[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.177 views

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-10 16:46
Wat ik nog niet helemaal begrijp van de tap, wat ik ervan heb begrepen is dat wanneer je de 3 kleine knoppen indrukt, de grote knop meegaat en dit voor de kinetische energie-opwekking zorgt.
Maar als ik de module in een peha enocean frame stop, dan zijn de 4 knoppen los van elkaar in te drukken. Is er dan wel kinetische energie aanweizg?
Waarom moet bij de tap de grote knop altijd mee naar beneden en bij een peha-wipper niet?

• deBennie

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
deBennie schreef op donderdag 20 november 2014 @ 22:18:
Wat ik nog niet helemaal begrijp van de tap, wat ik ervan heb begrepen is dat wanneer je de 3 kleine knoppen indrukt, de grote knop meegaat en dit voor de kinetische energie-opwekking zorgt.
Maar als ik de module in een peha enocean frame stop, dan zijn de 4 knoppen los van elkaar in te drukken. Is er dan wel kinetische energie aanweizg?
Waarom moet bij de tap de grote knop altijd mee naar beneden en bij een peha-wipper niet?
Het design van de schakelaar is anders waardoor je altijd de "kinetische henel" indrukt. Maak maar eens een tap open dan zie je hoe de enocean module werkt.

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
deBennie schreef op donderdag 20 november 2014 @ 22:18:
Dat is nu precies het probleem van de Hue Tap. De grote knop hoort namelijk helemaal niet mee te gaan. Sinds ik de peha-wipper heb, heb ik geen 1 keer meer misgeklikt of opnieuw hoeven te klikken :D

Edit: oh, misschien heb ik het verkeerd begrepen nu ik Blueone zijn reply zie. Excuses. Maar in elk geval werkt de peha goed.

[ Voor 7% gewijzigd door RobV op 20-11-2014 22:34 ]

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

• Wizardtm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-10 12:41

Wizardtm

>>> H20 <<<

Die PEHA-wipper moesten ze maar eens 3 scannen, printen en op de markt brengen :-) Of natuurlijk een slimme fabrikant die een upgrade kit voor de tap's op de markt brengt....

Heb nu zelf net een starterskit op de kop getikt en loop nu tegen het "waf" probleem aan. We vinden het beiden fantastisch spul maar het ontbreken van een knappe wandschakel optie gaat ons tegenhouden om meer dan alleen de starterskit te kopen.

Wellicht zou het hobby project ( met een remote en een kaku schakelaar ) nog een optie zijn maar daar zit je dan weer te hannessen met batterijen, iets waar ik ook niet op zit te wachten.

Werken? Dat doe ik morgen wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:44
Voor diegene die nog op zoek zijn naar een Hue Lux Startpakket, deze is nog met 20% korting verkrijgbaar bij de Praxis, dus nu € 80,-:

https://www.praxis.nl/ver...s-hue-startpakket/5371916

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:37

Trebbors

Failure is no option!

eew schreef op donderdag 20 november 2014 @ 16:16:
Heb je gedacht aan OSRAM lightify GU10 spots? Deze lijken grotendeels compatibel te zijn met Philps hue en lijken als je geen gekleurd licht nodig hebt voor 35 euro per stuk een veel betere optie dan Philips Hue GU10's. Deze zijn ook van kleurtemperatuur te veranderen.

Als ik mijn huidige Hue set aan de praat krijg koop ik denk ik 1 hue GU10 en twee van deze dingen voor mijn keuken. Ik heb daar momenteel niet dimbare Ikea led's, dus ik zou niet kunnen vertellen hoe ze het doen in verhouding tot andere dimbare spots.
Bedankt voor de tip, kleurtemp is eigenlijk ook voldoende ja.

Met een Hue of OSRAM is een Philips Masterled Dimtone dus wel prima na te bootsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:32
Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2014 @ 21:26:
[...]

Ik snap niet helemaal wat de meerwaarde is zonder zendermodule. Het is dan een gewone schakelaar, zoals er wel meer zijn. Neem dan bijvoorbeeld een KlikAanKlikUit en gebruik daar de schakelkontakten van. Of laat alles via KaKu lopen, maar dan is er meer voor nodig (b.v. RaspberryPI).
In de Tap zit een soortgelijke schakel/zendmodule om kontakt te maken met de bridge.
Het probleem is echter dat de getoonde module niet compatibel is met Hue.

Of gaat het jou om het inbouwen van een tap module en heb je alleen het frame en plastic nodig? (dure oplossing!)
Misschien een dure oplossing maar wel eentje die gewoon op een goede manier werkt en waar je zo goed als geen technische kennis voor nodig hebt. Dit in combinatie met de hue tap die in de app wordt herkend erg handig in het gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-10 18:48
Wizardtm schreef op donderdag 20 november 2014 @ 23:58:

Heb nu zelf net een starterskit op de kop getikt en loop nu tegen het "waf" probleem aan. We vinden het beiden fantastisch spul maar het ontbreken van een knappe wandschakel optie gaat ons tegenhouden om meer dan alleen de starterskit te kopen.
Wandschakelaars zijn natuurlijk fantastisch, maar ook een dure oplossing.

Ik adviseer iedereen hier die graag een fysieke schakelaar wilt om een 'oude' Living Colors ergens op de kop te tikken waar een remote bij zit. Deze kun je overal neerleggen en je favoriete scenes in bewaren.

Afbeeldingslocatie: http://licht-stunter.nl/wp-content/uploads/2013/01/afstandsbediening_philips_livingcolors_met_smartlink.jpg

Je hebt er dan ook nog een leuke lamp bij. Enige nadeel t.o.v. de tap is dat er batterijen in moeten, maar die gaan ook een paar jaar mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
Hier kun je die remote rechtstreeks bij Philips kopen voor iets van 23 Euro.
http://philips.e-shoppers...0078656&CatalogueID=10376

Werkt ideaal voor erbij. Gebruik m elke dag.

[ Voor 18% gewijzigd door hondapower op 21-11-2014 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Trebbors schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 08:21:
[...]

Bedankt voor de tip, kleurtemp is eigenlijk ook voldoende ja.

Met een Hue of OSRAM is een Philips Masterled Dimtone dus wel prima na te bootsen?
Ik weet het niet, maar het zal mij verbazen als deze slecht licht produceren. Ik heb gisteren twee Phlips Hue lampen in mijn slaapkamerlamp gedraaid, maar door een defecte voeding de bridgen nog niet aan de praat. Wat mij direct opviel was hoe mooi licht ze zelfs geven op hun standaard stand. Mijn Ikea led in de gang is nu lichtgroen, dus die moet ook vervangen worden.

Let er wel op dat als je deze dingen aanschaft je een zigbee bridge nodig hebt. Je kan dus of een set van Osram kopen of ergens een Hue bridge op de kop tikken. Ik weet niet hoe die bridge van Osram functioneert (maar hij is in ieder geval een stuk slechter ondersteunt). ik weet wel dat er op Reddit iemand is die die Osram's met hue aan de praat gekregen heeft, ze schijnen alleen niet makkelijk uit te willen, maar ik weet niet of dat in de Hue app of in de hardware zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Volgens mij ben ik er (redelijk) uit.
De Eikon Evo serie van Vimar heeft enkele wandschakelaars die geschikt zijn voor de Enocean PTM200 module.
Eikon Evo wordt geleverd/geproduceerd door Vimar.

Ik kom dan uit op de volgende onderdelen:
Eikon Evo 21507.B montageplaat
Eikon Evo 20506.B knoppen
Of
Eikon Evo 14506 knoppen

Zie deze PDF's voor meer info:
http://download.vimar.com...MENT/49400228B0.33032.pdf pagina 5

Ik heb een firma gevonden die het zooitje kan regelen: http://www.geuken.nl/company.htm
Heb zojuist telefonisch contact gehad, de levertijd is ongeveer 3-4 weken (de fabriek sluit met kerst) en er is een toeslag van 5 euro voor het openmaken van de verpakking voor het leveren van het aantal stuks minder dan dat er in de verpakking zit.

Nu blijft dit alles toch nog wel een gok en een buiten-frame heb ik nog niet gevonden.

Maar opzicht lijkt het me dat je klaar bent met alleen het Eikon Evo 21507.B?

Of zie bv ook:

Afbeeldingslocatie: http://www.trio2sys.fr/produits/interrupteur-eikon-eclate_original.jpg?PHPSESSID=c0c9e9137975ee19b7c5a12f60eb7525

http://www.trio2sys.fr/em...37975ee19b7c5a12f60eb7525

[ Voor 9% gewijzigd door deBennie op 21-11-2014 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Dit zijn weer volledige units:

http://www.elektroshop.nl...lder-wit-glanzend-nl.html
http://www.amazon.de/Elta...rds=ft4-wg#productDetails
http://www.amazon.de/Elta...2963&sr=1-8&keywords=FT55
http://www.elektroshop.nl...loos-wit-glanzend-nl.html (wordt ook geleverd met dubbele wip)

Hier een PDF van de Eltako FT55:
http://www.eltako.com/fil...T55_FT4_30000700-2_nl.pdf

Staat ook in beschreven hoe je de wippers los kan halen en hoe je 'm met schroeven vast kunt zetten.
Dus dan neem ik aan dat je de enocean unit eruit kunt halen en kunt verwisselen voor de Philips tap unit..

[ Voor 54% gewijzigd door deBennie op 21-11-2014 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-10 11:48
En dan zoek ik nu dus weer zo'n mogelijkheid, maar dan waarbij het een raampje voor meerdere modules is, dan kan je die netjes naast een stopcontact etc. zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
deBennie schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 10:41:
Dit zijn weer volledige units:

http://www.elektroshop.nl...lder-wit-glanzend-nl.html
http://www.amazon.de/Elta...rds=ft4-wg#productDetails
http://www.amazon.de/Elta...2963&sr=1-8&keywords=FT55
http://www.elektroshop.nl...loos-wit-glanzend-nl.html (wordt ook geleverd met dubbele wip)

Hier een PDF van de Eltako FT55:
http://www.eltako.com/fil...T55_FT4_30000700-2_nl.pdf

Staat ook in beschreven hoe je de wippers los kan halen en hoe je 'm met schroeven vast kunt zetten.
Dus dan neem ik aan dat je de enocean unit eruit kunt halen en kunt verwisselen voor de Philips tap unit..
Dat is exact dezelfde module waar iemand anders je op de vorige pagina op wees. Leuk dat je dit ook probeert uit te zoeken maar een beetje jammer dat je met iets aankomt waar iemand jou nog geen dag geleden op heeft gewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
@TranceSetter;
Als je 2 posts boven je kijkt zie je een voorbeeld die je volgens mij met elk raam kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
la_fusion schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 11:12:
[...]

Dat is exact dezelfde module waar iemand anders je op de vorige pagina op wees. Leuk dat je dit ook probeert uit te zoeken maar een beetje jammer dat je met iets aankomt waar iemand jou nog geen dag geleden op heeft gewezen.
Ja, dat ben ik zelf zie ik :o
Mwa, ik zat gewoon linkjes te zoeken naar shops met dergelijke modules en dacht, ik gooi die linkjes hier neer.
Sorry, in al mn enthousiastme en zoekpogingen was ik vergeten dat ik die Eltako al gepost had.
Ben ook nog niet zo heel thuis in dit wereldje, maar zal proberen me wat meer in te lezen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adekka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-06 17:01
@deBennie, je bent gewoon lekker enthousiast en goed bezig. Keep up the work. Het is nl niet eenvoudig om de juiste info te vinden tussen de traditionele wereld en de Hue wereld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
paul-s83 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 00:03:
Voor diegene die nog op zoek zijn naar een Hue Lux Startpakket, deze is nog met 20% korting verkrijgbaar bij de Praxis, dus nu € 80,-:

https://www.praxis.nl/ver...s-hue-startpakket/5371916
Losse lampen zijn ook met 20% korting te kopen bij de Praxis (net gebeld :) )
Adekka schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 11:28:
@deBennie, je bent gewoon lekker enthousiast en goed bezig. Keep up the work. Het is nl niet eenvoudig om de juiste info te vinden tussen de traditionele wereld en de Hue wereld ;)
Thx, ik blijf speuren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
wellicht de info over de raampjes en tap onderdelen opnemen in de OP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:34

Ethirty

Who...me?

Zo even langs kantoor om mijn Hue op te halen, die is daar gister door Amazon bezorgd :)

Nu nog even bedenken waar ik die hub ga laten. Ernstig gebrek aan stopcontacten in de meterkast :P

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01:36
[b][message=43279519,noline]

Losse lampen zijn ook met 20% korting te kopen bij de Praxis (net gebeld :) )
Helaas in Arnhem en omgeving overal uitverkocht, zelf wel Lux startersset gehaald met 20% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
peptalk schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 12:44:
[...]

Helaas in Arnhem en omgeving overal uitverkocht, zelf wel Lux startersset gehaald met 20% korting.
Hier in de omgeving staat de voorraad indicatie op 'lage voorraad', maar dan bestellen ze 'm gewoon en kun je 'm afhalen zodra de voorraad weer op peil is. (telefonisch nagevraagd) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
deBennie schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 11:25:
[...]
Ja, dat ben ik zelf zie ik :o
Mwa, ik zat gewoon linkjes te zoeken naar shops met dergelijke modules en dacht, ik gooi die linkjes hier neer.
Sorry, in al mn enthousiastme en zoekpogingen was ik vergeten dat ik die Eltako al gepost had.
Ben ook nog niet zo heel thuis in dit wereldje, maar zal proberen me wat meer in te lezen B)
Precies! Trek je er maar niets van aan. Ben blij met alle informatie die je post en vind het prima mocht dit een keertje dubbel zijn. :P Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Hmmz, de Praxis (Zwolle) belde net, de losse Hue lamp is niet op voorraad en zal ook niet meer leverbaar worden.
Mn order is dus geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Verrek, ik weet niet of ik nou iets nieuws ontdek, maar aangezien er meerdere vragen zijn geweest over het groeperen van lampen: als je naar het menu lights gaat - waar je lampen individueel kan instellen - en vervolgens een lamp bovenop de marker van een andere lamp sleept, dan maakt de app er een groep van :D

Nu kan je lekker makkelijk alle lampen in de groep exact dezelfde kleur en sterkte geven.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:45
Gooi er eens een living colors bij ;) dan gaat ie niet meer helemaal goed. Maar alleen lampen van hetzelfde type groeperen gaat prima op deze manier.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 19:27
Vanavond even naar de Praxis geweest bij mij in de buurt, en ja er lagen nog 3 lux lampjes. Ik dacht meenemen, 20% korting erop, toch 18 eurootjes....op 90 euro aanschaf. Wat blijkt....zegt de dame...ehem das toch de 2 voor 1 actie? Ik heel blond...ja..dat klopt!
Oh en u heeft ook nog een 20% kortingsbon uit de folder? Yep, zei ik dat klopt ook! Dan gaat er op de 3 producten nog 20% extra af, mijnheer. Na flink wat tegengesputter van de kassa , die stug aangaf dat deze combi van acties echt niet kon, toch weggelopen met 3 lux lampen voor.....47,99 euries totaal!! :-) :-) Nice way to start THE weekend !! O-) O-) O-) O-) _/-\o_ :P

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Heel plezierig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtueleeric
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 17:41
Gisteren hier bij de Praxis de Lux lampen meegekregen op de 3 = 2 actie. Alles werkt inderdaad prima maar kan de Lux niet groeperen en de LW staan er ook niet meer ... Asjemenou!?
Begrijp ik het nou goed dat dat bij meerdere soorten lampen gebeurt of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
ik heb Lux + Hue lampen op dezelfde Scene zitten dus het zou moeten werken. Ik kan even niet bedenken wat LW lampen zijn, maar dat ligt aan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hue/Lux, LW en LC, alles werkt samen, dus je hebt waarschijnlijk iets verkeerd gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000

Trebbors

Failure is no option!

Is er tussen al de ervaringsdeskundigheid hier iemand die me kan vertellen of een dimtone te evenaren is met een Hue? :-)

Ook zie ik dat de dimtones een gigantisch koellichaam hebben en een Hue gu10 niet. Weet iemand van jullie waarom dat zo is?

[ Voor 36% gewijzigd door Trebbors op 21-11-2014 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:00

Nicap

Tsssk....

hondapower schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 09:04:
Hier kun je die remote rechtstreeks bij Philips kopen voor iets van 23 Euro.
http://philips.e-shoppers...0078656&CatalogueID=10376

Werkt ideaal voor erbij. Gebruik m elke dag.
Deze werkt ook gewoon met de Hue Lux? Dan de 1, 2 en 3 knoppen bedoel ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
Nicap schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 22:10:
[...]

Me wanna know as well..

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen probleem, maar die kleurenring zal niet werken zoals bedoelt natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
Kun je ook de fade toetsen gebruiken?

Edit: never mind, al besteld... Raak ze anders ongetwijfeld wel weer kwijt.

[ Voor 51% gewijzigd door mistercage op 21-11-2014 23:41 . Reden: Reeds besteld ]

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbitter
  • Registratie: Mei 2012
Nicap schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 22:10:
[...]

Het plaatje is niet heel duidelijk op die pagina, maar ik hoop dat je weet dat er maar twee preset-knoppen op zitten? De knoppen zijn wel fysiek bij deze generatie, wat ik persoonlijk prettiger vind dan touch-knoppen. De touch-remotes hadden 3 presets en je kon door de lampen 'bladeren' (dus: uit alle gekoppelde lampen er één kiezen om aan te passen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

mbitter schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 12:35:
[...]

Het plaatje is niet heel duidelijk op die pagina, maar ik hoop dat je weet dat er maar twee preset-knoppen op zitten? De knoppen zijn wel fysiek bij deze generatie, wat ik persoonlijk prettiger vind dan touch-knoppen. De touch-remotes hadden 3 presets en je kon door de lampen 'bladeren' (dus: uit alle gekoppelde lampen er één kiezen om aan te passen).
Ik had idd het eerdere plaatje in mijn hoofd waar 3 "knoppen" op zitten. Maar 2 is voldoende. Ik had hem al besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Laatst online: 22:42
Ik zelf kon de lampen in Arnhem ook niet vinden.

Je hebt nu op praxis.nl 25% korting na 18:00 uur. Je kan dus alsnog 3 hux lampen kopen alleen kosten deze dan gezamenlijk € 67,48. Het blijft een besparing.

https://www.praxis.nl/ver...hue-led-lichtbron/5372017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren 2 HUE lampen gekocht ik heb alleen problemen met de lampen.
Beide lampen maken een ontzettend hard (en dus irritant) zoomend (buzzing) sound. Éen lamp maakt een harder geluid dan de ander. Ik heb geprobeerd ze in andere lampen te plaatsen maar hetzelfde geluid blijft. Ook zitten er geen dimmers o.i.d. tussen.

Iemand enig idee hoe dit is op te lossen?

Verder werkt het systeem perfect. Mocht bovenstaande niet op te lossen zijn dan moet ik het helaas retourneren :|

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2014 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
Verwijderd schreef op zondag 23 november 2014 @ 10:09:
Beide lampen maken een ontzettend hard (en dus irritant) zoomend (buzzing) sound. Éen lamp maakt een harder geluid dan de ander. Ik heb geprobeerd ze in andere lampen te plaatsen maar hetzelfde geluid blijft. Ook zitten er geen dimmers o.i.d. tussen.

Verder werkt het systeem perfect. Mocht bovenstaande niet op te lossen zijn dan moet ik het helaas retourneren :|
Mijn advies is omruilen voor twee andere lampen. In t verleden heb ik dit ook gehad met een gekleurde huelamp. Vrij kort erna gaf hij de geest. Philips doet aan 2 jaar garantie dus dat is niet t probleem. De winkel dient ze gewoon te kunnen omruilen voor je, hoef je t omruilproces ook niet in.. ;)

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)

Dat hoort inderdaad niet, ik zou terug gaan naar de winkel danwel bellen met philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Ik heb sinds enkele dagen de Hue GU10 starterspakket. Deze spots heb ik in de keuken gemonteerd boven de wastafel. Kan er mooi vanuit de woonkamer naar kijken. Installatie is echt een eitje, dit hebben ze goed voor elkaar.

Ik beschik ook over een Homewizard dus kan deze ook hier mooi voor gebruiken i.c.m. acties en scenes.

Tegen de verkoper had ik gemeld rustig aan te beginnen echter na 3 dagen begint het alweer te kriebelen om een Bloom of iets anders te halen. Was dit bij jullie ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:46
Even een schaamteloze crosspost uit het aanbiedingentopic aangezien er hier ook misschien iemand blij van wordt! ;)

Zojuist bij Amazon.de de Philips Hue Bloom lampen voor een leuk prijsje kunnen bestellen: 58,58 euro per stuk in plaats van 79,95. 8)

pricewatch: Philips Hue Living Colors Bloom Wit

(Nu bij Art & Craft ook ietwat afgeprijsd, maar dit was beter).

Laat maar, nu, paar minuten later, staat hij gewoon weer voor 79 euro op de site... @Neefdave: sorry. Was goed bedoeld! :P

[ Voor 17% gewijzigd door coyote1980 op 23-11-2014 12:27 ]

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Je helpt mij niet echt @coyote1980 haha.
En het gaat behoorlijk snel. Had nog geen account daar en stond er 1 voor € 48,00 excl. verzendkosten. In de tijd dat ik een account moest aanmaken was die al weer weg. Ga het even in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Laatst online: 17-09 10:58
mistercage schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 22:27:
Kun je ook de fade toetsen gebruiken?

Edit: never mind, al besteld... Raak ze anders ongetwijfeld wel weer kwijt.
Ik heb hier Hue GU10 en Hue E27 en LW dimmers.
Deze werken allemaal met de afstandsbediening. Alle knoppen werken en ook het draaiwieltje (heel handig).
Alleen gaat natuurlijk de LW dimmer niet mee in de kleuren, alleen feller/zwakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Neefdave schreef op zondag 23 november 2014 @ 12:25:
Je helpt mij niet echt @coyote1980 haha.
En het gaat behoorlijk snel. Had nog geen account daar en stond er 1 voor € 48,00 excl. verzendkosten. In de tijd dat ik een account moest aanmaken was die al weer weg. Ga het even in de gaten houden.
Er zijn regelmatig scherpe aanbiedingen te vinden op het web, deze kwam 24 oktober nog voorbij als 1 dagsvlieg. :)
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/izs5t3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
BenEco schreef op zondag 23 november 2014 @ 12:49:
[...]
Er zijn regelmatig scherpe aanbiedingen te vinden op het web, deze kwam 24 oktober nog voorbij als 1 dagsvlieg. :)
Dat zijn de oude lampen, niet de nieuwe "friends of Hue" lampen. Die nieuwe generatie (LightLink protocol ipv het oude SmartLink protocol) is (vooralsnog) meestal alleen voor de volle mep te krijgen (of met een tientje korting, als je een kortingscode bemachtigd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

deBennie schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 15:57:
Hmmz, de Praxis (Zwolle) belde net, de losse Hue lamp is niet op voorraad en zal ook niet meer leverbaar worden.
Mn order is dus geannuleerd.
Huh, betekent dit dat ze niet meer gemaakt worden. Dat zou wel heel erg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
eew schreef op zondag 23 november 2014 @ 16:54:
[...]Huh, betekent dit dat ze niet meer gemaakt worden. Dat zou wel heel erg zijn.
Ja of die praxis gaat ze niet meer verkopen... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online
coyote1980 schreef op zondag 23 november 2014 @ 13:11:
[...]

Dat zijn de oude lampen, niet de nieuwe "friends of Hue" lampen. Die nieuwe generatie (LightLink protocol ipv het oude SmartLink protocol) is (vooralsnog) meestal alleen voor de volle mep te krijgen (of met een tientje korting, als je een kortingscode bemachtigd).
Ok, maar wat kan die nieuwe "friend of Hue" dan meer dan de "oude" lamp met SmartLink protocol?
Merk hier geen verschil en heb van alle types wel eentje in mijn Hue netwerk zitten, ze werken allemaal hetzelfde. :), enigste verschil is dan de hogere aanschafprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
eew schreef op zondag 23 november 2014 @ 16:54:
[...]

Huh, betekent dit dat ze niet meer gemaakt worden. Dat zou wel heel erg zijn.
Nee, enkel bij de Praxis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocky
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Beide lampen maken een ontzettend hard (en dus irritant) zoomend (buzzing) sound. Éen lamp maakt een harder geluid dan de ander.
Dit is precies de reden waarom ik nog geen Hue lampen heb gekocht. Ik zou ze graag willen aanschaffen, maar heb zo vaak gelezen dat de hue lampen een zoemend/piepend geluid maken (ook als ze uitgeschakeld zijn) dat ik de aankoop nog even heb uitgesteld.

Portugese Wijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Vandaag onverwachts na 1,5 jaar hier te wonen een eettafel lamp gekocht. Vriendin wilde helaas geen witte stoffen kappen dus voor grijs gegaan.

Een Hue lamp er gedaan maar dus heeft geen last van de verschijnselen die jullie noemen.
Helaas was er maar 1 lamp op voorraad, andere is besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Wie heeft er een Hue(lux) in zijn/haar plaffoniere? En welke plaffoniere is dat dan? Ik heb hier vrij standaard plaffonieres hangen, maar in geeneen past een Hue Lux :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Nicap schreef op zondag 23 november 2014 @ 22:10:
Wie heeft er een Hue(lux) in zijn/haar plaffoniere? En welke plaffoniere is dat dan? Ik heb hier vrij standaard plaffonieres hangen, maar in geeneen past een Hue Lux :-(
Gaat het om de fitting of over de afmeting van de lamp? Fotootjes doen wonderen, ik kan me namelijk (als woonbarbaar) niet veel voorstellen bij een plaffoniere.

[ Voor 6% gewijzigd door RobV op 23-11-2014 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
BenEco schreef op zondag 23 november 2014 @ 18:09:
[...]

Ok, maar wat kan die nieuwe "friend of Hue" dan meer dan de "oude" lamp met SmartLink protocol?
Merk hier geen verschil en heb van alle types wel eentje in mijn Hue netwerk zitten, ze werken allemaal hetzelfde. :), enigste verschil is dan de hogere aanschafprijs.
Ik heb geen idee, maar Philips hint op de mogelijkheid van firmware updates waardoor ze hopelijk meer toekomstbestendig zijn.

Voor de volle mep vind ik de friends of hue bloom een te groot prijsverschil hebben om bovenstaande te rechtvaardigen, maar toen ze even 58 euro waren vond ik het prijsverschil klein genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

RobV schreef op zondag 23 november 2014 @ 22:15:
[...]

Gaat het om de fitting of over de afmeting van de lamp? Fotootjes doen wonderen, ik kan me namelijk (als woonbarbaar) niet veel voorstellen bij een plaffoniere.
Zo'n standaard ding:

http://thelighthousexl.nl...d60ecc/6/1/6101011-12.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online
Heb zo 1 in de badkamer maar kreeg er geen Philips Hue of LW in. Past gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
spocky schreef op zondag 23 november 2014 @ 19:25:
[...]

Dit is precies de reden waarom ik nog geen Hue lampen heb gekocht. Ik zou ze graag willen aanschaffen, maar heb zo vaak gelezen dat de hue lampen een zoemend/piepend geluid maken (ook als ze uitgeschakeld zijn) dat ik de aankoop nog even heb uitgesteld.
De eerste en tweede batch lampen heeft hier wat last van en als je daarvoor contact met Philips over opneemt kun je ze gewoon omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ah. Nou weet ik het. Nee, dat zal niet gaan lukken ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-09 10:11
Wie weet welke lampen het beste meekleuren met ambilight (55pfs8109)? Ik heb er nu een livingcolors bloom naast staan maar deze geeft bij bepaalde kleuren veel meer kleur dan de tv. Ik vermoed omdat dit nog een eerste generatie bloom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 14:41

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

la_fusion schreef op maandag 24 november 2014 @ 08:30:
[...]

De eerste en tweede batch lampen heeft hier wat last van en als je daarvoor contact met Philips over opneemt kun je ze gewoon omruilen.
Ik heb ook diverse lampen die een zoemend/piepend geluid maken als deze uit staan. Vooral erg storend in de hanglamp boven de eettafel.
Heb deze iets van 2 maanden in bezit. Rechtstreeks gekocht bij Philips.
Kan ik controleren of ik de lampen uit een 1e, 2e of latere batch heb? Met bijv. het serienummer?

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Nicap schreef op zondag 23 november 2014 @ 22:10:
Ik heb er twee in dit geval van Ikea: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90196432/

Gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Martino-s schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:00:
[...]

Ik heb ook diverse lampen die een zoemend/piepend geluid maken als deze uit staan. Vooral erg storend in de hanglamp boven de eettafel.
Heb deze iets van 2 maanden in bezit. Rechtstreeks gekocht bij Philips.
Kan ik controleren of ik de lampen uit een 1e, 2e of latere batch heb? Met bijv. het serienummer?
Geen idee.. maar even contact opnemen met Philips is het makkelijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbitter
Z500 schreef op maandag 24 november 2014 @ 09:48:
Wie weet welke lampen het beste meekleuren met ambilight (55pfs8109)? Ik heb er nu een livingcolors bloom naast staan maar deze geeft bij bepaalde kleuren veel meer kleur dan de tv. Ik vermoed omdat dit nog een eerste generatie bloom is.
Zowel de Bloom als de LightStrips geven in ieder geval een stuk meer 'kleur', de Hues komen dicht in de buurt van Ambilight is mijn ervaring. De Iris heb ik nooit in actie gezien, misschien weet iemand hoe deze vergelijkt tot Hue? Hier ben ik ook wel benieuwd naar :)
[Edit] Hooglander1 wees me erop dat dit de variant met twee lampen is, die heb ik dus niet. Ik gok dat het onderstaande is.

Ik gebruik ook deze deze, maar dan in combinatie met Hues. Ook de 'oude' LivingWhites passen hier prima in. Ik kan me dan ook niet indenken dat Lux hier niet in past. Succes ermee!

[ Voor 52% gewijzigd door mbitter op 24-11-2014 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

mbitter schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:31:
[...]

Ik gebruik ook deze, maar dan in combinatie met Hues. Ook de 'oude' LivingWhites passen hier prima in. Ik kan me dan ook niet indenken dat Lux hier niet in past. Succes ermee!
Daar moeten dan ook twee lampen in, wat de lamp al meteen een stuk groter maakt.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Ik heb deze:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00251319/ in mijn hal en 2e slaapkamer (rommelhok) hangen. Ik gok dat ze daar niet in passen, maar ik kan het vanavond even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 11:07

LoneWolf

Just a Byte

coyote1980 schreef op zondag 23 november 2014 @ 12:14:
Even een schaamteloze crosspost uit het aanbiedingentopic aangezien er hier ook misschien iemand blij van wordt! ;)

Zojuist bij Amazon.de de Philips Hue Bloom lampen voor een leuk prijsje kunnen bestellen: 58,58 euro per stuk in plaats van 79,95. 8)

pricewatch: Philips Hue Living Colors Bloom Wit

(Nu bij Art & Craft ook ietwat afgeprijsd, maar dit was beter).

Laat maar, nu, paar minuten later, staat hij gewoon weer voor 79 euro op de site... @Neefdave: sorry. Was goed bedoeld! :P
Bij gamma nu in de aanbieding voor nog geen 64 euro..

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik heb net 3 LUX Lampen besteld. Ben erg benieuwd :) Ben wel benieuwd, is het makkelijk om de warme kleur van de Lux ook op de normale Hue lamp te krijgen?
Dat is niet de Hue versie toch?

[ Voor 62% gewijzigd door DennusB op 24-11-2014 12:00 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:45
Maar werkt wel samen :)

Ander vraagje, ik kijk nog wel eens op ebay.de, ik zag daar een Philips Conic Black welke voor per bod voor €96 euro wegging. Is er iets bijzonders met die Conics? Ik weet dat ze met de HUE werken maar volgens mij verschilt ie toch niet veel met de Aura en de Iris dat hij voor zo'n hoge prijs weggaat?

[ Voor 5% gewijzigd door Appie Heijn op 24-11-2014 12:48 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rk74
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-10 15:03
Bij de Praxis: Bijv. de Bloom voor 79,95, met kortingsbon https://www.praxis.nl/c/acties/kortingsbonnen 20% korting nu 64,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Verkopen ze überhaupt de bloom wel daar dan? Ik was laatst bij de Praxis en kon niks van Philips Hue vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:14
Appie Heijn schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:48:
Maar werkt wel samen :)

Ander vraagje, ik kijk nog wel eens op ebay.de, ik zag daar een Philips Conic Black welke voor per bod voor €96 euro wegging. Is er iets bijzonders met die Conics? Ik weet dat ze met de HUE werken maar volgens mij verschilt ie toch niet veel met de Aura en de Iris dat hij voor zo'n hoge prijs weggaat?
De Aura (de opvolger, zelfde vorm ongeveer) is 120 lumen, de Conic is 210 lumen. Daarom gaat die voor meer weg.... De Iris is ook 210 lumen maar andere vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:09

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

spocky schreef op zondag 23 november 2014 @ 19:25:
[...]

Ik heb 5 Hue lampen en ze werken allemaal nogsteeds zonder gepiep. Heb ze nu 8 maanden in bezit.
Dus zou denk ik inderdaad gaan om de oude batch lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rk74
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-10 15:03
Neefdave schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:27:
Verkopen ze überhaupt de bloom wel daar dan? Ik was laatst bij de Praxis en kon niks van Philips Hue vinden.
Het aanbod verschilt nogal per vestiging. Maar bij de megastores ga je zeker wat vinden.
Was zojuist nog bij Praxis Alkmaar, daar stonden ze bijv., ook ledslangen, taps etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
Dat zijn toch deze?

Bij Amazon.de een tientje goedkoper en incl. gratis bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmeer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 15:21
Als je bij de ING zit kan je het beste uit de rentepuntenwinkel een Bloom kopen voor 52,95! Heb ik twee maanden terug gekocht en werkt prima met HUE (wel koppelen via serienummer).
https://rentepunten.ing.nl/productdetails/6150713#54904

[ Voor 17% gewijzigd door sebasmeer op 24-11-2014 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
sebasmeer schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:41:
Als je bij de ING zit kan je het beste uit de rentepuntenwinkel een Bloom kopen voor 52,95! Heb ik twee maanden terug gekocht en werkt prima met HUE (wel koppelen via serienummer).
https://rentepunten.ing.nl/productdetails/6150713#54904
Leuke tip :) Net maar even gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
De Eltako FT55-wg is binnen.
Dit zijn de onderdelen:

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2iw0rd2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2yox20p.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2vuc3lk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/esuj5k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/15dbd7d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ook hier dus een overbodige EnOcean en daardoor dus dure oplossing?

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

eew schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:58:
Ik heb deze:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00251319/ in mijn hal en 2e slaapkamer (rommelhok) hangen. Ik gok dat ze daar niet in passen, maar ik kan het vanavond even proberen.
Dat zou heel erg mooi zijn. In al mijn versies(non Ikea) past het iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ethirty schreef op maandag 24 november 2014 @ 16:50:
Ook hier dus een overbodige EnOcean en daardoor dus dure oplossing?
Jep. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 16:17
Waah schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:27:
[...]

De Aura (de opvolger, zelfde vorm ongeveer) is 120 lumen, de Conic is 210 lumen. Daarom gaat die voor meer weg.... De Iris is ook 210 lumen maar andere vorm.
Die Conic moet op amazon anders wel 180 euro kosten, dat is toch veels te veel? Die zou toch ongeveer net zo duur moeten zijn als de Iris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Wat was je kwijt voor deze set? Ik was €48 + €4 kwijt (48 voor de plateen 4 voor het raampje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Afgerond 48 euro inclusief verzendkosten (6,95 euro) :)

Nu kijken of ik die losse ptm215 module op marktplaats kwijt kan...

Ik heb nog geen tap gekocht, dat doe ik as donderdag, maar vraag me af, kun je slechts 3 knoppen met de app instellen en is knop '1' altijd 'alles lampen uit'?
Of zijn alle 4 knoppen in te stellen?

[ Voor 71% gewijzigd door deBennie op 24-11-2014 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
deBennie schreef op maandag 24 november 2014 @ 19:43:
Afgerond 48 euro inclusief verzendkosten (6,95 euro) :)

Nu kijken of ik die losse ptm215 module op marktplaats kwijt kan...

Ik heb nog geen tap gekocht, dat doe ik as donderdag, maar vraag me af, kun je slechts 3 knoppen met de app instellen en is knop '1' altijd 'alles lampen uit'?
Of zijn alle 4 knoppen in te stellen?
mooie prijs!

ja, alle 4 de knoppen zijn apart in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
Nadat ik vorige week met een Hue Lux startpakket begonnen ben heb ik vandaag mijn Amazon E27 startpakket binnengekregen. Het was echt een getrut om die lampen te koppelen, tot ik doorhad dat de lamp 30 cm bij de bridge moet worden gehouden bij het koppelen. Ik heb ze met Hue Lamp Finder op de PC gekoppeld, maar als ik ze 30 cm bij de bridge vandaan houdt had het vast ook rechtstreeks vanuit de Hue app gewerkt neem ik aan.

Wat een briljante lampen. Ik kan niet wachten tot ik morgen/woensdag mijn 3 Hue Bloom lampen binnenkrijg! :D

Al een beetje lopen spelen met de themes, zo maar eens kijken naar een leuke disco-app ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Hue disco vind ik zelf toch wel het vetst.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ppus15HJ8504OgyFP0VD1rKe/full.jpg

In de loop van de tijd verder uitbreiden naar de woonkamer. Misschien dat ik ook iets ga doen i.c.m. Heuy. Wel vervelend overigens dat deze app Android only is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
RobV schreef op maandag 24 november 2014 @ 20:08:
[...]

mooie prijs!

ja, alle 4 de knoppen zijn apart in te stellen.
Maar de grote knop op de hue tap is toch 'alles uit'? Ook dat is dus aanpasbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Dat is de default ja, maar je kan alles zelf toekennen.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Laatst online: 30-09 17:41
Ik heb zojuist deze lamp besteld (http://www.ledlampendirec...dimbaar-vervangt-50w.html) ter vervanging van halogeen spots. Twijfel nog steeds of ik niet beter voor de Lux kan gaan, maar de bundelbreedte wordt denk ik een probleem. Kan iemand daar wat over zeggen wat de ervaring is. Wil geen 199,- uitgeven en dat het dan niet bevalt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Een Lux startsetje doet maar €80 bij de Praxis. Als je geen kleur hoeft is dat misschien een logischere stap op mee te beginnen?

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De wektijden zijn niet meer in te stellen in de Philips app sinds ik een upgrade heb gedaan naar Android Lollipop. Ze blijven staan op de actuele tijd. Het instellen via dat klokje vind ik ook geen verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbitter
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 00:40:
De wektijden zijn niet meer in te stellen in de Philips app sinds ik een upgrade heb gedaan naar Android Lollipop. Ze blijven staan op de actuele tijd. Het instellen via dat klokje vind ik ook geen verbetering.
Dit lijkt een bug te zijn, heb het even geprobeerd en kan de tijd inderdaad ook niet aanpassen. Gelukkig werk ik regelmatige tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Vanavond komen mijn 3 nieuwe Lux lampen binnen :D Dan gaan we al naar 6 Hue lampen in huis! Ben benieuwd naar de LUX'jes :) Hoeveel lampen hebben jullie ondertussen in huis allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippewit
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-04 01:23
Hoeveel lampen hebben jullie ondertussen in huis allemaal?
Dankzij de korting bij Amazon voor de Hue en de korting bij de Praxis voor de Hue Lux zitten wij intussen aan 6 Hue lampen en 8 Hue Lux lampen. Het volgende op het lijstje is een Hue tap, want m'n vrouw vindt het maar niks dat het enkel via een app kan, en doet dus de lampen altijd gewoon aan en uit met de schakelaar (en dus wit licht op volle kracht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Bevestiging: De e27 Hue lampen passen in deze van de Ikea:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00055691/

dit is wel het model waar 1 e27 lamp in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Pusherman_ schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 09:57:
Ik heb eindelijk een hue lightstrip gekocht, met het doel om de controller te gebruiken om mijn 5 meter Quintezz RGB Ledstrip ( 300x EPISTAR RGB SMD LED (60 / m) 5050 3-chip) aan te sturen.

Dit heb ik gedaan, zoals nlecaude dit ook heeft gedaan in dit topic:

http://www.everyhue.com/v...o-or-more-lightstrips-/p1
  1. voeding en controller van Hue ledstrip gebruiken
  2. deze verbinding met deze RGB amp: http://www.dx.com/p/144w-...-strip-light-dc-12v-73695 (die gebruikt nlecaude ook)
  3. de RGB amp voeden met een 12v voeding
  4. op de RGB amp de 5 meter RGB Quintezz Ledstrip aansluiten.
Het werkt, ik krijg er licht uit en het is te bedienen met de Livingcolors controller en app. Echter de kleurweergave klopt niet. Ik heb ook al geprobeerd om de RGB draadjes om te wisselen, voor het geval het in de controller verkeerd zit geschakeld ofzo, maar dit lost het niet op.

Als ik ze normaal aansluit, heb ik rood goed, maar blauw en groen omgedraaid. Als ik die omwissel dan heb ik alleen rood en blauw. Als ik wat andere willekeurige volgorden probeer komt het ook nooit goed.

Zou het aan de RGB amplifier liggen?

Het rare vind ik, ik doe het exact zoals nlecaude... Helaas kan ik met geen manier inloggen op het everhue forum om daar om advies te vragen. Hopelijk heeft 1 van jullie een goede tip.
Ik ben hier weer mee verder gegaan. Voor de zekerheid nog een amplifier besteld om uit te sluiten dat ik een maandagochtend model had ontvangen.

Helaas na het aansluiten weer hetzelfde probleem. Ditmaal kon ik geen rood maken.
Uiteindelijk groen en rood omgedraaid op de amplifier en toen werkte het!

Maar.... nadat ik de hele bedrading weer netjes had weggewerkt achter m'n afzuigkap en kastjes etc. weer hetzelfde probleem, weer geen rood.
Technische vriend van me gaf als mogelijke oorzaak dat het een voltage probleem is, omdat rood het laagste voltage gebruikt en de Philips driver dan qua voltage waarschijnlijk niet laag genoeg gaat.

Ik baalde er van en had zoiets van zoek het maar uit... dag niet naar omgekeken en de volgende dag zet ik hem weer aan en ja hoor.. Oranje! dus dan moet rood het ook doen.. en sindsdien werkt het al 3 dagen wel gewoon goed. Dus wat het probleem nou was, geen idee? maar ik blijf er voorlopig gewoon van af en ben super blij dat het werkt!

Nu lijkt me dit dus ook een vette oplossing voor in de tuin ofzo. Leuk project voor van het voorjaar en even kijken hoe het waterdicht gemaakt kan worden!

excuus voor 2 posts, had ook in 1 gekund... 8)7
Pagina: 1 ... 39 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.