[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.174 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:16
Zelf gebruik ik eigenlijk alleen de app van Philips omdat die voor mij alles bied wat ik nodig heb.

Wat bedoel je met groepen? Wat wil je uiteindelijk doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 15:11
la_fusion schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:33:
Zelf gebruik ik eigenlijk alleen de app van Philips omdat die voor mij alles bied wat ik nodig heb.

Wat bedoel je met groepen? Wat wil je uiteindelijk doen?
Ik wil net als in LampShade een groep aan kunnen maken voor de woonkamer, keuken, slaapkamer etc. Hierdoor is het makkelijk om alle verlichting in een bepaalde ruimte in een keer te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 10:00

Simkin

Bzzzzz

Kan iemand mij uitleggen hoe ik dmv IFTTT een recept kan maken dat alle lampen aan doet in de woonkamer zodra het donker wordt maar de rest van de kamers uitlaat?

Ik kan maar 1 lamp selecteren (ipv een selectie en/of een scene), dit lijkt me niet de bedoeling, toch?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/G8rMHTu.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Klopt, dat is een kleine tekortkoming van IFTTT of Hue.
Ik heb dat gewoon simpel opgelost; voor iedere lamp die je aan wil een kopietje maken en de andere lamp kiezen.
Bij mij gaan op deze manier 2 lampen automatisch aan als het donker wordt. En dan heb ik er ook nog 2 die ervoor zorgen dat er lampen aangaan als ik thuiskom en het is donker.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kavish schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:57:
[...]

Ik wil net als in LampShade een groep aan kunnen maken voor de woonkamer, keuken, slaapkamer etc. Hierdoor is het makkelijk om alle verlichting in een bepaalde ruimte in een keer te veranderen.
Hiervoor kan je de scenes toch gebruiken?
Ik gebruik ook de app van Philips. Vind ik toch het handigst. Alleen mis ik een menu waarin je gewoon de kleurtemperatuur in K kan ingeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
[...]

De oplossing in de Philips app zou zijn om hier losse scene's voor te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik gebruik eigenlijk alleen Hue Control, vooral omdat ik geen interesse heb in het scene-gebaseerd gebruik van de Hues.
Hue Control kan groepen aanmaken/gebruiken die IN de bridge worden opgeslaan.
Maw, installeer je de app op een ander apparaat, krijg je die groepen ook gewoon direct te zien. Veel apps maken die groepen enkel op de tel/tablet aan en dan moet je dus op een ander apparaat herbeginnen :/

Ook de widget zijn handig voor individuele lampen en groepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 19:37:
[...]

Hiervoor kan je de scenes toch gebruiken?
Ik gebruik ook de app van Philips. Vind ik toch het handigst. Alleen mis ik een menu waarin je gewoon de kleurtemperatuur in K kan ingeven.
Heb de app van Philips te snel afgeschreven. Ben er vandaag weer even mee gaan spelen, en als de scènes eenmaal goed ingesteld staan werkt hij best fijn. Het syncen tussen devices gaat ook redelijk snel.

De kleurtemperatuur ingeven in K zou ik ook handige optie vinden.

Ook vind ik het jammer dat het icoontje van een scène niet te vervangen is. Of kan dit wel en kijk ik er overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kavish schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 22:33:
[...]Ook vind ik het jammer dat het icoontje van een scène niet te vervangen is. Of kan dit wel en kijk ik er overheen?
Via scenes / + / foto kan je ieder willekeurig plaatje gebruiken.
Wel zijn de in te stellen kleuren afhankelijk van die foto. Dus het is beperkt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2014 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:09

Nicap

Tsssk....

Kan er weinig over vinden, maar wellicht weet iemand het hier. Kan de Hue Lux E27 zonder problemen gebruikt worden als buitenlamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik weet niet hoe je hebt gezocht, maar er is genoeg te vinden.....

Philips website:
http://www2.meethue.com/en-us/the-range/hue-lux/
Environmental

Operational temperature: 0°C - 35°C

Opperational humidity: IP20: suitable for use in indoor application
Maar er zijn genoeg mensen die de hue in buitenarmaturen gebruiken zonder problemen, zelfs met min temperaturen.

edt:

@hieronder: Dan had je de vraag beter moeten formuleren, en ook gebruikers ervaringen zijn er genoeg te vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door Fietsbel op 02-11-2014 00:29 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:09

Nicap

Tsssk....

Die info kon ik wel vinden, maar dat zegt alleen iets over de specs, niet over gebruik in de praktijk. Het ging me dus meer om mensen die hem zelf gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:34
savale schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 09:25:
Iemand een idee welke (niet web) winkels ook hue verkopen? De praxis mega stores verkopen die helaas ook niet meer volgens mij (heb Leiderdorp en Gouda gebeld)
Zag ze gisteren bij de Mediamarkt in Utrecht (the Wall) liggen.
Ze verkopen in ieder geval de Hue E27, Lux, Tap en de starter sets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:19

Ethirty

Who...me?

remmuz schreef op zondag 02 november 2014 @ 10:17:
[...]

Zag ze gisteren bij de Mediamarkt in Utrecht (the Wall) liggen.
Ze verkopen in ieder geval de Hue E27, Lux, Tap en de starter sets.
Dat is dan pas sinds kort, ik ben er een week of 2 geleden nog naar op zoek geweest.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
savale schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 09:25:
Iemand een idee welke (niet web) winkels ook hue verkopen? De praxis mega stores verkopen die helaas ook niet meer volgens mij (heb Leiderdorp en Gouda gebeld)
Ik heb gisteren een Lux bulb gekocht bij de Praxis in Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-10 21:25
Ethirty schreef op zondag 02 november 2014 @ 11:35:
[...]

Dat is dan pas sinds kort, ik ben er een week of 2 geleden nog naar op zoek geweest.
Ik zag ze zojuist ook liggen bij de Mediamarkt in Hoofddorp. Naast wat hier eerder genoemd is hadden ze ook Bloom, LivingColor Iris en de light strips.

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
  • Laatst online: 04-10 22:54
zijn er mogelijkheden om inbouw schakelaars te vervangen door '' slimme schakelaars'' om de hue lampen te bedienen maar dan zonder tussenkomst van extra centrale of kastje? of werkt het alleen met de hue tap van philips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
De hue tap kan je inbouwen met gira schakelmateriaal. Je hebt dan gewoon 4 knoppen. De wipjes kosten ongeveer 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 19:27
Blueone schreef op zondag 02 november 2014 @ 17:51:
De hue tap kan je inbouwen met gira schakelmateriaal. Je hebt dan gewoon 4 knoppen. De wipjes kosten ongeveer 10 euro.
Iemand toevallig een how to beschikbaar welke geplaatst kan worden( incl foto's en materiaal) Vind de remotes van Philips echt te lelijk voor aan de muur...

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
En ik maar denken dat het nog niet mogelijk was! Nu nog alleen het onderdeelnummer van dat gira onderdeel! Nu had iemand anders al die vraag gesteld op die link maar zonder antwoord. Een korte zoektocht op Google levert helaas alleen maar meer mensen op die het willen aanschaffen zonder exact typenummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
Thanks!

Welk type schakelaar van Gira wordt gebruikt, weet je dat toevallig ook?

Edit: zie bovengenoemde remark..... ;) vergeten de browser te refreshen...

[ Voor 12% gewijzigd door mistercage op 03-11-2014 09:01 ]

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Er is geen artikelnr van maar het is wel bestelbaar bij Gira onder de omschrijving "Wippenset en achterplaat t.b.v. 242201" De laatste twee cijfers geven de kleur aan.

[ Voor 28% gewijzigd door Avvd op 03-11-2014 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adekka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-06 17:01
Blueone schreef op maandag 03 november 2014 @ 09:01:
Er is geen artikelnr van maar het is wel bestelbaar bij Gira onder de omschrijving "Wippenset en achterplaat t.b.v. 242201" De laatste twee cijfers geven de kleur aan.

De webwinkels Arento en elektrototaalmarkt weten er vanaf, daar heb ik de laatste tijd veel contact mee gehad om dit uit te zoeken.
Bleuone, zeg je hiermee dat je van de tap een wandschakelaar gemaakt hebt met normale knoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Blueone schreef op maandag 03 november 2014 @ 09:01:

De webwinkels Arento en elektrototaalmarkt weten er vanaf, daar heb ik de laatste tijd veel contact mee gehad om dit uit te zoeken.
Gezien de prijs van dit artikel heb ik alvast een email gestuurd naar Gira naar de mogelijkheid om enkel de achterplaat + wipschakelaars te kopen. Dit lijkt toch wel echt anders een mooie oplossing om de tap mooi te integreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Ik heb contact gehad met gira in duitsland (de enocean module blijkt alleen in duitsland geleverd te worden) en dit is het resultaat, dat de wippen en achterplaat zijn te bestellen onder de desbetreffende omschrijving.

Als het goed is krijg ik ze aan het eind van de week binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Blueone schreef op maandag 03 november 2014 @ 09:14:
Ik heb contact gehad met gira in duitsland (de enocean module blijkt alleen in duitsland geleverd te worden) en dit is het resultaat, dat de wippen en achterplaat zijn te bestellen onder de desbetreffende omschrijving.

Als het goed is krijg ik ze aan het eind van de week binnen.
Kun je misschien iets meer informatie geven over de prijs, de daadwerkelijk manier van bestellen etc? Dat zou een aantal tweakers erg gelukkig maken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 08:32
Hij heeft de oplossing al aangedragen. Kijk eens op de site van arento. Daar staat zo op voor nog geen 7 euro.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Als speciaal artikel inderdaad, maar daar zit de achterplaat nog niet bij, De kosten zijn ongeveer 10 euro (weet het zo niet meer exact).

[ Voor 52% gewijzigd door Avvd op 03-11-2014 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adekka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:20
Gister eindelijk de Hue lampen samen met de bridge en remote aan de praat gekregen (de livingcolors remote).

Blijkbaar als je de lampen met de Bridge koppelt, en DAARNA met de Living colors... pakt de Living Colors remote ze af van de bridge. Want die kan ze dan niet meer vinden.

Daarna de lampen via de remote-touchlink methode gepairt en nu zijn ze wel met de remote en de bridge te bedienen. Enige nadeel nu is dat ik nogmaals de bridge moet resetten omdat die nu 3 lampen niet ziet, en 3 wel... terwijl ik maar 3 lampen heb.

Niet echt ideaal dus, maar als het eenmaal draait werkt het wel.

Iemand nog een tip voor een Windows Phone app? ze werken allemaal wel, maar zoek eentje waarmee ik ook een simpele AAN en UIT setting kan aanmaken, welke ik dan kan pinnen op het homescreen. Als ik bij Huetro alle lichten naar minimaal sleep dimt die ze enkel, maar gaan ze niet uit.

Liefst heb ik dat als ik op de knop druk ik de app ook niet in beeld krijg, maar dat de lampen gewoon reageren. Anders moet ik steeds de app weer wegklikken daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:40

Shabbaman

Got love?

Kan iemand me vertellen hoeveel langer een Hue GU10 is dan een gewone halogeen GU10?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:03
Shabbaman schreef op maandag 03 november 2014 @ 09:52:
Kan iemand me vertellen hoeveel langer een Hue GU10 is dan een gewone halogeen GU10?
Een normale is 51 mm, de Hue versie is 71 mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Blueone schreef op maandag 03 november 2014 @ 09:24:
Als speciaal artikel inderdaad, maar daar zit de achterplaat nog niet bij, ik zou gewoon even een mailtje sturen naar Arento of elektrototaalmarkt. De kosten zijn ongeveer 10 euro (weet het zo niet meer exact). Misschien als er meer mensen interesse tonen dat ze het gewoon opnemen in de webshop.
ik wil dit ook!

dus als ik het goed begrijp heb ik nodig:
- wippenset
- hue tap
- schroevendraaier

heb ik natuurlijk ook nog nodig de metalen behuizing en het afdekplaatje, of snap ik het niet?

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
RobV schreef op maandag 03 november 2014 @ 14:30:
[...]

ik wil dit ook!

dus als ik het goed begrijp heb ik nodig:
- wippenset
- hue tap
- schroevendraaier

heb ik natuurlijk ook nog nodig de metalen behuizing en het afdekplaatje, of snap ik het niet?
Zover ik het heb begrepen, het is dus allemaal nog niet zo duidelijk.. is dat je nu bij Arento een speciale bestelling kunt doen voor de wippenset en daar moet dan inderdaad nog een ijzeren plaatje bij maar daarvoor moet je weer contact met hun over opnemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
thanks, ik ga ze mailen!

edit: het antwoord op mijn informatieverzoek
Door de vele aanvragen bij Gira van deze losse onderdelen worden deze niet meer los uitgeleverd.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
De klantvriendelijkheid straalt er vanaf...

[ Voor 84% gewijzigd door RobV op 03-11-2014 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Je moet een wippenset en achterplaat/montageframe hebben. Meer heb je niet nodig. Maar omdat het niet als compleet artikel op die sites staan zul je contact met ze moeten opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Exact.. en dat doen ze dus niet!

Zelf had ik inmiddels ook al contact met Gira opgenomen en hun reactie gaf aan dat er zelfs geen ijzeren achtergrond plaatje meer was. De enige oplossing zou dus zijn om een volledig artikel(ijzeren plaatje, EnOcean module, wippenset) te bestellen tegen zo'n 50 euro.

Best jammer dat ook Gira hier zo moeilijk over doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adekka
Reactie van Arento:
Het artikel wat u heeft besteld was een speciale bestelling welke door onze fout nog actief was in ons systeem, maar niet meer leverbaar is als los onderdeel.
Deze wippenset schijnt inderdaad op de Hue Tap te passen, maar wordt niet meer los geleverd door Gira.
Wij kunnen hem helaas ook niet meer bestellen, uw order is dan ook door ons gecrediteerd en de gedane betaling zal aan u terug gestort worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Jammer van gira, dan zit er niks anders op dan de encean module te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ook hier nul op rekest.
Het betreft een product van Gira wat niet in Nederland wordt verkocht/ondersteund, maar alleen in Duitsland verkrijgbaar is.
Wij kunnen u hier niet verder mee helpen.
Als ze nou een beetje service verlenen dan gaven ze me een typenummer of iets dergelijks. Het ruikt er nu een beetje naar dat ze 'geen zin hebben in 7-euro ordertjes'...

Ik houd me dus aanbevolen voor een directe link naar een webshop die mij de 'encean' module kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Hier kan je ze krijgen:
http://www.elektrowelt-zw...system-55-cremeweiss.html

Mja, deels zonde van de module zelf die je niet gebruikt maar dit is de enige fatsoenlijk manier om ze in te bouwen.

Het feest van de losse wipjes gaat dus niet door (gira doet dat niet).

[ Voor 27% gewijzigd door Avvd op 03-11-2014 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
leuk project voor een slimme jongen met een 3D printer: inbouw behuizing voor Hue tap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adekka
Iemand succes bij elektrototaalmarkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Dit is ook te combineren met Gira 55, misschien zoeken jullie deze?
http://www.elektroshop.nl...-klein-systeem-55-nl.html

http://www.doproshop.nl/eltako-ft55-enocean.
http://www.eltako.com/fil...Eltako-Wireless_flaem.pdf
(zie blz 34, zie er net als hue tap binnenwerk uit)

[ Voor 79% gewijzigd door BenEco op 04-11-2014 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Adekka schreef op maandag 03 november 2014 @ 17:21:
Iemand succes bij elektrototaalmarkt?
Gaat hem niet worden (heb reactie gehad), gira zelf doet het niet (meer) dus dan wordt het voor de webshops ook moeilijk.

Misschien dat iemand een mail kan sturen naar die duitse webshop (mijn duits is slecht), misschien dat het daar wel lukt om losse wipjes te krijgen omdat het product in duitsland wel geleverd wordt.

[ Voor 30% gewijzigd door Avvd op 03-11-2014 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
BenEco schreef op maandag 03 november 2014 @ 17:44:
Dit is ook te combineren met Gira 55, misschien zoeken jullie deze?
http://www.elektroshop.nl...-klein-systeem-55-nl.html
Dat zou mooi zijn! De vraag is alleen of de schakelaar-unit vervangen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
  • Laatst online: 04-10 22:54
Ik hoop dat Philips zelf ook nog een keer een inbouwschakelaar gaat uitbrengen voor het hue systeem. Of een andere fabrikant die ook werkt. Heb nu door heel ons huis de lampen vervangen door hue lux versies. Alleen mijn vrouw gebruikt nog vaak de gewone lichtschakelaars waardoor de spanning van de lampen gaat en je ze dus niet meer kan bedienen. heel vervelend. Hoop dat er snel een oplossing voor komt. Een bewegingssensor lijkt me ook wel handig. maar dan één die niet de spanning weghaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
RobV schreef op maandag 03 november 2014 @ 17:16:
leuk project voor een slimme jongen met een 3D printer: inbouw behuizing voor Hue tap.
Inderdaad... Vast wel een handige tweaker hier op Tweakers die dit zou kunnen...
Toch echt een dikke gemiste kans van Philips om iets begerenswaardig zoals een simpele schakelaar niet zelf te voeren. Nu hebben ze er zo'n mega afschuwelijke behuizing omheen verzonnen...designwise kunnen ze toch beter hoop ik zo... ;w

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
Begrijp ik hieruit dat er meerdere merken schakelaars geschikt zijn voor de enocean module..?
https://www.enocean.com/d...teruebersicht_ptm250.pdf/

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martk2280 schreef op maandag 03 november 2014 @ 21:59:
....Alleen mijn vrouw gebruikt nog vaak de gewone lichtschakelaars waardoor de spanning van de lampen gaat en je ze dus niet meer kan bedienen...
Dit is voor ons ook een show stopper. Met name omdat de Hue lamp bij het uitschakelen van de spanning, terug gaat naar de default instellingen en je scene meteen vervalt. Schijnt alleen zo te zijn bij lampen met E27 fitting zeggen ze bij Beaumotica.
Ik heb al gepleit voor de optie om de instellingen te laten onthouden als de lichtschakelaar toch gebruikt wordt.
Enige oplossing is een Tap, maar dan heb je wéér een schakelaar erbij. De gewone lichtschakelaars blijf je in praktijk toch vaak gebruiken.

Ik heb nog wel meer aanmerkingen.

- De ingestelde scene van de (android) app bepaalt de achtergrondkleur + gebruikte icoontje. Die maakt de tekst vaak slecht leesbaar.
Ik zou zelf de achtergrond en icoon willen kunnen kiezen en wil af van die zuurstok kleuren.
- Om dezelfde scenes op verschillende smartphones/tablets te krijgen, ben je verplicht een account aan te maken op https://my.meethue.com.
Omslachtig!
- Wat is nu het verschil tussen een light recipe en scene? Met het + teken kan ik enkel de light recipe aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:21

Kroontje

...

Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 11:27:
[...]

...Schijnt alleen zo te zijn bij lampen met E27 fitting zeggen ze bij Beaumotica...
Ook bij de GU10 spots het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 11:27:
- Om dezelfde scenes op verschillende smartphones/tablets te krijgen, ben je verplicht een account aan te maken op https://my.meethue.com.
Omslachtig!
Ik vind het dan weer niet omslachtig en hoe wil je anders de scenes op meerdere devices krijgen? Met deze portal ben je zeker dat het via Philips gaat en kun je buitenshuis ook je lampen instellen.
- Wat is nu het verschil tussen een light recipe en scene? Met het + teken kan ik enkel de light recipe aanmaken.
Een lightrecipe is een soort scene waarbij de lampen de witkleur krijgen zoals dat voor dat specifieke lightrecipe geld. Dit is onderzocht door Philips en voor zover ik weet ook wetenschappelijk bewezen.

Zelf overigens nogmaals bevestiging van Gira dat ze geen losse onderdelen meer gaan sturen maar moet nog even bellen met een andere medewerker. Deze is overigens al erg kortaf in zijn emails waarbij er puur en alleen gestuurd wordt op het bellen. Per email wil hij niets regelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Met gira in nederland contact openemen heeft sowieso geen zin omdat die de producten niet in het assortiment hebben, als je iets wilt moet je het met Gira in duitsland contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 08:32
In principe is iedere fabrikant die de EnOcean levert goed. De module die Philips gebruikt is een EnOcean (PTM215Z) module en kan dus probleemloos met iedere andere module gewisseld worden.

ik vraag me eigenlijk ook wel af, of de complete schakelaars niet te gebruiken zijn op de Hue bridge.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Die werken op 868mhz terwijl hue op 2,4ghz zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik zit er echt over te twijfelen om er toch maar 1 te bestellen!

EnOcean JUNG 4-polige switch: €89,29
of
Deze van €84,82

En wellicht is dit een optie?
Peha, €44,95

EDIT: De Peha besteld bij wijze van experiment. De anderen waren alleen in creme-wit en dat ziet er bij mij niet uit (alles wit). Zodra ik de spullenboel binnen heb laat ik het resultaat weten.

[ Voor 16% gewijzigd door RobV op 04-11-2014 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:54

CyBeRSPiN

sinds 2001

Wat een geld voor wat plastic.. Dan heb je dus voor 60 + 80 = 140 euro een fysieke schakelaar 8)7

Triest dat Gira niet mee wil werken (mogelijk is het een niche en hebben ze geen voorraad hiervoor), maar heeft iemand al bij Jung geinformeerd of ze de schakelaars zonder de EnOcean module kunnen leveren?

Of die Hue Tap links laten liggen en de meegeleverde EnOcean module in die schakelaar gebruiken icm een EnOcean USB-stick van 30 euro en een Raspberry Pi waarmee je dan de koppeling naar Hue maakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:07:
Wat een geld voor wat plastic.. Dan heb je dus voor 60 + 80 = 140 euro een fysieke schakelaar 8)7

Triest dat Gira niet mee wil werken (mogelijk is het een niche en hebben ze geen voorraad hiervoor), maar heeft iemand al bij Jung geinformeerd of ze de schakelaars zonder de EnOcean module kunnen leveren?

Of die Hue Tap links laten liggen en de meegeleverde EnOcean module in die schakelaar gebruiken icm een EnOcean USB-stick van 30 euro en een Raspberry Pi waarmee je dan de koppeling naar Hue maakt..
€80 + €30 + Kosten rPI is ook bijna €120. Terwijl je die PI ook weer ergens moet aansluiten en voeden.

En ik zit op €60 (Tap), €50 (Switch) = €110 als het allemaal past. 8)7 Bovendien heeft niemand beweerd dat dit een goedkope manier is om je kamer te verlichten. Een doos kaarsen bij de Action voor €2,- is dan wel de goedkoopste oplossing denk ik. Trouwens, voor €50 per lamp ga ik me niet druk maken om een schakelaar van €60,- die het allemaal nét effe wat mooier oplost.

[ Voor 14% gewijzigd door RobV op 04-11-2014 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
Heb wat info opgevraagd bij www.batterielos.de
Ben benieuwd..

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een slimme schakelaar moet toch te maken zijn?
Bijvoorbeeld: link
Ik weet niet het verschil tussen Lightify en Lightify-pro.
Wel heb ik op een Duitse site gelezen dat de Osram Lightify samenwerkt met de Philips Hue Bridge.
Alleen met de scenes was er een probleem.
Overigens heeft Osram een "witte"-lamp die de lichttemperatuur kan wijzigen en ook een tuinlamp in de Lightify serie.
Heeft iemand ervaring met de Lightify lampen? Ze zijn o.a. te koop bij Conrad.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2014 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Afgelopen week de startset binnen gekregen + lux startset + tap. Vandaag wat meer in verdiept heb al wat leuke scene's en loop nu te kloten met IFTTT, ik wil graag opstaan met een Sunset. Hebben jullie nog leuke scene's en reciepe's die ik MOET toevoegen?

Als alles straks draait zal ik een review schrijven voor onze site en zal deze hier tevens op Tweakers plaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Waarschijnlijk kunnen we rond 12 november iets verwachten van Philips (update/hardware) aangezien er dan een Apple evenementje is. http://www.macrumors.com/...ekit-chips-device-makers/

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robberto schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 17:03: jullie nog leuke scene's en reciepe's die ik MOET toevoegen?
Ik heb wat geëxperimenteerd met de scenes om een Sunrise te verkrijgen.
(Waarschijnlijk hebben de ervaren gebruikers dit al lang toegepast)
- Eerst een scene gemaakt met de start-kleur (bijvoorbeeld roodachtig/geel).
- Noem die bijv. "opstaan-start".
- Maak een tweede scene met de eindkleur (bijvoorbeeld warm wit).
- Noem die bijv. "opstaan-eind".
- Maak een"wekker aan met de starttijd en de scene "opstaan-start". Zet de fade-tijd op "0". Dit om met de juiste kleur te starten.
- Maak een wekker aan met een minuut latere tijd dan de starttijd van "opstaan-start"en noem de scene bijvoorbeeld "opstaan-eind". Stel hier een fade-tijd in (bijvoorbeeld 5 minuten).

Het licht zal nu bij het wekken verlopen van de startkleur naar de eindkleur.
Het is aan te bevelen de start en de eindkleur op elkaar af te stemmen; dus niet te ver uit elkaar wat kleuren betreft. Anders is het effect minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik heb met IFTTT het weather kanaal aan hue gekoppeld zodat het licht aangaat wanneer de zon onder is. Ik hoop dat ze komen met een update die het ook mogelijk maakt om 15 minuten voor of na zonsondergang te triggeren. Philips mag dan de Ifttt app aanpassen dat je ook scene's kunt kiezen met een fade of zo. Los daarvan ben ik superblij met deze combi.

ik heb ook een geofence aangemaakt zodat het licht uit gaat als ik weg ga.

[ Voor 17% gewijzigd door RobV op 04-11-2014 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbitter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-10 15:03
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 16:52:
Een slimme schakelaar moet toch te maken zijn?
Ik gebruik zelf de KlikAanKlikUit wandschakelaars (€15 per stuk) in combinatie met een Raspberry Pi (€30), en een RFXCom (€110). Dat zou me voor één schakelaar inderdaad €155 kosten, maar ik heb er nu een stuk of 5 hangen - en dat is toch erg handig.
Het geheel voed ik vanaf de USB-aansluiting op m'n router, en draait met Domoticz (gratis). Sinds kort heeft Domoticz ook Hue-ondersteuning, maar ikzelf gebruik momenteel nog een php-script dat de API aanroept. Performance is dus niet te vergelijken met de Tap of Philips afstandsbedieningen; het duurt misschien 'n seconde voordat je iets ziet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Fietsbel schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 17:26:
Waarschijnlijk kunnen we rond 12 november iets verwachten van Philips (update/hardware) aangezien er dan een Apple evenementje is. http://www.macrumors.com/...ekit-chips-device-makers/
Ik ben alleen geïnteresseerd als het cross-platform is. Ik heb geen zin meer om Apple-only dingen te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Je weet dat de philips hue verlichting in nauwe samenwerking met apple is gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:19

Ethirty

Who...me?

Blueone schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 22:29:
Je weet dat de philips hue verlichting in nauwe samenwerking met apple is gemaakt?
Oh? Heb je daar een bron van? Ik weet alleen dat de verkoop in eerste instantie exclusief liep via Apple.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Ethirty schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 22:31:
[...]

Oh? Heb je daar een bron van? Ik weet alleen dat de verkoop in eerste instantie exclusief liep via Apple.
Dit inderdaad.

Overigens stuurt Eltako dat de schakelaars die zij verkopen met de EnOcean module alleen als set te verkrijgen is OF enkel de wip. Niko had oorspronkelijk ook EnOcean schakelaars in hun gamma maar zijn daar mee gestopt al een tijdje terug.

Natuurlijk zijn er allerlei andere mogelijkheden om wandschakelaars in het hue systeem te krijgen maar dan zit je alsnog met een wat geknutselde oplossing. Het hue systeem vind ik zo fijn omdat dat knutselen niet nodig is! Natuurlijk moet je de tap uit elkaar halen en in de andere wandschakelaar monteren maar dat vind ik een ander verhaal dan een Pi configureren, wat scriptjes neerzetten etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 14:41

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

Wat betreft de discussie over eenvoudige HUE-bediening aan de muur, vind ik de oplossing van Wizzmic erg mooi. Je moet even solderen, maar dan ben je voor €37,12 euro klaar:
- KlikAanKlikUit wandschakelaar awst-8802. €11,60 bij de Gamma.
- LivingColors Gen.3 Remote. €25,52 (incl. verzendkosten) bij de Philips Spare Parts Webshop.

Ik moet deze stappen nog een keer uitvoeren, maar is er iemand die met de instructie van Wizzmic, dit werkend heeft gekregen? En is dit een beetje te doen? (ik ben geen elektromonteur ;) )

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Als ik het even mee zit ga ik de gira wippers nog binnenkrijgen, als ik ze allemaal binnenkrijg heb ik er waarschinlijk teveel, ik laat het hier nog wel even weten als ik er over heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adekka
Blueone schreef op woensdag 05 november 2014 @ 10:55:
Als ik het even mee zit ga ik de gira wippers nog binnenkrijgen, als ik ze allemaal binnenkrijg heb ik er waarschinlijk teveel, ik laat het hier nog wel even weten als ik er over heb.
Als je er een over hebt, dan bied ik mijzelf aan als overnemer! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Eerst maar ik eens zien of ze ook daadwerkelijk binnen komen maar verwacht het wel (ze waren een aantal weken geleden al besteld), maar we zullen er hier maar geen handel topic van maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het dan weer niet omslachtig en hoe wil je anders de scenes op meerdere devices krijgen? Met deze portal ben je zeker dat het via Philips gaat en kun je buitenshuis ook je lampen instellen.
Het is op meerdere manieren omslachtig.
Allereerst zit het aanmaken van een nieuwe Scene ergens “verstopt” in de Android app. In plaats van het + teken op het startscherm (waar je enkel recipes kunt aanmaken) moet je naar het Menu->Lichten en daar op + teken klikken.
Als Scenes op de Bridge opgeslagen zouden worden, zouden de Scenes op alle Smartphones zichtbaar gemaakt kunnen worden zonder account.

Daarnaast zouden Scenes eigenlijk gekopieerd moeten kunnen worden, inclusief kleuren schema en eventuele groepen die je weer als basis kan gebruiken voor andere Scenes. Nu kun je enkel Wis, Hernoem en Bewerk kiezen. Kopie zou hieraan toegevoegd moeten worden.
Als je meerdere Scenes aanmaakt om bijv enkel de woonkamer/keuken etc aan te zetten en ook Scenes om enkel de woonkamer/keuken weer uit te zetten, dan moet ik nu per Scene telkens de kleuren instellen. Het is sowieso niet makkelijk om de juiste kleur in te stellen.
Het zou daarom tevens handig zijn als je de kleuren kunt instellen dmv een color wheel + het invoeren van een hex code.

Er is ook niet duidelijk in de app welke Scene nu gebruikt wordt. Het zou mooi zijn als deze zou oplichten of zo.
Of een optie dat wanneer je nog een keer op dezelfde Scene klikt, de lichten weer uit gaan. Scheelt weer een icoon in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2014 @ 11:49:
[...]

Allereerst zit het aanmaken van een nieuwe Scene ergens “verstopt” in de Android app. In plaats van het + teken op het startscherm (waar je enkel recipes kunt aanmaken) moet je naar het Menu->Lichten en daar op + teken klikken.
Als Scenes op de Bridge opgeslagen zouden worden, zouden de Scenes op alle Smartphones zichtbaar gemaakt kunnen worden zonder account.

Daarnaast zouden Scenes eigenlijk gekopieerd moeten kunnen worden, inclusief kleuren schema en eventuele groepen die je weer als basis kan gebruiken voor andere Scenes. Nu kun je enkel Wis, Hernoem en Bewerk kiezen. Kopie zou hieraan toegevoegd moeten worden.
Als je meerdere Scenes aanmaakt om bijv enkel de woonkamer/keuken etc aan te zetten en ook Scenes om enkel de woonkamer/keuken weer uit te zetten, dan moet ik nu per Scene telkens de kleuren instellen. Het is sowieso niet makkelijk om de juiste kleur in te stellen.
Het zou daarom tevens handig zijn als je de kleuren kunt instellen dmv een color wheel + het invoeren van een hex code.

Er is ook niet duidelijk in de app welke Scene nu gebruikt wordt. Het zou mooi zijn als deze zou oplichten of zo.
Of een optie dat wanneer je nog een keer op dezelfde Scene klikt, de lichten weer uit gaan. Scheelt weer een icoon in de app.
Ik kan niet alles testen omdat ik nu niet thuis zit maar zover ik weet kun je met het + icoon ook nieuwe scenes maken, ook kun je scenes kopieren maar goed misschien dat dit in een eerdere versie het geval was en nu niet meer. Als dit er niet meer in zit is het inderdaad wat omslachtiger geworden.

Scenes op de bridge opslaan zou inderdaad kunnen maar dan zou je ook de afbeelding op de bridge op moeten slaan voor de iconen. Aangezien de bridge niet zoveel geheugen aan boord heeft wordt dat ook lastiger.

Het is inderdaad niet duidelijk welke scene nu gebruikt wordt maar de extra knop is naar mijn idee wel handig. Je kunt door op de scene te klikken, dimmen maar ook uitschakelen in 1x.

Het invoeren van een kleur middels hex zou voor ons heel handig zijn maar de bedoeling van hue is om het makkelijk te maken voor de 'normale' mens middels scenes en een kleurenpalet zit er immers al in en als je dit gaat doen middels hex wordt het veel te technisch voor een 'normaal' persoon. Natuurlijk kan het er allemaal naast maar ik denk dat dat niet de opzet is van Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timen
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-08 09:18
Philips heeft zojuist de iphone app ge-update met de langverwachte widgets :) Via settings kan je nu max 5 scenes instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wat een heerlijke update, hier zat ik op te wachten! :)
Nu nog wat meer producten van philips, ala Hue lux in G10

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Timen schreef op donderdag 06 november 2014 @ 07:41:
Philips heeft zojuist de iphone app ge-update met de langverwachte widgets :) Via settings kan je nu max 5 scenes instellen.
Geweldig!!!
Dit is inderdaad veel makkelijker om even iets aan of uit te zetten. _/-\o_ _/-\o_

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dan vind ik de widgets van Hue Tap veel mooier. Maar dat is mijn mening. :)

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoticasmurf
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-09-2020
Ik heb een paar vragen over de Hue TAP:

(heb het hele forum doorgeploegd maar niets gevonden wat dit betreft)

1️⃣ Ik kreeg het ding via Bol.com in een bruin doosje, wel met een Philips label etc maar ik vroeg me af of dit dan refurbished spul is? De Hue starterskit kwam ook al via Philips in zo'n bruine doos...

2️⃣ De Hue tap werkt niet! :-(
2 van de 3 knoppen registreren knop 1 ipv in mijn geval 2 of 4...

Kan iemand mij vertellen of dat zelf op te lossen is? Het moet iets mechanisch zijn vermoed ik.
De tap durf ik nog niet zelf open te maken ivm evt. garantie.

3️⃣ Knop '2': de opdruk van die twee stipjes staat er scheef op, is dat te fiksen?? Ziet er wat slordig uit voor zo'n duur ding. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
domoticasmurf schreef op donderdag 06 november 2014 @ 19:13:
1️⃣ Ik kreeg het ding via Bol.com in een bruin doosje, wel met een Philips label etc maar ik vroeg me af of dit dan refurbished spul is? De Hue starterskit kwam ook al via Philips in zo'n bruine doos...
Dat vroeg ik me ook al af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-09 19:51
domoticasmurf schreef op donderdag 06 november 2014 @ 19:13:
Ik heb een paar vragen over de Hue TAP:

(heb het hele forum doorgeploegd maar niets gevonden wat dit betreft)

2️⃣ De Hue tap werkt niet! :-(
2 van de 3 knoppen registreren knop 1 ipv in mijn geval 2 of 4...

Kan iemand mij vertellen of dat zelf op te lossen is? Het moet iets mechanisch zijn vermoed ik.
De tap durf ik nog niet zelf open te maken ivm evt. garantie.

3️⃣ Knop '2': de opdruk van die twee stipjes staat er scheef op, is dat te fiksen?? Ziet er wat slordig uit voor zo'n duur ding. :|
1: Hij hoort in een zwart doosje te zitten (zie foto hieronder), dus dat is inderdaad vreemd.

2: Als hij niet out-of-the-box werkt zou ik hem gewoon terugsturen. Hoort niet. Let er wel op dat je alleen de kleine knoppen indrukt, en niet de grote per ongeluk.

3: De "scheve" opdruk op de knoppen is zo ontworpen. Dat hoort gewoon zo, dus daar is niets aan te doen.

Afbeeldingslocatie: http://smart-home-systeme.com/wp-content/uploads/2014/07/hue-tap_threebytwo_threebytwo.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door basvanderploeg op 06-11-2014 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik heb ook last van de #2 bug. Het lijkt minder te worden bij meer gebruik, dus ik kijk het even aan. Ik ga hem voorlopig nog niet terugsturen omdat ik hem in de muur ga monteren samen met zo'n metalen raampje en 2 wipschakelaars. Dat maakt hoogstwaarschijnlijk een einde aan de bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:20
Ik had ook probleem met #2. Direct contact opgenomen met de leverancier en deze laatste heeft Philips op de hoogte gebracht. Philips heeft mij direct daarna gebeld en toen een UPS ophaallabel gestuurd. Er is inmiddels een pakketje van UPS bij me aangemeld maar door afwezigheid weet ik niet wat er retour is gekomen. Nieuw of de oorspronkelijke.
Maar de essentie is, direct probleem bij de leverancier aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:22
Pff. Vanwege de widget terug proberen te gaan van iConnectHue naar de officiële Hue app. Nogo. Wat een moeilijk gedoe met die scenes. Mis de, tsja hoe zal ik het zeggen, granulariteit.. Moet ik nu echt voor alles losse scenes aanmaken en dan priegelen om die allemaal qua kleur gelijk te krijgen met alleen wat andere intensiteiten? Kun je scenes niet klonen?

Eigenlijk dit dus inderdaad:
Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2014 @ 11:49:
[...]

Blijft een beetje flut app zo. Scenes moeten gewoon op de bridge.

[ Voor 68% gewijzigd door UltraSub op 07-11-2014 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoticasmurf
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-09-2020
Dank voor de reactie mbt de Tap!

Ik druk de knoppen goed in, er gaat iets anders mis denk ik. Gezien het bruine doosje refurbished spul?

De opdruk van knop #2 ziet er uit net als op deze foto:
Afbeeldingslocatie: http://i.ytimg.com/vi/0vnvHS5vji0/0.jpg

Opdruk staat zo scheef als een slash... '/'
Niet belangrijk maar zoals ik zei: gezien de prijs een beetje slordig.

Ik heb Philips een Email gestuurd, ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timen
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-08 09:18
Mijn Lux had ook een bruine doos, gezien die nog maar net uit zijn lijkt me dat nog wat te vroeg om al refurbished te zijn? Maar mijn Tap zat wel in een zwart doosje. Misschien 2 soorten verpakkingen voor verschillende leveranciers oid? Wie het weet mag het zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogelijke verklaring van verpakking:

Vaak zie je de saaie (anonieme) bruine verpakkingen gebruikt worden voor bulk verkoop, terwijl die "mooie" verpakking de zg retail verpakking is (voor zichtbaar verkoop in vitrine).

Zo ook bijvoorbeeld met harddisks: je koopt ze in retail verpakking (zoals bij MediaMarkt) of je krijgt ze in bubbeltjes folie verpakt oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Uit de philipsstore krijg je ook een bruine verpakking, het zijn gewoon nieuwe producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
THE_BASE schreef op donderdag 06 november 2014 @ 19:07:
Dan vind ik de widgets van Hue Tap veel mooier. Maar dat is mijn mening. :)
Widgets van Hue Tap? :? Ik kan geen Hue Tap vinden in de App Store?? :?
Laat staan widgets van Hue Tap???

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:41

-SaveMe-

-klik-

Ik heb ook een tap en een lightstrip starterjit gekocht bij bol.com en dat zat allemaal in bruine doosjes, wel met sticker opdruk, maar niet met een mooie kartonnen hoes. Vond ik ook wat vreemd.

Ook hier problemen met de tap. Soms wel tig keer drukken op een knop voordat het werkt en soms lukt het helmaal niet. Is dat nu software (preset die niet goed gesaved worden) of moet ik mijn Tap retourneren ?

Wat is nu de beste software om de presets enzo op de hub te krijgen? Vind de originele app zeer matig en iConnectHue ook niet alles, en die slaat alles lokaal op lijkt het ?

Wil graag een app die we met meerdere personen kunnen gebruiken ...

[ Voor 23% gewijzigd door -SaveMe- op 07-11-2014 13:37 ]

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
iConnectHue heeft setting om naar bridge te pushen hoor ;)

/edit
Zal ook wel niet lang meer duren voor die widgets heeft denk ik.

[ Voor 39% gewijzigd door UltraSub op 07-11-2014 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En welke settings kan je dan naar de bridge overzetten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scubamichel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-09 08:26
Op mijn vraag wanneer er een mogelijkheid in de Philips App (/bridge) komt om defecte lampen te verwijderen kreeg ik de volgende reactie van Philips:

At this moment deleting a bulb from your Hue app is not possible
Positive note: We can confirm that the function to delete bulbs in the Philips Hue app will be released soon, prob. beginning 2015

But for now you can try the following as a workaround:
Make sure that you have created a Hue portal account and have the bulbs connected.
Also enable the Scene sharing option in Hue app.

After this you need to reset the bridge (Please press the Restore to factory setting button on the back side of the bridge). Then load the app, press the push link button and search for new lights again with only the ones you want powered. Your saved scenes can be re-loaded again via your Hue Portal account.

@Fire69: Kun je dit dan wel ongestraft doen als je geen remotes hebt?

[ Voor 4% gewijzigd door scubamichel op 07-11-2014 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah, grappig, dat hebben ze maanden geleden tegen mij via Twiiter ook al eens gezegd dat het niet lang meer ging duren...

Trouwens, die workaround sucks bigtime.
Handig hoor, mag je alle remotes en zo terug linken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Fire69 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 14:46:
En welke settings kan je dan naar de bridge overzetten? :?
Groups en "scenes" als je die zo kunt noemen bij iConnectHue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vreemd, volgens mij is er in de bridge helemaal geen support om scenes op te slaan.
Zeker dat ze niet gewoon naar je MeetHue-account gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:34
funske schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:31:
[...]

Widgets van Hue Tap? :? Ik kan geen Hue Tap vinden in de App Store?? :?
Laat staan widgets van Hue Tap???
In de Android app store..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
mijn duitse bestelling is binnen: ik heb de Hue tap in de €45 euro schakelaar geklikt en man wat een verademing. De schakelaars werken prettiger dan de hue. De EnOcean module is exact dezelfde afmetingen als de hue tap module, dus kennelijk zelfde maker. Ik maak straks wat foto's.

Bottom line: het werkt, totale koste voor een wandschakelaar plus hue tap €110 (domme verzendkosten). Let wel de schakelaar kwam zonder raampje. Pluspunt, je kunt hem vlak op de muur plakken of schroeven, geen inbouwdoos noodzakelijk terwijl het wel heel vlak is. Veel vlakker dan Hue tap.

Pagina: 1 ... 36 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.