[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.164 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:57

CyBeRSPiN

sinds 2001

Cool, waar heb je die sensor hangen dan? Binnen of buiten?
En wat bedoel je met "daarna genereer ik een getal tussen de 0 en 5 en als die 2 matchen worden de lichten uitgedaan." ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:31
CyBeRSPiN schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 09:45:
En wat bedoel je met "daarna genereer ik een getal tussen de 0 en 5 en als die 2 matchen worden de lichten uitgedaan." ?
Ik denk dat hij op die manier een random uitfunctie heeft gemaakt. Hij deelt een uur op in 6 stukken en dat wordt vertegenwoordigd in 6 getallen(0:00-0:10 = 0, 0:10-0:20 = 1 etc). Daarna pakt hij een random getal en op het moment dat het tijdstip van dat random getal bereikt is schakelt hij de lampen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:15
Waarschijnlijk tegen inbrekers of ander gespuis, omdat het tijdstip van uitzetten elke dag anders is (hence the random).
CyBeRSPiN schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 09:45:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 15:22
De sensor komt achter een raam (binnen, want het is niet geisoleerd) en wel zo dat er buiten licht wordt op gevangen.

En inderdaad wat la_fusion zeg deel ik een uur in in 6 blokken van 10 minuten.
en als ze overeen komen gaat het licht uit. Dit is om als ik op vakantie zou zijn of iets dergelijks.
dat het lijkt alsof er mensen thuis zijn.

Eerst gebruikte ik IFTTT app / site (site: https://ifttt.com) hiervoor, maar dat werkte niet altijd goed, bijvoorbeeld als het internet eruit ligt op het moment dat een call wordt gemaakt naar de bridge.

Hier kan je recepten maken met tijden e.d. om de lampen aan en uit te doen.

[ Voor 34% gewijzigd door NoFearWizz op 16-07-2014 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ok duidelijk, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 15:22
Zodra het wat verder is zal ik wel wat foto's plaatsen :P ik wacht nog op de echte kabeltjes. Nu is het gemaakt met oude moederbord kabeltjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:45
Ik heb eindelijk een hue lightstrip gekocht, met het doel om de controller te gebruiken om mijn 5 meter Quintezz RGB Ledstrip ( 300x EPISTAR RGB SMD LED (60 / m) 5050 3-chip) aan te sturen.

Dit heb ik gedaan, zoals nlecaude dit ook heeft gedaan in dit topic:

http://www.everyhue.com/v...o-or-more-lightstrips-/p1
  1. voeding en controller van Hue ledstrip gebruiken
  2. deze verbinding met deze RGB amp: http://www.dx.com/p/144w-...-strip-light-dc-12v-73695 (die gebruikt nlecaude ook)
  3. de RGB amp voeden met een 12v voeding
  4. op de RGB amp de 5 meter RGB Quintezz Ledstrip aansluiten.
Het werkt, ik krijg er licht uit en het is te bedienen met de Livingcolors controller en app. Echter de kleurweergave klopt niet. Ik heb ook al geprobeerd om de RGB draadjes om te wisselen, voor het geval het in de controller verkeerd zit geschakeld ofzo, maar dit lost het niet op.

Als ik ze normaal aansluit, heb ik rood goed, maar blauw en groen omgedraaid. Als ik die omwissel dan heb ik alleen rood en blauw. Als ik wat andere willekeurige volgorden probeer komt het ook nooit goed.

Zou het aan de RGB amplifier liggen?

Het rare vind ik, ik doe het exact zoals nlecaude... Helaas kan ik met geen manier inloggen op het everhue forum om daar om advies te vragen. Hopelijk heeft 1 van jullie een goede tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-10 10:47
Wat gebeurd er als je de kleuren 1 voor 1 aansluit? Dus eerst alleen rood, dan groen, dan blauw.
Als elke kleur het individueel wel goed gaat zou ik de amp verdenken.
Kan me niet voorstellen dat er in de strip zelf nog intelligentie zit die dit kan veroorzaken.
Heb je geprobeerd om de Philips strip op de amp aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mean62
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-09 11:37
Ik kan niet goed vinden hoe ik zelf een topic kan starten, dus dan maar in algemene ervaringen topic.

Ik heb ontdekt dat mijn Hue bridge onbereikbaar wordt op afstand, als ik eerder via een VPN naar mijn server ben gegaan die ook thuis staat. Als ik alles gereset heb en de hue op afstand heb gebruikt, dan werkt juist mijn VPN niet meer. Dit is uiteraard on acceptabel voor een device (the bridge) om een VPN onmogelijk te maken. Komt dit doordat de bridge via een LT2P verbinding met de meethue server communiceert?

Wie heeft dit nog meer ervaren en wat is een oplossing? Ik wil graag tegelijk mijn camera's kunnen zien die ik alleen op het LAN (dus via VPN) kan benaderen en de Hue lampen bedienen.

m.vr.gr.
Mean62

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adekka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-06 17:01
De Hue Lux kan je bij Amazon als pre-order bestellen. 15 augustus wordt daar als release datum gegeven. Duurt dus niet lang meer!
http://www.amazon.co.uk/g...6&sr=8-1&keywords=hue+lux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:20

robertwebbe

Robert Webbe

Dan kan je hem niet meer voor je verjaardag vragen... Gefeliciteerd nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adekka
robertwebbe schreef op zondag 20 juli 2014 @ 12:26:
Dan kan je hem niet meer voor je verjaardag vragen... Gefeliciteerd nog :)
Dank je :) Ik heb een Applestore cadeaubon gekregen van 30 EUR ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pheppy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 01:21
mean62 schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 13:13:
Ik heb ontdekt dat mijn Hue bridge onbereikbaar wordt op afstand, als ik eerder via een VPN naar mijn server ben gegaan die ook thuis staat. Als ik alles gereset heb en de hue op afstand heb gebruikt, dan werkt juist mijn VPN niet meer. Dit is uiteraard on acceptabel voor een device (the bridge) om een VPN onmogelijk te maken. Komt dit doordat de bridge via een LT2P verbinding met de meethue server communiceert?

Wie heeft dit nog meer ervaren en wat is een oplossing? Ik wil graag tegelijk mijn camera's kunnen zien die ik alleen op het LAN (dus via VPN) kan benaderen en de Hue lampen bedienen.
Ik heb precies het zelfde gedaan als jij. Een VPN van mijn telefoon (nagenoeg constant) naar huis voor Hue, camera's en tv (opnemen etc). Werkt meestal prima. Heb wel af en toe wat probleempjes met de diverse Hue apps om de lampen te besturen. Ik kan verder je beschrijving niet goed volgen. Als je met een vpn op je thuisnetwerk zit dan lijkt het voor al je aparaten dat je lokaal zit.
Is dat Hue op afstand zo'n website waar je bridge mee in verbinding staat om op afstand je lampen te bedienen? Dat gebruik ik namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Adekka schreef op zondag 20 juli 2014 @ 12:06:
De Hue Lux kan je bij Amazon als pre-order bestellen. 15 augustus wordt daar als release datum gegeven. Duurt dus niet lang meer!
http://www.amazon.co.uk/g...6&sr=8-1&keywords=hue+lux
9 watt? Da's wel heel weinig zeg... Dat is minder dan de helft van de gewone Hue's. :\
pheppy schreef op zondag 20 juli 2014 @ 16:28:
[...]

Is dat Hue op afstand zo'n website waar je bridge mee in verbinding staat om op afstand je lampen te bedienen? Dat gebruik ik namelijk niet.
Meethue.com, da's de officiële Philips-site waar je ook je lampen kan bedienen.
Daar ben je toch al geweest om je account aan te maken veronderstel ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

Fire69 schreef op zondag 20 juli 2014 @ 18:22:
[...]

9 watt? Da's wel heel weinig zeg... Dat is minder dan de helft van de gewone Hue's. :\

[...]

Meethue.com, da's de officiële Philips-site waar je ook je lampen kan bedienen.
Daar ben je toch al geweest om je account aan te maken veronderstel ik?
hoe kom je daarbij? de gewone hue's zijn 8,5W?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Whoops, ik ben ze aan't verwarren met de LivingWhites omdat ik er gisteren zo nog 2 geinstalleerd heb :)
Die zijn 20w...
Ook nog een plug opengebroken om een TL-bak te verHue'en.

Ondertussen zit ik aan 19 lampen in de app, terwijl ik maar 4 echte Hue's heb :P

[ Voor 37% gewijzigd door Fire69 op 20-07-2014 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
Hopelijk komen er ook Lux GU10 spots. Weet iemand toevallig of dat zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mean62
Dank! :P
Ik had de app inderdaad ook ingesteld via de meethue website. Nu ik de app niet meer laat inloggen werkt het via het VPN prima. Blijkbaar maakt de app gebruik van een VPN naar de bridge (gebruik van zelfde poorten).
Wel vreemd dat er nergens iets over te vinden is bij Philips.
pheppy schreef op zondag 20 juli 2014 @ 16:28:
[...]

Ik heb precies het zelfde gedaan als jij. Een VPN van mijn telefoon (nagenoeg constant) naar huis voor Hue, camera's en tv (opnemen etc). Werkt meestal prima. Heb wel af en toe wat probleempjes met de diverse Hue apps om de lampen te besturen. Ik kan verder je beschrijving niet goed volgen. Als je met een vpn op je thuisnetwerk zit dan lijkt het voor al je aparaten dat je lokaal zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mean62
Wel een belangrijk issue: geofencing werkt alleen als je app ingelogd is.... balen
mean62 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 12:02:
Dank! :P
Ik had de app inderdaad ook ingesteld via de meethue website. Nu ik de app niet meer laat inloggen werkt het via het VPN prima. Blijkbaar maakt de app gebruik van een VPN naar de bridge (gebruik van zelfde poorten).
Wel vreemd dat er nergens iets over te vinden is bij Philips.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:28
Pusherman_ schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 09:57:
Ik heb eindelijk een hue lightstrip gekocht, met het doel om de controller te gebruiken om mijn 5 meter Quintezz RGB Ledstrip ( 300x EPISTAR RGB SMD LED (60 / m) 5050 3-chip) aan te sturen.

Dit heb ik gedaan, zoals nlecaude dit ook heeft gedaan in dit topic:

http://www.everyhue.com/v...o-or-more-lightstrips-/p1
  1. voeding en controller van Hue ledstrip gebruiken
  2. deze verbinding met deze RGB amp: http://www.dx.com/p/144w-...-strip-light-dc-12v-73695 (die gebruikt nlecaude ook)
  3. de RGB amp voeden met een 12v voeding
  4. op de RGB amp de 5 meter RGB Quintezz Ledstrip aansluiten.
Het werkt, ik krijg er licht uit en het is te bedienen met de Livingcolors controller en app. Echter de kleurweergave klopt niet. Ik heb ook al geprobeerd om de RGB draadjes om te wisselen, voor het geval het in de controller verkeerd zit geschakeld ofzo, maar dit lost het niet op.

Als ik ze normaal aansluit, heb ik rood goed, maar blauw en groen omgedraaid. Als ik die omwissel dan heb ik alleen rood en blauw. Als ik wat andere willekeurige volgorden probeer komt het ook nooit goed.

Zou het aan de RGB amplifier liggen?

Het rare vind ik, ik doe het exact zoals nlecaude... Helaas kan ik met geen manier inloggen op het everhue forum om daar om advies te vragen. Hopelijk heeft 1 van jullie een goede tip.
Ik ben met exact hetzelfde bezig, alleen heb heel eigenwijs een RGB versterker van eBay afgeplukt. Ik ervaar hetzelfde maar ben al een stuk verder. Ik gebruik ledstrips met 5050 leds maar met een dubbele dichtheid. Uiteindelijk wil ik hiermee ongeveer 5,6 meter overbruggen, als buitenverlichting in een een overkapping.

De controller van je HUE heeft een belasting nodig, ik heb nu voor de test de originele strip parallel staan op de ingang van de versterker. Dat werkt al een stuk beter, alleen vermoed ik dat de originele controller geen PWM gebruikt (of een frequentie die de versterker niet begrijpt). Als ik via de HUE de lichtsterkte minimaal zet, kan ik bijna alle kleuren reproduceren.

De volgende stap is meten met een scope, kijken wat voor een signaal er nu uit komt en hoe ik dat kan gebruiken cq omvormen.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Ik blijf het vreemd vinden dat met dezelfde amp het bij die nlecaude wel werkte.
Ik zal komende weekend wel wat testjes doen met elke kleur los aansluiten en kijken of het dan wel goed wordt aangestuurd.

Laat maar weten als je de juiste RGB versterker hebt gevonden, dan weet ik welke ik moet bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:28
Ik heb zojuist die bij DX besteld, zoals vermeld door nlecaude. Zodra die binnen is ga ik nog eens testen. Die ik nu heb is een 24A uitvoering....

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Ben benieuwd wat hij bij jou doet. Zou dx.com me een verkeerd model hebben geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-10 12:18
Hoe hebben de meeste hier de lampen aangesloten? In mijn oude huis had ik de lampen op gewone schakelaars en liet ik deze altijd aan. In mijn nieuwe huis ben ik aan het twijfelen tussen beneden (keuken) een klikaanklikuit systeem of volledig HUE. Dit zou i.c.m. een TAP of een andere vaste remote wel goed kunnen werken. De lichtpunten daar zijn namelijk door verbouwing niet op een schakelaar aangesloten, heb dus geen schakelaars aan de wand (voor de meeste lampen). Op de 1e verdieping (woonkamer) wil ik mijn HUE set uit breiden met een aantal lampen.

Het is dus ook mogelijk om de afstandsbediening van een livingcolor als remote voor HUE te gebruiken? Als dit ook werkt knutsel ik liever hier iets mee. Heb liever een batterij dan die logge knoppen van een TAP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spenky
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 11:12
Iemand al enig idee wanneer die Hue Tap komt?

Frietjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchgrover
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 14:20
jmbosch82 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 12:23:
Hoe hebben de meeste hier de lampen aangesloten? In mijn oude huis had ik de lampen op gewone schakelaars en liet ik deze altijd aan. In mijn nieuwe huis ben ik aan het twijfelen tussen beneden (keuken) een klikaanklikuit systeem of volledig HUE. Dit zou i.c.m. een TAP of een andere vaste remote wel goed kunnen werken. De lichtpunten daar zijn namelijk door verbouwing niet op een schakelaar aangesloten, heb dus geen schakelaars aan de wand (voor de meeste lampen). Op de 1e verdieping (woonkamer) wil ik mijn HUE set uit breiden met een aantal lampen.

Het is dus ook mogelijk om de afstandsbediening van een livingcolor als remote voor HUE te gebruiken? Als dit ook werkt knutsel ik liever hier iets mee. Heb liever een batterij dan die logge knoppen van een TAP.
Ik heb ongeveer 20 lampen die ik via de hue bridge aanstuur. Het is een combinatie van Hue lampen, livingwhites, livingcolors en een aantal livingwhites schakelstekkers. Een aantal van de schakelstekkers steken gewoon in een stopcontact maar ik heb er ook 5 gedemonteerd en ingebouwd in een lamp.

Ik heb alle lampen rechtsteeks op het lichtnet aangesloten, zonder schakelaars. Enkele muurschakelaars heb ik doorverbonden zodat de lichtpunten altijd van stroom voorzien worden.

Ik heb op een paar strategische plekken een livingcolor- of livingwhite remote geplaatst om de lampen te bedienen. Grote voordeel is dat je nu met b.v. 1 knop alle verlichting in de woonkamer kunt schakelen. Niet alleen aan - uit maar ook nog het juiste dimniveau en kleur.

Ik merk dat ik voornamelijk de livingcolor remotes gebruik om het licht te bedienen. Een enkele keer pak ik de app om het licht wat te tweaken, b.v. om een andere kleur in te stellen. Ik merk trouwens ook dat ik de kleurinstelling van de hue lampen niet zo vaak gebruik ondanks dat het een prachtig effect geeft. Meestal staan ze gewoon op 'warm' wit ingesteld.

Tot nu toe werkt alles een klein jaar vlekkeloos. De lampen zijn prima te bedienen met de remotes en af en toe te tweaken met de app. en IFTTT. 's avonds gaat het licht automatisch aan als het donker wordt etc. Ik heb een keer een storing gehad met een stekkerschakelaar die niet meer wilde reageren (blauwe lampje knipperde snel...). Dat was op te lossen door hem even van de stroom te halen.

Ik heb de livingcolor remotes wat getweeked zodat ik ze in bestaande inbouw armatuur kan plaatsen. Heb hier ooit een how to van in dit topic geplaatst.
(zie: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/41841904)
Tot nu toe werkt dit perfect en heb ik ongeveer dezelfde functionaliteit als de HUE tap. Als de Tap wat beter beschikbaar is ga ik er wel een halen om uit te proberen, ben wel benieuwd wat ik er in de praktijk mee kan. Ben nog benieuwd naar de levensduur van de batterijen. Het is een beetje bewerkelijk om ze te vervangen omdat ik de schakelaars in de muur ingebouwd heb.

Ik ben tot nu toe een tevreden hue bridge gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:22
spenky schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:22:
Iemand al enig idee wanneer die Hue Tap komt?
Heb je het topic verder ook gelezen, inclusief de mensen die de Tap (in Nederland) gekocht hebben en dat bespreken, weken geleden al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-08 23:24
Zou je ipv een ledstrip uit de friends of hue serie, en die dan gebruiken voor een andere ledstrip, niet beter een hue lamp kunnen opofferen en daar de controller van gebruiken?
Een huelamp is a. goedkoper, en b. RGBW ipv RGB.

Op youtube is een filmpje te zien van een man die dat gedaan heeft en dat werkt. Misschien zijn de kleuren dan ook wel beter dan van de ledstip controller. Uiteraard met de beperking van geen primaire kleuren kunnen weergeven omdat rood en groen niet tot 0 terugregelen. Beetje raar idee misschien om een huelamp te slopen maar als het werkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
Duidelijk verhaal. Denk dat ik ook zo ga aansluiten. Met of zonder verbonden wandschakelaars, nog niet over uit. Vereiste dan idd wel een paar remotes aan de muur, met de smartphone werkt dat toch niet soepel genoeg. De HUE TAP werkt volgens mij zonder batterijen maar met kinetische energie dus batterijen vervangen zal niet nodig zijn. Wel ziet het ding er op de plaatjes wat lomp uit als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het ook zoals Dutchgrover, behalve dat de remotes gewoon ergens liggen ipv ingewerkt :)

Eerst had ik de schakelaars er gewoon laten tussen zitten wat ook perfect werkt zolang ze aanstaan, maar mijn vader zat er constant aan te prutsen, dus heb ze er maar vantussen gehaald :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spenky
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 11:12
Anakha schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 17:15:
[...]

Heb je het topic verder ook gelezen, inclusief de mensen die de Tap (in Nederland) gekocht hebben en dat bespreken, weken geleden al?
Ik heb het topic af en toe gevolgd, en nog even gescand. Maar ik zag het niet staan..
Waar zijn ze dan te koop ?

Frietjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:43

swv

spenky schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 08:51:
[...]

Ik heb het topic af en toe gevolgd, en nog even gescand. Maar ik zag het niet staan..
Waar zijn ze dan te koop ?
Voor zover ik weet alleen in de Apple Store in Haarlem, Amsterdam en binnenkort ook Den Haag.

Als de releasedatum klopt op Amazon UK (http://www.amazon.co.uk/P...fRID=1FJ6NJ0CWG0QG65KNE8M) zouden de Lux en de Tap via officiële partners halverwege augustus verkrijgbaar kunnen zijn. Denk in NL aan bol.com of Coolblue. Maar dat is giswerk. Ik bestel meteen online zodra het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:16
sww89 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:35:
Voor zover ik weet alleen in de Apple Store in Haarlem, Amsterdam en binnenkort ook Den Haag.
Heeft iemand ze onlangs nog de Apple store in Amsterdam of Haarlem gekocht? Ben al twee maal in Amsterdam geweest en afgelopen weekend in Haarlem maar of ze hebben ze niet of ze zijn steeds uitverkocht. Ik heb er nog 3 nodig ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Waarom bel je ze niet even en vraag je of ze jou bellen als ze ze binnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice! Alleen jammer dat ze net die film kiezen :P

[ Voor 33% gewijzigd door Fire69 op 25-07-2014 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
Heeft iemand een uitleg beschikbaar hoe ik een living colors remote koppel met HUE lampen of bridge?? De koppeling met de bridge lijkt te lukken maar daarna moet ik dan elke lamp met de remote koppelen en dan krijg ik alleen het fail geluidje.

[ Voor 41% gewijzigd door Machlah op 25-07-2014 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
jmbosch82 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 17:32:
Heeft iemand een uitleg beschikbaar hoe ik een living colors remote koppel met HUE lampen of bridge?? De koppeling met de bridge lijkt te lukken maar daarna moet ik dan elke lamp met de remote koppelen en dan krijg ik alleen het fail geluidje.
Hier staat precies hoe je dat moet doen!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
funske schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 18:05:
[...]

Hier staat precies hoe je dat moet doen!
Super, bedankt. Ik moest de remote blijkbaar TEGEN de lampen aan houden. Ze zitten in een lamp van metaal dus ik denk dat die de verbinding tegen hield. Nu nog even uitvogelen hoe ik de scenes enz in kan stellen. Is het ook mogelijk om HUE scenes te koppelen aan de scenes op de remote??

EDIT: Ja, dus gewoon de scene instellen met bijvoorbeeld de app op smartphone en de scene knop ingedrukt houden op de living colors remote. Top dit!

Is er een mogelijkheid tot het terug krijgen van mijn scenes? Of in ieder geval de standaard scenes weer in de app te krijgen? Ze zijn nu allemaal weg |:(

[ Voor 21% gewijzigd door Machlah op 25-07-2014 18:27 . Reden: voor me beurt spreken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchgrover
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 14:20
Ik was gisteren toevallig in de apple store in amsterdam en heb een hue tap gescoord. Ik twijfelde wel even want 60 euro is toch een hoop geld maar uiteindelijk heb ik hem toch maar meegenomen. Er lagen er nog zeker twee dus als je nog interesse hebt? wie weet ligt er nog een.....

In eerste instantie lukte het niet goed om de tap te laten vinden. Je moet een van de knoppen 10 sec. ingedrukt houden maar er gebeurde niets. Ik had een stuk of 10 pogingen nodig voordat het lukte. Was inmiddels naast de hue bridge gaan staan maar dat zou volgens mij niet nodig moeten zijn. Ik zat de eerste keer recht onder een hue lamp, die zou het signaal toch door moeten sturen.

Nu werkt het apparaatje redelijk, het indrukken van een knop wordt meteen gesignaleerd en bijgehorende actie uitgevoerd. Alleen knop 2 wordt regelmatig geinterpreteerd als knop 1 (in ongeveer 20% van de gevallen). Als je het instellingenmenu van de hue tap open hebt staan zie je aangegeven welke knop (hij denkt dat...) je ingedrukt hebt.

Voor zover ik kan zien moet je scenes aan een knop koppelen om het licht aan te zetten en moet je individuele lampen aan een knop koppelen om het licht uit te zetten. Knop 1 zet standaard alle lampen uit die je op de hue bridge aangesloten hebt.

De tap is voorzien van een muurplaat die je op de muur kunt plakken of schroeven. De tap zelf kun je er met een bajonet beweging op vastdraaien.

Ik kon het niet nalaten om het apparaat uit elkaar te halen. Je kunt de deksel er vrij makkelijk van afhalen. In de behuizing zit dan het echte schakeldeel. Waneer je de grote knop indrukt, duwen de rubber randjes op de langwerpige 'wip' aan de zijkant van het schakeldeel.
Wanneer je een van de drie kleinere knopjes indrukt wordt ook een van de 4 schakelaartjes aan de bovenkant ingedrukt.

Wanneer je alleen de 'wip' aan de zijkant indrukt wordt een 1 geschakeld. Als je ook een van de drie knopjes aan de bovenzijde indrukt wordt een 2, 3 of 4 geschakeld. Het vierde knopje aan de bovenkant heeft geen invloed (schema: A0=2, AI=3, BI=4, B0=niks).

Het schakelblokje kan ook uit elkaar zo te zien maar daar moet ik nog even moed voor verzamelen. Zal eerst eens op internet zoeken of iemand me al voor is geweest.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1577285/HUE_Tap/Kleiner%20%28400%29/Tap_onderdelen.JPG Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1577285/HUE_Tap/Kleiner%20%28400%29/Tap_schakelblokje_01.JPG
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1577285/HUE_Tap/Kleiner%20%28400%29/Tap_deksel_04.JPG

De knop is ongeveer even groot als een livingcolors/whites remote maar is te groot om in een standaard inbouwdoos te passen. Het wordt dus vrij lastig om hem met wat hobbywerk in te passen in bestaand schakelmateriaal. Het schakeldeel zelfs is trouwens klein genoeg. Ik denk dat philips redelijk eenvoudig een inbouw schakelaar zou moeten kunnen maken met dit schakelblokje. Misschien kan er iemand een 3D print moddelletje van een inbouwschakelaar maken.....

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1577285/HUE_Tap/Kleiner%20%28600%29/Tapvergelijk_01.JPG
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1577285/HUE_Tap/Kleiner%20%28300%29/Tap-inbouwdoos%20%282%29.JPG

Ik heb zelf een paar inbouwschakelaars gemaakt met de livingcolor / white remotes. Ik heb de hue tap er even naastgeplakt ter vergelijking.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1577285/HUE_Tap/Kleiner%20%28400%29/Tap-inbouw_3.2.JPG

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1577285/HUE_Tap/Kleiner%20%28400%29/Tap-inbouw_2.2.JPG

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1577285/HUE_Tap/Kleiner%20%28400%29/Tap-inbouw_02.JPG

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1577285/HUE_Tap/Kleiner%20%28400%29/Tap-inbouw_4.2.JPG

Meer fotos staan op dropbox
Handleiding inbouwschakelaars knutselen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:22
Ik blijf onder de indruk van hoe mooi je die inbouwschakelaars hebt gemaakt, Dutchgrover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-10 12:54
Iemand ervaring met de hue + ambilight koppeling binnen het tv menu van de laatste generatie Philips tv's. Heb voor het werk een 42pfk6549/12 hangen en een hue bridge met 3 lampen. Als ik de app (ambilight+hue) gebruik op mijn ios device werkt het allemaal perfect en meteen. Maar deze mogelijkheid bevind zich ook in het tv menu zelf. Tv vind de bridge en lijkt ook de lampen te zien maar er reageert er maar één. Wat ik ook probeer de tv weigert de andere lampen te besturen lijkt het. Heb geprobeerd de bridge opnieuw te laten vinden, resetten etc. Iemand het zelfde probleem of een oplossing?

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods Pro 3| Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 15:06

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Heb ook 3 van die wereld lampen...

Ik zoek een rpi hack...
Zodat ik de lampen via mijn rpi kan bedienen..

Of nog mooier, een manier om een schakeling om te zetten naar een Http code.
dus in de trend van:
http// ip bridge lamp 1 aan
http// ip bridge lamp 1 uit

Als dat me lukt word ik een pro.... [ in mijn wereldje dan hahaha ]

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jambon
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-10 10:34
Pusherman_ schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 09:57:
Even serieus gasten, al dat opgeschep over hoe mooi de spots in de tuin staan en hoe mooi de kleuren van de hue's overeenkomen met de ambilight tv's...

Dat is natuurlijk allemaal niets waard zonder mooie foto's er bij ;)
Pusherman_ schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 10:52:
als ik m'n ledstrip binnen heb en aangesloten heb, zal ik ook eens foto's maken :)
Heb je de ledstrips al aan de praat gekregen?
Ik ben nog steeds benieuwd naar de fotos / video van de tuinspots, :P
ik zoek naar een goed excuus om hue ook buiten te gebruiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
lubbertkramer schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 10:02:
[...]

Sluit ik bij aan, kom in dit topic om ervaringen te lezen over de Hue voor ik zelf over ga tot aanschaf maar wat mooie plaatjes ontbreken dan hier naast alle uitleg tekstueel :O
Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen om het effect fatsoenlijk op de foto te krijgen :)
Over tuinspots, ben benieuwd hoe men dat doet. Heb nog geen tuinverlichting, maar wil als ik die ga aanleggen wel Hue gebruiken als dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
Super Dutchgrover hoe je die inbouwschakelaars hebt gemaakt. Jammer dat ze nog niet een standaard inbouw contactdoosje hebben gemaakt. Vind de TAP eigenlijk de moeite niet als ik het zo zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

^^ Dutchgrover's creaties zijn zoveel beter dan de Hue tap. Helaas, maar voorlopig geen Tap voor mij.
Mag hopen dat Philips wel meer producten op kort termijn gaat uitbrengen. Het is allemaal nog best karig.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wali
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-05-2023
Even een vraagje over de Hue ledstrip. Ik heb deze onder een kastje gemonteerd en de kabel moet eigenlijk meteen door een muur. Een gat voor de stekker is wel erg groot. Kan ik de kabel gewoon doorknippen en aan de andere kant gewoon weer aaneen zetten? Ik denk dat het wel kan maar wellicht heeft iemand hier al ervaring mee? Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Wali schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 23:19:
Even een vraagje over de Hue ledstrip. Ik heb deze onder een kastje gemonteerd en de kabel moet eigenlijk meteen door een muur. Een gat voor de stekker is wel erg groot. Kan ik de kabel gewoon doorknippen en aan de andere kant gewoon weer aaneen zetten? Ik denk dat het wel kan maar wellicht heeft iemand hier al ervaring mee? Dank alvast!
Het laatste stukje is gewoon een stroomdraad, dus doorknippen en weer aan elkaar zetten, de afzonderlijke draden aan elkaar draaien en afzonderlijk aftapen en daarna nog tape over het geheel moet gewoon kunnen.
jambon schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:34:
[...]

[...]

Heb je de ledstrips al aan de praat gekregen?
Helaas nog geen tijd/zin gehad om er verder mee te gaan prutsen. Denk toch dat die RGB amplifier verkeerde type is. Wanneer ik meer heb getest, laat ik het weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Pusherman_ schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 12:17:
[...]

Het laatste stukje is gewoon een stroomdraad, dus doorknippen en weer aan elkaar zetten, de afzonderlijke draden aan elkaar draaien en afzonderlijk aftapen en daarna nog tape over het geheel moet gewoon kunnen.
Is dat zo? Want zoals ik het nu zie is het: stekker/adapter > lange kabel > strip. Als ik vervolgens niks van verdikking/verandering in die kabel zie, ga ik er dus vanuit dat die kabel al gewoon de rgb kabel is, en dat de logica in de adapter zit. Doorknippen is dus hetzelfde als een rgb-strip verlengen zeg maar, alle kabeltjes weer aan elkaar zetten dus. Denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-10 10:47
De kabel die aan de strip zelf vast zit is inderdaad de RGB kabel. Die kun je natuurlijk ook doorknippen, maar dan moet je vier dunne draadjes gaan doorverbinden en solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
UltraSub schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 13:38:
[...]

Is dat zo? Want zoals ik het nu zie is het: stekker/adapter > lange kabel > strip. Als ik vervolgens niks van verdikking/verandering in die kabel zie, ga ik er dus vanuit dat die kabel al gewoon de rgb kabel is, en dat de logica in de adapter zit. Doorknippen is dus hetzelfde als een rgb-strip verlengen zeg maar, alle kabeltjes weer aan elkaar zetten dus. Denk ik dan.
Ik dacht dat het stukje van de adapter(rechts op foto) naar de controller(onder op foto) gewoon stroomdraad is.

Afbeeldingslocatie: http://technabob.com/blog/wp-content/uploads/2013/08/hue_lightstrips_1.jpg

Dus: [stekker/adapter]->stroomdraad->[rgb controller]->rgb draad->[ledstrip]

zoals hier uit op verschillende manieren uitgetekend:

http://www.goforled.nl/LED/LEDstripAansluitSchema

of is het bij de Hue ledstrips anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Ter info: De Tap is nu ook in de online Apple store te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Inderdaad, ook net 10 minuten geleden de bestelling geplaatst. Levering morgen. Eindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Ik hoop dat er iemand iets moois kan maken wat we zelf kunnen uitprinten in 3D (zoals bijvoorbeeld Dutchgrover heeft gemaakt) waardoor het past in een standaard inbouwdoos.
In Arnhem hebben we nu zelf een winkel waar je een 3D kunt laten printen :)

[ Voor 18% gewijzigd door robertwebbe op 31-07-2014 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:43
Of gewoon een los Enocean frame regelen :X
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Qp1LvTGwbhw#t=30]

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adekka
ice-T106 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:13:
[video]
Ziet er goed uit! Ik ga ervan uit dat het werk natuurlijk :) Waar heb je het framepje gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Goeie vraag, ik ben gaan spitten, maar ik kom nergens losse inbouwframes voor deze modules tegen. Alleen in combinatie met een zender, en dan wordt het al heel snel duurder dan de losse Tap. Om dan nog 100 euro daar weer bovenop te betalen voor een inbouwframe?

Iemand wel iets gevonden?

http://www.peha.de/cms/fr...&ProductsPage=48&keyword=

http://www.enocean-allian...Blistview%5D=1&no_cache=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
En het grappige is dan ook nog dat je dan 4 schakelaars hebt. Op de tab zitten drie knoppen maar inwendig wel 4 schakelaars?!?!?
Zou je dan de 4e niet gebruikte schakelaar ook ergens voor kunnen gebruiken en zo ja hoe?
[video]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:43

Sabbi

je denkt aan mij.

De behuizing van de Tap is de vierde knop. Als je goed kijkt zie je 1 stipje op de behuizing, en op de knoppen 2,3 en 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

[video]
Wow, dat ziet er goed uit. Het lijkt wel of Philips het binnenwerk bij EnOcean heeft gekocht als OEM artikel. Kan iemand dit bevestigen? En als dat het geval is, zou je dan ook de EnOcean schakelaars kunnen kopen? Ze zijn in ieder geval goedkoper dan de Philips schakelaars. Of zou er in de Philips versie extra code zijn toegevoegd voor Hue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Als ik zo naar de Enocean specs kijk werken die op een andere frequentie en met een niet-Zigbee protocol.

Maar grote kans dat ze uit dezelfde fabriek rollen.

En waar zie je dat de EnOcean schakelaars goedkoper zijn? Ik zie vooral prijzen van rond de 80-100 euro.

Update:

Ik heb de Hue Tap schakelaars binnen, en de eerste reactie was: "goh, die zijn klein!"

Op één of andere manier had ik in mijn hoofd dat ze een stuk groter dan dit zouden zijn... Niet erg, maar onverwacht ;)

[ Voor 29% gewijzigd door arnoud_h op 01-08-2014 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wacht tot ze een update uitbrengen waarbij je een knop kan koppelen aan een scene en die knop dan kan gebruiken om de scene aan EN uit te zetten.
Anders zijn die Taps maar nutteloos vind ik... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adekka
Fire69 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 15:09:
Ik wacht tot ze een update uitbrengen waarbij je een knop kan koppelen aan een scene en die knop dan kan gebruiken om de scene aan EN uit te zetten.
Mee eens. Zou fijn zijn als Hue slim genoeg is om te herkennen dat een scene aan staat, zodat je de scene met dezelfde knop kan uitzetten. Vergroot gelijk ook het aantal scenes dat je kan bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-10 10:43

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

In mijn nieuwe appartement wil ik graag Hue-lampen gebruiken. Omdat ik ze nog nooit in een echte situatie gezien heb, heb ik een aantal vragen. Hopelijk kunnen jullie me hiermee helpen :)

[list]
• Zouden 3 Hue's in een plafondlamp voldoende licht geven voor een woon-/werkruimte van 4×5 m? Helaas kan de lamp niet precies in het midden hangen, dus eigenlijk moet 'ie een (virtueel) groter oppervlakte belichten (ik schat zo'n 4×7 m).
• In mijn slaapkamer van 2×3 m zou ik de lamp graag als wake-up light gebruiken. Zouden 2 Hue's in een vergelijkbare plafondlamp hiervoor sterk genoeg zijn? Eerder heb ik een echte wake-up light gehad en daar raakte ik vrij snel aan gewend, dus het moet niet te weinig licht zijn voor mij :P

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Het is altijd moeilijk te zeggen wat "voldoende" licht is. De hue's zijn 9 watt en geven daarbij ongeveer evenveel licht als een een gloeilamp van 60 watt of een spaarlamp van 12 watt. 3 lampen zou dus voldoende moeten zijn om de kamer te verlichten.

Ik gebruik op mijn slaapkamer ook twee hue's als wake-up light en dat bevalt mij prima. Ik wordt echter al vrij snel wakker van het licht, dus ook dat is moeilijk te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-10 10:43

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Thanks! Ik ga het gewoon maar op deze manier proberen. Als het te weinig lampen zijn kan ik altijd nog meer lampen toevoegen.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Wat een gedoe trouwens om zo'n Tap te koppelen. Ben er uiteindelijk een kwartier mee zoet geweest voordat ze beide eindelijk werden herkend door de app....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

[video]
lololol, nu nog ergens goedkoop zo'n frame scoren en ik koop per direct een Hue Tap!

Edit:
Ik zie dat EnOcean onderdelen Jung frames zijn
De Hue Tap module gebruikt gewoon Jung onderdelen:

Afbeeldingslocatie: http://downloads.jung.de/catalogue/images/400x400_png/JUNG_ENOA42F.png

http://www.jung.de/nl/online-catalogus/63918078/

Even een snelle zoektocht:
2 wipschakelaars: 4,13 Euro
1 afdekraam: 1,63 Euro
1 EnOcean frame: Prijs volgt snel, meerdere offertes opgevraagd

Edit:
@hieronder: dat zijn alleen de complete sets. Het frame is ook los te bestellen - maar vaak buiten de webshops om.

[ Voor 58% gewijzigd door Fietsbel op 02-08-2014 10:49 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Zie hier voor EnOcean producten: http://www.doproshop.nl/domotica/enocean

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Laatst online: 17-09 10:58
Voor Busch-Jaeger hebben ze voor een aantal series ook iets vergelijkbaars:
http://www.enocean-allian...mokon_easysens-bj-switch/

Zou mooi zijn als dit soort inbouwframes los verkrijgbaar zouden zijn/worden.
Echter blijft het inbouwen van een Living Colors remote wel goedkoper.
Een losse remote is 25 Euro maar alleen al de Hue Tap is 60 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adekka
hondapower schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 10:59:
Voor Busch-Jaeger hebben ze voor een aantal series ook iets vergelijkbaars:
http://www.enocean-allian...mokon_easysens-bj-switch/
Ik vraag me af of deze modellen ook het klik-systeem van de Tap aankunnen vanwege het harde indrukken van de knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
Als zo'n Enocean klik-systeem hetzelfde is als de Tap, dan zou het geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Fietsbel schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 22:41:
[...]

lololol, nu nog ergens goedkoop zo'n frame scoren en ik koop per direct een Hue Tap!

Edit:
Ik zie dat EnOcean onderdelen Jung frames zijn.
De Hue Tap module gebruikt gewoon Jung onderdelen:

Even een snelle zoektocht:
2 wipschakelaars: 4,13 Euro
1 afdekraam: 1,63 Euro
1 EnOcean frame: Prijs volgt snel, meerdere offertes opgevraagd
Heb je al een offerte gehad? Ben benieuwd.
Kun je dat als particulier dan ergens bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 21:30

ratz

Gadgetgeek

Fire69 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 15:09:
Sommige third party apps kunnen al meer dan de standaard Philips Hue app met de Hue Tap. Zo kan iConnectHue meerdere acties aan 1 hue tap knop verbinden: zoals activeer alle lampen achterin de woonkamer, dim de lampen in de keuken naar een lager niveau en schakel de lampen in de gang uit.
Groot voordeel van iConnectHue is dat de app groep-georienteerd (groeperen van alle lampen per locatie en dan per locatie een x aantal preset scenes definieren) is en niet scene georienteerd is zoals de Philips app.

Moet m'n Tap zelf nog binnenkrijgen, dus heb er zelf nog niet mee kunnen spelen.

(Bron: http://iconnecthue.com/?p=118)

Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe werkt een app op je phone of tablet (in dit geval jammer genoeg enkel iPhone/iPad) samen met die Tap?

Je drukt op een toets op de Tap en dan? Die app regelt het dan? Ik snap het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Nee, je kunt in de app aan een knop een scene hangen. Dit wordt op de Tap opgeslagen. De tap stuurt bij het drukken van de knop het commando aan de hub om de lampen te schakelen.

Zijn er trouwens meer mensen waarbij de "2" knop heel lastig werkt? Bij mij moet ik de knop heel precies in 1 van de hoeken raken om te laten reageren, terwijl de andere drie prima werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 21:30

ratz

Gadgetgeek

Fire69 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:08:
Hoe werkt een app op je phone of tablet (in dit geval jammer genoeg enkel iPhone/iPad) samen met die Tap?

Je drukt op een toets op de Tap en dan? Die app regelt het dan? Ik snap het niet :)
iConnectHue is voor zover ik weet alleen beschikbaar op iOS.
iConnectHue slaat de groepen en scenes op de Philips Hue bridge op, dus je app op de telefoon doet waarschijnlijk niets met de Tap zelf en hoeft dus ook niet aan te staan. Instellen iOS <--> Hue Bridge <--> Hue Tap

Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het zo werkt hoop ik dat er snel een Android-versie komt. Dan ga ik toch maar eens verder kijken naar die Tap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Gisteren twee Tap's binnen gekregen, besteld in de Apple Online Store. Klein van formaat (ook ik dacht dat ie groter was). Koppelen was geen probleem. Knop 10-12 sec. ingedrukt houden, loslaten en PLOP hij verschijnt in de Hue app. Bij de tweede Tap was een tweede poging nodig. Ik heb dus geen echte problemen ervaren met het koppelen, zoals sommigen van jullie dat wel ervaarden. Daar moet ik wel bij zeggen dat de afstand tot de Bridge een kleine ±30cm was.

Wat ik vooral handig vind is dat de Tap direct communiceert met de Bridge. Ik heb er namelijk nog wel eens last van dat de Bridge geen verbinding heeft met het internet/netwerk en dan kan ik de lampen niet bedienen, dus iOS <--> Router <--> Bridge. Voor de werking van de Tap is geen netwerkverbinding vereist. Tenzij je nieuwe scene's aan de Tap wilt toevoegen natuurlijk ;)

@ arnoud_h: Beide Tap's registreren de knop die ik indruk op de juiste manier. Wat ik wel merk is dat ik elke knop goed moet indrukken, maar dat zal er wel mee te maken hebben dat ik anders niet genoeg energie opwek ofzo.

Mijn wensen: Meerdere scene's aan een knop kunnen toewijzen, evenals de mogelijkheid dat een knop als (scene) AAN/UIT schakelaar kan dienen. Verder zou ik ook een timer of wekker willen toe kunnen voegen aan een scene. Ik weet dat dat in de Hue app vroeger wel het geval was, en de oplossing die er nu is is voor de app een goede toevoeging, maar voor de Tap is de huidige oplossing omslachtig want nu moet ik alsnog mijn iPhone erbij pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Ik heb sinds vrijdag 4 Taps in huis en ook bij mij was het koppelen geen probleem. In mijn geval koppelde ik op enkele meters van de hub en dat ging vlekkeloos. Mij valt vooral op dat de reactiesnelheid hoog is, ik heb de knop nog niet losgeslaten of de scene is op alle lampen geactiveerd.

@sww89: Je hoort tijdens het indrukken een "klik", alleen dan wordt er blijkbaar voldoende energie opgewekt. Je moet er even aan denken maar het went snel.

Mijn wensen: Middels de zelfde knop een scena activeren en deactiveren en een inbouwversie. Ik heb deze wensen ook bij het Hue team neergelegd.

[ Voor 4% gewijzigd door Timmy op 06-08-2014 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.slashgear.com/...s-go-old-school-02339592/
Slightly confusing at first, the three sub-buttons depress to an initial level but that’s not enough to actually activate them, and you need to keep pushing until the whole front presses.
Hm, dus voor de mensen die hun Tap gedemonteerd hebben, je kan niet zomaar die 4 knoppen apart gebruiken omdat er anders geen energie gecreëerd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
Bij Ars hebben ze de Hue Tap ook uit elkaar gehaald:
http://arstechnica.com/ga...-battery-less-controller/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adekka
En daar wordt ook bevestigd dat het om een EnOcean gaat:
On disassembly, we found that the core component of the Tap is an EnOcean PTM 215Z rolling-code switch module,

[ Voor 4% gewijzigd door Adekka op 06-08-2014 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JsB
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

JsB

Fire69 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 13:29:
http://www.slashgear.com/...s-go-old-school-02339592/

[...]

Hm, dus voor de mensen die hun Tap gedemonteerd hebben, je kan niet zomaar die 4 knoppen apart gebruiken omdat er anders geen energie gecreëerd wordt?
Ik heb de hue tap ook uit elkaar gehaald en je moet inderdaad zowel de buitenste lange knoppen indrukken met de kleine knopjes. De lange knoppen produceren de energie terwijl de kleine knopjes de verschillende opdrachten verzenden. Als je kijkt naar EnOcean-schakelmateriaal, dan zie je dat de wipschakelaars een drukpunt hebben voor zowel een klein knopje als een buitenste lange knop. De gebruikte EnOcean-module lijkt gezien het typenummer een speciale ZigBee Light Link variant van de EnOcean PTM 215 te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adekka
Next step is een zoektocht naar frames om de Hue als een wandschakelaar eruit te laten zien. Mijn zoektocht heeft alleen geleid tot frames inclusief de draadloze zender. Iemand anders wel succes gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundtrack
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-04-2024
Vraagje ik heb thuis een gloeilampdimmer aan de muur zou ik mijn standaard gloeilampen kunenn vervangen voor Hue gloeilampen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Er zijn geen gloeilampen van Hue :X

Maar de ledlampen werken niet met een dimmer. De dimmer moet er tussenuit en het dimmen moet je via de app regelen. Het licht van Hue is echt fantastisch, dus ik zou het wel doen als ik jou was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundtrack
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-04-2024
My fault ik bedoel inderdaad ledlampen van hue :'(

In ieder geval dank voor je reactie en ik ga het ook nog doen ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
sww89 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 10:02:

@ arnoud_h: Beide Tap's registreren de knop die ik indruk op de juiste manier. Wat ik wel merk is dat ik elke knop goed moet indrukken, maar dat zal er wel mee te maken hebben dat ik anders niet genoeg energie opwek ofzo.
Achteraf bleek dat 1 van de knoppen op 1 van mijn Tap's defect was en heel moeilijk registreerde. Dat maakt het vrij lastig (understatement) om de koppeling te doen door die knop in te drukken ;)

Gelukkig deden ze bij Apple niet moeilijk om omruiling. De nieuwe Tap is onderweg. Leuk detail: de oude mag de kliko in, hoeft niet terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-10 11:01
arnoud_h schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 12:13:
[...]

Achteraf bleek dat 1 van de knoppen op 1 van mijn Tap's defect was en heel moeilijk registreerde. Dat maakt het vrij lastig (understatement) om de koppeling te doen door die knop in te drukken ;)

Gelukkig deden ze bij Apple niet moeilijk om omruiling. De nieuwe Tap is onderweg. Leuk detail: de oude mag de kliko in, hoeft niet terug...
Kliko in is zonde! Misschien zelf proberen die knop te fixen? Mocht je daar geen zin in hebben hou ik me wel aanbevolen voor de defecte Tap O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Mooi opgelost zo toch :) Veel plezier met de Tap's!

[ Voor 3% gewijzigd door swv op 08-08-2014 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Virtual Reality schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 12:53:
[...]

Kliko in is zonde! Misschien zelf proberen die knop te fixen? Mocht je daar geen zin in hebben hou ik me wel aanbevolen voor de defecte Tap O-)
Je denkt toch niet dat zoiets een kliko in verdwijnt? 8)7

Als we de nieuwe hebben gaan we deze eens openmaken om te kijken waarom het mis gaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adekka
Ik ben al een tijdje op zoek naar een zll motion sensor. Nu heb ik een mi casa verde oplossing maar wil er graag vanaf.

Sylvana blijkt er een te hebben (http://www.zigbee.org/Des...tID=742&Ctrl=ViewProducts), maar kan m nergens online vinden. Iemand anders wel succes met een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
Adekka schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 09:40:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een zll motion sensor. Nu heb ik een mi casa verde oplossing maar wil er graag vanaf.

Sylvana blijkt er een te hebben (http://www.zigbee.org/Des...tID=742&Ctrl=ViewProducts), maar kan m nergens online vinden. Iemand anders wel succes met een andere?
Zou je hier mee een HUE lamp kunnen aan sturen? Lijkt mij ook wel interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adekka
Het is een light link gecertificeerd product dus vanuit het protocol gezien moet het werken. Ik weet alleen niet hoe het werkt icm de hue hub/software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Zolang Philips hem niet ondersteund in Hue zul je er, lijkt me, niets mee kunnen beginnen.
En die Osram Sylvana IQ Motion Sensor lijkt inderdaad niet in productie gekomen te zijn. Hij is vorige jaar al gecertificeerd en er is geen spoor van te vinden met Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Neem......,

www.domoticz.com

En je kunt alles met je rpi icm een rfxcom doen... voor alles bij elkaar een €150.....
Kun je de hue tab enz enz weglaten, en er een gewone schakelaar van kaku oid tussen zetten.
een pir.of wat je ook maar wilt...

En psssss _/-\o_ _/-\o_

Het werkt!!!! :z :z :z :z

[ Voor 14% gewijzigd door Dylantje2 op 10-08-2014 14:56 ]

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adekka
Klopt, maar dan zit je weer met meer apparaten en knutselwerk. Ik hou het graag 'simpel'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Adekka schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 17:39:
Klopt, maar dan zit je weer met meer apparaten en knutselwerk. Ik hou het graag 'simpel'.
En dan zit je op tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adekka
:) touche.

Ik heb te veel gespeeld waardoor ik nu liever kies voor betrouwbaarheid rondom verlichting :)
Pagina: 1 ... 31 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.