Niek_ schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 20:48:
@wizzmic: zou je als je bezig bent misschien een foto van de werking van de KAKU-schakelaar kunnen posten? Ben erg benieuwd of het met veertjes oid werkt om de schakelaars op de 0 stand te houden. Hopelijk kan ik een van m'n bestaande wandschakelaars dan zo ombouwen. WAF van de KAKU-schakelaar is helaas zo ongeveer 0..
Mooie oplossing trouwens. Was zeker wel even prutsen om niet te groot te solderen? Voor zover ik kan zien is het verschil tussen contactpunten 1-2mm.
[
afbeelding]
De drukknopjes op de Philips remote geven 1 puls (ze blijven dus niet AAN, of UIT staan). Een normale wandcontact schakelaar blijft wel in 1 stand staan, werkt dus niet.
De KAKU schakelaar heeft intern 4 microschakelaartjes die ook een pulsje geven. Dit werkt dus wel.
Je kunt hiermee dus 4 functies naar keuze van de Philips remote overnemen.
De contactvlakjes in de Philips remote hebben een koolstof coating. Die coating moet je op de kleine ronde vlakjes netjes wegkrabben tot je het koper ziet (het middelste ronde vlakje en het ronde vlakje in de ring...goed kijken hoe de koperbanen lopen...). Daarna vertinnen, ook het draadje wat je erop wilt solderen (netjes kort afknippen). Dan (zo kort mogelijk verwarmen) aan elkaar solderen. Niet te heet, dan komt het koper los van de pcb. Na het solderen ook niet teveel kracht uitoefenen/buigen/etc. Anders trek je het kopervlakje van de print...Enige soldeer ervaring is wel gewenst hierbij.
Uitgebreidere foto's volgen...
WAF KAKU = 0? Hebben jullie ultra luxe wandschakelaars? Kan me voorstellen dat ze niet in "de lijn" passen....dan wordt het extra hobbywerk