franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Voor waah wil ik ook nog wel een gen2 printen natuurlijk! Even kijken hoe het wordt.
Ten slot nog even een videootje voor @DennisX omdat hij het graag wilde zien.
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Als die gen2 goed blijkt te zijn, wil ik er ook wel eentje bestellen!
Als het als pakket moet worden verstuurd is via Kiala ook nog een goede optie misschien?
€3,95 tot 15 kg. Ipv de €6,95 bij PostNL

Nog eventjes een schuurpapiertje over de randjes voor de afwerking maar verder lijkt het mij prima.
(Ter info: ik heb nog twee gen3 houders liggen zonder klant)
@ Neefdave, dat doe ik ookNeefdave schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:18:
Kost je totaal bijna € 20,00. Ik weet niet wat RobV vraagt (heb zelf geen interesse / niet nodig) maar als Tweakers zijnde lijkt het mij wel leuk om hem te ondersteunen door middel van afname. Kan hij er ook weer van leren.
[ Voor 72% gewijzigd door LoneWolf op 11-01-2015 11:49 ]
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Heey wat gaaf om te zien zeg! Thanx!RobV schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 20:26:
De mislukte print heeft een eigenaar gevonden.
Voor waah wil ik ook nog wel een gen2 printen natuurlijk! Even kijken hoe het wordt.
Ten slot nog even een videootje voor @DennisX omdat hij het graag wilde zien.
[video]
Kan je voor mij ook een gen2 uitprinten? De gen3 heb ik ook bij 3Dhubs.com besteld, puur om het eens uit te proberen. Als je er nu niet vanaf komt, wil ik hem alnog van je afnemen hoor
https://www.flickr.com/photos/tamberg/14034330334
http://www.instructables.com/id/DIY-3D-Tilt-Sensor/
Het is een kubus die je als een soort afstandsbediening voor je hue lampen kunt gebruiken.
De orders 'stromen binnen'! Ik reken €10 per houder en €2,50 voor de verzending. Let daarbij op de kwaliteit: het is een 3D-print en niet gegoten, dus het kan enkele oneffenheden hebben. Ik denk dat de foto's een goede indicatie geven van de kwaliteit. Het is voor mij een hobby, ik ben geen bedrijfje, en de 3D-print heb ik pas een paar weken. Ik doe mijn best maar kan niets garanderen, houdt daar aub rekening mee.Neefdave schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:18:
Ik weet niet wat RobV vraagt (heb zelf geen interesse / niet nodig) maar als Tweakers zijnde lijkt het mij wel leuk om hem te ondersteunen door middel van afname. Kan hij er ook weer van leren.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Die houders zien er erg goed uit moet ik zeggen, misschien dat zoiets straks ook handig is voor mij!FrostyGunman schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:01:
Beste Tweakers, ik denk eraan om de Philips Beyond hanglamp te gaan aanschaffen. Ik zie echter veel ervaringen met de Hue bulbs, maar weinig met de Beyond lampen.
De Hue hanglamp zou de centrale lichtbron in mijn woonkamer worden (ongeveer 5x4 meter). Geeft deze genoeg licht of is ook de hanglamp alleen te gebruiken als mood-light? Ik zie dat de lamp max. 1200 lumen geeft (http://www2.meethue.com/nl-nl/producten/hue-beyond/).
Alvast bedankt!
Ik had een vraagje gesteld een aantal pagina's terug, maar dat is een beetje oversneeuwd met berichten.
Heeft iemand ervaringen met de Philips Beyond armaturen? Geven deze genoeg licht om als hoofd lamp in de woonkamer te gebruiken?
EDIT: En toch wat Hue nieuws van de CES: Philips werkt ook aan sensoren die in verbinding kunnen staan met de Hue lampen, bewegingssensor, thermometer en een raam & deursensor: http://www.iculture.nl/philips-hue-slimme-sensoren-onthuld/
[ Voor 12% gewijzigd door FrostyGunman op 07-01-2015 13:14 ]
http://www.iculture.nl/philips-hue-slimme-sensoren-onthuld/
Geen probleem: Ik heb http://www.thingiverse.com/thing:619336 gebruikt voor de mensen die een gen3 wilde hebben (2 varianten, open en dicht).RonnieB82 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:59:
Gaaf die houders! heb je toevallig een modelbestand voor de gen3? dan kan ik de 3d printer op ons werk ook eens nuttig gebruiken
Die bewegingssensor zegt me nog wel wat als ze dan meteen ook de app eens uitbreiden zodat je er nuttige dingen mee kan. Maar waarschijnlijk wordt het (net zoals met WeMo en IFTTT) "als er beweging is, doe dan het licht aan".FrostyGunman schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 12:43:
En toch wat Hue nieuws van de CES: Philips werkt ook aan sensoren die in verbinding kunnen staan met de Hue lampen, bewegingssensor, thermometer en een raam & deursensor: http://www.iculture.nl/philips-hue-slimme-sensoren-onthuld/
Wat ik eigenlijk wil kunnen is:
- als er beweging is en het is tussen 8:00 en 24:00, doe dan die bepaalde lampen aan met dat kleurschema (alles 100% wit bvb)
- als er beweging is en het is tussen 24:00 en 8:00, doe dan die bepaalde lampen aan met dat kleurschema (alles 20% blauw bvb)
En dan natuurlijk ook nog graag meteen reageren. Niet zoals bij WeMo en IFTTT dat je Hue lampen pas aan gaan op het moment dat je de kamer alweer bijna uit bent.
Ik heb hier nog een ongebruikte, nieuwe remote voor de livingwhites. Zo'n ronde met 'touch-ring' (dus geen draaiwiel) en grijs kleurverloop (i.p.v. in kleur, zoals bij de Living Colors). Hoeveel is die ongeveer nog waard? Ik wil hem op marktplaats zetten.
Bedankt!
(Of is hier nog interesse?)
probeer eens op tweakers vraag&aanbodbartje006 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:53:
Goedemiddag,
Ik heb hier nog een ongebruikte, nieuwe remote voor de livingwhites. Zo'n ronde met 'touch-ring' (dus geen draaiwiel) en grijs kleurverloop (i.p.v. in kleur, zoals bij de Living Colors). Hoeveel is die ongeveer nog waard? Ik wil hem op marktplaats zetten.
Bedankt!
(Of is hier nog interesse?)

Die widget zit nu al in de app. Staat verder los van homekit trouwenschiels schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 17:27:
Heel relax dat Philips trouwens de app compatible gaat maken met Apple Homekit. Het is oud nieuws (nieuws: Philips werkt aan iOS-app om Hue-lampen vanuit notificatiecentrum te bedienen), maar ik wist het nog niet. Hoe fijn als je met 1 swipe je scene kan kiezen, i.p.v. unlocken, app openen en voor Scenes kiezen..
no animals were harmed during the production of this message
No shit!! Heb je nog meer van dit soort tips?Caeruleus schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 17:43:
[...]
Die widget zit nu al in de app. Staat verder los van homekit trouwens
Wat jij beschrijft is al heel simpel te realiseren via Domoticz om een voorbeeld te noemen.kippewit schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:04:
[...]
Die bewegingssensor zegt me nog wel wat als ze dan meteen ook de app eens uitbreiden zodat je er nuttige dingen mee kan. Maar waarschijnlijk wordt het (net zoals met WeMo en IFTTT) "als er beweging is, doe dan het licht aan".
Wat ik eigenlijk wil kunnen is:
- als er beweging is en het is tussen 8:00 en 24:00, doe dan die bepaalde lampen aan met dat kleurschema (alles 100% wit bvb)
- als er beweging is en het is tussen 24:00 en 8:00, doe dan die bepaalde lampen aan met dat kleurschema (alles 20% blauw bvb)
En dan natuurlijk ook nog graag meteen reageren. Niet zoals bij WeMo en IFTTT dat je Hue lampen pas aan gaan op het moment dat je de kamer alweer bijna uit bent.
Verwijderd
Heeeeee JP!

Teeeeeeeeeeeeach!!!

Zet je DM ff aan dan
[ Voor 82% gewijzigd door teacher op 07-01-2015 21:26 ]
Wise enough to play the fool
Ik deel mijn ervaring zo snel mogelijk met jullie, tevens zit ik eraan te denken mijn bridge te koop te zetten aangezien een 2e bridge toch geen toegevoegde waarde heeft?
Over aantal weken zit ik in Amerika, aangezien de Tap ongeveer 10,- goedkoper is dan hier neem ik er maar 2 mee denk ik.
Netjes van je!RobV schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:08:
LoneWolf krijgt van mij een gratis houder toegestuurd als verzoenoffer. Zijn adres heb ik nog in de printer liggen.
Vorig jaar kon je ze voor ruim 40 Euro verkopen op marktplaats.Imperial Guard schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:07:
Ik deel mijn ervaring zo snel mogelijk met jullie, tevens zit ik eraan te denken mijn bridge te koop te zetten aangezien een 2e bridge toch geen toegevoegde waarde heeft?
Sinds de komst van de Lux zijn er zoveel bridges op marktplaats dat ze nog maar 25 Euro opleveren.
Dat is al bijna niet meer de moeite.
Ik heb een 2e bridge bij mijn ouders gehangen en daar 2 losse Lux lampen gemonteerd.
Die zijn nu ook blij dat elke avond die lampen automatisch aangaan.
Dat is mooi snel. Bij mij is de verwachte levering volgens Amazon pas op 3 feb. Ik heb op maandag besteld, dus waarschijnlijk waren ze op dat moment al door de voorraad heen....Imperial Guard schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:07:
Als ik PostNL mag geloven komt morgen mijn GU10 startset binnen, afegelopen zondag besteld bij Amazon via de kortingsactie.
Over aantal weken zit ik in Amerika, aangezien de Tap ongeveer 10,- goedkoper is dan hier neem ik er maar 2 mee denk ik.
Ik heb thuis mijn 3 Franse pluggen nog in de doos zitten. Wil vanavond als ik thuis ben wel even kijken voor je. Ik heb er zelf geen last van aangezien ik ze gebruik voor niet geaarde 'schemer' lampen met een platte euro stekker.Pusherman_ schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 09:08:
Weet iemand of het mogelijk is om bij de franse living whites plug de aardeplug er makkelijk uit te halen? heeft iemand dat hier al gedaan?
Ik heb er dus gewoon overal een gat in geboord zodat ze passen.
https://www.youtube.com/watch?v=F9CWIN0J1VY
Natuurlijk zullen andere apps het wel gaan doen, maar dan nog.. ik snap niet zo goed waar Philips mee bezig is. Laten we hopen dat de wandschakelaars in dat filmpje universeel voor inbouw in bestaande dozen zijn.
Ik heb dit als volgend opgelost: Belgische ( Franse ) aardpen in Nederland: Een simpele en goedkope stekkersplitter nemen ( die van 1 randaardestekker 2 eurostekker stopcontacten maakt ) en daar een gaatje in boren zodat de Philips-plug niet beschadigd word en de garantie zou komen te vervallen.Fire69 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:50:
Ik heb net omgekeerd moeten doen. Mijn pluggen komen uit NL (Beaumotica), maar ze passen niet in een BE-stopcontact door de aardepen.
Ik heb er dus gewoon overal een gat in geboord zodat ze passen.
De splitter met gat komt dan in de plug met aardpen en daarop kun je dan weer twee lampen met eurostekker aansluiten
Je verliest hoe dan ook de (rand-)aardeaansluiting maar aangezien deze pluggen voor verlichting worden gebruikt is dit normaliter geen probleem ( in Nederland tenminste ).
Ik bedoelde dus ook de wandschakelaars!UltraSub schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:11:
Wat moet je er mee? Zoals al eerder aangegeven in dit topic, die sensoren werken alleen als je ook heel flexibel kunt gaan koppelen met schema's. En gezien de nog steeds klote app die ze zelf ontwikkelen hebben ze daar natuurlijk weer niet over nagedacht.
Natuurlijk zullen andere apps het wel gaan doen, maar dan nog.. ik snap niet zo goed waar Philips mee bezig is. Laten we hopen dat de wandschakelaars in dat filmpje universeel voor inbouw in bestaande dozen zijn.
Hij zegt alleen niets over die wandschakelaar die eronder zitten.... dus wie zegt dat het niet gewoon standaard schakelaars zijnmarsclone schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:17:
[...]
Ik bedoelde dus ook de wandschakelaars!
Ik denk dat ze na de TAP niet zo snel wandschakelaars gaat invoeren. Dan is het nut van de tap toch wel wat weg....
Ik heb hierover een vraag neergelegd bij het philips support team, dit was het antwoord:Dutchgrover schreef op maandag 15 december 2014 @ 13:11:
Hoe meerdere hue installaties besturen?
Ik heb onlangs twee extra hue starter kits aangeschaft en heb nu naast mijn hue installatie thuis, ook een hue installatie bij mijn vriendin en een derde op het werk. Prachtig allemaal maar de standaard hue app heeft moeite met het gebruik van verschillende hue bridges en ik ben op zoek naar de beste manier om de verschillende bridges te configureren.
Ik wil op alle drie de locaties zowel lokaal als remote makkelijk het licht kunnen bedienen.
De oplossing die ik op dit moment gebruik:Yes, that is indeed possible.
Controlling the 3 different sets locally, with the same app, is easy: you jkust have to connect with your phone to the same network the bridge is connected to, and you can start controlling the system.
To control the 3 sets remotely, it is a little more complicated, but also possible. What yolu have to do, is create 3 different accounts, on meethue.com, one for each of the sets.
Then, on your app, you can log in to the account of the set in location A, control that set, and then if you want to contrl the set on location B, you have to log out from account A in your app, login to account B, and you can control then the bulbs on location B.
If you want to give access to other persons to control these sets just give them the login and password for the respective account.
Hope my explanation was clear enough, otherwise let us know.
Best regards,
Philips Lighting
- iedere bridge op 3 locaties aan een apart account op meethue.com koppelen
- philips hue app op iphone aan account van locatie 1 koppelen
- philips hue app op ipad aan account van locatie 2 koppelen
- iconnect hue app op iphone aan account van locatie 3 koppelen.
Ik heb een verzoek bij philips ingedient om meerdere hue bridges met dezelfde app te kunnen bedienen (selectieschakelaar of tabblad per bridge). Ze hebben me vriendelijk bedankt voor de suggestie maar als ik zie dat we nog steeds geen lampen uit de app kunnen verwijderen verwacht ik het niet op korte termijn terug te zien in de app
1. Zigbee 3.0? Software-upgradable?marsclone schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:08:
Zien jullie wat ik zie in dit filmpje? Ze komen er aan!!
https://www.youtube.com/watch?v=F9CWIN0J1VY
2. Wandschakelaars!? Let's hope so
3. Hoe spreek je Hue uit?
Poll: Hoe spreek je Hue uit
• Hjoe
• Hjoe-ie
• Anders...
Ook een poll maken? Klik hier
Op meethue staat onder technische FAQ duidelijk dat de Hue app werkt vanaf iOS 6.0. In de apple store idem. Daar wordt de starterkit verkocht als geschikt voor 3gs. Maar bij het binnenhalen van de app blijkt minimaal iOS 7.0 nodig. Tja. De Hue supportdesk leek verrast door mijn constatering. Vooral toen bleek dat mijn info van hun eigen site kwam. Weet iemand een oplossing?
[ Voor 15% gewijzigd door adamnld op 08-01-2015 13:09 ]
Hahaha.. Je hoort ook iedereen er over struikelen.. Maar het is zonder de '-ie'Fire69 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:45:
Poll: Hoe spreek je Hue uit
• Hjoe
• Hjoe-ie
• Anders...
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier

Ze zijn mooi op regelmatige afstand van de Tap geplaatst, daar is over nagedacht.
De eerste twee zijn Europees van formaat, waarbij opvalt dat de tweede wat uitsteekt - allicht door de diepte van de Enocean module, die je bij inbouw wegwerkt. De derde van links is een Amerikaans formaat schakelaar.
Mijn hoop is dat Philips hiermee wil zeggen: 'naast de Tap komen we binnenkort met inbouwschakelaars voor de belangrijkste internationale markten'. Maar goed, meer dan hopen is het niet natuurlijk.
Lijkt me dat als de app niet installeert op je telefoon dit niet zo makkelijk op te lossen is. Misschien is er een third-party app die wel draait op de 3gs en anders misschien een goedkope tablet kopen die de Hue kan aansturen. Iemand gaf eerder in deze thread volgens mij een nexus tablet als tip om je Hue systeem aan te sturen.adamnld schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:02:
Afgelopen week Hue starterkit aangeschaft. Omdat ik voorlopig nog werk met iPhone 3gs (ja, ik weet 't...) heb ik vooraf op meethue.com en in de apple store uitgezocht hoe 't zit met de compatibiliteit. (op 3gs stopten de iOS updates bij 6.1.6.)
Op meethue staat onder technische FAQ duidelijk dat de Hue app werkt vanaf iOS 6.0. In de apple store idem. Daar wordt de starterkit verkocht als geschikt voor 3gs. Maar bij het binnenhalen van de app blijkt minimaal iOS 7.0 nodig. Tja. De Hue supportdesk leek verrast door mijn constatering. Vooral toen bleek dat mijn info van hun eigen site kwam. Weet iemand een oplossing?
Bespaart mij een hoop gedoe temeer ik dan niet mijn volledige schakelmateriaal moet gaan vervangen. Bij mij beperkt t zich niet tot alleen een losse schakelaar maar is dit meestal een combi met een stopcontact.Ik zit niet te wachten op meerdere designs van schakelaars e.d.
Ben benieuwd naar de andere zaken/sensoren (en de prijzen hiervan). Zie wel heil in dit soort dingen.
Teleurstelling blijft toch t uitblijven van de E14 fitting en de Lux variant van G10..
jeroen11 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 14:19:
Ik gok dat de schakelaars uit het filmpje wel Hue-enabled zijn op een of andere manier.
[afbeelding]
Ze zijn mooi op regelmatige afstand van de Tap geplaatst, daar is over nagedacht.
De eerste twee zijn Europees van formaat, waarbij opvalt dat de tweede wat uitsteekt - allicht door de diepte van de Enocean module, die je bij inbouw wegwerkt. De derde van links is een Amerikaans formaat schakelaar.
Mijn hoop is dat Philips hiermee wil zeggen: 'naast de Tap komen we binnenkort met inbouwschakelaars voor de belangrijkste internationale markten'. Maar goed, meer dan hopen is het niet natuurlijk.
Ik heb dit opgelost door een andere stad te kiezen in het IFTTT recept. In Graz (Oostenrijk) is het ruim 20 minuten eerder donker, dus deze instelling heb ik gepakt. Lampen eerder aan laten gaan kan ook (Bratislava is een half uur eerder donker en Budapest bijna 40 minuten eerder donker). Maar als je binnen IFTTT de informatie van Weather Channel ook voor andere recepeten gebruikt is dat natuurlijk weer niet handigWaah schreef op donderdag 04 december 2014 @ 07:25:
[...]
Ik laat via IFTTT de lampen sochtends automatisch aangaan en uitgaat, en s'avonds bij zonsondergang ook automatisch aangaan.
Het idee werkt prima, maar vaak mis je de "tweak" mogelijkheden. bij zonsondergang is het vaak al iets te donker... een half uur voor zonsondergang zou bijvoorbeeld beter zijn, maar dat is niet in te stellen....
Remco
RAW1973 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:33:
[...]
Ik heb dit opgelost door een andere stad te kiezen in het IFTTT recept. In Graz (Oostenrijk) is het ruim 20 minuten eerder donker, dus deze instelling heb ik gepakt. Lampen eerder aan laten gaan kan ook (Bratislava is een half uur eerder donker en Budapest bijna 40 minuten eerder donker). Maar als je binnen IFTTT de informatie van Weather Channel ook voor andere recepeten gebruikt is dat natuurlijk weer niet handig

en spreek het op zijn aso's uit...
philips HEU!
[ Voor 4% gewijzigd door Waah op 08-01-2015 15:37 ]
In other news: alle bestelde remote houdertjes zijn zojuist op de bus gedaan. Als het goed is heeft iedereen gisteren van mij een bevestiging gekregen. Maar als er iets niet klopt dat hoor ik dat graag..
Wie weet is de schakelaar wel touchsensitive en kan je dimmen door naar boven en beneden te vegenAdekka schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 16:16:
Wat ik mis op het schakelmateriaal (of iig niet kan zien) is een dim functie. Dus of het bekende wieltje of langer vasthouden = dimmen. Simpel aan uit zou te 'simpel' zijn voor Hjueue vind ik.
PSN: Sluuz
Waar ik nu tegenaan loop is het volgende.
Wanneer ik in de Hue app van Philips een scene selecteer reageert alleen de Lux lamp, deze gaat harder of zachter branden. De bloom reageert pas wanneer ik deze handmatig aanzet. Heeft iemand hier een oplossing voor?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
https://stacklighting.com/products
Heb mijn bridge een volledige reset gegeven en alles opnieuw aangemeld. Kan echter niet de scenes activeren op mijn bridge die staan op meethue...
Wat doe ik fout?
Bijvoorbeeld wanneer je 's morgens opstaat om gaan te werken, kom je beneden en heb je meteen al licht aan boven de eettafel.
Wanneer je wil dat het licht aangaat wanneer je in de buurt van je huis komt heb je constante GPS nodig lijkt me logisch?
Dat kan heel goed. Ik gebruik de HUE's in mijn slaapkamer ook als wake-up light. Je hebt voor de locatieservice geen constante GPS nodig. Er kan ook prima een berekening van je locatie gedaan worden op basis van de mast waarmee je telefoon verbonden is.Drwho1 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:45:
Kan je met de Hue apps ook instellen dat bepaalde lampen op bepaalde tijdstippen aan gaan?
Bijvoorbeeld wanneer je 's morgens opstaat om gaan te werken, kom je beneden en heb je meteen al licht aan boven de eettafel.
Wanneer je wil dat het licht aangaat wanneer je in de buurt van je huis komt heb je constante GPS nodig lijkt me logisch?
Ik heb (bijna) witte muren en ik zou graag voldoende licht hebben om er een krantje te kunnen lezen. Kamers zijn ongeveer 4x5 (heb 2 van deze kamers, eentje eetkamer en de ander woonkamer).CyBeRSPiN schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 11:18:
Hangt nogal af van je situatie en voorkeuren.. Hoe gezellig wil je het maken, en heb je situaties waar je juist even heel veel licht wil hebben.. Of je lichte of donkere muren hebt, etc etc etc..
Die hangen wel wat lager dan misschien gewoon in een woonkamer dus het licht zal wat minder verspreiden.
Zoals CyBeRSPiN zegt, het hangt er inderdaad vanaf wat je verwacht en hoe je kamer ingericht is. Wil je een heel fel verlichte kamer dan zal je niet genoeg hebben aan die Beyond denk ik.
(Plus dat het ook verschrikkelijk duur is voor wat je krijgt, IMHO (ja, ik vind ze ook gewoon lelijk
Ik heb trouwens een Hue in een booglamp met een witte kap, en het effect icm Hue is echt prachtig.
Zo'n soort, alleen dan met een mooie metalen voet:

[ Voor 37% gewijzigd door CyBeRSPiN op 09-01-2015 11:25 ]
Ja, ik begin ook te denken dat ik misschien beter 3 lampen in een eigen armatuur kan zetten, geeft een stuk meer licht en is een stuk goedkoper. (de 3 lampen geven elk 600 lumen, de beyond geeft in totaal 1200 en 1 van de lampen wijst omhoog)Fire69 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 11:22:
Ik heb 3 Hue lampen hangen boven mijn eettafel, en dat vind ik maar net goed.
Die hangen wel wat lager dan misschien gewoon in een woonkamer dus het licht zal wat minder verspreiden.
Zoals ^^ zegt, het hangt er inderdaad vanaf wat je verwacht en hoe je kamer ingericht is. Wil je een heel fel verlichte kamer dan zal je niet genoeg hebben aan die Beyond denk ik.
(Plus dat het ook verschrikkelijk duur is voor wat je krijgt, IMHO (ja, ik vind ze ook gewoon lelijk))
Voor de plekken waar ik wil lezen kan ik inderdaad misschien beter wat gerichter licht nemen. Ik zat zelf ook te denken om een dergelijke lamp boven mijn bureau te hangen met een Hue lamp erin:

Edit: Thanks CyBeRSPiN voor de tip, zoiets lijkt me ook erg gaaf. Zag ook laatst een Philips Hue in een Ikea Fado tafellamp. Ik denk dat het effect wel vergelijkbaar is.
[ Voor 13% gewijzigd door FrostyGunman op 09-01-2015 11:43 . Reden: Specificaties erbij gezet ]
Tja ik zit momenteel nog vol vertwijfeling te zoeken naar een geschikte hanglamp voor boven de eettafel (liefst E27 om klaar te zijn voor Hue's), maar denk dus ook dat ik toch eentje moet hebben met minimum 2 lampen. Één Hue brengt een 600 lumen op, dat lijkt me onvoldoende boven mijn tafel van 2m.Fire69 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 11:22:
Ik heb 3 Hue lampen hangen boven mijn eettafel, en dat vind ik maar net goed.
Zoals CyBeRSPiN zegt, het hangt er inderdaad vanaf wat je verwacht en hoe je kamer ingericht is. Wil je een heel fel verlichte kamer dan zal je niet genoeg hebben aan die Beyond denk ik.
(Plus dat het ook verschrikkelijk duur is voor wat je krijgt, IMHO (ja, ik vind ze ook gewoon lelijk))
De tafel heeft een multifunctioneel nut, dus moet voor allerlei situaties het juiste licht zijn.
Ik heb twee huelampen (in ikea armatuur: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40188854/) boven mijn eettafel hangen en dat geeft in de eetkamer bij mij ruim voldoende licht.FrostyGunman schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 11:04:
Ik ben van plan om de Hue in een hanglamp op te gaan hangen. Zou graag de Beyond lampen kopen, maar deze vind ik erg duur. Iemand enig idee of deze wel genoeg lumen produceren voor een woonkamer situatie? En hoeveel Hue lampen zou je nodig hebben in een andere hanglamp armatuur om voldoende licht te hebben in een woonkamer?
Het melkglas van de ikealampen functioneert erg mooi met de hue lampen.
Verder heb ik aan de tegen de muur en bij de bank nog wat schemerlampjes en een bloom die een muur verlicht
Het probleem bij mij is dat ik maar 1 plaats heb om een hanglamp op te hangen. Ik zit gehuurd en er hangt een soort ornament aan het plafond waar ik niet in kan boren etc. Dus ik moet eigenlijk 1 goed hanglamp hebben waar dan bijvoorbeeld meerde Hue lampen inkomen.Dutchgrover schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:51:
[...]
Ik heb twee huelampen (in ikea armatuur: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40188854/) boven mijn eettafel hangen en dat geeft in de eetkamer bij mij ruim voldoende licht.
Het melkglas van de ikealampen functioneert erg mooi met de hue lampen.
Verder heb ik aan de tegen de muur en bij de bank nog wat schemerlampjes en een bloom die een muur verlicht
Deze ooit op tafel gehad met een normale kleuren Hue: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80096372/
Zijn beide perfect in combinatie met Hue
Volgens mij niet maar ik vraag het hier nog even voor de zekerheid.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Kijk even naar deze post van Johnvh: Johnvh in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie"FrostyGunman schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:03:
[...]
Het probleem bij mij is dat ik maar 1 plaats heb om een hanglamp op te hangen. Ik zit gehuurd en er hangt een soort ornament aan het plafond waar ik niet in kan boren etc. Dus ik moet eigenlijk 1 goed hanglamp hebben waar dan bijvoorbeeld meerde Hue lampen inkomen.
Ik heb dezelfde gekocht naar aanleiding van zijn foto's.
Dit heeft dus maar 1 punt aan het plafond nodig (moet wel vlak zijn tegen het plafond)
Hopelijk kan je zo inschatten of het genoeg licht geeft.
[ Voor 4% gewijzigd door Fire69 op 09-01-2015 14:42 ]
Ik heb hier een losse bridge gekocht: http://www.meerdanlicht.n...e-bridge-starterpack.htmlRKwant schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:25:
Ik heb zelf al veel gezocht maar kan het niet vinden. Ik wil dus ook graag hue, alleen op mijn slaapkamer. Ik heb dus ook maar 1 lamp nodig. Is er geen setje te verkrijgen met bridge + 1 lamp?
Volgens mij niet maar ik vraag het hier nog even voor de zekerheid.
Je kunt ook op Marktplaats losse bridges vinden maar die zijn vaak duurder, zonder garantie en tweedehands.
Rare prijs ook, origineel 49€, kan je beter set met 2 lampen nemen...

Zo, vandaag ook een muurhouder uitgeprint. Goed gelukt al zeg ik het zelf.
FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro
Zo de G10 lampen geplaats in de gang wat een verrijking! Fatsoenlijk licht en in combinatie met de Tap geweldig.
Zoals bekend zijn de GU10 lampen langer dus ik moet nog opzoek naar nieuwe armaturen, ik ben benieuwd naar de reactie van mijn vriendin als ze zo thuiskomt maar als het meezit mag ik de keuken ook veranderen
Nu heb ik de schakelaar in de gang verwijdert en heb ik een blindplaatje gekocht (Variant met haakjes maar die vind ik erg waardeloos) nog andere opties waar de Tap op past en stevig zit.
Hoi Fire69. Lijkt met inderdaad een goede tafel lamp. Kan je die lamp ook een kwartslag draaien. Wij draaien de tafel soms een kwartslag en het zou handig zijn als die lamp dan ook kan draaien.Fire69 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:41:
[...]
Kijk even naar deze post van Johnvh: Johnvh in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie"
Dit heeft dus maar 1 punt aan het plafond nodig (moet wel vlak zijn tegen het plafond)
Misschien zou ik nog iets flexibeler willen zijn want als hij kan draaien moet je tafel er wel weer precies onderstaan.
[ Voor 3% gewijzigd door pheppy op 09-01-2015 19:03 ]
De armatuur kan scharnieren op de draagarm EN op de 3 kappen apart. Het is een k#t-klusje om dat allemaal mooi waterpas te krijgen

verklaar uw nader, iemand toevallig een foutje gemaakt aan de kassa?Firesphere schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:35:
Voor 10 euro een splinternieuw starterpack Hue Lux gekocht. Van het weekend maar eens uitvinden wat er allemaal mee kan.
Nee, bij de plaatselijke appie (Oldenzaal), stond'ie voor 10 euro, ze moesten waarschijnlijk hun magazijn leeg zien te krijgen.paul-s83 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 21:08:
[...]
verklaar uw nader, iemand toevallig een foutje gemaakt aan de kassa?
Erg veel geluk mee gehad dus
Ze waren echt alles wat nog in't magazijn stond aan het verkopen voor dumpprijzen. Stonden nog 2 Hue's te koop dus. Die heb ik samen met een collega gekocht
Ja, vies geluk, maar who gives? Ik heb voor 10 euro een set ter waarde van het tienvoudige!
[ Voor 26% gewijzigd door Firesphere op 09-01-2015 21:14 ]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
da's mazzel idd. Tijdje geleden de plaatselijke appies bezocht. Helaas zonder succes...Firesphere schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 21:12:
[...]
Nee, bij de plaatselijke appie (Oldenzaal), stond'ie voor 10 euro, ze moesten waarschijnlijk hun magazijn leeg zien te krijgen.
Erg veel geluk mee gehad dus
Ze waren echt alles wat nog in't magazijn stond aan het verkopen voor dumpprijzen. Stonden nog 2 Hue's te koop dus. Die heb ik samen met een collega gekocht
Ja, vies geluk, maar who gives? Ik heb voor 10 euro een set ter waarde van het tienvoudige!
Die van mij (de mislukte print) was vandaag inderdaad binnengekomen, en prima ding! Misschien dat ik het onderste latje er nog eens uit vijl maar deze kan eigenlijk zo aan de muur, De onregelmatigheid aan de onderkant zie je niet dus dat laat ik zo.RobV schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:48:
<>
In other news: alle bestelde remote houdertjes zijn zojuist op de bus gedaan. Als het goed is heeft iedereen gisteren van mij een bevestiging gekregen. Maar als er iets niet klopt dat hoor ik dat graag..
Grote dank voor een mooie deal!
Ook vandaag binnen, nog twee living whites startsets, daar heb ik er nu drie van dus (ook drie remotes nu) en alhoewel deze spaarlamp versie minder mooi licht geeft dan de LED versie (die ik in de woonkamer gebruik) zijn deze B22 amazon.cu.uk lampen betaalbaar, alleen door de B22 > E27 adapters net even wat langer maar ik wilde sowieso al nieuwe armanturen her en der dus morgen even een rondje lampenwinkels en dan heb ik 90% van mijn huis op Philips, inclusief buitenverlichting.
Ik zei eerder al dat dit mij geld ging kosten, het valt nog mee maar ikheb het nog niet opgeteld.
[ Voor 33% gewijzigd door franssie op 09-01-2015 23:01 ]
Pas maar op het werkt verslavendOmeAnne schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 00:02:
Yeah, mijn gewonnen Hue starterpakket is binnen, meteen geïnstalleerd en de Iris en afstandsbediening aangesloten. Dit is mooi spul!
Ik ben met een Hue Lux starterset begonnen ongeveer 2 maanden geleden.
En nu inmidels in het bezit van:
- 3x Hue GU10 voor in de gang
- 1x LC Iris voor op de schouw
- 2x Lux boven de eettafel
- 4x Lux in de woonkamer
- 1x Hue als bedlamp (Moodlight)
- 1x Hue Tap in de gang
Planning:
- 1x Hue Tap Slaapakmer
- 1x Hue Tap Woonkamer
- 1x Hue Tap Keuken
- 1x Hue voor in de woonkamer (Lux gaat naar de slaapkamer in de plafonniere)
- 2x Hue GU10 voor in de keuken
Bij navraag is het zigbee Home automation en geen light link. Bummer!Adekka schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 20:31:
Dit al gezien? Werkt met zigbee maar ik kan nergens terugvinden of het om light link gaat. Wel coole features nl.
https://stacklighting.com/products
Koop een rpiImperial Guard schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 10:19:
[...]
Pas maar op het werkt verslavend![]()
Ik ben met een Hue Lux starterset begonnen ongeveer 2 maanden geleden.
En nu inmidels in het bezit van:
- 3x Hue GU10 voor in de gang
- 1x LC Iris voor op de schouw
- 2x Lux boven de eettafel
- 4x Lux in de woonkamer
- 1x Hue als bedlamp (Moodlight)
- 1x Hue Tap in de gang
Planning:
- 1x Hue Tap Slaapakmer
- 1x Hue Tap Woonkamer
- 1x Hue Tap Keuken
- 1x Hue voor in de woonkamer (Lux gaat naar de slaapkamer in de plafonniere)
- 2x Hue GU10 voor in de keuken
Zet er domoticz op icm een RFxcom
En je kunt je hue schakelen met een Kaku remote
3x tap = €180 heb je domoticz werkend.
Kun je ook via je ip van je mobile en weersafhankelijk enz enz ne zne snz enz enz j heu schakelen..
Werkt perfect!!!!
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
Ik wil me hier zeker meer in verdiepen! Maar aangezien ik regelmatig weg ben voor het werk wil ik wel dat mijn vriendin werkende verlichting heeft en dat ik niet 's nachts me bed word uitgebeld wanneer de verlichting niet werkt. Tot nu toe vind ik Hue zelf zeer betrouwbaar.Dylantje2 schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 20:43:
[...]
Koop een rpi
Zet er domoticz op icm een RFxcom
En je kunt je hue schakelen met een Kaku remote
3x tap = €180 heb je domoticz werkend.
Kun je ook via je ip van je mobile en weersafhankelijk enz enz ne zne snz enz enz j heu schakelen..
Werkt perfect!!!!
Juist! Ik heb ook 10.000 dingen en mogelijkheden in mijn hoofd zitten maar ook een vrouw en 2 kinderen. Dus het moet makkelijk en overzichtelijk blijven.Imperial Guard schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 21:07:
[...]
Ik wil me hier zeker meer in verdiepen! Maar aangezien ik regelmatig weg ben voor het werk wil ik wel dat mijn vriendin werkende verlichting heeft en dat ik niet 's nachts me bed word uitgebeld wanneer de verlichting niet werkt. Tot nu toe vind ik Hue zelf zeer betrouwbaar.
Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods Pro 3| Synology DS220+
Hey Fire69, ik heb een heel erg vergelijkbaar armatuur gevonden bij de Praxis: https://www.praxis.nl/ver...ampen-verstelbaar/5316981 Van deze armatuur heb ik er 2, eentje voor in de woonkamer en eentje in de eetkamer.Fire69 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:41:
[...]
Kijk even naar deze post van Johnvh: Johnvh in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie"
Voor in de eetkamer heb ik 2 witte en een lichtbruine lampenkappen gekocht. En dan ook mijn eerste Hue lampen

Voor in de woonkamer volgen straks nog in deze armatuur 3 gekleurde Hue lampen. Het zal nog even duren voordat ik de lampen kan ophangen, maar als alles hangt, zal ik zeker even een fotootje hier neer zetten!
Eerste indruk van het Hue systeem is dat het echt belachelijk simpel is te installeren. Kan niet wachten totdat ik dalijk alles heb om mee te spelen.
Het werk zo simpel... Domoticz..
En het werkt stabiel.
Een klik aan klik uit afstandsbediening, of een combi switch van KaKu, zodat je geen lelijke tab hebt.
En ook nog eens stroombesparend..
Je zet via domoticz timers op je lampen enz enz enz
Nooit langer aan dan x minuten..
Lees je even in, en koop wat, je zult meer spijt van je gesloten tabs hebben, dan het open Domoticz...
En je hebt er een verslaving bij....
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
Je HUE is een device en je kaku is een device.
Als je een device aanzet, zie je dat.
Anders dan bij kaku systeem zelf, lees je de lampen niet rechtstreeks op elkaar.
Maar ieder device apart,
Het manko zit in kaku.
Dat als je schakelt denkt kaku dat een kaku achtige aan is.
Terwijl hij misschien wel het signaal gemist heeft
Zwave checkt of hij echt wel aan is.
Maar voor HUE geldt dit niet echt...
Terwijl de
Wat ik wel heb gedaan, is voor de hue lampen een kaku schakelaar, deze blijft nl uit na een stroom storing, itt de hue lampen.
Deze kaku wordt niet uit geschakeld via Domoticz scenes, alleen aan.
Zo merk je niets van een stroom uitval (eigenlijk het weer terug komen van de stroom) s'nachts doordat je lampen niet op volle sterkte wit gaan branden...,:+
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Ben erg tevreden met het resultaat!
Heb het via de guide op beaumotica al geprobeerd en via Lampstealer en de officiele lampfinder maar de hub vindt zowel de Livingcolors lamp niet alsmede de Hue lampen reageren niet op de Livingcolors remote (10 sec indrukken etc). Idem voor het welbelkende youtube filmpje waarin wordt uitgelegd hoe eea gekoppeld zou moeten worden.
Welke mede pre-historische tweaker met techniek van oudere Living Colors kan mij uit de brand helpen om dit aan de praat te krijgen met de nieuwe Hue technologie?
[ Voor 6% gewijzigd door Oppie op 11-01-2015 12:05 ]
Ben ook een tijd op zoek geweest naar de beste manier om de Tap te plaatsen op de plek van de oude wandschakelaar. Ik heb eerste een ronde blindplaat gehad (voor voorbeeld zie foto), die klemt zich inderdaad met behulp van haakjes in de wanddoos. Was inderdaad een waardeloze oplossing omdat de blindplaat niet vast zit op de contactdoos en dus ook met de Tap meedraait als je eraan draait. Uiteindelijk heb ik een erg dunne vierkante blindplaat gekocht en die op de wanddoos gemonteerd, daarop de Tap geplakt. Het is nog steeds niet optimaal omdat de Tap nét iets breder is dan de blindplaat, maar de boel zit in ieder geval heel stevig vast. Het zou nog mooier zijn als de Tap niet zou oversteken op de blindplaat, maar ik was de zoektocht een beetje moe. Misschien dat je ergens in een webshop nog een beter passende oplossing kunt vinden, ik ben voor nu wel tevreden.Imperial Guard schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 18:20:
Nu heb ik de schakelaar in de gang verwijdert en heb ik een blindplaatje gekocht (Variant met haakjes maar die vind ik erg waardeloos) nog andere opties waar de Tap op past en stevig zit.
Foto's:
De ronde blindplaat, voorbeeld uit mijn berging (die dus niet stevig te monteren is):

Met de nieuwe dunne blindplaat:

Di is wat ik bedoel..
Een hele verbouwing voor alleen een lelijke tab.
Als je via Kaku dit zou doen kun je de originele laten zitten,.
En mooier.
Ik kan bijv in ochtend fel licht aan doen.
En op zaterdag avond romantisch...
Met dezelfde knop....
Welke heb jij van kaku dan? Heb je de draadloze dubbele schakelaar. Of bestaat er ook een dubbele inbouwschakeaar van kaku?Dylantje2 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 14:14:
@ Koen...
Di is wat ik bedoel..
Een hele verbouwing voor alleen een lelijke tab.
Als je via Kaku dit zou doen kun je de originele laten zitten,.
En mooier.
Ik kan bijv in ochtend fel licht aan doen.
En op zaterdag avond romantisch...
Met dezelfde knop....
Dank voor je reactie. Ik hoopte idd dat iemand een 3rd party app kan adviseren die wel op iOS 6.0 draait en vergelijkbare mogelijkheden biedt als originele Hue app.FrostyGunman schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 14:28:
[...]
Lijkt me dat als de app niet installeert op je telefoon dit niet zo makkelijk op te lossen is. Misschien is er een third-party app die wel draait op de 3gs en anders misschien een goedkope tablet kopen die de Hue kan aansturen. Iemand gaf eerder in deze thread volgens mij een nexus tablet als tip om je Hue systeem aan te sturen.
Inmiddels ben ik teruggebeld door Hue supportdesk. Ze erkennen dat de info op de MeetHue site en in de Apple Store niet klopt. Daar staat nog steeds dat Hue compatibel is vanaf iOS 6. Het hoofdkantoor is geïnformeerd. Advies aan mij; breng uw starterkit terug naar de winkel

Los van de vraag of ze 'em daar wel willen terugnemen is dat natuurlijk een erg gemakzuchtige oplossing die totaal voorbij gaat aan de verantwoordelijkheid van Philips zelf om juiste info over de compatibiliteit te verstrekken.
Wat je bij andere apps in de appstore ziet is dat wanneer een toestel de nieuwste versie niet ondersteund, automatisch een eerdere build van de app wordt aangeboden. Dat zou voor Philips toch ook niet al te ingewikkeld moeten zijn. Misschien wel eenvoudiger dan in alle uitingen de compatibiliteitsinfo aanpassen.
Ze gaan nog eens intern overleggen werd aangekondigd. Hoe dan ook. Als iemand in de tussentijd een suggestie heeft voor een bruikbare app op iOS 6.0 houd ik me aanbevolen
http://www.klikaanklikuit.nl/shop/nl/producten-1/
Op de pir en de contacten na, zou je alles kunnen nemen
[ Voor 6% gewijzigd door Dylantje2 op 11-01-2015 15:10 ]
Dit topic is gesloten.
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.