Ik bedoelde eigenlijk de dimmer module zelf, niet de afstandsbediening maar die zag ik al gelijk bij gerelateerd staan
In iedergeval hartstikke bedankt! Gelijk besteld
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ik bedoelde eigenlijk de dimmer module zelf, niet de afstandsbediening maar die zag ik al gelijk bij gerelateerd staan
Psycho_Mantis schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 17:17:
[...]
Ik bedoelde eigenlijk de dimmer module zelf, niet de afstandsbediening maar die zag ik al gelijk bij gerelateerd staan![]()
[ Voor 10% gewijzigd door lowo op 26-04-2014 20:56 ]
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2014 19:35 ]
Je bedoelt hiermee dan je 'lampen-netwerk' veronderstel ik? Toch niet storing op je wifi of zo?Verwijderd schreef op zondag 27 april 2014 @ 19:33:
Ik kreeg laatst feedback van Philips over een storing in mijn netwerk.
[...]
Verwijderd
Het is niet de WiFi waarop jij met je mobiel/tablet/laptop op zit.Fire69 schreef op zondag 27 april 2014 @ 20:44:
[...]
Je bedoelt hiermee dan je 'lampen-netwerk' veronderstel ik? Toch niet storing op je wifi of zo?
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2014 09:25 ]
Wat voor storingen moet ik dan aan denken?Verwijderd schreef op zondag 27 april 2014 @ 19:33:
Ik kreeg laatst feedback van Philips over een storing in mijn netwerk. De livingwhites was hier blijkbaar de oorzaak van. Ook al werkt het met elkaar samen, de techniek is wat ouder en kan voor bugs en problemen zorgen icm Hue lampen. Advies was om de lampen uit het netwerk te verwijderen.
Leek mij toch wel nuttig om te melden aangezien er hier geïnvesteerd gaat worden in deze generatie...
Dat vraag ik dus, of het storing op het wifi- of zigbee-netwerk geeftVerwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 09:23:
[...]
Het is niet de WiFi waarop jij met je mobiel/tablet/laptop op zit.
Ik neem aan dat je ZigBee (mesh network) bedoelt. Dat is het 'netwerk' waarop de Hue en LivingWhites/Color werken.
Het gebeurt bij mij wel eens dat plots een LW-plug een paar uur niet meer zichtbaar is in het netwerk (niet meer aan- of uit te zetten)Psycho_Mantis schreef op maandag 28 april 2014 @ 11:26:
[...]
Wat voor storingen moet ik dan aan denken?
[ Voor 32% gewijzigd door Fire69 op 28-04-2014 13:56 ]
Verwijderd
De helft van mijn thema's zijn onbruikbaar geworden na een update. Ik kan ze nieteens bewerken.Psycho_Mantis schreef op maandag 28 april 2014 @ 11:26:
[...]
Wat voor storingen moet ik dan aan denken?
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2014 22:15 ]
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
Verwijderd
[ Voor 25% gewijzigd door BenEco op 29-04-2014 08:41 ]
2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.
Dit is de eerste keer na 5 updates dat dit gebeurt. Schandalig dat ze dit niet beter testen. Die update komt ook zo lekker prominent in beeld; je moet haast wel updaten. En met 4 devices is er altijd wel iemand in huis die denkt; "he, nieuwe update, even installeren", vooral als Philips zelf zegt "U raakt niets kwijt, alleen de lampen kunnen even flikkeren".BenEco schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 00:22:
Heb na diverse bridge updates ook altijd de lampen weer moeten toevoegen
Heb je de tablets al binnen?? Ben erg nieuwsgierigFire69 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 13:17:
Inderdaad, daarom dat ik met tablets ga werken (hopelijk)
"Be brave, don't shave"
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2014 15:35 ]
Ze richten zich specifiek op NL-gebruikers.. vraag me af wat dan de aard van de update was.. een NL-specifiek probleem oplossen?"Aan alle Nederlandse hue-gebruikers: update bridge niet doorvoeren wanneer dat wordt gevraagd. 30 sec stroom uit bridge halen + heropstarten"
[ Voor 24% gewijzigd door CyBeRSPiN op 29-04-2014 15:44 ]
Verwijderd
Op http://meethue.com/en-US/inside-hue/fix is een uitleg te vinden hoe de lampen weer terug te krijgen.We hebben op http://bit.ly/1kcoQnd een eerste oplossing beschikbaar gesteld voor het probleem met de hue bridge update.
Verwijderd
In dit geval klinkt het knullig maar het zorgt ervoor dat je niet zomaar je lampen kwijt raakt aan bijvoorbeeld de buurman. Je lampen zijn in principe nog gelinkt aan de bridge voordat het foutging. De lampen kunnen dat niet zomaar weten en je bridge is in principe nu 'nieuw' wat overeenkomt met de buurman die een nieuwe hue set koopt en dus nu jouw lampen zou kunnen vinden.noo schreef op woensdag 30 april 2014 @ 08:34:
Wat een slecht verhaal van Philips. Configuratiegevens zoals lampen en scenes kwijtraken tijdens een update? Nou vooruit, da's vervelend maar shit happens. Maar dat je zelfs je lampen niet meer opnieuw kan discoveren en je hele huis af moet om serienummers op te schrijven, dat is toch wel heel erg knullig, dat lijkt me nogal basisfunctionaiteit van de bridge.
Hmmz, hier komt dus m'n sig
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
@rrenzo,rrenzo schreef op woensdag 30 april 2014 @ 08:52:
Overigens vraag ik mij af wat er gebeurt als ik nu de batterijen verwissel van de master remote.
Zal hij wel minimaal de config voor 1 minuut kunnen vasthouden zonder batterij?
Ik vrees zelf van niet; en zonder master kun je weer opnieuw beginnen...
Iemand ervaring?
Ik heb het pakketje ontvangen, ze hebben ipv alleen de dimmer module, hebben ze het complete starterskit opgestuurd met 2 dimmers en een afstandsbedieningPsycho_Mantis schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 17:17:
[...]
Ik bedoelde eigenlijk de dimmer module zelf, niet de afstandsbediening maar die zag ik al gelijk bij gerelateerd staan![]()
Vandaag binnen gekregen (Cube U51GT), leuk ding voor de prijsTiestor schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:43:
[...]
Heb je de tablets al binnen?? Ben erg nieuwsgierig
Hm, die wireless ballasts die ze hebben zijn wel interessant. Alleen superduurLauPro schreef op woensdag 30 april 2014 @ 09:11:
Ik ben een beetje klaar met de Hue-app en bridge. Ze crashen vaak, op onze tablet moeten we de app standaard twee keer openen.
Zit eraan te denken om zelf een implementatie te maken op een Pi met een XBee, hebben hier mensen ervaring mee? Zit aan zoiets te denken:
http://www.dresden-elektr...ight-control/raspbee/?L=1
[ Voor 47% gewijzigd door Fire69 op 30-04-2014 15:32 ]
Geen idee, maar is denk ik wel relaxter dan een hue bridge. Het doet soms net teveel, en de REST Api vind ik wazig in elkaar zitten. Bij de ene get request, de andere put, de derde weer postLauPro schreef op woensdag 30 april 2014 @ 09:11:
Ik ben een beetje klaar met de Hue-app en bridge. Ze crashen vaak, op onze tablet moeten we de app standaard twee keer openen.
Zit eraan te denken om zelf een implementatie te maken op een Pi met een XBee, hebben hier mensen ervaring mee? Zit aan zoiets te denken:
http://www.dresden-elektr...ight-control/raspbee/?L=1
[ Voor 22% gewijzigd door gitaarwerk op 30-04-2014 15:32 ]
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Waar had je deze besteld? dan haal ik hem ook evenPsycho_Mantis schreef op woensdag 30 april 2014 @ 14:04:
[...]
Ik heb het pakketje ontvangen, ze hebben ipv alleen de dimmer module, hebben ze het complete starterskit opgestuurd met 2 dimmers en een afstandsbediening![]()
Dus voor 20 euro een leuk kadotje
ik had deze besteld:Pusherman_ schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:40:
[...]
Waar had je deze besteld? dan haal ik hem ook even
Als je iets verder gelezen had, had je kunnen lezen dat dit niet helemaal klopte.Pusherman_ schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:45:
Paar maanden geleden had een andere tweaker eenzelfde ervaring:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/41698529
(dus misschien toch de moeite waard)
Have Fun Funske
Oja, resetten was ik helemaal vergeten, dat moet ook nogFire69 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 21:45:
Je moet hem eerst volledig resetten, want nu zit hij aan het netwerk van de bijgeleverde plugs gekoppeld.
Daarna kan je hem aan je bestaande remote hangen.
my badfunske schreef op woensdag 30 april 2014 @ 16:32:
[...]
Als je iets verder gelezen had, had je kunnen lezen dat dit niet helemaal klopte.
De dozen zagen er wel zo uit, maar er zat niet alles in!
Hyundai SX2 N-Line (2024)
Niet handig om gewoon de hele set dan om te ruilen?Beta schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 10:34:
De lampen (E27) van mijn Hue Starters Kit (march 2013) gaan in ieder geval terug naar Philips.
Ik word er he-le-maal ziek van dat de lampen zich random resetten.
Op de vraag waarom mijn lampen terug gaan en niet de bridge kreeg ik als antwoord dat het waarschijnlijk defecte lampen zijn.
Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat, wellicht dat het mij zo ver krijgt om er ook eens aan te beginnenFire69 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:27:
[...]
Vandaag binnen gekregen (Cube U51GT), leuk ding voor de prijs
Nu moet ik hem natuurlijk wel nog netjes tegen de muur krijgen
"Be brave, don't shave"
Misschien inspiratie:Tiestor schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 12:55:
[...]
Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat, wellicht dat het mij zo ver krijgt om er ook eens aan te beginnen
"Be brave, don't shave"
Daar zit je inderdaad mee, met je 230v -> 5V aansluitingen. Zelfs de dunste blokjes zijn al weer snel 1,5 a 2 cm breed...Fire69 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:30:
Identiek zo'n kader had ik ook ooit gemaakt van een gedemonteerde laptop. Is nooit aan de muur geraakt
De tablet nu zou ik gewoon aan de muur willen hangen met een plaat achter in geborsteld aluminium. Alleen nog uitdokteren hoe het omhoog moet komen en de stroom voorzien wordt.
Zelf heb ik ook alle 3 de lampen uit mijn starterskit moeten omruilen omdat ze random (en steeds vaker) resetten naar warm wit. De twee losse lampen die ik er destijds bij heb gekocht hebben dat nooit gedaan.rrenzo schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 10:49:
Ik heb net ook een RMA aangevraagd bij philips.
Nu vertellen ze wel dat de eerste batch fouten kon bevatten.
Helaas heb ik al twee lampen omgeruild en wederom batch-1 lampen gekregen.
Precies die twee zijn nu weer defect.
De servicedesk garandeerde mij dat ik nu batch-2 lampen krijg....
Ah, dan ligt het niet aan mij dat twee van mijn lampen die ik al eens omgeruild heb nog steeds kuren hebben? Hoe kun je zien dat je batch-1 of -2 lampen hebt?rrenzo schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 10:49:
Ik heb net ook een RMA aangevraagd bij philips.
Nu vertellen ze wel dat de eerste batch fouten kon bevatten.
Helaas heb ik al twee lampen omgeruild en wederom batch-1 lampen gekregen.
Precies die twee zijn nu weer defect.
De servicedesk garandeerde mij dat ik nu batch-2 lampen krijg....
Wellicht is dit een afweging van Philips. Wanneer het percentage lampen dat het probleem vertoond niet zo groot is, dan is het mischien toch de moeite waard is om vervangende lampen toe te sturen uit dezelfde batch. Als ik het zo lees heeft niet iedereen er last van.Bvelleko schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 16:35:
[...]
Vind het wel slordig dat er 'gerepareerde' lampen worden uitgeleverd uit een slechte batch in jouw geval.
[ Voor 50% gewijzigd door lordsnow op 02-05-2014 12:14 ]
Het moest een 7' zijn. Ik wou geen gigantisch ding aan de muur, zeker niet als het project meevalt en ik het op verschillende plaatsen ga omhoog hangen.Pusherman_ schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:47:
[...]
Daar zit je inderdaad mee, met je 230v -> 5V aansluitingen. Zelfs de dunste blokjes zijn al weer snel 1,5 a 2 cm breed...
Welke criteria heb je trouwens gebruikt om voor de Cube U51GT te kiezen?
2 jaar zoals alles in EUNrG! schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:41:
Hoelang is de garantie van deze lampen eigenlijk?
[ Voor 8% gewijzigd door Fire69 op 02-05-2014 12:46 ]
En hoe ga je het tablet voorzien van stroom? Dat is natuurlijk ook geen onbelangrijk ietsFire69 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 12:45:
[...]
Het moest een 7' zijn. Ik wou geen gigantisch ding aan de muur, zeker niet als het project meevalt en ik het op verschillende plaatsen ga omhoog hangen.
Verder moest er een proximity-sensor opzitten. Het is niet de bedoeling dat het scherm 24/7 aanstaat en altijd de power-knop zoeken in het donker om het licht te kunnen aanzetten is vervelend. Nu wuif je met je hand voor het scherm en hij gaat aan
En natuurlijk de prijs was ook van groot belang. Als het ophangen goed lukt, zou ik er in het ganse huis een stuk of 9 hangen. Dan ga ik geen ipads gebruiken natuurlijk
De cube had de beste prijs voor een tablet met 1GB ram.
[...]
2 jaar zoals alles in EU
"Be brave, don't shave"
"Be brave, don't shave"
Hue LimitedPsycho_Mantis schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:26:
Klinkt leuk!
Wat voor software ga je draaien erop?
Je zou ook de hue app kunnen gebruiken die heeft sinds de laatste android update ook widgets . ben erg benieuwd hoe je alles gaat monteren op de muur.Fire69 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 16:54:
[...]
Hue Limited
Die heeft handige widgets om gewoon aan/uit te zetten
[afbeelding]
Als voeding ga ik proberen zoiets te gebruiken.
Dat past (eventueel gedemonteerd) denk ik wel in de muur als de schakelaar eruit is.
[ Voor 5% gewijzigd door broekvdr op 03-05-2014 15:40 ]
[ Voor 19% gewijzigd door Beta op 03-05-2014 15:46 . Reden: update ]
Hyundai SX2 N-Line (2024)
Die Hue-app vind ik persoonlijk compleet nutteloos (althans voor mijn situatie).broekvdr schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 15:36:
[...]
Je zou ook de hue app kunnen gebruiken die heeft sinds de laatste android update ook widgets . ben erg benieuwd hoe je alles gaat monteren op de muur.![]()
Added scene widgets, to allow a fast and convenient way to recall scenes or switch off all lights from the device's home and lock screen
• To take advantage of this simply add it from the Android widget screen
[afbeelding]
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Fire69 op 03-05-2014 22:36 ]
Verwijderd
Je kan op zijn telefoon alleen maar zijn eigen lamp(en) laten bedienen qua profielen en je eigen lampen daar niet op laten tonen. Ik weet in ieder geval dat Hue Pro dat kan, er zullen vast ook wel gratis apps zijn die dat kunnen. Of de native app van Philips het kan weet ik niet en kan het helaas ook niet testen met maar 1 device.Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2014 @ 15:20:
Ik heb vorig jaar een Hue starterspakket gekocht. Alle lampen bevinden zich in de woonkamer.
Nu wil mijn zoon ook ik zijn slaapkamer en 1 of 2 Hue lampen aanschaffen zonder bridge (want die hebben wij al aangeloten in ons netwerk). Is het mogelijk via een instelling van de Philips Hue App dat hij via zijn adroid telefoon de lampen in zijn slaapkamer regelt zonder dat de lampen beneden in de woonkamer aan of uit gaan? Of moet hij toch een aparte bridge daarvoor aanschaffen of een aparte App?
Weet niet of dat wel gaat werken. De RGB-ledjes van je strip hebben waarschijnlijk compleet andere kleuren dan de leds in de Philips-strip, en dan kan je dus niet fatsoenlijk de kleuren meer instellen.Pusherman_ schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 15:30:
Ik heb van die lightstrip eigenlijk ook alleen de controller nodig. Ik heb al in m'n keuken een RGB Ledstrip van 5m mooi weggewerkt, alleen die wil ik ook met Hue kunnen aansturen en daarvoor heb ik de controller uit een Hue ledstrip nodig
Verwijderd
Nee, de strips zijn gewoon standaard rgbHielko schreef op zondag 04 mei 2014 @ 18:25:
[...]
Weet niet of dat wel gaat werken. De RGB-ledjes van je strip hebben waarschijnlijk compleet andere kleuren dan de leds in de Philips-strip, en dan kan je dus niet fatsoenlijk de kleuren meer instellen.
Ik gebruik OnSwitch en daar kan je makkelijk groepen mee maken per kamerBvelleko schreef op zondag 04 mei 2014 @ 16:32:
[...]
Je kan op zijn telefoon alleen maar zijn eigen lamp(en) laten bedienen qua profielen en je eigen lampen daar niet op laten tonen. Ik weet in ieder geval dat Hue Pro dat kan, er zullen vast ook wel gratis apps zijn die dat kunnen. Of de native app van Philips het kan weet ik niet en kan het helaas ook niet testen met maar 1 device.
Ja, maar dat zit dan weer in weg om de tablet tegen de muur te hangen (toch als je het netjes wil doen zonder de kabel zichtbaar te hebben).Xepos schreef op zondag 04 mei 2014 @ 18:51:
Je kan ook gewoon zo'n plaatje waarmee je huidige inbouw stopcontact veranderd door eentje met usb aansluiting.
Ik vermoed dat het betrekking heeft op het aan de muur hangen
"Be brave, don't shave"
De ondersteuning is inderdaad gestopt. Ik heb het programma gekocht en heb veel met de ontwikkelaar heen en weer gemaild mbt wensen/bugs maar dit is ook alweer 1-1,5 jaar geleden.Real_MaRsMaN schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 15:57:
Ik mis echt een webinterface op de Hue Bridge. Nu dacht ik iets gevonden te hebben in de vorm van Hue Lights Controller (http://www.everyhue.com/v...ies/hue-lights-controller), maar het lijkt erop dat dit project niet meer loopt. Ook op een mailtje naar de ontwikkelaar wordt niet gereageerd. Ik twijfel er eigenlijk aan of het mailadres nog wel bestaat.
Anyways, het is dus niet mogelijk om de software nog te kopen, dus heb ik mijn hoop op deze thread gevestigd. Is er iemand die de software nog heeft en die ergens kan uploaden zodat ik er alsnog mee aan de slag kan?
Klopt! Er wordt al een tijdje niets meer aan gedaan.Real_MaRsMaN schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 15:57:
Nu dacht ik iets gevonden te hebben in de vorm van Hue Lights Controller (http://www.everyhue.com/v...ies/hue-lights-controller), maar het lijkt erop dat dit project niet meer loopt.
Have Fun Funske
Hmmm, ik heb nog niet eerder een PB gestuurd en twijfel of mijn bericht bij je is aangekomen. Wil je anders mij een PB sturen?funske schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 10:22:
[...]
Klopt! Er wordt al een tijdje niets meer aan gedaan.
Stuur mij even een PB.
Je kan geen PB's (DM's op Tweakers) ontvangen, je hebt de optie nog niet aangezet in je profiel-settings.Real_MaRsMaN schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 10:54:
[...]
Hmmm, ik heb nog niet eerder een PB gestuurd en twijfel of mijn bericht bij je is aangekomen. Wil je anders mij een PB sturen?
AudAvio schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 15:39:
Hallo,
Nieuw op dit forum met een vraag over Hue. Ik heb uit de VS een HUE ledstrip meegenomen om thuis toe te voegen aan een starterpack die ik al eerder daar gekocht had en die prima werkt. Omdat ik er nogal een paar wil gaan gebruiken leek het me toch interessant ($) er eens eentje vandaar te proberen.
Nu zie ik dat de adapter een input 100-240v 50-60hz en een output van 12v geeft, maar het tweede platte kastje geeft heel duidelijk aan: 120v 60hz only.
Dat kastje zit achter de voedingsadapter, dus zou dan toch gewoon op 12v moeten werken?![]()
Durf hem niet zo goed in het stopcontact te duwen nu. Wie kan hier licht op schijnen?
Wat ga je ermee doen als het niet zou gaan werken? Terugsturen?
Volgens mij heb je een omvormer 230/110v nodig.
Terugsturen gaat hem niet worden denk ik. Ben best bereid mijn verlies te accepteren. Ik haal al jaren zo'n beetje alles wat ik heb daar vandaan. computers, telefoons, ipads, router, NAS ..... alles. Risico van het vak.CyBeRSPiN schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 23:20:
[...]
Wat ga je ermee doen als het niet zou gaan werken? Terugsturen?
Ik zou hen gewoon aansluiten.. Dikke pech als ie stuk gaat..
Kan, maar ik wil een aantal van die dingen plaatsen, en vind het dan wel een gedoe. Voor de € besparing hoef ik het dan ook niet meer te doen.Hugo159 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 23:21:
[...]
Volgens mij heb je een omvormer 230/110v nodig.
(Of een plat kastje dat 230v aangeeft)
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq