[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 101 Laatste
Acties:
  • 990.743 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fabstar81 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:06:
mensen de lidl folder al gezien? http://www.lidl-pageflip.com/nl.html?kid=pZxPj1 pagina 16/24 regio gouda

goedkope RGB lampen E27 fitting. any chance om deze ook te pairen met de bridge?

[...]
Kans van 0.0000000% :P
inderdaad, als je al ziet dat de vera altijd achterloopt met bijvoorbeeld ondersteuning van fibaro modules (terwijl ondersteuning wel ontzettend goed is), kan je je afvragen hoe dat straks met de nieuwe almond+ gaat.
Da's wel juist inderdaad.
We zien wel, de originele Almond is overal zeer goed ontvangen (als router). Desnoods gebruik ik de Almond+ enkel als ac-accesspoint dan en kijk ik eens naar die Vera :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-07 17:56
peligro2k schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 18:45:
Ik heb het starterspakket ook net besteld bij Philips. Bij het aanschaffen van een waterhardheid tester kreeg ik een bon van 25% korting. Scheelt toch weer 50 euro..

Ik ben benieuwd!
lol, dit werkt echt goed ja. ik ga hem morgen of overmorgen bestellen! jeej! *O* *O* *O*
_/-\o_

en voor degene die extra air miles sparen via shell, 30 euro kadobon te downloaden voor 3000 airmiles. wat moet je er anders mee... _/-\o_

edit: net gebeld met de shop, combineren is helaas niet mogelijk. he jammer, anders had ik een starterset gehad voor €120 :+

[ Voor 25% gewijzigd door fabstar81 op 22-01-2014 14:13 ]

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzmic
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-07 14:06
Amarog schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 20:14:
@wizzmic dat zou handig zijn die extra fotootjes. Het solderen enzo lukt me wel. Het is gewoon weten welk draadje ik waar moet solderen. De dimfunctie gepaard met de uit functie zoals van jou lijken mij het ideale. Ik denk dat ik maar een paar standard Living Colors remote's ga aanschaffen alsook zo'n KAKU wandcontact schakelaartje of 3.

Ik veronderstel dat dit de gebruikte schakelaar is: http://www.klikaanklikuit...wandschakelaar-awst-8802/
En dit de gebruikte remote: http://www.philips.nl/c/m...gcolors-6916431ph/prd/nl/

Bedankt voor de snelle reactie!
Welk draadje waar gesoldeerd moet worden is eigenlijk heel simpel. Je hebt een aantal printschakelaartjes in de Living Colors remote. De twee contactpuntjes op de printplaat verbind je middels twee draadjes naar de twee contactpuntjes van het het schakelaartje in de KAKU wcd schakelaar.
Uitgebreide foto's volgen...

Je Philips remote klopt niet! Let op, dit werkt alleen met de gen3 Living colors remote, niet met de gen2 (deze heeft touch bediening en geen fysieke schakelaars). Is al eerder vermeld, inclusief link.
http://philips.e-shoppers...0078656&CatalogueID=10376

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06 09:36
Tiestor schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 19:57:
Iemand enig idee waarom op de Philips site enkel de E27 Hue starter set en losse lampen te koop zijn en niet de GU10? Zou deze graag met de korting van 25% aanschaffen....
Dat snap ik ook niet. Zelfs bij de Philips medewerkersshop hebben ze de GU10 niet, alleen de E27. 8)7
Ik heb vandaag dan maar de GU10 bij A-mac gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzmic
Niek_ schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 20:48:
@wizzmic: zou je als je bezig bent misschien een foto van de werking van de KAKU-schakelaar kunnen posten? Ben erg benieuwd of het met veertjes oid werkt om de schakelaars op de 0 stand te houden. Hopelijk kan ik een van m'n bestaande wandschakelaars dan zo ombouwen. WAF van de KAKU-schakelaar is helaas zo ongeveer 0..

Mooie oplossing trouwens. Was zeker wel even prutsen om niet te groot te solderen? Voor zover ik kan zien is het verschil tussen contactpunten 1-2mm.
[afbeelding]
De drukknopjes op de Philips remote geven 1 puls (ze blijven dus niet AAN, of UIT staan). Een normale wandcontact schakelaar blijft wel in 1 stand staan, werkt dus niet.

De KAKU schakelaar heeft intern 4 microschakelaartjes die ook een pulsje geven. Dit werkt dus wel.
Je kunt hiermee dus 4 functies naar keuze van de Philips remote overnemen.

De contactvlakjes in de Philips remote hebben een koolstof coating. Die coating moet je op de kleine ronde vlakjes netjes wegkrabben tot je het koper ziet (het middelste ronde vlakje en het ronde vlakje in de ring...goed kijken hoe de koperbanen lopen...). Daarna vertinnen, ook het draadje wat je erop wilt solderen (netjes kort afknippen). Dan (zo kort mogelijk verwarmen) aan elkaar solderen. Niet te heet, dan komt het koper los van de pcb. Na het solderen ook niet teveel kracht uitoefenen/buigen/etc. Anders trek je het kopervlakje van de print...Enige soldeer ervaring is wel gewenst hierbij.
Uitgebreidere foto's volgen...

WAF KAKU = 0? Hebben jullie ultra luxe wandschakelaars? Kan me voorstellen dat ze niet in "de lijn" passen....dan wordt het extra hobbywerk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-04 00:24
hondapower schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:31:
[...]

Dat snap ik ook niet. Zelfs bij de Philips medewerkersshop hebben ze de GU10 niet, alleen de E27. 8)7
Misschien hebben ze voor nieuwe producten weer een exclusief contract met Apple voor een bepaalde periode.
De E27 Hue lampenset was in het begin ook nergens anders te koop dan bij de Apple store. Ik heb ze derhalve ook nog niet zo lang :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-07 21:06
wizzmic schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:39:
[...]

De drukknopjes op de Philips remote geven 1 puls (ze blijven dus niet AAN, of UIT staan). Een normale wandcontact schakelaar blijft wel in 1 stand staan, werkt dus niet.

De KAKU schakelaar heeft intern 4 microschakelaartjes die ook een pulsje geven. Dit werkt dus wel.
Je kunt hiermee dus 4 functies naar keuze van de Philips remote overnemen.

De contactvlakjes in de Philips remote hebben een koolstof coating. Die coating moet je op de kleine ronde vlakjes netjes wegkrabben tot je het koper ziet (het middelste ronde vlakje en het ronde vlakje in de ring...goed kijken hoe de koperbanen lopen...). Daarna vertinnen, ook het draadje wat je erop wilt solderen (netjes kort afknippen). Dan (zo kort mogelijk verwarmen) aan elkaar solderen. Niet te heet, dan komt het koper los van de pcb. Na het solderen ook niet teveel kracht uitoefenen/buigen/etc. Anders trek je het kopervlakje van de print...Enige soldeer ervaring is wel gewenst hierbij.
Uitgebreidere foto's volgen...

WAF KAKU = 0? Hebben jullie ultra luxe wandschakelaars? Kan me voorstellen dat ze niet in "de lijn" passen....dan wordt het extra hobbywerk ;)
toon volledige bericht
Zal toch een normale schakelaar om moeten bouwen :) Snap het van de schakelaar, vandaar dat ik vroeg hoe de KAKU werkt. Als dat met een veer oid onder de knop is kan ik dat natuurlijk kopiëren in een bestaande schakelaar. Ga volgende week eens prutsen.
Bedankt nog voor de opmerking over de rondjes. Had hem niet gespot in de buitenste ring, scheelt weer wat prutswerk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:21

404error

Page Not Found

fabstar81 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 13:15:
[...]

lol, dit werkt echt goed ja. ik ga hem morgen of overmorgen bestellen! jeej! *O* *O* *O*
_/-\o_

en voor degene die extra air miles sparen via shell, 30 euro kadobon te downloaden voor 3000 airmiles. wat moet je er anders mee... _/-\o_

edit: net gebeld met de shop, combineren is helaas niet mogelijk. he jammer, anders had ik een starterset gehad voor €120 :+
Je kunt wel meerdere kadobonnen inleveren, dus voor 20.000 miles een gratis startset _/-\o_, on in mijn geval voor 6.000 voor een extra bulb....

[ Voor 4% gewijzigd door 404error op 22-01-2014 16:12 ]

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-07 07:27
jammer dat ze die ledstrip niet hebben in de shop :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Ok, na wat lees en uitzoekwerk ben ik er ongeveer achter hoe je een eigen (langere) ledstrip kunt aansluiten op de controller van de Hue led strip.
Een bericht op Everyhue.com bevestigt dat dit werkt:

http://www.everyhue.com/v...o-or-more-lightstrips-/p2
Hello guys,

I received the amplifiers from DealExtreme as advised by nlecaude. It works much better now! Not as good as the light bulb in terms of dimming and colours, but clearly it is much better than most of the amp I found on ebay... I need to sell the 4 extra ones I have now

so my setup is philips controller to RGB amp to 5m 5050 strip then feed that to another RGB amp to another 5m 5050 strip. So in total that 10m strip.
De amplifier waar hij het over heeft is deze:
http://dx.com/p/144w-rgb-...dc-12v-73695#.Ut_wH9Lb9uQ

Ik heb de amplifier besteld en ga ook maar een Hue ledstrip op de kop tikken en kijken of het me lukt om dit te fabriceren.
Ik heb momenteel een ledstrip van 5 meter onder mijn keukenkastjes die doorloopt achter een metalen plaat die aan een keukenwand hangt. Als dit goed werkt, dan ga ik ook kijken hoe ik een soort van systeem in mijn tuin kan maken, maar dan met 10 meter!

Ik ben benieuwd en post de resultaten wel hier als het lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-07 20:51
hondapower schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:31:
[...]

Vandaag contact gehad met iemand Philips, zij zei dat ze bij de Lighting afdeling ook niet begrepen waarom deze nog niet op de website staan.. Ze zijn er wel mee bezig. Voor nu verwees ze mij door naar de Apple Store, maar daar kan ik de 25% korting van Philips helaas niet toepassen... Deze jongen wacht nog wel eventjes dan ;)

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
404error schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 16:10:
[...]

Je kunt wel meerdere kadobonnen inleveren, dus voor 20.000 miles een gratis startset _/-\o_, on in mijn geval voor 6.000 voor een extra bulb....
heb er maar 6000 :(
Pusherman_ schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 17:25:
Ok, na wat lees en uitzoekwerk ben ik er ongeveer achter hoe je een eigen (langere) ledstrip kunt aansluiten op de controller van de Hue led strip.
Een bericht op Everyhue.com bevestigt dat dit werkt:

http://www.everyhue.com/v...o-or-more-lightstrips-/p2

[...]

De amplifier waar hij het over heeft is deze:
http://dx.com/p/144w-rgb-...dc-12v-73695#.Ut_wH9Lb9uQ

Ik heb de amplifier besteld en ga ook maar een Hue ledstrip op de kop tikken en kijken of het me lukt om dit te fabriceren.
Ik heb momenteel een ledstrip van 5 meter onder mijn keukenkastjes die doorloopt achter een metalen plaat die aan een keukenwand hangt. Als dit goed werkt, dan ga ik ook kijken hoe ik een soort van systeem in mijn tuin kan maken, maar dan met 10 meter!

Ik ben benieuwd en post de resultaten wel hier als het lukt.
toon volledige bericht
zoek op forum naar Druw, die heeft een setup van amps en fibaro modules voor de vera, maar die amps heeft hij volgens mij ook.

[ Voor 135% gewijzigd door fabstar81 op 23-01-2014 08:05 ]

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
Bert003 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:52:
[...]

Misschien hebben ze voor nieuwe producten weer een exclusief contract met Apple voor een bepaalde periode.
De E27 Hue lampenset was in het begin ook nergens anders te koop dan bij de Apple store. Ik heb ze derhalve ook nog niet zo lang :-)
Dat zou ook nog eens heel goed kunnen! Anyway, ik wacht geduldig af. Die 25% korting vervalt volgens mij niet :9

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
Tiestor schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:28:
[...]
Dat zou ook nog eens heel goed kunnen! Anyway, ik wacht geduldig af. Die 25% korting vervalt volgens mij niet :9
Ik was te ongeduldig. maar die 25% kan naderhand nog wel van pas komen om extra spotjes te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
hondapower schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:51:
[...]

Ik was te ongeduldig. maar die 25% kan naderhand nog wel van pas komen om extra spotjes te kopen.
True! Ik zit nu keihard te twijfelen om met gebruik van die korting mijn hele huis te voorzien van HUE, dan bespaar ik een hele boel. Ik ga hier nog maar even een rekensommetje op los laten denk ik :+

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
geld over?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
Tiestor schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 11:07:
[...]

True! Ik zit nu keihard te twijfelen om met gebruik van die korting mijn hele huis te voorzien van HUE, dan bespaar ik een hele boel. Ik ga hier nog maar even een rekensommetje op los laten denk ik :+
Dan zul je flink moeten doelrekenen om dat rendabel te krijgen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:22
Is niet zo'n moeilijke formule hoor?
(Besparing pj/aanschaf)/ funfactor / comfortwaarde
Is tvt van minder dan een jaar ;)

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
true.. .als je deze meuk puur koopt om stroom te besparen, moet je het niet doen.
Het is veel te verslavend en elk object in m'n huis is inmiddels een mogelijk slachtoffer voor geïntegreerde lichtfuncties te krijgen.

Helemaal als ik kijk welke ideeën ik heb voor de Hue led strips voel ik mijn bankrekening de broekriem al strakker trekken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik ben ook aan het kijken naar een led strip om achter een meubel weg te werken dat dan vervolgens op een muur schijnt.

De Philips Hue sprak me wel aan vanwege het gemak van bediening, maar klopt het dat deze strips niet rgbw zijn? En je dus ook geen warm wit licht als optie heb? Plus het feit dat je ze niet kan knippen en dan om een hoek kan verbinden? Ik moet namelijk wel een 90 graden hoek maken.

Zijn er andere alternatieven voor dit product?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 556324

Phusebox schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 14:35:
Ik ben ook aan het kijken naar een led strip om achter een meubel weg te werken dat dan vervolgens op een muur schijnt.

De Philips Hue sprak me wel aan vanwege het gemak van bediening, maar klopt het dat deze strips niet rgbw zijn? En je dus ook geen warm wit licht als optie heb? Plus het feit dat je ze niet kan knippen en dan om een hoek kan verbinden? Ik moet namelijk wel een 90 graden hoek maken.

Zijn er andere alternatieven voor dit product?
Het is zeker geen rgbw, dat viel mij aardig tegen.... dus minder (mooie) kleuren met deze strip.
Als de hoek niet te scherp is, en je vouwt niet op de led, dan kan je een aardige 90 graden hoek maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 19:12
als iemand een controller oid maakt die het signaal van de tv pakt en deze (rand)kleur naar de lampen stuurt a la Philips Ambilight ben ik om! bezig met een (retro) gamekamer dus XMBC is geen optie helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Waah schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 15:33:
als iemand een controller oid maakt die het signaal van de tv pakt en deze (rand)kleur naar de lampen stuurt a la Philips Ambilight ben ik om! bezig met een (retro) gamekamer dus XMBC is geen optie helaas.
http://amblone.com/

nevermind, is ook via een pc...

[ Voor 5% gewijzigd door Pusherman_ op 23-01-2014 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:21

404error

Page Not Found

Gebruik een Ambilight TV, dan heb je daar een Android/iOS app voor van Philips...

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
Het ' trucje' bij de Philipsshop met de hardheidstesters werkt goed.
1,49 Euro en geen verzendkosten.

Daarna meteen mail met 25% korting op de volgende bestelling.
Heb nu een GU10 startersset, maar ik merk dat er toch nog wel wat lampen bij moeten voor een goed effect.

Denk dat ik i.i.g. 2 E27 lampen bijkoop en die in een mat-witte tafellamp stop, dan heb je eigenlijk een veel fellere LivingColors die ook nog eens wit licht kan geven.
Meeste LivingColors zijn maar 120lm of 210lm en de Hue E27 is 600lm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adekka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-06 17:01
hondapower schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:08:
Same here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 574681

Ik heb sinds gister ook eindelijk mijn hue binnen (was actie bij ambilight tv). Dus ik boel aangesloten en het werkte! Ook met de ambilight gingen de lampje mee, wel beetje vertraging naar mijn smaak, maar prima. Ik bezit ook nog Philips Conic gen2 dus ik dacht sluit die ook aan (las hier ergens dat dat mogelijk was). Afstandsbediening bij mijn conic gehouden en indrukken tot geluidje, vervolgens brigde indrukken en LC remote erbij gehouden en aan knopje plus scene 1 ingedrukt tot geluidje volgde en brigde keer deed knipperen. Mooi dacht ik, echter nu doet niks het meer. In de app kan ik geen enkele lamp vinden ook de 2 hue's niet die het eerst wel deden :-s

Dus ik dacht laat maar zitten die conic reset de boel en doe het wel met de 2 hue's. Maar dat krijg ik ook niet voor elkaar. Brigde gereset, lampen keer uit fitting gedraaid (ben geen techneut maar wellicht resetten ze daarmee dacht ik), LC remote de uitknop ingedrukt gehouden (poging om te ontkoppelen of zo). Maar nog steeds zegt de app no lights found, en met zoeken naar lampen komt er ook niets uit.

Iemand idee? Is er harde reset mogelijk of zo?

ps ik merkte wel dat de remote van de Conic living color ook de kleur van 1 hue lamp een beetje deed veranderen (niet dezelfde kleur als de conic maar gebeurde wel iets). Dus ik heb toen vlakbij de hue lamp de uit knop van remote ingedrukt gehouden en daarmee is die link wel uitgeschakeld denk ik. Maar nog steeds ziet hij in app geen enkele lamp meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broekvdr
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08-2023
dit is denk ik de meest duidelijke uitleg.

http://www.beaumotica.nl/...mpen-aan-op-de-hue-bridge

[ Voor 8% gewijzigd door broekvdr op 24-01-2014 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 574681

Ah thx, ga het proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
404error schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 16:18:
[...]

Gebruik een Ambilight TV, dan heb je daar een Android/iOS app voor van Philips...
eens, maar dan betaal ik dus (flink) extra voor een ambilight TV, en werkt het niet met Duckhunt :D want dat moet op een CRT scherm ;) en eigenlijk wil ik een beamer....
Maar ben verder blij hoor met mijn Hue. De vrouw vind het allemaal nog lastig, maar in het nieuwe huis zal ik het wel optimaliseren.

[ Voor 3% gewijzigd door Waah op 24-01-2014 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
tsja, de vrouw..daar zit ik ook mee. (klinkt niet zo erg als het is) (is niet zo erg als klinkt)

want de vrouw moet eigenlijk gewoon lamp knopje indrukken en *baf*, normaal wit licht. is dat mogelijk?

[ Voor 9% gewijzigd door fabstar81 op 24-01-2014 11:17 ]

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-01 21:00
Waah schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:55:
[...]

eens, maar dan betaal ik dus (flink) extra voor een ambilight TV, en werkt het niet met Duckhunt :D want dat moet op een CRT scherm ;) en eigenlijk wil ik een beamer....
Maar ben verder blij hoor met mijn Hue. De vrouw vind het allemaal nog lastig, maar in het nieuwe huis zal ik het wel optimaliseren.
http://lightpack.tv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:52
hondapower schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:08:

Daarna meteen mail met 25% korting op de volgende bestelling.
Heb nu een GU10 startersset, maar ik merk dat er toch nog wel wat lampen bij moeten voor een goed effect.

Denk dat ik i.i.g. 2 E27 lampen bijkoop en die in een mat-witte tafellamp stop, dan heb je eigenlijk een veel fellere LivingColors die ook nog eens wit licht kan geven.
Meeste LivingColors zijn maar 120lm of 210lm en de Hue E27 is 600lm.
Moet je voor dat 'trucje' een nieuw account aanmaken bij de Philips Shop?

En de GU10 straterset, die zie ik helemaal niet in hun shop staan... waar heb je die dan gekocht met die 25% korting?

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
Exar schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:32:
[...]
En de GU10 straterset, die zie ik helemaal niet in hun shop staan... waar heb je die dan gekocht met die 25% korting?
Ik denk dat je wel een nieuw account aan moet maken.

Ik heb de GU10 startersset bij A-Mac gehaald zonder korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
Exar schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:32:
[...]

Volgens mij moet je zelfs eerst een bestelling plaatsen, ik heb een waterhardheidstester gekocht. Heel goedkoop. Vervolgens krijg je bij je volgende bestelling 25% korting verrekend.

De GU10 startersset en lampen staan nog niet op de Philips shop, komt er als het goed is wel aan. Maar de dame van Philips kon mij nog niet vertellen wanneer precies. Geduld dus.. Is wel de moeite voor die korting.

[ Voor 39% gewijzigd door Tiestor op 24-01-2014 12:22 ]

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
fabstar81 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:16:
tsja, de vrouw..daar zit ik ook mee. (klinkt niet zo erg als het is) (is niet zo erg als klinkt)

want de vrouw moet eigenlijk gewoon lamp knopje indrukken en *baf*, normaal wit licht. is dat mogelijk?
Met hue als je de lampen met het lichtknopje uit en aanzet worden ze wit. Maar dat vind mevrouw te fel... terwijl ze in de voorkamer zit zijn ze achter te fel 8)7 en zet ze mij gewoon in het donker als ik er niks van zeg _/-\o_ wat een held :F

Maar er zijn inderdaad wat dingetjes die handiger hadden gekunt achteraf. Maarja achteraf is altijd makkelijk lullen ;)
Zelfde probleem: werkt allee via de PC, of een android. Kan niet direct op het signaal naar de tv. Heeft te maken met patenten (Philips) en rechten (decoden van HDMI bijvoorbeeld)

Het idee van Lightpack is wel erg gaaf trouwens. Icm Raspberry helemaal gaaf.
en de prijs is nog redelijk (120 dollar voor 1 set. Al heb je voor grote tv's wel meerdere sets nodig (50" +)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
OK, dus gewoon via aan/uit is ie mooi wit, maar fel (is wel handig, lamp boven eettafel bij mij is op moment te zacht). en via appje dan weer van kleur te veranderen...

@lightpack
leek ook al te begrijpen dat het alleen maar tussen een apparaat ging lukken. rpi lasik ook ergens,maar dat betekent dat je het ook echt alleen maar kunt gebruiken als je dus via xbmc iets bekijkt?

[ Voor 31% gewijzigd door fabstar81 op 24-01-2014 12:58 ]

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
Waah schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:45:
[...]
Met hue als je de lampen met het lichtknopje uit en aanzet worden ze wit. Maar dat vind mevrouw te fel... terwijl ze in de voorkamer zit zijn ze achter te fel 8)7 en zet ze mij gewoon in het donker als ik er niks van zeg _/-\o_ wat een held :F
Enige 'handige' oplossing is de lampen alleen aan te zetten met een voorkeursinstelling op de LivingColors of LivingWhites remote. Dan heb je precies de hoeveelheid licht die je wilt hebben en je kunt alles in 1x aan en uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo gebruiken wij het momenteel ook. :)
Echte schakelaars zijn handiger in het donker (zeker door de gen2-remotes) maar het werkt wel goed en iedereen snapt het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzmic
Hue Wandschakelaar, uitgebreide handleiding:
(kleine update 27-01)

https://www.dropbox.com/sh/0zhb3lo18gz2w3t/wnimfXvn2U

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2vtzgar.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door wizzmic op 27-01-2014 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
Thanks wizzmic!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlanTwan
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-01-2022
Ook hier een fan van HUE, inmiddels de strip / 2 HUE lampen en 4 livingwhites in gebruik en werkt perfect! Ff een kleine tip voor diegene die het niet weten of misschien dat het hier al 1000 keer gezegd is.

Als je maak gebruik van bv de LC afstandsbediening, moet je normaal 10 seconden wachten voor je livingwhites uitgaan. Tenzij je twee keer drukt op de uitknop dan gaat alles meteen uit...

Mooiste van alles, daar moet natuurlijk mijn vrouwtje achterkomen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Hue Pro heeft imho best een nuttige upgrade gehad.

Heeft nu gewoon ondersteuning voor groups die in je bridge opgeslagen worden, lava lamp ondersteund nu een volgorde van lampen en music is eindelijk uit.

Met Music heb ik niet zo veel maar die groups vind ik mokerhandig evenals die lavalamp die nu eindelijk op een leuke manier bruikbaar is.

Gevoelsmatig is hij ook wat sneller, maar dat kan ook tussen mijn oren zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 21:20
Zo, ook hier even de kortingscode van 25% gescoord met de waterhardheid teststrips... Laat maar komen Hue strips en GU10 , voor 1,49 euro incl verzendkosten neem ik t risico wel :)

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDr5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-02-2024
Werkt dit ook voor de Belgische philips shop Of enkel voor Nl?
Is dit een tijdelijke actie?

[ Voor 21% gewijzigd door MrDr5 op 24-01-2014 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-07 18:56
Nice tut wizzmic!

iConnectHue vandaag ook update gehad. Groups saven naar de bridge en meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93012

Klasse hoor! Wat heerlijk om het zo stap voor stap door te nemen. Ook al ben ik zelf voorzien, het lijkt mij zo te zien een leuke klus om te doen. Misschien dat ik nog eens een losse remote koop om deze tutorial uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 22:00

TRaSH

koffie ?

als je die 25% kortingsbon hebt ontvangne van de philips shop is die beperkt houdbaar ?
of kan je hem ook over een paar maanden nog gebruiken ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307613

lol, Teststrip voor waterhardheid is niet meer op voorraad in de shop (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188923

Ik wil mijn zelf gemaakte scènes in mijn iphone app delen met de iphone van mijn vrouw en de ipad.
Kan ik die overzetten of moet ik overal handmatig alles gaan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

als het goed is en je ze via de hue website je scenes aanpast/delete toevoegd dan zou dat op alle apparaten die aangmeld staan moeten syncen.
alhoewel ik het nog niet lekker vindt werken maar het lukt wel.
ik heb namelijk op de telefoons en tabs eerst alles verwijderd.
daarna de scenes uitgekozen die ik gebruik en alle andere weg gegooit

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
TRaSH schreef op zondag 26 januari 2014 @ 10:13:
als het goed is en je ze via de hue website je scenes aanpast/delete toevoegd dan zou dat op alle apparaten die aangmeld staan moeten syncen.
alhoewel ik het nog niet lekker vindt werken maar het lukt wel.
ik heb namelijk op de telefoons en tabs eerst alles verwijderd.
daarna de scenes uitgekozen die ik gebruik en alle andere weg gegooit
Dat werkt alleen als je bent ingelogd op de Philips portal. Dus dat is gelijk dan ook het enige dat je ff meot checken. Overigens werkt het bij mij een beetje traag maar verder zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-06 16:24

blaatschaaap

schaap

Vandaag is mijn tweede hue lamp doorgebrand. Dit gebeurde toen ik een andere lamp in de woonkamer uitdrukte. Geen idee wat nou precies de doorzaak kan zijn, maar heb een week geleden ook al een lamp ingewisseld die hetzelfde lot is ondergaan. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik ben een beetje bang dat ze me gaan weigeren te helpen omdat ik "alweer" terugkom met een doorgebrande lamp. :/

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

was het in dezelfde lamp unit waar hij door brande ?
ik had dat ook met een lamp dat de lamp bulb die daar in zat steeds om de zoveel weken door brande.
toen een andere lamp neer gezet en toen was het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap

blaatschaaap

schaap

Correct, twee keer in dezelfde lamp unit. Nu ben ik toch bezig met verhuizen dus dit probleem kan ik (hopelijk) achter me laten. Ik ben alleen nieuwsgierig naar wat de amac winkel me gaat vertellen als ik na 2 weken weer met een kapotte lamp aankom zetten :P

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

ze zullen wel zeggen dat het een feature is ;)
gewoon voet bij stuk houden dat het uit dezelfde batch komt en misschien een slechte serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
Wat bedoel je eigenlijk precies met "doorbranden"?
Zolang je een Hue lamp maar niet in een lampfitting met dimmer of ander elektronisch voorschakel apparaat stopt kan de oorzaak van het stuk gaan van een Hue lamp nauwelijks buiten de Hue lamp zelf gezocht worden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-07 20:18
Als aMac er niets mee doet gewoon naar Philips zelf bellen en dan komt het wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bvelleko schreef op zondag 26 januari 2014 @ 10:39:
[...]

Dat werkt alleen als je bent ingelogd op de Philips portal. Dus dat is gelijk dan ook het enige dat je ff meot checken. Overigens werkt het bij mij een beetje traag maar verder zonder problemen.
Ik heb een paar uur geleden op de iphone een aantal scenes verwijderd. Delen is ingeschakeld op de iphone en ipad. Beide zijn ingelogd.
Maar op de ipad zijn de scenes nog aanwezig.
Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchgrover
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-07 17:06
Anoniem: 188923 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 22:10:
[...]

Ik heb een paar uur geleden op de iphone een aantal scenes verwijderd. Delen is ingeschakeld op de iphone en ipad. Beide zijn ingelogd.
Maar op de ipad zijn de scenes nog aanwezig.
Wat doe ik fout?
1) Inloggen op meethue
2) ga naar 'my scenes'
3) klik op de scene die je wilt verwijderen
4) Een info venster van de scene verschijnt. onderaan zie je een blok met 'Smart devices that have this scene'. Hier staan alle devices waar deze scene op gebruikt wordt. Haal het vinkje weg van de device waar je de scene niet op wilt gebruiken. Als je alle vinkjes weghaalt verdwijnt hij ook uit de meethue website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Laatst online: 12-07 13:09
Ik heb sinds vorige week een HUE. Het lukt me niet om op iOS7 via wifi de HUE te benaderen. Hij blijft een 'push-button' error geven. Als ik wifi uit zet en via 3g verbind werkt het (via de My Hue account) wel. Het gekke is dat op hetzelfde netwerk het vanaf een iPad met iOS6 wel werkt. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
blaatschaaap schreef op zondag 26 januari 2014 @ 12:56:
Vandaag is mijn tweede hue lamp doorgebrand. Dit gebeurde toen ik een andere lamp in de woonkamer uitdrukte. Geen idee wat nou precies de doorzaak kan zijn, maar heb een week geleden ook al een lamp ingewisseld die hetzelfde lot is ondergaan. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik ben een beetje bang dat ze me gaan weigeren te helpen omdat ik "alweer" terugkom met een doorgebrande lamp. :/
Hier vrijdag hetzelfde. Plots een luide knal. Alles valt hier uit. De electriciteit terug aangezet. 1 lamp deed het niet meer. De lamp was rond het glas zelf volledig zwart. Er uit gehaald, nieuwe lamp gestoken, werkt zonder problemen. Ik heb die lamp speciaal heel het weekend laten branden. Niets op aan te merken. Vandaag of morgen ga ik terug naar de winkel met de verbrande lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broekvdr
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08-2023
zoals Bert003 hier ook al eerder vroeg .
zit de lamp achter een dimmer of heb je lampen gekocht vanuit de VS 110volt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
Raar verhaal hoor. Armaturen met een touch dimmer zijn ook verraderlijk. Dan zie je aan de buitenkant niks, maar toch zijn ze niet geschikt i.c.m. Hue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
Amarog schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:02:
[...]
Vandaag of morgen ga ik terug naar de winkel met de verbrande lamp.
Ik zou rechtstreeks contact met Philips zoeken. Als deze lamp echt uit zichzelf "ontploft" dan gaat het nieuws straks de hele wereld over en zal er misschien een terughaalactie in touw gezet moeten worden. Dat is dan geen kleinigheid.

Maar check eerst goed of de oorzaak echt niet bij je thuis gezocht kan worden. Een lamp die niet meer brandt is heel iets anders als een lamp die zwart aan de binnenkant is. Het lijkt wel of je een 110V exemplaar hebt eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
TRaSH schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 10:27:
als je die 25% kortingsbon hebt ontvangne van de philips shop is die beperkt houdbaar ?
of kan je hem ook over een paar maanden nog gebruiken ?
ben ik ook wel benieuwd naar. wilde deze maand bestellen, maar onderhoudsbeurt motort strooit roet in eten -O-

ach, de hue's zijn nu ook niet meer voorradig...

[ Voor 6% gewijzigd door fabstar81 op 27-01-2014 12:48 ]

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
  • Laatst online: 14-07 14:43
De Philips Hue starter kit is op dit moment uitverkocht op de website van Philips. We moeten dus zoiezo wachten helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
Jep, hopelijk komen ze tegelijk weer op voorraad met de GU10 versie... Die moet ook maar even op de site komen :(

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
broekvdr schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:09:
zoals Bert003 hier ook al eerder vroeg .
zit de lamp achter een dimmer of heb je lampen gekocht vanuit de VS 110volt ?
De lampen zijn gekocht via een winkel, niet online. Er zit geen dimmer achter. Zojuist terug van de winkel, ik mag de volledige set terug binnen brengen en ik krijg een nieuwe.

Het ligt niet bij me thuis zou ik durven zeggen. De hue lamp die er nu inzit doet het namelijk al 3 dagen praktisch non stop zonder problemen. Ik heb zojuist zelf de lamp eens volledig los gekoppeld om te kijken of er misschien draadjes slecht zaten, niets te zien, alles zit perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
Iemand misschien een idee?

Ik heb met IFTTT geprobeerd om wat recipies met de Hue lampen te stellen.
IFTTT geeft aan dat recipies wel getriggered worden maar de lampen reageren helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
hondapower schreef op maandag 27 januari 2014 @ 23:01:
Iemand misschien een idee?

Ik heb met IFTTT geprobeerd om wat recipies met de Hue lampen te stellen.
IFTTT geeft aan dat recipies wel getriggered worden maar de lampen reageren helemaal niet.
Heb je bij de bridge eenmalig toestemming gegeven om IFTTT je lampen te laten bedienen? Of dat IFTTT het zelf vraagt bij het eerste gebruik, dat weet ik niet meer. De vraag komt vanzelf voorbij meen ik me te herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
IFTTT die linkt bij die vraag door naar meethue.com en vraagt dan om toestemming. Dit heb ik gedaan.
Als ik kijk op everyhue.com (onhandige site trouwens) dan zijn er best veel van dergelijke problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OinkOink
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-11-2023
Even een vraagje kan ik met een Living Whites remote ook gewoon 3 scenes gebruiken voor me lampen of kan dat alleen met een Living Colors remote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
OinkOink schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:40:
Even een vraagje kan ik met een Living Whites remote ook gewoon 3 scenes gebruiken voor me lampen of kan dat alleen met een Living Colors remote?
Ja dat kan. Gewoon een presetknop ingedrukt houden tot je een bliepje hoort en de actuele status is opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-07 23:01
Heb mijn Hue setje ook binnen. Na een beetje gepruts heb ik mijn ene gekleurde lamp aangekregen.

Maar de 2 LivingWhites krijg ik niet aan de praat. Ik heb geen afstandsbediening en er staat dus ook geen serial op.. Heeft iemand een goede oplossing om ze alsnog toe te voegen?

Edit: Philips Hue Lampstealer' gebruiken dus 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door MartijnMartijn op 28-01-2014 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzmic
Hue Wall Switch: DIY manual
(translated into English)
https://www.dropbox.com/s/u64md4ga979ytp9/Hue.pdf

[ Voor 3% gewijzigd door wizzmic op 10-06-2014 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OinkOink
Bert003 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:05:
[...]

Ja dat kan. Gewoon een presetknop ingedrukt houden tot je een bliepje hoort en de actuele status is opgeslagen.
Oke super! Heb ik nog een vraag kan je als je meerdere remotes heb ook verschillende lampen bedienen? Wil dus eigenlijk 2 remotes waarmee ik met 1 remote 3 scenes boven op de slaapkamer kan instellen en met andere remote 3 scenes beneden. Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:29

tozzke

aka tozzert

is alleen mogelijk als je op die remote boven ook alleen de lampen koppelt die boven zitten (die je in een scene wil hebben)
zelfde geldt uiteraard voor de remote beneden

ontkoppelen van lampen:
- de remote (waar je dus bepaalde lampen niet mee wil kunnen bedienen) dicht bij de te ontkoppelen lamp houden en ca 10s (in ieder geval veel langer dan met koppelen!!) de 0 ingedrukt houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 575739

goeden avond allemaal ben hier nieuw, ik heb net een set hue binnen en wil deze via ifttt gaan besturen

kan iemand zeggen hoe dit werkt? alles is geactiveert maar er gebeurt niets , behalve met de app die wel werkt?

alvast dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OinkOink
tozzke schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 18:51:
is alleen mogelijk als je op die remote boven ook alleen de lampen koppelt die boven zitten (die je in een scene wil hebben)
zelfde geldt uiteraard voor de remote beneden

ontkoppelen van lampen:
- de remote (waar je dus bepaalde lampen niet mee wil kunnen bedienen) dicht bij de te ontkoppelen lamp houden en ca 10s (in ieder geval veel langer dan met koppelen!!) de 0 ingedrukt houden
Oke ga er even mee aan de gang bedankt voor de info in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
Bert003 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:05:
[...]
En daarbij kan ik vermelden dat de preset van de LivingWhites remote ook de ingestelde kleur van de Hue lampen onthoudt op het moment dat je de preset knop instelt.
Als je al een kleur hebt ingesteld dan werkt de dimmercirkel ook, deze past dan de intensiteit aan van alles tegelijk of als je eerst een lamp selecteert alleen van die lamp.

Ik gebruik 1 zo'n remote met 3 presets: 1x alles wit gedimd, 1x LW spotjes gedimd en Hue spots op paars gedimd, en 1x alles op 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap

blaatschaaap

schaap

Bert003 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 17:50:
Wat bedoel je eigenlijk precies met "doorbranden"?
Zolang je een Hue lamp maar niet in een lampfitting met dimmer of ander elektronisch voorschakel apparaat stopt kan de oorzaak van het stuk gaan van een Hue lamp nauwelijks buiten de Hue lamp zelf gezocht worden lijkt me.
Naja, dat leek me de beste manier om het te beschrijven :P ik heb twee lampen aan het plafond hangen, ik druk de linker uit met de wandschakelaar, de rechter zegt "poef!" en gaat ook uit, en wil vervolgens niet meer aan. Dit gebeurde met mijn vorige lamp ook. Kzal thuis is kijken wat er op het doosje staat. Maar het lijkt mij dat als het een 110v is, hij gelijk kapot zou gaan?

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20084

Weet iemand nog een locatie waar de LivingColors Gen.2 remote (2e generatie) te krijgen is? Dat is de ronde met touch bediening, ipv de nieuw 3e generatie met echte micro-switch knoppen.
Ik weet dat hij niet meer wordt geleverd door Philips, maar er zullen hier en daar nog wel wat liggen (hoop ik).
Eventueel in combinatie met een Bloom o.i.d.

Reden:
De Gen.3 remote heeft maar 2 presets, waarbij de Gen.2 je de mogelijkheid had om 3 presets op te slaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 20084 op 29-01-2014 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
  • Laatst online: 14-07 14:43
Beste EiSI,

Los zijn te koop via http://www.philips.nl/c/m...gcolors-6916431ph/prd/nl/
Ik heb er toevallig net 2 verkocht via Marktplaats. Kreeg ze bij twee living colors lampen, maar had nog twee afstandsbedieningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
ik heb er eentje (nieuw) op Marktplaats staan toevallig... zal niet de link hier posten ivm de regels.

net verkocht..

Hier heb je voor ietsje meer nog een leuke Bloom er bij: :)
http://www.meerdanlicht.n...loom-zwart-6950230ph.html

[ Voor 46% gewijzigd door Pusherman_ op 29-01-2014 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20084

vdpoorten schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:48:
Beste EiSI,

Los zijn te koop via http://www.philips.nl/c/m...gcolors-6916431ph/prd/nl/
Ik heb er toevallig net 2 verkocht via Marktplaats. Kreeg ze bij twee living colors lampen, maar had nog twee afstandsbedieningen.
Nee niet te koop via Philips.
De "Koop"-button verwijst naar welke winkels ze kunnen verkopen (als deze ze al op voorraad hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
blaatschaaap schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:29:
[...]

Naja, dat leek me de beste manier om het te beschrijven :P ik heb twee lampen aan het plafond hangen, ik druk de linker uit met de wandschakelaar, de rechter zegt "poef!" en gaat ook uit, en wil vervolgens niet meer aan. Dit gebeurde met mijn vorige lamp ook. Kzal thuis is kijken wat er op het doosje staat. Maar het lijkt mij dat als het een 110v is, hij gelijk kapot zou gaan?
Het maakt denk ik een groot verschil of de elektronica defect raakt waardoor de lamp niet meer aangaat of dat een lamp door oververhitting aan de binnenkant zwartgeblakerd is. In het eerste geval is het simpel omruilen van de lamp, in het laatste geval is er misschien een reëel gevaar geweest voor brand, wat nooit voor zou mogen komen. Ik dacht eigenlijk dat het hier bij 2 gebruikers al voorgekomen was, maar als jou lamp niet zwart was aan de binnenkant is het wellicht minder ernstig.

Ik denk inderdaad dat een 110V lamp direct kapot is ja als je hem aansluit dus dat zal het niet geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, 110V-lampen werden in het begin door sommige mensen geimporteerd en effectief gebruikt.
George Yianni, developer bij Philips, heeft toen op het everyhue-forum daarop gezegd dat je dat beter niet doet, omdat ze wel zullen werken maar na een tijdje zouden kapot gaat omdat de voeding er niet op voorzien is.

[edit]
http://www.everyhue.com/v...n/comment/767#Comment_767

[ Voor 13% gewijzigd door Fire69 op 29-01-2014 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
Lees ik het nou goed of kan je de Hue's niet aanzetten met de app als je de schakelaar hebt gebruikt om de lamp uit te zetten en vice versa?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
Als je de lamp met een schakelaar uitzet dan is hij stroomloos en krijg je hem met de app niet meer aan nee.
Dat zie je bij wel meer apparaten trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fabstar81 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 21:55:
Lees ik het nou goed of kan je de Hue's niet aanzetten met de app als je de schakelaar hebt gebruikt om de lamp uit te zetten en vice versa?
Als je de stroomstekker uit je pc trekt, kan je hem dan nog via de powerknop aanzetten? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de woonkamer bestaat mijn basisverlichting uit 8 x Hue led lampen met Gu10 fitting.
Ik ben redelijk tevreden over deze lampen.
Alleen krijg ik geen mooi wit licht.
Het natuurlijke licht van een gloeilamp is niet na te bootsen.

Is er een mogelijkheid om dit wel voor elkaar te krijgen?

Peter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
Ik ken de GU10 lampen niet, maar met de E27 lukt dat juist heel goed. Dat lukt een stuk beter dan om diepe kleuren te maken bijvoorbeeld. Het hele ontwerp van het Hue systeem is gebaseerd op wit licht met een groot kleurtemperatuurbereik van 2000-6000K. Daarnaast kun je ook nog kleurtjes maken, maar diepe kleuren doet een Living Colors weer beter vind ik.
Maar dit is slechts mijn mening, ik mis mijn gloeilampen niet in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchgrover
  • Laatst online: 14-07 17:06
Anoniem: 20084 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:05:
Weet iemand nog een locatie waar de LivingColors Gen.2 remote (2e generatie) te krijgen is? Dat is de ronde met touch bediening, ipv de nieuw 3e generatie met echte micro-switch knoppen.
Ik weet dat hij niet meer wordt geleverd door Philips, maar er zullen hier en daar nog wel wat liggen (hoop ik).
Eventueel in combinatie met een Bloom o.i.d.

Reden:
De Gen.3 remote heeft maar 2 presets, waarbij de Gen.2 je de mogelijkheid had om 3 presets op te slaan.
Op marktplaats is iemand actief die de gen 2 remotes te koop aanbied. Zo te zien heeft hij een partijtje opgekocht.
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Dutchgrover schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 00:55:
[...]

Op marktplaats is iemand actief die de gen 2 remotes te koop aanbied. Zo te zien heeft hij een partijtje opgekocht.
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr
Waarschijnlijk heeft die persoon ook een setje Blooms ofzo gekocht bij meerdanlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
Fire69 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 22:39:
[...]

Als je de stroomstekker uit je pc trekt, kan je hem dan nog via de powerknop aanzetten? 8)7
ha
ha
ha

ik doel natuurlijk op de praktische kant dat als ik lekker alles via appjes aan ga zitten doen en programmeer via mijn vera lite, dat mijn vrouw het ding niet meer aan kan doen als zij toevallig de avond ervoor de schakelaar heeft gebruikt. of andersom. 8)7

fibaro schakelaars updaten de status naar de vera, dat doen de Hue's op geen enkele manier volgens mij.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Alle apps vragen aan de bridge de status en baseren daar hun ding op. Dus als jij op de ene app een lamp aan zet, dan weet de andere app dat ook. Zolang je via software blijft werken is alles in sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap

blaatschaaap

schaap

Bert003 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:31:
[...]

Het maakt denk ik een groot verschil of de elektronica defect raakt waardoor de lamp niet meer aangaat of dat een lamp door oververhitting aan de binnenkant zwartgeblakerd is. In het eerste geval is het simpel omruilen van de lamp, in het laatste geval is er misschien een reëel gevaar geweest voor brand, wat nooit voor zou mogen komen. Ik dacht eigenlijk dat het hier bij 2 gebruikers al voorgekomen was, maar als jou lamp niet zwart was aan de binnenkant is het wellicht minder ernstig.

Ik denk inderdaad dat een 110V lamp direct kapot is ja als je hem aansluit dus dat zal het niet geweest zijn.
Ah op die fiets. Ik heb het doosje gecheckt, het is geen 110V lamp. Er hing een branderige lucht in de glazen bol waar de hue lamp inzat. Lamp ziet er verder prima uit, niks geen zwarte plekjes of wat. Van het weekend maar is terug naar de winkel ermee dan :)

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
UltraSub schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:24:
Alle apps vragen aan de bridge de status en baseren daar hun ding op. Dus als jij op de ene app een lamp aan zet, dan weet de andere app dat ook. Zolang je via software blijft werken is alles in sync.
exactly...

schakelaar aan/uit en je sync is fuck*d.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Klopt, daarom zijn Hue schakelaars misschien wel dé meest gevraagde feature. En ik kan werkelijk niet bedenken waarom Philips daar zo lang mee wacht. Kijk, E14 fitting kan ik nog begrijpen, klein, wordt warm, enz. Maar een simpele schakelaar? Kom op zeg.
Pagina: 1 ... 22 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.