Ik zag, ik nam en ik kwam...
Wauw! Upload je een paar foto's van het eindresultaat?Banzi schreef op donderdag 18 december 2014 @ 09:22:
Ik begin me hier toch een beetje schuldig te voelen...![]()
Bij de laatste actie van Fonq.nl, waarbij je € 10,- korting per bestelling kreeg, heb ik 25x een bestelling geplaatst (voornamelijk GU10 spotjes).
Omdat ik er niet zeker van was of het gebruik van de code geregistreerd zou worden als ik een account aan zou maken, heb ik elke bestelling apart, opnieuw mijn adresgegevens ingevuld en de iDeal betaling gedaan.
Zo ziet het er dan uit, als de postbode is geweest:
[afbeelding]
Overigens is dit nog niet genoeg... Het is de bedoeling dat ALLE verlichting straks HUE wordt...
Verwijderd
Ik ben ook erg benieuwd naar het resultaat.Trebbors schreef op donderdag 18 december 2014 @ 10:39:
[...]
Wauw! Upload je een paar foto's van het eindresultaat?
Het werkt echt een beetje verslavend die lampen...
bedankt!eew schreef op woensdag 17 december 2014 @ 13:41:
[...]
Aan de afstandsbediening, en en staat natuurlijk onderop de lamp. Gen2 afstandsbediening is rond, Gen1 is langwerpig/ovaal.
Dat is een flinke stapel lampjesBanzi schreef op donderdag 18 december 2014 @ 09:22:
Ik begin me hier toch een beetje schuldig te voelen...![]()
Bij de laatste actie van Fonq.nl, waarbij je € 10,- korting per bestelling kreeg, heb ik 25x een bestelling geplaatst (voornamelijk GU10 spotjes).
Omdat ik er niet zeker van was of het gebruik van de code geregistreerd zou worden als ik een account aan zou maken, heb ik elke bestelling apart, opnieuw mijn adresgegevens ingevuld en de iDeal betaling gedaan.
Zo ziet het er dan uit, als de postbode is geweest:
[afbeelding]
Overigens is dit nog niet genoeg... Het is de bedoeling dat ALLE verlichting straks HUE wordt...
Hoe ga je dit doen met 24+ lampen?
blaap
Tijd dat ze de machine die wij ontwikkeld hebben gaan gebruiken. Bol.com heeft hem al. Die maakt de verpakking op maat van het pakketje en scheelt al die verpakkingstroepla_fusion schreef op donderdag 18 december 2014 @ 09:52:
[...]
Echt een belachelijke verspilling van verpakkingsmateriaal bij Fonq. Toevallig met diezelfde actie nog een Tap gekocht en die kwam ook in zo'n gigantische doos. Nu snap ik dat het komt doordat je allerlei losse bestellingen hebt gedaan.. maar waarom zo'n grote doos voor een lamp/Tap!?
Damn wat veel pakketjes haha. Abnormaal XD. Wel een prijzig domotica systeem.
Dat het met een hue-appje niet meer gaat lukken was ik mij wel van bewust. Ik heb gewerkt met high-end domotica. Er zit dus het een en ander van Crestron in mn huisje. Hier hangen een aantal sensoren aan (bijv. voor op toilet). Het aantal sensoren ga ik aanvullen met een koppeling naar het alarm-systeem. Hierdoor hoef ik voor een aantal ruimtes geen knoppen meer te gebruiken. Afhankelijk van het tijdstip vd dag en beweging in een ruimte, kan ik een bepaalde scene oproepen.blaatschaaap schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:27:
[...]
Dat is een flinke stapel lampjesBen ook wel benieuwd naar het eindresultaat. Hoe ga je alle lampjes aan sturen? Ik heb zelf 3 hue lampen + een bloom, presets maken is nog wel goed te doen nu. Heb vorige week 4 spotjes en een lightstrip erbij aangesloten (waren niet van mij, gewoon om te proberen) en dan wordt het ineens een stuk onoverzichterlijker en tijdrovender om een preset aan te maken. Ik gebruik de Hue Pro app.
Hoe ga je dit doen met 24+ lampen?
De meeste ruimtes hebben wel een setje speakers (in het plafond), waarvoor de iphone gebruikt wordt als afstandsbediening. In deze ruimtes kun je met de iphone (crestron app) een verlichtings-scene kiezen.
Het voordeel van het gebruik van een domotica-systeem is dat het geheel veel overzichtelijker wordt. De eindgebruiker (mijn vriendin), ziet per ruimte alleen maar een paar scene's die ze kan kiezen ipv tig lampen waar ze op dat moment de juiste uit moet zien te vissen.
Overigens worden alle scene's wel aanpasbaar via een "admin"-page. Op het dak staat straks ook een RGB-sensor, welke de huidige kleur-waardes van de buitenlucht naar het Crestron systeem stuurt. Hierdoor kan ik straks op het toilet zitten, en merken dat er een vliegtuig overvliegt. Niemand zit graag in het donker, maar als ik dat voor elkaar heb, mag er van mij iedere 5 minuten een vliegtuig laag overvliegen...
Ik weet nog niet of ik het met 1 bridge ga halen, omdat daar maar 50 lampjes aan gekoppeld kunnen worden. Als het Crestron systeem 1 bridge aan kan sturen, kan die straks ook 10 bridges aansturen.
The sky is the limit!
Ik zag, ik nam en ik kwam...
Gaaf! Men zegt trouwens dat de bridge (onofficeel) ook wel meer dan 50 lampen aan kan sturenBanzi schreef op donderdag 18 december 2014 @ 14:10:
[...]
Ik weet nog niet of ik het met 1 bridge ga halen, omdat daar maar 50 lampjes aan gekoppeld kunnen worden. Als het Crestron systeem 1 bridge aan kan sturen, kan die straks ook 10 bridges aansturen.
The sky is the limit!
9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Gamma Hilversum doet in elk geval niet mee. Lux behoort niet tot het standaard asortiment was de redenatie.FicoF schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 18:47:
Bij de Gamma is het 30% korting op alle lichtbronnen, dus ook de Hue Lux. 29,95 wordt dan 21,-
Een LED lichtbron is een LED lichtbron was mijn redenatie.
We kwamen er niet uit...
Verwijderd
Des te leuker dat er bij AH wat kansen waren om Lux lampen met flinke korting op de Airmilesprijs mee te nemen.
Iemand een idee? Philips geeft ook geen melding op de site.
Krijgen we dan toch nieuwe hardware erbij? :-)
mijn huidige versie is ook 01018228. Dat was de eerste update in 5 weken, dus ik denk dat je iets achter liep.Neefdave schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 07:12:
Ik heb de laatste week wel 3 updates gehad volgens mij.
Ik was ook al opzoek naar een changelog, helaas nog niks kunnen vinden.mistercage schreef op donderdag 18 december 2014 @ 23:09:
Weer een update gepusht gekregen van de bridge.... Draai nu versie 01018228. Geen idee welke wijzigingen er zijn doorgevoerd of verbeterd..
Iemand een idee? Philips geeft ook geen melding op de site.
Krijgen we dan toch nieuwe hardware erbij? :-)
Wellicht is dat voor jou ook de trigger.
Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is?
En binnenkort ligt er eentje van de Warehouse Deals. Die stond als Nederlandse stekker, maar was stiekem een Franse.
De plug heeft een aardepin, maar past wel gewoon in een NL stopcontact. Je moet alleen even kijken of je eigen stekkers er compatible mee zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Hooglander1 op 20-12-2014 15:49 ]
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Gamma in Meppel heeft de starterset wel in de aanbieding voor 79 euro.Bert003 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 20:02:
[...]
Gamma Hilversum doet in elk geval niet mee. Lux behoort niet tot het standaard asortiment was de redenatie.
Een LED lichtbron is een LED lichtbron was mijn redenatie.
We kwamen er niet uit...
Misschien werkt Lightify Pro wel. Daar zitten inbouw modules bij.Bman59 schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 15:43:
Is er al een werkend alternatief gevonden voor de Philips LivingWhites adapter ? Deze kan ik namenlijk nergens meer aanschaffen, en wil mijn laatste kaku adapters vervangen zodat ik alles op 1 systeem kan draaien.
Bij de Karwei kun je ze ook online bestellen, inclusief korting. Op V&A staat overigens momenteel nog een advertentie, en ook op marktplaats zijn ze vast voor dezelfde prijs of goedkoper te krijgen.spocky schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 20:31:
Ben vandaag bij de Gamma en 2 Karwei vestigingen geweest, maar overal was de Hue Lux starterpack uitverkocht. Jammer, want met 20% keuzekorting had ik zo'n setje graag aangeschaft
Praxis online werkt vast ook nog wel , ze accepteren ook acties van andere winkels.spocky schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 20:31:
Ben vandaag bij de Gamma en 2 Karwei vestigingen geweest, maar overal was de Hue Lux starterpack uitverkocht. Jammer, want met 20% keuzekorting had ik zo'n setje graag aangeschaft
https://www.praxis.nl/ver...e-lux-startpakket/5371916
[ Voor 13% gewijzigd door Patrick89 op 20-12-2014 22:34 ]
Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..
LC lampen worden dus gewoon meegeflashed naar nieuwe firmware..
Nu kwam ik de Hue GU10 lampen tegen en dat lijkt me erg gaaf om zo de uitbouw steeds een andere kleur te geven. Ik heb de lampen nog nooit(alleen Youtube) werkend gezien, maar het moet vast mooi worden. Nu ben ik er al achter gekomen door dit topic door te ploegen dat je een spot moet hebben waar de stekker voor de lamp variabel is.
Als ik Hue GU10 lampen wil gebruiken hoeveel zouden jullie dan naast elkaar aanraden voor een lengte van 5,60m?
Ook zit ik nog met hoeveel koel/ventilatie ruimten zo'n lamp nodig heeft. Ik las dat ze bij hologeen lampen 10cm aanhouden. Over led spots kan ik het niet zo goed vinden.
Af en aan. De ene scène wel en de andere niet. Weet ook niet waar dat aan ligt. Heb het eens geprobeerd op te zoeken of hier meer mensen last van hebben maar kan niets vinden.DaFreakR schreef op zondag 21 december 2014 @ 21:19:
Meer mensen last van het niet kunnen aanzetten van scenes op Mijnhue?
Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods Pro 3| Synology DS220+
Heb er ook last van. Het lijkt erop dat bepaalde scenes voor een bepaald aantal lampen bedoeld is en als je niet precies dat aantal lampen hebt, er niets gebeurt. Maar dat is een gokje.Knoezelbos schreef op zondag 21 december 2014 @ 22:20:
[...]
Af en aan. De ene scène wel en de andere niet. Weet ook niet waar dat aan ligt. Heb het eens geprobeerd op te zoeken of hier meer mensen last van hebben maar kan niets vinden.
PSN: Sluuz
https://www.indiegogo.com...ss-smart-button/x/9173897
Onze slaapkamer is 5,5m en daar heeft onze architect 4 spots ingetekend. Ik heb nu in een andere ruimte 3 Hue GU10 spots in een armatuur, en die zijn altijd gedimd want er komt stiekem best veel licht vanaf.Nico111 schreef op zondag 21 december 2014 @ 22:19:
Als ik Hue GU10 lampen wil gebruiken hoeveel zouden jullie dan naast elkaar aanraden voor een lengte van 5,60m?
Ook zit ik nog met hoeveel koel/ventilatie ruimten zo'n lamp nodig heeft. Ik las dat ze bij hologeen lampen 10cm aanhouden. Over led spots kan ik het niet zo goed vinden.
Dus 4 lijkt mij dan wel voldoende voor die afstand.
De Hue lampen worden nauwelijks warm, ik heb ook andere Philips GU10 LED spots en die kun je ten alle tijde vastpakken. Dus 10cm is wellicht al wat veel.
Je hebt standaard inbouwpotjes voor GU10, zoiets zou ik wel gebruiken.
http://www.paulmannshop.b...m34kcl17m2iquqd2lvlf0i8g4
Volgens onze gegevens heb jij meegedaan aan de online vtwonen prijsvraag bij SBS6. Allereerst, willen wij je bedanken voor het meedoen aan deze prijsvraag.
Jij bent 1 van de winnaars van de Philips Hue starterskit. Gefeliciteerd met deze prijs!
Via dit schrijven, laten wij je weten dat er binnenkort contact met jou wordt opgenomen door de leverancier over de verzorging en de afhandeling van de prijs.
Wij wensen je voor nu alvast veel plezier met jouw gewonnen prijs!
Met vriendelijke groet,
Netjes, gefeliciteerd.OmeAnne schreef op maandag 22 december 2014 @ 17:16:
Hey, heb ik nou eindelijk ook eens mazzel en win ik een keertje wat??? Dit ontving ik net in de mail!
[...]
Ik heb dit probleem nu met twee taps gehad. Eentje had ik in Berlijn gekocht, die heeft de Philips klantenservice omgeruild (ik moest uiteraard wel eerst de oude opsturen om een nieuwe te krijgen, heel onhandig) en eentje die ik bij een iCentre had gekocht heb ik daar omgeruild voor een nieuwe. Jammere is dat beide omgeruilde exemplaren precies hetzelfde euvel hebben. Ik kan ze wel weer omruilen, maar dan moet ik nog maar afwachten of die nieuwe wel goed zijn.
Tijd om er een schroevendraaier bij te pakken. Ik had in dit topic al eens een opengewerkte Tap gezien, ze blijken heel makkelijk uit elkaar te willen. Ik heb op tussen de knop en de contactjes een stukje karton geplakt en guess what? De Tap werkt nu betrouwbaar. Jammer Philips, een produkt van 60 euro wat stukjes karton nodig heeft om goed te werken...
[ Voor 17% gewijzigd door franssie op 22-12-2014 20:07 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Dat is inderdaad ook mijn vermoeden.. Vreemd, was voorheen niet volgens mij!Sluuz schreef op maandag 22 december 2014 @ 09:52:
[...]
Heb er ook last van. Het lijkt erop dat bepaalde scenes voor een bepaald aantal lampen bedoeld is en als je niet precies dat aantal lampen hebt, er niets gebeurt. Maar dat is een gokje.
Okee bedankt voor de tips. Ik zal eens opzoek naar mooie witte inbouwspots waar de GU10 lampen inpassen.hondapower schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:51:
[...]
Onze slaapkamer is 5,5m en daar heeft onze architect 4 spots ingetekend. Ik heb nu in een andere ruimte 3 Hue GU10 spots in een armatuur, en die zijn altijd gedimd want er komt stiekem best veel licht vanaf.
Dus 4 lijkt mij dan wel voldoende voor die afstand.
De Hue lampen worden nauwelijks warm, ik heb ook andere Philips GU10 LED spots en die kun je ten alle tijde vastpakken. Dus 10cm is wellicht al wat veel.
Je hebt standaard inbouwpotjes voor GU10, zoiets zou ik wel gebruiken.
http://www.paulmannshop.b...m34kcl17m2iquqd2lvlf0i8g4
Hallo Bennie,deBennie schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 10:08:
Volgens mij ben ik er (redelijk) uit.
De Eikon Evo serie van Vimar heeft enkele wandschakelaars die geschikt zijn voor de Enocean PTM200 module.
Eikon Evo wordt geleverd/geproduceerd door Vimar.
Ik kom dan uit op de volgende onderdelen:
Eikon Evo 21507.B montageplaat
Eikon Evo 20506.B knoppen
Of
Eikon Evo 14506 knoppen
Zie deze PDF's voor meer info:
http://download.vimar.com...MENT/49400228B0.33032.pdf pagina 5
Ik heb een firma gevonden die het zooitje kan regelen: http://www.geuken.nl/company.htm
Heb zojuist telefonisch contact gehad, de levertijd is ongeveer 3-4 weken (de fabriek sluit met kerst) en er is een toeslag van 5 euro voor het openmaken van de verpakking voor het leveren van het aantal stuks minder dan dat er in de verpakking zit.
Nu blijft dit alles toch nog wel een gok en een buiten-frame heb ik nog niet gevonden.
Maar opzicht lijkt het me dat je klaar bent met alleen het Eikon Evo 21507.B?
Of zie bv ook:
[afbeelding]
http://www.trio2sys.fr/em...37975ee19b7c5a12f60eb7525
Ik zie na deze reactie van jou dat je een complete module set hebt gekocht. Heb je bovenstaande oplossing ook nog bij Geuken besteld uiteindelijk en heb je dan al zicht op wanneer dat binnen komt?
deBennie in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie"
http://www.elektroshop.nl...led-dimmer-eltako-nl.html
Zoals ik t lees wordt de FT55R geleverd zonder afdekrand en is die van jou inclusief afdekrand.
Ik wil echter een crème witte variant hebben ivm de kleur van al mijn andere schakelmateriaal in huis. Degene die jij gekocht hebt is toch wit of ook crème wit?
En past t spul ook in bestaande frames van schakelmateriaal ? Ik heb zelf vanuit de bouw Busch Jaeger erin zitten namelijk. En de gecombineerde units met een stopcontact erbij zijn voor mij nu nog even een dingetje....hoe voorzie ik deze van een schakelaar met zo'n Enocean Hue module erin?
Veel vragen.... Ik zou zeggen , alle advies is welkom.
20% korting + 10% verhuiskorting
Selected dealers heb ik begrepen, de Hue Lux al op verschillende plaatsen gezien maar de gewone Hue nog niet dus.Fire69 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 21:35:
Pff, Gamma in België heeft natuurlijk nog nooit van Lux gehoord
Waarom bestel je hem niet gewoon bij Apple online? €199 en uit voorraad leverbaar zonder verzendkosten.
Goedkoper ga je ze niet vinden, vaste prijs. Bij Bol kan je ze wel 50 euro duurder vinden bijvoorbeeld.
[ Voor 11% gewijzigd door Drwho1 op 24-12-2014 09:42 ]
Omdat het met de 2+1 voorwaarden besteld is laat ik ze mooi in bestelling staan.
Je hebt de lampen zeker niet nodig...nielsn schreef op woensdag 24 december 2014 @ 09:59:
Ik kreeg maandag een telefoontje dat mijn bestelling van 6 Lux lampen waarschijnlijk pas in februari geleverd konden worden en de vraag of ik de bestelling wil laten staan.
Omdat het met de 2+1 voorwaarden besteld is laat ik ze mooi in bestelling staan.
Voor zover ik kan zien zijn de verschillen tussen de FT55R en WG puur cosmetisch.mistercage schreef op woensdag 24 december 2014 @ 08:39:
Thanks deBennie. Wellicht dat jij een antwoord weet op de verschillen tussen de Eltako FT55R en degene die jij hebt , de FT55 WG. Even los van het verschil in kleur..
Zoals ik t lees wordt de FT55R geleverd zonder afdekrand en is die van jou inclusief afdekrand.
Ik wil echter een crème witte variant hebben ivm de kleur van al mijn andere schakelmateriaal in huis. Degene die jij gekocht hebt is toch wit of ook crème wit?
En past t spul ook in bestaande frames van schakelmateriaal ? Ik heb zelf vanuit de bouw Busch Jaeger erin zitten namelijk. En de gecombineerde units met een stopcontact erbij zijn voor mij nu nog even een dingetje....hoe voorzie ik deze van een schakelaar met zo'n Enocean Hue module erin?
Veel vragen.... Ik zou zeggen , alle advies is welkom.
Ik zie die FT55R echter niet op de elektroshop site staan, wel op de amazon.de site:
http://www.amazon.de/Elta...R-wei%C3%9F/dp/B009Y9UZW6
Dus afgaande van dat plaatje zie ik enkel cosmetische verschillen.
Welke onderdelen er geleverd worden durf ik niet te zeggen:
PDFjes:
FT55R:
http://www.eltako.com/fil...FUNK_datenblatt_FT55R.pdf
FT55WG:
http://www.eltako.com/fil.../FUNK_datenblatt_FT55.pdf
De behuizing was bij mij gewoon op de standaard muurmodule te plaatsen. De gaatjes voor de schroefjes zitten op dezelfde plek, zie:

De enocean unit klik je in het onderste frame en dat onderste frame leg je vervolgens op het frame linksboven, het frame rechtsboven gaat dan onder het frame linksboven en klikt vast met het onderste frame. Als je me nog volgt
Ik hoop dat je hier iets aan hebt
Maar topic hier doorgespit en als ik het goed begrijp is het met Gira spul niet meer te regelen?
deBennie schreef op woensdag 24 december 2014 @ 10:28:
[...]
Voor zover ik kan zien zijn de verschillen tussen de FT55R en WG puur cosmetisch.
Ik zie die FT55R echter niet op de elektroshop site staan, wel op de amazon.de site:
http://www.amazon.de/Elta...R-wei%C3%9F/dp/B009Y9UZW6
Dus afgaande van dat plaatje zie ik enkel cosmetische verschillen.
Welke onderdelen er geleverd worden durf ik niet te zeggen:
PDFjes:
FT55R:
http://www.eltako.com/fil...FUNK_datenblatt_FT55R.pdf
FT55WG:
http://www.eltako.com/fil.../FUNK_datenblatt_FT55.pdf
De behuizing was bij mij gewoon op de standaard muurmodule te plaatsen. De gaatjes voor de schroefjes zitten op dezelfde plek, zie:
[afbeelding]
De enocean unit klik je in het onderste frame en dat onderste frame leg je vervolgens op het frame linksboven, het frame rechtsboven gaat dan onder het frame linksboven en klikt vast met het onderste frame. Als je me nog volgtHet frame linksboven zal dus in jouw combo unit moeten passen.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt
Helaas, dat is het niet. Sommige scenes met 3 lampen (ik heb er 3) werken niet, en sommige met 32(!) lampen werken wel.DaFreakR schreef op maandag 22 december 2014 @ 20:02:
[...]
Dat is inderdaad ook mijn vermoeden.. Vreemd, was voorheen niet volgens mij!
Nogal vaag dus....
PSN: Sluuz
Ik heb al bijna 2 jaar een bridge, een startset heb ik dus niet meer nodigDrwho1 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 09:40:
[...]
Selected dealers heb ik begrepen, de Hue Lux al op verschillende plaatsen gezien maar de gewone Hue nog niet dus.
Waarom bestel je hem niet gewoon bij Apple online? €199 en uit voorraad leverbaar zonder verzendkosten.
Goedkoper ga je ze niet vinden, vaste prijs. Bij Bol kan je ze wel 50 euro duurder vinden bijvoorbeeld.
In NL wordt er op Lux blijkbaar op veel plaatsen korting gegeven, in BE bijna nergens. 2 weken geleden heb ik bij Light Gallery in Gent lampen kunnen kopen aan 24€.
Ah, op die manier.Fire69 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 12:16:
[...]
Ik heb al bijna 2 jaar een bridge, een startset heb ik dus niet meer nodig![]()
In NL wordt er op Lux blijkbaar op veel plaatsen korting gegeven, in BE bijna nergens. 2 weken geleden heb ik bij Light Gallery in Gent lampen kunnen kopen aan 24€.
Waardeloze post van mij dan.
Zodra deze binnen is zal ik laten weten wat mijn bevindingen zijn.
Voor velen denk ik een mooie oplossing aangezien dit geen volledige vervanging van het bestaande materiaal vergt, alleen de knoppen met t mechanisme. En aangezien mijn schakelmateriaal volgens mij redelijk standaard is hoop ik dat dit een juiste gok is geweest.
Ik heb er drie gekocht in een ander filiaal welke nu in gebruik zijn. De overige zes heb ik inderdaad niet direct nodig.mistercage schreef op woensdag 24 december 2014 @ 10:05:
[...]
Je hebt de lampen zeker niet nodig...![]()
Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods Pro 3| Synology DS220+
http://www.philips.nl/c-p...spot-inbouwspot/overzicht
http://download.p4c.phili...716/592701716_qsg_nld.pdf
Deze kan ik nu toch gewoon parallel(4 stuks) op 230V aansluiten met een dimmer er tussen en de lampen later vervangen door Hue lampen?
Stel je internet valt uit, staan die dan in de kleur van laatste keuze als je die gewoon aansteekt via de schakelaar ?
Ken niet veel van, is nieuw voor mij. Daarom ik het vraag...
Zover ik kan zien zijn deze lampen niet dimbaar. Een dimmer ertussen hangen kan er dus voor zorgen dat de lampen stuk gaan.Nico111 schreef op donderdag 25 december 2014 @ 18:28:
Even voor de zekerheid maar de volgende spots zijn dus perfect voor de Hue GU10 lampen door de flexibele stekker?
Deze kan ik nu toch gewoon parallel(4 stuks) op 230V aansluiten met een dimmer er tussen en de lampen later vervangen door Hue lampen?
Je internet valt uit: Je kan nog steeds met je interne netwerk de lampen instellen. Een verbinding met internet is niet nodig wanneer je thuis bent.Jonas89 schreef op donderdag 25 december 2014 @ 21:06:
Even een noobvraagje:
Stel je internet valt uit, staan die dan in de kleur van laatste keuze als je die gewoon aansteekt via de schakelaar ?
Ken niet veel van, is nieuw voor mij. Daarom ik het vraag...
Je netwerk valt compleet uit: Je lampen zullen een standaard wit-instelling aannemen wanneer je ze bedient met een schakelaar.
Ja de lampen zijn dimbaar, zie het 9e pictogram in de handleiding. Ook is het een "losse" voet, dus hier kun je de Hue lampen later in kwijt.Nico111 schreef op donderdag 25 december 2014 @ 18:28:
Even voor de zekerheid maar de volgende spots zijn dus perfect voor de Hue GU10 lampen door de flexibele stekker?
39
Op YouTube kom je deze ook nergens tegen behalve een video van philips zelf. Ook ik ben wel benieuwd naar het effect maar vind ze wel enorm prijzig!Leolinedance schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 00:11:
Zijn er hier al mensen die de Hue Beyond plafondlamp hebben hangen? Het lijkt mij een erg mooie lamp maar heb nog geen winkel kunnen vinden waar ik hem werkend kan bewonderen. Ben dus reuze benieuwd naar ervaringen.
Dat vind ik ook, maar zou het er wel voor over hebben als ze echt zo mooi zijn als ik denk. Maar dan wil ik er wel graag eerst één bewonderen!Neefdave schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 10:55:
[...]
Op YouTube kom je deze ook nergens tegen behalve een video van philips zelf. Ook ik ben wel benieuwd naar het effect maar vind ze wel enorm prijzig!
Verwijderd
Deze video geeft wel een redelijk beeld: http://www.cnet.com/video...fixtures-with-hue-beyond/Neefdave schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 10:55:
[...]
Op YouTube kom je deze ook nergens tegen behalve een video van philips zelf. Ook ik ben wel benieuwd naar het effect maar vind ze wel enorm prijzig!
Mediamarkt, Dixons, AppleStore?
(UK stekker uiteraard maar ik heb ook UK stopcontacten)
[ Voor 19% gewijzigd door Caeruleus op 27-12-2014 10:07 ]
no animals were harmed during the production of this message
Redelijk ja. Maar zou het toch graag een keer echt zien voordat ik er 500 euro aan uitgeef.Verwijderd schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 23:26:
[...]
Deze video geeft wel een redelijk beeld: http://www.cnet.com/video...fixtures-with-hue-beyond/
toch maar even gehaald, app voor Android is wat brak maar dat komt goed. Dit is de LED versie, had ook wat van die b22 spaarlamp versie gehaald, zal licht en verbruik eens vergelijken.Patrick89 schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 08:26:
https://www.praxis.nl/ver...e-lux-startpakket/5371916
Voor degene die nog goedkoop een bridge wil
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik heb er toevallig twee omgebouwd naar GU10. Maar dat is niet eenvoudig. In de voet van de spots zit een elektronische trafo. Deze moet je eruit halen zodat je 220 volt hebt op je GU10 fitting. Hiernaast moet je meer ruimte hebben voor GU10. Ik heb dan ook de bovenzijde van een GU10 spot genomen en deze op de onderkant van bovengenoemde spot gezet zodat deze op de rail paste. Dus het kan wel, maar het vergt wel wat handigheid.Knoezelbos schreef op donderdag 25 december 2014 @ 14:02:
Heb gisteren 3 lux lampen bijgekocht voor in mijn keuken. Ik heb daar een Sända http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50262688/(IKEA) verlichtingsrail aan het plafond met 3 hanglampen en 2 losse halogeen spots. De lux lampen hangen nu dus in de hanglampen. Ik zou de halogeenspots nog kunnen veranderen naar de Sända spot 7cm http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10262713/van IKEA maar dit is een GU5 systeem. Zou ik die om kunnen bouwen naar GU10 of is zoiets niet mogelijk?
Heb wel een workaround gevonden maar daarvoor moeten lamp en bridge vlak bij elkaar in de buurt zitten (ca 30cm). En aangezien het buitenspotjes op hoogte betreft gaat dat niet werken.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Heb je een DM gestuurdodvdveer schreef op zondag 28 december 2014 @ 22:24:
Als iemand belangstelling heeft. Ik heb 3 ongebruikte living whites adapters over.
We zijn in principe wel overeengekomen ja
[ Voor 8% gewijzigd door UltraSub op 29-12-2014 13:43 ]
Voor wie zijn setje wil uitbreiden/of beginnen.
V&A aangeboden: Philips Hue Starterskit Nieuw in verzegelde doos
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Deze heb ik nu samen met mijn 2 2nd Gen Living Colors en 1 Living Colors Conic aangesloten in onze huiskamer. Ben er echt super tevreden over!
Als eerste heb ik de XBMC (of moet ik Kodi zeggen
Verder heb ik de Hue Disco app op mijn smartphone om mijn huiskamer in een disco om te toveren
Om de boel te beheren en van scenes te wisselen gebruik ik de Hue Pro app om onze smartphones wat veel beter dan de standaard Philips app werkt.
Zijn er verder nog handige apps voor smartphone of pc die de moeite waard zijn om naar te kijken?
Opgelost, moest enkel mijn Lightstrip hernoemen naar "2" of iets numerieks. Dat is het enige dat het inputveld bij de plug-in accepteert.
[ Voor 39% gewijzigd door frankpaul1 op 29-12-2014 22:12 ]
Maar omdat er geen enkele manier is om de nummers te veranderen heb ik nu dus mijn twee slaapkamerlampen als 1 en 2, dan de living colors, en vervolgens de 4e lamp. De enige manier die ik kan bedenken om dit op de lossen is lampen gaan verplaatsen, zodat de huiskamer voorop staat. Maar ik wil misschien ooit ooit de spotjes in de keuken vervangen, en die komen dan naast de huiskamer terecht. Is het zo vreemd om een optie te hebben om de lijst te reorganiseren?
Edit: Slechte foto van setup (met ontbrekende lamp), hier komen kappen van de gordijnstof overheen, maar ik moet daar nog spullen voor bestellen.
[ Voor 9% gewijzigd door eew op 29-12-2014 22:35 ]
Je hebt gelijk dat de app op veel punten niet gebruiksvriendelijk is en hoe meer lampen je hebt hoe erger het wordt. Maar wat jij wilt kan gelukkig wel.
Verwijderd
Excuses als ik het verkeerd heb maar volgens mij is het een klus van een half uurtje om een grote set lampen opnieuw aan de bridge te koppelen. Met de nummering in gedachte kan je zelf kiezen in welke volgorde je lampen aanmeld. Misschien een secuur klusje maar dat past dan bij het type gebruiker dat je bent. Als plug & play niet genoeg mogelijkheden biedt moet je misschien eens tijd investeren in je systeem en er de tijd voor nemen om alles netjes op orde te krijgen.eew schreef op maandag 29 december 2014 @ 22:31:
Ik begin mij steeds meer te ergeren aan die App. Ik ben vandaag een heel stuk gevorderd met mijn huiskamerverlichting en ik heb nu drie fittingen aan strijkerijzeesnoer aan het plafond hangen (rood, groen en blauw om Hue te symboliseren). Ik mis alleen nog een lamp, ik heb nu een starterset een 2e generatie living colors en een extra Hue lamp. Ik wil mijn drie huiskamerlampen (als er nog een bij gekocht is, ik hoop op een actie of aanbieding), natuurlijk onder elkaar in de App hebben, het zou een beetje vreemd zijn als dat niet zo is.
Maar omdat er geen enkele manier is om de nummers te veranderen heb ik nu dus mijn twee slaapkamerlampen als 1 en 2, dan de living colors, en vervolgens de 4e lamp. De enige manier die ik kan bedenken om dit op de lossen is lampen gaan verplaatsen, zodat de huiskamer voorop staat. Maar ik wil misschien ooit ooit de spotjes in de keuken vervangen, en die komen dan naast de huiskamer terecht. Is het zo vreemd om een optie te hebben om de lijst te reorganiseren?
Edit: Slechte foto van setup (met ontbrekende lamp), hier komen kappen van de gordijnstof overheen, maar ik moet daar nog spullen voor bestellen.
[afbeelding]
Niet om lullig te doen maar ik neem ook de "ongemakken" voor lief. Als early adapter moet je soms tegemoet komen in de spullen die je gebruikt. Sterker nog, dat zijn vaak de leukste uitdagingen om perfectionisme op los te laten.
eew schreef op maandag 29 december 2014 @ 22:31:
Ik begin mij steeds meer te ergeren aan die App. Ik ben vandaag een heel stuk gevorderd met mijn huiskamerverlichting en ik heb nu drie fittingen aan strijkerijzeesnoer aan het plafond hangen (rood, groen en blauw om Hue te symboliseren). Ik mis alleen nog een lamp, ik heb nu een starterset een 2e generatie living colors en een extra Hue lamp. Ik wil mijn drie huiskamerlampen (als er nog een bij gekocht is, ik hoop op een actie of aanbieding), natuurlijk onder elkaar in de App hebben, het zou een beetje vreemd zijn als dat niet zo is.
[afbeelding]
Ja, ik weet het. Maar omdat ik ook een living colors remote heb is dit proces niet triviaal. En ik denk niet dat het nodig zou moeten zijn. Het probleem is niet dat er niet omheen te werken is, maar het probleem is meer dat het hier om een zeer basale functie gaat die gewoonweg ontbreekt, net als de mogelijkheid tot het verwijderen van lampen. Ik snap gewoon niet waarom dit niet in de app zit, en over early adoption kan je ondertussen echt niet meer spreken.Verwijderd schreef op maandag 29 december 2014 @ 23:50:
[...]
Excuses als ik het verkeerd heb maar volgens mij is het een klus van een half uurtje om een grote set lampen opnieuw aan de bridge te koppelen. Met de nummering in gedachte kan je zelf kiezen in welke volgorde je lampen aanmeld. Misschien een secuur klusje maar dat past dan bij het type gebruiker dat je bent. Als plug & play niet genoeg mogelijkheden biedt moet je misschien eens tijd investeren in je systeem en er de tijd voor nemen om alles netjes op orde te krijgen.
Niet om lullig te doen maar ik neem ook de "ongemakken" voor lief. Als early adapter moet je soms tegemoet komen in de spullen die je gebruikt. Sterker nog, dat zijn vaak de leukste uitdagingen om perfectionisme op los te laten.
En begrijp mij ook niet verkeerd, ik vind het in vele opzichten een geweldig systeem, maar aan dit soort dingetjes erger ik mij gewoon.
[ Voor 5% gewijzigd door eew op 30-12-2014 00:15 ]
The 1995 film 12 Monkeys is being remade as a TV series by the US Syfy network – which has announced that the show will do something cool with your Phillips Hue smart bulbs.
the show will hook up with the Syfy “second screen” phone app to pick up on audio cues from your TV (sounds a bit like Shazam), so at the right points in the show your wireless connected Phillips lightbulbs will change colour, brighten and dim to match the action on screen.
Apparently all thirteen episodes from the series will have a “lighting track” that can be triggered through the app.
Zeer benieuwd. Ook interessant voor iedereen die geen Ambilight TV heeft, maar wel Hue.
Excuseer je dan maar, want ik vind dat je het verkeerd hebtVerwijderd schreef op maandag 29 december 2014 @ 23:50:
[...]
Excuses als ik het verkeerd heb maar volgens mij is het een klus van een half uurtje om een grote set lampen opnieuw aan de bridge te koppelen. Met de nummering in gedachte kan je zelf kiezen in welke volgorde je lampen aanmeld. Misschien een secuur klusje maar dat past dan bij het type gebruiker dat je bent. Als plug & play niet genoeg mogelijkheden biedt moet je misschien eens tijd investeren in je systeem en er de tijd voor nemen om alles netjes op orde te krijgen.
Ik heb een tijdje geleden per ongeluk mijn bridge gereset.
Als je enkel maar de 3 lampen uit de startset hebt, is dat geen probleem, maar ik zit inmiddels aan +20 'devices', die in de juiste volgorde krijgen (wat bij mij echter niet nodig is omdat ik de app niet gebruik) is dan geen lachertje.
Plus dat je verder moet kijken dan enkel die app...
Al mijn IFTTT-recipes heb ik terug moeten aanpassen.
Alle apps terug koppelen op mijn telefoon, tablet, server-script, tel/tablet van vrouw, zoon, dochter, ...
Daar ben je dus even zoet mee, en doe je niet voor je plezier elke paar maanden (want volledig vooruit plannen welke lampen je gaat bijkrijgen kan je toch niet...)
Het systeem is ondertussen al 2 jaar op de markt, dan kan je niet meer over early adopters spreken...Niet om lullig te doen maar ik neem ook de "ongemakken" voor lief. Als early adapter moet je soms tegemoet komen in de spullen die je gebruikt. Sterker nog, dat zijn vaak de leukste uitdagingen om perfectionisme op los te laten.
Sharknado was er ook met ondersteuning voor Hue, heeft iemand dit toen getest?weeraanmelden schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 07:51:
http://www.techdigest.tv/...with-your-lightbulbs.html
The 1995 film 12 Monkeys is being remade as a TV series by the US Syfy network – which has announced that the show will do something cool with your Phillips Hue smart bulbs.
the show will hook up with the Syfy “second screen” phone app to pick up on audio cues from your TV (sounds a bit like Shazam), so at the right points in the show your wireless connected Phillips lightbulbs will change colour, brighten and dim to match the action on screen.
Apparently all thirteen episodes from the series will have a “lighting track” that can be triggered through the app.
Zeer benieuwd. Ook interessant voor iedereen die geen Ambilight TV heeft, maar wel Hue.
[ Voor 26% gewijzigd door Fire69 op 30-12-2014 08:19 ]
Ook nog altijd een gemis is het niet kunnen verwijderen van een lamp. Ik heb de lampen via de Lc remote gekoppeld en van de week in mijn enthousiasme bij een nieuwe lamp dit eerst even vergeten en hem wel gekoppeld in de bridge. Nu moet die dus alsnog aan de remote en opnieuw de bridge in, maar dan blij f ik dus zitten met een foute lamp in de bridge.
Nu heb ik nog pas 8 lampen, maar t blijft een gedoe zon reset.
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
http://www.reddit.com/r/H...lights_updatecoming_soon/
Zegt natuurlijk niks, maar je weet het nooit
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik heb deze week san toch maar de iConnectHue app gekocht en die werkt in alle opzichten stukken sneller en praktischer.
Ik had deze week wel een fluitende lamp terwijl deze aanstond. Was me nooit eerder opgevallen maar als je er op let dan irriteert het behoorlijk.DennusB schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 10:59:
Ik had van de week iets geks... ik kwam er achter dat AL mijn Hue lampen een lichte fluittoon maken als ze uit staan (licht uit dus). Iemand die dit herkent? En wat kan ik er aan doen?
Dit topic is gesloten.
![]()
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.