Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:28
Ik start hier even een nieuw topic om het Hue-topic niet te veel te vervuilen met mijn vragen/vooruitgang/foto's.

De bedoeling is dus dat ik op termijn (hopelijk) alle schakelaars zou kunnen vervangen door tablets.

De eerste test-tablet heb ik ondertussen in huis, meer info over de tablet hier: Cheapo 7" met proximity sensor

Deze moet in de eetplaats aan de muur komen waar de 'hoofdingang' is van onze woonruimte (keuken/eetplaats/woonkamer volledig open)
Hier had ik 3 schakelaars voor deze ruimtes:
Hue schakelaars

De 3 gloeilampen in de huiskamer had ik lang geleden al vervangen door 3 Hue's dus die schakelaar moest altijd aanblijven (wat mijn vader dus nooit begreep als hij langskwam :/ ).
Daarna had ik de plafondspots in de woonkamer aangepast door er een gedemonteerde LW-plug tussen te hangen. Die schakelaar mocht dus ook niet meer aangeraakt worden :)
Daarna was het de beurt aan het licht in de keuken, daar kwam ook een gedemonteerde LW-plug tussen.
De plug paste niet direct ergens in het armatuur, dus dat is maar zo open en bloot blijven hangen :P
Zo is alles een paar maand gebleven.

Een week of 2 geleden had ik dan deze schakelaars verwijderd en gewoon doorgelust zodat er steeds stroom op de lampen stond. Bediening gebeurde sinds dan voor alle lampen met LW-remotes.

Vandaag wou ik de LW-plug in de keuken netjes wegwerken, maar dat was dikke pech, die paste absoluut niet in de basis van het armatuur dus heb ik het anders moeten oplossen.
Hue Schakelaars - LW

Op zich geen probleem, maar zo blijft er wel veel minder plaats over voor de rest van mijn plannen natuurlijk. :/

Eerst en vooral moet er nog stroom voor de usb van de tablet in.
Daarvoor heb ik deze uit elkaar gehaald:
Hue USB Charger

Die ziet er nu zo uit:
Hue USB Charger Open

Die komt dus op de beschikbare 230v en dan via een korte micro-usb met L-connector naar de tablet.

Over de opening in de muur zou ik een plaat in geborsteld aluminium plaatsen.
De plaat zou ik vastmaken door er een blind plaatje aan vast te maken:
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/NDAwWDQwMA==/$T2eC16NHJIkE9qU3jc4dBQT2tJO67Q~~60_35.JPG
Die kan ik dan gewoon vastschroeven in de wandcontactdoos.

In de plaat moet er dan een gat komen (ergens op een plaats die bedekt wordt door de tablet) waar de usb-kabel naar buiten komt.

De tablet zou dan gewoon met velcro op de plaat 'geplakt' worden zodat deze makkelijk kan verwijderd worden
moesten er problemen zijn.

Voorlopige vragen:
- Die usb-lader is een cheapo namaak Apple-charger vanop Ebay.
Ik weet niet of die er wel zo veilig uitziet eigenlijk... zijn die draadjes niet heel erg dus voor 230v? :|

- Kan ik op de achterkant van die LW-printplaat iets plakken zodat die geen kortsluiting maakt met de aluminium plaat die er gaat voor komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop niet dat je deze gewoon zonder behuizing in je muur metseld ?

http://www.righto.com/201...-charger-and-why-you.html

Verder heeft volgensmij Busch-Jaeger mooie veilige oplossingen voor inbouw USB met schuko ipv inbouw schakelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

^^ dat dus, ik zou niet een el-cheapo ding gebruiken in dit geval, kan levensgevaarlijk zijn.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik had 2 van die dingen een maand of 6 geleden al gekocht, weet niet meer waarvoor :P
Maar toen ik ze wou gebruiken ging dat niet aangezien ze niet passen in een Belgisch geaard stopcontact 8)7
Nu ik eentje heb open gedaan snap ik wel waarom ze zo goedkoop zijn...

Ik heb nog 2 originele BB-laders liggen zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://img.tvc-mall.com/uploads/details/MCH-356A-1.jpg
Zou dat veiliger zijn (gedemonteerd)?

Die Busch-Jaeger is wel mooi ja, maar...
- groot :'(
- duur!!! 55€? Nee, dat gaat echt niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:31
Schakelmateriaal is helaas prijzig maar inderdaad.. met een USB aansluiting nog duurder.. Ik vraag mij alleen af of die duurdere wel daadwerkelijk zoveel beter zijn.

Hoewel een opbouw niet de bedoeling is, is dat wellicht wel het meest veilige omdat er wat meer ruimte is voor warmteafvoer en je niet in de muur zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geef toe dat het duur is ... vind ik persoonlijk ook maar ik dacht dat ik ook nog andere fabrikanten had gezien welke die USB dingen had maar Busch-Jaeger was het eerste merk dat mij te binnen schoot.

Ik heb ook in enkele passiefhuizen welke ik bezocht heb een andere oplossing gezien, hier werd gebruik gemaakt van een centrale voeding vanwaaruit verschillende usb poorten werden gevoed. Deze waren ipv een wandcontact doos gemonteerd. Dit om de efficientie te verhogen en sluipverbruik te verminderen.

Let echter wel op dat sommige apparaten perse een eigen merk voeding nodig hebben om te kunnen snel laden. Wanneer ze deze niet detecteren schakelen ze terug naar een lager vermogen soms maar enkele honderden miliamperes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Tja, opbouw is simpelweg geen optie, puur voor het design :)
Centrale voedingen en alles, dat lijkt me een beetje gekkenwerk ;)

Ik wil wel een opbouw kopen en uit elkaar halen, maar het moet betaalbaar blijven.
Op termijn zouden er op een 10-tal plaatsen tablets komen. Ik ga geen 500€ betalen enkel voor de usb-aansluitingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk ook even naar de betere tablet hoezen. Sommige zijn voorzien van een mooi systeem waarin je de tablet kan klikken. Ze zijn ook compact, eenvoudig aan te passen en nieteens zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 21:36:
Ik hoop niet dat je deze gewoon zonder behuizing in je muur metseld ?

http://www.righto.com/201...-charger-and-why-you.html

Verder heeft volgensmij Busch-Jaeger mooie veilige oplossingen voor inbouw USB met schuko ipv inbouw schakelaars.
Da's zéker mooi spul maar het is jammer dat 't USB deel maar 1A uit kan sturen. Een iPhone/iPad er mee laden is dus een No-Go, helaas.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Heh? Een iPad laadt toch gewoon met 1A?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 12:24
Kun je niet anders een generieke 5V bron ergens plaatsen en dan draden trekken naar de lokaties?
Denk alleen dat dit ook wel tegen de NEN norm ingaat maar, door 1 robuuste voeding te plaatsen ipv allemaal kleintjes ben je waarschijnlijk zuiniger en veiliger bezig :)

Is dus al langs gekomen.

[ Voor 6% gewijzigd door Steefph op 17-05-2014 11:33 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies.Ik heb op diverse plekken Vogels steunen gemonteerd(Bij deur naar woonkamer,keuken,slaapkamer) en daar hangt de Galaxy tab aan met ook de HUE screens..Kunststof afdekplaatje gaatje in gemaakt en vervolgens de steun er op gemonteerd.(op het oude gat van de kamerthermostaat)

Geen voeding.Als de tablet niet in gebruik is door de kids dan op de steun in de keuken via de kabel opladen.
Tablet blijft dagen goed en hoefd echt niet veel geladen te worden.

Op ebay bieden ze sets aan van 5 muursteunen en houders voor de Samsung.
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 01:35:
Kijk ook even naar de betere tablet hoezen. Sommige zijn voorzien van een mooi systeem waarin je de tablet kan klikken. Ze zijn ook compact, eenvoudig aan te passen en nieteens zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Leuk, maar die Vogels passen enkel op iPad en Samsung :)

Plus, die tablet gaat niet verhuizen naar de keuken en zo. Dus hij mag gewoon 'definitief' vast hangen.
Ik wil eicht niet 's avonds thuiskomen en merken dat ik vergeten op te laden ben en in het donker zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 22:27

Croga

The Unreasonable Man

UltraSub schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 11:12:
Heh? Een iPad laadt toch gewoon met 1A?
iPad wel. iPad 2 en nieuwer helaas niet (kwamen wij op vakantie achter toen we maar één adapter mee genomen hadden en mijn iPad dus wel maar de iPad2 van mijn vrouw niet laadde). 2A is the way to go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij

Afbeeldingslocatie: http://i796.photobucket.com/albums/yy244/beo5/tab1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i796.photobucket.com/albums/yy244/beo5/tab3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Netjes :)
Maar niet wat ik zoek :P

Wat denken jullie hiervan? http://www.dx.com/p/wall-...white-296675#.U3n9VYGSxzA
Jammer genoeg zijn de specs alles behalve volledig, dus ik ben niet helemaal zeker.
Maar als ik de foto's zie zit er wel een trafo in, dus volgens mij is dit een 110v-240v naar usb.
Dat lijkt me wel een nette oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Zo, de 'werken' hadden even stil gelegen (dankzij de snelle leveringen van DX :P ), maar vandaag toch een stapje verder.

Ik had dus de module uit bovenstaande post besteld:

Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_296675_1.jpg
Dankzij de afmetingen van 4.5x4x2.5 past het netjes in een WCD.

Aansluiting op 230v is in tegenstelling tot mijn opengebroken ladertje wel netjes EN veilig denk ik. :P
Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_296675_3.jpg

En dit is het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XgVT9neWuBmBcHIJW4j6mwhg/full.jpg

Volgende stap nu is om een afdekplaat ergens te bestellen, aluminium of plexi.
Heeft iemand daar eventueel goeie adresjes voor?
(verzending naar België)

[ Voor 7% gewijzigd door Fire69 op 12-06-2014 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:45
wellicht gewoon een RVS fotolijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nee, de bedoeling is dat het gat in de muur afgedekt wordt door een plaat, het is niet om de tablet te verfraaien :)
Ik zoek dus een plaat die iets groter is dan de tablet en die komt dan tegen de muur. Daar maak ik de tablet dan op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:45
Ah op die manier. Maar dan heb je wel altijd dat je het usb kabeltje uit je tablet ziet komen dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ja, jammer genoeg wel. Gelukkig zit het aan de onderkant en als ik een L-connector neem ga je het bijna niet zien zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-09 21:37
Fire69! Hoe staat het met je projectje?? Ben je al wat opgeschoten, ben erg benieuwd hoe je het allemaal gemaakt hebt :)

"Be brave, don't shave"

Pagina: 1