Nee! Waarschijnlijk alleen als je de dimmer vol open zet, maar zou het er niet op gokken.. Het dimmen zelf via de dimmer werkt sowieso niet.
Volgens mij is dat voor de gewone EnOcean-lijn en werkt dit niet met Zigbee.Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 10:05:
Een interessante interface van EnOcean voor de RaspberryPI.
Daar moet natuurlijk ook nog de benodigde software bij.
Heeft er iemand aleens zoiets getest?
Je zou natuurlijk via een Rasberry pi een "normaal" RF systeem voor schakelaars, zoals klik aan klik uit, en ook deze EnOcean spullen kunnen koppelen aan Hue, en het zal mij niet verbazen al dat de goedkoopste methode is. Ik heb echter geen idee of je ook kan ontvangen met dit soort spullen, ze lijken mij primair gemaakt om te zenden.ralphm schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:11:
[...]
Volgens mij is dat voor de gewone EnOcean-lijn en werkt dit niet met Zigbee.
Dank voor je reactie. Ik zal de dimmer in de woonkamer dus moeten vervangen voor een schakelaar en dat dimmen via de app?CyBeRSPiN schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:00:
Nee! Waarschijnlijk alleen als je de dimmer vol open zet, maar zou het er niet op gokken.. Het dimmen zelf via de dimmer werkt sowieso niet.
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Weet iemand hoe je de plaatjes van je eigen gecreëerde scenes kan aanpassen?
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Gaat niet werken omdat de standaard EnOcean op 868 Mhz werkt en de Hue op 433.Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 10:05:
Een interessante interface van EnOcean voor de RaspberryPI.
Daar moet natuurlijk ook nog de benodigde software bij.
Heeft er iemand aleens zoiets getest?
Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K
Of de draden bij de schakelaar doorverbinden, zodat ze altijd aan staan... Afdekplaatje/raam eroverheen.. En daar dan weer een Tap op plakken... Zo heb ik het nu gedaan omdat ik niet mijn Tap wou slopen en met duren inbouwschermpjes wilde werken....papegaai01 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:25:
[...]
Dank voor je reactie. Ik zal de dimmer in de woonkamer dus moeten vervangen voor een schakelaar en dat dimmen via de app?
Ik dacht dat Hue op 2,4 Ghz werkte?johoo schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:32:
[...]
Gaat niet werken omdat de standaard EnOcean op 868 Mhz werkt en de Hue op 433.
Verwijderd
Dan kan helaas niet. Het zou de leesbaarheid en functie een stuk duidelijker maken inderdaad.Appie Heijn schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:27:
Ik vind dat de Scenes helemaal op de schop moeten, want ik erger mij dood aan een aantal dingen.
1. Lampen in een Scene verslepen verschieten snel van kleur of wordt spontaan een groep van gemaakt, omdat ze te dicht bij elkaar zitten.
2. Om een andere set lampen aan te kunnen zetten (bijv alleen woonkamer) moet een andere Scene gemaakt worden met deze lampen erin, maar hoe krijg je deze eenvoudig in exact dezelfde kleuren? Weer slepen met je vinger en hopen dat het licht een beetje in de buurt komt van je eerder gemaakt Scene.
Het zou mooi zijn als je direct een kopie kan maken van een bestaande Scene om deze te bewerken.
3. Om de timer te activeren voor een specifieke lamp moet persé een Scene gemaakt worden. Weer rommelen met de kleuren etc.
4. Achtergrond veranderd mee bij het selecteren van een andere Scene. Helemaal nergens voor nodig.
en het blijft nog wel even een Philips only product!
Now I understand what you mean.
You want to have the zigbee radio or at least the functionality of 2.4 GHz. But this is only a customer specific switch variant for Philips. All other switches/receivers have the EnOcean radio.
Sorry, it is not planned at present to offer it in our usual product range.
Best Regards
Sales
EnOcean GmbH
Op een scene lang drukken tot ze wiebelen, dan op het potlood-icoontje drukken, dan 'bewerk' kiezen en vandaar uit kun je bovenaan een album kiezen en je eigen afbeelding kiezen.Appie Heijn schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:27:
Ik gebruik voor elke scene mn eigen afbeeldingen..
5. Scenes kloppen niet als je ze aanmaakt op een iPad en uitvoert op een Android toestel
6. Sommige scenes doen het wel handmatig; maar in een wekker doen bij sommige scenes niet alle lampen mee (en ja: ik heb de scene diverse malen opnieuw aangemaakt en in de wekker gehangen
)
6. Sommige scenes doen het wel handmatig; maar in een wekker doen bij sommige scenes niet alle lampen mee (en ja: ik heb de scene diverse malen opnieuw aangemaakt en in de wekker gehangen
Zoals deBennie ook zegt moet het kunnen. Ik heb alleen Lux lampen, maar daar kan ik als ik op het potloodje druk (bewerken) op een camera icoontje drukken en daar kun je de afbeeldingen instellen:Appie Heijn schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:27:

(En ja, de schakelaars staan nu uit, dus ik heb geen contact met de lampen)
Wanneer ik dat doe nadat de scene reeds is aangemaakt en geconfigureerd is dan pakt hij de kleuren van de foto en gaat de lampen even van nieuwe kleurtjes voorzien
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Philips hue lux startpakket
https://www.praxis.nl/c/acties/kortingsbonnen
vanavond bij de praxis 25% korting van 21:00 tot 0:00 uur.
Van €99,99 voor €74,99
https://www.praxis.nl/verf-laminaat-decoratie/verlichting/lichtbronnen/led-lampen/philips-hue-lux-startpakket/5371916
https://www.praxis.nl/c/acties/kortingsbonnen
vanavond bij de praxis 25% korting van 21:00 tot 0:00 uur.
Van €99,99 voor €74,99
https://www.praxis.nl/verf-laminaat-decoratie/verlichting/lichtbronnen/led-lampen/philips-hue-lux-startpakket/5371916
Sommige vrienden zijn als de schaduw, je ziet ze alleen als de zon schijnt.
Ik probeer een zonsopkomst te simuleren als een soort wakeup light, maar ik zit nu op 3 scenes en 3 alarmen en nog ziet het kleurverloop er gek uit, los van het feit dat het een ramp is om even een andere tijd in te stellen om op te staan 
Iemand nog tips hoe het makkelijker kan?

#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Er zijn third party apps die dit goed kunnen, bv iConnect Hue.Ethirty schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 21:41:
Ik probeer een zonsopkomst te simuleren als een soort wakeup light, maar ik zit nu op 3 scenes en 3 alarmen en nog ziet het kleurverloop er gek uit, los van het feit dat het een ramp is om even een andere tijd in te stellen om op te staan
Ik ga zelf iets schrijven en dat dan draaien op een Raspberry Pi.Ethirty schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 21:41:
Misschien ga ik zelf ook nog wel eens wat maken, maar ik probeer op het moment iets in elkaar te draaien wat geen externe sturing nodig heeft. Voor zover ik kon ontdekken moeten andere apps in de voorgrond actief blijven om het licht aan te sturen en daar wil ik niet op vertrouwen.
Ik heb nu 3 kleuren en helderheidsniveau's in 3 scenes gedefinieerd en met gelijke intervallen laat ik ze van de ene naar de andere faden. Ik begin de eerste fase met een heel zwak oranje-rood. En op een gek groenig kleurverloop van warm naar koud wit ziet er er best ok uit nu.
Morgenochtend eens kijken of het iets doet met mijn opsta ritme
Ik heb nu 3 kleuren en helderheidsniveau's in 3 scenes gedefinieerd en met gelijke intervallen laat ik ze van de ene naar de andere faden. Ik begin de eerste fase met een heel zwak oranje-rood. En op een gek groenig kleurverloop van warm naar koud wit ziet er er best ok uit nu.
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ik heb de wekker sinds deze week op Hue zo ingesteld dat de lamp op de slaapkamer in oranje tint fade van 6:15 tot 6:40. Ik ben sinds tijden niet zo goed en makkelijk wakker geworden met dit donkere weer!Ethirty schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 23:21:
Misschien ga ik zelf ook nog wel eens wat maken, maar ik probeer op het moment iets in elkaar te draaien wat geen externe sturing nodig heeft. Voor zover ik kon ontdekken moeten andere apps in de voorgrond actief blijven om het licht aan te sturen en daar wil ik niet op vertrouwen.
Volgens mij heeft het wel degelijk iets gedaan, ik kreeg sterk de indruk makkelijker wakker te worden dan de afgelopen tijd. Nu alleen nog even iets "slims" doen met de temperatuur in de slaapkamer 's ochtends
#team_UTC+1
Ik heb het zelf met Tasker en een PHP tussenlaag gedaan op mijn Nexus 5. Ik gebruik dus gewoon het alarm van Android dat wordt opgepikt door Tasker dat een call doet naar mijn PHP tussenlaag die op zijn beurt weer de calls doet naar de bridge. Daarnaast wordt ook tegelijkertijd muziek gestart dat steeds luider gaat spelen. Tegenwoordig gebruik ik een HUE ledstrip in plaats van een living-colors achter het bed.eew schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 22:49:
[...]
Ik ga zelf iets schrijven en dat dan draaien op een Raspberry Pi.
[ Voor 10% gewijzigd door Juicie op 03-12-2014 10:36 ]
Ik ben nog niet echt bekend met Hue. In de ultieme situatie heb ik een flink aantal verschillende lichtbronnen, die ik tegelijk of los, met een remote (phone oid) of vaste schakelaar kan bedienen. Hue komt naar voren als een optie, hoewel ik in de eerste instantie nog niet echt wat kan met de standaard e27 lampen.
Ik wil beginnen met de Lightstrips van Philips. Die kan ik netjes onder/boven wat kastjes verwerken. Ik wil een zwak (indirect) licht, om zo wat te spelen met licht in de kamer(s).
Ik heb op Amazon.de een soort starterkit gezien: http://www.amazon.de/gp/p...=455353807&pf_rd_i=301128
Dit lijkt vrij goedkoop. Volgens mij bevat het een Lightstrip die als het goed is verlengd moet kunnen worden. Begrijp ik het goed dat ik gewoon een Extend Colored LED strip kan kopen, en die kan koppelen aan de bestaande 1mtr van die starterkit?
Hier lees ik van alles over de Lightstrips, maar het is mij onvoldoende duidelijk wat ik er allemaal mee kan uiteindelijk: http://www2.meethue.com/nl-nl/producten/lightstrips/
Als ik niet voor die starterkit ga, maar meteen voor Hue, moet ik dan de starterkit van Hue kopen incl. de bridge en dus enkele lightstrips? Heeft elke Lightstrip dus net als de e27 fitting een manier om met die bridge te communiceren?
Ik vind €199 voor het lightstrip startpakket een flink bedrag. Kan ik ook ergens los de bridge kopen, en ook los een lightstrip om te testen of het wat is? Of bv beginnen met de goedkopere Hue Lux starterkit, en dan wat losse Lightstrips toevoegen?
Ik wil beginnen met de Lightstrips van Philips. Die kan ik netjes onder/boven wat kastjes verwerken. Ik wil een zwak (indirect) licht, om zo wat te spelen met licht in de kamer(s).
Ik heb op Amazon.de een soort starterkit gezien: http://www.amazon.de/gp/p...=455353807&pf_rd_i=301128
Dit lijkt vrij goedkoop. Volgens mij bevat het een Lightstrip die als het goed is verlengd moet kunnen worden. Begrijp ik het goed dat ik gewoon een Extend Colored LED strip kan kopen, en die kan koppelen aan de bestaande 1mtr van die starterkit?
Hier lees ik van alles over de Lightstrips, maar het is mij onvoldoende duidelijk wat ik er allemaal mee kan uiteindelijk: http://www2.meethue.com/nl-nl/producten/lightstrips/
Als ik niet voor die starterkit ga, maar meteen voor Hue, moet ik dan de starterkit van Hue kopen incl. de bridge en dus enkele lightstrips? Heeft elke Lightstrip dus net als de e27 fitting een manier om met die bridge te communiceren?
Ik vind €199 voor het lightstrip startpakket een flink bedrag. Kan ik ook ergens los de bridge kopen, en ook los een lightstrip om te testen of het wat is? Of bv beginnen met de goedkopere Hue Lux starterkit, en dan wat losse Lightstrips toevoegen?
Die amazon lightstrips werken niet met Hue. Dus zijn alleen te bedienen met de bijgeleverde afstandbediening, maar niet te koppelen aan het Hue systeem.
Daarvoor heb je toch echt de lightstrips van Hue nodig, die zijn €90 voor 2 meter:
http://www.meerdanlicht.n...e-pack-8718291532446.html
Daarvoor heb je toch echt de lightstrips van Hue nodig, die zijn €90 voor 2 meter:
http://www.meerdanlicht.n...e-pack-8718291532446.html
Ah ok. Dus alleen het 'Friends of Hue' assortiment werkt met Hue, en dat geldt ook voor de Lightstrips. Best dure grap..maar uiteindelijk natuurlijk wel flink toekomstgericht.
Ik ga maar eens nadenken over die Hue Lux starterkit. Die heb ik laatst nog voor €79 langs zien komen. En dan dus idd los die Hue Lightstrips erbij. Of misschien meteen voor die Lightstrip Hue starterkit van €199.
Is zo'n Hue starterkit wel eens ergens in de aanbieding, of is €199 wel zo'n beetje de standaard prijs? Zijn er plekken waar het systeem goedkoper is?
Ik ga maar eens nadenken over die Hue Lux starterkit. Die heb ik laatst nog voor €79 langs zien komen. En dan dus idd los die Hue Lightstrips erbij. Of misschien meteen voor die Lightstrip Hue starterkit van €199.
Is zo'n Hue starterkit wel eens ergens in de aanbieding, of is €199 wel zo'n beetje de standaard prijs? Zijn er plekken waar het systeem goedkoper is?
Zoals je een paar posts hierboven kan zien is de Lux starterkit nu te koop voor 75 euro bij de Praxis.
Die Hue ledstrips van 2m voor €90 zijn absurd duur. Vandaar dat ik ook heb gezorgd dat ik mijn eigen 5m RGBledstrip kan aansturen met de controller van een Hue ledstrip.
Kosten zijn nu €90+40+10 = €150 voor 5m ledstrip ipv
3x€90 = €270 voor 6m ledstrip.
Mijn voordeel was nog dat ik de 5m ledstrip al had hangen, dus dat was voor mijn geen extra uitgave.
Ik weet niet of je die ledstrips dicht bij elkaar wilt plaatsen of op verschillende plekken in huis.
Als je het (redelijk) dicht bij elkaar wilt plaatsen, kun je ook gebruik maken van deze leddriver die compatible is met Hue en daar je eigen ledstrips op aansluiten:
Kosten zijn nu €90+40+10 = €150 voor 5m ledstrip ipv
3x€90 = €270 voor 6m ledstrip.
Mijn voordeel was nog dat ik de 5m ledstrip al had hangen, dus dat was voor mijn geen extra uitgave.
Ik weet niet of je die ledstrips dicht bij elkaar wilt plaatsen of op verschillende plekken in huis.
Als je het (redelijk) dicht bij elkaar wilt plaatsen, kun je ook gebruik maken van deze leddriver die compatible is met Hue en daar je eigen ledstrips op aansluiten:
The following wireless ballast works with hue system and is ZLL certified.
http://www.dresden-elektr...s-ballasts/fls-pp-lp/?L=1
* RGB/RGBW 12-24V LighStripes
* max. 144W at 24V
* max. 72W at 12V
for example:
- 10m 12V RGB LED with 30LEDs/m and 7.2W/m = 72W
- 5m 12V RGB LED with 60LEDs/m and 14.4W/m = 72W
- 10m 24V RGB LED with 60LEDs/m and 14.4W/m = 144W
- 20m 24V RGB LED with 30/LEDs/m and 7.2W/m = 144W
[ Voor 2% gewijzigd door Pusherman_ op 03-12-2014 12:15 . Reden: link gefixt ]
Je bedoelt deze? https://shop.dresden-elek...fls-pp-lp-bundle-rgb.html
Dat is exclusief BTW, dus zo veel scheelt het niet.
[ Voor 23% gewijzigd door eew op 03-12-2014 12:15 ]
behalve dat je de mogelijkheid hebt om hier:eew schreef op woensdag 03 december 2014 @ 12:09:
Je bedoelt deze? https://shop.dresden-elek...fls-pp-lp-bundle-rgb.html
* RGB/RGBW 12-24V LighStripes
* max. 144W at 24V
* max. 72W at 12V
for example:
- 10m 12V RGB LED with 30LEDs/m and 7.2W/m = 72W
- 5m 12V RGB LED with 60LEDs/m and 14.4W/m = 72W
- 10m 24V RGB LED with 60LEDs/m and 14.4W/m = 144W
- 20m 24V RGB LED with 30/LEDs/m and 7.2W/m = 144W
Op aan te sluiten en dus niet beperkt bent tot de max 2 meter van Philips.
Scheelt dus heel veel... ga maar eens 5x2 meter Hue ledstrips kopen of deze controller en 10 meter losse ledstrip, waarvan je zelf de lengtestukken kunt bepalen...
Wat bedoel je precies met de 'max 2 meter van Philips'?
Ik kan - neem ik aan - toch wel meerdere Lightstrips van Philips op de Hue aansluiten?
Ik kan - neem ik aan - toch wel meerdere Lightstrips van Philips op de Hue aansluiten?
Ja, maar dan wel 80 euro per stuk met een lengte van 2 meter (in te korten, niet te verlengen).
Hiermee kun je dus langere strips aansluiten.
Hiermee kun je dus langere strips aansluiten.
Het zou al heel veel schelen als Philips een koppelstukje verkoopt zodat je die 2 meter in stukken kan knippen en weer aan elkaar kan zetten om een scherpe hoek te maken. Nu heb je niks meer aan het afgeknipte stuk en gooi je gewoon je geld in de prullenbak (en die strip is al veel te duur voor wat het doet)
[ Voor 9% gewijzigd door Ethirty op 03-12-2014 12:50 ]
#team_UTC+1
Volgens post #18 van dit Duitstalige forum kun je strips van het merk 'noname' koppelen aan de Hue lightstrip, als ik het goed heb begrepen:
http://www.hifi-forum.de/viewthread-260-281.html
http://www.hifi-forum.de/viewthread-260-281.html
Je beseft dat 'noname' niet een merk is, maar 'naamloos/merkloos' betekent? Tenzij een voedingsmiddelenfabrikant tegenwoordig ook lightstrips maakt, maar dat vermoed ik niet.
Mijn Duits is ook niet het beste, maar volgens mij wordt daar niets nieuws verteld.
Noname is idd geen merk, maar een soort OEM oplossing.
Hij geeft ook aan dat er een extra stuk led op aan kan worden gesloten, maar dat kan altijd. Het probleem is het aansturen van de kleuren. De driver die in de Hue ledstrip zit is krachtig genoeg om 2m en misschien nog een extra stukje meter aan te sturen, maar wil je meer aansturen, moet er toch echt een RGB versterkertje tussen.
Noname is idd geen merk, maar een soort OEM oplossing.
Hij geeft ook aan dat er een extra stuk led op aan kan worden gesloten, maar dat kan altijd. Het probleem is het aansturen van de kleuren. De driver die in de Hue ledstrip zit is krachtig genoeg om 2m en misschien nog een extra stukje meter aan te sturen, maar wil je meer aansturen, moet er toch echt een RGB versterkertje tussen.
Je kan de ledstrip netjes onder hoek van 90 graden plakken. Naar wat ik begrepen heb is het niet mogelijk om de strips te verlengen. De bijgeleverde voeding, die PER strip werkt, zou onvoldoende zijn om langere strips aan de gang te krijgen.
Net een Lux starterspakket gekocht voor €35 euro bij de Albert Heijn. Voor dat geld kon ik ze niet laten liggen.
Albert Heijn? Please elaborate?
Ik kom er geen meldingen van tegen. Ik ben benieuwd of elke AH dit setje voor die prijs verkoopt...
Ik kom er geen meldingen van tegen. Ik ben benieuwd of elke AH dit setje voor die prijs verkoopt...
Zijn restanten die voor 50% weggaan, is al een paar posts eerder vemeld.
Hebben jullie ook dat de software al dagenlang aangeeft dat er nieuwe firmware gedownload word?
Ook het uit en aanzetten van de bridge verandert daar niets aan.
Update: Arg.. ik had een vorige post niet goed gelezen. De melding blijft dus ook als hij de firmware naar de lampen niet geupload heeft. Dat kan kloppen, niet al mijn lampen zijn aangesloten.
Ook het uit en aanzetten van de bridge verandert daar niets aan.
Update: Arg.. ik had een vorige post niet goed gelezen. De melding blijft dus ook als hij de firmware naar de lampen niet geupload heeft. Dat kan kloppen, niet al mijn lampen zijn aangesloten.
[ Voor 37% gewijzigd door FatalError op 03-12-2014 19:07 ]
If it ain't broken, tweak it!
Klopt, AH had die startsets een maand of 4-5 terug liggen met een airmilesactie (zie 2-3 pagina's terug). Verkopen nu de restanten. Dacht dat ze in Apeldoorn 37,50 zei, maar kan ook 35 zijn geweestGustavSan schreef op woensdag 03 december 2014 @ 17:31:
Albert Heijn? Please elaborate?
Wilde setje meenemen, maar bedacht me dat ik d'r zelf weinig aan heb.
matthijst in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie"
[ Voor 7% gewijzigd door matthijst op 03-12-2014 19:19 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Ik heb enige tijd geleden ook al iets geschreven over het verlengen van de led-strips. Ik maak met succes gebruik van een RGB versterker van DX, http://www.dx.com/p/144w-...-strip-light-dc-12v-73695 Dat is iets goedkoper als de hierboven voorgestelde oplossingen
Deze is rechtstreeks gekoppeld aan de electronika module van de HUE Led-strip en daar achter heb ik 6 meter RGB strip uit het verre oosten gekoppeld. Samen met een 12v voeding van 10A verzorgt dit nu enekel weken mijn verlichting buiten onder de overkapping.
De kneep zit hem in de juiste RGB versterker, ik had eerst een andere en daar kreeg ik het niet goed mee werkend, verkeerde kleuren, verkeerde intensiteit enzovoort. Met deze benader ik het originele licht vrij aardig.
De ledstrips die ik ervoor gebruikt heb zijn 5050RGB leds en 3 leds per 5 cm. Dat geeft voldoende licht om mijn hele terras te verlichten in de meest mooie kleuren.
Deze is rechtstreeks gekoppeld aan de electronika module van de HUE Led-strip en daar achter heb ik 6 meter RGB strip uit het verre oosten gekoppeld. Samen met een 12v voeding van 10A verzorgt dit nu enekel weken mijn verlichting buiten onder de overkapping.
De kneep zit hem in de juiste RGB versterker, ik had eerst een andere en daar kreeg ik het niet goed mee werkend, verkeerde kleuren, verkeerde intensiteit enzovoort. Met deze benader ik het originele licht vrij aardig.
De ledstrips die ik ervoor gebruikt heb zijn 5050RGB leds en 3 leds per 5 cm. Dat geeft voldoende licht om mijn hele terras te verlichten in de meest mooie kleuren.
"If it ain't broke, don't fix it!"
Waarom niet gewoon de strip van beide kanten voeden
Heb je ook geen RGB versterker nodig die de kleuren van het tweede stuk strip verpest omdat hij nooit 100% kan matchen welke kleur licht je eerste strip heeft?
Schema:
http://i01.i.aliimg.com/img/pb/279/881/685/685881279_230.jpg
Schema:
http://i01.i.aliimg.com/img/pb/279/881/685/685881279_230.jpg
Het was inderdaad 37,50 euro. Ik keek verkeerd. Ze doen het prima in ieder gevalmatthijst schreef op woensdag 03 december 2014 @ 19:19:
[...]
Klopt, AH had die startsets een maand of 4-5 terug liggen met een airmilesactie (zie 2-3 pagina's terug). Verkopen nu de restanten. Dacht dat ze in Apeldoorn 37,50 zei, maar kan ook 35 zijn geweest
Wilde setje meenemen, maar bedacht me dat ik d'r zelf weinig aan heb.
matthijst in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie"
Verwijderd
Wat je volgens dat schema doet is het verlies over de aansluitdraden verminderen omdat je de stroom verdeelt. Het benodigde toegevoerde vermogen blijft natuurlijk gelijk zowel voor de voeding als de besturing.ThinkPadd schreef op woensdag 03 december 2014 @ 20:39:Waarom niet gewoon de strip van beide kanten voedenHeb je ook geen RGB versterker nodig die de kleuren van het tweede stuk strip verpest omdat hij nooit 100% kan matchen welke kleur licht je eerste strip heeft?
Schema:http://i01.i.aliimg.com/img/pb/279/881/685/685881279_230.jpg
Verwijderd
Zoals hiervoor door Pusherman_ werd aangehaald, vind ik de oplossingen van deze leverancier mooier.
De controller werkt direct met het Hue systeem en ondersteunt zowel RGB als RGBW. De grootste uitvoering kan 6A aan. Overigens heeft volgens mij alleen Osram een Zigbee RGBW LED-strip, die van Philips-Hue is gewoon RGB (maar of dat een voor/nadeel is ligt aan je toepassing).
Ook hun Raspbee oplossing is interessant voor degenen met een RaspberryPI; je hebt dan zelfs geen bridge meer nodig (begrijp ik tenminste uit de beschrijing; ik heb het niet "live" gezien).
De controller werkt direct met het Hue systeem en ondersteunt zowel RGB als RGBW. De grootste uitvoering kan 6A aan. Overigens heeft volgens mij alleen Osram een Zigbee RGBW LED-strip, die van Philips-Hue is gewoon RGB (maar of dat een voor/nadeel is ligt aan je toepassing).
Ook hun Raspbee oplossing is interessant voor degenen met een RaspberryPI; je hebt dan zelfs geen bridge meer nodig (begrijp ik tenminste uit de beschrijing; ik heb het niet "live" gezien).
De koppeling met IFTTT is ook weer een domper. Je kan veel te weinig instellen om het nuttig te maken, bijv niet knipperen in een bepaalde kleur, geen herstel van de oorspronkelijke kleur, geen groepen, geen scenes etc.
Heb een test alert aangemaakt en IFTTT geeft aan dat deze is afgegaan, maar geen effect in huis.
Hue zou zo'n fantastisch platform voor van alles kunnen zijn, maar bestaande oplossingen zijn het allemaal nét niet
Als ze bij Philips nou even een paar programmeurs een week aan het werk zetten moet er toch zoveel meer mogelijk zijn dan nu...
Heb een test alert aangemaakt en IFTTT geeft aan dat deze is afgegaan, maar geen effect in huis.
Hue zou zo'n fantastisch platform voor van alles kunnen zijn, maar bestaande oplossingen zijn het allemaal nét niet

#team_UTC+1
Echt al 10 AH bezocht, maar echt nergens te vindenJopth schreef op woensdag 03 december 2014 @ 20:47:
[...]
Het was inderdaad 37,50 euro. Ik keek verkeerd. Ze doen het prima in ieder geval.
Haha. Same here. Vanavond rondje gedaan in de omgeving; nergens zo'n setje te bekennen. Kwestie van pech, of gewoon alleen op specifieke locaties te koop voor dat bedrag...:(
Ik kwam vandaag 2 setjes tegen in de AH-XL aan de limburglaan in eindhoven. Meteen allebei maar meegenomen. De prijs was hier overigens 39,95 per set
Ik vind het persoonlijk niet zo een goed idee om dat soort zaken uit te besteden. Het is compleet nutteloos om via het internet je lampen aan te zetten als je dat ook lokaal kan doen.Ethirty schreef op woensdag 03 december 2014 @ 21:50:
De koppeling met IFTTT is ook weer een domper. Je kan veel te weinig instellen om het nuttig te maken, bijv niet knipperen in een bepaalde kleur, geen herstel van de oorspronkelijke kleur, geen groepen, geen scenes etc.
Hue zou zo'n fantastisch platform voor van alles kunnen zijn, maar bestaande oplossingen zijn het allemaal nét nietAls ze bij Philips nou even een paar programmeurs een week aan het werk zetten moet er toch zoveel meer mogelijk zijn dan nu...
dubbelpost
[ Voor 98% gewijzigd door eew op 03-12-2014 22:47 ]
Nou ja, het leek me wel handig om op basis van externe factoren een lamp te kunnen laten knipperen. Niet iedereen kan ingewikkelde dingen in elkaar programmeren. En de koppeling met Nest leek me wel handig om bij een rookalarm de lampen rood te laten knipperen, maar dat kan dus niet.eew schreef op woensdag 03 december 2014 @ 22:46:
[...]
Ik vind het persoonlijk niet zo een goed idee om dat soort zaken uit te besteden. Het is compleet nutteloos om via het internet je lampen aan te zetten als je dat ook lokaal kan doen.
Denk dat ik de koppeling maar weer ongedaan maak en me op de bridge zelf ga focussen.
#team_UTC+1
Kunnen de mensen die al een rondje hebben gedaan op jacht naar een goedkoop setje bij de AH wellicht vertellen in welke regio ze (zonder succes) gezocht hebben
Waarom is het nutteloos en hoe doe jij het dan?eew schreef op woensdag 03 december 2014 @ 22:46:
[...]
Ik vind het persoonlijk niet zo een goed idee om dat soort zaken uit te besteden. Het is compleet nutteloos omvia het internet je lampen aan te zetten als je dat ook lokaal kan doen.
Ja, maar dat ligt toch niet aan Philips maar aan Nest die haar rookalarm niet openstelt (had ik gelezen)?Ethirty schreef op woensdag 03 december 2014 @ 22:51:
[...]
Nou ja, het leek me wel handig om op basis van externe factoren een lamp te kunnen laten knipperen. Niet iedereen kan ingewikkelde dingen in elkaar programmeren. En de koppeling met Nest leek me wel handig om bij een rookalarm de lampen rood te laten knipperen, maar dat kan dus niet.
Denk dat ik de koppeling maar weer ongedaan maak en me op de bridge zelf ga focussen.
Ik laat via IFTTT de lampen sochtends automatisch aangaan en uitgaat, en s'avonds bij zonsondergang ook automatisch aangaan.eew schreef op woensdag 03 december 2014 @ 22:46:
[...]
Ik vind het persoonlijk niet zo een goed idee om dat soort zaken uit te besteden. Het is compleet nutteloos om via het internet je lampen aan te zetten als je dat ook lokaal kan doen.
Het idee werkt prima, maar vaak mis je de "tweak" mogelijkheden. bij zonsondergang is het vaak al iets te donker... een half uur voor zonsondergang zou bijvoorbeeld beter zijn, maar dat is niet in te stellen....
Ik denk niet dat je voldoende input gaat krijgen om te bepalen waar je nog wel naartoe kunt...paul-s83 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 23:00:
Kunnen de mensen die al een rondje hebben gedaan op jacht naar een goedkoop setje bij de AH wellicht vertellen in welke regio ze (zonder succes) gezocht hebben
Ik ben gisteren iig Driebergen e.o. afgegaan...nada, noppes ende niks..
edit: ook Zeist gecheckt...helaas..
[ Voor 4% gewijzigd door GustavSan op 04-12-2014 14:40 ]
Via IFTTT kan je je Hue lampen wel aanzetten met een rook- of CO-alarm, of laten knipperen, maar je kan niet knipperen én de kleur bepalen.deBennie schreef op donderdag 04 december 2014 @ 07:21:
[...]
Ja, maar dat ligt toch niet aan Philips maar aan Nest die haar rookalarm niet openstelt (had ik gelezen)?
Nest stelt niet de bewegingssensor beschikbaar, wel of het alarm afgaat.
#team_UTC+1
Het is meer een pricipekwestie. Ik vind niet dat je het internet in moet zetten voor zaken die je lokaal kan doen. Ik zelf een systeem op zetten voor dit soort dingen. Verder draag ik gemiddeld 23,5 uur per dag een Pebble, dus ik heb niet echt behoefte aan knipperende lampen bij email e.d. Maar als ik dat wel had willen hebben had ik het zelf gemaakt.Fire69 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 23:23:
[...]
Waarom is het nutteloos en hoe doe jij het dan?
Wij hadden bij Praxis het starterspakket besteld dinsdagavond met 25% korting, konden we dan woensdag afhalen in het filiaal. Maar onze bestelling was er mooi niet, Praxis gaf de schuld aan Philips.
Let op, we kunnen nu ons pakket afhalen halverwege januari! Maar mocht er iemand die dat pakket heeft besteld in de tussentijd er vanaf zien of zijn bestelling niet afhalen zijn wij de eerste..
Let op, we kunnen nu ons pakket afhalen halverwege januari! Maar mocht er iemand die dat pakket heeft besteld in de tussentijd er vanaf zien of zijn bestelling niet afhalen zijn wij de eerste..
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Gewoon ff langs de Appie-XL in Purmerend. Daar liggen de lux startersers voor 74euri in de schappen. Liggen er nog zatsjorremans schreef op donderdag 04 december 2014 @ 17:10:
Wij hadden bij Praxis het starterspakket besteld dinsdagavond met 25% korting, konden we dan woensdag afhalen in het filiaal. Maar onze bestelling was er mooi niet, Praxis gaf de schuld aan Philips.
Werken? Dat doe ik morgen wel!
Same here. Besteld bij Praxis Ede, volgende ochtend telefoontje dat het niet op voorraad was en van een andere vestiging moest komen. Ik wacht deze week nog af en anders annuleer ik maar.sjorremans schreef op donderdag 04 december 2014 @ 17:10:
Daar moet je dus zin (en kennis) voor hebbeneew schreef op donderdag 04 december 2014 @ 17:07:
[...]
Maar als ik dat wel had willen hebben had ik het zelf gemaakt.
Hier iig Hoofddorp en Almere gehad.GustavSan schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:51:
[...]
Ik denk niet dat je voldoende input gaat krijgen om te bepalen waar je nog wel naartoe kunt...
Verwijderd
Ik denk dat het de retour gezonden of niet afgenomen pakketjes zijn van Bol.com.paul-s83 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 23:00:Kunnen de mensen die al een rondje hebben gedaan op jacht naar een goedkoop setje bij de AH wellicht vertellen in welke regio ze (zonder succes) gezocht hebben
Dus vandaar dat je ze niet ik elk AH-filiaal vindt.
Woon daar helaas niet echt dicht in de buurtWizardtm schreef op donderdag 04 december 2014 @ 19:49:
[...]
Gewoon ff langs de Appie-XL in Purmerend. Daar liggen de lux startersers voor 74euri in de schappen. Liggen er nog zat
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Heb recentelijk een Philips TV met Ambilight gekocht. Nu kan deze ook gekoppeld worden aan mijn Hue lichten door de Ambilight + Hue app, maar ik krijg het niet aan de praat.
Als ik de app in stel krijg ik (volgens de app) overal verbinding mee. Ik kan de lampen verplaatsen, ze beginnen dan even te flikkeren. Als ik dan de app aan slinger om verbinding te maken met de TV, gebeurd er helemaal niks.
Iemand een idee?
Als ik de app in stel krijg ik (volgens de app) overal verbinding mee. Ik kan de lampen verplaatsen, ze beginnen dan even te flikkeren. Als ik dan de app aan slinger om verbinding te maken met de TV, gebeurd er helemaal niks.
Iemand een idee?
Omdat ik weet dat veel mensen er naar op zoek zijn post ik het hier, ik heb nog 4 setjes gira wipjes(Creme) liggen voor de hue tap, helaas zonder achterplaat, daar zul je dus zelf iets voor moeten fabriceren. DM maar bij interesse
[ Voor 19% gewijzigd door Avvd op 05-12-2014 19:40 ]
Helaas geen setjes meer te bekennen bij de AH's in Bergen Op Zoom,Oosterhout & Prinsenbeek. Vandaag ff langs de AH xl in tilburg gereden, daar lagen nog een aantal Hue Lux starterkits, niet in de bak met koopjes helaas maar voor een prijs van 74 euris.
Uit frustratie hier een 2e starterkit gehaald, wetende dat ze bijna nergens meer te krijgen zijn voor een vergelijkbare prijs. Twijfel nu om de overbodige bridge te verkopen op marktplaats voor een paar tientjes of niet. Indien wel dan heb ik er omgerekend weer 2 goedkopere lampen bij. Aan de andere kant kan ik voor 15 euri mijn hand in eigen boezem steken en de bridge aan mijn ouders kado doen. Mijn pa als gadgetfreak was ook al laaiend enthousiast namelijk en dit zou een mooie introductie kunnen zijn
Uit frustratie hier een 2e starterkit gehaald, wetende dat ze bijna nergens meer te krijgen zijn voor een vergelijkbare prijs. Twijfel nu om de overbodige bridge te verkopen op marktplaats voor een paar tientjes of niet. Indien wel dan heb ik er omgerekend weer 2 goedkopere lampen bij. Aan de andere kant kan ik voor 15 euri mijn hand in eigen boezem steken en de bridge aan mijn ouders kado doen. Mijn pa als gadgetfreak was ook al laaiend enthousiast namelijk en dit zou een mooie introductie kunnen zijn
Heeft iemand nog ergens set's kunnen vinden met 50% korting bij een Albert Heijn ?
Waar je hem door knipt kan je op de koperpads ook weer solderen. Dus een scherpe hoek kan prima met een stukje flatcable gerealiseerd worden. Of als je bv stukken tussen staanders wilt monteren om dat te overbruggen.Ethirty schreef op woensdag 03 december 2014 @ 12:50:
Het zou al heel veel schelen als Philips een koppelstukje verkoopt zodat je die 2 meter in stukken kan knippen en weer aan elkaar kan zetten om een scherpe hoek te maken. Nu heb je niks meer aan het afgeknipte stuk en gooi je gewoon je geld in de prullenbak (en die strip is al veel te duur voor wat het doet)
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Verwijderd
Zijn er opbouwspots voor de gu10 lampen want wat ik tegenkom zijn de gewone wandspots met ronde bevestigingplaat maar de fitting niet diep genoeg, ben al bij een paar zaken wezen kijken en gegoogled maar niets gevonden wat goed past..
Zojuist ook nog even langs AH XL Overvecht Utrecht gereden, ook daar was niks te vinden.GustavSan schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:51:
[...]
Ik denk niet dat je voldoende input gaat krijgen om te bepalen waar je nog wel naartoe kunt...
Edit: En vervolgens de bridge maar 2e hands via MP gekocht. Nu nog de rest
[ Voor 8% gewijzigd door GustavSan op 06-12-2014 12:54 ]
De Praxis heeft weer de 2+1 actie op alle lichtbronnen. m.u.v. Baseline.
Ik heb hier twee weken terug ook gebruik van gemaakt. Scheelt je €29,99
Gisteren heb ik mijn Osram Lightify Gardenspots RGB binnen gekregen.
De slinger met ledjes bevat 9 leds en de eerste teleurstelling was dan ook dat het erg klein was.
Ligt een beetje aan mezelf want de volle benaming was iets van "Gardenset RGB mini".
Er zat weliswaar 10 meter snoer aan, maar slechts 3 daarvan bevatte ledjes.
Het goede nieuws is dat je kunt doorkoppelen zoals kerstverlichting.
Goed... nu maar kijken of de hue bridge hem kan vinden...
Search...
Helaas...
Search again...
Helaas...
Enter serial....
Tja... die heb je niet...
Lampstealer to the rescue...
Found bridge; start linking...
Helaas..
start again... helaas.
Dat ging nog 9 keer door en besloot uiteindelijk de boel maar weer in te pakken.
Totdat... Heeee... een lamp erbij: Model: Gardenspot RGB (1131847)
Even uitproberen op de meest kleurige scene die ik heb.
Omdat het RGB is, heb ik hem even naast een Living Colour Iris gezet zodat je goed kunt zien hoe de kleuren overeenkomen:

Dat valt nog niet tegen; al reageert het wel veel slomer en lijkt het alleen de primaire en secundaire kleuren over te nemen. De lampjes zijn goed dimbaar dus het gebrek aan kleurruimte zal vermoedelijk in de slechte implementatie zitten van de software.
Ik voeg de lampjes aan twee bestaande scenes toe; de "Avond" stand en de "Nacht" stand.
Voor de avond is alles bij mij warm geel/oranje en in de nacht is alles gedimd blauw.
De wekkers die gebruik maken van deze scenes moet je opnieuw instellen, want anders worden de nieuwe lampen niet herkend.
Uiteindelijk werkt het; ze gaan automatisch aan om 17.00u en om 23.00 worden ze blauw en om 0.00u gaan ze uit..
Na de lampjes in de tuin aangesloten te hebben beginnen de problemen. In het lampenoverzicht staat er steevast een uitroepteken naast de lamp ("lamp mogelijk niet bereikbaar").
Als ik de lamp verplaats in een scene gebeurt er helemaal niets. Niet aan, niet uit, geen kleurwijziging..
Gek genoeg blijven de twee eerder gemaakte scenes wel werken; ze worden blauw en oranje. Maar ik kan geen scene meer bewerken of de lamp gebruiken in een andere scene.
Ik heb de bridge herstart, de stroom van de garden-lampjes even onderbroken, maar de situatie blijft.
Ik heb dus nu een RGB set die alleen nog maar op blauw of oranje wil gaan...

Kortom; ik heb geen idee waarom de twee eerder aangemaakte scenes wel werken en de lampen nu opeens onvindbaar zijn. De lampjes zijn fysiek verplaatst van binnen naar buiten; zou het iets met het mesh protocol kunnen zijn?
De slinger met ledjes bevat 9 leds en de eerste teleurstelling was dan ook dat het erg klein was.
Ligt een beetje aan mezelf want de volle benaming was iets van "Gardenset RGB mini".
Er zat weliswaar 10 meter snoer aan, maar slechts 3 daarvan bevatte ledjes.
Het goede nieuws is dat je kunt doorkoppelen zoals kerstverlichting.
Goed... nu maar kijken of de hue bridge hem kan vinden...
Search...
Helaas...
Search again...
Helaas...
Enter serial....
Tja... die heb je niet...
Lampstealer to the rescue...
Found bridge; start linking...
Helaas..
start again... helaas.
Dat ging nog 9 keer door en besloot uiteindelijk de boel maar weer in te pakken.
Totdat... Heeee... een lamp erbij: Model: Gardenspot RGB (1131847)
Even uitproberen op de meest kleurige scene die ik heb.
Omdat het RGB is, heb ik hem even naast een Living Colour Iris gezet zodat je goed kunt zien hoe de kleuren overeenkomen:

Dat valt nog niet tegen; al reageert het wel veel slomer en lijkt het alleen de primaire en secundaire kleuren over te nemen. De lampjes zijn goed dimbaar dus het gebrek aan kleurruimte zal vermoedelijk in de slechte implementatie zitten van de software.
Ik voeg de lampjes aan twee bestaande scenes toe; de "Avond" stand en de "Nacht" stand.
Voor de avond is alles bij mij warm geel/oranje en in de nacht is alles gedimd blauw.
De wekkers die gebruik maken van deze scenes moet je opnieuw instellen, want anders worden de nieuwe lampen niet herkend.
Uiteindelijk werkt het; ze gaan automatisch aan om 17.00u en om 23.00 worden ze blauw en om 0.00u gaan ze uit..
Na de lampjes in de tuin aangesloten te hebben beginnen de problemen. In het lampenoverzicht staat er steevast een uitroepteken naast de lamp ("lamp mogelijk niet bereikbaar").
Als ik de lamp verplaats in een scene gebeurt er helemaal niets. Niet aan, niet uit, geen kleurwijziging..
Gek genoeg blijven de twee eerder gemaakte scenes wel werken; ze worden blauw en oranje. Maar ik kan geen scene meer bewerken of de lamp gebruiken in een andere scene.
Ik heb de bridge herstart, de stroom van de garden-lampjes even onderbroken, maar de situatie blijft.
Ik heb dus nu een RGB set die alleen nog maar op blauw of oranje wil gaan...

Kortom; ik heb geen idee waarom de twee eerder aangemaakte scenes wel werken en de lampen nu opeens onvindbaar zijn. De lampjes zijn fysiek verplaatst van binnen naar buiten; zou het iets met het mesh protocol kunnen zijn?
Dat is vreemd.
Zou het niet zo kunnen zijn dat ze niet volledig compatibel zijn met het mesh protocol waardoor ze alleen volledig werken als ze zelf de bridge zien. Maar ze als ze een andere lamp zien opeens wel in staat zijn de desbetreffende scene weer te geven.
Dit lijkt mij redelijk makkelijk te testen door van alle lampen de stroom te halen en te kijken wat ze dan doen.
Zou het niet zo kunnen zijn dat ze niet volledig compatibel zijn met het mesh protocol waardoor ze alleen volledig werken als ze zelf de bridge zien. Maar ze als ze een andere lamp zien opeens wel in staat zijn de desbetreffende scene weer te geven.
Dit lijkt mij redelijk makkelijk te testen door van alle lampen de stroom te halen en te kijken wat ze dan doen.
Ik kan deze actie nergens terugvinden?Imperial Guard schreef op zondag 07 december 2014 @ 09:53:
De Praxis heeft weer de 2+1 actie op alle lichtbronnen. m.u.v. Baseline.
Vreemd?

Toch gevonden ! https://view.publitas.com...raxis-wk-50-51/page/14-15
Via Reclamefolder.nl krijg ik een nieuwere folder dan op de website van de Praxis.
[ Voor 27% gewijzigd door Imperial Guard op 07-12-2014 18:22 ]
Ik dacht hetzelfde. Ik heb nu de bridge zo dicht mogelijk bij de Garden leds gehouden en toen werd de lamp weer zichtbaar. Ik heb gauw maar wat scenes aangepast zodat de lampen het blijven doen zodra de bridge weer op z'n oude plek staat.eew schreef op zondag 07 december 2014 @ 15:15:
Dat is vreemd.
Toch blijf ik het niet snappen. Een scene opdracht vanuit de bridge; waarin feitelijk naar alle lampen een commando gestuurd wordt komt wel aan, maar direct een lamp aansturen lukt niet..

Toch vreemd. Maar nou vraag ik mij toch af of het komt omdat ze niet de Bridge direct zien, of gewoon omdat het signaal te zwak is. Ik wil persoonlijk ook met Osram lampen aan de slag gaan, en dit is toch wel een interessante. Zeker omdat ik mijn internet deel met mijn buren en geen bekabelde aansluiting heb, mijn bridge hangt een boven mij in het grappenhuis met een bakstenen muur er tussen.
Kan je misschien even de stroom van al je andere lampen halen en kijken wat ze dan doen?
Kan je misschien even de stroom van al je andere lampen halen en kijken wat ze dan doen?
Online dus niet 3-2 actie maar wel 20% korting.Imperial Guard schreef op zondag 07 december 2014 @ 18:20:
[...]
Vreemd?of heb ik naar een oude folder zitten kijken..... Mijn excuus
Toch gevonden ! https://view.publitas.com...raxis-wk-50-51/page/14-15
Via Reclamefolder.nl krijg ik een nieuwere folder dan op de website van de Praxis.
Ik ontdek net dat ze ik de UK de LW-lampen bijna voor niks wegdoen:
http://www.benl.ebay.be/i...Bulbs&hash=item5414f9c8b6
Als je ze al kan vinden hier in BE/NL, kosten ze per stuk meer dan in de UK per 6!
Jammer dat ze geen E27 gebruiken daar
http://www.benl.ebay.be/i...Bulbs&hash=item5414f9c8b6
Als je ze al kan vinden hier in BE/NL, kosten ze per stuk meer dan in de UK per 6!
Jammer dat ze geen E27 gebruiken daar
E27 > B22 Adapter erbij nemen,
alleen word die lamp zo hoog dan
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Net een Hue Iris gekocht bij de praxis met 20% kortingsbon dus 80€ betaald. Ik vind alleen de kleuren wel anders overkomen dan de gu10 of e27 lampen. Ben er nog niet uit of ik het wat vind
Heb ik een paar dagen terug ook al gemeld. Heb hem daarom teruggebracht.
#team_UTC+1
De iris en ook de andere living colors, zijn accent en moodlights, de hue is veel meer bedoeld om daar aanvulling op te geven.Neefdave schreef op maandag 08 december 2014 @ 19:09:
Net een Hue Iris gekocht bij de praxis met 20% kortingsbon dus 80€ betaald. Ik vind alleen de kleuren wel anders overkomen dan de gu10 of e27 lampen. Ben er nog niet uit of ik het wat vind
Je kan dus best de livingcolors een mooi donkere of stevige kleur geven, en dan vul je dat aan met de hue, om zo een sfeer te creëren ipv met wit licht je sfeer te "verpesten"
Alhoewel ik maar 1 living color iris heb, en 6 hues, geeft de Lc die op de (wite/crème) muur gericht is toch de meeste sfeer, en de hues vullen dat mooi aan door de kamer heen.
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Ok duidelijk maar komt een Bloom toevallig niet meer in de buurt of heb je dan het zelfde?
Ik had een Bloom, is qua kleur hetzelfde als een Iris. Wel RGB kleuren, geen wittinten zoals de Hue's.
#team_UTC+1
Ik krijg die Bloom's (de niet friend of hue versie) echt met geen mogelijkheid gekoppeld aan de bridge
Iemand bij wie het wel gelukt is?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Staat in deze thread reeds meerdere keren uitgelegd. Even doorlezen...DennusB schreef op maandag 08 december 2014 @ 21:33:
Ik krijg die Bloom's (de niet friend of hue versie) echt met geen mogelijkheid gekoppeld aan de bridgeIemand bij wie het wel gelukt is?
Mocht je het niet vinden 
http://www.beaumotica.nl/...mpen-aan-op-de-hue-bridge
Thread begint al wat langer te worden en dit probleem is echt iets typisch voor de OP
http://www.beaumotica.nl/...mpen-aan-op-de-hue-bridge
Thread begint al wat langer te worden en dit probleem is echt iets typisch voor de OP
Die lampen zijn al gigantisch, met zo'n ding erop passen ze nergens meer inTRaSH schreef op maandag 08 december 2014 @ 18:55:
E27 > B22 Adapter erbij nemen,
Weet iemand of er nog een kerstactie komt? Dat zal dan deze of volgende week moeten zijn...zwik schreef op maandag 10 november 2014 @ 17:13:
Voor degenen die bij Philips werken of iemand kennen die bij Philips werken. Er is nu een actie op alle Hue producten in de MyShop waar je 40% korting op alle Hue producten krijgt.
Ik zit een beetje met de API te klooien. Als ik de lampen instel op een color temperature en erna de state poll meldt deze leuk dat de mode op ct staat. Voor een aantal seconden, daarna gaan ze naar Hue/Sat mode Hue/Sat waardes zijn voor en na de colorchange identiek dus ik kan niet eens de actuele settings fatsoenlijk uitlezen.
Nog handiger dat de developers forum alleen met twitter of facebook toegankelijk is. Leuk voor degenen die bewust die dingen niet hebben.
Nog handiger dat de developers forum alleen met twitter of facebook toegankelijk is. Leuk voor degenen die bewust die dingen niet hebben.
geheelonthouder met geheugenverlies
Daar ben ik te lui voor; maar ik denk dat met 31 lampen het signaal wel okee is (hue's, spots, LC's, Blooms, Conus etc). Ik ben al vanaf het begin fan van Hue en had al een aantal LC's voordat Hue op de markt kwam, maar een aantal zaken irriteert nog behoorlijk.eew schreef op zondag 07 december 2014 @ 21:18:
Toch vreemd. Maar nou vraag ik mij toch af of het komt omdat ze niet de Bridge direct zien, of gewoon omdat het signaal te zwak is. Ik wil persoonlijk ook met Osram lampen aan de slag gaan, en dit is toch wel een interessante. Zeker omdat ik mijn internet deel met mijn buren en geen bekabelde aansluiting heb, mijn bridge hangt een boven mij in het grappenhuis met een bakstenen muur er tussen.
Zo gebruik ik zowel Android als iPad en worden scenes gedeeld; maar de kleuren komen nooit overeen. Het hele fotoscene gedoe is eigenlijk ook belachelijk. Waarom niet gewoon per scene de kleurcoordinaten opslaan in de bridge? Dan hadden we via de API gewoon een scene kunnen starten en dus ook kunnen gebruiken met IFTTT...
Anyway; als iemand van Philips ons nou eens uitlegt waarom een lamp die niet zichtbaar is in de app en dus niet meer aangestuurd kan worden, nog wel van kleur kan veranderen door een scene?
Gisteren ben ik een paar Praxis filialen afgegaan welke op mijn route naar huis liggen. Het viel me op dat er maar in één filiaal de Hue Lux in een kartonnen display stonden.
Aangezien ik via Vraag & Aanbod een Hue Bridge heb gekocht heb ik alleen de lampen nodig, helaas zijn deze in veel filialen uitverkocht. Heb er een aantal besteld waarbij de levertijd 10 werkdagen bedraagt.
Voor de Tweakers welke ook Hue Lux lampen willen bestellen via Praxis en gebruik willen maken van de 2+1 actie raad ik aan om goed op de prijs te letten. Deze lampen staan standaard niet bij de actie in het systeem waardoor je in eerste instantie de volle prijs mag betalen.
Aangezien ik via Vraag & Aanbod een Hue Bridge heb gekocht heb ik alleen de lampen nodig, helaas zijn deze in veel filialen uitverkocht. Heb er een aantal besteld waarbij de levertijd 10 werkdagen bedraagt.
Voor de Tweakers welke ook Hue Lux lampen willen bestellen via Praxis en gebruik willen maken van de 2+1 actie raad ik aan om goed op de prijs te letten. Deze lampen staan standaard niet bij de actie in het systeem waardoor je in eerste instantie de volle prijs mag betalen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.