[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.145 views

• spenky
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 11:12
Mystic Spirit schreef op donderdag 21 november 2013 @ 12:08:
Ik ben redelijk ver in het denkproces om eens aan een Hue starter kit te beginnen. Nu heeft mijn Philips wake up light zijn beste tijd ook wel gehad en vroeg mij af hoe de ervaringen zijn bij het gebruiken van de Hue als wake-up light.

Gebruiken jullie ook een Hue als wake-up light en bevalt dat een beetje?
Ik heb het zelf nog niet getest. Maar schijnt een goede wakeuplight te zitten in de goldee app. (ook een go to sleep light met mooie donkere kleuren)

Frietjes

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-09 14:51
In de goldee app zit idd een 'sunrise alarm' waarbij je de tijd kan instellen en hoe ver van te voren hij moet beginnen met je wakker maken. ook kan je 3 geluiden instellen (vogels, jungle, oceaan)

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 15:55
Maar moet je dan de app niet draaiende houden? Dacht het wel namelijk, en dan staat je iPhone dus de hele nacht op screensaver te staan. De sunrise zelf in die app is wel geniaal.

Net trouwens mijn laatste lampjes binnen gekregen. Vanavond maar eens inbouwen :)

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-09 14:51
TranceSetter schreef op donderdag 21 november 2013 @ 17:45:
Maar moet je dan de app niet draaiende houden? Dacht het wel namelijk, en dan staat je iPhone dus de hele nacht op screensaver te staan. De sunrise zelf in die app is wel geniaal.

Net trouwens mijn laatste lampjes binnen gekregen. Vanavond maar eens inbouwen :)
Idd je moet de app draaiende houden.. hoop dat daar binnenkort wel een update voor komt...
Sleep timer zet wel mooi je iphone sleep als hij klaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:52
UltraSub schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:50:
Zag net een linkje dat er een Hue event is vandaag ergens?
Misschien weer nieuwe spulleboel aankondigen? :)

/edit
Never mind, gaat om een webinar.. -O-
Het was inderdaade een webinar maar op een aantal punten wel interessant. George Yianni ging dieper in op de historie en waarom bepaalde keuzes gemaakt zijn. Over de toekomst bleef hij vaag maar hij gaf wel aan dat de roadmap voor Hue enorm lang is, dat ze proberen elk type fitting te ondersteunen en dat er nog lang updates voor lamp- en bridgefirmware zullen worden uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Arnold schreef op donderdag 21 november 2013 @ 18:00:
[...]

Idd je moet de app draaiende houden.. hoop dat daar binnenkort wel een update voor komt...
Sleep timer zet wel mooi je iphone sleep als hij klaar is :)
Wel vreemd dat niet gewoon een feature is die in de bridge zit. Het enige wat erin hoeft te zitten is een klokje etc. Ik heb geen iPhone en in die zin dus ook geen goldee app.

Ik dacht een investering van ongeveer 70 euro (voor een wake-up light) uit te kunnen sparen en daardoor werd de Hue starterkit wel aantrekkelijk, maar op deze manier wordt het waarschijnlijk alsnog duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Mystic Spirit schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:16:
Wel vreemd dat niet gewoon een feature is die in de bridge zit. Het enige wat erin hoeft te zitten is een klokje etc. Ik heb geen iPhone en in die zin dus ook geen goldee app.
In de standaard Hue app kan je een actie plannen maar in tegenstelling tot de wake-up-light waarbij de lamp in 30 minuten de volle sterkte bereikt is dat bij de standaard Hue app maximaal 9 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Op zich is 9 minuten niet eens zo heel gek. Ik ga denk ik toch maar een setje proberen. Alleen jammer dat ze niet in de gemiddelde winkel op de hoek liggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Mystic Spirit schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:16:
[...]

Ik dacht een investering van ongeveer 70 euro (voor een wake-up light) uit te kunnen sparen en daardoor werd de Hue starterkit wel aantrekkelijk, maar op deze manier wordt het waarschijnlijk alsnog duur.
Bij de standaard app is het zoals Timmy zegt gewoon instellen en dan kan hij in 9 minuten in/uit-faden. Dat doet de bridge dan voor je.

Bij de Goldee app, werkt het anders. Het is niet een simpele fade-in/fade-out, maar Goldee 'speelt' met het licht. Zo wordt het langzamer iets sterker, maar veranderd de kleur ook enigzins. En dat apart voor verschillende lampen. Hiervoor moet de app steeds nieuwe instructies naar de bridge sturen, vandaar ook dat de app actief moet blijven.

Ze moeten daar echter wel een oplossing voor gaan vinden, want het is niet echt handig om je telefoon constant aan te hebben en je er dus niks anders mee kan doen tijdens je 'Goldee-momenten'. Goldee is wel echt de enige app die ik écht veel gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik heb geen apple producten in huis, dus dat gaat mij in ieder geval niet helpen. Er is in de Google Play Store ook een Hue Pro app. Die heeft ook wekker features. Iemand die daar ervaringen mee heeft?

Misschien dat ik zelf iets kan maken opbasis van ZigBee of dat er een stukje software is voor linux, dat ik op een VM kan draaien thuis. Eerst maar eens een setje zien te vinden.

[ Voor 31% gewijzigd door Mystic Spirit op 22-11-2013 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hordijk86
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09-2019
Hallo, de volgende vraag, na de bridge los gekoppeld te hebben en weer onder spanning te hebben en aangemeld blijft deze staan te knipperen wat doe ik fout !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:04
Wat blijft staan te knipperen? En als het de lampjes zijn... ;) welk lampje?

@hordijk86 Hier reageren is makkelijker:
Alleen het netspanningen lampje brand constant de andere 2 en de button knipperen
Ga naar http://www.meethue.com/en-AT/support
En bekijk daar dit kopje '(Some of) the lights on my bridge are off. What should I do?'

[ Voor 64% gewijzigd door la_fusion op 22-11-2013 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hordijk86
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09-2019
Bridge reset uitgevoerd nu in orde bedankt.
la_fusion schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:39:
Wat blijft staan te knipperen? En als het de lampjes zijn... ;) welk lampje?

@hordijk86 Hier reageren is makkelijker:

[...]

Ga naar http://www.meethue.com/en-AT/support
En bekijk daar dit kopje '(Some of) the lights on my bridge are off. What should I do?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Mystic Spirit schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:20:
Ik heb geen apple producten in huis, dus dat gaat mij in ieder geval niet helpen. Er is in de Google Play Store ook een Hue Pro app. Die heeft ook wekker features. Iemand die daar ervaringen mee heeft?

Misschien dat ik zelf iets kan maken opbasis van ZigBee of dat er een stukje software is voor linux, dat ik op een VM kan draaien thuis. Eerst maar eens een setje zien te vinden.
De officiele Philips Hue app is er toch ook voor Android? Daar kun je gewoon timers/alarms mee instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Mystic Spirit schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:20:

Ik heb zelf wat scripts op mijn Raspberry draaien die voor mij bijvoorbeeld zorgen dat het licht aan gaat zodra ik thuis ben en het wordt donker (rekening houdend met het weer want indien regen dan is het eerder donker). Als je een beetje kan scripten (perl, php of iets dergelijks) dan kan je zo wat leuks in elkaar timmeren.

Overigens gebruik ik voor Android alleen de Hue Limited Edition app. Een app zonder franje.
TranceSetter schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 12:57:
De officiele Philips Hue app is er toch ook voor Android? Daar kun je gewoon timers/alarms mee instellen.
Jazeker.

[ Voor 11% gewijzigd door Timmy op 22-11-2013 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Starterkitje is in ieder geval besteld. Hopen dat ik het snel in huis heb, dan zal ik de verschillende apps eens proberen. Eventueel ga ik zelf wat scriptwerk doen (ben ik niet heel erg in thuis, maar moet uit te komen zijn).

Als er behoefte aan is, wil ik mijn impressies van de android apps wel delen in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ben aan het wachten op mijn lightstrip. Absurd duur eigenlijk. Voor LED lampen kan ik het nog enigszins begrijpen, omdat een goede LED bulb sowieso al prijzig is. Maar voor RGB LED strips? En dan ook nog maar met 30 LEDs per meter ipv 60, hadden ze ook kunnen doen voor een fractie meer kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-10 15:13
UltraSub schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 16:15:
Ben aan het wachten op mijn lightstrip. Absurd duur eigenlijk. Voor LED lampen kan ik het nog enigszins begrijpen, omdat een goede LED bulb sowieso al prijzig is. Maar voor RGB LED strips? En dan ook nog maar met 30 LEDs per meter ipv 60, hadden ze ook kunnen doen voor een fractie meer kosten.
Toch hoor ik ook heel veel mensen klagen over goedkopere ledstrips (weinig kleuren, snel kapot, etc), dus vanuit dat perspectief bezien snap ik de prijsstelling wel. En meer leds? wat zou daar het grootste voordeel van zijn? De bedoeling is volgens mij dat de strip zelf uit het zicht ligt. Als je dan wat fellere leds hebt heb je van het lagere aantal geen last?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Als dat zo is, die kwaliteit, dan ben ik best bereid er meer voor neer te leggen. Maar heb hier nu zo'n goedkope. Enige probleem dat die heeft is dat hij een slechte controller heeft, en daarmee slechtere kleuren, niet traploos, dus je bent gebonden aan de kleuren op de afstandsbediening en die matchen niet om het voorzichtig uit te drukken. Kapot heb ik nog niks zien gaan.

Over waarom meer? Gewoon, omdat ik meer licht wil. Die mood strip ga ik op een donkere plek in de keuken plakken, op de enige plek waar ik redelijk makkelijk licht kan regelen. Onder de vensterbank overstek. En wat meer power zou wenselijk zijn. Als in wit licht als je licht nodig hebt in de keuken, en gewoon gedimd in een andere kleur als je moodlighting wil. En als je die power niet nodig hebt, dan dim je ze toch. Ik snap dus niet waarom Philips voor de halve variant gaat zeg maar.

[ Voor 7% gewijzigd door UltraSub op 22-11-2013 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UltraSub schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 16:45:
Als dat zo is, die kwaliteit, dan ben ik best bereid er meer voor neer te leggen.
Maar heb hier nu zo'n goedkope. Enige probleem dat die heeft is dat hij een slechte controller heeft, en daarmee slechtere kleuren, niet traploos, dus je bent gebonden aan de kleuren op de afstandsbediening en die matchen niet om het voorzichtig uit te drukken.
[...]
Die 2 uitspraken spreken elkaar heel hard tegen vind ik :)

Je hebt zo'n goedkope, die kan dus waarschijnlijk iets van een 16 kleuren doen, waarbij de helft niet match aan wat er op de (simpele) AB afgebeeld staat.
Dan heb je de Hue, met een controller waar je theoretisch 16.7 miljoen kleuren kan mee tonen, plus nog eens perfecte wit-tinten.
En die is bestuurbaar via Zigbee/wifi/... noem maar op.

Dan is de prijs al iets realistischer vind ik. Google maar eens naar een rgb-strip met een digitale controller die je via wifi kan besturen.

Alleen vind ik dat ze voor die prijs de strip wel een metertje langer hadden mogen maken. Want die strip zelf is volgens mij het goedkoopste onderdeel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Die LED strips geven écht genoeg licht hoor. Zie hier wat voorbeelden van mijn niet up-to-date setup:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2885/10996934253_4e3a603812_z.jpg
image by Hans Woltering, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5503/10996720685_31fa216973_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7432/10996720695_c712d90625_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:31
Ziet er gaaf uit die opstelling. Denk dat er niks anders opzit dat ik ook zo'n strip koop om achter mijn bureau te plakken :) Heb al 3 hue lampen + een living color hier staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
@Fire69; zo'n goedkope kan ook alle kleuren van de regenboog hoor, niet maar 16. Ligt volledig aan de controller. Mijn punt was dat de strip inderdaad niet veel kost en dat hij dus wel wat krachtiger zou mogen. Gisteren binnen gekregen, hoeveelheid licht viel sterk tegen. En dan moet er hier zo'n 35% af, dus dat ben je ook weer kwijt. Ik bestel voor ik hem knip even zo'n koppelstuk, kan ik de resterende 35% er nog voor zetten. En ff een alu u profieltje regelen bij de gamma of zo.

En dan nog ff uitzoeken hoe ik het ding even gemakkelijk los van een scène kan aansturen en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zeer tevreden over de lightstrips. Hij staat bij ons altijd op de laagste dimstand en dat is al meer dan voldoende. De strips voelen goed en kwalitatief aan en de adapter is mooi compact in tegenstelling tot andere LED strips.

Ik tel geen lampjes maar kijk naar de totale lichtopbrengst en dat is meer dan voldoende in ons geval.

En vergeet niet dat je van Philips betere LED's mag verwachten als van andere merken. Er zit nogal verschil in de kwaliteit en duurzaamheid heb ik gelezen.

Zie voor onze opstelling van de lightstrip het TV meubel op de video die ik eerder plaatste.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2013 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-09 21:37
Komende zomer komt er in ieder geval een "schakelaar" op de markt.

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:04

CyBeRSPiN

sinds 2001

Tiestor schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:49:
Komende zomer komt er in ieder geval een "schakelaar" op de markt.
Tja.. weer een ding dat alles integreert.. lichtsensor, gesture detectie, etc.
De prijs van $250, of zelfs $350 is een beetje gortig.

Ik ga binnenkort zelf aan de slag met openHAB, waarschijnlijk laat ik dat draaien op een Raspberry Pi.
Dan een nog uit te zoeken standaard technology kiezen voor de standaard (en relatief goedkope) schakelaars/dimmers, Z-Wave, Xbee, of X10.

Vanaf mn laptop draait het al prima, kan lampen nu al via openHAB schakelen via webinterface, Android en iOS app :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Interessant. Maar je hebt dus zo'n controller per ruimte nodig. Dan loopt het in prijs natuurlijk aardig op.
Wel goed dat ze ook 'normale' lampen ondersteunen.

@Cyberspin, je vergeet natuurlijk 1 ding, Goldee schakelt niet alleen lampen, maar creëert light moods die constant subtiel veranderen. Het geeft een extra dimensie aan het normaal schakelen van lampen. Nu hebben ze iedereen lekker gemaakt met een app die dit ook kan, maar waarvoor je constant je device op die app moet hebben staan.

Ik ben tot nu toe nog geen app tegen gekomen die hetzelfde kan als Goldee. Je hebt wel apps die "moods" creëren, maar die vallen toch tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Laatst online: 17:13
Wel een gemiste kans van Philips : https://getgoldee.com/preorder

Al is de prijs voor zo een controller wel pittig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Daar hebben we het de laatste posts al over :) Zeker een gemiste kans van Philips. En ik geloof ook niet dat zij met zo'n soort schakelaar gaan komen. Dat zal vast een "hardware" schakelaar worden die gewoon via WiFi aan/uit commando's geeft. Eventueel met dim-functie.

Wat dat betreft is het jammer dat het bij Philips zo traag gaat qua software development. Zet er gewoon 20 man op die constant de Hue app verbeteren. Ik gebruik die Hue app nu alleen als wake-up light trigger, voor de rest gebruik ik andere apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:04

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ik zit eigenlijk te hopen op (generieke) Zigbee schakelaars/dimmers en evt. sensoren, die gepaired kunnen worden met de bridge. Geen afhankelijkheid van wifi nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-10 11:07
I heb begrepen dat je om Ambilight op je TV aan de Hue lampen te koppelen je een app moet draaien op je telefoon of tablet. Hier zijn geen andere oplossingen voor?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
TranceSetter schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 12:05:
Wat dat betreft is het jammer dat het bij Philips zo traag gaat qua software development. Zet er gewoon 20 man op die constant de Hue app verbeteren. Ik gebruik die Hue app nu alleen als wake-up light trigger, voor de rest gebruik ik andere apps.
Philips gaf vorige week tijdens de webpresentatie aan dat ze op verschillende vlakken met de ontwikkeling van Hue bezig zijn. Zo zijn ze bezig met schakelaars en willen ze (bijna) alle fittingen ondersteunen maar dingen kosten gewoon tijd. Er werd al eerder aangegeven dat het lastig is om de benodigde electronica in sommige fittingen te krijgen en om de gegenereerde warmte goed weg te krijgen. Daarnaast vond Philips het een hele opgave om de antenne goed te plaatsen. De fitting is namelijk van metaal en dempt het draadloze signaal.

Kijk bijvoorbeeld naar concurrent Lifx. Dit product had begin dit jaar al op de markt moeten verschijnen maar wordt pas nu naar een beperkte groep verstuurd.

Overigens verbaast het mij niets dat Goldee (of een andere kleine partij) zoiets kan maken. In principe hoeven zij alleen in te pluggen op een bestaande API en houden ze zich alleen bezig met de schakelaar zelf. Daarnaast werkt deze schakelaar vast niet met Zigbee waardoor ze geen ellenlange certificatie hoeven te doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Daarbij heeft Philips niet voor niets een SDK gereleased.. zodat andere partijen ook apps kunnen maken. En inderdaad Philips moet zich van begin tot eind ermee bezig houden:

Bridge, lampen, portal, app, sdk en dan nog aan nieuwe features als andere fittingen, andere vormgevingen(lightstrip bijv) maar ook schakelaars..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik heb het dan ook niet over de hardware development, daarvan begrijp ik wel dat het door en door getest moet worden. En de nieuwe GU-10 lampen zijn ook weer een stuk kleiner dan de standaard Hue bulbs.

Maar qua software development lopen anderen gewoon flink voorop. Juist daar zou Philips in moeten investeren, als je namelijk ziet dat bijna niemand meet de standaard Hue app gebruikt maar uitwijkt naar andere apps (die vaak ook niet 100% goed in elkaar zitten) dan moet Philips daarvan leren en weer voorop willen lopen met de app, of in ieder geval voorbeelden en ideeën erin stoppen die andere developers weer inspireert. Tot nu is Goldee de enige die écht een goed idee uit aan het werken is imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
TranceSetter schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:57:
Tot nu is Goldee de enige die écht een goed idee uit aan het werken is imo.
Blijkbaar is Philips ook onder de indruk van Goldee want deze app werd tijdens de webpresentatie genoemd. Overigens denk ik niet dat Philips voorop moet lopen met de ontwikkeling van de apps. De app moet m.i. eenvoudig in het gebruik zijn zonder dat gebruikers worden afgeschrikt door tig features. Wil je meer dan zijn er inmiddels apps die dat bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Timmy schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:06:
[...]
De app moet m.i. eenvoudig in het gebruik zijn zonder dat gebruikers worden afgeschrikt door tig features.
Ja, maar dat is juist niet het geval, waardoor mensen wel andere apps 'moeten' gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sluit mij aan op bovenstaande standpunten. Ik vind wel dat Phlips, ons "early adapters", moet belonen door ons op de hoogte te houden, te laten merken dat ze vooruit gaan in ontwikkeling (lees: updates) en dat ze geïnteresseerd zijn in onze ervaringen en mening.

Geen van allen zie ik nu gebeuren en ik hoop er op dat hier snel verandering in komt.

Wat ik ook mis:
Een duidelijk overzicht van Hue compatible producten. Dat "Friends of Hue" label is prima maar voor de rest is het erg onduidelijk welke typenummers nu tweede generatie zijn, je kan koppelen etc. Ik kom er wel uit maar het kan een stuk handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broekvdr
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08-2023
JPLC is eindhoven ver weg voor jou?
dat is denk ik je kans 8)

Are you going to the 9 January 2014 Dev Con in Eindhoven,

http://www.everyhue.com/?...eindhoven-the-netherlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 15:35:
Geen van allen zie ik nu gebeuren en ik hoop er op dat hier snel verandering in komt.
Reken er maar niet op. Ik ben eerder dit jaar bij een developersbijeenkomst geweest en vorige week online maar over de toekomst laten ze niets kwijt. En eerlijk gezegd snap ik dat wel, de concurrentie komt op stoom. Ik kan mij voorstellen dat je de kaarten niet open op tafel wil leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ broekvdr - Bedankt! Leuke tip!

@ Timmy - Ik begrijp je punt maar daar ben ik het niet mee eens. Het kan minder zwart-wit dan of wel, of geen info verstrekken. Daarbij, een nieuwe vitting of app functionaliteit is geen bedrijfsgeheim of geheime visie zoals de nieuweste iPhone of Galaxy. Toch?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Laatst online: 15-08 07:18
Philips Lighting zal daar mogelijk anders over denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:03

OMX2000

By any means necessary...

arnoud_h schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:18:
Philips Lighting zal daar mogelijk anders over denken.
Zal best zo zijn, maar hun concurrenten zijn kickstarter community gedreven projecten. Dus Philips wake UP!

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
OMX2000 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:26:
Zal best zo zijn, maar hun concurrenten zijn kickstarter community gedreven projecten. Dus Philips wake UP!
Als je een community project zoals Lifx een beetje volgt dan zul je gemerkt hebben dat er dit jaar veel onvrede is ontstaan. Ik wacht zelf al bijna een jaar op mijn lampen. Vervolgens wordt er slecht gecommuniceerd en data die wel worden gecommuniceerd worden niet waargemaakt. Bij een project als Lifx heb ik daar nog enig gevoel voor; het is een starter en het is nieuwe technologie. Als Philips dit zelfde zou presteren dan had ik al lang mijn lampen teruggestuurd. Vandaar dat ik denk dat het verstandig is om geen verwachtingen te scheppen.

Zoals ik al zei gaf George Yianni aan dat Philips tijdens de ontwikkeling tegen vele problemen aanliep. Enkele daarvan noemde hij zoals het kwijt kunnen van de electronica in de kleine fitting, het kwijtraken van de warmte en de ontvangst van de Zigbee antenne. Dit soort problemen is niet in een weekje opgelost, je moet (afhankelijk van het stadium) de productielijn deels opnieuw ontwerpen en je product opnieuw laten certificeren door Zigbee en de Europese en Amerikaanse autoriteiten.

Overigens zou ik het als consument mooi vinden als ze wat opener over de toekomst zijn (welke fittingen, wat voor andere randapparatuur en features in de software) maar ik vrees dat het vooralsnog vaag blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Ik denk dat op dit moment de Philips Hue lampen simpelweg op de grens zitten van wat technisch mogelijk is. Gelukkig staan de ontwikkelingen op het gebied van LED's niet stil, dus wordt het steeds gemakkelijker om voldoende lichtsterke lampen te bouwen in een kleine behuizing en ruimte over te houden voor alle benodigde electronica. Maar het kan misschien een paar jaartjes duren voordat alles mogelijk is wat men nu al voor ogen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Dat je niet direct uit de doeken doet wat voor lampen je gaat uitbrengen en wanneer kan ik nog inkomen. Echter de ondersteuning van de bijbehorende software (en ik bedoel dus niet support), is maar middelmatig. Ze hebben in 1,5 jaar tijd 1x een update uitgebracht waarbij wat mogelijkheden zijn toegevoegd, maar daar blijft het dan ook weer bij. Imo zouden ze iedere paar maanden een kleine update moeten doorvoeren met nieuwe functies. Dingen die bv. IFTTT kunnen, maar dan met meerdere criteria. Natuurlijk moet Philips afwegen waar ze hun tijd aan besteden, maar je gaat mij niet vertellen dat de mensen die de lampen technisch ontwikkelen, ook de software schrijven.

En let wel, ik ben zeer tevreden met de lampen die ik nu heb. Ze werken prima, nooit problemen mee. Ik zou gewoon zo graag zien dat er wat meer op innovatie zou worden gebudgetteerd door Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Klopt, de software is matig, en mijn ervaring is dat, dat wel bij meer Philips producten het geval is. Heb ook een 'smart' tv van ze, en daar is ook meer dan genoeg ruimte voor verbetering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
TranceSetter schreef op woensdag 27 november 2013 @ 16:05:
Dat je niet direct uit de doeken doet wat voor lampen je gaat uitbrengen en wanneer kan ik nog inkomen. Echter de ondersteuning van de bijbehorende software (en ik bedoel dus niet support), is maar middelmatig. Ze hebben in 1,5 jaar tijd 1x een update uitgebracht waarbij wat mogelijkheden zijn toegevoegd, maar daar blijft het dan ook weer bij. Imo zouden ze iedere paar maanden een kleine update moeten doorvoeren met nieuwe functies. Dingen die bv. IFTTT kunnen, maar dan met meerdere criteria. Natuurlijk moet Philips afwegen waar ze hun tijd aan besteden, maar je gaat mij niet vertellen dat de mensen die de lampen technisch ontwikkelen, ook de software schrijven.

En let wel, ik ben zeer tevreden met de lampen die ik nu heb. Ze werken prima, nooit problemen mee. Ik zou gewoon zo graag zien dat er wat meer op innovatie zou worden gebudgetteerd door Philips.
Voor zover ik weet is er wel vaker een feature update gekomen, niet met grote functie uitbreidingen maar goed. Die innovatie die jij aandraagt zit hem in de lampen en niet zo zeer in de software. Philips is wat dat betreft nog altijd een hardware bedrijf en geen software bedrijf.

Daarbij kost software ontwikkeling ook nog eens gigantisch veel, waar je bij een iOS device aan relatief weinig apparaten vast zit, zit je bij Android al aan veel meer apparaten vast. Nu lopen ze daar al wat op achter laat staan als ze dat ook nog eens allemaal gaan doen.

Als Philips zaken als IFTTT nog verder gaat gebruiken in hun eigen app, stoten ze 3rd party developers voor hun kop, moeten ze opschalen in aantal ontwikkelaars maar ook moeten ze daar dan nog meer ondersteuning voor gaan bieden. Het kost ze dus aan alle kanten (veel) geld maar ze krijgen er geen geld voor omdat de app gratis is.

Bovenal moet je ook niet vergeten dat Hue maar een gedeelte is van Philips ze pas 1,5 jaar bezig zijn met een compleet nieuw systeem en dus ook als startup gezien kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
la_fusion schreef op woensdag 27 november 2013 @ 16:42:
[...]

Voor zover ik weet is er wel vaker een feature update gekomen, niet met grote functie uitbreidingen maar goed. Die innovatie die jij aandraagt zit hem in de lampen en niet zo zeer in de software. Philips is wat dat betreft nog altijd een hardware bedrijf en geen software bedrijf.
Innovatie kan ook door ondersteuning van je producten, zeker als je zo zwaar hangt op ondersteunende apps die alle functionaliteit uit je product halen wat op een andere manier niet mogelijk is.
En Philips mag dan wel een hardware bedrijf zijn, zoals Hielko aangeeft zou het toch wel handig zijn om hier meer aandacht aan te besteden. Ze verliezen gewoon klanten hiermee. Ik ken in ieder geval een aantal personen die hun Philips TV vervangen hebben voor een ander merk, omdat ze niet overweg konden met de traagheid van de software. Gelukkig kiest Philips bij Hue voor een opensource karakter, waarbij een API andere developers de mogelijkheid geeft tot het maken van andere apps. Echter, zou het toevoegen van extra mogelijkheden (wat niet in de lampen zelf gebeurd, maar in de bridge wordt geprogrammeerd), een waardevolle toevoeging zijn van de "out-of-the-box" ervaring van hun product. Een gemiddelde consument gaat niet meteen op zoek naar andere apps, maar wil gewoon zien wat het ding kan zoals het geleverd wordt.
Daarbij kost software ontwikkeling ook nog eens gigantisch veel, waar je bij een iOS device aan relatief weinig apparaten vast zit, zit je bij Android al aan veel meer apparaten vast. Nu lopen ze daar al wat op achter laat staan als ze dat ook nog eens allemaal gaan doen.
Wat? Er zijn in Q3 2013 over 200 miljoen iOS smartphones verkocht wereldwijd. Nu mag dat aantal een stuk lager liggen dan alle Android smartphones bij elkaar (en we vergeten dan voor de gein de tablets maar even), maar als philips voor een kwart procent van deze totale sales een Hue startersset zou verkopen, dan hoor ik ze niet klagen. Dan kom je jaarlijks nog op 2 miljoen startsets uit voor iOS. Voor Android zou het hoger liggen, al gok ik dat op dit moment (door de strategie van verkoop door Philips) dat er minder Hue sets gekocht worden door Android gebruikers. Ik denk dat deze totale aantallen wel rechtvaardigen dat Philips wat meer aan de software ontwikkeling gaat doen. En let wel: betere app is meer mensen die gelijk tevreden zijn met het product = betere reviews = betere 'reclame' naar vrienden en bekenden, en dus hogere verkopen.
Als Philips zaken als IFTTT nog verder gaat gebruiken in hun eigen app, stoten ze 3rd party developers voor hun kop, moeten ze opschalen in aantal ontwikkelaars maar ook moeten ze daar dan nog meer ondersteuning voor gaan bieden. Het kost ze dus aan alle kanten (veel) geld maar ze krijgen er geen geld voor omdat de app gratis is.
Ik zei niet dat ze IFTTT moeten gaan gebruiken, maar ze hebben nu bv. dat als je thuis komt en het is donker dat de lampen aan gaan. Hier moet meer mee kunnen. Waarom is het bijvoorbeeld dat als je met 2 thuis bent, en ik ga weg, dan dan de lichten uitgaan terwijl degene thuis in het donker achter blijft? (En ja, beide smartphones zijn gelinkt aan de Hue bridge.)
Bovenal moet je ook niet vergeten dat Hue maar een gedeelte is van Philips ze pas 1,5 jaar bezig zijn met een compleet nieuw systeem en dus ook als startup gezien kunnen worden.
Ik wil ze ook graag als startup zien. Ze zijn natuurlijk al langer bezig dan 1,5 jaar, maargoed. Ik verwacht alleen van zo'n bedrijf dat ze juist bij een startup er wat meer werknemers op zetten, om het een boost te geven zeg maar. Juist bij een nieuw product heb je goede ondersteuning nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
OMX2000 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:26:
[...]

Dat ben ik niet met je eens. Dat soort concurrenten kunnen misschien technologisch Philips verslaan (niet zo heel moeilijk), maar partijen als Osram en Samsung zijn in-the-end toch een grotere bedreiging voor een partij als Philips Lighting.

• zircondan
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-09 12:44
@arnoud_h, ik denk juist dat op technisch vlak de kickstarter community Philips niet kan verslaan. Philips is van huis uit een Licht bedrijf en ze hebben echt heel veel kennis en kunde daarin. LIFX heeft zichzelf overschat en daarom is het product nog steeds niet publiekelijk te koop.

Als jij een Hue lamp vasthoudt, besef je misschien niet hoeveel R&D daarin zit. Daarom is de Philips Hue juist zo'n mooi product, ze hebben iets complex versimpeld tot letterlijk een 'gewone' lamp.
TranceSetter schreef op woensdag 27 november 2013 @ 17:04:
[...]

Ik zei niet dat ze IFTTT moeten gaan gebruiken, maar ze hebben nu bv. dat als je thuis komt en het is donker dat de lampen aan gaan. Hier moet meer mee kunnen. Waarom is het bijvoorbeeld dat als je met 2 thuis bent, en ik ga weg, dan dan de lichten uitgaan terwijl degene thuis in het donker achter blijft? (En ja, beide smartphones zijn gelinkt aan de Hue bridge.)

[...]
Het 'weggaan' is nog moeilijk te detecteren omdat GPS niet precies genoeg is. Dit lijkt makkelijker dan je hier gewoon even stelt.
Tevens hier een scenario: Jouw vrouw heeft haar telefoon thuis laten liggen, jij gaat weg, de app zet de lichten niet uit omdat jouw vrouw haar telefoon nog thuis ligt. Snap je dan dat mensen hier dan ook niet tevreden mee zijn? Op software en functionaliteiten zullen mensen altijd iets op aan te merken hebben.

Volgens mij heeft Philips gekozen om haar tijd te richten op de Hardware omdat zij hier meer kennis en kunde in huis heeft. Philips stelt anderen in staat op apps te maken voor de Hue en steunt dit ook enorm! Dat vind ik een hele vooruitstrevend manier van zakendoen. Philips creëert een eco-systeem waar derden geld aan kunnen verdienen, zie Goldee als voorbeeld ;)!

• arnoud_h
Volgens mij heeft Philips gekozen om haar tijd te richten op de Hardware omdat zij hier meer kennis en kunde in huis heeft. Philips stelt anderen in staat op apps te maken voor de Hue en steunt dit ook enorm! Dat vind ik een hele vooruitstrevend manier van zakendoen. Philips creëert een eco-systeem waar derden geld aan kunnen verdienen
Philips is historisch gezien berucht slecht in het in de markt zetten van hun technologische ideeen. Dat is al decennia lang het geval.

Ze bedenken technologisch superieure producten en gaan daarna de mist in bij het verkopen ervan.

Als je een jaar lang voorsprong hebt gehad op je concurrenten moet je dat benutten door een onoverbrugbare voorsprong op te bouwen (op de korte termijn). Als nu maar één concurrent met vergelijkbare hardware maar beter ecosysteem op de proppen komt en dit breed in de markt zetten zijn ze de klos.

• Hielko
Alleen als die concurrent kiest voor een gesloten platform, en dat lijkt me onwaarschijnlijk: dat zal waarschijnlijk nooit succesvol genoeg worden. En zolang Philips goede lampen kan maken dan is het alleen maar goed als iemand anders de rest voor hun rekening neemt.

Overigens heb ik vandaag ook mijn Hue lightstrip binnengekregen. Zal straks als het wat donkerder is een plaatje schieten van hoe 't er uit ziet achter mijn bureau.

• la_fusion
arnoud_h schreef op donderdag 28 november 2013 @ 15:15:
[...]

Philips is historisch gezien berucht slecht in het in de markt zetten van hun technologische ideeen. Dat is al decennia lang het geval.

Ze bedenken technologisch superieure producten en gaan daarna de mist in bij het verkopen ervan.

Als je een jaar lang voorsprong hebt gehad op je concurrenten moet je dat benutten door een onoverbrugbare voorsprong op te bouwen (op de korte termijn). Als nu maar één concurrent met vergelijkbare hardware maar beter ecosysteem op de proppen komt en dit breed in de markt zetten zijn ze de klos.
Ik ben het volledig met je eens gezien de historie van Philips maar vaak waren die producten hun tijd te ver vooruit en hadden ze te weinig partners om vooruit te gaan.

Ik denk dat ze met Hue exact op het juiste moment komen(combinatie telefoon/tablet en home-automation) en als ze dat kunnen uitbouwen met de juiste partners:
- Apple maar ook andere retailers voor de verkoop.
- 3rd party software ontwikkelaars (IFTTT, Goldee).

Door nu meer in te springen op de hardware, m.n. fittingen, hebben ze een lamp die overal in de wereld ingezet kan worden. Ik denk dat ze alleen nog wat meer zouden kunnen doen voor alternatieve software maar daarbij denk ik niet dat ze zelf alle software moeten willen maken.

Probleem voor Philips is vooral dat partijen als Samsung veel eenvoudiger er grote hoeveelheden geld in kan pompen. Wat dat betreft is Philips maar klein in vergelijking met Samsung(software, hardware en R&D).

• Hielko
Foto'tje van mijn bureau met de Hue Lightstrip aan de achterkant (en een Living Color aan de zijkant). Geeft IMO het gewenste effect :) :

Hue lightstrip in actie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Uh nee? Dat zijn gewoon de standaard, gu10 en br30 lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:27
TranceSetter schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 01:02:
Uh nee? Dat zijn gewoon de standaard, gu10 en br30 lampen.
Die middelste e27 lamp leek mij ander type omdat hij aan de zijkant zo te zien geen licht geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
wouter.N schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 01:18:
[...]

Die middelste e27 lamp leek mij ander type omdat hij aan de zijkant zo te zien geen licht geeft.
Dat is de BR30 lamp die tegelijk met de GU10 lamp is aangekondigd, maar vooralsnog alleen in de US Apple Store staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locque
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-09 20:42
Vandaag ook de GU10 spots besteld in de Apple Store. :) Ik ben nog wel op zoek naar passende armaturen. Kan iemand bevestigen dat ze de standaard breedte van 51 mm hebben?

[ Voor 28% gewijzigd door Locque op 29-11-2013 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
Help!

Ik heb zojuist succesvol in totaal 24 lampen (combinatie van 14x Hue, 3x LED strip en 3x Living Colors en 2x Living Whites) aan de ronde LivingColors remote gekoppeld, en deze weer succesvol naar de bridge, zoals hier beschreven: http://tweakers.net/productreview/73216/philips-hue-connected-bulb-starter-pack.html

Ik kan nu alle lampen bedienen met de LC afstandbediening, zoals gewenst. Als ik echter via de app op de Bridge kijk, staan alleen de eerste 16 lampen die ik gekoppeld heb erin. Dus ik kan via de app niet meer de 17e en verdere lampen bedienen.

Is er een mogelijkheid de ontbrekende lampen toe te voegen via de app aan de bridge? Of is er een andere afstandbediening (ik heb ook een LivingWhite remote) die meer dan 16 lampen aan de Bridge kan overdragen? Het werkte eerder wel (ik had hiervoor alle lampen in de Bridge staan).

Een tweede probleem is dat ik niet meer de app aan de portal kan koppelen. Deze geeft, als ik inlog, de melding 'Wrong bridge', en meldt dat mijn bridge anders is dan degeen aan mijn account gekoppeld. Ik kan alleen 'Use Local' gebruiken om de 16 lampen te bedienen.

UPDATE

Heb de app een tijdje op 'find new lights' gezet en zowaar de ontbrekende lampen verschenen! Ze zijn er weer dus... Heel fijn. En het opnieuw koppelen van de bridge aan m'n account is ook gelukt. Happy camper dus.

[ Voor 7% gewijzigd door jeroen11 op 29-11-2013 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Locque schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:03:
Vandaag ook de GU10 spots besteld in de Apple Store. :) Ik ben nog wel op zoek naar passende armaturen. Kan iemand bevestigen dat ze de standaard breedte van 51 mm hebben?
Bij mij pastten ze gewoon in de bestaande 51mm armaturen.
jeroen11 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 17:03:
Help!

Ik heb zojuist succesvol in totaal 24 lampen (combinatie van 14x Hue, 3x LED strip en 3x Living Colors en 2x Living Whites) aan de ronde LivingColors remote gekoppeld, en deze weer succesvol naar de bridge, zoals hier beschreven: http://tweakers.net/productreview/73216/philips-hue-connected-bulb-starter-pack.html

Ik kan nu alle lampen bedienen met de LC afstandbediening, zoals gewenst. Als ik echter via de app op de Bridge kijk, staan alleen de eerste 16 lampen die ik gekoppeld heb erin. Dus ik kan via de app niet meer de 17e en verdere lampen bedienen.

Is er een mogelijkheid de ontbrekende lampen toe te voegen via de app aan de bridge? Of is er een andere afstandbediening (ik heb ook een LivingWhite remote) die meer dan 16 lampen aan de Bridge kan overdragen? Het werkte eerder wel (ik had hiervoor alle lampen in de Bridge staan).

Een tweede probleem is dat ik niet meer de app aan de portal kan koppelen. Deze geeft, als ik inlog, de melding 'Wrong bridge', en meldt dat mijn bridge anders is dan degeen aan mijn account gekoppeld. Ik kan alleen 'Use Local' gebruiken om de 16 lampen te bedienen.

UPDATE

Heb de app een tijdje op 'find new lights' gezet en zowaar de ontbrekende lampen verschenen! Ze zijn er weer dus... Heel fijn. En het opnieuw koppelen van de bridge aan m'n account is ook gelukt. Happy camper dus.
Het linken via de LC remotes is gelimiteerd op 16 lampen. Je had echter je Hue lampen niet via de remote hoeven te koppelen, zoals je er zelf net achter bent gekomen. Deze kunnen gewoon door de "find new lights" optie te gebruiken worden toegevoegd, eventueel via het serienummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik heb mijn hue setje binnen en moet zeggen dat ik het erg goed vindt werken. Ik ben nu al een tijdje aan het proberen, maar heb nog geen manier gevonden om een groep te maken van bepaalde lampen.

Waarschijnlijk heeft de Android app minder opties dan de iPhone app, want in mijn app zie ik bijvoorbeeld ook geen mogelijkheden voor geo fencing. Of zitten die opties diep in de app verstopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Klopt, die functies ontbreken nog in de Android app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locque
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-09 20:42
Ik was ook onder de indruk dat geofencing reeds werd ondersteund door de Android app. Dit bericht suggereerde maanden geleden al dat het werd ondersteund. Erg jammer. Wordt dit ook niet door apps van derden ondersteund?

Edit: geofencing en timers worden kennelijk wel ondersteund door Hue Pro.

[ Voor 12% gewijzigd door Locque op 29-11-2013 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik heb net Hue Pro aangeschaft en die ondersteund geen geofencing. Ten minste, het hangt er een beetje vanaf wat je onder geofencing verstaat. Wat Hue Pro doet is je verlichting aan schakelen, zodra je op je eigen WiFi geconnect bent. Dat is een stuk minder nuttig dan daadwerkelijke geofencing.

Ook in deze app geen opties voor het maken van groepen. Iemand daar nog tips voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
Welke Android-app heeft jullie voorkeur :?

Ik zie een aantal gratis en betaalde apps staan maar weet nog geen keuze te maken.
Blijkbaar kun je met de Hue Pro app je lampen inschakelen als je thuiskomt, zou inderdaad heel leuk zijn maar ik zou graag ( als je er dan toch voor moet betalen ) de meest uitgebreide app willen aanschaffen.
De standaard Philips app is inderdaad niet bijzonder interessant en zeer beperkt in functionaliteit :-(
Mystic Spirit schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 22:25:
Ik heb net Hue Pro aangeschaft en die ondersteund geen geofencing. Ten minste, het hangt er een beetje vanaf wat je onder geofencing verstaat. Wat Hue Pro doet is je verlichting aan schakelen, zodra je op je eigen WiFi geconnect bent. Dat is een stuk minder nuttig dan daadwerkelijke geofencing.

Ook in deze app geen opties voor het maken van groepen. Iemand daar nog tips voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:14

robertwebbe

Robert Webbe

Waarom probeer je er niet gewoon een paar uit dan? Je hebt nu toch al een dure smartphone en een hele dure lampenset gekocht, dan kunnen die paar euro's extra voor de goede bediening er toch ook wel vanaf?

Een korte review hier op het forum zou ook nog wel een goede toevoeging zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik ben nog maar net bezig met de apps te leren kennen, maar eigenlijk doet de hue pro app niet heel veel meer dan de app van Philips zelf. De meest nuttige functie die Hue Pro brengt zijn de widgets. Verder is het enige andere verschil wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken het aanschakelen van je lampen als je aan je wifi connect. Op zich is dat de euro wel waard. Zeker als je nagaat dat je net 200 euro voor een starter kit hebt uitgegeven.
Als je geen waarde hecht aan widgets, kan je beter 3 euro uitgeven aan tasker en wat IFTTT dingen instellen, dat kan je dan tenminste ook nog voor andere tepassingen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Ik gebrui zelf meestal Hue Limited Edition. Het is een redelijk simpele app, dus veel meer dan groepen maken en kleuren selecteren kan je niet doen. De app is wel een stuk sneller dan de standaard app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
Juist! Je zegt het al "een paar euro voor de goede bediening"..
Maar dan moet er wel een meerwaarde zijn van de bediening t.o.v. de standaard gratis apps.
Ik ben iig al happy met de Hue Limited Edition app en lees ook dat de Hue Pro app niet veel meerwaarde bied.
Er komen ongetwijfeld nog zat apps uit voor de Hue dus we wachten gewoon rustig af :)
robertwebbe schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 10:42:
Waarom probeer je er niet gewoon een paar uit dan? Je hebt nu toch al een dure smartphone en een hele dure lampenset gekocht, dan kunnen die paar euro's extra voor de goede bediening er toch ook wel vanaf?

Een korte review hier op het forum zou ook nog wel een goede toevoeging zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik ook Hue Limited, dichtste alternatief voor schakelaars vind ik.
Zeker door de widgets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Persoonlijk vind ik Hue Pro een stuk beter werken dan de Philips app of Hue Limited.

Bediening is gewoon snel en simpel. Het lavalanp gedeelte is ook erg prettig hoewel dat imho nog wel beter uitgewerkt kan worden.

Inmiddels gebruik ik de andere twee apps totaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb Hue Pro even gekocht, maar ik zie voor mij de meerwaarde niet echt tov Limited.
Hij gebruikt zelfs de echte groepen niet, die in de bridge opgeslaan zijn? :? Die gebruik ik om op verschillende dezelfde lampen aan te sturen. Nu moet je op elk device een preset aanmaken.

In de Play store tonen ze ook een mooie screenshot van de Lavalamp-optie, maar ze vergeten er even bij te zeggen dat je die optie moet kopen aan dezelfde prijs als het programma zelf :/

edit:

nevermind :P

[ Voor 29% gewijzigd door Fire69 op 30-11-2013 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Hoe kom jij aan "de echte groepen" Fire69? Ik kan die optie in geen enkele android app vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Inderdaad als je een groep maakt in de Philips app slaat hij dat in die app op voor die bepaalde scene maar niets op de bridge. Voor zover ik weet is dat ook niet mogelijk en ook niet de bedoeling van de bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hue Limited doet dat wel gewoon als ik me niet vergis. Ben niet thuis nu, zal vanavond testen.
Waarom zou dat niet de bedoeling zijn? :?
Juist heel handig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik ben vooral op zoek naar die groepen vanwege het XBMC script voor ambilight en dimmen van de lichten. Nu dimt hij alles, terwijl ik ook een lamp in een ander vertrek heb. Die dimt dus gezellig mee. Om dit te voorkomen kan je in configuratie een group id opgeven, maar ik heb geen idee wat de group id's zijn en hoe je eraan zou moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Fire69 schreef op zondag 01 december 2013 @ 13:18:
Hue Limited doet dat wel gewoon als ik me niet vergis. Ben niet thuis nu, zal vanavond testen.
Waarom zou dat niet de bedoeling zijn? :?
Juist heel handig toch?
Hue Limited slaat het waarschijnlijk ook alleen in zijn applicatie op.

Op zich heel handig tot dat je in de ene applicatie lamp 1 en 2 wil combineren en in de andere applicatie lamp 2 en 3. Als in dat geval 1 en 2 al gecombineerd zijn zou er op de bridge nog een combinatie aangelegd moeten worden en bijgehouden worden voor welke applicatie en welk device de groepen zijn. De bridge is daar niet voor bedoeld. De bridge moet gewoon de lampen aansturen en de applicaties moeten vertellen welke lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou nee, dat vind ik niet. Als ik steeds opnieuw moet zitten groepen maken in elke app op mijn telefoon, tablet, telefoon vrouw, tablet vrouw, enz... dat is voor gek van te worden!

Het wordt ondersteunt door de bridge (en Philips maakte er ook reclame mee), dus waarom zou je het niet gebruiken?
De bridge houdt helemaal niks bij over applicaties hoor, enkel de groepen. Die lijst kan een app dan opvragen.
Ik snap je argument niet zo goed. Je kan dezelfde lampen in verschillende groepen hebben, je maakt dus gewoon aan wat je nodig hebt, ook al overlappen ze elkaar.

Plus, zoals Mystic zegt (en ik het ook gebruik), als je een script of zo hebt waar je enkel het group-nummer kan opgeven...

Ik heb net gecheckt in Limited en die ondersteunt het inderdaad. Superhandig!

[ Voor 33% gewijzigd door Fire69 op 01-12-2013 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

@Fire69 Limited edetion lijkt het inderdaad te doen, maar hoe leid jij een groepnummer af? ik zie het namelijk niet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Mystic Spirit schreef op zondag 01 december 2013 @ 16:31:
@Fire69 Limited edetion lijkt het inderdaad te doen, maar hoe leid jij een groepnummer af? ik zie het namelijk niet staan.
En nog belangrijker: hoe maak jij zo'n groep in de bridge? In de Philips app (iPhone) zie ik die mogelijkheid niet, maar ook niet op de Hue site zelf?

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mystic Spirit schreef op zondag 01 december 2013 @ 16:31:
Trial and error :P
funske schreef op zondag 01 december 2013 @ 17:04:
[...]

En nog belangrijker: hoe maak jij zo'n groep in de bridge? In de Philips app (iPhone) zie ik die mogelijkheid niet, maar ook niet op de Hue site zelf?
Ik heb in het begin dat de Hues uitkwamen een java-app gekocht, Hue Lights Controller (wordt ondertussen niet meer ontwikkeld maar werkt nog), die kan het.
En Hue Limited kan het dus ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Fire69 schreef op zondag 01 december 2013 @ 17:53:

Ik heb in het begin dat de Hues uitkwamen een java-app gekocht, Hue Lights Controller (wordt ondertussen niet meer ontwikkeld maar werkt nog), die kan het.
En Hue Limited kan het dus ook :)
Die HLC heb ik ook en daar kan ik inderdaad groepen mee aanmaken, maar deze kan ik verder nergens anders gebruiken dan alleen in HLC.
Dus mijn conclusie is dat deze dus niet worden opgeslagen in de bridge!
Of kun jij groepen die je aanmaakt in HLC in de app Hue Limited terugvinden? Of heb je daar toevallig ook dezelfde groep aangemaakt?

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Wat ik heb getest is in hue limited edition een groep aanmaken en vervolgens de app uninstallen. Daarna heb ik de app weer opnieuw geinstalleerd en vervolgens kreeg ik dezelfde groep met dezelfde naam weer te zien in de app. Nu kan dat natuurlijk zijn omdat er ergens data onthouden is, maar ik moest wel de bridge opnieuw koppelen. Dan zou hij dus selectief zijn met wat hij wel en niet "onthouden" heeft. In die zin lijkt het er dus op de limited groepen op kan slaan in de bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Toch geloof ik niet dat hij dit opslaat in de bridge.
Je kunt me pas overtuigen als jij in een bepaalde app een groep maakt en die in een totaal andere app zichtbaar krijgt.
Dat je de bridge opnieuw moet koppelen is m.i. logisch; je hebt een "nieuwe" app en die moet gekoppeld worden.
Dat je daarna de groep terugvindt is m.i. alleen een teken dat de uninstall van die app niet goed heeft gewerkt. 8)7

Verder zou ik het dan wel heel vreemd vinden dat je met allerlei apps groepen kunt aanmaken, maar dat je die niet te zien krijgt bij de officiële Philips app. |:(
Dus overtuig me en maak m.b.v. de ene app een groep aan en laat zien dat je die in een andere app weer terug kunt vinden.
Het zal je niet lukken, ben ik bang....... O-)

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Groepen worden niet opgeslagen in de bridge. Dat is namelijk geen basis functionaliteit die mogelijk is via de Hue SDK. Het lijkt er toch op dat die app ergens die info heeft opgeslagen. En de bridge heeft een MAC-nummer waardoor de app waarschijnlijk de bridge weer herkend heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Groepen worden WEL in de bridge opgeslagen!
Sorry, maar je maakt hier allerlei veronderstellingen die gewoon niet kloppen...
Je kan zelfs gewoon via een api-call een lijst van groepen uit de bridge trekken.

Ik heb in HLC groepen aangemaakt toen in de Hues net had en die zijn gewoon netjes zichtbaar in Hue Limited.

Zoek hier maar even op groups, genoeg info te vinden: http://developers.meethue.com/2_groupsapi.html

[ Voor 6% gewijzigd door Fire69 op 01-12-2013 20:12 . Reden: Verkeerde link... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
TranceSetter schreef op zondag 01 december 2013 @ 20:01:
Groepen worden niet opgeslagen in de bridge. Dat is namelijk geen basis functionaliteit die mogelijk is via de Hue SDK. Het lijkt er toch op dat die app ergens die info heeft opgeslagen. En de bridge heeft een MAC-nummer waardoor de app waarschijnlijk de bridge weer herkend heeft.
Het zit wellicht niet in de SDK maar de groepen functionaliteit is wel degelijk beschikbaar en werkt. Hue Limited Edition maakt gebruik van die functionaliteit. Je kan de bridge uitvragen en dan zie je de groepen er tussen staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Excuus. Ik vraag me dan alleen af waarom dat geen enkele app die ik tot nu ben tegengekomen hier gebruik van maakt? Zelfs de officiële Hue app doet er niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Wellicht omdat Philips altijd heeft aangegeven dat deze functionaliteit niet vrij van fouten is?
Echter de ontwikkelaar van deze app is Q42, zij waren (en wellicht zijn) betrokken bij de ontwikkeling van de Hue portal. Misschien hebben zij wat meer vertrouwen in de functionaliteit of weten ze 'm beter aan te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Fire69 schreef op zondag 01 december 2013 @ 20:09:
Ik heb in HLC groepen aangemaakt toen in de Hues net had en die zijn gewoon netjes zichtbaar in Hue Limited.

Zoek hier maar even op groups, genoeg info te vinden: http://developers.meethue.com/2_groupsapi.html
Kijk, nú heb je me overtuigd!!
Jammer dat ik er met geen mogelijkheid gebruik van kan maken. Het zou wel makkelijk zijn bij IFTTT. Maar daar kan ik alleen losse lampen selecteren en geen aangemaakte groepen.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op dat gebied is IFTTT inderdaad heel vervelend. Ik heb al enkele keren zitten zoeken wie die channels nu juist maakt om een mailtje te kunnen sturen, maar heb niks kunnen vinden.

Ik gebruik IFTTT ook om 's morgens mijn licht in de eetkamer aan/uit te laten gaan, maar het is een armatuur met 3 lapen en ik gebruik nu alleen de middelste :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Mijn oplossing is: dan maar dubbel.

Oftewel dezelfde "Recipe" nog een keer aanmaken maar dan met de andere lamp.
In jouw geval dus driedubbel aanmaken. Dan werkt het weer wel.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Da's een oplossing, maar handig is het niet natuurlijk.
Ik blijf voorlopig wel met mijn ene lampje zitten, totdat er een mooie oplossing is.
Of ik een RasPi extra koop, en daar het systeem zelf op draai :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde als aanvulling bij mijn Hue lampen een paar Livingwhites aanschaffen... nou dat viel niet mee, overal uitverkocht en/of niet meer te leveren. Met veel moeite heb ik er vijf kunnen scoren, en jammer genoeg kon ik alleen maar de 20 watt uitvoering vinden.(ze geven in de hoogste stand toch het warmste licht, daaronder worden ze vies roze....)
Voor de mensen die ze ook zoeken, Dit kreeg ik van Philips tot horen: (via een oud werknemer Philips)

"De Livingwhites zijn niet meer in productie en er is ook geen geen voorraad meer van.

Volgend jaar zal Lighting met een Hue versie komen. Dus zonder gekleurd licht.

Deze zullen in prijs wel iets lager zijn dan de originele Hue"

Ik weet niet of dit al bekent was, maar ik wist het niet, anders had ik op deze witte led Hue's gewacht.

Gr.Tooon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Dat is in ieder geval voor mij wel een belangrijk stukje info. Ik was ook op zoek naar livingwhites (ze zijn nog te krijgen bij mediamarkt en saturn online), maar was nog tot aanschaf over gegaan. Nu ik deze info heb wacht ik nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus binnenkort toch Hue zonder kleur!
Daaraan zie je dat mijn twijfels bij de introductie van de GU10 nog zo gek niet waren! :P

Heel interessant, want wat me het meeste stoort aan de LivingWhites is de trage opstart-tijd! 1 seconde is toch wel lang voor een licht aangaat!
Plus hopelijk hetzelfde gedrag als de Hues, ipv dat ze onthouden of ze aan/uit waren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Het grote voordeel van de Living Whites blijf ik toch vinden dat ze de laatste state onthouden als de stroom er af gaat. En dus ook gewoon als een normale lamp met een schakelaar nog bruikbaar zijn.

Dat maakt dat ik ze op plekken kan gebruiken waar de Hues onpraktisch zouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arnoud_h schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 21:41:
Het grote voordeel van de Living Whites blijf ik toch vinden dat ze de laatste state onthouden als de stroom er af gaat. En dus ook gewoon als een normale lamp met een schakelaar nog bruikbaar zijn.

[...]
Je spreekt je eigen tegen? :?
Ze onthouden de laatste staat, dus als je ze met een app uitzet, kan je ze niet meer met een schakelaar aanzetten.
En net DAT stoort mij het hardste aan de LW :)
Pagina: 1 ... 17 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.