[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.154 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-09 21:37
Nice, dat ziet er wel heel gaaf uit!!

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-10 22:55
Vandaag mijn tv (42PFL7606) ge-update naar de nieuwste fw versie maar nu werkt de hue+ambilight app niet meer. Ik krijg steeds de melding "something went wrong! Voodoo error". Iemand dit ooit eerder tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 05:12
Ik check net even via de API, en ik zie dat de Bridge tijd daar op 2 uur vroeger staat (i.p.v. 1 uur normaal). Wordt deze nog automatisch bijgewerkt? Zie het niet zitten om dat ook nog te moeten ondersteunen client side :(.

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-10 11:50
Is dat niet gewoon GMT+1 + een extra uur voor de zomertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook sinds vorige week een fanatieke Hue gebruiker. Mijn vrouw wordt er gek van :) kinderen vinden het geweldig...

Tip voor als je een (kleine) besparing op lampen wilt maken, koop een starter set en doe vervolgens de losse bridge op Marktplaats, je krijgt er zo 40 euro voor, waarschijnlijk meer als je wat langer wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 13:18
Wat jammer, HUE heeft het (zomer)uur niet automatisch veranderd.. Zal ergens een manuele instelling zijn waarschijnlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-09 15:12
OMX2000 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 08:11:
[...]

Je was me net voor. ;) Ziet er iets anders uit dan ik dacht. Maar wel cool. Hopelijk te plaatsen ter vervanging van bestaande schakelaars.
of inbouw náást andere schakelaars. gewoon in bestaand schakelmateriaal inbouwen. da's pas mooi...

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
robertwebbe schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 19:13:
Hebben jullie dit hue project al gezien:

[video]
Erg gaaf! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:09

CyBeRSPiN

sinds 2001

Heel stoer inderdaad, hoop wel dat ze de polyester "watten" eerst geimpregneerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
Omdat? Hue lampen worden toch niet warm? Of zie ik iets anders over het hoofd? :9

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-10 11:50
coase schreef op maandag 31 maart 2014 @ 08:09:
Wat jammer, HUE heeft het (zomer)uur niet automatisch veranderd.. Zal ergens een manuele instelling zijn waarschijnlijk?
Door de scenes die van tijd gebruik maken in je app uit te schakelen en daarna weer in te schakelen wordt dit gereset. Dit was iets wat in een nieuwere firmware is toegevoegd, maar daarna had je de scenes moeten uit- en inschakelen.
Bij mij is hij wel goed meegegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:02
Met de laatste update van de Android app zorgt de geofence functie er op mijn slaapkamer(1e verdieping, rijtjeshuis) voor dat hij 's nachts vaker aan/uitschakeld. Ik heb geofence al eens op klein en gemiddeld gezet maar geen oplossing. Hier iemand wellicht nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 08:32
Help. Ik heb een Hue startset. 3 lampen met de app werkt probleemloos. App is 1.3.1

Ik heb een LivingColors Gen2. Deze krijg ik ook nog gekoppeld aan de App. Alleen dan werkt de afstandbediening niet.

Nu heb ik alle Hue lampen en de LC aan de (touch) afstandbediening van de LC gekoppeld. Werkt ook probleemloos.

Nu wil ik deze set koppelen aan de bridge. En hier gaat het fout.

Ik heb alle paginas maar weer eens doorgenomen met wel 5 verschillende manieren om deze te koppelen Helaas geen geluk.

Als ik op de grote ronde knop op de bridge druk en daarna meteen de I en de scene 1 op de LC controller druk gebeurd er niks op de bridge. Gaat niks knipperen, en ook de ring gaat niet uit.

Ik heb het ook al een keer met een reset geprobeerd van beide apparaten. Maar ook daarmee kom ik niet verder.

Vreemd genoeg heb ik wel wat anders gevonden, als ik niet de ronde knop op de bridge gebruik en alleen de I knop van de LC controller ingedrukt hou dan gaat zowel de LC controller als de bridge even afwisseld knipperen. Maar ook dan vind ik geen lampen in de App.

Kan iemand me verder helpen?

EDIT....gelukt. I.p.v. de LC controller vlak naast de bridge te leggen, op pakweg 2 centimeter had ik nu de LC controller op OP de bridge gelegd. En dan werkt het wel.

Heb dezelfde truyc nogmaal uitgehaald met de LC controller ernaast en niks.....erop weer wel.

[ Voor 10% gewijzigd door johoo op 01-04-2014 20:19 ]

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

johoo schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 19:35:
Help. Ik heb een Hue startset. 3 lampen met de app werkt probleemloos. App is 1.3.1

Ik heb een LivingColors Gen2. Deze krijg ik ook nog gekoppeld aan de App. Alleen dan werkt de afstandbediening niet.

Nu heb ik alle Hue lampen en de LC aan de (touch) afstandbediening van de LC gekoppeld. Werkt ook probleemloos.

Nu wil ik deze set koppelen aan de bridge. En hier gaat het fout.

Ik heb alle paginas maar weer eens doorgenomen met wel 5 verschillende manieren om deze te koppelen Helaas geen geluk.

Als ik op de grote ronde knop op de bridge druk en daarna meteen de I en de scene 1 op de LC controller druk gebeurd er niks op de bridge. Gaat niks knipperen, en ook de ring gaat niet uit.

Ik heb het ook al een keer met een reset geprobeerd van beide apparaten. Maar ook daarmee kom ik niet verder.

Vreemd genoeg heb ik wel wat anders gevonden, als ik niet de ronde knop op de bridge gebruik en alleen de I knop van de LC controller ingedrukt hou dan gaat zowel de LC controller als de bridge even afwisseld knipperen. Maar ook dan vind ik geen lampen in de App.

Kan iemand me verder helpen?

EDIT....gelukt. I.p.v. de LC controller vlak naast de bridge te leggen, op pakweg 2 centimeter had ik nu de LC controller op OP de bridge gelegd. En dan werkt het wel.

Heb dezelfde truyc nogmaal uitgehaald met de LC controller ernaast en niks.....erop weer wel.
Ik hoop dat dit de oplossing is.
Ik heb exact hetzelfde probleem met een Gen. 2 Livingcolors lamp.
Ook op verschillende wijzen geprobeerd om de LC-afstandbediening te koppelen met de bridge, maar tot op heden geen geluk...

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:49

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Naast elkaar leggen is idd net niet genoeg, ik heb de LC remote ook boven de bridge gehouden.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn je batterijen niet bijna leeg? Ik kan vanaf 20cm afstand pairen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:07

TRaSH

koffie ?

hondapower schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 14:28:
[...]

Als je een LivingColors afstandsbediening koopt voor 23 Euro dan ben je er ook al.
De Hue app gebruik ik zelf ook nooit, alleen de LivingColors remote.
waar kan je hem nog voor 23 euro kopen ?
mijn vrouw begint het een beetj zat te worden dat ze elke keer de app moet starten.
dus moet nu met een fysike oplossing komen om het licht te regellen buiten de app om.
zag wel een gen3 remote op de philips site maar kost zowat 36 euro

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier staan ze nog voor 20 euro:
http://philips.e-shoppers...0078656&CatalogueID=10376

Trouwens, bedankt iedereen voor alle tips. Moet nog alles lezen (zit maar op pagina 70) maar heb veel gehad aan de posts hier (en net mijn 25% kortingscode ontvangen van Phillps na het bestellen van de test strips :))

Exar: Ja, nieuwe account aangemaakt, 2 strips besteld, met Paypal betaald.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2014 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 00:08
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 10:42:
[...]
(en net mijn 25% kortingscode ontvangen van Phillps na het bestellen van de test strips :))
Dus dat werkt nog steeds? Nieuw account aan moeten maken neem ik aan?

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
wel stom dat die bonnen vervallen dus... :(
anywayz..zijn de lampen inmiddels op voorraad dan? ik zie ze niet in de store.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daarnet via @tweethue bevestiging gehad dat de Hue Tap ook bruikbaar is als gewone on-off switch.
Perfect! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:20
Mooi.
Nu hopen dat ze in grote getale op voorraad zijn na de zomer (als iedereen er 10 wil... ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:49

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Fire69 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 12:20:
Zijn je batterijen niet bijna leeg? Ik kan vanaf 20cm afstand pairen :P
Mijn remote doet al 2 jaar met z'n batterijen, echt vol zijn ze niet meer :P

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niek_ schreef op donderdag 03 april 2014 @ 15:06:
Mooi.
Nu hopen dat ze in grote getale op voorraad zijn na de zomer (als iedereen er 10 wil... ;))
Nu ik eens nareken, 10 is misschien toch wat veel, zeker als je 4 lampen (of groepen) per Tap kan bedienen. :)

Is deze hier trouwens al gepasseerd:
http://www.pocket-lint.co...tap-pictures-and-hands-on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooya
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 23:34
TRaSH schreef op donderdag 03 april 2014 @ 10:37:
[...]

mijn vrouw begint het een beetj zat te worden dat ze elke keer de app moet starten.
dus moet nu met een fysike oplossing komen om het licht te regellen buiten de app om.
zag wel een gen3 remote op de philips site maar kost zowat 36 euro
Die remote die je opgeeft is de GEN2 remote.
De Gen3 remote kost 20 Euro

Zelf heb ik voor de Gen2 remote gekozen omdat:
Deze 3 Scenes kan opslaan
Deze de lampen afzonderlijk kan bedienen (je kan met de Gen3 niet switchen tussen lampen)
Met de gen3 is het vrijwel onmogelijk om binnen enkele seconden de juiste kleur te kiezen, je moet het wieltje tig keer ronddraaien voordat de kleur goed is.Met de Gen2 tik je gewoon op de kleur en je lampen passen zich meteen aan.

De Gen3 gebruik ik eigenlijk alleen in mijn werkkamer, en dan alleen de twee scene knoppen.

[ Voor 0% gewijzigd door Mooya op 04-04-2014 21:55 . Reden: Gen2 gekozen dus :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:58

OMX2000

By any means necessary...

Zucht die "nieuwe" remote lost toch nog steeds niet op dat je lampen fysiek altijd aan moeten staan om mee te doen met het Hue feest? Of mis ik iets

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:30

Sabbi

je denkt aan mij.

Zolang Philips nog geen draadloze stroom op de markt brengt zal je inderdaad fysiek stroom naar je Hue lamp moeten laten lopen. *Zucht* :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooya schreef op donderdag 03 april 2014 @ 21:29:
[...]

Die remote die je opgeeft is de GEN2 remote.
De Gen3 remote kost 20 Euro

Zelf heb ik voor de Gen3 remote gekozen omdat:
Deze 3 Scenes kan opslaan
Deze de lampen afzonderlijk kan bedienen (je kan met de Gen3 niet switchen tussen lampen)
Met de gen3 is het vrijwel onmogelijk om binnen enkele seconden de juiste kleur te kiezen, je moet het wieltje tig keer ronddraaien voordat de kleur goed is.Met de Gen2 tik je gewoon op de kleur en je lampen passen zich meteen aan.

De Gen3 gebruik ik eigenlijk alleen in mijn werkkamer, en dan alleen de twee scene knoppen.
Er klopt iets niet aan je post denk ik...
Je hebt voor de Gen3 gekozen? :)
OMX2000 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 21:59:
Zucht die "nieuwe" remote lost toch nog steeds niet op dat je lampen fysiek altijd aan moeten staan om mee te doen met het Hue feest? Of mis ik iets
Je bent al niet meer de eerste die klaagt hierover in dit topic.
Ik snap het probleem niet? Wat zou je dan juist willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het foutje is het volgende (voor de LivingColors remotes):
De Gen.2 is er eentje die volledig 'touch' bedient is en daar kan je 3 scenes opslaan. Deze wordt volgens mij niet meer geproduceerd en is erg slecht verkrijgbaar.
De Gen.3 is er eentje die met push-buttons/rotatie-wiel bedient wordt, en kan maar 2 scenes opslaan.

De LivingWhites remotes zijn nog wel van het type Gen.2 en vind je vooral via starters pakketten.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2014 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

ahh, zou dus aan de gen3 genoeg hebben geloof ik,
me vrouw wil gewoon dat het licht makkelijk aan en uit kan in onze meest bruikbare stand.
over het algemeen gebruik ik toch niet meer dan 3 standen de rest is een beetje spelen.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb momenteel op de overloop een hue lamp in plafonniere dat dient als een soort nachtlamp (schijnt door de raampjes boven de deuren) om 20:00 uur gaat de lamp over naar dim, kleur Amber, en om +/- 07:00 uur langzaam over naar fel wit. Dit werkt super en de kinderen weten nu ook dat als de lamp nog amber is dat ze in bed moeten blijven :)

Enige probleem is dat de jongste het leuk vind om met de schakelaar te spelen waardoor deze steeds zonder stroom komt te zitten (het is ook een hotelschakelaar, dus ik weet nooit zeker of die nou aan of uit staat), dus ik heb de volgende bedacht:

- Stroomvoorziening voor de lamp is ook voorzien van een constante stroom (dwz dat er een blauw, zwart en ook een bruine draad in het kastje in plafond is)
- Ik ga een nieuwe plafonniere kopen met twee fittings
- Een fitting sluit ik aan op de geschakelde stroom, met een 'gewone' led-lamp
- De andere fitting sluit ik aan op de constante stroom, met een Hue lamp

Als dit goed werkt ga ik dit ook doorvoeren op alle lampen bij de trappen (beneden in de hal en boven op zolder)

Maar, voordat ik hier aan begin vraag ik aan jullie of er misschien betere/andere oplossingen zijn. Alle ideeen zijn welkom.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2014 09:35 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
Valt het verbruik mee van de HUE lampen als ze uit staan via de app ? Ze blijven toch steeds een connectie maken met de hue bridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

coase schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 09:18:
Valt het verbruik mee van de HUE lampen als ze uit staan via de app ? Ze blijven toch steeds een connectie maken met de hue bridge
0,4Watt als ze "uit" staan, dus kost je grofweg 40ct/jaar per Hue lamp.

edit:
Hier een kritisch artikeltje over stroomgebruik:
http://greenmonk.net/2014...philips-hue-bulbs-review/

TL;DR: 3 lampen + bridge vreten samen 2.8W 24/7, daar kun je een ouderwetse 60W lamp 1 uur en 7 minuten van laten branden.

[ Voor 30% gewijzigd door CyBeRSPiN op 04-04-2014 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 09:43:
[...]

0,4Watt als ze "uit" staan, dus kost je grofweg 40ct/jaar per Hue lamp.
Dat kan er naast de dure aanschaf ook nog wel bij!!!!!!

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 09:14:
[...]

Maar, voordat ik hier aan begin vraag ik aan jullie of er misschien betere/andere oplossingen zijn. Alle ideeen zijn welkom.
Misschien een stomme opmerking, maar leer die snotneus gewoon dat hij van de schakelaar moet blijven? :P
Ik zit in dezelfde situatie op mijn benedenverdiep, minstens 6 schakelaars die niet meer mogen gebruikt worden, 2 kinderen. No problemo 8)
Alleen mijn vader wil het nog niet al te best snappen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

stukje doorzichtig tape op de schakelaar,
mochten ze er per ongeluk aan zitten gebeurt er niks of ze moeten erg hard drukken.
heb zoiets met mijn gang verlichting bij de deur en me buiten lamp.
zo kan je in het donker gewoon het licht aan doen en de buitenlamp blijft gewoon aan/werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een stomme opmerking, maar leer die snotneus gewoon dat hij van de schakelaar moet blijven?
:) ja, heb ik geprobeerd, maar hij is net twee en wil maar niet luisteren...
stukje doorzichtig tape op de schakelaar
Had ik ook aan gedacht, maar de WAF... :(

Hoe meer ik erover denk hoe meer ik dit wil uitproberen, grootste voordeel is dat de kinderen (en vrouw) nog de lamp(en) kunnen bedienen zoals ze gewend zijn als dat nodig is, en daarnaast de Hue die een aantal programmas kan volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

draadje aan de binnenkant afdoppen ;)
maar dat doorzichtig tape zie je niet.
teminste bij mij niet.
heb dus geen normaal tape gebruikt maar dat echt doorzichtige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 14:58:
[...]

Hoe meer ik erover denk hoe meer ik dit wil uitproberen, grootste voordeel is dat de kinderen (en vrouw) nog de lamp(en) kunnen bedienen zoals ze gewend zijn als dat nodig is, en daarnaast de Hue die een aantal programmas kan volgen.
Denk dat je dan richting het Domotica. Ervaringen en vragen. topic moet.
Schakelaars die een trigger vormen voor je Home Automation systeem, en dat systeem schakelt vervolgens de lamp.

Dat gaat alleen wel een dure grap worden. Je moet dan iig je schakelaars vervangen (bijv ZWave) en een home automation systeem aanschaffen.
Maar daarmee zijn de mogelijkheden eindeloos..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt CyBeRSPiN, maar ik denk dat je mij verkeerd heb begrepen. (of ik heb het niet goed uitgelegd, ik ben engelstalig, vaak leg ik dingen niet zo goed uit in het Nedrlands)

Ik heb mijn idee net uitgeprobeerd in de hal beneden, en het werkt perfect. Dit heb ik gedaan:

- Goedkope plafoniere met twee E27 fittings gekocht.
- De bedrading van de twee fittings van elkaar losgekoppeld.
- Fitting 1 aangesloten op de geschakelde bedrading.
- Fitting 2 aangesloten op constant stroom.
- In fitting 1 een standard lampje gedaan, en in fitting 2 een Hue lampje.

Grootste voordeel is dat de schakelaar nog steeds doet wat mijn vrouw verwacht, er gaat een lampje aan (of uit) :) en de Hue lampje is altijd voorzien van stroom, niemand kan em perongeluk uitschakelen.

Nadeel is dat je misschien twee lampjes tegelijk aan kan hebben, maar dat vind ik niet zo'n problem. Meer een voordeel in mijn situatie omdat deze lamp een Amber gekleurde nachtlamp wordt, als je toch wat extra licht nodig heb gebruik je even de gewone schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
en wat als de vrouw de lamp niet-amber wilt instellen? mag dat dan via de app, of heb je haar telefoon ook met doorzichtig tape beplakt?! :+

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fabstar81 schreef op zondag 06 april 2014 @ 09:45:
en wat als de vrouw de lamp niet-amber wilt instellen? mag dat dan via de app, of heb je haar telefoon ook met doorzichtig tape beplakt?! :+
Nee joh...
De vrouwen weten toch dat ze dit soort technische gadgets alleen aan de mannen dienen over te laten? >:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:58

OMX2000

By any means necessary...

Fire69 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 14:59:
Daarnet via @tweethue bevestiging gehad dat de Hue Tap ook bruikbaar is als gewone on-off switch.
Perfect! :)
Precies. Daar ging het mij dus om. Dan schakelt kan de Hue Tap dus ervoor zorgen dat er prik voor mijn hue lamp is. Dus onafhankelijk of mijn vrouw of kiddo de schakelaar uit/aan heeft gezet kan ik mijn Hue lampen toch bedienen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzmic
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-09 15:09
@OMX2000
Sorry maar, of ik begrijp je niet, of je snapt het niet...
Als er geen 220V (prik) op je Hue lampen staat kun je niets met de Hue Tap, de app of welke andere draadloze oplossing...
De Hue Tap schakelt geen 220V!
Tenminste...voor zover dit te beoordelen is...maar het is hoogst onwaarschijnlijk dat er een aantal 220V (0 en schakel draden) de Hue tap in gaan.

Dus als iemand de 220V aan/uit schakelaar uit zet, staat er geen 220V op je Hue lamp en kun je de lamp alleen weer aanzetten met de 220V aan/uit schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Tap kan je eender waar gewoon tegen de muur plakken.
Anders zouden ze er ook geen reclame mee maken dat hij kinetisch werkt...
Dus je lamp moet sowieso 220v hebben, Da's toch gewoon compleet logisch.
Ik snap niet wat daar zo moeilijk aan te begrijpen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ik denk dat OMX2000 met "de schakelaar" de Hue Tap bedoelt, dan klopt het ;)
Daarnaast moet dan de bestaande 220-schakelaar (indien aanwezig) gedisabled worden om te voorkomen dat de Hue alsnog spanningloos kan raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Nou er zijn widgets toegevoegd! Nu alleen nog een beetje tactische scenes aanmaken om specifieker aan/uit te kunnen schakelen. Wat mij betreft hadden de widgets iets uitgebreider gemogen maar het is wel fijn om te zien dat de widgets ook gewoon werken als je niet thuis bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
Weer even een update m.b.t. de beschikbaarheid van GU10 bulbs / starterpacks in de philips webstore:

Ze komen beschikbaar tussen eind mei en half juni.
bron

Dus voor de mensen die nog de 25% korting te goed hebben is het misschien de moeite waard om nog even te wachten met de aanschaf. Ik heb in ieder geval nog even geduld :P

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-03 23:10
Ik zit met een vraag, wanneer ik met een wandschakelaar de philips hue gu10 bulbs uitzet en weer aan, dan geven ze standaard een bepaalde witte kleur.

Zou ik die begin/basis stand kunnen wijzigen ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
Nope, als de stroom er af gaat worden de lampen gereset..

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
  • Laatst online: 30-03 23:10
Tiestor schreef op woensdag 09 april 2014 @ 11:01:
Nope, als de stroom er af gaat worden de lampen gereset..
Maar het is dus ook gewoon niet mogelijk dat die onthoud wat de kleur moet zijn ná reset? Hij onthoud tenslotte ook alle data en de verliest niet de naam etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

rbrouwers123 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 11:09:
[...]

Maar het is dus ook gewoon niet mogelijk dat die onthoud wat de kleur moet zijn ná reset? Hij onthoud tenslotte ook alle data en de verliest niet de naam etc.
Nee de lampen onthouden dat niet, dat is de bridge..
En de bridge wordt niet meteen betrokken bij de actie om de lamp aan te zetten via de wandschakelaar..
Zou wel mooi zijn als ze dat hadden gedaan.. Dat de lamp zoekt naar de bridge en zn last-known stand ophaalt, en zo niet, dan naar standaard wit gaat..

Vermoedelijk is dit om te voorkomen dat er bij fouten in de bridge de lamp niet meer goed aan gaat en men in de war raakt.. In geval van nood moet de lamp wel altijd aan kunnen gaan..

[ Voor 27% gewijzigd door CyBeRSPiN op 09-04-2014 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
Wat CyBeRSPiN zegt.

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:47
In mijn ogen een niet zo handige 'feature' ; als ik 3 weken op vakantie ga, en op de eerste dag de stroom toevallig even uitvalt, dan staan dus al mijn lampen nog drie weken op volle kracht aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 22:42
remmuz schreef op woensdag 09 april 2014 @ 19:00:
In mijn ogen een niet zo handige 'feature' ; als ik 3 weken op vakantie ga, en op de eerste dag de stroom toevallig even uitvalt, dan staan dus al mijn lampen nog drie weken op volle kracht aan...
Lijkt me twee oplossingen voor:
- De analoge manier: alle Hue lampen voor vakantie uitzetten m.b.v. wandschakelaars (scheelt je ook 0.1W o.i.d. per lamp)
- De digitale manier: vanaf je vakantieadres je lampen controleren op je mobieltje.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is ook een derde optie:
- Lampen programmeren om aan uit te gaan op gezette tijden terwijl je op vakantie bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
remmuz schreef op woensdag 09 april 2014 @ 19:00:
Is toch al gauw € 0,55 per lamp voor 3 weken non stop branden :P Ik zou dan gewoon de lampen uitschakelen als je lang weg gaat.

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier komt net een alert binnen van IFTTT.Zijn er meer die deze hebben ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:25
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2014 @ 23:21:
Hier komt net een alert binnen van IFTTT.Zijn er meer die deze hebben ontvangen?
jep heb ik ook gekregen. zal wel met de ssl beveiligingsbug te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
IFTTT & HUE, welke praktische toepassingen gebruiken jullie hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
Tiestor schreef op woensdag 09 april 2014 @ 10:44:
Weer even een update m.b.t. de beschikbaarheid van GU10 bulbs / starterpacks in de philips webstore:

Ze komen beschikbaar tussen eind mei en half juni.
bron

Dus voor de mensen die nog de 25% korting te goed hebben is het misschien de moeite waard om nog even te wachten met de aanschaf. Ik heb in ieder geval nog even geduld :P
ik zou niet te lang wachten. die 25% korting is bij mij gewoon vervallen... :(

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
coase schreef op donderdag 10 april 2014 @ 08:00:
Terraslicht aan bij zonsondergang, uit bij zonsopgang.
Livingcolors en een LW-plug aan bij zonsondergang, uit om 23u30 als het tijd is om te slapen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
coase schreef op donderdag 10 april 2014 @ 08:00:
Drie lampen in de woonkamer gaan aan bij zonsondergang.
Alles uit om 12 uur 's nachts.

Overigens gebruik ik Hue om in de vakantieperiodes na te bootsen dat de lampen nog af en toe aan/uit gaan op wat meer random tijdstippen. Natuurlijk kost het wat maar ik vraag me af of iemand serieus naar 55 cent op een vakantie gaat kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stel je daarvoor dan 'programma's in? Of bestaat er een 'randomizer' op IFTTT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
De afgelopen keer dat ik op vakantie was heb ik daar een heel schema voor ingesteld in de app:

ma-vr: 's morgens eerst lampen op de bovenverdieping aan, iets later beneden aan. Daarna boven uit, beneden uit.
ma-do: 's avonds eerst lampen beneden aan tot ongeveer bedtijd, rond bedtijd de lampen boven aan en iets later weer uit.
vr-zo: 's avonds eerst lampen beneden aan tot een later tijdstip dan doordeweeks, rond bedtijd lampen boven aan en iets later weer uit.

Natuurlijk is dit niet foolproof want na een week posten heb je het wel ongeveer door natuurlijk.. maar het zorgt er wel voor dat het in ieder geval nog lijkt of er nog activiteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
en als we stelende tweakers hebben hoeven ze je schedule maar te lezen! haha

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
la_fusion schreef op donderdag 10 april 2014 @ 09:24:
De afgelopen keer dat ik op vakantie was heb ik daar een heel schema voor ingesteld in de app:

ma-vr: 's morgens eerst lampen op de bovenverdieping aan, iets later beneden aan. Daarna boven uit, beneden uit.
ma-do: 's avonds eerst lampen beneden aan tot ongeveer bedtijd, rond bedtijd de lampen boven aan en iets later weer uit.
vr-zo: 's avonds eerst lampen beneden aan tot een later tijdstip dan doordeweeks, rond bedtijd lampen boven aan en iets later weer uit.

Natuurlijk is dit niet foolproof want na een week posten heb je het wel ongeveer door natuurlijk.. maar het zorgt er wel voor dat het in ieder geval nog lijkt of er nog activiteit is.
In het schermpje waar je de tijd kan zetten, zit ook nog een klein vinkje om de tijden random om de ingestelde tijd te laten plaatsvinden. Zo uit m'n hoofd gaat ie dan tot een half uur voor en een half uur na de ingestelde tijd echt iets doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
fabstar81 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 08:14:
[...]

ik zou niet te lang wachten. die 25% korting is bij mij gewoon vervallen... :(
Wut?! Ik meen dat er geen geldigheidstermijn aan vast zat... Dat is dan wel balen voor je...

Ik heb het net voor mijzelf even nagekeken en heb die 25% korting nog in m'n winkelwagentje staan :) Nu maar wachten tot de GU10 versie beschikbaar komt in de shop en ik mijn huis vol kan hangen met een aanzienlijke korting :+

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
Ik ben eigenlijk een beetje "underwhelmed" door de hue lampen, ik overweeg ze terug te sturen. En dat terwijl ik me er zo op verheugd had, maar ik heb het idee dat deze techniek allemaal nog wat onvolwassen is.

De hue lampen samen in een groep met de LivingColors (laatste generatie) bereiken niet dezelfde kleuren, ze komen pas in de buurt als je met de afstandsbediening naar maximale verzadiging gaat... maar dat wil ik meestal niet want dan vind ik de LivingColors niet altijd even mooi... dus mooi allemaal dezelfde kleur gaat niet lukken denk ik?

Wat zijn de ervaringen van anderen met de combinatie van hue en LivingColors? Misschien doe ik iets niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Ik heb zelf de hue en LivingColors wel samen in gebruik maar wel duidelijk gescheiden van elkaar. Ik snap wel wat je zegt maar dat is ook niet gek. De hue lampen zijn een stuk geavanceerder dan de LivingColors. Nu weet ik natuurlijk niet de opstelling in je huis maar ik heb mijn hue lampen aan het plafond en de LivingColors op specifieke plekken op heuphoogte. Hierdoor wil ik sowieso een andere kleur tussen beide groepen om wat meer overgang te creeeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrenzo
  • Laatst online: 22-05-2024

rrenzo

De hue lampen samen in een groep met de LivingColors (laatste generatie) bereiken niet dezelfde kleuren, ze komen pas in de buurt als je met de afstandsbediening naar maximale verzadiging gaat... maar dat wil ik meestal niet want dan vind ik de LivingColors niet altijd even mooi... dus mooi allemaal dezelfde kleur gaat niet lukken denk ik?
Dit is helaas niet mogelijk door de keuze van de LED's.
De LivingColours zijn RGB en de Hue's hebben geen G maar lime aan boord.
Ik snap wel dat door deze stap mooiere wit kleuren te maken zijn, maar ik snap niet dat voor die 59 euro er OOK nog een G led bijgepropt had kunnen worden om TEN MINSTE de zelfde kleuren te maken als de Living Colours...

Jammer, maar we moeten er mee leren leven, ik geloof niet dat Philips mijn standpunt deelt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
rrenzo schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 11:22:
[...]

Dit is helaas niet mogelijk door de keuze van de LED's.
De LivingColours zijn RGB en de Hue's hebben geen G maar lime aan boord.
Ik snap wel dat door deze stap mooiere wit kleuren te maken zijn, maar ik snap niet dat voor die 59 euro er OOK nog een G led bijgepropt had kunnen worden om TEN MINSTE de zelfde kleuren te maken als de Living Colours...

Jammer, maar we moeten er mee leren leven, ik geloof niet dat Philips mijn standpunt deelt :X
Aha.
Ik ben bang dat ik ze dan toch terug ga sturen. Was super blij met mijn 4 LivingColors, maar nu is het gewoon een rommeltje eigenlijk.
En ja, ik snap dat de hue beter/mooier wit kan weergeven, maar inderdaad, hadden ze voor die prijs die ze voor een lampje vragen niet even kunnen zorgen dat hue op zijn minst backwards compatible is met LivingColors...

Toch weer een beetje het gevoel dat Philips goede ideeën heeft maar ze nooit echt helemaal goed uitvoert... goede hardware, maar gebrekkige software, goede ideeën maar zoals hier slecht compatible met de andere producten. ;(

Edit: ik kan denk ik beter een losse hub ergens regelen, kan ik m'n vier LivingColors toch met de smartphone bedienen...

[ Voor 5% gewijzigd door Exar op 11-04-2014 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mikey NL schreef op donderdag 10 april 2014 @ 10:53:
[...]

In het schermpje waar je de tijd kan zetten, zit ook nog een klein vinkje om de tijden random om de ingestelde tijd te laten plaatsvinden. Zo uit m'n hoofd gaat ie dan tot een half uur voor en een half uur na de ingestelde tijd echt iets doen.
Net even een nieuwe recipe zitten maken om dit te testen, maar nergens een vinkje te vinden :)
Enig idee waar het exact zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 11:59:
[...]
Net even een nieuwe recipe zitten maken om dit te testen, maar nergens een vinkje te vinden :)
Enig idee waar het exact zit?
In de Philips Hue app, bij het instellen van de tijd kan je +/- 30 min aanvinken (Bij Scenes -> Edit -> klok icon -> tijd aangeven)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2014 12:41 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah, in de app. Wij waren over ifttt bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzmic
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-09 15:09
Exar schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 11:50:
[...]

Aha.
Ik ben bang dat ik ze dan toch terug ga sturen. Was super blij met mijn 4 LivingColors, maar nu is het gewoon een rommeltje eigenlijk.
En ja, ik snap dat de hue beter/mooier wit kan weergeven, maar inderdaad, hadden ze voor die prijs die ze voor een lampje vragen niet even kunnen zorgen dat hue op zijn minst backwards compatible is met LivingColors...
@Exar en rrenzo,
Jullie hebben gelijk, het zou mooi zijn als alle producten op een gelijke manier reageren op kleurinstellingen. Ook ik liep hier tegenaan met de Hue icm Living Colors en Lightstrips.

Echter wanneer je gebruik maakt van zelf geprogrammeerde presets / scenes / etc. kun je "dagelijkse" kleuren toch heel netjes matchen (met wat geduld) en dus met 1 druk op de AB of telefoon alle lampen in dezelfde kleur aanzetten (de Philips app vind ik hier overigens niet zo geschikt voor).

Dit geldt dus voor de kleuren die je dagelijks gebruikt (in mijn geval van wit tot warm wit tot oranje).
Persoonlijk gebruik ik bv diep groen niet zoveel :)
Wanneer je aan het kleurwieltje draait zie je idd grote verschillen...maar na de eerste week was ik wel uitgespeeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrenzo
  • Laatst online: 22-05-2024

rrenzo

wizzmic schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 14:34:
Echter wanneer je gebruik maakt van zelf geprogrammeerde presets / scenes / etc. kun je "dagelijkse" kleuren toch heel netjes matchen (met wat geduld) en dus met 1 druk op de AB of telefoon alle lampen in dezelfde kleur aanzetten (de Philips app vind ik hier overigens niet zo geschikt voor).
Het gaat eingelijk om de fun (of gebrek hieraan).
Soms wil je een jungle effect creeren met diep groen of iets nachtelijks in diep blauw.
De hues kunnen dan gewoon niet mee doen, en dat is jammer.
Sowieso is de dim-level anders.
De Living Colours kan ik heel zacht zetten, terwerlijk de zachte blauwstand van een GU-10 al een veel te felle lila kleur geeft. Weg nachtelijk effect.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Mooya, ik heb een probleem, de aansturing van de lampen werkt niet meer. :)

Het script lijkt nog correct te connecteren naar de bridge, ik krijg nog steeds alle lampen te zien (of haalt hij die lijst uit de db?), en bij 'bridge info' wordt de whitelist geupdate als ik iets aan de lichten verander.
Maar er gebeurt dus niks meer...

Ik zit wel extern nu (Spanje :P ), maar vroeger werkte het gewoon via bvb 3G.
Is er ergens een log beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De LIFX lampen zijn nu zonder verzendkosten te bestellen via deze link: http://store.lifx.co

Scheelt je toch weer een paar tientjes :)

[ Voor 10% gewijzigd door zeef op 19-04-2014 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Exar schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 11:50:
[...]

Aha.

Toch weer een beetje het gevoel dat Philips goede ideeën heeft maar ze nooit echt helemaal goed uitvoert... goede hardware, maar gebrekkige software, goede ideeën maar zoals hier slecht compatible met de andere producten. ;(

Edit: ik kan denk ik beter een losse hub ergens regelen, kan ik m'n vier LivingColors toch met de smartphone bedienen...
De Living colors waren de start, maar Hue was het eind doel.
Doordat Hue smart moest zijn (internet) zitten er functies op HUE die LC niet meer kan ondersteunen. En steeds minder kan. LC is 6 jaar oud (2008) & philips kennende al een wonder dat het backwards compatible is.
Blijft k*t als LC eigenaar (ik heb er 7) maar begrijpbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2014 @ 20:55:
De LIFX lampen zijn nu zonder verzendkosten te bestellen via deze link: http://mbsy.co/3WcMc

Is het hitte probleem inmiddels opgelost?
Ik heb begrepen dat ze wel rondom vrij moeten zijn omdat ze anders zichzelf verbranden. Daarnaast zijn er nogal wat klachten over het feit dat hij nogal bulky (groot) is en dus niet overal in past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
Bovendien lees ik dat die dingen 99 dollar per stuk kosten?
Dus nog duurder dan de Philips Hue lampen :(
Wat is dan de reden om voor die lampen te verkiezen boven de Hue?
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2014 @ 09:15:
[...]

Is het hitte probleem inmiddels opgelost?
Ik heb begrepen dat ze wel rondom vrij moeten zijn omdat ze anders zichzelf verbranden. Daarnaast zijn er nogal wat klachten over het feit dat hij nogal bulky (groot) is en dus niet overal in past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:22
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2014 @ 20:55:
De LIFX lampen zijn nu zonder verzendkosten te bestellen via deze link: http://mbsy.co/3WcMc

Houd er rekening mee dat je zeer waarschijnlijk ook BTW en invoerrechten bent verschuldigd.
Voor mijn initiele pakket van 10 stuks mocht ik in ieder geval flink aftikken en de kans dat het je het zonder deze kosten te moeten voldoen thuis ontvangt is tegenwoordig erg klein.

.
lowo schreef op donderdag 17 april 2014 @ 12:45:
Bovendien lees ik dat die dingen 99 dollar per stuk kosten?
Dus nog duurder dan de Philips Hue lampen :(
Wat is dan de reden om voor die lampen te verkiezen boven de Hue?
Via Kickstarter heb ik destijds 10 lampen besteld. Nadat het plezier al redelijk snel minder werd vanwege het lange uitstel van de levering en de slechte communicatie moet ik zeggen dat ik er meer van had verwacht.

De app werkte prima maar ik had moeite om alle lampen op de zelfde kleur/temperatuur in te stellen, geen lamp bleek het zelfde te functioneren. Verder is een lampenkap donker geworden vanwege de warmte die de lamp genereerde. Na wat communicatie met Lifx heb ik mijn lampen teruggestuurd. Ik houd het lekker bij de Hue's.

[ Voor 24% gewijzigd door Timmy op 17-04-2014 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 05:12
Eindelijk is het dan zo ver... Huetro is uit BETA, en vanaf nu voor iedereen te downloaden :).

Huetro
Huetro is een 3rd party client voor Philips Hue lampen. Lijkt qua functionaliteit erg veel op de officiele iOS/Android apps van Philips.

Features
- Beheer je lampen (kleuren, intensiteit, naam etc.) of maak individuele groepen.
- Creeer je eigen scenes m.b.v. een colorpicker of eigen afbeelding.
- Scheduling - laat je lampen op een bepaald tijdstip aan of uit gaan (met een bepaalde scene).
- Disco! Get that party started :).
- Settings - volledig instellingen paneel om updates te downloaden, remote access aan te zetten, lampen hernoemen.
- Voice commands. Gebruik voice commands om je lampen met spraak te besturen ("Hue, wake up" / "Hue, set scene to beach."Hue, turn on bedroom" etc.)
- NFC en startscreen support. Schrijf of pin je favoriete lamp, groep of scene naar 'n tag of je startscherm.
- Windows Phone 7.x en Windows Phone 8 support!

Downloaden kan hier (volledig gratis :)):
http://www.windowsphone.c...9d-42e4-99ca-88b44d10449b

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2097414/Huetro%20Promo2.png

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:27

robertwebbe

Robert Webbe

Helaas niet te vinden in de iTunes AppStore. Of is het WP only?
En blijft die na de beta gratis?

[ Voor 10% gewijzigd door robertwebbe op 19-04-2014 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooya
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 23:34
Fire69 schreef op zondag 13 april 2014 @ 13:33:
@Mooya, ik heb een probleem, de aansturing van de lampen werkt niet meer. :)

Het script lijkt nog correct te connecteren naar de bridge, ik krijg nog steeds alle lampen te zien (of haalt hij die lijst uit de db?), en bij 'bridge info' wordt de whitelist geupdate als ik iets aan de lichten verander.
Maar er gebeurt dus niks meer...

Ik zit wel extern nu (Spanje :P ), maar vroeger werkte het gewoon via bvb 3G.
Is er ergens een log beschikbaar?
Hey Fire, Lees je bericht nu pas :)

Maar de lampen komen rechtstreeks uit de bridge, dus deze heeft wel een connectie.
Er is geen log van het script...
Je zou eens op de debug pagina kunnen kijken,
Vul daar achter je user hash deze code in: '/lights/2/state' (om zo de state van lamp 2 aan te passen)

En vul dan in het message body dit in: {"hue": 4000,"on": true, "bri": 255 }
En klik op PUT.
Werkt dit wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen probleem hoor :)

Als ik dat doe krijg ik 'Error 0' terug, maar geen verandering in de lampen.

Morgenavond ben ik terug thuis, ik zal dan eerst checken of het lokaal wel werkt. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Fire69 op 25-04-2014 08:20 . Reden: Heel late typo-edit :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Laatst online: 01-10 21:18
Erg fijn om te zien dat er eindelijk een WP app is! Ik had ooit op een HBO beurs een seminar gevolgd van een tweetal mensen bij Phillips die het hele hue idee hadden bedacht en er is van hun nog altijd geen plan voor een WP-app. Gelukkig maar dat knutselaars thuis het wél willen doen.

Ik ben een complete leek verder met hue. Toen ik Huetro tegen kwam op Reddit herinnerde ik mij opeens weer dat ik dit wilde kopen. Daarna kwam ik er ook nog eens achter dat er GU10 lampen zijn nu (voor mijn plafondlamp)! Hoewel 200 euro voor het starterspakket erg duur is, lijkt het mij wel leuk om te hebben. Is dit verder nog gevoelig om kapot te gaan of iets dergelijks? Geeft het verder wel normaal/mooi licht als je geen gekke dingen uithaalt? Ik heb nu een stel LED-lampen van de IKEA die erg fijn licht geven verder.

Mijn plafondlamp wordt aan/uit gezet via de schakelaar in de muur. Werken deze lampen alleen als de schakelaar aan staat? Moet je dan bijvoorbeeld de schakelaar altijd aan hebben, en dat je de lampen zelf uitschakelt? Hoe moet ik mij dat voorstellen?

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, als je de stroom eraf haalt blijven de lampen gewoon branden :P
Even logisch nadenken, dat helpt ;)

De Hue's geven heel mooi wit licht, in verschillende temperaturen. Beter dan je Ikea-lampen hoogstwaarschijnlijk. :)

Meet wel even de diepte van je plafondlamp, want door de extra electronica zijn de GU10's wel iets dieper dan een gewone.

[ Voor 21% gewijzigd door Fire69 op 25-04-2014 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 08:23:
Dat :)
Maar ter extra info:
Als je ze daarna weer inschakeld, dan staan ze in de 'standaard' instelling alsof het een gewone spotled is. De hue lampen (en LivingWhites/Color) onthouden (nog) niet de laatst gebruikte instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
Is het hier al gemeld? Er zijn meer HUE producten in de Philips Store gekomen! In ieder geval de GU10 Starterset en de losse GU10 lampen waar ik al erg lang op zit te wachten. Helaas zijn de meeste niet op voorraad..! Nu wachten op de voorraad en mijn items met de 25% korting kopen :)

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchgrover
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 14:20
Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 11:20:
[...]

Dat :)
Maar ter extra info:
Als je ze daarna weer inschakeld, dan staan ze in de 'standaard' instelling alsof het een gewone spotled is. De hue lampen (en LivingWhites/Color) onthouden (nog) niet de laatst gebruikte instelling.
Extra info:
Livingwhites lampen onthouden wel hun 'Dimniveau'.
Zet de lampen op een bepaalde intensiteit ('Dimniveau'). Als je nu de stroom uitschakeld en daarna weer inschakeld zullen ze op het eerder ingestelde intensiteitniveau gaan branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:49

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Weet iemand waar ik de Philips LivingWhites Dimmer nog kan vinden?
Lijkt erop dat die niet meer in omloop zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Fire69 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 08:23:
Goh, bedankt wijsneus.

Wat ik bedoel is: kan je altijd de schakelaar aan laten en dat je met de app de lampen ook inwendig zeg maar uit kan schakelen, of moet je alsnog de schakelaar gebruiken om ze uit te zetten?

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
Hiero :) : http://www.amazon.de/Phil...-2&keywords=living+whites
Psycho_Mantis schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 16:33:
Weet iemand waar ik de Philips LivingWhites Dimmer nog kan vinden?
Lijkt erop dat die niet meer in omloop zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bose321 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 17:49:
[...]

Goh, bedankt wijsneus.

Wat ik bedoel is: kan je altijd de schakelaar aan laten en dat je met de app de lampen ook inwendig zeg maar uit kan schakelen, of moet je alsnog de schakelaar gebruiken om ze uit te zetten?
Sorry, kon het niet laten, je was al niet meer de eerste die dit vroeg :)

Het handigste is dat je de stroom er altijd op laat en dan met een app of Living Whites remote de lampen bedient. Ook voor het aan/uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Thanks. Ga denk ik toch maar eens kijken naar een setje. Nog een vraagje, stel ik zou meerdere lampen installeren in het huis, kunnen andere familieleden dan ook de lampen besturen? Stel dat ik in de woonkamer en stel lampen heb, en op mijn slaapkamer een stel lampen, maar niet wil dat andere mensen mijn lampen in de slaapkamer kunnen veranderen, maar wel de woonkamer lampen.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Je kunt met meerdere apps wel dezelfde bridge en dus lampen bedienen maar je kunt nog geen profielen(oid) instellen voor wat betreft specifieke lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Hier hebben alle kamers een eigen AB, 1x master met alle lampen. kopieren naar de andere AB's en vervolgens per ruimte de lampen verwijderen uit de ruimte AB welke je niet wil bedienen. Done. :)

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Duidelijk. Ik denk dat het voorlopig toch alleen bij mijn kamer blijft aangezien het best prijzig is. Volgende week ga ik maar eens zo een setje bestellen en kijken of het wat is. Bedankt de feedback. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Bose321 op 26-04-2014 14:15 ]

Fanaleds.com

Pagina: 1 ... 26 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.