[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.177 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:37
Kan ook geen widgets vinden en mijn telefoon draai op android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adekka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-06 17:01
@RobV: Ben benieuwd naar de foto's! Blijft wel een dure oplossing om het mooi te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 16:17
Pusherman_ schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 13:28:
[...]

Vanwege kleine verbouwing aan keuken is het nu een beetje een zooi, maar ik zal volgende week even wat foto's maken. Hopelijk lukt het me om de werkelijkheid over te brengen op foto...
Als ik het vergeet, help me even herinneren!
Herinnering #2! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Adekka schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 15:29:
@RobV: Ben benieuwd naar de foto's! Blijft wel een dure oplossing om het mooi te krijgen..
Alhier de foto's. Denk erom dat er nog een raampje ontbreekt; dat haal ik binnenkort.

Op de muur naast mijn inbouw schakelmateriaal (bouwmarkt basics);
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0FaBP8ml.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2wEzOnbl.jpg

T.o.v. de Philips Hue
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WOke36rl.jpg

Detailopnamen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/05JRDP4s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/w0Hp1WMs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WOke36rs.jpg

Voor mij een prima oplossing.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Zo is het inderdaad een stuk beter, als het goed is komen mijn wipjes ook volgende week binnen (eindelijk). Ik heb 4 taps dus dan ga je jezelf wel ergeren aan die dingen, vooral als het donker is in de kamer dan werkt die tap gewoon niet, je kan hem niet op gevoel bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:48
Blueone schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 16:52:
Vooral als het donker is in de kamer dan werkt die tap gewoon niet, je kan hem niet op gevoel bedienen.
Dat vind ik nou juist een van de sterke dingen aan de Hue Tap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou mooi zijn als Philips de binnenwerkjes los te koop aanbood. Scheelt een hoop in de kosten. Zouden ze als servicepart te verkrijgen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:48
finally ff geregeld voor je.
Dit is hoe ik normaal 's avonds tv of films kijk. Van m'n TV komt natuurlijk al flink wat licht.

Deze foto's zijn met alleen de blooms (achter eettafel, naast bank, achter bank) en living colors bol (op de subwoofer), zoals ik ze meestal heb:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TvnztBJ.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xAxtxik.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hJ2BWEG.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qxjirfJ.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FpYxe5U.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sYuaKPC.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KfaM1K4.jpg

Deze foto's zijn ook met de hue lamp boven de eettafel aan op halve lichtsterkte en iets oranje/geel licht:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kgBzTRZ.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/okK9Ayu.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sRDRbbc.jpg

excuses voor de onscherpe foto's van m'n phone. Accu van cam is leeg. Qua lichtopbrengst zie je wel redelijk duidelijk het effect.

ik zal morgen even netjes thumbs of kleinere plaatjes er van maken, moet er nu vandoor

[ Voor 4% gewijzigd door Pusherman_ op 07-11-2014 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
RobV schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 15:59:
[...]
Alhier de foto's. Denk erom dat er nog een raampje ontbreekt; dat haal ik binnenkort.

[afbeelding]
[afbeelding]

Voor mij een prima oplossing.
Volgens mij kun je een 4-gats rampje gebruiken, dan is het helemaal onzichtbaar!

[ Voor 20% gewijzigd door funske op 07-11-2014 19:06 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoticasmurf
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-09-2020
..

[ Voor 99% gewijzigd door domoticasmurf op 08-11-2014 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoticasmurf
Blueone schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:00:
Uit de philipsstore krijg je ook een bruine verpakking, het zijn gewoon nieuwe producten.
Dank! duidelijk, ik heb in ieder geval de Tap via Bol terug gestuurd ter vervanging. Had het ding maar wat graag open gemaakt op te kijken wat er aan de hand is maar dan vervalt uiteraard de garantie... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoticasmurf
..

[ Voor 175% gewijzigd door domoticasmurf op 08-11-2014 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoticasmurf
..

[ Voor 99% gewijzigd door domoticasmurf op 08-11-2014 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:24

Ethirty

Who...me?

Edit knop kwijt? :+

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 19:27
funske schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 19:06:
[...]

Volgens mij kun je een 4-gats rampje gebruiken, dan is het helemaal onzichtbaar!
Inderdaad! Voor mij dé oplossing ipv de Hue tap. Alleen die prijs.......daar moet ik echt nog even over nadenken zeg....

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
funske schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 19:06:
[...]

Hey, da's een goed idee.. Eens kijken of die nog leverbaar zijn...
domoticasmurf schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 19:58:
[...]

Dank! duidelijk, ik heb in ieder geval de Tap via Bol terug gestuurd ter vervanging. Had het ding maar wat graag open gemaakt op te kijken wat er aan de hand is maar dan vervalt uiteraard de garantie... :'(
Even inhaken, ik had ook dat de Hue Tap niet op elk knopje even goed reageerde. Welnu, dit ligt niet aan de module (want die doet het met de wipschakelaars excellent), maar echt aan de opbouw van de philips behuizing!

[ Voor 50% gewijzigd door RobV op 07-11-2014 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:32
Ah dat ziet er goed uit!

Ik neem aan dat je de module nog gaat wegwerken in de muur? Ik neem aan dat je hem niet tegen de muur hoeft te houden om goed te laten werken!? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:22
Net gemailed met iConnectHue devver. Widget support in de pijplijn, verwacht volgende week. Zal in-app purchase worden maar daar heb ik persoonlijk geen probleem mee voor een app die zoveel beter is dan die crap default app :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 14:41

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

Voor Android gebruik ik de Hue Pro app. Ook bij deze app kan je widgets aanmaken. Een ander groot voordeel is dat je de kleur, intensiteit en lichtsterkte kan kopiëren van een andere lamp. Voor mij mijn favoriete Hue app. 8)

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 14:41

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

RobV schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 15:59:
[...]

[knip]
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2wEzOnb.jpg
[knip]
Zelf heb ik geen Tap, maar wat is nu precies de functie van de 2 knoppen? (4 scenes aansturen?)

[ Voor 14% gewijzigd door Martino-s op 07-11-2014 23:38 ]

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 21:30

ratz

Gadgetgeek

UltraSub schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 23:00:
Net gemailed met iConnectHue devver. Widget support in de pijplijn, verwacht volgende week. Zal in-app purchase worden maar daar heb ik persoonlijk geen probleem mee voor een app die zoveel beter is dan die crap default app :)
Goed om te horen. No way dat ik van iConnectHue nog terugga naar de native app.
Fire69 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 15:08:
Vreemd, volgens mij is er in de bridge helemaal geen support om scenes op te slaan.
iConnectHue kan wel degelijk scenes en groepen naar de Hue bridge sturen: mijn vrouw kan de door mij instelde scenes gewoon op haar eigen iPhone zien in de iConnectHue app als ze verbinding maakt met de bridge. Ook als ik tussentijds wat verander.
Fire69 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 15:08:
Zeker dat ze niet gewoon naar je MeetHue-account gaan?
Ik maak geen gebruik van een online MeetHue account. Heb ik ook niet nodig, want voor op afstand aan/uit schakelen van de lampen gebruik ik gewoon een VPN verbinding naar het thuisnetwerk; eenmaal verbonden kan ik de iConnectHue app gewoon gebruiken alsof ik thuis ben. iConnectHue kan ook een geofence instellen om je lampen aan te schakelen.

PS de native Philips Hue app kan overigens niet de door iConnectHue ingestelde scenes uitlezen, ze zijn niet zichtbaar in de Philips app (maar wel in een iConnectHue app op een ander device zoals iPad of iPhone).

[ Voor 7% gewijzigd door ratz op 08-11-2014 02:44 ]

Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Volgens mij stuurt iConnectHue alleen groups naar de bridge en worden presets (scenes) via iCloud gesynchroniseerd. Werkt in ieder geval perfect en snel.

/edit
Kan niet bedenk ik me nu. Mijn vriendin gebruikt haar eigen Apple id. Via iCloud kan het dus niet wat ik beschrijf. Dan moet het toch echt via de bridge zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door UltraSub op 08-11-2014 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, da's echt heel raar. In de API is helemaal niks terug te vinden om scenes op te slaan op de bridge.
Maken ze dan gebruik van 'verborgen' functionaliteit van de bridge?
Waarom gebruikt Philips het dan niet zelf ipv die stomme scene-sharing? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Martino-s schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 23:36:
[...]

Zelf heb ik geen Tap, maar wat is nu precies de functie van de 2 knoppen? (4 scenes aansturen?)
Aan elk van de 4 knoppen (2x wipschakelaar) kun je een scene toewijzen (of alles uit). Dus geen functioneel verschil met de hue tap. Het ziet er alleen stukken beter uit, en de tactile feedback is ook nog eens beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
RobV schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 10:13:
Aan elk van de 4 knoppen (2x wipschakelaar) kun je een scene toewijzen (of alles uit). Dus geen functioneel verschil met de hue tap. Het ziet er alleen stukken beter uit, en de tactile feedback is ook nog eens beter.
De schakelaar die Philips zelf had moeten maken dus...
Hopelijk komen ze snel op de markt, al dan niet via een officieus 3D print project. Ik zelf zou €15-20 per schakelaar (exclusief de kosten van de Tap) overhebben, en er circa 5 nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
  • Laatst online: 10-09 16:17
Pusherman_ schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 18:39:
[...]

finally ff geregeld voor je.
Dit is hoe ik normaal 's avonds tv of films kijk. Van m'n TV komt natuurlijk al flink wat licht.

Deze foto's zijn met alleen de blooms (achter eettafel, naast bank, achter bank) en living colors bol (op de subwoofer), zoals ik ze meestal heb:

excuses voor de onscherpe foto's van m'n phone. Accu van cam is leeg. Qua lichtopbrengst zie je wel redelijk duidelijk het effect.

ik zal morgen even netjes thumbs of kleinere plaatjes er van maken, moet er nu vandoor
hey thanx, zie er goed uit! Denk dat bij ons het alleen Iris worden, die zouden iets feller moeten zijn nog en ze komen niet op de grond. Maar geven zeker wel aardig licht!

[ Voor 30% gewijzigd door OmeAnne op 08-11-2014 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 21:30

ratz

Gadgetgeek

UltraSub schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 09:04:
Volgens mij stuurt iConnectHue alleen groups naar de bridge en worden presets (scenes) via iCloud gesynchroniseerd. Werkt in ieder geval perfect en snel.

/edit
Kan niet bedenk ik me nu. Mijn vriendin gebruikt haar eigen Apple id. Via iCloud kan het dus niet wat ik beschrijf. Dan moet het toch echt via de bridge zijn.
Begin zelf een beetje te twijfelen, de iConnectHue website zegt er het volgende over:
Works with multiple devices: All groups are shared, presets are shared via iCloud (devices need same iCloud account, also both iPhone & iPad version can communicate)
Ik weet toch redelijk zeker dat mijn vrouw, met haar eigen AppleID, zowel de door mij ingestelde groepen en presets kan zien. Edit: mijn vrouw kan alleen veranderingen in groepen zien, veranderde presets worden inderdaad niet automatisch zichtbaar op een andere AppleID (maar inderdaad wel tussen mijn devices die hetzelfde AppleID gebruiken).
Fire69 schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 09:49:
Ja, da's echt heel raar. In de API is helemaal niks terug te vinden om scenes op te slaan op de bridge.
Maken ze dan gebruik van 'verborgen' functionaliteit van de bridge?
Lijkt inderdaad deels door een niet door Philips ondersteunde functie in de API te worden gefaciliteerd. In de iConnectHue app kon ik het volgende erover vinden:
You can now move your groups on the bridge, if you have a more recent firmware version. This gives you the advantage to see the light groups and their timers automatically on all of your devices. This feature has a few caveats though. Since it is not officially supported by Philips yet, it suffers from some bugs and limitations.
Ze hebben het overigens nog steeds alleen over het opslaan van groepen op de Hue bridge, niet over de presets.

Conclusie: iConnectHue slaat de groepen en timers op op de Hue bridge, presets/instellingen lampkleuren worden via iCloud sync gedeeld.

Vraag me overigens wel af hoe je via de Hue tap de groepen + presets inschakelt. Dit kan haast niet anders dan via opslag op de bridge zelf....

[ Voor 46% gewijzigd door ratz op 08-11-2014 11:25 ]

Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hmm.. Dat is me denk ik nog niet opgevallen omdat mijn vriendin pas recent volledig een eigen account gebruikt en al die tijd haar telefoon gerestored heeft bij telefoon upgrades. En die presets wijzigen eigenlijk nooit :)
Misschien de devver eens feedback geven dat het fijn zou zijn als je een makkelijke export manier zou hebben, gewoon een mailtje of zo, waarbij je de export als attach meestuurt en kunt openen met iConnectHue op het andere device/account. Problem solved :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroen11 schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 10:38:
[...]De schakelaar die Philips zelf had moeten maken dus...
Ben ik met je eens. Alleen is het probleem dat iedereen weer ander (model/kleur) schakelmateriaal heeft. Waarschijnlijk hebben ze daarom iets heel afwijkends verzonnen.
Van mij had er ook wel een batterijtje in gemogen zoals bij klik aan/uit. Maakt het ontwerp waarschijnlijk wat eenvoudiger.
Mijn hue lampen heb ik nog steeds niet echt in gebruik omdat ik de hardware schakel mogelijkheid mis. Het ombouwen van de tap is mij te kostbaar en staat niet in verhouding met de functie. Ik zoek nog verder en gebruik de hue nu als speel object.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-10 21:18
Zelf zit ik er aan de te denken ook met mijn verlichting over te gaan stappen op hue. Nou heb ik door het hele huis onderstaande lampen aan het plafond hangen. Elk met 2 of 3 lampen. Is het dan benodigd om er daadwerkelijk 2/3 huelampen in te plaatsen? Of zou 1 lamp voldoende kunnen zijn?

Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/alang-plafondlamp__0120131_PE276558_S4.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:53

Nicap

Tsssk....

Ik denk dat je daar maar op 1 manier echt achter kun komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Hoeveel lux geeft 1 lamp? En hoeveel lux geven de lampen die er nu inzitten? En zou 1 lamp voldoende spreiding geven met het armatuur? Is een Luxlamp genoeg of wil je full rgb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:20

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Tricto schreef op zondag 09 november 2014 @ 21:58:
Zelf zit ik er aan de te denken ook met mijn verlichting over te gaan stappen op hue. Nou heb ik door het hele huis onderstaande lampen aan het plafond hangen. Elk met 2 of 3 lampen. Is het dan benodigd om er daadwerkelijk 2/3 huelampen in te plaatsen? Of zou 1 lamp voldoende kunnen zijn?

[afbeelding]
Toevallig heb ik mijn appartement volhangen met deze lampen en Hue's. Ik vind de combinatie erg mooi :)

Het makkelijkste is om drie lampen te zoeken/kopen die 600 lm licht op 4000 K geven (zoveel geven Hue-lampen maximaal). Zo kan je zelf beoordelen hoeveel lampen je nodig hebt.

Wel denk ik dat het er wat vreemd uitziet als je maar één bolletje in deze lamp gebruikt. Ondanks dat het licht diffuus is kan je wel duidelijk zien waar de bolletjes in de lamp zitten.

In mijn woonkamer heb ik drie Hue's hangen. Het virtuele te belichten oppervlak is daar zo'n 4⨉7 m. Dit geeft op voldoende licht, maar ik moet nog wel een aparte leeslamp gaan kopen. In mijn slaapkamer van 2×3 m gebruik ik 2 Hue's, wat voldoende is. In de hal heb ik twee Lux-lampen hangen, die ruim voldoende licht geven.

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/2u1a2i3O1W43/kleur.jpgAfbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/0w0k30292s21/wit.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Ulster Seedling op 09-11-2014 22:41 ]

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Laatst online: 05-10 21:18
Ulster Seedling schreef op zondag 09 november 2014 @ 22:36:
[...]

Toevallig heb ik mijn appartement volhangen met deze lampen en Hue's. Ik vind de combinatie erg mooi :)

Het makkelijkste is om drie lampen te zoeken/kopen die 600 lm licht op 4000 K geven (zoveel geven Hue-lampen maximaal). Zo kan je zelf beoordelen hoeveel lampen je nodig hebt.

Wel denk ik dat het er wat vreemd uitziet als je maar één bolletje in deze lamp gebruikt. Ondanks dat het licht diffuus is kan je wel duidelijk zien waar de bolletjes in de lamp zitten.

In mijn woonkamer heb ik drie Hue's hangen. Het virtuele te belichten oppervlak is daar zo'n 4⨉7 m. Dit geeft op voldoende licht, maar ik moet nog wel een aparte leeslamp gaan kopen. In mijn slaapkamer van 2×3 m gebruik ik 2 Hue's, wat voldoende is. In de hal heb ik twee Lux-lampen hangen, die ruim voldoende licht geven.

[afbeelding][afbeelding]
Wow dit heeft mij echt geholpen! Toevallig dat je precies diezelfde lampen hebt.
Heb je toevallig ook een foto van hoe het licht in de kamer valt? Zodat ik kan zien of het dan ook inderdaad wat toevoegt aan de "sfeer" van de kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Tricto schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:35:
[...]

Wow dit heeft mij echt geholpen! Toevallig dat je precies diezelfde lampen hebt.
Heb je toevallig ook een foto van hoe het licht in de kamer valt? Zodat ik kan zien of het dan ook inderdaad wat toevoegt aan de "sfeer" van de kamer.
Ik ga straks met dag-/zonlicht een foto maken en zal er vanavond nog een met de Hue's aan maken. (Mocht ik het vergeten, DM me dan even ;))

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 13:28
Misschien een beetje heiligschennis om in dit topic te vragen, maar zijn er ook andere systemen die hetzelfde doen voor een lagere prijs? Al m'n lampen beginnen nu stuk te gaan, dus ben zeer geïnteresseerd om op een systeem als dit over te stappen in ieder geval, maar de prijs stoot me nog enigszins af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Helaas.. goedkoop is duurkoop, er zijn chinese klonen, maar die komen niet in de buurt qua kwaliteit van het licht (alleen de "kermis"-RGB kleuren, geen warme kleuren die je eigenlijk wilt).
OSRAM heeft een alternatief: Lightify, maar die is net zo duur als Hue (maar komt wel met meer producten, waaronder een mooie inbouwspot (van 50 euro..)

Dus even slikken en voor Hue gaan, je krijgt er geen spijt van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Maar Hue moet idd wel met meer soorten lampen gaan komen!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 15:37

zwik

randomized

Voor degenen die bij Philips werken of iemand kennen die bij Philips werken. Er is nu een actie op alle Hue producten in de MyShop waar je 40% korting op alle Hue producten krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Voor zover ik weet enkel voor Belgische medewerkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:30

Sabbi

je denkt aan mij.

Jochem Boom schreef op maandag 10 november 2014 @ 13:08:
Misschien een beetje heiligschennis om in dit topic te vragen, maar zijn er ook andere systemen die hetzelfde doen voor een lagere prijs? Al m'n lampen beginnen nu stuk te gaan, dus ben zeer geïnteresseerd om op een systeem als dit over te stappen in ieder geval, maar de prijs stoot me nog enigszins af.
GE Link lampen zijn compatibel met het Hue systeem, en kosten de helft.. Nadeel is dat ze alleen in het wit zijn (net als Hue Lux) en alleen in Amerika te verkrijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:27
la_fusion schreef op maandag 10 november 2014 @ 18:52:
Voor zover ik weet enkel voor Belgische medewerkers
Nee hoor ook NL, net een starterset besteld voor 110 euro.
Bedankt voor de tip.
Kan alleen vandaag nog trouwens.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Laatst online: 22:14
Hier ook een GU10 starter kit en ledstrip aan 40% korting gekocht. Wou al langer mijn set uitbreiden en dan is zo een actie mooi mee genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Appie Heijn schreef op maandag 10 november 2014 @ 19:21:
[...]

Bedankt voor de tip.
Ah dan is mijn bron anders verteld geworden en mist hij deze kans! Zelf alweer een tijdje niet meer bij Philips om ervan te profiteren helaas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:31
Appie Heijn schreef op maandag 10 november 2014 @ 19:21:
[...]

Bedankt voor de tip.
Het kan morgen ook nog, ik kan er namelijk ook van profiteren via een collega die er gewerkt heeft _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Wanneer je een account hebt gehad zal hij nog wel werken. Hier staat er 5 TOT 11 November dus ou er niet op gokken dat het morgen ook nog kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:57
Net een hue set gekocht. Leuk speelgoed.
Als ik een weekend weg ben zet ik altijd alle apparten waaronder de modem uit. Een hue lamp werkt dan toch gewoon op een schakelklok ? (Wit licht, hoogste intensiteit?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:31
Appie Heijn schreef op maandag 10 november 2014 @ 21:19:
Wanneer je een account hebt gehad zal hij nog wel werken. Hier staat er 5 TOT 11 November dus ou er niet op gokken dat het morgen ook nog kan
Ben er ook maar even in gegaan om te kijken maar de voorraad is echter wel heel mager, losse lampen zijn compleet uitverkocht :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Starterset kopen en in delen verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
Ik ben zo goed als om na een dagje kijken. Nog één vraagje. Kan ik de E27 lampen veilig in een max 40watt fitting draaien, en de GU10 versie in een 50watt fitting? Ik zie even de bomen door het bos niet meer van alle verschillende wattages voor gloei/halogeen/ledlampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Ja dat kan gewoon, die hue lampen worden niet warm (misschien net handwarm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Lijkt me hoogst onwaarschijnlijk dat een led lamp 40/50 watt verbruikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Tricto schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:35:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/1y1D1N0C0L03/dag_th.jpg%5DAfbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/1A2h2W2k2J2e/wit_th.jpgAfbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/3q1z0G251340/rood_th.jpgAfbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/191P2I180E0P/groen_th.jpgAfbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/2X2c3G1B1v3Z/blauw_th.jpg

V.l.n.r.: daglicht (geen directe zon); wit licht; rood licht; groen licht; blauw licht (tussen blauw en cyaan in). De laatste vier foto's zijn allen zojuist genomen (dus zonder veel licht van buiten). Hierbij stonden drie Hue's op volle sterkte (in de IKEA-lamp die jij noemde).

Rood en groen lijken in de foto's vrij extreem. In het echt komt het anders over, omdat je in een compleet gekleurde omgeving ziet (i.p.v. dat je één knalrode/-groene foto op je scherm ziet). Het lijkt me duidelijk dat je de sfeer in de kamer behoorlijk kunt beïnvloeden met deze lampen.

[ Voor 17% gewijzigd door Ulster Seedling op 11-11-2014 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 21:30
Jochem Boom schreef op maandag 10 november 2014 @ 23:14:
Ik ben zo goed als om na een dagje kijken. Nog één vraagje. Kan ik de E27 lampen veilig in een max 40watt fitting draaien, en de GU10 versie in een 50watt fitting? Ik zie even de bomen door het bos niet meer van alle verschillende wattages voor gloei/halogeen/ledlampen.
Gewoon naar het echte aantal watt kijken. Vaak zetten ze erop: "Vervangt een 50w lamp". Maar de armatuur ziet gewoon het werkelijke wattage, bij Hue volgens mij 9 watt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
jeroen11 schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 10:38:
[...]
De schakelaar die Philips zelf had moeten maken dus...
Hopelijk komen ze snel op de markt, al dan niet via een officieus 3D print project. Ik zelf zou €15-20 per schakelaar (exclusief de kosten van de Tap) overhebben, en er circa 5 nodig hebben.
Als je er zoveel voor over hebt (5x tap + 5x 15 Euro is toch wel een euro of 300) dan kun je beter met Domoticz en KaKu werken.
Dan heb je nooit gedoe met inbouwframes want je bouwt de KaKu ontvanger of zender (20 euro ps) in achter de bestaande schakelaars achterin de inbouwdoos. En daarna ben je ook heel flexibel wat betreft het inrichten van scenes, schakelmomenten, if-this-than-that events enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
Waah schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 08:09:
[...]

Gewoon naar het echte aantal watt kijken. Vaak zetten ze erop: "Vervangt een 50w lamp". Maar de armatuur ziet gewoon het werkelijke wattage, bij Hue volgens mij 9 watt?
Ik raakte inderdaad even in de war door dat 'vervangt een * watt lamp'. Anyway. Spul bestelt en morgen sleutelen aan m'n setup! Mooi licht voor de donkere wintermaanden :-) Ondertussen dit forum en het internet doorspitten voor leuke automatiseren en functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
hondapower schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 10:54:
Als je er zoveel voor over hebt (5x tap + 5x 15 Euro is toch wel een euro of 300) dan kun je beter met Domoticz en KaKu werken.
Dan heb je nooit gedoe met inbouwframes want je bouwt de KaKu ontvanger of zender (20 euro ps) in achter de bestaande schakelaars achterin de inbouwdoos. En daarna ben je ook heel flexibel wat betreft het inrichten van scenes, schakelmomenten, if-this-than-that events enz.
Daar heb je wel een punt... Alleen ik zie verlichting als een basisvoorziening thuis. Het moet gewoon werken, als m'n schoonmoeder op de kinderen past wil ik niet gebeld worden en moeten uitleggen dat ze iets moet rebooten als de lampen niet aangaan. Na tal van hobby projecten is mijn conclusie dat ik meer vertrouw op best-of-breed oplossingen die 1 ding goed doen (Hue voor verlichting, Nest voor verwarming, een bedraad alarmsysteem voor beveiliging) dan all in one systemen. Daarmee introduceer je vaak een keten van afhankelijkheden, en als 1 component uitvalt, werkt er van alles niet meer.

Zelf gebruik ik wel Kaku, in combinatie met HomeWizard dan, maar hobbymatig. Leuk voor niet-kritische systemen, maar er zijn toch regelmatig problemen: signalen die soms wel, soms niet aankomen; sensoren die elkaar in de weg zitten; batterijen die op gaan; firmware updates die de boel in het honderd laten lopen.

Het Hue platform heeft zich bij ons bewezen als een betrouwbaar systeem, de Tap werkt als een robuuste uitbreiding hierop. Lichten gaan meteen aan en uit en nooit gezeur gehad met de software. Ik vind het ook prettig dat ik via 1 app (de Hue app) scenes kan maken die vervolgens met de Tap aan te spreken zijn.

Domoticz weet ik nog (te) weinig van, misschien is dat wel de ideale oplossing, maar vooralsnog ben ik huiverig om tijd te gaan steken in weer een ander generiek systeem dat ook nog eens alleen werkt in een keten van verschillende leveranciers/standaarden (Kaku -> Domoticz -> Hue Bridge).

Als je ziet wat je uitgeeft aan de inrichting van je huis, vind ik persoonlijk het hebben van een gebruiksvriendelijk, flexibel, mooi en met name betrouwbaar systeem voor verlichting voor een paar honderd euro per vertrek te verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-10 22:54
vraagje.. Zijn Philips HUE en HUE LUX eigenlijk samen te gebruiken? Of moet je een keuze voor 1 soort maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
ja, geen probleem. Alleen kun je bij lux lampen natuurlijk geen kleir instellen, die kijken dan alleen naar de helderheid van je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
martk2280 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 20:19:
vraagje.. Zijn Philips HUE en HUE LUX eigenlijk samen te gebruiken? Of moet je een keuze voor 1 soort maken?
Geen probleem, ook living colors (vanaf 2e generatie smartlink) en living Whites werken met app en bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-10 22:54
oké bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:28

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

BenEco schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 20:38:
[...]

Geen probleem, ook living colors (vanaf 2e generatie smartlink) en living Whites werken met app en bridge.
Is er ergens een goede instructie te vinden. Ik heb een Philips Livingcolors Aura gekocht. Kan ik deze ook koppelen aan de bridge? Ik heb dit al geprobeerd door de knop van de remote bij de hub te houden. De hub knippert dan ook netjes, maar daarna zie ik niets...

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:00
Eind vorig jaar heb ik een weekje gerommeld met een Philips Hue set; ik heb nog nooit zulk mooi wit licht uit een LED zien komen en de ervaring met het pakket kwam ver boven mijn verwachtingen, op één ding na... De "dekking" van de hub. Aangezien ik een gelijkvloers appartementje heb, zou je zeggen dat de hub alle lampen (maximale afstand 5-8 meter) moeiteloos aan zou moeten kunnen sturen, maar het tegendeel leek helaas waar. Kan iemand bevestigen of de kwaliteit van de zender in de tussentijd, we zijn tenslotte al bijna een jaartje verder, is verbeterd?

Ik wil absoluut geen schuld afschuiven of het product afkraken (Sterker nog, ik ben een groot fan van Philips), maar dergelijke producten moeten toch prima kunnen communiceren met zulke korte afstanden en lullige muurtjes van tufsteen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online
Erhnam schreef op woensdag 12 november 2014 @ 10:19:
[...]

Is er ergens een goede instructie te vinden. Ik heb een Philips Livingcolors Aura gekocht. Kan ik deze ook koppelen aan de bridge? Ik heb dit al geprobeerd door de knop van de remote bij de hub te houden. De hub knippert dan ook netjes, maar daarna zie ik niets...
http://www.beaumotica.nl/ en dan rechts boven klikken op Philips Hue tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online
@ Erhnam,

Philips Livingcolors Aura, hiervan vorige week nog 2 stuks bij mijn ouders aangesloten, zou geen probleem moeten zijn. Werkt samen met bridge, app (tablet en Phone) en eigen AB.

In het kort: aura lamp aan zetten, Master remote (dit is je remote waar al je lampen aan gekoppeld zijn en ook je bridge) dicht bij de Aura houden en aan knop remote 20-30 sec. ingedrukt houden. Lamp knippert hierna enkele malen en remote speelt muziekje) de lamp is nu gekoppeld aan de Master remote.
vervolgens app aan zetten en zoeken naar nieuwe lampen.

Hierna kun je met de bijgeleverde Aura Ab de gegevens van de master remote kopiëren en hierna zelf een keuze maken welke lampen je wel of niet wil bedienen met je kopie AB.

@ Jermaine,

Dekking hub, hier staat de bridge op 1e verdieping en heb een tiental Philips lampen verdeelt over alle ruimtes in huis. Problemen met het niet aansturen van welke lamp dan ook, nvt.

[ Voor 255% gewijzigd door BenEco op 12-11-2014 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Laatst online: 13:05
Jermaine schreef op woensdag 12 november 2014 @ 10:37:
Eind vorig jaar heb ik een weekje gerommeld met een Philips Hue set; ik heb nog nooit zulk mooi wit licht uit een LED zien komen en de ervaring met het pakket kwam ver boven mijn verwachtingen, op één ding na... De "dekking" van de hub. Aangezien ik een gelijkvloers appartementje heb, zou je zeggen dat de hub alle lampen (maximale afstand 5-8 meter) moeiteloos aan zou moeten kunnen sturen, maar het tegendeel leek helaas waar. Kan iemand bevestigen of de kwaliteit van de zender in de tussentijd, we zijn tenslotte al bijna een jaartje verder, is verbeterd?

Ik wil absoluut geen schuld afschuiven of het product afkraken (Sterker nog, ik ben een groot fan van Philips), maar dergelijke producten moeten toch prima kunnen communiceren met zulke korte afstanden en lullige muurtjes van tufsteen? :)
Ik denk dat je een maandagochtend model gehad hebt? Ik merk dat het signaal juist sterker is dan bijvoorbeeld m'n wifi signaal.
Boven op de slaapkamer heb ik amper wifi vanuit beneden (router staat naast m'n hub), maar via de Hue kan ik mijn Living Color lampen prima bedienen vanuit daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchgrover
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-10 10:31
Jermaine schreef op woensdag 12 november 2014 @ 10:37:

Ik heb een kleine 20 lampen verdeeld over het huis die allemaal prima reageren.
Zelfs als ik een livingwhites plug in het schuurtje 18m achter het huis plaats is hij nog prima te schakelen.
Ik merk niks van verbindingsproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Hoe meer lampje je hebt, hoe beter het wordt, ze repeaten het signaal telkens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Blueone schreef op woensdag 12 november 2014 @ 13:20:
Hoe meer lampje je hebt, hoe beter het wordt, ze repeaten het signaal telkens.
Dit klinkt ergens vrij logisch, maar erg groot woon ik nou ook weer niet en het zou een wel erg debiele manier zijn om geld uit mijn zak te kloppen :). Laten we het erop houden dat het een maandagmorgenmodelletje is geweest zoals hier wordt gezegd. Johnvh, BenEco, Dutchgrover en Blueone bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jermaine schreef op woensdag 12 november 2014 @ 10:37:De "dekking" van de hub. Ik wil absoluut geen schuld afschuiven of het product afkraken (Sterker nog, ik ben een groot fan van Philips), maar dergelijke producten moeten toch prima kunnen communiceren met zulke korte afstanden en lullige muurtjes van tufsteen? :)
Heb je al een ander Zigbee kanaal geprobeerd? Misschien stoort er wat in de omgeving. Het is dezelfde band als die van WiFi, maar zit tussen die kanalen in.
Of heb je aluminium folie onder de tussenvloer liggen?
Ik zelf heb prima ontvangst op zolder en de bridge staat twee verdiepingen lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb met de LW's ook connectie-problemen, ook na het switchen van kanaal. Dat vind ik toch wel het vervelendste tot hiertoe aan het systeem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbitter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:37
Fire69 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 20:10:
Ik heb met de LW's ook connectie-problemen, ook na het switchen van kanaal. Dat vind ik toch wel het vervelendste tot hiertoe aan het systeem...
Maar LW's (en LC's) 'repeaten' het signaal niet - dus als je geen Hues gebruikt die het oppervlak enigszins dekken, kan het inderdaad zijn dat je LW's niet gevonden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Toch moeten de lampen echt wel een meter of 10 kunnen halen, als het een open ruimte is wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mbitter schreef op woensdag 12 november 2014 @ 21:24:
[...]

Maar LW's (en LC's) 'repeaten' het signaal niet - dus als je geen Hues gebruikt die het oppervlak enigszins dekken, kan het inderdaad zijn dat je LW's niet gevonden worden.
Dat dacht ik dus eerst ook na een paar test-opstellingen, maar volgens trapper zouden de LW's dus ook repeaters zijn...

En zoals Blueone zegt, 10 meter zouden ze toch wel mogen halen.

[ Voor 6% gewijzigd door Fire69 op 12-11-2014 23:28 ]

• Jermaine
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2014 @ 19:57:
Of heb je aluminium folie onder de tussenvloer liggen?
Ik zelf heb prima ontvangst op zolder en de hub staat twee verdiepingen lager.
Er ligt wel een vrij prijzige ondervloer onder mijn laminaatvloertje, maar dat zou alleen het signaal naar mijn onderburen verstoren aangezien ik gelijkvloers woon. Ik neem aan dat dat geen dealbreaker mag zijn?
Blueone schreef op woensdag 12 november 2014 @ 21:46:
Toch moeten de lampen echt wel een meter of 10 kunnen halen, als het een open ruimte is wel meer.
Het is dus gelijkvloers en er staat (in dit geval voor bijvoorbeeld de keuken en slaapkamer) een tufstenen muurtje tussen. Ik denk dat ik vorig jaar waarschijnlijk een "maandagmorgenmodelletje" (Zo, woordwaarde? :D) heb meegenomen uit de Apple Store. Binnenkort wordt het een nieuwe kit, ik zal uiteraard mijn bevindingen hier plaatsen :).

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
De LW dimmers moeten wel repeaten. Want de enige manier om bij mij de tuinverlichting te schakelen was om ergens tussenin een LW dimmer extra bij te plaatsen. Zonder deze extra LW verbinding had de dimmer in het tuinhuisje geen 'bereik'.

Ik denk dat het bereik van het systeem ook erg afhankelijk is van externe factoren. Bij mij binnen haalt ie de 8m maar net, terwijl ik andere verhalen lees over een veel groter bereik.

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Als mensen nog op zoek zijn naar korting op Hue producten (we zijn allemaal Nederlanders toch? :) ) dan kun je misschien bij je lokale Praxis langs gaan.

Die hebben momenteel een actie "2+1 gratis voor alle 'lichtbronnen'". Ze hadden hier in Eindhoven niet veel meer liggen, maar ik heb de laatste 3 losse Hue Lux lampen samen voor €59,90 kunnen scoren.

De korting op de Lux werd niet door de kassa herkend, maar na een telefoontje naar boven kreeg ik ze toch gewoon 2+1 gratis mee...

• Appie Heijn
Klopt het dat het nog steeds niet mogelijk is om scenes aan te roepen via een externe ap(i)? Tijdje terug dat ik mij hierin verdiept heb.

Ik zou graag met mijn Vera een scene willen starten(bij beweging). Kom bij de Vera plugin echter weinig hoopgevende informatie tegen.

[ Voor 13% gewijzigd door Appie Heijn op 13-11-2014 20:27 ]

• lowo
  • Laatst online: 29-06 23:27
Nog even per mail contact gehad met de hoofdvestiging van Praxis.
Ze lossen het prima op: de lampen worden voor mij apart gehouden en ik kan ze ophalen voor de actieprijs! Scheelt toch weer mooi zo'n 30 euries _/-\o_

Knap dat het je gelukt is.
Ik stond vanmiddag in de praxis in Enschede en nee hoor, ondanks dat er in de folder staat "alle lichtbronnen behalve de baseline" kreeg ik de drie Hue Luxjes niet mee voor de prijs van 2.
Blijkbaar toch willekeur in de verschillende vestigingen voor wat betreft de uitvoering van deze actie :(
arnoud_h schreef op donderdag 13 november 2014 @ 19:28:
Als mensen nog op zoek zijn naar korting op Hue producten (we zijn allemaal Nederlanders toch? :) ) dan kun je misschien bij je lokale Praxis langs gaan.

Die hebben momenteel een actie "2+1 gratis voor alle 'lichtbronnen'". Ze hadden hier in Eindhoven niet veel meer liggen, maar ik heb de laatste 3 losse Hue Lux lampen samen voor €59,90 kunnen scoren.

De korting op de Lux werd niet door de kassa herkend, maar na een telefoontje naar boven kreeg ik ze toch gewoon 2+1 gratis mee...

[ Voor 10% gewijzigd door lowo op 14-11-2014 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjaber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09-2022
plafondlamp al gevonden :d

[ Voor 94% gewijzigd door mjaber op 14-11-2014 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
lowo schreef op donderdag 13 november 2014 @ 22:33:
Ze lossen het prima op: de lampen worden voor mij apart gehouden en ik kan ze ophalen voor de actieprijs! Scheelt toch weer mooi zo'n 30 euries _/-\o_

Knap dat het je gelukt is.
Ik stond vanmiddag in de praxis in Enschede en nee hoor, ondanks dat er in de folder staat "alle lichtbronnen behalve de baseline" kreeg ik de drie Hue Luxjes niet mee voor de prijs van 2.
Blijkbaar toch willekeur in de verschillende vestigingen voor wat betreft de uitvoering van deze actie :(
Misschien dat het in mijn geval geholpen heeft dat de kassiere belde met de vraag of "deze Philips uh uh uh LED lampen" ook onder de actie vielen. Mogelijk als ze het woord "Hue", wat te moeilijk was om uit te spreken, had laten vallen dat het niet door was gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Appie Heijn schreef op donderdag 13 november 2014 @ 20:19:
Klopt het dat het nog steeds niet mogelijk is om scenes aan te roepen via een externe ap(i)? Tijdje terug dat ik mij hierin verdiept heb.

Ik zou graag met mijn Vera een scene willen starten(bij beweging). Kom bij de Vera plugin echter weinig hoopgevende informatie tegen.
Huh? Hoe denk je dat al die beschikbare apps dat doen dan? Hue heeft toch gewoon een api?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banballa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:31

Banballa

(>'_')>

Ik heb net bij de Praxis in Groningen ook 3 Hue Lux lampen gehaald voor 60 euro :) Er werd bij de kassa wel gewoon 90 euro aangeslagen, maar de bedrijfsleider heeft geregeld dat ik ze voor 60 euro heb meegekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo

Vanmorgen even de lampen opgehaald.
Ze waren netjes apart gelegd en de vestigingsmanager had er een briefje bij gedaan voor de kassiere :)
Dus ook ik gelukkig met 3 Luxjes voor de prijs van 2 :Y
arnoud_h schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:11:
[...]

Misschien dat het in mijn geval geholpen heeft dat de kassiere belde met de vraag of "deze Philips uh uh uh LED lampen" ook onder de actie vielen. Mogelijk als ze het woord "Hue", wat te moeilijk was om uit te spreken, had laten vallen dat het niet door was gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timen
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-08 09:18
Prima tip! Zojuist bij de Praxis (De Centrale) in Leeuwarden ook 3 Lux lampen opgehaald met de 2+1 gratis actie :) Ook hier moest de kassamevrouw eerst even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:24

Ethirty

Who...me?

Eindelijk een lamp voor boven de eettafel gevonden met 2 fittingen. Nu heb ik geen excuus meer om geen Hue setje te kopen :P

Is er een makkelijke manier om 2 lampen in hetzelfde armatuur dezelfde kleur en sterkte te geven, of kan dat alleen met 3rd party apps?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Dat moet zonder meer kunnen.
Zelf gebruik ik de Hue Pro app, deze is simpel in gebruik en hier kan je per lamp de lichtsterkte en kleurtemperatuur instellen. Zet je bijvoorbeeld de twee lampen in jou eettafelarmatuur op dezelfde lichtsterkte en beide op een kleurtemperatuur van 2405k dan heb je dus het gele licht dat Philips "Relaxen" noemt :)
Het instellen gaat overigens met een simpele slider en is dan ook niet heel erg precies.
Ik betwijfel of je dit gaat zien ( bijvoorbeeld de ene lamp 2405k en de andere 2450k ) zolang beide in hetzelfde kleurgebied zitten.

Overigens weet ik niet hoe het met de andere forumleden zit; ik gebruik de kleurlampen bijna nooit met kleur behalve wit en gebruik nu vooral de Hue Lux welke alleen warmwit licht geeft. Dat bevalt mij toch nog het beste.
Boven mijn eettafel hangt dan ook gewoon een Hue Lux 8)

Zie ook de Praxistip!

Overigens werd mij bij de Praxis ook verteld dat de Hue Lux lampen en de basisset over twee weken in de aanbieding komen!! De basisset zou dan tegen de 80 euro gaan kosten in de aanbieding. Misschien een idee om met de Lux te beginnen en later de kleurlampen te gaan kopen als je die dan toch nog wil :)
Ethirty schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 16:54:
Eindelijk een lamp voor boven de eettafel gevonden met 2 fittingen. Nu heb ik geen excuus meer om geen Hue setje te kopen :P

Is er een makkelijke manier om 2 lampen in hetzelfde armatuur dezelfde kleur en sterkte te geven, of kan dat alleen met 3rd party apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Goed nieuws, ik kan nog wel een paar Lux lampen gebruiken hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online

Ik ben nog steeds zoekende daarnaar. Ben benieuwd wat je hebt gevonden!

Hue Pro zoals hierboven beschreven vind ik (voor Android) ook de beste app om mee te werken. Te meer omdat de color picker erg fijn werkt en je lampen kan 'kopieren'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Als ik dit zo hoor ga ik binnenkort maar eens aan de slag voor een fatsoenlijke Hue app voor iOS. Wellicht met een partner package voor op de Synology bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzmic
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-09 15:09
RobV schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 21:48:
Als ik dit zo hoor ga ik binnenkort maar eens aan de slag voor een fatsoenlijke Hue app voor iOS. Wellicht met een partner package voor op de Synology bijvoorbeeld.
Check iconnecthue, kan alles :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon in de standaard Philips app de twee lampen op elkaar schuiven in het kleurenscherm/menu; ze worden dan gelocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
wizzmic schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 22:16:
[...]

Check iconnecthue, kan alles :-)
Ach, je moet toch iets om handen hebben... Lijkt me wel grappig, mijn eigen Hue server/app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:10
Aanbieding hue:

http://www.amazon.de/gp/p...-21&ascsubtag=0a004li6hmr

Dit is wel fitting a60? Is dat niet t zelfde als e27?
Ik heb de indruk dat er eerdaags wel eens prijsdalingen kunnen komen op hue... Gezien er nooit aanbiedingen waren en nu ineens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Net terug van de Praxis: alleen vandaag was er nog een 2+1 actie op "Alle verlichting". Ik heb de laatste 3 Hue Lux lampen meegekregen voor €59,- (en dat is toch lekker €30 korting). De manager moest er wel aan te pas komen, maar de korting werd verleend!

Ook heb ik meegenomen een een JUNG AS500 afdekraam, wit, €4,95. Deze past op de PEHA easyfit wandzender van een paar posts terug. In combinatie met de ingewanden van een Hue Tab een prima oplossing.

Fotootje
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BI8QymEl.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door RobV op 16-11-2014 12:41 . Reden: edit: foto eindresultaat toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:37
HBSVDK schreef op zondag 16 november 2014 @ 11:28:
Aanbieding hue:

http://www.amazon.de/gp/p...-21&ascsubtag=0a004li6hmr

Dit is wel fitting a60? Is dat niet t zelfde als e27?
Ik heb de indruk dat er eerdaags wel eens prijsdalingen kunnen komen op hue... Gezien er nooit aanbiedingen waren en nu ineens wel.
You made my day! Ik stond op het punt de LUX te bestellen omdat ik €100 extra net te vond. Maar dit is super! Er komen overigens ook geen verzendkosten bij. :)

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekwaussie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-10 21:02
ik had een vraag met betrekking tot hue lightstrips. Ik zou deze graag bestellen maar zit met 1 probleem ik zie dat deze 2meter aan 1 gesloten zijn en als je ze op maat knipt je als het ware het afgeknipte stukke weg ken knikkeren.
Wat ik eigenlijk zoek dat je bijvoorbeeld 1 meter legt en dan haaks de hoek om en dan weer 1 meter legt met een koppel stuk haaks ofzo.
Is dit er en zo ja waar kan ik dat vandaan halen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik heb dat geprobeerd met een strip bij mij. Kreeg de connector erg moeilijk er op, retegevoelig voor storing en had kleurafwijking. Uiteindelijk het tweede stuk nooit meer gebruikt. Zal best aan de connector liggen, maar had weinig zin om nog eens connectors te bestellen en weer te kloten.
Ging mij voornamelijk om de lichtopbrengst die ik mis nu. Zit onder een vensterbank in de keuken die 1.25 is of zo. Dus de resterende 0.75m had ik graag ook gebruikt want breedte is het probleem niet, daar is ruimte genoeg voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
RobV schreef op zondag 16 november 2014 @ 11:55:
Net terug van de Praxis: alleen vandaag was er nog een 2+1 actie op "Alle verlichting". Ik heb de laatste 3 Hue Lux lampen meegekregen voor €59,- (en dat is toch lekker €30 korting). De manager moest er wel aan te pas komen, maar de korting werd verleend!

Ook heb ik meegenomen een een JUNG AS500 afdekraam, wit, €4,95. Deze past op de PEHA easyfit wandzender van een paar posts terug. In combinatie met de ingewanden van een Hue Tab een prima oplossing.

Fotootje
[afbeelding]
Ziet er erg goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook bij de Praxis geweest. Daar hield de manager echter het been stijf dat de actie "niet geldig was op lampen die met een app gedimd kunnen worden". Bovendien "hebben we ze een meter naar links gezet om duidelijk te maken dat ze niet bij de gang van de lichtbronnen horen." Wat een onzin. De manager bleef bij haar stuk, ook toen ik verwees naar dit forum en mensen die al lampen hadden opgehaald bij andere filialen. Volgens haar zaten er bij de andere Praxis filialen dan "alleen maar domme mensen die niet goed weten hoe acties werken". Ze besloot dat de discussie daarmee gesloten was en ging weg.
Pagina: 1 ... 37 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.