[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.151 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchgrover schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:30:
[...]

Yep, dat projectje was de trigger om een paar van die remotes op de kop te tikken.....

Het is trouwens relatief eenvoudig om de remotes uit elkaar te halen.

Het bovenplaatje van de remote heeft aan de zijkant rondom 6 inkepingen. Hiering vallen 6 'palletjes' van de behuizing. Met een mesje of iets dergelijks kun je van bovenaf in de ruimte tussen bovenplaat en de behuizing steken en voorzichtig een voor een de vingertjes los wrikken.....
Leuk! Ik ben benieuwd naar het resultaat! Wees voorbereid dat je moet durven te knippen en slijpen. Zo heb ik het rubber matje met knopjes flink moeten bijknippen om het passend te krijgen. Secuur klusje maar wel goed te doen.

Succes! Ga je nog een resultaat plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 16:07
@mooya

Bedankt voor de extra info. Ik heb ze een jaar geleden zien liggen bij de Praxis. Weet niet of zo nog voorkocht worden en anders even wachten tot ze weer voorradig zijn bij beaumotica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooya
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 23:34
nav de tip van Dutchgrover heb ik toch nog een setje besteld via LampOnline.
Wel iets duurder dan bij Bol.com (ivm verzendkosten onder de 35 Euro), maar ik heb ook het idee dat de pluggen binnenkort niet meer geleverd worden.
Misschien komt er wel een betere opvolger, maar die kosten vast geen 15 Euro per plug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-10 20:20
Mooya schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:53:
nav de tip van Dutchgrover heb ik toch nog een setje besteld via LampOnline.
Wel iets duurder dan bij Bol.com (ivm verzendkosten onder de 35 Euro), maar ik heb ook het idee dat de pluggen binnenkort niet meer geleverd worden.
Misschien komt er wel een betere opvolger, maar die kosten vast geen 15 Euro per plug.
volgens de website is dat de prijs per plug... dat is wel erg duur dan, €35 voor 1 plug :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooya
haha crap, ik zie het :X
Iets te enthousiast besteld. Dacht dat het weer zo'n starter set was.

Toch maar even de bestelling cancellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10 15:26

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Pusherman_ schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:00:
[...]

volgens de website is dat de prijs per plug... dat is wel erg duur dan, €35 voor 1 plug :S
Waar zie je deze dan op de site van Bol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooya
Hier: http://www.bol.com/nl/p/p...gwhites/9200000013603653/

Ze zijn nu dus niet meer leverbaar.
De levering werd ook door een 3e partij gedaan vd week.
Ik heb nu ChangesMeter ingesteld op die URL (en die van Beaumotica ) zodat ik een alert krijg zodra de pagina aangepast is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Mooya schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:05:
Hier: http://www.bol.com/nl/p/p...gwhites/9200000013603653/

Ze zijn nu dus niet meer leverbaar.
De levering werd ook door een 3e partij gedaan vd week.
Ik heb nu ChangesMeter ingesteld op die URL (en die van Beaumotica ) zodat ik een alert krijg zodra de pagina aangepast is
dan stel ik bij deze een changemeter in op jou, zodat jij hier direct post wanneer ze leverbaar zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernst033
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10 03:20
Ik heb een webwinkel gevonden voor 18 euro per plug. Zal de link vanavond hier posten nadat ik zelf heb besteld.

Edit: Verkopers:

http://www.ebay.de/itm/fu...3%B6r&hash=item58a8f11fee

http://www.lampada.nl/ind...&product%5BitemID%5D=400&

Iets meer betaald maar geen zin om het risico te lopen dat ze straks nergens meer te krijgen zijn of enkel tegen woekerprijzen.

[ Voor 83% gewijzigd door Ernst033 op 15-01-2014 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
Beste forumleden,

Zojuist bij de Praxis de laatste Living Colors plug kunnen kopen. Was het demo model .
Ik heb de plug reeds gekoppeld aan de living colors remote. Met de afstandsbediening kan ik nu alle lampen aan en uit zetten.

Helaas is het nog niet gelukt deze te vinden in de app. Ik heb na het koppelen van de plug de remote gekoppeld aan de controler door eerst de ronde knop in te drukken en daarna de aan knop van de afstandsbediening vast te houden totdat de controller knippert en ik een geluid hoorde. Helaas zijn de lampen niet te vinden in de app.

Wel 3 hue lampen. Alleen heb ik deze niet meegekocht. Achter deze lampen staat een driehoekje.

Hebben jullie nog ideeen wat ik verkeerd doe?

Update:

Het is gelukt via de aanwijzingen van beaumotica. Helaas is een van de twee living colors lamp niet te bedienen hier staat een driehoekje achter. Verder staat de plug er twee keer in. Een is wel te bedienen.

Nog tips om de twee living colors lamp ook werkend te krijgen?

Update:
Blijkt dat ik de melding krijg dat een van de lampen wellicht niet werkt, maar hij reageert wel.
Waarschijnlijk een bug.

Ben super blij dat alles goed werkt. Nu toch maar een derde living colors aanschaffen :)

[ Voor 35% gewijzigd door vdpoorten op 15-01-2014 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooya
ok mooi zo :)
Wel balen dat die plug er 2x in staat.
Waarschijnlijk werkt alleen de laatste versie? En zie je het uitroepteken bij de andere?
Ik had eergister al een ticket aangemaakt bij Philips dat ik twee oude lampen/pluggen wil wissen uit de app.
Dit is tot nu toe alleen mogelijk dmv een bridge reset (waarmee je ook al je scenes krijt bent).
Ik heb nog even gevraagd aan die medewerker of het in de toekomst wel mogelijk is om een lamp gewoon te kunnen wissen via de software. Op dat antwoord wacht ik nog.

Hoe veel koste die plug bij de Praxis? misschien dat ik daar morgen ook even langs rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Zeg.. Als ik nou zo'n LW plug koop, en mijn koffiezetmachine er in steek. Kan ik die dan aan en uitzetten via de Hue bridge? Want als dat kan dan heb ik 's morgens mijn koffie al klaar als ik beneden kom. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooya
die plug kan maximaal 300w aan. dus denk niet dat dat werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:33
Dan met de plug een relais schakelen die wel genoeg kan hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Jammer, 300W is inderdaad te weinig. Relais schakelen heb ik niet zo'n zin in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernst033
Ik heb gister een adapter uitgetest met een elektrisch kacheltje van 2000w. Niet heel verstandig, maar het werkte wel ;)
Niek_ schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 20:53:
Dan met de plug een relais schakelen die wel genoeg kan hebben :)
Zou je kort kunnen uitleggen of linken naar een pagina hoe ik dit zou kunnen maken?

[ Voor 52% gewijzigd door Ernst033 op 15-01-2014 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
@mooya verkoper zei betaal maar symbolisch bedrag. Ik dacht hij zegt 10 euro, maar mocht hem voor 2,50 meememen. Zo goed als gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooya
@vdpoorten,
nice! lekker prijsje

En nu bij de iBood, Philips Dimtone GU10 lampen!
Dit zijn epic spotjes. Deze dimmen ook perfect met de LivingWhites plug zonder knipperen.
(halverwege het dimmen doen zie je geen verschil, maar ze knipperen niet)

Ik heb er nog een aantal bij gehaald! :)

Ik heb er destijds ongeveer 30 Euro per stuk voor betaald, en ze zijn nu 10 Euro per stuk.
Alleen de hoek is iets anders. Ik had 40D ipv de aangeboden 25D. Dus de 25D(graden) geven iets meer gericht licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mooya + @Dutchgrover
Heb heb zowel de Android app (phone) als iOS app (iPad). Ik weet niet meer 100% of ik het met beide heb geprobeerd...
Dan zal ik het eens opnieuw proberen.
Wat ik namelijk probeerde te doen was de standaard "Relax" scene te editen en hierin de plug toe te voegen. Ik zie de plug (die in dim-mode staat) wel in het lijstje, maar ik kan/mag hem niet toevoegen.

Zal in het weekend er weer eens voor gaan zitten, en dan meteen ook mijn nieuwe Bloom + afstandsbediening toevoegen. Voor het laatste zal ik de FAQ aanhouden die bij Beaumotica staat (en ook hier een paar posts terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Ernst033 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 21:07:
Ik heb gister een adapter uitgetest met een elektrisch kacheltje van 2000w. Niet heel verstandig, maar het werkte wel ;)

[...]

Zou je kort kunnen uitleggen of linken naar een pagina hoe ik dit zou kunnen maken?
Goeie vraag.
Je hebt verschillende soorten relais. Verschil zit hem (voor zover ik weet, vul vooral aan) in de aansturingsspanning en het schakelvermogen.
In principe zou je met een relais dat met 12V geschakeld wordt een apparaat dat 10.000W vraagt kunnen schakelen. Deze constructie wordt op veel plekken toegepast.
Zo heb je ook relais die met 230V geschakeld kunnen worden en prima een paar duizend watt kunnen schakelen. Er zijn hier vast Conrad-fanaten :) die er enkele kunnen aanwijzen.

Kortom, stel dat je een elektrisch kacheltje wilt schakelen, dan plaats je het relais 'in' de stroomkabel van het kacheltje. De aansturing van het relais laat je door de plug plaatsvinden. Plug aan = relais dicht = stroom richting kachel. Plug uit = relais open = geen stroom richting kachel.
Je hebt hiervoor een NO relais voor nodig (normally open) deze staat open als hij niet aangestuurd wordt en sluit zodra er spanning op komt.

Hoop dat ik het zo een beetje houtje-touwtje uitgelegd heb. Er zijn hier vast personen die er meer van weten/het beter kunnen uitleggen en je verder op weg kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor diegene die in de buurt wonen van Utrecht:
Ik zag bij Saturn losse Philips pluggen liggen (niet zichtbaar op website). Helaas niet gekeken naar de prijs (ik was daar voor iets anders). Dus grijp je kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
Philips Hue starterset en losse lampen zijn vanaf nu ook te koop bij bol.com

http://www.bol.com/nl/p/p...-bridge/9200000023269501/

http://www.bol.com/nl/p/p...le-pack/9200000023269417/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder "Wonen -> Telefonie -> Telefonie accessoires?!?! :? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchgrover
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 14:20
Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 08:25:
@Mooya + @Dutchgrover
.....Wat ik namelijk probeerde te doen was de standaard "Relax" scene te editen en hierin de plug toe te voegen. Ik zie de plug (die in dim-mode staat) wel in het lijstje, maar ik kan/mag hem niet toevoegen.....
Je kunt de standaard 'relax' , 'lezen', 'concentreren' en 'energie' scenes alleen met echte hue lampen gebruiken omdat de scenes een bepaalde kleurbeleving voorstellen.

Een manier om een scene te maken met LW plugs is op het tabblad 'lichtbediening' alle lampen en plugs in de gewenste stand te zetten en dan op bewaar te drukken, dan worden alle instellingen in een scene opgeslagen.
Later kun je de scene nog aanpassen, aan-uit tijden toevoegen, aangeven voor welke lampen/pluggen de scene niet geld etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchgrover schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 12:50:
[...]

Je kunt de standaard 'relax' , 'lezen', 'concentreren' en 'energie' scenes alleen met echte hue lampen gebruiken omdat de scenes een bepaalde kleurbeleving voorstellen.

Een manier om een scene te maken met LW plugs is op het tabblad 'lichtbediening' alle lampen en plugs in de gewenste stand te zetten en dan op bewaar te drukken, dan worden alle instellingen in een scene opgeslagen.
Later kun je de scene nog aanpassen, aan-uit tijden toevoegen, aangeven voor welke lampen/pluggen de scene niet geld etc.
Aha... got it.
Dit is duidelijke taal. Thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
iConnect Hue. Drop een lamp met een bepaalde kleurinstelling op een lamp die je dat ook wil geven, klaar. Fijne app, heeft mijn stock app inmiddels vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:01
UltraSub schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 20:42:
Zeg.. Als ik nou zo'n LW plug koop, en mijn koffiezetmachine er in steek. Kan ik die dan aan en uitzetten via de Hue bridge? Want als dat kan dan heb ik 's morgens mijn koffie al klaar als ik beneden kom. :P
Jouw post heeft me wel aan het denken gezet. Officieel zijn de LW plugs natuurlijk bedoeld om verlichting mee te schakelen en dimmen maar misschien kunnen ze ook wel ingezet worden bij een stukje home-automation i.c.m. Hue zoals jij al aanhaalt :) Eens bedenken wat voor apparaten je er nog meer mee zou kunnen schakelen en wat nuttig zou zijn dan uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooya
Is wel jammer dat de plug maar 300W aankan.
De pomp van de vijver + de pomp voor de tuinbesproeing is ook ideaal..
Maar die verbruiken meer dan de 300W, en op zo'n relais zit ik ook niet te wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Dan halen jullie toch andere (zwaardere) Zigbee schakelaars en programmeren jullie die zodat je ze met je app kan bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Maar Hue praat toch niet met zomaar iedere Zigbee dingens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
UltraSub schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:19:
Maar Hue praat toch niet met zomaar iedere Zigbee dingens?
oh ik dacht dat dat wel te programmeren was... excuus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Hue maakt gebruik van Zigbee Light Link er dus geen reden om aan te nemen dat andere lampen of schakelaars die gebruik maken van Zigbee Light Link hier niet aangestuurd kunnen worden met de bridge. Zigbee is een behoorlijke standaard die al door veel producenten wordt ondersteund en ook al eerder werd ingezet dan de de introductiedatum van de Hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:19
zigbee light link. Vooral lampen en dat soort spul wordt gemaakt hiervoor. Niet de gewone zigbee schakelaars voor stekkers en dergelijke. Die gebruiken een ander systeem.

http://www.zigbee.org/Pro...dard/ZigBeeLightLink.aspx

betekend niet dat het niet KAN, maar iets kant-en-klaars bestaat volgens mij niet. Zeker niet vanuit de HUE app. Maar zou die 300W niet gewoon als veiligheid voor philips zelf zijn? of zou die echt in brand vliegen na X uren bij 500 watt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:12:
iConnect Hue. Drop een lamp met een bepaalde kleurinstelling op een lamp die je dat ook wil geven, klaar. Fijne app, heeft mijn stock app inmiddels vervangen.
Die lijken inderdaad goed/beter te hebben nagedacht over reallife gebruik. Helaas geen Android versie..

Wat is bij jullie de favoriete app onder Android?
Uberhaubt is het wellicht wel handig om jullie favorieten te vermelden alsmede de waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
[b]waah schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:36:
Maar zou die 300W niet gewoon als veiligheid voor philips zelf zijn? of zou die echt in brand vliegen na X uren bij 500 watt?
Ik heb zo'n schakelaar gebruikt voor een staande halogeenlamp. Hierin zat een oudere halogeenlamp van 300 watt. Als ik hem aan schakelde deed hij het de ene keer wel en de andere keer niet. Ook al had ik de lamp gedimd. Als hij het niet deed, ging het blauwe lampje op de schakelaar heel snel knipperen. Deze moest ik dan resetten door hem even er uit te halen en weer terug er in doen.
Daarna heb ik er een nieuwe lamp van 240 watt in gedaan en sindsdien werkt hij prima. Dus hij zal niet in de fik vliegen denk ik, maar zichzelf gewoon uitschakelen.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
Mijn favoriete Android app is Hue Pro :)
De ontwikkelaar hiervan is druk bezig steeds nieuwe dingen toe te voegen ( zoals Lavalamp en Music ) en geeft een zeer goede support als er eens iets niet goed lijkt te gaan.
Je kunt je ook aanmelden op de Hue Pro Development Community ( https://plus.google.com/communities/117365177082293877496 ) en ideeen spuwen voor verdere toevoegingen op de app.
Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:23:
[...]

Die lijken inderdaad goed/beter te hebben nagedacht over reallife gebruik. Helaas geen Android versie..

Wat is bij jullie de favoriete app onder Android?
Uberhaubt is het wellicht wel handig om jullie favorieten te vermelden alsmede de waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
Zoals de meeste forumleden al aangaven "het is verslavend en slecht voor de portomonee"

Zojuist nog twee extra living color bloom (gen 2) lampen gekocht bij meerdanlicht.nl. Ze zijn online normaal 65,- en in de winkel 79,00. Bij Meerdanlicht zijn ze nu 49,95 als je met ideal betaald en minimaal 50,- besteed gratis verzendkosten. Ze houden nu een opruiming.

Verder ook de ambify app gekocht. Straks zal dat effect natuurlijk mooier zijn met 4 living colors in de woonkamer. Alleen jammer dat Ambify nog niet met Spotify werkt. Ik download tegenwoordig niet zo veel meer sinds ik Spotify gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-08 23:24
Het nadeel van Hue Pro vind ik toch wel dat zij een andere filosofie hebben over het aan en uitzetten van lampen dan Philips. Bij de Philips app is het zo dat als je een lamp niet in de selectie opneemt dan doet ie niets. Was ie aan dan blijft ie aan en andersom.

Bij Hue Pro moet je voor aan of uit kiezen, dat maakt het wel meer werk om in te stellen als wat meer lampen te schakelen hebt zoals ik.

De keuken is voorzien van LivingWhites pluggen en die gaan 1 x aan en 1 keer uit per dag. Als ik met Hue Pro zit te spelen gaat toch steeds de keuken uit als ik niet goed uitkijk.

Daarnaast, niet belangrijk verder, vind ik persoonlijk de interface er grafisch niet mooi uitzien.

Uiteindelijk merk ik dat ik toch de Philips app het meeste gebruik, ondanks de beperkingen.
Vreend dat je in de Hue app geen groepen kunt maken met meer dan 6 lampen. Het is dan lastig om ze allemaal precies op dezelfde kleur te krijgen.

Nou ja er zal nog wel e.e.a. verbeterd worden hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
Mooya schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:04:
Is wel jammer dat de plug maar 300W aankan.
De pomp van de vijver + de pomp voor de tuinbesproeing is ook ideaal..
Maar die verbruiken meer dan de 300W, en op zo'n relais zit ik ook niet te wachten
Volgens mij wordt er niet met een relais geschakeld in de LW pluggen maar met een elektronische schakelaar. Dan zal die elektronische component de beperkende factor zijn en maximaal 300W kunnen schakelen. Belast je hem te zwaar dan gaat ie kapot en als Philips een veiligheid heeft ingebouwd zal hij wellicht netjes afschakelen. Ook weet je niet of hij de zuivere sinus doorlaat als je hem inschakelt en dat vindt niet elk apparaat fijn geloof ik.

Als je bij Conrad een relais koopt met 220V spoelingang dan is het niet meer dan wat draadjes verbinden in een doosje. En misschien is een oude klik aan klik uit stekkekrdoos wel om te bouwen zodat hij schakelt zodra hij onder spanning komt te staan. Dan heb je wel een extra tussenstekker in de LW plug zitten, maar kleiner kan het toch ook haast niet. En relais gestuurd tot 3500 Watt.

Had Philips maar voor z-wave gekozen, dan was er een karrevracht aan mogelijkheden meer geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adekka
  • Laatst online: 28-06 17:01
Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:24:
[...]

Leuk! Ik ben benieuwd naar het resultaat! Wees voorbereid dat je moet durven te knippen en slijpen. Zo heb ik het rubber matje met knopjes flink moeten bijknippen om het passend te krijgen. Secuur klusje maar wel goed te doen.

Succes! Ga je nog een resultaat plaatsen?
Ziet er super uit!

Is het mogelijk om de preset knoppen voor de ene groep te gebruiken en het wiel voor een andere groep of 1 specifieke lamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je! Bevalt ook erg goed en wordt nu veel gebruikt in huis!

De twee scène knoppen kan je eenvoudig programmeren en vanuit de app overnemen. Voor zover ik weet kan je met één remote niet verschillende groepen los van elkaar aansturen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2014 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Even een vraagje, ben van plan om het Hue starterspakket aan te schaffen.
1 van de dingen die ik ermee wil doen is 2 van de lampen in de keuken plaatsen en deze bij thuiskomst automatisch in laten schakelen.
Nu vraag ik mij het volgende af, als het inschakelen werkt (met geofencing) en ik vervolgens binnen ben, zal ik een ander schema opstarten en daarmee de 2 lampen in de keuken uitschakelen. Hoe werkt het dan? Ik ben immers thuis, blijft de bridge dan constant proberen om de lampen in te schakelen omdat geofencing aangeeft dat ik in de buurt ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:21
Geofencing werkt alleen als je de 'geo-fence' -> geografisch hek binnenkomt dan wel verlaat. Dat is de trigger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scubamichel
  • Laatst online: 30-09 08:26
Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen: http://www.ed.nl/economie...en-bij-goal-psv-1.3815849 ?
Ik heb bij ifttt.com zitten kijken maar ik kom er niet uit, d.w.z. ik kan geen trigger (gescoord goal van een bepaalde Nederlandse club) vinden om de lampen aan te sturen. Kan het wel voor buitenlandse clubs vinden.

Edit 18/1:
Dank voor de reacties en tips. Ik ga eens kijken of ik het met een rss feed voor elkaar kan krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door scubamichel op 18-01-2014 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
scubamichel schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 09:44:
Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen: http://www.ed.nl/economie...en-bij-goal-psv-1.3815849 ?
Ik heb bij ifttt.com zitten kijken maar ik kom er niet uit, d.w.z. ik kan geen trigger (gescoord goal van een bepaalde Nederlandse club) vinden om de lampen aan te sturen. Kan het wel voor buitenlandse clubs vinden.
Misschien is het van PSV offline gehaald omdat die nauwelijks nog scoren? :)

Zelf zoek ik een manier om een kwartier voor zonsondergang de lichten aan te steken als het regent en bij zonsondergang als het droog is. Maar dat kan ook niet via iftt geloof ik. Het is toch wel een vrij beperkte site wat dat aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Is er ergens eigenlijk een soort van overzicht van de verschillende generaties en types Living Colors lampen met hun mogelijkheden en specificaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:21
scubamichel schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 09:44:
Aangezien ESPN geen ondersteuning heeft voor de eredivisie zul je aan de slag moeten gaan met 1 van de vele andere 'this' functionaliteiten bijv via een RSS feed.
Bert003 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:18:
[...]

Misschien is het van PSV offline gehaald omdat die nauwelijks nog scoren? :)

Zelf zoek ik een manier om een kwartier voor zonsondergang de lichten aan te steken als het regent en bij zonsondergang als het droog is. Maar dat kan ook niet via iftt geloof ik. Het is toch wel een vrij beperkte site wat dat aangaat.
Wat jij wil is geen If This Then That maar een If This And This Then That dat bied de website inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernst033
Die feeds worden meestal relatief laat geupdate en ik heb het idee dat IFTTT ook niet heel snel werkt. Zit je een wedstrijd te kijken en beginnen die lampen pas te knipperen als de tegenstander 5 minuten later gelijk heeft gemaakt. Lijkt mij prettiger als je het zo instelt dat een kwartier voor de wedstrijd de lampen knipperen zodat je het niet vergeet te kijken. En als je geen Eredivisie op de tv hebt heb je nog genoeg tijd om de radio aan te zetten of een "legale stream" op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 19:32

TRaSH

koffie ?

IFTTT schijnt toch per kwartier te werken,
dus het is maar hoe het uitkomt wanneer je een update/melding krijgt.
zelfde als met het recept licht aan bij zonsondergang.
stel dat zon ondergaat om 17:02 en er word om 17:00 gechecked dan blijft het licht uit.
pas een kwartier later zal het licht aan gaan.
dus om te gebruiken als preciese timer is het niks.
het klinkt leuk dat IFTTT maar het is te beperkt en ja gericht op de US

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
Ik had een klik-aan-klik-uit kastje wat elke dag bij zonsondergang de lampen aanzette. Daar kon je dan zelf nog een offset bij opgeven. Zou fijn zijn als de Philips app dit ook aan boord had.

Misschien dat het met de Tasker app wel kan, die heb ik ook in gebruik genomen. Maar die vergt enige gewenning en oefening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
TRaSH schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 09:38:
IFTTT schijnt toch per kwartier te werken,
dus het is maar hoe het uitkomt wanneer je een update/melding krijgt.
zelfde als met het recept licht aan bij zonsondergang.
stel dat zon ondergaat om 17:02 en er word om 17:00 gechecked dan blijft het licht uit.
pas een kwartier later zal het licht aan gaan.
dus om te gebruiken als preciese timer is het niks.
het klinkt leuk dat IFTTT maar het is te beperkt en ja gericht op de US
Ja, meeste triggers zijn per kwartier. Maar de zonsondergang niet hoor. Werkt hier gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 19:32

TRaSH

koffie ?

dan zal het bij mij net niet lekker gewerkt hebben,
zou willen dat je een sheduler bij kon zetten met welke dagen je die optie wilt hebben.
van mij hoeven de lichten niet aan om 1630-1700 als mijn vrouw pas rond 1800 binnen komt.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Laatst online: 01-10 16:17
De HUE kit is nu op veel plekken uitverkocht (Apple, Philipsstore). Zou er een nieuw model aankomen? Of loopt het gewoon zo goed dat ze de productie niet aankunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:56
Dank voor deze tip. Nu is het eindelijk mogelijk om (iets) minder te betalen voor Hue. Omdat het bij Bol onder het kopje 'wonen' valt, krijg je via Shopkorting 3% korting op de bestelling. Daarnaast is er meestal wel een kortingscode te vinden in het Bol-topic, op dit moment € 2,50 met de code
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Bovendien had ik nog wat cadeaubonnen van Bol liggen, dus nu toch maar een paar extra peertjes besteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Ik zie de set nog wel voorradig bij Bol.com en Beaumotica.nl.

Wat mij wel opvalt is dat Beaumotica.nl ook andere sets leverbaar lijkt te hebben zoals een Hue-Ledstrip startset en een Hue Bloom startset, zie: http://www.beaumotica.nl/catalogsearch/result/?q=hue :)
Deze uitvoeringen in een set met bridge kende ik nog niet :?
peligro2k schreef op zondag 19 januari 2014 @ 10:59:
De HUE kit is nu op veel plekken uitverkocht (Apple, Philipsstore). Zou er een nieuw model aankomen? Of loopt het gewoon zo goed dat ze de productie niet aankunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Thanks, daar had ik nog niet gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
Waarschijnlijk is dit een eigen combo set. Philips living colors en die dan combineren met een controler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo even voor de (regenachtige) zondagmiddag; zijn er hier op dit/ons forum al mensen bezig met de Almond+ ?
http://www.youtube.com/watch?v=wBi4vXZDIXQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 16:51
Nee, want hij wordt nog niet geleverd, ze hebben maanden achterstand met hun Kickstarter. Ik wacht er ook nog steeds op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke nieuwtjes vandaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Huh? Wat? Waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adekka
  • Laatst online: 28-06 17:01
Je houdt de spanning hoog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier op tweakers. Hue te koop op Bol.com, een Bloom startersset... Leuke ontwikkelingen.

Of waren jullie al op de hoogte? ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2014 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nee, maar je liet het een beetje uitschijnen alsof Philips iets leuks officieels had aangekondigd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm nee helaas! Dan had ik het in kapitalen gepost! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-10 16:19
De Amac heeft inmiddels ook weer voldoende voorraad van de 2 complete startersets. Zelf afgelopen vrijdag de gewone set gekocht en ik merk nu dat de lampen in "stand-by/uit" modus alle 3 een enorm hoge piep geven, dit is normaal neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xando in Nijmegen ook!

Die piep lijkt mij niet normaal nee. Nog nooit iets van geluid gehoord uit onze lampen. Ik ben inmiddels wel wat frequenties aan gehoor verloren... :/

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2014 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op zondag 19 januari 2014 @ 12:16:
Zo even voor de (regenachtige) zondagmiddag; zijn er hier op dit/ons forum al mensen bezig met de Almond+ ?
http://www.youtube.com/watch?v=wBi4vXZDIXQ
Securifi heeft net een update gepost met een demo-filmpje erin voor wie interesse heeft:

http://www.kickstarter.co...r-smart-home/posts/724390

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tikkie offtopic, maar nu bij de Aldi is er verlichtingarmatuur in de aanbieding welke uitstekend combineert met een Hue-spot fitting: E27 erin. De onderkant is ook 'touch' gevoelig voor aan/uitzetten.
Deze is geloof ik 11 euro.

Voorbeeld (negeer de prijs!! Deze is bij Aldi geloof ik 11 euro):
Afbeeldingslocatie: http://www.voordeelmuis.nl/img/gif/1198/1198370.gif

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2014 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
TRaSH schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 18:17:
dan zal het bij mij net niet lekker gewerkt hebben,
zou willen dat je een sheduler bij kon zetten met welke dagen je die optie wilt hebben.
van mij hoeven de lichten niet aan om 1630-1700 als mijn vrouw pas rond 1800 binnen komt.
Ja dat mis ik ook wel :(
IFTT is niet flexibel genoeg. Wil gewoon een php/mysql thuis. Klaar. Dat zoiets nog niet kant en klaar op git staat snap ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
Weet iemand of en hoe je kan instellen dat de lampen .. minuten voor zonsondergang aangaan, mits je thuis bent?

Ik weet dat je met geofencing kan instellen lampen aan als ik thuiskom na zonsondergang.

[ Voor 3% gewijzigd door vdpoorten op 20-01-2014 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:11:
Tikkie offtopic, maar nu bij de Aldi is er verlichtingarmatuur in de aanbieding welke uitstekend combineert met een Hue-spot fitting: E27 erin. De onderkant is ook 'touch' gevoelig voor aan/uitzetten.
Deze is geloof ik 11 euro.

Voorbeeld (negeer de prijs!! Deze is bij Aldi geloof ik 11 euro):
[afbeelding]
Ziet er mooi uit :)
Ik heb deze http://www.lampenlicht.nl...rce=criteo&utm_medium=cpc gekocht voor m'n Hue bij Lampenlicht voor € 25.00.
Erg mooie lamp en geeft een heel leuk effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
De Philips Living colors bloom gen 2 lampen (meerdanlicht.nl) zijn binnen. Aansluiten ging simpel. Eenmalig pairen met remote en deze werden daarna automatisch herkent door de bridge.

Alleen jammer dat je lampen opnieuw moeten toevoegen aan bestaande scenes.

Gelijk ambify uitgeprobeert. Kreeg gelijk kijkers bij de flat aan te overkant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
was er eigenlijk al een manier/hack om zoiets als dit:

http://home-living-nl-nl....ip_met_afstandsbediening/

aan een hue controller te verbinden?
Dat zou een mooie oplossing zijn voor de beperking van de hue ledstrip die maar 2 meter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
Heb dezelfde strip in mijn gang. Nu alleen aan en uit via Living White adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
vdpoorten schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:22:
Heb dezelfde strip in mijn gang. Nu alleen aan en uit via Living White adapter.
Ik heb ook zo'n strip in m'n keuken en zat ook aan de aan/uit mogelijkheden van living white te denken, maar het mooiste is natuurlijk als het ook in kleur mee kan met de rest van Hue. Ook aangezien de afstandbediening die er bij zit niet zo'n ver bereik heeft als de Hue spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Niet genoeg power in de adapter, al vaker besproken hier en op andere fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
UltraSub schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:33:
Niet genoeg power in de adapter, al vaker besproken hier en op andere fora.
Dat had ik ook gelezen inderdaad. Was echter benieuwd of iemand hier al iets op had bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooya
Niet genoeg power?

"Dit is maximaal 33 watt voor de hele 5 meter indien de kleur WIT is gekozen en op de maximale lichtsterkte is gekozen."

De LivingWhite kan toch gewoon schakelen tot max 300Watt?
Dus je kan bijna 45 meter aansluiten lijkt mij dan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Mooya schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 12:33:
Niet genoeg power?

"Dit is maximaal 33 watt voor de hele 5 meter indien de kleur WIT is gekozen en op de maximale lichtsterkte is gekozen."

De LivingWhite kan toch gewoon schakelen tot max 300Watt?
Dus je kan bijna 45 meter aansluiten lijkt mij dan toch?
Nee, hij bedoelt niet genoeg power in de adapter van de Hue Ledstrip (van 2 meter) om bv de Quintezz ledstrip (van 5 meter) aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Pusherman_ schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:20:
[...]

Nee, hij bedoelt niet genoeg power in de adapter van de Hue Ledstrip (van 2 meter) om bv de Quintezz ledstrip (van 5 meter) aan te sturen.
En de Hue-ledstrip is zover ik weet een RGBW-ledstrip; de bijgeleverde controller kan niet goed overweg met "gewone" RGB-ledstrips. Dan kloppen de kleuren niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:30
De HUE ledstrips zijn RGB.
Als je een RGB led amplifier plaatst achter de controller kun je gewone 5050 RGB strips aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
remmuz schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:53:
De HUE ledstrips zijn RGB.
Als je een RGB led amplifier plaatst achter de controller kun je gewone 5050 RGB strips aansluiten
kan je ipv de RGB led amplifier dan niet gewoon de voeding van de Quintezz strip zelf gebruiken? Dat je dus alleen de controller van de Hue led strip gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-08 17:08
Ik heb even deze topic doorspartelt en zie dat er al meerdere malen is aangehaald dat een conventionele schakelaar voor de hue lampen ontbreekt.

Nu heb ik onlangs mijn hue pakketje geïnstalleerd en heb ik drie plafond lampen hangen, elk met een hue lamp er in. Met de gewone standaard schakelaars zijn die aan en uit te schakelen. Echter stoort het mij dat als ik ze via de schakelaar uitzet ik ze niet meer kan aanzetten via gelijk welke app.

Nu zag ik hier wat home made schakelaars verschijnen van oa wizzmicen en JPLC. Nu vroeg ik mij af of deze schakelaars gewoon de lampen uitzetten als een conventionele schakelaar of of ze die lampen uitzetten als zijnde je op "Lampen uit" in een app duwt?

Mocht dat het laatste zijn, ideaal! Kan ik ergens een step by step tutorial krijgen van 1 van de 2 heren hoe ik alles verbind? Ik ben een leek op electronica en een schakelaar kan ik best wel wat bijschaven en zelf een vorm geven. Het is gewoon de printplaatjes aanpassen enzo dat me het moeilijkste lijkt.

Verder zag ik nog dit: http://www.youtube.com/watch?v=PmeMNUNTSu4. Zou deze schakelaar gewoon werken op mijn hue lampen? Aangezien ik las dat hue gebruik maakt van het zigbee protocol? Of ga ik dan nog een hoop extra toestellen in huis moeten halen om zo'n schakelaar te doen werken? :D

Groeten,
Luke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Philips heeft het HUE-starterspakket ook weer op voorraad.
Heb trouwens de klantenservice gemaild dat ik ook wel interesse had in die 25% korting.
Mailtje terug dat dit enkel voor nieuwe klanten was, maar dat ze me tegemoet wilden komen met 20% korting :*)
Starterspakket net besteld, ben benieuwd.

[ Voor 17% gewijzigd door Niek_ op 21-01-2014 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzmic
  • Laatst online: 29-09 15:09
@ Luke
JPLC en ik gebruiken beide een standard Living Colors remote van Philips. Ze onderbreken dus niet de spanning naar de hue lampen, maar gebruiken de bridge (of interne logica v/d lamp) om de lampen uit te zetten, net zoals de app.

Bij de oplossing van JPLC hoef je niets "door te verbinden". De standard Living Colors remote wordt eigenlijk netjes weggewerkt in een bestaande blinde plaat voor een wandcontact doos.

Mijn oplossing vergt soldeer werk. Ik verbind een aantal functies van de Living Colors remote door naar 4 schakelaartjes in een KAKU wandcontact schakelaartje. Dit kan naar vrije keuze uiteraard. Ik heb gekozen voor dimmen hoog/laag en alles uit / alles aan (geheugen knop Living Colors remote).
Het is niet meer dan bepalen welk schakelaartje van de remote je wilt verbinden naar de KAKU schakelaar...

Ik ga er binnenkort weer 1 maken en zal wat meer fotos maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Ik heb het starterspakket ook net besteld bij Philips. Bij het aanschaffen van een waterhardheid tester kreeg ik een bon van 25% korting. Scheelt toch weer 50 euro..

Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-09 21:37
Iemand enig idee waarom op de Philips site enkel de E27 Hue starter set en losse lampen te koop zijn en niet de GU10? Zou deze graag met de korting van 25% aanschaffen....

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
@wizzmic dat zou handig zijn die extra fotootjes. Het solderen enzo lukt me wel. Het is gewoon weten welk draadje ik waar moet solderen. De dimfunctie gepaard met de uit functie zoals van jou lijken mij het ideale. Ik denk dat ik maar een paar standard Living Colors remote's ga aanschaffen alsook zo'n KAKU wandcontact schakelaartje of 3.

Ik veronderstel dat dit de gebruikte schakelaar is: http://www.klikaanklikuit...wandschakelaar-awst-8802/
En dit de gebruikte remote: http://www.philips.nl/c/m...gcolors-6916431ph/prd/nl/

Bedankt voor de snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
@wizzmic: zou je als je bezig bent misschien een foto van de werking van de KAKU-schakelaar kunnen posten? Ben erg benieuwd of het met veertjes oid werkt om de schakelaars op de 0 stand te houden. Hopelijk kan ik een van m'n bestaande wandschakelaars dan zo ombouwen. WAF van de KAKU-schakelaar is helaas zo ongeveer 0..

Mooie oplossing trouwens. Was zeker wel even prutsen om niet te groot te solderen? Voor zover ik kan zien is het verschil tussen contactpunten 1-2mm.
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/856/dkna.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Niek_ op 21-01-2014 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Amarog schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 16:25:
[...]

Verder zag ik nog dit: http://www.youtube.com/watch?v=PmeMNUNTSu4. Zou deze schakelaar gewoon werken op mijn hue lampen? Aangezien ik las dat hue gebruik maakt van het zigbee protocol? Of ga ik dan nog een hoop extra toestellen in huis moeten halen om zo'n schakelaar te doen werken? :D
Je hebt hiervoor niet een hoop extra toestellen nodig. :)
Enkel een Zigbee Gateway en je bent er.
Enige nadeel is dat je je Hue bridge niet meer kan gebruiken dan, want die wordt dan vervangen door die gateway.
Hue-apps, je LW-remotes, ... zullen dan dus allemaal niet meer bruikbaar zijn. Maar je kan dan wel een hoop andere apparatuur aansturen :)
(Je zou ook zoals hierboven vermeld een Almond+ kunnen nemen als gateway, die doet ook Z-Wave => nog meer keuze aan apparatuur, en je krijgt er een supersnelle router bij :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
Je kunt ook de Vera Lite z-wave controller kopen voor +/- 140 Euro. Daar kun je een gratis Hue plugin voor downloaden zodat je al je lampen vanuit je z-wave omgeving kunt gebruiken. De Hue plugin stuurt de bridge aan. Het aantal beschikbare z-wave schakelaars en sensoren is behoorlijk groot en de mogelijkheden oneindig. Alle sensoren en controllers kunnen dan je hue verlichting bedienen, zonder dat er iets van de gewone hue-apps of Living Colors afstandsbedieningen niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dat was ik vergeten te melden, de Almond+ krijgt bij launch ook support voor Hue, dus dan heb je dezelfde mogelijkheden als de Vera Lite (voor wat betreft de Hue's, de rest weet ik niet :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
Hola! Die Almond+ gaat dus perfect samen werken met hue, alsook alle zigbee producten en nog zoveel meer. Dat ik daar niet eerder op gevallen ben.

"We are not taking pre-orders yet.

We will have very limited units available for pre-order at a special price before its retail launch."

Jammer!!

Blijkbaar zou je met die almond+ nog gebruik kunnen maken van de hue apps? Als ik het toch goed zie. Waardoor die schakelaars die hier staan de lamp uitzetten en je ze ofwel met de almond+ ofwel met de hue app weer zou kunnen aanzetten?

[ Voor 13% gewijzigd door Amarog op 22-01-2014 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dat is de bedoeling inderdaad :)
De Almond+ gaat gewoon de Hue-api gebruiken om met de bridge te praten.
Dus alles blijft zoals het is, maar je krijgt er de mogelijkheid bij om Zigbee/Z-Wave schakelaars te gebruiken en zo.

[ Voor 11% gewijzigd door Fire69 op 22-01-2014 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
Idd zoals ik vermoede, die vliegt dan maar op mijn wens lijstje! :) Je krijgt er duidelijk ook een deftige draadloze router voor terug. Mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
De kracht van een Vera is de ondersteuning van Vera zelf om alle sensoren etc.werkend te krijgen met hun controller. Daarnaast is er een grote community die gebruikers kan helpen met vragen en waar ook gebruikers plugins schrijven die je als app kunt installeren op een Vera. De Hue plugin is er zo een.

Ik hoop dat dat bij de Almond+ ook allemaal in orde is. Met Z-wave en Zigbee aan boord ben je er nog niet. Daar begint het pas. De software ontwikkeling is het belangrijkste.

[ Voor 6% gewijzigd door Bert003 op 22-01-2014 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-09 15:12
mensen de lidl folder al gezien? http://www.lidl-pageflip.com/nl.html?kid=pZxPj1 pagina 16/24 regio gouda

goedkope RGB lampen E27 fitting. any chance om deze ook te pairen met de bridge?
peligro2k schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 18:45:
Ik heb het starterspakket ook net besteld bij Philips. Bij het aanschaffen van een waterhardheid tester kreeg ik een bon van 25% korting. Scheelt toch weer 50 euro..

Ik ben benieuwd!
hoe krijg je dat voor elkaar? zit te kijken op de philips site maar hoe kan je die bon krijgen?
Bert003 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:01:
De kracht van een Vera is de ondersteuning van Vera zelf om alle sensoren etc.werkend te krijgen met hun controller. Daarnaast is er een grote community die gebruikers kan helpen met vragen en waar ook gebruikers plugins schrijven die je als app kunt installeren op een Vera. De Hue plugin is er zo een.

Ik hoop dat dat bij de Almond+ ook allemaal in orde is. Met Z-wave en Zigbee aan boord ben je er nog niet. Daar begint het pas. De software ontwikkeling is het belangrijkste.
inderdaad, als je al ziet dat de vera altijd achterloopt met bijvoorbeeld ondersteuning van fibaro modules (terwijl ondersteuning wel ontzettend goed is), kan je je afvragen hoe dat straks met de nieuwe almond+ gaat.

[ Voor 91% gewijzigd door fabstar81 op 22-01-2014 11:11 ]

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
@fabstar81:
Niek_ schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 18:04:
Philips heeft het HUE-starterspakket ook weer op voorraad.
Heb trouwens de klantenservice gemaild dat ik ook wel interesse had in die 25% korting.
Mailtje terug dat dit enkel voor nieuwe klanten was, maar dat ze me tegemoet wilden komen met 20% korting :*)
Starterspakket net besteld, ben benieuwd.
Korting van 25% krijg je alleen als je je als nieuwe klant registreert op in de online shop (en volgens de klantenservicemedewerker dan nog niets eens iedereen). Dus, stoute schoenen aan en een mailtje naar de klantenservice dat je ook graag korting wilt. Werkte in mijn geval :P Zie onderstaande reactie:
Geachte *knip*,

Hartelijk bedankt voor uw email.

Er is momenteel een actie op de Online Shop. Wanneer een nieuwe klant een account aanmaakt en hiermee een eerste bestelling plaatst, kan het zijn dat er een 25% kortingscode wordt verzonden als bedankje voor de bestelling. De kortingscode geeft dan 25% korting op de volgende bestelling.

Ik zie echter dat u reeds een account bij ons heeft en deze is aangemaakt ten tijde dat deze actie er nog niet was.
Tot mijn spijt is het niet mogelijk om in aanmerking te komen voor deze betreffende 25% kortingscode.

Omdat ik u niet in de kou wil laten staan, stuur ik u bij deze een 20% kortingscode toe, zodat u toch een bestelling met leuke korting bij ons kunt plaatsen op de Online Shop:
*knip*

Deze code is te gebruiken t/m 13 Februari 2013 op www.philipsstore.nl

Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd en wens u alvast een fijn weekend.

[ Voor 36% gewijzigd door Niek_ op 22-01-2014 11:20 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.