[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.145 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Fire69 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 21:58:
[...]

Je spreekt je eigen tegen? :?
Ze onthouden de laatste staat, dus als je ze met een app uitzet, kan je ze niet meer met een schakelaar aanzetten.
En net DAT stoort mij het hardste aan de LW :)
En je denkt dat philips de LW "friends of Hue" niet net zo'n gedrag gaat meegeven als de "reguliere" LED hue lampen?
Dus "gewoon wit" als je ze manueel bediend en extra's (dimmen)
via de bridge.
Ik namelijk wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 02-10 16:51
We praten naast elkaar denk ik. :P

1. Hue: Uit via App, daarna schakelaar uit en aan: Hue aan
2. LW: Uit via App, daarna schakelaar uit en aan: LW nog steeds uit

Bedoel jij het ook zo?

Ik hoop dus dat de nieuwe Hue LW's verder via principe 1 ipv 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Je mist het punt van arnoud_h en weeraanmelden en gaat iets te kort door de bocht.

Hue = Bepaalde staat via app, daarna schakelaar uit en aan = Hue aan in default instelling (100% helderheid wit licht)
LW = Bepaalde staat via app, daarna schakelaar uit en aan = LW in oude state

Dat de LW terug gaat naar de oude state is bij uit misschien vervelend, maar bij alle andere states misschien juist wel prettig. Ik zou het in ieder geval wel op prijs stellen als hue's weer naar de oude kleur / helderheid gingen ipv naar de default kleur en 100% helderheid als de stroom eraf geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ja, misschien zou het beter zo zijn indien ze 1 conditie toevoegen. Indien uit via app en uit/aan via schakelaar, dan wel naar 100%
Want nu kunnen mensen zonder smartphone ze dus niet aan zetten. Als mijn pa langskomt als er niemand thuis is, krijgt hij het licht niet aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de thuiskomers ligt bij mij de LW remote vlak bij de deur, waardoor er wat LW aangaan als binnenkom/loop licht, daarna de rest met tablet (android) of telefoon (windows).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws over LW! We hebben er nu een op de slaapkamer en het blijft een lelijke spaarlamp om te zien. Ik zal blij zijn als ze de witte Hue's meer op de klassieke peer laten lijken zoals de kleuren Hue's.

Tip: De mediamarkt in Arnhem heeft nog een aantal LW's liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-09 16:35
Mag ik vragen wat er hier aan Windows Phone apps gebruikt wordt?
Ik krijg één dezer dagen mijn Windows Phone terug, en wil dan uiteraard ook mijn hue set weer kunnen bedienen, maar kan nog niet heel veel vinden over de apps hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

richard_1st schreef op woensdag 04 december 2013 @ 14:18:
Ik krijg één dezer dagen mijn Windows Phone terug, en wil dan uiteraard ook mijn hue set weer kunnen bedienen, maar kan nog niet heel veel vinden over de apps hiervoor.
Ik gebruik deze: http://www.windowsphone.c...17-43c6-b0cc-724e8dfd5866 werkt, maar niet heel veel mogelijkheden...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2013 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
Ik heb vandaag een aantal LivingColors en bijbehorende remotes ontvangen en er volgen nog wat extra remotes & LivingWhites waarmee m'n hele huis verlicht is en in elke kamer 1 of 2 remotes liggen. Het is me duidelijk hoe ik 'from scratch' een setup maak dat ik zowel via de afstandbediening als de app kan bedienen. Maar die procedure vergt een volledige reset en dat is bij een groeiend aantal lampen een hele onderneming geworden...

Is er een manier dat ik zonder reset simpelweg extra LivingColors (en LivingWhites) kan toevoegen aan zowel de Hue bridge (dus bedienbaar maak via de app) en aan 1 of meer remotes (dus tegelijk kan bedienen met die remotes)?

Een gerelateerde vraag, ik heb al een totaal van meer dan 16 lampen (mix van Hues, LivingColor en LivingWhite) aan de praat, dus ik weet dat dat kan omdat Hues ook zonder overdracht vanuit een remote herkend worden door de bridge. Maar kan ik ook meer dan 16 LivingColor & LivingWhite lampen via zowel app als remote bedienbaar krijgen? Dit omdat bij de overdracht vanuit de Remote waaraan ze gekoppeld waren alleen de eerste 16e lampen naar de Bridge gingen.

Update:

Heb een paar nieuwe devices (een LivingColor Bloom & Control Plug) toegevoegd; aan de master remote control en daarna de Hue app laten zoeken naar nieuwe lampen en die vind hem vervolgens. Dus op die manier lukt wat ik wil: en de mogelijkheid om remotes te clonen vanaf de master remote (en niet relevante lampen vervolgens te unlinken) en volwaardige bediening met de app. Nu kan ik bijna alles gaan vervangen, nog een paar laatste lampen waarmee ik moet wachten tot er een Smartlink/Hue lichtschakelaar/dimmer op de markt komt.

[ Voor 19% gewijzigd door jeroen11 op 04-12-2013 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:17
richard_1st schreef op woensdag 04 december 2013 @ 14:18:
Ik gebruik Oni: Light Control. Mooi vormgegeven app die qua functionaliteit erg lijkt op de officiële Philips app, met de nadruk op voorgeprogrammeerde thema's. Werkt zeer goed en heeft handige snelkoppelingen. Het is allemaal wel een beetje traag wat soms irritant is.
app kost wel 4$

Ik heb thuis ook nog een oude Galaxy S die dienst doet als afstandsbediening voor o.a. de Hue lampen. Met een beetje tweaken doet dat ding een volle maand zonder opladen! _/-\o_

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:03

OMX2000

By any means necessary...

Heeft iemand hier al gespeeld met ninjablocks icm Hue. Die hebben een hue driver. http://ninjablocks.com/

En de quote is hun nieuwe product op kickstarter: http://www.kickstarter.co...ion-control-of-your-envir

[ Voor 41% gewijzigd door OMX2000 op 05-12-2013 09:02 ]

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik heb hier de laatste paar dagen ook zitten naar kijken maar snap hun opstelling niet zo goed. :P
Je hebt Ninja Sphere, Spheramid gateway, waypoints en dan ook nog die originele Blocks.
Hoe hangt dat allemaal aan elkaar!? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:03

OMX2000

By any means necessary...

Fire69 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 15:23:
Ik heb hier de laatste paar dagen ook zitten naar kijken maar snap hun opstelling niet zo goed. :P
Je hebt Ninja Sphere, Spheramid gateway, waypoints en dan ook nog die originele Blocks.
Hoe hangt dat allemaal aan elkaar!? :?
Ja da's zacht gezegd wel verwarrend ja. Voor mij zou nu het goedkoopste zijn om de uitbreiding op een raspberry pi aan te schaffen, en daarmee te experimenteren.

Die Sphere ziet er ubergeil uit, en als ik nog ergens een klein bergje geld vind schrijf ik me in voor het kickstarter project, liefst de devkit.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik heb er ook even naar gekeken en zie geen toegevoegde waarde in de ninja sphere als je de extra features niet gebruikt. Ook is het mij onduidelijk of je naast die sphere ook zelf een servertje kan draaien en waar die software daarvoor dan te downloaden is. Het is mij in ieder geval allemaal te vaag.

Voor Hue kun je relatief makkelijk zelf wat programmeren. Ik ben gisteren wat aan het experimenteren gegaan en had in no time de commando's voor groups, verkleuringen en lichtsterkte aan de praat. Het ninja platform gaat daar niet echt iets aan toevoegen. Ik ga proberen tijdens de kerstperiode wat in elkaar te knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:04
Jups hier staat voor de kerstperiode ook het knutselen van mijn eigen Android app op het programma. Ik wil graag NFC tags koppelen aan acties en hoewel daar al diverse applicaties voor zijn wil ik ook graag mijn kennis van Android en NFC daarvoor gebruiken. Ik hoef enkel mijn kennis van NFC nog maar te linken aan de Hue API.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik zie net een update verschijnen voor Hue App op android waarbij Geofencing is opgenomen. Ben benieuwd hoe dat gaat werken. Ga het later vandaag wel eens even testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:52
Ik heb zojuist de software van de bridge geupdate naar versie 8227. Tot op heden heb ik nog geen veranderingen kunnen ontdekken.

Als je de update nog niet hebt gekregen, even de netspanning van je bridge is voldoende om daarna in de Hue app de melding te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Zojuist ook geüpdatet, maar ook ik zie geen veranderingen.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
@ Mystic Spirit: Al Geofencing getest? Waar heb je die toevoeging gevonden?

Vanmiddag even als testje wat nieuwe Living Whites in een paar staande lampen gedraaid en met de Philips app op nieuwe lampen gezocht..
De nieuwe lampen werden probleemloos gevonden!
Als je de lampen alleen met de app aan wilt sturen hoef je dus niet steeds de Living Whites of - Colors controllers te updaten en dan weer naar de Bridge te blazen :)
Dat was mij nog niet bekend en ik dacht ik share dit even.
Mystic Spirit schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 09:08:
Ik zie net een update verschijnen voor Hue App op android waarbij Geofencing is opgenomen. Ben benieuwd hoe dat gaat werken. Ga het later vandaag wel eens even testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-10 16:20

B2

wa' seggie?

Had gehoopt dat lampen in een scène nu eindelijk eens individueel gezet kunnen worden, maar helaas.
Setting onthouden na uit/inschakelen is nog helemaal ver weg lijkt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik heb geofencing getest, maar vandaag gingen mijn lichten in ieder geval niet aan toen ik thuis kwam. Toen ik de Hue App opende toen ik eenmaal binnen was, sprong er wel 1 lamp aan, maar dat hadden er twee moeten zijn.

De optie vind je terug op dezelfde plek waar je ook alarmen en timers in kan stellen.

@B2 die optie heb je wel in Hue Pro op Android. Kost je een euro, maar dan heb je wel scenes waarin je je lampen individueel kan afstellen.

[ Voor 18% gewijzigd door Mystic Spirit op 07-12-2013 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Mystic Spirit schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 23:06:
Ik heb geofencing getest, maar vandaag gingen mijn lichten in ieder geval niet aan toen ik thuis kwam. Toen ik de Hue App opende toen ik eenmaal binnen was, sprong er wel 1 lamp aan, maar dat hadden er twee moeten zijn.

De optie vind je terug op dezelfde plek waar je ook alarmen en timers in kan stellen.

@B2 die optie heb je wel in Hue Pro op Android. Kost je een euro, maar dan heb je wel scenes waarin je je lampen individueel kan afstellen.
En een android telefoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

In de officiele Philips app op Android kan het ook, alleen moet je dan niet met een light recepi werken maar vanaf een foto of plaatje van Philips. Dan kun je de kleur en lichtsterkte per lamp in de scene regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Dank je; gevonden :)
Heb intussen ook de HuePro-app en deze is inderdaad veel gebruiksvriendelijker en simpeler in te stellen.
Deze schakelt netjes de ingestelde lampen in als ik binnen het bereik van m'n wifi kom en dat is voor mij meer dan genoeg.
( Uitschakelen doet hij niet en dat is maar goed ook want anders schakelt hij de lampen uit zodra de wifi even wegvalt - Je zal maar op de WC zitten en daar geen bereik hebben 8)7 )
Mystic Spirit schreef op zondag 08 december 2013 @ 08:05:
In de officiele Philips app op Android kan het ook, alleen moet je dan niet met een light recepi werken maar vanaf een foto of plaatje van Philips. Dan kun je de kleur en lichtsterkte per lamp in de scene regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 08:32
Een vraagje over de strips, zijn deze (standaard lengte 2m) te verlengen?

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Verlengen heb ik nog niet gehoord... afknippen wel. Ik heb echter geen ervaring ermee maar ben wel benieuwd, want ik zit er ook over te denken om een ledstrip te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
In principe zou het geen probleem mogen zijn, zolang de voeding zwaar genoeg is.

Onlangs was er op ibood een strip van quintezz. De product expert heeft daar wat uitleg gegeven over verlengen en zo.
Ging over deze strip.
Je kan daar ook de verlengstukjes zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn de strips al leverbaar?

Tooon

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2013 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ja die zijn leverbaar zie http://store.apple.com/nl...-hue-lightstrips?fnode=39 Op een andere plek heb ik ze nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

APR's krijgen ze ook, Xando heeft ze in elk geval op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-10 16:14

robertwebbe

Robert Webbe

Ik kreeg zojuist weer een update voor de bridge, firmware versie: 01008227.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3747/11285199284_1c7d64210a_z.jpg

Op http://www.everyhue.com/v...comment/6197#Comment_6197 loopt al een draadje over de release notes. Als ik nu van scene verander gaan alle lampen tegelijk en sneller dan voorheen :)

[ Voor 53% gewijzigd door robertwebbe op 09-12-2013 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 15:55
Bij mij gingen de lampen bij de officiele Hue app al goed tegelijk, maar andere apps blijken er nog moeite mee te hebben. Lightbow bijvoorbeeld. Daar springen de lampen allemaal apart aan, en de volgorde lijkt ook nog eens willekeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ligt dan waarschijnlijk toch aan de manier waarop die app de lichten aanstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee hoe ik de lampen binnen de Hue app van volgorde kan veranderen?

Ik heb alles als een grote bulk toegevoegd en nu staat bijvoorbeeld de set van vier lampen achter onze panelen verdeeld over de lijst. Het liefst zou ik deze natuurlijk netjes onder (en bij) elkaar zien staan.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
De enige manier wat ik in de officiele app heb kunnen ontdekken is ze op die volgorde toevoegen aan je bridge. Behoorlijk omslachtig, dus dat zou echt makkelijker moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Het probleem is dat ze bij het toevoegen in de bridge allemaal een nummer krijgen.
Die nummers worden daarna door de apps chronologisch gebruikt.
Volgens mij kan je er niks aan doen, behalve alles weer weggooien en 1 voor 1 in de juiste volgorde toevoegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm daar was ik al bang voor... :(

De moeilijkheid zit hem bij mij in de koppeling van een living colors remote. Zou ik dan hetzelfde reset+koppel proces moeten uitvoeren maar dan in de volgorde zoals ik deze het liefste heb?

Bedankt voor je snelle reactie trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:21

404error

Page Not Found

Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:30:
Hmm daar was ik al bang voor... :(

De moeilijkheid zit hem bij mij in de koppeling van een living colors remote. Zou ik dan hetzelfde reset+koppel proces moeten uitvoeren maar dan in de volgorde zoals ik deze het liefste heb?

Bedankt voor je snelle reactie trouwens!
Inderdaad, hij houdt de volgorde aan waarin je ze aan de remote gekoppeld hebt!

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik denk dat je als je een beetje handig bent, dat je wel nummers van lampen in de bridge kan veranderen. Ik ben wat aan et spelen met de api die gebruikt wordt. Het is allemaal relatief eenvoudig en de documentatie is goed.
Beetje rommelen in de debug console en dan kom je denk ik een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Net even de api doorlopen. Je kan wel de naam van een lamp aanpassen, maar voor het nummer zie ik niet direct iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met api bedoelen jullie dat java programma dat je kan downloaden? Heb ik wel al gebruikt om een lamp te koppelen die een zetje nodig had.

Je zou toch zeggen dat er ergens een registratie plaats vindt die je achteraf kan configureren? Al is het maar in code... Anders zit er niks anders op dan een rondje handwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nee, een api is een manier om iets aan te sturen. In dit geval dus de bridge.
Dankzij een api (en sdk) kunnen gebruikers zelf beginnen programmeren en zo hun eigen ding doen.

De api kan je hier vinden: http://developers.meethue.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Hmmm en vandaag ook een firmware update voor de lampen (versie 66010820). Helaas wederom geen changelog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:31
Timmy schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 14:24:
Hmmm en vandaag ook een firmware update voor de lampen (versie 66010820). Helaas wederom geen changelog...
Eerste keer dat ze de firmware van de lampen updaten? Volgens mij wel. Hopelijk zijn ze van plan om de API uit te breiden om zo nieuwe functies mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Hielko schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:12:
Eerste keer dat ze de firmware van de lampen updaten? Volgens mij wel. Hopelijk zijn ze van plan om de API uit te breiden om zo nieuwe functies mogelijk te maken.
Ja, dit is de eerste maal. Al waren er al wel verschillende E27 lampen in omloop met een andere firmware versie, deze gedroegen zich ook anders. Ik ben blij dat al mijn lampen nu op de zelfde manier aan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Is de update voor alle lampen of alleen voor de standaard bulbs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broekvdr
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08-2023
:)

http://www.meethue.com/en-NL/releasenotes

2013-12-10 hue Lamp - Performance Improvements

Software version 66010820
All upgraded lamps can now be moved from one bridge to a different bridge using the ‘find new lights’ functionality of the hue app.
Faster and more consistent start-up behavior.
Various bug fixes.

2013-12-09 hue Bridge 1.1.2 - hot fix ethernet issues

Software version: 01008227 (1.1.2) - Changes since 1.1.1
Improved hue cloud communication.
Improved Bridge linking to hue cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ben benieuwd naar dat 'startup behaviour'.
Hopelijk staan ze nu niet standaard uit als je er stroom op zet (of is het selecteerbaar, dat zou perfect zijn :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ze hebben het over 'Faster and more consistent start-up behavior'. Dus het werkt nog hetzelfde, alleen stabieler en sneller.

Ik vraag me alleen af hoe je die update triggert?

[ Voor 17% gewijzigd door TranceSetter op 10-12-2013 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks al de updates, kan ik nog steeds geen tijdklok instellen via mijn Android tablet...zegt steeds dat mijn bridge niet op tijd staat. En dat klopt ook; een uur en vijf minuten te vroeg....my location werkt zo te zien wel.
Iemand enig idee?
Gr.Tooon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
TranceSetter schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 17:48:
Ze hebben het over 'Faster and more consistent start-up behavior'. Dus het werkt nog hetzelfde, alleen stabieler en sneller.

Ik vraag me alleen af hoe je die update triggert?
Als de bridge is geupdate gaat hij daarna automatisch de lampen updaten. Duurt waarschijnlijk wel een tijdje als ie al die data via Zigbee moet oversturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 18:25:
Ondanks al de updates, kan ik nog steeds geen tijdklok instellen via mijn Android tablet...zegt steeds dat mijn bridge niet op tijd staat. En dat klopt ook; een uur en vijf minuten te vroeg....my location werkt zo te zien wel.
Iemand enig idee?
Gr.Tooon
Je bridge hoort een uur vroeger te zijn, want die houd UTC tijd aan en wij leven op UTC +1 in Nederland. Die 5 minuten zouden geen verschil mogen maken. Ik zou er eerder voor kiezen om eerst te spelen met de tijd van de tablet. Lukt dat niet kun je je aan het onderstaande wagen.

Wat je kan proberen is om de tijd zelf te verzetten in de debug console. Maar ik weet niet of dat kan.
Je gaat dan naar: het.ip.van.je.bridge/debug/
daar vraag je eerst de instellingen op door in het url veld van de debugger het volgende in te voeren en op GET te klikken:
code:
1
/api/username/config/
LETOP:username vervangen door een bestaande username.

Dan krijg je een respons waarvan de eerste paar regels hierop moeten lijken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
{
    "name": "Philips hue",
    "mac": "xx:xx:xx:xx:xx:xx",
    "dhcp": true,
    "ipaddress": "xxx.xxx.xxx.xxx",
    "netmask": "255.255.255.0",
    "gateway": "xxx.xxx.xxx.xxx",
    "proxyaddress": "none",
    "proxyport": 0,
    "UTC": "2013-12-10T17:53:20"

Zoals gezegd loopt de UTC waarde een uur achter op de Nederlandse tijd omdat we in Nederland leven op UTC +1 tijd.

Zet nu de tijd op de juiste tijd door in het body veld de juiste UTC waarde in te vullen en klik vervolgens op PUT:
code:
1
{"UTC": "JJJJ-MM-DDTUU:MM:SS"}

Ik denk niet dat het lukt want volgens mij kun je de tijd van de bridge niet aanpassen, maar het is het proberen waard. Als je er niet uitkomt op een andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

Bij mij heeft hij 2 van de 3 hue lampen geüpdatet maar 1 dus niet. Als ik nu 'check for updates' kies, krijg ik steeds te zien 'A software update is being downloaded. We'll let you know when it's ready to install.' met de "keuze" OK.
Hij geeft die melding nu al bijna een uur en ik heb hem ook al een keer van de spanning af gehad, niets mag baten.
Iemand die met hetzelfde probleem zit of enig idee wat ik nog kan proberen? (weinig zin om hem volledig te resetten overigens)

edit:

Zie nu trouwens wel duidelijk het verschil tussen beide firmwares aangezien ik 2 lampen (waar nu dus 1 oude en 1 nieuwe firmware) in hetzelfde armatuur heb zitten. De lamp met de oude firmware blijft, bij spanning eraf en erop zetten, even uit en gaat dan langzaam aan en de nieuwe gaat vrijwel direct aan en ook snel naar volle sterkte.

[ Voor 27% gewijzigd door tozzke op 10-12-2013 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Kan je de lampen die de update hebben gehad er niet even uitschroeven en dan opnieuw laten checken?

[ Voor 1% gewijzigd door Fire69 op 10-12-2013 20:07 . Reden: typen op een tablet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Of wat dichter bij de bridge in een fitting schroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

al gedaan, ook al blijft hij de melding geven dat hij met een update bezig is, die ene lamp heeft nog steeds de oude firmware.
nu lees ik net op twitter dat er nog iemand is met hetzelfde "probleem"

hoezo standby :?

edit:

en hoezo uren? :+

[ Voor 6% gewijzigd door tozzke op 10-12-2013 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broekvdr
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08-2023
ach met standby bedoelen ze waarschijnlijk gewoon dat hij hem aan moet laten staan.
in ieder geval niet met de muurschakelaar uit moet zetten.
op die tweet waar jij naar verwijst staat een lamp genaamd 'slaapkamer' . ik zelf zet mijn slaapkamer hue lamp altijd uit met de muurschakelaar.

maar de update moet over zigbee worden verstuurd zal wel vele malen langer duren dan even een bridge updaten via je netwerk.

In de api stond een beperkt aantal berichten dat je maar per seconden mag sturen dit zal tijdens het updaten ook wel beperkt zijn en daarom lang duren.
misschien even wisselen met iets dichter bij de bridge zodat hij zeker in range van de bridge zelf staat scheelt misschien wat in netwerkverkeer.

maar dan nog duurt het schijnbaar zeker een uur :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Update van 3 lampen heeft hier hooguit 2min geduurd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

de andere 2 waren in enkele seconden klaar met updaten en de afstand is het niet. Er zit max 3 meter tussen bridge en bewuste lamp die niet wil updaten

edit:

op al mijn lampen staat overigens 24/7 spanning (heb zelfs de meeste schakelaars overbrugd), dus waarom hij 1 lamp wel update en de andere lamp in hetzelfde armatuur niet, is mij een raadsel

[ Voor 41% gewijzigd door tozzke op 10-12-2013 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Ik zie hier overigens de update van 2013-12-10 hue Lamp - Performance Improvements nog steeds niet. Gisteren heb ik wel een update gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

het is gelukt dankzij een post van de maker van de java-app die op m'n server draait. Na dit uitgevoerd te hebben en de hue app op te starten, kwam hij weer uit zichzelf met de melding dat er een update was. Deze weer doorlopen en nu heeftie ook de laatste lamp geüpdatet o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Ik vraag me af hoe jullie weten / zien of de update voor de lampen wel of niet gelukt is.

Ik kreeg een melding op mijn iPhone Hue-app dat er een update was en heb die laten installeren.
Daarna heb ik verder geen melding mee gekregen, dus zal het wel gelukt zijn.

Maar als ik dit hierboven lees, lijkt het wel of jullie kunnen zien of het wel of niet gelukt is; vandaar mijn vraag!!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
Je kunt in de settings kijken naar de versienummers van de lampen.
Settings bereik je via die schuif aan de onderkant en dan op het tandwieltje drukken. Daar staat een lijst met lampen met versienummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Mikey NL schreef op woensdag 11 december 2013 @ 12:09:
Je kunt in de settings kijken naar de versienummers van de lampen.
Settings bereik je via die schuif aan de onderkant en dan op het tandwieltje drukken. Daar staat een lijst met lampen met versienummers.
Thanks!! d:)b
Bij mijn lampen staat SW: 66010820
Dat zal dan inderdaad wel de laatste zijn?

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Klopt. Dat is voor de E27 lampen de laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Ik kreeg ook eergisteren een bericht van de update van de bridge en zojuist nog een bericht van een update..
De laatste update heeft inderdaad de lampen up-to-date gebracht :)
B2 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 21:00:
Ik zie hier overigens de update van 2013-12-10 hue Lamp - Performance Improvements nog steeds niet. Gisteren heb ik wel een update gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Heeft een van jullie al wat ervaring opgedaan met de geo-fencing moelijkheden? Ik ben het nu een aantal dagen aan het testen, maar de resultaten zijn erg slecht. Soms gaat het licht wel uit als ik niet thuis ben, soms ook niet en het is nog geen een keer aan gegaan als ik thuis kwam. Ik heb zelfs op een gegeven moment gedacht dat het misschien wat meer tijd koste en heb ongeveer 45 minuten gewacht op het aan springen van het licht en toen heb ik het maar opgegeven.

Hebben jullie dezelfde ervaringen, of werkt het bij jullie gewoon goed en moet ik eens kijken of het misschien aan mijn telefoon ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Laatst online: 09-09 14:34
Gebruik je iOS of Android? Heb je al eens geprobeerd om de geofencing notificaties aan te zetten (in de settings van de app), om te zien of je telefoon wel registreert dat je in de buurt van je huis komt, of dat de signalen gewoon niet goed aankomen bij je bridge / lampen

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik gebruik Android, maar heb de optie voor notificaties niet gezien in de app die ik heb. Zal eens kijken of ik die kan vinden.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:31
Bij mij werkt het ook niet goed. Lampen gaan wel uit als ik weg ben, maar niet aan als ik thuiskom (iig niet snel genoeg, gebruik iOS).

• TranceSetter
Ik gebruik iOS en hij doet het iedere keer netjes. Hij geeft trouwens altijd een melding, ook al is het nog licht en zet hij de lampen niet aan. Maakt niet echt uit natuurlijk.Het gebeurd steevast wanneer ik tussen de 250-100 meter van huis ben.

• la_fusion
Belangrijk hierbij is ook het gebied waar je woont. Voor zover ik weet wordt hiervoor ook data van telefoonmasten gebruikt.

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-10 17:51
Heeft er iemand een suggestie voor een armatuur (spot - opbouw) voor de GU10's? Ik heb er nu 2 besteld maar zijn niet diep genoeg - de reguliere LEDs zijn rond de 50mm - de HUE zijn 70+mm.

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 21:35
Maakt toch niet veel uit? Ikea heeft er n hoop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Bedankt voor de notificatie tip bij geofencing. Er zijn in hetzelfde menu ook opties om de radius wat groter te maken. Ik heb de instellingen aangepast en zal vanavond eens kijken wat er gebeurt. Resultaten van vanmorgen zijn in ieder geval goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap
  • Laatst online: 23:13

blaatschaaap

schaap

Ik ben zelf ook van plan om deze toffe lampjes aan te schaffen, en dit topic maakt me steeds enthousiaster! (nu alleen de spaarpot nog :P) Ik zit echter nog met een paar vragen.

Hoe ervaren jullie de stabiliteit van de android app? Ik had zelf het idee om een tweedehands iPad van V&A af te plukken om de lampen mee aan te sturen (ik wou sowieso nog graag een tablet hebben) maar als de stabiliteit van de Android app verbeterd is, is dat natuurlijk niet nodig. :)

Ondertussen heb ik ook al het internet afgespeurd naar lampen om de Hue peertjes in te draaien. Het liefst zou ik graag matglazen witte bollen ophangen, deze zijn echter vrij prijzig en de enige goedkope die ik heb kunnen vinden zijn van Ikea ( http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categories/series/20353/ ) Alleen zijn ze aan de onderkant helaas wel open :P Ik sta open voor suggesties ^^

Ik hoop over enkele weken mijn eigen ervaringen met jullie te kunnen delen :D

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Laatst online: 02-10 17:13
Ik heb deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30216348/ in de studeerkamer en die is van onder gewoon dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
blaatschaaap schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 12:24:
Hoe ervaren jullie de stabiliteit van de android app? Ik had zelf het idee om een tweedehands iPad van V&A af te plukken om de lampen mee aan te sturen (ik wou sowieso nog graag een tablet hebben) maar als de stabiliteit van de Android app verbeterd is, is dat natuurlijk niet nodig. :)
De Android app werkt prima. Ik heb nog geen problemen met de stabiliteit ondervonden maar echt gebruiksvriendelijk vind ik de app niet. Ik gebruik daarom Hue Limited Edition, deze kan alleen de basis dingen maar dat is precies wat ik nodig heb. Voor de specialere dingen heb ik scripts op de Pi draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap
  • Laatst online: 23:13

blaatschaaap

schaap

Juicie schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 12:38:
Ik heb deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30216348/ in de studeerkamer en die is van onder gewoon dicht.
Echt ja? Dat wist ik niet :P Ik ging ervanuit dat ze aan de onderkant open gezien de vlakke onderkant, thanks! :)

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Laatst online: 02-10 17:13
blaatschaaap schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 13:38:
[...]

Echt ja? Dat wist ik niet :P Ik ging ervanuit dat ze aan de onderkant open gezien de vlakke onderkant, thanks! :)
Echt ja ;) Hier zie je mijn lamp:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik zat net even uit nieuwsgierigheid te kijken op de website van Lifx, en tot mijn grote schrik zijn die lampen nog duurder dan de Philips Bulbs. En op een of andere manier heb ik meer vertrouwen in de Philips lampen, welke van hét bedrijf komen dat gigantisch veel heeft geïnvesteerd in verlichting de afgelopen tientallen jaren.

Lifx kost gewoon $ 89,95 per lamp, wat neerkomt op 65 euro, en dat is exclusief BTW. Met BTW wordt dan zo'n 78 euro. Vergeleken met een Hue lamp is dat dus 18 euro meer.

Zie ik wat over het hoofd hier? Ik zou juist verwachten dat de Lifx lampen eerder in de categorie 40-50 euro zouden gaan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Wat je over het hoofd ziet is volgens mij dat Lifx geen brdige heeft, maar die functionaliteit in de lamp heeft zitten. Dat maakt de lamp waarschijnlijk wat duurder, maar scheelt je wel een bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ja, maar Philips heeft het voordeel dat ze het Zigbee protocol gebruiken, wat een standaard is, en wat betekent dat alle Zigbee produkten dezelfde commando's kennen. Dat heeft Lifx niet, en dus is het vragen hoe de compatibility wordt met andere produkten. En mij maakt het niet uit of de functionaliteit in de lamp zit of in de bridge, zolang het werkt is het toch prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Daarbij.. je hebt maar 1 bridge nodig.

Wat mij trouwens wel opvalt de enorme prijzen op eBay/marktplaats. Op marktplaats diverse 'starterkits' zoals die bij de TV zaten voor zo'n 150 euro waarbij vermeld wordt dat de originele prijs '250 euro' zou zijn. Een kijkje op de ebay.com toont zelfs dat er starterkits voor meer dan 250 dollar worden verkocht. Waarom zo'n hoge prijzen als je ze voor minder via Apple kunt kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Omdat ze hopen dat mensen niet slim zijn. De TV starter sets kun je ook niet bij Apple kopen, dus je kan mensen proberen wijs te maken dat je die per sé nodig hebt wanneer je een Ambilight TV hebt. Dat je voor een goedkopere prijs dezelfde set + een extra bulb kan kopen weet niet iedereen. En dan heb je altijd mensen die daarop inspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik was ook niet in mijn post aan het beargumenteren dat Lifx beter zou zijn. Je vroeg me wat je over het hoofd zag en dat leek het meest voor de hand liggende. Als ik Lifx beter had gevonden had ik daar wel voor gekozen natuurlijk. De voordelen van Philips zijn duidelijk en volgens mij de beste keus op dit moment.

Mijn geofencing gaat nog niet helemaal zoals het hoort. Inmiddels spring het wel aan, maar duurt het nog steeds te lang. Een ander probleem is dat hij maar 1 van de twee lampen die ik de scene heb zitten aanschakelt en de ander niet. Geen idee waar dat door komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Het was geen commentaar op jou, meer een discussiepunt :) Ik snap dat die Wifi-module+aansturing in iedere lamp meer kost, maar de Philips lampen hebben een zigbee-module.

Juist voor een startup als Lifx zouden de lampen goedkoper moeten zijn dan de Philips lampen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ondanks dat het vrijdag de 13de was heb ik vandaag toch wel veel geluk gehad. :)
Gisteren kreeg ik een tweet van @philipshuedev dat ik mijn telefoonnummer moest doorgeven zodat mij Hue-kit kon opgestuurd worden. Ik wist van niks, dus vroeg verwonderd of ik misschien iets gewonnen had met hun contests.
Vandaag kreeg ik het teleurstellende nieuws dat het een foutje was, de tweet was voor iemand anders.
Ik stuurde dan ook al grappend terug dat ik wel heel teleurgesteld was en vroeg of ik dan geen gratis lamp kreeg ter compensatie voor de emotionele schade. :P

En krijg nou wat, ze gaan me gratis een GU10 opsturen!!! _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Dat is wel een domme actie dan. Wel tof dat ze dan niet moeilijk doen over een gratis lamp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Zo, en Philips heeft een nieuwe versie van hun iOS app in de Apple Store gezet. Aantal handige aanvullingen:
- Je kan je lampen op volgorde zetten
- Je kan de huidige lampstatus als een nieuwe scene opslaan

Verder ziet de app er meer iOS7 uit, dus platter, maar lijkt ook beter met de schermruimte om te gaan. Leuk menu aan de linkerkant, en alles heel vloeiend met leuke animaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Aangezien ik geen iOS device hier heb en er blijkbaar nog geen Android update is.. hoe werkt het opslaan van de huidige status als nieuwe scene? Krijg je dan een random plaatje voor je scene of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-09 21:37
Zijn er hier toevallig mensen die GU10 Hue lampen in dergelijke 'open' spotjes heeft en er hier een foto van kan/wil posten? Ben benieuwd hoe dat er uit ziet.
Afbeeldingslocatie: http://www.plafondlampen.nl/media/catalog/product/cache/6/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/5/6/562224816_myliving_traveller.jpg

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
la_fusion schreef op maandag 16 december 2013 @ 11:30:
Aangezien ik geen iOS device hier heb en er blijkbaar nog geen Android update is.. hoe werkt het opslaan van de huidige status als nieuwe scene? Krijg je dan een random plaatje voor je scene of?
Ik zit op dit moment niet thuis, en het maken van een scene kan alleen als je op hetzelfde wifi netwerk zit als je bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-09 16:35
Het wordt tijd dat Philips ook eens een eigen Windows Phone app gaat uitbrengen. Vond op ios de app Philips altijd prima in gebruik. Mis deze nu wel op Windows Phone. Pas al een keer gemaild of dit in de planning ligt, maar volgens hun zijn er in de komende tijd geen plannen om een app voor Windows uit te brengen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:31
richard_1st schreef op maandag 16 december 2013 @ 11:53:
Het wordt tijd dat Philips ook eens een eigen Windows Phone app gaat uitbrengen. Vond op ios de app Philips altijd prima in gebruik. Mis deze nu wel op Windows Phone. Pas al een keer gemaild of dit in de planning ligt, maar volgens hun zijn er in de komende tijd geen plannen om een app voor Windows uit te brengen :-(
Zit ik ook op te wachten... maar denk dat we moeten wachten op een 3rd party developer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 21:35
la_fusion schreef op maandag 16 december 2013 @ 11:30:
er wordt een soort standaard plaatje gebruikt met een groot kleurenverloop.
Verder wel mooie update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag een Hue Ledstrip met Bridge hebben om in de slaapkamer als Wake-Up light te gebruiken. Heeft iemand weet of de bridge afzonderlijk verkocht zal worden of dat er een kit bridge+LED strip komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Ik heb de bridge alleen in combinatie met de E27 en GU10 lampen gevonden, niet met een lightstrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:56
Op marktplaats staat met regelmaat losse bridgen te koop voor rond de 50 euro
Pagina: 1 ... 18 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.