[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.163 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 15:06

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

THANKS!!!!

Dat is erg leuk...
Nog meer van dat moois?

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dylantje2 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 21:14:
[...]

THANKS!!!!

Dat is erg leuk...
Nog meer van dat moois?
Hue Disco is ook een leuke gratis app en sinds de laatste update een stuk volwassener geworden. Waaronder de toevoeging van "moods". Aanrader!

En om wakker te worden kan je meteen de strobe functie uitproberen. 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2014 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2.69€ lijkt me geen gratis app :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow sorry, dacht dat het gratis was. Bij mij staat er alleen nog maar een downloadknop zonder prijs. :)

Ik vind het die paar euro in ieder geval wel waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ook, daarom dat ik het lang geleden al gekocht heb ;)
Vond het al vreemd dat het nu gratis zou geworden zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchgrover
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 14:20
Sleep cycle op de iphone ondersteunt nu ook de hue lampen. 's ochtends wakker worden met licht dat langzaam feller wordt. Vannacht eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik zit al lang te twijfelen om het Hue starters pakket te kopen, ik zie zeker de meerwaarde van zo'n systeem in en zou het zeker ook gebruiken.
Wat me toch doet twijfelen is de prijs + onze eigen licht opstelling. (living en keuken bestaat nu uit 16 spots...)
Nu zag ik laatst dit passeren http://www.nikkei.eu/
Lijkt me gewoon hetzelfde ander merk en nu in actie 4 stuks voor 150€, kennen jullie dit, iemand ervaringen, werkt dit ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken het merk niet maar denk wel dat dankzij de API van Hue, de kans groter is dat je voor Hue veel App's zult vinden op meerdere platforms. De App's en functionaliteit maken het tot wat het is. Daarnaast heeft Philips een zeer goede naam als het gaat om duurzaamheid en kwaliteit van LED verlichting. Zelf ben ik ook echt te spreken over de tinten wit die Hue geeft. Lichtopbrengst is een ander verhaal maar zelfs daar ben ik tevreden over. Ander pluspunt is dat het huidige aanbod van de Hue familie redelijk breed is. De GU10 spot en de lightstrip sluiten mooi aan op het verhaal.

Het voordeel van LED verlichting is dat het lang mee gaat. Als je het zo bekijkt is Hue eerder een investering voor meerdere jaren. Dan zijn een paar tientjes extra budget misschien te overwegen. Ook als je meerdere lampen moet aanschaffen. Ik heb er tot de dag van vandaag geen moment spijt van gehad. Met meer lampen versterkt het effect en is de ervaring nog mooier.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2014 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrenzo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-05-2024

rrenzo

Repi3 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 18:30:
...
Nu zag ik laatst dit passeren http://www.nikkei.eu/
Lijkt me gewoon hetzelfde ander merk en nu in actie 4 stuks voor 150€, kennen jullie dit, iemand ervaringen, werkt dit ook goed?
430 Lumen is toch een stuk minder dan de hues.
Het leuke aan Philips vind ik nu de diversiteit in lampen (bulb, gu10, living colors, bloom, lightstrips).
Daarnaast heb ik vorig jaar 3 sets van 2 living plugins gekocht via een aanbieding site voor 24 euro per paar. Dat zijn wandcontact blokjes waarin je dan weer een apparaat kunt stoppen die je dan kunt dimmen of schakelen (max 300w) via de app.
Ik heb er nu twee gesloopt en in het plafond verwerkt achter de spots. Deze lampen doen doen fijn mee in de scenes (niet in kleur uiteraard; maar halo spots heeeel zacht zetten is ook mooi :-)

Ik ben twee jaar geleden begonnen (met living colours want toen was de hue er nog niet), maar heb nu toch een aardig setje bij elkaar gespaard. En inderdaad, hoe meer lichtpunten, hoe zachter je ze zet en hoe mooier het totaal plaatje wordt.

Ik ben echt super tevreden; de app laat wat te wensen over, maar dat is software, dus dat komt ooit wel een keer goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzmic
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-09 15:09
@Repi3
Hmmm, het zou een argument kunnen zijn....ik zie dat de Luxxus lampen via WiFi werken, zonder wifi bereik dus niet te bedienen!?
De Hue's werken volgens ZigBee, mogelijkheid tot een mesh netwerk structuur, waarin Lampen aan elkaar informatie doorgeven. Het bereik is hierdoor groter te maken en de verbinding is (wellicht) betrouwbaarder.
Daarnaast even kort door de bocht: WiFi=hoge doorvoersnelheden, ZigBee=laag stroomverbruik

Echter, ik zie dat er ook een hub wordt meegeleverd, maar wat doet die hub dan...
Met WiFi zou een hub niet nodig hoeven zijn, zie de LIFX lampen. Dat kun je een voordeel vinden
...ik vind van niet :-)

Zie ook review van mede tweaker:
http://tweakers.net/productreview/97385/nikkei-luxxus-wireless-color-led-starter-set.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede review. Bevestigd toch mijn vermoeden. Als je ziet hoe mooi en snel de Hue lampen reageren op bijvoorbeeld disco App's, dan zou je hiermee niet eens in de buurt komen.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2014 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adekka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-06 17:01
Vet! Zat te wachten hierop. Ben ook benieuwd naar de homekit en de mogelijkheden ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aloft
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:58
Is het mogelijk om op de 'presets' van de living colour remote scenes te programmeren? Ik kan via de remote een bepaalde kleur-instelling opslaan, maar ik zou graag een scene aftrappen (bv een fade-down of fade-up). Ik lees in fora wel dat het zou moeten kunnen, maar ik kan de uitleg hiervoor nergens vinden.

Is het indrukken van een dergelijke preset ook evt uit te lezen? Dan kan ik met curl zelf wel de scene starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat kan, maar wel via de Hue app. Daar begin je mee. Als je de scène via de Hue app hebt ingesteld, druk je één van de scène knoppen op je remote een paar seconden in totdat er een lampje kort brandt. Op die manier kan je elke instelling overzetten op de remote.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2014 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Ok...
Leuke features heeft die hue...

Heeft er iemand misschien ook een opensource code /scripts die werken met een open RPi?
Ik zou via scripts mijn HUE in Domoticz aan gaan sturen

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nolihc
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-09 08:39
ik zie op marktplaats personen die een Hue Bridge, Netsnoer en LAN-kabel aanbieden zonder lampen, thuis heb ik nog een paar livingwhites liggen.
Valt dit te combineren zonder een hue lamp? En later bijv 1-tje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

jahoor dat kan

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:53
Iemand ervaring met de plakkracht van de Hue led strips?
Of is het beter ze in een ledprofiel te plakken, nadeel van plakken zonder profiel is dat je ze natuurlijk nooit meer kunt verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De plakstrip is zeer sterk. Ik kan mij herinneren dat er een beschermstrip van Scotch op zat. Plakkracht is vergelijkbaar met de betere dubbelzijdige tape...

Ontvetten is natuurlijk belangrijk net als stevig aandrukken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2014 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buutske
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-09 20:03
Is het mogelijk om bv. 4 ledstrips in 1 groep te plaatsen zodat deze gelijktijdig dezelfde kleur aannemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
buutske schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 18:31:
Is het mogelijk om bv. 4 ledstrips in 1 groep te plaatsen zodat deze gelijktijdig dezelfde kleur aannemen ?
Ja, dat is mogelijk.

Zit zelf ook aan de ledstrips te denken, om op de keukenkasten te plakken zodat het licht omhoog schijnt

[ Voor 18% gewijzigd door Foxke op 14-06-2014 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

buutske schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 18:31:
Ja dat kan, geen enkel probleem. Werkt perfect met de hue app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Werkt bij jullie IFTTT.com ism de hue lampen altijd zonder problemen? Ik heb triggers aangemaakt om 's avonds de lampen op een bepaald tijdstip aan te laten gaan, en ook ook weer uit te laten gaan.

Als ik in de recipe log kijk, zie ik dat de recipes worden getriggerd. Maar de lampen gaan niet aan.

IFTTT werkt wel als ik een andere recipe uitprobeer om te testen. Bijv, dat de hue lampen flikkeren als ik een e-mail stuur aan trigger@ifttt.com. Dan zie ik ze wel flikkeren. Maar om de lampen gewoon aan/uit te laten gaan op een bepaald tijdstip lukt maar niet.

/edit

Mmm. Alles uit gaat nu wel. Nog maar eens kijken of ze over 15min weer aan willen gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door borstel op 17-06-2014 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij werkt het ook al een week niet meer zoals het moet... :(
Soms gaan ze goed aan met bvb zonsondergang maar gaan ze dan niet meer uit op het gevraagde uur, of omgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 19:27
Hier hetzelfde probleem met ifttt. Sunset trigger werkt o.a. niet meer....maanden werkte t prima.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-Bird
  • Laatst online: 19:47
Weten jullie een goede Android app om Hue als wakeup light (dus bv 30min voor ingestelde wekker langzaam aan laten gaan) te gebruiken? Ik lees vaak over Goldee, maar deze app is alleen geschikt voor iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
Mmm... inderdaad. IFTTT werkt soms wel soms niet. Alles wordt wel getriggerd als ik de logs bekijk, maar met de lampen gebeurt dan niks. Of soms reageert 1 lamp. En heel soms gaat het vlekkeloos ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-03 23:10
Bij Philips zijn de Hue GU10 en de E27 weer op voorraad (zowel los als in een starterspack) :)

Philips Webshop

Wellicht interessant voor de mensen met een kortingscoupon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RricK
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-10 23:19
borstel schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 22:01:
Werkt bij jullie IFTTT.com ism de hue lampen altijd zonder problemen? Ik heb triggers aangemaakt om 's avonds de lampen op een bepaald tijdstip aan te laten gaan, en ook ook weer uit te laten gaan.

Als ik in de recipe log kijk, zie ik dat de recipes worden getriggerd. Maar de lampen gaan niet aan.

IFTTT werkt wel als ik een andere recipe uitprobeer om te testen. Bijv, dat de hue lampen flikkeren als ik een e-mail stuur aan trigger@ifttt.com. Dan zie ik ze wel flikkeren. Maar om de lampen gewoon aan/uit te laten gaan op een bepaald tijdstip lukt maar niet.

/edit

Mmm. Alles uit gaat nu wel. Nog maar eens kijken of ze over 15min weer aan willen gaan.
Ik heb de laatste 2 weken ook al kwakkelende resultaten. Dacht eerst dat het aan de internet verbinding zou liggen maar nu ik jullie reacties lees is dit waarschijnlijk niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 20:07
Sleep as Android doet wat je wil. Stuurt Hue aan en is gekoppeld aan een tijd of aan je slaapgedrag.
Blue-Bird schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 22:41:
Weten jullie een goede Android app om Hue als wakeup light (dus bv 30min voor ingestelde wekker langzaam aan laten gaan) te gebruiken? Ik lees vaak over Goldee, maar deze app is alleen geschikt voor iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
IFTT hier ook bagger de laatste tijd, zelfde als iedereen, recipes worden wel getriggered maar gebeurt niks. Zou het firmware of zo zijn? Maar dan zou je natuurlijk verwachten dat het gewoon nooit werkt. Nu werkt het (heel) soms wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-Bird
  • Laatst online: 19:47
arene schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 10:34:
Sleep as Android doet wat je wil. Stuurt Hue aan en is gekoppeld aan een tijd of aan je slaapgedrag.

[...]
Heb ik geprobeerd, echter gaat de lamp pas aan als het alarm ook aangaat. Ik zou de lamp het liefst eerder langzaam aan willen laten gaan. Zie ik een instelling over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:18
Zijn er goede mogelijkheden om de lampen of scenes zonder smartphone of tablet te schakelen? Ik wil in mijn nieuwe huis mijn huidige HUE startset gaan uitbreiden maar vind het ook wel makkelijk om met wandschakelaars te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Laatst online: 03-10 23:20

Soggney

Zeekomkommer

De wandschakelaars werken zoals altijd, de lampen gaan dan uit en terug aan. Maar ze verliezen dan wel hun kleur tot ze een update krijgen (default witgeel krijg je dan als je ze aanzet)

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzmic
jmbosch82 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 11:55:
Zijn er goede mogelijkheden om de lampen of scenes zonder smartphone of tablet te schakelen? Ik wil in mijn nieuwe huis mijn huidige HUE startset gaan uitbreiden maar vind het ook wel makkelijk om met wandschakelaars te schakelen.
https://www.dropbox.com/s/u64md4ga979ytp9/Hue.pdf
of
http://gathering.tweakers...message/41512469#41512469
of wachten op:
http://www.cnet.com/products/philips-hue-tap/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Of met een domotica-systeem gaan beginnen (bijv. met Z-wave of klik-aan-klik-uit), dan in dat systeem (draadloze) wandschakelaars als trigger gebruiken om Hue aan te sturen.
Maar dan ben je zeker 200 euro kwijt om mee te beginnen, en het vergt de nodige tijd kennis om alles aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee vragen wat betreft de Hue Bloom;
- Is de lamp in de Hue Bloom verwisselbaar aan het einde van zijn levensduur?
- Is een bridge benodigd voor de Hue Bloom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
Nee en ja :) De "lamp" is niet verwisselbaar en een bridge is nodig..
Zou je echter kiezen voor een gewone Bloom dan is de bridge dus niet nodig want je krijgt er een afstandsbediening bij.
Deze kan echter ook gewoon samenwerken met de bridge van de Hue-lampen!
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 11:53:
Twee vragen wat betreft de Hue Bloom;
- Is de lamp in de Hue Bloom verwisselbaar aan het einde van zijn levensduur?
- Is een bridge benodigd voor de Hue Bloom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowo schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 12:03:
Nee en ja :) De "lamp" is niet verwisselbaar en een bridge is nodig..
Zou je echter kiezen voor een gewone Bloom dan is de bridge dus niet nodig want je krijgt er een afstandsbediening bij.
Deze kan echter ook gewoon samenwerken met de bridge van de Hue-lampen!

[...]
Heeft de 'gewone' Bloom ook nog nadelen vergeleken de Hue Bloom?

Overigens wel een prijzig grapje dan, als het lampje op is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzmic
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 12:22:
[...]

Heeft de 'gewone' Bloom ook nog nadelen vergeleken de Hue Bloom?

Overigens wel een prijzig grapje dan, als het lampje op is...
1. Wellicht de prijs, misschien iets duurder omdat er een remote bij zit? Ik heb ook een "gewone" Bloom en Iris, geen problemen in de setup. Voordeel is zoals genoemd dat je er een remote bij krijgt, die weer te gebruiken is voor je complete setup! Ik denk dat het verschil, naast de remote, meer met branding/marketing heeft te maken. zie reactie hieronder...

2. Het is niet echt een (1) lampje (zie foto van LEDs in Hue bulb)... Als de LEDs overlijden is het over...maar dat is inherent bij LED velichting. In een Hue bulb (van €60) zitten ook een aantal LEDs. Als er 1 of meerdere overlijden is de bulb dus defect. ...of je moet gaan hobbyen :)
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/xdgrqc.png

[ Voor 5% gewijzigd door wizzmic op 19-06-2014 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broekvdr
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08-2023
Friend of hue Bloom
http://meethue.com/en-us/support/faqs-friends-of-hue/

Do I need a hue starter kit/ Can I use the product without hue starter kit?

The Philips LightStrip and Bloom can be used only in combination with a Hue starter kit.

What is the difference between existing Bloom and the new one FoH?

The original product uses the SmartLink signaling protocol/ language. The new one use the so-called LightLink protocol, which allows connecting to hue in a much more intuitive way, as done for hue bulbs. Moreover, the new (Friends of Hue) Bloom can be kept up to date by upgrading its software over time, to ensure new functionalities can be added.

De keuze die je nu moet maken is . wil ik iets goedkoper uit zijn door een ouder smartlink product te kopen . of ga ik voor een lightlink friends of hue product dat ondersteuning biedt voor nieuwe functionaliteiten in de toekomst dmv updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

Ik begin zo langzamerhand toch wel een beetje de balen te krijgen van mijn Hue set...

Ik heb hem nu al bijna een jaar (startersset, 3 lampen), en het komt regelmatig voor dat bij het instellen van de lampen één of twee lampen een compleet andere stand aannemen. Bijvoorbeeld:
  • Ik zet de lampen uit, en één lamp springt na 2 tot 5 seconden vrolijk weer aan.
  • Ik zet ze aan, en na 2 tot 5 seconden gaat er ééntje weer uit.
  • Ik selecteer stand "Relax", en dim deze een beetje. Dat gaat vrijwel altijd fout: Er gaan dan één of twee lampen uit, of gaan juist vol aan.
:(
Is dit herkenbaar voor jullie? Weet iemand hier iets aan te doen?

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Contact opnemen met Philips, dan kun je ze laten checken op een hardware issue, had de eerste lichting last van: bij te veel dimmen kreeg het circuit zelf te weinig spanning en ging ie resetten -> vol aan.
Je bent je lampen dan wel even een tijdje kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Het gekke is, dat ik het idee heb dat na die laatste mislukte update, het probleem veel erger is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jambon
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-10 10:34
Hier heb ik daar tot nu toe geen problemen mee, hue icm 2x livingcolors, geactiveerde scenes dimmen lijkt allemaal te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
[b][message=42419090,noline]
Is dit herkenbaar voor jullie? Weet iemand hier iets aan te doen?
Inderdaad even met Philips contact opnemen. De eerste batch schijnt wat problemen te kennen.

Overigens draaien mijn 17 lampen nog prima. Tot dusver nog geen enkel probleem gehad behalve een lamp die kapot ging maar keurig door Philips is vervangen. Ik wacht nu met smart op de switch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Zit er over te denken om onder mijn afdak op de oprit 3 GU10 spots te bouwen. Maar die spots zijn toch iets groter? Vind het niet mooi als de spot uitsteekt buiten de omlijsting. Iemand die dat kan bevestigen, of een goede inbouwarmatuur weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Nu online
De GU10 spots zijn twee centimeter langer dan conventionele spots.

Afbeeldingslocatie: http://www.everyhue.com/vanilla/uploads/FileUpload/30/9373f6e064b0afdf7b5e45396ba135.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:32

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Hue heb ik niet maar wel LivingColors en LivingWhites. 99% van de tijd werkt het prachtig maar ik heb toch wat eigenaardigheden. Een aantal keer heb ik alles gereset en opnieuw gekoppeld maar echt spatzuiver heb ik het nooit gekregen. Hebben jullie nog tips?

Situatie:

Aanwezige lampen:
• LivingColors (LC)
• LivingWhites (LW1)
• LivingWhites (LW2)
• LivingWhites (LW3)

Afstandsbedieningen:
• Tweede generatie (mooie variant) - bedient LC, LW1, LW2, LW3
• Low budget (gekregen bij LC, draaischijf ipv tipschijf) - bedient LW3

Eigenaardigheden:
• af en toe moeite met verbinden (mèh geluidje)
• volgende lamp functie gaat niet braaf alles af, de LC wordt vaak overgeslagen
• heel soms worden niet alle lampen bediend

Kanalen veranderen heeft ook niet echt geholpen, nieuwe batterijen ook niet. De afstand is hooguit een paar meter en die afstandsbediening heeft geen opvoerknopje. Het enige wat ik nog kan bedenken is dat ik mijn wifirouter verder weg moet plaatsen, dat is nu ruim een meter van de LC af.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:29
Dat meh-geluidje ( :) ) kan inderdaad komen door een slechte verbinding. Ik heb het wel eens als ik een lamp wil koppelen terwijl er andere lampen in de buurt zijn. Probeer het eens op een andere plek.

Dat niet reageren van lampen heb ik soms als een lamp van de stroom af is geweest. Meestal doordat iemand het oude fysieke lichtknopje op uit heeft gezet. Als je 'm dan weer aan zet, dan duurt het soms even voordat de lamp weer gevonden wordt door de afstandbediening of de app. In de app geeft ie dan aan dat er geen verbinding met de lamp mogelijk is. Meestal verdwijnt het vanzelf.

Ik heb overigens 3x hue, 4x hue GU10, 3x LC, 1x lightstrip en 4x LW plug. Werkt prachtig, ik ben er zeer tevreden over, alleen de software (officiele hue app) kan een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ben ook wel benieuwd of er een bijpassende inbouwarmatuur is voor de GU10 Hue spot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 12:03:
Ben ook wel benieuwd of er een bijpassende inbouwarmatuur is voor de GU10 Hue spot..
Als ze 2 cm langer zijn, dan ziet het er niet echt uit nee :(
En moet ik ook nog rap regelen, want de schilder begint maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:45
philipsstore.nl is weer aangevuld, voor de mensen die nog kortingscodes hadden.
Met code 'exclu10' krijg je sowieso 10% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 14:20:
[...]

Dat valt reuze mee. Ik heb voor de GU10 spot een armatuur in dezelfde metallic kleur gekozen. Doordat de kleur van het armatuur gelijk is aan de GU10 lijkt het als een soort van lens iets uit te steken. Ziet er strak uit...

Sommige armaturen zou je kunnen verlengen waardoor de GU10 past. Als je voor een armatuur kiest dat aan de achterkant open is kan je met wat zaag en soldeerwerk het zaakje verlengen.

Edit: of zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://oi58.tinypic.com/x538lv.jpg

Bron: http://www.123ledspots.nl...-armatuur-kantelbaar.html

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2014 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pheppy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 01:21
UltraSub schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 14:20:
[...]

En moet ik ook nog rap regelen, want de schilder begint maandag.
Ik had halogeenspotjes op 12volt. GU5.3. Voor Hue GU10 spotjes heb ik de transformator verwijderd en de GU5.3 aansluiting (2 eenvoudige gaatjes voor de 2 dunne pinnetjes aan de spotjes) vervangen door zo'n steek draai aansluiting voor de dikkere GU10 spotjes. De GU5.3 armatuur die ik had heeft feitelijk geen beperkingen voor de lengte van het spotje. Deze armatuur is dan ook heel simpel. Het stuk dat je ziet, en verder zit daar niet achter behalve een slangetje met een kroonsteentje waar het kabeltje met de (eerst GU5.3 en nu) GU10 aansluiting aan zit. De enige beperking is de tussenruimte in mijn plafond. De Hue GU10 spotjes passen feilloos.
Je zou dus altijd nog kunnen kiezen voor een simpele GU5.3 armatuur waar je de aansluiting vervangt. Tenminste als je genoeg ruimte hebt in je plafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Iemand de api om kunnen zetten in http of script acties?
Of hem goed/simpel werkend op een RPi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

na een herstart van de bridge kreeg ik, in de officiële hue app, de melding dat er een firmware update beschikbaar was, snel updaten dus (aangezien ik wel schatte dat Philips geleerd had van z'n vorige update :+)

Ik draaide op 01009914 en nu heb ik 01012415. Helaas geen changelog te vinden.
Loop ik gruwelijk achter en heeft iedereen die inmiddels draaien? is dit dezelfde versie als die faal-update van laatst? of toch een nieuwere?
vragen.... zoveel vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:29
Mijn bridge draait ook op 01009914 en ik krijg nog geen update. Hij zegt dat ik op de laatste versie zit.

@Dylantje2 Op de Raspberry Pi (of een andere Linux bak) kun je heel makkelijk shell scripts draaien met bv het volgende commando erin:

curl -X PUT http://<ip van je bridge>/api/<auth>/lights/4/state -d'{"on":true}'

Dit is bijvoorbeeld om lamp nummer 4 aan te zetten. Zoek maar es op hue api dan krijg je de specificatie. <auth> is een string die je eerst moet registreren bij de bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:45
Ik heb ook 2415,maar wel sommige Hue lampen nog met oude fw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Na de overstap van Android op Windows Phone merk ik toch wel dat er zeer weinig goede apps beschikbaar zijn om Hue (goed) te kunnen bedienen.

De enige die imho echt goed werkt is Huetro maar mis daar nog wat handigheidjes. Eens kijken wat ze met mijn mailtje gaan doen dat ik heb verzonden :)

Overigens ook gelijk gedoneerd. Nobel streven om de app gratis beschikbaar te stellen maar als je de enige goede bent mag je van mij wel wat geld vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

Pusherman_ schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 09:51:
Ik heb ook 2415,maar wel sommige Hue lampen nog met oude fw...
en welke firmwareversie bedoel je dan?
mijn E27 hue's (LCT001) draaiden voor deze update al 66010820 en nu nog steeds, mijn livingwhite spaarlampen (LWB001) 0.17.4.5162 en m'n livingwhite plugin dimmers (LWL001) 1.0.1.4591

ik denk overigens niet dat die livingwhites überhaupt geüpdatet zullen worden

[ Voor 5% gewijzigd door tozzke op 21-06-2014 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:32

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
PhilipsFan schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:20:
Dat meh-geluidje ( :) ) kan inderdaad komen door een slechte verbinding. Ik heb het wel eens als ik een lamp wil koppelen terwijl er andere lampen in de buurt zijn. Probeer het eens op een andere plek.
Het komt op meerdere plekken voor en ik heb nog geen plek kunnen vinden die onfeilbaar is. Je zou verwachten dat het midden de meeste kans heeft maar ook dat maakt niets uit. En zo groot is mijn kamer ook weer niet.
Dat niet reageren van lampen heb ik soms als een lamp van de stroom af is geweest. Meestal doordat iemand het oude fysieke lichtknopje op uit heeft gezet. Als je 'm dan weer aan zet, dan duurt het soms even voordat de lamp weer gevonden wordt door de afstandbediening of de app. In de app geeft ie dan aan dat er geen verbinding met de lamp mogelijk is. Meestal verdwijnt het vanzelf.
Dat zou ik dan ook logisch vinden, maar de stroom gaat er nooit af. Wat ik wel vreemd vind is dat ik met het lampen skippen niet alles langs ga wat in de groep zit. Maar ik heb ook geen zin om weer alles opnieuw te gaan koppelen.
Ik heb overigens 3x hue, 4x hue GU10, 3x LC, 1x lightstrip en 4x LW plug. Werkt prachtig, ik ben er zeer tevreden over, alleen de software (officiele hue app) kan een stuk beter.
Ik zou heel graag meer willen maar feitelijk voegt het niets toe behalve nieuwe armaturen, een gat in mijn portemonnee en wat extra kleur in de huiskamer. Moet de drempel nog even over denk ik. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-09 19:51
Net een Hue Tap opgehaald. Ben benieuwd wanneer de benodigde app-update uitkomt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TU4OFpu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:25

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

basvanderploeg schreef op zondag 22 juni 2014 @ 15:41:
Net een Hue Tap opgehaald. Ben benieuwd wanneer de benodigde app-update uitkomt.

[afbeelding]
Waar heb je die vandaan gehaald?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
Ik was op vakantie in Thailand en daar zag je overal plastic lampen die je zelf met een soort van puzzelstukjes in elkaar kon zetten. Hoe meer stukjes, hoe groter en je kunt er verschillende vormen mee maken.

Als je zoekt op internet met de term 'jigsaw lamp' dan kom je er bergen tegen.
De witte variant lijkt me namelijk ideaal voor een Hue lamp.
Ze zijn vrij goedkoop.

Afbeeldingslocatie: http://i00.i.aliimg.com/photo/v0/104579278/Jigsaw_lamp_shades.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.jigsawlamps.ca/img/slide3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[afbeelding]
Heb je die aan je bridge kunnen koppelen? Of heb je daarvoor die update nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Je bent er vroeg bij aangezien er geen reviews te vinden zijn van de Tap.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2014 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
Fire69 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 16:50:
[...]

Heb je die aan je bridge kunnen koppelen? Of heb je daarvoor die update nodig?
Er is inderdaad een app-update voor nodig, dus daar wacht ik nu op. Ik neem aan dat die komende week zal verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nevermind...

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2014 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb net even via @IFTTT en @tweethue gevraagd of ze op de hoogte zijn van de problemen.
Heel snel antwoord terug gehad van IFTTT dat ze het gingen uitzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
Nice. Ik heb het ook maar even getweet. Het ging even twee dagen zonder problemen. Gisteravond een trigger, maar lampen bleven uit. Soms wel soms niet... Ben ik benieuwd of het probleem bij IFTTT ligt of bij Philips. Denk eerder het laatste. In de recipe log zie ik namelijk altijd keurig op tijd de triggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
De update met Hue Tap support komt op z'n laatst woensdag uit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5DFUrFX.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebber: De Hue Tap zal die woensdag ook ik de Apple stores liggen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2014 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2014 @ 19:01:
Voor de liefhebber: De Hue Tap zal die woensdag ook ik de Apple stores liggen.
Daar heb ik hem vandaan. Toen ik kwam waren er nog twee stuks op voorraad, waarvan ik er één heb gekocht. Een uur later waren ze uitverkocht, en ook niet meer in het magazijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basvanderploeg schreef op maandag 23 juni 2014 @ 20:01:
[...]

Daar heb ik hem vandaan. Toen ik kwam waren er nog twee stuks op voorraad, waarvan ik er één heb gekocht. Een uur later waren ze uitverkocht, en ook niet meer in het magazijn.
Ja daar heb je denk ik mazzel gehad. Was het toevallig de Apple store UK? Release staat eigenlijk voor woensdag. Vandaar de app update.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2014 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
Dat staat ook in hun tweets inderdaad. Maar ik vraag me af of ze nog een nieuwe lading binnen krijgen voor woensdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ligt al klaar in de winkel als het goed is.

Sorry, ik zit tussendoor te editen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2014 @ 20:11:
Dat ligt al klaar in de winkel als het goed is.

Sorry, ik zit tussendoor te editen...
Nee, Amsterdam. Een uur na mij is iemand anders langs geweest die er ook een wilde hebben, maar toen waren ze al weg. Ook in hun magazijn niet meer op voorraad, dus ik gok dat ze ze daar voor woensdag niet meer binnenkrijgen. Ze hadden sowieso maar een hele kleine voorraad, op twee handen te tellen. Misschien liggen er woensdag een paar in de store in Haarlem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

De tap lijkt mij best ideaal om erbij te hebben, al ziet het ding er best wel bulky uit.

@Bas, hoe voelt het plastic aan? beetje degelijk?

@Gwar, 59,95 euro

[ Voor 6% gewijzigd door Fietsbel op 23-06-2014 21:20 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:53
Hoeveel kost de tap eigenlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
Fietsbel schreef op maandag 23 juni 2014 @ 20:51:
De tap lijkt mij best ideaal om erbij te hebben, al ziet het ding er best wel bulky uit.

@Bas, hoe voelt het plastic aan? beetje degelijk?
Het mooie is dat er geen batterijen in hoeven. Alle energie die nodig is om het signaal te versturen krijgt de Tap door het indrukken van de knoppen. Het is daardoor wel zo dat je iets harder moet drukken dan bij een reguliere drukknop. Wat betreft de kwaliteit van het plastic; het ziet er gewoon goed uit. Niets bijzonders verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basvanderploeg schreef op maandag 23 juni 2014 @ 20:15:
[...]

Nee, Amsterdam. Een uur na mij is iemand anders langs geweest die er ook een wilde hebben, maar toen waren ze al weg. Ook in hun magazijn niet meer op voorraad, dus ik gok dat ze ze daar voor woensdag niet meer binnenkrijgen. Ze hadden sowieso maar een hele kleine voorraad, op twee handen te tellen. Misschien liggen er woensdag een paar in de store in Haarlem.
Zal mij benieuwen. We wachten af...

Maakt het wel spannend. Net als bij de GU10. Was eerst nergens online te koop en exclusief verkrijgbaar in de Apple stores. Ik ben er voor naar Amsterdam gereden. Geeft toch net wat extra plezier om er snel bij te zijn. Sowieso, de hele Hue reeks is een erg leuk early adapter product. Het kost wat maar eenmaal in gebruik kan je bijna niet anders dan toegeven dat dit de toekomst wordt.

Ik draaf door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Iemand de laatste systeemupdate (van een paar dagen terug) al binnengehaald? Na de vorige mislukte update waarbij de bridge alle lampen kwijt was, durf ik ff niet zomaar updates te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik, gisteren. Bridge lag er uit, geen idee waarom. Vervolgens gereboot, en toen zag ik een update. Blind op update geramd, niet bij nagedacht. Alles doet het nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Nu online
De update leverde bij mij geen problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Bedankt voor de reacties. Maar het is denk ik wel even interessant om te weten of die vorige, foute, update bij jullie wel problemen gaf of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
Deze update is veilig. Is op Twitter bevestigd. Hij is o.a. nodig om ondersteuning te bieden voor de Hue Tap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Ook bij mij geen problemen na de update!!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een firmware update voor de LIFX Bulbs beschikbaar op: http://updates.lifx.co
Ook een nieuwe app uit voor op het iOS platform: https://itunes.apple.com/us/app/lifx/id657758311?mt=8

Beide maken de lang verwachte LIFX Cloud mogelijk (onder 'Settings' in de nieuwe iOS app)
Dit is GROOT nieuws onder de LIFX gebruikers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Huh? LIFX is toch geen Hue?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Nu online
Ik heb mijn Lifx lampen al weer enige tijd geleden weg gedaan maar ik moet zeggen dat ik het vind tegenvallen dat de firmware nog steeds handmatig geimporteerd moet worden. Overigens had ik erg veel van Lifx verwacht maar het is wat mij betreft nooit een acceptabel alternatief geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Gwannoes schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 08:56:
Iemand de laatste systeemupdate (van een paar dagen terug) al binnengehaald? Na de vorige mislukte update waarbij de bridge alle lampen kwijt was, durf ik ff niet zomaar updates te installeren.
Geen problemen. ook niet bij de andere 11 ,alleen eentje ging vorige keer mis.
Was een eenmalig slippertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
Inmiddels is de iOS-update met Hue Tap-support uit:

Wat is nieuw in versie 1.4.0
  • UI improvements: at popular request, we moved Alarms, Timers and Geofencing away from the scenes and into the dedicated menu.
  • Added support for the hue tap, a smart wireless switch to easily recall your favourite scenes when your smartphone or tablet is not around.
  • Added possibility to set fade times of alarms and timers up to 60 minutes, allowing you to get ready for the day in the morning.
  • Improved overall stability.
Downloaden:
https://itunes.apple.com/nl/app/id557206189?mt=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Nu online
Ook voor Android is vanmiddag versie 1.4 vrijgegeven, met eveneens dezelfde changelog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:31
Mooie vooruitgang dat iOS en Android nu gelijk lijken te lopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiGizmo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-04-2022

DigiGizmo

Fungamert

vanmorgen zag ik (nadat ik alles gisteravond uit had gedaan) 1 van mn 3 Hue lampen branden. Op de Hue app staat dat lamp mogelijk onbereikbaar is. Iemand een idee hoe je dit kan fixen? lamp eruit lamp erin en bridge knop indrukken ging niet werken. Heb verder nog geen tijd gehad vanmorgen maar wil er vanavond verder mee. Setup is heel simpel, net een week uit de doos en nog alles standaard (overigens erg blij mee)

So many games so little time...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even bij de Amac store hier in Rotterdam geweest; Wandschakelaar Hue? nooit van gehoord, ken ik niet en bestaat ook niet.... na enig aandringen; zit niet in ons assortiment, en komt er ook niet in....
Goede service dus. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvandeven
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-08-2022
Ben ook de NL Apple Store site om de zoveel tijd aan het checken of de Tap er al op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Vind het maar een lelijk ding die Tap..
Zit eigenlijk te wachten op een API wijziging dat events naar een extern systeem gepushed kunnen worden. Heb een domotica systeem waarmee ik o.a. Hue kan schakelen, maar zou dan steeds de bridge moeten pollen naar de status van de lampen ipv meteen op basis van een event de status te kunnen synchroniseren.
Pagina: 1 ... 29 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.