[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.183 views

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-07 11:12
Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2014 @ 10:25:
[...]

Ik heb die 4 GU10-lampjes ook bij Fonq besteld. Ook steeds met 10 euro korting (tijdens black friday als ik me niet vergis). Dus jij hebt ze al binnen gekregen... Ik ben benieuwd wanneer ik 4 van die dozen binnen krijg... :)
Black-Friday inderdaad... Ik kreeg ze die zaterdag al binnen...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:44

Trebbors

Failure is no option!

Banzi schreef op donderdag 18 december 2014 @ 09:22:
Ik begin me hier toch een beetje schuldig te voelen... >:)

Bij de laatste actie van Fonq.nl, waarbij je € 10,- korting per bestelling kreeg, heb ik 25x een bestelling geplaatst (voornamelijk GU10 spotjes).

Omdat ik er niet zeker van was of het gebruik van de code geregistreerd zou worden als ik een account aan zou maken, heb ik elke bestelling apart, opnieuw mijn adresgegevens ingevuld en de iDeal betaling gedaan.

Zo ziet het er dan uit, als de postbode is geweest:
[afbeelding]

Overigens is dit nog niet genoeg... Het is de bedoeling dat ALLE verlichting straks HUE wordt... O+
Wauw! Upload je een paar foto's van het eindresultaat?

Verwijderd

Trebbors schreef op donderdag 18 december 2014 @ 10:39:
[...]

Wauw! Upload je een paar foto's van het eindresultaat?
Ik ben ook erg benieuwd naar het resultaat.
Het werkt echt een beetje verslavend die lampen...

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
eew schreef op woensdag 17 december 2014 @ 13:41:
[...]

Aan de afstandsbediening, en en staat natuurlijk onderop de lamp. Gen2 afstandsbediening is rond, Gen1 is langwerpig/ovaal.
bedankt!

• blaatschaaap
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-10 01:13

blaatschaaap

schaap

Banzi schreef op donderdag 18 december 2014 @ 09:22:
Ik begin me hier toch een beetje schuldig te voelen... >:)

Bij de laatste actie van Fonq.nl, waarbij je € 10,- korting per bestelling kreeg, heb ik 25x een bestelling geplaatst (voornamelijk GU10 spotjes).

Omdat ik er niet zeker van was of het gebruik van de code geregistreerd zou worden als ik een account aan zou maken, heb ik elke bestelling apart, opnieuw mijn adresgegevens ingevuld en de iDeal betaling gedaan.

Zo ziet het er dan uit, als de postbode is geweest:
[afbeelding]

Overigens is dit nog niet genoeg... Het is de bedoeling dat ALLE verlichting straks HUE wordt... O+
Dat is een flinke stapel lampjes :D Ben ook wel benieuwd naar het eindresultaat. Hoe ga je alle lampjes aan sturen? Ik heb zelf 3 hue lampen + een bloom, presets maken is nog wel goed te doen nu. Heb vorige week 4 spotjes en een lightstrip erbij aangesloten (waren niet van mij, gewoon om te proberen) en dan wordt het ineens een stuk onoverzichterlijker en tijdrovender om een preset aan te maken. Ik gebruik de Hue Pro app.

Hoe ga je dit doen met 24+ lampen? :P

blaap

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:44
la_fusion schreef op donderdag 18 december 2014 @ 09:52:
[...]

Echt een belachelijke verspilling van verpakkingsmateriaal bij Fonq. Toevallig met diezelfde actie nog een Tap gekocht en die kwam ook in zo'n gigantische doos. Nu snap ik dat het komt doordat je allerlei losse bestellingen hebt gedaan.. maar waarom zo'n grote doos voor een lamp/Tap!?
Tijd dat ze de machine die wij ontwikkeld hebben gaan gebruiken. Bol.com heeft hem al. Die maakt de verpakking op maat van het pakketje en scheelt al die verpakkingstroep

Damn wat veel pakketjes haha. Abnormaal XD. Wel een prijzig domotica systeem.

• Banzi
  • Laatst online: 16-07 11:12
blaatschaaap schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:27:
[...]

Dat is een flinke stapel lampjes :D Ben ook wel benieuwd naar het eindresultaat. Hoe ga je alle lampjes aan sturen? Ik heb zelf 3 hue lampen + een bloom, presets maken is nog wel goed te doen nu. Heb vorige week 4 spotjes en een lightstrip erbij aangesloten (waren niet van mij, gewoon om te proberen) en dan wordt het ineens een stuk onoverzichterlijker en tijdrovender om een preset aan te maken. Ik gebruik de Hue Pro app.

Hoe ga je dit doen met 24+ lampen? :P
Dat het met een hue-appje niet meer gaat lukken was ik mij wel van bewust. Ik heb gewerkt met high-end domotica. Er zit dus het een en ander van Crestron in mn huisje. Hier hangen een aantal sensoren aan (bijv. voor op toilet). Het aantal sensoren ga ik aanvullen met een koppeling naar het alarm-systeem. Hierdoor hoef ik voor een aantal ruimtes geen knoppen meer te gebruiken. Afhankelijk van het tijdstip vd dag en beweging in een ruimte, kan ik een bepaalde scene oproepen.
De meeste ruimtes hebben wel een setje speakers (in het plafond), waarvoor de iphone gebruikt wordt als afstandsbediening. In deze ruimtes kun je met de iphone (crestron app) een verlichtings-scene kiezen.

Het voordeel van het gebruik van een domotica-systeem is dat het geheel veel overzichtelijker wordt. De eindgebruiker (mijn vriendin), ziet per ruimte alleen maar een paar scene's die ze kan kiezen ipv tig lampen waar ze op dat moment de juiste uit moet zien te vissen.

Overigens worden alle scene's wel aanpasbaar via een "admin"-page. Op het dak staat straks ook een RGB-sensor, welke de huidige kleur-waardes van de buitenlucht naar het Crestron systeem stuurt. Hierdoor kan ik straks op het toilet zitten, en merken dat er een vliegtuig overvliegt. Niemand zit graag in het donker, maar als ik dat voor elkaar heb, mag er van mij iedere 5 minuten een vliegtuig laag overvliegen...

Ik weet nog niet of ik het met 1 bridge ga halen, omdat daar maar 50 lampjes aan gekoppeld kunnen worden. Als het Crestron systeem 1 bridge aan kan sturen, kan die straks ook 10 bridges aansturen.

The sky is the limit!

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:03
Banzi schreef op donderdag 18 december 2014 @ 14:10:
[...]

Ik weet nog niet of ik het met 1 bridge ga halen, omdat daar maar 50 lampjes aan gekoppeld kunnen worden. Als het Crestron systeem 1 bridge aan kan sturen, kan die straks ook 10 bridges aansturen.

The sky is the limit!
Gaaf! Men zegt trouwens dat de bridge (onofficeel) ook wel meer dan 50 lampen aan kan sturen ;) Maar je zal uiteindelijk inderdaad wel tegen een grens aan lopen.

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• Bert003
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-08 23:24
FicoF schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 18:47:
Bij de Gamma is het 30% korting op alle lichtbronnen, dus ook de Hue Lux. 29,95 wordt dan 21,-
Gamma Hilversum doet in elk geval niet mee. Lux behoort niet tot het standaard asortiment was de redenatie.
Een LED lichtbron is een LED lichtbron was mijn redenatie.
We kwamen er niet uit...

Verwijderd

Ik denk dat Philips hier verantwoordelijk voor is. Omdat Hue maar mondjesmaat wordt uitgeleverd en Philips de dealers zelf aanwijst, is de kans groot dat de prijzen door Philips zijn bevroren. Niet ongebruikelijk bij producten die exclusief bij dealers verkrijgbaar zijn. Dat soort producten vallen vaker buiten acties met korting. Net als bijvoorbeeld producten van Bose of Apple.

Des te leuker dat er bij AH wat kansen waren om Lux lampen met flinke korting op de Airmilesprijs mee te nemen. :)

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-10 15:31
Weer een update gepusht gekregen van de bridge.... Draai nu versie 01018228. Geen idee welke wijzigingen er zijn doorgevoerd of verbeterd..
Iemand een idee? Philips geeft ook geen melding op de site.
Krijgen we dan toch nieuwe hardware erbij? :-)

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-10 22:42
Ik heb de laatste week wel 3 updates gehad volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 14:39
Neefdave schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 07:12:
Ik heb de laatste week wel 3 updates gehad volgens mij.
mijn huidige versie is ook 01018228. Dat was de eerste update in 5 weken, dus ik denk dat je iets achter liep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:17
mistercage schreef op donderdag 18 december 2014 @ 23:09:
Weer een update gepusht gekregen van de bridge.... Draai nu versie 01018228. Geen idee welke wijzigingen er zijn doorgevoerd of verbeterd..
Iemand een idee? Philips geeft ook geen melding op de site.
Krijgen we dan toch nieuwe hardware erbij? :-)
Ik was ook al opzoek naar een changelog, helaas nog niks kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit nog op 01016441, geen update te bespeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
iConnectHue heeft update gehad. Heeft nu widget (en verrekte goeie ook) voor €0,89 in-app purchase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:47

robertwebbe

Robert Webbe

@Fire69, ik kreeg hem pas nadat ik mijn bridge even van de stroom had gehaald en opnieuw opgestart was.
Wellicht is dat voor jou ook de trigger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:44
Heb sinds kort een LivingColors Iris toegevoegd aan mijn collectie lampen. Wanneer ik mijn lampen uitschakel, gaat bij elke lamp de status naar OFF en de brightness naar 0. Echter blijft de brightness bij mijn nieuwe Iris lamp op 255 staan. Dit is nogal irritant aangezien ik mijn lampen via Domoticz bestuur, en hierdoor de dimmer balk op 100% blijft staan als de lamp uit is. Via de debug van Hue kan ik de brightness op 0 zetten, maar na 1 keer aan en uitschakelen blijft ie weer vrolijk op 255 staan.

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bman59
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-10 09:19
Is er al een werkend alternatief gevonden voor de Philips LivingWhites adapter ? Deze kan ik namenlijk nergens meer aanschaffen, en wil mijn laatste kaku adapters vervangen zodat ik alles op 1 systeem kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Amazon.de heeft ze nog wel :) (met franse stekker dan)

En binnenkort ligt er eentje van de Warehouse Deals. Die stond als Nederlandse stekker, maar was stiekem een Franse.

De plug heeft een aardepin, maar past wel gewoon in een NL stopcontact. Je moet alleen even kijken of je eigen stekkers er compatible mee zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Hooglander1 op 20-12-2014 15:49 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02:26
De niet geaarde smalle stekkers passen er iig in en uiteraard die met rand- en penaarde gecombineerd. Deze zitten erg vaak aan verlengsnoeren, bijvoorbeeld aan die van de action.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:23

Nicap

Tsssk....

Bert003 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 20:02:
[...]

Gamma Hilversum doet in elk geval niet mee. Lux behoort niet tot het standaard asortiment was de redenatie.
Een LED lichtbron is een LED lichtbron was mijn redenatie.
We kwamen er niet uit...
Gamma in Meppel heeft de starterset wel in de aanbieding voor 79 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:30
Bman59 schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 15:43:
Is er al een werkend alternatief gevonden voor de Philips LivingWhites adapter ? Deze kan ik namenlijk nergens meer aanschaffen, en wil mijn laatste kaku adapters vervangen zodat ik alles op 1 systeem kan draaien.
Misschien werkt Lightify Pro wel. Daar zitten inbouw modules bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocky
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ben vandaag bij de Gamma en 2 Karwei vestigingen geweest, maar overal was de Hue Lux starterpack uitverkocht. Jammer, want met 20% keuzekorting had ik zo'n setje graag aangeschaft :(

Portugese Wijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbitter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-10 21:37
spocky schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 20:31:
Ben vandaag bij de Gamma en 2 Karwei vestigingen geweest, maar overal was de Hue Lux starterpack uitverkocht. Jammer, want met 20% keuzekorting had ik zo'n setje graag aangeschaft :(
Bij de Karwei kun je ze ook online bestellen, inclusief korting. Op V&A staat overigens momenteel nog een advertentie, en ook op marktplaats zijn ze vast voor dezelfde prijs of goedkoper te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-10 20:03

Patrick89

PSN : Gamesource

spocky schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 20:31:
Praxis online werkt vast ook nog wel , ze accepteren ook acties van andere winkels.

https://www.praxis.nl/ver...e-lux-startpakket/5371916

[ Voor 13% gewijzigd door Patrick89 op 20-12-2014 22:34 ]

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
Grappig... De LC Bloom ( gewone versie dus, en geen Friends) is gewoon in firmware geüpdatet. Alle gekleurde lampen ,en ook de LightStrips ( muv de Hue Lux), hebben nu 66013452. De Lux heeft nog steeds 66012040.
LC lampen worden dus gewoon meegeflashed naar nieuwe firmware.. :)

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
Meer mensen last van het niet kunnen aanzetten van scenes op Mijnhue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
In mijn nieuwe huis willen wij ook graag spotjes, als het kan, in het dak/plafond inbouwen van mijn uitbouw. Precies in het horizontale stuk van de nok.
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-P9wHetMdf6k/VJc1hLWunhI/AAAAAAAAOY4/GxcS8tipLfE/s400/image1.JPG

Nu kwam ik de Hue GU10 lampen tegen en dat lijkt me erg gaaf om zo de uitbouw steeds een andere kleur te geven. Ik heb de lampen nog nooit(alleen Youtube) werkend gezien, maar het moet vast mooi worden. Nu ben ik er al achter gekomen door dit topic door te ploegen dat je een spot moet hebben waar de stekker voor de lamp variabel is.

Als ik Hue GU10 lampen wil gebruiken hoeveel zouden jullie dan naast elkaar aanraden voor een lengte van 5,60m?
Ook zit ik nog met hoeveel koel/ventilatie ruimten zo'n lamp nodig heeft. Ik las dat ze bij hologeen lampen 10cm aanhouden. Over led spots kan ik het niet zo goed vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:17
DaFreakR schreef op zondag 21 december 2014 @ 21:19:
Meer mensen last van het niet kunnen aanzetten van scenes op Mijnhue?
Af en aan. De ene scène wel en de andere niet. Weet ook niet waar dat aan ligt. Heb het eens geprobeerd op te zoeken of hier meer mensen last van hebben maar kan niets vinden.

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods Pro 3| Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 15:50
Knoezelbos schreef op zondag 21 december 2014 @ 22:20:
[...]

Af en aan. De ene scène wel en de andere niet. Weet ook niet waar dat aan ligt. Heb het eens geprobeerd op te zoeken of hier meer mensen last van hebben maar kan niets vinden.
Heb er ook last van. Het lijkt erop dat bepaalde scenes voor een bepaald aantal lampen bedoeld is en als je niet precies dat aantal lampen hebt, er niets gebeurt. Maar dat is een gokje.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjempie
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
een leuk project op indiegogo: Flic, the wireless button. werkt ook met Hue lampen!

https://www.indiegogo.com...ss-smart-button/x/9173897

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Laatst online: 17-09 10:58
Nico111 schreef op zondag 21 december 2014 @ 22:19:
Als ik Hue GU10 lampen wil gebruiken hoeveel zouden jullie dan naast elkaar aanraden voor een lengte van 5,60m?
Ook zit ik nog met hoeveel koel/ventilatie ruimten zo'n lamp nodig heeft. Ik las dat ze bij hologeen lampen 10cm aanhouden. Over led spots kan ik het niet zo goed vinden.
Onze slaapkamer is 5,5m en daar heeft onze architect 4 spots ingetekend. Ik heb nu in een andere ruimte 3 Hue GU10 spots in een armatuur, en die zijn altijd gedimd want er komt stiekem best veel licht vanaf.
Dus 4 lijkt mij dan wel voldoende voor die afstand.
De Hue lampen worden nauwelijks warm, ik heb ook andere Philips GU10 LED spots en die kun je ten alle tijde vastpakken. Dus 10cm is wellicht al wat veel.
Je hebt standaard inbouwpotjes voor GU10, zoiets zou ik wel gebruiken.
http://www.paulmannshop.b...m34kcl17m2iquqd2lvlf0i8g4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 16:17
Hey, heb ik nou eindelijk ook eens mazzel en win ik een keertje wat??? Dit ontving ik net in de mail!
Volgens onze gegevens heb jij meegedaan aan de online vtwonen prijsvraag bij SBS6. Allereerst, willen wij je bedanken voor het meedoen aan deze prijsvraag.

Jij bent 1 van de winnaars van de Philips Hue starterskit. Gefeliciteerd met deze prijs!

Via dit schrijven, laten wij je weten dat er binnenkort contact met jou wordt opgenomen door de leverancier over de verzorging en de afhandeling van de prijs.

Wij wensen je voor nu alvast veel plezier met jouw gewonnen prijs!

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:23

Nicap

Tsssk....

OmeAnne schreef op maandag 22 december 2014 @ 17:16:
Hey, heb ik nou eindelijk ook eens mazzel en win ik een keertje wat??? Dit ontving ik net in de mail!

[...]
Netjes, gefeliciteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 02:08
Hebben jullie ook last van Hue Taps die niet goed werken? Ik heb om de haverklap dat button 2 of 4 niet werkt. Soms ook weer wel. Heel vervelend, want hij registreert de toetsindruk van 2 of 4 niet maar de ring wel, het gevolg is dat alle lampen uit gaan.

Ik heb dit probleem nu met twee taps gehad. Eentje had ik in Berlijn gekocht, die heeft de Philips klantenservice omgeruild (ik moest uiteraard wel eerst de oude opsturen om een nieuwe te krijgen, heel onhandig) en eentje die ik bij een iCentre had gekocht heb ik daar omgeruild voor een nieuwe. Jammere is dat beide omgeruilde exemplaren precies hetzelfde euvel hebben. Ik kan ze wel weer omruilen, maar dan moet ik nog maar afwachten of die nieuwe wel goed zijn.

Tijd om er een schroevendraaier bij te pakken. Ik had in dit topic al eens een opengewerkte Tap gezien, ze blijken heel makkelijk uit elkaar te willen. Ik heb op tussen de knop en de contactjes een stukje karton geplakt en guess what? De Tap werkt nu betrouwbaar. Jammer Philips, een produkt van 60 euro wat stukjes karton nodig heeft om goed te werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:32

franssie

Save the albatross

Tja, dat is Philips ... helaas... Goed idee en dan toch slecht uitvoeren. Het bedrijf had wereld dominatie kunnen hebben (als in apple of google) als ze eens zouden snappen dan consument =! ingenieur .

offtopic:
Domme ontwerpfouten[filter_keywords]=philips })

[ Voor 17% gewijzigd door franssie op 22-12-2014 20:07 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
Sluuz schreef op maandag 22 december 2014 @ 09:52:
[...]

Heb er ook last van. Het lijkt erop dat bepaalde scenes voor een bepaald aantal lampen bedoeld is en als je niet precies dat aantal lampen hebt, er niets gebeurt. Maar dat is een gokje.
Dat is inderdaad ook mijn vermoeden.. Vreemd, was voorheen niet volgens mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
hondapower schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:51:
[...]
Onze slaapkamer is 5,5m en daar heeft onze architect 4 spots ingetekend. Ik heb nu in een andere ruimte 3 Hue GU10 spots in een armatuur, en die zijn altijd gedimd want er komt stiekem best veel licht vanaf.
Dus 4 lijkt mij dan wel voldoende voor die afstand.
De Hue lampen worden nauwelijks warm, ik heb ook andere Philips GU10 LED spots en die kun je ten alle tijde vastpakken. Dus 10cm is wellicht al wat veel.
Je hebt standaard inbouwpotjes voor GU10, zoiets zou ik wel gebruiken.
http://www.paulmannshop.b...m34kcl17m2iquqd2lvlf0i8g4
Okee bedankt voor de tips. Ik zal eens opzoek naar mooie witte inbouwspots waar de GU10 lampen inpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Donselaar
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:55
deBennie schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 10:08:
Volgens mij ben ik er (redelijk) uit.
De Eikon Evo serie van Vimar heeft enkele wandschakelaars die geschikt zijn voor de Enocean PTM200 module.
Eikon Evo wordt geleverd/geproduceerd door Vimar.

Ik kom dan uit op de volgende onderdelen:
Eikon Evo 21507.B montageplaat
Eikon Evo 20506.B knoppen
Of
Eikon Evo 14506 knoppen

Zie deze PDF's voor meer info:
http://download.vimar.com...MENT/49400228B0.33032.pdf pagina 5

Ik heb een firma gevonden die het zooitje kan regelen: http://www.geuken.nl/company.htm
Heb zojuist telefonisch contact gehad, de levertijd is ongeveer 3-4 weken (de fabriek sluit met kerst) en er is een toeslag van 5 euro voor het openmaken van de verpakking voor het leveren van het aantal stuks minder dan dat er in de verpakking zit.

Nu blijft dit alles toch nog wel een gok en een buiten-frame heb ik nog niet gevonden.

Maar opzicht lijkt het me dat je klaar bent met alleen het Eikon Evo 21507.B?

Of zie bv ook:

[afbeelding]

http://www.trio2sys.fr/em...37975ee19b7c5a12f60eb7525
Hallo Bennie,

Ik zie na deze reactie van jou dat je een complete module set hebt gekocht. Heb je bovenstaande oplossing ook nog bij Geuken besteld uiteindelijk en heb je dan al zicht op wanneer dat binnen komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-10 16:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
En deBennie, hoe bevalt de schakelaar? Alles naar wens werkend? Geen problemen met slechte ontvangst oid?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
De schakelaar werkt meer dan prima, ben er heel tevreden mee. Juist ook omdat iedereen (inclusief mijn 7 jarige dochter en bv mn schoonmoeder) weet hoe de schakelaar werkt: zoals een doodgewone lichtschakelaar. Kost wat, maar maakt t wel af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
Thanks deBennie. Wellicht dat jij een antwoord weet op de verschillen tussen de Eltako FT55R en degene die jij hebt , de FT55 WG. Even los van het verschil in kleur..
Zoals ik t lees wordt de FT55R geleverd zonder afdekrand en is die van jou inclusief afdekrand.
Ik wil echter een crème witte variant hebben ivm de kleur van al mijn andere schakelmateriaal in huis. Degene die jij gekocht hebt is toch wit of ook crème wit?
En past t spul ook in bestaande frames van schakelmateriaal ? Ik heb zelf vanuit de bouw Busch Jaeger erin zitten namelijk. En de gecombineerde units met een stopcontact erbij zijn voor mij nu nog even een dingetje....hoe voorzie ik deze van een schakelaar met zo'n Enocean Hue module erin?
Veel vragen.... Ik zou zeggen , alle advies is welkom.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89

Patrick89

Philips hue lux setje voor 71 euro bij de gamma

20% korting + 10% verhuiskorting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:18
Fire69 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 21:35:
Pff, Gamma in België heeft natuurlijk nog nooit van Lux gehoord :(
Selected dealers heb ik begrepen, de Hue Lux al op verschillende plaatsen gezien maar de gewone Hue nog niet dus.

Waarom bestel je hem niet gewoon bij Apple online? €199 en uit voorraad leverbaar zonder verzendkosten.
Goedkoper ga je ze niet vinden, vaste prijs. Bij Bol kan je ze wel 50 euro duurder vinden bijvoorbeeld.

[ Voor 11% gewijzigd door Drwho1 op 24-12-2014 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02:37
Ik kreeg maandag een telefoontje dat mijn bestelling van 6 Lux lampen waarschijnlijk pas in februari geleverd konden worden en de vraag of ik de bestelling wil laten staan.

Omdat het met de 2+1 voorwaarden besteld is laat ik ze mooi in bestelling staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
nielsn schreef op woensdag 24 december 2014 @ 09:59:
Ik kreeg maandag een telefoontje dat mijn bestelling van 6 Lux lampen waarschijnlijk pas in februari geleverd konden worden en de vraag of ik de bestelling wil laten staan.

Omdat het met de 2+1 voorwaarden besteld is laat ik ze mooi in bestelling staan.
Je hebt de lampen zeker niet nodig... :? :?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
mistercage schreef op woensdag 24 december 2014 @ 08:39:
Thanks deBennie. Wellicht dat jij een antwoord weet op de verschillen tussen de Eltako FT55R en degene die jij hebt , de FT55 WG. Even los van het verschil in kleur..
Zoals ik t lees wordt de FT55R geleverd zonder afdekrand en is die van jou inclusief afdekrand.
Ik wil echter een crème witte variant hebben ivm de kleur van al mijn andere schakelmateriaal in huis. Degene die jij gekocht hebt is toch wit of ook crème wit?
En past t spul ook in bestaande frames van schakelmateriaal ? Ik heb zelf vanuit de bouw Busch Jaeger erin zitten namelijk. En de gecombineerde units met een stopcontact erbij zijn voor mij nu nog even een dingetje....hoe voorzie ik deze van een schakelaar met zo'n Enocean Hue module erin?
Veel vragen.... Ik zou zeggen , alle advies is welkom.
Voor zover ik kan zien zijn de verschillen tussen de FT55R en WG puur cosmetisch.
Ik zie die FT55R echter niet op de elektroshop site staan, wel op de amazon.de site:
http://www.amazon.de/Elta...R-wei%C3%9F/dp/B009Y9UZW6
Dus afgaande van dat plaatje zie ik enkel cosmetische verschillen.
Welke onderdelen er geleverd worden durf ik niet te zeggen:

PDFjes:
FT55R:
http://www.eltako.com/fil...FUNK_datenblatt_FT55R.pdf
FT55WG:
http://www.eltako.com/fil.../FUNK_datenblatt_FT55.pdf

De behuizing was bij mij gewoon op de standaard muurmodule te plaatsen. De gaatjes voor de schroefjes zitten op dezelfde plek, zie:

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/15dbd7d.jpg

De enocean unit klik je in het onderste frame en dat onderste frame leg je vervolgens op het frame linksboven, het frame rechtsboven gaat dan onder het frame linksboven en klikt vast met het onderste frame. Als je me nog volgt :) Het frame linksboven zal dus in jouw combo unit moeten passen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Heb Gira dozen hier, met die strakke schakelaars, die niet wippen.
Maar topic hier doorgespit en als ik het goed begrijp is het met Gira spul niet meer te regelen? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
Thanks. Ziet er naar uit dat ik , om t mooi te houden( alles van hetzelfde dus) de gehele boel moet vervangen...wat voor kleur heb jij? Is dat echt wit, of crème wit, hetgeen zeg maar de standaard kleur is voor schakelmateriaal. Ik zoek dus naar zo'n standaard kleur, zodat t niet heel erg eruitspringt tov de rest van mijn stopcontacten, schakelaars etc. Bij elkaar opgeteld dien ik namelijk nu zo'n 6 schakelaars te gaan vervangen...X 100 euries p/st.. :'(
deBennie schreef op woensdag 24 december 2014 @ 10:28:
[...]

Voor zover ik kan zien zijn de verschillen tussen de FT55R en WG puur cosmetisch.
Ik zie die FT55R echter niet op de elektroshop site staan, wel op de amazon.de site:
http://www.amazon.de/Elta...R-wei%C3%9F/dp/B009Y9UZW6
Dus afgaande van dat plaatje zie ik enkel cosmetische verschillen.
Welke onderdelen er geleverd worden durf ik niet te zeggen:

PDFjes:
FT55R:
http://www.eltako.com/fil...FUNK_datenblatt_FT55R.pdf
FT55WG:
http://www.eltako.com/fil.../FUNK_datenblatt_FT55.pdf

De behuizing was bij mij gewoon op de standaard muurmodule te plaatsen. De gaatjes voor de schroefjes zitten op dezelfde plek, zie:

[afbeelding]

De enocean unit klik je in het onderste frame en dat onderste frame leg je vervolgens op het frame linksboven, het frame rechtsboven gaat dan onder het frame linksboven en klikt vast met het onderste frame. Als je me nog volgt :) Het frame linksboven zal dus in jouw combo unit moeten passen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt :)

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 15:50
DaFreakR schreef op maandag 22 december 2014 @ 20:02:
[...]

Dat is inderdaad ook mijn vermoeden.. Vreemd, was voorheen niet volgens mij!
Helaas, dat is het niet. Sommige scenes met 3 lampen (ik heb er 3) werken niet, en sommige met 32(!) lampen werken wel.
Nogal vaag dus....

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Drwho1 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 09:40:
[...]

Selected dealers heb ik begrepen, de Hue Lux al op verschillende plaatsen gezien maar de gewone Hue nog niet dus.

Waarom bestel je hem niet gewoon bij Apple online? €199 en uit voorraad leverbaar zonder verzendkosten.
Goedkoper ga je ze niet vinden, vaste prijs. Bij Bol kan je ze wel 50 euro duurder vinden bijvoorbeeld.
Ik heb al bijna 2 jaar een bridge, een startset heb ik dus niet meer nodig ;)
In NL wordt er op Lux blijkbaar op veel plaatsen korting gegeven, in BE bijna nergens. 2 weken geleden heb ik bij Light Gallery in Gent lampen kunnen kopen aan 24€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:18
Fire69 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 12:16:
[...]

Ik heb al bijna 2 jaar een bridge, een startset heb ik dus niet meer nodig ;)
In NL wordt er op Lux blijkbaar op veel plaatsen korting gegeven, in BE bijna nergens. 2 weken geleden heb ik bij Light Gallery in Gent lampen kunnen kopen aan 24€.
Ah, op die manier. ;)

Waardeloze post van mij dan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
Zojuist 1x de Eltako FT55R besteld. Als mijn vermoeden juist is past deze in de frames van mijn bestaande Busch Jaeger schakelmateriaal.
Zodra deze binnen is zal ik laten weten wat mijn bevindingen zijn.
Voor velen denk ik een mooie oplossing aangezien dit geen volledige vervanging van het bestaande materiaal vergt, alleen de knoppen met t mechanisme. En aangezien mijn schakelmateriaal volgens mij redelijk standaard is hoop ik dat dit een juiste gok is geweest.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02:37
mistercage schreef op woensdag 24 december 2014 @ 10:05:
[...]

Je hebt de lampen zeker niet nodig... :? :?
Ik heb er drie gekocht in een ander filiaal welke nu in gebruik zijn. De overige zes heb ik inderdaad niet direct nodig.

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:17
Heb gisteren 3 lux lampen bijgekocht voor in mijn keuken. Ik heb daar een Sända http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50262688/(IKEA) verlichtingsrail aan het plafond met 3 hanglampen en 2 losse halogeen spots. De lux lampen hangen nu dus in de hanglampen. Ik zou de halogeenspots nog kunnen veranderen naar de Sända spot 7cm http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10262713/van IKEA maar dit is een GU5 systeem. Zou ik die om kunnen bouwen naar GU10 of is zoiets niet mogelijk?

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods Pro 3| Synology DS220+

• Nico111
Even voor de zekerheid maar de volgende spots zijn dus perfect voor de Hue GU10 lampen door de flexibele stekker?
http://www.philips.nl/c-p...spot-inbouwspot/overzicht
http://download.p4c.phili...716/592701716_qsg_nld.pdf

Deze kan ik nu toch gewoon parallel(4 stuks) op 230V aansluiten met een dimmer er tussen en de lampen later vervangen door Hue lampen?

• Jonas89
  • Laatst online: 03-06-2023
Even een noobvraagje:

Stel je internet valt uit, staan die dan in de kleur van laatste keuze als je die gewoon aansteekt via de schakelaar ?

Ken niet veel van, is nieuw voor mij. Daarom ik het vraag...

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-10 11:48
Nico111 schreef op donderdag 25 december 2014 @ 18:28:
Even voor de zekerheid maar de volgende spots zijn dus perfect voor de Hue GU10 lampen door de flexibele stekker?

Deze kan ik nu toch gewoon parallel(4 stuks) op 230V aansluiten met een dimmer er tussen en de lampen later vervangen door Hue lampen?
Zover ik kan zien zijn deze lampen niet dimbaar. Een dimmer ertussen hangen kan er dus voor zorgen dat de lampen stuk gaan.
Jonas89 schreef op donderdag 25 december 2014 @ 21:06:
Even een noobvraagje:

Stel je internet valt uit, staan die dan in de kleur van laatste keuze als je die gewoon aansteekt via de schakelaar ?

Ken niet veel van, is nieuw voor mij. Daarom ik het vraag...
Je internet valt uit: Je kan nog steeds met je interne netwerk de lampen instellen. Een verbinding met internet is niet nodig wanneer je thuis bent.
Je netwerk valt compleet uit: Je lampen zullen een standaard wit-instelling aannemen wanneer je ze bedient met een schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 11:50
Zijn er hier al mensen die de Hue Beyond plafondlamp hebben hangen? Het lijkt mij een erg mooie lamp maar heb nog geen winkel kunnen vinden waar ik hem werkend kan bewonderen. Ben dus reuze benieuwd naar ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Nico111 schreef op donderdag 25 december 2014 @ 18:28:

Ja de lampen zijn dimbaar, zie het 9e pictogram in de handleiding. Ook is het een "losse" voet, dus hier kun je de Hue lampen later in kwijt.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Ja zo las ik de handleiding ook, maar bij alle internet shops staat weer dat ze niet dimbaar zijn. Eigenlijk maakt het dus ook niet zo veel uit als ik geen dimmer plaats. Zo gauw de Hue lampen erin gaan kan ik het wel dimmen omdat de lampen dat zelf kunnen. Ik verwacht dat de normale led-lampen er niet lang in blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-10 22:42
Leolinedance schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 00:11:
Zijn er hier al mensen die de Hue Beyond plafondlamp hebben hangen? Het lijkt mij een erg mooie lamp maar heb nog geen winkel kunnen vinden waar ik hem werkend kan bewonderen. Ben dus reuze benieuwd naar ervaringen.
Op YouTube kom je deze ook nergens tegen behalve een video van philips zelf. Ook ik ben wel benieuwd naar het effect maar vind ze wel enorm prijzig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Neefdave schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 10:55:
[...]

Op YouTube kom je deze ook nergens tegen behalve een video van philips zelf. Ook ik ben wel benieuwd naar het effect maar vind ze wel enorm prijzig!
Dat vind ik ook, maar zou het er wel voor over hebben als ze echt zo mooi zijn als ik denk. Maar dan wil ik er wel graag eerst één bewonderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neefdave schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 10:55:
[...]

Deze video geeft wel een redelijk beeld: http://www.cnet.com/video...fixtures-with-hue-beyond/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Laatst online: 30-09 17:41
Welke winkelketen heeft een beetje voorraad van de Hue GU10, iemand ervaring mee? Ik moet morgen naar A`dam en heb 6 GU10-spots nodig. Wil ik graag meteen meenemen.
Mediamarkt, Dixons, AppleStore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89

Patrick89

https://www.praxis.nl/ver...e-lux-startpakket/5371916

Voor degene die nog goedkoop een bridge wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 15:52
Net de Friends of Hue, Bloom starterskit gekocht. Erg goede deal (toch?) 71 Pond : http://www.amazon.co.uk/dp/B00IVZZ9HK

(UK stekker uiteraard maar ik heb ook UK stopcontacten)

[ Voor 19% gewijzigd door Caeruleus op 27-12-2014 10:07 ]

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Redelijk ja. Maar zou het toch graag een keer echt zien voordat ik er 500 euro aan uitgeef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Bizar, een tafellamp van een standaard merk dat duurder is dan een wasmachine :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:32

franssie

Save the albatross

toch maar even gehaald, app voor Android is wat brak maar dat komt goed. Dit is de LED versie, had ook wat van die b22 spaarlamp versie gehaald, zal licht en verbruik eens vergelijken.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:01
Knoezelbos schreef op donderdag 25 december 2014 @ 14:02:
Heb gisteren 3 lux lampen bijgekocht voor in mijn keuken. Ik heb daar een Sända http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50262688/(IKEA) verlichtingsrail aan het plafond met 3 hanglampen en 2 losse halogeen spots. De lux lampen hangen nu dus in de hanglampen. Ik zou de halogeenspots nog kunnen veranderen naar de Sända spot 7cm http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10262713/van IKEA maar dit is een GU5 systeem. Zou ik die om kunnen bouwen naar GU10 of is zoiets niet mogelijk?
Ik heb er toevallig twee omgebouwd naar GU10. Maar dat is niet eenvoudig. In de voet van de spots zit een elektronische trafo. Deze moet je eruit halen zodat je 220 volt hebt op je GU10 fitting. Hiernaast moet je meer ruimte hebben voor GU10. Ik heb dan ook de bovenzijde van een GU10 spot genomen en deze op de onderkant van bovengenoemde spot gezet zodat deze op de rail paste. Dus het kan wel, maar het vergt wel wat handigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:22
Is het (op eenvoudige wijze) mogelijk lampen met een andere bridge te pairen.

Heb wel een workaround gevonden maar daarvoor moeten lamp en bridge vlak bij elkaar in de buurt zitten (ca 30cm). En aangezien het buitenspotjes op hoogte betreft gaat dat niet werken.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odvdveer
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-06-2022
Als iemand belangstelling heeft. Ik heb 3 ongebruikte living whites adapters over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:29
odvdveer schreef op zondag 28 december 2014 @ 22:24:
Als iemand belangstelling heeft. Ik heb 3 ongebruikte living whites adapters over.
Heb je een DM gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
http://www.ibood.com/nl/n...6/quintezz-led-strip.html

Quintezz 5 meter led strip bij ibood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Maar wat heeft dat te maken met Hue :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Aaaah, ok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je ze gekocht? Anders DM ik ook even :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:29
Fire69 schreef op maandag 29 december 2014 @ 12:19:
[...]

Heb je ze gekocht? Anders DM ik ook even :P
We zijn in principe wel overeengekomen ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ooit geprobeerd een geknipte lightstrip te verlengen weer aan elkaar te zetten met zo'n speciaal klik kabeltje. Werkte voor geen meter. Vandaag maar gesoldeerd toen ik ff tijd had, en werkt vlekkeloos natuurlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door UltraSub op 29-12-2014 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Gezien de koppeling met de pricewatch stuk is toch ook maar hier onder de aandacht brengen.

Voor wie zijn setje wil uitbreiden/of beginnen.
V&A aangeboden: Philips Hue Starterskit Nieuw in verzegelde doos

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-10 09:59
Ik heb met kerst het startpakket met 2 lightstrips gekregen van mijn vriendin O+
Deze heb ik nu samen met mijn 2 2nd Gen Living Colors en 1 Living Colors Conic aangesloten in onze huiskamer. Ben er echt super tevreden over!
Als eerste heb ik de XBMC (of moet ik Kodi zeggen ;) ) plugin geïnstalleerd voor ambilight effect. Als deze 1 lamp aanstuurt loopt het vrijwel synchroon met de film, laat ik er 2 of meer aansturen dan lopen de lampen echter 2-3 seconden achter wat ik vrij storend vind. Is hier nog iets aan te doen? Ik heb het ook al zover dat hij alle andere lampen dimt naar 25%, ook erg gaaf _/-\o_

Verder heb ik de Hue Disco app op mijn smartphone om mijn huiskamer in een disco om te toveren >:)

Om de boel te beheren en van scenes te wisselen gebruik ik de Hue Pro app om onze smartphones wat veel beter dan de standaard Philips app werkt.
Zijn er verder nog handige apps voor smartphone of pc die de moeite waard zijn om naar te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-10 10:47
Heb net ook de XBMC add-on geinstalleerd. Werkt nog niet zoals ik zou willen, de Hue in de kamerlamp gaat mee op het beeld ipv de strip achter de tv. Hoe heb jij dit ingesteld? Ik ben op zoek naar het Light ID van de strip, maar kom er niet uit.

Opgelost, moest enkel mijn Lightstrip hernoemen naar "2" of iets numerieks. Dat is het enige dat het inputveld bij de plug-in accepteert.

[ Voor 39% gewijzigd door frankpaul1 op 29-12-2014 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Ik begin mij steeds meer te ergeren aan die App. Ik ben vandaag een heel stuk gevorderd met mijn huiskamerverlichting en ik heb nu drie fittingen aan strijkerijzeesnoer aan het plafond hangen (rood, groen en blauw om Hue te symboliseren). Ik mis alleen nog een lamp, ik heb nu een starterset een 2e generatie living colors en een extra Hue lamp. Ik wil mijn drie huiskamerlampen (als er nog een bij gekocht is, ik hoop op een actie of aanbieding), natuurlijk onder elkaar in de App hebben, het zou een beetje vreemd zijn als dat niet zo is.

Maar omdat er geen enkele manier is om de nummers te veranderen heb ik nu dus mijn twee slaapkamerlampen als 1 en 2, dan de living colors, en vervolgens de 4e lamp. De enige manier die ik kan bedenken om dit op de lossen is lampen gaan verplaatsen, zodat de huiskamer voorop staat. Maar ik wil misschien ooit ooit de spotjes in de keuken vervangen, en die komen dan naast de huiskamer terecht. Is het zo vreemd om een optie te hebben om de lijst te reorganiseren?

Edit: Slechte foto van setup (met ontbrekende lamp), hier komen kappen van de gordijnstof overheen, maar ik moet daar nog spullen voor bestellen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/w1tTLGj.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door eew op 29-12-2014 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
  • Laatst online: 25-08 23:24
Gewoon opnieuw beginnen en de lamp 2 pas onder spanning zetten en laten zoeken nadat lamp 1 in je app staat. Dan staan ze uiteindelijk netjes nder elkaar. Of ze eerst in de goede volgorde in je a.b. zetten en dan het geheel doorzetten naar je bridge. Mijn LW a.b. kon alleen maar 16 van de 17 lampen/strips/plugs overzetten naar de brigde.

Je hebt gelijk dat de app op veel punten niet gebruiksvriendelijk is en hoe meer lampen je hebt hoe erger het wordt. Maar wat jij wilt kan gelukkig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eew schreef op maandag 29 december 2014 @ 22:31:
Ik begin mij steeds meer te ergeren aan die App. Ik ben vandaag een heel stuk gevorderd met mijn huiskamerverlichting en ik heb nu drie fittingen aan strijkerijzeesnoer aan het plafond hangen (rood, groen en blauw om Hue te symboliseren). Ik mis alleen nog een lamp, ik heb nu een starterset een 2e generatie living colors en een extra Hue lamp. Ik wil mijn drie huiskamerlampen (als er nog een bij gekocht is, ik hoop op een actie of aanbieding), natuurlijk onder elkaar in de App hebben, het zou een beetje vreemd zijn als dat niet zo is.

Maar omdat er geen enkele manier is om de nummers te veranderen heb ik nu dus mijn twee slaapkamerlampen als 1 en 2, dan de living colors, en vervolgens de 4e lamp. De enige manier die ik kan bedenken om dit op de lossen is lampen gaan verplaatsen, zodat de huiskamer voorop staat. Maar ik wil misschien ooit ooit de spotjes in de keuken vervangen, en die komen dan naast de huiskamer terecht. Is het zo vreemd om een optie te hebben om de lijst te reorganiseren?

Edit: Slechte foto van setup (met ontbrekende lamp), hier komen kappen van de gordijnstof overheen, maar ik moet daar nog spullen voor bestellen.
[afbeelding]
Excuses als ik het verkeerd heb maar volgens mij is het een klus van een half uurtje om een grote set lampen opnieuw aan de bridge te koppelen. Met de nummering in gedachte kan je zelf kiezen in welke volgorde je lampen aanmeld. Misschien een secuur klusje maar dat past dan bij het type gebruiker dat je bent. Als plug & play niet genoeg mogelijkheden biedt moet je misschien eens tijd investeren in je systeem en er de tijd voor nemen om alles netjes op orde te krijgen.

Niet om lullig te doen maar ik neem ook de "ongemakken" voor lief. Als early adapter moet je soms tegemoet komen in de spullen die je gebruikt. Sterker nog, dat zijn vaak de leukste uitdagingen om perfectionisme op los te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
Je kunt de lampen ook slepen naar de juiste positie in de app. Niet dat t nummer verandert maar wel de volgorde... Dit doe je door de streepjes naar de positie te brengen in de sectie Instellingen... Is dit iets wat helpt??
eew schreef op maandag 29 december 2014 @ 22:31:

[afbeelding]

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Verwijderd schreef op maandag 29 december 2014 @ 23:50:
[...]

Excuses als ik het verkeerd heb maar volgens mij is het een klus van een half uurtje om een grote set lampen opnieuw aan de bridge te koppelen. Met de nummering in gedachte kan je zelf kiezen in welke volgorde je lampen aanmeld. Misschien een secuur klusje maar dat past dan bij het type gebruiker dat je bent. Als plug & play niet genoeg mogelijkheden biedt moet je misschien eens tijd investeren in je systeem en er de tijd voor nemen om alles netjes op orde te krijgen.

Niet om lullig te doen maar ik neem ook de "ongemakken" voor lief. Als early adapter moet je soms tegemoet komen in de spullen die je gebruikt. Sterker nog, dat zijn vaak de leukste uitdagingen om perfectionisme op los te laten.
Ja, ik weet het. Maar omdat ik ook een living colors remote heb is dit proces niet triviaal. En ik denk niet dat het nodig zou moeten zijn. Het probleem is niet dat er niet omheen te werken is, maar het probleem is meer dat het hier om een zeer basale functie gaat die gewoonweg ontbreekt, net als de mogelijkheid tot het verwijderen van lampen. Ik snap gewoon niet waarom dit niet in de app zit, en over early adoption kan je ondertussen echt niet meer spreken.

En begrijp mij ook niet verkeerd, ik vind het in vele opzichten een geweldig systeem, maar aan dit soort dingetjes erger ik mij gewoon.

[ Voor 5% gewijzigd door eew op 30-12-2014 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

http://www.techdigest.tv/...with-your-lightbulbs.html

The 1995 film 12 Monkeys is being remade as a TV series by the US Syfy network – which has announced that the show will do something cool with your Phillips Hue smart bulbs.

the show will hook up with the Syfy “second screen” phone app to pick up on audio cues from your TV (sounds a bit like Shazam), so at the right points in the show your wireless connected Phillips lightbulbs will change colour, brighten and dim to match the action on screen.

Apparently all thirteen episodes from the series will have a “lighting track” that can be triggered through the app.

Zeer benieuwd. Ook interessant voor iedereen die geen Ambilight TV heeft, maar wel Hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 29 december 2014 @ 23:50:
[...]

Excuseer je dan maar, want ik vind dat je het verkeerd hebt :P
Ik heb een tijdje geleden per ongeluk mijn bridge gereset.
Als je enkel maar de 3 lampen uit de startset hebt, is dat geen probleem, maar ik zit inmiddels aan +20 'devices', die in de juiste volgorde krijgen (wat bij mij echter niet nodig is omdat ik de app niet gebruik) is dan geen lachertje.
Plus dat je verder moet kijken dan enkel die app...
Al mijn IFTTT-recipes heb ik terug moeten aanpassen.
Alle apps terug koppelen op mijn telefoon, tablet, server-script, tel/tablet van vrouw, zoon, dochter, ...

Daar ben je dus even zoet mee, en doe je niet voor je plezier elke paar maanden (want volledig vooruit plannen welke lampen je gaat bijkrijgen kan je toch niet...)
Het systeem is ondertussen al 2 jaar op de markt, dan kan je niet meer over early adopters spreken... :/
weeraanmelden schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 07:51:
http://www.techdigest.tv/...with-your-lightbulbs.html

The 1995 film 12 Monkeys is being remade as a TV series by the US Syfy network – which has announced that the show will do something cool with your Phillips Hue smart bulbs.

the show will hook up with the Syfy “second screen” phone app to pick up on audio cues from your TV (sounds a bit like Shazam), so at the right points in the show your wireless connected Phillips lightbulbs will change colour, brighten and dim to match the action on screen.

Apparently all thirteen episodes from the series will have a “lighting track” that can be triggered through the app.

Zeer benieuwd. Ook interessant voor iedereen die geen Ambilight TV heeft, maar wel Hue.
Sharknado was er ook met ondersteuning voor Hue, heeft iemand dit toen getest?

[ Voor 26% gewijzigd door Fire69 op 30-12-2014 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Dat nummertje bepaalt toch verder helemaal niks? Ik geef de lampen hier gewoon een logische naam. En die sleep ik in de juiste volgorde. Dat de nummering dan niet meer strak is is slecht voor mijn lichte OCD tick, maar in de juiste app zie je daar niks van. Rot stock app. Snap echt niet waarom ze daar vorm boven functie verkiezen. Met hun fotootjes. Alsof dat mensen na een week nog interesseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 11:07

LoneWolf

Just a Byte

Ik vind de fotootjes wel handig om een mood aan te duiden, maar zou buiten de kleur van de fotos gewoon het rgb pakette er wel bij willen. Soms kan je uit een foto gewoon niet de juiste kleur krijgen. Dat kan je wel als je uit het rg palet kiest maar dan heb je weer allemaal de zelfde icoontjes daarvoor.

Ook nog altijd een gemis is het niet kunnen verwijderen van een lamp. Ik heb de lampen via de Lc remote gekoppeld en van de week in mijn enthousiasme bij een nieuwe lamp dit eerst even vergeten en hem wel gekoppeld in de bridge. Nu moet die dus alsnog aan de remote en opnieuw de bridge in, maar dan blij f ik dus zitten met een foute lamp in de bridge.

Nu heb ik nog pas 8 lampen, maar t blijft een gedoe zon reset.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Misschien even wachten met resetten:
http://www.reddit.com/r/H...lights_updatecoming_soon/
Zegt natuurlijk niks, maar je weet het nooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik had van de week iets geks... ik kwam er achter dat AL mijn Hue lampen een lichte fluittoon maken als ze uit staan (licht uit dus). Iemand die dit herkent? En wat kan ik er aan doen?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippewit
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-04 01:23
Dat nummertje bepaalt wel degelijk iets, namelijk op de kleurenkiezer. Zo heb ik daar nu 2 voor de woonkamer en 1,3,4 voor de eetkamer. Niet zo netjes.

Ik heb deze week san toch maar de iConnectHue app gekocht en die werkt in alle opzichten stukken sneller en praktischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Dat laatste bedoel ik, stock app zuigt, die nummertjes heb je niet nodig in een goede app ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
DennusB schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 10:59:
Ik had van de week iets geks... ik kwam er achter dat AL mijn Hue lampen een lichte fluittoon maken als ze uit staan (licht uit dus). Iemand die dit herkent? En wat kan ik er aan doen?
Ik had deze week wel een fluitende lamp terwijl deze aanstond. Was me nooit eerder opgevallen maar als je er op let dan irriteert het behoorlijk.
Pagina: 1 ... 44 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.