Zelf gebruik ik eigenlijk alleen de app van Philips omdat die voor mij alles bied wat ik nodig heb.
Wat bedoel je met groepen? Wat wil je uiteindelijk doen?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ik wil net als in LampShade een groep aan kunnen maken voor de woonkamer, keuken, slaapkamer etc. Hierdoor is het makkelijk om alle verlichting in een bepaalde ruimte in een keer te veranderen.la_fusion schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:33:
Zelf gebruik ik eigenlijk alleen de app van Philips omdat die voor mij alles bied wat ik nodig heb.
Have Fun Funske
Verwijderd
Hiervoor kan je de scenes toch gebruiken?Kavish schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:57:
[...]
Ik wil net als in LampShade een groep aan kunnen maken voor de woonkamer, keuken, slaapkamer etc. Hierdoor is het makkelijk om alle verlichting in een bepaalde ruimte in een keer te veranderen.
De oplossing in de Philips app zou zijn om hier losse scene's voor te maken.Kavish schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:57:
[...]
Ik wil net als in LampShade een groep aan kunnen maken voor de woonkamer, keuken, slaapkamer etc. Hierdoor is het makkelijk om alle verlichting in een bepaalde ruimte in een keer te veranderen.
Ik gebruik eigenlijk alleen Hue Control, vooral omdat ik geen interesse heb in het scene-gebaseerd gebruik van de Hues.Kavish schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:57:
[...]
Heb de app van Philips te snel afgeschreven. Ben er vandaag weer even mee gaan spelen, en als de scènes eenmaal goed ingesteld staan werkt hij best fijn. Het syncen tussen devices gaat ook redelijk snel.Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 19:37:
[...]
Hiervoor kan je de scenes toch gebruiken?
Ik gebruik ook de app van Philips. Vind ik toch het handigst. Alleen mis ik een menu waarin je gewoon de kleurtemperatuur in K kan ingeven.
Verwijderd
Via scenes / + / foto kan je ieder willekeurig plaatje gebruiken.Kavish schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 22:33:
[...]Ook vind ik het jammer dat het icoontje van een scène niet te vervangen is. Of kan dit wel en kijk ik er overheen?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2014 23:55 ]
Maar er zijn genoeg mensen die de hue in buitenarmaturen gebruiken zonder problemen, zelfs met min temperaturen.Environmental
Operational temperature: 0°C - 35°C
Opperational humidity: IP20: suitable for use in indoor application
[ Voor 13% gewijzigd door Fietsbel op 02-11-2014 00:29 ]
39
Zag ze gisteren bij de Mediamarkt in Utrecht (the Wall) liggen.savale schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 09:25:
Iemand een idee welke (niet web) winkels ook hue verkopen? De praxis mega stores verkopen die helaas ook niet meer volgens mij (heb Leiderdorp en Gouda gebeld)
Dat is dan pas sinds kort, ik ben er een week of 2 geleden nog naar op zoek geweest.remmuz schreef op zondag 02 november 2014 @ 10:17:
[...]
Zag ze gisteren bij de Mediamarkt in Utrecht (the Wall) liggen.
Ze verkopen in ieder geval de Hue E27, Lux, Tap en de starter sets.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ik heb gisteren een Lux bulb gekocht bij de Praxis in Eindhoven.savale schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 09:25:
Iemand een idee welke (niet web) winkels ook hue verkopen? De praxis mega stores verkopen die helaas ook niet meer volgens mij (heb Leiderdorp en Gouda gebeld)
Ik zag ze zojuist ook liggen bij de Mediamarkt in Hoofddorp. Naast wat hier eerder genoemd is hadden ze ook Bloom, LivingColor Iris en de light strips.Ethirty schreef op zondag 02 november 2014 @ 11:35:
[...]
Dat is dan pas sinds kort, ik ben er een week of 2 geleden nog naar op zoek geweest.
9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Iemand toevallig een how to beschikbaar welke geplaatst kan worden( incl foto's en materiaal) Vind de remotes van Philips echt te lelijk voor aan de muur...Blueone schreef op zondag 02 november 2014 @ 17:51:
De hue tap kan je inbouwen met gira schakelmateriaal. Je hebt dan gewoon 4 knoppen. De wipjes kosten ongeveer 10 euro.
Thanks!
[ Voor 12% gewijzigd door mistercage op 03-11-2014 09:01 ]
[ Voor 28% gewijzigd door Avvd op 03-11-2014 17:09 ]
Bleuone, zeg je hiermee dat je van de tap een wandschakelaar gemaakt hebt met normale knoppen?Blueone schreef op maandag 03 november 2014 @ 09:01:
Er is geen artikelnr van maar het is wel bestelbaar bij Gira onder de omschrijving "Wippenset en achterplaat t.b.v. 242201" De laatste twee cijfers geven de kleur aan.
De webwinkels Arento en elektrototaalmarkt weten er vanaf, daar heb ik de laatste tijd veel contact mee gehad om dit uit te zoeken.
Gezien de prijs van dit artikel heb ik alvast een email gestuurd naar Gira naar de mogelijkheid om enkel de achterplaat + wipschakelaars te kopen. Dit lijkt toch wel echt anders een mooie oplossing om de tap mooi te integreren.Blueone schreef op maandag 03 november 2014 @ 09:01:
Er is geen artikelnr van maar het is wel bestelbaar bij Gira onder de omschrijving "Wippenset en achterplaat t.b.v. 242201" De laatste twee cijfers geven de kleur aan.
De webwinkels Arento en elektrototaalmarkt weten er vanaf, daar heb ik de laatste tijd veel contact mee gehad om dit uit te zoeken.
Kun je misschien iets meer informatie geven over de prijs, de daadwerkelijk manier van bestellen etc? Dat zou een aantal tweakers erg gelukkig maken denk ik.Blueone schreef op maandag 03 november 2014 @ 09:14:
Ik heb contact gehad met gira in duitsland (de enocean module blijkt alleen in duitsland geleverd te worden) en dit is het resultaat, dat de wippen en achterplaat zijn te bestellen onder de desbetreffende omschrijving.
Als het goed is krijg ik ze aan het eind van de week binnen.
Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K
[ Voor 52% gewijzigd door Avvd op 03-11-2014 17:10 ]
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Een normale is 51 mm, de Hue versie is 71 mm.Shabbaman schreef op maandag 03 november 2014 @ 09:52:
Kan iemand me vertellen hoeveel langer een Hue GU10 is dan een gewone halogeen GU10?
ik wil dit ook!Blueone schreef op maandag 03 november 2014 @ 09:24:
Als speciaal artikel inderdaad, maar daar zit de achterplaat nog niet bij, ik zou gewoon even een mailtje sturen naar Arento of elektrototaalmarkt. De kosten zijn ongeveer 10 euro (weet het zo niet meer exact). Misschien als er meer mensen interesse tonen dat ze het gewoon opnemen in de webshop.
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Zover ik het heb begrepen, het is dus allemaal nog niet zo duidelijk.. is dat je nu bij Arento een speciale bestelling kunt doen voor de wippenset en daar moet dan inderdaad nog een ijzeren plaatje bij maar daarvoor moet je weer contact met hun over opnemen...RobV schreef op maandag 03 november 2014 @ 14:30:
[...]
ik wil dit ook!
dus als ik het goed begrijp heb ik nodig:
- wippenset
- hue tap
- schroevendraaier
heb ik natuurlijk ook nog nodig de metalen behuizing en het afdekplaatje, of snap ik het niet?
De klantvriendelijkheid straalt er vanaf...Door de vele aanvragen bij Gira van deze losse onderdelen worden deze niet meer los uitgeleverd.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
[ Voor 84% gewijzigd door RobV op 03-11-2014 15:45 ]
Als ze nou een beetje service verlenen dan gaven ze me een typenummer of iets dergelijks. Het ruikt er nu een beetje naar dat ze 'geen zin hebben in 7-euro ordertjes'...Het betreft een product van Gira wat niet in Nederland wordt verkocht/ondersteund, maar alleen in Duitsland verkrijgbaar is.
Wij kunnen u hier niet verder mee helpen.
[ Voor 27% gewijzigd door Avvd op 03-11-2014 17:07 ]
[ Voor 79% gewijzigd door BenEco op 04-11-2014 15:16 ]
Gaat hem niet worden (heb reactie gehad), gira zelf doet het niet (meer) dus dan wordt het voor de webshops ook moeilijk.Adekka schreef op maandag 03 november 2014 @ 17:21:
Iemand succes bij elektrototaalmarkt?
[ Voor 30% gewijzigd door Avvd op 03-11-2014 18:08 ]
Dat zou mooi zijn! De vraag is alleen of de schakelaar-unit vervangen kan worden.BenEco schreef op maandag 03 november 2014 @ 17:44:
Dit is ook te combineren met Gira 55, misschien zoeken jullie deze?
http://www.elektroshop.nl...-klein-systeem-55-nl.html
Inderdaad... Vast wel een handige tweaker hier op Tweakers die dit zou kunnen...RobV schreef op maandag 03 november 2014 @ 17:16:
leuk project voor een slimme jongen met een 3D printer: inbouw behuizing voor Hue tap.
Verwijderd
Dit is voor ons ook een show stopper. Met name omdat de Hue lamp bij het uitschakelen van de spanning, terug gaat naar de default instellingen en je scene meteen vervalt. Schijnt alleen zo te zijn bij lampen met E27 fitting zeggen ze bij Beaumotica.martk2280 schreef op maandag 03 november 2014 @ 21:59:
....Alleen mijn vrouw gebruikt nog vaak de gewone lichtschakelaars waardoor de spanning van de lampen gaat en je ze dus niet meer kan bedienen...
Ook bij de GU10 spots het geval.Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 11:27:
[...]
...Schijnt alleen zo te zijn bij lampen met E27 fitting zeggen ze bij Beaumotica...
Ik vind het dan weer niet omslachtig en hoe wil je anders de scenes op meerdere devices krijgen? Met deze portal ben je zeker dat het via Philips gaat en kun je buitenshuis ook je lampen instellen.Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 11:27:
- Om dezelfde scenes op verschillende smartphones/tablets te krijgen, ben je verplicht een account aan te maken op https://my.meethue.com.
Omslachtig!
Een lightrecipe is een soort scene waarbij de lampen de witkleur krijgen zoals dat voor dat specifieke lightrecipe geld. Dit is onderzocht door Philips en voor zover ik weet ook wetenschappelijk bewezen.- Wat is nu het verschil tussen een light recipe en scene? Met het + teken kan ik enkel de light recipe aanmaken.
Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K
[ Voor 16% gewijzigd door RobV op 04-11-2014 14:57 ]
€80 + €30 + Kosten rPI is ook bijna €120. Terwijl je die PI ook weer ergens moet aansluiten en voeden.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:07:
Wat een geld voor wat plastic.. Dan heb je dus voor 60 + 80 = 140 euro een fysieke schakelaar![]()
Triest dat Gira niet mee wil werken (mogelijk is het een niche en hebben ze geen voorraad hiervoor), maar heeft iemand al bij Jung geinformeerd of ze de schakelaars zonder de EnOcean module kunnen leveren?
Of die Hue Tap links laten liggen en de meegeleverde EnOcean module in die schakelaar gebruiken icm een EnOcean USB-stick van 30 euro en een Raspberry Pi waarmee je dan de koppeling naar Hue maakt..
[ Voor 14% gewijzigd door RobV op 04-11-2014 15:14 ]
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2014 00:28 ]
39
Verwijderd
Ik heb wat geëxperimenteerd met de scenes om een Sunrise te verkrijgen.Robberto schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 17:03: jullie nog leuke scene's en reciepe's die ik MOET toevoegen?
[ Voor 17% gewijzigd door RobV op 04-11-2014 18:29 ]
Ik gebruik zelf de KlikAanKlikUit wandschakelaars (€15 per stuk) in combinatie met een Raspberry Pi (€30), en een RFXCom (€110). Dat zou me voor één schakelaar inderdaad €155 kosten, maar ik heb er nu een stuk of 5 hangen - en dat is toch erg handig.Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 16:52:
Een slimme schakelaar moet toch te maken zijn?
Ik ben alleen geïnteresseerd als het cross-platform is. Ik heb geen zin meer om Apple-only dingen te kopen...Fietsbel schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 17:26:
Waarschijnlijk kunnen we rond 12 november iets verwachten van Philips (update/hardware) aangezien er dan een Apple evenementje is. http://www.macrumors.com/...ekit-chips-device-makers/
Oh? Heb je daar een bron van? Ik weet alleen dat de verkoop in eerste instantie exclusief liep via Apple.Blueone schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 22:29:
Je weet dat de philips hue verlichting in nauwe samenwerking met apple is gemaakt?
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Dit inderdaad.Ethirty schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 22:31:
[...]
Oh? Heb je daar een bron van? Ik weet alleen dat de verkoop in eerste instantie exclusief liep via Apple.
Wat betreft de discussie over eenvoudige HUE-bediening aan de muur, vind ik de oplossing van Wizzmic erg mooi. Je moet even solderen, maar dan ben je voor €37,12 euro klaar:wizzmic schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 23:18:
[...]
Ik heb een aantal van deze gemaakt:
[afbeelding]
https://www.dropbox.com/s/u64md4ga979ytp9/Hue.pdf?dl=0
Martino's | Google is your friend...
Als je er een over hebt, dan bied ik mijzelf aan als overnemer!Blueone schreef op woensdag 05 november 2014 @ 10:55:
Als ik het even mee zit ga ik de gira wippers nog binnenkrijgen, als ik ze allemaal binnenkrijg heb ik er waarschinlijk teveel, ik laat het hier nog wel even weten als ik er over heb.
Verwijderd
Het is op meerdere manieren omslachtig.Ik vind het dan weer niet omslachtig en hoe wil je anders de scenes op meerdere devices krijgen? Met deze portal ben je zeker dat het via Philips gaat en kun je buitenshuis ook je lampen instellen.
Ik kan niet alles testen omdat ik nu niet thuis zit maar zover ik weet kun je met het + icoon ook nieuwe scenes maken, ook kun je scenes kopieren maar goed misschien dat dit in een eerdere versie het geval was en nu niet meer. Als dit er niet meer in zit is het inderdaad wat omslachtiger geworden.Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2014 @ 11:49:
[...]
Het is op meerdere manieren omslachtig.
Allereerst zit het aanmaken van een nieuwe Scene ergens “verstopt” in de Android app. In plaats van het + teken op het startscherm (waar je enkel recipes kunt aanmaken) moet je naar het Menu->Lichten en daar op + teken klikken.
Als Scenes op de Bridge opgeslagen zouden worden, zouden de Scenes op alle Smartphones zichtbaar gemaakt kunnen worden zonder account.
Daarnaast zouden Scenes eigenlijk gekopieerd moeten kunnen worden, inclusief kleuren schema en eventuele groepen die je weer als basis kan gebruiken voor andere Scenes. Nu kun je enkel Wis, Hernoem en Bewerk kiezen. Kopie zou hieraan toegevoegd moeten worden.
Als je meerdere Scenes aanmaakt om bijv enkel de woonkamer/keuken etc aan te zetten en ook Scenes om enkel de woonkamer/keuken weer uit te zetten, dan moet ik nu per Scene telkens de kleuren instellen. Het is sowieso niet makkelijk om de juiste kleur in te stellen.
Het zou daarom tevens handig zijn als je de kleuren kunt instellen dmv een color wheel + het invoeren van een hex code.
Er is ook niet duidelijk in de app welke Scene nu gebruikt wordt. Het zou mooi zijn als deze zou oplichten of zo.
Of een optie dat wanneer je nog een keer op dezelfde Scene klikt, de lichten weer uit gaan. Scheelt weer een icoon in de app.
39
Geweldig!!!Timen schreef op donderdag 06 november 2014 @ 07:41:
Philips heeft zojuist de iphone app ge-update met de langverwachte widgetsVia settings kan je nu max 5 scenes instellen.
Have Fun Funske
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Dat vroeg ik me ook al af...domoticasmurf schreef op donderdag 06 november 2014 @ 19:13:
1️⃣ Ik kreeg het ding via Bol.com in een bruin doosje, wel met een Philips label etc maar ik vroeg me af of dit dan refurbished spul is? De Hue starterskit kwam ook al via Philips in zo'n bruine doos...
1: Hij hoort in een zwart doosje te zitten (zie foto hieronder), dus dat is inderdaad vreemd.domoticasmurf schreef op donderdag 06 november 2014 @ 19:13:
Ik heb een paar vragen over de Hue TAP:
(heb het hele forum doorgeploegd maar niets gevonden wat dit betreft)
1️⃣ Ik kreeg het ding via Bol.com in een bruin doosje, wel met een Philips label etc maar ik vroeg me af of dit dan refurbished spul is? De Hue starterskit kwam ook al via Philips in zo'n bruine doos...
2️⃣ De Hue tap werkt niet!![]()
2 van de 3 knoppen registreren knop 1 ipv in mijn geval 2 of 4...
Kan iemand mij vertellen of dat zelf op te lossen is? Het moet iets mechanisch zijn vermoed ik.
De tap durf ik nog niet zelf open te maken ivm evt. garantie.
3️⃣ Knop '2': de opdruk van die twee stipjes staat er scheef op, is dat te fiksen?? Ziet er wat slordig uit voor zo'n duur ding.
[ Voor 11% gewijzigd door basvanderploeg op 06-11-2014 19:21 ]
Blijft een beetje flut app zo. Scenes moeten gewoon op de bridge.Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2014 @ 11:49:
[...]
Het is op meerdere manieren omslachtig.
Allereerst zit het aanmaken van een nieuwe Scene ergens “verstopt” in de Android app. In plaats van het + teken op het startscherm (waar je enkel recipes kunt aanmaken) moet je naar het Menu->Lichten en daar op + teken klikken.
Als Scenes op de Bridge opgeslagen zouden worden, zouden de Scenes op alle Smartphones zichtbaar gemaakt kunnen worden zonder account.
Daarnaast zouden Scenes eigenlijk gekopieerd moeten kunnen worden, inclusief kleuren schema en eventuele groepen die je weer als basis kan gebruiken voor andere Scenes. Nu kun je enkel Wis, Hernoem en Bewerk kiezen. Kopie zou hieraan toegevoegd moeten worden.
Als je meerdere Scenes aanmaakt om bijv enkel de woonkamer/keuken etc aan te zetten en ook Scenes om enkel de woonkamer/keuken weer uit te zetten, dan moet ik nu per Scene telkens de kleuren instellen. Het is sowieso niet makkelijk om de juiste kleur in te stellen.
Het zou daarom tevens handig zijn als je de kleuren kunt instellen dmv een color wheel + het invoeren van een hex code.
Er is ook niet duidelijk in de app welke Scene nu gebruikt wordt. Het zou mooi zijn als deze zou oplichten of zo.
Of een optie dat wanneer je nog een keer op dezelfde Scene klikt, de lichten weer uit gaan. Scheelt weer een icoon in de app.
[ Voor 68% gewijzigd door UltraSub op 07-11-2014 08:47 ]
Verwijderd
Widgets van Hue Tap?THE_BASE schreef op donderdag 06 november 2014 @ 19:07:
Dan vind ik de widgets van Hue Tap veel mooier. Maar dat is mijn mening.
Have Fun Funske
[ Voor 23% gewijzigd door -SaveMe- op 07-11-2014 13:37 ]
GamiQ, de game notes app met game maps!
[ Voor 39% gewijzigd door UltraSub op 07-11-2014 14:31 ]
[ Voor 4% gewijzigd door scubamichel op 07-11-2014 14:54 ]
Groups en "scenes" als je die zo kunt noemen bij iConnectHue.Fire69 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 14:46:
En welke settings kan je dan naar de bridge overzetten?
In de Android app store..funske schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:31:
[...]
Widgets van Hue Tap?Ik kan geen Hue Tap vinden in de App Store??
![]()
Laat staan widgets van Hue Tap???
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq