[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.145 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
Even een weetje voor tussendoor - ik liep nogal te rommelen, het lukte me niet om al mijn remotes te koppelen aan m'n Hue/LivingColors/LivingWhites netwerk. Het is echter mogelijk om via LampStealer en de bridge een remote op hetzelfde Zigbee netwerk te krijgen, en zo die remote te klonen vanaf een al in je netwerk zittende remote.

Procedure:
Remote dichtbij bridge, aanknop ingedrukt houden
'Start linking' knop in lampstealer app
Wachten tot bevestiging

Voila, je kunt nu je bestaande remotes koppelen naar deze nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-09 21:37
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 16:30:
Ik zou graag een Hue Ledstrip met Bridge hebben om in de slaapkamer als Wake-Up light te gebruiken. Heeft iemand weet of de bridge afzonderlijk verkocht zal worden of dat er een kit bridge+LED strip komt?
De bridge is alleen te verkrijgen in een starter set, vooralsnog dus alleen icm E27 en GU10 lampen. Zoals eerder vermeld zijn er op marktplaats regelmatig bridges te koop, dat is je beste optie voorlopig.

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-10 17:13
Even ter info; vanavond is er bij ons op het werk een "What the h@ck" event waar studenten de kans krijgen om het kwaliteiten te laten zien bij het "hacken" van Philips HUE bridge en lampen: http://www.tass.nl/nl-nl/...venementen/what-the-h@ck/

Ik ben benieuwd of daar nog leuke dingen voor HUE bedacht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 19:32

TRaSH

koffie ?

ik wil ook zo een setje aanschaffen,
alleen had nog een paar vragen wat ik niet zo snel kon vinden en wat advies.

1. geven de lampen ook licht naar de breedte of alleen naar 1 richting ?
2. als je de bulbs in een lamp doet moet dat glas wit wezen of kunnen ze ook gekleurd zijn,
heb nu iets staan in een soort flame/terra kleur.
3. momenteel heb ik helaas tafel lampen met E14 fitting en moet dus kijken voor nieuwe tafel lampen met E27 fitting.
iemand misschien wat advies of ideeen behalve een omgedraaide standaard wc/badkamer bol.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:52
1. Dat ligt aan de lamp die je koopt. De E27 (normale fitting) verlicht rondom. De GU10 wordt voor spots gebruikt dus verlicht voornamelijke naar voren.
2. Dat lijkt mij geen probleem maar het zal vast lastiger worden om alle lampen exact in de zelfde kleur te krijgen. Dat gekleurde glas zal vast de kleur van het licht wat veranderen.
3. Je zou ook kunnen wachten. Philips is bezig met een E14 fitting, maar men kan of wil niet aangeven wanneer deze op de markt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Er zijn ook gewoon e27 naar e14 fittingadapters op de markt. Als het allemaal past zou je die ook nog kunnen proberen. Dan hoef je geen geduld te hebben en op e14 fittingen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

zat ik ook aan te denken aan die verloop fittingen,
maar ben bang dat ze dan erg gaan uit steken
die E27 Philips Hue bulbs zijn 10 CM toch incl fitting en 8 zonder fitting

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 20:04
Ik kan echt geen kaas maken van je posts..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ja de Philips Hue E27 lampen zijn ongeveer 8CM ex fitting. Ik denk dat je bij een E14 adapter met Hue E27 lamp moet rekenen dat het ongeveer 12 centimeter uit zal steken.boven de fitting van de armatuur.

Verwijderd

Is het Philips HUE systeem ook te gebruiken in combinatie met een ander type/merk TV dan een Philips Ambilight toestel?

• blaatschaaap
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:13

blaatschaaap

schaap

Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:48:
Is het Philips HUE systeem ook te gebruiken in combinatie met een ander type/merk TV dan een Philips Ambilight toestel?
Hoewel ik zelf (nog) geen hue setje heb staan, lijkt het me sterk dat een ander merk tv het zou ondersteunen. Ik geloof dat xbmc wel support levert voor hue, dus als je een pc aan de tv hangt met daarop xbmc kan je vast wel ambilight-achtige effecten krijgen :P

blaap

• Tiestor
Hoe zijn de ervaringen overigens van deze XBMC add-on, https://github.com/cees-elzinga/script.xbmc.hue , op een windows HTPC?

"Be brave, don't shave"

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:21

404error

Page Not Found

Tiestor schreef op donderdag 19 december 2013 @ 17:18:
Hoe zijn de ervaringen overigens van deze XBMC add-on, https://github.com/cees-elzinga/script.xbmc.hue , op een windows HTPC?
Werkt prima, doet niet onder voor de Philips app! Wel een echte Htpc nodig en geen Raspberry!

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me af of er remote stekkers zijn die je kan koppelen aan de Hue app? Je weet wel, van die stekkerdozen die je met een afstandsbediening aan en uit kan zetten...

Ik meen ze ooit van Philips smart light gezien maar ik heb geen flauw idee of het samenwerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 16:51
Living Whites plugs van Philips werken prima samen met de Hue. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
Klopt! Heb er zelf ook een stuk of wat in combinatie met Philips Living Whites spaarlampen en een Hue-set.
Let er echter wel op dat de maximale aansluitwaarde niet hoog is!
Er kan maximaal 300 Watt aan belasting achter gehangen worden.
Voordeel is wel dat er geen minimum belasting is ( een enkele spaarlamp van 7 Watt kan dus ook ) en dat je naar keuze kunt schakelen of dimmen door dit van tevoren even in te stellen op de plug.
Fire69 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 18:03:
Living Whites plugs van Philips werken prima samen met de Hue. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
Juicie schreef op woensdag 18 december 2013 @ 15:55:
Ik ben benieuwd of daar nog leuke dingen voor HUE bedacht worden.
En? Hebben ze nog iets leuks bedacht??

[ Voor 36% gewijzigd door Tiestor op 21-12-2013 21:31 ]

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok bedankt lowo en Fire69!

Ik heb inmiddels een tweede (kerst) demo van de Ambify app gemaakt: YouTube: Christmas with Hue and Ambify

Met fisheye lens opgenomen zodat alle acties in beeld komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Jammer dat je kerstboom niet mee doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahaha, ja inderdaad! Dacht ik ook al. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Hier hebben ze hem nog ( de contactdoos ) :) : http://www.meerdanlicht.n...ontactdoos-6916531ph.html
Verwijderd schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 22:12:
Ok bedankt lowo en Fire69!

Ik heb inmiddels een tweede (kerst) demo van de Ambify app gemaakt: YouTube: Christmas with Hue and Ambify

Met fisheye lens opgenomen zodat alle acties in beeld komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je! Top!

Ik heb denk ik ook hier de startersset met afstandsbediening nodig om te kunnen koppelen? Ik heb wel al een Iris..

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2013 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Wow, da's wel duur. Ik heb al mijn plugs (stuk of 8 :) ) bestelt bij Beaumotica.nl aan 14.95/stuk...
Verleden week daar nog besteld, maar nu staan ze nket meer op de site, jammer :/
Verwijderd schreef op zondag 22 december 2013 @ 00:21:
Dank je! Top!

Ik heb denk ik ook hier de startersset met afstandsbediening nodig om te kunnen koppelen? Ik heb wel al een Iris..
AB van de iris werkt perfect hiervoor. Maar een starterkit is het voordeligste en een extra AB kan nooit kwaad :)

[ Voor 29% gewijzigd door Fire69 op 22-12-2013 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam ze ook al voor €15,- tegen idd.

Bedankt voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Hoe krijg ik mijn later aangeschafte lightstrip in de al bestaande default group van 3 lampen? Zodat de strip mee gaat in de scenes?

/edit
Als ik de strip wil toevoegen in de scene op mijn telefoon krijg ik de melding: "Light cannot be used in a light recipe", strip is greyed out.

[ Voor 36% gewijzigd door UltraSub op 22-12-2013 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
UltraSub schreef op zondag 22 december 2013 @ 10:39:
Als ik de strip wil toevoegen in de scene op mijn telefoon krijg ik de melding: "Light cannot be used in a light recipe", strip is greyed out.
Recipes werken alleen met Hue lampen. LED strips, living colors e.d. kun je wel toevoegen aan scenes op basis van een foto of plaatje van jezelf of Philips (regenboog, potloden etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierbroeder
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 19:38
Ik heb een kerstboom met lampjes die volgens mij niet gedimpd kunnen worden. Is het dan nog wel mogelijk om een contactdoos aan te sluiten om hem alleen aan en uit te zetten?
Of is er dan een kans dat de adapter van de kerstboom kapot gaat als ie toch gedimpd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Inderdaad duur, ik heb ze ook bij Beaumotica weg ( en idd voor 14.95/stuk ) maar
hier staan ze niet meer :?
BTW. Heb ook mijn Hue-setje hier gekocht en moet zeggen prima service !!

Ik kon de plugs alleen nog bij meerdanlicht vinden maar af en toe vind je ze ook in een dagaanbieding als startsetje; laatst nog ergens 2 plugs + ab voor maar 29.95!
Fire69 schreef op zondag 22 december 2013 @ 00:59:
[...]

Wow, da's wel duur. Ik heb al mijn plugs (stuk of 8 :) ) bestelt bij Beaumotica.nl aan 14.95/stuk...
Verleden week daar nog besteld, maar nu staan ze nket meer op de site, jammer :/

[...]

AB van de iris werkt perfect hiervoor. Maar een starterkit is het voordeligste en een extra AB kan nooit kwaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
jeroen11 schreef op zondag 22 december 2013 @ 11:40:
[...]

Recipes werken alleen met Hue lampen. LED strips, living colors e.d. kun je wel toevoegen aan scenes op basis van een foto of plaatje van jezelf of Philips (regenboog, potloden etc).
Wat is dat voor een bullshit? Had er ook wel ff bij vermeld mogen worden. Hue compatible is Hue compatible. Zie echt geen enkele reden waarom die niet mee zou kunnen doen. Gedraagt zich exact hetzelfde als een lamp. :( -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Geen probleem, je kunt kiezen tussen wel of niet dimmen door de schakelaar achterop de plug in de gewenste stand te zetten. Bij niet dimmen werkt hij als een gewone schakeldoos en schakelt dan alleen aan of uit.
Bierbroeder schreef op zondag 22 december 2013 @ 19:45:
Ik heb een kerstboom met lampjes die volgens mij niet gedimpd kunnen worden. Is het dan nog wel mogelijk om een contactdoos aan te sluiten om hem alleen aan en uit te zetten?
Of is er dan een kans dat de adapter van de kerstboom kapot gaat als ie toch gedimpd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 15:55
UltraSub schreef op zondag 22 december 2013 @ 20:32:
[...]

Wat is dat voor een bullshit? Had er ook wel ff bij vermeld mogen worden. Hue compatible is Hue compatible. Zie echt geen enkele reden waarom die niet mee zou kunnen doen. Gedraagt zich exact hetzelfde als een lamp. :( -O-
Nee, de lampen hebben zowel de kleuren leds als de speciale witte leds. De lightstrips etc. hebben alleen de kleuren leds. Aangezien de light recipes puur gebruik maken van de witte leds, kunnen de lightstrips dit niet aan. Als je die wel mee wilt laten doen, dan is het best mogelijk om een kleur dichtbij die recipes te krijgen, als je gewoon de anders opties gebruikt.

Ze gedragen zich dus niet hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ok, duidelijk, bedankt.
Maar dan nog hadden ze het er bij moeten vermelden vind ik.
Dus als ik nu binnen kom klik ik op "Relaxed" en mijn woonkamer gaat aan. De lightstrip in de keuken niet. Tap op Light control, slider helemaal naar rechts. Handig, nog meer acties om licht aan te krijgen.
Ik vind het een fail. Seriously.

[ Voor 7% gewijzigd door UltraSub op 23-12-2013 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
Je kunt eenvoudig scenes maken op basis van een plaatje van philips (of foto van jezelf) waar wel al je lampen inzitten. Als je deze instelt met de gewenste combinatie van Hue en Ledstrip kleur/tint/helderheid dan heb je vervolgens geen extra handelingen meer. Ik gebruik zelf ook zo'n combinatie in twee ruimtes zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze nemen bij Philips volgens mij de lichtprogramma's vrij serieus. Dat zijn dus de Relax, Read en Concentrate presets. Deze instellingen zien ze meer als lichttherapie. Is ook veel onderzoek naar gedaan. Een RGB lightstrip kan misschien wel wit licht maken maar niet volgens de norm die philips heeft bedacht.

Voor een relax thema kan je dus het beste zelf een foto als basis nemen en daar alle lampen inclusief lightstrip op afstemmen. Komt op hetzelfde neer alleen heb je nu wel de controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ah, op die tour. Dus gewoon zelf een nieuwe "relax" scène maken. Ik ga eens wat klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Wat ik gedaan heb is alle scene's verwijderd en heb voor mezelf nieuwe gemaakt m.b.v. de regenboog van Philips.
Je kunt dan elke 'verbonden' Hue (lamp of strip of schakelaar) aan of uit zetten, geo-schakeling, tijd-schakeling, etc. er bij doen en dan heb je precies wat je wil!!

[ Voor 10% gewijzigd door funske op 23-12-2013 18:47 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 15:55
Ja, en je hebt nog steeds de wit-tinten balk waar je de Hue-lampen zelf op kan zetten, waardoor je toch weer de gewenste kleurtemperatuur kunt instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:20
hoe is het wit van de normale hue lampen?
is dat vergelijkbaar met normale/spaarlampen of kan ik bv voor boven de eettafel beter nog een living whites halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pusherman_ schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 08:58:
hoe is het wit van de normale hue lampen?
is dat vergelijkbaar met normale/spaarlampen of kan ik bv voor boven de eettafel beter nog een living whites halen?
Bij volle sterkte zijn ze redelijk warm wit (de livingwhites ), zodra je gaat dimmen worden de lampen een soort vies roze...dus altijd het laagste wattage kopen (zover die nog te koop zijn), dan hoef je ze niet zo ver te dimmen.
Tooon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:00:
[...]

Bij volle sterkte zijn ze redelijk warm wit, zodra je gaat dimmen worden de lampen een soort vies roze...dus altijd het laagste wattage kopen (zover die nog te koop zijn), dan hoef je ze niet zo ver te dimmen.
Tooon
Bedankt. Goede tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Iemand nog tips of ideeën voor tafel lampen voor de Hue
Zoek eigenlijk zo een tafel lamp die je ook in de Hue intro ziet aan de linker kant op die bijzet tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Je bedoeld die bolvormige lamp?
Die lijkt veel op de Ikea Fado tafellamp
( http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80096372/ )
TRaSH schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:06:
Iemand nog tips of ideeën voor tafel lampen voor de Hue
Zoek eigenlijk zo een tafel lamp die je ook in de Hue intro ziet aan de linker kant op die bijzet tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

nee die heb ik nu even gekocht tijdelijk maar is voor het mooie net even te groot en neemt veel ruimte in beslag.
ik bedoel eigenlijk deze
Afbeeldingslocatie: http://my.jetscreenshot.com/13737/m_20131224-na2e-39kb.jpg

te zien om 0:44 van de intro clip op de meethue website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou even een mail sturen naar ICUTWOOD: http://www.icutwood.co.uk

Dit is het bedrijf dat de commercial heeft geproduceerd. Hier nog meer info: http://lenas-portfolio.tu...ment-production-company-i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Mooie lamp..
Ik heb hem niet online kunnen vinden dus mocht je te weten komen welke lamp dit is.. graag sharen :)
Wat mij trouwens wel is opgevallen tijdens mijn speurtocht naar deze tafellamp ( en naar een leuke lamp voor mijn Hue's ) is dat de meeste tafellampen zijn voorzien van een E14 fitting :(
Dus... Philips, hier ligt een mooie uitdaging voor de hue met E14 ;)
TRaSH schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 16:14:
nee die heb ik nu even gekocht tijdelijk maar is voor het mooie net even te groot en neemt veel ruimte in beslag.
ik bedoel eigenlijk deze
[afbeelding]

te zien om 0:44 van de intro clip op de meethue website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

tegen die issue liep ik dus ook,
enigste oplossing tot nu toe waren die groote witte ikea bollen,
en die vind ik eigenlijk net iets te groot.
en persoonlijk zou de prijs van de bulbs wel een stuk lager mogen van mij.

[ Voor 20% gewijzigd door TRaSH op 24-12-2013 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hai

Een vraagje; kan je de Led strips ook kleiner knippen, vind 2 meter nogal onhandig om onder stoel van 80 cm te proppen. Zo ja, wat moet ik daarvoor doen :-)

BvD

Locu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat kan. Er staat zelfs een indicatie om de zoveel centimeter op de strip waar je mag knippen. Er staat hier een filmpje waar het uitgebreid wordt gedemonstreerd:
http://youtu.be/Q_V6h4DcgP4

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2013 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thank u fore snelle reactie....

Super, dan kan ik heerlijk me gang gaan. Product van het jaar als je het mij vraagt!!
Ik heb ook een vraag bij Philips neergelegd om Aqarium Hue product te maken. Dat maakt het helemaal af denk ik.

Schiet me meteen andere vraag binnen, is het ook goed om plantjes waarvan je er maar een paar in huis mag hebben binnen te laten groeien? /wink

Locu

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2013 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee. Maar je hebt ook minstens warmtelampen nodig om de boel in vorm te houden toch?

Lekker chillen dus met die lampen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Verwijderd schreef op woensdag 25 december 2013 @ 18:10:

Schiet me meteen andere vraag binnen, is het ook goed om plantjes waarvan je er maar een paar in huis mag hebben binnen te laten groeien? /wink

Locu
maar een paar? heb je een allergie ofzo? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lordsauron schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 21:14:
Ik heb een gek probleempje. ik heb één lamp die om de zoveel tijd lijkt te resetten, hij gaat dan ineens vol wit branden, net alsof je de stroom er af gehaald heb en er weer op doet. ik heb de lamp al in een andere fitting gestopt. probleem blijft zich voort doen.

Iemand anders hier problemen mee? enig idee of er een oplossing voor is, of zou die gewoon defect zijn (**heb ik weer**)
Ik heb sinds kort exact hetzelfde probleem met twee lampen. Heeft iemand enig idee hoe bovenstaand verhaal is afgelopen of wat de oplossing is?

Ik dacht eerst dat het IFTTT was maar daar heb ik alles van afgesloten en afgemeld. Ook de toegang bij Hue community staat ervoor uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:31
Klinkt als een garantiegevalletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-08 23:24
Is het mogelijk om 2 Living Whites afstandsbedieningen te koppelen met het Hue systeem terwijl ook de app's nog te bedienen zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door Bert003 op 27-12-2013 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 20:10:
[...]

Ik heb sinds kort exact hetzelfde probleem met twee lampen. Heeft iemand enig idee hoe bovenstaand verhaal is afgelopen of wat de oplossing is?

Ik dacht eerst dat het IFTTT was maar daar heb ik alles van afgesloten en afgemeld. Ook de toegang bij Hue community staat ervoor uit.
Da's een gekend probleem met de stroomtoevoer van een bepaalde serie lampen.
Garantie dus.
Bert003 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 21:47:
Is het mogelijk om 2 Living Whites afstandsbedieningen te koppelen met het Hue systeem terwijl ook de app's nog te bedienen zijn?
Yep, ik gebruik momenteel 3 ab's voor lampen die ook met de bridge bedient worden. :)
2 voor 2 ontmantelde LivingWhites plugs en 1 voor de Hue's en een LivingColors.
De rest van de pluggen en LW-lampen worden puur met de bridge bestuurd.
Combinaties genoeg mogelijk dus :)

[ Voor 57% gewijzigd door Fire69 op 28-12-2013 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok bedankt. Mail naar Philips is onderweg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
Fire69 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 00:10:
Yep, ik gebruik momenteel 3 ab's voor lampen die ook met de bridge bedient worden. :)
2 voor 2 ontmantelde LivingWhites plugs en 1 voor de Hue's en een LivingColors.
De rest van de pluggen en LW-lampen worden puur met de bridge bestuurd.
Combinaties genoeg mogelijk dus :)
Goed te weten dat het kan. Ik begrijp dat je de lampen die je wilt bedienen eerst aan de ab moet koppelen, dan de ab koppelen aan de bridge. En dan de 2de ab koppelen met de eerste.

Als dit allemaal klaar is:
Kun je dan de presets van de 2 verschillende ab's apart bedienen en opslaan?
Als je bijv alleen maar de lampen (of plugs) in de keuken koppelt aan ab1, kun je dan ook daadwerkelijk alleen maar die lampen bedienen met ab1? Dus in de huiskamer nooit iets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:21

404error

Page Not Found

Bert003 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 10:45:
[...]

Goed te weten dat het kan. Ik begrijp dat je de lampen die je wilt bedienen eerst aan de ab moet koppelen, dan de ab koppelen aan de bridge. En dan de 2de ab koppelen met de eerste.

Als dit allemaal klaar is:
Kun je dan de presets van de 2 verschillende ab's apart bedienen en opslaan?
Als je bijv alleen maar de lampen (of plugs) in de keuken koppelt aan ab1, kun je dan ook daadwerkelijk alleen maar die lampen bedienen met ab1? Dus in de huiskamer nooit iets veranderd.
Ja kan allemaal!

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
Nu nog op zoek naar die Living Whites plugs. Worden al een poosje niet meer gemaakt dus zal wel even zoeken worden. Ibood had ze destijds 3 voor 39 Euro. Maar ja toen had er er geen toepassing voor :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een maand geleden waren ze nog te koop bij mediamarkt in Arnhem. Wel met een dikke laag stof...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maddiemax
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:59
Heb vorige week ook een mooie starterset op de kop getikt. Het valt me op dat de default kleur van 1 van de 3 lampen veel warmer is dan de andere twee. Als ik de lamp via een muurswitch helemaal uitzet en vervolgens weer aan dan geeft hij gelig licht terwijl de andere twee lampen gewoon fel wit zijn. Ik ben er niet zeker van of dit vanaf het begin al het geval was, merkte het net pas op. Enig idee hoe ik dit zou kunnen verhelpen of is de lamp defect (dacht zelf aan kapotte blauwe led)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:03

OMX2000

By any means necessary...

Is er ergens een changelog te vinden van de updates van de bridge software. Lijkt alsof ik er iedere twee dagen eentje krijg.

P.S. Waar zijn de schakelaars ;)

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Maddiemax schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 23:29:
Heb vorige week ook een mooie starterset op de kop getikt. Het valt me op dat de default kleur van 1 van de 3 lampen veel warmer is dan de andere twee. Als ik de lamp via een muurswitch helemaal uitzet en vervolgens weer aan dan geeft hij gelig licht terwijl de andere twee lampen gewoon fel wit zijn. Ik ben er niet zeker van of dit vanaf het begin al het geval was, merkte het net pas op. Enig idee hoe ik dit zou kunnen verhelpen of is de lamp defect (dacht zelf aan kapotte blauwe led)?
Mijn lampen zijn alle drie gelig, van in het begin. Net zoals een gewone gloeilamp. Dat is de bedoeling volgens mij. :)
OMX2000 schreef op zondag 29 december 2013 @ 00:12:
Is er ergens een changelog te vinden van de updates van de bridge software. Lijkt alsof ik er iedere twee dagen eentje krijg.

P.S. Waar zijn de schakelaars ;)
Als ik het me goed herinner zijn er in totaal nog maar 2 of 3 updates geweest :)

Ps: goeie vraag :/

[ Voor 20% gewijzigd door Fire69 op 29-12-2013 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-09 19:15
Mijn hue start elke morgen op met een alarm wat ik ooit heb ingesteld. Ik heb op geen van mijn devices een actief alarm staan maar het lijkt alsof het alarm vast zit ofzo.... de lampen gaan iedere morgen alsnog aan. Weet iemand waar ik dit kan zien of resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:52
Je kan ergens via de instellingen de schedules verwijderen. Misschien dat 's doen? Een andere optie is de bridge resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 20:04
jmbosch82 schreef op maandag 30 december 2013 @ 10:44:
Mijn hue start elke morgen op met een alarm wat ik ooit heb ingesteld. Ik heb op geen van mijn devices een actief alarm staan maar het lijkt alsof het alarm vast zit ofzo.... de lampen gaan iedere morgen alsnog aan. Weet iemand waar ik dit kan zien of resetten?
Zoals hierboven gezegd inderdaad via de instellingen de alarmen uit de bridge verwijderen. Als je nog actieve alarmen hebt in je app moet je even 2x dubbeltappen op de scene om hem uit en weer aan te zetten.

Ik heb inmiddels mijn huis compleet qua Hue verlichting. In totaal 4 Hue lampen en 5 living colors. De overige lampen zijn bijna allemaal GU10 spotjes maar dan zou ik in totaal nog 20+ lampen moeten kopen en dat wordt mij iets te gek qua kosten. De laatste 2 lampen gekocht voor 90 euro via Marktplaats :)

Ook laat het duidelijk zien dat hij een mesh-netwerk maakt want als ik de lampen achter het huis wil bedienen moet ik toch echt de lamp die er tussenzit van stroom voorzien anders is hij onbereikbaar voor de bridge :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je inlogt op de website van Philips Hue kan je bij je profiel de rechten voor bepaalde App's uitzetten. Dit zijn wel aanbieders buiten Philips om. Maar... Als het specifiek gaat om een bridge functie die niet goed werkt hoef je hier niet te zoeken naar een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
la_fusion schreef op maandag 30 december 2013 @ 13:10:
[...]

Ook laat het duidelijk zien dat hij een mesh-netwerk maakt want als ik de lampen achter het huis wil bedienen moet ik toch echt de lamp die er tussenzit van stroom voorzien anders is hij onbereikbaar voor de bridge :)
Ik vraag me af of dat mesh-netwerk ook tussen Hue's en LW-plugs werkt.
Ik heb een LW-plug in de garage zit die heel vaak niet bereikbaar is, hoewel er maar een goeie 4 meter tussen de bridge en die plug zit. Als ik mijn GU10 buiten aanzet, maakt dat geen verschil, dus het lijkt alsof er geen mesh is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrenzo
  • Laatst online: 22-05-2024

rrenzo

Als ik mijn GU10 buiten aanzet, maakt dat geen verschil, dus het lijkt alsof er geen mesh is...
Aan betekent dat er stroom op staat.
Ik neem aan dat er ALTIJD stroom op staat anders werkt het niet.
Of de land brandt of niet maakt dan niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Opstelling:
Bridge ----- buitendeur ----- GU10 (geen stroom, is maar een testopstelling) ----- terras ------ LW-plug (in garage)

Standaard staat die GU10 dus uit. Vaak is de LW-plug niet bereikbaar (hoewel het maar 5m van de bridge is).
Zet ik wel stroom op de GU10, dan maakt dat niet uit voor de bereikbaarheid van de plug (hoewel de afstand dan maar 4m is en er een muur minder tussen is dan).
Zet ik naast de bridge de buitendeur open die uitgeeft op het terras, dan is de LW-plug wel altijd bereikbaar.

Daaruit maak ik dus op dat er tussen die GU10 en LW-plug geen mesh is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 13:38
Ik ben ook in het bezit van een mooie starters set van Philips Hue. (Gewonnen met de Tweakers Actie :D ) Ik ben ook erg tevreden over de mogelijkheden en de goed werkende app.

Nu heb ik enkele jaren geleden een verlaagd plafond in mijn keuken gemaakt en daar rondom RGBW LED trips geplaatst. Deze worden met een bedraden DMX controller bedient. Het gaat hier om een 5,5m aan RGBW strip.

Nu zou ik eigenlijk een controller willen hebben voor deze LED trips welke direct op de Philips Hue aan te sluiten is en dus alles binnen een "bridge" heb draaien. Bestaat deze mogelijkheid al? Ik wil best iets in elkaar maken als dat nodig is alleen moet het wel betrouwbaar zijn.

Ik kom op google niet verder dan het uit elkaar halen van een Philips Hue Bulb. Iets wat denkelijk niet gaat werken in verband met het vermogen wat mijn LED strips nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Een Hue LED-strip kopen en die uit elkaar halen, maar je gaat waarschijnlijk ook geen 5,5m mee halen met die voeding.
Vraag anders even via @philipshuedev wat de maximum lengte voor een strip zou mogen zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Fire69 op 30-12-2013 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staan ook een paar filmpjes op YouTube van bulbs die gebruikt worden voor het aansturen van een vreemd merk LED strip. Dit is een filmpje dat ik zo snel kon vinden: http://youtu.be/Mg_Iw4yzilI

Er lijkt wel iets mogelijk maar het kleurbereik zal van de strip afhangen zo te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
Je kunt een RGBW versterker gebruiken. Die sluit je tussen je controller en ledstrip aan. Heeft een eigen stroomvoorziening die dan groot genoeg moet zijn voor het hogere vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
@Fire69 Dat was voor mij ook zover het idee. We moeten inderdaad dan alleen zien te weten wat het maximale vermogen is wat de controller aan kan. Wellicht kun je ook een zwaardere voeding aansluiten op de controller.

@JPLC Dit filmpje had ik inderdaad ook al gevonden maar is daar wordt ook al in aangegeven dat de kleuren niet goed overeen komen. En het vermogen wat je hier op kan aansluiten zal ook niet toereikend zijn.

@Bert003 is inderdaad een goede optie. Alleen lees ik hierover weer vaak dat de kleuren dan niet goed overeen komen.

Bedankt voor jullie reacties!

[ Voor 7% gewijzigd door Brutuss op 31-12-2013 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Is er een mogelijkheid de "uitga tijd" in te stellen?

Ik heb een Hue-starterset, een aantal LivingWhites met controllers en een aantal LivingWhites plugs.
Nu kun je de LivingWhites spaarlampen met de eigen controller uitzetten waarbij je nog ruim de tijd hebt om de langzaam donker wordende kamer te verlaten ( zo'n 15 seconden ).
Hartstikke gemakkelijk gewoon ideaal :)

Nu ik de Hue-set heb gebruik ik de app om alle lampen ( ook de LivingWhites dus ) uit te zetten als ik naar bed ga. Echter gaan de lampen dan in maar een paar seconden helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzmic
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-09 15:09
De Hue Wandschakelaar, een knutsel idee.

Een veel gehoord gemis, is toch een fysieke schakelaar aan de muur. Ik vond dit ook noodzakelijk: iedereen die in huis komt moet het licht kunnen bedienen.

Voordat ik Hue lampen had, gebruikte ik een Kaku wandschakelaar (AWST-8802) voor de bediening van gloeilampen. Deze schakelaar was gewoon in de wandcontactdoos gemonteerd waar normaal de 220 schakelaar zit.
http://www.klikaanklikuit...wandschakelaar-awst-8802/
Deze schakelaars zijn redelijk robuust en hebben 4 aan/uit switches, dit is samen met een Living Color remote (gen3) prima te combineren.
http://www.platinlux.com/...g-Colors-AURA__3048_1.jpg

Ik heb de volgende functies van de Living Colors remote gebruikt:
- Schakelaar links = dimmen hoger/lager
- Schakelaar recht = off / geheugen toets (makkelijk te programmeren door lang in te drukken)

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/1zbtrup.jpg
Een paar gaten in het kunststof voor draadjes. Deze zijn makkelijk op de pcb te solderen na het verwijderen van het koolstof laagje op de contactvlakjes. De pcb met dubbelzijdig tape monteren.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/1zno7py.jpg
Batterij bakje van de Living Colors remote netjes uitgezaagd.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2yv7491.jpg
Overbodige componenten en kopervlakken weggeschuurd op de AWST pcb.
(Kon geen kwaad dacht ik ivm bereik.)

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2yy8aag.jpg
Ik heb een extra microswitch (voor de aan (1) knop van de remote) gemaakt om in de toekomst opnieuw te kunnen pairen met lampen/bridge (net te zien rechts naast batterij bakje).

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/23loccm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
@wizzmic Geweldig project! Hoe bevalt het?

Bij Amazon DE zijn Living Whites remotes los voor €19 te koop, die KAKU schakelaar kosten dat ook. Dus de kosten van het materiaal zijn te overzien...

Als je er tijd en zin in hebt zou je kunnen overwegen om er meer te maken en te verkopen, ik heb wel interesse in ieder geval. Hoe lang schat je in dat je ermee bezig bent? Ik wil het zelf ook wel gaan proberen maar zo te zien doe jij het netter en preciezer dan waar ik het geduld voor heb :)

Mijn voorkeur qua indeling zou overigens zijn: links aan/uit (kun je ook pairen/ontkoppelen zonder hem uit elkaar te hoeven halen), rechts twee memory posities. Maar dat zou geen probleem moeten zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzmic
@jeroen, Erg tevreden mee, werkt zoals je zou verwachten!

De reden dat de aan (1) schakelaar niet aan de buitenkant hoeft te zitten, is dat ik dacht, dat je bij het pairen de remote dicht bij de lamp of de bridge moet houden (?) De schakelaar moet dan sowieso van de muur...

ps. Ik heb gen3 remotes gebruikt, hierin zitten echte aan/uit switches. Ik weet niet of het met de gen2 remotes (touch bediening) ook goed gaat, ik verwacht dat dit lastiger wordt.

In deze eerste zit denk ik een uurtje of 2,5 pure bouw/denk tijd. Ik verwacht dat als ik er een aantal maak, ze wel in een uurtje per stuk te bouwen zijn.

Wel een paar kanttekeningen:
De kunststof doos in mijn WCD was net iets te krap voor de ronde pcb van de Living Colors remote. Ik heb er een paar mm vanaf moeten halen. Ook de heb ik twee van de vier uitstulpingen in de wcd (waar de moeren voor de boutjes van een standaard schakelaar in zitten) iets moeten inkorten om ruimte te maken voor de batterijhouder (een standaard 220 schakaar kan er wel nog steeds in). Daarnaast zul je het stukwerk iets moeten opruimen om de schakelaar netjes te kunnen verzinken, hij klemt bij mij op de randen. Plakken is ook een optie maar net wat minder netjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Kijk, waarom kan Philips nu niet gewoon zoiets maken... Kan voor hen toch niet zoveel moeite zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
Inderdaad @Fire69...
Dank voor de toelichting @wizzmic. Het klinkt nog als (net) iets te complex om grootschalig te gaan doen, en volgens mij zijn de gen3 remotes niet makkelijk of betaalbaar los te krijgen. Ik zou zeggen dat zo'n schakelaar max €75 zou mogen kosten, maar rond de €40 lijkt me meer een sweet spot (een Belkin WeMo light switch kost in de VS $50).

Overigens zal je, als je niet voor batterijen wil gaan, een nul draad nodig hebben voor actieve switches zoals de Belkin. Die hebben de meeste mensen niet zitten achter hun reguliere schakelaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Fire69 schreef op maandag 30 december 2013 @ 22:05:
Een Hue LED-strip kopen en die uit elkaar halen, maar je gaat waarschijnlijk ook geen 5,5m mee halen met die voeding.
Vraag anders even via @philipshuedev wat de maximum lengte voor een strip zou mogen zijn.
Is twee meter, dubbel aantal leds of langer geeft al problemen met kleuren die niet meer kloppen. Gelezen op een van de Hue sites waar ze dat al probeerden. Met versterkers ook geprobeerd, maar ook daar leed de kleur onder. Als electronica leek denk ik dan, waarom niet de meegeleverde adapter, die voor de hue controller zit, er af slopen en vervangen door iets wat meer amperes kan leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam ook deze nog tegen een aangepaste LED strip met versterker: http://youtu.be/9At25jtX4U

@ Wizzmic - Mooi project! Ik ga denk ik ook eens aan de slag. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzmic
jeroen11 schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 12:59:
Inderdaad @Fire69...
Dank voor de toelichting @wizzmic. Het klinkt nog als (net) iets te complex om grootschalig te gaan doen, en volgens mij zijn de gen3 remotes niet makkelijk of betaalbaar los te krijgen. Ik zou zeggen dat zo'n schakelaar max €75 zou mogen kosten, maar rond de €40 lijkt me meer een sweet spot (een Belkin WeMo light switch kost in de VS $50).

Overigens zal je, als je niet voor batterijen wil gaan, een nul draad nodig hebben voor actieve switches zoals de Belkin. Die hebben de meeste mensen niet zitten achter hun reguliere schakelaar...
Mee eens, met massa productie moet zo'n ding voor een paar tientjes in de winkel kunnen liggen. Als Kaku dat kan...
Ik verwacht wel dat de Zigbee logica net wat complexer is dan die van Kaku...maar goed een Bloom inclusief remote koop je voor €57! (bij Coolsound)

Ik heb nu voor batterijen gekozen ivm met makkelijk pairen. "Vroeger" gebruikte ik een 3V voeding in de WCD. Dit is wellicht een idee voor mensen die liever geen batterijen gebruiken...ik weet (nog) niet hoe lang die meegaan...

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/icjwpf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sinds vandaag ook de Philips HUE in huis. Ik vind het zeker een leuke set alleen valt de groene kleur een beetje tegen. Groen is niet echt groen zoals op mijn Ambilight televisie maar meer geel/lime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kleurenspectrum van de app vind ik ook niet optimaal. Google eens een ander spectrum en probeer het daar eens mee als thema achtergrond.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2013 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag ben ik ook aan het klussen gegaan en heb ik een wandschakelaar gemaakt van de remote. Mijn projectje was een stuk minder technisch dan dat van Wizzmic maar voor mij perfect voor wat ik wil. Hierbij een aantal foto's van de klus.

Ik ben vooral een Pietje precies als het om de afwerking gaat. Het leek mij wel leuk om te delen hoe ik het zelf heb aangepakt. Niks bijzonders. Gewoon je eigen tools van huis-, tuin- en keukenspullen maken en vooral veel geduld. Het grootste deel bij het bewerken van het afdekplaatje heb ik het afgeplakt met schilderstape om beschadigingen te voorkomen. Schilderstape is ook handig om de gaten op af te tekenen. Om het geheel een beetje stevig te verbinden heb ik de printplaat met model putty vastgezet.

We hebben in de gang nog een afdekplaatje op de muur met loze holte waar ik deze ga ophangen. Het ging bovenverwachting goed en was een leuke klus!

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/vqkwap.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/t6vxj4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2u7akg2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/288m2v7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/icqpl1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/29kw6yo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/20i6qyu.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/x29jja.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/714i1g.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/21m9s2f.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2vd08xz.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/5mcl7p.jpg

[ Voor 175% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2014 03:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
Jullie zijn goed bezig met het zelf ontwikkelen van schakelaars!! Kan ik een bestelling plaatsen? :P

En! De beste wensen uiteraard! Op een mooi 2014!

[ Voor 20% gewijzigd door Tiestor op 01-01-2014 01:35 ]

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
wizzmic schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 13:30:
[...]

Mee eens, met massa productie moet zo'n ding voor een paar tientjes in de winkel kunnen liggen. Als Kaku dat kan...
Ik verwacht wel dat de Zigbee logica net wat complexer is dan die van Kaku...maar goed een Bloom inclusief remote koop je voor €57! (bij Coolsound)
50€ hier: http://www.meerdanlicht.n...loom-zwart-6950230ph.html :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tiestor schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 20:33:
Jullie zijn goed bezig met het zelf ontwikkelen van schakelaars!! Kan ik een bestelling plaatsen? :P

En! De beste wensen uiteraard! Op een mooi 2014!
Stiekem toch wel een tijdrovend klusje waarvan je niet weet hoe het uit gaat pakken. Het werkt gelukkig wel helemaal perfect! Ik heb met twv €7,- toch mooi een strakke wandschakelaar gemaakt. De living colors remote heb ik nooit veel gebruikt omdat ik de Iris spot als aanvulling op Hue heb gekocht. Nu ik de schakelaar klaar heb en de functies een beetje onder controle, ben ik toch wel blij met de remote!

En ook de beste wensen natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
Allereerst de beste wensen voor iedereen!

@JPLC Netjes gemaakt hoor! Ik hoop dat Philips hier ook eens naar gaat kijken zodat dit soort dingen ook gewoon in de winkel komen te liggen.

@Iedereen: Weet iemand toevallig hoeveel Ampere de kanalen aankunnen van de controller van de LEDstrip? En wellicht is dit dan ook te vergroten met een paar andere Transistors op de printplaat. Enige wat dan nog hoeft gedaan te worden is een grotere voeding eraan en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:56

TWKterry

Master Mariner

Maar is deze geschikt voor hue? De Bloom2 is daar net even duurder namelijk (65uero).

Overigens krijg je nog extra korting als je met ideal betaald!

Goed, gezond 2014

[ Voor 0% gewijzigd door TWKterry op 01-01-2014 12:28 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Gebruik met Hue geen probleem :)
Ik had deze Bloom ( = 2e generatie ) al voordat ik mijn Hue-set kocht.
De Bloom wordt prima herkend evenals mijn LivingWhites producten.
Bovendien zit hier de 2e generatie controller bij; deze is wat groter dan de 3e generatie controller maar heeft wel ( evenald de Whites controllers ) 3 voorinstellingen terwijl de 3e generatie controller er maar 2 heeft.
TWKterry schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 12:20:
[...]

Maar is deze geschikt voor hue? De Bloom2 is daar net even duurder namelijk (65uero).

Goed, gezond 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Helemaal vergeten deze nacht toen ik postte, gelukkig nieuwjaar iedereen :)

Ivm de Bloom, alles waar Smartlink opstaat werkt met Hue :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
De Aura en Iris, die worden niet als "Friends of Hue" aangmerkt.
Wat zou dan het verschil zijn, ik neem aan dat ze allemaal met smartlink werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Als ze niet 'Friends of Hue' zijn, worden ze niet officieël ondersteund en kan je ze niet gewoon via de Hue-app toevoegen.
Je moet dan een remote gebruiken of werken met de LampStealer-app om ze aan de Hue te koppelen, voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spykes22
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-12-2022
geen koop/verkoop op het forum

[ Voor 92% gewijzigd door teacher op 02-01-2014 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzmic
TWKterry schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 12:20:
[...]

Het punt is niet alleen dat de oude gen2 remotes minder makkelijk werken, maar de nieuwste Living Color lampen worden met een gen3 remote geleverd, waarin echte aan/uit switches gebruikt worden ipv touch knoppen.
Dit is makkelijker te gebruiken voor een wandschakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Hue = Zigbee
LivingWhites en LivingColors = Smartlink

De "Friends of Hue" producten werken zover mij bekend met Zigbee en niet met Smartlink.

Overigens is het koppelen met Hue zeer eenvoudig: met de Livingremote van de Living-producten de lamp inschakelen ( = lamp brand ) en via de Philips Hue-app zoeken met :"Find new lights" en voila de nieuw toe te voegen lampen of plugs worden vanzelf gevonden en kunnen gebruikt worden in een Hue-app :)
(Ik gebruik bij voorkeur Hue Pro om presets te maken van de lampen die ik ingeschakeld wil zien)
Fire69 schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 23:30:
Als ze niet 'Friends of Hue' zijn, worden ze niet officieël ondersteund en kan je ze niet gewoon via de Hue-app toevoegen.
Je moet dan een remote gebruiken of werken met de LampStealer-app om ze aan de Hue te koppelen, voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Smartlink is Zigbee, maar een subset die niet alles ondersteunt.

Als je de lamp aan de remote koppelt, kan je die dan gewoon zoeken via de 'Find new lights'-functie?
Normaal moet je je remote 'overzenden' naar de bridge door te touchlinken.
Of ben jij nu over de Friends-reeks bezig?
Pagina: 1 ... 19 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.