[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.155 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AudAvio
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 28-09 13:59
Fire69 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 08:14:
Kan je even een foto plaatsen van de voeding en van dat kastje? Vind het ook wel raar, als het kastje achter de voeding hangt lijkt het me vreemd dat de voeding 230v zou doorgeven...
Het platte kastje is als de foto hieronder.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.slashgear.com/wp-content/uploads/2013/08/philips_hue_bloom_lightstrips_review_10.jpg

De adapter zit daar dus voor, met de tekst Led Power Supply, input 100-240V-50/60Hz-400mA, Output 12.0V - 1000mA

Afbeeldingslocatie: http://technabob.com/blog/wp-content/uploads/2013/08/hue_lightstrips_1.jpg

[ Voor 194% gewijzigd door AudAvio op 09-05-2014 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zit hem in de stekkerkop. Dat is de adapter die je gaat vervangen. Bij mij staat er een output van 12 volt op. Ik gok bij jou ook. Als je een adapter weet te vinden met dezelfde specs als de stekkerkop, kan je deze op de kabel naar het blokje monteren.

En anders even bij een lokale Elektroshop laten doen. Daar zul je meteen slagen voor een geschikte adapter.

De info op mijn stekkerkop (NL)

MODEL:S012WV1200100
INPUT:100-240V ~
50/60Hz 400mA
OUTPUT(Constant Voltage):12V=1000mA

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2014 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
Aan een simpele omvormer 230 /110 zul je ws niks hebben want je zit ook met de netfrequentie.
In dit geval is 60 Hz vereist volgens het opschrift van de adapter en aangezien we hier met 50 Hz werken zal het hoogstwaarschijnlijk niet gaan. De electronica zal als deze van de 60 Hz puls gebruik maakt voor een interne klokfrequentie over z'n nek gaan als je 50 Hz aanbiedt!

Wel raar dat als de stekkervoeding 12 Volt gelijkspanning uitgeeft er een regelunit achter zit die dan als ingang 120V/60Hz nodig zou hebben. Heel wazig :?
Hugo159 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 23:21:
[...]

Volgens mij heb je een omvormer 230/110v nodig.
(Of een plat kastje dat 230v aangeeft)

[ Voor 11% gewijzigd door lowo op 09-05-2014 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders zou hij ook nog altijd een reisstekker kunnen gebruiken? Bulkie dingen maar het zou een makkelijke oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AudAvio
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 23:20:
Het zit hem in de stekkerkop. Dat is de adapter die je gaat vervangen. Bij mij staat er een output van 12 volt op. Ik gok bij jou ook. Als je een adapter weet te vinden met dezelfde specs als de stekkerkop, kan je deze op de kabel naar het blokje monteren.

En anders even bij een lokale Elektroshop laten doen. Daar zul je meteen slagen voor een geschikte adapter.

De info op mijn stekkerkop (NL)

MODEL:S012WV1200100
INPUT:100-240V ~
50/60Hz 400mA
OUTPUT(Constant Voltage):12V=1000mA
Thx. De specs op mijn adapter zijn precies hetzelfde, alleen het modelnummer wijkt een lettertje af. WU12 ipv WV12.
lowo schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 23:34:
Aan een simpele omvormer 230 /110 zul je ws niks hebben want je zit ook met de netfrequentie.
In dit geval is 60 Hz vereist volgens het opschrift van de adapter en aangezien we hier met 50 Hz werken zal het hoogstwaarschijnlijk niet gaan. De electronica zal als deze van de 60 Hz puls gebruik maakt voor een interne klokfrequentie over z'n nek gaan als je 50 Hz aanbiedt!

Wel raar dat als de stekkervoeding 12 Volt gelijkspanning uitgeeft er een regelunit achter zit die dan als ingang 120V/60Hz nodig zou hebben. Heel wazig :?

[...]
Hmm, dus feitelijk ben ik door de Europese netfrequentie kamsloos?
Wel gek dat dit soort regionale restricties / verschillen op dit soort producten vandaag de dag nog bestaan.

Ik ga het anders dit weekend maar gewoon eens proberen, neem ik eventueel maar mijn verlies mocht hij kaduuk gaan.

[ Voor 39% gewijzigd door AudAvio op 10-05-2014 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 50/60 geeft toch aan dat het een schakelende voeding is? En het voltage volgens mij ook...

Zoals ik het begrijp speelt frequentie geen rol bij het functioneren van de LEDS omdat het eerst wordt omgezet naar 12V gelijkstroom.

Ik weet het niet zeker maar je zou in dat geval met een compacte reisstekker klaar zijn voor weinig. Ik durf er mijn hand niet voor in het vuur te steken. De tekst "120V 60Hz AC only" op het blokje vind ik weer tegenstrijdig met het label op de stekkerkop. Ik denk alleen maar met je mee. ;)

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2014 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AudAvio
Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 00:55:
De 50/60 geeft toch aan dat het een schakelende voeding is? En het voltage volgens mij ook...

Zoals ik het begrijp speelt frequentie geen rol bij het functioneren van de LEDS omdat het eerst wordt omgezet naar 12V gelijkstroom.

Ik weet het niet zeker maar je zou in dat geval met een compacte reisstekker klaar zijn voor weinig. Ik durf er mijn hand niet voor in het vuur te steken. De tekst "120V 60Hz AC only" op het blokje vind ik weer tegenstrijdig met het label op de stekkerkop. Ik denk alleen maar met je mee. ;)
Thx. Tegenstrijdig inderdaad. Ik heb mijn laatste reisstekker in gebruik voor de Hue Bridge. Ik zal er vanmiddag nog eentje proberen te bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
sorry 2x geklikt

[ Voor 96% gewijzigd door lowo op 10-05-2014 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Je schrijft dat de specs precies hetzelfde zijn op de stekkernetvoeding ( adapterkop ) en alleen het modelnummer afwijkt.
In dat geval kun je probleemloos een reisadapter toepassen; de stekkernetvoeding is dan immers geschikt voor 100-240V bij 50/60 Hz en valt dus binnen de spanning/netfrequentie zoals wij hier gebruiken.

Het blijft echter heel raar dat de tekst op die RGB-versterker/zigbeecontroller anders beweert :?
AudAvio schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 00:27:
[...]

Thx. De specs op mijn adapter zijn precies hetzelfde, alleen het modelnummer wijkt een lettertje af. WU12 ipv WV12.

[...]

Hmm, dus feitelijk ben ik door de Europese netfrequentie kamsloos?
Wel gek dat dit soort regionale restricties / verschillen op dit soort producten vandaag de dag nog bestaan.

Ik ga het anders dit weekend maar gewoon eens proberen, neem ik eventueel maar mijn verlies mocht hij kaduuk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real_MaRsMaN
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04-2023
nvm...

[ Voor 104% gewijzigd door Real_MaRsMaN op 11-05-2014 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-08 23:24
Kan het zo zijn dat de sticker op de led driver slaat op de stekker adapter? Het lijkt mij dat de stekkeradapter 12V gelijkspanning maakt die de driver dan aangeboden krijgt.

In dat geval is het een kwestie van afknippen en een 230v~/12v= adapter aansluiten. Met de netfrequentie wordt verder toch niks gedaan als de uitgang van de adapter gelijkspanning is. Heb je geen foto van de tekst op de adapter zelf? En kun je hem niet openmaken om even binnen te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
Als de netvoeding aangeeft dat de secundaire kant 12V DC is, en de primaire kant ook voor 230 geschikt is, dan weet je toch wel zeker dat je m hier gewoon veilig in het stopcontact kunt prikken.

kan wel op een andere module 120V daarachter staan maar daar komt toch maar 12VDC bij aan.
In dat blokje zit de RGB controller en die is vrijwel altijd 12V DC.

Enige wat je nodig hebt is een reisstekker van 70ct bij DealExtreme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-10 13:58
Heeft iemand meerdere ruimtes met Hue? En hoe bedien je die?

Ik heb de Hue sinds het begin en heb m'n volledige woonkamer erop aangesloten. Nu heb ik een nieuw bed gekocht en om ook de slaapkamer op te fleuren en te kleuren zit ik aan de ledstrip te denken achter het bed, en een living color light achter het bed.

Hoe zouden jullie dit aanpakken binnen de huidige iOS app? Of zijn er goede alternatieven voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:31
Hoe bedoel je dat? Je kunt toch gewoon een scene aanmaken met daarin alleen de lampen van de slaapkamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 21:35
ik heb in de woonkamer en slaapkamer een living colours remote die ook alleen ingesteld is met de bijbehorende lampen.

In de app heb ik 2 pagina's: woonkamer en slaapkamer met bijbehorende scenes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:45
Ik gebruik sowieso vrijwel alleen de fysieke remotes 2nd gen. Met favoriete scenes. Voor elke kamer een eigen remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AudAvio
hondapower schreef op maandag 12 mei 2014 @ 12:26:
Als de netvoeding aangeeft dat de secundaire kant 12V DC is, en de primaire kant ook voor 230 geschikt is, dan weet je toch wel zeker dat je m hier gewoon veilig in het stopcontact kunt prikken.

kan wel op een andere module 120V daarachter staan maar daar komt toch maar 12VDC bij aan.
In dat blokje zit de RGB controller en die is vrijwel altijd 12V DC.

Enige wat je nodig hebt is een reisstekker van 70ct bij DealExtreme.
Ik heb hem inmiddels ingeplugd met een reisstekkertje (geen omvormer) en hij doet het, zoals verwacht, gewoon zonder problemen. We zullen kijken of de duurzaamheid er onder lijdt. Hopelijk kom ik daar de eerste paar duizend uur niet achter....
PS goede tip van DealExtreme. Ik betaalde voor mijn reisstekkertje het dubbele 8)7 :)
Bert003 schreef op zondag 11 mei 2014 @ 11:39:
Kan het zo zijn dat de sticker op de led driver slaat op de stekker adapter? Het lijkt mij dat de stekkeradapter 12V gelijkspanning maakt die de driver dan aangeboden krijgt.

In dat geval is het een kwestie van afknippen en een 230v~/12v= adapter aansluiten. Met de netfrequentie wordt verder toch niks gedaan als de uitgang van de adapter gelijkspanning is. Heb je geen foto van de tekst op de adapter zelf? En kun je hem niet openmaken om even binnen te kijken?
Het lukte mij laatst ff niet een foto van die adapter hier in te hangen. Me NOOB. :?

ik heb wel de specs gevonden onder deze link:
http://energyverified.intertek.com/dirsvc/nrcan2.nsf/6a6bf3c1d7b959cd852570c800555aba/d042387f2a31d62e85257b9d0057671b?OpenDocument

output is inderdaad 12v DC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooya
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 23:34
Ik wil met een LivingWhites plug wat dingen in de tuin gaan schakelen. (pomp bronwater bijv).
Nou kan de plug maar max 300watt aan, en de pomp verbruikt meer (1000watt).

Op dit forum is wel eens voorbij gekomen dat je dit kan fixen dmv een relais schakeling.
Morgen ga ik het e.e.a. bestellen bij Conrad, dus dacht ik om ook eens een relais schakeling te bestellen.

Nou heb ik alleen geen idee welke ik moet hebben.

Kan iemand een linkje doen naar de Conrad site met het onderdeel dat ik moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Mooya schreef op maandag 12 mei 2014 @ 22:06:

Kan iemand een linkje doen naar de Conrad site met het onderdeel dat ik moet hebben?
Wat dacht je van deze?

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooya
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 23:34
thnx, ik vind hem prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbitter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:13
Fire69 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 15:10:
Ik ben niet van plan die tablet met mijn hoofd tegen de muur te kloppen hoor :P
Hoe dan wel als ik vragen mag? :P
Heb je een passende hoes met bv klitteband gebruikt, of een universele mount, of iets anders? En bevalt de tablet in zijn algemeen?

Ik heb nu naast de remotes en de standaard Hue app ook maar een html-pagina in elkaar geknutseld om m.b.v. een plattegrondje de lampen in m'n huis snel te kunnen switchen, daar is dan een tablet aan de muur toch wel erg handig voor. Helaas vallen de Nexus-tablets al af vanwege het ontbreken van een proximity sensor, dus ik vroeg me af hoe jij het er vanaf gemaakt hebt.

Heeft er trouwens al eens iemand wat met een kapotte LivingWhites lamp gedaan? Heb twee kapotte liggen, en ben benieuwd of de hardware nog te her-gebruiken is met wat soldeer-werk... Zou handig zijn voor de keuken onderbouw-verlichting of de tuinverlichting :)

Mijn setup:
- 5 Hue lampen, 2 LW 20W lampen, 1 LW plug, 1 LC gen2 lamp.
- 5 LC gen3 remotes (met fysieke knoppen), 1 LC gen2 remote, 2 LW gen2 remotes.
- 2 kapotte LW 20W lampen
- Philips 55PFL7008k tv

[ Voor 4% gewijzigd door mbitter op 13-05-2014 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mbitter schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 22:27:
[...]

Hoe dan wel als ik vragen mag? :P
Heb je een passende hoes met bv klitteband gebruikt, of een universele mount, of iets anders? En bevalt de tablet in zijn algemeen?
Aangezien ik (op termijn) overal de bestaande schakelaars ga vervangen door die tabletjes, zit ik dus met gaten in de muren :)
Ik zou dus een stuk geborsteld aluminium laten snijden iets groter dan de tablet.
Deze ga ik proberen vast te maken door het mechanisme van een blind plaatje te gebruiken.
Zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/NDAwWDQwMA==/$T2eC16NHJIkE9qU3jc4dBQT2tJO67Q~~60_35.JPG

De tablet zou ik dan met velcro gewoon op de alu plaat plakken zodat het nog makkelijk kan verwijderd worden. Ik ga er geen hoes rond doen, dat maakt alles maar dikker/lelijker.

Ik zal dan wel nog op een onzichtbare wijze een gat in de plaat moeten maken om de usb-kabel door te steken voor de voeding.
Voor de voeding heb ik al een usb-lader gedemonteerd zodat die in de wandcontactdoos op de 230v kan aangesloten worden.
Ik heb nu naast de remotes en de standaard Hue app ook maar een html-pagina in elkaar geknutseld om m.b.v. een plattegrondje de lampen in m'n huis snel te kunnen switchen, daar is dan een tablet aan de muur toch wel erg handig voor. Helaas vallen de Nexus-tablets al af vanwege het ontbreken van een proximity sensor, dus ik vroeg me af hoe jij het er vanaf gemaakt hebt.
Zou je die html eventueel willen sharen? ;)

Tabletje lijkt zijn werk wel te doen, de sensor werkt zoals voorzien, hand ervoor zwaaien en het scherm gaat aan.
Voor bediening van de lampen gebruik ik Hue Limited, de widgets laten je makkelijk lampen aan/uitzetten.
Afbeeldingslocatie: https://lh4.ggpht.com/uPCOAO8AH94xeuk3Sw3MaPxIpU_xE2qpQxtHbT9lfKJ-xxmehQ9RexWaljjf1_n-2VA=h900-rw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:31
Mocht iemand hier nog opzoek zijn naar een livingcolors Aura; hier zijn ze vandaag in het zwart en wit in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10 21:49

Grudgie

PSN: Grudgie7

Heb nog een mooie site gevonden waar je ook van deze Philips Hue lampen etc. kan kopen.

http://www.beaumotica.nl/philips-hue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Nano2009 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 10:31:
Mocht iemand hier nog opzoek zijn naar een livingcolors Aura; hier zijn ze vandaag in het zwart en wit in de aanbieding.
Zie hem helaas nu pas, hoeveel waren ze?

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, ik ga maar even verder in een ander topic om het hier niet te veel te vervuilen:
[Hue] Tablet ipv schakelaars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
F_demon schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 18:56:
[...]

Zie hem helaas nu pas, hoeveel waren ze?
€59,95, dus niet zo'n hele spannende deal op zich...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiGizmo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-04-2022

DigiGizmo

Fungamert

Weet iemand hoeveel led's per meter in de Hue lightstrips zitten? En weet iemand hoe groot het bereik van de hub is? (bijvoorbeeld groep in huiskamer en groep in slaapkamer1 en groep slaapkamer 2)
kost wat maar lijkt me helemaal super, zijn er nog meer filmpjes (van gebruikerservaringen) te vinden of moet ik eerst 110 pagina's van dit topic doorzoomen ;)

So many games so little time...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DigiGizmo schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 15:35:
Weet iemand hoeveel led's per meter in de Hue lightstrips zitten? En weet iemand hoe groot het bereik van de hub is? (bijvoorbeeld groep in huiskamer en groep in slaapkamer1 en groep slaapkamer 2)
kost wat maar lijkt me helemaal super, zijn er nog meer filmpjes (van gebruikerservaringen) te vinden of moet ik eerst 110 pagina's van dit topic doorzoomen ;)
Over de hub:
Je Hue's / LivingWhites-Colors communiceren (ZigBee) via een mesh netwerk. Maw: elk Hue device (hub of lamp/switch product) communiceert met elkaar. Daarnaast geven ze de data aan elkaar door wanneer nodig.
Dus je zou in principe met je hub de lamp x-kilometer verderop nog kunnen bedienen als er maar genoeg hue lampen tussen zitten.
Dus gewoon je hub zo centraal of tactisch mogelijk plaatsen. Meerdere hubs binnen een huis lijkt niet de handigste oplossing.
Suggestie: zorg dat je een remote per kamer hebt (van eg. de LivingColor/Whites producten). Deze synchoniseren zodat ze op hetzelfde netwerk-ID zitten. En dan de remote 'afmelden' bij alle devices die je NIET wilt controleren. Daarna kan je de 2 (of 3) scene presets op je remote configureren, en die zullen dan alleen de lampen aansturen die je niet hebt afgemeldt.
Zo heb ik mijn woonkamer en slaapkamer 'gesplitsts'.

Zoek vooral ook de DIY project van iemand die de remotes heeft omgebouwd in een standaard wandcontactdoos. Dit is een aantal pagina's terug.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2014 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 10:35:
[...]

Je Hue's / LivingWhites-Colors communiceren (ZigBee) via een mesh netwerk. Maw: elk Hue device (hub of lamp/switch product) communiceert met elkaar. Daarnaast geven ze de data aan elkaar door wanneer nodig.
Dus je zou in principe met je hub de lamp x-kilometer verderop nog kunnen bedienen als er maar genoeg hue lampen tussen zitten.
[...]
Hier twijfel ik eigenlijk sterk aan.
Waarschijnlijk dat de Hue's onderling dit doen, maar niet tussen Hue en LW/LC of zelfs tussen LW en LW.
Bij mij werkte het in ieder geval niet om een LW-plug te bedienen die buiten bereik was door er een andere LW-plug of een Hue tussen te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlemert
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-05-2021
Fire69 schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 23:22:
[...]

Hier twijfel ik eigenlijk sterk aan.
Waarschijnlijk dat de Hue's onderling dit doen, maar niet tussen Hue en LW/LC of zelfs tussen LW en LW.
Bij mij werkte het in ieder geval niet om een LW-plug te bedienen die buiten bereik was door er een andere LW-plug of een Hue tussen te zetten.
Klopt. Voor zover ik begrepen heb communiceren alleen de Hue lampen onderling en met de bridge via een mesh netwerk.

LC, LW en de bijbehorende afstandsbedieningen communiceren volgens mij via Light Link, wat een subprotocol is, maar geen mesh ondersteunt. De bridge en Hue lampen ondersteunen dit wel, maar het zendende apparaat moet zich dan wel in direct bereik bevinden van datgene wat je aanstuurt.

Ik denk ook (maar weet dit niet zeker, kan iemand dit bevestigen?) dat je met je telefoon / de bridge living colors / whites niet kunt aansturen zonder de afstandsbediening. Of de bridge moet misschien in direct bereik staan van datgene wat aangestuurd wordt. :?

Hoe dat met die led strips zit weet ik eigenlijk niet zeker. Ik meende dat die net als Hue lampen werken maar kan er naast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Heb op de begane vloer 5x Hue en 2x LC Gen.2 en 3x LW. Bovenverdieping Bridge, 2x LC Gen.2, 2x LW.
Alles vanuit de woonkamer begane vloer met AB / tablet / telefoon / Logitech ultimate aan te sturen, of direct bereik een issue is?

[ Voor 20% gewijzigd door BenEco op 18-05-2014 00:01 ]

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vlemert schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 23:44:
[...]

Ik denk ook (maar weet dit niet zeker, kan iemand dit bevestigen?) dat je met je telefoon / de bridge living colors / whites niet kunt aansturen zonder de afstandsbediening. Of de bridge moet misschien in direct bereik staan van datgene wat aangestuurd wordt. :?
Aansturen via bridge/telefoon is gelukkig geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Weet iemand een plek waar je de Hue lampen voor iets goedkoper dan €200,- euro kunt kopen? Ik wil nog een setje op de kop tikken, maar liever voor rond de 160 euro... anyone?

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Marktplaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Fire en @Flement..

Oeps...
Bedankt voor de rectificatie. De LivingC/W's (en schakel/dimmer plug) werken inderdaad op de sub-protocol Light-link.

Over de prijzen...
Philips zou ze eens naar beneden moeten doen. Ik weet dat ze het een 'exclusief' tintje willen geven, maar er springen steeds meer fabrikanten in dit segment. Ze kunnen beter nu inspringen op het vergroten van hun markt voordat het teveel versplinterd raakt.
Mogelijk dat hun deal met Apple (zodat het in de iStores kan/mag staan) het ook belet om zomaar de prijzen te verlagen...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2014 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbitter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:13
In Q3 van dit jaar worden toch de nieuwe 'LWs' verwacht? Ik gok dat dan de prijzen wel 'ns aangepast worden of niet?

Is overigens die 'truuc' op de Philips store niet meer van toepassing? Een afdichtingsring of watertester van 'n euro bestellen en dan 'n kortingscode krijgen voor de volgende order?

Ik heb zelf op Amazon een vijftal B22-fitting LW's besteld en evenveel E27 naar B22 verloop-stukken, je betaalt dan per lamp maar 'n tientje in plaats van €18 in Nederland. Voor de tuin vind ik de kleuren niet zo belangrijk, maar 't bedienen vanaf elke plek (en met name de geo-fencing feature) is wél handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:27
Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2014 @ 11:12:
@Fire en @Flement..
Over de prijzen...
Philips zou ze eens naar beneden moeten doen. Ik weet dat ze het een 'exclusief' tintje willen geven, maar er springen steeds meer fabrikanten in dit segment. Ze kunnen beter nu inspringen op het vergroten van hun markt voordat het teveel versplinterd raakt.
Mogelijk dat hun deal met Apple (zodat het in de iStores kan/mag staan) het ook belet om zomaar de prijzen te verlagen...
Als je kijkt naar wat de concurrentie (LG, Samsung en Lifx) bijvoorbeeld voor hun verlichten vraagt dan verwacht ik niet heel veel verandering de komende periode. Vooralsnog is het gewoon nog geen mainstream product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Vraagje.

Ik heb een philips tv met 2 kanten ambilight. Alleen nu nemen mijn beide Hue lampen
alleen de kleuren van de linkerkant links boven over. Hoe kan ik deze lampen scheiden
zodat de ene lamp links overneemt en de andere de rechter ambilight.

Hoop dat iemand een oplossing heeft

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Vraagje.

Ik heb een philips tv met 2 kanten ambilight. Alleen nu nemen mijn beide Hue lampen
alleen de kleuren van de linkerkant links boven over. Hoe kan ik deze lampen scheiden

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Laatst online: 02-10 17:13
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 22:24:
Hallo,

Vraagje.

Bedankt alvast
in de officiele app kun je de lamp naar de locatie ten opzichte van je TV slepen. Als je gebruik maakt van de API op de TV met je eigen script of het script dat ik ooit gemaakt heb moet je de juiste zone kiezen om je lamp mee aan te sturen.

Nu zit er wel een bug in sommige Philips TV's (tenminste in de mijne) dat de API voor rechts de zelfde kleuren als links serveert. Dit gaat dan zowel fout in de officiele APP als in mijn script.

[ Voor 32% gewijzigd door Juicie op 20-05-2014 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrenzo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-05-2024

rrenzo

iApp schreef op zondag 18 mei 2014 @ 00:50:
Weet iemand een plek waar je de Hue lampen voor iets goedkoper dan €200,- euro kunt kopen? Ik wil nog een setje op de kop tikken, maar liever voor rond de 160 euro... anyone?
Gewoon bij de philips webstore.
Koop iets onbenulligs en ontvang 25% korting voucher op de volgende aankoop.
Heb er twee mogen ontvangen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

En in het kortingscodes topic komen zo nu en dan codes voor 35% korting langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-09 21:37
De Livingcolors Aura zijn bij 1dayfly in de aanbieding.

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 12:02

Ccc

Hoe kom ik er achter of een Philips LED lamp werkt met HUE? Zo weet ik dat er lampen werken die niet officieel HUE zijn toch werken.
Zo wil ik de Tafellamp Mini Mickey & Minnie Mouse wit LED (niet te verwarren met de storyline) bestellen, ik weet echter niet of deze werkt icm HUE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:31
Misschien kan ik er hier iemand blij mee maken... 10% korting op de philips online store met de kortingscode

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ccc schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 12:50:
Hoe kom ik er achter of een Philips LED lamp werkt met HUE? Zo weet ik dat er lampen werken die niet officieel HUE zijn toch werken.
Zo wil ik de Tafellamp Mini Mickey & Minnie Mouse wit LED (niet te verwarren met de storyline) bestellen, ik weet echter niet of deze werkt icm HUE.
Ze moeten minstens SmartLink ondersteunen.
Die Mickey-lamp is dezelfde als de LivingColors Mini (niet Minnie ;) ) en die ondersteundt geen SmartLink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:49

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Bij mij was laatst een Hue lightstip defect geraakt, ik heb nu een nieuwe ontvangen maar hoe verwijder ik de oude lightstrip?
Ik lees op internet dat de enige weg een fabrieks reset is. Maar ik heb er niet zo veel trek in om al mijn instellingen wéér kwijt te raken en alles te koppelen.

Misschien weet iemand nog een manier om een lamp te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb sinds gisteren ook een kapotte lamp, maar ik heb nog geen omruiling aangevraagd, net om die reden. :(
Er is GEEN manier om een lamp zomaar te verwijderen, het is gewoon TE belachelijk voor woorden!!

[edit]
Ik heb maar even via @meethue gevraagd of het eigenlijk ooit nog mogelijk wordt...

[ Voor 18% gewijzigd door Fire69 op 21-05-2014 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
Is er niet een manier om je huidige setup te back-uppen? En vervolgens die lamp uit die back-up te slopen?? Of is dit te ver gezocht?

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tiestor schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 12:02:
[...]
Of is dit te ver gezocht?
Ja :P

Daarnet antwoord gekregen op mijn vraag:
@Fire696969 There will be a way. in the not too distant future, hopefully. Our team are working on it, noses to the grindstone...
Yes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
Ook nog een puntje van ontwikkeling dan toch? Helemaal in het geval je het huis er mee vol hebt hangen..

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik laat die kapotte lamp wel lekker in me systeem staan tot er een manier is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tiestor schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 13:10:
[...]

Ook nog een puntje van ontwikkeling dan toch? Helemaal in het geval je het huis er mee vol hebt hangen..
Inderdaad. Misschien dat hun toekomstige oplossing hier rekening mee houdt.
Psycho_Mantis schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 15:19:
Ik laat die kapotte lamp wel lekker in me systeem staan tot er een manier is...
'Beste' manier nu is om de lamp te hernoemen naar 'zzzz-defect' of zo, zodat ze toch al niet meer bovenaan je lampen komt te staan. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

hoelang is het inmiddels geleden dat die faal van een update uitgerold werd?
en hoelang hebben ze wel niet nodig om daar een fix voor te verzinnen?

ik heb nog steeds 01009914 :/

niet dat ik geweldige nieuwe features verwacht, maar toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:33

lordsnow

I know nothing

tozzke schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 18:58:
hoelang is het inmiddels geleden dat die faal van een update uitgerold werd?
Even zoeken.

nieuws: Bridge-controller raakt Philips Hue-lampen kwijt door foutieve firmware-update

Dat was op 29 april. Dus 26 dagen terug.
en hoelang hebben ze wel niet nodig om daar een fix voor te verzinnen?
1 dag.

http://meethue.com/en-US/inside-hue/fix
ik heb nog steeds 01009914 :/
Ah, je bedoeld, wanneer komt er een nieuwe firmware?

Geen idee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Heb nu ook 2 Philips Hue Bloom's en 1 Philips Hue LightStrips.

Werkt geweldig goed en makkelijk met de app.

Alleen vroeg ik me af kan je ook ergens instellen dat de kleur om de zoveel uur automatisch gaat veranderen?
Kan het maar niet vinden in de app.

Edit: Hier dan mijn foto van hoe het er bij mij uitziet. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/eeb8b87b8cdb450301b801968848f206.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Grudgie op 26-05-2014 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 16:07
Hoi Grudnie,

Dit kan via een andere app, bijv. IFTTT. Hier kan je instellen dat deze elk uur van kleur veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Grudgie schreef op zondag 25 mei 2014 @ 14:50:

Edit: Hier dan mijn foto van hoe het er bij mij uitziet. :)

[afbeelding]
Ik ga er maar van uit dat het in het echt mooier is dan het op de foto overkomt... :X Ik wil ook graag ledverlichting, maar als het er daadwerkelijk zo uit komt te zien, laat dan maar.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

ATS schreef op maandag 26 mei 2014 @ 14:00:
[...]

Ik ga er maar van uit dat het in het echt mooier is dan het op de foto overkomt... :X Ik wil ook graag ledverlichting, maar als het er daadwerkelijk zo uit komt te zien, laat dan maar.
Haha.. in het echt ziet het er veel mooier uit. Heb foto gemaakt met mijn iPhone 5. Fotos lijkt het inderdaad stuk minder. In het echt is het echt wel stukken mooier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag je afweet hier de toegevoegde waarde van zal zijn. Als het weer een app wordt maar dan van Apple is het alleen maar dubbelop. We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
De laatste jaren heeft Apple vrijwel alles wat we doen met pc, devices, mobile, muziek etc veranderd en vormgegeven naar hoe we het nu kennen.

Car entertainment en smart home zijn de volgende logische stappen. Ben benieuwd of het ook zonder Jobs zo innovatief gaat worden!

Het is iig een goede impuls voor de markt, want Philips staat stil en de concurrentie is duur en/of kak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hoop ik ook. Ik ben een liefhebber van het merk dus het zou voor mij mooi uitkomen...

Ik denk alleen dat als het bij basisfunctionaliteit blijft, het bar weinig toevoegt behalve een extra app op je telefoon. Wat dat betreft is iOS te beperkt of afgevlakt.

Grappig. Het zou goed nieuws moeten zijn maar zo voelt het niet.

En ik ben het met je eens dat Philips stil staat. Juist nu de groep gebruikers nog te overzien is moeten ze zsm doorgaan met ontwikkelen. Bij een setup van veel lampen in je huis, verdeeld over meerdere kamers, mis je functionaliteit om lampen als groepen te behandelen. Dan bedoel ik niet zoals nu in de app.
Ik wil met één knop per ruimte scenes kunnen wisselen of alles aan- of uitzetten. Binnen deze groepen zouden subgroepen mogelijk moeten zijn die als configuratie ook door andere App's gebruikt kan worden.
Waarom niet een eigen plattegrond aanmaken met een opstelling van je lampen op positie? Dan hoef je nooit meer al die namen door en klik je intuïtief op bijvoorbeeld de lamp rechts voor in je woonkamer. Als deze ook rechts voor in je app kan neerzetten werkt het logischer en overzichtelijker.

Zo kan ik nog wel even doorgaan.... :/

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2014 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pusherman_ schreef op maandag 26 mei 2014 @ 22:00:
De laatste jaren heeft Apple vrijwel alles wat we doen met pc, devices, mobile, muziek etc veranderd en vormgegeven naar hoe we het nu kennen.
[...]
wut? :?
Het is iig een goede impuls voor de markt, want Philips staat stil en de concurrentie is net zo duur en/of kak.
FTFY :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij heeft gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laten we die discussie hier maar niet starten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was ik ook niet van plan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Oh, begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben geen apple fanboy ofzo.

Ik vind zelf juist voor mij persoonlijk dat het te gesloten is, maar als ik kijk naar hoe ze de grote massa (tot aan m'n 84 jarige opa en oma aan toe) aan de smartphones/tablets/muziek kopen/appstore etc. hebben gekregen en aan de basis hebben gestaan van de manier waarop we met al dat soort apparaten omgaan, dan kun je niet ontkennen dat ze uniek zijn in hun visie en de manier van dit op de gebruikers over te brengen.

Jobs is naast een rare, nare vent ook een behoorlijk visionair geweest en daar heb ik wel respect voor.

Vandaar dat ik wel vertrouwen heb, dat ze er leuke dingen mee zullen gaan doen.

Sorry als ik anti-apple scheentjes heb geschopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt het niet eens tijd dat we hier collectief een wishlist samenstellen voor Philips om mee aan de slag te gaan? Misschien een nieuw draadje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed plan, maar of Philips rekening gaat houden met ons lijstje...

Wat ik eerst en vooral zou willen zien is een nieuw product. Software moet Philips zich voor mij niet mee bezig houden, dat doen anderen al goed :)
Dit in een Hue-variant: Fibaro inbouw-dimmer
Zo kan je werkelijk van elke lamp een Hue-lamp (enkel wit licht dan natuurlijk) maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

48 Pond, dat is nogal fors voor een dimmertje

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Euh....
http://www.my-electro.be/category/niko-dimmers-variateurs/

Die Fibaro is dan draadloos te bedienen, welke van de 2 vind je dan fors duur? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

-Edit- nvm, geen zin om er op in te gaan

[ Voor 147% gewijzigd door Fietsbel op 27-05-2014 21:35 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom? Heb ik iets raars gezegd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 21:08:
Dit in een Hue-variant: Fibaro inbouw-dimmer
Zo kan je werkelijk van elke lamp een Hue-lamp (enkel wit licht dan natuurlijk) maken. :)
Ik zou eerder de Fibaro RGBW controller nemen. kost tussen de 50 - 60 euro.

Edit: Als je geen Z-wave controller in huis heb is dit minder interessant natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2014 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daarom dat ik ook zei dat het een Hue-variant moest zijn :P

Die RGBW-versie is ook wel cool. Maar ik stelde die andere voor omdat je die dan gewoon in een bestaande WCD kan steken en je bestaande armaturen zou mee kunnen aan/uit schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Dit kon nog wel eens iets heel leuks worden voor de Hue-familie :)

nieuws: Tweaker stuurt met Homey-module apparatuur in huiskamer aan via spraak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

De grotere Living Colors "Iris" is nu ook een "friend of Hue"
YouTube: Philips Iris Friends of hue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Ik begrijp niet wat nu eigenlijk het technische verschil is tussen de "gewone" Iris en de "friends of Hue" Iris..
( Behalve de prijs dan want die zal wel weer een stuk hoger worden dan de prijs van de "gewone" Iris :( )
Hebben ze er nieuwe leds ( dus ook witte ) ingestopt en de controller aangepast naar Zigbee of is dit gewoon de oude versie met een nieuwe naam?
Zover ik kan bekijken werkt de oude ook prima samen met de Hue-lampen, alleen warmwit licht kan niet goed weergegeven worden. ( ik gebruik zelf de "oude" Bloomversie naast mijn Hue's en Living Whites )
weeraanmelden schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 07:47:
De grotere Living Colors "Iris" is nu ook een "friend of Hue"
YouTube: Philips Iris Friends of hue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
ten opzichte van Hue is dat Fibaro of z-wave spul best duur ja. Eigenlijk de reden dat ik voor Hue heb gekozen voor de verlichting. Verder zijn de mogelijheden veel groter met Z-wave natuurlijk.
Maar voor licht is Hue nog niet zo heel duur. En ook aan te sturen via Z-wave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

lowo schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 11:52:
Ik begrijp niet wat nu eigenlijk het technische verschil is tussen de "gewone" Iris en de "friends of Hue" Iris..
( Behalve de prijs dan want die zal wel weer een stuk hoger worden dan de prijs van de "gewone" Iris :( )
Hebben ze er nieuwe leds ( dus ook witte ) ingestopt en de controller aangepast naar Zigbee of is dit gewoon de oude versie met een nieuwe naam?
Zover ik kan bekijken werkt de oude ook prima samen met de Hue-lampen, alleen warmwit licht kan niet goed weergegeven worden. ( ik gebruik zelf de "oude" Bloomversie naast mijn Hue's en Living Whites )

[...]
Enige verschil is dat je geen remote krijgt en dat je lamp nu in Hue App tevoorschijn komt.
Bij de living colors, kan je alleen pairen met de remote. Prijs is gelijk/duurder omdat niet alle grote dozen schuivers de friends of Hue mogen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 16:31
Bij de originele living colors kun je ze ook vinden met de app als je ze 'uit' de remote hebt verwijderd :)

Voor zover ik weet zitten er kleine verschillen in het protocol wat Hue gebruikt. Het is bij de eerste versies wel compatible maar niet gegarandeerd, bij de 'friends of Hue' versies wel. Desalniettemin ga ik mijn huidige living colors er niet voor vervangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
Philips zelf zegt dat het enige verschil de verpakking en het ontbreken van de afstandsbediening is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Daarom heb ik ook recent de Livingcolors bloom gekocht ipv de friend of hue versie. scheelt geld en je hebt een handige afstandsbediening erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De originele (nouja, versie 2) Living Colors gebruikt SmartLink als protocol, dat is Zigbee zoals de Hue's maar een beperktere subset ervan.
Het is dus zeker niet alleen de remote en de verpakking.
Bert003 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 13:28:
[...]
Maar voor licht is Hue nog niet zo heel duur. En ook aan te sturen via Z-wave
Hoe dan?

[ Voor 34% gewijzigd door Fire69 op 29-05-2014 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang SmartLink maar niet "Enemy of Hue" wordt. Ik heb het idee dat Philips probeert af te rekenen met deze oudere generatie omdat het buggie is in complexere setups. Echt bewijs heb ik er niet voor maar ik kan me er iets bij voorstellen. Als je nagaat dat de LivingWhites worden afgeraden icm de Hue app om die reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrenzo

rrenzo

weeraanmelden schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 14:27:
[...]

Enige verschil is dat je geen remote krijgt en dat je lamp nu in Hue App tevoorschijn komt.
Bij de living colors, kan je alleen pairen met de remote. Prijs is gelijk/duurder omdat niet alle grote dozen schuivers de friends of Hue mogen verkopen.
Ik heb behalve gu10 en bulb hues ook een aantal blooms, irises en conics. Alles was direct te koppelen via lampstealer. Na de firmware blunder van vorige maand was ik alles kwijt en heb het toen maar volgens het boekje gedaan: alles koppelen aan 1 master remote en deze weer aan de bridge hangen. Voordeel is dat je daarna meerdere remotes kunt linken en deze op verschillende plekken in huis kan laten zwerven zodat je niet altijd je mobieltje nodig hebt om alles uit te zetten. Dus voor minder geld heb je nog een mooie remote erbij. Ik hoef die 'vriendjes' niet zo nodig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Ik kan drie Hue bulbs overnemen van een collega die ze niet meer nodig heeft. Deze komen uit zijn starter kit. Nu meen ik ergens gelezen te hebben dat het niet mogelijk is om bulbs uit een starter kit te koppelen aan een andere bridge. Klop dat? Of is het gewoon mogelijk om de lampen te koppelen aan mijn bridge?

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
Geen probleem, ik heb zelf 3 startersets in gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Top, goed om te horen. Het is ook geen probleem dat de bulbs al gelinkt zijn met een andere bridge? Moet je ze eerst "unlinken" op de een of andere manier? Ik heb gegoogled maar krijg geen volledige duidelijkheid hierover, lees her en der wat klachten namelijk (wel al wat oudere berichten).

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
Fire69 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 21:53:
De originele (nouja, versie 2) Living Colors gebruikt SmartLink als protocol, dat is Zigbee zoals de Hue's maar een beperktere subset ervan.
Het is dus zeker niet alleen de remote en de verpakking.

[...]

Hoe dan?
Het lijkt er toch echt wel op dat er geen verschil is, een Hue Bloom is niet gekoppeld aan de a.b. dus dan vind je hem direct met de bridge. Een gewone Bloom moet je eerst even ontkoppelen.
Ik zelf heb een Aura en die wordt ook volledig ondersteund, inclusief het juiste icoontje in de app.
Wat zou een friends of Hue lamp volgens jou dan nog meer bieden? Oude Living Colors lampen daargelaten.

Ik bedien de Hue lampen via een plug-in die ik installeer op mijn Vera-lite z-wave controller. Dan wordt elke lamp zichtbaar in de Vera controller, inclusief alle parameters.
Ik gebruik het alleen maar om mijn licht te schakelen, voor normaal gebruik is er niks sneller dan een widget om een scene te starten, of de Living Whites a.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://meethue.com/en-us/support/faqs-friends-of-hue/
What is the difference between existing Bloom and the new one FoH?
The original product uses the SmartLink signaling protocol/ language. The new one use the so-called LightLink protocol, which allows connecting to hue in a much more intuitive way, as done for hue bulbs. Moreover, the new (Friends of Hue) Bloom can be kept up to date by upgrading its software over time, to ensure new functionalities can be added.
Het verschil is waarschijnlijk heel klein, maar het is er wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 15:06

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Is er misschien iemand die "bewegende" scenes weet voor de Hue lampen?
Zodat als de zon op komt dit ook zo lijkt?

Zijn er mogelijkheden om iedere lamp apart te schakelen?
En mooier een aparte scene per lamp?

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
Dylantje2 schreef op zondag 01 juni 2014 @ 18:43:
Is er misschien iemand die "bewegende" scenes weet voor de Hue lampen?
Zodat als de zon op komt dit ook zo lijkt?
Hier iets aan?

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
Fire69 schreef op zondag 01 juni 2014 @ 13:34:
http://meethue.com/en-us/support/faqs-friends-of-hue/

[...]

Het verschil is waarschijnlijk heel klein, maar het is er wel...
Wordt dan wellicht pas zichtbaar als de FoH Blooms geupdate worden. Ik moet het nog zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 11:14

the-spawn

.: Dark Storm :.

Situatie:
Sinds ik op mijzelf woon kan ik mijn interresse voor (led)verlichting helemaal zijn vrije loop laten zolang het budget het toelaat.

Zodoende heb ik mijn huidige badkamer, toilet, tv meubel en tuin reeds uitgerust met de nodige LED strips en lichten.
Daarbij zijn de producten van Philips LC en Hue mij niet onopgemerkt gebleven en met de integratie met HomeWizard staat een upgrade hoog op mijn lijstje.

Mijn wens is om middels een set HUE lampen extra sfeer te creeren in mijn woonkamer. Vooral tijdens het kijken van films en series door de set als ambilight te laten functioneren vanuit XBMC.

Vraag:
Ik twijfel alleen erg over welke starter set ik moet aanschaffen. Of de drielampen waarbij een geschikte armaturen moet zoeken, of de set met de twee Bloom lights welke ik direct als indirect licht kan laten schijnen op mijn muren.
Op dit moment heb ik geen armaturen waar ik de Bulbs in kan draaien, dit zouden dan soort van schemer/dressoir lampen worden waar ik deze in zou plaatsen. De Blooms kan ik op verschillende plaatsen: 1 vlakke muur en 1 hoek van de kamer plaatsen.

Kan iemand met ervaring van beide lampen hier iets over zeggen?

Hoeveel licht brengen de Blooms op tov de Bulbs als je ze als sfeer licht inzet,

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrenzo

rrenzo

the-spawn schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 14:34:
Situatie:
Sinds ik op mijzelf woon kan ik mijn interresse voor (led)verlichting helemaal zijn vrije loop laten zolang het budget het toelaat.
...
Hoeveel licht brengen de Blooms op tov de Bulbs als je ze als sfeer licht inzet,
Om de blooms te bedienen met je tablet heb je sowieso een starterkit nodig; de eerste 200 euro ben je dan al kwijt. Je kunt dan kiezen tussen spots of gloeilampen.
Ik ben heel tevreden over de blooms; ze geven weliswaar minder licht, maar voor sfeer is dat perfect.
Al mijn bulbs staan thuis lager dan 50% helderheid, maar dat is natuurlijk afhankelijk van de hoeveelheid lampen die je hebt. De kleuren van blooms zijn mooier / voller dan hue's maar zijn dan weer slecht in wit-tinten; ook weer niet zo belangrijk voor sfeer, want dan ga je toch meestal in de goudgele hoek zitten...
Pagina: 1 ... 28 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.