[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.177 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 16 november 2014 @ 16:05:
Ik ben ook bij de Praxis geweest. Daar hield de manager echter het been stijf dat de actie "niet geldig was op lampen die met een app gedimd kunnen worden". Bovendien "hebben we ze een meter naar links gezet om duidelijk te maken dat ze niet bij de gang van de lichtbronnen horen." Wat een onzin. De manager bleef bij haar stuk, ook toen ik verwees naar dit forum en mensen die al lampen hadden opgehaald bij andere filialen. Volgens haar zaten er bij de andere Praxis filialen dan "alleen maar domme mensen die niet goed weten hoe acties werken". Ze besloot dat de discussie daarmee gesloten was en ging weg.
Wat een flauwekul zeg! Bij praxis Den Haag (bij Megastores) stonden ze gewoon in het pad met andere lampen (welke een special Hue schap). Als de lampen niet mee doen, dan moet je dat in de voorwaarden opnemen. Ik zou een klacht sturen naar het hoofdkantoor (met het risico dat we hier in het vervolg geen voordeeltje meer aan hebben omdat ze het door hebben)

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Of doen wat ze bij de MediaMarkt dan doen: gewoon de spullen een week uit het schap halen.

In Eindhoven stonden ze ook gewoon tussen de andere lampen, die smoes hadden ze niet kunnen gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zou eigenlijk een hue in mijn buitenlamp willen, maar ben bang dat die een strenge winter niet gaat overleven. Iemand ervaring met een hue in een buitenlamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
Foxke schreef op zondag 16 november 2014 @ 19:01:
Ik zou eigenlijk een hue in mijn buitenlamp willen, maar ben bang dat die een strenge winter niet gaat overleven. Iemand ervaring met een hue in een buitenlamp?
Ik heb sinds deze zomer 2 Hue Lux lampen in de tuin hangen (in een geschikt armatuur voor buiten). Gaat tot nog toe goed maar nog geen vorst gehad natuurlijk. Op deze pagina staat dat ze tussen de 0 en 35 graden kunnen gaan. Maar ik zie niet zo snel in waarom bij strenge vorst ze stuk zouden gaan, ik durf de gok te nemen dat ze er tegen kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:08

Ethirty

Who...me?

HBSVDK schreef op zondag 16 november 2014 @ 11:28:
Aanbieding hue:

http://www.amazon.de/gp/p...-21&ascsubtag=0a004li6hmr

Dit is wel fitting a60? Is dat niet t zelfde als e27?
Ik heb de indruk dat er eerdaags wel eens prijsdalingen kunnen komen op hue... Gezien er nooit aanbiedingen waren en nu ineens wel.
Nice, ik wilde hem toch al halen. Scheelt toch weer :D

Totale kosten zijn voor mij alleen 157,60 maar geen verzendkosten :?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ethirty schreef op zondag 16 november 2014 @ 22:59:
[...]

Nice, ik wilde hem toch al halen. Scheelt toch weer :D

Totale kosten zijn voor mij alleen 157,60 maar geen verzendkosten :?
Ik denk dat het €155 + €2,60 tolheffing is. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Tja, ik lig er ook niet wakker van ;)

Ik betaal nu 1% meer BTW, het komt uit het buitenland en nóg is het goedkoper dan de winkel hier op steenworp afstand :P

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aanbieding is al voorbij blijkbaar? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10 18:54
Ik heb op mn Tap nog een knop waar ik niks mee doe. Is het mogelijk om via een post/get een scene van mijn Fibaro Home Center te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-10 22:54
Ik wilde op marktplaats een Philips hue set overnemen van ene Gerard uit Emmen. Helaas bleek dit een oplichter te zijn. Zijn rekening nummer: NL38INGB0675261732. Jullie zijn gewaarschuwd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
martk2280 schreef op maandag 17 november 2014 @ 08:01:
Ik wilde op marktplaats een Philips hue set overnemen van ene Gerard uit Emmen. Helaas bleek dit een oplichter te zijn. Zijn rekening nummer: NL38INGB0675261732. Jullie zijn gewaarschuwd!!
Heb je een link/screenshot van de advertentie? Hoe kwam je erachter dat het een oplichter was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
Ik kwam erachter toen hij nadat ik het geld had overgemaakt nergens meer op reageerde. Ik ging googelen op z'n rekeningnummer (wat ik stom genoeg niet in eerste instantie al deed) en toen wist ik wel hoe laat het was. Hij heeft dit al veel vaker geflikt! Link van de advertentie :
http://www.marktplaats.nl...-nieuw-en-ongebruikt.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Laatst online: 06-10 11:58
Zelfde gezeur gehad een paar maanden terug, ook een Philips Hue set van iemand gekocht, alles gechecked op mijnpolitie.nl maar niks ontvangen. Achteraf bleek ook zijn rekening nummer via Google naar voren te komen (ander rekening nummer). Volgens mij wordt er flink wat opgelicht met die Philips Hue setjes!

Altijd eerst alles google'n, en als iemand in een ver oord woont moet je ook even twee keer nadenken (dat doen ze meestal expres omdat er dan een grote kans is dat mensen niet langs kunnen komen). En zo zijn er wel meer dingen die ik nu wel geleerd heb, maar ach, altijd achteraf he... :'(

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:53

Nicap

Tsssk....

Ipv opgelicht ben ik fijn geholpen door een meedenkend kassier bij de Praxis. In Meppel loopt de actie vanaf vandaag pas blijkt. Net 3 Hue Lux lampjes opgehaald. Medewerker zei in eerste instantie wel dat deze lampen niet meededen. Op mijn vraag of dit een lichtbron was moest hij toch toegeven dat hij aan de voorwaarden voldeed :-)
Ik denk dat de lampjes er wel doorheen gaan deze week. Al lagen er niet echt veel. Na mijn aankoop nog 2. Wellicht nog meer in het magazijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
Altijd heel vervelend zoiets.

Een tip: vraag eerst of je het af kan halen met direct contant betalen en als ze dan moeilijk gaan doen dat ze perse willen verzenden dan weet je dat het foute boel is.

Als ze zeggen dat afhalen geen probleem is dan weet je in ieder geval dat ze het apparaat hoogstwaarschijnlijk wel hebben en kun je alsnog vragen of ze het ook willen verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:46
martk2280 schreef op maandag 17 november 2014 @ 08:52:
Ik kwam erachter toen hij nadat ik het geld had overgemaakt nergens meer op reageerde. Ik ging googelen op z'n rekeningnummer (wat ik stom genoeg niet in eerste instantie al deed) en toen wist ik wel hoe laat het was. Hij heeft dit al veel vaker geflikt! Link van de advertentie :
http://www.marktplaats.nl...-nieuw-en-ongebruikt.html
Deze adverteerder is dezelfde oplichter dan: http://link.marktplaats.nl/m869828748

Ik kreeg zijn betaalgegevens en was gelukkig zo bijdehand om er even op te googlen. Zijn IBAN gaf meteen alarm, gelukkig dus voor ik geld overmaakte. Gaat dus inderdaad om IBAN NL38INGB0675261732 - ik heb de advertentie gerapporteerd.

Dus blijf uitkijken. Ik heb nu afgelopen weekend op Amazon Duitsland 2 setjes HUE besteld: 1 startset E27 en 1 startset GU10, samen voor 300 euro. En gewoon nieuw en rechtstreeks vanuit Amazon zelf, goedkoper dan MP en veiliger.

Via MP wel een Hue Lux startset gekocht afgelopen week voor 65 incl. verzenden, dat is gewoon goed gegaan en die hangt nu in de woonkamer :)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
Het gekke is dat hij wel vroeg wanneer ik het kwam afhalen.. Hij zag waarschijnlijk al dat ik niet in de buurt woonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Laatst online: 15-08 07:18
Je hebt wel aangifte gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
Ja, inmiddels wel. Niet dat het veel uit zal halen. De politie doet er niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:49
Weet iemand een goede (web)app voor de Philips Hue?
Ik heb namelijk nog een oude iPod Touch 1g hier liggen en die wil ik gaan gebruiken als secondaire schakelaar, maar helaas draait deze tot iOS 3.1.3.

Iemand die een oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 16:17
martk2280 schreef op maandag 17 november 2014 @ 12:45:
Ja, inmiddels wel. Niet dat het veel uit zal halen. De politie doet er niks mee.
Wat je kan doen is hem vertellen dat je inmiddels al zijn gegevens hebt weten te achterhalen en dat hij de keuze heeft of het geld terug te storten of dat je het geld komt halen, maar dan kom je niet alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Weet iemand wat er allemaal gebeurt kan zijn met die hue lampen in die outlet op marktplaats? Als ze verpakkingsschade hebben lijkt het een zeer goede deal. Maar valt bijvoorbeeld een jaar aanzetten in een showroom ook onder lichte gebruiksschade, want dan is het geen goed idee om ze te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
OmeAnne schreef op maandag 17 november 2014 @ 19:47:
[...]

Wat je kan doen is hem vertellen dat je inmiddels al zijn gegevens hebt weten te achterhalen en dat hij de keuze heeft of het geld terug te storten of dat je het geld komt halen, maar dan kom je niet alleen.
Ik ben ermee bezig om zo veel mogelijk gegevens van hem te verzamelen. Maar ik heb niet eens een e-mail adres van hem aangezien al het mailverkeer via marktplaats ging. Dus zal niet meevallen. Maar als ik zijn gegevens heb ga ik het zeker op die manier spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10 22:48
http://www.blokker.nl/nl/...=2014-11-18-dagaanbieding

volgens mij zijn er hier ook mensen die die led-strips gebruiken van HUE :+

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-10 13:05
Kun je deze eraan koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrenzo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-05-2024

rrenzo

Dit is geen friend of hue en is dus niet koppelbaar.
Bovendien deze ledjes staan zo ver van elkaar af dat WIT duidelijk GROEN + ROOD + BLAUW is; zelfs van 5 meter afstand...
Geen aanrader dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

rrenzo schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 10:03:
Dit is geen friend of hue en is dus niet koppelbaar.
Bovendien deze ledjes staan zo ver van elkaar af dat WIT duidelijk GROEN + ROOD + BLAUW is; zelfs van 5 meter afstand...
Geen aanrader dus...
Hoe kom je daar nou weer bij? Denk je dat 1 ledje maar 1 kleur is ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrenzo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-05-2024

rrenzo

Nicap schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 10:21:
[...]
Hoe kom je daar nou weer bij? Denk je dat 1 ledje maar 1 kleur is ofzo?
Je hebt gelijk; dat weet ik niet. Een vriend van mij had net een strip gekocht waarbij de afstand net zo groot was met maar 1 kleur per led was; het zag er niet uit. Misschien is deze wel RGB per led; maar voor het zelfde geld koop je een strip met veel meer ledjes. Ik had vorig jaar een Quintezz voor drie tientjes; via zo'n dagaanbiedingen site (5 meter; 300 leds).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:48
Pusherman_ schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 15:43:
Weet iemand of de XBMC Ambilight plugin ook werkt voor XBMC op android? of alleen voor de PC versie van XBMC?
Ik heb deze:

https://meethue.wordpress.com/category/xbmc/

inmiddels geprobeerd op mijn Minix Neo X8-H android mediabox.
Het amibilight gebeuren werkt niet helemaal. Als de film start, dan worden de lampen wel op een andere kleur gezet, maar hier blijven ze op staan. Ze veranderen niet mee met de kleuren van de tv.

Andere vraag:

Welke app gebruiken jullie om schema's te maken om lampen automatisch aan / uit te laten gaan als je op vakantie bent?

Ik heb het via Hue Pro (android) geprobeerd, maar dan kan je bv wel sunset als trigger geven, maar geen zelf opgegeven tijdstip. Dus ik kan ze wel aan laten gaan ,maar niet aangeven dat ze bv om 00:00 uit moeten...

[ Voor 24% gewijzigd door Pusherman_ op 18-11-2014 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan gebruik je beter IFTTT denk ik?

[ Voor 10% gewijzigd door Fire69 op 18-11-2014 14:21 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:49
Je kunt gewoon de Hue App gebruiken? Bij mij gaan de lampen altijd rond 16:00 aan en om 00:30 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 14:58
Pusherman_ schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 11:14:
[...]

Ik heb deze:

https://meethue.wordpress.com/category/xbmc/

inmiddels geprobeerd op mijn Minix Neo X8-H android mediabox.
Het amibilight gebeuren werkt niet helemaal. Als de film start, dan worden de lampen wel op een andere kleur gezet, maar hier blijven ze op staan. Ze veranderen niet mee met de kleuren van de tv.
Werkt bij mij prima, zij het dat er iets teveel vertraging zit om echt Ambilight echt mooi te laten zijn, wel leuk om mee te spelen. Heb hem inmiddels van Ambilight afgehaald en op "Theater" modus draaien. Worden de lampen mooi gedimd als ik een film ga kijken... (En dat werkt echt perfect)

[ Voor 19% gewijzigd door Tovenaar op 18-11-2014 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Pusherman_ schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 11:14:
[...]
Andere vraag:

Welke app gebruiken jullie om schema's te maken om lampen automatisch aan / uit te laten gaan als je op vakantie bent?

Ik heb het via Hue Pro (android) geprobeerd, maar dan kan je bv wel sunset als trigger geven, maar geen zelf opgegeven tijdstip. Dus ik kan ze wel aan laten gaan ,maar niet aangeven dat ze bv om 00:00 uit moeten...
Hier ook de standaard Hue app, werkt prima. dagelijks gelijkvloers 16.30 aan en 00.15 uit (+/- 30 min).
1e verdieping: 17.00 aan en 00.15 gezamenlijk uit met gelijkvloers. (+/- 30 min.)
Je kunt zelfs elke dag een andere kleur en/of tijd inschakelen als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 16:17
Wat hebben jullie de lichten nog laat aan! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Jij zet de lampen al uit voor je je ogen dicht doet? :P

Mail van Amazon: Meine sind unterwegs :)

Benieuwd of het gewoon een volwaardige nieuwe doos is, of refurbished spul. Het is toch een aanzienlijke korting en ik heb nog maar weinig gestunt met Hue prijzen gezien.

[ Voor 45% gewijzigd door Ethirty op 18-11-2014 16:12 ]

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Probleem met schema's met de standaard Hue app is dat je dus alleen scenes kan gebruiken en daar doet m'n Living Colors het weer niet mee. Ook wil ik zelf m'n kleur combo's kunnen kiezen en niet afhankelijk zijn van de sfeer foto's van Philips...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-10 11:48
Kun je dan niet iets als iConnectHue gebruiken oid? Daarbij kan je de kleuren precies kiezen en heb je de mogelijkheid om een soort van scenes aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Laatst online: 06-10 11:58
Ethirty schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:11:
Benieuwd of het gewoon een volwaardige nieuwe doos is, of refurbished spul. Het is toch een aanzienlijke korting en ik heb nog maar weinig gestunt met Hue prijzen gezien.
Ik heb dat nu al een paar keer voorbij zien komen, maar als je op bol.com is de producten erbij zoekt dan zie je ze daar zelfs afgebeeld staan in een kartonnen doosje i.p.v. een 'volwaardige nieuwe doos' oftewel zwart. Dus ik zit me zwaar af te vragen of je daaruit op kan maken of iets refurbished is of niet. Sowieso kan men dat toch niet zomaar verkopen zonder daar melding van te maken?

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pusherman_ schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:56:
Probleem met schema's met de standaard Hue app is dat je dus alleen scenes kan gebruiken en daar doet m'n Living Colors het weer niet mee. Ook wil ik zelf m'n kleur combo's kunnen kiezen en niet afhankelijk zijn van de sfeer foto's van Philips...
Je kan toch je eigen plaatjes/kleuren invoegen?
Living Colors heb ik geen ervaring mee; de Frends of Hue doen gewoon mee.
Hoewel die (RGB)kleuren weer iets anders zijn dan die van de Hue. Bij de Hue kan je niet zo goed blauw, groen of geel maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online
Pusherman_ schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:56:
Hier doen 5 living colors mee in de gekozen scenes dus dit zou moeten werken.
(of je moet een 1e generatie hebben dan werkt het niet. vanaf 2e generatie met Smartlink logo wel)

[ Voor 10% gewijzigd door BenEco op 18-11-2014 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-10 16:46
Gaat een Hue lamp bij het inschakelen van de stroom (dus niet via de app of tap) op de maximale stand?
Is er geen mogelijkheid om een hue lamp op -zeg maar- 50% lichtsterkte aan te zetten?
Ik bedoel dus aan zetten dmv het stroom erop te zetten dmv de conventionele wandschakelaar, niet via de app of tap..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
deBennie schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 21:09:
Gaat een Hue lamp bij het inschakelen van de stroom (dus niet via de app of tap) op de maximale stand?
Is er geen mogelijkheid om een hue lamp op -zeg maar- 50% lichtsterkte aan te zetten?
Ik bedoel dus aan zetten dmv het stroom erop te zetten dmv de conventionele wandschakelaar, niet via de app of tap..
De lamp gaat op maximale stand na een stroomonderbreking. Dit is gedaan uit veiligheidsoverwegingen (bijvoorbeeld brandweer/ambulance), dan gaat bij gebruik van de wandschakelaar gewoon het licht aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Owkay. Thx. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online
RobV schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 22:01:
[...]

De lamp gaat op maximale stand na een stroomonderbreking. Dit is gedaan uit veiligheidsoverwegingen (bijvoorbeeld brandweer/ambulance), dan gaat bij gebruik van de wandschakelaar gewoon het licht aan.
Als dat het argument zou zijn dan hadden ze gelijk ook wel een geheugen kunnen inbouwen om de laatst gebruikte lichtstand bij aan zetten te onthouden. Brandweer/ambulance blij maar de koper/consument ook.
2 vliegen in 1 klap. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Soepstengel schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 17:40:
[...]

Ik heb dat nu al een paar keer voorbij zien komen, maar als je op bol.com is de producten erbij zoekt dan zie je ze daar zelfs afgebeeld staan in een kartonnen doosje i.p.v. een 'volwaardige nieuwe doos' oftewel zwart. Dus ik zit me zwaar af te vragen of je daaruit op kan maken of iets refurbished is of niet. Sowieso kan men dat toch niet zomaar verkopen zonder daar melding van te maken?
Geen idee, maar ruim 20% korting op iets waar normaal geen gestunt is zet me gewoon aan het denken.
Een bulk box vs een retailbox maakt me niks uit. Dat zie je wel vaker online.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
BenEco schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 20:13:
[...]

Hier doen 5 living colors mee in de gekozen scenes dus dit zou moeten werken.
(of je moet een 1e generatie hebben dan werkt het niet. vanaf 2e generatie met Smartlink logo wel)
Heb een gen2 living colors. Ik ga het dus nog maar eens goed bekijken.
Toch vind ik het raar dat ik niet gewoon een kleur uit het spectrum kan kiezen en het alleen met een scene kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
https://color.adobe.com/b...kuler/color_wheel_730.png

Misschien helpt dat? Gewoon die foto als scene gebruiken. Bijna zelfde effect als een colorwheel rechtstreeks in de app :)
TranceSetter schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 17:21:
Kun je dan niet iets als iConnectHue gebruiken oid? Daarbij kan je de kleuren precies kiezen en heb je de mogelijkheid om een soort van scenes aan te maken.
En dit dus! iConnectHue is way beter dan die rottige stock app.

[ Voor 45% gewijzigd door UltraSub op 19-11-2014 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Wat zijn de ervaringen hier met de Philips Tap?
In mijn geval is mijn dochter van 6 meestel de 1e die beneden is, en echt dol is ze nog niet op donkere kamers ;)
Ik heb niet altijd door dat ze altijd beneden is, dus het licht voor haar vanuit mn bed inschakelen zal niet altijd kunnen.
Het 1e wat ze altijd doet als ze beneden komt is alle licht aanzetten. Dus ook in de gang en de buitenlamp.
Kom je bij ons beneden door de woonkamer deur, dan zit daar meteen links naast de deur de schakelaar voor de lampen boven de eettafel.
Nu is het nog een gewone schakelaar, maar binnenkort komt er een nieuwe lamp boven die eettafel en wil ik daar een Lux lamp in schroeven.
De schakelaar wil daarom op 'on' zetten en daaroverheen een blinde afdekplaat schroeven en daarop wil ik een Tap plakken.
Het uitleggen aan mn dochter dat 1 van de 3 kleine knopjes de lamp boven de eettafel inschakelt is nog te doen, maar dan moet ie wel goed werken.
Dus niet dat ze drukt en er gebeurd niets.
Alternatief is dat ik de lamp op een wekker op een vast tijdstip zacht inschakel. Maar het liefst heb ik een Tap. Mits dat ding goed werkt.
Dus daarom ben ik benieuwd naar de ervaringen hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
deBennie schreef op woensdag 19 november 2014 @ 09:17:
Wat zijn de ervaringen hier met de Philips Tap?
[...]
Alternatief is dat ik de lamp op een wekker op een vast tijdstip zacht inschakel. Maar het liefst heb ik een Tap. Mits dat ding goed werkt.
Dus daarom ben ik benieuwd naar de ervaringen hier :)
Scroll eens een paar posts naar boven, dan zie je hoe je een Hue Tap kunt 'ombouwen' naar een schakelaar die eruit ziet als normaal schakelmateriaal en je hoeft geen gaten of sleuvel te frezen. De mechanische feedback is ook veel beter dan de Tap. Kost je ongeveer €45 bovenop de kosten van een Tap, tenzij je vriendjes hebt in de schakelmaterialenwereld, dan kun je waarschijnlijk wel aan een behuizing komen zonder de extra zender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
RobV schreef op woensdag 19 november 2014 @ 09:52:
[...]

Scroll eens een paar posts naar boven, dan zie je hoe je een Hue Tap kunt 'ombouwen' naar een schakelaar die eruit ziet als normaal schakelmateriaal en je hoeft geen gaten of sleuvel te frezen. De mechanische feedback is ook veel beter dan de Tap. Kost je ongeveer €45 bovenop de kosten van een Tap, tenzij je vriendjes hebt in de schakelmaterialenwereld, dan kun je waarschijnlijk wel aan een behuizing komen zonder de extra zender.
Heb ik inderdaad gezien en lijkt mij de ideale oplossing, echter kan ik niet solderen en zal mij zo'n ombouw niet lukken.
Vind het ook wel wat aan de prijzige kant maar kan me dan ook wel weer vinden in je opmerking dat het resultaat er dan ook wel mag zijn.
't zou mooi zijn (wat hier al eerder werd geopperd) als Philips zelf zo'n schakelaar op de markt zou zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Is het ondertussen niet goedkoper om het hele gezin een Pebble te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
deBennie schreef op woensdag 19 november 2014 @ 09:58:
[...]

Heb ik inderdaad gezien en lijkt mij de ideale oplossing, echter kan ik niet solderen en zal mij zo'n ombouw niet lukken.
Vind het ook wel wat aan de prijzige kant maar kan me dan ook wel weer vinden in je opmerking dat het resultaat er dan ook wel mag zijn.
't zou mooi zijn (wat hier al eerder werd geopperd) als Philips zelf zo'n schakelaar op de markt zou zetten.
Waar heb je gelezen dat je moet solderen? Is helemaal niet nodig, je klikt gewoon de remote in de nieuwe behuizing, en je plak de schakelaar met een dubbelzijdige sticker op de muur (ik heb 2 gaatjes geboord en kleine plugjes gebruikt zodat het goed vast zit).

PS. Als Philips zo'n schakelaar op de markt zou zetten, zou hij ook €30 duurder zijn. Nu heb je gewoon keuze in een breed assortiment aan schakelmateriaal dat bij je huis past. Er zijn raampjes van Peha, Gira, etc. die passen op dit frame. En zoals ik al schreef: zodra je een adres vindt waar je alleen het raampje (zonder de digitale switch) kan bestellen voor pak hem beet €15 euro, is het helemaal een no-brainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
RobV schreef op woensdag 19 november 2014 @ 15:34:
[...]

Waar heb je gelezen dat je moet solderen? Is helemaal niet nodig, je klikt gewoon de remote in de nieuwe behuizing, en je plak de schakelaar met een dubbelzijdige sticker op de muur (ik heb 2 gaatjes geboord en kleine plugjes gebruikt zodat het goed vast zit).

PS. Als Philips zo'n schakelaar op de markt zou zetten, zou hij ook €30 duurder zijn. Nu heb je gewoon keuze in een breed assortiment aan schakelmateriaal dat bij je huis past. Er zijn raampjes van Peha, Gira, etc. die passen op dit frame. En zoals ik al schreef: zodra je een adres vindt waar je alleen het raampje (zonder de digitale switch) kan bestellen voor pak hem beet €15 euro, is het helemaal een no-brainer.
Wacht even, serieus? Dit is alles?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/05JRDP4.jpg

Ik zag eerder een PDF of een how to, was die niet van jou dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Yup dat is alles. Er zijn al veel mensen geweest die de Hue Tap hebben omgebouwd.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Waarom moet het een schakelaar als een Peha EnOcean Easyfit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Omdat de hue tap een EnOcean product is, en deze precies past op de montageplaat.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ik zie het inderdaad. Ik ben me aan het inlezen. :)
Nu wil het toeval dat ik iemand ken die in deze business zit, dus ik zal hem eens vragen of die frames los te verkrijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Dat zou mooi zijn, zie ook de posts uit augustus voor wat meer informatie: Fietsbel in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie"

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online
Pusherman_ schreef op woensdag 19 november 2014 @ 08:19:
[...]

Heb een gen2 living colors. Ik ga het dus nog maar eens goed bekijken.
Toch vind ik het raar dat ik niet gewoon een kleur uit het spectrum kan kiezen en het alleen met een scene kan.
Misschien de Living Color nog even aanvinken bij optie lampen in de scene die je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Fietsbel schreef op woensdag 19 november 2014 @ 16:20:
Dat zou mooi zijn, zie ook de posts uit augustus voor wat meer informatie: Fietsbel in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie"
Het moet een Jung EnOcean of een Peha EnOcean frame zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

deBennie schreef op woensdag 19 november 2014 @ 16:40:
[...]

Het moet een Jung EnOcean of een Peha EnOcean frame zijn?
Jung is de fabrikant, Peha is het merk waar Honeywell de producten onder verkoopt.
Het is dus allemaal identiek.

[ Voor 5% gewijzigd door Fietsbel op 19-11-2014 16:45 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ja, ok, maar is die jung enocean frame het enige frame of zijn er ook andere frames die gebruikt kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

nee er zijn geen andere frames die compatible zijn, de module van de huetap past alleen op de EnOcean montageplaat.

[ Voor 28% gewijzigd door Fietsbel op 19-11-2014 16:49 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
En alleen Jung levert die enocean frames?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Lees even terug: ik heb de Peha montageplaat gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ik ben het topic vanaf pagina +/- 53 aan het teruglezen.
Monteurs hebben graag het type nummer. Hij heeft een compjuter met toegang tot de bestel-database van zijn leveranciers. Vragen of hij (mn kennis) een onocean frame kan leveren levert mij (hem) geheid 0 resultaat op. Ik moet dus om specifieke onderdelen vragen wil ik weten of hij het wel/niet kan leveren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Misschien dat RobV het artikelnummer kan posten van de Peha variant.
Voor de Jung versie is het 00420351 (als ik het goed heb)

[ Voor 19% gewijzigd door Fietsbel op 19-11-2014 17:11 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adekka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-06 17:01
deBennie schreef op woensdag 19 november 2014 @ 16:16:
Ik zie het inderdaad. Ik ben me aan het inlezen. :)
Nu wil het toeval dat ik iemand ken die in deze business zit, dus ik zal hem eens vragen of die frames los te verkrijgen zijn.
deBennie, je zou mij, en anderen, enorm blij maken als ik mee kan liften op jouw netwerk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:32
Er zijn inderdaad een groot aantal producenten die hun schakelmateriaal leveren met een EnOcean schakelaar binnenin maar voor zover ik weet levert er geen enkele het plaatje en de wippen zonder de EnOcean module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Fietsbel schreef op woensdag 19 november 2014 @ 17:09:
Misschien dat RobV het artikelnummer kan posten van de Peha variant.
Voor de Jung versie is het 00420351 (als ik het goed heb)
Tuurlijk! :)

[ Voor 3% gewijzigd door teacher op 20-11-2014 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

superbedankt! Ik heb er denk ik overheen gekeken. :)

[ Voor 60% gewijzigd door teacher op 20-11-2014 07:58 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 15:06

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Laat de tab voor wat het is.

Koop een rpi voor hetzelfde geld...[ en zet Dmoticz.erop ]
Kun er veeeeeeeeeel meer leuke dingen mee.
RFXcom erbij.
En je schakelt met een kaku je hue.
Kleuren.
Tijden enz enz enz

Dussssss

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
.

[ Voor 99% gewijzigd door teacher op 20-11-2014 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-10 13:12

Hokkie

Hello

Dylantje2 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 19:19:

Dussssss
Hij wil een vaste schakelaar hebben, zodat zijn kinderen de HUE kunnen bedienen, zonder de smartphone van papa ergens op te zoeken.

Dit is voor mij ook juist interessant. Mijn vriendin en kinderen vinden HUE wel grappig, maar zitten niet te wachten op een bedienen via de smartphone (only). De tap ombouwen is zeker de moeite waad.

Thnx voor de info...

Andere vraag:

Hoe eenvoudig is het systeem later te integreren of uit te bouwen met bijvoorbeeld Fibaro? Ik weet dat ze verschillen van protocol, maar is dit met een goede tussenoplossing te realiseren? Of blijft het een houtje-touwtje geknutsel en verlies ik daarmee de functionaliteit van het één of ander?

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
.

[ Voor 104% gewijzigd door teacher op 20-11-2014 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 19:27
.

[ Voor 103% gewijzigd door teacher op 20-11-2014 08:01 ]

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-10 17:02
De tap zou toch ok moeten zijn? De enige functie van de tap is aan of uit van lichten. Ik geloof erin dat dit zonder problemen werkt. (net zoals de andere living colors remotes)
Er is toch eveneens een bevestiging meegeleverd voor aan de muur?
I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ik zit rond te kijken, deze heb ik -als ik t goed heb- nog niet voorbij zien komen:

http://www.doproshop.nl/eltako-ft55-enocean

Afbeeldingslocatie: http://content.doproshop.nl/media/catalog/product/cache/3/image/260x260/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/6/4/640586_bb_00_fb.eps_1000_1.jpg
Wordt compleet geleverd met afdekraam R, een enkele grote wip W55, twee kleine wippen DW55 (allen dezelfde kleur), een bevestigingsraam BRF, montageplaat HP, het zendmoduul en dubbelzijdige plakfolie
46 euro incl verzendkosten..

Morgen maar eens bellen of ze het ook zonder de zendmodule kunnen leveren. :)

[ Voor 6% gewijzigd door deBennie op 19-11-2014 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoesjesenmeer schreef op woensdag 19 november 2014 @ 19:40:
[...]

Hij wil een vaste schakelaar hebben, zodat zijn kinderen de HUE kunnen bedienen, zonder de smartphone van papa ergens op te zoeken.

Dit is voor mij ook juist interessant. Mijn vriendin en kinderen vinden HUE wel grappig, maar zitten niet te wachten op een bedienen via de smartphone (only). De tap ombouwen is zeker de moeite waad.

Thnx voor de info...

Andere vraag:

Hoe eenvoudig is het systeem later te integreren of uit te bouwen met bijvoorbeeld Fibaro? Ik weet dat ze verschillen van protocol, maar is dit met een goede tussenoplossing te realiseren? Of blijft het een houtje-touwtje geknutsel en verlies ik daarmee de functionaliteit van het één of ander?
Hij legt dan ook uit (oké, beknopt :P) hoe je doormiddel van een rpi kaku-schakelaars kan gebruiken :)
Dus eigenlijk beantwoordt hij ook direct jouw vraag over integratie met een ander systeem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online
deBennie schreef op woensdag 19 november 2014 @ 22:04:
Ik zit rond te kijken, deze heb ik -als ik t goed heb- nog niet voorbij zien komen:

[afbeelding]

[...]

BenEco in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie" :) incl. pdf handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ah ok, sorry. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

.

[ Voor 99% gewijzigd door teacher op 20-11-2014 08:02 ]

39

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:51

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

even de angel uit de discussie gehaald.
Als er iets te veel verdwenen is, excuses :)

[ Voor 27% gewijzigd door teacher op 20-11-2014 08:41 ]

Wise enough to play the fool

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-10 13:12

Hokkie

Hello

Fire69 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 22:13:
[...]
Hij legt dan ook uit (oké, beknopt :P) hoe je doormiddel van een rpi kaku-schakelaars kan gebruiken :)
Dus eigenlijk beantwoordt hij ook direct jouw vraag over integratie met een ander systeem ;)
Dat had ik gelezen, maar daar komt ook juist mijn vraag vandaan. Ik begrijp dat je middels een RasperryPI een opensource, aangevuld met de juiste plugin of code, de HUE kunt aansturen.

Het ging mij voornamelijk om de Fibaro HC2 center. Dit kan blijkbaar; standaard ondersteund de HC2 de HUE lampen. Daarnaast kan je de eigen app van Philips blijven gebruiken.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Hoesjesenmeer schreef op donderdag 20 november 2014 @ 09:14:
[...]

Dat had ik gelezen, maar daar komt ook juist mijn vraag vandaan. Ik begrijp dat je middels een RasperryPI een opensource, aangevuld met de juiste plugin of code, de HUE kunt aansturen.

Het ging mij voornamelijk om de Fibaro HC2 center. Dit kan blijkbaar; standaard ondersteund de HC2 de HUE lampen. Daarnaast kan je de eigen app van Philips blijven gebruiken.
Middels een RaspberryPi en Domoticz kun je ook de eigen app van Philips blijven gebruiken trouwens. Het opzetten van HC2 zal echter een stuk makkelijker zijn dan de RaspberryPi. Maar die is dan ook een stuk duurder.

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 14:41

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

Dylantje2 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 19:19:

Koop een rpi voor hetzelfde geld...[ en zet Dmoticz.erop ]
Kun er veeeeeeeeeel meer leuke dingen mee.
RFXcom erbij.
En je schakelt met een kaku je hue.
Kleuren.
Tijden enz enz enz

Dussssss
Zelf heb ik een ander domotica systeem, die ook 433mhz signalen kan ontvangen (zoals KlikAanKlikUit schakelaars) en vervolgens een php-link op mijn NAS/webserver kan aansturen. Hiermee heb ik de volgende situatie gemaakt:
- Als er beweging in mijn achtertuin gedetecteerd wordt gaat mijn schijnwerper aan
- Als dit tussen 22:00 uur en 7:00 uur gebeurd, gaan 2 Philips Hue lampen in mijn achterraam vensterbank een minuut lang knipperen in de kleur rood. Daarna gaan deze lampen uit.

Vervolg actie waar ik nog mee bezig ben:
Ik heb een KaKu dubbele wandschakelaar. Aan de 1e knop wil ik de actie 'Hue-lampen aan/uit' koppelen. Dit is geen probleem en eenvoudig in te richten. Aan de 2e knop wil ik de actie 'Alle Hue-lampen dimmen' koppelen. Dit is wat lastiger in te richten.
In een PHP-script wil ik opnemen dat alle Hue-lampen, ongeacht het huidige dimniveau, met bijv. 10% gedimt moeten worden. Of, als je de bovenkant van de schakelaar indrukt, deze lampen met bijv. 10% feller gezet moeten worden. Hiervoor zal er in het script eerst een soort 'get' uitgevoerd moet worden, waarna er overal 10% (of waarde 25 van de maximum waarde 255) afgehaald of opgeteld moet worden.
Iemand die dit al werkend heeft, of me hiermee kan helpen?

Dan kan tenminste ook de oppas de woonkamer verlichting (allemaal Hue lampen) schakelen met gewone wandschakelaars, zonder dat ze een app op telefoon of tablet moeten gebruiken... 8)

Martino's | Google is your friend...

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:37
Zojuist mijn Hue Starter Pack via Amazon.de ontvangen. :)

dion.dev

• marsclone
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-09 07:57
Wat vinden jullie van deze? Ik heb er meteen een aantal besteld. Nog even wachten tot maart.

https://www.indiegogo.com...the-wireless-smart-button

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Interessant, zeker gezien het feit dat je elke Flic 3 functies kan geven. Als ik het alleen goed begrijp heb je dus altijd je smartphone nodig. Deze knop integreert dus niet rechtstreeks in je slimme huis? Dat vind ik dan toch wel weer jammer (maar wel begrijpelijk).

Ik blijf van mening dat een fatsoenlijke (zelfstandige) muurschakelaar nog steeds essentieel is voor massa-adoptie.

#team_UTC+1

• Pusherman_
marsclone schreef op donderdag 20 november 2014 @ 12:44:
Wat vinden jullie van deze? Ik heb er meteen een aantal besteld. Nog even wachten tot maart.

https://www.indiegogo.com...the-wireless-smart-button
Bedankt voor de tip! Ik heb er ook een paar besteld, super handig!
Ik heb een Minix Neo X8-H Android box draaien. Daar zet ik dan de Hue App op en ik plak naast m'n normale wandschakelaars een Flic. Hoef ik ook niet altijd persé m'n phone in de buurt te hebben of daar Bluetooth op aan te hebben.

Scheelt me een hoop geld en geklooi om van die wandschakelaars zelf om te bouwen met een hue tapp en ander afdekplaatje etc.

Alleen jammer dat ik tot maart moet wachten tot ik ze in huis heb...

• eew

eew

Zo, ik heb net mijn setje binnen gekregen vanuit de marktplaats Philips outlet. Maar het enige wat ik tot nu toe weet is dat ze licht geven. Die *** app is namelijk bijna 20MB, en mijn galaxy SII, is gemaakt in de tijd dat apps niet zo groot waren. Is er een manier om de boel in te stellen zonder de app?

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• eew

eew

Het heeft allemaal geen zin, de voeding van de Bridge is DOA.

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:37

Trebbors

Failure is no option!

Het volgende wil ik jullie voorleggen als kenners..

Ik ben mijn GU10 spots aan het wisselen naar Philips Dimtones. De dimtones speciaal omdat die warmer dimmen dan reguliere ledlampen.
Echter de inbouwhoogte is een probleem en de dimmers moeten omgebouwd worden.

Een dimtone kost ongeveer 20 euro p.s. en 5 dimmers wisselen is ook prijzig.
de HUE is een beetje de toekomst zo ik lees.

Geven de GU10 HUE lampen net zo mooi gedimd licht als een dimtone?
Volstaat het om de dimmers eruit te slopen, fasedraad doorlussen en een afdekraampje te plaatsen?
Wat zouden de argumenten kunnen zijn om wel voor de dimtones te kiezen en niet de HUE?

[ Voor 14% gewijzigd door Trebbors op 20-11-2014 16:19 ]

• eew

eew

Heb je gedacht aan OSRAM lightify GU10 spots? Deze lijken grotendeels compatibel te zijn met Philps hue en lijken als je geen gekleurd licht nodig hebt voor 35 euro per stuk een veel betere optie dan Philips Hue GU10's. Deze zijn ook van kleurtemperatuur te veranderen.

Als ik mijn huidige Hue set aan de praat krijg koop ik denk ik 1 hue GU10 en twee van deze dingen voor mijn keuken. Ik heb daar momenteel niet dimbare Ikea led's, dus ik zou niet kunnen vertellen hoe ze het doen in verhouding tot andere dimbare spots.

[ Voor 32% gewijzigd door eew op 20-11-2014 16:17 ]

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 19:27
deBennie schreef op woensdag 19 november 2014 @ 22:04:

[afbeelding]

[...]

De rep van deze firma mailde mij dat dit niet kon... Dus als jij een manier weet om deze zonder module te bemachtigen hoor ik t graag( evenals de anderen denk ik :*)

PV Output

• sjolmers
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Pusherman_ schreef op donderdag 20 november 2014 @ 13:52:
[...]

Bedankt voor de tip! Ik heb er ook een paar besteld, super handig!
Ik heb een Minix Neo X8-H Android box draaien. Daar zet ik dan de Hue App op en ik plak naast m'n normale wandschakelaars een Flic. Hoef ik ook niet altijd persé m'n phone in de buurt te hebben of daar Bluetooth op aan te hebben.

Scheelt me een hoop geld en geklooi om van die wandschakelaars zelf om te bouwen met een hue tapp en ander afdekplaatje etc.

Alleen jammer dat ik tot maart moet wachten tot ik ze in huis heb...
Jij hebt mijn motivatie om mee te doen met het flic project perfect verwoord! 8)

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Verwijderd

mistercage schreef op donderdag 20 november 2014 @ 19:09:...]
De rep van deze firma mailde mij dat dit niet kon... Dus als jij een manier weet om deze zonder module te bemachtigen hoor ik t graag( evenals de anderen denk ik :*)
Ik snap niet helemaal wat de meerwaarde is zonder zendermodule. Het is dan een gewone schakelaar, zoals er wel meer zijn. Neem dan bijvoorbeeld een KlikAanKlikUit en gebruik daar de schakelkontakten van. Of laat alles via KaKu lopen, maar dan is er meer voor nodig (b.v. RaspberryPI).
In de Tap zit een soortgelijke schakel/zendmodule om kontakt te maken met de bridge.
Het probleem is echter dat de getoonde module niet compatibel is met Hue.

Of gaat het jou om het inbouwen van een tap module en heb je alleen het frame en plastic nodig? (dure oplossing!)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2014 21:43 ]

• deBennie
mistercage schreef op donderdag 20 november 2014 @ 19:09:
[...]

Ik had ze vanmiddag ook al gebeld. De beste man die ik aan de lijn kreeg vertelde me dat hij dit al eens voor iemand anders had uitgezocht en dat die montageplaat niet los leverbaar is.
Maar dat kan toch niet waar zijn? Zo'n simpel stom onderdeel moet toch wel los te verkrijgen zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door deBennie op 20-11-2014 22:00 ]

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Welkom in de wondere wereld van oude denkbeelden en starre dienstverlening :P

Je zou toch verwachten dat een bedrijf daarop inspeelt, tenzij fabrikanten onder druk van Philips dat niet zouden mogen, maar dat kan ik me haast niet voorstellen.

#team_UTC+1

Pagina: 1 ... 38 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.