Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:00
Hey,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een zo goedkoop mogelijke 7" tablet die zo basic mogelijk is.
Camera's, GPS, 3g, veel ram,... is allemaal niet nodig. Het enige dat er wel moet opzitten is een proximity sensor.
De bedoeling is namelijk dat ik de tablet gebruik als vervanger voor mijn lichtschakelaars om mijn Hue's te bedienen.
Waarom de sensor? Omdat het niet de bedoeling is dat het scherm 24/7 aanstaat. Slecht voor de tablet en vervelend in het donker.
Ik heb een app gevonden die je scherm uitzet en automatisch terug aanzet als de sensor iets detecteert. Lijkt me wel handig.

Het moet dus zo goedkoop mogelijk omdat ik op termijn meerdere van deze tablets zou ophangen, nu zoek ik er gewoon eentje als test-exemplaar.
Je vindt genoeg tablets voor 50$, maar nooit met die sensor :/

Iemand die een goed modelletje kent?

[edit]
Even voor de duidelijkheid, het is de bedoeling dat die tablets tegen de muur komen te hangen op de plaats waar nu mijn schakelaars zitten.

[ Voor 8% gewijzigd door Fire69 op 22-03-2014 00:04 ]

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:54

Fiber

Beaches are for storming.

Kun je niet beter gewoon een losse proximity sensor kopen. Desnoods sloop je er een paar buitenlampen voor...

[ Voor 3% gewijzigd door Fiber op 21-03-2014 21:14 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-11 19:48
Kan je niet helpen maar probeer het tablet subforum eens.

Android Tablets

Je zit nu namelijk in het smartphone topic :)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA

• Fire69
Fiber schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 21:06:
Kun je niet beter gewoon een losse proximity sensor kopen. Desnoods sloop je er een paar buitenlampen voor...
Ik denk dat je het probleem verkeerd begrepen hebt :)
De proximity sensor zet het scherm van de tablet terug aan, zodat ik de tablet kan gebruiken om mijn verlichting te bedienen.
Ik heb de sensor niet nodig om mijn licht automatisch te laten aangaan :)
Rene schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 21:29:
Kan je niet helpen maar probeer het tablet subforum eens.

Android Tablets

Je zit nu namelijk in het smartphone topic :)
D'oh!
En thanks :)

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
Gewoon de knopje van je tablet drukken zodat de scherm uit gaat?

• Fire69
Het moet niet uitgaan, het moet aangaan... uitgaan doen ze automatisch wel.
Aanzetten in het donker moet gewoon zo makkelijk mogelijk zijn, zeker voor de kinderen (en bezoekers bvb.)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:03
Misschien dat je zelf iets kunt maken met een losse PIR (bewegingsmelder) die je aansluit op één van de knoppen van de tablet? En dat je dan met een of andere app die knop (volume up ofzo?) mapt als = scherm aan

En cheapo tablets kun je vaak bij Kruidvat / Intertoys wel vinden. Maar misschien dat DealExtreme nog goedkoper is :)

[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 21-03-2014 22:23 ]

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03:52

RobertowNL

For your gear!

Zoeken naar een goedkope MTK telefoon/tablet? Wellicht hebben ze veel te veel functies maar ze zijn wel goedkoop en hebben (soms) de sensor die je wil ;)

Zoals zoiets, 512MB RAM, A7 dualcore en zo te zien met sensors. Of deze Cube met 1GB RAM.

En zo zijn er vast meer te vinden ... (25 maart ook nog extra korting via coupons ;))

[ Voor 3% gewijzigd door RobertowNL op 21-03-2014 22:34 ]

• Fire69
ThinkPadd schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 22:21:
Misschien dat je zelf iets kunt maken met een losse PIR (bewegingsmelder) die je aansluit op één van de knoppen van de tablet? En dat je dan met een of andere app die knop (volume up ofzo?) mapt als = scherm aan

En cheapo tablets kun je vaak bij Kruidvat / Intertoys wel vinden. Maar misschien dat DealExtreme nog goedkoper is :)
Ik gebruik liever geen houtje-touwtje oplossingen, het moet er ook zo clean mogelijk uitzien :)

Bij DX/Amazon/Chinavasion/... heb ik al zitten zoeken, niks te vinden...
RobertowNL schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 22:32:
Zoeken naar een goedkope MTK telefoon/tablet? Wellicht hebben ze veel te veel functies maar ze zijn wel goedkoop en hebben (soms) de sensor die je wil ;)

Zoals zoiets, 512MB RAM, A7 dualcore en zo te zien met sensors. Of deze Cube met 1GB RAM.

En zo zijn er vast meer te vinden ... (25 maart ook nog extra korting via coupons ;))
Hm, niet slecht!!! Die ga ik eens goed bekijken. Thanks!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Hoesje met magneet waarmee je scherm aan/uit zet?

Ach zie nu dat je de tablets wil ophangen, dan slaat mijn voorstel ook nergens op.

[ Voor 47% gewijzigd door Auke op 21-03-2014 23:57 ]

• Fire69
Nee, maar toch bedankt om mee te denken :)

• Fire69
Welke zouden jullie kiezen?

http://www.aliexpress.com...00-4G-ROM/1633915490.html

http://www.aliexpress.com...1G-4G-GPS/1628918381.html

De Cube heeft een MTK8312 en 1GB Ram. Lijkt me beter dan de Allfine, gezien ze voor de rest identiek lijken te zijn?

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:49
Kies de cube, die heeft volgens de specs een ips scherm en de ander niet. Ook dat beetje extra ram is altijd erg handig.

Ik zie trouwens geen proximity sensor bij de specs van een van beide tablets staan...

[ Voor 27% gewijzigd door Jornv op 23-03-2014 00:10 ]

• Fire69
De Cube ben ik vrij zeker van wel.
Op de zwarte zie je het niet zo goed, op de witte wel.
Hier bvb, en staat ook in de specs: http://www.etotalk.com/cube-talk7x_p4816.html

• Fire69
Zo, de Cube hier besteld: http://www.aliexpress.com...GB-Tablet/1518997394.html
Net geen 60€, komt misschien wel nog btw bij als ik pech heb.
Ik laat binnen een maand of zo wel weten hoe hij bevalt :)

[ Voor 19% gewijzigd door Fire69 op 26-03-2014 11:22 ]

• PietPuk.nl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-01 14:12
Beste @Fire69, ik ben precies hetzelfde van plan en heb daarom dit topic ook gevonden. Ik zie dat je nooit hebt teruggemeld hoe de tablet is bevallen. Kun je dit alsnog laten weten? Had de tablet inderdaad ook een proximity sensor? Als dat zo is dan ben ik ook van plan deze tablet te kopen.

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:30
Bij gebrek aan het vinden van een fatsoenlijke tabblet voor een goede prijs heb ik nu een super goedkoop ding hangen welke altijd aan blijft. Omdat deze ergens hangt waar ik daar geen last van heb maakt het niet uit. De brightness op 5% bij idle zetten helpt ook een hoop.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Pagina: 1