[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.145 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
Je hebt de lampen en plugs van je Living producten aan je remote gekoppelt en zet deze dan aan ( dus de lampen branden en de plugs laten aan het blauwe ledje zien dat ze ingeschakeld zijn ).
Daarna kun je simpelweg met de functie "Find new lights" in de Philips app de nieuwe lampen en plugs vinden en deze later gebruiken.
Waarschijnlijk is dit mogelijk sinds de nieuwe software/firmware die onlangs is uitgebracht. Eerder deed ik dit inderdaad via de linken aan de remote en dan de remote aan de bridge linken.
Deze extra stap is dus niet meer nodig :)
Fire69 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 20:28:
Smartlink is Zigbee, maar een subset die niet alles ondersteunt.

Als je de lamp aan de remote koppelt, kan je die dan gewoon zoeken via de 'Find new lights'-functie?
Normaal moet je je remote 'overzenden' naar de bridge door te touchlinken.
Of ben jij nu over de Friends-reeks bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-10 20:56

TWKterry

Master Mariner

lowo schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 16:26:
Gebruik met Hue geen probleem :)
Ik had deze Bloom ( = 2e generatie ) al voordat ik mijn Hue-set kocht.
De Bloom wordt prima herkend evenals mijn LivingWhites producten.
Bovendien zit hier de 2e generatie controller bij; deze is wat groter dan de 3e generatie controller maar heeft wel ( evenald de Whites controllers ) 3 voorinstellingen terwijl de 3e generatie controller er maar 2 heeft.
Dankjewel Iowo, ondertussen een paar besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Ik was wel even vergeten te vermelden dat de iets grotere controller het lastig maakt deze in te bouwen in een standaard wanddoos.
Zelf heb ik simpelweg een afdekplaatje ( bouwmarkt € 1.75 ) gekocht, op de wandcontactdoos geplaatst en de controller daar met een schroefje aan vast gemaakt.
Niet de mooiste oplossing maar het werkt perfect :)

https://www.dropbox.com/sh/pnlewdwbqe3jrbp/j5cqjCj31n
TWKterry schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 09:46:
[...]

Dankjewel Iowo, ondertussen een paar besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:36
lowo schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 23:50:
Je hebt de lampen en plugs van je Living producten aan je remote gekoppelt en zet deze dan aan ( dus de lampen branden en de plugs laten aan het blauwe ledje zien dat ze ingeschakeld zijn ).
Daarna kun je simpelweg met de functie "Find new lights" in de Philips app de nieuwe lampen en plugs vinden en deze later gebruiken.
Waarschijnlijk is dit mogelijk sinds de nieuwe software/firmware die onlangs is uitgebracht. Eerder deed ik dit inderdaad via de linken aan de remote en dan de remote aan de bridge linken.
Deze extra stap is dus niet meer nodig :)
[...]
Dus als ik het goed begrijp kan ik Aura's, Blooms e.d. kopen deze koppelen aan de AB, vervolgens in de bridge ze opnemen?

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 16:51
Inderdaad. Op voorwaarde dat je je AB aan de bridge gekoppeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Nee! Linken aan de bridge is helemaal niet ( meer ) nodig :)

Enige voorwaarde om de nieuwe lampen te kunnen vinden is dat ze aan staan ( dus branden )
Een lamp die wel in de fitting zit en onder spanning staat maar niet "aan" staat wordt dus niet gevonden.
Zet je met een willekeurige AB de lamp aan en gaat daarna met "Find new lights" zoeken dan wordt deze ineens wel gevonden. Hetzelfde geld voor de plugs van de LivingWhites serie.
Ik heb hier 3 remotes voor LivingWhites en LivingColors liggen en maar 1 daarvan is in het verleden aan de bridge gekoppeld. Pak ik een niet gekoppelde remote en doe daar bovenstaande handelingen mee dan worden de nieuwe lampen gewoon gevonden!
Fire69 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 00:03:
Inderdaad. Op voorwaarde dat je je AB aan de bridge gekoppeld hebt.

[ Voor 16% gewijzigd door lowo op 04-01-2014 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laatste tijd bijna dagelijks systeem updates. Komt dat omdat ik meerdere lampen in het systeem heb of omdat er echt telkens nieuwe updates zijn?

Er staat ook nergens een versie dus ik heb eigenlijk geen idee wat er allemaal gaande is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
lowo schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 10:59:

Enige voorwaarde om de nieuwe lampen te kunnen vinden is dat ze aan staan ( dus branden )
Een lamp die wel in de fitting zit en onder spanning staat maar niet "aan" staat wordt dus niet gevonden.
Zet je met een willekeurige AB de lamp aan en gaat daarna met "Find new lights" zoeken dan wordt deze ineens wel gevonden. Hetzelfde geld voor de plugs van de LivingWhites serie.
Ik heb hier 3 remotes voor LivingWhites en LivingColors liggen en maar 1 daarvan is in het verleden aan de bridge gekoppeld. Pak ik een niet gekoppelde remote en doe daar bovenstaande handelingen mee dan worden de nieuwe lampen gewoon gevonden!

[...]
En je hebt die 2 niet-gekoppelde remotes niet getouchlinkt aan de remote die wel aan de bridge gekoppeld is?
Want in je vorige post zeg je:
lowo schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 23:50:
[...]
Volgens mij moeten je lampen dan toch minstens aan een remote hangen die met de bridge gekoppeld is.
Verwijderd schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 14:22:
Ik heb de laatste tijd bijna dagelijks systeem updates. Komt dat omdat ik meerdere lampen in het systeem heb of omdat er echt telkens nieuwe updates zijn?

Er staat ook nergens een versie dus ik heb eigenlijk geen idee wat er allemaal gaande is....
Hier geen updates hoor, ik denk dat er iets misgaat bij jou.
Versies van bridge en lampen/plugs kan je checken in de officiële Hue-app.
Tabje omhoog schuiven zodat je je lampen ziet en dan linksboven op het tandwieltje tikken.

Bridge zou versie 01008227 moet zijn, Hue's zijn 66010820

[ Voor 40% gewijzigd door Fire69 op 04-01-2014 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ik heb trouwens die lightstrip doorgeknipt op 1.30m, en de laatste 0.70m weer verlengd met zo'n koppelstuk. Werkt niet top. Van tijd tot tijd heeft het laatste deel vage kleuren. Even op de connector drukken/rammelen en is weer goed. Was fucking moeilijk om die connector goed te krijgen.
Waarom ik verlengd heb? Om meer licht te krijgen. Moodlight, ok. Serieus licht? Nee. Not by far.
Ga er nog een bestellen om onder een zwevend dressoir te plakken. Zal wel mooi zijn.

Overigens, weet iemand hoe ik makkelijk exact dezelfde kleuren krijg als in de relax scène worden gebruikt in een andere scène? Vind het maar verrekte lastig om kleuren precies te krijgen zoals ik ze wil. Misschien eens een andere iOS app proberen.

Ook weird eigenlijk dat scenes niet over alle apparaten syncen. Zou toch zo naar de cloud en terug kunnen. :(
Philips heeft nog genoeg te doen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 21:45
Verwijderd schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 14:22:

Ik heb dat ook. Heb de indruk dat dit steeds terug blijft komen omdat één lamp (in mijn geval) niet is geupdate. Die zit nog steeds op 9663 terwijl de andere twee op firmware 10820 zitten. Ga de lamp bij een nieuwe melding even verplaatsen in de hoop dat hij dan wel van de laatste firmware wordt voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Fire69 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 20:50:
[...]

En je hebt die 2 niet-gekoppelde remotes niet getouchlinkt aan de remote die wel aan de bridge gekoppeld is?
Volgens mij moet dat wel, zodat iedereen (remotes en bridge) dezelfde sleutel gebruikt. Correct?

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dat lijkt mij ook ja. Niet gekoppelde remotes zitten volgens mij op hun 'eigen' netwerkje.

Ik kan begrijpen dat sinds de recente updates je lampen kan laten zoeken via de app ipv de remote te linken aan te bridge. Maar dat je ze gewoon moet aan zetten met eender welke remote en dat het dan ook zou lukken, dat vind ik moeilijker te geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Ik zou zeggen probeer het even :)

De remote wordt alleen even gebruikt om te koppelen aan de nieuwe lamp(en) en zodoende die aan te kunnen zetten.
Brand de lamp eenmaal dan simpelweg in de Philips-app de functie "Find new lights" aanklikken en de lamp zal gevonden worden.

Ikzelf kwam hier heel toevallig achter toen ik mijn Hue-lampen opnieuw wilde indelen en een van deze lampen verving door een 20 Watt LivingWhites spaarlamp ( lamp boven mijn eettafel vond ik niet mooi icm een hue-ledlamp ).
Deze 20 Watt LivingWhites spaarlamp was niet gelinkt aan de bridge en ook niet aan een remote ( was nieuwe lamp ).
Nadat ik deze aan een reserve remote ( ook nieuw ) had gekoppeld en ingeschakeld had wilde ik de Hue-lampen opnieuw zoeken met de eerder beschreven functie ( Find new lights ) want ik had er immers een verwijderd en weer in de verpakking gedaan en zag tot mijn verbazing dat ook een lamp model LWB001 werd gevonden; dit bleek de tafellamp te zijn die nog aan stond.
Daarna even alle lampen in huis laten branden, ook de kerstboom welke achter zo'n stekkerplug zat en deze werden netjes allemaal gevonden via de app en zonder opnieuw een remote aan de bridge te moeten linken zoals in het verleden telkens moest als je weer eens een nieuwe lamp wilde toevoegen aan het geheel.

Enig nadeel is dan dat je niet alle lampen met alle remotes kan bedienen; sommige lampen zijn immers niet gekoppeld aan alle remotes maar alleen aan de remote die je hebt gebruikt om de lamp brandend te krijgen.
Aangezien ik echter weliswaar 3 remotes heb liggen ( 2 x LivingWhites en 1 x LivingColors ) maar deze alleen nog gebruik als de accu van mijn telefoon leeg is vind ik dat zelf niet erg.
Fire69 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 23:21:
Dat lijkt mij ook ja. Niet gekoppelde remotes zitten volgens mij op hun 'eigen' netwerkje.

Ik kan begrijpen dat sinds de recente updates je lampen kan laten zoeken via de app ipv de remote te linken aan te bridge. Maar dat je ze gewoon moet aan zetten met eender welke remote en dat het dan ook zou lukken, dat vind ik moeilijker te geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchgrover
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 14:20
Voor de wandschakelaar hobbyisten....

Je kunt de livingcolor remotes als sparepart bestellen bij philips voor 20 euro:
http://philips.e-shoppers...0078656&CatalogueID=10376

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Dutchgrover schreef op zondag 05 januari 2014 @ 01:27:

Je kunt de livingcolor remotes als sparepart bestellen bij philips voor 20 euro:
Goede vondst! d:)b

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-08 23:24
yoki schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 22:46:
[...]

Ik heb dat ook. Heb de indruk dat dit steeds terug blijft komen omdat één lamp (in mijn geval) niet is geupdate. Die zit nog steeds op 9663 terwijl de andere twee op firmware 10820 zitten. Ga de lamp bij een nieuwe melding even verplaatsen in de hoop dat hij dan wel van de laatste firmware wordt voorzien.
Dat heb ik ook. 2 van de 8 Lampen hebben nog de oude software. Het viel me al op dat ik een aantal keren achter elkaar een melding kreeg dat er nieuwe software was. Ik dacht dat ik per lamp een bevestiging moest geven, wat ik al een beetje vreemd vond. Maar misschien was het inderdaad omdat het updaten van 2 lampen niet lukte. Het zijn toevallig wel de lampen die het verste weg staan maar wel binnen 5 meter. Waarvan er in in een staande lamp boven een andere zit, die wel geupdate is.

Er is zeker geen manier om te forceren dat ie het nog een keer probeert? Ik heb de spanning al van de bridge gehaald maar dat helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
lowo schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 10:59:

[...]
Ik wil de lampjes graag koppelen aan mn Vera. Dan ben je de bridge wel nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
Dank voor de tip! 2 stuks besteld. Niet op voorraad, dus ben benieuwd wanneer ze komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 19:29

SambalBij

We're all MAD here

Bert003 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 10:15:
[...]

Dat heb ik ook. 2 van de 8 Lampen hebben nog de oude software. Het viel me al op dat ik een aantal keren achter elkaar een melding kreeg dat er nieuwe software was. Ik dacht dat ik per lamp een bevestiging moest geven, wat ik al een beetje vreemd vond. Maar misschien was het inderdaad omdat het updaten van 2 lampen niet lukte. Het zijn toevallig wel de lampen die het verste weg staan maar wel binnen 5 meter. Waarvan er in in een staande lamp boven een andere zit, die wel geupdate is.

Er is zeker geen manier om te forceren dat ie het nog een keer probeert? Ik heb de spanning al van de bridge gehaald maar dat helpt niet.
Ik vraag me hetzelfde af... Heb gisteren de hue startset gekocht, en er ook mijn reeds aanwezige LivingColors lampen en remotes aan gekoppeld.
Werkt prima, maar het updaten wil niet erg.
Bridge stond uit de doos op 1006xxx nog wat, en de lampen op 66009663.
Enige melding die ik kreeg was dat er een software update gedownload werd, maar meer ook niet.
Daarna de hele boel een keer gereset (deed wat verkeerd met een remote en een LC lamp waarna die uit het systeem waren) en toen wilde kwam ineens wel snel de melding dat ie iets ging updaten. De bridge staat nu op 1008227, maar de lampen nog steeds op de oude versie.
Krijg nu weer alleen maar de melding dat ie een update (neem aan die voor hue lampen?) aan het downloaden is, maar gebeurt verder niets. Ook niet na diverse keren uit en aanzetten van de bridge...

De hue lampen staan alle drie aan, en bevinden zich binnen 2 a 3 meter van de bridge

Update hij btw ook de LC lampen, of alleen de hue lampen?

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 21:35
alleen de hue e27 lampen vooralsnog.
Bij mij duurde het ook even voordat alles geupdate was, en ging het één voor één, waar ik ook de bridge een paar keer voor heb herstart. Qua afstand: de laatste lamp is zo'n 15m van de bridge verwijderd met een muur ertussen (daartussen nog wel een paar andere hue lampen), dus dat moet geen issue zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online

Jij bent beter in googlen dan ik :) Thanks, zojuist besteld.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Ik zeg ook niet dat je de Bridge niet meer nodig hebt; ik zeg dat je de Philips-remotes niet meer telkens hoeft te touchlinken aan de Bridge als je een nieuwe lamp ( van de serie LivingWhites of LivingColors ) toe wilt voegen aan de reeds bestaande lampen!
Normaliter moest je telkens bij een nieuwe lamp de boel resetten en alles opnieuw koppelen en daarna de remote aan de ( ge-resette ) Bridge touchlinken.
Ik heb een aantal lampen aan m'n plafond hangen en zit in een rolstoel. Kun je je voorstellen dat het dan lastig is als je voor het toevoegen van een nieuwe lamp alles opnieuw moet koppelen en je dus niet bij de plafondlampen kunt.
Mijn plafondlampen zijn dan ook pas afgelopen week toegevoegd dank hulp van een ( zeer lange ) vriend die even langskwam op de koffie ( en gelijk aan het werk kon ;) )
Appie Heijn schreef op zondag 05 januari 2014 @ 10:20:
[...]

Ik wil de lampjes graag koppelen aan mn Vera. Dan ben je de bridge wel nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
Voordeel van lampen toevoegen via een remote vond ik dat ik de volgorde dan zelf kon bepalen waarin ik ze terugzag in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:03
Tegenwoordig kan je dat in de app zelf aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
Nog niet bij Android helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dan installeer je toch een andere Android-app? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

StanTheMan schreef op zondag 05 januari 2014 @ 11:55:
alleen de hue e27 lampen vooralsnog.
Bij mij duurde het ook even voordat alles geupdate was, en ging het één voor één, waar ik ook de bridge een paar keer voor heb herstart. Qua afstand: de laatste lamp is zo'n 15m van de bridge verwijderd met een muur ertussen (daartussen nog wel een paar andere hue lampen), dus dat moet geen issue zijn.
Was net even uurtje weg, en toen ik net thuis de app opstartte (om het licht in mn werkkamer aan te doen :P) kwam ie met de update notificatie aanzetten. Alle 3 de hue lampen zijn nu netjes geupdate :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is ook alles up to date. Alleen de gu10 lijkt nog op de oude versie te staan. Afwachten of het hier bij blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-10 13:58
Als ik mijn setje via https://www.meethue.com wil koppelen met mijn bridge dan komt er elke keer te staan:

You weren't quick enough

Sorry, you didn't press the big button on your bridge fast enough for it to connect to your lights. It's best to do this bit next to your bridge, so you can press the button straight away.

Ik druk echter wel de knop in.

Iemand dit ook gehad en een oplossing hiervoor? Via mijn Ipad werkt het lokaal perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het klinkt misschien niet als een oplossing maar ik zou in dit geval als eerst eens de router resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg mij trouwens af of er iets bekend is over App's voor de Philips smart televisies? Wij hebben er een zonder ambilight en ik ben benieuwd of er iets is of komt waarmee de tv de Hue verlichting kan aansturen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2014 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 02-10 20:49

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Net een aantal led lampen via de philipsshop gekocht. Kreeg daarna een actiecode voor 25% korting op een volgende led bestelling. Deze code werkte ook op de HUE starterskit. Dus 150 ipv 200 euro. Op zich wel een goede deal lijkt mij? Ben benieuwd!

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrenzo
  • Laatst online: 22-05-2024

rrenzo

Erhnam schreef op zondag 05 januari 2014 @ 21:55:
Net een aantal led lampen via de philipsshop gekocht. Kreeg daarna een actiecode voor 25% korting op een volgende led bestelling. Deze code werkte ook op de HUE starterskit. Dus 150 ipv 200 euro. Op zich wel een goede deal lijkt mij? Ben benieuwd!
Zeker mooie deal; helaas zijn de GU10 lampjes niet bij Philips te koop. Belachelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• framedby
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-10 22:54
Krijg je die kortingscode wanneer je bepaalde producten koopt en of boven een bepaald bedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchgrover
Voor de wandschakelaar hobbyisten - 2.

Op Bol.com kun je setjes livingwhites dimmers/schakelaars met smartlink remote vinden voor 30 euro.
(http://www.bol.com/nl/p/p...gwhites/9200000013603653/)

Deze remote heeft geen kleurinstelling maar kun je prima gebruiken om hue lampen en livingcolors aan en uit te schakelen en te dimmen. De drie scene schakelaars functioneren wel volledig met de hue en livingcolors lampen en je kunt ook de kleurinstelling vastleggen. De remote is voorzien van tiptoetsen en niet de fysieke schakelaars zoals op de versie 3 remote.

Op deze manier krijg je er twee livingwhites dimmers bij die je in kunt stellen als dimmer of als aan/uit schakelaar. Deze dimmers zijn ook prima aan te sturen met de hue bridge. Ik heb ook een paar dimmers gesloopt en het printplaatje in een lamp ingebouwd waardoor je ineens een normale lamp met de hue bridge kunt schakelen en dimmen.

Met deze prijzen is het zelfs fors goedkoper dan de klikaan klikuit setjes. Het printplaatje is wel aan de grote kant en past net niet in een standaard elektra inbouwdoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Afbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/nl/static/images/layout/img_non_deliverable.png
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchgrover schreef op maandag 06 januari 2014 @ 11:49:
Voor de wandschakelaar hobbyisten - 2.

Op Bol.com kun je setjes livingwhites dimmers/schakelaars met smartlink remote vinden voor 30 euro.
(http://www.bol.com/nl/p/p...gwhites/9200000013603653/)

Het printplaatje is wel aan de grote kant en past net niet in een standaard elektra inbouwdoos.
Het is millimeter werk maar het past net, als je de sierlijst van de contactdoos gebruikt om de rest af te dekken. Ik denk dat de printplaat van deze a.b. net zo groot is als de living colors a.b.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchgrover
Ik kan de livingwhites setjes nog gewoon in de winkelmand plaatsen....
Verwijderd schreef op maandag 06 januari 2014 @ 12:48:
[...]

Het is millimeter werk maar het past net, als je de sierlijst van de contactdoos gebruikt om de rest af te dekken. Ik denk dat de printplaat van deze a.b. net zo groot is als de living colors a.b.?
De afstandbediening is inderdaad even groot als de livingcolors remote versie 2, ik heb zelf geen remote van het laatste type. Ik durf zelf niet goed de printplaat van de remote los te maken van de batterijhouder eronder. Hij lijkt behoorlijk stevig vastgeplakt, een beetje wrikken met een schroevendraaier was niet genoeg om hem los te krijgen.

Ik doelde in de vorige post op de afmtingen van de printplaat van de LW dimmer/schakelaar. Die past net niet in een standaard elektra inbouw doos. Daardoor is het minder makkelijk als vervanger voor KAKU schakelaars te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
Als het je alleen om de remotes gaat kun je de LivingWhites remote ook nog steeds los bestellen bij Amazon DE, ze zijn op voorraad. Ik heb er daar in december 3 besteld, waren snel geleverd en werken prima. In elke ruimte een paar remotes is wel handig voor als je je telefoon niet bij de hand hebt, en voor vrouw en kinderen...

Overigens gaat mij voorkeur toch uit naar gen3. Weliswaar maar 2 voorkeursknoppen maar de fysieke buttons zijn in bijv duisternis toch prettiger in gebruik merk ik. Ben benieuwd wat de levertijd gaat worden van de Philips spare parts shop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Kwam vandaag ineens bij een MediaMarkt onder wat stof een paar LivingWhites lampen en pluggen tegen... Meteen maar even 2 lampen en een plug (voor m'n lavalamp :P) meegenomen...

Alleen jammer dat die lampen enigszins aan de maat zijn... onderkant is te dik voor de lamp in mijn werkkamer waar ik ze eigenlijk in had willen draaien :(
Toch maar op zoek naar andere lamp voor daar dan; voorlopig de hue lampen er maar even in laten zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
Ik heb een 2de bridge in gebruik genomen en geupdate. Maar hij vindt daarna mijn losse Living Whites pluggen niet uit zichzelf. Ik dacht dat dat wel zo zou moeten zijn eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Een extra bridge? En die pluggen zijn al gekoppeld aan je eerste bridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Wat wil je met een extra bridge :?

[ Voor 10% gewijzigd door UltraSub op 07-01-2014 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-10 20:20
Ik heb een grote plant in m'n huiskamer in een bak met daarin ook wat grove rotsstenen etc. Nu wil ik daar ook een Hue in verwerken, die tegen de muur achter de plant schijnt.
Om het mooi weg te werken en de lamp zelf niet te veel te laten opvallen dacht ik aan een soort van buitenspot, die zien er ook vaak 'steenachtig' uit.

Daar naar op zoek kwam ik op deze site terecht:

http://www.led-wifi.nl/

Die heeft al een soort van LED tuinverlichting (type Orion). Ziet er best grappig uit, zo'n spot. Heeft iemand al eens zoiets gevonden waar de standaard Hue lampen (of gu10) in kunnen?

Zoals het uitgelegd wordt op led-wifi.nl lijkt het mij allemaal gewoon een chinese clone van Hue. De lampjes zien er best grappig uit, maar de site ziet er erg amateuristisch uit.. ben benieuwd of het wat is.
Zou dit systeem ook met Zigbee werken? dan zouden deze lampjes natuurlijk ook kunnen werken met de Hue systemen.

(ik kwam toevallig op die website, ben er niet aan verbonden o.i.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dat type Pluto heb ik ooit op Ebay gekocht aan 25% van hun prijs :P
Niet de beste kwaliteit kan ik je zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meestel zijn dit soort spots voorzien van zonnecellen. Geen idee waarom eigenlijk maar goed.

Is het een idee om een er een te bestellen en de behuziing aan te passen op de GU10 aansluiting? Anders zou ik eens een goed tuincentrum bezoeken.

[ Voor 188% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2014 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
Fire69 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 23:12:
Een extra bridge? En die pluggen zijn al gekoppeld aan je eerste bridge?
Extra bridge, gewoon om te kijken of het kan. Daarbij wordt het met 10 lampen nu al dringen op het kleine schermpje van de app. Dus dacht ik met een 2de bridge in een andere ruimte te kunnen beginnen.
Maar goed, de Living Whites pluggen worden niet herkend. Nu weet ik niet precies hoe het zit als deze living white pluggen eerst op de andere bridge zaten. De nieuwe bridge zou ze gewoon over moeten kunnen nemen lijkt mij. Anders zou je ze ook nooit van iemand over kunnen nemen o.i.d.

Maar daarnaast is de Hue app bepaald niet gemaakt om met 2 bridges te werken, in elk geval niet om snel te wisselen. Ik heb de 2de bridge maar weer even in de doos gestopt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-10 20:04
Voor zover ik weet kun je de lampen/living colors/living whites etc maar aan 1 bridge tegelijk hangen. Eenmaal gekoppeld zijn ze niet meer als 'nieuw' te vinden omdat ze al gekoppeld zijn. Ook niet gek want anders zou je bijv de lampen van de buurman als 'nieuw' vinden.

Om een lamp weer te kunnen vinden kun je de LampStealer applicatie gebruiken of mbv een living colors remote 'resetten'. Dit doe je door de 'aan' knop tegelijk in te drukken met de 'preset 1' knop in de buurt van de lamp. Deze kleurt dan rood als hij gereset is en is dan weer te vinden met de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Overigens best tevreden over iConnectHue app. Makkelijk groups maken (weet niet of dat alleen groups in app zijn, of in de bridge), en een erg handige feature imho; drop de ene lamp op de andere en hij neemt de kleur over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 02-10 20:49

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik heb gisteren even met mijn nieuwe Hue set gespeeld en met IFTTT, waarop je je kan abonneren op verschillende diensten. Wat ik mij afvraag, hoe werken de diensten? Gaat mijn Hue controller station zelf periodiek het internet op om te kijken of er berichten zijn? Of werkt het als een soort push dienst? In dat geval zou je ook porten moeten forwarden, wat ik tot op heden niet heb gedaan...

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zircondan
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-09 12:44
Volgens mij krijgt IFTTT 'access' tot je Hue portal account en de Hue die controleert periodiek de portal account om te kijken of er berichten klaar staan. Bij mij heb ik geen poort hoeven forwarden om IFTTT werkend te krijgen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Laatst online: 01-10 19:32

TRaSH

koffie ?

ik gebruik de android versie van de Hue App,
op zich om scenes te selecteren werkt het prima.
nu heb ik ook een scene ingesteld dat hij het licht aan moet zetten als ik thuis kom,
heb voor het testen daylight gebeuren uit gezet.
als ik nu in de buurt van me huis kom zie ik staan dat de app de scene aangezet hebt.
alleen als ik thuis ben staat alles nog uit.
is er een manier om dit werkend te krijgen ?
heb ook naar IFTTT gekeken maar daar zijn de instellingen mij te beperkt.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
IFTTT Werkt via de Portal en zodoende via poort 80 als ik mij niet vergis.

Geofencing werkt bij mij onder Android helemaal niet. Als je wel de melding krijgt dat de scene is getriggerd zou hij aan moeten staan. Weet je zeker dat de scene helemaal correct is geconfigureerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

yep want ik kan hem normaal gebruiken als een scene,
zie er zelf een pijlt bovenin dat hij dus voor Geofencing is ingesteld.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe ook eens de volgende test:
Je app actief op de voorgrond hebben als je je huis nadert.
Schijnt dat soms de location triggers niet werken vanuit background. Maar vraag me geen details... ik heb het ook maar ergens als opmerking voorbij zien komen. Ook mbt iOS7 waren er issues omdat Apple het gedrag van geofencing/location heeft aangepast met iOS7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik heb dezelfde problemen als TRaSH. Het werkt gewoon niet lekker op android. Af en toe heb ik geluk en dan werkt het, maar meestal krijg ik niet eens een bericht dat de scene aan of uit geschakeld wordt. Als ik het bericht wel krijg, heeft vaak nog steeds geen effect op de lampen.

Laatst had ik zelfs dat hij midden in de nacht een paar keer bedacht dat ik thuis was en toch niet en weer wel en het toevallig wel werkte. Hierdoor knipperde het licht op de gang en werd ik er wakker van. Ik heb het toen maar weer uitgeschakeld. Er moet dus denk ik nog het een en ander aan verbetert worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Voor wat ik weet gebruikt geofencing ook de informatie van telefoonpalen. Waardoor plaatsbepaling in een gebied met meer telefoonpalen een stuk beter werkt dan een relatief rustig gebied. Nu weet ik niet wat Google nog allemaal uitspookt met alle 'toevallig' opgeslagen SSID's maar misschien dat het daar ook iets mee van doen heeft. Ik heb helaas geen weet van andere apps die iets doen met geofencing maar anders kunnen die eens naast de Hue app getest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Ik zelf gebruik y5 om me Wi-Fi aan en uit te zetten op me Android werkt dus ook met telefoon masten.
En dat werkt probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-10 20:20
net via een Duitse site via Paypal een Duitse Google play store code gekocht voor €18 (€15 tegoed) om apps te kunnen kopen. Ik heb namelijk geen creditcard en hoef er ook niet eentje eigenlijk.
Ik moest wel m'n play store gegevens op een Duitse postcode zetten anders accepteerde hij de code niet.

Dit allemaal om Hue Disco te kunnen kopen voor Android. Vanavond maar eens proberen, ik ben heel benieuwd of de app dit gedoe en de €6 waard is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maddiemax
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-10 19:59
Ik heb een losse LW remote op de kop getikt en wil deze als aan-uit knop gebruiken voor de hue/LW lampen in mijn slaapkamer. De bedoeling is dat de remote alleen de lampen in de slaapkamer bedient en niet de andere lampen in huis. Uiteraard moeten de lampen in de slaapkamer wel ook door de bridge bediend blijven worden (wakeup light functionaliteit).

Wat is de makkelijkste manier om de LW remote te koppelen met de lampen in de slaapkamer (bij voorkeur zonder de bridge te resetten waardoor alle scenes verloren gaan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:56
In de handleiding van mijn LW staat dat je alles uit moet zetten behalve de lamp die je wilt koppelen.
Vervolgens houd je de aan knop in, of de lamp knippert of de remote geeft een deun, langer blijven inhouden totdat de lamp 2x knippert. (als ik het goed herinner).
Als het niet werkt kan je de uit knop 2 seconden inhouden naast een lamp tot het deuntje, en dan opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 11:18

Bene

list incomprehension

Livingwhites adapters op de Hue en dus op de scriptjes! Mooi hoor! Maar weet iemand of het blauwe lichtje op de stekker is uit te schakelen? Dat ding fungeert nu als een magneet op onze 1-jarige jongst, die alles en dan ook alles in zijn bakkes stopt. Niet wenselijk met een stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-10 15:13
Duct tape?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvt

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2014 11:42 . Reden: verkeerde item.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bene schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 21:26:
Livingwhites adapters op de Hue en dus op de scriptjes! Mooi hoor! Maar weet iemand of het blauwe lichtje op de stekker is uit te schakelen? Dat ding fungeert nu als een magneet op onze 1-jarige jongst, die alles en dan ook alles in zijn bakkes stopt. Niet wenselijk met een stopcontact.
klein tipje Tippex? (hebben we dat nog?) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maddiemax
Deshmir schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 21:10:
In de handleiding van mijn LW staat dat je alles uit moet zetten behalve de lamp die je wilt koppelen.
Vervolgens houd je de aan knop in, of de lamp knippert of de remote geeft een deun, langer blijven inhouden totdat de lamp 2x knippert. (als ik het goed herinner).
Als het niet werkt kan je de uit knop 2 seconden inhouden naast een lamp tot het deuntje, en dan opnieuw proberen.
Blijven de lampen die je dan aan je LW remote koppelt nog wel gekoppeld aan de bridge? Ik heb de LW remote zelf namelijk nog niet aan de brigde gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ja, geen probleem.
Gewoon 5 sec de aan-knop ingedrukt houden als je de remote bij de lamp houdt. Dan wordt deze gekoppeld en kan je de lamp met de remote bedienen.
Voor de rest verandert er niets. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maddiemax
Mmm de lampen die ik gekoppeld heb aan de lw remote (5 seconden inhouden) zijn direct niet meer bereikbaar voor de bridge. Ik vrees dat die nu toch op het netwerk van de remote zijn overgezet waardoor de bridge ze niet meer kan vinden. Maar even met lampstealer de lampen terugbrengen naar de bridge zometeen alleen dan kan de lw remote ze weer niet vinden waarschijnlijk. Ben ik nog wel op zoek naar een methode om de lampen te linken met lw en bridge zonder mijn huidige bridge settings te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

heb je al een andere remote die wel werkt?
if so, moet je die linken aan die nieuwe remote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Je moet inderdaad eerst je remote linken aan de bridge.
Heb je al een andere remote, dan moet je doen zoals tozzke hierboven zegt.
Anders zal je eerst je remote aan de bridge moeten linken.
Daarna de lampen aan de remote linken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maddiemax
Gelukt! :) Eerst heb ik de lampen die verkeerd aan de lw remote gekoppeld waren terug gezet naar de bridge mbv lampstealer, vervolgens de lw remote gekoppeld aan de bridge mbv lampstealer en toen de lw remote gekoppeld aan de lampen die ik ermee wil bedienen en dat werkt. Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht deels off-topic...

Is er ergens "iets" wat bijhoudt waar Philips Hue / LivingColors / LivingWhites aanbiedingen actief zijn.
Vooral de Hue... fantastisch spul, maar ik blijf de spots aan de prijzige kant vinden.
Er staat namelijk een uitbreiding van 2-4 spots van fitting GU10 op mijn lijstje... eigenlijk kan ik er zelfs wel meer gebruiken...
Importeren vanuit ander land vind ik ook geen probleem...

[Zelf heb ik dit moment de Hue Starter + 1 extra spot en de LivingWhites starter met 2 contactdozen+remote]

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2014 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrenzo

rrenzo

Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:14:
Wellicht deels off-topic...

Is er ergens "iets" wat bijhoudt waar Philips Hue / LivingColors / LivingWhites aanbiedingen actief zijn.
Vooral de Hue... fantastisch spul, maar ik blijf de spots aan de prijzige kant vinden.
Jammer genoeg verkoopt Philips de hue lampen alleen via Apple.
Beamotica verkoopt inmiddels wel de normale hue bulbs, maar ook tegen de advies verkoopprijs.
Andere producten zoals de living colours moet je echt even via google zoeken (alleaanbiediengen.nl)
Ik heb rond de jaarwisseling nog 4 living white plugs op de kop kunnen tikken voor 50,-- in totaal (via Scoopy).
Living colour lampen vind je geregeld rond de 70,-- en blooms rond de 50,--.
Het handige van deze dingen is dat ze mesh netwerk vergroten en ze werken fantastisch samen met de rest van hue (al moet je soms wel even eenmalig de lampstealer gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooya
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 23:34
Ik ben ook helemaal fan van de Hue set + de living whites pluggen.
Ik wil eigenlijk ook mijn plafondlampen voorzien van de printplaat van de living whites plug.
Dan schroef ik denk ik wel wat van die living white remotes aan de muur op de plek waar nu de dimmer hangt, en dan kan toch iedereen de lampen schakelen.

Ik heb inmiddels een livingwhite plug open gemaakt.
Graag wat advies (ben niet mega technisch :)
  • Hoe krijg ik het printplaatje los van de onderkant? Zit dit gelijmt of geklemt? (Edit, losmaken is gelukt.. zie nu pas dat er een schroefje in zit 8)7 )
  • En in de plafondlampen heb ik nu zeg maar twee draden (blauw + bruin) (aarde eigelijk ook, maar dat zal wel)
    De aansluiting van de livingwhites plug is logisch. Gewoon met kroonsteentje op de blauwe + de bruine.
    Maar hoe sluit ik nu de lamp weer aan?
    Het zwarte kabeltje op de bruine/blauwe aanvoer van de lamp? Maar dan mis ik nog een kabel :)
  • Aan de onderkant zit dat schuifje voor het dimmen of alleen schakelen. Dat schuifje zit nu natuurlijk niet meer vast indien ik hem los haal. Hoe fixen jullie dit? Is het zonder schuifje de dimfunctie, of de aan/uit functie? En lijm je het schuifje vast indien je deze actief wilt hebben? (ik wil nl. sommige lampen dimmen, en sommige alleen aan/uit).
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4948679/hue/lw.jpg

En indien dit goed werkt bestel ik nog een aantal extra LivingWhites pluggen met de remotes.
Maar in het forum las ik ook dat de Living Whites pluggen vervangen zullen worden. Of gaat dit alleen over de LivingWhites spaarlampen?
De pluggen zijn namelijk met vlagen leverbaar..

[ Voor 14% gewijzigd door Mooya op 14-01-2014 11:50 . Reden: Losmaken is gelukt + schuifje? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Laatst online: 02-10 17:13
Hier zie je mijn setup. MIsschien kun je op de derde foto zien hoe ik het aangesloten heb.

Bruin en Blauw zijn komen uit plafond naar de Plug. Bruin en Zwart gaan naar de lamp.

Ik heb zelf drie plugs ingebouwd, plafond slaapkamer en twee voor de buiten-spots van onze garage.

Voor de garage spots heb ik dat schuifje vervangen door een flinke druppel soldeer tin. In de slaapkamer heb ik dimbare spaarlampen dus niks in plaats van dat schuifje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooya
Juicie schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:20:
Hier zie je mijn setup. MIsschien kun je op de derde foto zien hoe ik het aangesloten heb.

Bruin en Blauw zijn komen uit plafond naar de Plug. Bruin en Zwart gaan naar de lamp.
Tnx Juicie, ik had je foto al op mijn desktop staan :)
Maar ik kon niet helemaal lekker zien hoe de draden lopen.

Dus blauw + bruin uit plafond doorkoppelen met kroonsteen naar blauw + bruin van de livingwhite.
En zwart koppel ik dan door naar de blauw van de lamp?
En prik ik dan de bruin van de lamp in hetzelfde kroonsteentje als de aanvoer van de lamp?
Ik heb er even een schema van gemaakt zodat het even wat duidelijker is..
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4948679/hue/livingwhites.jpg

Dus het schuifje weglaten is hetzelfde als de dim-functie? Dat is mooi makkelijk om te testen.
Ben benieuwd of mijn halogeen travo's gaan zoemen bij het dimmen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-10 16:20

B2

wa' seggie?

Een van mijn 6 Hue lampen geeft problemen, soms duurt het erg lang voordat deze aangaat, spontane reset, knipperen bij het aanzetten e.d. Waar kun je eigenlijk garantie krijgen? Op de site van Philips kan ik niet echt iets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrenzo

rrenzo

B2 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:58:
Een van mijn 6 Hue lampen geeft problemen, soms duurt het erg lang voordat deze aangaat, spontane reset, knipperen bij het aanzetten e.d. Waar kun je eigenlijk garantie krijgen? Op de site van Philips kan ik niet echt iets vinden.
Philips Lightning

00800 7445 4775

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooya
Ik snap er niks van :) ik heb de living whites printplaat aangesloten zoals op de tekening twee terug.
De eerste keer werkte het perfect.
Ik heb toen even wat met kroonsteentjes lopen proberen, en sindsdien gaan de lampen via die printplaat niet meer aan.
Als ik een gemaakte scene aanzet gaat wel het blauwe lampje branden, maar de lampen blijven uit.
Ik heb tig keer gecontroleerd of alles hetzelfde is aangesloten, maar de lampen blijven uit.
Ik heb de printplaat er weer tussen uit gehaald en de lampen doen het dan wel gewoon.

Zou ik nu de printplaat gesloopt hebben, of toch verkeerd aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
Ik heb ook de printplaat los aangesloten, en heel soms moet ik de stroom er even vanaf halen voordat de lamp aan gaat. Misschien is het de overspanningsbeveiliging ofzo, weet het niet precies.

Nadat ik de stroom verwijderd heb en weer aangesloten werkt hij over het algemeen weer gewoon. Zelf heb ik er gelukkig ook nog een gewone lichtknop voor zitten, dus dat gaat voor mij vrij gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

B2 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:58:
Bij mij heeft het wel eens geholpen om 2 lampen om te wisselen.

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Laatst online: 02-10 17:13
Mikey NL schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:15:
Ik heb ook de printplaat los aangesloten, en heel soms moet ik de stroom er even vanaf halen voordat de lamp aan gaat. Misschien is het de overspanningsbeveiliging ofzo, weet het niet precies.

Nadat ik de stroom verwijderd heb en weer aangesloten werkt hij over het algemeen weer gewoon. Zelf heb ik er gelukkig ook nog een gewone lichtknop voor zitten, dus dat gaat voor mij vrij gemakkelijk.
Ik heb dat ook heel af en toe. Dan zie ik in het donker de dimbare spaarlampen heel zachtjes knipperen. Paar seconde stroom eraf en het is weer goed.

Je kunt trouwens de plug bedienen met een standaard muurschakelaar door te toggelen (kort uit uitzetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Erhnam schreef op zondag 05 januari 2014 @ 21:55:
Welke philips shop bedoel je?
http://www.philipsstore.nl/store/
of
https://myshop.philips.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adekka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-06 17:01
En wat is de code? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooya
Ik heb een tijdje geleden een afvalbak voor onze koffie machine besteld.
Ik kreeg toen ook deze mail:
Omdat u een account hebt geregistreerd, krijgt u korting op uw volgende bestelling.

De volgende keer dat u zich aanmeldt bij Philips Online Shop en een product in uw shopping cart plaatst, wordt de korting automatisch verrekend.

Uw actiegegevens:
Actie:25% korting
Code: :+ :+
Twee weken daarvoor had ik een Living Colors G2 remote besteld op deze site.
Daar kreeg ik geen kortingscode voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchgrover

Vandaag zijn 3 losse remotes geleverd. Heeft na bestelling ongeveer een week geduurd. Na bestelling geen enkele communicatie meer over de orderstatus maar uiteindelijk netjes bij de buren afgeleverd

Kan nu aan het hobbyen om er wandschakelaars van te bakken. Eerste uitdaging wordt om ze zonder al te veel schade uit elkaar te halen.

Het zijn remotes van de laatste versie zonder tiptoetsen maar met fysieke knoppen. In het midden zit een ronde aan/uit knop (bovenkant is aan, onderkant is uit). Daaromheen zit een 'wiel' waarmee je de kleur kunt aanpassen door te draaien. Door het wiel aan een van de zijkanten in te drukken kun je de helderheid (boven/onder) en saturatie (links/rechts) instellen
Er zijn maar twee knoppen om scenes vast te leggen, de oudere remotes met tiptoetsen hebben 3 scène toetsen.

........ Jammer, geen kortingscode ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooya
Dutchgrover schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 21:25:
[...]

Vandaag zijn 3 losse remotes geleverd. Heeft na bestelling ongeveer een week geduurd. Na bestelling geen enkele communicatie meer over de orderstatus maar uiteindelijk netjes bij de buren afgeleverd
Check, dat had ik dus ook.
Totaal geen mail over de voortgang of het ontvangst van de betaling.

Ik kreeg jouw bestelde remote bij de Living Colors Iris lamp.
Ik vind dit een vreselijk model, vandaar dat ik de Gen2 besteld had.
Het is met die Gen 3 remote vrij lastig om een goede kleur te kiezen. Je moet het wieltje soms tig keer ronddraaien. En met de Gen 2 tik je gewoon op de gewenste kleur.
Ander nadeel vond ik dat je niet kan switchen tussen lampen. Met de Gen 2 versie kan je ook andere lampen even een ander kleurtje geven. Met die Gen 3 kan je alleen Alles aanpassen.

En dan heeft die Gen 2 ook nog een extra voorkeuze knop.
Ik snap niet dat ze die Gen2 hebben opgevolgd door de Gen 3.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchgrover
Ik snap wat je bedoeld dat je met gen3 remote de kleuren lastig in kunt stellen.
Ik wil ze als inbouwschakelaar gaan gebruiken, wil dan vooral scenes aan en uit kunnen schakelen met de fysieke knoppen. Andere instellingen doe ik wel via de hue bridge. Ik heb nu een paar gen2 touch remotes ingebouwd maar die zijn in het donker lastig te bedienen omdat je niet voelt waar het schakelgedeelte zit. Moet nog even bedenken hoe ik ze precies ga gebruiken maar verwacht dat ik met de fysieke schakelaars meer mogelijkheden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernst033
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10 03:20
Door het gebrek aan een e14 hue lamp heb ik een setje livingwhites dimmers gekocht. Uiteraard vergeten ook dimbare spaarlampen erbij te kopen. Nu lees ik bij verschillende webshops onder de reviews dat de e14 dimbare spaarlampen niet nakomen wat er beloofd wordt. Veel flikkerende lampen dus. Is hier iemand die mij kan adviseren waar ik (goeie) dimbare spaarlampen in e14 kan kopen? Werken dimbare ledlampen ook met de livingwhites stekkers? Bij voorbaat dank!

Verder erg tevreden over die stekkers. Zat er aan te denken om er meer te halen om aan te sluiten op andere apparaten om sluipstroom te voorkomen wanneer ik het huis verlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Mooya schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:49:
[...]

Dus het schuifje weglaten is hetzelfde als de dim-functie? Dat is mooi makkelijk om te testen.
Ben benieuwd of mijn halogeen travo's gaan zoemen bij het dimmen..
Ik kan het niet direkt checken aangezien mijn 2 gesloopte pluggen in mijn plafond zitten, maar dat schuifje dat eraf komt als je de plug opent, dat is toch gewoon een stukje plastic die gebruikt wordt om op de printplaat een switch te verschuiven? :?
Mooya schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:47:
Ik snap er niks van :) ik heb de living whites printplaat aangesloten zoals op de tekening twee terug.
De eerste keer werkte het perfect.
Ik heb toen even wat met kroonsteentjes lopen proberen, en sindsdien gaan de lampen via die printplaat niet meer aan.
Als ik een gemaakte scene aanzet gaat wel het blauwe lampje branden, maar de lampen blijven uit.
Ik heb tig keer gecontroleerd of alles hetzelfde is aangesloten, maar de lampen blijven uit.
Ik heb de printplaat er weer tussen uit gehaald en de lampen doen het dan wel gewoon.

Zou ik nu de printplaat gesloopt hebben, of toch verkeerd aangesloten?
Ik heb het ook voorgehad. Toen heb ik de 2 draden die verder lopen naar de lamp omgewisseld en werkte het terug.
Maar ik vond het onlogisch dat ze zo moesten, en toen draaide ik ze terug om en werkte het ook nog altijd :P

2 printjes zitten nu een maand of 2 in het plafond en hebben nog geen enkele keer dienst geweigerd.

Wat je wel hebt met die pluggen/printjes, als je ze uitzet met een LW-remote duurt het 10sec voor ze effectief uitgaan. Er zit een soort uit-timer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooya
@Dutchgrover,
Ik bestel binnenkort maar een aantal LivingWhites starter setjes en schroef die remote aan de muur.
Die heeft inderdaad het nadeel dat het geen fysieke knoppen zijn. En je kan je Hue lampen niet van kleur wisselen met die remote. Maar ik gebruik toch geen kleur lampen met die remote.

@Ernst033,
Ik heb al vrij lang de LivingWhites pluggen in gebruik.
Ik heb daar een tijd de Philips Softone spaarlamp in gehad (e27 fitting).
Deze gaf nog wel een vrij wit licht.
Vervolgens heb ik een Philips Dimtone e27 lamp hier in geschroeft. Deze gaf supermooi licht, maar flikkerde ook af en toe omdat het led was.
Vervolgens heb ik in die lampen een normale gloeilamp in gedaan van 60W. Deze gaf veel mooier licht dan de spaarlamp. Het stromverbruik is natuurlijk een stuk meer, maar die paar euro extra per jaarvoor mooier licht had ik er wel voor over.
(ik heb nu mijn Hue lampen in die armatuur zitten, dus ni is het nog mooier, en blijft het hopelijk een tijdje zo )

Conclusie:
Ik zou er gewoon een normale e27 lamp in doen van 50w. Daarmee heb je het mooiste licht en je hebt hem toch bijna nooit volop aan

@Fire69,
Ja dat schuifje aan de onderkant verbindt dus de twee stipjes. Dit is blijkbaar alleen nodig indien je hem op ON/OFF functie wilt gebruiken.
In dat plastic schuifje zitten nl. een ijzeren pennetje die connectie maakt bij de off-stand.

Ik probeer morgen nog eens de spots in het plafond te bedienen met de printplaat van de living white.
Ik heb de printplaat even in de schuur met een test opstelling gezet, en daar werkt hij nog gewoon gelukkig. (ook op dezelfde manier aangesloten zoals op de tekening).
Wellicht dat de stroomtoevoer naar de spots in het plafond nog niet lekker is. Ik heb daar nu nl. nog een dimmer op aangesloten die ik op vol vermogen heb gezet, en daarachter komt de printplaat vd LW.
Dus ik vervang de dimmer morgen ook even voor een aan/uit schakelaar.

Wel balen dat ik hier vorig jaar niet achter kwam.
Heb de laatste 1.5 jaar alles voor 5 Busch Jaeger dimmers vervangen a 80 Euro per stuk 8)7
Dus ik denk dat ik maar 2 lampen vervang door de old school aan/uit schakelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernst033
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10 03:20
@Ernst033,
Ik heb inderdaad gedacht aan een e14 naar e27 adapter en er twee Hue's in te hangen maar ze steken te ver uit de lamp.

Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/kvart-wand--klemspot__53906_PE157678_S4.jpg

Dat is ook de reden dat ik die stekkers heb gekocht, zodat ik e14's kan blijven gebruiken. Misschien dan even zoeken naar E14 gloeilampen. Werken die trouwens altijd met zo'n dimmer?

Edit:
Mooya schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:53:
Aan de onderkant zit dat schuifje voor het dimmen of alleen schakelen. Dat schuifje zit nu natuurlijk niet meer vast indien ik hem los haal. Hoe fixen jullie dit? Is het zonder schuifje de dimfunctie, of de aan/uit functie? En lijm je het schuifje vast indien je deze actief wilt hebben? (ik wil nl. sommige lampen dimmen, en sommige alleen aan/uit.
Dankzij deze post kom ik erachter dat er nog een switch aan de onderkant zit om dimfunctie aan te zetten lol. Totaal over het hoofd gezien. Werkt gelukkig nu goed met m'n huidige spaarlamp.

[ Voor 42% gewijzigd door Ernst033 op 15-01-2014 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchgrover schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 21:25:
Kan nu aan het hobbyen om er wandschakelaars van te bakken. Eerste uitdaging wordt om ze zonder al te veel schade uit elkaar te halen.

Het zijn remotes van de laatste versie zonder tiptoetsen maar met fysieke knoppen. In het midden zit een ronde aan/uit knop (bovenkant is aan, onderkant is uit). Daaromheen zit een 'wiel' waarmee je de kleur kunt aanpassen door te draaien. Door het wiel aan een van de zijkanten in te drukken kun je de helderheid (boven/onder) en saturatie (links/rechts) instellen
Er zijn maar twee knoppen om scenes vast te leggen, de oudere remotes met tiptoetsen hebben 3 scène's.
Heeft veel weg van mijn projectje! :)

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/41512469

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2014 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchgrover
Yep, dat projectje was de trigger om een paar van die remotes op de kop te tikken.....

Het is trouwens relatief eenvoudig om de remotes uit elkaar te halen.

Het bovenplaatje van de remote heeft aan de zijkant rondom 6 inkepingen. Hiering vallen 6 'palletjes' van de behuizing. Met een mesje of iets dergelijks kun je van bovenaf in de ruimte tussen bovenplaat en de behuizing steken en voorzichtig een voor een de vingertjes los wrikken.....

[ Voor 36% gewijzigd door Dutchgrover op 15-01-2014 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 16:07
Beste forumleden,

Ik heb sinds vandaag ook een philips Hue bridge samen met twee living colors. In mijn gang heb ik een 5m lange rgb led strip. Ik vroeg mij af of deze eventueel ook aangestuurd kon worden via hue. Met aansturen bedoel ik echter alleen aan of uitzetten. Ik weet dat je anders de philips hue ledstrip kan kopen.

Kan ik een philips livingwhite contactdoos dimmer kopen en de stekker van de ledstrip hierop aansluiten en dmv de hue app de stroom aan en uitzetten? Mijn ledstrip onthoud automatisch de laatste setting.

Met vriendelijke groet
vdpoorten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooya
@vdkpoorten,

Ja dat kan.
Je moet dan de livingwhites plug bestellen. Aan de achterkant van de plug zit een schakelaar waarmee je insteld of je wilt dimmen, of alleen aan/uit.
Deze moet je dan waarschijnlijk op aan/uit laten staan omdat je led strip waarschijnlijk een adapter heeft.
In de Hue app kan je dan de livingwhites plug een naampje geven + toevoegen aan een scene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 16:07
@Mooya,

super bedankt voor je snelle reactie. Ik ga vanavond gelijk even kijken in de bouwmarkt voor de plug.

Een fijne dag nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja kan toch een LivingWhites Plug niet toevoegen aan een scene?
Ik kreeg het niet voor elkaar om het 'vinkje' aan te zetten binnen de scene (scene selecteren, edit, edit 'lights' en hier de 'devices' selecteren), terwijl bij de separate 'Light Controls' ik wel de plug kon bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooya
@vdpoort,
graag gedaan :) en ik ben ben benieuwd of je de plug kan vinden.
Ik ben ze nog niet tegen gekomen in de bouwmarkt. (ook niet heel bewust naar gezocht).
Ik heb er hier wel een aantal besteld: http://www.beaumotica.nl/...contactdoos-living-whites
Maar is nu niet op voorraad.
vd week wel bij Bol.com een extra starter set (2 pluggen + remote) gekocht voor 30 Euro , maar die zijn nu ook niet meer leverbaar :) (gisteravond nog wel)

@EiSI
In de iPhone / ipad app kan ik gewoon een plug toevoegen aan een scene.
Zo heb ik de lamp in de hal ook als extra scenbe gemaakt, en met automatische inschakeling .
Heb je misschien de android app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchgrover
Je kunt de livingwhites plugs prima toevoegen aan een scene.
Afhankelijk van de instelling (dimmer of aan/uit) wordt de aan/uit stand of het dim niveau in de scene opgeslagen. Ik heb thuis diverse scenes met combinaties van hue, livingcolors en livingwhites

Ik zag laatst dat lamponline.nl de pluggen nog had in setjes van 2 met een remote voor 30 euro. Ze zijn echter steeds moeilijker verkrijgbaar, lijkt wel of philips stopt met de livingwhites pluggen.

[ Voor 28% gewijzigd door Dutchgrover op 15-01-2014 13:24 ]

Pagina: 1 ... 20 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.