[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.183 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 15:52
kippewit schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 11:28:
Dat nummertje bepaalt wel degelijk iets, namelijk op de kleurenkiezer. Zo heb ik daar nu 2 voor de woonkamer en 1,3,4 voor de eetkamer. Niet zo netjes.

Ik heb deze week san toch maar de iConnectHue app gekocht en die werkt in alle opzichten stukken sneller en praktischer.
Kun je niet gewoon lamp 1 en 2 fysiek omwisselen? :)

Mijn starterkit is vanmorgen afgeleverd, vanavond maar eens mee spelen. Zo te lezen in de verschillende berichten kan ik maar beter meteen een de iConnectHue app kopen ;)

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hangt er vanaf welk type lampen je gebruikt. Je kan moeilijk een GU10 en een E27 wisselen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:57

franssie

Save the albatross

Eindelijk geluukt om mijn living whites lampen en mijn hue lux lampen via de remote aan de bridge te koppelen,, dank zij http://www.beaumotica.nl/...mpen-aan-op-de-hue-bridge en dan echt alles resetten en dan bij mij de handeling voor de kleuren ronde afstandsbediening volgen (ook al heb ik nu nog alleen een living whites remote).
Nu wil ik de logeerkamer een aparte remote geven, iemand ervaring met meerdere remotes op één bridge? Het is niet noodzakelijk dat die tweede set op de bridge komt, maar misschien makkelijk (en leuk om gasten wakker te maken als ik dat wil }) )

Nu nog op zoek naar leuke andere hue meuk, heb alleen nog maar lux en living whites dus een kleurtje is vast ook mooi :)

Aan meten van het verschil tussen de spaarlamp en led versie ben ik nog niet toegekomen, maar aangezien de spaarlamp versie zich goed aan de specs hield heb ik er wel vertrouwen in dan de opgaaf van philips klopt. Nu is het vooral wachten op de B22 > E27 adapters die uit china moeten komen, die uit de UK doen het prima (ik heb nog 6 living whites spaarlampen op voorraad maar dan met B22 helaas).

Ik blijf onder de indruk dat dit een Philips product is dat gewoon goed werkt (op het koppelen van dingen na wat nogal on-intuitief is).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adekka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-06 17:01
Bekijk even de FAQ van beaumotic. Daar staat een uitleg hoe je een tweede remote kan koppelen. Ik heb die vandaag nog gebruikt om een tweede remote te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:39
franssie schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 19:17:
Eindelijk geluukt om mijn living whites lampen en mijn hue lux lampen via de remote aan de bridge te koppelen,, dank zij http://www.beaumotica.nl/...mpen-aan-op-de-hue-bridge en dan echt alles resetten en dan bij mij de handeling voor de kleuren ronde afstandsbediening volgen (ook al heb ik nu nog alleen een living whites remote).
Nu wil ik de logeerkamer een aparte remote geven, iemand ervaring met meerdere remotes op één bridge? Het is niet noodzakelijk dat die tweede set op de bridge komt, maar misschien makkelijk (en leuk om gasten wakker te maken als ik dat wil }) )

Nu nog op zoek naar leuke andere hue meuk, heb alleen nog maar lux en living whites dus een kleurtje is vast ook mooi :)

Aan meten van het verschil tussen de spaarlamp en led versie ben ik nog niet toegekomen, maar aangezien de spaarlamp versie zich goed aan de specs hield heb ik er wel vertrouwen in dan de opgaaf van philips klopt. Nu is het vooral wachten op de B22 > E27 adapters die uit china moeten komen, die uit de UK doen het prima (ik heb nog 6 living whites spaarlampen op voorraad maar dan met B22 helaas).

Ik blijf onder de indruk dat dit een Philips product is dat gewoon goed werkt (op het koppelen van dingen na wat nogal on-intuitief is).
Ook dit is geen enkel probleem, onderstaande link legt uit hoe dit moet. Heb zelf een combinatie van Hue Lux en 2 livingcolors Aura's in de woonkamer. Op de "hoofd" AB staan alle lampen gekoppeld. Op de 2e AB alleen de Hue Lux lampen, aangezien het niet altijd disco hoeft te zijn :)

http://www.beaumotica.nl/...smartlink-met-philips-hue

Acties:
  • 0 Henk 'm!
franssie schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 19:17:

Nu wil ik de logeerkamer een aparte remote geven, iemand ervaring met meerdere remotes op één bridge? H
De LW's zijn oorspronkelijk dan ook niet gemaakt om op de Hue te koppelen :)
We mogen dus heel blij zijn dat het mogelijk is! _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ah, dank! en inderdaad blij dat het allemaal kan, toch het voordeel van ZigBee lijkt me?
Maar ik kan dus gerust dingen blijven toevoegen (dat gaat dus weer geld kosten haha).
Verslavend spul dat Hue/Lux/Livingwhites

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adekka
Wacht maar tot homekit uitkomt en je hue kan koppelen met bewegingssensoren, rookmelder etc. Dan krijg je een mooie complete oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 21:02
Ik heb het Hue systeem nu een jaar. 4 bulps en 4 livingwhites heb ik gekoppeld.

Alles werkt gesmeerd behalve dat 2 bulps uit zichzelf naar een felle stand springen.

Hebben jullie daar ook last van?

Wat kan ik eraan doen? Alle koppelingen verbreken en weer opbouwen?

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarschijnlijk defect jammergenoeg. Er is een reeks geweest die problemen had met de voeding als ze gedimd werden, hierdoor gingen ze resetten en kwamen ze dus terug op 100% te staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Net de app op de telefoon van mijn vriendin gezet, en ze vindt het gaaf dat de lampen nu een naam hebben. Vroeg net aan me om Pixar even uit te zetten want die reflecteerde in het TV scherm 8)
WAF is OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjempie
  • Niet online
Ik heb nu een gen2 livingcolors lamp via marktplaats gekocht (met ronde afstandbediening met de drie touch-knoppen, niet met die twee fysieke knoppen) en via de beaumotica truuk via een geressette bridge gekoppeld en vervolgens mijn andere officiele HUE-lampen. Ze staan nu allemaal netjes in de app, maar achter de living colors blijft een rood uitroeptekentje staan (licht mogelijk niet bereikbaar).

Nu heb ik twee vragen/problemen die wellicht erbij horen maar welke ik niet heb teruggevonden in deze post of op google:

1.: Ondanks het uitroeptekentje bij de LC kan ik met de app wel de felheid van het licht instellen, niet de kleur. (klopt dat?)
2.: als de lampen een paar uur uit zijn geweest en ik ze weer met de afstandbediening van de LC allen aan wil zetten, reageren wel alle HUE-lampen, maar niet de LC. Als ik even de stekker uit de LC haal en er weer in stop werkt deze weer wel via de remote en de app.... wat kan dit zijn volgens jullie? lijkt wel of de lamp in een soort spaarstand gaat.

dank voor jullie reacties!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Adekka schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 21:35:
Wacht maar tot homekit uitkomt en je hue kan koppelen met bewegingssensoren, rookmelder etc. Dan krijg je een mooie complete oplossing.
Homekit is volgens mij vaporware >:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoL1978
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-08 11:57
Ik zou graag in de (aanstaande) baby kamer een Hue E27 ophangen en deze dan met een 4 standen KAKU schakelaar aansturen via de Homewizard op 3 kleuren en uit. Voor in de nacht donkerblauw, in de ochtend geel/oranje en overdag wit. Dit principe gebruik ik nu ook in de woon- en eetkamer met Lux (100%. 55%, 17% en uit) en werkt erg goed.

Echter vraag ik me af of een 1 Hue in een doorzichtig witte plafonniere wel genoeg (werk)licht geeft voor een kamer van 4 bij 2,5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
MarcoL1978 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 09:27:
Echter vraag ik me af of een 1 Hue in een doorzichtig witte plafonniere wel genoeg (werk)licht geeft voor een kamer van 4 bij 2,5?
De gewone E27 Hue is 600lm en de Lux 750lm. Dus je je kunt lichtoutput van de E27 Hue simuleren door de Lux te dimmen naar 80% (=600/750).
Hang een Lux lamp op die plaats en dim de lamp tot 80% en dan zie je of het genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoL1978
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-08 11:57
hondapower schreef op woensdag 31 december 2014 @ 09:37:
[...]

De gewone E27 Hue is 600lm en de Lux 750lm. Dus je je kunt lichtoutput van de E27 Hue simuleren door de Lux te dimmen naar 80% (=600/750).
Hang een Lux lamp op die plaats en dim de lamp tot 80% en dan zie je of het genoeg is.
Het leven is soms zo simpel... Goed idee. Maar is het wit van de Hue dan ook net zo wit als dat van de Lux?

-Edit-
Antwoord gevonden op mijn eigen vraag, hij kan de 2000K halen dus 2700 is geen probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door MarcoL1978 op 31-12-2014 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Kan iemand mij vertellen hoe ik kan achterhalen welke gen mijn LivingColours Iris lampen zijn? Ik heb er deze week 2 besteld (eentje via bol.com en de ander via coolblue). Zou natuurlijk wel graag de nieuwste generatie willen :).

Overigens heb ik ook geen remote bij de lampen gekregen maar alleen een bridge omdat een van de twee een starterpack was.

[ Voor 21% gewijzigd door Nipje op 31-12-2014 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-10 07:28

BPi

Nipje schreef op woensdag 31 december 2014 @ 11:57:
Kan iemand mij vertellen hoe ik kan achterhalen welke gen mijn LivingColours Iris lampen zijn? Ik heb er deze week 2 besteld (eentje via bol.com en de ander via coolblue). Zou natuurlijk wel graag de nieuwste generatie willen :).

Overigens heb ik ook geen remote bij de lampen gekregen maar alleen een bridge omdat een van de twee een starterpack was.
Remote hoort er ook niet bij. Kan je bij Philips wel los kopen. Is eerder in dit topic al aan bod gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:47
Anakha schreef op maandag 01 december 2014 @ 12:06:
De Living Colors Aura is weer in de aanbieding bij 1DayFly, 50 euro per lamp. Geldig tot morgen 11:59 (tenzij eerder uitverkocht). Precies dezelfde aanbieding als eind oktober. Is dus de 'oude' versie, inclusief afstandsbediening, niet de Friends of Hue-versie.
PHILIPS LIVINGCOLORS AURA LED LAMP

Aura 7099860PH

weer voor 50 euro bij onedayfly.

Ik zie alleen wat dingetjes over oude en nieuwe versie en smartlink v1 of v2 en Hue etc.

Deze kan ik toch wel aan mijn Hue bridge koppelen en bedienen via de Hue app?

Kan ik daarna de remotes ook herconfigureren zodat zij een setje auras en een aantal Hues aansturen?

Sorry als dit al eens gevraagd is, maar ik kan het nergens terug vinden in dit grote topic (ook niet met zoek functie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Torgo schreef op woensdag 31 december 2014 @ 12:49:
[...]

PHILIPS LIVINGCOLORS AURA LED LAMP

Aura 7099860PH

weer voor 50 euro bij onedayfly.

Ik zie alleen wat dingetjes over oude en nieuwe versie en smartlink v1 of v2 en Hue etc.

Deze kan ik toch wel aan mijn Hue bridge koppelen en bedienen via de Hue app?

Kan ik daarna de remotes ook herconfigureren zodat zij een setje auras en een aantal Hues aansturen?

Sorry als dit al eens gevraagd is, maar ik kan het nergens terug vinden in dit grote topic (ook niet met zoek functie)
Ja, is allemaal mogelijk. (heb de vorige keer 2x bij familie geïnstalleerd, combi met Hue bridge en AB.) en heb nu 2x voor thuis besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BPi schreef op woensdag 31 december 2014 @ 12:43:
[...]

Remote hoort er ook niet bij. Kan je bij Philips wel los kopen. Is eerder in dit topic al aan bod gekomen.
Als het geen 'friends of Hue'-versie is hoort er wel een remote bij te zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 14:58
Heb hier ook eentje van thuis, gewoon op de Hue aangesloten, kan alleen wel minder kleuren weergeven en geen wit, groen is daarentegen weer veel beter dan bij de Hue Bulbs...
Tevens gebruik ik de remote hiervan voor alle lampen (moet je wel je Bridge resetten)

[ Voor 20% gewijzigd door Tovenaar op 31-12-2014 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Fire69 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 13:17:
[...]

Als het geen 'friends of Hue'-versie is hoort er wel een remote bij te zitten...
Ik heb wel de friends of hue versie dus zal wel kloppen dan. Iemand nog een idee hoe ik de generatie achterhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah, ik zie nu pas dat je de starterset genomen hebt.
Tja, dan kan je niet vragen welke gen je hebt, je hebt gewoon de HUE-versie :)
Laten we die anders gen4 noemen :P

[ Voor 11% gewijzigd door Fire69 op 31-12-2014 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
BenEco schreef op woensdag 31 december 2014 @ 13:04:
[...]

Ja, is allemaal mogelijk. (heb de vorige keer 2x bij familie geïnstalleerd, combi met Hue bridge en AB.) en heb nu 2x voor thuis besteld.
Ah top... Heb ik ook meteen 2 remotes want al die iPads en iPhones is soms toch ook wel een beetje gedoe. Vooral in de slaapkamer zou een remote wel handig zijn.

Net nieuwe boxen gekocht en met de twee auras erbij naast de tv wordt het helemaal mooi. :) (deze foto is nog met de Hue verlichting van de rest van de woonkamer.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14851260/new%20speakers.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Fire69 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 13:55:
Ah, ik zie nu pas dat je de starterset genomen hebt.
Tja, dan kan je niet vragen welke gen je hebt, je hebt gewoon de HUE-versie :)
Laten we die anders gen4 noemen :P
Ik heb idd 1x een Iris starterset met een bridge gekocht en later nog 1 losse Iris. Beide gekoppeld via de bridge en werkt prima. Dit zijn dus probably de "nieuwste" generatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

sjempie schreef op woensdag 31 december 2014 @ 07:16:
Ik heb nu een gen2 livingcolors lamp via marktplaats gekocht (met ronde afstandbediening met de drie touch-knoppen, niet met die twee fysieke knoppen) en via de beaumotica truuk via een geressette bridge gekoppeld en vervolgens mijn andere officiele HUE-lampen. Ze staan nu allemaal netjes in de app, maar achter de living colors blijft een rood uitroeptekentje staan (licht mogelijk niet bereikbaar).

Nu heb ik twee vragen/problemen die wellicht erbij horen maar welke ik niet heb teruggevonden in deze post of op google:

1.: Ondanks het uitroeptekentje bij de LC kan ik met de app wel de felheid van het licht instellen, niet de kleur. (klopt dat?)
2.: als de lampen een paar uur uit zijn geweest en ik ze weer met de afstandbediening van de LC allen aan wil zetten, reageren wel alle HUE-lampen, maar niet de LC. Als ik even de stekker uit de LC haal en er weer in stop werkt deze weer wel via de remote en de app.... wat kan dit zijn volgens jullie? lijkt wel of de lamp in een soort spaarstand gaat.

dank voor jullie reacties!!!
Hier hetzelfde euvel met een gen2.

Het werkt enigszins. Als hij van de remote "afvalt" kun je deze weer opnieuw koppelen met de remote. Ik hoefde dat maar 1 keer te doen en daarna bleef hij gekoppeld.

En kleur is inderdaad niet in te stellen. Ik heb een paar scènes in een LC remote staan waarin hij wel meegaat (ook met kleur). Verder gebruik ik de hue control app waarmee hij wel aan en uit gaat.

Dat is goed genoeg voor mij op het moment. En beter lukt helaas toch niet.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Laatst online: 07-10 15:52
Ben nog niet helemaal onder de indruk van m'n Friends of Hue, Bloom starterkit. Er komt zo weinig licht vanaf dat het eigenlijk net nergens goed voor is. Als stand alone light is het te weinig licht en als je een andere lamp er bij aan doet valt de bloom in het niet en zie je de kleur niet meer.
Ik had het moeten checken voordat ik op de bestelknop drukte maar zie nu dat de bloom 120 lumen produceert tov 600 van een normale hue lamp.
Iemand anders met dezelfde ervaring of iemand suggesties hoe de bloom goed toe te passen? Ik kom niet veel verder dan bruikbaar als lamp op m'n nachtkastje.
Ik zie het nog even aan of anders gaan ze te koop online of stuur ik ze terug.

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

hmm, nu je het zegt de Aura waar ik er bij 1dayfly twee van gekocht heb produceert ook maar 120 lumen. Voor mij zal dat voldoende zijn voor in de badkamer en misschien in de slaapkamer of in het tuinhuisje, maar veel is het inderdaad niet.
Anders heb ik gewoon dure afstandsbedieningen gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adekka
UltraSub schreef op woensdag 31 december 2014 @ 07:37:
[...]

Homekit is volgens mij vaporware >:) :+
We zullen zien bij de ces in januari wat er aan accessoires wordt gelanceerd. Hoop dat philips de family verder uitbreidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
@Caeruleus; enige waar ze goed voor zijn is om een muurtje een kleur te geven. Puur als moodlight dus. En dat werkt goed. Heb er hier een die een anders heel donkere muur belicht, en het resultaat is dat de hele ruimte lichter lijkt. Is natuurlijk gezichtsbedrog maar het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzmic
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-09 15:09
Caeruleus schreef op woensdag 31 december 2014 @ 18:31:
Ben nog niet helemaal onder de indruk van m'n Friends of Hue, Bloom starterkit. Er komt zo weinig licht vanaf dat het eigenlijk net nergens goed voor is. Als stand alone light is het te weinig licht en als je een andere lamp er bij aan doet valt de bloom in het niet en zie je de kleur niet meer.
Ik had het moeten checken voordat ik op de bestelknop drukte maar zie nu dat de bloom 120 lumen produceert tov 600 van een normale hue lamp.
Iemand anders met dezelfde ervaring of iemand suggesties hoe de bloom goed toe te passen? Ik kom niet veel verder dan bruikbaar als lamp op m'n nachtkastje.
Ik zie het nog even aan of anders gaan ze te koop online of stuur ik ze terug.
Kon er ook weinig mee, heb er maar een schemerlamp van gemaakt. Werkt prima in de woonkamer. Je moet wel de kleur ff tweaken op de hue bulbs en saven in een scene.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/o949ci.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2d93b0z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

leuke mod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:22
Hebben jullie de Android app Huey al ontdekt? Die heeft een ambilight functie die in tegenstelling tot de Kodi Hue plugin geen vertraging bij meerdere lampen heeft. Nadeel is echter dat deze via de camera van je smartphone werkt waardoor je deze op de tv moet richten.
Dit geeft iig aan dat het wel mogelijk is meerdere lampen zonder vertraging aan te sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zag deze schakelaar bij onze keukenboer, heeft iemand die wel eens gezien? De verkoper wist ook niet waar ze vandaan kwamen. Het is een living whites controller.Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zXgGActrUdXBAIc79La1Bo4P/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-10 22:42
Marcello83 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 11:51:
Hebben jullie de Android app Huey al ontdekt? Die heeft een ambilight functie die in tegenstelling tot de Kodi Hue plugin geen vertraging bij meerdere lampen heeft. Nadeel is echter dat deze via de camera van je smartphone werkt waardoor je deze op de tv moet richten.
Dit geeft iig aan dat het wel mogelijk is meerdere lampen zonder vertraging aan te sturen!
Gebruik de app altijd bij het kijken van een film of een serie. Werkt zeer goed maar je moet er wel voor zorgen dat je batterij opgeladen is. Deze app is niet verkrijgbaar op IOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adekka
Foxke schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 13:35:
Ik zag deze schakelaar bij onze keukenboer, heeft iemand die wel eens gezien? De verkoper wist ook niet waar ze vandaan kwamen. Het is een living whites controller.[afbeelding]
Cool! Zo te zien onderdeel van de prof lijn. Geen idee of ze voor consumenten beschikbaar zijn..
http://www.lighting.phili...uct_pages/tobetouched.wpd

[ Voor 18% gewijzigd door Adekka op 03-01-2015 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
eew schreef op woensdag 17 december 2014 @ 13:41:
[...]

Aan de afstandsbediening, en en staat natuurlijk onderop de lamp. Gen2 afstandsbediening is rond, Gen1 is langwerpig/ovaal.
Ik twijfel nu toch of dit de juiste is, ik heb er nu eentje gekocht met een ronde afstandbediening maar lees later weer over touch knoppen en fysieke knoppen.

Gaat deze iris nu werken met een bridge of niet?

Help aub

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/30shcvc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:39
Steef_tweaker schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 13:58:
[...]

Ik twijfel nu toch of dit de juiste is, ik heb er nu eentje gekocht met een ronde afstandbediening maar lees later weer over touch knoppen en fysieke knoppen.

Gaat deze iris nu werken met een bridge of niet?

Help aub

[afbeelding]
Deze werkt zonder problemen met de bridge, heb er zelf 2 van in gebruik icm de bridge. Hierbij een tutorial hoe deze te koppelen:

http://www.beaumotica.nl/...mpen-aan-op-de-hue-bridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
paul-s83 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 14:16:
[...]

Deze werkt zonder problemen met de bridge, heb er zelf 2 van in gebruik icm de bridge. Hierbij een tutorial hoe deze te koppelen:

http://www.beaumotica.nl/...mpen-aan-op-de-hue-bridge
bedankt voor de snelle reactie, dan zo maar een lux starter set halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
maar er zijn dus meerdere gen 2 dus?
Ik zie namelijk nergens om mijn lamp of ab smartlink staan of gen2 staan.
Dat de afstandsbediening rond is zegt dus genoeg, 2 vaste knoppen of 3 toch knoppen maakt dus niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbitter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-10 21:37
Steef_tweaker schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 14:23:
maar er zijn dus meerdere gen 2 dus?
Ik zie namelijk nergens om mijn lamp of ab smartlink staan of gen2 staan.
Dat de afstandsbediening rond is zegt dus genoeg, 2 vaste knoppen of 3 toch knoppen maakt dus niet uit.
Ronde afstandsbedieningen hebben voor scenes 3x touch (gen2) of 2x fysiek (gen3), beide werken zonder problemen met de Hue bridge. Ik weet dat op LivingWhites-producten die compatibel zijn een SmartLink logo staat, ook op een LivingColors-lamp Aura die ik heb staat een SmartLink logo (ware het vrij klein).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:36
Foxke schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 13:35:
Ik zag deze schakelaar bij onze keukenboer, heeft iemand die wel eens gezien? De verkoper wist ook niet waar ze vandaan kwamen. Het is een living whites controller.[afbeelding]
Ik vind deze echt super mooi. Heel jammer dat ze niet zoiets voor Hue op de markt brengen...
daar zouden ze heel veel mensen blij mee maken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-12-2023
Hi all,

Ik ben sinds gisteren ook in bezit van een Hue setje. Mooi spul moet ik zeggen! :) Ik heb een vraag die jullie vast kunnen beantwoorden.

Ik heb de Hue app geinstalleerd op mijn telefoon, maar ook op de telefoon van mijn vriendin. Dus twee verschillende devices maar wel alle twee ingelogd bij MyHue. Wat betreft Geofencing wil ik graag alle lichten uitschakelen als we alle twee het huis verlaten. Is de app al zo slim? Of gaan de lichten uit als ik de straat uitrijd terwijl mijn vriendin nog thuis is?

Cheers,
Chiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-10 08:10
chiels schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 17:37:
Hi all,

Ik ben sinds gisteren ook in bezit van een Hue setje. Mooi spul moet ik zeggen! :) Ik heb een vraag die jullie vast kunnen beantwoorden.

Ik heb de Hue app geinstalleerd op mijn telefoon, maar ook op de telefoon van mijn vriendin. Dus twee verschillende devices maar wel alle twee ingelogd bij MyHue. Wat betreft Geofencing wil ik graag alle lichten uitschakelen als we alle twee het huis verlaten. Is de app al zo slim? Of gaan de lichten uit als ik de straat uitrijd terwijl mijn vriendin nog thuis is?

Cheers,
Chiel
Nee zo slim is het systeem niet. Althans, dat las ik laatst op de twitter van tweethue. Ze zijn wel aan t bedenken of hier iets voor te vinden is... Volgens dat bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-12-2023
HBSVDK schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 17:40:
[...]

Nee zo slim is het systeem niet. Althans, dat las ik laatst op de twitter van tweethue. Ze zijn wel aan t bedenken of hier iets voor te vinden is... Volgens dat bericht
Hmm ok, even wachten op een update dan. Zou wel handig zijn, anders heeft Geofencing alleen zin voor mensen die alleen wonen of altijd met hun huisgenoten vertrekken en aankomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
De 1dayfly living colors zijn binnen. Ik heb het allemaal opnieuw ingericht volgens die beaumotica website (http://www.beaumotica.nl/...mpen-aan-op-de-hue-bridge) en dat werkt allemaal prima.

Alleen de tweede afstandsbediening heb ik nog niet gekoppeld en ik moet weer even opnieuw scenes gaan aanmaken.

Die afstandbediening is wel echt handig, toch iets sneller dan de app.

impressie:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14851260/livingcolors.jpg

ze waren wel iets groter dan ik me had voorgesteld, maar door de tv iets naar voren te zetten past het toch allemaal (net)... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
Adekka schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 13:48:
[...]
Cool! Zo te zien onderdeel van de prof lijn. Geen idee of ze voor consumenten beschikbaar zijn..
http://www.lighting.phili...uct_pages/tobetouched.wpd
Deze zijn niet voor de Hue etc maar voor een ander lichtsysteem en kosten iets van 600 Euro per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

hondapower schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 19:42:
[...]

Deze zijn niet voor de Hue etc maar voor een ander lichtsysteem en kosten iets van 600 Euro per stuk.
Hier op inhakend, heeft iemand ervaring met houders om de afstandsbedieningen aan de muur te hangen? DIY of 3D prints?
edit:// of gewoon met een magneet?

[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 03-01-2015 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De houders bestaan in ieder geval van Philips zelf, heb ik gisteren net ontdekt!
Maar eraan geraken... dat zal wat anders zijn :/

http://www.lighting.phili...s/913700352303_EU/product
Afbeeldingslocatie: http://www.digitalavmagazine.com/wp-content/uploads/2013/06/Philisps-ActiLume-Wireless-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
En voor zover ik weet is deze van een tweaker:

http://www.thingiverse.com/thing:93928

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-10 20:17
Prima aanbieding. Is er veel vraag naar een losse bridge of kan ik die beter achter de hand houden? Aangezien ik wel interesse in deze set heb.

Heb gisteren mijn set mogen uitbreiden met een Hue Tap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:07
Heb de afgelopen weken 2x een bridge verkocht voor 30 euro, binnen 24 uur weg beide keren.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerrorJaap
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-02 14:26
Mooie aanbieding idd voor de GU10 startersset.

Zit eraan te denken een philips hue starters set te kopen.
Liefst voor in spots aan plafon. Geeft de GU10 starterset genoeg licht voor een woonkamer?
Of moet ik toch voor de E27 versie gaan? Zo ja, ga ik voor de aanbieding denk ik.

Alvast bedankt voor uw waardevolle input :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-10 22:42
Ze geven beiden meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-10 20:17
Zo ik heb net de bestelling bij Amazone de deur uit gedaan. Nu afwachten tot eind van de week!

Mijn vriendin klaagt al tijden hoe waardeloos licht we in de gang hebben (eerste generatie GU10 spots van 5jaar oud Gamma eigenmerk, kunstmatig geel licht) dus ik heb een excuus op mijn Hue set verder uit te breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Op amazon.de 10 stuks B22>E27 converters erbij gekocht. http://www.amazon.de/dp/B..._sw_r_tw_dp_hvCQub1PKB5KG
Op amazon.co.uk http://www.amazon.co.uk/d..._sw_r_tw_dp_frCQub143E261 twee afstandsbedieningen en 4 lampen, ik had er nog 6 (lampen) op voorraad, en dus ook twee extra afstandsbedieningen zodat ik niet elke logée een app hoef te laten installeren (en deze tot in de eeuwigheid al mijn lampen aan en uit kan zetten)
Dus binnenkort draait dit huis 90% op philips smart lampen, moet nog een paar lamp armaturen vervangen naar iets waar E27 in ln kan maar soit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
mbitter schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 14:34:
[...]

Ronde afstandsbedieningen hebben voor scenes 3x touch (gen2) of 2x fysiek (gen3), beide werken zonder problemen met de Hue bridge. Ik weet dat op LivingWhites-producten die compatibel zijn een SmartLink logo staat, ook op een LivingColors-lamp Aura die ik heb staat een SmartLink logo (ware het vrij klein).
Bedankt, werkt inderdaad perfect!

Wat is dan eigenlijk het nut van een friend for HUE versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 14:58
Steef_tweaker schreef op maandag 05 januari 2015 @ 08:23:
Wat is dan eigenlijk het nut van een friend for HUE versie?
Voor zover ik weet hoef je hiervoor je bridge niet te resetten (zie "oude" methode Beaumotica). Ik heb echter gewoon normale versie van de LivingColors gekocht aangezien ik juist graag een fysieke afstandsbediening voor mijn hue set wilde hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
ja juist die reset was een kleine moeite met de duidelijke uitleg van de site.
De extra ab is dus erg handig aangezien je nu niet altijd je telefoon hoeft te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:09
Helaas voor GEN3 :( heb zelf GEN2 en die vind ik toch mooier staan aan de muur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-10 20:34
Imperial Guard schreef op zondag 04 januari 2015 @ 14:07:
[...]

Prima aanbieding. Is er veel vraag naar een losse bridge of kan ik die beter achter de hand houden? Aangezien ik wel interesse in deze set heb.

Ik heb ook de buitenverlichting aangesloten (buiten lampen met lux lampen), maar dan is het bereik van de bridge niet meer afdoende.

Ook bij gebruik van lampen op zolder, laat het bereik soms te wensen over, en dan is het wel handig om een tweede bridge te hebben.

Feitelijk werkt de tweede bridge bij mij dus als een soort WiFi repeater.

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
Imperial Guard schreef op zondag 04 januari 2015 @ 14:07:
[...]

Ik heb ook de buitenverlichting aangesloten (buiten lampen met lux lampen), maar dan is het bereik van de bridge niet meer afdoende.

Ook bij gebruik van lampen op zolder, laat het bereik soms te wensen over, en dan is het wel handig om een tweede bridge te hebben.

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Isheara schreef op maandag 05 januari 2015 @ 20:10:
[...]
<>
Heb je die tweede bridge dan ook aan ethernet hangen of gewoon alleen stroom erop? Zigbee is een mesh netwerk als ik het goed heb dus elke lamp zou al een repeater moeten zijn. Nu heb ik een houtbouw woonark dus bereik is niet zo'n probleem maar ik kan me voorstellen dat in gewapende betonbouw de signalen niet overal even sterk doorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
franssie schreef op maandag 05 januari 2015 @ 20:17:
[...]

Heb je die tweede bridge dan ook aan ethernet hangen of gewoon alleen stroom erop?
Ik heb mijn tweede bridge op de eerste verdieping staan, de eerste in de woonkamer.

Ze hangen allebei in het netwerk.

De bovenste bridge ziet mijn buitenlamp aan de schuur achter in de tuin wel (10 meter vanaf de achterpui), maar de buitenlamp bij de voordeur niet, die wordt wel gezien door de bridge in de woonkamer.

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar je 2 bridges hebben dus eigenlijk niks met elkaar te maken?
Hoe bedien je alles dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Hier een nieuwe variant:
http://www.thingiverse.com/thing:619336

Bestaat er iets waar ik zo'n ding kan laten maken? Of moet ik dan een 3d printer aanschaffen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-10 16:47
Waah schreef op maandag 05 januari 2015 @ 08:58:
[...]

Helaas voor GEN3 :( heb zelf GEN2 en die vind ik toch mooier staan aan de muur...
ben ik ook achter gekomen, ik had hier dus eentje van laten 3d-printen en het paste totaal niet met mijn gen2 ab's :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Pusherman_ schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:34:
[...]

ben ik ook achter gekomen, ik had hier dus eentje van laten 3d-printen en het paste totaal niet met mijn gen2 ab's :S
Ik heb nog nooit met 3D printers, of blender gewerkt.... Maar heb wel ervaring met 3DS Max. Misschien dat ik binnenkort even de tijd pak om blender te installeren en het ontwerp aan te passen zodat het past met de Gen2 :+

Maar heb de maker van bovenstaande link even gecomment of die ook een Gen2 versie kan maken....

[ Voor 9% gewijzigd door Waah op 06-01-2015 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostyGunman
  • Laatst online: 25-09 15:10
Beste Tweakers, ik denk eraan om de Philips Beyond hanglamp te gaan aanschaffen. Ik zie echter veel ervaringen met de Hue bulbs, maar weinig met de Beyond lampen.
De Hue hanglamp zou de centrale lichtbron in mijn woonkamer worden (ongeveer 5x4 meter). Geeft deze genoeg licht of is ook de hanglamp alleen te gebruiken als mood-light? Ik zie dat de lamp max. 1200 lumen geeft (http://www2.meethue.com/nl-nl/producten/hue-beyond/).

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Scidd0w schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:34:
[...]

Hier een nieuwe variant:
http://www.thingiverse.com/thing:619336

Bestaat er iets waar ik zo'n ding kan laten maken? Of moet ik dan een 3d printer aanschaffen... :)
Ik heb sinds kort zo'n printer. Ik kan het eens een poging wagen om te zien hoe het eruit komt in PLA wit als je wilt? Volgens mij past het wel in een envelopje.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:26
RobV schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:05:
[...]

Ik heb sinds kort zo'n printer. Ik kan het eens een poging wagen om te zien hoe het eruit komt in PLA wit als je wilt? Volgens mij past het wel in een envelopje.
Mocht dat wat worden, dan heb ik daar ook wel interesse in - heb 3 van die remotes, waarvan ik er 2 graag aan de muur zou willen hangen. Gaat overigens om de versie uit de link die hierboven geplaatst werd (http://www.thingiverse.com/thing:619336).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Nice! als er een goeie versie voor gen2 komt, ben ik ook wel bereid om daar gewoon voor te betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
RobV schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:05:
[...]

Dat zou heel gaaf zijn! Heb er zeker wel een vergoeding voor over ook.
DM me maar voor mijn adres als je zover bent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik zal er vandaag eentje starten, dan plaats ik vanmiddag fotootjes van het resultaat en kunnen we wellicht iets regelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-10 16:46
Geen hue nieuws op de ces2015?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Ik heb zelf meerdere malen via 3dhubs.com wat laten printen. Je kunt vanaf die website 3d printers zoeken in de regio en ook daar materiaal / kleur etc kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-10 16:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:29
In de eetkamer boven tafel (multifunctioneel, niet alleen eten natuurlijk) is daar één E27 voldoende of voorzie je er best 2 om ook voldoende 'praktisch' licht te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
deBennie schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:37:
[...]

Ik had gehoopt op nieuwe producten. Sensoren bv. :)
Inderdaad. Prachtig hoor die Nest "integratie". Jeuj... -O-
Waar blijven normale lampen/armaturen? Lichtstrips met meer licht opbrengst? Schakelaars voor wand inbouw ipv lelijke opbouw. Valt me heel erg tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-10 15:31
UltraSub schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:50:
[...]

Inderdaad. Prachtig hoor die Nest "integratie". Jeuj... -O-
Waar blijven normale lampen/armaturen? Lichtstrips met meer licht opbrengst? Schakelaars voor wand inbouw ipv lelijke opbouw. Valt me heel erg tegen.
exactly !!
Lekker B , die integratie met Nest. Laat ze idd maar eens focussen op de core business: lampfitting keuze, lichtopbrengst, schakelaars etc. Zaken die zeg maar ietsjes belangrijker zijn dan een slimme thermostaat integratie ( die nog lang niet zo slim zijn btw)

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Pusherman_ schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:13:
Nice! als er een goeie versie voor gen2 komt, ben ik ook wel bereid om daar gewoon voor te betalen...
De maker van de Gen3 heeft geen gen2 liggen. Maar als we de maten van de Gen2 even doorgeven wil hij hem wel aanpassen. Zelf lukt dat me op zijn vroegst vanavond om 9 uur om dat op te meten :P dus als je eerder bent be my guest ;) anders geef ik de maten zelf wel door :9

En ben ook best bereid er voor te betalen :) momenteel bedien ik altijd met de remote en nooit met de mobiel. En ligt de remote in de la.... heb hem liever aan de muur. In het oude huis had ik dat ook (met klittenband 8)7 ) en dat was best handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
gen2 remote:

http://download.p4c.phili...h/6916431ph_pss_nldbe.pdf

Productafmetingen en gewicht
• Hoogte: 2,7 cm
• Lengte: 8,4 cm
• Breedte: 8,4 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Die koppeling met NEST, tja, heb het even aangezet om te kijken wat het precies was. Daarna weer ontkoppelt, totaal onzinnig imho.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Even een klein vraagje over de gen3 remote, is het bij jullie ook zo dat het draaiwieltje van de kleur zo slecht werkt? Ik moet hem echt een aantal keren ronddraaien wil er iets veranderen in de kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

De veranderingen zijn bij mij ook aardig subtiel inderdaad. Als je flink van kleur wil veranderen dan moet je wel verschillende keren rond draaien.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Hmm, wel jammer. Bij de gen1 remote kon je altijd gewoon direct op een bepaalde kleur drukken, dat werkte toch aanzienlijk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
Blueone schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:19:
Even een klein vraagje over de gen3 remote, is het bij jullie ook zo dat het draaiwieltje van de kleur zo slecht werkt? Ik moet hem echt een aantal keren ronddraaien wil er iets veranderen in de kleuren.
Inderdaad. Het werkt zo slecht dat Ik dacht dat het draaiwiel stuk was in eerste instantie.

Wat ook slecht werkt is:

draaiwiel 360 graden + aan voor de kleur rotatie (dat werkt nog goed). en dan vervolgens een kwart slag naar links of rechts om sneller/langzaam van kleur te roteren. (werkt volgens mij voor geen meter). Het lukt me dus niet om de rotatie snelheid aan te passen.

Al met al niet zo'n issue, ik ben al heel blij met de twee voorkeurs knoppen en de dimknop, de rest is meer voor de fun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
RobV schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:47:
Ik zal er vandaag eentje starten, dan plaats ik vanmiddag fotootjes van het resultaat en kunnen we wellicht iets regelen!
Hmm, het gaat niet zoals het zou moeten, 1h47 in de job (van 4:35) laat 1 onderdeel los. Ik probeer de ander te redden, maar ben bang dat het opnieuw moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniX
  • Laatst online: 31-08 07:19
RobV schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:47:
Al gelukt om iets te printen??! Ik zou ook graag 2 houdertjes tot mijn beschikking krijgen tegen beteling. Als je in de buurt woont, wil ik ook graag komen kijken hoe ze geprint worden, altijd leuk om te zien!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
DenniX schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:53:
[...]

Al gelukt om iets te printen??! Ik zou ook graag 2 houdertjes tot mijn beschikking krijgen tegen beteling. Als je in de buurt woont, wil ik ook graag komen kijken hoe ze geprint worden, altijd leuk om te zien!! :)
Zie mijn reactie hierboven - ik moet nog het een en ander caliberen kennelijk. Maar de 2e ziet er strak uit. Ik woon in Rijswijk. Geen probleem als je wilt komen kijken, maar reken er wel op dat het 2 uur duurt per houder (als het goed gaat).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4d6NW3jl.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door RobV op 06-01-2015 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Torgo schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:40:
[...]

Inderdaad. Het werkt zo slecht dat Ik dacht dat het draaiwiel stuk was in eerste instantie.

Wat ook slecht werkt is:

draaiwiel 360 graden + aan voor de kleur rotatie (dat werkt nog goed). en dan vervolgens een kwart slag naar links of rechts om sneller/langzaam van kleur te roteren. (werkt volgens mij voor geen meter). Het lukt me dus niet om de rotatie snelheid aan te passen.

Al met al niet zo'n issue, ik ben al heel blij met de twee voorkeurs knoppen en de dimknop, de rest is meer voor de fun.
Ik moet zeggen dat ik hem nu meestal alleen gebruik om de verlichting te dimmen, voor de rest gebruik ik gewoon de wandschakelaars (hue taps) om de scenes in te stellen. Het dimmen met de hue taps werkt nog niet echt soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
@RobV;
Dat ziet er goed uit! de calibratie heeft geholpen zo te zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniX
  • Laatst online: 31-08 07:19
@RobV; ziet er inderdaad mooi uit! Helaas is Rijswijk iets te ver, anders had ik wel even langsgekomen. Wat zijn die banen rondom de 1e layer? Ziet eruit alsof het gefreest is daar.

En wat zijn ongeveer de kosten per stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
@RobV;
Dat ziet er goed uit! de calibratie heeft geholpen zo te zien. :)
Thanks,
@RobV; ziet er inderdaad mooi uit! Helaas is Rijswijk iets te ver, anders had ik wel even langsgekomen. Wat zijn die banen rondom de 1e layer? Ziet eruit alsof het gefreest is daar.
De ronde banen is de 'Brim', die is bedoeld om het object zo goed mogelijk vast te plakken aan de plaat. dit model heeft namelijk maar heel weinig contactpunten met de plaat en als je goed kijkt zie je op het voorste model links dat zelfs dat niet genoeg was, hij is namelijk losgekomen van de plaat. De achterste zit nog vast dus ik laat hem dan ook maar even de boel afmaken.
En wat zijn ongeveer de kosten per stuk?
Geen idee. Materiaal kosten zijn volgens het programma 20-30 gram plastic per houder (kost €30 de kilo). De printer kostte €800, en trekt 5A. Ikzelf ben er goed 2 uur mee bezig geweest (2e poging, in de gaten houden, etc) en hij is nog niet klaar. De houder is ongeveer 3cm dik dus of hij in een bubbel-enveloppe past durf ik nog niet te zeggen.

Ik wilde voorstellen om eerst maar even het resultaat af te wachten voordat we over geld gaan praten, lol.

EDIT:
Hij is eerder klaar dan ik dacht. Recht (en boven) zie je de mislukte print, linksvoor is vrijwel perfekt. De linksvoor is met de hap eruit, die andere zou gesloten moeten zijn (maar hij is verschoven tijdens het printen omdat hij losgelaten heeft):

(klik voor vergroting)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Nu00qo0l.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door RobV op 06-01-2015 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ze zien er allebei wel leuk uit eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
erg mooi geworden toch hoor! heb de maker de afmetingen doorgegeven dus hopen dat die hem wil aanpassen voor gen2.
En dan maar kijken waar te laten printen :) materiaalkosten vallen me nog mee (als je ruim rekent 2 euro). alleen de tijd die het je kost, stroom en aanschaf is wel prijzig :P

maar je moet er ook maar zin in hebben :P

[ Voor 36% gewijzigd door Waah op 06-01-2015 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik moet het nog leren en de printer ook, dus tijd is (voor nu) niet zo'n issue.

De mislukte mag weg voor verzendkosten plus inpakken, zelf heb ik er niets aan dus zou ik hem in de vuilnisbak knikkeren.Met een schuurpapiertje is er zeker nog wel iets van te maken.

De andere is vrijwel perfect. Ik ben het andere model (met gesloten onderkant) nu aan het printen om het verschil te beoordelen. Ik vind het lastig om een prijs te noemen, dus ik doe gewoon een gooi van €10 plus verzending.

De houder is 25mm hoog, dus volgens de PostNL mag het dan (binnen NL) in een bubbelenveloppe als brief worden verzonden voor €1,38 plus verpakkingsmateriaal.

Ik stel voor dat de geïnteresseerden contact met mij opnemen via DM.

[ Voor 16% gewijzigd door RobV op 06-01-2015 20:24 ]

Pagina: 1 ... 45 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.