Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 547503

Topicstarter
Als Philips Hue gebruiker is er een interessant nieuwtje te melden : Sinds deze maand is van Osram Lightify verkrijgbaar in Nederland.

Lightify pakt het wel iets slimmer aan dan Hue :

- 1 : er is een compleet pakket van lampen én armaturen verkrijgbaar.
- 2 : de bulb met E27 fitting geeft meer licht dan de Hue
- 3 : de striplight is RGBW dus ook warme wittinten (2200k tot 5600k plus RGB kleurmix en pastel tinten)
- 4 : o.a. een wit wisselbare GU10 versie (2200k tot 5600k)
- 5 : meer verkopers dan bij Hue dus prijzen zijn / worden al lager
- 6 : Ik heb zowel Hue als Osram als Living Color nu werkend op de Philips app !!! ( zigbee )

Dit heeft best voordelen en het kan dus met elkaar gecombineerd worden.

De kleuren kloppen wel niet ! Dit komt doordat zowel Philips als Osram andere en hun eigen leds gebruiken in andere samenstelling. Hopelijk gaan licht apps in de toekomst meer op theaterlicht software lijken zodat we alles doorelkaar en beter kunnen aansturen. Ik mis nog steeds instelbare fade tijden en que lijsten kunnen maken.

Mvg
Mike Cremers
LightLab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-01 19:37

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ik zag ze, jammer dat de kleuren niet overeenkomen, anders had ik mijn Hue collectie uitgebreid

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
instelbare fade tijden, dit is mogelijk bij wekkers in de Hue app. werkt hier tenminste prima door het hele huis in diverse scenes & ruimtes. dag in dag uit.

[ Voor 9% gewijzigd door BenEco op 10-11-2014 20:20 ]

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:33

rik

Ik heb nog geen van beiden, dus overweeg de Osram aan te schaffen. Heeft iemand gezien of de app ook prima is?

Wat me nog wel laat twijfelen is dat ik graag een Ambilight TV zou aanschaffen ooit, en dan gaat Osram natuurlijk weer niet goed samen (verschil in kleuren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Waarschijnlijk zullen er app`s komen die dit intern corrigeren en overelkaar leggen.
sjolmers schreef op maandag 10 november 2014 @ 19:55:
Ik zag ze, jammer dat de kleuren niet overeenkomen, anders had ik mijn Hue collectie uitgebreid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De app van Osram werkt prima maar ook hier zal nog veel aan gedaan kunnen worden met updates.
rik schreef op maandag 10 november 2014 @ 21:49:
Ik heb nog geen van beiden, dus overweeg de Osram aan te schaffen. Heeft iemand gezien of de app ook prima is?

Wat me nog wel laat twijfelen is dat ik graag een Ambilight TV zou aanschaffen ooit, en dan gaat Osram natuurlijk weer niet goed samen (verschil in kleuren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-03 20:12
Werkt de Osram app ook op de Hue bridge?

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022

PM

werkte t standaard met de Philips bridge/app of moest je trucks uithalen?

werken de hue lampen ook op de Osram bridge/app?

Laten we lekker link gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsclone
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-02 19:26
volgens deze video zou het moeten werken?

https://www.youtube.com/watch?v=eHzvJnGHHqU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Interessant onderwerp, ik heb dit al verschillende keren in het Hue topic ter sprake proberen te brengen, maar daar kom je er niet door heen.

Wat hij mij vooral af vraag is hoe de OSRAM tunable white lampen (de GU10 en de E27) in te stellen zijn met Hue. Als zigbee een kleurtemperatuur doorgeeft en de lamp dat intern regelt zouden ze moeten werken.

Ik heb namelijk in mijn slaapkamer een ikea ding met twee lampen en ik wil drie lampen in de huiskamer. Twee gekleurde lampen in mijn slaapkamer is overdreven, maar ik wil mezelf wel uit bed kunnen pesten met koud licht (dus Lux is geen optie). Daarom lijkt zo een witte Osram mij ideaal, maar dan moet ik natuurlijk wel zeker weten dat hij daadwerkelijk verschillende kleurtemperaturen kan geven in samenwerking met de Hue Bridge.

Heeft iemand ervaringen met een living colors afstandsbediening en een Osram lamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

rik schreef op maandag 10 november 2014 @ 21:49:

Heeft Osram een open API zoals Philips dat heeft? Als dit niet het geval is kan je qua functionaliteit nooit concurreren met Hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-04 09:11
Als ik zo in de (unsorted) pricewatch kijk, is Lightify niet echt goedkoper dan Philips Hue. Tenminste, niet op dit moment.

[ Voor 21% gewijzigd door EvilWhiteDragon op 28-11-2014 13:11 ]

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-04 14:01

ranzige pad

kwaaak kwaak

Anoniem: 547503 schreef op maandag 10 november 2014 @ 19:40:
Als Philips Hue gebruiker is er een interessant nieuwtje te melden : Sinds deze maand is van Osram Lightify verkrijgbaar in Nederland.
....
Mike, kun je eens wat voorbeelden laten zien dmv foto's hue vs lightify, vooral de GU10 en LED strip vind ik persoonlijk erg interessant.

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aP_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

aP_

Op deze blog staat dat de strip, in tegenstelling tot de lamp, wel goed samenwerkt met de Philips Hue bridge. De kleuren zijn wel een beetje anders, maar ik gebruik toch Domoticz om het in te stellen. Dus dan kun je wel de kleur benaderen en toch tegelijk instellen.

En de Philips lightstrip heeft maar 120 lumen en die van Osram 820 lumen. Waarschijnlijk omdat het RGB+W is ipv RGB. Wel handig aangezien ik de strip onder mijn keukenkastjes wil hangen en dan nog wat kan zien ipv puur sfeerlicht!

[ Voor 10% gewijzigd door aP_ op 14-03-2015 13:12 ]

Het is lastig om je specs up to date te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nt0s
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-04 17:11
Heeft iemand hier die Osram Lightify LED strip. Ik kan in de beschrijving en op alle foto's niets terug vinden over de adaptor/aansturing. Zit deze er wel bij en welke afmetingen heeft deze dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 672183

hier staat dat er een adapter bijgeleverd wordt. https://www.electrokarwei...am-lightify-flex-rgbw-4x1
Je moet er wel zo'n osram gateway bij nemen anders kun je er nog niks mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-04 14:45
Anoniem: 672183 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:24:
hier staat dat er een adapter bijgeleverd wordt. https://www.electrokarwei...am-lightify-flex-rgbw-4x1
Je moet er wel zo'n osram gateway bij nemen anders kun je er nog niks mee
Of de Philips HUE gateway/hub gebruiken, want daar ging dit topic nou net over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Donselaar
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-04 15:00
Volgens diverse topics blijken de GU10 spots van Osram na een firmware update nu wel uit gezet te kunnen worden met de Hue app. Enige nadeel: die update schiet je in via de Lightify gateway en die heb je niet als je een Hue gateway hebt... Het zal nog wel even duren voordat de winkelvoorraden voorzien zijn van de laatste firmware.

Overigens heb ik gisteren de Lightify Garden Spots in de tuin geplaatst. De kleuren zijn wel iets anders dan de Hue lampen, maar dat maakt niet zoveel uit omdat ze in de tuin niet in combinatie met Hue lampen staan. Deze werken verder prima vanuit de Hue app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl1p
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-03 13:42
Wat is dan de beste combo? Lightify lampen met de Hue bridge? Of met de Lightify bridge? Of maakt dat niet zoveel uit?
Bedenkingen:
- Werken de blooms enzo ook met de Lightify bridge?
- Ondersteuning voor iftt zou handig zijn, maar dan móet ik wel de Hue bridge hebben.
- Wat met updates?
- Heeft Lightify RGBW-LED-strips? Ik vind deze niet terug...

[ Voor 34% gewijzigd door fl1p op 19-06-2015 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:09

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Heeft iemand ervaring met de tuinlampen van lightifi icm de hue bridge?

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Dylantje2 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 09:52:
Heeft iemand ervaring met de tuinlampen van lightifi icm de hue bridge?
Het werkt blijkbaar goed, je kunt de tuinlampen alleen niet in scenes gebruiken.

Zie hier:
http://www.ifun.de/osram-...ips-hue-kompatibel-66699/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 532776

Hallo ,

Ik heb sinds zojuist de Lightify starter kit uit de doos gehaald en de installatie-procedure proberen te doorlopen, maar ik loop tegen een groot probleem aan. De gateway vindt mijn netwerk niet (maar wel de rest van de buurt..).
Ik heb een ASUS RT-N66U met Merlin Fork 14E1 staan. Alle andere apparaten werken uitstekend op dit netwerk, dus ik snap niet waarom de Lightify Gateway het niet vindt..

Iemand een suggestie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 532776

Opgelost door de stock ASUS firmware weer te draaien.
Werkt fijn die lightify :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Donselaar
remmuz schreef op zondag 19 juli 2015 @ 10:02:
[...]

Het werkt blijkbaar goed, je kunt de tuinlampen alleen niet in scenes gebruiken.

Zie hier:
http://www.ifun.de/osram-...ips-hue-kompatibel-66699/
Zoals geschreven heb ik de garden spots. Deze kunnen prima in een scene opgenomen worden. Inmiddels heb ik ook twee Hue GU10's in de tuin staan. De kleuren wijken wel af, ook al omdat de spots geen RGBW zijn en de GU10's wel.

Nu Philips met de nieuwe GU10's nog steeds het 'grote' formaat aan houdt ben ik wel benieuwd of het 'uit' probleem met de Lightify GU10's inmiddels echt is opgelost. Ik lees daar namelijk verschillende verhalen over, het zou na een firmware update verholpen moeten zijn, maar bij sommigen werkt het nog niet.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:01
Kleintje pils schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:13:
[...]

ook al omdat de spots geen RGBW zijn en de GU10's wel.

[...]
Mensen, kunnen we voor eens en voor altijd afspreken dat de Hue E27 en GU10 GEEN!! RGBW zijn!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Donselaar
Leg mij dan eens uit waarom ik met de GU10 en E27 ColorBulbs van Philips wel een kleur kan kiezen in het witte spectrum in de app en met de Lightify Garden spots niet (die worden expliciet als RGB vermeld)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FAQ
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

FAQ

Kleintje pils schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:13:
[...]

Nu Philips met de nieuwe GU10's nog steeds het 'grote' formaat aan houdt ben ik wel benieuwd of het 'uit' probleem met de Lightify GU10's inmiddels echt is opgelost. Ik lees daar namelijk verschillende verhalen over, het zou na een firmware update verholpen moeten zijn, maar bij sommigen werkt het nog niet.

Iemand?
Ik ben ook benieuwd, De Philips Hue GU10 passen niet in mijn armaturen (te groot) dus Osram lightify in combinatie met met Hue Bridge zou een alternatief zijn. Dan moeten ze wel echt uit kunnen zonder allerlei trucjes met scenes.

Heeft iemand dit al werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Kleintje pils schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:22:
Leg mij dan eens uit waarom ik met de GU10 en E27 ColorBulbs van Philips wel een kleur kan kiezen in het witte spectrum in de app en met de Lightify Garden spots niet (die worden expliciet als RGB vermeld)?
Philips gebruikt LEDs met afwijkende kleuren; lichtgroen, vaalblauw en oranje/rood.
Daarmee zijn mooie wit tinten te maken, iets wat met normale rode, groene en blauwe LEDs dus niet lukt.

Zie b.v. hier:
http://nl.hardware.info/r...aturen-en-energieverbruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Even inhaken: een groot voordeel van Osram Lightify is dat deze heel goed te ondersteunen zijn door andere Zigbee controllers dan alleen de Osram bridge. Omdat ze volledig Zigbee HA protocol ondersteunen en de Hue lampen dat niet doen. Mocht je dus nog geen Hue hebben maar wel Zigbee lampen willen, zou ik zeker voor Lightify gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-04 16:08
Als je momenteel nog geen van beiden hebt, kun je dan het beste met de Lightify oplossing (incl. bridge) starten, of kun je beter met een Hue starterkit starten (met op het oog een langdurige lichtoplossing in huis).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:01
Kleintje pils schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:22:
Dat kon je natuurlijk ook gemakkelijk zelf opzoeken, maar omdat je het zo lief vraag...
Omdat ze kleuren mengen om wit te maken.
Linkje, want foto werkt niet

Zoals je ziet, Rood/Blauw/Lime, geen Groen/Wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 16:15
Wat wel jammer is, is dat Osram lampen helaas niet via HomeKit werken met de nieuwe Hue bridge. In de Hue app staan ze wel, maar via HomeKit zijn ze niet zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooiopdevork
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-05-2023
Maar werken de Osram lampen wel i.c.m. de nieuwe bridge en de Hue app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Donselaar
FAQ schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:54:
[...]

Ik ben ook benieuwd, De Philips Hue GU10 passen niet in mijn armaturen (te groot) dus Osram lightify in combinatie met met Hue Bridge zou een alternatief zijn. Dan moeten ze wel echt uit kunnen zonder allerlei trucjes met scenes.

Heeft iemand dit al werkend?
Omdat ik zelf er ook niet uit kwam heb ik een Osram GU10 besteld. Helaas werkt het uit gaan nog niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Ik ben erg benieuwd of de Osram led lampen met de Hue Bridge (ik heb een oude) werken. Ik vind tot nu toe dat Osram best een paar mooie armaturen op de markt heeft gebracht, in tegenstelling tot de futuristische lampen van Philips. Zou die osram lightify surface lamp bijvoorbeeld werken op de Hue bridge?

• klbob
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-01-2023
Ik ben aan het oriënteren voor Philips Hue of Osram Lightify.
Wat is het beste, Osram starter pack + Hue lampen of anders om. Osram heeft witte leds en E14 lampen, Philips betere app's en populairder.
Daarnaast werkt de Philips Hue Tap met lightify gateway?

Kan iemand mij helpen met mijn keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:23

3xNix

golfr in hart en nieren

Let op, Osram armaturen en lampen werken vaak wel via andere lightify gateways maar updates kunnen niet worden uitgevoerd op deze producten.

Updates van lampen en armaturen kan alleen via een Osram Lightify Gateway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:42
Komende kleuren van Lightify nog steeds niet overeen met de Hue in de Hue app? Wat ik wil is namelijk het volgende:

- Hue bridge koppelen aan Eneco Toon
- Lightify lampen koppelen aan Hue bridge
- Licht bedienen via de Toon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
  • Laatst online: 03-02-2024
Ik heb de Osram CBL40 (e14 "tubable white") vandaag binnen gekregen met het idee die aan mijn Hue te hangen. Maar helaas, ik krijg deze niet te zien wanneer ik binnen de Philips-app zoek.

Nu schijnen er voor iPhone/iPad allerlei apps te zien (LampStealer) waarmee dit wel zou kunnen worden opgelost. Maar ik heb geen iSpul maar Android. Iemand enig idee of er vergelijkbare apps voor Android zijn? Of misschien een ander maniertje?

Telnetten naar philipshue:30000 werkt ook niet. Connection refused.

Om nou voor 40 euro een gateway te halen om alleen even een lampje aan Hue te hangen vind ik ietwat overdreven.

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
tERRiON schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 14:15:
Ik heb de Osram CBL40 (e14 "tubable white") vandaag binnen gekregen met het idee die aan mijn Hue te hangen. Maar helaas, ik krijg deze niet te zien wanneer ik binnen de Philips-app zoek.

Nu schijnen er voor iPhone/iPad allerlei apps te zien (LampStealer) waarmee dit wel zou kunnen worden opgelost. Maar ik heb geen iSpul maar Android. Iemand enig idee of er vergelijkbare apps voor Android zijn? Of misschien een ander maniertje?

Om nou voor 40 euro een gateway te halen om alleen even een lampje aan Hue te hangen vind ik ietwat overdreven.
Misschien met de lampfinder van http://www.beaumotica.nl/...-zonder-afstandsbediening ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juptache
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
tERRiON schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 14:15:

Bij mij vond ie de E14's wel toen ik ze vlakbij de bridge hield. Ik weet niet welke afstand er bij jou nu tussen zit, maar dat is misschien nog iets om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
Thnx! Ga ik vanavond gelijk even proberen!
juptache schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 16:10:
[...]

Bij mij vond ie de E14's wel toen ik ze vlakbij de bridge hield. Ik weet niet welke afstand er bij jou nu tussen zit, maar dat is misschien nog iets om te proberen.
Aanvankelijk was het ongeveer een meter (ik kon ze niet dichter bij elkaar krijgen) en nadat ik een lamp van de muur gesloopt heb, is het nog slechts een centimeter of 10. Nog geen resultaat. Of moet ik misschien iets resetten?

Ik heb al geprobeerd LightLink aan te krijgen, maar ook dat werkt niet. Precies dezelfde symptomen als hier beschreven staat: *klik*. Telnetten kan niet en als ik cURL gebruik, krijg ik ook "Unsupported Media". Ik heb alleen geen idee hoe ik die "local API webinterface" moet aanraken...

Edit: Hmmmm... Nu doet ie het wel. Ik heb de lamp een tijdje uit gehad, ingeschakeld en meteen binnen de Philips-app opgezocht. Blijkbaar was ik te langzaam ofzo...

[ Voor 7% gewijzigd door tERRiON op 02-02-2016 17:14 . Reden: Schiet mij maar lek. ;-) ]

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juptache
  • Niet online
tERRiON schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 16:58:
Edit: Hmmmm... Nu doet ie het wel. Ik heb de lamp een tijdje uit gehad, ingeschakeld en meteen binnen de Philips-app opgezocht. Blijkbaar was ik te langzaam ofzo...
Mooi. Ik ben erg tevreden met de E14's van Osram, heb er tot nu toe geen problemen mee gehad. Ik hoop dat jij er verder ook geen omkijken meer naar hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
juptache schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 17:55:
[...]

Mooi. Ik ben erg tevreden met de E14's van Osram, heb er tot nu toe geen problemen mee gehad. Ik hoop dat jij er verder ook geen omkijken meer naar hebt!
Thnx! Het enige wat ik nog even moet doen is de dimmer van de muur trekken en er een klassieke schakelaar voor in de plaats maken. En daarna ga ik me eens verdiepen in die stopcontact-plugs van Osram. Als die ook audioapparatuur en/of grote vermogens kan schakelen dan fix ik er daar ook nog even wat van ;-)

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juptache
  • Niet online
tERRiON schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:20:
Thnx! Het enige wat ik nog even moet doen is de dimmer van de muur trekken en er een klassieke schakelaar voor in de plaats maken. En daarna ga ik me eens verdiepen in die stopcontact-plugs van Osram. Als die ook audioapparatuur en/of grote vermogens kan schakelen dan fix ik er daar ook nog even wat van ;-)
Die plugs schijnen best wat aan te kunnen:
Maximale schakelbare stroom: 16 A
Maximale schakelbare wattage: 3680 W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
Klinkt goed! En geven ze toevallig ook het actuele gebruik terug?

De E14 hangt op z'n plek. Ik moet alleen nog even zien dat ik de fitting wat kan verdraaien. De lamp straalt niet echt mooi naar beneden...

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Art.b
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-10-2022
Beste mensen,

Iemand ervaring met de plugs van osram in combinatie met een oude generatie hue bridge?

Ik zoek me al maanden rot naar de living white plugs om mijn extra lampjes mee te schakelen, tot ik er achter kwam dat de osram plugs schijnen te werken.
Ik kan alleen nergens op internet vinden of dit gemakkelijk gaat en wat ik dan nodig heb.

Als dit goed gaat ga ik er misschien zelfs 1 op de waterkoker aansluiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solidsnake380
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-11-2023
Ik gebruik de lightify plugs en ze werken prima samen met de oude bridge. Kon ze makkelijk vinden met de app IconnectHue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Art.b
solidsnake380 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 23:43:
Ik gebruik de lightify plugs en ze werken prima samen met de oude bridge. Kon ze makkelijk vinden met de app IconnectHue.
Thanks. Nu nog even kijken waar ik ze kan kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juptache
  • Niet online
tERRiON schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 22:04:
Klinkt goed! En geven ze toevallig ook het actuele gebruik terug?
Dat weet ik niet, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
Ik zie die app heel geregeld voorbij komen in diverse fora maar ik kan nergens een vergelijkbare Android-app vinden. Weet iemand hier toevallig of er iets vergelijkbaars bestaat met dezelfde functionaliteiten?

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Art.b
Hi Solidsnake380,

Nu twijfel ik toch weer na het lezen van dit bericht:

nieuws: Philips schrapt ondersteuning lampen van derde partijen bij Hue

Na de update schijnt het dus niet meer mogelijk te zijn de osram te gebruiken. Of kan dit nu juist wel als je de app gebruikt iconnecthue? Heb jij deze update geinstalleerd op je bridge? Of gebruik je ze nu zonder update. Ik heb de update wel gedaan dus heb nog even gewacht met bestellen. Hopelijk kun je me wat meer info geven.

Dank alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solidsnake380
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-11-2023
Die update hebben ze na veel protest weer ongedaan gemaakt. Bij werkt het met de laatste update prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Art.b
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pi-age
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-03 11:39
Weet iemand waar de lightify producten te koop zijn? Het lijkt alsof ze alleen online te verkrijgen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Bij deze de extra informatie: nieuws: Philips draait enkele wijzigingen uit Hue-upgrade terug
Pi-age schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 09:27:
Weet iemand waar de lightify producten te koop zijn? Het lijkt alsof ze alleen online te verkrijgen zijn?
Klopt, tot op heden zie ik de producten alleen bij online verkooppunten

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48
Fietsbel schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 10:17:
[...]

Bij deze de extra informatie: nieuws: Philips draait enkele wijzigingen uit Hue-upgrade terug

[...]

Klopt, tot op heden zie ik de producten alleen bij online verkooppunten
Onlangs was ik in de Bauhaus in Groningen, daar verkopen ze het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luminatus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:32
Ik haak niet helemaal in op de actuele discussie maar wil dit toch graag delen voor de mensen die overwegen de Philips Hue aan te schaffen.

Wanneer je de Philips Hue lampen uitschakelt met behulp van de lichtschakelaar of een stekkerblok, dan springt deze altijd terug naar warm wit.
Het is dus niet mogelijk om de standaard kleur bij inschakelen aan te passen en Philips geeft op hun developer forum aan dit ook niet te willen aanpassen.

Persoonlijk vind ik dit erg irritant omdat ik niet altijd mijn telefoon wil gebruiken om de lichten in- of uit te schakelen. Ik wil gewoon een standaard kleur kiezen die altijd vastgehouden wordt.
Bij de Osram Lightify en Mi-Lights is dit wel mogelijk, een groot voordeel.
Deze systemen hebben echter wel mindere software en de Mi-Lights zijn wat minder fel wanneer je een kleur selecteert.

Ik begrijp niet waarom Philips hier zo star in blijft. Voor nu heb ik de set retour gestuurd en wacht ik rustig af tot het wel mogelijk wordt een standaard kleur bij inschakelen te kiezen.

[ Voor 19% gewijzigd door Luminatus op 24-02-2016 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickven
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01:10
Hallo Folks, ik heb Osram GU10 white lampen gekoppeld aan mijn Hue bridge. Nu kwam ik erachter dat de Osrams niet volledig uitschakelen. Ik las over dat mbv een Lightify bridge de lampen geupdate moesten worden om dit probleem op te lossen. Nu heb ik zo'n bridge/gateway van Osram in huis alleen krijg ik de reeds gekoppelde Osram lampen niet verbonden met de Osram Gateway. Ook heb ik al geprobeerd de Osram lamp te ontkoppelen uit Hue. Ook dit biedt geen soelaas. Hoop dat jullie een idee hebben? Alvast dank!

Update: Problem solved. Beetje te snel om hulp geroepen maar mochten jullie tegen zelfde probleem aanlopen. Osram lampen zijn te resetten door ze 5 sec aan, 5 sec uit en dit 5 keer herhalen. Wel wat gedoe maar het werkt.

[ Voor 17% gewijzigd door nickven op 27-02-2016 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gunther_p
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-01-2024
nickven schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 17:48:
Hallo Folks, ik heb Osram GU10 white lampen gekoppeld aan mijn Hue bridge. Nu kwam ik erachter dat de Osrams niet volledig uitschakelen. Ik las over dat mbv een Lightify bridge de lampen geupdate moesten worden om dit probleem op te lossen. Nu heb ik zo'n bridge/gateway van Osram in huis alleen krijg ik de reeds gekoppelde Osram lampen niet verbonden met de Osram Gateway. Ook heb ik al geprobeerd de Osram lamp te ontkoppelen uit Hue. Ook dit biedt geen soelaas. Hoop dat jullie een idee hebben? Alvast dank!

Update: Problem solved. Beetje te snel om hulp geroepen maar mochten jullie tegen zelfde probleem aanlopen. Osram lampen zijn te resetten door ze 5 sec aan, 5 sec uit en dit 5 keer herhalen. Wel wat gedoe maar het werkt.
Kan je ook bevestigen dat na de update de osram GU10's wel uitschakelen? ik heb net hetzelfde probleem maar wil zeker weten dat het werkt alvorens de osram gateway aan te schaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickven
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01:10
gunther_p schreef op zondag 28 februari 2016 @ 11:49:
[...]

Kan je ook bevestigen dat na de update de osram GU10's wel uitschakelen? ik heb net hetzelfde probleem maar wil zeker weten dat het werkt alvorens de osram gateway aan te schaffen
Ik moest de lampen per stuk nog eens een keer weer resetten alvorens ik ze weer met de Hue bridge kon connecten. Na de update wat ik meerdere keren moest doen( ging fout blijkbaar). Kon ik ze, nadat ik ze aan de Hue bridge had gekoppeld inderdaad geheel uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:10
Zijn er hier ook mensen die de Osram Lightify schakelaars gebruiken en die bijvoorbeeld gekoppeld hebben aan de Philips Hue bridge 2.0?

Ik zelf heb pas een set van Philips Hue gekocht, maar wil dan kijken of ik de Osram E14 lampen ga kopen en een schakelaar waarmee ik dan mijn Philips Hue lampen qua scene kan aansturen (scene alle lampen aan op 60% oid en uit schakelen).

Middels Google is er gewoon totaal niets over te vinden en het is zonde om zo'n schakelaar a 50 euro te moeten kopen en dan er achter te komen dat het niet werkt.

Updaten zal hoe dan ook een probleem gaan zijn of ik moet toevallig goedkoop aan een bridge kunnen kopen voor Lightify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 753899

*knip*, spam

[ Voor 255% gewijzigd door ThinkPad op 02-04-2016 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb E14-lampen nodig. Philips heeft deze niet zelf, maar Osram, bijv wel.

Nu is het mij niet helemaal duidelijk hoe het zit met compatibiliteit. Ik lees verschillende verhalen (Philips heeft het geblokkeerd, maar toch niet, etc., etc.), dus ik vroeg me af of iemand hier het weet.

Ik heb zo'n vierkante bridge met de laatste firmware (01033370).
Kan ik dan wel of niet Osram Lightify-lampen erop gebruiken?
bijv deze of deze?

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 04-07-2016 20:24 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
anandus schreef op maandag 04 juli 2016 @ 20:23:
Ik heb E14-lampen nodig. Philips heeft deze niet zelf, maar Osram, bijv wel.

Nu is het mij niet helemaal duidelijk hoe het zit met compatibiliteit. Ik lees verschillende verhalen (Philips heeft het geblokkeerd, maar toch niet, etc., etc.), dus ik vroeg me af of iemand hier het weet.

Ik heb zo'n vierkante bridge met de laatste firmware (01033370).
Kan ik dan wel of niet Osram Lightify-lampen erop gebruiken?
bijv deze of deze?
Ik heb sinds een tijdje E14-lampen van Osram aan Philips Hue hangen. Het was even puzzelen om ze eraan te krijgen (zie mijn vorige posts in dit draadje) maar met stom toeval is het me gelukt.

(hint: Lampen heel dicht bij de Philips bridge houden)

blah

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-04 14:01

ranzige pad

kwaaak kwaak

Heb vorige week de eerste e14 lamp geplaatst naast 47 hue lampen. Ik ben erg positief over de Osram tot op heden, qua kleuren net zo fijn als de Hue ambiance wat mij betreft. Binnenkort toch maar eens kijken of de resterende e14 ook nog aan vervanging toe zijn.

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 22:25
Zijn de Osram LIGHTIFY stekkerdozen volledig compatibel met de Philips Hue Bridge 2.0 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Ik loop tegen een raar probleempje aan.
Ik heb een Hue bridge v1 en daarbij ook de Osram Gateway. Ik heb een armatuur aan een Osram plug hangen en die kan ik via de Osram app prima schakelen. Echter, deze plug wordt niet in de officiele Hue app gevonden. Ik heb de lamp netjes aan staan bij het zoeken.

Ik zie bij het zoekscherm de mogelijkheid een serienummer in te voeren. Werkt dit ook bij de Osram plug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 21:16
Ik ben net overgestapt van de Osram Gateway naar een Philips Bridge (v2). Dit werkt, op Siri na, goed. Ik bewaar de Osram Gateway om updates te kunnen uitvoeren. Nu is het alleen van belang dat ik weet wanneer er nieuwe updates voor de lampen zijn. Hoe houden jullie dit bij? Osram heeft geen centrale plek waar changelogs worden gepubliceerd, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 22:25
ernstblaauw schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:52:
Ik ben net overgestapt van de Osram Gateway naar een Philips Bridge (v2). Dit werkt, op Siri na, goed.
Bedankt en fijn om weten dat de Osram LIGHTIFY stekkerdozen volledig compatibel met de Philips Hue Bridge 2 zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 21:16
Moris schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:30:
[...]

Bedankt en fijn om weten dat de Osram LIGHTIFY stekkerdozen volledig compatibel met de Philips Hue Bridge 2 zijn :)
Nou, ik heb alleen een LED-strip, GU10-lampen en E27-lampen. Dus geen stekkerdoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 849955

Ik heb een nieuwe bridge. heb ook 2 maal de stekker van Osram.

het lukt mij niet om de stekkers te kunnen aansturen. Ik heb al de app Iconnecthue. Hierin kan ik de stekkers ook niet vinden.

wie kan helpen met de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjw-001
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:06
Anoniem: 849955 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 16:35:
Ik heb een nieuwe bridge. heb ook 2 maal de stekker van Osram.

het lukt mij niet om de stekkers te kunnen aansturen. Ik heb al de app Iconnecthue. Hierin kan ik de stekkers ook niet vinden.

wie kan helpen met de oplossing?
Kanaal wijzigen in bridge en opnieuw zoeken. Alle kanalen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
hjw-001 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 17:40:
[...]

Kanaal wijzigen in bridge en opnieuw zoeken. Alle kanalen proberen.
Hoe kom ik in de bridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjw-001
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:06
Via je Philips Hue App :P > instellingen > Hue bridges > (i) icoon > ZigBee > Wijzig Kanaal

Je Plug van Osram kan je ook 5+ sec ingedrukt houden, dan reset deze zichzelf en wordt ie vaak ook vindbaar voor de hue bridge (moet de hue brdige wel aan het zoeken zijn naar nieuwe lampen).

[ Voor 3% gewijzigd door hjw-001 op 14-12-2016 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 878175

Tnx voor de tips!

Ik heb meerdere Osram Plugs, nu er is een gekoppeld maar de andere krijg ik niet gekoppeld. Iemand een idee hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02:29
Ook interesse in een Osram plug voor achter in de tuin (meter of 8 van het huis) Is t bereik een beetje goed? Zou ie dat halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 28-01 21:37
Vandaag mijn hue starter set binnen gekregen... Bleek ik de verkeerde fitting te hebben. Dacht dezelfde lampen te hebben en de eerste had E27. Blijkt de rest E14 fitting te zijn.

Philips heeft deze niet in het assortiment, maar Osram wel. Zover ik begrijp werkt dat prima samen. Apple homekit ondersteunt Osram niet, maar wel de hue bridge. Kan ik via de hue bridge de osram lampen dan ook gebruiken icm homekit (en dus Siri)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
Het is helaas niet mogelijk om Lightify devices te besturen via Homekit, ook al is het wel mogelijk om ze te koppelen met de HUE bridge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haage
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17-09-2020
Ik heb een Osram lightify plug aangeschaft en die bleek moeilijk te koppelen aan de Hue App.
Na wat zoeken vond ik via de klantenservice van goedkopermetled.nl dit:

Download Philips Hue Lamp Finder (Windows & Mac)

Hue Lamp Finder (HueLightFinder) voor windows: http://www.developers.mee...ault/files/lampfinder.jar
Hue Lamp Finder (HueLightFinder) voor Mac: http://www.developers.mee...files/lampfinder_v1.0.jar

Indien niet op jullie computer aanwezig moet er nog een Java SE development kit worden gedownload.
dat kan hier:
http://www.oracle.com/tec...k8-downloads-2133151.html

Na installatie kun je de lampfinder app openen en de rest wijst zich vanzelf.

De Osram plug gedraagt zich als een lamp (dus geen accessoire) en kan op een dimmer switch worden aangesloten.

Handig als je op de switch ook E14 via de Osram plug wil aan en uitzetten.

Succes!

[ Voor 5% gewijzigd door Haage op 03-04-2017 20:54 . Reden: tikfout ]

Pagina: 1