Zit in een huur appartement, dus de halve bedrading opnieuw aanleggen heeft niet mijn voorkeur, ik weet ook niet of het überhaupt zou mogen en anders moet ik het naderhand weer ongedaan maken. Maar een meer geïntegreerde oplossing was inderdaad voor veel mensen beter geweest. Iets wat ter vervanging van je huidige licht schakelaars kon dienen ipv ter aanvulling.
Dat zou zeker mooi zijn! Al denk ik dat Philips zich dan wel wat op de hals gaat halen omdat in bijna elk land de afmetingen van de inbouwframes anders zijn.rvandeven schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 11:30:
Maar een meer geïntegreerde oplossing was inderdaad voor veel mensen beter geweest. Iets wat ter vervanging van je huidige licht schakelaars kon dienen ipv ter aanvulling.
Wat is nou het voordeel van die nieuwe switch t.o.v. bv een gen2 controller (behalve dat er geen batterijen in moeten) ?
Zigbee (met subset 'LightLink') is een standaard systeem (net als bijv. Z-Wave of klik-aan-klik-uit), er is helaas nog weinig voor verkrijgbaar.
En daarnaast hebben ze het volgens mij dichtgezet zodat een Hue lamp enkel gelinkt is aan de bridge, zodat je waarschijnlijk alsnog niks zou kunnen met een Zigbee (inbouw)schakelaar. Die kan je dan waarschijnlijk wel koppelen aan een Hue lamp, maar dan niet meer aan de bridge zodat je niks meer met de standaard apps kunt....
@Pusherman_: dat je er scenes aan kunt koppelen ipv enkele lampen aan te sturen, handig als je meerdere lampen hebt..
En daarnaast hebben ze het volgens mij dichtgezet zodat een Hue lamp enkel gelinkt is aan de bridge, zodat je waarschijnlijk alsnog niks zou kunnen met een Zigbee (inbouw)schakelaar. Die kan je dan waarschijnlijk wel koppelen aan een Hue lamp, maar dan niet meer aan de bridge zodat je niks meer met de standaard apps kunt....
@Pusherman_: dat je er scenes aan kunt koppelen ipv enkele lampen aan te sturen, handig als je meerdere lampen hebt..
[ Voor 4% gewijzigd door CyBeRSPiN op 25-06-2014 11:52 ]
De tap communiceert met de bridge en niet met de lampen. Je kunt de tap in de app configureren. Zo'n afstandbediening communiceert rechtstreeks met de lampen. Af en toe merk je dat omdat bv de dingen die je met de afstandbediening hebt veranderd, niet meteen zichtbaar worden in de app.
Maar je kan toch ook een scene aansturen vanaf je app, zodat de lampen staan zoals je ze wilt hebben en dan deze scene opslaan in 1 van de 3 voorkeuzeplekken op je gen2 remote?
Klopt. Maar dat is niet hetzelfde. Bij scenes heb je meer mogelijkheden, je kunt bijvoorbeeld lampen weglaten uit de scene.Pusherman_ schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:03:
Maar je kan toch ook een scene aansturen vanaf je app, zodat de lampen staan zoals je ze wilt hebben en dan deze scene opslaan in 1 van de 3 voorkeuzeplekken op je gen2 remote?
Ik heb een voorbeeldje bij mij thuis. Ik heb een scene voor 'normale' verlichting, alle sfeerverlichting wordt dan ingeschakeld op 2/3 sterkte en gewoon warm wit licht. Als ik die scene probeer te kopieren op 1 van de voorkeurknoppen, loop ik tegen het volgende aan: de verlichting boven de eettafel wordt dan meegenomen. Terwijl ik die eigenlijk buiten de scene wil houden (ik heb een aparte afstandsbediening op de eettafel liggen). Dus de eettafellampen moeten wel in de afstandbediening die in de kamer ligt (want als ik bv een film wil kijken, dan moeten alle lampen met 1 druk op de knop in filmstand, en de eettaffellampen moeten dan dus ook uit) maar als ik de sfeerverlichting vanuit een voorkeuze wil bedienen dan moeten deze lampen genegeerd worden.
Wat mij nu opvalt is dat ik nog maar 1 scene kan triggeren bij aankomst dmv geofence of was dit sowieso al?
Bij verlaten kan ik dan weer alleen lampen kiezen..
Bij verlaten kan ik dan weer alleen lampen kiezen..
Ik heb net de laatste Tap in Haarlem opgehaald
Eventueel nog extra productfoto's die je kunt posten? Er is zo weinig beeld van te vinden.
Ben zeer geinteresseerd!
Hier wat meer foto's:JoostF1 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 19:52:
[...]
Eventueel nog extra productfoto's die je kunt posten? Er is zo weinig beeld van te vinden.
Ben zeer geinteresseerd!

U wordt bedankt!!!!basvanderploeg schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 20:16:
[...]
Hier wat meer foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Aardige update van de Apps wel, een stuk duidelijker zo! Alleen ik blijf het vreemd vinden dat je een timer niet direct kunt starten (maar minimaal na één minuut). Ik zou een fade willen gebruiken om in 5 minuten een set lampen uit te zetten (en met een andere timer, een andere set aan faden in 3 minuten ofzo). Dit lijkt momenteel niet mogelijk zonder eigen knutselwerk.
Ook is het ergens wel jammer dat ditzelfde principe niet (meer?) toe te passen is op geofencing; aanzetten van een set lampen met een fade-in van 15 minuten als je binnen de geofencing zone komt. Ik heb de geofencing zone op max staan omdat hij nogal eens weigerde te activeren. Max gebruikt ook gps, en werkt dus beter (voor mij).
Ook is het ergens wel jammer dat ditzelfde principe niet (meer?) toe te passen is op geofencing; aanzetten van een set lampen met een fade-in van 15 minuten als je binnen de geofencing zone komt. Ik heb de geofencing zone op max staan omdat hij nogal eens weigerde te activeren. Max gebruikt ook gps, en werkt dus beter (voor mij).
gisteren schreef ik dit: vanmorgen zag ik (nadat ik alles gisteravond uit had gedaan) 1 van mn 3 Hue lampen branden. Op de Hue app staat dat lamp mogelijk onbereikbaar is. Iemand een idee hoe je dit kan fixen? lamp eruit lamp erin en bridge knop indrukken ging niet werken. Heb verder nog geen tijd gehad vanmorgen maar wil er vanavond verder mee. Setup is heel simpel, net een week uit de doos en nog alles standaard (overigens erg blij mee). Gisteravond verder mee gegaan.. Lamp opnieuw aangemeld met serienummer, nu draait deze (nog) steeds niet mee in de groep als ik een scene kies. Is mn lamp nou 'stuk'? hij kan nog steeds alles (alle kleuren en dimmen maar handmatig). Help?
So many games so little time...
Zojuist is dit bericht de wereld ingestuurd: 
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
"Be brave, don't shave"
Heb je de voor Hue "nieuwe" lamp ook toegevoegd aan de groep?DigiGizmo schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 12:05:
Lamp opnieuw aangemeld met serienummer, nu draait deze (nog) steeds niet mee in de groep als ik een scene kies. Is mn lamp nou 'stuk'? hij kan nog steeds alles (alle kleuren en dimmen maar handmatig). Help?
Ik heb dit ook een keer gehad en toen waren alle lampen de koppeling kwijt.
ik heb nog geen groepen, gebruik alleen nog de standaard scenes... en dat ging eerst met alle tegelijk... heb wel alles op de laatste versie draaien nu.
So many games so little time...
Ik kan weinig informatie vinden over het gebruik van de Hue G10's in buitenlampen. Er zijn wat Engelstalige sites maar sommige zeggen dat het kan in een IP44 behuizingen en anderen raden het absoluut af.
Het zou super zijn als ik ze in de inbouwspots kan gaan gebruiken van het plafond van de veranda en in het plafond van de badkamer (allemaal IP44). Als ze ook in de tuinspots kunnen zou dat helemaal mooi zijn maar is dit wel veilig en verantwoord?
Al de spots, zowel de inbouw als de tuinspots zijn nu met G10 lampen dus erin zetten zal het probleem niet zijn
In huis hebben we nu sinds een aantal maanden 5 lampen met een E27-fitting en Hue is wel heel leuk. Moet fantastisch zijn als het in de tuin en badkamer ook gebruikt kan worden.
Het zou super zijn als ik ze in de inbouwspots kan gaan gebruiken van het plafond van de veranda en in het plafond van de badkamer (allemaal IP44). Als ze ook in de tuinspots kunnen zou dat helemaal mooi zijn maar is dit wel veilig en verantwoord?
Al de spots, zowel de inbouw als de tuinspots zijn nu met G10 lampen dus erin zetten zal het probleem niet zijn
In huis hebben we nu sinds een aantal maanden 5 lampen met een E27-fitting en Hue is wel heel leuk. Moet fantastisch zijn als het in de tuin en badkamer ook gebruikt kan worden.
[ Voor 27% gewijzigd door Daveys op 26-06-2014 20:41 ]
Verwijderd
Wij hebben een GU10 spot een maand of drie recht boven de douche in gebruik. Tot nu toe is er nog niks gebeurd. In het ergste geval ontstaat er sluiting en slaat er een stop door.
Ik ben mij bewust van het risico maar denk dat het wel meevalt. Philips zal het vast niet aanbevelen. Er zal heus wel damp tussen de lamp en het armatuur kruipen en condens ontstaan. Maar voor sluiting heb je wel flink wat condens nodig wil het zover komen.
Het effect is trouwens erg leuk! Nevel krijgt een mooie kleur en maakt de douche heel sfeervol.
Ik ben mij bewust van het risico maar denk dat het wel meevalt. Philips zal het vast niet aanbevelen. Er zal heus wel damp tussen de lamp en het armatuur kruipen en condens ontstaan. Maar voor sluiting heb je wel flink wat condens nodig wil het zover komen.
Het effect is trouwens erg leuk! Nevel krijgt een mooie kleur en maakt de douche heel sfeervol.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2014 21:47 ]
De lamp kun je prima gebruiken, zolang het armatuur goed is; dwz de juiste IP waarde http://www.verlichtingtot...ng-uitleg-ip-waardes.aspx
39
Leuk om te lezen. Zeker van het gebruik in de douche zelf want dat zou ik ook graag willen. We hebben nu 2 coulourshowers van Hansa met led en dat geeft een heel mooi effect maar we willen graag andere douches zonder verlichting maar het effect wel houdenVerwijderd schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 21:45:
Wij hebben een GU10 spot een maand of drie recht boven de douche in gebruik. Tot nu toe is er nog niks gebeurd. In het ergste geval ontstaat er sluiting en slaat er een stop door.

Philips geeft inderdaad aan dat ze niet voor dit gebruik gemaakt zijn en dat geeft ook wat verdeelde meningen als je gaat lezen op internet. Ik denk (hoop) dat het het advies van Philips te maken heeft met het wifi-signaal. Als Philips zou zeggen dat het mogelijk is er klachten komen over geen connectie.
Leuk overzicht waar ik zeker wat aan heb. Zo te zien moet ik er maar voor gaan. We gaan nieuw bouwen dus ik heb alle mogelijkheden nu om alle plekken waar lampen moeten komen te bepalen.Fietsbel schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 21:47:
De lamp kun je prima gebruiken, zolang het armatuur goed is; dwz de juiste IP waarde http://www.verlichtingtot...ng-uitleg-ip-waardes.aspx
Vanmiddag heb ik van een fabrikant/webwinkel deze reactie gekregen op mijn vraag wat de beslissing om het te gaan gebruiken definitief maakt voor mij.De Hue lampen hebben geen standaard IP waarde (dus geen waterdichtheid).
Nu, buitenspots, badkamerspots en tuinspots zijn meestal zelf al zo afgeschermd dat de lamp niet meer afgeschermd dient te zijn.
Het enigste wat je in gedachte moet houden is de lengte van de lamp, deze is langer dan een klassieke halogeenlamp en daar moet dus ruimte voor zijn.
Deze vraag kreeg ik nog terug en heb geantwoord dat ik valse plafonds ga gebruiken en ronde witte spots wil. Dat antwoord moet ik nog krijgen.De inbouwspots, in welk type plafond komen deze?
Vals plafond of een vol plafond zoals beton, welfsels, etc..
Daarnaast, een voorkeur van vorm (rond/vierkant) en kleur?
[ Voor 20% gewijzigd door Daveys op 27-06-2014 17:06 ]
Vraagje vwb het gebruik van geofencing: Gebruikt dit niet ontzettend veel batterij van de iphone?
Nee, valt mee. Ik merk het verschil niet eens. Vergeet niet dat geofencing een functie van iOS is. De app blijft dus niet open staan. iOS signaleert de app als hij binnen de geofence komt en dan verstuurt de app de commando's naar de lampen.DaFreakR schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 20:00:
Vraagje vwb het gebruik van geofencing: Gebruikt dit niet ontzettend veel batterij van de iphone?
Dat klinkt goed!PhilipsFan schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 23:49:
[...]
Nee, valt mee. Ik merk het verschil niet eens. Vergeet niet dat geofencing een functie van iOS is. De app blijft dus niet open staan. iOS signaleert de app als hij binnen de geofence komt en dan verstuurt de app de commando's naar de lampen.
Moet ik in IOS dan nog wel instellen dat de app op de achtergrond ververst?
Weet iemand waar ze ondertussen de Tap verkopen? Waar hebben we de beste kans?
Verwijderd
Volgens @meethue in de fysieke Apple Stores (ik heb geen idee van voorraad), later (deze week/maand/jaar?) ook online.arnoud_h schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 12:54:
Weet iemand waar ze ondertussen de Tap verkopen? Waar hebben we de beste kans?
Dat heb ik wel aan staan ja.DaFreakR schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 10:55:
[...]
Dat klinkt goed!
Moet ik in IOS dan nog wel instellen dat de app op de achtergrond ververst?
Gisteren nog niet in Amsterdam...Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 13:45:
[...]
Volgens @meethue in de fysieke Apple Stores (ik heb geen idee van voorraad), later (deze week/maand/jaar?) ook online.
Niet meer bedoel je. Heb wel gehoord dat mensen hem daar gekocht hebben
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Gisteren eens een dagje geprobeerd, helaas vreet het draaien van de app op de achtergrond ivm het continue zoeken naar gps locatie gigantisch veel batterij.
Het zou mooi zijn als philips in de volgende versie van de app de optie inbouwt dat je je lampen automatisch aan kunt laten gaan wanneer je na zonsondergang verbinding maakt met je eigen wifi netwerk.. Dit zou het probleem van hoog batterijverbruik iig oplossen
Ik dacht een LW-plug te gebruiken voor mijn zwembadpomp, maar die is 400w en op de plug staat 300w max.
Zou er een veiligheidsmarge in zitten of zou ik maar beter direct kijken voor een relais?
Zou er een veiligheidsmarge in zitten of zou ik maar beter direct kijken voor een relais?
Zo werkt geofencing in iOS ook. Dit is niet iets wat Philips kan veranderen, geofencing is functionaliteit van iOS. Hoe lag doe je met een batterijlading dan? en met welk toestel?DaFreakR schreef op zondag 29 juni 2014 @ 11:17:
[...]
Gisteren eens een dagje geprobeerd, helaas vreet het draaien van de app op de achtergrond ivm het continue zoeken naar gps locatie gigantisch veel batterij.
Het zou mooi zijn als philips in de volgende versie van de app de optie inbouwt dat je je lampen automatisch aan kunt laten gaan wanneer je na zonsondergang verbinding maakt met je eigen wifi netwerk.. Dit zou het probleem van hoog batterijverbruik iig oplossen
Huh? Ik stel gewoon de lampen in zoals ik ze wil (heb er 5 in de woonkamer) en als ik de keuze heb gemaakt, bewaar ik dit gewoon door 1 van de 3 knoppen ingedrukt te houden.PhilipsFan schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:10:
[...]
Klopt. Maar dat is niet hetzelfde. Bij scenes heb je meer mogelijkheden, je kunt bijvoorbeeld lampen weglaten uit de scene.
Ik heb een voorbeeldje bij mij thuis. Ik heb een scene voor 'normale' verlichting, alle sfeerverlichting wordt dan ingeschakeld op 2/3 sterkte en gewoon warm wit licht. Als ik die scene probeer te kopieren op 1 van de voorkeurknoppen, loop ik tegen het volgende aan: de verlichting boven de eettafel wordt dan meegenomen. Terwijl ik die eigenlijk buiten de scene wil houden (ik heb een aparte afstandsbediening op de eettafel liggen). Dus de eettafellampen moeten wel in de afstandbediening die in de kamer ligt (want als ik bv een film wil kijken, dan moeten alle lampen met 1 druk op de knop in filmstand, en de eettaffellampen moeten dan dus ook uit) maar als ik de sfeerverlichting vanuit een voorkeuze wil bedienen dan moeten deze lampen genegeerd worden.
Of je stelt de lampen in via de app, of via de remote of een combi en dan druk je op save.
Lijkt me op de Hue Tap ook niet anders te moeten.
Grote voordeel van de tap is dat deze tegen de muur aan geplakt kan worden en dat de knoppen/design geënt is op verticaal gebruik vs horizontaal/in je handen. De knoppen zijn groter.
Prijs is ook aardig gelijk; een Gen2 remote nieuw was 38 deze is 39.
Ik zou maar direct kijken naar een relais.Fire69 schreef op zondag 29 juni 2014 @ 11:44:
Ik dacht een LW-plug te gebruiken voor mijn zwembadpomp, maar die is 400w en op de plug staat 300w max.
Mijn halogeenlamp van 300 watt werkte ook niet. Nu zit er een lamp in van 230 watt en dat werkt prima!
Have Fun Funske
Ik heb de Iphone 5S, waarmee ik met redelijk intensief gebruik (Whatssapp, bellen, facebook etc) 1 dag doe.PhilipsFan schreef op zondag 29 juni 2014 @ 11:45:
[...]
Zo werkt geofencing in iOS ook. Dit is niet iets wat Philips kan veranderen, geofencing is functionaliteit van iOS. Hoe lag doe je met een batterijlading dan? en met welk toestel?
Gisteren heb ik 'ververs app op achtergrond' icm geofencing in Hue app aangezet. Je merkt dan dat er bovenin een pijltje komt te staan wat aangeeft dat er een app actief zoekt naar de GPS locatie. Op het moment dat dit de hele dag gebeurd, vreet dit natuurlijk batterij. Ik zag het batterijpercentage bijna letterlijk met de minuut dalen....
Geofencing werkt volgens mij via GPS bepaling aan de hand van telefoonmasten, niet door puur alleen het wifi netwerk (in de zin van bereik met wifi netwerk = thuis (dus lichten aan)). Als dit wel zou kunnen, zou dat natuurlijk batterijbesparend kunnen werken.
Correct me if I'm wrong!
Ik heb ook de 5S en heb geofencing gewoon aan staan. Je krijgt dan wel zo'n gps symbooltje, maar het is een open pijltje ipv een dichte. Als het pijltje gevuld is, dan wordt actief de gps gebruikt, maar bij mij staat ie eigenlijk de hele dag op open. Ik doe ook een dag met de batterij. Kan het niet ergens anders aan liggen dat jouw batterij snel leeg loopt?DaFreakR schreef op zondag 29 juni 2014 @ 14:44:
[...]
Ik heb de Iphone 5S, waarmee ik met redelijk intensief gebruik (Whatssapp, bellen, facebook etc) 1 dag doe.
Gisteren heb ik 'ververs app op achtergrond' icm geofencing in Hue app aangezet. Je merkt dan dat er bovenin een pijltje komt te staan wat aangeeft dat er een app actief zoekt naar de GPS locatie. Op het moment dat dit de hele dag gebeurd, vreet dit natuurlijk batterij. Ik zag het batterijpercentage bijna letterlijk met de minuut dalen....
Geofencing werkt volgens mij via GPS bepaling aan de hand van telefoonmasten, niet door puur alleen het wifi netwerk (in de zin van bereik met wifi netwerk = thuis (dus lichten aan)). Als dit wel zou kunnen, zou dat natuurlijk batterijbesparend kunnen werken.
Correct me if I'm wrong!
Hebben jullie ondertussen nog problemen met IFTTT?
Via Twitter hadden ze me gezegd om het Date, Weather en Hue-channel eens opnieuw te activeren.
Nadat ik dat gedaan had, werkte het een dag of 2 nog steeds niet zoals het hoorde. Maar nu werkt alles terug OK.
Ik twijfel nu of het aan het heractiveren ligt, of dat het gewoon bij hun in orde gebracht is...
Via Twitter hadden ze me gezegd om het Date, Weather en Hue-channel eens opnieuw te activeren.
Nadat ik dat gedaan had, werkte het een dag of 2 nog steeds niet zoals het hoorde. Maar nu werkt alles terug OK.
Ik twijfel nu of het aan het heractiveren ligt, of dat het gewoon bij hun in orde gebracht is...
Ik denk aan hun kant. Ik heb niets opnieuw geactiveerd en plots gingen gisteravond bij zonsondergang de lampen weer aan.Fire69 schreef op zondag 29 juni 2014 @ 23:48:
Ik heb hier inderdaad ook het idee dat het weer werkt. De dagen dat ik thuis was gingen ze op aan bij zonsondergang en paar uur later weer uit.
Is het eigenlijk al bekend wanneer de Lux-versie in de winkel gaat liggen?
Ik wilde net hetzelfde vragen! Staat overal 'after summer'. Dit stond ook bij de Tap overigens, dus met wishful thinking..Fire69 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 12:46:
Is het eigenlijk al bekend wanneer de Lux-versie in de winkel gaat liggen?
Er is nu een versie voor Windows/Mac/Linux of een server of Raspberry uit van de Ambilight+Hue app.
Deze is niet door Philips uitgebracht maar gebruikt wel dezelfde algoritmes en geeft dus hetzelfde resultaat!
Zie onderstaande link voor meer info. Ik heb hem nu een dagje op mijn HTPC staan en ben er erg blij mee!
http://www.everyhue.com/?...sion-of-ambilight-hue-app
Deze is niet door Philips uitgebracht maar gebruikt wel dezelfde algoritmes en geeft dus hetzelfde resultaat!
Zie onderstaande link voor meer info. Ik heb hem nu een dagje op mijn HTPC staan en ben er erg blij mee!
De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica
Ik zag net de aankondinging van de GE Link bestuurbare LED-lampen. Werkt ook met een App en Hub, over Zigbee. Heel wat vriendelijker geprijst dan Hue en Lux, $50 voor starterset met 2 lampen, $15 voor een losse lamp. (wel allleen wit licht)
http://www.homedepot.com/...-Hub-PBNDL-SBQH/205311040
Zou mooi zijn als Philips de prijzen van Hue Lux eens wat naar beneden deed hierdoor.
http://www.homedepot.com/...-Hub-PBNDL-SBQH/205311040
Zou mooi zijn als Philips de prijzen van Hue Lux eens wat naar beneden deed hierdoor.
Ik zag het ook ergens vandaag. Maar hoeveel ondersteuning ga je hierop krijgen door apps of IFTTT denk je?
Niet veel gok ik zo:)
Maar je hebt toch gelijk, ze moeten dringend hun prijzen omlaag halen. Dan vervang ik gewoon alles in huis door Hue
Niet veel gok ik zo:)
Maar je hebt toch gelijk, ze moeten dringend hun prijzen omlaag halen. Dan vervang ik gewoon alles in huis door Hue
De lampen communiceren via Wink, en Wink wordt al ondersteund door IFTTT, en heeft een API, dus neem aan dat die lampen binnenkort ook wel via ifttt en apps bestuurbaar zijn.
Ik ben al een tijd op zoek naar een tuinspot waar een GU10 in past. Zo iets als:
http://www.lampenlicht.nl/prikspot-signal-lichtgrijs.html
Ik heb contact opgenomen met dit bedrijf en zij verkopen geen 1 tuinspot waar de GU10 in past.
Heeft iemand anders al een tuinspot gevonden waar de GU10 in past?
Voor de wandlampen aan de schutting gebruik ik http://www.lampenonline.c...ecomoods-outdoor-wandlamp waar de E27 lampen prima in passen. Armatuur is niet heel mooi maar wel betaalbaar
Dit geeft al een leuk effect maar nu nog de grondspots om de bomen mooi uit te lichten...
http://www.lampenlicht.nl/prikspot-signal-lichtgrijs.html
Ik heb contact opgenomen met dit bedrijf en zij verkopen geen 1 tuinspot waar de GU10 in past.
Heeft iemand anders al een tuinspot gevonden waar de GU10 in past?
Voor de wandlampen aan de schutting gebruik ik http://www.lampenonline.c...ecomoods-outdoor-wandlamp waar de E27 lampen prima in passen. Armatuur is niet heel mooi maar wel betaalbaar
Cool! Nu nog een manier om dit met een niet-Philips tv goed te laten werken. Ga met DIY Ambilight howto? aan de slag om met een videograbber ambilight te emuleren dmv een rgb-ledstrip achterop de tv, dan zou het wel relatief makkelijk moeten zijn om dan daarnaast ook nog een x-aantal hue lampen aan te sturen.404error schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 20:22:
Er is nu een versie voor Windows/Mac/Linux of een server of Raspberry uit van de Ambilight+Hue app.
Komende week krijg ik mijn nieuwe Philips tv met Ambilight (42PFL7008) binnen. Ook schaf ik komende week meteen Hue verlichtings-produkten aan, om met deze twee aankopen te gaan combineren.
Met belangstelling heb ik daarom dit hele topic bekeken.
Ik heb na het allemaal gelezen te heben 1 concrete vraag;
Wat geeft het mooiste resultaat in combinatie met de tv-Ambilight kleuren, dus b.v. qua overeenkomsten van kleurtinten en kleurwarmte?
Mijn bedoeling is om 2 lichtbronnen aan de weerzijden van de tv de muren te laten beschijnen, dit als een soort van "uitvloeisel" van het tv-Ambilight. Ik weet dat ik sowieso aan een starterspakker vast zit, dit
i.v.m. de bridge.
Maar wat zal waarschijnlijk het mooiste resultaat gaan geven, Hue reguliere lampen (E27), de Bloom,
de Iris, of de gewone Livingcolors variant?
Ik hoop dat diegene die ervaringen hebben met de combinatie van de Hue-componenten en de Ambilight-tv
mij kunnen adviseren in deze kwestie
Met belangstelling heb ik daarom dit hele topic bekeken.
Ik heb na het allemaal gelezen te heben 1 concrete vraag;
Wat geeft het mooiste resultaat in combinatie met de tv-Ambilight kleuren, dus b.v. qua overeenkomsten van kleurtinten en kleurwarmte?
Mijn bedoeling is om 2 lichtbronnen aan de weerzijden van de tv de muren te laten beschijnen, dit als een soort van "uitvloeisel" van het tv-Ambilight. Ik weet dat ik sowieso aan een starterspakker vast zit, dit
i.v.m. de bridge.
Maar wat zal waarschijnlijk het mooiste resultaat gaan geven, Hue reguliere lampen (E27), de Bloom,
de Iris, of de gewone Livingcolors variant?
Ik hoop dat diegene die ervaringen hebben met de combinatie van de Hue-componenten en de Ambilight-tv
mij kunnen adviseren in deze kwestie
Verwijderd
De enige tuinspot die ik zelf heb gevonden voor gu 10 komt bij luxar vandaan.
Www.luxar.nl deze is 8,3 cm diep
Had er 10 bestelt en staat erg mooi buiten alleen de buren begrijpen er niks van :-)
Voor wat betreft de combinatie ambilight met hue . Gebruik ik zelf liever de originele made voor hue bloom of Iris of lichtstrip de e27 hebben een afwijkende kleur in samenspraak met de 65pfl9708 .
De kleuren van de e27 lampen zijn totaal anders. Livingcolors is goedkoper maar begin er niet aan. Het is toch al duur en ik heb gemerkt dat made voor hue of friends of hue de kleuren veel beter overeenkomen en natuurlijk het gemak dat de lampen zelf gevonden worden
Had er 10 bestelt en staat erg mooi buiten alleen de buren begrijpen er niks van :-)
Voor wat betreft de combinatie ambilight met hue . Gebruik ik zelf liever de originele made voor hue bloom of Iris of lichtstrip de e27 hebben een afwijkende kleur in samenspraak met de 65pfl9708 .
De kleuren van de e27 lampen zijn totaal anders. Livingcolors is goedkoper maar begin er niet aan. Het is toch al duur en ik heb gemerkt dat made voor hue of friends of hue de kleuren veel beter overeenkomen en natuurlijk het gemak dat de lampen zelf gevonden worden
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2014 04:31 ]
Laat die buren maar denkenVerwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 04:17:
De enige tuinspot die ik zelf heb gevonden voor gu 10 komt bij luxar vandaan.
Precies de informatie die ik ook zocht. Het is een leuk spotje om te zien en de prijs is niet verkeerd.
Ik had gevraagd aan DM-Lights welke inbouwspots en tuinspots van hun geschikt zijn maar tot op heden nog geen antwoord. Deze, Nautilus DM 227410, lijkt er heel veel op alleen is de prijs nog wat strakker maar ik moet het eerst zeker weten.
Wat kost dat ding eigenlijk?Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 12:03:
Net 4 x tap gehaald in haarlem 😜😳
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
En..is de tap echt zo lelijk als het op de foto's eruit ziet? Ziet er echt uit als een massief blok plastic. Die knoppen lijken me ook niet echt soepel ofzo.
Verwijderd
Hij kost 59,95 en soepel is het ook niet , geen touch maar dat komt door de gebruikte techniek , hij wekt zelf stroom op waardoor je nooit een batterij hoeft te vervangen , maar hierdoor voelt het drukken aan alsof je op zo,n rode knop drukt die vaak als noodstop word gebruikt .
Persoonlijk vind ik hem er wel mooi uit zien en het voordeel van geen batterij weegt voor mij wel op tegen het feit dat je iets meer kracht moet zetten . Persoonlijk vind ik het wel jammer dat je de scene niet kunt dimmen. Maar voor de slaapkamer en gang en tuin verlichting is het prima te doen. Voor de woonkamer ga ik straks voor de goldee , deze kan veel meer maar hier zit dan ook wifi in en een computerchip en sensoren. Maar helaas is de levering weer een jaar uitgesteld dus tot die tijd werkt dit prima .
Persoonlijk vind ik hem er wel mooi uit zien en het voordeel van geen batterij weegt voor mij wel op tegen het feit dat je iets meer kracht moet zetten . Persoonlijk vind ik het wel jammer dat je de scene niet kunt dimmen. Maar voor de slaapkamer en gang en tuin verlichting is het prima te doen. Voor de woonkamer ga ik straks voor de goldee , deze kan veel meer maar hier zit dan ook wifi in en een computerchip en sensoren. Maar helaas is de levering weer een jaar uitgesteld dus tot die tijd werkt dit prima .
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2014 13:42 ]
Collega van me heeft 2x de Hue Tap voor me meegenomen. Vanavond maar eens proberen hoe en of het werkt 
Qua looks valt het me nog mee trouwens. Hij is van plastic maar ziet er goed uit.
Moet wel nog even kijken hoe ik hem ga monteren, er zitten twee 3M tape-elementen aan vast, maar ook twee schroefgaatjes. Die tape zal slecht plakken op m'n spachtelputz verwacht ik, maar boren is niet m'n hobby.
Qua looks valt het me nog mee trouwens. Hij is van plastic maar ziet er goed uit.
Moet wel nog even kijken hoe ik hem ga monteren, er zitten twee 3M tape-elementen aan vast, maar ook twee schroefgaatjes. Die tape zal slecht plakken op m'n spachtelputz verwacht ik, maar boren is niet m'n hobby.
Sinds een maand heb ik problemen met mijn 5 Hue's en 2 Linvingcolours, de lampen kunnen regelmatig niet worden gevonden. Als ik op de MyHue website zit zie ik de lampen soms letterlijk wisselen van vindbaar naar niet vindbaar.
Ik heb de lampfinder app op de Philips site geprobeerd maar die wil dat ik de lamp ingeschakeld in de buurt van de bridge breng. Dat kan wel maar dan moet ik alle lampen openschroeven (design lamp) en de bulbs in een fitting in de meterkast zetten. Dit lijkt me meer software-matig dus voordat ik de hele huiskamer overhoop ga halen maar eerst hier eens vragen of iemand dezelfde ervaring heeft en hopelijk een mogelijke oplossing.
Ik heb Philips support gebeld maar die stuurden me ook in de richting van de lampfinder app op hun website. Zowel de bridge als de apps gebruiken de laatste versie firmware.
Ik heb de lampfinder app op de Philips site geprobeerd maar die wil dat ik de lamp ingeschakeld in de buurt van de bridge breng. Dat kan wel maar dan moet ik alle lampen openschroeven (design lamp) en de bulbs in een fitting in de meterkast zetten. Dit lijkt me meer software-matig dus voordat ik de hele huiskamer overhoop ga halen maar eerst hier eens vragen of iemand dezelfde ervaring heeft en hopelijk een mogelijke oplossing.
Ik heb Philips support gebeld maar die stuurden me ook in de richting van de lampfinder app op hun website. Zowel de bridge als de apps gebruiken de laatste versie firmware.
Hoe ziet die designlamp er precies uit, zou het kunnen zijn dat de lamp geen 'bereik' heeft doordat deze grotendeels met metaal is omgeven?
Werkt het wel als je de lampen 'los' (bijv. verhuisfitting) hebt?
Dank je. Het heeft ruim een jaar gewerkt in dezelfde lampen dus het lijkt me echt een software issue.CyBeRSPiN schreef op maandag 07 juli 2014 @ 12:46:
Hoe ziet die designlamp er precies uit, zou het kunnen zijn dat de lamp geen 'bereik' heeft doordat deze grotendeels met metaal is omgeven?
Even serieus gasten, al dat opgeschep over hoe mooi de spots in de tuin staan en hoe mooi de kleuren van de hue's overeenkomen met de ambilight tv's...
Dat is natuurlijk allemaal niets waard zonder mooie foto's er bij
Sluit ik bij aan, kom in dit topic om ervaringen te lezen over de Hue voor ik zelf over ga tot aanschaf maar wat mooie plaatjes ontbreken dan hier naast alle uitleg tekstueelPusherman_ schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 09:57:
Even serieus gasten, al dat opgeschep over hoe mooi de spots in de tuin staan en hoe mooi de kleuren van de hue's overeenkomen met de ambilight tv's...

als ik m'n ledstrip binnen heb en aangesloten heb, zal ik ook eens foto's maken
Ik ben blij met m'n Tap's hoor!
Op de slaapkamer en in de woonkamer heb ik ze aangesloten aan de lampen, moet nog even kijken waar ik ze ga ophangen, maar als afstandsbediening werken ze ook perfect.
Qua geluid is het jammer dat je moet klikken, dat is toch wel vrij hard. Je moet ook aardig wat kracht zetten. Maar het werkt sneller dan m'n app pakken om de lampen uit te zetten.
Heb een video gemaakt gisteravond waarop het geluid en het resultaat te horen en te zien is.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=mh7TTloZ6KQ]
Op de slaapkamer en in de woonkamer heb ik ze aangesloten aan de lampen, moet nog even kijken waar ik ze ga ophangen, maar als afstandsbediening werken ze ook perfect.
Qua geluid is het jammer dat je moet klikken, dat is toch wel vrij hard. Je moet ook aardig wat kracht zetten. Maar het werkt sneller dan m'n app pakken om de lampen uit te zetten.
Heb een video gemaakt gisteravond waarop het geluid en het resultaat te horen en te zien is.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=mh7TTloZ6KQ]
Hoe werkt de koppeling in de applicatie eigenlijk? Moet je eerst de tap laten herkennen op de bridge en kun je vervolgens de knoppen op de tap koppelen aan scene's?
In de app is er een kopje Mijn apparaten toegevoegd onder instellingen. Daar kun je de Tap koppelen door hem 10 seconde ingedrukt te houden. Vervolgens kun je hem een naam geven en kun je de 4 knoppen selecteren. Zal vanavond even screenshots posten hiervan.
Je kunt trouwens slechts 1 actie aan een knop hangen. Het werkt dus niet als een schakelaar. Ik heb hem zo ingesteld dat de grote knop, het hele ding (knop 1) exclusief de 3 kleinere rondjes de uitschakelaar is. Maar als de lampen uitstaan zet je ze dus niet hiermee aan.
Je kunt instellen welke lampen je uit wilt zetten met welke knop en bij het aanzetten van lampen kun je alle scenes die je op je telefoon hebt selecteren.
Je kunt trouwens slechts 1 actie aan een knop hangen. Het werkt dus niet als een schakelaar. Ik heb hem zo ingesteld dat de grote knop, het hele ding (knop 1) exclusief de 3 kleinere rondjes de uitschakelaar is. Maar als de lampen uitstaan zet je ze dus niet hiermee aan.
Je kunt instellen welke lampen je uit wilt zetten met welke knop en bij het aanzetten van lampen kun je alle scenes die je op je telefoon hebt selecteren.
Met andere woorden, het is niet meer dan een LW-remote waar je enkel scenes kunt aan koppelen? 
Nochtans hadden ze me via @tweethue een ganse tijd geleden gezegd dat je ze als aan/uit-schakelaar kon gebruiken

Nochtans hadden ze me via @tweethue een ganse tijd geleden gezegd dat je ze als aan/uit-schakelaar kon gebruiken
Klopt. En dan per knop een scene aan of uit.Dus niet beide.Fire69 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 14:35:
Met andere woorden, het is niet meer dan een LW-remote waar je enkel scenes kunt aan koppelen?
Het is idd niet meer dan dat, maar wel handiger aan de muur te monteren en qua app beter ondersteund en makkelijker te bedienen. Met de touch-remote zat ik er de helft van de tijd naast, dat lukt met deze niet
Dus je hebt in principe 4 knoppen, waarvan er altijd 1tje gelinkt is aan 'uit'. En dan hou je nog 3 scene knoppen over?Adekka schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 14:40:
[...]
Klopt. En dan per knop een scene aan of uit.Dus niet beide.
Nee, je kan zelf instellen of je een scene activeert of dat je een (groep) lamp(en) uit zet. Dus je kan bijvoorbeeld alle 4 de knoppen gebruiken om verschillende lampen uit te zetten of 2 voor een scene aan en 2 voor lampen uit, etc.TranceSetter schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 16:21:
[...]
Dus je hebt in principe 4 knoppen, waarvan er altijd 1tje gelinkt is aan 'uit'. En dan hou je nog 3 scene knoppen over?
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2014 @ 13:36:
Hij kost 59,95

Ik zal wel gek zijn, maar ik koop dan liever een livingcolors erbij met een afstandsbediening...
Daar kan je dan maar 2 scene's in zetten maar heb je tenminste nog een lamp erbij.
Leuk om dat filmpje van de tap te zien Johnvh. Toch wel makkelijk als ik het zo zie.
Zojuist heb ik antwoord gehad van DM Lights
De Nautilus DM 227410 tuinspot is geschikt voor een GU10 spot van HUE. Voor deze HUE lamp is ook de DM Lights Fgl out DM 111021 inbouwspot geschikt. Ik weet alleen niet of dat gesatineerde glas er mooi bij is.
Zojuist heb ik antwoord gehad van DM Lights

De Nautilus DM 227410 tuinspot is geschikt voor een GU10 spot van HUE. Voor deze HUE lamp is ook de DM Lights Fgl out DM 111021 inbouwspot geschikt. Ik weet alleen niet of dat gesatineerde glas er mooi bij is.
Ik heb op dit moment 6 Hue lampen in de woonkamer. De Hue bridge hangt in de kelder naast de kamer. Nu wil ik op de kamers boven ook Hue lampen gaan plaatsen. Eventueel ook in de douche.
Nu vraag ik mij af of de bridge dat qua bereik wel gaat trekken. Of dat ik een tweede bridge in het netwerk moet plaatsen? Of is dat niet mogelijk?
Nu vraag ik mij af of de bridge dat qua bereik wel gaat trekken. Of dat ik een tweede bridge in het netwerk moet plaatsen? Of is dat niet mogelijk?
Zeker weten, wij willen plaatjes!! Ben erg benieuwdlubbertkramer schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 10:02:
[...]
Sluit ik bij aan, kom in dit topic om ervaringen te lezen over de Hue voor ik zelf over ga tot aanschaf maar wat mooie plaatjes ontbreken dan hier naast alle uitleg tekstueel
Top filmpje! bedankt!Johnvh schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:08:
[video]
Nu heb ik een goede indruk van de tap. Hij is een stuk kleiner dan ik had verwacht aan de hand van de plaatjes en het ding als geheel zelf ook nog als knop functioneerde had ik ook nog niet door. Erg informatief!
Nu nog even wachten op de HUE's die niet in kleur zijn in te stellen. Dan kan er vrijwel overal een hue in in mijn huisje
Het idee achter het systeem is dat lampen onderling ook een netwerk vormen, dus in principe ben je geen tweede bridge nodig.B2 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 20:33:
Ik heb op dit moment 6 Hue lampen in de woonkamer. De Hue bridge hangt in de kelder naast de kamer. Nu wil ik op de kamers boven ook Hue lampen gaan plaatsen. Eventueel ook in de douche.
[ Voor 21% gewijzigd door Mystic Spirit op 08-07-2014 22:01 ]
Mijn bridge hangt beneden in de meterkast en de lampen op de bovenverdieping/zolder kan ie probleemloos bereiken.B2 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 20:33:
Bedankt voor het simpele en doeltreffende filmpje.Johnvh schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:08:
[video]
Wat voor hanglamp heb je boven tafel? Als ik er hier 3 Hue lampen in draai, dan werkt er maar 1.
Die hanglamp van mij zal wel onvoldoende stroom krijgen denk ik. Maar die van jou wel, dus vandaar mijn vraag!
wut? 
Ik denk dat er ergens iets serieus mis is met de bedrading van je lamp dan!
Dit is de lamp van Johnvn (en van mij, heb ze dankzij hem ook kunnen bestellen verleden jaar
):
http://www.flevolicht-won...modern-creme-lexson-47122
Je hebt de kappen in een hoop uitvoeringen trouwens.
Ik denk dat er ergens iets serieus mis is met de bedrading van je lamp dan!
Dit is de lamp van Johnvn (en van mij, heb ze dankzij hem ook kunnen bestellen verleden jaar
http://www.flevolicht-won...modern-creme-lexson-47122
Je hebt de kappen in een hoop uitvoeringen trouwens.
Dat is goed nieuws! Heb er net 4 besteld. Ben benieuwd....Zojuist heb ik antwoord gehad van DM Lights![]()
Zojuist kwam de hue-app (android) weer met een melding dat er een update beschikbaar was (bridge firmware).
Ben van 01012415 naar 01012917 gegaan... altijd fijn dat er een changelog bij zit!.....
Misschien dat het iets te maken heeft met de tap?
Ben van 01012415 naar 01012917 gegaan... altijd fijn dat er een changelog bij zit!.....

Misschien dat het iets te maken heeft met de tap?
Ah en ik maar denken dat het te maken had met een lampupdate die al een half jaar buiten bereik van de bridge was.
Kan je is een foto maken en plaatsen hier hoe het eruit ziet in de avond?yordy25 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:56:
[...]
Dat is goed nieuws! Heb er net 4 besteld. Ben benieuwd....
Ik zag jullie posts over zo'n eettafellamp. Wellicht is dit dan ook een mooie deal:
http://www.ibood.com/flas...oor_de_woon-_en_eetkamer/
http://www.ibood.com/flas...oor_de_woon-_en_eetkamer/
Ik zou het niet meer doen, zo 3 lampen dicht bij elkaar. Ik gebruik ze zelden voor de kleuren, enkel gewoon wit tijdens het eten.
Wanneer de nieuwe witte Hue's uitkomen vervang ik ze en verspreid ze meer over de kamer als sfeerlicht.
Wanneer de nieuwe witte Hue's uitkomen vervang ik ze en verspreid ze meer over de kamer als sfeerlicht.
Verwijderd
Meerdere lampen bij elkaar zijn juist erg leuk! Door kleuren te combineren kan je thema's nog meer benadrukken als je met sets werkt.
Die nieuwe firmware update maakt het mogelijk om het ZigBee kanaal te wijzigen. Dit is mogelijk met de Hue-app update
Hangt er vanaf waar ze hangen natuurlijk. Ik vind ze nu niet veel nut hebbenVerwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 22:37:
Meerdere lampen bij elkaar zijn juist erg leuk! Door kleuren te combineren kan je thema's nog meer benadrukken als je met sets werkt.
Ja, dat zag ik ook in de changelog staan, maar ik kan het nergens vinden in de app (bridge en app zijn geupdate)Vapid schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 22:51:
Die nieuwe firmware update maakt het mogelijk om het ZigBee kanaal te wijzigen. Dit is mogelijk met de Hue-app update
Instellingen > Mijn Bridge > ZigBee kanaal wijzigenFire69 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 23:02:
Ja, dat zag ik ook in de changelog staan, maar ik kan het nergens vinden in de app (bridge en app zijn geupdate)
Oeps, had de update nog niet binnen op de tablet. Op mijn telefoon staat het daar wel
Ik ben zelf bezig met voor een automatisch systeem dat de lampen aan doet als het donkerder wordt.
In combinatie met een Pi met lichtsensor. Ben benieuwd hoe het gaat werken. Verder wil ik ook tijds instellingen kunnen maken hier mee.
Lijkt mij een leuk projectje
In combinatie met een Pi met lichtsensor. Ben benieuwd hoe het gaat werken. Verder wil ik ook tijds instellingen kunnen maken hier mee.
In combinatie met Hue of helemaal los?NoFearWizz schreef op maandag 14 juli 2014 @ 14:55:
Ik ben zelf bezig met voor een automatisch systeem dat de lampen aan doet als het donkerder wordt.
Volgens mij zijn de lampen onderling ook verbonden en werken op die manier als repeaters dus wanneer tussen kelder en zolder genoeg "repeaters" gekoppeld zijn, zal de zolder bereikt kunnen worden ook al reikt je wifiroutersignaal zo ver niet!noo schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 23:36:
[...]
Mijn bridge hangt beneden in de meterkast en de lampen op de bovenverdieping/zolder kan ie probleemloos bereiken.
Ik kan ook 3 scenes met mijn Livingcolors Conic. Veel beter als de Auris. Toplamp van 15 watt en SUPER touch afstandsbediening!Psycho_Mantis schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 17:00:
[...]
![]()
Ik zal wel gek zijn, maar ik koop dan liever een livingcolors erbij met een afstandsbediening...
Daar kan je dan maar 2 scene's in zetten maar heb je tenminste nog een lamp erbij.
Idd, het is een mesh netwerkharemsmac schreef op maandag 14 juli 2014 @ 15:01:
[...]
Volgens mij zijn de lampen onderling ook verbonden en werken op die manier als repeaters dus wanneer tussen kelder en zolder genoeg "repeaters" gekoppeld zijn, zal de zolder bereikt kunnen worden ook al reikt je wifiroutersignaal zo ver niet!
Edit : Kan ik een Philips LivingColors Bloom ook aan Hue koppelen dat jullie weten?
[ Voor 9% gewijzigd door DennusB op 14-07-2014 15:10 ]
Sorry vergat er bij te zeggen, incombinatie met de Hue bridge. Deze aanspreken via de API.
Ja dat kan!DennusB schreef op maandag 14 juli 2014 @ 15:08:
[...]
Idd, het is een mesh netwerk
Edit : Kan ik een Philips LivingColors Bloom ook aan Hue koppelen dat jullie weten?
En dit was de oplossing voor de instabiliteit en de lampen die ik niet kon bedienen. Bedankt!Vapid schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 22:51:
Zie hier een mooi instructiefilmpje voor het koppelen met de afstandsbediening:DennusB schreef op maandag 14 juli 2014 @ 15:08:
[...]
Idd, het is een mesh netwerk
YouTube: How to connect a Philips living colors to the hue bridge
Wellicht mooi te vermelden: Philips heeft een site met de changelog van de firmware:
http://meethue.com/en-us/release-notes/
Is er een update in de app? Even de link checken dus!
http://meethue.com/en-us/release-notes/
Is er een update in de app? Even de link checken dus!
[ Voor 4% gewijzigd door JoostF1 op 15-07-2014 20:40 ]
Gisteren de lichtsensor binnen gehad en meteen aan de pi geprikt. En even zitten spelen met python en phue om de bridge aan te spreken. En het werkt als gegoten.
Het script checkt of het donker genoeg is en dan stuurt als het licht uit is het een call naar de bridge om alle lampen aan te zetten.
Voor uitzetten na 1 uur 's nachts verdeel ik een uur in 6 blokken, 0 t/m 5 daarna genereer ik een getal tussen de 0 en 5 en als die 2 matchen worden de lichten uitgedaan.
En dat werkt dus goed
nu ga ik het verder ontwikkelen zodat ik er nog meer mee kan.
Het script checkt of het donker genoeg is en dan stuurt als het licht uit is het een call naar de bridge om alle lampen aan te zetten.
Voor uitzetten na 1 uur 's nachts verdeel ik een uur in 6 blokken, 0 t/m 5 daarna genereer ik een getal tussen de 0 en 5 en als die 2 matchen worden de lichten uitgedaan.
En dat werkt dus goed
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.