Als Philips Hue gebruiker is er een interessant nieuwtje te melden : Sinds deze maand is van Osram Lightify verkrijgbaar in Nederland.
Lightify pakt het wel iets slimmer aan dan Hue :
- 1 : er is een compleet pakket van lampen én armaturen verkrijgbaar.
- 2 : de bulb met E27 fitting geeft meer licht dan de Hue
- 3 : de striplight is RGBW dus ook warme wittinten (2200k tot 5600k plus RGB kleurmix en pastel tinten)
- 4 : o.a. een wit wisselbare GU10 versie (2200k tot 5600k)
- 5 : meer verkopers dan bij Hue dus prijzen zijn / worden al lager
- 6 : Ik heb zowel Hue als Osram als Living Color nu werkend op de Philips app !!! ( zigbee )
Dit heeft best voordelen en het kan dus met elkaar gecombineerd worden.
De kleuren kloppen wel niet ! Dit komt doordat zowel Philips als Osram andere en hun eigen leds gebruiken in andere samenstelling. Hopelijk gaan licht apps in de toekomst meer op theaterlicht software lijken zodat we alles doorelkaar en beter kunnen aansturen. Ik mis nog steeds instelbare fade tijden en que lijsten kunnen maken.
Mvg
Mike Cremers
LightLab
Lightify pakt het wel iets slimmer aan dan Hue :
- 1 : er is een compleet pakket van lampen én armaturen verkrijgbaar.
- 2 : de bulb met E27 fitting geeft meer licht dan de Hue
- 3 : de striplight is RGBW dus ook warme wittinten (2200k tot 5600k plus RGB kleurmix en pastel tinten)
- 4 : o.a. een wit wisselbare GU10 versie (2200k tot 5600k)
- 5 : meer verkopers dan bij Hue dus prijzen zijn / worden al lager
- 6 : Ik heb zowel Hue als Osram als Living Color nu werkend op de Philips app !!! ( zigbee )
Dit heeft best voordelen en het kan dus met elkaar gecombineerd worden.
De kleuren kloppen wel niet ! Dit komt doordat zowel Philips als Osram andere en hun eigen leds gebruiken in andere samenstelling. Hopelijk gaan licht apps in de toekomst meer op theaterlicht software lijken zodat we alles doorelkaar en beter kunnen aansturen. Ik mis nog steeds instelbare fade tijden en que lijsten kunnen maken.
Mvg
Mike Cremers
LightLab