făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Zigbee is een protocol in opkomst, maar is nog te weinig spul voor op de markt.
Mijn Hue's gingen laatst spontaan fel branden toen ik ze gedimd had staan. Met support contact opgenomen, ik mag ze opsturen, maar ben ze dan zeker 20 werkdagen kwijt..
Ik weet dat het een bekend probleem was van de eerste generatie. Dimmer laag zorgde ook voor te weinig spanning voor het hue circuit, wat daardoor ging resetten -> fel wit.
Ik kan het echter niet altijd reproduceren. Zou het een combinatie van een spanningsval op de groep kunnen zijn? Dus en gedimd en wasmachine/droger die hard bezig is?
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Ik heb ook wel eens iets vreemds gehad dat een lamp opeens ging branden en steeds lichter werd. Later bedacht ik me dat ik met timers en fade-in tijden had zitten spelen in Hue Pro. Die timers waren in Hue Pro al weg maar kennelijk waren ze in de bridge nog wel actief. Dus ging het licht "spontaan" aan.CyBeRSPiN schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 15:57:
Mijn Hue's gingen laatst spontaan fel branden toen ik ze gedimd had staan. Met support contact opgenomen, ik mag ze opsturen, maar ben ze dan zeker 20 werkdagen kwijt..
Ik weet dat het een bekend probleem was van de eerste generatie. Dimmer laag zorgde ook voor te weinig spanning voor het hue circuit, wat daardoor ging resetten -> fel wit.
Ik kan het echter niet altijd reproduceren. Zou het een combinatie van een spanningsval op de groep kunnen zijn? Dus en gedimd en wasmachine/droger die hard bezig is?
Ik heb maar 1 timer actief, maar toen ik de timers in de settings van de bridge in de Hue app ging wissen werden er maarliefst 10 verwijderd. Beetje vaag en niet betrouwbaar in mijn ogen omdat je die timers nergens meer ziet maar kennelijk nog wel wat doen.
[ Voor 8% gewijzigd door Bert003 op 30-01-2014 17:48 ]
Erg raar.
De PI zal zijn stroom trekken van de TV en dus altijd met de TV mee aangaan. Het script moet handmatig geconfigureerd worden en vraagt daarna de Ambilight data op van mijn Philips 42PFL7606 via de JointSpace API. Script is nog verre van compleet en absoluut niet perfect. Maar eerste resultaten zien er al aardig uit.
http://www.amazon.de/Phil...R7PCU/ref=pd_sim_office_2
i.p.v.
http://www.amazon.de/Phil...R93V8E/ref=pd_sim_light_2
Zit ik nu met 6 pluggen. Op zich handig maar zoveel lampen heb ik nou ook weer niet te dimmen.
Als je dat voor elkaar krijgt zou echt super zijn! Mocht je testers nodig hebben hoor ik het wel! Ik heb wat pi's liggen en een 42PFL6007...Juicie schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 23:56:
Omdat ik mij steeds meer ging ergeren aan het stroom verbruik van de Philips HUE ambilight app en het feit dat ik altijd mijn telefoon ervoor moest gebruiken ben ik begonnen met het ontwikkelen van een simpel python programmatje die hetzelfde kan maar dan draait op een Raspberry PI.
De PI zal zijn stroom trekken van de TV en dus altijd met de TV mee aangaan. Het script moet handmatig geconfigureerd worden en vraagt daarna de Ambilight data op van mijn Philips 42PFL7606 via de JointSpace API. Script is nog verre van compleet en absoluut niet perfect. Maar eerste resultaten zien er al aardig uit.
De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica
Je kunt er ook gewoon dingen mee aan- en uitschakelen, op tijd etc.OinkOink schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 11:28:
Ha had even 3 afstandsbedieningen om me Hue aan te sturen besteld op amazon, krijg ik ipv 3 afstandsbediening 3 starter kits. Dus deze:
http://www.amazon.de/Phil...R7PCU/ref=pd_sim_office_2
i.p.v.
http://www.amazon.de/Phil...R93V8E/ref=pd_sim_light_2
Zit ik nu met 6 pluggen. Op zich handig maar zoveel lampen heb ik nou ook weer niet te dimmen.
Ik zou dat helemaal niet erg vinden

Have Fun Funske
Ik zit nu nog met een vertaal slag van RGB naar Philips HUE (HSV) of XY en dan zou proof of concept moeten werken.404error schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 11:31:
[...]
Als je dat voor elkaar krijgt zou echt super zijn! Mocht je testers nodig hebben hoor ik het wel! Ik heb wat pi's liggen en een 42PFL6007...
Heb je de verpakking al geopend ;-)OinkOink schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 11:28:
Ha had even 3 afstandsbedieningen om me Hue aan te sturen besteld op amazon, krijg ik ipv 3 afstandsbediening 3 starter kits.
(...)
Ik had daar ook enkele remotes besteld, kreeg toen ook de dozen van de starterkits, alleen bij mij waren de pluggen eruit gehaald...
Dat vraag ik me af, het zijn geen relais-schakelaars, maar dimmers met aan/uit mogelijkheid. Ik zou er geen led controller mee schakelen bijvoorbeeld. Misschien werkt het wel of een tijdje, maar daar zijn ze niet voor bedoeld.funske schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 12:13:
[...]
Je kunt er ook gewoon dingen mee aan- en uitschakelen, op tijd etc.
Ik zou dat helemaal niet erg vinden
Erg leuk initiatief en knap dat je dat kuntJuicie schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 23:56:
Omdat ik mij steeds meer ging ergeren aan het stroom verbruik van de Philips HUE ambilight app en het feit dat ik altijd mijn telefoon ervoor moest gebruiken ben ik begonnen met het ontwikkelen van een simpel python programmatje die hetzelfde kan maar dan draait op een Raspberry PI.
Misschien gaat het met zo een Pi wel sneller dan met de app.
Leuk!
De Bloom blijkt verkocht te worden in 2 uitvoeringen. De gewone en de "Friends of Hue" versie. Bij de gewone krijg je de bekende afstandsbediening en bij de "Friends of Hue" versie krijg je geen afstandsbediening.
Technisch werken De Iris, Aura en Bloom samen met Hue en zijn via de Hue app te bedienen. Er is verder geen verschil tussen de beide Bloom versies. Alleen wel of geen meegeleverde a.b. en wellicht een mooie Hue-doos er omheen.
Dan zou je dus denken dat de "Friends of Hue" versie van de Bloom wat goedkoper is maar dat is ook weer niet waar. Hij is zelfs wat duurder
[ Voor 9% gewijzigd door Bert003 op 31-01-2014 14:34 ]
Verwijderd
Er zijn technisch toch wel kleine verschillen? De 'friends of Hue' worden toch direct herkend door de bridge zoals het ook het geval is met een nieuwe bulb? Werken de friends of hue , zoals de Bloom, niet via Zigbee protocol en de normale Bloom op het smartlink principe? Los van dit, eenmaal aangemeld is er natuurlijk totaal geen verschil meer te ontdekken....Bert003 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 14:31:
Ik heb nog even nagevraagd wat het verschil is tussen de Living Colors Iris, Aura en Bloom i.c.m. Hue. Alleen de Bloom wordt namelijk als "Friends of Hue" verkocht.
De Bloom blijkt verkocht te worden in 2 uitvoeringen. De gewone en de "Friends of Hue" versie. Bij de gewone krijg je de bekende afstandsbediening en bij de "Friends of Hue" versie krijg je geen afstandsbediening.
Technisch werken De Iris, Aura en Bloom samen met Hue en zijn via de Hue app te bedienen. Er is verder geen verschil tussen de beide Bloom versies. Alleen wel of geen meegeleverde a.b. en wellicht een mooie Hue-doos er omheen.
Dan zou je dus denken dat de "Friends of Hue" versie van de Bloom wat goedkoper is maar dat is ook weer niet waar. Hij is zelfs wat duurder
Volgens de man van Philips Lightning die ik sprak is er geen verschil. Misschien is de Hue-Bloom net als een nieuwe losse Huelamp naar de fabrieksinstelling teruggezet zodat de bridge hem direct ziet. Een gewone Bloom is gekoppeld aan de meegeleverde remote dus dat is een extra handeling voordat de bridge die ziet.mistercage schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 09:14:
[...]
Er zijn technisch toch wel kleine verschillen? De 'friends of Hue' worden toch direct herkend door de bridge zoals het ook het geval is met een nieuwe bulb? Werken de friends of hue , zoals de Bloom, niet via Zigbee protocol en de normale Bloom op het smartlink principe? Los van dit, eenmaal aangemeld is er natuurlijk totaal geen verschil meer te ontdekken....
Ja.. daar heb je t al ... Philips Lightning.. die gasten zijn expert op ander type verlichtingBert003 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 12:30:
[...]
Volgens de man van Philips Lightning die ik sprak is er geen verschil. Misschien is de Hue-Bloom net als een nieuwe losse Huelamp naar de fabrieksinstelling teruggezet zodat de bridge hem direct ziet. Een gewone Bloom is gekoppeld aan de meegeleverde remote dus dat is een extra handeling voordat de bridge die ziet.
Conclusie: oude Bloom kopen , is goedkoper, werkt hetzelfde..
https://github.com/Juicie/AmbiHue
Deze maakt gebruik van de JointSpace API van mijn PFL7606 om aan RGB data te komen. Script is verre van perfect maar werkt hier behoorlijk goed. Heb hem niet kunnen testen op andere Ambilight TV's. Mijn TV heeft alleen links en rechts leds verdeeld in drie zones per kant. Waarbij ik per zone een lamp kan toekennen.
[ Voor 5% gewijzigd door Juicie op 01-02-2014 22:55 ]
Hahaha ik zat mezelf al weer rijk te rekenen had nog geen tijd gehad om de dozen open te maken omdat ik weg moest. Helaas heb je gelijk inderdaad de doos met de pluggen eruitjeroen11 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 13:31:
[...]
Heb je de verpakking al geopend ;-)
Ik had daar ook enkele remotes besteld, kreeg toen ook de dozen van de starterkits, alleen bij mij waren de pluggen eruit gehaald...

Korting gebruikt die ik als 'nieuwe klant' kreeg bij aanschaf van waterhardheidstester: €200 - €50 = €150,-
Wel jammer dat een medewerkster mij vorige week mailde dat Hue in April pas weer via Philips te bestellen was...

"Be brave, don't shave"
Beste Ralph,
Hartelijk dank voor uw interesse in hue Persoonlijke draadloze verlichting. U hebt aangegeven dat u geïnformeerd wilt worden wanneer het product weer op voorraad is. Het product kan vanaf nu weer worden besteld bij de Philips Online Shop.
Rechtstreekse link naar product: [url="[url]http://www.philipsstore.nl/store/browse/product_detail.jsp?product_id=8718291241737_NL_SHOPPUB&country=NL&language=nl[/url]"]hue Persoonlijke draadloze verlichting. [/url]
De voorraad is beperkt dus we raden u aan direct te bestellen om teleurstelling te voorkomen.
Met vriendelijke groeten,
Philips Online Shop
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Wat vet. Zou je dat ook kunnen implementeren in XBMC? Dan kun je ambilight toevoegen aan elke TVJuicie schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 22:36:
Voor de liefhebbers heb ik hier een eerste versie van mijn Philips Hue ambilight python script ter vervanging van de orginele Philips Hue ambilight app:
Deze maakt gebruik van de JointSpace API van mijn PFL7606 om aan RGB data te komen. Script is verre van perfect maar werkt hier behoorlijk goed. Heb hem niet kunnen testen op andere Ambilight TV's. Mijn TV heeft alleen links en rechts leds verdeeld in drie zones per kant. Waarbij ik per zone een lamp kan toekennen.
Dat kan al:Oscar Mopperkont schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:52:
[...]
Wat vet. Zou je dat ook kunnen implementeren in XBMC? Dan kun je ambilight toevoegen aan elke TV
http://meethue.wordpress.com/category/xbmc/
Vanavond de plugin van Juicy eens testen, ik ben benieuwd!
[ Voor 9% gewijzigd door 404error op 03-02-2014 15:56 ]
Inderdaad voor XBMC is er al een extentie. Die overigens goed werkt, al kon deze maar 1 lamp aansturen toen ik hem laatst probeerde.404error schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:55:
[...]
Dat kan al:
http://meethue.wordpress.com/category/xbmc/
Vanavond de plugin van Juicy eens testen, ik ben benieuwd!
Mijn script werkt trouwens alleen met Philips Ambilight TV's die de JointSpace API hebben en dus niet op Samsung of Sony TV's. Dit zorgt er wel voor dat dit script ook ambilight weer kan geven wanneer er gewoon TV gekeken wordt of er een standaard bluray afgespeeld wordt met behulp van een Bluray speler.
Mijn manier van slagen/ truuc:fabstar81 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:49:
en weer uit voorraadhoe bedoel je je moet er snel bij zijn...
- Gebruik Chrome
- Installeer Auto Refresh Plus
- Stel Time Interval in op: 120 seconden
- Stel Page Monitor in op: werkdagen
- Stel Refresh Predefined URL in op: http://www.philipsstore.n...uage=nl&_dyncharset=UTF-8 en open deze ook als tabblad.
Ik heb dit op mijn werkpc gebruikt en na 4 dagen zag ik ineens de melding in beeld komen.
Gisteravond wat zitten klooien, een nieuwe raspbian install gedaan, simplejson en phue er op gegooid maar ik krijg phue nog niet geconfigureerd, als je nog tips hebt hoor ik het graag!Juicie schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 22:36:
Voor de liefhebbers heb ik hier een eerste versie van mijn Philips Hue ambilight python script ter vervanging van de orginele Philips Hue ambilight app:
Ik heb de config regel voor de Hue API key weg gehaald uit het script omdat deze overbodig was. Wat je moet doen is eerst de connect knop van de bridge indrukken en dan pas het script draaien. Dat is natuurlijk alleen nodig bij de eerste keer dat het script gedraaid wordt. Ik heb ook de README aangepast om wat meer te beschrijven van de installatie, configuratie en eerste keer runnen,404error schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 08:38:
[...]
Gisteravond wat zitten klooien, een nieuwe raspbian install gedaan, simplejson en phue er op gegooid maar ik krijg phue nog niet geconfigureerd, als je nog tips hebt hoor ik het graag!
Ik heb hem aan de praat! Het blijkt dat het net zo goed werkt op een 256 als een 512 Pi. Ik heb wel wat instellingen aangepast:Juicie schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:27:
[...]
Ik heb de config regel voor de Hue API key weg gehaald uit het script omdat deze overbodig was. Wat je moet doen is eerst de connect knop van de bridge indrukken en dan pas het script draaien. Dat is natuurlijk alleen nodig bij de eerste keer dat het script gedraaid wordt. Ik heb ook de README aangepast om wat meer te beschrijven van de installatie, configuratie en eerste keer runnen,
delay = 0
trans_time = 1,5
color_offset = 0
Verder viel me op dat de kleuren nog niet 100% zijn. Het programma heeft de neiging om roodachtige kleuren te gebruiken als hij geel weergeeft en groenig als hij blauw weer geeft.
Maar het is een geweldige eerste versie! Ik ben benieuwd hoe het zich verder gaat ontwikkelen.
Op de everyhue site staat wel het e.e.a., bijv: http://www.everyhue.com/vanilla/discussion/comment/1070
Ik snap alleen nog niet hoe die hash werkt.
Dat is op het forum hier ook wel meerdere keren voorbij gekomen dat je even je eigen hash moet invullen, maar ik kom er niet verder mee.
Stel mijn bridge heeft IP: 192.168.0.1
Dan roep ik deze aan via: http://192.168.0.1/api/{hash}/lights
Voor de hash heb ik een 32 tekens MD5 hash gemaakt van een random tekst.
Voordat ik de URL open druk ik eerst op de connect knop van de Bridge.
Daarna open ik de opgegeven URL, maar ik krijg toch de melding: unauthorized user
Hoe registreer je de bridge met een custom php script?
Ok check, het is gelukt.
Via: http://developers.meethue.com/gettingstarted.html
Via het IP van je bridge kan je inoggen op een debug pagina, en dan een USER (hash) bekend maken.
[ Voor 10% gewijzigd door Mooya op 05-02-2014 09:19 . Reden: gelukt :) ]
Hoe krijg jij het voor elkaar om het scriptje te starten als de raspberry opstart. Ik krijg het niet voor elkaar om hem headless te draaien?Juicie schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:27:
[...]
Ik heb de config regel voor de Hue API key weg gehaald uit het script omdat deze overbodig was. Wat je moet doen is eerst de connect knop van de bridge indrukken en dan pas het script draaien. Dat is natuurlijk alleen nodig bij de eerste keer dat het script gedraaid wordt. Ik heb ook de README aangepast om wat meer te beschrijven van de installatie, configuratie en eerste keer runnen,
Hier kun je mooi lezen hoe dat moet404error schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 08:56:
[...]
Hoe krijg jij het voor elkaar om het scriptje te starten als de raspberry opstart. Ik krijg het niet voor elkaar om hem headless te draaien?
Voorkeur gaat voor sfeerverlichting toch uit naar de living colors collectie. Merk verder het probleem dat het nu inderdaad lastig wordt om alles via de standaard app te managen. Ben benieuwd wanneer de eerste goedkope bewegingsensors op de mark komen. Belkin vindt ik iets te dure oplossing. Beste zou zijn arduino set welke bij beweging tussen .. en ... scene .... opstart.
Vindt ook het overzicht met de scene niet meer overzichtelijk. Erg jammer dat je geen groepen kan maken.
Mocht je niet altijd je phone of tablet willen pakken om het op die manier te bedienen, gebruik dan de remote van je Living Colors om een paar vaste scenes te maken. Ik heb voor in de woon/eetkamer eigenlijk ook maar 3 scenes die ik het meest gebruik en die zijn via de remote van m'n Living Colors in te stellen.
Als ik er echt mee wil spelen of wat anders wil doen, dan gebruik ik de app.
Er zijn genoeg alternatieve android/ios apps om zelf wel groepen en leuke scenes mee te maken.
Overigens als je zelf een scene in de Philips Hue app maakt kun je tot 6 lampen groeperen. Waarom dat er niet meer zijn is me ook niet duidelijk. Maar het is beter dan niets. Er valt in elk geval nog genoeg te verbeteren.
Ik denk er aan om ook Huelights te kopen.
Ik ben erg benieuwd of je ook scenes kunt instellen waarbij de kleur niet constant is.
Ik wil bijvoorbeeld scenes instellen voor tijdens een film dat als er bijvoorbeeld een politie achtervolging is 2 lampen rood en blauw met elkaar afwisselen.
Sterker nog... is er software waar je een lichtshow in kan maken?
Dat als ik bijvoorbeeld weet dat die scene na 51 min komt nadat de film is begonnen
de licht scene zich dan ook aanpast?
Lijkt mij super gaaf als je lichten zelf gecreëerde scenes oproepen bij een film
dmv een tijds code of nadat je op een start knop heb gedrukt zodat een tijd gaat lopen en de software weet bij welke minuut welke scene er opgeroepen moet worden...
Een goed idee, want het is hartstikke mooi spulroywaarts schreef op zondag 09 februari 2014 @ 16:52:
Hey All
Ik denk er aan om ook Huelights te kopen.
Via apps kun je dit wel regelen, jaIk ben erg benieuwd of je ook scenes kunt instellen waarbij de kleur niet constant is.
Dat zou een leuk effect gevan, ja. Maar dat gaat je niet zomaar lukkenIk wil bijvoorbeeld scenes instellen voor tijdens een film dat als er bijvoorbeeld een politie achtervolging is 2 lampen rood en blauw met elkaar afwisselen.

Vooral dat laatste kun je beter maar vergeten!Sterker nog... is er software waar je een lichtshow in kan maken?
Dat als ik bijvoorbeeld weet dat die scene na 51 min komt nadat de film is begonnen
de licht scene zich dan ook aanpast?
Lijkt mij super gaaf als je lichten zelf gecreëerde scenes oproepen bij een film
dmv een tijds code of nadat je op een start knop heb gedrukt zodat een tijd gaat lopen en de software weet bij welke minuut welke scene er opgeroepen moet worden...

Of je zou zelf een script moeten maken waarin je dat verwerkt, dan heb je nog een kans dat het misschien zou lukken.
Have Fun Funske
Dat verhaal van scenens aanzetten als het langskomt: wil je nou een film kijken, of ga je als licht-dj aan het werk?
BLijkbaar werkt dit niet met dit scriptje. Ik heb het met ander Python scripts geprobeerd en toen ging het wel goed. Welke essentiele stap mis ik?Juicie schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:21:
[...]
Hier kun je mooi lezen hoe dat moet: http://www.raspberrypi-sp...cript-at-boot-using-cron/
Verwijderd
Ik meende dat laatst werd gezegd dat de Hue lampen met GU10 fitting ook in de onlineshop zouden komen.
Deze zijn nog steeds niet te vinden en bij Apple iStore staat er een "exclusief" sticker bij.
Verwijderd
Ik zag (zie?) er altijd wel aardig wat te koop staan op de Duitse eBay/Amazon met goede prijzen. Ook verzending is ook wel netjes.B0MBACI schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 23:15:
Weet iemand waar de livingwhites starter setjes betaalbaar te koop zijn? Op amazon.co.uk heb ik ze wel gevonden maar met de verkeerde fitting
Ik heb het wel over de lampen, niet de stopcontactenVerwijderd schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 12:00:
[...]
Ik zag (zie?) er altijd wel aardig wat te koop staan op de Duitse eBay/Amazon met goede prijzen. Ook verzending is ook wel netjes.
De lampen zijn voor 2 65 euro op amazon.de
B0MBACI schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 23:15:
Weet iemand waar de livingwhites starter setjes betaalbaar te koop zijn? Op amazon.co.uk heb ik ze wel gevonden maar met de verkeerde fitting
http://www.ibood.com/home-living-nl/nl/index/
http://home-living-nl-nl....rips_flex_color_16_meter/
ik zie in de brochure staan:
http://download.p4c.phili...5ph/7097655ph_dfu_nld.pdfPhilips LivingColors/LightStrips is gebaseerd op ZigBee LightLink, een open standaard voor draadloze communicatie in huis.
Philips ZigBee LightLink-gecertificeerde producten kunnen op alle overige Philips ZigBee LightLink-gecertificeerde producten
worden aangesloten.
in een andere folder zie ik weer staan:
http://download.p4c.phili...h/7097655ph_pss_nldnl.pdfChoose among 16 colors including white
Aangezien de Hue systemen veel meer kleuren kunnen weergeven, vraag ik me af of, indien het ook echt werkt, de kleuren wel een beetje overeenkomen.
Ik vraag me dit ook af. Ooit een dergelijk setje kunnen aanschaffen voor nog minder door een lokale aanbieding, echter toen toch maar gelaten omdat ik niet wist of deze te koppelen was met een livingcolors remote om zo meer dan 16 kleuren weer te kunnen geven...Pusherman_ schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 08:40:
Zijn deze compatible met Hue?
[...]
http://download.p4c.phili...5ph/7097655ph_dfu_nld.pdf
[...]
http://download.p4c.phili...h/7097655ph_pss_nldnl.pdf
Aangezien de Hue systemen veel meer kleuren kunnen weergeven, vraag ik me af of, indien het ook echt werkt, de kleuren wel een beetje overeenkomen.
Sindsdien eigenlijk spijt gehad dat ik ze toen niet gewoon heb gekocht om te proberen, maar ik denk dat hier alleen een medewerker van philips antwoord op kan geven...
edit: op deze afbeelding is te zien dat de communicatie inderdaad via infrarood verloopt, deze strips werken dus helaas niet samen met HUE en/of Livingcolors:
[ Voor 11% gewijzigd door Virtual Reality op 14-02-2014 09:31 ]
De LEds zelfs zullen inderdaad meer kleuren weer kunnen geven, het is echter de vraag of de beperking enkel in de remote zit of dat ook de software in de led driver zelf slechts 16 kleuren zijn geprogrammeerd. Hoe dan ook, het zal wel wat moeite kosten om eventueel meerdere kleuren te "hacken".Pusherman_ schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 09:40:
zou de beperking van 16 kleuren aan de remote liggen? De LEDs zijn gewoon RGBW toch?
Vanuitgaande van het beste geval (dus enkel beperking in de remote) zou het mogelijk zijn om de IR signalen op te vangen en te bekijken om de IR data te analsyseren. Mocht het lukken om het communicatie protocol te achterhalen is het misschien mogelijk om een eigen IR-remote te maken welke ook andere kleursignalen kan doorsturen.
Van het iBood-forumPusherman_ schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 08:40:
Zijn deze compatible met Hue?
[...]
http://download.p4c.phili...5ph/7097655ph_dfu_nld.pdf
[...]
http://download.p4c.phili...h/7097655ph_pss_nldnl.pdf
Niet dus.Admin
# Bericht: 14-02-2014 10:26
Deze lightstrips zijn niet compatible met HUE en ook niet uitwisselbaar met de remote van Livingcolors
Ik denk dat deze philips dingen ongeveer net zo werken als de ikea dioder setjes...
Waarom zou men voor de living white starter kiezen ipv gebruik te maken van de hueset ? (3 lampen + bridge)
Andere soort lampen? De hue lampen in starter kit kunnen toch ook gedimd worden via de app?
Living White, lijkt me duidelijk
Living whites zijn gewoon witte spaarlampen...
Ja. Maar dat had je even goed kunnen vinden als je de specs opzoekt toch?coase schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:43:
Maar de hueset (3+bridge), kan toch perfect 'wit' simuleren?
Plus dat de Hue's 200€ zijn en de Living Whites heb je voor 80€ of zo.
Het is gewoon een compleet verschillend product dus...
[edit]
@ vv, thanks
[ Voor 12% gewijzigd door Fire69 op 14-02-2014 23:26 ]
Verwijderd
Onlangs heb ik een nieuwe tv gekocht (pfl6158), en kreeg daar een Hue set bij.
Bedoeling is dat Hue lampen dan mee gaan doen met ambilight.
Probleem is dat de ambilight+Hue app mijn tv niet ziet, niet op android, niet op iPad.
Heb al twee keer met Philips gebeld, maar ik ben niet verder gekomen dan een software update van de tv. Gedaan, maar dat lost het probleem niet op. Ook niet het terugzetten op fabrieksinstellingen.
Hue-bridge zit bedraad naar router; tv zit op draadloos signaal van router.
Wat zie ik over het hoofd??
(lampen werken wel zelfstandig via andere apps)
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2014 00:39 ]
Have Fun Funske
An a day keeps the doctor away.
Ik volg dit topic al een tijdje, maar tot op heden heb ik nog niets specifieks kunnen vinden met betrekking tot een wandschakelaar.Pusherman_ schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 19:20:
Heb je überhaupt 1 zin in dit topic gelezen of ergens anders op info gezocht voor je deze vraag stelde?
An a day keeps the doctor away.
Verwijderd
Neefunske schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 11:27:
Kun je met de app MyRemote van Philips (op de iPad) wel verbinding maken met de tv?

Het lijkt erop dat Jointspace niet werkt op de tv, ondanks de belofte dat hij hier meteen geschikt voor zou zijn (2013 model).
Ik heb inmiddels op het Philips support forum gezien dat iemand anders (ook een 2013 model, ander typenummer) exact hetzelfde probleem heeft. Ik heb mijn probleem daar ook aangekaart.
Dank voor het meedenken!
-edit-
Nog een vraagje: mijn tv is succesvol gelinkt aan mijn huisnetwerk. Met password. Ik heb een linksys e2000.
Die bridge zit dus bedraad naar mijn router. Zonder password natuurlijk.
--> is het nou mogelijk dat ze toch niet op hetzelfde netwerk zitten? Dat het probleem daarin ligt?
Kan toch bijna niet, als de app de bridge wel ziet. Toch?
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2014 23:12 ]
Mijn iPhone schakelt soms wel eens naar mijn gasten-WiFi over. Maar dan kan de app ook geen verbinding maken met de bridge en gebeurt er dus niets.
Om dit uit te sluiten zou je eens in je router moeten inloggen en gaan kijken welke apparaten er allemaal verbinding hebben met jouw netwerk.
Je zou ze dan allebei (evt. via het IP-adres) moeten zien.
Have Fun Funske
of het draadloze netwerk geïsoleerd van het bedrade netwerk?
In beide gevallen heb je wel gewoon internettoegang maar kun je dus niet onderling verbinden.
Je zou vanaf je bedrade computer eens een ping uit kunnen voeren naar het ip-adres wat je TV toegewezen krijgt. Als je geen reactie krijgt, zou je het in die hoek moeten zoeken
Verwijderd
Verwijderd
Realiseer je wel dat een ping richting een Windows bak vaak standaard door de firewall wordt 'ingeslikt' als vorm van beveiliging. Maar anders is een ping van een WLAN 'iets' naar vaste LAN (en andere kant op) een snelle check.Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2014 @ 20:13:
@tozzke @funske, ik denk dat het probleem idd in die richting zit. Ik denk er nu pas aan dat ik een tijdje geleden al eens heb geprobeerd om via de PS te streamen naar de (oude) tv, en daar was toen ook al iets met het huisnetwerk (ik kon de PS niet vinden via het huisnetwerk). Ik heb toen ook zonder succes gepingd. En idd, de linksys die ik heb heeft twee vormen van toegang, waaronder gasttoegang. Ik ga er verder mee aan de slag! Dank!
Verwijderd
Ik heb toen ook de firewall uitgeschakeld, hielp niet. Vrees dat het toch wel eens echt aan de router kan liggen http://community.linksys....network-issue/td-p/389211Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2014 @ 21:09:
[...]
Realiseer je wel dat een ping richting een Windows bak vaak standaard door de firewall wordt 'ingeslikt' als vorm van beveiliging. Maar anders is een ping van een WLAN 'iets' naar vaste LAN (en andere kant op) een snelle check.
Maar goed, het gaat ms wel erg OT inmiddels. Ik denk dat ik een andere router ga halen. Mocht dit mijn Hue-probleem oplossen, dan laat ik het hier weten. Voor andere gebruikers.
Trouwens, de lightstripes + xbmc plugin werkt goed! Ook heel leuk, als de film gepauzeerd staat, springen de andere lampen terug aan.
!
[ Voor 13% gewijzigd door goodLUCk1951 op 17-02-2014 19:26 ]
Verwijderd
Dank voor het meedenken!
(kan ik iemand nog blij maken met een gratis linksys e2000
Ik heb nu al 2 living colors bloom. Wat ik wil weten kan ik deze aansluiten op de hue bridge?
Op de doos zie ik alleen SMARTLINK staan, heb ik dan een 1e of 2e generatie?
Dan heb je 2e of 3e gen. Dit gaat werken. Ik heb zelf 2 living colors bloom gen 2, 1 living colors aura en een living colors Iris. Ze zijn allemaal aangesloten op de bridge.
Koppelen is heel simpel. Eerst koppelen aan de remote en daarna de remote koppelen aan de bridge. Uitgebreide handleiding staat op de website van beaumotica.nl
Veel succes
Verwijderd
Het is nu weer opgelost. De Bridge na een reset opnieuw aan de router gekoppeld. Wel met tussenkomst van een mailtje van Philips. Had ik moeten weten want ik was een kwartier lang bezig met zoeken naar een oplossing terwijl de mail in mijn mailbox klaar stond. Een melding vanuit de app was logischer geweest.
Alle lampen zijn opnieuw benoemd. De scenes die ik eerder heb ingesteld zijn allemaal onbruikbaar en moet ik opnieuw instellen. Zo werd een een kleine klus ineens veel werk... Dat jullie het weten.
@iApp - Zie o.a. pagina 75 en 76 van dit topic...
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2014 22:35 ]
Dank je wel voor de info!vdpoorten schreef op maandag 17 februari 2014 @ 21:35:
@z500
Dan heb je 2e of 3e gen. Dit gaat werken. Ik heb zelf 2 living colors bloom gen 2, 1 living colors aura en een living colors Iris. Ze zijn allemaal aangesloten op de bridge.
Koppelen is heel simpel. Eerst koppelen aan de remote en daarna de remote koppelen aan de bridge. Uitgebreide handleiding staat op de website van beaumotica.nl
Veel succes
Verwijderd
En als je zonder verbinding met het WiFi netwerk maar via mobiel netwerk op de site van Philips het adres van de Bridge toevoegt?goodLUCk1951 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 19:15:
Het bedienen van de lampen via betreffende Philips-Hue app op mijn IPhone via 3G lukt niet. Ook niet op de IPhone (3G) via mijn account op meethue.com. Via het WiFi lukt wel prima. Iemand een idee waaraan dit kan liggen ? Door dit probleem kan ik mijn lampen namelijk niet buitenshuis bedienen.
!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2014 22:38 ]
[ Voor 100% gewijzigd door goodLUCk1951 op 17-02-2014 23:09 ]
Ik heb opnieuw.mijn account aangemaakt op meethue.com via 3G op mijn IPhone. Tijdens het aanmaakproces krijg ik bericht dat mijn Bridge niet kan worden gevonden op het lokaal netwerk. Dit terwijl wel aan de 4 aangegeven gevraagde voorwaarden is voldaan. Maak gebruik van Zyxel modem die via kabel is aangesloten op een Apple AirPort extreme (ingesteld als brugmodus). Gaarne verder advies.Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 22:37:
[...]
En als je zonder verbinding met het WiFi netwerk maar via mobiel netwerk op de site van Philips het adres van de Bridge toevoegt?
Verwijderd
Ik heb de Bridge gereset en de app opnieuw opgestart. Door de bridge reset ging er automatisch een mail vanuit Philips mijn kant op met een eerste stap voor de nieuwe koppeling van de App en Bridge. Door de link in de mail te volgen kon ik de bridge dus opnieuw koppelen in de app.
Het lijkt mij niet de bedoeling om via een mobiele verbinding een nieuw account aan te maken. Het begint bij je thuisnetwerk waar je bij de eerste installatie in de Hue app verbinding maakt met de Bridge. Van daaruit maak je een account aan op de website. Als dat account via het WiFi netwerk is geactiveerd kan je op andere locaties met hetzelfde account inloggen via de app.
Misschien dat het erg vanzelfsprekend is maar ik heb geen idee waar je vastloopt.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2014 23:43 ]
je iPhone moet ook op wi-fi zitten.goodLUCk1951 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 23:06:
[...]
Ik heb opnieuw.mijn account aangemaakt op meethue.com via 3G op mijn IPhone. Tijdens het aanmaakproces krijg ik bericht dat mijn Bridge niet kan worden gevonden op het lokaal netwerk. Dit terwijl wel aan de 4 aangegeven gevraagde voorwaarden is voldaan. Maak gebruik van Zyxel modem die via kabel is aangesloten op een Apple AirPort extreme (ingesteld als brugmodus). Gaarne verder advies.
Nadat ik de Hue eens volledig vanuit "nieuwe aankoop" heb geïnstalleerd werkte het. Oorzaak weet ik nog niet maar om het resultaat gaat het !!Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 23:39:
Mijn Airport (Express) raakte door een verkeerde configuratie in de knoop met het delen van ip adressen. Het zorgde voor conflicten en ik heb dus daarna een nieuwe configuratie gemaakt. Daardoor is er (blijkbaar) iets in het netwerk veranderd waardoor een verbinding lokaal als "vreemd" werd gezien waardoor ik alleen nog maar de functies voor bediening op afstand had.
Ik heb de Bridge gereset en de app opnieuw opgestart. Door de bridge reset ging er automatisch een mail vanuit Philips mijn kant op met een eerste stap voor de nieuwe koppeling van de App en Bridge. Door de link in de mail te volgen kon ik de bridge dus opnieuw koppelen in de app.
Het lijkt mij niet de bedoeling om via een mobiele verbinding een nieuw account aan te maken. Het begint bij je thuisnetwerk waar je bij de eerste installatie in de Hue app verbinding maakt met de Bridge. Van daaruit maak je een account aan op de website. Als dat account via het WiFi netwerk is geactiveerd kan je op andere locaties met hetzelfde account inloggen via de app.
Misschien dat het erg vanzelfsprekend is maar ik heb geen idee waar je vastloopt.
[ Voor 10% gewijzigd door goodLUCk1951 op 18-02-2014 12:19 ]
Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 20:29:
(kan ik iemand nog blij maken met een gratis linksys e2000)
Ik heb je vanmiddag een DM gestuurd.

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA
Als ik het allemaal goed begrijp, kan deze perfect met de hue bridge / app werken? Zou me toch weer 15 euro sparen + een vaste afstandsbediening.
Verwijderd
Ik heb een private twitteraccount aangemaakt voor mijn huis die ik met mijn persoonlijke account volg. Aan deze twitteraccount heb ik bijvoorbeeld gekoppeld zodra ik mijn xbox met Fifa opstart mijn xbox automatisch twittert dat ik game, en mijn Hue daarna mijn verlichting aanpast naar groen. Ik kan dus via dat private twitter account mijn Hue lichten aansturen, ook over internet volgens mij. Wat ik graag zou willen is dat het ook andersom werkt zodat ik een soort 'log' bij houdt wanneer mijn lichten aan en uitgaan. Dus dat Hue twittert als ie aangaat, van scene veranderd en uitgaat. (Ik ben de enige volger, maar het is wel makkelijk om te weten of je het licht uit hebt gedaan bijvoorbeeld.)
Verwijderd
Zit er niet teveel vertraging op IFTTT om hier gebruik van te kunnen maken? Kan je aangeven hoe lang het duurt voordat de lampen met je Xbox aangaan. Ben wel benieuwd eigenlijk of dit ook met de PS3 kan.
Dat kan volgens mij al sinds de introductie van Hue recipes?TranceSetter schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 17:03:
Kun je tegenwoordig op IFTTT dan ook de kleur aanpassen van de lampen, of alleen dat ze aan en uit gaan?
Je kan alleen (nog steeds) geen groepen aansturen, enkel individuele lampen of alle lampen.
wat ík pas jammer vind is dat die Hue's nog steeds niet op voorraad zijn bij PhillipsFiXeR.nl schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 15:17:
Jammer dat Hue & IFTTT maar 1 kan op werkt.
*knip*
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Dit topic is gesloten.
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.