Ik heb de lampen ingesteld in Mired, de kolom K is puur een omrekening van de waarde in Mired die ik door exel heb laten doen, het heeft niets met de instelling van de lampen te maken. Je kan dus zien dat bij 154 en bij 155 mired due hue en de saturation respectievelijk 34515 en 236 zijn, x en y zijn 0,3138 en 0,3239. En zo verspringen die vier waarden dus om de verhoging van Mired, dus de helft van alle Mired waarden heeft unieke kleurparameters. De Mired waarden lopen van 154 tot 500, dus 500 - 153 = 347, 347/2 = 173,5 maar omdat 500 een unieke waarde heeft hebben we er dus 174.
Je moet bedenken dat hue, saturation en x,y allebei basissen zijn van de kleurruimte. Dat wil zeggen dat er een unieke transformatie mogelijk is. Als hue of saturation veranderen veranderen ook x en y. Voor hue en saturation hebben de meeste van ons wel een gevoel denk ik, voor x en y absoluut niet. Zie
http://en.wikipedia.org/wiki/CIE_1931_color_space voor meer informatie, het is niet simpel.
Hue en saturation als scatter plot printen levert overigens ook een heel interessant inzicht op. Kijk wat er gebeurt bij 249, 250 en 251 Mired, de hue saturation waarden van 250 zijn echt heel vreemd, terwijl x en y gewoon mooi een lijn tekenen in de CIE ruimte. Ik heb het vermoeden dat de lampen intern toch echt in x en y rekenen.