[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.182 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-10 20:37
Man, wat is dat Hue een uitkomst. Ik ben nu al mijn lampen vervangen voor modellen met een GU10 of E27 fitting. De komende tijd maar eens de API uitpluizen.

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ethirty schreef op maandag 24 november 2014 @ 16:50:
Ook hier dus een overbodige EnOcean en daardoor dus dure oplossing?
Ja zeker. Het zou mooier zijn als EnOcean de uitvoering met het Hue protocol gaat leveren.
Het zou mij niet verbazen als zij die voor Philips produceren? Maar dat zal wel bij Philips niet goed vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 13:24:
[...]

Ja zeker. Het zou mooier zijn als EnOcean de uitvoering met het Hue protocol gaat leveren.
Het zou mij niet verbazen als zij die voor Philips produceren? Maar dat zal wel bij Philips niet goed vallen.
Dat zie ik niet snel gebeuren inderdaad. Voor nu zou ik blij zijn als ze de inbouw/opbouw materialen gaan leveren zonder de EnOcean module, om zo de prijs te kunnen drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nicap schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 15:17:
[...]Ik had idd het eerdere plaatje in mijn hoofd waar 3 "knoppen" op zitten. Maar 2 is voldoende. Ik had hem al besteld.
Ik heb hem ook besteld en ontvangen, maar ik ben er niet erg blij mee.
Koppelen gaat moeizaam. Werkt met de Hue maar gebrekkig, de app werkt vlotter. En je kan er natuurlijk maar 1 (of een hele groep te gelijk) mee bedienen.
De Lux krijg ik nog niet werkend met deze remote.
Ga nu naar de RaspberryPi oplossing kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arnoud_h schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 13:34:
[...]Dat zie ik niet snel gebeuren inderdaad. Voor nu zou ik blij zijn als ze de inbouw/opbouw materialen gaan leveren zonder de EnOcean module, om zo de prijs te kunnen drukken.
Ja, maar dan gooi je de Tap behuizing weg en die lijkt mij duurder dan wat standaard plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 13:54:
[...]

Ja, maar dan gooi je de Tap behuizing weg en die lijkt mij duurder dan wat standaard plastic.
Natuurlijk, maar die zul je waarschijnlijk toch wel moeten kopen als Philips de module niet los gaat verkopen (wat ik niet zie gebeuren)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 19:27
kippewit schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 11:09:
[...]

Dankzij de korting bij Amazon voor de Hue en de korting bij de Praxis voor de Hue Lux zitten wij intussen aan 6 Hue lampen en 8 Hue Lux lampen. Het volgende op het lijstje is een Hue tap, want m'n vrouw vindt het maar niks dat het enkel via een app kan, en doet dus de lampen altijd gewoon aan en uit met de schakelaar (en dus wit licht op volle kracht).
Ik zit nu aan 5 Hue, 3 Hue Lux , 1 lights strip en een Bloom.. Dit alles met de app en 2 LC remotes.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:34

Ethirty

Who...me?

Als er nou eens een E14-versie uitkwam, dan kon ik ook de wat kleinere schemerlampjes voorzien :-(
Als ik er zo'n adapter tussen zet komt de lamp boven de kap uit :')

Dus voorlopig hou ik het op de 3 uit de starterskit, misschien nog een keer aanvullen met de LED-strip.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ethirty schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 14:11:
Als er nou eens een E14-versie uitkwam, dan kon ik ook de wat kleinere schemerlampjes voorzien :-(
Als ik er zo'n adapter tussen zet komt de lamp boven de kap uit :')

Dus voorlopig hou ik het op de 3 uit de starterskit, misschien nog een keer aanvullen met de LED-strip.
Kan je de fitting niet vervangen? Maak je er GU10 van :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Van E14 naar GU10 is niet de meest logische keuze hè, van omnidirectioneel licht naar een spotje in een tafellamp ;)

Maar ik had al wel gekeken of ik de fitting naar E27 kon omzetten, maar dat gaat ook niet.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
GU10 geeft toch een spot?
Dan heb je alleen licht naar boven en niet rondom :?
DennusB schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 14:12:
[...]

Kan je de fitting niet vervangen? Maak je er GU10 van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:13
deBennie schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 10:08:
[...]

Ik kom dan uit op de volgende onderdelen:
Eikon Evo 21507.B montageplaat
Eikon Evo 20506.B knoppen
Of
Eikon Evo 14506 knoppen

Zie deze PDF's voor meer info:
http://download.vimar.com...MENT/49400228B0.33032.pdf pagina 5

Ik heb een firma gevonden die het zooitje kan regelen: http://www.geuken.nl/company.htm
Heb zojuist telefonisch contact gehad, de levertijd is ongeveer 3-4 weken (de fabriek sluit met kerst) en er is een toeslag van 5 euro voor het openmaken van de verpakking voor het leveren van het aantal stuks minder dan dat er in de verpakking zit.
[...]

[afbeelding]

http://www.trio2sys.fr/em...37975ee19b7c5a12f60eb7525
Zo'n grote gok is het toch niet om de losse onderdelen te bestellen Denk dat heel veel tweakers al blij zouden zijn met alleen de wipjes die direct op de Enocean module passen. Een achter frame erbij is natuurlijk helemaal prima. Denk dat je met deze combie best iets passend kan maken ook voor Jung of Gira.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-10 18:48
Voor de mensen die graag hun eigen ledstrips (of meer dan de standaard 2m van Philips) willen kunnen aansturen via de Hue bridge is dit wellicht een mogelijkheid, ik zag het op het everyhue forum:
The following wireless ballast works with hue system and is ZLL certified.

http://www.dresden-elektr...s-ballasts/fls-pp-lp/?L=1

* RGB/RGBW 12-24V LighStripes
* max. 144W at 24V
* max. 72W at 12V

for example:
- 10m 12V RGB LED with 30LEDs/m and 7.2W/m = 72W
- 5m 12V RGB LED with 60LEDs/m and 14.4W/m = 72W
- 10m 24V RGB LED with 60LEDs/m and 14.4W/m = 144W
- 20m 24V RGB LED with 30/LEDs/m and 7.2W/m = 144W
http://www.everyhue.com/v...-to-control-rgb-strips/p3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:06
Pusherman_ schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 16:26:
Voor de mensen die graag hun eigen ledstrips (of meer dan de standaard 2m van Philips) willen kunnen aansturen via de Hue bridge is dit wellicht een mogelijkheid, ik zag het op het everyhue forum:

[...]

http://www.everyhue.com/v...-to-control-rgb-strips/p3
Interessante vondst! zit op ongeveer 88 euro inc verzend en tax naar Nederland. Zou nog best een leuke optie zijn voor boven het aquarium :+

maar serieus, dit is IMHO een betere optie dan de 12 watt optie die Philips zelf bied. Jammer dat er niet 1 open source standaard is die iedereen tot op de letter volgt (dus niet zigbee met allerlei verschillende versies).

Met 24 volt, zou je 20 meter aan LED-strip kunnen plaatsen. daar kan ik bijna de kamer mee rond 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:00

Nicap

Tsssk....

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 13:37:
[...]

Ik heb hem ook besteld en ontvangen, maar ik ben er niet erg blij mee.
Koppelen gaat moeizaam. Werkt met de Hue maar gebrekkig, de app werkt vlotter. En je kan er natuurlijk maar 1 (of een hele groep te gelijk) mee bedienen.
De Lux krijg ik nog niet werkend met deze remote.
Ga nu naar de RaspberryPi oplossing kijken.
Heb hem vandaag ontvangen. Maar hoe koppel je hem überhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
  • Laatst online: 10-09 16:17
De Livingcolors bij Gamma zijn alleen online? Ik ben in 2 Gamma's geweest en zie ze daar niet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Laatst online: 06-10 22:42
Misschien iets beter zoeken? Er staat namelijk gewoon zoeken bij of er voorraad is in dichtstbijzijnde vestiging

https://www.gamma.nl/asso...olors-bloom-wit/p/B449983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
Doh! Meamaximaculpa!
Tijd voor een bril denk ik! Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Ik heb een 2e generatie Living colors van marktplaats gehaald. Maar ik krijg hem niet gekoppeld aan mijn systeem. Als ik de remote bij de bridge houd gaan ze beide knipperen, maar daarna maakt de remote het foute geluidje in plaats van de goede. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-10 08:10
Druk de aanknop tezamen met de scène 1. Dan de knop op bridge indrukken, en dan als laatst weer de aanknop ingedrukt houden naast de bridge. (Zonder scène 1)
Welke lamp heb je gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Nu heb ik dit geprobeerd:
https://www.youtube.com/watch?v=0bsCXuwqR2k

En ben ik all mijn lampen kwijt in de app.

Edit:
Ik heb nu alles weer aan de praat door middel van deze procedure:
http://www.beaumotica.nl/...mpen-aan-op-de-hue-bridge

Het enige probleem is dat ik nu twee niet verwijderbare vreemde lampen heb, is daar wat aan te doen?

Het is BTW een oude Iris met bloemetjes.

Nog een Edit:
Zijn er hier trouwens mensen met een Pebble en ervaring met Huebble?

[ Voor 66% gewijzigd door eew op 25-11-2014 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lampen kan je niet verwijderen eens ze in je bridge zitten, of je moet je bridge resetten...
Waarschijnlijk door in het begin verkeerd te linken dat er een paar 'spook'-lampen bijgekomen zijn.

Mijn collega heeft een Pebble en gebruikt die voor zijn Hue's. Werkt aardig zegt hij, maar meer details weet ik er niet over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Als het eenmaal werkt werkt het redelijk, alleen Huebble doet er bij mij redelijk lang over om ze te vinden. Ik vraag mij af of dat aan aan de app zelf of aan mijn telefoon ligt, soms duurt het een halve minuut voordat hij werkt. En tegen die tijd heb ik mijn telefoon al gevonden (als je een smartwatch hebt raak je die constant kwijt) of eventueel uit frustratie een lichtknop gebruikt.

Ik vrees dat ik dan maar de hele procedure opnieuw zal moeten uitvoeren, want twee niet bestaande lampen is redelijk onhandig, zeker ook omdat de afstandsbediening (die nu alle lampen kan besturen), ze ook selecteert.

Ik heb trouwens een bridge over. Ik heb mijn set gekocht bij de factory refurb van Phlips op marktplaats, maar de voeding van de bridge die daar bij zat was kapot. Ze hebben me nu een nieuwe bridge opgestuurd, maar die andere is gewoon goed, alleen de adapter was kapot. Ik heb nu dus een bridge zonder voeding en zonder netwerkabel over. Wat zal ik daar mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nicap schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 19:13:
[...]Heb hem vandaag ontvangen. Maar hoe koppel je hem überhaupt?
Zie bijvoorbeeld deze link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:08
eew schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 21:50:

Edit:

Het enige probleem is dat ik nu twee niet verwijderbare vreemde lampen heb, is daar wat aan te doen?

Nog een Edit:
Ik! Inmiddels zit ik op 18 lampen (van alles wat: Hue, Lux, Bloom, Lightstrip en ook nog 2 Livingwhites pluggen), drie taps, diverse LC afstandsbedieningen en HomeWizard koppeling. Het verbinden met die LC remotes kan een crime zijn, het beste is (als je al een werkend hue systeem hebt) om eerst de LC remote te pairen met de bridge. Dan gebruiken ze dezelfde netwerkcode en moet ie daarna ook alle lampen slikken.

Huebble werkt wel, maar het is nogal omslachtig. Er zitten geen scenes ofzo in, je moet lampen selecteren en dan kun je daar iets mee doen (bv aan of uit, kleur instellen oid). Eigenlijk is het alleen handig als je snel alles aan of uit wilt doen. De ontwikkelaar zou scenes of in ieder geval presets moeten toevoegen zodat je snel een groep lampen in een voorgedefinieerde stand kunt zetten. (wat erg leuk is: hoe verbaasd je vrienden kunnen kijken als je opeens met je horloge de lampen aan doet :) )

Eigenlijk werkt het hele platform nog niet echt lekker. Alle functies werken wel, maar er is geen echte integratie. Als ik een scene heb samengesteld en ik wil die bijvoorbeeld zowel op de iPad als iPhone hebben, dan kost dat redelijk wat moeite (je moet dan de scene op elk apparaat opnieuw opslaan). Alternatief is scene sharing via de hue site gebruiken, maar dat werkt ook niet altijd lekker.

Het zou al een boel schelen als de scenes op de bridge zouden worden opgeslagen, dan kunnen alle clients dezelfde scenes gebruiken. Ook zou je lampen in groepen moeten kunnen indelen. De knoppen van de Hue tap zouden een dubbele functie moeten krijgen: scene aan en nog een x drukken is scene uit. Zoals het nu is moet je twee scenes maken en die op twee knoppen programmeren, maar dat kan veel beter.

Conclusie: het is hardwarematig een schitterend platform, maar de software heeft nog flink wat ontwikkeling door te maken wil het echt gebruikersvriendelijk zijn en goed integreren. Er bestaan wel alternatieve apps, maar daar heb ik me nog niet mee bezig gehouden. Weet iemand eentje die echt goed is?

[ Voor 4% gewijzigd door PhilipsFan op 26-11-2014 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:09

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik gebruik zelf OnSwitch op de iPhone
Deze app maakt gewoon gebruik van de groepen die op de bridge zijn opgeslagen. En bovendien heb je allemaal pre-sets en ook nog eens een widget in het notificatie centrum.

Dus zeer handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

PhilipsFan schreef op woensdag 26 november 2014 @ 01:12:
Huebble werkt wel, maar het is nogal omslachtig. Er zitten geen scenes ofzo in, je moet lampen selecteren en dan kun je daar iets mee doen (bv aan of uit, kleur instellen oid). Eigenlijk is het alleen handig als je snel alles aan of uit wilt doen. De ontwikkelaar zou scenes of in ieder geval presets moeten toevoegen zodat je snel een groep lampen in een voorgedefinieerde stand kunt zetten. (wat erg leuk is: hoe verbaasd je vrienden kunnen kijken als je opeens met je horloge de lampen aan doet :) )
Bij jouw werkt Huebble dus wel direct? Het duurt mij mij soms wel een minuut voordat hij het menu met de lampen wil openen. Ik heb geen idee waar dit vandaan komt. Maar ik denk dat het iets met die stomme Pebble app te maken heeft de op de een of andere manier zeer slecht met niet volledig optimaal functionerende verbinding om kan gaan.

Weet je trouwens zeker dat je de nieuwste versie van Hueblee hebt? Bij mij zitten de presets er namelijk wel in. Omdat Pebble apps niet updaten heb je waarschijnlijk een oude versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
eew schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 21:31:
Ik heb een 2e generatie Living colors van marktplaats gehaald. Maar ik krijg hem niet gekoppeld aan mijn systeem. Als ik de remote bij de bridge houd gaan ze beide knipperen, maar daarna maakt de remote het foute geluidje in plaats van de goede. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Je moet volhouden met die dingen. Ik heb 2x zo'n LW remote gekoppeld maar dat heeft toch zeker 10 pogingen gekost per remote als het niet meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:10
Iris 47 pond op amazon.co.uk in de lightning deals: http://www.amazon.co.uk/P...ging-Light/dp/B008B4DCB6/

Nog 1 uur en 45 min zolang de voorraad strekt

Denk wel even aan een stekker adapter à 1,10 pond: http://www.amazon.co.uk/gp/product/B000MVDD2E/

[ Voor 35% gewijzigd door peptalk op 29-11-2014 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsclone
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-09 07:57
Met de laatste Philips personeelskorting, heb ik in een vlaag besloten om als aanvulling een Hue Lightstrip aan te schaffen.
Het was de bedoeling om deze te plaatsen onder de keukenkastjes die op de vloer staan. Ik had echter geen rekening gehouden met de vaatwasser, waarbij er ruimte over moet blijven om de deur te laten scharnieren.
Nu valt dit plan in het water, maar heb ik ook moeite om een nieuwe plek te vinden voor de strip.
Nu ben ik benieuwd waar jullie deze strip geplaatst hebben, misschien met een foto erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen een nieuwe software opdate voor Hue ontvangen.
Ik weet alleen niet meer of het voor de bridge of de app was... Ik vermoed de bridge software.
Het heeft in ieder geval niet het probleem van de niet op de juiste tijd in te stellen wekkers opgelost.
Met de vorige Android versie werkte het probleemloos. Dus het probleem zit volgens mij in de app.
N.B. Ik gebruik een Nexus7 met Adroid Lollipop.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2014 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbitter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-10 21:37
Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2014 @ 12:32:
Vanmorgen een nieuwe software opdate voor Hue ontvangen.
Ik weet alleen niet meer of het voor de bridge of de app was... Ik vermoed de bridge software.
Het heeft in ieder geval niet het probleem van de niet op de juiste tijd in te stellen wekkers opgelost.
Met de vorige Android versie werkte het probleemloos. Dus het probleem zit volgens mij in de app.
N.B. Ik gebruik een Nexus7 met Adroid Lollipop.
Het was een update van de bridge vermoed ik - ik kan me in ieder geval niet herinneren dat ik deze na 16 oktober nog gehad heb. Als je in de Android app bij Settings > About kijkt, zie je de software-versies. Ik zit na deze update op 01016441. Op http://www2.meethue.com/en-us/release-notes/ zie je wat hierin veranderd is:
Bridge software version: 01016441
  • Support for hue Beyond luminaire
  • Support for hue 3D luminaire
  • Improve stability

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:08
eew schreef op woensdag 26 november 2014 @ 09:59:
[...]

Bij jouw werkt Huebble dus wel direct? Het duurt mij mij soms wel een minuut voordat hij het menu met de lampen wil openen. Ik heb geen idee waar dit vandaan komt. Maar ik denk dat het iets met die stomme Pebble app te maken heeft de op de een of andere manier zeer slecht met niet volledig optimaal functionerende verbinding om kan gaan.

Weet je trouwens zeker dat je de nieuwste versie van Hueblee hebt? Bij mij zitten de presets er namelijk wel in. Omdat Pebble apps niet updaten heb je waarschijnlijk een oude versie.
Het werkt direct ja, maar dat heeft in het begin wel een paar pogingen gekost. Ik ben er nog niet achter hoe ik kan uitvinden welke versie van een Pebble-app ik heb. Misschien gewoon de app even verwijderen uit m'n locker en dan terugzetten. Er zit inderdaad een 'presets' menu in, maar die bevat alleen standaard-presets zoals Energize, Relax etc. Daar is niks aan in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Ik weet niet niet, sommige geven zelf hun versienummer weer, maar Huebble doet dat niet. Opnieuw dowloadern werkt zowizo. Maar ik zou er niet aan zitten als het werkt.

Is er hier trouwens iemand die weet welke python library ik moet hebben?

Er staan er hier:
https://github.com/Q42/hue-libs
5 waarvan er twee recente commits hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Heeft iemand toevallig een app die goed omgaat met de mogelijkheid van de bridge om groepen en scenes op te slaan? Je kan tenslotte een Tap ook bedienen met eigen scenes als je mobiele apparaten uit staan, maar gek genoeg kan Philips eigen app weer niks met die groepen en scenes zelf.

Ik heb nu wat apps op mijn iPad geprobeerd, een trial op OS X (Hue-topia) en een web-app gebaseerd op PHP, maar allemaal doen ze net weer niet alles.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-10 21:02
Loopt er ergens een aanbieding of kortingsactie voor de Tap? Ik kan helaas niets vinden.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-10 16:46
johoo schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:28:
Loopt er ergens een aanbieding of kortingsactie voor de Tap? Ik kan helaas niets vinden.
Ben ik ook benieuwd naar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

eew schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 21:50:

Edit:

Nog een Edit:
Ik heb even getest of de afstandsbediening spooklampen heeft, en dat is niet het geval. Dus ik heb nu de bridge weer met de afstandsbediening gereset, en daarna de bridge opnieuw aan de afstandsbediening gekoppeld, en er zijn nu nog steeds twee niet bestaande lampen. Deze heten color light, en de bestaande lampen heten extended color light.

Edit:
De ongedocumenteerde functies van dit systeem zijn ondoorgrondbaar. Ik heb uit wanhoop maar met een pen die reset knop onder op de bridge ingeduwd totdat ik verandering in de lichtjes zag. En nu heeft hij drie lampen die Hue lamp 1 t/m 3 heten en Living Colors 1. En zijn mijn spooklampen weg. Ik denk hij door de reset met de knop is gaan zoeken naar wat er werkelijk bestaat.

[ Voor 16% gewijzigd door eew op 26-11-2014 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
marsclone schreef op woensdag 26 november 2014 @ 12:31:
Met de laatste Philips personeelskorting, heb ik in een vlaag besloten om als aanvulling een Hue Lightstrip aan te schaffen.
Het was de bedoeling om deze te plaatsen onder de keukenkastjes die op de vloer staan. Ik had echter geen rekening gehouden met de vaatwasser, waarbij er ruimte over moet blijven om de deur te laten scharnieren.
Nu valt dit plan in het water, maar heb ik ook moeite om een nieuwe plek te vinden voor de strip.
Nu ben ik benieuwd waar jullie deze strip geplaatst hebben, misschien met een foto erbij?
Ik heb de lightstrip boven op mijn buffetkast gelegd..

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

volgens mij is de update van vandaag sowieso een app update, géén bridgeupdate (01016441 had ik al) maar de lampen hebben een andere versie gekregen
voorheen had ik @ E27 hue's 66010820 en nu 66013452

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
johoo schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:28:
7,50 euro korting bij mycom:
http://nl.pepper.com/aanb...esteding-eur25-mycom-3470

Scheelt toch weer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Inmiddels heb ik ook de taps kunnen inbouwen:
Afbeeldingslocatie: http://i952.photobucket.com/albums/ae4/blueone0/20141126_203442-Copy_zps1ea9c383.jpg
Dit werkt een stuk beter, weet er iemand nog een goede app om ook te kunnen dimmen met de schakelaar? Ik gebruik nu TapApp maar ik merk dat het dimmen erg slecht gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

tozzke schreef op woensdag 26 november 2014 @ 19:12:
volgens mij is de update van vandaag sowieso een app update, géén bridgeupdate (01016441 had ik al) maar de lampen hebben een andere versie gekregen
Zit ook weinig logica in de firmware zie ik al. Mijn lampen zijn nu 66009663 (E27 hue)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
tozzke schreef op woensdag 26 november 2014 @ 19:12:
Bij mij hetzelfde, ook 66013452 nu.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Blueone schreef op woensdag 26 november 2014 @ 20:42:
[afbeelding]
Dit werkt een stuk beter, weet er iemand nog een goede app om ook te kunnen dimmen met de schakelaar? Ik gebruik nu TapApp maar ik merk dat het dimmen erg slecht gaat.
Nog een tevreden klant! (ben er zelf ook heel blij mee)

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

marsclone schreef op woensdag 26 november 2014 @ 12:31:
Beetje offtopic, maar bij mij ging het prima.
Weliswaar wel een stukje uit de plint gezaagd, anders ging de deur niet open. Dat kon echter zonder strip ook niet...
Plintverlichting

[ Voor 6% gewijzigd door Geurt-kun op 26-11-2014 21:22 ]

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06:02
Blueone schreef op woensdag 26 november 2014 @ 20:42:
[afbeelding]
Heb jij toevallig een beknopte howto gemaakt? En mag ik je vragen wat de kosten waren?

Sinds afgelopen weekend in het bezit van de Hue Lux Starterset met 1 losse Lux lamp extra en de andere 3 staan in bestelling bij de Praxis voor de 3 = 2 lichtbronnen actie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Imperial Guard schreef op woensdag 26 november 2014 @ 21:21:
[...]

Heb jij toevallig een beknopte howto gemaakt? En mag ik je vragen wat de kosten waren?

Sinds afgelopen weekend in het bezit van de Hue Lux Starterset met 1 losse Lux lamp extra en de andere 3 staan in bestelling bij de Praxis voor de 3 = 2 lichtbronnen actie :)
De kosten waren 48euro voor vier taps, ik heb de wipjes bij gira besteld (worden inmiddels niet meer los geleverd), het is gewoon een klik systeempje dus een how-to heb je niet nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Jij bent denk ik zo'n beetje de eerste en de laatste die alles los heeft kunnen krijgen :-(

Maar ziet er strak uit zo, ik snap niet dat Philips dit niet door heeft...

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
Top, gelijk gebruik van gemaakt, mooie korting op een Lux lamp!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Hmm, ineens nog een update, mijn lampen zijn nu ook 66013452.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Blueone schreef op woensdag 26 november 2014 @ 21:26:
[...]

De kosten waren 48euro voor vier taps, ik heb de wipjes bij gira besteld (worden inmiddels niet meer los geleverd), het is gewoon een klik systeempje dus een how-to heb je niet nodig :P
48 euro voor 4 taps leg uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ethirty schreef op woensdag 26 november 2014 @ 20:43:[...]Zit ook weinig logica in de firmware zie ik al. Mijn lampen zijn nu 66009663 (E27 hue)
Ja, dat zie ik nu ook: mijn hue was 66009663 en is nu 66013452.
Dus het zal de software van de Hue-lampen zelf zijn wat vandaag gewijzigd is?
De Lux en Bloom nummers zijn niet gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:48
Heeft er iemand ervaring met het gebruik van een Hue (Lux) als buitenlamp? Heb namelijk wel een volledig afgescherm armatuur hangen onder een afdak, dus redelijk vocht bestendig, maar hoe zit het met de temperatuur etc?

• peptalk
Morgen om 19:45 bij amazon.de de Iris in de blitzangebote

Verwijderd

Yes! Vanmorgen een upgrade van de Android app ontvangen (1.7.0.5).
De wekker instellingen werken weer als vanouds; het iritante analoge klokje is weg.
Misschien een domme vraag:Wat bedoelen ze met resizable widget? Welke widget is instelbaar?

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-10 21:02
Bij mij zijn van de 3 Hue lampen er maar 1 van code veranderd. De andere 2 zijn 66010820 gebleven.

@deBennie, bedankt voor de kortingscode.

@Blueone, ik ben ook wel benieuwd hoe jij 4 taps voor 48 euro hebt kunnen scoren. Ik was al blij geweest met 1 tap voor 48 euro, laat staan 4.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-10 20:03

Patrick89

PSN : Gamesource

Geurt-kun schreef op woensdag 26 november 2014 @ 21:20:
[...]

Beetje offtopic, maar bij mij ging het prima.
Weliswaar wel een stukje uit de plint gezaagd, anders ging de deur niet open. Dat kon echter zonder strip ook niet...
[afbeelding]
Ziet er strak uit ! Heb je ook een overzichtsfoto van het geheel ?

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

• mistercage
Het lijkt of met de update van gisteren op de lampen, de ontvangst is verbeterd. Daar waar ik eerst slecht bereik had op de 2e verdieping houdt de verbinding nu al 24 uur stand zonder problemen..Wat wel bijzonder is aangezien daar een Lux lamp zit, welke geen update heeft ontvangen....

PV Output

Verwijderd

mistercage schreef op donderdag 27 november 2014 @ 08:27:Het lijkt of met de update van gisteren op de lampen, de ontvangst is verbeterd. Daar waar ik eerst slecht bereik had op de 2e verdieping houdt de verbinding nu al 24 uur stand zonder problemen..Wat wel bijzonder is aangezien daar een Lux lamp zit, welke geen update heeft ontvangen....
Zit de Hue lamp soms tussen het traject Bridge - Lux? De Hue fungeert dan als tussenstation en als dat verbeterd is, dan zal de totale verbinding ook robuuster zijn.

• Avvd
  • Niet online
johoo schreef op donderdag 27 november 2014 @ 08:10:
Bij mij zijn van de 3 Hue lampen er maar 1 van code veranderd. De andere 2 zijn 66010820 gebleven.

@Blueone, ik ben ook wel benieuwd hoe jij 4 taps voor 48 euro hebt kunnen scoren. Ik was al blij geweest met 1 tap voor 48 euro, laat staan 4.
De 48 euro is het schakelmateriaal voor 4 taps.

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:45
johoo schreef op donderdag 27 november 2014 @ 08:10:

Lampen updaten duurt gewoon heel erg lang omdat de data via Zigbee naar de lamp verstuurd moet worden.

• deBennie
Blueone schreef op donderdag 27 november 2014 @ 09:25:
[...]

De 48 euro is het schakelmateriaal voor 4 taps.
Waar heb je het schakelmateriaal besteld, uit welke onderdelen bestaat het precies?
Heb je misschien linkjes? :)

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:45
peptalk schreef op donderdag 27 november 2014 @ 01:45:
Vandaag >:), staat nu alleen nog wel bij dat het alleen versturen is naar Duitsland, wellicht veranderd dat met in werking gaan van blitz angebot. Ik heb gelukkig wel een Duits postadres, afhankelijk van de korting bestel ik er 1.

Net nog even een WMF waterkoker op de kop getikt :)

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Appie Heijn schreef op donderdag 27 november 2014 @ 10:46:
[...]

Vandaag >:), staat nu alleen nog wel bij dat het alleen versturen is naar Duitsland, wellicht veranderd dat met in werking gaan van blitz angebot. Ik heb gelukkig wel een Duits postadres, afhankelijk van de korting bestel ik er 1.

Net nog even een WMF waterkoker op de kop getikt :)
Je moet even goed kijken bij wie hem aanbied. Als Amazon hem zelf aanbied heb je wel gratis verzending.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• peptalk
Lol, zo denk je 'snachts niet 8)7

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

deBennie schreef op donderdag 27 november 2014 @ 10:09:
[...]

Waar heb je het schakelmateriaal besteld, uit welke onderdelen bestaat het precies?
Heb je misschien linkjes? :)
Dat is al besproken. Hij heeft nog los spul kunnen bestellen, maar de leverancier wil/kan dat niet meer leveren.

#team_UTC+1

• rrenzo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-05-2024

rrenzo

Bij Lovalight is de Iris tot 3 december 67,38 incl. verzending...
Kent iemand het DigitalSTROM systeem? Ziet er heel interessant uit eigenlijk, door de kleine schakel-componenten die samenwerken met bestaande schakelaars.
En ze zouden oa. compatible zijn met de Hue's!
eew schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 21:31:
Waarschijnlijk is die remote nog gekoppeld aan het network van de vorige eigenaar.
Je moet dan de remote eerst resetten, dat kan door het knopje onder de batterijcover een aantal seconden ingedrukt te houden, je hoort dan een muziekje.
Daarna linken aan je bridge door de knop op de bridge in te drukken en de I-knop op de remote ingedrukt te houden met de remote dichtbij de bridge.
Daarna kan je de remote koppelen aan je lampen door ze bij de lamp te houden en de I-knop 10 seconden ingedrukt te houden. De lamp zal daarna even knipperen.

[ Voor 26% gewijzigd door Fire69 op 27-11-2014 13:46 ]

• deBennie
Fire69 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 13:45:
Kent iemand het DigitalSTROM systeem? Ziet er heel interessant uit eigenlijk, door de kleine schakel-componenten die samenwerken met bestaande schakelaars.
En ze zouden oa. compatible zijn met de Hue's!
Prijslijst en brochure

T is niet goedkoop als ik het zo zie..

• Waah
deBennie schreef op donderdag 27 november 2014 @ 13:51:
[...]

Prijslijst en brochure

Dat is nog een understatement. basispakket voor je aan de slag kan is al 1100 euro. Per lamp komt er 100 euro bij....

• eew

eew

Als ik het zo snel bekijk heb je voor hue lampen die schakelklem van 100 euro niet nodig. Maar het ziet er wel heel duur uit.

Ik heb nu een python library aan de praat. Ik ben benieuwd wat de overburen denken.

• mistercage
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2014 @ 08:46:
[...]

Zit de Hue lamp soms tussen het traject Bridge - Lux? De Hue fungeert dan als tussenstation en als dat verbeterd is, dan zal de totale verbinding ook robuuster zijn.
Nee, niet echt.. Al mijn Hues staan in de woonkamer en de Luxlampen zijn in de benedenhal en twee slaapkamers. De hal is waar ook de bridge hangt...
Bijzonder... Maar ik ben tevreden :)

PV Output

• mistercage
la_fusion schreef op donderdag 27 november 2014 @ 10:01:
[...]

Lampen updaten duurt gewoon heel erg lang omdat de data via Zigbee naar de lamp verstuurd moet worden.
En lang is dan ook heul lang! Bij mij bijna ruim een halve dag.

PV Output

• Waah
Mijn lamp ging gister steeds heel kort uit, en gelijk weer aan. En dat elke paar minuten (dus doofde, en ging gelijk weer aan).

Iemand enig idee wat dat kan zijn? heb geen IFTTT ingesteld behalve IF zon onder, THEN lampen aan...
deBennie schreef op donderdag 27 november 2014 @ 13:51:
[...]

Prijslijst en brochure

Hm, in mijn enthousiasme had ik de prijslijst nog niet gecheckt... :|

• marsclone
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-09 07:57
Hoop, dat ze snel de consumentenmarkt betreden?

http://power-eetimes.com/...&news_id=222908549&page=0

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Waah schreef op donderdag 27 november 2014 @ 15:50:
Mijn lamp ging gister steeds heel kort uit, en gelijk weer aan. En dat elke paar minuten (dus doofde, en ging gelijk weer aan).

Iemand enig idee wat dat kan zijn? heb geen IFTTT ingesteld behalve IF zon onder, THEN lampen aan...
Dat zal misschien de firmware update zijn geweest?

#team_UTC+1

• OmeAnne
peptalk schreef op donderdag 27 november 2014 @ 01:45:
Alsnog 55 euro, zoveel goedkoper is dat nu ook weer niet. Al zeggen ze dat het 57 procent scheelt. Dat percentage had ik wel gehoopt, maar dan op de 69 euro die ze de laatste tijd kosten bij Amazon.de

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Alsnog geen gekke deal, goedkoper krijg je ze sowieso niet :)

Wel jammer dat ik er maar 1 kon bestellen en niet twee.

[ Voor 32% gewijzigd door Hooglander1 op 27-11-2014 20:07 ]

• peptalk
Toch weer goedkoper dan in de UK iig;-)
Ik vind zelf die Iris niet mooi als ik naar de 1e Living Colours kijk die ik nog thuis heb staan. Helemaal doorzichtig, nog steeds een prachtige lamp.

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Patr in ick89 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 08:16:
[...]

Ziet er strak uit ! Heb je ook een overzichtsfoto van het geheel ?
Ledstrips aan

Keukenlicht aan

Keukenlicht aan, plint uit

Het is geen Hue, maar qua toepassing maakt dat niet uit lijkt me.
De plintverlichting is nagenoeg altijd uit, ik vind de reflectie van de led's in de vloer niet mooi. Ze gaan eigenlijk alleen aan als we specifiek licht op de vloer nodig hebben.

Nb, het is een hoekkeuken, waardoor dus de reflectie van de plintverlichting op de deuren.

2k op west bij Pv Output

• eew

eew

Ik heb mezelf ondertussen hoofdpijn bezorgt:

https://www.youtube.com/watch?v=LObXe3Ztfpw

• mistercage

PV Output

Ik heb nog geen update gezien in de app. Mijn lampen zijn nu versie 66010820 (model LCT001).
Nog iemand met deze versie?

• eew

eew

Nee, een python library en een script van 22 regels. Ik denk dat ik een lichtshow ga ontwerpen om wakker mee te worden (eerst een zonsopkomst daarna heel koud licht), en een Rasberry Pi ga kopen om die dagelijks te draaien.

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
dit is mijn DIY ledstrip, het is een slowchange ambilight effect voor de mac. (Update elke seconde), de leds zijn afzonderlijk aan te sturen voor speelse subtiele kleureffecten.

Heeft niks met philips Hue kit te maken, maar past wel goed samen met mijn Hue setup.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4vMreUyl.jpg

http://www.simplicate.info/aduro/

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 12:32
Bij mij staat de bridge al enkele dagen met de melding: "Een software-update wordt gedownload. Je krijgt bericht wanneer deze klaar is om geïnstalleerd te worden."
Ik heb de brigde al een keer opnieuw gestart na een minuut de stroom eraf te hebben gehad maar heb nu na een nacht en een dag nog steeds de melding.
Zijn er anderen met dezelfde kenmerken?
Het rare is dat ik wel de laatse firmware lijk te hebben: 01016441
Maar ik loop wel echter met de firmware's van de lampen met 66009663 en 66010820

• Bert003
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-08 23:24
Gewoon een paar dagen geduld hebben dan zal alles netjes geupdate worden. Als een lamp toch op de oude firmware blijft draaien dan tijdelijk wat dichter bij de bridge plaatsen en weer afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 11:06
Vandaag via marktplaats een mooie starterset aangeschaft. 50 euro korting dus dat was lekker. Man had een aantal setjes via de Philips winkel gekocht en weer doorverkocht.
Marktplaats loont :)

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods Pro 3| Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
Vandaag mag ik mijn Hue set weer uitbreiden dankzij mijn vriendin ;).

Ze wilde graag een nieuwe lamp erbij in de woonkamer en haar keus is gevallen op de de Iris, voor de slaapkamer wil ze een lamp die we als wake-up light kunnen gebruiken.

Dus ik mag vandaag het volgende aanschaffen:

- 3x Hue Lux
- 1x Hue
- 1x Living Colors Iris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
Lennart_1337 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 23:25:
Bij mij staat de bridge al enkele dagen met de melding: "Een software-update wordt gedownload. Je krijgt bericht wanneer deze klaar is om geïnstalleerd te worden."
Ik heb de brigde al een keer opnieuw gestart na een minuut de stroom eraf te hebben gehad maar heb nu na een nacht en een dag nog steeds de melding.
Maar ik loop wel echter met de firmware's van de lampen met 66009663 en 66010820
Komt vanzelf goed, gewoon even geduld hebben.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:45
Lennart_1337 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 23:25:
Deze melding is een beetje vertekend helaas.. de software voor de bridge zelf is vrij vlot gedaan maar als deze melding getoond wordt voor een langere tijd is hij bezig met het downloaden van firmware naar de lampen. Zoals eerder aangegeven gaat dit via Zigbee heel erg traag. Dit kan zelfs tot een dag per lamp duren. Gewoon rustig wachten is dus het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Knoezelbos schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 07:37:
Vandaag via marktplaats een mooie starterset aangeschaft. 50 euro korting dus dat was lekker. Man had een aantal setjes via de Philips winkel gekocht en weer doorverkocht.
Marktplaats loont :)
En die man €30,- winst :)

Alsnog is €150,- voor een startersset niet gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89

Patrick89

Hooglander1 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 08:15:
[...]

Of je wordt onlangs opgelicht voor 126,95 voor een hue set !
Jah zeker MP voor de win..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 11:06
Hooglander1 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 08:15:
[...]

Oh ik geloof meteen dat ie winst maakt. Anders hapte hij niet zo snel op mijn bod van 150. Maar goed. Ik heb het idee dat ik de set nu extra goedkoop heb <+:)

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods Pro 3| Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:47
Patrick89 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 08:17:
[...]

Of je wordt onlangs opgelicht voor 126,95 voor een hue set !
Jah zeker MP voor de win..
Jep, de Hue sets zijn behoorlijk populair bij oplichters. Laatst een bod gedaan van 200 euro voor de starterskit en 2 extra Hue lampen. Was naast de deur (Groningen) dus wilde het graag ophalen. Direct een belletje terug, ophalen werd een beetje moeilijk want hij was net verhuisd naar Zeeland en vergeten zijn adres aan te passen. |:( Direct opgehangen, bekende oplichterstruc.

Erge is dat deze aanbieders door het hele land adverteert en op heel veel accounts die al 7-9 jaar actief zijn. Dus niet de standaard 1 dag actief op marktplaats (en helaas ook steeds vaker op tweakers) aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89

Patrick89

frankpaul1 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 08:32:
[...]

Jep, de Hue sets zijn behoorlijk populair bij oplichters. Laatst een bod gedaan van 200 euro voor de starterskit en 2 extra Hue lampen. Was naast de deur dus wilde het graag ophalen. Direct een belletje terug, ophalen werd een beetje moeilijk want hij was net verhuisd naar Zeeland en vergeten zijn adres aan te passen. |:( Direct opgehangen, bekende oplichterstruc.

Erge is dat deze aanbieder door het hele land adverteert en op heel veel accounts die al 7-9 jaar actief zijn. Dus niet de standaard 1 dag actief op marktplaats (en helaas ook steeds vaker op tweakers) aanbieders.
Deze ook : eigen gemaakte foto's, 3 jaar actief, aan de telefoon antwoorde hij gewoon, netjes uitleggen waarom hij hem verkocht. Na paar dagen toch maar Iban nr controleren xD

En ja hoor me N. Stiffers
http://www.opgelichtopint.../YaBB.pl?num=1324307947/0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-10 20:37
Heeft iemand al Philips Hue Black Friday deals kunnen vinden?

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
diotav schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 09:37:
Heeft iemand al Philips Hue Black Friday deals kunnen vinden?
Bij MyCom €7.50 korting met BFH2014
Pagina: 1 ... 40 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.