[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.172 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yep, ik heb ook zo'n lamp. Gekend probleem met Hue's van de eerste batch. Enige oplossing is ook laten vervangen. :/
Ik heb het nog niet laten doen omdat het maar heel af en toe is. Zolang je defecte lampen niet uit je lijst kan verwijderen wacht ik nog om ze op te sturen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-10 12:18
Fire69 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 21:45:
Yep, ik heb ook zo'n lamp. Gekend probleem met Hue's van de eerste batch. Enige oplossing is ook laten vervangen. :/
Ik heb het nog niet laten doen omdat het maar heel af en toe is. Zolang je defecte lampen niet uit je lijst kan verwijderen wacht ik nog om ze op te sturen... :(
Hmm ik heb de andere klaar liggen maar nog niet opgestuurd. Zal de andere er ook maar bij inpakken dan... Wel raar dat we geen lampen kunnen verwijderen uit HUE.. Zou toch niet bijzonder moeilijk moeten zijn?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar ging in de nabije toekomst een oplossing voor komen hebben ze me via Twitter verteld, maar da's alweer een ganse tijd geleden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 19:47

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

De 5 Lux lampen die ik besteld heb komen morgen al binnen. Ben benieuwd!

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Fire69 schreef op maandag 01 september 2014 @ 19:42:
Daar ging in de nabije toekomst een oplossing voor komen hebben ze me via Twitter verteld, maar da's alweer een ganse tijd geleden :/
Volgens de Zigbee site is er vorige week weer een nieuwe firmware versie voor de hub gecertificeerd. Die zal binnenkort wel uitgerold worden. Misschien eindelijk met mogelijkheid om lampen te verwijderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Wat ik een beetje mis is het aanmaken van groepen per ruimte/zone.
Nu stel ik eigenlijk alles in op aan of uit maar ik zou graag per groep licht willen schakelen, liefste zelfs ook nog op tijd. b.v. woonkamer vanaf 6 uur en slaapkamer vanaf 22:00.

Iemand een "best practice" hoe op te lossen. Bedankt alvast

Heb er nu 5 maar wil snel naar de 25 ; )

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-10 12:18
iNickx schreef op maandag 01 september 2014 @ 21:03:
Wat ik een beetje mis is het aanmaken van groepen per ruimte/zone.
Nu stel ik eigenlijk alles in op aan of uit maar ik zou graag per groep licht willen schakelen, liefste zelfs ook nog op tijd. b.v. woonkamer vanaf 6 uur en slaapkamer vanaf 22:00.

Iemand een "best practice" hoe op te lossen. Bedankt alvast

Heb er nu 5 maar wil snel naar de 25 ; )
Als je een scene maakt kan je kiezen om hieron bijvoorbeeld alleen de woonkamer lampen te betrekken. Ik heb net alles weer ge-reset omdat het een zooitje was. De kapotte lamp is nu ook weg uit de bridge. Maar ik begrijp wel wat je bedoelt. Het zou handiger zijn als je ook echt groepen aan kan maken en ook als je iets van verschillende tabs per groep/ruimte hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan ook gewoon echte groepen maken :P

Daarom gebruik ik dus Hue Control als echte controle voor mijn lampen, scenes gebruik ik nooit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Iemand deze al gezien? Lijkt me een mooie aanvulling op mijn bulbs en aura's.

Afbeeldingslocatie: http://www.newscenter.philips.com/pwc_nc/main/standard/resources/lighting/press/2014/Philips-Hue-Beyond/Hue-Beyond-lifestyle_Pendant-Light-160px.jpg
Meer info: http://www.newscenter.phi...ew-Philips-Hue-Beyond.wpd

[ Voor 7% gewijzigd door Hoppie op 02-09-2014 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hue-versie van de LivingAmbiance dus.
Met vergelijkbare veel te hoge prijzen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ja inderdaad, tijd dat ze normale prijzen gaan hanteren :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppie
  • Niet online
Fire69 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 15:43:
Hue-versie van de LivingAmbiance dus.
Maar wel een beter design, wat mij betreft! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het niet zo geslaagd eigenlijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.sempre-audio.at/images/Report/Philips_LivingAmbiance_Wohnraum-Ambiente_auf_Knopfdruck/Philips_LivingAmbiance_Bild_2_670.jpg
vs
Afbeeldingslocatie: http://cnet3.cbsistatic.com/hub/i/r/2014/09/01/15adce42-a4db-46e7-b2e6-c07457f6b97b/resize/770x578/771322877057775907c78b0e8c8ead60/hue-beyondlifetsyle-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Voor die prijs al zeker niet...

Ik zoek nog een stijlvolle plafondlamp voor in mijn werkkamer, maar daar ga ik geen 500 euro aan uitgeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-10 13:29
Zucht. Ik word er zo moe van. Ik probeer al vanaf de aankondiging een paar Lux lampen te kopen. Die zijn gewoon nog nergens te krijgen, behalve in de online Apple store maar dan moet ik verzendkosten betalen. Ben in diverse Apple stores geweest maar ze hebben het niet. Kom op Philips, als je een produkt niet wilt verkopen, kondig het dan niet aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 07:04

CyBeRSPiN

sinds 2001

moet ik verzendkosten betalen. Ben in diverse Apple stores geweest
Je hebt gratis transport en geen parkeerkosten? 6,- verzendkosten valt toch wel mee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebeltje
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:17
Mhoe ligt er aan. Ik wil ook wel één LUX lamp hebben maar op die 30 euro 6 euro verzendkosten betalen vind ik toch wel fors... Ik hoop dat Coolblue ze evengoed kan leveren zodat ik het gewoon af kan halen. Ik heb nog geen contact met ze opgenomen tho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Bij de iCentre heb ik altijd gratis transport en geen parkeerkosten, daar fiets ik nl elke dag langs onderweg naar het werk. Het is ook wel te overzien, maar ik weet gewoon zeker dat ze de dag nadat ik online besteld heb, die dingen gewoon in de winkel hebben liggen.

Ach, misschien bestel ik gewoon een paar lampen extra. Om verzendkosten uit te sparen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Laat maar. In de Apple Store betekent "klaar voor verzending - binnen 24 uur" dat je bestelling van 3 september op 9 september bezorgd gaat worden. Bijna een week. Daar begin ik niet aan, als ik online iets bestel wil ik dat het morgen of uiterlijk overmorgen geleverd wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10 16:10
Ja, je kan natuurlijk moeilijk doen, maar als je ze besteld en een week wacht dan heb je ze ook, als je ze echt wil. Of je fietst natuurlijk nog elke dag langs iCentre en komt er dan over 3 weken achter dat je ze al 2 weken geleden in huis had kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:35
Heb ook een Lux lamp besteld bij meerdanlicht de verwachte leverdatum staat bij mij op 10 September

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 19:27
Erhnam schreef op maandag 01 september 2014 @ 20:46:
De 5 Lux lampen die ik besteld heb komen morgen al binnen. Ben benieuwd!
En?
Wat zijn je bevindingen?

Ben benieuwd ..

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-08 23:24
mistercage schreef op woensdag 03 september 2014 @ 21:55:
[...]

En?
Wat zijn je bevindingen?

Ben benieuwd ..
Ik ben ook zeer benieuwd naar de kleur.

Misschien is het mogelijk dat iemand met een Lux lamp de kleur van een Hue lamp zo in kan stellen dat ie dezelfde kleur wit geeft als de Lux lamp.
Als diegene dan een screenshot maakt waar in het kleurenspectrum de Hue lamp beland is om hem op een Lux te laten lijken kunnen we allemaal de kleur een beetje bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het lijkt mij eerder dat als Philips het goed doordacht heeft dat de Lux dezelfde kleurtemperatuur heeft als de Hue (bij standaard kleur, ie. nadat er stroom op de Hue gezet wordt)

• Erhnam

Erhnam

mistercage schreef op woensdag 03 september 2014 @ 21:55:
[...]

En?
Wat zijn je bevindingen?

Ben benieuwd ..
Ik ben er zeer tevreden over.

Ze zijn helderder, geven meer licht dan de "Kleuren" Hue bulb als die op wit staat. Ook het bereik door het gehele huis is zeer goed. In totaal heb ik nu 8 lampen, 3 kleuren, 5 x Lux.

Twee lampen hangen er achter in de tuin. Ik wilde graag de tuinverlichting kunnen bedienen vanuit binnenshuis. Dure schakel apparatuur is een optie, maar met de Hue Lux ben er dan ook. Voor 30 euro per lamp vallen de kosten dan zeer mee!

Zijn de Lux-lampen niet meer te krijgen bij meerdanlicht? :?

• jambon
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-10 10:34
Erhnam schreef op donderdag 04 september 2014 @ 08:31:
[...]

Ze zijn helderder, geven meer licht dan de "Kleuren" Hue bulb als die op wit staat. Ook het bereik door het gehele huis is zeer goed. In totaal heb ik nu 8 lampen, 3 kleuren, 5 x Lux.

Twee lampen hangen er achter in de tuin. Ik wilde graag de tuinverlichting kunnen bedienen vanuit binnenshuis. Dure schakel apparatuur is een optie, maar met de Hue Lux ben er dan ook. Voor 30 euro per lamp vallen de kosten dan zeer mee!
Op welke afstand hangen je buitenlampen nu? Bij mij hangen ze nu nog buiten bereik. Ben van plan om er een of twee lux lampen tussen te zetten om deze zo wel te bereiken. Ben helaas nog te lui geweest om een verlengsnoer te pakken ok demaximalale onderlinge astand van het mesh netwerk te bepalen. iemand ervaringen?

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022

PM

Ik heb ook problemen met de range van mijn Hue netwerk.

Heb 2 lampen in de tuin hangen maar die worden 90% vd tijd niet gevonden.

Iemand ervaring met het uitbreiden van het mesh netwerk?
Nadeel is dat ik opzich wel nog een extra Hue color of lux er tussen kan hangen als brug, maar die moet dan natuurlijk wel AAN staan om active te zijn.

Is het bijv mogelijk om een living white plug of ander zigbee device als 'repeater' te gebruiken?
Zo'n living white plug kost maar 15,- en die kun je gewoon inpluggen en is dan active?

Laten we lekker link gaan doen...

• Hielko
  • Laatst online: 22:58
De lamp hoeft niet aan te staan om te werken in het mesh-netwerk. Er moet natuurlijk wel stroom op staan.
PM schreef op donderdag 04 september 2014 @ 14:43:
[..]

Is het bijv mogelijk om een living white plug of ander zigbee device als 'repeater' te gebruiken?
Zo'n living white plug kost maar 15,- en die kun je gewoon inpluggen en is dan active?
Nee, toen ik het testte met een plug maakte het geen verschil.
Ik had een plug in de berging bijgeplaatst om die in de garage te kunnen bereiken, maar het werkte nog steeds niet hoewel de afstand van de bridge naar de verste plug maar een meter of 8 was (weliswaar met een muur en stalen garagepoort er tussen) :/

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Waar staat je bridge? Kun je die niet meer aan de tuinkant plaatsen? Of bijvoorbeeld op een verdieping hoger? HR++ glas houdt overigens veel signalen tegen, iets om rekening mee te houden..

• trapper
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 31-07 15:41
Een Living Whites plug moet gewoon als repeater kunnen werken, maar je moet hem wel eerst in je netwerk brengen, en dat gaat alleen via Touchlinken (dus met een remote, of met lampstealer). Daarnaast kan het helpen de lampen ver weg een keer te resetten naar factory defaults, zodat die hun neighbor tables & routing tables clearen.
Edit: Ik bedenk me nu dat de commissioning methode zoals de bridge gebruikt voor het vinden van de lampen niet werkt met de Living Whites, m.a.w. de Living Whites plug werkt niet als repeater als je lampen die ver weg zijn nog aan je netwerk moet toevoegen. Pas als ze al bekend zijn bij de bridge kan de plug als repeater optreden. M.a.w. je moet ze eerst in range van de bridge, of een andere Hue lamp brengen om ze via find new lights te kunnen toevoegen. Daarna kun je ze verder weg zetten en werkt de LW als repeater.

[ Voor 44% gewijzigd door trapper op 04-09-2014 16:52 ]

CyBeRSPiN schreef op donderdag 04 september 2014 @ 16:44:
Waar staat je bridge? Kun je die niet meer aan de tuinkant plaatsen? Of bijvoorbeeld op een verdieping hoger? HR++ glas houdt overigens veel signalen tegen, iets om rekening mee te houden..
Nee, verder kan niet, dan staat hij buiten :P
Ik denk dat het signaal gewoon geblokkeerd wordt door de stalen poort, want aan de buitenkant (paar meter verder nog) van de garage zit een LW-lamp die het wel gewoon doet :)
trapper schreef op donderdag 04 september 2014 @ 16:48:
Een Living Whites plug moet gewoon als repeater kunnen werken, [...]
Moet kunnen, maar doet het niet. Niet elk Zigbee-device werkt als repeater. :)
De LW's voldoen ook niet volledig aan het LightLink-protocol.
maar je moet hem wel eerst in je netwerk brengen, en dat gaat alleen via Touchlinken (dus met een remote, of met lampstealer). Daarnaast kan het helpen de lampen ver weg een keer te resetten naar factory defaults, zodat die hun neighbor tables & routing tables clearen.
Edit: Ik bedenk me nu dat de commissioning methode zoals de bridge gebruikt voor het vinden van de lampen niet werkt met de Living Whites, m.a.w. de Living Whites plug werkt niet als repeater als je lampen die ver weg zijn nog aan je netwerk moet toevoegen. Pas als ze al bekend zijn bij de bridge kan de plug als repeater optreden. M.a.w. je moet ze eerst in range van de bridge, of een andere Hue lamp brengen om ze via find new lights te kunnen toevoegen. Daarna kun je ze verder weg zetten en werkt de LW als repeater.
Ik doe altijd alles eerst via een LW-remote, dus alles zat al netjes in het netwerk, hij zag hem gewoon niet online staan.
Als je zelf LW-pluggen hebt, test het gerust eens, misschien doe ik effectief iets verkeerd, maar het zou me verwonderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trapper
Fire69 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 22:23:
[...]
Moet kunnen, maar doet het niet. Niet elk Zigbee-device werkt als repeater. :)
De LW's voldoen ook niet volledig aan het LightLink-protocol.
[...]
Ik doe altijd alles eerst via een LW-remote, dus alles zat al netjes in het netwerk, hij zag hem gewoon niet online staan.
Als je zelf LW-pluggen hebt, test het gerust eens, misschien doe ik effectief iets verkeerd, maar het zou me verwonderen. :)
De LW's werken volgens het Philips SmartLink protocol, maar dat is in essentie hetzelfde als ZLL (in ieder geval voor het netwerk stuk dat over het routeren gaat), het verschil zit hem vooral in de commissioning methode, bij ZLL is ook de traditionele 'Association' methode mogelijk, SmartLink heeft die mogelijkheid niet.
Als de LW's niet willen routeren, komt dat wellicht doordat de devices het niet nodig vinden (m.a.w. hue lampen en bridge denken dat ze elkaar zonder routeren kunnen bereiken), een sniffer log zou hier kunnen helpen, dan kan je aan de link status berichten wellicht zien wat er aan de hand is.

Heb zelf toch al vaak routing testen gedaan, ook met LW plugs (heb er zelf 8 ), en tot nu toe nooit een probleem gezien hiermee. Ik weet wel uit ervaring dat ZigBee routers nog wel eens met hun neigbortable in de war raken als ze verplaatst worden, ze gooien niet altijd een (door de verplaatsing slecht geworden) entry meteen weg, en dan proberen ze via die verbinding berichten te sturen en dat lukt natuurlijk niet.
Dat probleem kan je oplossen door de betrokken devices te resetten naar factory defaults en opnieuw te touchlinken, dan bouwt het netwerk zich opnieuw op, maar ja, dat is nogal omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:22
Heb hier een Gira dimmer die twee E27's boven de keukentafel doet. Als ik die dimmer vol open zet en twee Hues aan laat sturen, is dat dan een probleem? Of moet die dimmer echt er uit en vervangen worden door een schakelaar? Want dan moet ik nieuw Gira materiaal bestellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Het zal wel werken, maar of het goed voor de levensduur van de Hue's is valt te betwijfelen..
Je kunt de dimmer uit de schakeling halen en de Hue's altijd op spanning houden? Een schakelaar voor de Hue is nu net niet de bedoeling namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 13:18
Enig idee als dit : http://www.meerdanlicht.n...mpen-872790092618700.html
(Philips LivingWhites Starter Set met 2 Dimbare Spaarlampen) zonder veel problemen kan verbinden met de hue inclusief hue app ? Ik zou deze lampen laten branden op een bepaald uur.
Of moet ik toch een hue lux aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:22
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 09:12:
Het zal wel werken, maar of het goed voor de levensduur van de Hue's is valt te betwijfelen..
Ik ga er toch vanuit dat een dimmer op vol vermogen gewoon hetzelfde is als een aan/uit schakelaar die aan staat?
Je kunt de dimmer uit de schakeling halen en de Hue's altijd op spanning houden?
Ja dat zou kunnen, maar dan moet ik schakelmateriaal bestellen anders kijk ik tegen een gat in de muur.
Een schakelaar voor de Hue is nu net niet de bedoeling namelijk ;)
Tuurlijk wel. Heb voor al mijn hues hier schakelaars. Die staan dan wel non-stop aan, maar dat is het punt niet. Het maakt niet uit, en je hoeft niet aan je schakelmateriaal te kloten. Maar van dimmers hoor ik wisselende verhalen. Die Gira's hier zijn overigens retedure dimmers, mag wel goed spul zijn voor dat geld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Vol open zal idd wel werken, maar wat als ie per ongeluk eens gedimd staat?
En je kunt de dimmer toch laten zitten, even loshalen, draden doorverbinden en weer terugplaatsen.. Wel zonde van je dure dimmer dan inderdaad, maar daar heb je icm Hue sowieso niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
trapper schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 08:11:
[...]

De LW's werken volgens het Philips SmartLink protocol, maar dat is in essentie hetzelfde als ZLL (in ieder geval voor het netwerk stuk dat over het routeren gaat), het verschil zit hem vooral in de commissioning methode, bij ZLL is ook de traditionele 'Association' methode mogelijk, SmartLink heeft die mogelijkheid niet.
Als de LW's niet willen routeren, komt dat wellicht doordat de devices het niet nodig vinden (m.a.w. hue lampen en bridge denken dat ze elkaar zonder routeren kunnen bereiken), een sniffer log zou hier kunnen helpen, dan kan je aan de link status berichten wellicht zien wat er aan de hand is.

Heb zelf toch al vaak routing testen gedaan, ook met LW plugs (heb er zelf 8 ), en tot nu toe nooit een probleem gezien hiermee. Ik weet wel uit ervaring dat ZigBee routers nog wel eens met hun neigbortable in de war raken als ze verplaatst worden, ze gooien niet altijd een (door de verplaatsing slecht geworden) entry meteen weg, en dan proberen ze via die verbinding berichten te sturen en dat lukt natuurlijk niet.
Dat probleem kan je oplossen door de betrokken devices te resetten naar factory defaults en opnieuw te touchlinken, dan bouwt het netwerk zich opnieuw op, maar ja, dat is nogal omslachtig.
Ik zal dit weekend nog eens proberen testen dan, ben benieuwd. :)
Resetten en linken zou op zich geen probleem zijn als test, maar ze blijven wel in je bridge staan... dus zolang ik die niet kan verwijderen ga ik dat niet proberen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 13:18
Zou ik een Hue LUX kunnen installeren in deze vloerlamp? Lux is 9 watt? Of zie ik het verkeerd?

Replace a 60W bulb with an energy-saving bulb that gives you about 800 lumens

Lux is ongeveer 750 lumen, maar is wel LED .. Dus dat komt toch niet overeen met 60W , maar is dus effectief 9W?

http://imgur.com/YITd9QT

[ Voor 44% gewijzigd door coase op 05-09-2014 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen enkel probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchgrover
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-10 10:31
coase schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 13:05:
(Philips LivingWhites Starter Set met 2 Dimbare Spaarlampen) zonder veel problemen kan verbinden met de hue inclusief hue app ? Ik zou deze lampen laten branden op een bepaald uur.
Livingwhites lampen (en de livingwhites schakelplugs) kun je prima verbinden met Hue. Heb er zelf verschillende in gebruik. Ik heb de volgende gebruiksaanwijzing gebruikt om de livingwhites aan de bridge te koppelen. De afstandsbediening uit de starterset komt hier handig bij van pas.

http://www.beaumotica.nl/...mpen-aan-op-de-hue-bridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
coase schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 13:05:
Dit gaat wel werken, maar bedenk wel dat als je deze gaat dimmen er vrij lelijk licht vanaf komt, zoals met de meeste gedimde spaarlampen. Niet voor "gezellig" licht dus.

Ik gebruik zelf dimbare ledlampen van philips met de LW Plugs, dat is misschien ook nog een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 19:27
Erhnam schreef op donderdag 04 september 2014 @ 08:31:
[...]

Gefeliciteerd met je aankoop!
Zit er een groot kleurverschil in t wit tov de gewone Hue?
Of is t moeilijk te zeggen?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 15:35:
[...]

Ik zal dit weekend nog eens proberen testen dan, ben benieuwd. :)
Resetten en linken zou op zich geen probleem zijn als test, maar ze blijven wel in je bridge staan... dus zolang ik die niet kan verwijderen ga ik dat niet proberen. :(
Zo, vanavond toch maar al getest. :)
Even een plaatje ter verduidelijking:
Hue LW-test

Ongeveer halfweg het grijze vlak (berging) staat de bridge. Als test heb ik een extra plug in een stopcontact zitten net bij de achterdeur.
Halfweg de garage hangt een LW-lamp, die werkt perfect.
De plug die dus dichter bij de bridge is, maar binnen in de garage, is niet bereikbaar.
Daaruit maak ik toch op dat er geen mesh-netwerk gebruikt wordt.

Ik bedenk me net, dit heb ik een aantal maand geleden al eens getest.
Een tweetal weken geleden heb ik per ongeluk mijn bridge gereset, en dus alles lampen en pluggen opnieuw moeten linken. Ik veronderstel dat dat gelijk staat aan een reset van de pluggen? :)
Het werkte een aantal maand geleden niet, en nu ook niet, dus volgens mij ligt het niet aan de routing tables of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchgrover
jambon schreef op donderdag 04 september 2014 @ 11:52:
[...]

Op welke afstand hangen je buitenlampen nu? Bij mij hangen ze nu nog buiten bereik. Ben van plan om er een of twee lux lampen tussen te zetten om deze zo wel te bereiken. Ben helaas nog te lui geweest om een verlengsnoer te pakken ok demaximalale onderlinge astand van het mesh netwerk te bepalen. iemand ervaringen?
Was zelf ook benieuwd dus ben even met verlengsnoer en LW-plug de tuin ingelopen. 20m afstand tot het huis is geen enkel probleem. LW-plug schakelt als een zonnetje. Dichtstbijzijnde HUE / LW apparaat (6 stuks) zit binnen op ca. 3m van de achtergevel dus 25m bereik lijkt haalbaar. 2 HUE lampen hebben via een groot raam wel 'vrij zicht' op de achtertuin. Als ik de LW plug in het schuurtje in het stopcontact plug op 15m van de achtergevel en achter een 1,5 steens muur blijft hij prima zijn werk doen.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen.

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:36
Heb wel wat losse frames en schakelaars gevonden voor de Tap module:
http://www.vimar.com/en/i...roduct/index/code/20507.B

Het lijkt er echter wel op dat bij dit systeem weer een ander (niet los leverbaar) plastic onderdeel bij de module zit die in het frame moet klikken.
Wel lijkt het erop dat de module zelf nokjes genoeg heeft om hier direct twee wip schakelaars op te klikken, dan is de rest van de opbouw met een beetje knutselwerk ook wel te doen denk ik.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2014/08/IMG_2299-Version-2-980x653.jpg
Afbeeldingslocatie: http://download.vimar.com/irj/go/km/docs/z_catalogo/2DIMAGEREAR_PNG8/VP_19506.32701.png

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Adekka schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 09:26:
Ik zat op de Duitse site van ocean te kijken en daar kwam ik deze PDF tegen: http://www.enocean.com/de...e/ptm-250-data-sheet-pdf/

Daar staat dat de PTM 250 compatible is met meerdere merken. En dan noemen ze BERKER GIRA JUNG MERTEN met type aanduiding.
Zou het gewoon werken met de standaard gira puls serie schakelaar kapjes? Ik zag namelijk ook dit filmpje:
http://www.heise.de/ct/ar...-trifft-Gira-2282164.html, dat zou betekenen dat je de tap gewoon uit elkaar kan halen en in een gira inbouwdoos kan zetten zonder verdere materialen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Denk het eigenlijk niet. Ze hebben hier in het filmpje over deze: http://katalog.gira.de/de_DE/datenblatt.html?id=486171
Daar zit een EnOcean module in die dezelfde buitenkant heeft als de in de Hue tap gebruikte module..
Vraag me af of je die wipjes van Gira kunt krijgen zonder de EnOcean module.. Lijken me namelijk specifiek om precies te passen op die module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 14:41

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

Voor degene die voordelig een Hue starterskit willen hebben: http://www.plattetv.nl/in...e-led-lamp-kit-11501.html
Set bestaat uit 2 lampen en 1 bridge. Prijs: 139 euro, gratis verzending.
En als je voordelig de reguliere hue sets en/of lampen met korting wil bestellen, kan dit bij Bol.com. Omdat verlichting onder de categorie 'wonen' valt, krijg je per bestelling 10 euro korting.
Een Hue Connected Bulb (Hue-lamp) kost dan geen 59,95, maar 49,95.
Deze actie loopt tot en met a.s. zondag.

Zelf heb ik van beide acties gebruik gemaakt.
Omdat Philips Hue praktisch nooit is afgeprijsd, is dit denk ik wel het vermelden waard.

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apipa
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 12:04
Via het trucje in de Philips Store heb je een Bridge en 3 lampen voor 150 euro!

Je moet teststrips voor waterhardheid kopen (c.a. €1,50). Vervolgens krijg je een kortingscode van 25% op je eerst volgende bestelling. Deze gebruik je vervolgens om een starterskit te kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind die kit van Plattetv maar raar. Dat kan toch geen originele kit van Philips zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik zie nog altijd geen enkele mogelijkheid één defecte lamp te verwijderen. Schijnbaar kan het ook niet. Morgen krijg ik een nieuw bestelde Hue Lux binnen. Deze wil ik toevoegen en omdat Bulb 4 niet meer actief is wordt dat Bulb 5. Persoonlijk vind ik het toch vrij apart dat een bulb niet te deleten is, behalve door je bridge te resetten. Als de persoonlijke scenes dan in een back-up zouden zitten is het niet zo erg, maar je moet echt weer van voor af aan beginnen.

Of heb ik het (gelukkig) mis?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, je hebt het (jammer genoeg) niet mis... :(

• THE_BASE
  • Niet online
Fire69 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 22:38:
Nee, je hebt het (jammer genoeg) niet mis... :(
Helaas. Dan gaan we maandagavond maar eens even zitten om alles opnieuw in te stellen en opnieuw in te regelen. Direct maar even wat bulbs wijzigen.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Fire69 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 15:16:
Ik vind die kit van Plattetv maar raar. Dat kan toch geen originele kit van Philips zijn?
Werd volgens mij geleverd icm met een bepaalde ambilight serie die Hue ondersteunt, die kreeg jij bij een actie bij de tv mee.. Voor elke kant een lamp ;)

• Adekka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-06 17:01
Is dit niet een nieuw product? Op mijn iPhone kan ik niet echt zien wat het nou precies is..
http://zigbee.org/Desktop...ID=1002&Ctrl=ViewProducts

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Adekka schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 12:50:
Is dit niet een nieuw product? Op mijn iPhone kan ik niet echt zien wat het nou precies is..
http://zigbee.org/Desktop...ID=1002&Ctrl=ViewProducts
Je link is helaas dood.

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:09
pingpongblokje schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 15:00:

Je moet teststrips voor waterhardheid kopen (c.a. €1,50). Vervolgens krijg je een kortingscode van 25% op je eerst volgende bestelling. Deze gebruik je vervolgens om een starterskit te kopen!
was een goede tip: probeerde het zonet, omdat dat me toch overhaalt om op Hue over te stappen. Helaas: de kortingscode herkent ie niet (en ja, ik kreeg na mn onthardingsstokjes bestelling een code). Als ik een stofzuiger selecteer pakt hij de 25% korting wel. Bij de Hue lampen niet...

• Harold123
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 10:32
Nog een tip:

Ik was net in de Philips MyShop in Eindhoven, als je daar een Ambilight-Tv koop kan je de set met 2 lampen en bridge voor €75 erbij kopen.

Verwijderd

Ik denk dat sommige bedrijven gratis actieproducten loskoppelen van het hoofdproduct en deze los te verkopen. Daar lijkt het in ieder geval wel op als je het mij vraagt. Zou mij niks verbazen wanneer je dit soort sets in de bekende bruine Hue verpakking krijgt...

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Inderdaad, die werden een maandje of twee geleden ook ineens bij de MediaMarkt verkocht...

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Goeie tip Martino-s, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 11:07

LoneWolf

Just a Byte

Ook is die actie van platte tv niet bepaald goedkoper, normaal zitten er 3 lampen in de kit, dus 139 en 59,59 is al 198,95.
Met de bol actie scheelt je 10 euro, dan kan je ook de kit daar scoren voor 189. Heb je wel gewoon de volledige kit.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:11:
Denk het eigenlijk niet. Ze hebben hier in het filmpje over deze: http://katalog.gira.de/de_DE/datenblatt.html?id=486171
Daar zit een EnOcean module in die dezelfde buitenkant heeft als de in de Hue tap gebruikte module..
Vraag me af of je die wipjes van Gira kunt krijgen zonder de EnOcean module.. Lijken me namelijk specifiek om precies te passen op die module.
Lijkt er inderdaad op dat de wipjes niet los verkrijgbaar zijn, wel jammer want zo wordt het wel een dure aangelegenheid. Misschein dat er in de toekomst nog iets beschikbaar komt.

[ Voor 9% gewijzigd door Avvd op 14-09-2014 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 15:06

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

wweet iemand hoe je een Hue kunt verwijderen uit je netwerk???

Vooral als je lamp er meer niet meer is. Omgerolen voor een nieuwe ivm fluiten...

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 04-10 16:10
Dylantje2 schreef op zondag 14 september 2014 @ 16:18:
wweet iemand hoe je een Hue kunt verwijderen uit je netwerk???

Vooral als je lamp er meer niet meer is. Omgerolen voor een nieuwe ivm fluiten...
De enige optie, voor zover bij mij bekend, is je bridge resetten en helemaal opnieuw beginnen. Alle lampen weer toevoegen, scene's weer koppelen etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

tsja dat zal toch niet waar zijn.

200 voor drie lampen die al terug moeten omdat je ze hoort fluiten.
dan alles er weer uit.

Lets make things ......

Maar wel mooi licht..
Ook een lux..

Alleen dat geklooi....

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 14:41

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

pingpongblokje schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 15:00:

Eind vorig jaar iets op de PhilipsStore besteld. De 25% kortingscode had ik nog in de mail staan. Helaas wordt deze toegepast op alle producten, behalve op alles wat met Hue te maken heeft. Jammer hoor, want anders was het wel een hele mooie deal geweest. (ik zie dat HBSVDK hetzelfde ook al aangeeft)

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Klopt het dat je met de Hue Lux geen kleurtinten kunt kiezen? Heb alleen de optie te dimmen... Ik dacht zelf dat je kon kiezen tussen wit en warm wit. Krijg het echter niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

THE_BASE schreef op zondag 14 september 2014 @ 20:03:
Klopt het dat je met de Hue Lux geen kleurtinten kunt kiezen? Heb alleen de optie te dimmen... Ik dacht zelf dat je kon kiezen tussen wit en warm wit. Krijg het echter niet voor elkaar.
Klopt, je kan alleen dimmen, dus niet het licht warmer maken door eventueel rood tinten toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Erhnam schreef op zondag 14 september 2014 @ 20:18:
[...]

Klopt, je kan alleen dimmen, dus niet het licht warmer maken door eventueel rood tinten toe te voegen.
Jammer! Ik had wel wat geler licht verwacht. In mijn ogen is het té wit. Philips tweet zelf 'Creating warm white light which is fully dimmable...', dus ik dacht dat je zelf de kleur wit kon creëren. Helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
THE_BASE schreef op zondag 14 september 2014 @ 22:30:
[...]

Jammer! Ik had wel wat geler licht verwacht. In mijn ogen is het té wit. Philips tweet zelf 'Creating warm white light which is fully dimmable...', dus ik dacht dat je zelf de kleur wit kon creëren. Helaas!
dan had ik lekker een livingwhite lamp gehaald (evt. met de remote). ik heb geen Hue's. alleen de livingwhites. voor een mooie prijs (150e) komt de hue er ooit nog wel. 47 euro 2 livingwhites en remote. De remote (ook compatible met hue) dan ook weer te gebruiken om de lampen aan te sturen. Geeft ook 1200 lumen per lamp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trapper
Fire69 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 00:16:
[...]
Halfweg de garage hangt een LW-lamp, die werkt perfect.
De plug die dus dichter bij de bridge is, maar binnen in de garage, is niet bereikbaar.
Daaruit maak ik toch op dat er geen mesh-netwerk gebruikt wordt.
Die conclusie is denk ik wat voorbarig. De firmware in de LW plugs en bulbs (en ook de verschillende LC producten) is allemaal in staat om te meshen, al kunnen er natuurlijk wel bugs in zitten (dat is nu eenmaal een gevolg van software in lampen stoppen).
Ik denk dat je door een toevallige samenloop gewoon tegen zo'n bug aanloopt, en ben daarom wel geinteresseerd in het Zigbee verkeer (met name de link status messages) die de verschillende devices met elkaar uitwisselen. Aan de hand daarvan kun je pas echt zien wat er mis is.

(Mocht je je afvragen waar mijn interesse vandaan komt, zie daarvoor mijn LinkedIn profiel: https://www.linkedin.com/profile/view?id=2960491)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jambon
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-10 10:34
Martino-s schreef op zondag 14 september 2014 @ 16:55:
[...]

Eind vorig jaar iets op de PhilipsStore besteld. De 25% kortingscode had ik nog in de mail staan. Helaas wordt deze toegepast op alle producten, behalve op alles wat met Hue te maken heeft. Jammer hoor, want anders was het wel een hele mooie deal geweest. (ik zie dat HBSVDK hetzelfde ook al aangeeft)
Vreemd bij mij werd er wel 25% korting doorberekend, kennelijk hebben ze de actie aangepast. Zonde was een mooie actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Blueone schreef op zondag 14 september 2014 @ 14:00:
[...]

Lijkt er inderdaad op dat de wipjes niet los verkrijgbaar zijn, wel jammer want zo wordt het wel een dure aangelegenheid. Misschein dat er in de toekomst nog iets beschikbaar komt.
Ik heb ze toch kunnen vinden, dit is het artikelnummer van gira: GIRA 0295 01, deze zouden moeten passen, maar eens een keer een setje bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-10 19:07
We horen het graag of het past. Ik ben namelijk wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitalp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:42
Blueone schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:51:
[...]Ik heb ze toch kunnen vinden, dit is het artikelnummer van gira: GIRA 0295 01, deze zouden moeten passen, maar eens een keer een setje bestellen.
Super, ziet er goed uit. Ik ben hier ook erg in geïnteresseerd. Ik neem aan dat je dan een GIRA of EnOcean inbouwdoos nodig hebt om de Tap in te plaatsen? Heb je daar ook een artikelnummer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Daar zit nog een beetje het probleem, op zich zou de de schakelaar ook zonder inbouwdoos moeten passen omdat hij zo dun is. Ik mis enkel nog de donkergrijze rand om de module, want met die rand kan je hem namelijk weer in de afdekrand klikken.

Edit:
Zie nu dat die rand lijkt om de rand die bij de wipjes van een normale schakelaar zit. Waarschijnlijk wordt hij ook gewoon bij de wipjes mee geleverd, dit is meestal het geval bij gira.

[ Voor 28% gewijzigd door Avvd op 16-09-2014 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebeltje
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:17
Van de week werdt ik midden in de nacht wakker omdat 1 lamp ineens aangegegaan was. Ik dacht he, wat is dit. Probeer ik hem uit te zetten met de app maar de lamp is "out of reach". Stroom er af en terug er op hielp ook niet... Toen maar de stroom er vanaf en de dag er na wat gezocht. Via search new lights kreeg ik mijn lamp wel weer terug maar de out of reach stond er nog steeds tussen... Ik had er dus ineens 4.

Uiteindelijk maar een factory reset gedaan van de bridge, hierna was ik echter ook al mijn scenes kwijt uit mijn Hue App. Die app nog maar verwijderd en openieuw toegevoegd. En dan ben je natuurlijk alsnog al je custom dingen kwijt.

Is er echt geen andere manier om een lamp uit je systeem te verwijderen? Sowieso jammer dat de lamp ineens 'vast hing' en niet meer aan de gang te krijgen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
mitalp schreef op maandag 15 september 2014 @ 20:09:
[...]
Super, ziet er goed uit. Ik ben hier ook erg in geïnteresseerd. Ik neem aan dat je dan een GIRA of EnOcean inbouwdoos nodig hebt om de Tap in te plaatsen? Heb je daar ook een artikelnummer van?
Dat zou ik ook graag willen weten. Heb nu Busch-Jaeger Reflex SI schakelaars en was al aan het overwegen om naar Jung blindplaten over te stappen, zodat ik daar de Hue Tap op kan monteren (staat best aardig, al steekt het uit). Maar echt inbouwen met een dubbele wipschakelaar zou ideaal zijn, en reden voor mij dit (bijna) overal in huis te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Dan nog een event-api op de Bridge (die events mbt Hue naar buiten kan pushen).. Dan kun je de tap-module als universele domotica switch gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ik heb het inmiddels besteld en laat wel even weten als het werkt. Ik verwacht eigenlijk wel wat "knutselwerk" aan de achterkant maar het gaat er mij meer om dat de knoppen goed werken en dat het er netjes uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

@ CyBeRSPiN

Of je gebruikt een kaku remote om je hue te schakelen
En bespaar je €60 uit, voor de tab.
En kun je er 2 luxen voor kopen...

Maar ze fluiten en dat is erg vervelend!!!!
Heb nu 2 nieuwe zijn stiller, maar niet STIL...
En dat voor €60 per lamp...:-(
Een wifi uit china muissstil!!!!
Dus bezint eer ge ...

• Tiestor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-09 21:37
Iemand van jullie die Hue scripts / apps op een synology heeft draaien? Kan er op het moment weinig bruikbaars over vinden.

"Be brave, don't shave"

• Hoppie
  • Niet online
https://github.com/Dragoncast/HueControl heeft een Python gebaseerde web interface. Dit zou op de Synology moeten kunnen draaien. Nog niet geprobeerd overigens.

• Avvd
  • Niet online
jeroen11 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:05:
[...]

Dat zou ik ook graag willen weten.
Het past niet :(

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
Dat is balen! The search continues. Al ben ik nu geneigd om Jung-blindplaten te monteren en de Tap daar dan op te plakken, die zijn groot en vlak genoeg, al steekt het meer uit natuurlijk. Maar je kunt de Tap dan nog losdraaien en het vergt minimale inspanning.

• Avvd
  • Niet online
Het lijkt erop dat die schakelaar eigenlijk pas net is uitgekomen, misschien dat ze later wel leverbaar worden. Desnoods koop ik gewoon zo'n schakelaar van gira om dan vervolgens de module uit te wisselen.

• Dutchgrover
Vannacht IOS8 geinstalleerd.
Ben benieuwd naar de integratie van HUE met homekit. Lijkt me wel leuk om via siri het licht te kunnen bedienen. Helaas, krijg het nog niet aan de praat, er zal wel een update van de HUE app voor nodig zijn. Weet hier iemand hoe het zit en wat de planning van philips is. Volgens mij werden de HUE lampen wel genoemd in de presentatie van IOS8.

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 08:43
THE_BASE schreef op zondag 14 september 2014 @ 22:30:
[...]

Ik vond de living whites ook te wit en heb ze met glasverf uit de hobbywinkel warmer gemaakt. Heb oranje en rode verf vermengd (80% oranje - 20% rood). De lampen zien er zelf niet meer heel mooi uit, echt een knutsel uiterlijk maar het licht is perfect. Als je een lamp verft moet je hem meteen aanzetten, is de kleur niet goed dan kan je het er nog met water afhalen. Is de verf droog dan kan je het eraf pellen.

• THE_BASE
  • Niet online
michielvz schreef op donderdag 18 september 2014 @ 09:35:
[...]

Ik vond de living whites ook te wit en heb ze met glasverf uit de hobbywinkel warmer gemaakt. Heb oranje en rode verf vermengd (80% oranje - 20% rood). De lampen zien er zelf niet meer heel mooi uit, echt een knutsel uiterlijk maar het licht is perfect. Als je een lamp verft moet je hem meteen aanzetten, is de kleur niet goed dan kan je het er nog met water afhalen. Is de verf droog dan kan je het eraf pellen.
Hmm, klinkt op zich niet als een gek idee, maar ik ga maar verder sparen voor een Hue Color.

• HBSVDK
THE_BASE schreef op donderdag 18 september 2014 @ 17:27:
[...]

Hmm, klinkt op zich niet als een gek idee, maar ik ga maar verder sparen voor een Hue Color.
Sparen.... haha terwijl de iphone 6 64GB al in bezit is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
Maar goed, ik ben benieuwd welke tint wit de Hue Lux afgeeft in vergelijking met de Hue. Welke parameters je bij een Hue in moet stellen om de tint van een Lux te krijgen.

Ik heb zelf LW pluggen i.c.m. Philips led lampen (die van buiten op een hue lijken). Maar daar moest ik toch ook wel met een optisch kleurfilter werken om de door mij gewenste warme kleur te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Afgelopen vrijdag ook de hue starterskit gekocht bij philips. De 25% code werkte niet, dus ik had er maar even over gebeld. Schijnbaar mogen ze van Apple geen korting geven, de voorwaarde moesten nog aangepast worden. Ik had wel nog 15% korting gekregen omdat ze zelf ook vonden dat het niet goed was aangegeven. Wel netjes gedaan dus door philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week staat de Hue Lux starterskit in de bonus bij Albert Hein. Met ook nog korting door airmiles in te leveren.

Na mij update van iOS8 kan ik opeens geen foto's meer uploaden vanaf mijn iPad. Daarom even zo: http://t.co/wgRN7EeFQO

En dit lijkt wel (gezien de prijs) een andere aanbieder van de starterskit met twee lampen ipv drie. Zou de goedkopere starterskit en meerdere verkoopkanalen een eerste stap richting groter publiek zijn?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2014 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 11:07

LoneWolf

Just a Byte

Dit zijn de WITTE lampen, dus niet de gekleurde. Deze worden altijd per 2 verkocht.
is ook niet goedkoper eigenlijk als in de apple store.
http://store.apple.com/nl...ps-hue-lux-starterspakket

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 08:32
Is er eigenlijk al meer nieuws over de Hue koppeling met Homekit in IOS8? Moet er een update van Hue komen om dit te kunnen gebruiken?

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treshed
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-02 08:15
johoo schreef op maandag 22 september 2014 @ 09:43:
Is er eigenlijk al meer nieuws over de Hue koppeling met Homekit in IOS8? Moet er een update van Hue komen om dit te kunnen gebruiken?
Heb er nog niets over gehoord, wel screenshots gezien van de widget-integratie: http://www.macrumors.com/...ips-prototype-hue-widget/

Ik heb nog niks gezien/gehoord van Homekit integratie, zowiezo ben ik benieuwd welke software daarmee samen gaat werken en hoe dat dan werkt.

Er zal iig een update van de app moeten komen om dat werkend te krijgen.

[ Voor 16% gewijzigd door treshed op 22-09-2014 15:57 ]

Pagina: 1 ... 33 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.