http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117
Jawel, die zit in de telefoon.simplendi schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 09:28:
Dus daar klopt sowieso niks van (accu in de doos?)
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Meestal heb je gelijk ja, in het geval van de Nexus 4 niet.418O2 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 09:38:
Accu zit meestal in de doos en niet in de telefoon toch?
Lijkt me nogal kut dat je eerst de telefoon open moet schroeven en los moet halen als je eerst de accu erin moet doen
Ik heb de originele lader nog in de doos zitten; eigenlijk alleen nog maar de 5V/2A lader van mijn nexus 7 lader gebruikt.horizon1978 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 07:41:
Langzaam laden is niet slecht hoor, snel laden hoeft niet goed te zijn (wel handig).
Maakt het zo'n groot verschil dan eigenlijk?
Een lader met een lagere "kracht" (Amperage?) laad de telefoon gewoon minder snel op. Hierdoor duur het langer (joh!), loopt de telefoon misschien zelfs leeg tijdens gebruik, maar kan ie misschien ook niet eens genoeg stroom leveren om de telefoon op te laden mocht ie zo goed als leeg zijn. Mocht ie teveel ampere leveren, is er niks aan de hand. De telefoon kan maar maximaal een X-aantal verwerken, en meer zal ie dus ook niet vragen/ontvangen van de oplader.whiteguy schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 12:04:
[...]
Ik heb de originele lader nog in de doos zitten; eigenlijk alleen nog maar de 5V/2A lader van mijn nexus 7 lader gebruikt.
Maakt het zo'n groot verschil dan eigenlijk?
PS. Verder totaal geen verstand van stroom en alles wat daar mee te maken heeft, dus veroordeel me aub niet

[ Voor 6% gewijzigd door FabianNL op 08-01-2013 12:31 ]
Zou het gaan over een adapter die ze willen vervangen
Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Originele lader bij mijn Nexus 4 uit Duitsland is 5v 1.2A.
Laat je dus niet "simpel" afwimpelen met een smoesje, maar laat ze maar eens uitleggen waarom er geen originele lader bij zit. Ik vermoed namelijk dat de toestellen uit Amerika komen en er eigenlijk een Amerikaanse stekker aan de lader zat. Ze hebben er gewoon zelf een andere lader bij gedaan, alleen met een Nederlandse stekker.
Dat kon er wel vanaf bij een prijs van 529,- !! een 5v 0.4A ladertje.... pffff

Ik heb een nexus uit de vs en daar zit wel gewoon een omvormer bij.Gohan040 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 14:47:
Voor de belsimpel kopers..........
Originele lader bij mijn Nexus 4 uit Duitsland is 5v 1.2A.
Laat je dus niet "simpel" afwimpelen met een smoesje, maar laat ze maar eens uitleggen waarom er geen originele lader bij zit. Ik vermoed namelijk dat de toestellen uit Amerika komen en er eigenlijk een Amerikaanse stekker aan de lader zat. Ze hebben er gewoon zelf een andere lader bij gedaan, alleen met een Nederlandse stekker.
Dat kon er wel vanaf bij een prijs van 529,- !! een 5v 0.4A ladertje.... pffff
@Gohan een blokje waar de amerikaanse stekker ingaat en een eu stekker uitkomt
Wel op ebay maar toestel was gesealed.
[ Voor 8% gewijzigd door Rick-Jan op 08-01-2013 15:29 ]
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Omvormer? of bedoel je een verloop stekker?Rick-Jan schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 14:59:
[...]
Ik heb een nexus uit de vs en daar zit wel gewoon een omvormer bij.
En zat dit origineel erbij geleverd? (lijkt me niet) of heeft iemand het voor je toegevoegd?
En waar heb je hem gekocht?.
Waarom niet? De adapter die ik nu gebruik, is degene die ik 4 jaar terug bij mijn iPod Classic kreeg. Was een actie van Bol.com. Deze adapter kost daar, onder de merknaam Konig, 20 euro. Diezelfde kost op eBay 5 euro. Ik ga wel even bellen.Pino112 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 08:38:
[...]
Nou ik weet niet of je daar wel zo blij van wordt.
Zojuist gebeld met Belsimpel, er wordt contact opgenomen met alle klanten die al een Nexus 4 hebben ontvangen om een passende oplossing te bieden (óf vervangende oplader óf adapter + originele oplader)
Ik weet niet welke van de twee oplossingen er standaard bij nu bestelde Nexus 4's wordt geleverd.
[ Voor 18% gewijzigd door 0fbe op 08-01-2013 16:09 ]
Maar waar komen de toestellen nu vandaan? UK? USA?simplendi schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 16:08:
Even een follow-up:
Zojuist gebeld met Belsimpel, er wordt contact opgenomen met alle klanten die al een Nexus 4 hebben ontvangen om een passende oplossing te bieden (óf vervangende oplader óf adapter + originele oplader)
Ik weet niet welke van de twee oplossingen er standaard bij nu bestelde Nexus 4's wordt geleverd.
Hoe werkt bij belsimpel eigenlijk de garantie als er iets defect is en gerepareerd moet worden?
Ik hoop namelijk niet dat een toestel terug gestuurd moet worden naar Amerika voor een garantie afhandeling.
Als dat zo is kan het denk ik wel even duren.......

Heb jij niets mee te maken, je gaat een verbintenis aan met Belsimpel, niet met Google of LG. Denk niet dat het langer zal duren dan normaal.Gohan040 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 16:17:
[...]
Maar waar komen de toestellen nu vandaan? UK? USA?
Hoe werkt bij belsimpel eigenlijk de garantie als er iets defect is en gerepareerd moet worden?
Ik hoop namelijk niet dat een toestel terug gestuurd moet worden naar Amerika voor een garantie afhandeling.
[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 08-01-2013 16:21 ]
Nou lijkt me wel.... Niet zozeer bij wie je je garantie claimt, maar wel waar deze gerepareerd word.418O2 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 16:19:
[...]
Heb jij niets mee te maken, je gaat een verbintenis aan met Belsimpel, niet met Google of LG. Denk niet dat het langer zal duren dan normaal.
Want als belsimpel het toestel doorstuurt naar de US dan kan het lang duren voordat deze gerepareerd terug is. Toch?
Uit de UK (GBR), staat op de doos. UK is GBR plus Noord-Ierland.Gohan040 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 16:17:
[...]
Maar waar komen de toestellen nu vandaan? UK? USA?
En kan je ook zien via site van LG als je je IMEI code invoert.
http://csmg.lgmobile.com:...k.jsp?esn=111111111111111
en dan ipv die rij 1tjes achter esn= je eigen 15 cijferige imei code zonder streepjes of spaties invoeren.
Kan je ook zien wanneer die gemaakt is en wanneer die verscheept is.
Die van mij was op 12 december gemaakt en op 17 december verscheept naar GBR.
[ Voor 11% gewijzigd door Eisk op 08-01-2013 17:01 ]
Hebben andere mensen hier ook last van de 'Earpice buzz' die hem aangeschaft hebben in MediaMarkt Duisburg marxloh ?
Heb de mijne al een keer omgeruild maar helaas heeft de 2e het ook
Bedankt voor de site!Eisk schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 16:58:
[...]
Uit de UK (GBR), staat op de doos. UK is GBR plus Noord-Ierland.
En kan je ook zien via site van LG als je je IMEI code invoert.
http://csmg.lgmobile.com:...k.jsp?esn=111111111111111
en dan ipv die rij 1tjes achter esn= je eigen 15 cijferige imei code zonder streepjes of spaties invoeren.
Kan je ook zien wanneer die gemaakt is en wanneer die verscheept is.
Die van mij was op 12 december gemaakt en op 17 december verscheept naar GBR.
De mijne is gemaakt op 14 december en verscheept naar DEU op 15 dec. :-)
Lijkt me wel dat belsimpel het correct wil oplossen als ze iedereen gaan bellen met een nexus4 van hun.
Ik kan me al voorstellen wat er gebeurde in bij belsimpel:
* Welke steek ik erbij?
* De goedkoopste die we hebben!
Heb ik ook last van. Ik heb 'm in de Play Store DE gekocht. Maar ik vind het niet hinderlijk, ik hoor het alleen tijdens stiltes.Intizam schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 18:56:
Halo Allemaal,
Hebben andere mensen hier ook last van de 'Earpice buzz' die hem aangeschaft hebben in MediaMarkt Duisburg marxloh ?
Tijdens het bellen heb ik er wel behoorlijk veel last vanmarnix11 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 19:11:
[...]
Heb ik ook last van. Ik heb 'm in de Play Store DE gekocht. Maar ik vind het niet hinderlijk, ik hoor het alleen tijdens stiltes.
Ze hebben dat allemaal. De mijne ook. Mijn Milestone 1 heeft het ook. Van Nexus 4's die het niet hebben, is de eigenaar waarschijnlijk te doof om het te horenIntizam schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 18:56:
Halo Allemaal,
[ Voor 7% gewijzigd door Katsunami op 08-01-2013 19:28 ]
Vanavond maar even de accu "kalibreren" en kijken hoe lang 'ie meegaat met een volle charge, ben zover al erg tevreden met het toestel
[ Voor 19% gewijzigd door Hoteldebotel op 08-01-2013 19:31 ]
Ze zeiden nog contact op te nemen.Yoshi schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 18:56:
Lijkt me wel dat belsimpel het correct wil oplossen als ze iedereen gaan bellen met een nexus4 van hun.
Ik kan me al voorstellen wat er gebeurde in bij belsimpel:
* Welke steek ik erbij?
* De goedkoopste die we hebben!
Ik denk dat dit onoplettendheid is geweest. Je kunt geen lader meeleveren met maar 30% vermogen van het origineel, en hopen/verwachten dat het geen gedonder oplevert.
De lader uit de UK is hier overigens niet eens bruikbaar.
[ Voor 7% gewijzigd door Katsunami op 08-01-2013 19:35 ]
Hoe heb je hem omgeruild?Intizam schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 18:56:
Halo Allemaal,
Was net in de Media Markt in Rheine om de mijne terug te brengen (ging niet meer aan) maar ze hadden geen andere toestellen meer liggen om een nieuwe mee te geven. Maar mn geld mee terug genomen, in zo'n reparatieproces had ik niet zo veel zin. Eind januari zouden ze weer op voorraad zijn volgens de verkoper.
Mijne zondag besteld, wordt morgen geleverd, ben benieuwd of ik een knappe lader krijg of ook nog in aanmerking kom voor de switch.simplendi schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 16:08:
Even een follow-up:
ik hoef geen plaatjes ofzo maar ik bedoel gewoon in het normale gebruikt: Als je em 's ochtends 08:00 uur ofzo van de lader haalt, hoeveel heb je dan savonds uurtje of 22:00 nog over en wat heb je ermee gedaan?
En als je bijvoorbeeld een keer je gps gebruikt zonder carkit, hoe snel gaat het dan?
9% in 30 minuten!
Heb maar even gereboot voor de zekerheid. Nu even herladen en nog eens kijken.
Dan denk ik eerder dat die app brak isKatsunami schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 21:41:
Batterij is brak hier, vanwege Extended Controls.
Dat is toch al regelmatig voorbij gekomen en besproken... Zodra er nieuwe firmware is waarover wat nieuws te melden valt dan wordt dat pas weer interessant.
De batterij is niets mis mee. Als ik wil kan ik de 3 dagen halen zonder dingen echt te laten. Een dergelijk gebruikspatroon is echter niet goed voor de conditie van de accu.
Normaal hang ik hem dagelijks even aan de USB van de PC of een lader. Ik zweef op een dag zo tussen de 40 - 80% in, en om de zoveel tijd natuurlijk tot 100% als ik hem niet voortijdig van het sap haal.
Op een normale dag trek ik ong. een halve batterijlading.
Verder geldt voor deze telefoon wat voor elke andere Android telefoon van toepassing is: Zet je hem aan het werk, dan ga je vlotjes door de accu heen.
En met aan het werk bedoel ik gamen, navigeren en in mindere mate video's bekijken en browsen.
De batterij is wat ik er van verwacht had: hij gaat een dag prima mee en in de avond leg ik hem aan wat sap.
[ Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 08-01-2013 22:37 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Verwijderd
Echter zou ik wel graag willen weten hoe het op dit moment zit met de bekende problemen.. (Zoem uit de speaker, loszittende volumeknoppen, telefoon die niet meer aan gaat.)
Hoe is dat nu hier?
Ik heb geen idee over welke problemen je het hebt.Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 23:44:
Kan het toch niet laten om een N4 te halen.
Echter zou ik wel graag willen weten hoe het op dit moment zit met de bekende problemen.. (Zoem uit de speaker, loszittende volumeknoppen, telefoon die niet meer aan gaat.)
Hoe is dat nu hier?
(Lees: ik heb er totaal geen last van).
Hier nog 1, geen enkele last van genoemde problemen, super telefoon!Pino112 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 23:47:
[...]
Ik heb geen idee over welke problemen je het hebt.
(Lees: ik heb er totaal geen last van).
Verder nergens last van, behalve van het feit dat ik niet alle opties kan aanzetten en het ding dan een week kan gebruiken op één lading
De problemen welke ik allemaal had gehoord:Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 23:44:
Kan het toch niet laten om een N4 te halen.
Hoe is dat nu hier?
- Zoem uit speaker: Zoals andere ook stelde, alleen hoorbaar als het fluiterstil is in de omgeving en je de telefoon ongeveer in je oor drukt. Oftewel: in de praktijk hoor je dit nooit. Sommige stellen er meest last van te hebben, waarschijnlijk 'pech' en omruilen.
- Loszittende volume knoppen: Beetje speling zit er op, zoals meerdere beamen (1, 2). Ook hier zal het best bij het ene toestel erger zijn dan bij de andere.
- Telefoon welke niet aangaat: Volgens mij nog steeds een probleem van een té lege batterij... Lang laten opladen, en hij werkt weer. Verder zal er best hier en daar een telefoon overlijden, maar dat is bij elk elektrisch product. Een deel van deze problemen zal te verklaren zijn met een té lege batterij, daarnaast komt het helaas ook wel voor dat ze gewoon echt 'dood' zijn (bron). Deels wel een probleem dus.
- Touch screen reageert slecht: Totaal geen last van en echt niks van gemerkt, volgens mij was dit dus ook een storm in een glas water.
- Batterij snel leeg: In mijn ogen zitten er wat kleine foutjes in 4.2.1 waardoor ie soms snel leeg loopt, deels kan je dit zelf oplossen (Maps), deels is dit wachten op een update. Geen groot probleem, niet altijd last van.
[ Voor 13% gewijzigd door FabianNL op 09-01-2013 16:24 . Reden: aangepast aan de hand van reacties, dankje! ]
Yep, is inderdaad de autofocus.eliptik schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 11:04:
Ik heb de telefoon nu een week in gebruik en ben zeer tevreden (hiervoor HTC Legend en One S gehad). Ik hoor wel iets rammelen in mijn nexus4 maar volgens mij heeft dat te maken met de autofocus van de camera. Hebben hier meer mensen last van?
Inderdaad, volume knoppen zitten niet los maar hebben lichte speling, dat heb ik op al mijn telefoons gehad, zeker niet storend.FabianNL schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 08:53:
[...]
De problemen welke ik allemaal had gehoord:Al met al valt het in mijn ogen 100% mee (ben super blij met het toestel!
- Zoem uit speaker: zoals andere ook stelde, alleen hoorbaar als het fluiterstil is in de omgeving en je de telefoon ongeveer in je oor drukt. Oftewel: in de praktijk hoor je dit nooit. Sommige stellen er meest last van te hebben, waarschijnlijk 'pech' en omruilen.
- Loszittende volume knoppen: geen last van? Beetje speling zit er op, maar dat heb je met elke knop... Ook hier zal het best bij de ene erger zijn dan bij de andere.
- Telefoon welke niet aangaat: volgens mij nog steeds een probleem van een té lege batterij... Lang laten opladen, en hij werkt weer. Verder zal er best hier en daar een telefoon overlijden, maar dat is bij elk elektrisch product.
- Touch screen reageert slecht: totaal geen last van en echt niks van gemerkt, volgens mij was dit dus ook een storm in een glas water.
- Batterij snel leeg: in mijn ogen zitten er wat kleine foutjes in 4.2.1 waardoor ie soms snel leeg loopt, deels kan je dit zelf oplossen (Maps), deels is dit wachten op een update. Geen groot probleem, niet altijd last van.
) en was het, zoals meestal, vooral een hoop geschreeuw om eigenlijk weinig...
Ik heb "the buzz of death" nog niet mogen ervaren om eerlijk te zijn, als in.. Ik hoor het niet. Touch scherm werkt hier ook prima, zelfs met plasticje er nog op (jaja, ik wacht op me screen protector).
Accu is ook prima tot nu toe, al is daar na 24 uur gebruik weinig over te zeggen.
Het is een zeer waardige opvolger van me Galaxy Nexus, die nu in het Nexus museum mag thuis.
[ Voor 70% gewijzigd door ex87 op 09-01-2013 11:12 ]
Natuurlijk ga ik/we daarvan uit..... wie zou er anders die adapter erbij moeten doen? Google UK? PostNL?418O2 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 19:07:
Dan ga je ervan uit dat belsimpel die adapters erbij doet...
De tussenpersoon?Gohan040 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 11:16:
Natuurlijk ga ik/we daarvan uit..... wie zou er anders die adapter erbij moeten doen? Google UK? PostNL?
Het lijkt me logischer dat belsimpel zelf de adapters gewisseld heeft hier in Nederland.....
Om nou je tussen persoon in de US of UK Nederlandse adapters te laten bestellen om vervolgens deze daar al in de doosjes te laten doen, de originele eruit halen en dan pas naar Nederland te laten verschepen in al geopende doosjes....
Denk het niet maar kan het fout hebben natuurlijk.....
Prachtige telefoon, erg tevreden over tot nu toe. Geen last van zoemen, loszittende knoppen en zulks. Wel een zwakke lader ontvangen van Belsimpel, maar dat gaan ze al herstellen:
https://twitter.com/Belsimpel/status/288927203339694080
https://twitter.com/Belsimpel/status/288927410827714560
https://twitter.com/Belsimpel/status/288956592169308160
Vraag ik me alleen nog af waar je tegenwoordig de synchronisatieprofielen van apps kan vinden in Android. Kom van een Desire HD met Gingerbread, en kan het nu niet meer vinden.
Ik kan je uit persoonlijke ervaring vertellen dat dit niet in alle gevallen komt door een te lage accu lading. Afgelopen zondag het toestel uitgeschakeld waarna deze nooit meer is aangegaan. Na 24h aan de lader zou je toch verwachten dat er enigzins een teken van leven uit het toestel komt maar helaas. Ook op XDA meerdere ervaringen van mensen waarbij het toestel niet meer aangaat, oa nadat deze uitgevallen is. Dus zelfs zonder hem zelf uit te schakelen.FabianNL schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 08:53:
[...]
- Telefoon welke niet aangaat: volgens mij nog steeds een probleem van een té lege batterij... Lang laten opladen, en hij werkt weer. Verder zal er best hier en daar een telefoon overlijden, maar dat is bij elk elektrisch product.
Zit nu ernstig te twijfelen of ik een nieuwe Nexus 4 ga bestellen en voor de 3de keer naar Duitsland te rijden

Nee dat niet. 1 keer halen, 1 keer terug brengen. Een nieuwe ophalen zou dus een 3de keer worden.daflux schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 15:51:
Al 3x hetzelfde probleem?
De zoem in de oorluidspreker heb ik in minimale mate "last" van. In de praktijk niet, want je gaat immers niet naar je telefoon luisteren als je niet belt. De volumeknoppen zitten niet los, maar hebben wel minimaal speling. Mijn Milestone had dat ook, maar de Tab10.1 totaal niet. Die knopen zijn massief. Het kan dus wel.FabianNL schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 08:53:
De problemen welke ik allemaal had gehoord:Al met al valt het in mijn ogen 100% mee (ben super blij met het toestel!
- Zoem uit speaker: zoals andere ook stelde, alleen hoorbaar als het fluiterstil is in de omgeving en je de telefoon ongeveer in je oor drukt. Oftewel: in de praktijk hoor je dit nooit. Sommige stellen er meest last van te hebben, waarschijnlijk 'pech' en omruilen.
- Loszittende volume knoppen: geen last van? Beetje speling zit er op, maar dat heb je met elke knop... Ook hier zal het best bij de ene erger zijn dan bij de andere.
- Touch screen reageert slecht: totaal geen last van en echt niks van gemerkt, volgens mij was dit dus ook een storm in een glas water.
- Batterij snel leeg: in mijn ogen zitten er wat kleine foutjes in 4.2.1 waardoor ie soms snel leeg loopt, deels kan je dit zelf oplossen (Maps), deels is dit wachten op een update. Geen groot probleem, niet altijd last van.
) en was het, zoals meestal, vooral een hoop geschreeuw om eigenlijk weinig...
Verwijderd
Same here. Plus al snel krasjes op de voor- en achterkant van de telefoon. Batterij ben ik zeker niet over te spreken, 'Android OS' en Maps slurpen veel energie. Voor de rest een geweldig apparaatje.Eisk schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 16:36:
Volumeknoppen en powerknop kraken bij mij.
Voor de rest perfect. Dus tevreden.
Nu al krasjesVerwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 16:54:
[...]
Same here. Plus al snel krasjes op de voor- en achterkant van de telefoon. Batterij ben ik zeker niet over te spreken, 'Android OS' en Maps slurpen veel energie. Voor de rest een geweldig apparaatje.
Voor Maps kan je je locatiedinges uitzetten.Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 16:54:
[...]
Same here. Plus al snel krasjes op de voor- en achterkant van de telefoon. Batterij ben ik zeker niet over te spreken, 'Android OS' en Maps slurpen veel energie. Voor de rest een geweldig apparaatje.
Stock firmware?
Verwijderd
Wat is eigenlijk een redelijk verbruik voor "Android-besturingssysteem"? Heb geen idee wat het standaard is, ik heb nu 23% verbruik voor het OS na 11 uur gebruik, 1u12 actieve schermtijd en nog 48% over, vind ik nou niet echt denderend.Pino112 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 17:47:
[...]
Voor Maps kan je je locatiedinges uitzetten.
Stock firmware?
Verwijderd
Android OS is een bug dacht ik, heeft iets te maken met wakelocks (whatever that means). In ieder geval iets dat aangepast kan worden. Maps is gewoon GPS/locatie services, en dat probleem ligt dus bij jou.Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 16:54:
[...]
Als je 'm redelijk wat gebruikt (laten we zeggen 2+ uur per dag (15u)), dan hoort het scherm het meest te verbruiken. Als bij zulk gebruik Android OS hoger staat, is er iets mis.Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 18:02:
[...]
Wat is eigenlijk een redelijk verbruik voor "Android-besturingssysteem"? Heb geen idee wat het standaard is, ik heb nu 23% verbruik voor het OS na 11 uur gebruik, 1u12 actieve schermtijd en nog 48% over, vind ik nou niet echt denderend.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2013 18:06 ]
Krassen, op Gorilla glas? Mijn Milestone heeft na 3 jaar gebruik niet één kras. Van de N4 verwacht ik hetzelfde eigenlijk.Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 16:54:
11 uur standby trekt hier 7% batterij, waarvan 80% door Extended Controls is opgebruikt. Ik ben maar eens op Power Toggles opgestapt. Gratis, en qua toggles net zo goed. PT zit in het Notification Center (zoals Touchwiz), EC is een themeable widget (en niet gratis, maar Ok, ik heb het 3 jaar terug voor €1 gekocht voor de Milestone.)
De Wifi-hotspot / Tether werkt ook zonder toeren.
Het enige waar ik ook nog niet over uit ben is het accugebruik va Android OS en Android System. Die trekken samen 20%, terwijl alles (ja, *alles* behalve bellen en wifi) uit staat.
Edit: PT schakelt de helderheidscontrol van Android compleet uit en staat maar 3 niveau's toe. Zeer irritant. En EC heeft niet meer controls, maar wel meer opties per Control. Toch maar eens uitzoeken waar die drain vandaan komt (die er niet was op de Milestone).
[ Voor 13% gewijzigd door Katsunami op 09-01-2013 18:27 ]
Ja dit kan gewoon...
This space was intentionally left blank.
Verwijderd
Alles staat hier uit en gaat aan als ik het nodig heb. Ik heb geen sociaal leven dat verweven is met de online wereld. Als mensen mij nodig hebben word ik gebeld of krijg ik een sms.Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 18:35:
11 uur standby trekt maar 7 procent batterij!? Heb je uberhaupt nog wel iets aan staan dan?:P of zet je 3g direct uit als je het niet meer nodig hebt bijvoorbeeld?
7% in standby is veel; in reviews is het 2-4% met 3G en Wifi aan.
Voor het geval mensen zich afvragen waarom ik dan een smartphone heb:
- internet
- navigatie te voet
- Trein- en bustijden
- Paar spellen / Internet om tijdens een vertraging wat te doen te hebben (al heb ik ook nogal eens mijn Kindle bij me)
[ Voor 31% gewijzigd door Katsunami op 09-01-2013 18:55 ]
GPS, Wifi, 3G, helderheid op auto, en gewoon een prima accuduur.
Verwijderd
Pino112, wat vind je een prima accuduur? Misschien wel handig om te vermelden
En hoe lang staat t scherm dan aan?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2013 19:00 ]
Pff weet dat nu niet precies. Uurtje of 17 a 18 met een uur of 2 a 3 schermtijd? Zal het morgen eens in de beter in de gaten houden omdat ik vandaag halverwege mijn ROM heb geüpdatet en de kernel erna ook opnieuw heb geflashed.Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 18:53:
Wtf dat red ik nooit, alleen 3g aan, auto brightness, enig idee wat hier fout kan gaan?
Pino112, wat vind je een prima accuduur? Misschien wel handig om te vermelden
En hoe lang staat t scherm dan aan?
Meeste is dan Wifi (thuis en op school) en onderweg max een 80 minuten aan 3G (waarbij het scherm niet continu aan is).
Ik werk wel met CM10.1 en de Franco-kernel btw.
Verwijderd
CPU Spy plus (en eventueel Betterbatterystats+, handig om onnodige wakelocks te checken) downloaden en kijk dan eens hoeveel jullie toestel in deep sleep gaat.
Ik kwam er in mijn geval achter dat dit niet gebeurde en hierdoor liep mijn batterij behoorlijk rap leeg.
Heb het probleem uiteindelijk opgelost door widgetlocker te verwijderen. Deze zorgde er blijkbaar ervoor dat toestel niet in deep sleep ging....
Ik ben momenteel méér dan tevreden met de batterij duur.
Ik draai momenteel Paranoid Android met standaard Kernel, Google now uit maar voor de rest alles aan. Dus Wifi ,data en sync (3 accounts) e.d. staat heel de dag aan.
Verwijderd
En, hoe is je batterij? Geen wakelocks? Heb je GPS ook aan?Gohan040 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 19:55:
Voor degene met batterij problemen...
CPU Spy plus (en eventueel Betterbatterystats+, handig om onnodige wakelocks te checken) downloaden en kijk dan eens hoeveel jullie toestel in deep sleep gaat.
Ik kwam er in mijn geval achter dat dit niet gebeurde en hierdoor liep mijn batterij behoorlijk rap leeg.
Heb het probleem uiteindelijk opgelost door widgetlocker te verwijderen. Deze zorgde er blijkbaar ervoor dat toestel niet in deep sleep ging....
Ik ben momenteel méér dan tevreden met de batterij duur.
Ik draai momenteel Paranoid Android met standaard Kernel, Google now uit maar voor de rest alles aan. Dus Wifi ,data en sync (3 accounts) e.d. staat heel de dag aan.
Kan altijd beter maar ben meer dan tevreden. GPS zet ik alleen aan als dit nodig is.Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 20:08:
[...]
En, hoe is je batterij? Geen wakelocks? Heb je GPS ook aan?
Normale dag, normaal gebruikt, beetje browsen , telefoontje , whatsappje etc

Ja, Paranoid ROMKatsunami schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 20:50:
Huh... Tabletinterface? Is dat iets van die 3rd party ROM die je gebruikt?
Hoeveel screenon-time?Gohan040 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 20:18:
[...]
Kan altijd beter maar ben meer dan tevreden. GPS zet ik alleen aan als dit nodig is.
Normale dag, normaal gebruikt, beetje browsen , telefoontje , whatsappje etc
[afbeelding]
En continu Wifi of ook 3G?
idd Paranoid Android, erg leuke rom. Zeker omdat je dus per app aan kan geven welke dpi, layout e.d. deze moet gebruiken. Ook zijn de kleuren van de navagatie en status bar/balk te wijzigen + nog veel meer.Katsunami schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 20:50:
Huh... Tabletinterface? Is dat iets van die 3rd party ROM die je gebruikt?
Bovendien is nog wel in beta maar werkt bij mij perfect. (lang leven nexus toestellen)
Voorbeeld hoe XDA en IMDB er bij mij nu uitzien.

Ja wifi en 3g staan altijd aan, ook ruim 45 min gebeld vandaag. Screen on time is vandaag 1 uur en dus nog niet zoveel...Pino112 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 21:13:
[...]
Hoeveel screenon-time?
En continu Wifi of ook 3G?
Maar ik kan ook meer dan 5 uur halen met een totaal gebruik van ongeveer 14 uur die dag.

[ Voor 14% gewijzigd door Gohan040 op 09-01-2013 21:35 ]
Verwijderd
Dank je, maar volgens mij is de kernel juist wel stock. Dit word iig door 1 van de devs gezegd (Molesarecoming) Normaal gesproken had ik ook al lang een andere kernel geprobeerd maar je zegt het eigenlijk zelf..... aangezien het allemaal prima werkt heb ik er nog niet echt een reden voor gehad te wisselen. Bovendien Krijgt Franco om de 2 a 3 dagen een update is hij blijkbaar nog lang niet tevreden. Ik wacht iig nog even totdat er een stable versie beschikbaar komt.Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 21:49:
Damn! Nice, Gohan040! De kernel die bij PA zit is trouwens niet helemaal stock. Je zou eens een keer franco ofzo moeten proberen, de meesten krijgen daar betere resultaten mee. Maar als het allemaal goed werkt, waarom veranderen. Je zou het alleen maar kunnen verpesten.
Maar volgens mij gaan we een beetje OT...Dit hoort meer in het custom rom topic thuis allemaal denk ik.
Bedoel je stof áchter het scherm? Hier heb ik met de afgelopen jaren nog nooit last van gehad, dat terwijl ik ze altijd gewoon 'los in mijn broekzak' draagt. Lijkt me ook bij de N4 dus geen probleem.ex87 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 21:37:
Wat zijn jullie ervaringen qua stof & het scherm? Het scherm is gewoon gelijmd toch? Dus je zou hem gewoon in je broekzak moeten kunnen gooien zonder stof te verzamelen?
Verwijderd
Is die er dan voor de Nexus 4?Gohan040 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 23:34:
[...]
Maar volgens mij gaan we een beetje OT...Dit hoort meer in het custom rom topic thuis allemaal denk ik.
Dat bedoel ik inderdaad. Laatste telefoon waarbij ik het had was de Nexus One maar ik dacht ik check het evenFabianNL schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 08:09:
[...]
Bedoel je stof áchter het scherm? Hier heb ik met de afgelopen jaren nog nooit last van gehad, dat terwijl ik ze altijd gewoon 'los in mijn broekzak' draagt. Lijkt me ook bij de N4 dus geen probleem.
GPS 'slaapt' toch gewoon als hij niet gebruikt wordt? Die heb ik altijd aan staan, ik laat Android bepalen wanneer hij écht aan moet.Gohan040 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 20:18:
Kan altijd beter maar ben meer dan tevreden. GPS zet ik alleen aan als dit nodig is.
Nette resultaten hoor, het lijkt er op dat de batterijpaniek best wel mee zal vallen. Dit wordt onderhand keer op keer bevestigd.Normale dag, normaal gebruikt, beetje browsen , telefoontje , whatsappje etc
[afbeelding]
Dat is dan weer jammer, dan is het niet helemaal representatief voor wat anderen gaan ervaren.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En het stomme is; ik zou niet weten waar het door is gekomen! Niet laten vallen, niet ergens tegen aan gestoten, niets van dat! Ik heb hem wel in mn broekzak gehad, maar er is geen moment geweest dat het heeft gekneld (geen skinny jeans oid).
Gelukkig niet de voorkant, maar echt lekker is het niet.
Toestel via Ebay uit de USA gehaald, dus garantie, voor zo überhaubt toepasbaar, wordt ook lastig
Verder bevalt het toestel super overigens
Ja klopt! Ik hoor het zelfs niet als die naast me ligt op mijn bureau... Soms vervelend, soms ook positief voor de productiviteitT homass schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 10:25:
Vinden jullie ook dat hij zo zacht trilt. Ik heb eigenlijk altijd mijn toestel op vibrate staan, behalve als ik thuis ben. Maar nu merk ik 9 van de 10 x niet dat hij trilt.
yep, [Google Nexus 4 - LG Nexus] Rooten & Custom ROM's
Hier heb je gelijk in maar.... Er zullen altijd apps proberen er gebruik van te maken als het aan staat.Gonadan schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 08:32:
GPS 'slaapt' toch gewoon als hij niet gebruikt wordt? Die heb ik altijd aan staan, ik laat Android bepalen wanneer hij écht aan moet.
Denk bv aan een weer app, die op basis van gps je locatie bepaald en ververst. Terwijl dit ook gewoon kan dmv wifi en gsm netwerken wat wat mij betreft nauwkeurig genoeg is. En het is een hele kleine moeite om hem aan te zetten waneer ik het nodig heb.
Ja idd, vaak zijn het apps die wakelocks veroorzaken of je cpu niet in deep sleep laten gaan. Nu heb ik google now wel uitgezet (leuke gimmick maar in nederland nog niet heel goed toepasbaar) want deze schijnt toch wel wat onnodig batterij te verbruiken. Ik merk vooral dat het toestel in standby (deep sleep) een stuk zuiniger met de batterij is als bv mijn sgs2 was.Nette resultaten hoor, het lijkt er op dat de batterijpaniek best wel mee zal vallen. Dit wordt onderhand keer op keer bevestigd.
Nou dat zal niet veel schelen, PA is namelijk gewoon een AOSP (Android Open Source Project) rom.Dat is dan weer jammer, dan is het niet helemaal representatief voor wat anderen gaan ervaren.
Bovendien gebruik ik een stock kernel en rechtstreeks gebouwd vanuit google sources en dus origineel.
De enige aanpassing die er in deze rom zit is het per app aanpassen van dpi kleur e.d.
Het batterij verbruik zou eerder omhoog moeten gaan dan omlaag zou ik zeggen.
Ik denk dat ondanks dat de rom niet stock is het wel representatief kan zijn voor de te verwachten batterij verbruik. Zeker vanwege AOSP en stock kernel

Op mijn vorige Android toestel als ik daar bij de telefoon.
Bijvoorbeeld op de toetsen waar de letters J A N opzitten drukte kreeg ik alle contacten te zien waar het woordje JAN inzat.
Nu op de nexus krijg ik gewoon de nummers te zien en geen contacten, weet er iemand hoe dit komt of is dit normaal?
Mijn vorige Android phone had ook Jelly Bean.
[ Voor 85% gewijzigd door daflux op 10-01-2013 14:11 ]
Smart dial heet dit en is inderdaad helaas niet in de stock ROM aanwezig.daflux schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 13:03:
Hier trilt hij gewoon normaal.
Op mijn vorige Android toestel als ik daar bij de telefoon.
Bijvoorbeeld op de toetsen waar de letters J A N opzitten drukte kreeg ik alle contacten te zien waar het woordje JAN inzat.
Nu op de nexus krijg ik gewoon de nummers te zien en geen contacten, weet er iemand hoe dit komt of is dit normaal?
Mijn vorige Android phone had ook Jelly Bean.
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Vandaag bijvoorbeeld na nog geen 7 uur heb ik nog maar 42% over, terwijl ik hem echt nauwelijks gebruikt heb.
Daarbij valt vooral op dat de Telefoon (57%) hiervan de hoofdoorzaak is. Weet iemand wat dit precies inhoudt? Is het het constant zoeken naar netwerken etc.?
Op mijn Galaxy S2 was display altijd verreweg de grootste dooddoener voor de accu. Kan me niet herinneren dat Telefoon altijd bovenaan in het lijstje stond.

Doe even wat ik hier eerder gepost heb, ik vermoed dat je toestel niet in deep sleep gaat.Zjoske78 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 14:43:
Ik heb een vraagje over mijn accu. Deze gaat erg snel leeg zelfs als ik hem weinig gebruikt.
Vandaag bijvoorbeeld na nog geen 7 uur heb ik nog maar 42% over, terwijl ik hem echt nauwelijks gebruikt heb.
Daarbij valt vooral op dat de Telefoon (57%) hiervan de hoofdoorzaak is. Weet iemand wat dit precies inhoudt? Is het het constant zoeken naar netwerken etc.?
Op mijn Galaxy S2 was display altijd verreweg de grootste dooddoener voor de accu. Kan me niet herinneren dat Telefoon altijd bovenaan in het lijstje stond.
http://gathering.tweakers...message/39563475#39563475

En zo hoort het
Dit probleem had ik gisteren ook, telefoon welke veruit het grootste gedeelte van de batterij had verbruikt. In een uur of 6 had ie mijn batterij ook voor 70% opgemaakt, dit terwijl ik de telefoon nauwelijks had aangeraakt. Een restart had het probleem bij mij toen verholpen. Kon in BettterBatteryStats toen niks vinden.Zjoske78 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 14:43:
Ik heb een vraagje over mijn accu. Deze gaat erg snel leeg zelfs als ik hem weinig gebruikt.
[afbeelding]
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Verwijderd
Misschien moet je dit eens lezen, hier staat vrij duidelijk uitgelegd wat android os nu eigenlijk is en doet. Het is een redelijk oud artikel maar toch...Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 17:14:
Werelds, ik zie dat bij jou het OS slechts 7% verbruikt, dit ligt bij mij op 20%. Heeft iemand enig idee waar dat aan kan liggen? Er zijn geen wakelocks volgens BetterBattery en CPU Spy geeft aan dat ie voor 65% van de tijd in deel sleep is.
Het komt van het forum van de sgs2 (had ik hiervoor), ik vond het wel een interessant artikel.
Heb je trouwens de wakelocks gechecked voor zowel kernel als partial?
Bij mij is het overigens nu ook maar 5%
[ Voor 5% gewijzigd door Gohan040 op 10-01-2013 17:47 ]
OS verbruik ligt hier ook rond de 6%. Even geen verklaring voor waarom die van jou stukken hoger ligt....Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 17:14:
Werelds, ik zie dat bij jou het OS slechts 7% verbruikt, dit ligt bij mij op 20%. Heeft iemand enig idee waar dat aan kan liggen? Er zijn geen wakelocks volgens BetterBattery en CPU Spy geeft aan dat ie voor 65% van de tijd in deel sleep is.

Verwijderd
Hoor ik het imei nummer eraf te kunnen trekken van de achterkant?

Ik denk het net aangezien dit min of meer je garantie is.Megupe schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 18:09:
Mijn Nexus 4 is binnen, hangt nu nog aan de lader dus later meer. Hij ziet er iig fraai uit.
Hoor ik het imei nummer eraf te kunnen trekken van de achterkant?![]()
dat nummer staat ook op je doos aan de onderkantMegupe schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 18:09:
Mijn Nexus 4 is binnen, hangt nu nog aan de lader dus later meer. Hij ziet er iig fraai uit.
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
yep , dat klopt idd. Is een bekend probleem dat overigens niet alleen bij Android voor komt.Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 17:52:
Lees net in t artikel dat Gohan040 heeft gepost dat het sterk te maken kan hebben met je 3g verbinding. Op stage is deze verbinding erg slecht en moet er dus veel moeite gedaan worden om deze verbinding in stand te houden. Zou best eens hier aan kunnen liggen.
Je zou kunnen proberen om op je stage 3g uit te schakelen en eens kijken wat dat oplevert.
Zeker als je daar de mogelijkheid hebt om wifi te gebruiken kan dit natuurlijk veel schelen.
haha ja is maar bescherm folie, zoals Rick-Jan al zegt; het staat ook op de doos.Megupe schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 18:09:
Of doe eens *#06# en dan krijg je het ook te zien.
[ Voor 24% gewijzigd door Gohan040 op 10-01-2013 18:58 ]
[ Voor 186% gewijzigd door Gohan040 op 10-01-2013 18:59 . Reden: zag even niet dat ik de laatste post had. ]
~~~[html]Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531584/last">~~~[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic</a> en horen niet in dit topic.<br>
Alles over accessoires voor de Nexus 4 hoort thuis in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526439/last">Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus</a>.~~~[/html]