No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Ziet er goed uit Mooya! Zou je je php willen delen?Mooya schreef op maandag 10 maart 2014 @ 22:17:
Ik ben ook eens lekker aan het programmeren gegaan met de Hue en heb een Php+mysql script gemaakt om alles te bedienen #omdathetkan
In het startscherm kan je scenes maken en activeren:
[afbeelding]
In het 'lampen overzicht' kan je de lampen per stuk makkelijk bedienen:
[afbeelding]
In het Drag & Drop overzicht kan je de ronde bollen slepen naar een nieuwe kleur, of kleur temperatuur.
[afbeelding]
Je kan groepen aanmaken van je lampen:
[afbeelding]
En nog een test pagina, om de kleuren elke X seconden een andere kleur te geven.
[afbeelding]
Ik ben het nog wat aan het fine tunen, maar ik heb het zo goed als compleet.
Je kan bijvoorbeeld ook:
- Instellen welke lampen verborgen moeten worden in alle overzichten (ik heb twee pluggen die niet meer herkend worden)
- IP ranges toestaan voor de app, en anders een loginpagina laten zien
- Gebruikers/hashes wissen van je bridge
- Het slepen werkt ook perfect op de iPad (layout past soms net niet)
- In gebruik een php functie om sunset + sunise tijden op te halen. Dmv een cronjob gaan bepaalde lampen aan 15 minuten voordat de zon onder gaat, en een andere lamp buiten zodra de zon helemaal onder is

adr opleidingen en meer adr opleidingen
ik zit nog even te denken hoe ik het online ga zetten..
Denk dat ik hem met ongeveer een weekje hier neer zet: http://www.everyhue.com/?page_id=38#
[ Voor 5% gewijzigd door Mooya op 11-03-2014 09:52 ]
Het kan aan mijn nickname liggen maar ik krijg een 404 pagina via bovenstaande link....Mooya schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 08:53:
@Freeaqingme & @sjolmers,
Denk dat ik hem met ongeveer een weekje hier neer zet: http://www.everyhue.com/?page_id=38#/categories/developers
De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica
Waarom niet in git? Dan kan iedereen er aan mee helpen ook!Mooya schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 08:53:
@Freeaqingme & @sjolmers,
Denk dat ik hem met ongeveer een weekje hier neer zet: http://www.everyhue.com/?page_id=38#/categories/developers
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Heb de link aangepast, op die pagina heb je een rubriek 'web applications'
@Dennus, is op zich wel een een goed idee.
Snap alleen nooit wat van Github. Als ik daar iets wil downloaden moet ik altijd bestand voor bestand downloaden ipv een heel project in 1x. Maar ik zal eens kijken
Denk dat het toch aan mijn naam ligt. Ik kan hem nog steeds niet vinden. De site wel en de rubriek ook maar jou mooie site niet!Mooya schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 09:55:
@404, nee het lag niet aan je Nickname
Heb de link aangepast, op die pagina heb je een rubriek 'web applications'
@Dennus, is op zich wel een een goed idee.
Snap alleen nooit wat van Github. Als ik daar iets wil downloaden moet ik altijd bestand voor bestand downloaden ipv een heel project in 1x. Maar ik zal eens kijken
ik schreef ook dat ik hem met ongeveer een weekje daar ergens ga posten, dit was even een teaser
Bedoel je over een weekje? Ik dacht ik moet hem er snel afhalen voor hij er over een week weer van af is!Mooya schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 16:33:
hehe, nee dat klopt
ik schreef ook dat ik hem met ongeveer een weekje daar ergens ga posten, dit was even een teaser
ik werkt nog even wat bugjes weg en schoon de code nog even wat op, en zal hem dan ergens online knallen.
Github is wel interessant, maar moet me nog even verdiepen hoe dat gaat, en heb even weinig tijd deze week.
Is het denkbaar dat naast elke fader een vakje staat met de actuele waarde van de fader? En dan ook andersom, dat je een waarde in kunt geven in dat vakje en dat de fader naar die waarde springt. Dat is iets wat ik nog niemand heb zien doen. Ik vraag me af of dat technisch mogelijk is om direct waardes in te geven..
Bedoel je de sterkte van de lamp?
Die brightness kan je uitlezen, en dus weergeven (wat ik ook doe). Dat is een getal tussen 0 en 255.
Zie deze schuifjes: Zie dit: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4948679/hue/hue-app1.png
Die brightness kan je aanpassen door het volgende commando: {"on": true,"transitiontime":30 ,"bri":255}
Kennelijk heeft niemand de behoefte om dit zo in te kunnen stellen, want ik kom het in geen enkele app tegen.
Met die commando's ben ik niet zo handig, ik weet ook niet waar je dat in moet voeren.
[ Voor 7% gewijzigd door Bert003 op 11-03-2014 20:09 ]
Dan heb je wel iets unieks in handen :-)Mooya schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 21:29:
ok duidelijk, zal eens kijken of ik dat nog kan verwerken.
Verwijderd
Is zoiets ook mogelijk voor een pc?
Het is een website, dus het werkt overal op.Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 08:40:
als ik de screenshots zie van deze prachtige app, zie ik een mac scherm...
Is zoiets ook mogelijk voor een pc?
Met de app "Hue lights" kun je alles instellen met numerieke waarden. Ik vind het voor regelmatige bediening niet de fijnste app, maar gebruikt 'm om alles netjes gelijk in te stellen. De "scene" save ik dan in een andere app...of op m'n muurschakelaarsBert003 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 20:02:
Nou ik bedoel dat je van een ingestelde schuif de waarde uit kunt lezen. Niet alleen visueel waar de fader ongeveer staat, maar numeriek. Ik merk dat het lastig is om meerdere lampen op exact hetzelfde niveau in te stellen. Als je voor meerdere lampen de brightness en kleurtemperatuur of kleur numeriek nauwkeurig in zou kunnen stellen is dat een stuk makkelijker. Ook omdat je geen fine-tune in stapjes meer of minder kunt maken. Misschien op de computer dat je met de pijltoetsen wel kleine stapjes kunt maken, maar in een app waarbij je 2cm schermbreedte hebt voor 0-100% krijg je die schuifjes niet makkelijk gelijk.
Kennelijk heeft niemand de behoefte om dit zo in te kunnen stellen, want ik kom het in geen enkele app tegen.

De fijnste app voor regelmatig gebruik vind ik "iConnectHue" (is even wennen...maar werkt erg prettig).
De app van Philips saved de kleuren niet correct als ik ze met een andere app eerst instel. Bijv. warm wit wordt na saven als scene in de Philips app oranje!??

Een ander voordeel van "iConnectHue" is dat bij gebruik van geofencing de batterij (iPhone) echt veel langer meegaat in vergelijk met de Philips app...
Btw, mooi werk Mooya! Ben zeker ook geinteresseerd!
Goede tip voor ios gebruikers! Zelf gebruik ik Android en daar ben ik nog geen app tegengekomen die dat kan. Maar wie weet...wizzmic schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:55:
[...]
Met de app "Hue lights" kun je alles instellen met numerieke waarden. Ik vind het voor regelmatige bediening niet de fijnste app, maar gebruikt 'm om alles netjes gelijk in te stellen. De "scene" save ik dan in een andere app...of op m'n muurschakelaars![]()
[afbeelding]
De fijnste app voor regelmatig gebruik vind ik "iConnectHue" (is even wennen...maar werkt erg prettig).
De app van Philips saved de kleuren niet correct als ik ze met een andere app eerst instel. Bijv. warm wit wordt na saven als scene in de Philips app oranje!??Komt wellicht doordat ik Living colors lampen combineer met Hue...
Een ander voordeel van "iConnectHue" is dat bij gebruik van geofencing de batterij (iPhone) echt veel langer meegaat in vergelijk met de Philips app...
Ik denk alleen voor het dimmen van de lichten en niet voor de kleuren. Dit doet hij ook op de Raspberry.Pusherman_ schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 15:43:
Weet iemand of de XBMC Ambilight plugin ook werkt voor XBMC op android? of alleen voor de PC versie van XBMC?
Zeker weten doe ik het niet. Probeer het eens uit en zet je bevindingen hier neer!
Verwijderd
oepsFiXeR.nl schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 09:10:
[...]
Het is een website, dus het werkt overal op.

http://www.xbmcfreak.nl/
39
Verwijderd
Zelfde mooie licht als de E27, dat in tegenstelling tot de ledstrip, teleurstelling van het jaar voor mij.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2014 19:31 ]
Kan je wat meer vertellen over waarom je teleurgesteld bent in de ledstrip?Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2014 @ 19:15:
Klopt, a-mac Rotterdam (Lijnbaan) heeft ze, zo niet, dan te bestellen, een week ongeveer.
Zelfde mooie licht als de E27, dat in tegenstelling tot de ledstrip, teleurstelling van het jaar voor mij.
Dan kan ik misschien voorkomen dat ik zelf teleurgesteld raak
/edit
UltraSub in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie"
UltraSub in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie"
[ Voor 44% gewijzigd door UltraSub op 17-03-2014 10:51 ]
Ze zijn fel zat.
Ik heb er 3 in 1 armatuur aan het plafond en heb ze altijd gedimd want anders is er veel te veel licht in de kamer.
Ik zit nog steeds te wachten tot de E27 weer in de philipsstore op voorraad is, dan kan ik ze ook side-by-side testen.
coase schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 20:06:
iemand ervaring met de philips hue g10? Ik kan ze helaas nog niet vinden op bol of coolblue. (enkel apple store)
Verwijderd
,Mikey5times schreef op maandag 17 maart 2014 @ 10:27:
[...]
Kan je wat meer vertellen over waarom je teleurgesteld bent in de ledstrip?
Dan kan ik misschien voorkomen dat ik zelf teleurgesteld raak
Mijn teleurstelling zat in het feit, dat de strip gewoon rgb is, dus niet dezelfde kleuren als de e27...
De gu10 daarintegen voldoet geheel aan mijn verwachtingen!
Hiermee kun je dus lang niet alle kleuren - zoals de Hue-lampen dus wel kunnen - maken.
Philips had hierover best een beetje meer kunnen nadenken, zeker voor die hu(g)e prijs
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 12:11:
[...]
,
Mijn teleurstelling zat in het feit, dat de strip gewoon rgb is, dus niet dezelfde kleuren als de e27...
De gu10 daarintegen voldoet geheel aan mijn verwachtingen!

Ik heb het Hue script online gezet zodat iedereen het kan downloaden.
Ik heb ook een project aangemaakt op Github.
Zie hier de bestanden (download link onderaan)
Het is in eerste instantie een persoonlijk projectje geweest, maar het is toch goed bruikbaar voor iedereen met een Hue systeem. Er kunnen dus nog wat brakke dingen in zitten, maar het werkt nu goed, dus ik vind het wel even best zo
De layout werkt ook nog niet helemaal lekker op de iPad omdat het net niet past, dus het zou mooi zijn als iemand me daar mee kan helpen
Verwijderd
Een tipje van de sluier?
Je moet dus eerst een webserver (apache) + php + mysql installeren.
Via bijvoorbeeld WAMP kan je in 1 installatie krijgen. (WAMP = Windows + Apache + MySQL + Php )
Zorg dat Wamp draait, en je kan instellen dat deze als service draait.
Je hebt ook XAMP indien je een mac gebruikt.
- Knal de gedownloade php bestanden in de Wamp\www map.
- Open via het WAMP icoon de php myadmin, en maak een nieuwe database.
- Importeer in deze database opmaakt (inhoud staat in database.sql)
- Pas de settings.php en de sql_settings.php aan in de map includes, en je bent een eind op weg.
Je kan/moet Wamp nog wel fine-tunen.
Standaard heeft alleen localhost toegang. Dit kan je aanpassen in de http-config.
De apache module 'mod-rewrite' moet je aanvinken via het wamp systray icoon
Er zijn vast nog wel wat andere kleine puntjes, maar dat hoor ik wel als jullie zover zijn
Maar daarna geraak ik niet meer verder
Ik heb je git gecloned naar /var/www/Hue
Wanneer ik op je hoofdpagina zit en bovenaan op eender welke knop klik krijg ik:
1
2
3
| Not Found The requested URL /Hue/home was not found on this server. |
Dit is voor de Home-knop dan
[edit]
Ik heb in de settings.php mysql op false gezet, weet niet of ik dat van die eigen groepen en zo direct ga gebruiken.
Maar ik veronderstel dat dit niks met het probleem te maken heeft?
[ Voor 21% gewijzigd door Fire69 op 18-03-2014 22:44 ]
Misschien moet je de /hue weghalen uit de url?
Edit:
En die mysql op false maakt niet uit.
Je kan dan ook geen scenes maken.
[ Voor 25% gewijzigd door Mooya op 18-03-2014 22:49 ]
Ik heb 2x de e27 naast mn tv en deze gekoppeld aan het ambilight ervan (met de fijne amblilight+hue app)
Er zit alleen aardig kleurverschil tussen de ambilights en de hue lights..
Enig idee waar dit aan ligt en of en hoe het op te lossen is?
Nope, werkt /hue weglaten helpt niet.Mooya schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 22:46:
Waarschijnlijk moet je de site url even aanpassen in het settings.php bestand.
Misschien moet je de /hue weghalen uit de url?
Edit:
En die mysql op false maakt niet uit.
Je kan dan ook geen scenes maken.
Ik heb het wel niet via WAMP, dus aanvinken van die mod_rewrite heb ik daar niet kunnen doen.
Waarschijnlijk zal het daar aan liggen. Even zoeken hoe dat moet rechstreeeks in apache
Want nu verwijst de Home-knop dus naar http://ip/hue/home en ik veronderstel dat hij dan /modules/home.php zou moeten kunnen vinden? Wat dus niet het geval is
Klopt, de living colors lampen hebben andere kleuren dan de hue lampen.
Dit komt omdat de hue lampen een aantal ledjes extra hebben om een mooie witte kleur te geven. De living colors lamp kan geen warme wit tinten weergeven.
Ja je moet mod rewrite wel geactiveerd hebben.Fire69 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 23:07:
[...]
Nope, werkt /hue weglaten helpt niet.
Ik heb het wel niet via WAMP, dus aanvinken van die mod_rewrite heb ik daar niet kunnen doen.
Waarschijnlijk zal het daar aan liggen. Even zoeken hoe dat moet rechstreeeks in apache
Want nu verwijst de Home-knop dus naar http://ip/hue/home en ik veronderstel dat hij dan /modules/home.php zou moeten kunnen vinden? Wat dus niet het geval is
In de .htaccess zie je wat de rewrites zijn, dus /home opent eigenlijk: index.php?Page=home
Dus die link zou je ook kunnen openen. (Je kan evt de navigatie aanpassen in de index.php, zodat je altijd al de rewrited url opent)
In de config file van apache kan je wel de module activeren voor mod rewrite.
Zoek het httpd.conf bestand, en haal daar het hekje weg voor de regel, en herstart de service
#LoadModule rewrite_module modules/mod_rewrite.so
Het script zal dus ook niet lekker werken op IIS..
[ Voor 7% gewijzigd door Mooya op 18-03-2014 23:18 ]
Morgen even kijken voor die mod rewrite. Als ik de /hue toevoeg aan httpd.conf (waar mijn couchpotato en sabnzbd en zo al instaan) flipt apach en heb ik plots 150x het apache-process draaien!

Wel is de app verbeterd volgens mij, want geofencing werkt nu ten minste
Juist, klinkt logisch. Dit geldt ook voor mijn ambilight achterop de tv? Een livingcolors heb ik niet (:
Drains heb ik niet gehad.Mystic Spirit schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 08:46:
Sinds de laatste update van de Phillips Hue app heb ik een behoorlijke battery drain op mijn Xperia Z. Hebben jullie daar ook last van?
Wel is de app verbeterd volgens mij, want geofencing werkt nu ten minste
Ik heb wel het probleem dat ik de app na een lange tijd niet opnieuw kan openen. Na het starten geeft hij geen content weer. Ik moet dan de task killen en weer opnieuw starten.
Om die reden ben ik na eventjes de Hue app gebruikt te hebben weer teruggegaan naar Hue Pro.
Zelf gebruik ik een LG G2.
Ik heb de scripts op Ubuntu geinstalleerd. Behalve ditzelfde mod rewrite probleem lijkt het grotendeels te werken als ik als WebsiteURL (settings.php) op "http://ipnum/hue/index.php?Page=" zet. Dat zal wel niet de bedoeling zijn. Ik heb best even tijd gestoken in het mod rewrite probleem. Mod rewrite lijkt nu aan te staan, maar ik zie geen effect (ook niet als ik de WebsiteURL weer terug zet). Op dit moment kan ik (waarschijnlijk daardoor) geen groepen maken. Het was toch een experiment, dus ik laat het zo maar even....Fire69 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 23:39:
Even manueel getest met index.php?Page=lights erachter en dan werkt het wel, ik krijg een mooi overzichtje van mijn lampen
Echter (en ik denk dat die echt aan de manier ligt waarop het script geschreven is) kan ik het enkel gebruiken vanaf mijn interne ip.
Als ik het extern vanop mijn domeinnaam wil gebruiken, krijg ik netjes het login-scherm en daarna de hoofdpagina.
Maar als ik daarna 1 van de pagina's wil openen, verwijst de link naar mijn interne ip, wat dus niet werkt...
@pheppy: de reden waarom je geen groepen kan maken is waarschijnlijk omdat je geen sql-database hebt aangemaakt?
De Website URL is de link van de home pagina, dus hoe je de site wilt bereiken.
Indien je deze hebt gezet in de WWW-root van je Apache kan je hier gewoon je interne IP of dns naam neerzetten (dus gewoon: http://pcnaam/ )
Deze ingevulde website URL is de 'prefix' die gebruikt wordt in de linkjes naar de andere pagina's.
Je zou ook eens kunnen proberen om de 'WebsiteURL' helemaal leeg te laten..
Dan zou ook alles moeten werken (behalve de pagina om een groep te maken + bewerken heeft geen goede opmaak, maar werkt verder wél)
@Fire69,
Het is je wel gelukt om alles aan de gang te krijgen?
Dus scenes + groepen etc maken?
Indien je als WebsiteURL bijvoorbeeld een interne naam of intern IP adres hebt ingevuld dan kan je inderdaad problemen krijgen van buitenaf.
Volgens mij is dat vrij easy op te lossen,
Stel ik had hem als volgt ingesteld:
1
| $_cfg["WebsiteURL"] = "http://192.168.0.3/hue/"; |
Dan kan ik hem alleen goed benaderen als ik intern ben.
Maar ik kan de code ook aanpassen naar dit:
1
| $_cfg["WebsiteURL"] = "/hue/"; |
Dan zal het script goed werken intern, en extern.
Indien je de files in de www-root hebt staan kan je als website url alleen een slash (/) neerzetten.
Scenes en groepen heb ik nog niet geprobeerd, daarvoor moet ik eerst de sql-tabel nog maken.
Die groepen, zijn dat die uit de bridge, of enkel aangemaakt in de sql?
Ik heb snel even getest met de sql, maar het werkt nog niet.
Ik heb een database 'hue' aangemaakt, je database.sql geimporteerd, en de sql_settings.php aangepast.
Dit is de database:

Als ik een scene wil aanmaken krijg ik op de pagina:
1
| Notice: Undefined variable: DB in /var/www/hue/modules/add_scene.php on line 369 Warning: mysqli_query() expects parameter 1 to be mysqli, null given in /var/www/hue/modules/add_scene.php on line 369 |
Als ik de fout negeer en een scene wil opslaan, dan krijg ik:
1
| Warning: mysqli_real_escape_string() expects parameter 1 to be mysqli, null given in /var/www/hue/includes/functions.php on line 113 Notice: Undefined index: page_id in /var/www/hue/modules/add_scene.php on line 6 Warning: mysqli_real_escape_string() expects parameter 1 to be mysqli, null given in /var/www/hue/includes/functions.php on line 113 Warning: mysqli_query() expects parameter 1 to be mysqli, null given in /var/www/hue/modules/add_scene.php on line 7 Warning: mysqli_insert_id() expects parameter 1 to be mysqli, null given in /var/www/hue/modules/add_scene.php on line 8 Warning: mysqli_real_escape_string() expects parameter 1 to be mysqli, null given in /var/www/hue/includes/functions.php on line 113 Warning: mysqli_query() expects parameter 1 to be mysqli, null given in /var/www/hue/modules/add_scene.php on line 50 Warning: mysqli_real_escape_string() expects parameter 1 to be mysqli, null given in /var/www/hue/includes/functions.php on line 113 Warning: mysqli_query() expects parameter 1 to be mysqli, null given in /var/www/hue/modules/add_scene.php on line 50 Warning: mysqli_real_escape_string() expects parameter 1 to be mysqli, null given in /var/www/hue/includes/functions.php on line 113 Warning: mysqli_query() expects parameter 1 to be mysqli, null given in /var/www/hue/modules/add_scene.php on line 50 |
Met mijn hue database is niets mis. Zo staan er al wel twee "pagina's" in.Fire69 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 11:46:
..
@pheppy: de reden waarom je geen groepen kan maken is waarschijnlijk omdat je geen sql-database hebt aangemaakt?
Alhoewel ik niet weet wat ik daarmee moet.
@mooya. Ik heb alles netjes in subdir hue gezet. 'WebsiteURL' helemaal leeg te laten heeft niet het juiste effect. Ik krijg dan vanuit het menu elke keer de melding. "The requested URL /hue/groups was not found on this server.' Deze groups (en alle andere) werkt alleen als er "http://mijnipnr/hue/index.php?Page=" voorstaat.Mooya schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 16:05:
@pheppy,
Deze ingevulde website URL is de 'prefix' die gebruikt wordt in de linkjes naar de andere pagina's.
Je zou ook eens kunnen proberen om de 'WebsiteURL' helemaal leeg te laten..
Dan zou ook alles moeten werken (behalve de pagina om een groep te maken + bewerken heeft geen goede opmaak, maar werkt verder wél)
@Fire69,
Dat zal dan komen omdat je de UseMySQL in de settings.php nog op False hebt staan.
In de update is het niet meer mogelijk om een nieuwe scene te maken indien je MySQL op false hebt staan.
Je krijgt dan de melding dat je eerst MySQL moet activeren in de settings.php
@Phebby,
Waarschijnlijk heb je problemen met de mod-rewrite.
Je kan het beste de laatste versie even opnieuw downloaden.
Daar kan je in de settings.php de mod-rewrite uitzetten zodat dit niet gebruikt wordt.
Hiermee is het script ook bruikbaar voor bijv. een IIS Webserver.
Als je dat hebt gedaan vul dan in de settings.php ook in dat de site URL '/hue/' is.

Alles lijkt nu goed te werken.
Enige wat nu nog mist zijn de bridge-groepen, want nu werkt jouw pagina niet 100% samen met bvb Hue Unlimited

Huetro BETA heeft een nieuwe (veelgevraagde!) feature gekregen.. Disco modus! De app verstuurd paar keer per seconde random kleuren naar de geselecteerde lampen. Op dit moment wordt nog niet gebruik gemaakt van enige audio processing, dat komt wellicht nog in de toekomst
Daarnaast kwam ik er gisteren achter dat Philips AmbiLight waarden uit te lezen zijn in nieuwere modellen d.m.v. de JointSpace API. Philips heeft al een Ambilight+Hue app op Android en iOS, maar ik wil deze functionaliteit ook graag naar Huetro brengen als 'standard mood'.
Verder krijg ik nog maar weinig meldingen van bugs. Wil nog een aantal kleine dingen aan passen voordat hij officieel wordt ingediend bij Microsoft!
Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!
Ik heb zelf geen App die groepen kan aanmaken op de bridge, dus kan daarmee ook niet echt lekker testen.
Ik lees ook in de API documentatie dat je nog geen groepen kan wissen, dus dat is voor mij ook nog even een reden om de groepen zelf in 'eigen formaat' op te slaan zodat ik een stuk flexibeler ben.
Groepen wissen kan wel.. Alleen de documentatie loopt hopeloos achter en staat daar dus niet in.Mooya schreef op maandag 24 maart 2014 @ 10:34:
@Fire69,
Ik heb zelf geen App die groepen kan aanmaken op de bridge, dus kan daarmee ook niet echt lekker testen.
Ik lees ook in de API documentatie dat je nog geen groepen kan wissen, dus dat is voor mij ook nog even een reden om de groepen zelf in 'eigen formaat' op te slaan zodat ik een stuk flexibeler ben.
Volgens mij een DELETE request met: groups/groupnummer. Kun je in ieder geval even testen in de Debug/Clip.html. In Huetro is dit geimplementeerd, dus ik kan met 100% zekerheid zeggen dat dit ook echt werkt.
Dat werkt inderdaad wel mooi, ik maak daar nu gebruik van op mijn HTPC met een eigen script.Niels9001 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 09:32:
[afbeelding]
Daarnaast kwam ik er gisteren achter dat Philips AmbiLight waarden uit te lezen zijn in nieuwere modellen d.m.v. de JointSpace API. Philips heeft al een Ambilight+Hue app op Android en iOS, maar ik wil deze functionaliteit ook graag naar Huetro brengen als 'standard mood'.
Nice! Ik heb even vluchtig over de code heen gekeken, en ik vroeg me 2 dingen af:Juicie schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:53:
[...]
Dat werkt inderdaad wel mooi, ik maak daar nu gebruik van op mijn HTPC met een eigen script.
- Hoe ga je om met de verschillende lampen die in de ruimte staan? (e.g. alle lampen links van de TV luisteren naar de LEFT leds en alle lampen rechts naar de RIGHT leds?
- Ik neem aan dat de 'official' AmbiLight+Hue app gewoon elke x aantal miliseconden pollt en bekijkt welke kleuren de leds hebben en die doorstuurt naar de Hue lampen?
Iets wat de officiële Ambilight+Hue-app wat mij betreft niet best doet, is dat hij (bij mijn tv met 2-zijdig Ambilight) de kleur van de bovenste Ambilight-LEDs per kant overneemt. Dat werkt op allerlei manieren niet prettig:
- bij een buitenopname is boven vaak lucht, dus krijg je niet de kleur van het landschap, maar blauw/grijs/wit.
- bij een lamp die gewoon links naast de tv staat, wil ik de 'middenkleur', het is raar dat een lamp die lager is dan de tv, de kleur krijgt van het bovenste deel van het beeld.
- wanneer de gehele scene een bepaalde kleur heeft, maar toevallig net boven in een hoekje niet, heeft je lamp dus een afwijkende kleur.
Mochten mensen hiermee aan de slag gaan om zelf iets beters te bouwen, dan zou het heel fijn zijn als hier rekening mee gehouden zou kunnen worden (maar ik weet uiteraard niet of dat technisch mogelijk is).
Ik heb geprobeerd:
8718291736660 (single bulb, van Philips site)
8718291736646 (starter pack)
HA780ZM/A (code op verpakking en volgens Apple Store bon)
9290002269 (nummer geprint op de lamp zelf)
Nog andere suggesties? Of is de Philips site borken?
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
In Europa heb je voor zover ik weet 2 jaar garantie via de winkel waar je het product hebt gekocht, zelfs al wil apple je wijsmaken dat dat niet zo is...jeroen11 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 12:02:
Helaas is 1 van de Hue bulbs die ik heb gekocht begin 2013 kapot gegaan, de app vindt 'm niet meer en hij gaat blauw knipperen als je 'm aanzet. Gekocht bij de Apple store maar het is net meer dan 1 jaar geleden dus garantie verloopt nu via Philips. Op de [url="https://philips_nl.infotip-rts.com/Home.exe?Cid=NL&LgId=nl&"]omruil en reparatie site[/url] wordt om een modelnummer gevraagd, maar wat ik ook invul, 'no data found' volgens Philips.
Ik heb geprobeerd:
8718291736660 (single bulb, van Philips site)
8718291736646 (starter pack)
HA780ZM/A (code op verpakking en volgens Apple Store bon)
9290002269 (nummer geprint op de lamp zelf)
Nog andere suggesties? Of is de Philips site borken?
Ik ben eindelijk aan mijn plan begonnen om mijn schakelaars door tablets te vervangen.
7'' tablet is besteld in China, als ik die mooi aan de muur krijg en die goed werkt hangt ik ze overal waar ik nu schakelaars heb
[ Voor 10% gewijzigd door Fire69 op 27-03-2014 19:27 ]
Alleen de party app crasht bij het opstarten sinds ik mijn livingcolors lampen aan de bridge heb gekoppeld.. Is dit een bekend probleem?
[ Voor 53% gewijzigd door Nano2009 op 27-03-2014 21:03 ]
Eerst een maandje wachten tot de tablet van HK tot hier raakt.
Dan netjes aan de muur krijgen.
En dan.... foto's!!
Welke app is dat juist?Nano2009 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 19:42:
Na een behoorlijke poos dit topic gevolgd te hebben ben ik vanaf vandaag ook lid van de Hue familie. Wat een geweldige lampen!
Alleen de party app crasht bij het opstarten sinds ik mijn livingcolors lampen aan de bridge heb gekoppeld.. Is dit een bekend probleem?
Er zijn wel apps die bvb. problemen hebben met LivingWhite lampen/pluggen.
[ Voor 46% gewijzigd door Fire69 op 27-03-2014 21:57 ]
Je was me net voor.weeraanmelden schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 07:37:
Woohoo!!!
De wand schakelaar is aangekondigd
http://www.engadget.com/2...ue-white-bulb-and-switch/
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
De "HueParty" app.. deze crashed op mijn iPhone, iPad en OS X sinds ik mijn livingcolors aan mijn bridge heb gekoppeld.Fire69 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 21:54:
[...]
Welke app is dat juist?
Er zijn wel apps die bvb. problemen hebben met LivingWhite lampen/pluggen.
werd wel eens tijd dat ze met een schakelaar kwamen
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Sorry, maar dit had gewoon in een ander format gemoeten.
Maargoed, we zouden geen tweakers zijn als we dit zelf dan niet in zo'n vierkante doos zouden gaan bouwen. De vraag is alleen hoe groot dat ding gaat zijn.
Hier wat meer info en prijzen:
http://www.slashgear.com/philips-hue-tap-and-hue-lux-boost-smart-lighting-27322712/
Witte lampen, schakelaar en 3D geprinte lampen.
Bronnen:
http://www.iphoneclub.nl/...-hue-tap-lichtschakelaar/
En
http://appleinsider.com/a...less-switch-to-hue-lineup
1 drukknop zal twee lampen laten aanbrengen. Ik wil dit 'vermijden' en zodus in één van de lampen een HUE installeren. Zodat ik nog steeds met dezelfde drukknop de beide lampen kan aanzetten, of met de app: enkel en alleen de HUE wil aanzetten.
Eens! Waar ik op gehoopt had is een vierkante schakelaar met een touchscreen. Dus mooi zwart als er niks te tonen valt, en als je hem aanraakt de kleuren die je eventueel kunt instellen.TranceSetter schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 09:43:
Leuk hoor die schakelaar, maar Philips is toch dat Nederlandse bedrijf dat van die medewerkers heeft die thuis ook allemaal van die mooie inbouw-schakelaars en stopcontacten hebben? Waarom komen ze dan in hemelsnaam met een ronde opbouwschakelaar die mij weer doet denken aan die oude thermostaten die bij oma nog in huis hangt?
Sorry, maar dit had gewoon in een ander format gemoeten.
Maargoed, we zouden geen tweakers zijn als we dit zelf dan niet in zo'n vierkante doos zouden gaan bouwen. De vraag is alleen hoe groot dat ding gaat zijn.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Bij eender welke schakelaar gaat de stroom naar de lamp uit als je het licht uit doet => Hue werkt niet meer via de app. Lijkt me logisch?coase schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 11:05:
hoe zal mijn verwachte hue e27 reageren in een 'hotelschakeling'.
1 drukknop zal twee lampen laten aanbrengen. Ik wil dit 'vermijden' en zodus in één van de lampen een HUE installeren. Zodat ik nog steeds met dezelfde drukknop de beide lampen kan aanzetten, of met de app: enkel en alleen de HUE wil aanzetten.
Inderdaad, daarom dat ik met tablets ga werken (hopelijk)OMX2000 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 13:11:
[...]
Eens! Waar ik op gehoopt had is een vierkante schakelaar met een touchscreen. Dus mooi zwart als er niks te tonen valt, en als je hem aanraakt de kleuren die je eventueel kunt instellen.
Plus dat die schakelaars weer enkel met scenes werken. Je kan dus niet zeggen dat knopje 1 de keuken is, knopje 2 de eetplaats,... :\
[ Voor 31% gewijzigd door Fire69 op 28-03-2014 13:20 ]
Dat weet ik niet hoor.. in het filmpje hebben ze het ook over groepen. Ik denk dat je 'm gewoon helemaal kunt configureren via de app zoals jij dat wil.Fire69 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 13:17:
[...]
Bij eender welke schakelaar gaat de stroom naar de lamp uit als je het licht uit doet => Hue werkt niet meer via de app. Lijkt me logisch?
[...]
Inderdaad, daarom dat ik met tablets ga werken (hopelijk)
Plus dat die schakelaars weer enkel met scenes werken. Je kan dus niet zeggen dat knopje 1 de keuken is, knopje 2 de eetplaats,... :\
Nu wil ik natuurlijk het liefst de Bridge gewoon bij mij in huis hebben staan. Ik kan echter nergens vinden, of de Brigde per se via LAN op de router aangesloten moet worden.
Is het mogelijk om dit via de LAN port van een simpele Wifi extender werkend te krijgen? Of moet ik een eigen netwerk opzetten met een router, welke ik weer connect met die van de buren?
Graag jullie tips en adviezen!
Ik heb mijn bridge ook op de LAN poort van een Wifi extender aangesloten.. werkt perfect kan ik je vertellenDenniX schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 13:44:
Ik wil een Hue setje aanschaffen, maar ik deel internet met de buren. Probleem: router staat niet bij mij in huis, maar wil de Bridge het liefste wel bij mij in huis. (ivm bereik en evt. her-installaties ed)
Nu wil ik natuurlijk het liefst de Bridge gewoon bij mij in huis hebben staan. Ik kan echter nergens vinden, of de Brigde per se via LAN op de router aangesloten moet worden.
Is het mogelijk om dit via de LAN port van een simpele Wifi extender werkend te krijgen? Of moet ik een eigen netwerk opzetten met een router, welke ik weer connect met die van de buren?
Graag jullie tips en adviezen!
Hier zit ik al een hele tijd op te wachten.
Kunnen straks mooi alle LivingWhites spaarlampen weg en vervangen worden door de witte Hue-ledlampen
Als je een LivingColors afstandsbediening koopt voor 23 Euro dan ben je er ook al.FiXeR.nl schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 09:41:
Ik maak eigenlijk zo weinig gebruik van mijn Hue dat ik besloten heb om de lampen en bridge toch maar te verkopen. Elke keer mijn smartphone uit m'n broekzak halen om de lampen aan te zetten in de juiste preset is mij te omslachtig. Die schakelaar is wat dat betreft een verbetering maar imho geen 60 euro waard.
De Hue app gebruik ik zelf ook nooit, alleen de LivingColors remote.
Ik kijk er waarschijnlijk over, welk filmpje?Niels9001 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 13:32:
[...]
Dat weet ik niet hoor.. in het filmpje hebben ze het ook over groepen. Ik denk dat je 'm gewoon helemaal kunt configureren via de app zoals jij dat wil.
Appleinsider zegt: