelijk zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostyGunman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-09 15:10
pheppy schreef op maandag 12 januari 2015 @ 09:04:
[...]

Ik ga binnenkort deze lamp bij de Gamma halen. Ook 1 contactpunt en verder vrij flexibel. En de kappen lijken vrij veel op de (iets mooiere) lamp van Fire69. Dus ik verwacht dat die het goed doen met de Hue. Ik vond hem eerst veel duurder bij een gewone lampen winkel (met 30 varianten) maar bij de Gamma is maar 1 keuze.
https://www.gamma.nl/asso...za-wit-2-lichts/p/B503166
Deze ziet er ook wel cool uit! En met witte kappen komen de Hue lampen wel het best tot z'n recht denk ik. Ik heb nu iets vergelijkbaars gekocht, maar dan met 3 kappen. Kan niet wachten tot het allemaal hangt. Ik moet wel nog 5 Hue lampen hebben, dus de komende weken even in de gaten houden of deze voor een mooi prijsje te scoren zijn.

Wat betreft mooi prijsje: als iemand nog geïnteresseerd is in Hue Lix, Iris, Bloom of lightstrips en je woont in het zuiden van het land: Bij Praxis krijg je op alles 20% korting met je praxis pas!

EDIT: Dit betreft de Praxis in Heerlen, Brunssum en Kerkrade!

[ Voor 2% gewijzigd door FrostyGunman op 12-01-2015 09:18 . Reden: Praxis filialen toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchgrover
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 20:54
Steef_tweaker schreef op maandag 12 januari 2015 @ 09:13:
weet niet of deze ook werken met een tab?
Anders een leuke aanbieding?!

http://www.ibood.com/home-living-nl/nl/
Helaas, de mini's kun je niet remote bedienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Mijn 3D geprintte houder voor de Gen2 remote is binnen. Hij moet nog opgehangen, maar hij past goed!

http://1drv.ms/1IDPodD

Ideale oplossing voor weinig geld :) Had nog een Gen2 liggen, en op deze manier heb ik meer mogelijkheden dan met de TAP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Dutchgrover schreef op maandag 12 januari 2015 @ 09:18:
[...]

Helaas, de mini's kun je niet remote bedienen
oke helaas bedankt voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
FrostyGunman schreef op maandag 12 januari 2015 @ 09:16:
[...]

Deze ziet er ook wel cool uit! En met witte kappen komen de Hue lampen wel het best tot z'n recht denk ik. Ik heb nu iets vergelijkbaars gekocht, maar dan met 3 kappen. Kan niet wachten tot het allemaal hangt. Ik moet wel nog 5 Hue lampen hebben, dus de komende weken even in de gaten houden of deze voor een mooi prijsje te scoren zijn.

Wat betreft mooi prijsje: als iemand nog geïnteresseerd is in Hue Lix, Iris, Bloom of lightstrips en je woont in het zuiden van het land: Bij Praxis krijg je op alles 20% korting met je praxis pas!

EDIT: Dit betreft de Praxis in Heerlen, Brunssum en Kerkrade!
Bijna iedere praxis, gamma, karwei heeft om de aantal weken wel een 20% korting actie!
Gewoon van te voren even op de website kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostyGunman
Steef_tweaker schreef op maandag 12 januari 2015 @ 10:32:
[...]

Bijna iedere praxis, gamma, karwei heeft om de aantal weken wel een 20% korting actie!
Gewoon van te voren even op de website kijken.
Klopt, maar bij deze filialen heb je dus een jaar lang na het aanvragen van je pas, altijd en op alles (met een klein aantal uitzondering) korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:59
Heb in ieder geval wel een gat in de markt gevonden: een app/applicatie/systeem dat met al je domotica kan communiceren. Heb zelf flink wat Hue lampen (stuks of 15, in en om het huis), kaku schakelaars en switches en wat somfy spul.

Ben bezig om met HomeWizard dat hele zaakje een beetje op elkaar aan te sluiten, maar loop toch wel tegen een paar beperkingen aan.

De grootste euvels waar ik tegen aanloop:
  • Geen consequent tweeweg verkeer. Hue heeft dat volgens mij wel, maar kaku niet (altijd?). Het komt regelmatig voor dat een lamp aanblijft terwijl hij na een bepaalde tijd uit had moeten gaan omdat het uit-signaal niet is aangekomen.
  • Er valt nog zoveel extra te ondersteunen. Bijvoorbeeld de robotzuiger. Die mag eigenlijk enkel zijn werk gaan doen als er 's ochtends om 9u niemand thuis is. Maar die kan ik logischerwijs niet aansturen.
  • Betere widget sturing. Hiermee bedoel ik hoofdzakelijk dat een app als HomeWizard veel meer zou moeten kunnen doen met de widgets. Dat je zeg een plattegrond van je woning op je tablet kunt maken met aan/uit 'schakelaars' op de plekken waar de lampen zitten.
  • Standaardisering. Zigbee, Z-wave, wifi.... er zijn tig protocollen die aan elkaar geknoopt moeten worden.
Voor de eerste 3 problemen zullen wel oplossingen komen. Tweeweg verkeer zal (naar mijn mening) standaard worden, terwijl er steeds meer apparaten zullen aangestuurd kunnen worden en de apps steeds beter worden.

De achilleshiel zal die laatste worden: standaardisering. De praktijk sinds de opkomst van consumentenelectronica is helaas niet al te best, maar een grote speler in deze markt heeft gelukkig schijnbaar het licht gezien.

Hopelijk wordt dan alles ook iets "foolproof'er". Wij als techies vinden dit allemaal heel interessant en accepteren dat het allemaal niet direct soepel loopt, maar onze (veelal) vrouwen en kinderen moeten er ook mee kunnen werken, zonder dat 'wij' telkens gebeld worden omdat de verlichting in het toilet het niet doet :) .

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Waah schreef op maandag 12 januari 2015 @ 09:58:
Mijn 3D geprintte houder voor de Gen2 remote is binnen. Hij moet nog opgehangen, maar hij past goed!

Ideale oplossing voor weinig geld :) Had nog een Gen2 liggen, en op deze manier heb ik meer mogelijkheden dan met de TAP.
Excellentè (say it like the spanish inquisition)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-10 15:42
Voor de mensen die geintreseerd zijn: http://www.ibood.com/home...2x-livingcolors-mini.html Schijnbaar kan je deze ook koppelen met Hue (http://www.beaumotica.nl/...-zonder-afstandsbediening)

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:31
Zoals eerder in deze thread aangegeven: de mini is niet te koppelen. De beschrijving die je aanhaalt is voor de normale Living Color.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-10 15:42
jeroen11 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 11:35:
[...]

Zoals eerder in deze thread aangegeven: de mini is niet te koppelen. De beschrijving die je aanhaalt is voor de normale Living Color.
Oh my bad, ik dacht ik help een paar mensen met een leuke aanbieding x)

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 13:52
Ik blijf dit toch een interessante aanbieding vinden. Heeft iemand deze set al eens besteld?

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostyGunman
OnsDenis schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:57:
[...]

Ik blijf dit toch een interessante aanbieding vinden. Heeft iemand deze set al eens besteld?
Ik heb er één thuis staan. Ze zijn zeker leuk, maar zeker gezien de ontwikkelingen van het Hue systeem iets minder interessant. Je kunt ze op een kleur vastzetten of een langzame overgang van kleur tot kleur. Erg beperkt dus. Ik ga ook zeker binnenkort deze vervangen voor een Iris.

Aangezien dit ook het Hue topic is en al is aangegeven dat deze niet compatibel zijn denk ik dat dit ook niet de beste plaats is om te discussiëren of het wel of geen goede aanbieding is.

Had een verkeerde link gezien toen ik deze opmerking maakte, dacht dat het ging over de aanbieding op ibood van de Livingcolors mini.

[ Voor 9% gewijzigd door FrostyGunman op 12-01-2015 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrostyGunman schreef op maandag 12 januari 2015 @ 15:38:
Ik heb er één thuis staan. Ze zijn zeker leuk, maar zeker gezien de ontwikkelingen van het Hue systeem iets minder interessant. Je kunt ze op een kleur vastzetten of een langzame overgang van kleur tot kleur. Erg beperkt dus. Ik ga ook zeker binnenkort deze vervangen voor een Iris.

Aangezien dit ook het Hue topic is en al is aangegeven dat deze niet compatibel zijn denk ik dat dit ook niet de beste plaats is om te discussiëren of het wel of geen goede aanbieding is.
Huh?
Iris niet compatible?
http://www2.meethue.com/en-us/the-range/livingcolors-iris/

Ben je niet in de war met de Mini die hierboven is gemeld? Deze is inderdaad niet compatible.

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2015 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-10 07:28

BPi

FrostyGunman schreef op maandag 12 januari 2015 @ 15:38:
[...]

Volgens mij wordt hier wat langs elkaar gekletst. FrostyGunman heeft het hier volgens mij over de Living Colors mini terwijl de persoon die hij quote het had over een lichtstrip van Dresden Elektronik

LivingColors mini was overigens enkele maanden geleden 15 euro ex p stuk bij Makro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostyGunman
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2015 @ 16:10:
[...]

Huh?
Iris niet compatible?
http://www2.meethue.com/en-us/the-range/livingcolors-iris/

Ben je niet in de war met de Mini die hierboven is gemeld? Deze is inderdaad niet compatible.
Excuus. Ik was te snel inderdaad. Dacht dat de betreffende link die gegeven werd de Livingcolor mini waren. Dat de Iris niet compatibel zou zijn heb ik dan weer nergens gezegd. Ik bedoelde dus dat ik zo'n Livingcolor mini had en dat ik deze ging vervangen met een Iris ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:06

robertwebbe

Robert Webbe

Op Kickstarter staat een project genaamd Listnr, daarmee kun je bijvoorbeeld je hue bedienen door met je vingers te knippen in je woonkamer:

https://www.kickstarter.c...-your-listening-assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 18:22
Iemand enig idee waarom de "Friends of Hue" Bloom duurder is dan de gewone LC Bloom? Die laatste is toch ook compatible met de bridge? Ook vreemd dat de FoH Bloom overal enkel in het wit verkrijgbaar is.

LC Bloom is vaak 70€, op amazon nu zelfs 52€.
FoH Bloom is 80€.

Zou er 4, bij voorkeur zwarte, + bridge willen, als aanvulling op m'n LC Iris, vandaar de vraag...

[ Voor 5% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 12-01-2015 18:16 ]

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
Omdat die FoH prijzen vast liggen: iets met afspraken en Apple? Bovendien zijn die normale varianten langer op de markt? En geen afspraken dus kan / mag het goedkoper. Maar goed. Ik zou de normale halen. Al vind ik 60 euro voor 110 lumen wel veel. Die aura is helemaal achterlijk duur voor hoe die eruit ziet. Dan heb ik veeeel liever de bloom.

Wat ik mij afvroeg: wat is het verschil met versie 1 bloom en versie 2 bloom? Klopt het dat ze beide metalen behuizing hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 15:06

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Heren [ neem ik aan ]

Ik wil zeker domoticz niet promoten, maar toch.

HUE werkt feilloos met Domoticz.
En is dan schakelbaar met veel protocollen, Zwave, kaku, somfy etc etc.
Een lamp die et een keer mist, zet je op een timer, lamp is dan npopt langer aan de x minuten..
De opties zijn eindeloos.
Pratende domotica is ook mogelijk in Dmoticz. bestaat een 2 jaar en groeit en groeit,
Sonos is mogelijk gmail calender enz enz

En voor het geld.. van een hue tap ben je al een heel eind.
En een paar Action schakelaars.....
En je hebt het mooiste waf wat er op dit moment is.
Tabletje aan de muur en gaan met die banaan

Het werkt.

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Waah schreef op maandag 12 januari 2015 @ 09:58:

heb je daar de 3D file van? (kan ik hem ook eens printen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Als ik een 4 nieuwe blooms + bestaande LC Iris met remote (gen 3) op een bridge aansluit, kan ik dan met die bestaande LC remote het volgende doen:

1: alles aan
2: alles af
3: tv-modus (zacht, gekleurd licht)
4: lees-modus (harder licht & minder kleur)

Of moet ik mij een Tap aanschaffen?
Android app wil ik hiervoor niet gaan gebruiken, te onhandig.

[ Voor 7% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 12-01-2015 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-10 15:31
Buzz_Fuzz schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:50:
Als ik een aantal nieuwe blooms + bestaande LC Iris met remote (gen 3) op een bridge aansluit, kan ik dan met die bestaande LC remote het volgende doen:

1: alles aan
2: alles af
3: tv-modus (zacht, gekleurd licht)
4: lees-modus (harder licht & minder kleur)

Of moet ik mij een Tap aanschaffen?
Android app wil ik hiervoor niet gaan gebruiken, te onhandig.
Ja, de remote programmeren op alle lampen en dan de 2 presets invullen qua kleurkeuze.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Ik bedenk nu net dat die Gen 3 remote geen lampen afzonderlijk kan bedienen, of wel?

Voor de lees-modus zouden namelijk niet alle lampen (4 blooms + iris) gelijkmatig mogen aangepast worden. De Iris zou bv op 100% en wit moeten gaan, de bloom achter de zetel tegen de muur ook op 100% en wit, maar de resterende blooms mogen gekleurd sfeerlicht blijven geven. Ze moeten echter wel allemaal luisteren naar de all-on/off commands.

Kan dat?

[ Voor 8% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 12-01-2015 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
Snap niet precies wat je wilt. Maar afzonderlijk lamp selecteren en die dan aanpassen wil niet. Wat wel kan is met de hue app de lamp de juiste kleur geven en juiste sterkte, dat bij elke lamp doen, en dan de voorkeuzezenders toets van de remote ingedrukt houden. Dan laat je die remote elke keer die kleureninstellingen die je bij programmeren actief had maken. Ook licht uit kun je instellen. Alles aan of alles uit kan met de I en O knop lijkt mij.

Maar flexibeler is een Lc 2 remote. 3 voorkeuzes en wel lampen selecteren.

Ook kun je hue kampen besturen met Livingcolors afstandsbediening. Zelfs al heb jr geen bridge kan dat. Doe ik zelf ook nu m'n bridge ter reparatie bij Philips is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Repi3 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:34:
[...]

heb je daar de 3D file van? (kan ik hem ook eens printen)
korte zoek in het topic hier had je dit gevonden:
dus daar :D .

en kan je met de gen 3 niet afzonderlijke lampen selecteren? met de gen 2 kan je door de lampen " bladeren" al is dat niet ideaal met heel veel lampen.

[ Voor 3% gewijzigd door Waah op 12-01-2015 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
Waah schreef op maandag 12 januari 2015 @ 19:25:
[...]

en kan je met de gen 3 niet afzonderlijke lampen selecteren? met de gen 2 kan je door de lampen " bladeren" al is dat niet ideaal met heel veel lampen.
Klopt;) met een Livingwhite afstandsbediening kun je wel de kleurlampen dimmen. Niet kleuren veranderen. Mocht je die nog hebben... En die Livingwhite werkt natuurlijk prima met lux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
Buzz_Fuzz schreef op maandag 12 januari 2015 @ 19:05:
Ik bedenk nu net dat die Gen 3 remote geen lampen afzonderlijk kan bedienen, of wel?

Voor de lees-modus zouden namelijk niet alle lampen (4 blooms + iris) gelijkmatig mogen aangepast worden. De Iris zou bv op 100% en wit moeten gaan, de bloom achter de zetel tegen de muur ook op 100% en wit, maar de resterende blooms mogen gekleurd sfeerlicht blijven geven. Ze moeten echter wel allemaal luisteren naar de all-on/off commands.

Kan dat?
Dit kun je in een preset opslaan.
Gen2 remote(touch) kun je idd bladeren en heeft 3 presets. Gen 3 remote niet meer en heeft 2 presets en een fysiek draaiwieltje.
Gen2 is t meest compleet, maar iets groter.. Afentoe kom je ze nog wel eens tegen op MP.
Ik gebruik ze thuis allebei. Eentje voor alleen de eettafel (2 lampen)en de gen2 voor de rest in de woonkamer. De Gen2 gebruik ik Met de 3 presets: 1 stand voor de ochtendstand( lekker fris 'wakker' wit, en eentje voor 'savonds. De laatste is de 'filmstand.
Met de aan en uit kun je alles aan en uitzetten. Alle lampen die op de remote gekoppeld staan gaan aan of uit.

[ Voor 19% gewijzigd door mistercage op 12-01-2015 21:31 ]

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
gen 2 is ook te koop volgens mij via philips zelf. en je kan volgens mij scenes opslaan IN KLEUR op een living white.... maar spijker me daar niet op vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
Waah schreef op maandag 12 januari 2015 @ 21:40:
gen 2 is ook te koop volgens mij via philips zelf. en je kan volgens mij scenes opslaan IN KLEUR op een living white.... maar spijker me daar niet op vast...
ik kon alleen nog gen 3 bestellen..

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
Waah schreef op maandag 12 januari 2015 @ 21:40:
ja dat kan idd,

voor een gen 2 LC remote, die zag ik gister volgens mij op marktplaats staan... 2 onafhankelijke verkopers die nieuwe aanboden, wellicht hebben ze ergens een verkoopkanaal gevonden en een handeltje opgezet ;) net als met die lux lampen die massaal op marktplaats kwamen nadat AH ze de deur uit deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

2gen remotes zijn dat die uit de living whites collectie met de spaarlampen? Die zie je nog wel op amazon en laatst zag ik er ook in de bouwmarkt. Beetje koud licht maar prima voor buitenverlichting etc. Ik heb daar nu drie van (niet te koop) en het zijn prima dingen. Sowieso vind ik het prettiger om de whites/lux lampen apart op een afstandbediening te hebben vanwege het verschil in lichtopbrengst met de aura's, die zijn niet bepaald fel zeg maar.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03:36

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Geweldig, dat Hue, werkt ook gewoon samen met Cortana, dus ik kan m'n telefoon gewoon vertellen "Lights off", en alle lampen gaan uit :D

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Firesphere schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 01:09:
Geweldig, dat Hue, werkt ook gewoon samen met Cortana, dus ik kan m'n telefoon gewoon vertellen "Lights off", en alle lampen gaan uit :D
serieus!? via de standaard app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Dylantje2 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:33:
Heren [ neem ik aan ]

Ik wil zeker domoticz niet promoten, maar toch.

HUE werkt feilloos met Domoticz.
En is dan schakelbaar met veel protocollen, Zwave, kaku, somfy etc etc.
Een lamp die et een keer mist, zet je op een timer, lamp is dan npopt langer aan de x minuten..
De opties zijn eindeloos.
Pratende domotica is ook mogelijk in Dmoticz. bestaat een 2 jaar en groeit en groeit,
Sonos is mogelijk gmail calender enz enz

En voor het geld.. van een hue tap ben je al een heel eind.
En een paar Action schakelaars.....
En je hebt het mooiste waf wat er op dit moment is.
Tabletje aan de muur en gaan met die banaan

Het werkt.
Maar kan je ook domoticz en xbmc op 1 pi tegelijk draaien?
Of moet je weer een aparte pi kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Waah schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 07:41:
[...]

serieus!? via de standaard app?
Ik heb de beta van Huetro, maar de versie in de store zou het ook moeten doen lijkt me.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:54
Steef_tweaker schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 08:07:
[...]

Maar kan je ook domoticz en xbmc op 1 pi tegelijk draaien?
Of moet je weer een aparte pi kopen?
Ik kan het verkeerd hebben, maar zover ik weet kan dit niet ivm de verschillende distributies op de RPI. (OpenELEC of raspbmc voor XBMC terwijl je Domoticz op een eigen image kan draaien of anders via bijv. de Wheezy distro als basis.)

Ik draai nu eigenlijk altijd Domoticz op mijn RPI en als ik XBMC wil kijken zet ik Domoticz uit en verwissel ik de SD kaartjes. Dit is eigenlijk meer als een tijdelijke tussenoplossing en zou je inderdaad 2 RPI's moeten hebben om zowel XBMC als Domoticz simultaan te kunnen draaien.

Zoals ik al zei, ik kan het verkeerd hebben, dus anyone, correct me if i'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
Oppie schreef op zondag 11 januari 2015 @ 12:02:
Ben sinds gister ook trots lid van de Hue Community. Twee lampen en hub waren binnen mum van tijd gekoppeld! Maar..ik beschik ook nog over een living colors lamp (vermoed 1e generatie 2009-, maar kan onderscheid met 2e generatie 2009+ niet terugvinden?) waarbij ik de nodige moeite ervaar om de boel te koppelen;
Heb het via de guide op beaumotica al geprobeerd en via Lampstealer en de officiele lampfinder maar de hub vindt zowel de Livingcolors lamp niet alsmede de Hue lampen reageren niet op de Livingcolors remote (10 sec indrukken etc). Idem voor het welbelkende youtube filmpje waarin wordt uitgelegd hoe eea gekoppeld zou moeten worden.

Welke mede pre-historische tweaker met techniek van oudere Living Colors kan mij uit de brand helpen om dit aan de praat te krijgen met de nieuwe Hue technologie? :)
Gaarne nog assistentie bij bovenstaande, heb het nodige geprobeerd en zonder resultaat. Kan het niet of voer ik genoemde verkeerd uit? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 16:07
@oppie Heb je een ronde of ovale afstandsbediening? De ronde (gen2 met touch knoppen en gen3 met klik knoppen) werken wel met Philips Hue en de ovale helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjempie
  • Niet online
ben mij nu behoorlijk aan het verdiepen in Domoticz voor het aansturen van mijn HUE-lampen. een bijzondere leercurve want het is best lastig overal op internet te vinden hoe zaken werken.

Zo heb ik nu mijn bridge goed gekoppeld aan mijn domoticz-pi-computer, maar nu kan ik nergens vinden hoe ik de verschillende HUE-lampen kan toevoegen... pfff

niet voor dummy's dat Domoticz......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjempie schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:47:
ben mij nu behoorlijk aan het verdiepen in Domoticz voor het aansturen van mijn HUE-lampen. een bijzondere leercurve want het is best lastig overal op internet te vinden hoe zaken werken.

Zo heb ik nu mijn bridge goed gekoppeld aan mijn domoticz-pi-computer, maar nu kan ik nergens vinden hoe ik de verschillende HUE-lampen kan toevoegen... pfff

Ja, er zal wel weer een reactie komen dat het allemaal prima werkt.
Maar uitleggen of tips geven: ho maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL

Ga naar Instellingen => Apparaten => Hier zie je je lampen staan. Druk vervolgens op het groene pijltje om de lamp toe te voegen. Geef hem een naam. Bijv. LivingColors hoek oid. en druk op toevoegen.

Ga nu naar je schakelaars pagina in Domoticz en voila. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:06

CyBeRSPiN

sinds 2001

Andere generieke domotica-systemen ook niet.. Dat is het gat in de markt waar nu vele startups mee bezig zijn.. ;)
Heb het zelf heel mooi werkend met OpenHAB (inbouwschakelaars met Z-Wave, waarmee ik o.a. Hue lampen kan schakelen en tegelijkertijd ook andere lampen en apparaten).
Maar ik zou OpenHAB niet aanraden als je niet technisch onderlegd bent, ook een flinke leercurve terwijl het uiteindelijk heel simpel is als je weet hoe het werkt..

Maar je bent Tweaker of niet he.. Het is wel leuk prutsen en als het werkt dan heb je wat! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SkorpionNL schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:50:
[...]
Ga naar Instellingen => Apparaten => Hier zie je je lampen staan. Druk vervolgens op het groene pijltje om de lamp toe te voegen. Geef hem een naam. Bijv. LivingColors hoek oid. en druk op toevoegen.

Ik zie bij mij helemaal geen (hue)lampen staan! Welke versie gebruikt jij.
Ik dacht dat ik de laatste versie had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
Je moet sowieso de beta software (2088 of hoger) geïnstalleerd hebben. De laatste stable heeft namelijk nog geen Hue support. Ikzelf draai de laatste 2206 software.

Heb je de stappen onder het bovenste kopje op deze pagina al gevolgd?
http://www.domoticz.com/wiki/Philips_Hue_Lights

Heb je ook al een nieuwe gebruiker voor gebruik van de Hue API in je bridge aangemaakt? Dit moet namelijk wel voordat het werkt in Domoticz.

Zie hier voor onderstaande link:
http://www.developers.mee...mentation/getting-started

[ Voor 30% gewijzigd door SkorpionNL op 13-01-2015 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hebben ze eigenlijk verschillende maten fittingen van deze lampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ja, alle maten voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Of je post eens printscreen zodat eea beter inzichtelijk wordt...
Maar zorg wel dat ook eens in de wiki kijkt van domoticz:
http://www.domoticz.com/wiki/Main_Page

Of voor de Hue:

Als je Domoticz niet gebruiksvriendelijk is, kun je beter stoppen met domotica en alles closed kopen..
Aangezien het eigenlijk niet simpeler kan dan domoticz...

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Laatst online: 17-06 10:37
vdpoorten schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 14:09:
@oppie Heb je een ronde of ovale afstandsbediening? De ronde (gen2 met touch knoppen en gen3 met klik knoppen) werken wel met Philips Hue en de ovale helaas niet.
Lees het nu ook, check gedaan en te oude 2nd gen. Helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SkorpionNL schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 19:21:
Je moet sowieso de beta software (2088 of hoger) geïnstalleerd hebben. De laatste stable heeft namelijk nog geen Hue support. Ikzelf draai de laatste 2206 software.

Heb je de stappen onder het bovenste kopje op deze pagina al gevolgd?

Heb je ook al een nieuwe gebruiker voor gebruik van de Hue API in je bridge aangemaakt? Dit moet namelijk wel voordat het werkt in Domoticz.

Zie hier voor onderstaande link:
http://www.developers.mee...mentation/getting-started
Bedankt voor de reactie.
Het moet de software versie zijn! Eens kijken of ik die kan vinden.
Zoals al eerder gepost, heb ik al dat andere al voor elkaar. Dat was wél goed te vinden op het internet.

Verder vraag ik mij af of het beslist nodig is voor de KaKu een RFXCom receiver te gebruiken: je ziet dat bij de Arduino gebruikers een eenvoudige 433 MHz zender plus ontvanger ook werkt. De Pi interface komt toch overeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:00
Ferra schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 19:26:
Hebben ze eigenlijk verschillende maten fittingen van deze lampen?
Ik zou zeggen kijk even op philips.nl
Firesphere schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 19:48:
Ja, alle maten voor zover ik weet.
Helaas moet jij dat ook even doen volgens mij;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Welke hebben ze niet dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze hebben enkel E27 en GU10 (en BR30 voor US).
En de strips.

Niet echt veel keuze voorlopig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

@ escape...

Koop een RfxcomE.
Er is geen betere..
Veel protocollen, zelfs van de action [ 3 voor 10 euro ]
3x Zwave schakleaars en je hebt de RFXcom er al uit.

Alle selfmade zenders.... hebben last van storingen [ pilight stoeit nog steeds.. ]
Terwijl de Rfxcom stable is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:00
Fire69 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:09:
Ze hebben enkel E27 en GU10 (en BR30 voor US).
En de strips.

Niet echt veel keuze voorlopig dus.
Je vergeet de B22 in de UK;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gaf enkel de EU-opties (en de ene US die me te binnen schoot :P )
Die US-verises kan je hier toch niet gebruiken door het verschil in voltage.
Die B22's ben je hier waarschijnlijk ook niet veel mee, en ze kosten bij Amazon UK nog meer dan de E27's! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjempie
  • Niet online
SkorpionNL schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:50:
[...]

Dank voor deze tip! had het na wat doorprutsen gisteravond ook gevonden! :) Het werkt nu dus! nu maar eens bekijken hoe ik Domoticz meerwaarde kan laten geven aan de mogelijkheden die ik ook in andere HUE-apps heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Als je meer op je RPI wilt laten draaien,
Kun je beter een Bananapi of een cubiebard 2/3 lkopen.
Ook als je meer hardware op domoticz wil laten draaien is een CB aan te raden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
  • Laatst online: 10-09 16:17
Ik heb een RPI, maar dan voor mijn XBMC, daarnaast heb ik ook nog een Synology NAS, is het handiger om Domoticz dan op de NAS te laten draaien als dat mogelijk is?

Je wordt wel hebberig van dat HUE systeem zeg, je ziet plots veel meer mogelijkheden en zaken die je dan eigenlijk ook wilt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Voor wie net als ik een Hue-lamp heeft laten vallen, en nu met een werkende lamp zonder glaasje (diffuser) zit, twee tips om dat op te lossen:

1) de Tweaker-tip: print een nieuwe diffuser op je 3D-printer: Keuze uit versie die je moet lijmen, of eentje die je kunt klemmen zonder lijm. Houd er wel rekening mee dat (volgens de comments) dit ontwerp meer licht verspreidt dan de originele diffuser, dus niet geschikt voor opstellingen waarbij meerdere Hue's dicht bij elkaar staan, want dan gaat het opvallen.

2) de IKEA-tip: volgens deze post past de diffuser van een IKEA Ledare-lamp perfect op de Hue-basis, zelfs zonder te hoeven lijmen. Wel een catch: hij verwijst naar een Amerikaanse E26-lamp (link in zijn post werkt niet meer, even opgezocht in Way Back-machine), dus het is niet zeker dat dit ook werkt met een Nederlandse E27-versie. Hij verwijst naar de niet-dimbare opaal 400 lumen-versie, dat zou dan deze zijn in Nederland - kost slechts 3 euro. Onbekend of de lichtopbrengst afwijkt van het origineel.

Ik ben van plan de 2e oplossing uit te proberen binnenkort, als ik weer eens in de buurt van een IKEA ben. Mocht iemand anders een van de opties al eerder proberen, hoor ik natuurlijk graag of het werkt. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Als precies dezelfde diffuser wil dan kun je deze lamp kopen (o.a. ook bij de bouwmarkt te koop), met dik 25 euro wel stuk duurder dan optie2:
http://ledworld.nl/master...a60-warmwit-76568400.html
Ergens (volgens mij ook ergens op everyhue) gelezen dat iemand dat voor elkaar kreeg door voorzichtig het glas los te wrikken en met wat lijm op de Hue bulb kon krijgen.

Hier ook een kapot glas, moet er ook maar eens mee aan de slag.. ligt nu ongebruikt in de kast terwijl ie verder nog wel werkt.

Enig idee wat dat laten printen van zo'n kapje zou kosten?

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeRSPiN op 14-01-2015 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
en deze dan?
https://www.praxis.nl/ver...standaard-12w-e27/5325996

Met de 2+1 gratis aktie ben je klaar en heb je voor 40 euries 3 reservekapjes.
Das 13,33 per kapje. Kun je denk ik niet tegenaan printen..

[ Voor 34% gewijzigd door mistercage op 15-01-2015 09:12 ]

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Thanks voor de tip, ga dat maar doen denk ik, heb ik ook nog 2 mooie normale ledlampen erbij voor gebruik elders in huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ik heb twee ballasts FLS-PP van Dresden Elektronik gekocht. De een zit nog in de doos, de andere heb ik aangesloten in de keuken.
Ik heb een 6 Ampère voeding er op aangesloten en zowel RGB als RGBW led strips uit China. In totaal stuur ik zo'n 8 meter strip aan en het werkt als een trein! Adapter aansluiten, RGB(W) strips aansluiten, zoeken met de HUE app, de ballast verschijnt als 'extended color light 6'en klaar!
Het meest opvallende vind ik dat je ook met de RGB strip 'gewoon' de SCENES kunt gebruiken. Waar dit bijvoorbeeld met mijn Philips color light niet wil.

Ze zijn duur, 73,23 per stuk (incl BTW) er komen ook nog 12,50 verzendkosten bij, maar als je ze met de louzy 2m Hue lightstrip vergelijkt die je bij Philips koopt voor 89 euro, zijn ze eigenlijk een koopje!

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-08 23:24
Ziet er goed uit. Welke heb je nu precies, de FLS-PP lp Power PWM (low-profile) of de FLS-PP Power PWM?
En kun je met die RGBW nu ook mooie wittinten maken?

/edit
Het zal de low profile zijn, die andere is de voorloper.
Enige wat misschien jammer is dat om de firmware te updaten je een Raspberri Pi nodig hebt.

[ Voor 33% gewijzigd door Bert003 op 15-01-2015 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Cool, wist niet dat dat al kon! Is dat een 5050 strip uit China? Die met meer leds per meter bedoel ik? Erg interessant zeg. Is wat voor op de badkamer hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
sjolmers schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 15:50:
Ik heb twee ballasts FLS-PP van Dresden Elektronik gekocht. De een zit nog in de doos, de andere heb ik aangesloten in de keuken.
Ik heb een 6 Ampère voeding er op aangesloten en zowel RGB als RGBW led strips uit China. In totaal stuur ik zo'n 8 meter strip aan en het werkt als een trein! Adapter aansluiten, RGB(W) strips aansluiten, zoeken met de HUE app, de ballast verschijnt als 'extended color light 6'en klaar!
Het meest opvallende vind ik dat je ook met de RGB strip 'gewoon' de SCENES kunt gebruiken. Waar dit bijvoorbeeld met mijn Philips color light niet wil.

Ze zijn duur, 73,23 per stuk (incl BTW) er komen ook nog 12,50 verzendkosten bij, maar als je ze met de louzy 2m Hue lightstrip vergelijkt die je bij Philips koopt voor 89 euro, zijn ze eigenlijk een koopje!
Hey..das vet!
Inderdaad heel wat beter!

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
mistercage schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 18:54:
en deze dan?
https://www.praxis.nl/ver...standaard-12w-e27/5325996

Met de 2+1 gratis aktie ben je klaar en heb je voor 40 euries 3 reservekapjes.
Das 13,33 per kapje. Kun je denk ik niet tegenaan printen..
En hoe kunnen we deze kapjes demonteren en op onze Hue (Lux) bulb plaatsen? Heb zelf ook een gesneuvelde lamp namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
paul-s83 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 22:27:
[...]

En hoe kunnen we deze kapjes demonteren en op onze Hue (Lux) bulb plaatsen? Heb zelf ook een gesneuvelde lamp namelijk...
Wat vast zit kan naar mijn mening ook los ( met beleid welteverstaan)
Ik denk namelijk dat philips dezelfde methode gebruikt om deze kapjes vast te zetten als een hue lamp, en dat ze waarschijnlijk van dezelfde band afrollen.

Let wel, ik heb geen ervaring, maar je kunt er eentje kopen en t proberen?
Als t niet lukt breng je hem toch binnen 30 dagen terug? :*)

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage

Zou je een fotootje kunnen plaatsen van je opstelling vd strip?
Ben erg benieuwd...ook naar je type ledstrip zoals eerder gevraagd.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wowww ik wist niet dat dat kan. ik heb nu onder mijn TV meubel zo een goedkope led strip bij de Action gehaald. Het werkt prima alleen het bedienen gaat via infrarood en kan maar 24 kleuren weergegeven. Kan je met de FLS-PP ook net zoals de Hue lampen 16 miljoen kleuren naar de led strip sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:48
Vet verhaal van die FLS-PP!

Ik denk dat het minder geklooi is dan wat ik heb gedaan met de driver van een Hue Led gebruiken en aansluiten via een RGB amp op een 5meter 5050 ledstrip.

Ik denk dat ik de FLS-PP wil gaan gebruiken om een ledstrip in de tuin te maken.

Welke ledstrips kunnen jullie daarvoor aanraden? Ik denk dat ik dan ook maar meteen RGBW neem. Zijn er nog grote verschillen in lichtsterkte tussen die ledstrips?

Wat zou een mooie waterdichte oplossing zijn om de ledstrips aan de muur van m’n huis/schuur te bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Als er 3rd party Hue controllers beschikbaar komen is het hek van de dam :+
Vraag is wel, stel je voor Philips doet iets in firmware van eigen hardware, en sluit daarmee aansturing van 3rd party (al dan niet onbedoeld) uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:47
Pusherman_ schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 11:51:
Vet verhaal van die FLS-PP!

Ik denk dat het minder geklooi is dan wat ik heb gedaan met de driver van een Hue Led gebruiken en aansluiten via een RGB amp op een 5meter 5050 ledstrip.

Ik denk dat ik de FLS-PP wil gaan gebruiken om een ledstrip in de tuin te maken.

Welke ledstrips kunnen jullie daarvoor aanraden? Ik denk dat ik dan ook maar meteen RGBW neem. Zijn er nog grote verschillen in lichtsterkte tussen die ledstrips?

Wat zou een mooie waterdichte oplossing zijn om de ledstrips aan de muur van m’n huis/schuur te bevestigen?
Wat je zou kunnen doen is de ledstrip in een 19mm transparante PVC buis plaatsen, de buis kan je monteren met muurbeugels / clips +- om de 50cm tegen het doorhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hue maakt gebruik van een open standaard: Zigbee Light Link (ZLL).
Zover ik weet kan er maar 1 controller actief zijn en is de communicatie tussen controller en lampen versleuteld.
Je kunt dus wel een andere Zigbee ZLL controller gebruiken (zijn er al) en je lampen daarmee pairen, maar dan kun je niets meer met de Hue Bridge (incl apps).

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeRSPiN op 16-01-2015 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Imperial Guard schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 11:56:
[...]

Wat je zou kunnen doen is de ledstrip in een 19mm transparante PVC buis plaatsen, de buis kan je monteren met muurbeugels / clips +- om de 50cm tegen het doorhangen.
Op zich best wel een goed idee, als er ook transparante koppelstukjes zijn, is dat helemaal vet!

andere brainfart:
zou die FLS-PP ook gewoon werken met Ambilight?

[ Voor 81% gewijzigd door Pusherman_ op 16-01-2015 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pusherman_ schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 12:04:
[...]

Op zich best wel een goed idee, als er ook transparante koppelstukjes zijn, is dat helemaal vet!

andere brainfart:
zou die FLS-PP ook gewoon werken met Ambilight?
Ik denk maar dat weet ik niet zeker, als je de FLS-PP in de Hue app kan bedienen dan werkt ie ook met de Ambilight app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 12:27:
[...]

Ik denk maar dat weet ik niet zeker, als je de FLS-PP in de Hue app kan bedienen dan werkt ie ook met de Ambilight app.
en werkt die FLS-PP ook met de livingwhite/livingcolor afstandsbediening? die werken toch met de Zigbee smartlink (ipv lightlink?) Dus als itt de hue lampen de FLS-pp alleen ondersteuning heeft voor lightlink....

zou je evt. ook een oude xbox adapter van 150W kunnen gebruiken om de FLS-PP aan te sturen? teveel amps kan geen kwaad toch? Al staat er nadrukkelijk bij dat er max 6A 12v/24v blokje op mag.

[ Voor 17% gewijzigd door HBSVDK op 16-01-2015 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broekvdr
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08-2023
Ik kwam dit tegen op facebook. zijn er hier nog developers die interesse hebben ? :)

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2i8hf8n.jpg

Uitdaging: Maak binnen 24 uur de beste Hue-app voor onze PSV-supporters !

Schrijf je in voor de Hue hackathon van 31 jan t/m 1 feb 2015 en vertel ons waarom jij en/of je team niet mag ontbreken.

De hackathon vindt plaats in het Philips stadion en is inclusief wedstrijd en meet and greet met de spelers van PSV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Ik heb 2 Living Colors Bloom waarvan ik de stroomkabel een beetje te kort vind. Ik zou ze graag een meter of 3 verlengen, zodat ik de kabel netjes een stuk achter de plint kan laten lopen.

Weet iemand misschien of standaard verlengsnoertjes bestaan voor dat soort adapters?
De adapter is te zien in:

http://download.p4c.phili...0ph/6950260ph_dfu_nld.pdf

Of wordt het een kwestie van draad doorknippen, extra 3 meter stroomsnoertje 2x0,75 er aan vast solderen en krimpkous er omheen? (kroonsteentjes worden te groot voor achter de print en vind ik rommelig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HBSVDK schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 14:05:
[...]

en werkt die FLS-PP ook met de livingwhite/livingcolor afstandsbediening? die werken toch met de Zigbee smartlink (ipv lightlink?) Dus als itt de hue lampen de FLS-pp alleen ondersteuning heeft voor lightlink....

zou je evt. ook een oude xbox adapter van 150W kunnen gebruiken om de FLS-PP aan te sturen? teveel amps kan geen kwaad toch? Al staat er nadrukkelijk bij dat er max 6A 12v/24v blokje op mag.
Ja dat zal je denken. Maar in hun website staat dat alleen Hue wordt ondersteund en geen Livingwhite en living color

http://www.dresden-elektr...reless-light-control/?L=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
dat zou wel een dealbreaker zijn, als die FLS-PP niet met de Living Colors remote te bedienen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 15:14:
[...]

Ja dat zal je denken. Maar in hun website staat dat alleen Hue wordt ondersteund en geen Livingwhite en living color

http://www.dresden-elektr...reless-light-control/?L=0
21 of 22 januari weet ik het;). Heb de pakketversie besteld voor tientje meer. Zit een adapter en strip van 3m bij. Voor iets meer minder dan een echte is ie thuis;)
Pagina: 1 ... 47 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.