zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
Verwijderd
Hue Disco is ook een leuke gratis app en sinds de laatste update een stuk volwassener geworden. Waaronder de toevoeging van "moods". Aanrader!Dylantje2 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 21:14:
[...]
THANKS!!!!
Dat is erg leuk...
Nog meer van dat moois?
En om wakker te worden kan je meteen de strobe functie uitproberen.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2014 21:50 ]
Verwijderd
Ik vind het die paar euro in ieder geval wel waard!
Vond het al vreemd dat het nu gratis zou geworden zijn
Wat me toch doet twijfelen is de prijs + onze eigen licht opstelling. (living en keuken bestaat nu uit 16 spots...)
Nu zag ik laatst dit passeren http://www.nikkei.eu/
Lijkt me gewoon hetzelfde ander merk en nu in actie 4 stuks voor 150€, kennen jullie dit, iemand ervaringen, werkt dit ook goed?
Verwijderd
Het voordeel van LED verlichting is dat het lang mee gaat. Als je het zo bekijkt is Hue eerder een investering voor meerdere jaren. Dan zijn een paar tientjes extra budget misschien te overwegen. Ook als je meerdere lampen moet aanschaffen. Ik heb er tot de dag van vandaag geen moment spijt van gehad. Met meer lampen versterkt het effect en is de ervaring nog mooier.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2014 18:49 ]
430 Lumen is toch een stuk minder dan de hues.Repi3 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 18:30:
...
Nu zag ik laatst dit passeren http://www.nikkei.eu/
Lijkt me gewoon hetzelfde ander merk en nu in actie 4 stuks voor 150€, kennen jullie dit, iemand ervaringen, werkt dit ook goed?
Het leuke aan Philips vind ik nu de diversiteit in lampen (bulb, gu10, living colors, bloom, lightstrips).
Daarnaast heb ik vorig jaar 3 sets van 2 living plugins gekocht via een aanbieding site voor 24 euro per paar. Dat zijn wandcontact blokjes waarin je dan weer een apparaat kunt stoppen die je dan kunt dimmen of schakelen (max 300w) via de app.
Ik heb er nu twee gesloopt en in het plafond verwerkt achter de spots. Deze lampen doen doen fijn mee in de scenes (niet in kleur uiteraard; maar halo spots heeeel zacht zetten is ook mooi :-)
Ik ben twee jaar geleden begonnen (met living colours want toen was de hue er nog niet), maar heb nu toch een aardig setje bij elkaar gespaard. En inderdaad, hoe meer lichtpunten, hoe zachter je ze zet en hoe mooier het totaal plaatje wordt.
Ik ben echt super tevreden; de app laat wat te wensen over, maar dat is software, dus dat komt ooit wel een keer goed!
Hmmm, het zou een argument kunnen zijn....ik zie dat de Luxxus lampen via WiFi werken, zonder wifi bereik dus niet te bedienen!?
De Hue's werken volgens ZigBee, mogelijkheid tot een mesh netwerk structuur, waarin Lampen aan elkaar informatie doorgeven. Het bereik is hierdoor groter te maken en de verbinding is (wellicht) betrouwbaarder.
Daarnaast even kort door de bocht: WiFi=hoge doorvoersnelheden, ZigBee=laag stroomverbruik
Echter, ik zie dat er ook een hub wordt meegeleverd, maar wat doet die hub dan...
Met WiFi zou een hub niet nodig hoeven zijn, zie de LIFX lampen. Dat kun je een voordeel vinden
...ik vind van niet :-)
Zie ook review van mede tweaker:
http://tweakers.net/productreview/97385/nikkei-luxxus-wireless-color-led-starter-set.html
Verwijderd
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2014 20:00 ]
Vet! Zat te wachten hierop. Ben ook benieuwd naar de homekit en de mogelijkheden ervan.Fietsbel schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 22:12:
Hue met IOS 8 integratie:
https://twitter.com/phili...74688293586481152/photo/1
[afbeelding]
Is het indrukken van een dergelijke preset ook evt uit te lezen? Dan kan ik met curl zelf wel de scene starten.
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2014 19:40 ]
Leuke features heeft die hue...
Heeft er iemand misschien ook een opensource code /scripts die werken met een open RPi?
Ik zou via scripts mijn HUE in Domoticz aan gaan sturen
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
Valt dit te combineren zonder een hue lamp? En later bijv 1-tje?
Of is het beter ze in een ledprofiel te plakken, nadeel van plakken zonder profiel is dat je ze natuurlijk nooit meer kunt verplaatsen.
Verwijderd
Ontvetten is natuurlijk belangrijk net als stevig aandrukken.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2014 20:14 ]
Ja, dat is mogelijk.buutske schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 18:31:
Is het mogelijk om bv. 4 ledstrips in 1 groep te plaatsen zodat deze gelijktijdig dezelfde kleur aannemen ?
Zit zelf ook aan de ledstrips te denken, om op de keukenkasten te plakken zodat het licht omhoog schijnt
[ Voor 18% gewijzigd door Foxke op 14-06-2014 19:27 ]
Verwijderd
Ja dat kan, geen enkel probleem. Werkt perfect met de hue app.buutske schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 18:31:
Is het mogelijk om bv. 4 ledstrips in 1 groep te plaatsen zodat deze gelijktijdig dezelfde kleur aannemen ?
Als ik in de recipe log kijk, zie ik dat de recipes worden getriggerd. Maar de lampen gaan niet aan.
IFTTT werkt wel als ik een andere recipe uitprobeer om te testen. Bijv, dat de hue lampen flikkeren als ik een e-mail stuur aan trigger@ifttt.com. Dan zie ik ze wel flikkeren. Maar om de lampen gewoon aan/uit te laten gaan op een bepaald tijdstip lukt maar niet.
/edit
Mmm. Alles uit gaat nu wel. Nog maar eens kijken of ze over 15min weer aan willen gaan.
[ Voor 8% gewijzigd door borstel op 17-06-2014 22:03 ]
Soms gaan ze goed aan met bvb zonsondergang maar gaan ze dan niet meer uit op het gevraagde uur, of omgekeerd.
Philips Webshop
Wellicht interessant voor de mensen met een kortingscoupon!
Ik heb de laatste 2 weken ook al kwakkelende resultaten. Dacht eerst dat het aan de internet verbinding zou liggen maar nu ik jullie reacties lees is dit waarschijnlijk niet het geval.borstel schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 22:01:
Werkt bij jullie IFTTT.com ism de hue lampen altijd zonder problemen? Ik heb triggers aangemaakt om 's avonds de lampen op een bepaald tijdstip aan te laten gaan, en ook ook weer uit te laten gaan.
Als ik in de recipe log kijk, zie ik dat de recipes worden getriggerd. Maar de lampen gaan niet aan.
IFTTT werkt wel als ik een andere recipe uitprobeer om te testen. Bijv, dat de hue lampen flikkeren als ik een e-mail stuur aan trigger@ifttt.com. Dan zie ik ze wel flikkeren. Maar om de lampen gewoon aan/uit te laten gaan op een bepaald tijdstip lukt maar niet.
/edit
Mmm. Alles uit gaat nu wel. Nog maar eens kijken of ze over 15min weer aan willen gaan.
Blue-Bird schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 22:41:
Weten jullie een goede Android app om Hue als wakeup light (dus bv 30min voor ingestelde wekker langzaam aan laten gaan) te gebruiken? Ik lees vaak over Goldee, maar deze app is alleen geschikt voor iPhone.
Heb ik geprobeerd, echter gaat de lamp pas aan als het alarm ook aangaat. Ik zou de lamp het liefst eerder langzaam aan willen laten gaan. Zie ik een instelling over het hoofd?arene schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 10:34:
Sleep as Android doet wat je wil. Stuurt Hue aan en is gekoppeld aan een tijd of aan je slaapgedrag.
[...]
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
https://www.dropbox.com/s/u64md4ga979ytp9/Hue.pdfjmbosch82 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 11:55:
Zijn er goede mogelijkheden om de lampen of scenes zonder smartphone of tablet te schakelen? Ik wil in mijn nieuwe huis mijn huidige HUE startset gaan uitbreiden maar vind het ook wel makkelijk om met wandschakelaars te schakelen.
of
http://gathering.tweakers...message/41512469#41512469
of wachten op:
http://www.cnet.com/products/philips-hue-tap/
Maar dan ben je zeker 200 euro kwijt om mee te beginnen, en het vergt de nodige tijd kennis om alles aan de praat te krijgen.
Verwijderd
- Is de lamp in de Hue Bloom verwisselbaar aan het einde van zijn levensduur?
- Is een bridge benodigd voor de Hue Bloom?
Zou je echter kiezen voor een gewone Bloom dan is de bridge dus niet nodig want je krijgt er een afstandsbediening bij.
Deze kan echter ook gewoon samenwerken met de bridge van de Hue-lampen!
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 11:53:
Twee vragen wat betreft de Hue Bloom;
- Is de lamp in de Hue Bloom verwisselbaar aan het einde van zijn levensduur?
- Is een bridge benodigd voor de Hue Bloom?
Verwijderd
Heeft de 'gewone' Bloom ook nog nadelen vergeleken de Hue Bloom?lowo schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 12:03:
Nee en jaDe "lamp" is niet verwisselbaar en een bridge is nodig..
Zou je echter kiezen voor een gewone Bloom dan is de bridge dus niet nodig want je krijgt er een afstandsbediening bij.
Deze kan echter ook gewoon samenwerken met de bridge van de Hue-lampen!
[...]
Overigens wel een prijzig grapje dan, als het lampje op is...
1. Wellicht de prijs, misschien iets duurder omdat er een remote bij zit? Ik heb ook een "gewone" Bloom en Iris, geen problemen in de setup. Voordeel is zoals genoemd dat je er een remote bij krijgt, die weer te gebruiken is voor je complete setup! Ik denk dat het verschil, naast de remote, meer met branding/marketing heeft te maken. zie reactie hieronder...Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 12:22:
[...]
Heeft de 'gewone' Bloom ook nog nadelen vergeleken de Hue Bloom?
Overigens wel een prijzig grapje dan, als het lampje op is...
2. Het is niet echt een (1) lampje (zie foto van LEDs in Hue bulb)... Als de LEDs overlijden is het over...maar dat is inherent bij LED velichting. In een Hue bulb (van €60) zitten ook een aantal LEDs. Als er 1 of meerdere overlijden is de bulb dus defect. ...of je moet gaan hobbyen

[ Voor 5% gewijzigd door wizzmic op 19-06-2014 14:24 ]
http://meethue.com/en-us/support/faqs-friends-of-hue/
Do I need a hue starter kit/ Can I use the product without hue starter kit?
The Philips LightStrip and Bloom can be used only in combination with a Hue starter kit.
What is the difference between existing Bloom and the new one FoH?
The original product uses the SmartLink signaling protocol/ language. The new one use the so-called LightLink protocol, which allows connecting to hue in a much more intuitive way, as done for hue bulbs. Moreover, the new (Friends of Hue) Bloom can be kept up to date by upgrading its software over time, to ensure new functionalities can be added.
De keuze die je nu moet maken is . wil ik iets goedkoper uit zijn door een ouder smartlink product te kopen . of ga ik voor een lightlink friends of hue product dat ondersteuning biedt voor nieuwe functionaliteiten in de toekomst dmv updates.
Ik heb hem nu al bijna een jaar (startersset, 3 lampen), en het komt regelmatig voor dat bij het instellen van de lampen één of twee lampen een compleet andere stand aannemen. Bijvoorbeeld:
- Ik zet de lampen uit, en één lamp springt na 2 tot 5 seconden vrolijk weer aan.
- Ik zet ze aan, en na 2 tot 5 seconden gaat er ééntje weer uit.
- Ik selecteer stand "Relax", en dim deze een beetje. Dat gaat vrijwel altijd fout: Er gaan dan één of twee lampen uit, of gaan juist vol aan.
Is dit herkenbaar voor jullie? Weet iemand hier iets aan te doen?
Hmmz, hier komt dus m'n sig
Je bent je lampen dan wel even een tijdje kwijt.
Inderdaad even met Philips contact opnemen. De eerste batch schijnt wat problemen te kennen.[b][message=42419090,noline]
Is dit herkenbaar voor jullie? Weet iemand hier iets aan te doen?
Overigens draaien mijn 17 lampen nog prima. Tot dusver nog geen enkel probleem gehad behalve een lamp die kapot ging maar keurig door Philips is vervangen. Ik wacht nu met smart op de switch
Situatie:
Aanwezige lampen:
• LivingColors (LC)
• LivingWhites (LW1)
• LivingWhites (LW2)
• LivingWhites (LW3)
Afstandsbedieningen:
• Tweede generatie (mooie variant) - bedient LC, LW1, LW2, LW3
• Low budget (gekregen bij LC, draaischijf ipv tipschijf) - bedient LW3
Eigenaardigheden:
• af en toe moeite met verbinden (mèh geluidje)
• volgende lamp functie gaat niet braaf alles af, de LC wordt vaak overgeslagen
• heel soms worden niet alle lampen bediend
Kanalen veranderen heeft ook niet echt geholpen, nieuwe batterijen ook niet. De afstand is hooguit een paar meter en die afstandsbediening heeft geen opvoerknopje. Het enige wat ik nog kan bedenken is dat ik mijn wifirouter verder weg moet plaatsen, dat is nu ruim een meter van de LC af.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat niet reageren van lampen heb ik soms als een lamp van de stroom af is geweest. Meestal doordat iemand het oude fysieke lichtknopje op uit heeft gezet. Als je 'm dan weer aan zet, dan duurt het soms even voordat de lamp weer gevonden wordt door de afstandbediening of de app. In de app geeft ie dan aan dat er geen verbinding met de lamp mogelijk is. Meestal verdwijnt het vanzelf.
Ik heb overigens 3x hue, 4x hue GU10, 3x LC, 1x lightstrip en 4x LW plug. Werkt prachtig, ik ben er zeer tevreden over, alleen de software (officiele hue app) kan een stuk beter.
Als ze 2 cm langer zijn, dan ziet het er niet echt uit neeCyBeRSPiN schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 12:03:
Ben ook wel benieuwd of er een bijpassende inbouwarmatuur is voor de GU10 Hue spot..
En moet ik ook nog rap regelen, want de schilder begint maandag.
Met code 'exclu10' krijg je sowieso 10% korting.
Verwijderd
Dat valt reuze mee. Ik heb voor de GU10 spot een armatuur in dezelfde metallic kleur gekozen. Doordat de kleur van het armatuur gelijk is aan de GU10 lijkt het als een soort van lens iets uit te steken. Ziet er strak uit...UltraSub schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 14:20:
[...]
Als ze 2 cm langer zijn, dan ziet het er niet echt uit nee
Sommige armaturen zou je kunnen verlengen waardoor de GU10 past. Als je voor een armatuur kiest dat aan de achterkant open is kan je met wat zaag en soldeerwerk het zaakje verlengen.
Edit: of zoiets:

Bron: http://www.123ledspots.nl...-armatuur-kantelbaar.html
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2014 17:57 ]
Ik had halogeenspotjes op 12volt. GU5.3. Voor Hue GU10 spotjes heb ik de transformator verwijderd en de GU5.3 aansluiting (2 eenvoudige gaatjes voor de 2 dunne pinnetjes aan de spotjes) vervangen door zo'n steek draai aansluiting voor de dikkere GU10 spotjes. De GU5.3 armatuur die ik had heeft feitelijk geen beperkingen voor de lengte van het spotje. Deze armatuur is dan ook heel simpel. Het stuk dat je ziet, en verder zit daar niet achter behalve een slangetje met een kroonsteentje waar het kabeltje met de (eerst GU5.3 en nu) GU10 aansluiting aan zit. De enige beperking is de tussenruimte in mijn plafond. De Hue GU10 spotjes passen feilloos.UltraSub schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 14:20:
[...]
Als ze 2 cm langer zijn, dan ziet het er niet echt uit nee
En moet ik ook nog rap regelen, want de schilder begint maandag.
Je zou dus altijd nog kunnen kiezen voor een simpele GU5.3 armatuur waar je de aansluiting vervangt. Tenminste als je genoeg ruimte hebt in je plafond.
Of hem goed/simpel werkend op een RPi?
Ik draaide op 01009914 en nu heb ik 01012415. Helaas geen changelog te vinden.
Loop ik gruwelijk achter en heeft iedereen die inmiddels draaien? is dit dezelfde versie als die faal-update van laatst? of toch een nieuwere?
vragen.... zoveel vragen
@Dylantje2 Op de Raspberry Pi (of een andere Linux bak) kun je heel makkelijk shell scripts draaien met bv het volgende commando erin:
curl -X PUT http://<ip van je bridge>/api/<auth>/lights/4/state -d'{"on":true}'
Dit is bijvoorbeeld om lamp nummer 4 aan te zetten. Zoek maar es op hue api dan krijg je de specificatie. <auth> is een string die je eerst moet registreren bij de bridge.
De enige die imho echt goed werkt is Huetro maar mis daar nog wat handigheidjes. Eens kijken wat ze met mijn mailtje gaan doen dat ik heb verzonden
Overigens ook gelijk gedoneerd. Nobel streven om de app gratis beschikbaar te stellen maar als je de enige goede bent mag je van mij wel wat geld vragen.
en welke firmwareversie bedoel je dan?Pusherman_ schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 09:51:
Ik heb ook 2415,maar wel sommige Hue lampen nog met oude fw...
mijn E27 hue's (LCT001) draaiden voor deze update al 66010820 en nu nog steeds, mijn livingwhite spaarlampen (LWB001) 0.17.4.5162 en m'n livingwhite plugin dimmers (LWL001) 1.0.1.4591
ik denk overigens niet dat die livingwhites überhaupt geüpdatet zullen worden
[ Voor 5% gewijzigd door tozzke op 21-06-2014 13:24 ]
Het komt op meerdere plekken voor en ik heb nog geen plek kunnen vinden die onfeilbaar is. Je zou verwachten dat het midden de meeste kans heeft maar ook dat maakt niets uit. En zo groot is mijn kamer ook weer niet.PhilipsFan schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:20:
Dat meh-geluidje () kan inderdaad komen door een slechte verbinding. Ik heb het wel eens als ik een lamp wil koppelen terwijl er andere lampen in de buurt zijn. Probeer het eens op een andere plek.
Dat zou ik dan ook logisch vinden, maar de stroom gaat er nooit af. Wat ik wel vreemd vind is dat ik met het lampen skippen niet alles langs ga wat in de groep zit. Maar ik heb ook geen zin om weer alles opnieuw te gaan koppelen.Dat niet reageren van lampen heb ik soms als een lamp van de stroom af is geweest. Meestal doordat iemand het oude fysieke lichtknopje op uit heeft gezet. Als je 'm dan weer aan zet, dan duurt het soms even voordat de lamp weer gevonden wordt door de afstandbediening of de app. In de app geeft ie dan aan dat er geen verbinding met de lamp mogelijk is. Meestal verdwijnt het vanzelf.
Ik zou heel graag meer willen maar feitelijk voegt het niets toe behalve nieuwe armaturen, een gat in mijn portemonnee en wat extra kleur in de huiskamer. Moet de drempel nog even over denk ik.Ik heb overigens 3x hue, 4x hue GU10, 3x LC, 1x lightstrip en 4x LW plug. Werkt prachtig, ik ben er zeer tevreden over, alleen de software (officiele hue app) kan een stuk beter.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Waar heb je die vandaan gehaald?basvanderploeg schreef op zondag 22 juni 2014 @ 15:41:
Net een Hue Tap opgehaald. Ben benieuwd wanneer de benodigde app-update uitkomt.
[afbeelding]
http://www.xbmcfreak.nl/
Als je zoekt op internet met de term 'jigsaw lamp' dan kom je er bergen tegen.
De witte variant lijkt me namelijk ideaal voor een Hue lamp.
Ze zijn vrij goedkoop.

Heb je die aan je bridge kunnen koppelen? Of heb je daarvoor die update nodig?basvanderploeg schreef op zondag 22 juni 2014 @ 15:41:
Net een Hue Tap opgehaald. Ben benieuwd wanneer de benodigde app-update uitkomt.
[afbeelding]
Verwijderd
Je bent er vroeg bij aangezien er geen reviews te vinden zijn van de Tap.basvanderploeg schreef op zondag 22 juni 2014 @ 15:41:
[afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2014 20:39 ]
Er is inderdaad een app-update voor nodig, dus daar wacht ik nu op. Ik neem aan dat die komende week zal verschijnen.Fire69 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 16:50:
[...]
Heb je die aan je bridge kunnen koppelen? Of heb je daarvoor die update nodig?
Heel snel antwoord terug gehad van IFTTT dat ze het gingen uitzoeken

Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2014 19:01 ]
Daar heb ik hem vandaan. Toen ik kwam waren er nog twee stuks op voorraad, waarvan ik er één heb gekocht. Een uur later waren ze uitverkocht, en ook niet meer in het magazijn.Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2014 @ 19:01:
Voor de liefhebber: De Hue Tap zal die woensdag ook ik de Apple stores liggen.
Verwijderd
Ja daar heb je denk ik mazzel gehad. Was het toevallig de Apple store UK? Release staat eigenlijk voor woensdag. Vandaar de app update.basvanderploeg schreef op maandag 23 juni 2014 @ 20:01:
[...]
Daar heb ik hem vandaan. Toen ik kwam waren er nog twee stuks op voorraad, waarvan ik er één heb gekocht. Een uur later waren ze uitverkocht, en ook niet meer in het magazijn.
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2014 20:10 ]
Nee, Amsterdam. Een uur na mij is iemand anders langs geweest die er ook een wilde hebben, maar toen waren ze al weg. Ook in hun magazijn niet meer op voorraad, dus ik gok dat ze ze daar voor woensdag niet meer binnenkrijgen. Ze hadden sowieso maar een hele kleine voorraad, op twee handen te tellen. Misschien liggen er woensdag een paar in de store in Haarlem.Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2014 @ 20:11:
Dat ligt al klaar in de winkel als het goed is.
Sorry, ik zit tussendoor te editen...
@Bas, hoe voelt het plastic aan? beetje degelijk?
@Gwar, 59,95 euro
[ Voor 6% gewijzigd door Fietsbel op 23-06-2014 21:20 ]
39
Het mooie is dat er geen batterijen in hoeven. Alle energie die nodig is om het signaal te versturen krijgt de Tap door het indrukken van de knoppen. Het is daardoor wel zo dat je iets harder moet drukken dan bij een reguliere drukknop. Wat betreft de kwaliteit van het plastic; het ziet er gewoon goed uit. Niets bijzonders verder.Fietsbel schreef op maandag 23 juni 2014 @ 20:51:
De tap lijkt mij best ideaal om erbij te hebben, al ziet het ding er best wel bulky uit.
@Bas, hoe voelt het plastic aan? beetje degelijk?
Verwijderd
Zal mij benieuwen. We wachten af...basvanderploeg schreef op maandag 23 juni 2014 @ 20:15:
[...]
Nee, Amsterdam. Een uur na mij is iemand anders langs geweest die er ook een wilde hebben, maar toen waren ze al weg. Ook in hun magazijn niet meer op voorraad, dus ik gok dat ze ze daar voor woensdag niet meer binnenkrijgen. Ze hadden sowieso maar een hele kleine voorraad, op twee handen te tellen. Misschien liggen er woensdag een paar in de store in Haarlem.
Maakt het wel spannend. Net als bij de GU10. Was eerst nergens online te koop en exclusief verkrijgbaar in de Apple stores. Ik ben er voor naar Amsterdam gereden. Geeft toch net wat extra plezier om er snel bij te zijn. Sowieso, de hele Hue reeks is een erg leuk early adapter product. Het kost wat maar eenmaal in gebruik kan je bijna niet anders dan toegeven dat dit de toekomst wordt.
Ik draaf door...
Have Fun Funske
Verwijderd
Ook een nieuwe app uit voor op het iOS platform: https://itunes.apple.com/us/app/lifx/id657758311?mt=8
Beide maken de lang verwachte LIFX Cloud mogelijk (onder 'Settings' in de nieuwe iOS app)
Dit is GROOT nieuws onder de LIFX gebruikers
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Geen problemen. ook niet bij de andere 11 ,alleen eentje ging vorige keer mis.Gwannoes schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 08:56:
Iemand de laatste systeemupdate (van een paar dagen terug) al binnengehaald? Na de vorige mislukte update waarbij de bridge alle lampen kwijt was, durf ik ff niet zomaar updates te installeren.
Was een eenmalig slippertje.
Wat is nieuw in versie 1.4.0
- UI improvements: at popular request, we moved Alarms, Timers and Geofencing away from the scenes and into the dedicated menu.
- Added support for the hue tap, a smart wireless switch to easily recall your favourite scenes when your smartphone or tablet is not around.
- Added possibility to set fade times of alarms and timers up to 60 minutes, allowing you to get ready for the day in the morning.
- Improved overall stability.
https://itunes.apple.com/nl/app/id557206189?mt=8
So many games so little time...
Verwijderd
Goede service dus.
Zit eigenlijk te wachten op een API wijziging dat events naar een extern systeem gepushed kunnen worden. Heb een domotica systeem waarmee ik o.a. Hue kan schakelen, maar zou dan steeds de bridge moeten pollen naar de status van de lampen ipv meteen op basis van een event de status te kunnen synchroniseren.
Dit topic is gesloten.
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.