[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.154 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:49

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik bedoelde eigenlijk de dimmer module zelf, niet de afstandsbediening maar die zag ik al gelijk bij gerelateerd staan :)
In iedergeval hartstikke bedankt! Gelijk besteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
Dacht dat je de AB bedoelde maar als je bij Amazon.de zoekt op "living whites" dan krijg je inderdaad ook de gezochte stekkerdimmer en lampen te zien :)
Psycho_Mantis schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 17:17:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk de dimmer module zelf, niet de afstandsbediening maar die zag ik al gelijk bij gerelateerd staan :)

[ Voor 10% gewijzigd door lowo op 26-04-2014 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg laatst feedback van Philips over een storing in mijn netwerk. De livingwhites was hier blijkbaar de oorzaak van. Ook al werkt het met elkaar samen, de techniek is wat ouder en kan voor bugs en problemen zorgen icm Hue lampen. Advies was om de lampen uit het netwerk te verwijderen.

Leek mij toch wel nuttig om te melden aangezien er hier geïnvesteerd gaat worden in deze generatie...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2014 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 27 april 2014 @ 19:33:
Ik kreeg laatst feedback van Philips over een storing in mijn netwerk.
[...]
Je bedoelt hiermee dan je 'lampen-netwerk' veronderstel ik? Toch niet storing op je wifi of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt, het netwerk van de Bridge en de functionaliteit van de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op zondag 27 april 2014 @ 20:44:
[...]

Je bedoelt hiermee dan je 'lampen-netwerk' veronderstel ik? Toch niet storing op je wifi of zo?
Het is niet de WiFi waarop jij met je mobiel/tablet/laptop op zit.
Ik neem aan dat je ZigBee (mesh network) bedoelt. Dat is het 'netwerk' waarop de Hue en LivingWhites/Color werken.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2014 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Verwijderd schreef op zondag 27 april 2014 @ 19:33:
Ik kreeg laatst feedback van Philips over een storing in mijn netwerk. De livingwhites was hier blijkbaar de oorzaak van. Ook al werkt het met elkaar samen, de techniek is wat ouder en kan voor bugs en problemen zorgen icm Hue lampen. Advies was om de lampen uit het netwerk te verwijderen.

Leek mij toch wel nuttig om te melden aangezien er hier geïnvesteerd gaat worden in deze generatie...
Wat voor storingen moet ik dan aan denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 09:23:
[...]

Het is niet de WiFi waarop jij met je mobiel/tablet/laptop op zit.
Ik neem aan dat je ZigBee (mesh network) bedoelt. Dat is het 'netwerk' waarop de Hue en LivingWhites/Color werken.
Dat vraag ik dus, of het storing op het wifi- of zigbee-netwerk geeft :P
Psycho_Mantis schreef op maandag 28 april 2014 @ 11:26:
[...]

Het gebeurt bij mij wel eens dat plots een LW-plug een paar uur niet meer zichtbaar is in het netwerk (niet meer aan- of uit te zetten)
Ik veronderstel dat het hierover gaat dan...

[ Voor 32% gewijzigd door Fire69 op 28-04-2014 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Psycho_Mantis schreef op maandag 28 april 2014 @ 11:26:
[...]

De helft van mijn thema's zijn onbruikbaar geworden na een update. Ik kan ze nieteens bewerken.

Ik krijg de melding "There are no lights to support this scene" en kan er niks meer mee. De melding krijg ik ook als alle lampen aan staan.

Wel vervelend want we hebben aardig wat lampen en het is veel werk om alle verloren scenes weer handmatig in te stellen.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2014 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09 08:29

Bluppy2

Hip!

Bij mij zijn opeens ook alle lampen onbruikbaar na de update: Ik moest ze opnieuw toevoegen middels hun serienummers voordat ik ze überhaupt weer in de apps kon zien. Alle scenes ook opnieuw aan het instellen: een hele klus.

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja echt balen.

Zit er bij jou ook een livingWhites product in je bridge netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een update van de bridge zijn alle lampen en scenes ook bij mij verdwenen.
Niet updaten dus!

Moet ik alle lampen weer handmatig toevoegen (serienummer inkloppen) en de scenes weer handmatig instellen :(
Stom ook dat er geen backup functie gebruikt kan worden met Hue lampen en scenes |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrenzo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-05-2024

rrenzo

Boehoehoe alles kwijt met update 1.3.4
Alle bulbs weg, living colors weg, scenes weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Heb na diverse bridge updates ook altijd de lampen weer moeten toevoegen, echter niet handmatig.
Zet ze allemaal aan met de master AB en vervolgens zoek lampen, 4x living colors, 6x living whites en 6x Hue. Vindt ze zonder problemen.

Voor scenes gebruik ik de 3 voorkeur knoppen op de AB.

Edit: laatste update 1.3.4. nog niet gehad, als ik dit hier lees wacht ik hier ook maar even mee.

[ Voor 25% gewijzigd door BenEco op 29-04-2014 08:41 ]

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Same here na update...alles weg :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 16:07
Bij mij ook. Alles weg. Remote is leeg dus alle livingcolors uit stopcontact moeten trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrenzo

rrenzo

BenEco schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 00:22:
Heb na diverse bridge updates ook altijd de lampen weer moeten toevoegen
Dit is de eerste keer na 5 updates dat dit gebeurt. Schandalig dat ze dit niet beter testen. Die update komt ook zo lekker prominent in beeld; je moet haast wel updaten. En met 4 devices is er altijd wel iemand in huis die denkt; "he, nieuwe update, even installeren", vooral als Philips zelf zegt "U raakt niets kwijt, alleen de lampen kunnen even flikkeren".
Nou niet dus... Met 8 GU-10, 5 Bulbs en 8 Living colors ben je wel even zoet (verzameling opgebouwd in 2 jaar :) )
Vooral in de scenes zit nogal wat fijnafstemming. Dit is echt k met peren; voor zo'n groot bedrijf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-10 13:58
Thnx voor de tip om niet te updaten! Waardeloos dat zoiets niet beter getest wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

En de lampen moeten na de update handmatig toegevoegd worden...balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-09 21:37
Fire69 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 13:17:
Inderdaad, daarom dat ik met tablets ga werken (hopelijk)
Heb je de tablets al binnen?? Ben erg nieuwsgierig :+

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Bedankt voor de waarschuwing, hopelijk heeft mijn vriendin de update nog niet uitgevoerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de update gisterenavond ook uitgevoerd en inderdaad was de bridge alle lampen kwijt!! Heb godverdomme al mijn lampen via serienummer opnieuw handmatig toe moeten voegen, omdat hij ze uiteraard niet vindt.. Bah 8)7

Hekel aan Philips.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2014 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

https://twitter.com/tweethue/status/461089878823149568
"Aan alle Nederlandse hue-gebruikers: update bridge niet doorvoeren wanneer dat wordt gevraagd. 30 sec stroom uit bridge halen + heropstarten"
Ze richten zich specifiek op NL-gebruikers.. vraag me af wat dan de aard van de update was.. een NL-specifiek probleem oplossen?

[ Voor 24% gewijzigd door CyBeRSPiN op 29-04-2014 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of een NL-specifiek probleem brengen...........Lijkt er meer op.Wacht wel even met de update....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Had dit topic eerder moeten lezen... ook net de update geïnstalleerd. Echter niet al mijn lampen opnieuw met serienummer hoeven in te voeren. Gewoon de bridge gereset en vervolgens mijn gen2 living colors afstandsbediening weer aan de bridge gekoppeld (heb al mijn lampen hieraan gekoppeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-10 13:58
We hebben op http://bit.ly/1kcoQnd een eerste oplossing beschikbaar gesteld voor het probleem met de hue bridge update.
Op http://meethue.com/en-US/inside-hue/fix is een uitleg te vinden hoe de lampen weer terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een pruts oplossing biedt Philips..... :?
Dit is nog toch eigenlijk geen echte oplossing voor mensen zonder afstandsbediening:

Ik heb geen afstandsbediening waar Scenes en lampjes al in het geheugen staan dus moet ik:
Gewoon handmatig alle serienummers van de Hue lampen ingeven en al mijn scenes weer handmatig instellen :(
Op de kast klimmen, ladder uit de schuur halen, lampen open maken, peertjes en spotjes los schroeven, alle serie nummers opschrijven, op volgorde ingeven en de namen er weer bij typen in de app.
Lekker dan! :(
En dan natuurlijk weer wachten tot het avond is en mijn vriendin irriteren met het instellen van de scenes.

Ik wacht nog even tot morgen tot er misschien een update komt waarbij mijn 50 7 ;) lampen en 150 10 scenes weer terug te krijgen zijn.

Ik hoop... herstel..verwacht dat Philips door deze stomme fout snel een back-up oplossing creeerd voor Hue lampen en Scenes.

Ik vind Hue een geweldig product maar dit is echt niet relaxed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

Wat een slecht verhaal van Philips. Configuratiegevens zoals lampen en scenes kwijtraken tijdens een update? Nou vooruit, da's vervelend maar shit happens. Maar dat je zelfs je lampen niet meer opnieuw kan discoveren en je hele huis af moet om serienummers op te schrijven, dat is toch wel heel erg knullig, dat lijkt me nogal basisfunctionaiteit van de bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
ik vind het bizar dat je settings nog steeds niet gebackupped kunnen worden of aan je 'My Hue' account gekoppeld kunnen worden. Daarmee voorkom je dit soort ellende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:02
noo schreef op woensdag 30 april 2014 @ 08:34:
Wat een slecht verhaal van Philips. Configuratiegevens zoals lampen en scenes kwijtraken tijdens een update? Nou vooruit, da's vervelend maar shit happens. Maar dat je zelfs je lampen niet meer opnieuw kan discoveren en je hele huis af moet om serienummers op te schrijven, dat is toch wel heel erg knullig, dat lijkt me nogal basisfunctionaiteit van de bridge.
In dit geval klinkt het knullig maar het zorgt ervoor dat je niet zomaar je lampen kwijt raakt aan bijvoorbeeld de buurman. Je lampen zijn in principe nog gelinkt aan de bridge voordat het foutging. De lampen kunnen dat niet zomaar weten en je bridge is in principe nu 'nieuw' wat overeenkomt met de buurman die een nieuwe hue set koopt en dus nu jouw lampen zou kunnen vinden.

Natuurlijk het is nogal een kwalijke fout en de oplossing is niet direct een oplossing maar wat jij voorstelt is voor nu een oplossing maar in alle andere gevallen een kwetsbaarheid in het systeem.

Hoe zit het met scenes die via de portal weer worden geladen nadat de lampen in de juiste volgorde weer aan het systeem zijn toegevoegd. Worden daar de lampen weer automatisch op de juiste plek erin gezet? Of moet je dan de juiste lampen weer selecteren en op de juiste plek neerzetten?

Zelf ben ik gelukkig nog niet aan het updaten geslagen maar snap niet dat deze fout erin is gekomen daar er bij het Hue ontwikkelteam vziw toch behoorlijk uitgebreid getest wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

En die zogenaamde oplossing waar we de hele dag op hebben zitten wachten... welke beloofd was rond 22:00 uit te komen... Gewoon een dom .PDFje over hoe je je lampen weer moet pairen. En dan nog geen garantie dat het werkt!

Anticlimax! -O-

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrenzo

rrenzo

Ik ben gisteren twee uur bezig geweest om alle lampen aan een geresette remote te knopen (ik was tot nu toe remote-loos). Leek me toch wel handig, want bij de volgende f*ck-up zijn in ieder geval de lampen snel terug in de bridge.
Je bent echter wel je scenes kwijt en daar gaat de meeste tijd in zitten..
Overigens vraag ik mij af wat er gebeurt als ik nu de batterijen verwissel van de master remote.
Zal hij wel minimaal de config voor 1 minuut kunnen vasthouden zonder batterij?
Ik vrees zelf van niet; en zonder master kun je weer opnieuw beginnen...
Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 15:26

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik ben een beetje klaar met de Hue-app en bridge. Ze crashen vaak, op onze tablet moeten we de app standaard twee keer openen.

Zit eraan te denken om zelf een implementatie te maken op een Pi met een XBee, hebben hier mensen ervaring mee? Zit aan zoiets te denken:

http://www.dresden-elektr...ight-control/raspbee/?L=1

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzmic
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-09 15:09
rrenzo schreef op woensdag 30 april 2014 @ 08:52:
Overigens vraag ik mij af wat er gebeurt als ik nu de batterijen verwissel van de master remote.
Zal hij wel minimaal de config voor 1 minuut kunnen vasthouden zonder batterij?
Ik vrees zelf van niet; en zonder master kun je weer opnieuw beginnen...
Iemand ervaring?
@rrenzo,
De remotes (tenminste de Living color gen3), onthouden de lampen gewoon zonder batterijen.
Tijdens het bouwen van wandschakelaars soms dagen zonder batterijen gelegen, lampen zaten nog gewoon in geheugen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Psycho_Mantis schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 17:17:
[...]

Ik heb het pakketje ontvangen, ze hebben ipv alleen de dimmer module, hebben ze het complete starterskit opgestuurd met 2 dimmers en een afstandsbediening :o
Dus voor 20 euro een leuk kadotje :+

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-O1DOxqWFhfM/U2DmnAu3orI/AAAAAAAABWE/oKk29Lp74_I/s800/photo_2014-04-30_14-02-46.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-A83upQZpoy4/U2DmnGUFWqI/AAAAAAAABWA/iEhSRTUDrA0/s800/photo_2014-04-30_14-03-11.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tiestor schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:43:
[...]

Heb je de tablets al binnen?? Ben erg nieuwsgierig :+
Vandaag binnen gekregen (Cube U51GT), leuk ding voor de prijs :)

Nu moet ik hem natuurlijk wel nog netjes tegen de muur krijgen :P
LauPro schreef op woensdag 30 april 2014 @ 09:11:
Ik ben een beetje klaar met de Hue-app en bridge. Ze crashen vaak, op onze tablet moeten we de app standaard twee keer openen.

Zit eraan te denken om zelf een implementatie te maken op een Pi met een XBee, hebben hier mensen ervaring mee? Zit aan zoiets te denken:

Hm, die wireless ballasts die ze hebben zijn wel interessant. Alleen superduur :|

[ Voor 47% gewijzigd door Fire69 op 30-04-2014 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

LauPro schreef op woensdag 30 april 2014 @ 09:11:

Geen idee, maar is denk ik wel relaxter dan een hue bridge. Het doet soms net teveel, en de REST Api vind ik wazig in elkaar zitten. Bij de ene get request, de andere put, de derde weer post 8)7 make up your mind :D.

Persoonlijk heb ik nog geen goede ervaringen gehad met de stabiliteit van raspberry pi's :(.

Beide Raspberries (Raspplex & Volumio (voorheen raspify) vallen naar een paar dagen uit.

Nu heb ik de ene met een kingston flashcard + apple ipad lader; die veel uitvalt. De andere iets meer basic, valt minder uit, maar heeft een sandisk extreme kaart. Lijkt beter te gaan, maar fingers crossed.

[ Voor 22% gewijzigd door gitaarwerk op 30-04-2014 15:32 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Nu online
Psycho_Mantis schreef op woensdag 30 april 2014 @ 14:04:
[...]

Ik heb het pakketje ontvangen, ze hebben ipv alleen de dimmer module, hebben ze het complete starterskit opgestuurd met 2 dimmers en een afstandsbediening :o
Dus voor 20 euro een leuk kadotje :+
Waar had je deze besteld? dan haal ik hem ook even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Pusherman_ schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:40:
[...]

Waar had je deze besteld? dan haal ik hem ook even :)
ik had deze besteld:
http://www.amazon.de/Phil...fRID=06QBD5FNPDPEM1HM0EQS

Maar ik ga er vanuit dat ze een fout hebben gemaakt, want ze hadden natuurlijk maar een enkele moeten opsturen en geen starterkit.

De kans dat ze weer exact dezelfde fout maken lijkt me klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Nu online
Paar maanden geleden had een andere tweaker eenzelfde ervaring:

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/41698529

(dus misschien toch de moeite waard ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:47
Wat zou de software versie van de bridge moeten zijn na de update? Is het 01009914?

Zijn er ergens release notes beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Pusherman_ schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:45:
Paar maanden geleden had een andere tweaker eenzelfde ervaring:

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/41698529

(dus misschien toch de moeite waard ;) )
Als je iets verder gelezen had, had je kunnen lezen dat dit niet helemaal klopte.
De dozen zagen er wel zo uit, maar er zat niet alles in! _O-

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Dus ik heb geluk gehad zo te horen :+

Trouwens ik krijg die LivingWhites remote niet gekoppeld met mijn LivingColors remote, zodat hij aan het hue netwerk komt
Weet iemand hoe je dat kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet hem eerst volledig resetten, want nu zit hij aan het netwerk van de bijgeleverde plugs gekoppeld.
Daarna kan je hem aan je bestaande remote hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Fire69 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 21:45:
Je moet hem eerst volledig resetten, want nu zit hij aan het netwerk van de bijgeleverde plugs gekoppeld.
Daarna kan je hem aan je bestaande remote hangen.
Oja, resetten was ik helemaal vergeten, dat moet ook nog :+
Bedankt, ik ga vanavond weer een nieuwe poging doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Nu online
funske schreef op woensdag 30 april 2014 @ 16:32:
[...]

Als je iets verder gelezen had, had je kunnen lezen dat dit niet helemaal klopte.
De dozen zagen er wel zo uit, maar er zat niet alles in! _O-
my bad :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

De lampen (E27) van mijn Hue Starters Kit (march 2013) gaan in ieder geval terug naar Philips.
Ik word er he-le-maal ziek van dat de lampen zich random resetten.

Op de vraag waarom mijn lampen terug gaan en niet de bridge kreeg ik als antwoord dat het waarschijnlijk defecte lampen zijn.

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Nu online
Beta schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 10:34:
De lampen (E27) van mijn Hue Starters Kit (march 2013) gaan in ieder geval terug naar Philips.
Ik word er he-le-maal ziek van dat de lampen zich random resetten.

Op de vraag waarom mijn lampen terug gaan en niet de bridge kreeg ik als antwoord dat het waarschijnlijk defecte lampen zijn.
Niet handig om gewoon de hele set dan om te ruilen?
Straks zijn het niet de lampen en kan je ook de bridge nog eens los gaan terugsturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrenzo

rrenzo

Ik heb net ook een RMA aangevraagd bij philips.
Nu vertellen ze wel dat de eerste batch fouten kon bevatten.
Helaas heb ik al twee lampen omgeruild en wederom batch-1 lampen gekregen.
Precies die twee zijn nu weer defect.
De servicedesk garandeerde mij dat ik nu batch-2 lampen krijg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
Fire69 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:27:
[...]
Vandaag binnen gekregen (Cube U51GT), leuk ding voor de prijs :)

Nu moet ik hem natuurlijk wel nog netjes tegen de muur krijgen :P
Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat, wellicht dat het mij zo ver krijgt om er ook eens aan te beginnen :+

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Nu online
Tiestor schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 12:55:
[...]

Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat, wellicht dat het mij zo ver krijgt om er ook eens aan te beginnen :+
Misschien inspiratie:

Afbeeldingslocatie: http://www.noushouse.com.au/Store/images/u/Vidabox-iFrame-iPad-Wall-Mount-Frame-iPad2-iPad3.jpg

(in dit geval voor ipad, maar kan natuurlijk ook met andere tabs)

Ideaal als je gewoon een goedkope tablet hebt waar je alleen je hue app op draait. Het allermooiste is als deze dan bv aangaat door doubletap op het beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
Wat vet, wat vet. Hebbuh :)

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Identiek zo'n kader had ik ook ooit gemaakt van een gedemonteerde laptop. Is nooit aan de muur geraakt :P
De tablet nu zou ik gewoon aan de muur willen hangen met een plaat achter in geborsteld aluminium. Alleen nog uitdokteren hoe het omhoog moet komen en de stroom voorzien wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Nu online
Fire69 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:30:
Identiek zo'n kader had ik ook ooit gemaakt van een gedemonteerde laptop. Is nooit aan de muur geraakt :P
De tablet nu zou ik gewoon aan de muur willen hangen met een plaat achter in geborsteld aluminium. Alleen nog uitdokteren hoe het omhoog moet komen en de stroom voorzien wordt. :)
Daar zit je inderdaad mee, met je 230v -> 5V aansluitingen. Zelfs de dunste blokjes zijn al weer snel 1,5 a 2 cm breed...

Welke criteria heb je trouwens gebruikt om voor de Cube U51GT te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
rrenzo schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 10:49:
Zelf heb ik ook alle 3 de lampen uit mijn starterskit moeten omruilen omdat ze random (en steeds vaker) resetten naar warm wit. De twee losse lampen die ik er destijds bij heb gekocht hebben dat nooit gedaan.

Vind het wel slordig dat er 'gerepareerde' lampen worden uitgeleverd uit een slechte batch in jouw geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Van de week had ik een Hue ledstrip opgehangen maar helaas is er 1 ledje kapot :(
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-lQXpyWpfHG8/U2M8IdZ2GrI/AAAAAAAABWc/1fy_hcteU8A/s800/IMG_0183.JPG

Hoe doen ze dat eigenlijk met garantie? Je kan ze niet echt makkelijk opnieuw opplakken die dingen.
Uiteraard neem ik zo even contact op met Philips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
rrenzo schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 10:49:
Ah, dan ligt het niet aan mij dat twee van mijn lampen die ik al eens omgeruild heb nog steeds kuren hebben? Hoe kun je zien dat je batch-1 of -2 lampen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:33

lordsnow

I know nothing

Bvelleko schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 16:35:
[...]
Vind het wel slordig dat er 'gerepareerde' lampen worden uitgeleverd uit een slechte batch in jouw geval.
Wellicht is dit een afweging van Philips. Wanneer het percentage lampen dat het probleem vertoond niet zo groot is, dan is het mischien toch de moeite waard is om vervangende lampen toe te sturen uit dezelfde batch. Als ik het zo lees heeft niet iedereen er last van.

Ik betwijfel trouwens of de hue lampen worden gerepareerd voor individuele gebruikers. Ik denk dat de lampen gewoon worden vervangen door nieuwe exemplaren. (Maar mischien is het wel zo dat ingestuurde lampen op een later moment en masse worden gerepareerd of gerecycled voor onderdelen.)

@NrG!: de meeste winkels geven 2 jaar garantie op producten. Voor de hue lampen zal dat niet anders zijn, denk ik. In de PDF van de Philips site staat ook 2 jaar:
http://download.p4c.phili...18291241737_pss_nldnl.pdf

[ Voor 50% gewijzigd door lordsnow op 02-05-2014 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG!
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02-2023
Hoelang is de garantie van deze lampen eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pusherman_ schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:47:
[...]

Daar zit je inderdaad mee, met je 230v -> 5V aansluitingen. Zelfs de dunste blokjes zijn al weer snel 1,5 a 2 cm breed...

Welke criteria heb je trouwens gebruikt om voor de Cube U51GT te kiezen?
Het moest een 7' zijn. Ik wou geen gigantisch ding aan de muur, zeker niet als het project meevalt en ik het op verschillende plaatsen ga omhoog hangen.
Verder moest er een proximity-sensor opzitten. Het is niet de bedoeling dat het scherm 24/7 aanstaat en altijd de power-knop zoeken in het donker om het licht te kunnen aanzetten is vervelend. Nu wuif je met je hand voor het scherm en hij gaat aan :)
En natuurlijk de prijs was ook van groot belang. Als het ophangen goed lukt, zou ik er in het ganse huis een stuk of 9 hangen. Dan ga ik geen ipads gebruiken natuurlijk :P

De cube had de beste prijs voor een tablet met 1GB ram.
NrG! schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:41:
Hoelang is de garantie van deze lampen eigenlijk?
2 jaar zoals alles in EU :)

[ Voor 8% gewijzigd door Fire69 op 02-05-2014 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:02
Fire69 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 12:45:
[...]

Het moest een 7' zijn. Ik wou geen gigantisch ding aan de muur, zeker niet als het project meevalt en ik het op verschillende plaatsen ga omhoog hangen.
Verder moest er een proximity-sensor opzitten. Het is niet de bedoeling dat het scherm 24/7 aanstaat en altijd de power-knop zoeken in het donker om het licht te kunnen aanzetten is vervelend. Nu wuif je met je hand voor het scherm en hij gaat aan :)
En natuurlijk de prijs was ook van groot belang. Als het ophangen goed lukt, zou ik er in het ganse huis een stuk of 9 hangen. Dan ga ik geen ipads gebruiken natuurlijk :P

De cube had de beste prijs voor een tablet met 1GB ram.

[...]

2 jaar zoals alles in EU :)
En hoe ga je het tablet voorzien van stroom? Dat is natuurlijk ook geen onbelangrijk iets :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Nu online
Inderdaad.. we verwachten nu wel uitgebreide how to's met instructie foto's en filmpjes ;)
Echt een leuk project!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Klinkt leuk!
Wat voor software ga je draaien erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
Wat Pusherman_ zeg :P

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Nu online
bizar trouwens dat in die philipsstore die lightstrips etc. nog steeds niet op voorraad zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
Duurt erg lang inderdaad, jammer.. Als het goed is ontvang ik een mailtje wanneer er voorraad is, hopelijk worden die een beetje tijdig verzonden. Heb het idee dat de voorraden van die webshop niet heel erg groot zijn.

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Nu online
Ik wil eigenlijk zo'n lightstrip hebben, maar ik vind €90 gewoon principieel te veel geld voor 2 meter rgb.
Ik heb echter nog 9000 airmiles die ik bij de shellshop kan inwisselen voor philipsstore bonnen :D precies genoeg voor die lightstrip en die airmiles gebruik ik anders toch nooit.

Ik heb van die lightstrip eigenlijk ook alleen de controller nodig. Ik heb al in m'n keuken een RGB Ledstrip van 5m mooi weggewerkt, alleen die wil ik ook met Hue kunnen aansturen en daarvoor heb ik de controller uit een Hue ledstrip nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Psycho_Mantis schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:26:
Klinkt leuk!
Wat voor software ga je draaien erop?
Hue Limited
Die heeft handige widgets om gewoon aan/uit te zetten
Hue Limited on Cube Talk 7x

Als voeding ga ik proberen zoiets te gebruiken.
Dat past (eventueel gedemonteerd) denk ik wel in de muur als de schakelaar eruit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broekvdr
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08-2023
Fire69 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 16:54:
[...]

Hue Limited
Die heeft handige widgets om gewoon aan/uit te zetten
[afbeelding]

Als voeding ga ik proberen zoiets te gebruiken.
Dat past (eventueel gedemonteerd) denk ik wel in de muur als de schakelaar eruit is.
Je zou ook de hue app kunnen gebruiken die heeft sinds de laatste android update ook widgets . ben erg benieuwd hoe je alles gaat monteren op de muur. |:(

Added scene widgets, to allow a fast and convenient way to recall scenes or switch off all lights from the device's home and lock screen
• To take advantage of this simply add it from the Android widget screen

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/ka69p1.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door broekvdr op 03-05-2014 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Hey, er staat een update klaar in de ios store?
Versie 1.3.3, 27MB.

Kan er weinig over vinden op internet en Philips zelf zegt: "bugfixes.."

Edit: hierboven had iemand al 1.3.4.
Ik wacht wel op 1.3.5 ofzo

[ Voor 19% gewijzigd door Beta op 03-05-2014 15:46 . Reden: update ]

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
broekvdr schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 15:36:
[...]

Je zou ook de hue app kunnen gebruiken die heeft sinds de laatste android update ook widgets . ben erg benieuwd hoe je alles gaat monteren op de muur. |:(

Added scene widgets, to allow a fast and convenient way to recall scenes or switch off all lights from the device's home and lock screen
• To take advantage of this simply add it from the Android widget screen

[afbeelding]
Die Hue-app vind ik persoonlijk compleet nutteloos (althans voor mijn situatie).
Het is ook helemaal niet opgezet om simpel het licht ergens aan/uit te doen.

Waarom de |:( ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een beetje geluk heb je ergens een hooggeplaatst ongebruikt stopcontact. Als je daar de doos van af haalt kan je in de behuizing erachter wel wat kabels en pluggen kwijt. Daarvoor de tablet monteren en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geluk heb ik niet nodig hoor. Ik heb namelijk deze:
Hue schakelaars

Die gaan er gewoon uit want zijn dan toch niet meer nodig :)
Daar kan dan makkelijk de usb-lader in.
Enige plaats-probleem misschien... er moet ook nog een gedemonteerde LW-plug (enkel de printplaat dus) bij voor het licht in de keuken. Dat wordt mogelijks nogal nipt :/

[ Voor 3% gewijzigd door Fire69 op 03-05-2014 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorig jaar een Hue starterspakket gekocht. Alle lampen bevinden zich in de woonkamer.
Nu wil mijn zoon ook ik zijn slaapkamer en 1 of 2 Hue lampen aanschaffen zonder bridge (want die hebben wij al aangeloten in ons netwerk). Is het mogelijk via een instelling van de Philips Hue App dat hij via zijn adroid telefoon de lampen in zijn slaapkamer regelt zonder dat de lampen beneden in de woonkamer aan of uit gaan? Of moet hij toch een aparte bridge daarvoor aanschaffen of een aparte App?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2014 @ 15:20:
Ik heb vorig jaar een Hue starterspakket gekocht. Alle lampen bevinden zich in de woonkamer.
Nu wil mijn zoon ook ik zijn slaapkamer en 1 of 2 Hue lampen aanschaffen zonder bridge (want die hebben wij al aangeloten in ons netwerk). Is het mogelijk via een instelling van de Philips Hue App dat hij via zijn adroid telefoon de lampen in zijn slaapkamer regelt zonder dat de lampen beneden in de woonkamer aan of uit gaan? Of moet hij toch een aparte bridge daarvoor aanschaffen of een aparte App?
Je kan op zijn telefoon alleen maar zijn eigen lamp(en) laten bedienen qua profielen en je eigen lampen daar niet op laten tonen. Ik weet in ieder geval dat Hue Pro dat kan, er zullen vast ook wel gratis apps zijn die dat kunnen. Of de native app van Philips het kan weet ik niet en kan het helaas ook niet testen met maar 1 device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Pusherman_ schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 15:30:
Ik heb van die lightstrip eigenlijk ook alleen de controller nodig. Ik heb al in m'n keuken een RGB Ledstrip van 5m mooi weggewerkt, alleen die wil ik ook met Hue kunnen aansturen en daarvoor heb ik de controller uit een Hue ledstrip nodig :P
Weet niet of dat wel gaat werken. De RGB-ledjes van je strip hebben waarschijnlijk compleet andere kleuren dan de leds in de Philips-strip, en dan kan je dus niet fatsoenlijk de kleuren meer instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reactie Bvelleko.Ik bestuur de Hue in de woonkamer via de ipad en mijn zoon via android.
Ik zal dus op zoek moeten gaan voor dezelfde app die je voor beide kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hielko schreef op zondag 04 mei 2014 @ 18:25:
[...]

Weet niet of dat wel gaat werken. De RGB-ledjes van je strip hebben waarschijnlijk compleet andere kleuren dan de leds in de Philips-strip, en dan kan je dus niet fatsoenlijk de kleuren meer instellen.
Nee, de strips zijn gewoon standaard rgb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 23:00
Je kan ook gewoon zo'n plaatje waarmee je huidige inbouw stopcontact veranderd door eentje met usb aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Bvelleko schreef op zondag 04 mei 2014 @ 16:32:
[...]

Je kan op zijn telefoon alleen maar zijn eigen lamp(en) laten bedienen qua profielen en je eigen lampen daar niet op laten tonen. Ik weet in ieder geval dat Hue Pro dat kan, er zullen vast ook wel gratis apps zijn die dat kunnen. Of de native app van Philips het kan weet ik niet en kan het helaas ook niet testen met maar 1 device.
Ik gebruik OnSwitch en daar kan je makkelijk groepen mee maken per kamer
Met de officiële app kan je natuurlijk scenes maken voor die specifieke kamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xepos schreef op zondag 04 mei 2014 @ 18:51:
Je kan ook gewoon zo'n plaatje waarmee je huidige inbouw stopcontact veranderd door eentje met usb aansluiting.
Ja, maar dat zit dan weer in weg om de tablet tegen de muur te hangen (toch als je het netjes wil doen zonder de kabel zichtbaar te hebben).
Misschien kan ik het binnenwerk wel gebruiken om op een veilige manier 220 -> USB te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Nu online
Fire69 schreef op zondag 04 mei 2014 @ 18:48:
[...]

Nee, de strips zijn gewoon standaard rgb :)
Klopt, zal alleen een rgb amplifier tussen moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hangt dat er niet vanaf hoe zwaar de Hue-voeding is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Nu online
Het gaat niet om de voeding van de leds maar om de aansturing van de rgb signalen (voor zover ik het begrepen heb)

Lees anders dit topic maar eens door:

http://www.everyhue.com/v...o-or-more-lightstrips-/p2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
Ik vermoed dat het betrekking heeft op het aan de muur hangen ;)

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben niet van plan die tablet met mijn hoofd tegen de muur te kloppen hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AudAvio
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 28-09 13:59
Hallo,
Nieuw op dit forum met een vraag over Hue. Ik heb uit de VS een HUE ledstrip meegenomen om thuis toe te voegen aan een starterpack die ik al eerder daar gekocht had en die prima werkt. Omdat ik er nogal een paar wil gaan gebruiken leek het me toch interessant ($) er eens eentje vandaar te proberen.

Nu zie ik dat de adapter een input 100-240v 50-60hz en een output van 12v geeft, maar het tweede platte kastje geeft heel duidelijk aan: 120v 60hz only.

Dat kastje zit achter de voedingsadapter, dus zou dan toch gewoon op 12v moeten werken? :?
Durf hem niet zo goed in het stopcontact te duwen nu. Wie kan hier licht op schijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real_MaRsMaN
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04-2023
Ik mis echt een webinterface op de Hue Bridge. Nu dacht ik iets gevonden te hebben in de vorm van Hue Lights Controller (http://www.everyhue.com/v...ies/hue-lights-controller), maar het lijkt erop dat dit project niet meer loopt. Ook op een mailtje naar de ontwikkelaar wordt niet gereageerd. Ik twijfel er eigenlijk aan of het mailadres nog wel bestaat.

Anyways, het is dus niet mogelijk om de software nog te kopen, dus heb ik mijn hoop op deze thread gevestigd. Is er iemand die de software nog heeft en die ergens kan uploaden zodat ik er alsnog mee aan de slag kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

Real_MaRsMaN schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 15:57:
Ik mis echt een webinterface op de Hue Bridge. Nu dacht ik iets gevonden te hebben in de vorm van Hue Lights Controller (http://www.everyhue.com/v...ies/hue-lights-controller), maar het lijkt erop dat dit project niet meer loopt. Ook op een mailtje naar de ontwikkelaar wordt niet gereageerd. Ik twijfel er eigenlijk aan of het mailadres nog wel bestaat.

Anyways, het is dus niet mogelijk om de software nog te kopen, dus heb ik mijn hoop op deze thread gevestigd. Is er iemand die de software nog heeft en die ergens kan uploaden zodat ik er alsnog mee aan de slag kan?
De ondersteuning is inderdaad gestopt. Ik heb het programma gekocht en heb veel met de ontwikkelaar heen en weer gemaild mbt wensen/bugs maar dit is ook alweer 1-1,5 jaar geleden.
Het is een geweldig programma though :). Het regelt al mijn gekoppelde verlichting (hue's, livingwhites lampen en dimmer plugin stekkers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Real_MaRsMaN schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 15:57:
Nu dacht ik iets gevonden te hebben in de vorm van Hue Lights Controller (http://www.everyhue.com/v...ies/hue-lights-controller), maar het lijkt erop dat dit project niet meer loopt.
Klopt! Er wordt al een tijdje niets meer aan gedaan.
Stuur mij even een PB.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real_MaRsMaN
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04-2023
funske schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 10:22:
[...]

Klopt! Er wordt al een tijdje niets meer aan gedaan.
Stuur mij even een PB.
Hmmm, ik heb nog niet eerder een PB gestuurd en twijfel of mijn bericht bij je is aangekomen. Wil je anders mij een PB sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Real_MaRsMaN schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 10:54:
[...]

Hmmm, ik heb nog niet eerder een PB gestuurd en twijfel of mijn bericht bij je is aangekomen. Wil je anders mij een PB sturen?
Je kan geen PB's (DM's op Tweakers) ontvangen, je hebt de optie nog niet aangezet in je profiel-settings.

In ieder geval, hier is een linkje: https://dl.dropboxusercon...hue-lights-controller.zip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

werkt dat zonder code?
ik heb toentertijd een code/key in moeten voeren toen ik hem gekocht had volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik betwijfel het, ik had hem ook gekocht ;)
Maar hij vroeg naar de soft, so there you go :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AudAvio
Niemand een idee?
AudAvio schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 15:39:
Hallo,
Nieuw op dit forum met een vraag over Hue. Ik heb uit de VS een HUE ledstrip meegenomen om thuis toe te voegen aan een starterpack die ik al eerder daar gekocht had en die prima werkt. Omdat ik er nogal een paar wil gaan gebruiken leek het me toch interessant ($) er eens eentje vandaar te proberen.

Nu zie ik dat de adapter een input 100-240v 50-60hz en een output van 12v geeft, maar het tweede platte kastje geeft heel duidelijk aan: 120v 60hz only.

Dat kastje zit achter de voedingsadapter, dus zou dan toch gewoon op 12v moeten werken? :?
Durf hem niet zo goed in het stopcontact te duwen nu. Wie kan hier licht op schijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Wat ga je ermee doen als het niet zou gaan werken? Terugsturen?
Ik zou hen gewoon aansluiten.. Dikke pech als ie stuk gaat.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo159
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-10 18:43
Volgens mij heb je een omvormer 230/110v nodig.
(Of een plat kastje dat 230v aangeeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AudAvio
CyBeRSPiN schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 23:20:
[...]

Wat ga je ermee doen als het niet zou gaan werken? Terugsturen?
Ik zou hen gewoon aansluiten.. Dikke pech als ie stuk gaat.. ;)
Terugsturen gaat hem niet worden denk ik. Ben best bereid mijn verlies te accepteren. Ik haal al jaren zo'n beetje alles wat ik heb daar vandaan. computers, telefoons, ipads, router, NAS ..... alles. Risico van het vak.

Maar ik probeer het te bgrijpen. Elders heb ik inmiddels gelezen dat 220V de levensduur van de electronica van de E27 fitting 110V variant drastisch zou verkorten, maar zonder technische onderbouwing. Die van mij doen het na een half jaar nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AudAvio
Hugo159 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 23:21:
[...]

Volgens mij heb je een omvormer 230/110v nodig.
(Of een plat kastje dat 230v aangeeft)
Kan, maar ik wil een aantal van die dingen plaatsen, en vind het dan wel een gedoe. Voor de € besparing hoef ik het dan ook niet meer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan je even een foto plaatsen van de voeding en van dat kastje? Vind het ook wel raar, als het kastje achter de voeding hangt lijkt het me vreemd dat de voeding 230v zou doorgeven...
Pagina: 1 ... 27 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.