Pusherman_ schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 09:57:
Ik heb eindelijk een hue lightstrip gekocht, met het doel om de controller te gebruiken om mijn 5 meter Quintezz RGB Ledstrip ( 300x EPISTAR RGB SMD LED (60 / m) 5050 3-chip) aan te sturen.
Dit heb ik gedaan, zoals nlecaude dit ook heeft gedaan in dit topic:
http://www.everyhue.com/v...o-or-more-lightstrips-/p1- voeding en controller van Hue ledstrip gebruiken
- deze verbinding met deze RGB amp: http://www.dx.com/p/144w-...-strip-light-dc-12v-73695 (die gebruikt nlecaude ook)
- de RGB amp voeden met een 12v voeding
- op de RGB amp de 5 meter RGB Quintezz Ledstrip aansluiten.
Het werkt, ik krijg er licht uit en het is te bedienen met de Livingcolors controller en app. Echter de kleurweergave klopt niet. Ik heb ook al geprobeerd om de RGB draadjes om te wisselen, voor het geval het in de controller verkeerd zit geschakeld ofzo, maar dit lost het niet op.
Als ik ze normaal aansluit, heb ik rood goed, maar blauw en groen omgedraaid. Als ik die omwissel dan heb ik alleen rood en blauw. Als ik wat andere willekeurige volgorden probeer komt het ook nooit goed.
Zou het aan de RGB amplifier liggen?
Het rare vind ik, ik doe het exact zoals nlecaude... Helaas kan ik met geen manier inloggen op het everhue forum om daar om advies te vragen. Hopelijk heeft 1 van jullie een goede tip.
Ik ben hier weer mee verder gegaan. Voor de zekerheid nog een amplifier besteld om uit te sluiten dat ik een maandagochtend model had ontvangen.
Helaas na het aansluiten weer hetzelfde probleem. Ditmaal kon ik geen rood maken.
Uiteindelijk groen en rood omgedraaid op de amplifier en toen werkte het!
Maar.... nadat ik de hele bedrading weer netjes had weggewerkt achter m'n afzuigkap en kastjes etc. weer hetzelfde probleem, weer geen rood.
Technische vriend van me gaf als mogelijke oorzaak dat het een voltage probleem is, omdat rood het laagste voltage gebruikt en de Philips driver dan qua voltage waarschijnlijk niet laag genoeg gaat.
Ik baalde er van en had zoiets van zoek het maar uit... dag niet naar omgekeken en de volgende dag zet ik hem weer aan en ja hoor.. Oranje! dus dan moet rood het ook doen.. en sindsdien werkt het al 3 dagen wel gewoon goed. Dus wat het probleem nou was, geen idee? maar ik blijf er voorlopig gewoon van af en ben super blij dat het werkt!
Nu lijkt me dit dus ook een vette oplossing voor in de tuin ofzo. Leuk project voor van het voorjaar en even kijken hoe het waterdicht gemaakt kan worden!
excuus voor 2 posts, had ook in 1 gekund...