Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 18:25:
Ondanks al de updates, kan ik nog steeds geen tijdklok instellen via mijn Android tablet...zegt steeds dat mijn bridge niet op tijd staat. En dat klopt ook; een uur en vijf minuten te vroeg....my location werkt zo te zien wel.
Iemand enig idee?
Gr.Tooon
Je bridge hoort een uur vroeger te zijn, want die houd UTC tijd aan en wij leven op UTC +1 in Nederland. Die 5 minuten zouden geen verschil mogen maken. Ik zou er eerder voor kiezen om eerst te spelen met de tijd van de tablet. Lukt dat niet kun je je aan het onderstaande wagen.
Wat je kan proberen is om de tijd zelf te verzetten in de debug console. Maar ik weet niet of dat kan.
Je gaat dan naar: het.ip.van.je.bridge/debug/
daar vraag je eerst de instellingen op door in het url veld van de debugger het volgende in te voeren en op GET te klikken:
LETOP:username vervangen door een bestaande username.
Dan krijg je een respons waarvan de eerste paar regels hierop moeten lijken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| {
"name": "Philips hue",
"mac": "xx:xx:xx:xx:xx:xx",
"dhcp": true,
"ipaddress": "xxx.xxx.xxx.xxx",
"netmask": "255.255.255.0",
"gateway": "xxx.xxx.xxx.xxx",
"proxyaddress": "none",
"proxyport": 0,
"UTC": "2013-12-10T17:53:20" |
Zoals gezegd loopt de UTC waarde een uur achter op de Nederlandse tijd omdat we in Nederland leven op UTC +1 tijd.
Zet nu de tijd op de juiste tijd door in het body veld de juiste UTC waarde in te vullen en klik vervolgens op PUT:
code:
1
| {"UTC": "JJJJ-MM-DDTUU:MM:SS"} |
Ik denk niet dat het lukt want volgens mij kun je de tijd van de bridge niet aanpassen, maar het is het proberen waard. Als je er niet uitkomt op een andere manier.