[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.172 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvandeven
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-08-2022
Weet iemand nog een goede plek om living white pluggen te kopen?
Vraag me ook af of philips met een friends of hue versie gaat komen of iets in dezelfde trant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:31

CyBeRSPiN

sinds 2001

Laatst ook naar gezocht, volgens mij is op Amazon.de nog wat te vinden, bij NL shops is de voorraad op lijkt het..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvandeven
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-08-2022
Kan ik mooi mijn aanrecht verlichting schakelen. Zou fijn zijn als ze ook gewoon een inline versie zouden maken die je tussen een kabel kon schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundtrack
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-04-2024
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 01:13:
Er zijn geen gloeilampen van Hue :X

Maar de ledlampen werken niet met een dimmer. De dimmer moet er tussenuit en het dimmen moet je via de app regelen. Het licht van Hue is echt fantastisch, dus ik zou het wel doen als ik jou was ;)
Already done it :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adekka schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 08:50:
Next step is een zoektocht naar frames om de Hue als een wandschakelaar eruit te laten zien. Mijn zoektocht heeft alleen geleid tot frames inclusief de draadloze zender. Iemand anders wel succes gehad?
Op de Enocean website is alle info over het "originele binnenwerk" van de Philips Tap te vinden (zie: http://www.enocean.com/de/enocean_module/ptm-250/). In de "operatinginstructions_ptm250" staat dat het binnenwerk past in:
  • Berker: S1, B1, B3, B7Glas
  • Gira: Standard55, E2, Event, Spirit
  • Jung: A500, APlus
  • Merten: M-Smart, M-Arc M-Plan
In de PDF "EnOcean_Schalteruebersicht_ptm250" staan mooie plaatjes van de bovenstaande oplossingen, echter wel met 1 (in plaats van 2) "WipSchalters".
Ik heb zelf nog niets geprobeerd (begin net met Hues), maar ben benieuwd indien iemand al meer ervaring met inbouw heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb sinds gisteren ook een Hue Starterpack en ben er nu al weg van :) Werkt erg fijn.
Wel zoek ik iets (een app denk ik) die het volgende kan : Ik wil dat als ik s'avonds thuis kom en bijvoorbeeld het later is dan 22:00 de lampen in de woonkamer automatisch aangaan. En als ik wegga dat ze weer aangaan. Nu zit er geofencing in de Hue app op Android, maar echt lekker werkt het niet... als ik binnen zit krijg ik telkens "De lampen zijn uitgeschakeld" enzo. Is dit goed te doen met bijvoorbeeld tasker?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-10 14:01
Dan moet je even spelen met de geofence-zone instellingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:11

OMX2000

By any means necessary...

Dylantje2 schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 14:52:
Neem......,

www.domoticz.com

En je kunt alles met je rpi icm een rfxcom doen... voor alles bij elkaar een €150.....
Kun je de hue tab enz enz weglaten, en er een gewone schakelaar van kaku oid tussen zetten.
een pir.of wat je ook maar wilt...

En psssss _/-\o_ _/-\o_

Het werkt!!!! :z :z :z :z
En is er al Philips Hue ondersteuning via de Hue module api? Gisteren domiticz geinstalleerd voor uitlezen slimme meter, ben nu matig enthousiast. De interface is nogal olf skool, maar het werkt. Kon alleen geen Hue support vinden :(

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
la_fusion schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:00:
Dan moet je even spelen met de geofence-zone instellingen :)
Ja daar kan ik dus niets mee... als ik daar heen ga en kies voor het aankomen krijg ik een kaartje met waar ik nu ben en welke scene hij aan moet doen. Idem bij weggaan. Kan verder niks instellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
En bij instellingen -> mijn app -> geofencing-zone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
la_fusion schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:06:
En bij instellingen -> mijn app -> geofencing-zone?
Heb hem daar nu maar even op large gezet, kijken wat er gebeurt :P
Zelfde probleem... tel ligt al een uur op m'n bureau en krijg opeens "Light turned off"... geen andere app die dit kan? Kan Tasker dit?

[ Voor 22% gewijzigd door DennusB op 12-08-2014 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:26
Langzaam aan ben ik alle lampen in huis aan het vervangen door Hue. Lampen 21, 22 en 23 zijn net ontvangen. Nu het nieuwe armatuur nog ;)

Versie 1.5 van de Hue app is trouwens ook voor iOS en Android beschikbaar. Goed om te zien dat beide versies nu dezelfde functionaliteit bieden en steeds gebruiksvriendelijker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
DennusB schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:21:
[...]

Heb hem daar nu maar even op large gezet, kijken wat er gebeurt :P
Zelfde probleem... tel ligt al een uur op m'n bureau en krijg opeens "Light turned off"... geen andere app die dit kan? Kan Tasker dit?
Heb je ook geofencing aan en uitgezet? Dat kreeg ik destijds als advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ga ik ff proberen zo.
Klopt het trouwens dat scenes en zo niet gesynct worden tussen devices (Android & iOS hier) ?
Edit : Blijkbaar moet ik dan op beide devices scene sharing aanzetten 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door DennusB op 12-08-2014 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Hebben meer mensen er last van dat als je scenes tussen IOS en Android shared, de kleuren niet 100% overeenkomen tussen de verschillende platformen? De scenes die ik onder IOS aanmaak zijn verzadigder als ik ze op Android activeer, en kleuren verschuiven...

En ik heb soms ineens 3 pagina's met spook-scenes die ik dan weer stuk voor stuk moet gaan verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adekka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-06 17:01
Jawel, de Lux is via de applestore te bestellen.. Levertijd wel 2-3 maanden. Beetje een bummer moet ik zeggen. Maar voor mooi spul is wachten de moeite waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Adekka schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 08:29:
Jawel, de Lux is via de applestore te bestellen.. Levertijd wel 2-3 maanden. Beetje een bummer moet ik zeggen. Maar voor mooi spul is wachten de moeite waard :)
Mooi prijsje ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:48
Timmy schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:09:
Lampen 21, 22 en 23 zijn net ontvangen. Nu het nieuwe armatuur nog ;)
heeft u zoveel kortingsbonnen? -O-

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrenzo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-05-2024

rrenzo

arnoud_h schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 22:36:
Hebben meer mensen er last van dat als je scenes tussen IOS en Android shared, de kleuren niet 100% overeenkomen tussen de verschillende platformen? De scenes die ik onder IOS aanmaak zijn verzadigder als ik ze op Android activeer, en kleuren verschuiven...

En ik heb soms ineens 3 pagina's met spook-scenes die ik dan weer stuk voor stuk moet gaan verwijderen.
Jep.
Er lijkt een bug te zijn in de Android app.
Ik heb een pikzwarte foto gebruikt om de lampen selectief uit te schakelen.
Als ik op de Apple deze scene gebruik, dan gaan lampen 1 t/m 4 op zwart.
Ik weet het; ik had elke foto kunnen gebruiken en de intensiteit helemaal naar links kunnen schuiven; maar dit was wel zo duidelijk in het scene overzichtje (zwart).
Als ik deze shared scene open op de Android; wordt 1 lamp opeens licht oranje. Geen idee waar hij deze kleur vandaan tovert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xprezzi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 08:08
Ik merk met de laatste update (v1.5, iOS), dat de kleuren niet overeenkomen met een oorspronkelijke scène.

Voorbeeld: Ik heb twee lampen op de slaapkamer gelinkt. Als ik de scène 'Slaapkamer' kies, dan gaan beide lampen aan in een warm-witte kleur. Als ik nu één of beide lampen dim, dan worden ze tijdens het dimmen allebei oranje.

Ik heb het net ook getest met twee lampen in de woonkamer (zijn ook beide gelinkt zodat ze dezelfde kleur en lichtsterkte hebben) en daar gebeurt hetzelfde.

Die oranje kleur blijft hij behouden, totdat je de scène weer inschakelt: dan wordt de kleur weer normaal.

Op Facebook zie ik dat meerdere mensen hier last van hebben. Hebben er ook hier mensen last van?

[ Voor 8% gewijzigd door Xprezzi op 13-08-2014 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prijs valt goed mee, ik dacht gelezen te hebben dat ze 40€/stuk gingen worden. :)

Vervelend, ik ging nog Livingwhites bijkopen, 50€ voor 2 + een AB.
Nu weet ik niet wat te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/54udnc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
Fire69 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:09:
[...]
Vervelend, ik ging nog Livingwhites bijkopen, 50€ voor 2 + een AB.
Nu weet ik niet wat te doen :P
De Lux kun je straks altijd nog kopen, de LW's niet meer.
Daarnaast kun je met de LW ook andere niet-E27 lampen dimmen.

Ik heb een tijd geleden ook nog maar 4 van die LW dimmers gekocht just in case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen of deze ook werken met Hue?
http://www.lamp123.nl/web...ziXMBv3a68iWzsaAsNm8P8HAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-10 21:14

404error

Page Not Found

Gaat niet lukken, moet Smartlink zijn

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

-

[ Voor 100% gewijzigd door CyBeRSPiN op 13-08-2014 20:35 . Reden: Laatste reactie niet gezien, vraag reeds beantwoord O-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hondapower schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:51:
[...]

De Lux kun je straks altijd nog kopen, de LW's niet meer.
Daarnaast kun je met de LW ook andere niet-E27 lampen dimmen.

Ik heb een tijd geleden ook nog maar 4 van die LW dimmers gekocht just in case.
Ik bedoel de LW-spaarlampen :)

• tuxken
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:47
Ik verhuis volgende week naar een nieuw appartement en ga voor de verlichting de HUE lampen installeren.
Ik twijfel enkel nog voor de aankoop van mijn nieuw televisietoestel.

Iemand ervaring met de nieuwe 2014 philips ambilight TV toestellen met ingebouwde HUE ondersteuning ?
Hebben de HUE lampen nu een snellere reactietijd in combinatie met deze 2014 toestellen ?

• hondapower
Fire69 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 23:31:
[...]

Ik bedoel de LW-spaarlampen :)
Ik was al aan het twijfelen wat je bedoelde. De LW hebben maar een brandduur van 6000 uur geloof ik. Die van de Lux zal veel meer zijn.

• hondapower
De Lux is nu ook als pre-order bij Amazon voor GBP 24,95.
http://www.amazon.co.uk/P...r=8-1&keywords=B00L62JU3O

Verschijningsdatum 3 september.

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 15:06

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

OMX2000 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:58:
[...]

En is er al Philips Hue ondersteuning via de Hue module api? Gisteren domiticz geinstalleerd voor uitlezen slimme meter, ben nu matig enthousiast. De interface is nogal olf skool, maar het werkt. Kon alleen geen Hue support vinden :(
http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=1847

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:17
Hm, ik heb nu sinds een paar dagen dat ik niet meer naar mijn bridge kan connecten.
Voorheen nooit problemen, maar nu blijft het 3e lampje knipperen.
op meethue.com vindt hij mijn bridge wel, maar als ik op de grote knop drukt, connect hij niet..

Factory reset, en alle andere soorten van resets die je kunt bedenken heb ik al uitgevoerd.
Heb rondgezocht op internet en in dit topic, maar nog geen duidelijke oplossing kunnen vinden.

Heeft iemand tips? Want ik snap het niet meer :'(

Ik heb een sitecom WL-303 router en firewall staat uit.
HUE app is geüpdatet naar de laatse versie.

[ Voor 8% gewijzigd door keanu_ op 14-08-2014 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-08 23:24
hondapower schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:21:
[...]

De Lux is nu ook als pre-order bij Amazon voor GBP 24,95.
http://www.amazon.co.uk/P...r=8-1&keywords=B00L62JU3O

Verschijningsdatum 3 september.
Ik dacht eigenlijk dat de kleurtemperatuur van deze lampen instelbaar zou zijn. Dus niet de kleur maar de witbalans. Maar lees ik nergens op Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:26
De Lux heeft warm wit (2700 K) als kleur. Veranderen is niet mogelijk, alleen dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:58

B2

wa' seggie?

Gisteren dagje Amsterdam, dus ook maar een Tap opgepikt in de Apple Store. Leuk speelgoed :) Nog eens even kijken wat er allemaal mogelijk is, met de iConnectHue app schijn je meer te kunnen als het in zones verdelen van taps en hue's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-10 21:35
olf school ? wat is dat ? Ik vind de interface prima ! smaak is smaak, en jouw smaak is zeker niet mijn smaak, en blijkbaar mijn smaak is jouw smaak niet, en zo kunnen we wel uren doorgaan

Koop een router/switch, en klaag bij de maker over zijn user-interface... BAD LUCK!

[ Voor 6% gewijzigd door gizmocuz op 16-08-2014 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
F*ck... ik dacht dat je die reset-knop langer moest ingedrukt houden als je een factory-reset wil doen :'(
Ik wou de bridge gewoon even soft-resetten omdat ik geen ip meer kreeg, nu ben ik dus mijn ganse config kwijt :(

[ Voor 3% gewijzigd door Fire69 op 17-08-2014 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
  • Laatst online: 18-09 14:52

BKJ

Heeft de HUE nu eigenlijk al de mogelijkheid om terug te gaan naar de vorige staat in plaats van het felle witte licht nadat de stroom er af is geweest? Dit was bij de introductie zo en sindsdien liggen ze in de kast maar kan zo 123 niks vinden of deze 'issue' gefixed is...

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Nee.. Want wat als de vorige staat "uit" was, en je wilt het licht met de hand aanzetten omdat je de app niet bij de hand hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adekka
Via everyhue ben ik op de Osram ZLL family gestuit (http://www.osram.com/osra...ghtify-products/index.jsp) Ik zie dat Osram in 1x een breder assortiment neerzet. Helaas wel een eigen gateway en geen motion sensor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ

BKJ

CyBeRSPiN schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 11:13:
Nee.. Want wat als de vorige staat "uit" was, en je wilt het licht met de hand aanzetten omdat je de app niet bij de hand hebt?
Met 'staat' bedoel ik de kleur ;-). Als ik namelijk een mooie kleur kies dan wil ik die graag houden als ik de lamp weer aanzet (met de lichtknop).

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzmic
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-09 15:09
BKJ schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 11:46:
[...]

Met 'staat' bedoel ik de kleur ;-). Als ik namelijk een mooie kleur kies dan wil ik die graag houden als ik de lamp weer aanzet (met de lichtknop).
Als je lampen via een netschakelaar bedient en spanningsloos maakt, zullen ze fel wit inschakelen als je de spanning er weer opzet. Dit heeft nadelen maar ook voordelen.

Hierna kun je met de Hue Tap weer een scene (kleur setting) activeren. Je kunt ook een livingcolors remote gebruiken. Persoonlijk gebruik ik geen enkele lichtschakelaar meer (afgekoppeld) en staan de lampen altijd onder spanning. Heb ze vervangen door m'n eigen muurschakelaars, maar dat is weer een hobby project...
https://www.dropbox.com/s/u64md4ga979ytp9/Hue.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ

BKJ

wizzmic schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 13:06:
[...]

Als je lampen via een netschakelaar bedient en spanningsloos maakt, zullen ze fel wit inschakelen als je de spanning er weer opzet. Dit heeft nadelen maar ook voordelen.

Hierna kun je met de Hue Tap weer een scene (kleur setting) activeren. Je kunt ook een livingcolors remote gebruiken. Persoonlijk gebruik ik geen enkele lichtschakelaar meer (afgekoppeld) en staan de lampen altijd onder spanning. Heb ze vervangen door m'n eigen muurschakelaars, maar dat is weer een hobby project...
https://www.dropbox.com/s/u64md4ga979ytp9/Hue.pdf
(a) ik zie het voordeel niet en (b) waarom kan een lamp voor die prijs zijn kleur niet onthouden? Ik heb een ander setje uit china die dat wel kan...

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Omdat de lamp stateless is en de Bridge alles regelt in dit systeem, wat compleet anders is dan de meuk uit China, heeft niks met de prijs te maken maar met het ontwerp ;)
En jij wilt graag dat de kleur onthouden wordt, een ander wil wellicht juist dat de helderheid (ook) onthouden zou worden, en weer een ander heeft liever fel wit licht in geval van nood.. En dan heb je mensen die na stroomuitval liever niet hebben dat alle lampen aan gaan en blijven.. ;)

Waarom wil je deze lamp uberhaubt nog met een ouderwetse schakelaar bedienen? Eenmaal uit kun je hem namelijk niet meer aanzetten met je telefoon of andere apps..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:04:
Omdat de lamp stateless is en de Bridge alles regelt in dit systeem, wat compleet anders is dan de meuk uit China, heeft niks met de prijs te maken maar met het ontwerp ;)
[...]
Het zou een keuze moeten zijn.
De LivingWhites-lampen gingen bij de eerste serie ook vol aan als ze terug op de stroom kwamen, bij latere series onthouden ze hun staat (aan/uit/gedimd). Ze wisselen bij Philips dus wel nogal eens van gedachten...
Persoonlijk heb ik liever dat ze vol aan gaan of dat je het kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-10 13:29
Fire69 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 21:49:
[...]

Het zou een keuze moeten zijn.
De LivingWhites-lampen gingen bij de eerste serie ook vol aan als ze terug op de stroom kwamen, bij latere series onthouden ze hun staat (aan/uit/gedimd). Ze wisselen bij Philips dus wel nogal eens van gedachten...
Persoonlijk heb ik liever dat ze vol aan gaan of dat je het kan instellen.
Dat zou serieus geniaal zijn! Als je in de app per lamp zou kunnen instellen of ie uit, aan op een vooraf ingestelde stand of aan op de laatst gebruikte stand zou gaan. Maar misschien is het wel een hardwarebeperking en heeft de lamp helemaal geen geheugen aan boord om de state te onthouden...

En ik sluit me aan bij de meningen over de tap. Hij zou bij een tweede tap de scene weer moeten uitschakelen. Maar dat levert weer problemen op als de instellingen van de lamp intussen via de app gewijzigd zijn, wat moet er dan worden uitgeschakeld? Misschien moeten de lampen die bij de scene horen worden uitgeschakeld. Daar zit hoe dan ook nog wat denkwerk achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Ik denk dat het vooral een beperking is van de bridge. Als hij maar aan 50 lampen gekoppeld kan worden.. dan denk ik dat ook nog eens de state bij gaan houden(dit doet de lamp nu ook al niet) te veel wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzmic
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-09 15:09
la_fusion schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 08:16:
Ik denk dat het vooral een beperking is van de bridge. Als hij maar aan 50 lampen gekoppeld kan worden.. dan denk ik dat ook nog eens de state bij gaan houden(dit doet de lamp nu ook al niet) te veel wordt.
De Zigbee SOC (TI 2530) heeft 256KB aan flash (Deze SOC zit in de bridge, remotes en bulbs).
Je zou verwachten dat dit mogelijkheden biedt de states in de bridge of in de lampen op te slaan...
Maar goed, het antwoord in deze is aan Philips.
Gezien alle reacties zou het mooi zijn als er een keuze is hoe de Hue's reageren na een power down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:17
wizzmic schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:12:
[...]

De Zigbee SOC (TI 2530) heeft 256KB aan flash (Deze SOC zit in de bridge, remotes en bulbs).
Je zou verwachten dat dit mogelijkheden biedt de states in de bridge of in de lampen op te slaan...
Maar goed, het antwoord in deze is aan Philips.
Gezien alle reacties zou het mooi zijn als er een keuze is hoe de Hue's reageren na een power down.
mee eens.. een vaste kleur zou al mooi zijn (wat warmere kleur dan deze felwit..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-10 12:18
Adekka schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 11:16:
Via everyhue ben ik op de Osram ZLL family gestuit (http://www.osram.com/osra...ghtify-products/index.jsp) Ik zie dat Osram in 1x een breder assortiment neerzet. Helaas wel een eigen gateway en geen motion sensor..
Zo, gelijk een hele grote reeks producten. Zit net te kijken naar de GU10 spots van HUE maar zie tot mijn teleurstelling dat deze maar liefst 2cm!! langer zijn dan normale spots en daardoor waarschijnlijk niet in mijn armatuur passen. Voor mij misschien een reden om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:21
N.a.v. verhaal over eigen ledstrip op Hue Led driver monteren met RGB amp er tussen:
Gerritjuh schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 18:01:
Ik heb zojuist die bij DX besteld, zoals vermeld door nlecaude. Zodra die binnen is ga ik nog eens testen. Die ik nu heb is een 24A uitvoering....
Heb je hem al binnen en kunnen proberen / testen? Ben erg benieuwd naar je resultaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Net een Hue Tap gescoord, nog geen toepassing voor, vind het maar een lelijk ding eigenlijk.
Moet echt inbouw worden hoor... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:57
Pusherman_ schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 11:36:
N.a.v. verhaal over eigen ledstrip op Hue Led driver monteren met RGB amp er tussen:

[...]

Heb je hem al binnen en kunnen proberen / testen? Ben erg benieuwd naar je resultaten!
Helaas nog niet binnen, had ik eigenlijk al lang verwacht...

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarify
  • Laatst online: 22-01 14:11
Ik wil graag met behulp van NFC tags oa mijn lampen kunnen bedienen (dus mobiel niet meer openen, app etc. om lichten te bedienen). Komt er op neer dat ik mijn mobiel langs zo'n tag haal en vervolgens voert hij bepaalde acties uit.
Ik wil heel graag een aan/uit switch vlakbij mijn kamer hebben (ook andere dingen maar goed).
Nu zijn er specifieke NFC apps voor Hue gemaakt, maar daardoor kan ik met dezelfde tag geen andere apps meer bedienen. Ik kan wel via de app Tasker (Android) (en de AutoHue plugin) meerdere commando's uitvoeren, niet alleen Hue.
Voor een aan/uit commando moet ik dus iets van een toggle hebben (Aan/Uit). Weet iemand hier het JSON commando voor? Ik weet wel {"on":true} bijvoorbeeld, maar toggle kan ik niet vinden op internet. Er zijn wel apps die dat doen, dus het moet wel kunnen denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Laatst online: 10-09 13:33
Weet iemand of er van de 'nieuwe' GU10 hue spots ook 2 varianten met verschillende voltages zijn? Ik ga binnenkort naar de US namelijk. Ik zie nergens of er van de GU10 ook 110 volt en 220 volt versies verkocht worden of dat ze 110-230 aankunnen.

Heb eigenlijk dezelfde soort vraag over de hue tap. Lijkt me dat de US versie dezelfde is als degene die hier verkocht wordt toch?

[ Voor 21% gewijzigd door Scidd0w op 20-08-2014 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tap hangt niet aan de stroom dus die zal wel hetzelfde zijn :P

• Bert003
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-08 23:24
UltraSub schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 14:08:
Net een Hue Tap gescoord, nog geen toepassing voor, vind het maar een lelijk ding eigenlijk.
Moet echt inbouw worden hoor... :|
+1

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik heb antwoord van de shops maar geen van allen kan aan de basisplaat van de EnOcean komen. De goedkoopste manier is de Enocean schakelaar te kopen a 45 euro.
Erg jammer, dan hadden we een manier om de lelijke Tap weg te werken :P

[ Voor 14% gewijzigd door Fietsbel op 21-08-2014 01:02 ]

39

• Adekka
Fietsbel schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 00:56:
Ik heb antwoord van de shops maar geen van allen kan aan de basisplaat van de EnOcean komen. De goedkoopste manier is de Enocean schakelaar te kopen a 45 euro.
Erg jammer, dan hadden we een manier om de lelijke Tap weg te werken :P
Goed werk! Wel jammer dat het niet los verkocht kan worden. Heb ook op namaaksites gekeken, maar ook daar geen resultaat..

• Adekka
Fire69 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 23:25:
Tap hangt niet aan de stroom dus die zal wel hetzelfde zijn :P
+1

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:35

Sabbi

je denkt aan mij.

Scidd0w schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 23:11:
Weet iemand of er van de 'nieuwe' GU10 hue spots ook 2 varianten met verschillende voltages zijn? Ik ga binnenkort naar de US namelijk. Ik zie nergens of er van de GU10 ook 110 volt en 220 volt versies verkocht worden of dat ze 110-230 aankunnen.

Heb eigenlijk dezelfde soort vraag over de hue tap. Lijkt me dat de US versie dezelfde is als degene die hier verkocht wordt toch?
Zigbee werkt in de US op een andere frequentie dan in EU. Ik weet niet of dat ook voor Hue geldt (gebruikt Zigbee LightLink) maar dan zou je een US lamp niet met een EU hub kunnen koppelen.

Dit geldt dan dus ook voor de Tap.

• Adekka
Ik zat op de Duitse site van ocean te kijken en daar kwam ik deze PDF tegen: http://www.enocean.com/de...e/ptm-250-data-sheet-pdf/

Daar staat dat de PTM 250 compatible is met meerdere merken. En dan noemen ze BERKER GIRA JUNG MERTEN met type aanduiding.

• BKJ

BKJ

CyBeRSPiN schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:04:
....

Waarom wil je deze lamp uberhaubt nog met een ouderwetse schakelaar bedienen? Eenmaal uit kun je hem namelijk niet meer aanzetten met je telefoon of andere apps..
Omdat ik niet de app wil starten voor een simpele aan/uit actie en daarbij hebben al mijn schakelaars een z-wave module ingebouwd waardoor ik ze ook met een app kan bedienen.

Kamer huren

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ok, en je z-wave gateway kan die hue's niet bedienen? Dan ben je er bijna toch? Z-wave schakelaar als trigger voor bediening Hue (naar gewenste kleur/level schakelen) en de Hue's op spanning houden (afkoppelen van de Z-wave module maar rechtstreeks voeden).
Heb zelf een aantal Z-wave schakelaars en bedien het ook deels op die manier (met OpenHAB op een raspberry Pi en een Z-wave USB-stick).

• robertwebbe
  • Laatst online: 05-10 10:49

robertwebbe

Robert Webbe

Fietsbel schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 00:56:
Hoe zit het met 3D printing? Is het al mogelijk om een bestaand voorwerp ergens te (laten) scannen in 3D en dan vervolgens ergens anders weer te (laten) printen in 3D? Dat lijkt me toch de toekomst van veel van dit soort producten. Je koopt dat ergens het "recht" om een bepaald beschermd product één, een aantal maal of zelfs onbeperkt te mogen printen. Met eventueel het recht om het oorspronkelijke product na te mogen bewerken. Totdat dit goed geregeld is zullen we eerst nog wel 10 jaar lang piraterij hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door robertwebbe op 21-08-2014 18:33 ]

• arnoud_h
Ik heb afgelopen jaar ook gekeken naar het schakelen van Hue via NFC, maar liep er steeds tegenaan dat ik eerst mijn Android telefoon moet unlocken voordat NFC werkt. Dat maakt het ook weer te onhandig om in het donker even snel een lamp te kunnen aanzetten.

Dus uiteindelijk maar een paar Taps gekocht, en nu vol spanning wachtende op de inbouwrekjes :D
Sabbi schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 09:14:
[...]

Zigbee werkt in de US op een andere frequentie dan in EU. Ik weet niet of dat ook voor Hue geldt (gebruikt Zigbee LightLink) maar dan zou je een US lamp niet met een EU hub kunnen koppelen.

Dit geldt dan dus ook voor de Tap.
Volgens mij verwar je Zigbee met Z-Wave ;)

• Scidd0w
  • Laatst online: 10-09 13:33
Misschien dat ik de Amerikaanse Apple store of Philips zelf maar even mail. Zou zonde zijn als de tap en 2/3 gu10's niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Genoeg mensen die in het begin hun Hue's uit de US gehaald hebben, werkte zonder problemen hier.
Maar... ze waren ginder wel gemaakt om op 110v te werken, dus ze gingen niet zo heel lang mee.
Dus: Zigbee, geen probleem, stroom, wel een probleem.
Conclusie: US Tap is OK in Europa, GU10 best eens navragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 00:08:
Genoeg mensen die in het begin hun Hue's uit de US gehaald hebben, werkte zonder problemen hier.
Maar... ze waren ginder wel gemaakt om op 110v te werken, dus ze gingen niet zo heel lang mee.
Dus: Zigbee, geen probleem, stroom, wel een probleem.
Conclusie: US Tap is OK in Europa, GU10 best eens navragen :)
De electronica rondom de 110/220V AC -> DC omzetting van de GU10 zal niet veel (of niets) verschillen met de gewone Hue lampen (E27 fitting). Dus als de E27 problemen had, zou je deze ook op de GU10's verwachten.

Toch vind ik het flauw, want het wordt toch naar gelijkspanning omgezet dus zou 110/220 niet echt uit moeten maken (zie ook al die duo-voltage adapters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Laatst online: 05-10 10:49

robertwebbe

Robert Webbe

Ik zag net dat de losse Hue Lux lampen nu ook in de online Apple Store te bestellen zijn:

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3907/14811234109_f9f4af313b_o.png

Een basisset met 2 Lux lampen en een bridge is € 99,95 bij Apple. Ik had eigenlijk verwacht dat deze set aangeboden zou worden voor € 79,95...

[ Voor 37% gewijzigd door robertwebbe op 22-08-2014 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarify
  • Laatst online: 22-01 14:11
arnoud_h schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 19:12:
Ik heb afgelopen jaar ook gekeken naar het schakelen van Hue via NFC, maar liep er steeds tegenaan dat ik eerst mijn Android telefoon moet unlocken voordat NFC werkt. Dat maakt het ook weer te onhandig om in het donker even snel een lamp te kunnen aanzetten.

Dus uiteindelijk maar een paar Taps gekocht, en nu vol spanning wachtende op de inbouwrekjes :D
Ik heb gelezen dat je het Android toestel moet rooten, dan kan je instellen dat NFC ook in lockscreen/ scherm uit werkt. Die optie scheen Google vroeger ook bij standaard software hebben gehad, maar ivm veiligheid (andere mensen kunnen dus zonder dat je het doorhebt NFC misbruiken) weer weggehaald.
Vind het ook jammer, maar aan de andere kant, ik heb een HTC One, swipe over mn scherm heen, is ie aan, dus echt veel moeite is het niet. Kan hem altijd nog rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Scarify schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 17:47:
[...]

Ik heb gelezen dat je het Android toestel moet rooten, dan kan je instellen dat NFC ook in lockscreen/ scherm uit werkt. Die optie scheen Google vroeger ook bij standaard software hebben gehad, maar ivm veiligheid (andere mensen kunnen dus zonder dat je het doorhebt NFC misbruiken) weer weggehaald.
Vind het ook jammer, maar aan de andere kant, ik heb een HTC One, swipe over mn scherm heen, is ie aan, dus echt veel moeite is het niet. Kan hem altijd nog rooten.
Ik vind het rooten van mijn telefoon om diverse redenen niet wenselijk, en gezien de grote hoeveelheid persoonlijke informatie die tegenwoordig op een smartphone rond hobbelt ga ik al helemaal niet het toestel zonder lock-code gebruiken.

Maar leef je uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Zijn er hier mensen die al apps hebben voor een 'kaars-effect' met je hue lampen? Dat lijkt me wel grappig, maar kan nergens een daadwerkelijke app vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pheppy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 01:21
arnoud_h schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 19:12:

Als je een geroote android hebt, dan je via exposed framework een een 'module' installeren die je de NFC ook laat activeren met je scherm uit. Ik heb ook Tasker lopen. Misschien ga ik het ook wel een keer met NFC proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ

BKJ

CyBeRSPiN schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 13:25:
Ok, en je z-wave gateway kan die hue's niet bedienen? Dan ben je er bijna toch? Z-wave schakelaar als trigger voor bediening Hue (naar gewenste kleur/level schakelen) en de Hue's op spanning houden (afkoppelen van de Z-wave module maar rechtstreeks voeden).
Heb zelf een aantal Z-wave schakelaars en bedien het ook deels op die manier (met OpenHAB op een raspberry Pi en een Z-wave USB-stick).
Ware het niet dat de meeste lampen die in aanmerking komen voor een HUE lamp een schakelaar in hun snoer hebben en daarmee aan en uit worden gezet.

Ik had een script draaien dat elke seconde(!) de gewenste kleur naar de lamp stuurde om zo het euvel te verhelpen. Grap was dan dat de HUE lamp in feite een mooie gekleurde lamp werd en niet meer bruikbaar....

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ok, ja als je nog met snoerschakelaars gaat lopen kloten dan houdt het op ;) (handzender of wandzender/schakelaar geen optie?)

Je zou evt dit ding kunnen gebruiken: http://www.domotica-blog.nl/post/swiid-cord-switch-preview en dan het Z-wave event dat de snoerschakelaar aan wordt gezet afvangen om dan eenmalig meteen daarna de juiste kleur te zetten zodat je niet continu de kleur hoeft te pushen.
Maar voor 60 euro per lamp is dat wel een erg dure grap..

Waar ik eigenlijk nog steeds op wacht is een Event API voor de bridge waarmee je events (zoals 'lamp gedetecteerd / aan gezet / van status gewijzigd') kunt opvangen in je eigen domotica systeem,. zodat je in het domotica systeem de state van de lampen kunt synchronizeren.. ipv continu te moeten pollen..

Je zou jouw script trouwens iets intelligenter kunnen maken: poll eerst of de status van de lamp gelijk is aan "fel wit" en pas dan de kleur zetten, zo niet: niks doen. Dan kun je de lamp gewoon normaal gebruiken verder.

Volgens mij zijn er andere tweakers die zoiets hebben gescript, check bijvoorbeeld deze post: Bene in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie"

[ Voor 43% gewijzigd door CyBeRSPiN op 26-08-2014 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
Volgens mij kun je vrij eenvoudig via Domoticz en wat scripts de Hue koppelen aan bv aan en uit schakelaars van KAKU enz. Die oplossing is uiteindelijk goedkoper dan aparte Zwave switches of Enocean spul.

Bv:
http://www.oiepoie.nl/201...-and-ifttt-functionality/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05-10 15:44
hondapower schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:38:
Volgens mij kun je vrij eenvoudig via Domoticz en wat scripts de Hue koppelen aan bv aan en uit schakelaars van KAKU enz. Die oplossing is uiteindelijk goedkoper dan aparte Zwave switches of Enocean spul.

Bv:
http://www.oiepoie.nl/201...-and-ifttt-functionality/
Homewizard doet het al met Hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 08:43
Weet iemand of het mogelijk is om meerdere lampen te gebruiken icm ifttt en bij een actie de dimstand in te stellen? Ik zie alleen een of alle lampen aan of uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:55:
Ik zag net dat de losse Hue Lux lampen nu ook in de online Apple Store te bestellen zijn:
nu beginnen ze ook al bij een andere shops te verschijnen:
99,95 voor de 2 lampen en een bridge http://www.meerdanlicht.n...bridge-8718291797098.html
of 39.95 voor alleen een losse LUX: http://www.meerdanlicht.n...e-pack-8718291797135.html

de Tap hebben ze dr ook al: http://www.meerdanlicht.n...iening-8718291790211.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
  • Laatst online: 27-08 13:26
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:41:
[...]

nu beginnen ze ook al bij een andere shops te verschijnen:
99,95 voor de 2 lampen en een bridge http://www.meerdanlicht.n...bridge-8718291797098.html
of 39.95 voor alleen een losse LUX: http://www.meerdanlicht.n...e-pack-8718291797135.html

de Tap hebben ze dr ook al: http://www.meerdanlicht.n...iening-8718291790211.html
29.95 ondertussen (online prijs). Moeten de prijzen in de topic start niet aangepast worden?

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
Ik heb net een huis gekocht waar ik verlichting in de leefkamer volledig aan het vervangen ben (gaten nu geboord door elektricien). Denk eraan om Philips Hue systeem te kiezen.

Is het meer dan leuk speelgoed of gebruiken jullie verschillende kleuren regelmatig? Niet mijn bedoeling om er een bordeel van te maken 8)

Prijs is wel stevig, starterkit 200 en ik heb zo'n 20 plaatsen voor spots voorzien. Aan 30 euro per spot (op Coolblue 64?!) kom ik al uit op zo'n 800 euro ...

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:07
dEX2340 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 14:14:
Ik heb net een huis gekocht waar ik verlichting in de leefkamer volledig aan het vervangen ben (gaten nu geboord door elektricien). Denk eraan om Philips Hue systeem te kiezen.

Is het meer dan leuk speelgoed of gebruiken jullie verschillende kleuren regelmatig? Niet mijn bedoeling om er een bordeel van te maken 8)

Prijs is wel stevig, starterkit 200 en ik heb zo'n 20 plaatsen voor spots voorzien. Aan 30 euro per spot (op Coolblue 64?!) kom ik al uit op zo'n 800 euro ...
Je kan beter de starterpack met 2 lampen kopen. Het scheelt je dan 100 euro en je mist dan 1 lamp. Maar voor de 100 euro dat je goedkoper bent kun je al 3 lampen zo los kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
Xepos schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 14:40:
[...]

Je kan beter de starterpack met 2 lampen kopen. Het scheelt je dan 100 euro en je mist dan 1 lamp. Maar voor de 100 euro dat je goedkoper bent kun je al 3 lampen zo los kopen.
Bedankt voor de tip! Aangezien ik snel verlichting wil/moet hebben, had ik in mijn haast daar niet op gelet :)

En die HUE Tap heb ik niet nodig, met de app kan ik net hetzelfde (en meer) doen? Heb Lumia 930 dus die Huetro app lijkt me wel handig.

[ Voor 14% gewijzigd door dEX2340 op 27-08-2014 14:45 ]

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebeltje
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:17
De LUX van 30 euro heeft maar 1 kleur, die kun je alleen dimmen. De HUE's zijn 65 geloof ik. Ik heb nu een maand de starter kit en ik vind het wel geslaagd maar niet voor elke ruimte. In de woonkamer waar ik ook altijd achter mijn PC zit heb ik toch altijd gewoon wit/geel licht aan staan dus daar voldoet een normaal peertje eigenlijk ook wel, of evt een LUX. Bij films is dimmen dan wel weer fijn. Maar voor op de slaapkamer bijv vind ik het erg geslaagd. Op plaatsen waar je echt sfeer wil creeëren dus.

Het enige wat ik irritant vind is dat ik niet altijd mijn tablet bij de hand heb (gebrek aan smartphone) waardoor ik soms het donker in loop en uit automatisme de schakelaar gebruik waarna het licht niet aan gaat (spanning er af). Nog een keer schakelen en je hebt fel wit/geel licht. Maar goed daar zijn oplossingen voor (tab) of een smartphone kopen :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:07
dEX2340 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 14:41:
[...]

Bedankt voor de tip! Aangezien ik snel verlichting wil/moet hebben, had ik in mijn haast daar niet op gelet :)

En die HUE Tap heb ik niet nodig, met de app kan ik net hetzelfde (en meer) doen? Heb Lumia 930 dus die Huetro app lijkt me wel handig.
Ah ja zie voorgaande post deze lampen geven maar 1 kleur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 19:27
Kan iemand mij zijn ervaringen delen mbt de kleur van de Hue Lux? Met name in dim stand etc. Is de standaard kleur dezelfde als wanneer je een gewone hue lamp in zijn standaard stand zet? Het mooiste zou zijn als je er een foto van kunt maken in vergelijk met een gewone Hue.
Twijfel enorm en weet niet zeker of ik t gebrek aan wittint spectrum zal gaan missen. Iets dat je wel met een gewone hue kunt bereiken.
Verder verbaast t mij nog steeds dat na bijna 2 jaar er nog geen e14 fitting beschikbaar is in een kleiner lamp formaat ( zoals een kaars model). Iemand enige insights daarover toevallig?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mistercage schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 16:00:
Kan iemand mij zijn ervaringen delen mbt de kleur van de Hue Lux? Met name in dim stand etc. Is de standaard kleur dezelfde als wanneer je een gewone hue lamp in zijn standaard stand zet? Het mooiste zou zijn als je er een foto van kunt maken in vergelijk met een gewone Hue.
Twijfel enorm en weet niet zeker of ik t gebrek aan wittint spectrum zal gaan missen. Iets dat je wel met een gewone hue kunt bereiken.
Verder verbaast t mij nog steeds dat na bijna 2 jaar er nog geen e14 fitting beschikbaar is in een kleiner lamp formaat ( zoals een kaars model). Iemand enige insights daarover toevallig?
Realiseer je wel dat een foto lastig vergelijken is, omdat meestal je de kleuren/helderheid niet goed krijgt.
Probleem is vooral de automatische witbalans detectie in je camera...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2014 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mistercage schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 16:00:
Als ik heel eerlijk mag zijn, als je er nu al zo in staat zou ik je willen aanraden om gewoon te investeren in de kleuren bulbs. Als je let op kleurtemperatuur en spectrum zou het jammer zijn om de mood functies te missen. Aangezien je lang doet met LED verlichting is het een prima investering.

Je opmerking over de kleinere fittingen. Als ik de GU10 bekijk lijkt dat ding propvol te zitten met elektronica. Het zal de nodige ruimte kosten om 220V om te zetten naar het voltage van de LEDs. Als je dit filmpje bekijkt kan je zien wat ik bedoel: http://youtu.be/lOyBg4fBny4

Neemt niet weg dat ik ook graag wat meer formaten zie. Andere merken brengen al erg leuke toepassingen uit. Een grotere Hue familie zou het verhaal alleen maar completer maken.

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:13

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Tjesus, da's geen tear-down maar gewoon de lamp slopen :X

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Verwijderd

Er zijn ook nog van die vreselijke verloopstukken om E27 fitting in iets kleiner te zetten :)

Uiteraard is dit in veel gevallen geen bruikbare oplossing (steekt erg veel uit of is te dik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 08:29:
Er zijn ook nog van die vreselijke verloopstukken om E27 fitting in iets kleiner te zetten :)

Uiteraard is dit in veel gevallen geen bruikbare oplossing (steekt erg veel uit of is te dik)
Das idd geen oplossing... Moet ik een stuk lampenkap eraan plakken...

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 23:42:
[...]

Als ik heel eerlijk mag zijn, als je er nu al zo in staat zou ik je willen aanraden om gewoon te investeren in de kleuren bulbs. Als je let op kleurtemperatuur en spectrum zou het jammer zijn om de mood functies te missen. Aangezien je lang doet met LED verlichting is het een prima investering.

Je opmerking over de kleinere fittingen. Als ik de GU10 bekijk lijkt dat ding propvol te zitten met elektronica. Het zal de nodige ruimte kosten om 220V om te zetten naar het voltage van de LEDs. Als je dit filmpje bekijkt kan je zien wat ik bedoel: http://youtu.be/lOyBg4fBny4

Neemt niet weg dat ik ook graag wat meer formaten zie. Andere merken brengen al erg leuke toepassingen uit. Een grotere Hue familie zou het verhaal alleen maar completer maken.
Exactly my point, de familie moet groter worden... E27 en gu10 is te beperkt.

VWb grootte van alle techniek die erin zit....ik zie t zo dat philips er lange tijd gelegenheid voor heeft gehad om dit verder door te ontwikkelen, maar ja, wellicht zie ik t te simpel of geeft philips toch geen prio aan dit project.
In ieder geval hadden ze de gu10 versie van Lux direct kunnen introduceren. Doen ze niet, vanuit een voor mij niet verklaarbaar commercieel oogpunt.

Anyway, denk idd dat de gewone hue voor mij meer opbrengt, echter kom ik weer terug op de maatvoeringen..... And we're back to square one..

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:21
Ik denk dat het hele Hue verhaaltje een soort probeer project is met weinig budget binnen Philips en daarom duren alle ontwikkelingen zo lang, blijft het zo duur en wordt er niet echt snel door ontwikkeld.

Daardoor worden ze nu aan alle kanten door andere fabrikanten ingehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ik zie dat toch echt anders. Lampen zijn echt top vergeleken met de zogenaamde concurrenten (noem er eens een die fatsoenlijk licht geeft), de app wordt steeds beter, er zijn steeds weer nieuwe producten binnen de Hue family gekomen (o.a. light strip, Lux, Tap, bloom, GU10, etc) en verwacht dat het einde nog lang niet in zicht is.

Wat ik wel jammer vind is dat ze weliswaar Zigbee hebben gekozen, maar je geen andere Zigbee producten kunt schakelen, en ook niet Hue's aansturen via andere Zigbee controllers zonder dat de Bridge (+app) waardeloos wordt.
Het is nu eenmaal een gebied waar de ontwikkelingen momenteel razendsnel gaan.. ben blij dat ze er nog steeds mee bezig zijn ipv dat ze het enkel bij de initiele Hue E27 lampen hadden gehouden..

Moet nog zien hoe goed dat systeem van Osram echt is, al ziet het er wel veelbelovend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

robertwebbe schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 18:27:
[...]

Hoe zit het met 3D printing? Is het al mogelijk om een bestaand voorwerp ergens te (laten) scannen in 3D en dan vervolgens ergens anders weer te (laten) printen in 3D? Dat lijkt me toch de toekomst van veel van dit soort producten. Je koopt dat ergens het "recht" om een bepaald beschermd product één, een aantal maal of zelfs onbeperkt te mogen printen. Met eventueel het recht om het oorspronkelijke product na te mogen bewerken. Totdat dit goed geregeld is zullen we eerst nog wel 10 jaar lang piraterij hebben.
In theorie zou dit prima kunnen. Helaas ken ik niemand die goed is met 3printers/scannen/ontwerpen. Heb Jung wel een email gestuurd, een zien of zij iets kunnen betekenen.

Mijn E27 Hue lamp (heb er maar 1 , de rest is G10) piept wanneer deze in standby staat. Hoort dit? :?
Ook jammer dat er van de Hue Lux geen G10 variant is, zou ideaal zijn voor m'n slaapkamer.

[ Voor 4% gewijzigd door Fietsbel op 30-08-2014 02:02 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of plaats een oproep op het 3dprintforum: http://www.3dprintforum.nl

Daar zitten genoeg aanbieders van dit soort diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-10 12:18
1 van mijn lampen is overleden en op weg naar philips voor vervanging. Deze flitste kort bij aanzetten en daarna bleef hij uit. Ik heb nu een andere lamp die af en toe opeens naar de startkleur terug keert. Hij word dan ook opeens fel, alsof je de spanning er van af hebt gehaald. Herkend iemand dit probleem?
Pagina: 1 ... 32 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.