[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.152 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fabstar81 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 17:08:
[...]

wat ík pas jammer vind is dat die Hue's nog steeds niet op voorraad zijn bij Phillips :(
Waarom koop je ze dan niet bij Bol.com? Daar zijn ze op voorraad. Kan je meteen even het kortingscode draadje van Bol.com opzoeken hier op Tweakers. 😉

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2014 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 17:15:
[...]

Waarom koop je ze dan niet bij Bol.com? Daar zijn ze op voorraad. Kan je meteen even het kortingscode draadje van Bol.com opzoeken hier op Tweakers. 😉
Die €2,50 korting? Verzendkosten zijn even duur! :+

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
fabstar81 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 17:08:
[...]

wat ík pas jammer vind is dat die Hue's nog steeds niet op voorraad zijn bij Phillips :(
Het werkt niet zo goed als verwacht helaas. Overigens heb ik gewoon mijn setje gekocht op marktplaats. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Hoe groot is de Hue g10 precies? zo op de foto's lijkt het erop dat deze iets hoger is dan een normale g10 lamp/led lamp, klopt dat of is het optisch bedrog?

In de apple store staat dat ze 10 hoog zijn en 7 cm breed, maar dat lijkt mij niet te kloppen: http://store.apple.com/nl...ulb-pack?fnode=0001050701

Ik heb namelijk spotjes waarbij m'n huidige philips Led precies flush zijn met de rand, als de Hue's groter zijn is het niet mooi als die uitsteken :P

39

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-09 15:12
Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 17:15:
[...]

hmm...even denken. 2,50 korting versus 25%...

*denkt*
*denkt*
*denkt*
*denkt*
*denkt*
*denkt*
*denkt*

moeilijk moeilijk moeilijk...

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
fabstar81 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 07:31:
[...]

*denkt*
*denkt*
*denkt*
*denkt*
*denkt*
*denkt*
*denkt*

Haha :P Idd dat "denk" ik ook..
Er stond geen "houdbaarheidsdatum" in de Philips kortingsmail dus we hebben geduld toch?

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Fietsbel schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 23:32:
Hoe groot is de Hue g10 precies? zo op de foto's lijkt het erop dat deze iets hoger is dan een normale g10 lamp/led lamp, klopt dat of is het optisch bedrog?
Klopt. Voorkant tot achterkant huis is 65 mm, inclusief de pootjes komt ie op 70 mm

• fabstar81
lowo schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 08:13:
[...]

Haha :P Idd dat "denk" ik ook..
Er stond geen "houdbaarheidsdatum" in de Philips kortingsmail dus we hebben geduld toch?
ik log af en toe in en daar staat het hue pakket netjes te wachten in het winkelmandje inclusief 25% korting! <+:)

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

noo schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 08:28:
[...]

Klopt. Voorkant tot achterkant huis is 65 mm, inclusief de pootjes komt ie op 70 mm
Bedankt voor het opmeten. Heb vanmiddag de spots gehaald en het is inderdaad erg leuk speelgoed :P
Helaas zijn de lampen net iets te hoog, dus ze steken nu 1,5 cm uit. Goed excuus om weer andere spotjes te gaan kopen :D

39

Verwijderd

fabstar81 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 07:31:
[...]

*denkt*
*denkt*
*denkt*
*denkt*
*denkt*
*denkt*
*denkt*

Als je iets echt graag wilt, maakt €50,- ook geen verschil.

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-10 20:20
het is een beetje een lastige keuze inderdaad voor de mensen met de kortingscode... nog misschien wel een maand (of 2?) wachten tot je €50 korting krijgt, das toch weer bijna een lamp extra.

Of alvast die maand (of 2) genieten van de set en op het moment dat je ze voor de eerste keer aan doet die €50 eigenlijk al vergeten zijn ;)

Ik (als bezitter van een Hue set, een paar blooms en een living colors bol) zou degenen die de set echt willen zeker aanraden om hem gewoon te bestellen en Marktplaats is inderdaad geen slechte keuze.. daar staan tientallen starterskitjes voor prima prijzen en garantie kan gewoon rechtstreeks via Philips verlopen...

Verwijderd

Je zou die code later nog kunnen gebruiken voor een uitbreiding. Dan kan je nu alvast aan de slag.

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Alleen vandaag Philips Living Colors voor totaal nét geen €70,-:
https://www.voorhem.nl/pr...philips-livingcolors-aura

En nee, ik heb geen aandelen, maar wil mede-Hue-ers gewoon graag helpen..... O-)

Have Fun Funske

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

:D wat is dat hue toch een te leuke gadget!

Foto van overdag, standaard staan de lampen precies goed, niet te geel of te wit.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Cyvn1FcvNGeUwyOBr5wcUxad/full.jpg

Kermis modus :+
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Vj6H9M42lK3nhhj06dQoUuml/full.jpg

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
dat ziet er wel cool uit! :)
@kortingscodes: ik heb nog zooooooooooooveel wat ik ook nog wil. hue's kunnen best wachten :) geef mijn geld deze maand wel aan andere gadgets uit :p

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:44:
Goed gevonden.

Zit er niet teveel vertraging op IFTTT om hier gebruik van te kunnen maken? Kan je aangeven hoe lang het duurt voordat de lampen met je Xbox aangaan. Ben wel benieuwd eigenlijk of dit ook met de PS3 kan. :)
Ik heb het inmiddels anders opgelost en werkend. :) Als je via JSON (al dan wel of niet via de officiële API kan uitlezen of je online bent op PSN kan ik het scriptje wel aanpassen. ;) De vertraging is ongeveer een minuut + de tijd waarop je de cronjob heb ingesteld.

Iedereen mag me PM'en hiervoor overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:38

CyBeRSPiN

sinds 2001

Fietsbel schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 18:23:
:D wat is dat hue toch een te leuke gadget!

Foto van overdag, standaard staan de lampen precies goed, niet te geel of te wit.
[afbeelding]

Kermis modus :+
[afbeelding]
Stoer effect op die stenen! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk die spots op de muur! Kon ik meteen als voorbeeld voor mijn broer gebruiken die ook zo'n muur in zijn woonkamer heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-08 23:24
Ik vraag me dan af HOE je bij IFTTT de kleur etc. van een lamp instelt, ik kan alleen een percentage opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Bert003 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 16:27:
Ik vraag me dan af HOE je bij IFTTT de kleur etc. van een lamp instelt, ik kan alleen een percentage opgeven.
Dan vraag ik me weer af waar jij dat percentage kunt invullen op IFTTT?? :?
Ik kan alleen lampen kiezen en noch kleur noch percentage aanpassen........ ;(

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
funske schreef op zondag 23 februari 2014 @ 18:44:
[...]

Dan vraag ik me weer af waar jij dat percentage kunt invullen op IFTTT?? :?
Ik kan alleen lampen kiezen en noch kleur noch percentage aanpassen........ ;(
Nou dat is simpel.
Ik kies bij 'Then' voor Hue uiteraard en dan 'Dim lights to' en dan vul je een percentage in. Als de lamp uit is gaat hij op dat percentage branden. Als het licht al aan is en feller staat dimt hij het naar dat percentage.
Dit doe ik dagelijks bij zonsondergang.

Maar als je de avond ervoor fsluit met alles blauw o.i.d. dan krijg je dat de volgende dag ook weer. Ik zou dus liefst de kleur ook willen vastleggen. En dat kan ik dan weer niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Bert003 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 23:18:
[...]

Nou dat is simpel.
Ik kies bij 'Then' voor Hue uiteraard en dan 'Dim lights to' en dan vul je een percentage in. Als de lamp uit is gaat hij op dat percentage branden. Als het licht al aan is en feller staat dimt hij het naar dat percentage.
Dit doe ik dagelijks bij zonsondergang.
Oke, gevonden nadat ik er opnieuw een heb aangemaakt.
Maar als je de avond ervoor fsluit met alles blauw o.i.d. dan krijg je dat de volgende dag ook weer. Ik zou dus liefst de kleur ook willen vastleggen. En dat kan ik dan weer niet vinden.
Je kunt er toch 2 maken eentje die dimt en een die de kleur verandert.
En als je het helemaal safe wil spelen, dan kun je die kleur misschien zelfs op een vast tijd laten ingaan en één minuut later doe je die lamp met een andere IFTTT weer uit
Misschien omslachtig, maar het zal wel werken.... d:)b

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
Als je ING rentepunten hebt, dan zijn ze nog een stuk goedkoper bij de ING rentepuntenwinkel.
Aura: 57,95
Bloom: 52,95
Iris: 64,95
funske schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 17:40:
Alleen vandaag Philips Living Colors voor totaal nét geen €70,-:
https://www.voorhem.nl/pr...philips-livingcolors-aura

En nee, ik heb geen aandelen, maar wil mede-Hue-ers gewoon graag helpen..... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
hondapower schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:00:
Als je ING rentepunten hebt, dan zijn ze nog een stuk goedkoper bij de ING rentepuntenwinkel.
Aura: 57,95
Bloom: 52,95
Iris: 64,95
Helaas bij alle 3:

Dit product is tijdelijk niet leverbaar

:-(

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
kunnen de Hue's ook met rentepunten worden besteld?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

fabstar81 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 09:29:
kunnen de Hue's ook met rentepunten worden besteld?
Nee, kwam ze gister niet tegen in de rentepuntenwinkel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel met Airmiles bij Bol.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
met de shell extra airmiles kan je ook cadeaubonnen a 10 euro inwisselen. zoveel je wilt :)
maar da's dan weer bij de phillips store, en laat die hem nou nog stééds niet op voorraad hebben ;w

[ Voor 35% gewijzigd door fabstar81 op 26-02-2014 09:15 ]

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchgrover
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 14:20
geinspireerd door het werk van wizzmic en JPLC ben ik zelf aan het knutselen geslagen om een aantal HUE wandschakelaars te maken. Ik heb zowel met de gen 2 livingwhites- als met de gen 3 livingcolors remotes geexperimenteerd.

Doel was om de remotes te integreren met standaard schakelmateriaal dat in de bouwmarkt te krijgen is zodat het niet uit de toon valt en dat de schakelaars makkelijk te monteren zijn en ook weer van de muur te halen om de batterijen te vervangen of eventueel nieuwe / extra lampen te programmeren. Ik heb inmiddels 7 schakelaars in gebruik, verdeeld over 4 ruimten en ik gebruik de app nog maar zelden. Op plaatsen waar ik ook wel eens in het donker het licht bedien gebruik ik de gen. 3 remotes omdat je hier de knopjes voelt zitten (4 wandschakelaar), op de andere plaatsen gebruik ik de gen 2. remotes met touch toetsen. Omdat je alle lampen in een ruimte met 1 schakelaar kunt bedienen heb je aan enkele strategisch geplaatste schakelaars voldoende. Ik gebruik de schakelaars nu ruim een maand en tot nu toe werken ze feilloos. Ik ben nog benieuwd hoelang de batterijen meegaan.

Ik heb mijn knutselwerk in een handleidinkje samengevat voor het geval iemand het wil namaken.
- handleiding gen. 2 HUE wandschakelaar
- handleiding gen. 3 HUE wandschakelaar

Hieronder wat plaatjes van het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1577285/philips%20hue%20wandschakelaars/gemonteerd%201%20voudig.small.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1577285/philips%20hue%20wandschakelaars/gen2%20standalone.small.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1577285/philips%20hue%20wandschakelaars/gemonteerd%202%20voudig.small.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1577285/philips%20hue%20wandschakelaars/gen2%20met%20stopcontact.small.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1577285/philips%20hue%20wandschakelaars/gemonteerd%203%20voudig.small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 15:24
Shit mijn hue configuratie begint te irriteren (Na 1,5 jaar of zo). Ik heb steeds vaker last met bedienen. Mijn bridge is bij kwa software. Mijn lampen springen geregeld terug naar de fel wit stand. Ik krijg sommige lampen gewoon helemaal niet aan (zijn altijd dezelfde twee). Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/3oy2j4bkho6g7d0/Screenshot_2014-02-26-22-59-33.png

Ik heb mijn bridge al een keer gereset. Verschillende devices gebruikt voor de bediening. Ipads , iphones, Nexus.

Wat denken jullie? Defecte lampen? Wat zijn Julie support ervaringen? Een deel van mijn lampen komen via Apple en een deel via de Philips myshop. (Al weet ik niet meer welke waarvandaan komt. ) wat zal ik doen? Bij de myshop binnenstappen?

}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
@dutchgrover. dat heb je serieus echt supermooi gedaan! lijkt net echt!

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• Ralphoman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-07-2023
Dutchgrover schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 22:51:
geinspireerd door het werk van wizzmic en JPLC ben ik zelf aan het knutselen geslagen om een aantal HUE wandschakelaars te maken. Ik heb zowel met de gen 2 livingwhites- als met de gen 3 livingcolors remotes geexperimenteerd.

Doel was om de remotes te integreren met standaard schakelmateriaal dat in de bouwmarkt te krijgen is zodat het niet uit de toon valt en dat de schakelaars makkelijk te monteren zijn en ook weer van de muur te halen om de batterijen te vervangen of eventueel nieuwe / extra lampen te programmeren. Ik heb inmiddels 7 schakelaars in gebruik, verdeeld over 4 ruimten en ik gebruik de app nog maar zelden. Op plaatsen waar ik ook wel eens in het donker het licht bedien gebruik ik de gen. 3 remotes omdat je hier de knopjes voelt zitten (4 wandschakelaar), op de andere plaatsen gebruik ik de gen 2. remotes met touch toetsen. Omdat je alle lampen in een ruimte met 1 schakelaar kunt bedienen heb je aan enkele strategisch geplaatste schakelaars voldoende. Ik gebruik de schakelaars nu ruim een maand en tot nu toe werken ze feilloos. Ik ben nog benieuwd hoelang de batterijen meegaan.

Ik heb mijn knutselwerk in een handleidinkje samengevat voor het geval iemand het wil namaken.
- handleiding gen. 2 HUE wandschakelaar
- handleiding gen. 3 HUE wandschakelaar

Hieronder wat plaatjes van het resultaat:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
WAUW!!

Ik ben van plan jouw handleiding er op na te gaan slaan om dit zelf te doen, enorm netjes gedaan zeg!
Zijn er ook mogelijkheden dat jij dit voor anderen fabriceert?
Hoor het graag van je als daar opties voor zijn!

Complimenten! _/-\o_

• Pusherman_
buiten het volste respect wat ik heb voor de bouwers van de home made muurschakelaars, vind ik het onbegrijpelijk dat Philips ze zelf nog niet heeft...

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:30
Ziet er serieus zeer fraai uit!
Ik ga zelf ook een poging wagen om zoiets te maken.
Ik heb dan wel een aantal remotes nodig. Ik zie ze op Marktplaats staan voor 25,00
Maar in de Philips spare-parts shop zijn ze 'maar' 20,00.
Heeft iemand hier ervaring mee?
http://philips.e-shoppers...0078656&CatalogueID=10376

• Pusherman_
remmuz schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:40:
[...]

Ik heb dan wel een aantal remotes nodig. Ik zie ze op Marktplaats staan voor 25,00
beslis even goed of je de gen2 of gen3 wilt...

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:21
Pusherman_ schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:32:
buiten het volste respect wat ik heb voor de bouwers van de home made muurschakelaars, vind ik het onbegrijpelijk dat Philips ze zelf nog niet heeft...
Ik denk niet dat Philips schakelaars wil gaan maken waarbij je zelf alle lampen die je aan de schakelaar gekoppeld wil hebben af moet gaan.. Want hoewel ik de schakelaars er echt top uit vind zien, zie ik het absoluut niet zitten om steeds de bridge te moeten resetten en alles af te moeten gaan bij het toevoegen van een lamp of zo.

• Dutchgrover
remmuz schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:40:
[...]

ik heb 2 keer deze gen. 3 remotes besteld in de philips spare part shop. Er is geen enkele communicatie meer na de bestelling maar een paar dagen later worden ze in een klein doosje thuis afgeleverd.
De eerste keer stond op de website dat ze niet op voorraad waren en duurde het iets meer dan een week, de tweede keer een paar dagen.

• Dutchgrover
la_fusion schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 11:10:
[...]

Ik denk niet dat Philips schakelaars wil gaan maken waarbij je zelf alle lampen die je aan de schakelaar gekoppeld wil hebben af moet gaan.. Want hoewel ik de schakelaars er echt top uit vind zien, zie ik het absoluut niet zitten om steeds de bridge te moeten resetten en alles af te moeten gaan bij het toevoegen van een lamp of zo.
Ik snap niet goed wat je bedoelt met steeds de bridge resetten. Als je een extra afstandbediening wilt koppelen moet je die nieuwe afstandbediening resetten en koppelen aan het bestaande zigbee netwerk. (zie ook: http://www.beaumotica.nl/...standsbediening-smartlink)
Iedere nieuwe lamp die je koppelt aan een van je afstandbedieningen zijn nu meteen vindbaar voor de bridge. Ik zie het probleem niet.

• Dutchgrover
Ralphoman schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:05:
[...]

WAUW!!

Ik ben van plan jouw handleiding er op na te gaan slaan om dit zelf te doen, enorm netjes gedaan zeg!
Zijn er ook mogelijkheden dat jij dit voor anderen fabriceert?
Hoor het graag van je als daar opties voor zijn!

Complimenten! _/-\o_
Ik ben niet van plan om een schakelaar fabriekje op te gaan zetten. Het blijft een hobby projectje. Maar als er vragen zijn wil ik ze graag beantwoorden.

• la_fusion
Dutchgrover schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 11:58:
[...]

Ik snap niet goed wat je bedoelt met steeds de bridge resetten. Als je een extra afstandbediening wilt koppelen moet je die nieuwe afstandbediening resetten en koppelen aan het bestaande zigbee netwerk. (zie ook: http://www.beaumotica.nl/...standsbediening-smartlink)
Iedere nieuwe lamp die je koppelt aan een van je afstandbedieningen zijn nu meteen vindbaar voor de bridge. Ik zie het probleem niet.
Oke maar stel ik koop een nieuwe lamp, hoe komt die in dit verhaal dan in de app + afstandsbediening? Of is het zo dat ik dan eerst de lamp laat vinden met de app en daarna de lamp kan koppelen aan een afstandsbediening? Voor zover ik weet was het zo dat als ik de lamp koppelde aan een nieuwe afstandsbediening dat hij dan niet meer beschikbaar was in de app of voorkom ik dat door eerst te syncen met de 'master' afstandsbediening?

• Pusherman_
ligt er een beetje aan.. alle hue en friends of hue zaken worden gevonden door je bridge.
Oudere modellen zullen via een fysieke remote gekoppeld moeten worden.

Een eventuele wandswitch van Philips zal dus volledig met hue moeten samenwerken, zodat je lampen vanuit de hue app kunt toewijzen aan een bepaalde switch. Of nog beter, groepen toewijzen aan een switch.

• Dutchgrover
la_fusion schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 12:24:
[...]

Oke maar stel ik koop een nieuwe lamp, hoe komt die in dit verhaal dan in de app + afstandsbediening? Of is het zo dat ik dan eerst de lamp laat vinden met de app en daarna de lamp kan koppelen aan een afstandsbediening? Voor zover ik weet was het zo dat als ik de lamp koppelde aan een nieuwe afstandsbediening dat hij dan niet meer beschikbaar was in de app of voorkom ik dat door eerst te syncen met de 'master' afstandsbediening?
Verkorte werkwijze bij nieuwe lamp.

Uitgangspunt: je hebt al een afstandbediening gekoppeld met de bridge (voor het koppelen van de eerste afstandbediening moet je de bridge resetten (zie ook: link, kijk bij 'hoe verbind ik livingcolors...... met hue bridge'), volgende afstandbedieningen kun je zonder bridge resetten koppelen aan het zigbee netwerk (link))

1) koppel nieuwe lamp aan afstandbediening (lamp wordt in het zigbee netwerk opgenomen)
2) zoek met bridge naar nieuwe lamp, de lamp wordt zichtbaar en kun je gebruiken in de app en opnemen in scenes.

opmerkingen:
- Als je een extra afstandbediening gaat gebruiken moet je deze eerst resetten en koppelen aan het bestaande zigbee netwerk (link). Hierdoor wordt de bestaande 'netwerkcode' in de nieuwe afstandbediening opgeslagen. Als je nu een lamp aan de nieuwe afstandbediening koppelt krijgt de lamp deze netwerkcode en is de lamp vindbaar voor de bridge. Als je de nieuwe afstandbediening niet vooraf koppelt aan het bestaande netwerk zullen lampen die je met deze afstandbediening koppelt de afwijkende 'netwerkcode' van de afstandbediening krijgen en zijn ze niet meer zichtbaar voor de bridge.
Als je de lamp weer loskoppeld van de afstandbediening (0 ingedrukt houden in de buurt van de lamp) blijft de netwerkcode opgeslagen in de lamp. Je kunt de lamp blijven bedienen met de bridge.
- alle lampen in een ruimte die je met een afstandbediening wilt schakelen moet je koppelen met die afstandbediening (1 knop ingedrukt houden in de buurt van de lamp). Daarna kun je de gewenste lichtinstellingen doen en deze opslaan onder een van de voorkeuze knopen van de afstandbediening.
Dit staat helemaal los van de bridge en de app. het is niet zo dat je een scene van de hue bridge kunt koppelen aan de afstandbediening.
- De afstandbedieningen schakelen de gekoppelde lampen rechtstreeks, zonder de hue bridge te gebruiken. het werkt ook nog als de bridge uit staat. De hue bridge kan niet zien welke instellingen er onder de voorkeuze knoppen van de afstandbediening ingesteld staan. Ik heb voor een aantal ruimtes vergelijkbare scenes aangemaakt op de hue bridge als ik op de voorkeuzeknoppen van de afstandbediening geprogrammeerd heb. Op deze manier kan ik op dezelfde manier het licht schakelen met de app als met de afstandbediening. In de praktijk gebruik ik meestal de knoppen van de afstandbediening.

[ Voor 12% gewijzigd door Dutchgrover op 27-02-2014 13:20 ]

• Z500
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-09 10:11
Hoe verwijder ik een lamp uit de app? Ik heb 4 lampen en er staan er in de app 5, eentje met uitroepteken er achter.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 16:51
Niet, tenzij je je bridge wilt resetten...

• la_fusion
Dutchgrover schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 12:50:
[...]

Verkorte werkwijze bij nieuwe lamp.

Uitgangspunt: je hebt al een afstandbediening gekoppeld met de bridge (voor het koppelen van de eerste afstandbediening moet je de bridge resetten (zie ook: link, kijk bij 'hoe verbind ik livingcolors...... met hue bridge'), volgende afstandbedieningen kun je zonder bridge resetten koppelen aan het zigbee netwerk (link))

1) koppel nieuwe lamp aan afstandbediening (lamp wordt in het zigbee netwerk opgenomen)
2) zoek met bridge naar nieuwe lamp, de lamp wordt zichtbaar en kun je gebruiken in de app en opnemen in scenes.

opmerkingen:
- Als je een extra afstandbediening gaat gebruiken moet je deze eerst resetten en koppelen aan het bestaande zigbee netwerk (link). Hierdoor wordt de bestaande 'netwerkcode' in de nieuwe afstandbediening opgeslagen. Als je nu een lamp aan de nieuwe afstandbediening koppelt krijgt de lamp deze netwerkcode en is de lamp vindbaar voor de bridge. Als je de nieuwe afstandbediening niet vooraf koppelt aan het bestaande netwerk zullen lampen die je met deze afstandbediening koppelt de afwijkende 'netwerkcode' van de afstandbediening krijgen en zijn ze niet meer zichtbaar voor de bridge.
Als je de lamp weer loskoppeld van de afstandbediening (0 ingedrukt houden in de buurt van de lamp) blijft de netwerkcode opgeslagen in de lamp. Je kunt de lamp blijven bedienen met de bridge.
- alle lampen in een ruimte die je met een afstandbediening wilt schakelen moet je koppelen met die afstandbediening (1 knop ingedrukt houden in de buurt van de lamp). Daarna kun je de gewenste lichtinstellingen doen en deze opslaan onder een van de voorkeuze knopen van de afstandbediening.
Dit staat helemaal los van de bridge en de app. het is niet zo dat je een scene van de hue bridge kunt koppelen aan de afstandbediening.
- De afstandbedieningen schakelen de gekoppelde lampen rechtstreeks, zonder de hue bridge te gebruiken. het werkt ook nog als de bridge uit staat. De hue bridge kan niet zien welke instellingen er onder de voorkeuze knoppen van de afstandbediening ingesteld staan. Ik heb voor een aantal ruimtes vergelijkbare scenes aangemaakt op de hue bridge als ik op de voorkeuzeknoppen van de afstandbediening geprogrammeerd heb. Op deze manier kan ik op dezelfde manier het licht schakelen met de app als met de afstandbediening. In de praktijk gebruik ik meestal de knoppen van de afstandbediening.
Bedankt voor de uitleg, ik wist over het koppelen van lampen en afstandsbedieningen maar was niet op de hoogte van het toevoegen van nieuwe lampen aan afstandsbedieningen incl bridge zonder resetten.

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 13:18
juist de living colors iris gekocht + afstandsbediening. Alle stappen gevolgd van de link hierboven om mijn hue strips en blooms te linken. Werkt perfect. Maar het enige wat me niet lukt, ik probeer mijn XBMC plugin werkende te krijgen met hue. Dit werkte ervoor perfect, maar nu met deze nieuwe link & reset bridge lukt het me niet meer. Ik heb al de xbmc hue addon verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar geen succes :( iemand raad?

opgelost, moest mijn fixed ip adres van de hue in xbmc aanpassen + die bridge nummer volledig verwijderen! en dan opnieuw discovery

[ Voor 13% gewijzigd door coase op 27-02-2014 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Mijn hue ziet m;n livingwhite pluggen niet, heb ik echt een losse AB hiervoor nodig of weet iemand wellicht een trucje? :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fietsbel schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 14:57:
Mijn hue ziet m;n livingwhite pluggen niet, heb ik echt een losse AB hiervoor nodig of weet iemand wellicht een trucje? :)
Werkt dat tooltje "LampStealer" hier niet bij?
Maar dan ben je vervolgens wel weer aan het klooien met de AB. Ik neem aan dat je er toch wel een AB bij hebt gekregen, of heb je meteen alleen maar de losse pluggen gekocht?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2014 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Heb inderdaad de pluggen los gekocht. Gelukkig kun je de Livingwhites pluggen ook koppelen dmv Lampstealer! Erg handig tooltje, ik wist niet dat er zoiets bestond. Bedankt voor de tip :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi werk hoor! En de handleiding ziet er ook goed uit. Leuk dat mijn projectje heeft kunnen bijdragen. Ik heb het met veel plezier gedaan en we gebruiken de schakelaar nu elke dag regelmatig.

De grap is dat je voor een paar euro materiaal gebruikt en helemaal niet bang hoeft te zijn dat je iets verpest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

la_fusion schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 11:10:
[...]

Als de schakelaar onderdeel van het geheel is kan je hem met de thema knoppen heel goed vooraf instellen. Het koppelen van de remote is een kleine klus, ook met meerdere lampen en je wint je tijd in veelvoud terug door het gemak dat een schakelaar geeft. De Hue app is erg leuk maar duidelijk niet gemaakt voor het gebruik van een grote groep lampen. Daar begint de interface te rammelen. Ik mis ook het gebruik van zones omdat we nu in drie ruimtes gebruik maken van het systeem. Een wandschakelaar geeft wat dat betreft al meer mogelijkheden. Al helemaal wanneer je de thema knoppen gebruikt.

Aangezien Hue opensource is zou dit misschien wel iets kunnen zijn waar een ander bedrijf iets mee kan. Ik weet niet hoe het zit met de rechten van de remote maar het ziet er niet duur uit om te produceren.

Hue in de badkamer is trouwens erg leuk! Ik heb er nooit bij stil gestaan maar als je een GU10 spot boven je douche plaatst, werkt de damp van het warme water mee aan een heel mooi effect. Aanrader!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2014 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:30
Als je echt een mooie remote wilt, kijk dan eens naar de Goldee smart light controler http://getgoldee.com
Onwijs duur, maar geweldige mogelijkheden!

[ Voor 6% gewijzigd door remmuz op 01-03-2014 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:32

Sabbi

je denkt aan mij.

remmuz schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 14:44:
Als je echt een mooie remote wilt, kijk dan eens naar de Goldee smart light controler http://getgoldee.com
Onwijs duur, maar geweldige mogelijkheden!
Mooi ding, maar wel een beetje beperkt voor zo'n duur apparaat. Je kan er alleen maar Hue en LIFX lampen mee sturen. Ik heb zelf (via Kickstarter) voor een Ninja Sphere gekozen, die heeft ook gesture besturing, maar kan daarnaast zo'n beetje alles wat wireless is ook bedienen. Nu alleen nog wat maanden wachten tot ze uitgeleverd worden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Gebruik hier een Logitech Harmony Ultimate, Hue kun je combineren met activiteiten op de AB.
Alle andere apparaten in huis werken verder prima samen met de Logitech. :+

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Als je een geschikte telefoon hebt die nfc ondersteund kun je ook met nfc-tags een soort (wand-)schakelaar maken. Kwestie van geschikte app op de telefoon zetten en de tags programmeren met de lampen die jij wilt in- of uitschakelen.
Heb net een paar nfc-tags binnen gekregen en ga vanavond eens lekker stoeien met die spulletjes en kijk of ik ook groepen kan programmeren met die tags.
Idealiter zou zijn een functie welke ik in gedachten heb van "telefoon op het nachtkastje en dan alle lampen uit" :O .
Is bovendien ook nog eens goedkoop; nog geen 8 euro voor 4 tags incl. verzendkosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Leuk idee, maar dan heb je alsnog een telefoon nodig om je lampen te bedienen. En niet praktisch in een meer-persoonshuishouden. Als je partner de lamp aan wil doen dan moet deze eerst jouw telefoon van het kastje af halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mormegilmaster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-10 22:31
Zou het opzich niet mogelijk moeten zijn dat dat ook mogelijk is voor ieders eigen telefoon? De tag is er immers, alleen zorgen dat iedereen hetzelde profiel op zn telefoon (nfc app) heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Heb je idd gelijk aan ( tenzij je partner ook een telefoon met NFC-ondersteuning heeft! )
Overigens is het zo dat de lampen zowel uit alsook aangezet kunnen worden.
Kwestie van eventueel 2x de telefoon boven de tag plaatsen.
Nadeel is dan ook nog eens een keer dat als je s'nachts een keer op je telefoon kijkt om te zien hoe laat het is of de telefoon ook als wekker gebruikt het kan gebeuren dat alle lampen weer aan gaan ( of weer uit ) :P
Toch vind ik het wel een gaaf systeem; je hoeft niet meer de hue-app op te starten en manueel de lampen aan of uit te doen maar je houd gewoon even de telefoon in de buurt van de nfc-tag.
Ik moet alleen nog even uitvogelen welke app de hue-verlichting én nfc het best ondersteund.
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 17:42:
Leuk idee, maar dan heb je alsnog een telefoon nodig om je lampen te bedienen. En niet praktisch in een meer-persoonshuishouden. Als je partner de lamp aan wil doen dan moet deze eerst jouw telefoon van het kastje af halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
hou ons op de hoogte over je NFC avonturen, dit lijkt mij ook wel erg interessant.
Heb nog 10 van die tags ongebruikt thuis liggen ergens, die moet ik ook maar eens gaan gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OinkOink
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-11-2023
Ben er toevallig zelf ook mee bezig geweest. Heb hiervoor deze Google Play: Speedy Hue (Lite) en deze geprobeerd Google Play: Colorful (for Philips Hue)

Werkt allebei in principe wel goed weet wel dat je telefoon ontgrendeld moet zijn wil je uberhaubt nfc tags kunnen lezen, vond het daarom net iets te lastig werken. Heb zelf nu maar gekozen voor losse remotes waar ik 3 voorkeursstanden kan kiezen werkt net wat lekkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Ah... dus daarom werkt mijn Samsung Galaxy S4 dan wel weer en dan weer niet.. :(
Als het toestel vergrendeld is wil hij de tags niet lezen, bummer :'(
Ik ben er ook achter gekomen dat de meest simpele dingen het gemakkelijkst zijn met deze nfc-tags.
Zo heb ik een tag bij mijn senseo geplakt die in een donkere hoek vd keuken staat en de hue-lamp die ernaast staat wordt dan alleen ingeschakeld zonder de overige verlichting te wijzigen.
Ook aan m'n eettafel een tag geplakt die de eettafellamp aanstuurd en evenzo een tag voor de keukenlamp boven de kookplaat en het aanrecht.
Soms heb je immers daar ook een lampje nodig terwijl de overige lampen gewoon zo ingesteld moeten blijven als ze reeds waren ingesteld.
Voordat ik deze lampen via nfc bediende had ik in de remotes en de app lampgroepen ingesteld maar als je dan alleen "keuken", "eettafel" of "koffie" wilde inschakelen ging de rest uit.
Nu kan ik met mijn remotes ( elk 3 instellingen ) en app ( een hele zooi aan groepen en losse lampen ) bijvoorbeeld de groep "woonkamer" inschakelen en als extra lamp zonodig de "getagde" lampen aan- of uitzetten via nfc.
Grootste nadeel is inderdaad dat je eerst je toestel moet ontgrendelen wil deze de nfc-tag kunnen lezen ;(
OinkOink schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 20:45:
Ben er toevallig zelf ook mee bezig geweest. Heb hiervoor deze Google Play: Speedy Hue (Lite) en deze geprobeerd Google Play: Colorful (for Philips Hue)

Werkt allebei in principe wel goed weet wel dat je telefoon ontgrendeld moet zijn wil je uberhaubt nfc tags kunnen lezen, vond het daarom net iets te lastig werken. Heb zelf nu maar gekozen voor losse remotes waar ik 3 voorkeursstanden kan kiezen werkt net wat lekkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbeverdam
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-03-2019
Ik heb een setje gekregen bij mijn Philips TV. Alleen lukt het me al niet om de lampen aan de Hue bridge te connecten terwijl dat af fabriek mogelijk zou moeten zijn. Mijn situatie en stappen die ik heb gevolgd:
1 - Lampen indraaien en aan doen
2 - Hue bridge voorzien van stroom
3 - Hue bridge aansluiten op router
Hue bridge heeft stroom, maar tweede indicator blijft langere tijd knipperen. Waarschijnlijk op zoek naar lampen. Verder kom ik niet. Mijn Zyxel is van Telfort en staat in router mode. Beveiliging via Mac filter.

Ik heb daarna het Mac address van de bridge toegevoegd op de allow list, maar dat hielp niet. Het mac filter helemaal uitschakelen, router opnieuw opstarten en daarna weer alles aansluiten hielp ook niet.

Lampstealer geïnstalleerd, maar helaas. Die kan mijn bridge niet vinden. Misschien nog eens proberen om de Hue bridge rechstreeks (via netwerkkabel) aan mijn pc te koppelen?

Ook regelmatig de ronde knop in het midden van de bridge ingedrukt, maar dat bood ook geen soelaas.

Ik heb helaas geen up-to-date IOS (iPad 1 kan alleen tot vers 5.x) en ook geen Android thuis. De standaard Hue app kan ik dus niet gebruiken. Is deze nodig voor installatie?

- Heeft iemand een tip of idee? Moet ik naar een andere beveiliging van m´n router? Overschakelen van router mode naar bridge mode (lijkt me niet want dan kan ik niet meer internetten)?

Ik heb al veel gelezen op het internet, maar meeste connectie problemen gaan om de connectie van de bridge met het internet (meethue.com).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:26
rbeverdam schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:30:
Moet ik naar een andere beveiliging van m´n router? Overschakelen van router mode naar bridge mode (lijkt me niet want dan kan ik niet meer internetten)?
Dat is inderdaad in de meeste gevallen wel de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Timmy schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:53:
[...]

Dat is inderdaad in de meeste gevallen wel de oplossing.
Lijkt mij dus echt niet!!
In de router mode moet het gewoon lukken. Kijk in je router welke aangesloten apparaten je hebt en of de Hue daartussen zit.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

@rbeverdam , bij mij wilde het eerst ook niet goed werken, tot ik de Bridge had gereset (aan de onderkant zit de knop)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbeverdam
funske schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:19:
[...]
Lijkt mij dus echt niet!!
In de router mode moet het gewoon lukken. Kijk in je router welke aangesloten apparaten je hebt en of de Hue daartussen zit.
Ik ga eens proberen te achterhalen of er uberhaupt iets is geconnect aan m´n router. Daarna misschien toch de reset. Moet ik nog even uitzoeken hoe ik dan m´n lampen weer aanmeld op mijn Hue bridge en of dat zonder officiele app kan. Hopelijk lukt het, want wij hebben toevallig twee geschikte lampen naast de TV staan en dan lijkt het me wel leuk om deze met Ambilight te laten 'meelopen' als we keer een tv/film-avondje hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 05:12
Aangezien er maar 2 apps zijn in de Windows Phone Store (1 kut, de andere redelijk maar 4 euro(!)) heb ik besloten om zelf een app te bouwen - Huetro!

Op dit moment bevindt de app zich in BETA, en ben ik altijd op zoek naar nieuwe testers! WP7 en WP8 worden beiden ondersteund, en beschikt in principe over alle functionaliteiten van de officiele apps op iOS en Android. Maar, ook extra functionaliteiten zoals NFC (tap voor scene, tap voor group aan, tap voor all/on all/off) support en diverse Voice Commands. App is geheel gratis :).

Een indruk:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2097414/Huetro-Promo.png

Wil je BETA testen? Stuur dan even je Microsoft Account via PM!

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
rbeverdam schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:34:
....... want wij hebben toevallig twee geschikte lampen naast de TV staan en dan lijkt het me wel leuk om deze met Ambilight te laten 'meelopen' als we keer een tv/film-avondje hebben.
Dat zal dan een recente Philips tv moeten zijn; de mijne is okt 2010 maar deze kan ik dus niet koppelen. Volgens mij kan dit met Ambilight-tv's vanaf 2011 of zo nog later.......
Niels9001 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:56:
Aangezien er maar 2 apps zijn in de Windows Phone Store (1 kut, de andere redelijk maar 4 euro(!)) heb ik besloten om zelf een app te bouwen - Huetro!

Een indruk:
[afbeelding]
Ik ben geen Windows-fan, maar moet toegeven dat de plaatsjes er erg gelikt uitzien; mijn complimenten!!
_/-\o_

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klasse Niels! Echt heel mooi werk! Ik zou er bijna een Windows phone voor aanschaffen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
wow, dat ziet er echt netjes uit zeg!
Jammer dat ik geen windows phone heb ;)
Mocht ik er wellicht wel eentje krijgen in de toekomst, dan ga ik die app zeker gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Ziet er heel netjes uit! Ik heb wel een Windows Phone maar geen hue..... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Wow netjes hoor! Als ik dit zo zie zou ik eerder denken aan een standaard MS app die nog uit moet komen! Helaas geen Windows Phone om te testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Windows Phone, 5 Hue lampen, 5 lw lampen en 2 pluggen, heb de app net binnen en ga nu lekker spelen ermee!

(eerste indruk, werk perfect)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Dank.. Als er geen goede alternatieven zijn, moet je de apps maar gewoon zelf bouwen :-) (Hint: Regenmeter en Trein!)

Wil dit weekend een nieuwe update pushen van Huetro. Hierin een aantal kleine bugfixes, auto check voor updates bij opstarten, revamped settings scherm (beter UI + devices verwijderen uit de bridge's whitelist). BETA testers krijgen vanzelf een mailtje :).

Nu nog wachten op WP8.1. Eindelijk geofencing support! (Bouw het UI hier alvast voor, dus dan alleen nog maar de code erachter plakken in April).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
ik vind trouwens als je zulke prima apps bouwt, je er wel wat aan mag verdienen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Niels9001 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:06:
Dank.. Als er geen goede alternatieven zijn, moet je de apps maar gewoon zelf bouwen :-) (Hint: Regenmeter en Trein!)

Wil dit weekend een nieuwe update pushen van Huetro. Hierin een aantal kleine bugfixes, auto check voor updates bij opstarten, revamped settings scherm (beter UI + devices verwijderen uit de bridge's whitelist). BETA testers krijgen vanzelf een mailtje :).

Nu nog wachten op WP8.1. Eindelijk geofencing support! (Bouw het UI hier alvast voor, dus dan alleen nog maar de code erachter plakken in April).
Goed bezig zeg :) Zulke ontwikkelaars heeft WP nodig, dan zou ik ook nog overwegen om over te stappen :P
Pusherman_ schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:25:
ik vind trouwens als je zulke prima apps bouwt, je er wel wat aan mag verdienen...
Eens, al is het maar 89 cent per aankoop of zo. Je stopt er genoeg werk in :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
DennusB schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:29:
[...]
Goed bezig zeg :) Zulke ontwikkelaars heeft WP nodig, dan zou ik ook nog overwegen om over te stappen :P
[...]
Eens, al is het maar 89 cent per aankoop of zo. Je stopt er genoeg werk in :)
Regenmeter, Trein en ook Huetro hebben een donatie functie (in-app aankoop). Op die manier verdien ik ongeveer 50eu per maand. Leuk voor erbij, maar rijk wordt je er niet van. Verder heeft Nokia leuke acties met DVLUP (al een Xbox One, Lumia 925 en Lumia 620 + jaar langs gratis Xbox Live gescoord :)).

Gaat mij inderdaad meer om dat Windows Phone gewoon meer, maar vooral betere apps nodig heeft. iOS heeft duizenden goeie, gratis en schitterende apps bijv.. Maar, wellicht /offtopic.

Welke features mist men nog in de huidige iOS / Android Hue apps? Ben ik wel benieuwd naar. Ik zelf zou graag zien dat dynamische scenes mogelijk worden gemaakt vanuit de bridge (en niet zoals Goldee vanuit de app). Dat lijkt me nogal killer = hele lichte animaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbeverdam
Ik ben gisteravond weer bezig geweest om mijn Hue starterkit werkend te krijgen. Helaas. Factory reset uitgevoerd maar dat mocht ook niet baten. Op mijn Zyxel is onder LAN en Active clients (?) ook niets te zien als ik mijn bridge koppel aan mijn router. Ik heb het vermoeden dat mijn bridge dus niet door mijn router wordt herkent. Tweede lampje blijft maar knipperen. Alleen het lampje (ring in het midden) en het controle lampje van de voeding branden. Ook lampstealer kan mijn bridge niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als een reset van je router niet werkt, kijk dan eens of in de instellingen van je router de "bridge mode" uit staat. Deze moet aanstaan om de Hue bridge te koppelen. Router instellingen vind je in het configuratieschem door in je browser het Ip adres van je router op te zoeken. Zie handleiding router...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2014 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:34
Niels9001 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:39:
[...]

Welke features mist men nog in de huidige iOS / Android Hue apps? Ben ik wel benieuwd naar. Ik zelf zou graag zien dat dynamische scenes mogelijk worden gemaakt vanuit de bridge (en niet zoals Goldee vanuit de app). Dat lijkt me nogal killer = hele lichte animaties.
Dat zou wel een killer-app zijn. Misschien automatische koppeling met je wekker? dus wekker gaat af, is licht langzaam aan? misschien wat specifiek en een losse wekker kan ook. Maar 2 apps instellen tja... niet iedereen werkt elke dag van 9 tot 5.

Verder zal ik de app vanavond eens uittesten. eigenlijk door het gebrek aan een goede app heb ik al snel zoiets van "teveel gedoe, standaard stand is prima".

Misschien tiles kunnen maken die een scene bevatten? bijv: 1 tile voor romantische scene, een tile voor alle lichten uit etc. Zonder dat ik eerst de app moet opstarten ed. dus letterlijk vanaf je homescreen standaard scenes openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mis het gebruik van zones in de app. We hebben inmiddels zoveel lampen en drie kamers voorzien, dat het eerder onpraktisch is om Hue met de app te bedienen. Dat lijkt mij het tegenovergestelde van wat Philips probeert te bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbeverdam
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 12:14:
Als een reset van je router niet werkt, kijk dan eens of in de instellingen van je router de "bridge mode" uit staat. Deze moet aanstaan om de Hue bridge te koppelen. Router instellingen vind je in het configuratieschem door in je browser het Ip adres van je router op te zoeken. Zie handleiding router...
Ja, daar heb ik niet meer aan gedacht. Maar welke impact heeft dat als ik mijn Wifi Router van router mode in bridge mode zet? Gaat er dan geen functionaliteit verloren waardoor ik niet meer kan bellen en/of internetten?

Ik heb al wel gevonden dat dit niet slim is. Je hebt dan een additionele router nodig en moet oppassen met voip.

[ Voor 8% gewijzigd door rbeverdam op 07-03-2014 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Waah schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 12:18:
[...]Misschien tiles kunnen maken die een scene bevatten? bijv: 1 tile voor romantische scene, een tile voor alle lichten uit etc. Zonder dat ik eerst de app moet opstarten ed. dus letterlijk vanaf je homescreen standaard scenes openen.
Huetro heeft deze functionaliteit al :). Scenes kun je vast pinnen, maar ook groepen van lampen of losse lampen. Ook kun je de 'All On' & 'All Off' buttons vastpinnen op je start scherm (2 knopjes bovenaan op de MainPage). Op de tile tikken zet dan de lampen meteen aan of uit. Daarnaast kun je ook alles wegschrijven naar NFC tags (scenes, all on/all off, lampen, groepen).
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 12:21:
Ik mis het gebruik van zones in de app. We hebben inmiddels zoveel lampen en drie kamers voorzien, dat het eerder onpraktisch is om Hue met de app te bedienen. Dat lijkt mij het tegenovergestelde van wat Philips probeert te bereiken?
Groepen worden wel ondersteund door de Hue API (ik zelf heb een woonkamer groep bijv.). De officiele app werkt vooral met scenes toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Niels9001 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:06:
[...]devices verwijderen uit de bridge's whitelist)[...]
Wat bedoel je hiermee juist? Ik veronderstel 'usernames' (de hashes van apps)? Toch niet echt lampen eruit verwijderen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Fire69 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 14:35:
[...]
Wat bedoel je hiermee juist? Ik veronderstel 'usernames' (de hashes van apps)? Toch niet echt lampen eruit verwijderen,
Inderdaad, apps die al eerder toestemming hebben gekregen. Stel: je geeft iemand toestemming om je je Hue te gebruiken, dan wil die toestemming later misschien weer intrekken (namelijk niet altijd ideaal dat iemand anders jouw verlichting kan bedienen ;p). Die usernames staan opgeslagen op de bridge en zijn te benaderen + te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Goed om weten dat je die wel kan verwijderen.
Ik zit namelijk met het probleem dat één of andere app (hoop ik) mijn 3 Hue's steeds van kleur zit te veranderen ('s nachts denk ik...) Als mijn lampen 's morgen door IFTTT worden aangezet, staan ze steeds heel laag gedimd en heel koel wit :(
Ik ga maar eens zoeken hoe ik die lijst kan opschonen.
Jammer dat ik deze week mijn WP8 heb moeten inleveren op't werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Check even de documentatie.. Daar staat uitgelegd hoe dat moet: http://developers.meethue.com/4_configurationapi.html

Je kunt de Debug tool van Philips (zit in de bridge) gebruiken om zelf bovenstaande commando's te versturen: http://developers.meethue.com/gettingstarted.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:34
heb de app net in gebruik, en werkt best leuk. Alleen dat pinnen op de desktop vind ik niet zo super. Je gaat dan naar de app, en wil eigenlijk gewoon dat als ik tik, hij veranderd. Net als een toggle eigenlijk.

maar ik ben bang dat dit niet in Windows Phone zit? zo niet zal ik wel ff op WP een verzoek indienen. hopelijk pakken ze het dan ooit eens op.

PS: Wel een heerlijke app trouwens! wou dat ik meer interesse had in programmeren....

[ Voor 11% gewijzigd door Waah op 07-03-2014 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Weet iemand waar er nog livingwhites pluggen te koop zijn? Ze worden een beetje moeilijk te vinden voor een redelijke prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik heb ze recentelijk gekocht via de duitse amazon: http://www.ebay.de/itm/fu...ageName=ADME:L:OC:NL:3160 deze waren binnen 3 dagen binnen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Niels9001 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 17:14:
Check even de documentatie.. Daar staat uitgelegd hoe dat moet: http://developers.meethue.com/4_configurationapi.html

Je kunt de Debug tool van Philips (zit in de bridge) gebruiken om zelf bovenstaande commando's te versturen: http://developers.meethue.com/gettingstarted.html
Handig zeg! Thanks :)

Ik heb gewoon alles verwijderd, en daarna de apps terug gelinkt die ik gebruik. Benieuwd of ik nu nog die rare verschijnselen ga hebben :)

[edit]
Iemand die weet van welke app dit komt?
"HUENFCEXTe0fddb896f25d1e20140307113748": {
"last use date": "2014-03-07T22:37:49",
"create date": "2014-03-07T22:37:49",
"name": "Android Login for Hue NFC Extender"

Deze is er 2x terug bijgekomen...

[ Voor 19% gewijzigd door Fire69 op 08-03-2014 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
Bridge heeft een update gekregen en de Android app ook. De bridge vindt nu ook Living Colors en Living Whites bij zoeken naar nieuwe lampen.
Ook onder Android kun je nu lampen in een gewenste volgorde zetten.

Wat meteen zo een beetje de enige verbetering is. Verder is het zo mogelijk nog moeilijker geworden om een lamp te selecteren als je er 12 in je schermpje, gedeeltelijk over elkaar heen, hebt staan.
Het is nog steeds niet mogelijk om lampen te groeperen meer dan 8 tegelijk in een scene.
Alle lampen dezelfde kleur en helderheid geven is zo onmogelijk.
Jammer toch dat Philips zo slecht is in het ontwikkelen va gebruiksvriendelijk software.
Wat blijft hier nog veel te wensen over na 1,5 jaar ontwikkeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Ik moet zeggen dat ik deze update voor Android heerlijk vind! Eindelijk het volledige scherm, snellere user interface, alle lampen die tegelijk schakelen. Meer integratie met de backbutton(alsnog een iOS interface helaas), veel cleaner dan eerst.

Ik kan mij voorstellen dat wat je zegt maar waarom zou je 8 of nog meer lampen in dezelfde kleur willen hebben? Volgens mij is iets of wat variatie in kleur/helderheid wel zo mooi. Verder snap ik niet wat er zo 'ongebruiksvriendelijk' is aan de applicatie. Ik heb er absoluut geen probleem mee.

Ik heb het hier al vaker aangegeven maar vergis je niet dat Hue(een startup binnen Philips) absoluut niet zoveel budget heeft zoals bijv Samsung waarbij ook nog eens de focus meer op de hardware(bridge, lampen, nieuwe lampen) ligt dan op de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
la_fusion schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 00:27:
Ik moet zeggen dat ik deze update voor Android heerlijk vind! Eindelijk het volledige scherm, snellere user interface, alle lampen die tegelijk schakelen. Meer integratie met de backbutton(alsnog een iOS interface helaas), veel cleaner dan eerst.

Ik kan mij voorstellen dat wat je zegt maar waarom zou je 8 of nog meer lampen in dezelfde kleur willen hebben? Volgens mij is iets of wat variatie in kleur/helderheid wel zo mooi. Verder snap ik niet wat er zo 'ongebruiksvriendelijk' is aan de applicatie. Ik heb er absoluut geen probleem mee.

Ik heb het hier al vaker aangegeven maar vergis je niet dat Hue(een startup binnen Philips) absoluut niet zoveel budget heeft zoals bijv Samsung waarbij ook nog eens de focus meer op de hardware(bridge, lampen, nieuwe lampen) ligt dan op de software.
Ik wil alle lampen dezelfde kleur kunnen geven omdat ik niet altijd de behoefte heb aan verschillende kleuren.
Met gebruiksonvriendelijk bedoel ik dat je niet lekker en zonder oefening de lijst met faders kunt verschuiven. Als je niet precies op de dunne scheidingslijn begint met scrollen springt er meteen een lamp naar een bepaald percentage. Dat werkt niet intuïtief, ik denk dat dit gewoon een programmeerfout is. De app moet detecteren of je een schuifbeweging maakt of een tap geeft. Dat doet de hue app heel anders dan andere apps.
Het schuiven van het bovenste (kleur)gedeelte naar de faders zou wel wat smoother mogen.

Dan heb je de functie wekkers updaten. Dat begint met de tekst "We hebben wekkers gedetecteerd die niet zijn aangepast .... etc "
Onder in dat scherm staat weer "Je hebt geen wekkers meer die geupdate dienen te worden"
Dit spreekt elkaar tegen. Los daarvan vind ik dat ik hier helemaal niet mee lastig gevallen wil worden, het moet gewoon werken. Die wekkers moeten automatisch in orde gemaakt worden.
Ik weet ook niet of deze functie voor eenmalig gebruik is maar in dat geval hoeft dit ook geen permanente menu optie te zijn. Net als de intro functie, dat is ook iets wat je maar een keer bekijkt.

De optie Randomize bij een wekker is handig, dit was 15 min vóór of ná de ingestelde tijd, nu staat er +/-30minuten. Die tijd is kennelijk verdubbeld.

Wat ik niet wist (weet) is dat dit een beperkt budget startup van Philips is en dat het meer om de hardware dan om de software gaat. Maar dat verklaart e.e.a.
Ik ga toch eens proberen om contact te leggen en wellicht kan ik mijn ideeën bij Philips Lighting zelf kwijt.

Jammer dat ik het zelf niet kan programmeren, anders zouden we allang een perfecte app hebben :)

[ Voor 4% gewijzigd door Bert003 op 08-03-2014 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-10 14:10
rbeverdam schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:27:
[...]

Ja, daar heb ik niet meer aan gedacht. Maar welke impact heeft dat als ik mijn Wifi Router van router mode in bridge mode zet? Gaat er dan geen functionaliteit verloren waardoor ik niet meer kan bellen en/of internetten?

Ik heb al wel gevonden dat dit niet slim is. Je hebt dan een additionele router nodig en moet oppassen met voip.
Euhm als ik het goed begrijp wat hier bedoeld wordt dan gaat alle functionaliteit van je router verloren en wordt je router een 'bridge' die niets meer doet dan alles wat binnenkomt doorsturen naar een volgend device in je netwerk die hier iets mee kan. Lijkt me niet dat dit de bedoeling is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
De BETA van Huetro heeft vandaag (eindelijk) weer een update gekregen. Veel kleine bugfixes die de app toch net even wat beter doet aanvoelen :)
New features:
- Ability to choose between camera / picture library or colorpicker-image when creating a new scene.
- Revamped settings UI.
- Control the bridge's whitelist - remove unwanted devices / apps / users (@ settings screen).

Bugfixes:
- On the bulbpage the brightness slider will automatically adjust to the current bulb state when launched.
- Brightness slider will only change the brightness and not the color.
- If lights are not in a scene, they will turn off. Only lights that are set up will be on.
- A new info pop-up when the bridge update is being installed without debug information.
- When setting up the app for the first time, the device name will be used to register the app to the bridge.
- NFC URL's are shorter now! (old URL's stored on tags are no longer supported, please format and re-write)
- When a standard mood is selected the lights-colors in the lightslistbox (MainPage) will change accordingly.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2097414/wp_ss_20140309_0006.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2097414/wp_ss_20140309_0007.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2097414/wp_ss_20140309_0008.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2097414/wp_ss_20140309_0009.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-10 14:10
Niels9001 schreef op zondag 09 maart 2014 @ 22:36:
De BETA van Huetro heeft vandaag (eindelijk) weer een update gekregen. Veel kleine bugfixes die de app toch net even wat beter doet aanvoelen :)

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik zal hem weer eens actief gaan gebruiken!
Merkte dat ik deze app toch vaak links liet liggen vanwege kleine puntjes.

Ben benieuwd inmiddels! Initiatief is nog steeds erg goed, en de uitgangspunten ook! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:33
Heb nu al een paar keer mee mogen maken dat een aantal lampen 's ochtends aan bleken te zijn. In eerste instantie twijfelde ik aan mezelf, maar na dit een aantal dagen in de gaten gehouden te hebben weet ik zeker dat ik niet gek ben ;) 's Avonds zet ik de lampen uit via de HUE-app (iOS) maar 's ochtends zijn ze aan. Het betreft hier de lampen die ook een geofencing functie hebben. Ga die nu eens een weekje uitzetten om te kijken of het probleem daar in zit.

Iemand wel eens iets soortgelijks meegemaakt/een mooie oplossing? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 19:32

TRaSH

koffie ?

vraagje over IFTTT,
hij deed het niet meer dus heb alle reciepes verwijderd en opnieuw toegevoegd.
nu schijnt het wel te werken maar het licht gaat echt aan op minimale licht sterkte.
heb in meethue op 1 scene ingesteld dat ifttt toestemming hebt maar die pakt hij dus niet.
is er nog een andere instelling die ik misschien moet instellen

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooya
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 23:34
Ik ben ook eens lekker aan het programmeren gegaan met de Hue en heb een Php+mysql script gemaakt om alles te bedienen #omdathetkan

In het startscherm kan je scenes maken en activeren:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4948679/hue/hue-app0_thumb.png

In het 'lampen overzicht' kan je de lampen per stuk makkelijk bedienen:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4948679/hue/hue-app1_thumb.png

In het Drag & Drop overzicht kan je de ronde bollen slepen naar een nieuwe kleur, of kleur temperatuur.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4948679/hue/hue-app2_thumb.png

Je kan groepen aanmaken van je lampen:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4948679/hue/hue-app3_thumb.png

En nog een test pagina, om de kleuren elke X seconden een andere kleur te geven.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4948679/hue/hue-app4_thumb.png

Ik ben het nog wat aan het fine tunen, maar ik heb het zo goed als compleet.
Je kan bijvoorbeeld ook:

- Instellen welke lampen verborgen moeten worden in alle overzichten (ik heb twee pluggen die niet meer herkend worden)
- IP ranges toestaan voor de app, en anders een loginpagina laten zien
- Gebruikers/hashes wissen van je bridge
- Het slepen werkt ook perfect op de iPad (layout past soms net niet :( )
- In gebruik een php functie om sunset + sunise tijden op te halen. Dmv een cronjob gaan bepaalde lampen aan 15 minuten voordat de zon onder gaat, en een andere lamp buiten zodra de zon helemaal onder is :)
Pagina: 1 ... 24 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.