Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg* ook dit is niet de bedoeling in dit topic.

[ Voor 71% gewijzigd door RoD op 10-01-2013 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritzzz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 11:17
Rick-Jan schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 18:38:
[...]

dat nummer staat ook op je doos aan de onderkant ;)
Het IMEI nummer is ook op de simkaart tray te vinden, echter staat het daar heel klein op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-09 10:36
Mauritzzz schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 21:14:
[...]
Het IMEI nummer is ook op de simkaart tray te vinden, echter staat het daar heel klein op.
Klopt ja daar ook, als Apple nu maar geen zaak begint..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toniii
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-05 20:14
Raad toch iedereen aan om een screen protector te nemen. Had hier ook na een werk een dikke kras op de voorkant. Ach ja aan de andere kant het is ook een gebruiksartikel. Swypen gaat steeds beter met kii toetsenbord. Erg aan moeten wennen kom van en htc Desire z. Echt een verademing die snelheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Laatst online: 17-09 22:43

Rick-Jan

always connected

Toniii schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 00:05:
Raad toch iedereen aan om een screen protector te nemen. Had hier ook na een werk een dikke kras op de voorkant. Ach ja aan de andere kant het is ook een gebruiksartikel. Swypen gaat steeds beter met kii toetsenbord. Erg aan moeten wennen kom van en htc Desire z. Echt een verademing die snelheid!
Ach ja, ligt er maar net aan hoe je er mee omgaat. Ik heb mijn nexus in een hoesje zitten, en als ik hem er uit haal leg ik hem altijd op het hoesje. Ben er ook ontzettend voorzichtig mee O+

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 12:59
Nog een ander vraagje.

Ik heb hier de Hotmail app geinstalleerd:
Google Play: Hotmail#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5ob3RtYWlsLlo3Il0.

Maar in de meldingen staat Geluid en TRILLEN aan.
Maar als mijn gsm op luid of alleen trillen staat, de app trilt nooit.
Bij berichten of Gmail werkt het trillen wel.

De app al geherinstalleerd en herstart maar wilt niet werken.

Zou iemand hier die app is kunnen testen en zijn bevindingen neerpennen?

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:45
daflux schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 08:57:
Nog een ander vraagje.

Ik heb hier de Hotmail app geinstalleerd:
Google Play: Hotmail#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5ob3RtYWlsLlo3Il0.

Maar in de meldingen staat Geluid en TRILLEN aan.
Maar als mijn gsm op luid of alleen trillen staat, de app trilt nooit.
Bij berichten of Gmail werkt het trillen wel.

De app al geherinstalleerd en herstart maar wilt niet werken.

Zou iemand hier die app is kunnen testen en zijn bevindingen neerpennen?

Thx!
Helaas geen antwoord op je vraag, maar waarom niet gewoon Hotmail instellen in de normale E-mail app? Hotmail app is wel een redelijk gedrocht, om het netjes uit te drukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Omdat in de tijd toen Push Notification niet werkte, maar misschien nu wel als dit zo is stap ik wel over...

[ Voor 6% gewijzigd door daflux op 11-01-2013 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
daflux schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 09:38:
Omdat in de tijd toen Push niet werkte, maar misschien nu wel als dit zo is stap ik wel over...
Push werkt bij mij perfect! Email adres en wachtwoord invoeren, instellen als Exchange server, en vervolgens bij server even het adres veranderen in m.hotmail.com. Kan niet missen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 10:57
Ik heb zojuist even de N4 van mij en me vriendin vergeleken en het valt me op dat er een gele waas onder mijn scherm zit. Ik vermoed zelf dat dit te maken heeft met nog niet droge lijm.

Ik ben bekend met de 2 gele spots, maar had nog niet zoveel gehoord/gelezen over een hele gele waas. Na wat zoekwerk lijkt het erop dat het lijm is die nog niet droog is, en dat het na een aantal dagen beter zou moeten worden.

Op zich klinkt dat ook aannemelijk, mijn N4 is geleverd vanuit een backorder, dus ik vermoed wat "jonger" dan het toestel van mijn vriendin.

Toch zou ik aan wat mede tweakers willen vragen hier is naar te kijken. Die van me vriendin is echt crystal clear, terwijl het bij mijne lijkt of ik er met gel handen oid aan heb gezeten.. Iemand dit ook opgevallen? Trok het inderdaad weg? Of zit ik hier met een RMA'tje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
FabianNL schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 09:39:
[...]

Push werkt bij mij perfect! Email adres en wachtwoord invoeren, instellen als Exchange server, en vervolgens bij server even het adres veranderen in m.hotmail.com. Kan niet missen :)
Inderdaad push lijkt nu te werken! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

ex87 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 09:54:
Ik heb zojuist even de N4 van mij en me vriendin vergeleken en het valt me op dat er een gele waas onder mijn scherm zit. Ik vermoed zelf dat dit te maken heeft met nog niet droge lijm.
Zou het ook niet misschien mogelijk zijn dat je scherm instellingen niet kloppen/anders zijn? Daarmee bedoel ik echt het kun aanpassen van RGB waardes etc... Op XDA heb ik namelijk voorbij zien komen dat verschillende reeksen toestellen in het begin iets andere instellingen hebben gehad. Dit is op te lossen door een app van franco in combinatie met zijn kernel en ook vast nog wel op andere manieren! Als je het er echt onder ziet wacht het even een paar dagen af of het 'droogt'.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Bananenspin schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 10:06:
[...]

Zou het ook niet misschien mogelijk zijn dat je scherm instellingen niet kloppen/anders zijn? Daarmee bedoel ik echt het kun aanpassen van RGB waardes etc... Op XDA heb ik namelijk voorbij zien komen dat verschillende reeksen toestellen in het begin iets andere instellingen hebben gehad. Dit is op te lossen door een app van franco in combinatie met zijn kernel en ook vast nog wel op andere manieren! Als je het er echt onder ziet wacht het even een paar dagen af of het 'droogt'.
Oh, dat zou het ook nog kunnen zijn, lijm leek mij het logische door alle verhalen.. Ik zie niet perse iets eronder maar echt een soort waas van "warme" gele kleuren door me gewone kleuren heen. Als er intresse is in het verschil kan ik uiteraard even een foto maken. Ik heb eigenlijk niet zo'n "zin" om te rootten en een andere kernel te flashen, maar ik zou verwachten dat een Android update het anders zou moeten oplossen?

Ik wacht sowieso even een weekje om te kijken of het niet beter wordt (ivb met het lijm verhaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Laatst online: 17-09 22:43

Rick-Jan

always connected

ex87 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 10:58:
[...]

Oh, dat zou het ook nog kunnen zijn, lijm leek mij het logische door alle verhalen.. Ik zie niet perse iets eronder maar echt een soort waas van "warme" gele kleuren door me gewone kleuren heen. Als er intresse is in het verschil kan ik uiteraard even een foto maken. Ik heb eigenlijk niet zo'n "zin" om te rootten en een andere kernel te flashen, maar ik zou verwachten dat een Android update het anders zou moeten oplossen?

Ik wacht sowieso even een weekje om te kijken of het niet beter wordt (ivb met het lijm verhaal)
Foto is welkom, kunnen wij even kijken :)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCeet
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 10:13
Rick-Jan schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:01:
[...]

Foto is welkom, kunnen wij even kijken :)
Heeft hij al gepost paar pagina's terug
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/y64kE.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 07:04

Convoy

g44p

ex87 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 09:54:

Ik ben bekend met de 2 gele spots, maar had nog niet zoveel gehoord/gelezen over een hele gele waas. Na wat zoekwerk lijkt het erop dat het lijm is die nog niet droog is, en dat het na een aantal dagen beter zou moeten worden.

Op zich klinkt dat ook aannemelijk, mijn N4 is geleverd vanuit een backorder, dus ik vermoed wat "jonger" dan het toestel van mijn vriendin.

Toch zou ik aan wat mede tweakers willen vragen hier is naar te kijken. Die van me vriendin is echt crystal clear, terwijl het bij mijne lijkt of ik er met gel handen oid aan heb gezeten.. Iemand dit ook opgevallen? Trok het inderdaad weg? Of zit ik hier met een RMA'tje?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2035672

hier anders even mee laten spelen ;)

Maar denk eerlijk gezegd niet dat het gaat helpen aangezien het maar een klein deel van het scherm betreft.

[ Voor 5% gewijzigd door Convoy op 11-01-2013 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Die foto ging over iets anders, namelijk het light bleeding rechts boven in ;). Het toestel wat je op die foto ziet is juist wel de goede.

Het gene op dat scherm wat geel is, is de wallpaper die door de notificatie heen komt. Op m'n andere Nexus 4 is het gewoon echt een egale gele waas.. Alle wit tinten zijn een stuk geler zeg maar, zo ook grijs etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCeet
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 10:13
ex87 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:08:
Die foto ging over iets anders, namelijk het light bleeding rechts boven in ;). Het toestel wat je op die foto ziet is juist wel de goede.

Het gene op dat scherm wat geel is, is de wallpaper die door de notificatie heen komt. Op m'n andere Nexus 4 is het gewoon echt een egale gele waas.. Alle wit tinten zijn een stuk geler zeg maar, zo ook grijs etc.
Mijn excuses.
Ik dacht dat dit het probleem dus was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Probeer de app Google Play: Screen Adjuster is om je beeldscherm wat bij te stellen :)

Kan ook zo zijn dat er meerdere fabrikanten zijn voor het scherm, was ook zo met de HTC One X:
HTC One X - Acer vs Sharp

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Dat is inderdaad het verschil wat ik een beetje ook heb hier, het maakt me niet zo uit als het zo "hoort" maar wel als het natuurlijk niet klopt ;).

N4 1 (ok) komt bij belsimpel vandaan, N4 2 (gele waas) komt "net" bij Google USA vandaan. Hij is dus (denk ik) wel later in elkaar gedraaid. Met die color app kan ik inderdaad wel wat tweaken. Helaas is me vriendin tot 10 uur vanavond werken, dus ik kan het lastig vergelijken nu.

Edit: Ah, op XDA een mooie vergelijking gevonden die best wel lijkt op mijn vergelijking:
https://dl.dropbox.com/u/64014163/DSCN0649.JPG

Rechts zou dan dus mijne zijn, links die van haar ;). Je ziet duidelijk een soort gelige waas over het wit liggen. Even de thread door lezen maar:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2021481

[ Voor 28% gewijzigd door ex87 op 11-01-2013 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Laat het weten als je ook weet wat precies de reden is, ik verwacht mijn toestel ook binnen enkele dagen uit de USA dan kan ik het pas voor je vergelijken.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Ik heb de hele thread net door gelezen en het lijkt er inderdaad op dat er wat settings anders zijn tussen verschillende Nexus 4's. Toch vermoed ik dat het bij mij echt om lijm gaat, zie bv deze iPhone vergelijking -> http://www.cultofmac.com/...llow-dont-worry-overmuch/ dit is echt exact het verschil tussen mijn N4, en die van me vriendin.

Kortom, ik ga een weekje wachten en dan nog is vergelijken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Could be, kan net zo goed dus de fabrikant zijn van het scherm, is die anders dan blijft het anders :p

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
CLB schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 12:26:
Could be, kan net zo goed dus de fabrikant zijn van het scherm, is die anders dan blijft het anders :p
Zou LG zelf niet de enige fabrikanten van schermen zijn? Geen idee hoor, vraag het me oprecht hardop af... Heb in ieder geval nog nooit gelezen van verschillende fabrikanten bij de Nexus 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
FabianNL schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 12:50:
[...]

Zou LG zelf niet de enige fabrikanten van schermen zijn? Geen idee hoor, vraag het me oprecht hardop af... Heb in ieder geval nog nooit gelezen van verschillende fabrikanten bij de Nexus 4.
Hier heb je gelijk in, Apple maakt geen LCD's , LG wel. En om aan de grote vraag te kunnen voldoen laat apple zijn schermen door verschillende fabrikanten maken. Bv Samsung , Sharp en volgens mij zelfs LG ook. Dan is de kans op kleine (bv kleur) verschillen natuurlijk best groot.

[ Voor 6% gewijzigd door Gohan040 op 11-01-2013 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Ik ook niet, wel over verschillende gamma/RGB settings. Nu ik wat heb zitten spelen met die sliders begin ik te vermoeden dat er gewoon een lading Nexus 4's een gelige afwijking hebben maar dat dit bewust is gedaan.

Ik ga vanavond ze is naast elkaar leggen en proberen op allebei dezelfde settings te krijgen. Als dit inderdaad het geval is, neem ik aan dat het zo hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Heb sinds vandaag ook een Nexus 4 en toen ik hem op een gegeven moment van tafel oppakte, dacht ik iets van een rateltje te horen. En inderdaad, als ik hem voorzichtig schudt/heen en weer beweeg, dan hoor ik een ratel uit de bovenkant van het toestel komen...alsof er een los onderdeel inzit (heb al geverifieerd dat het niet de power/volume knoppen zijn).

En nu elke keer als ik het toestel naar mijn oor breng, hoor ik dat irritante rateltje.

Op zich geen wereldramp, alles lijkt verder goed te functioneren, maar het blijft toch jammer dat wanneer je een duur, high-end apparaat koopt, er zulke slordigheden inzitten. :(

Zoals dit filmpje te horen is:

YouTube: Nexus 4 - Rattle (Part 1)

[ Voor 23% gewijzigd door AmonTobin op 11-01-2013 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
AmonTobin schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 18:29:
Heb sinds vandaag ook een Nexus 4 en toen ik hem op een gegeven moment van tafel oppakte, dacht ik iets van een rateltje te horen. En inderdaad, als ik hem voorzichtig schudt/heen en weer beweeg, dan hoor ik een ratel uit de bovenkant van het toestel komen...alsof er een los onderdeel inzit (heb al geverifieerd dat het niet de power/volume knoppen zijn).

En nu elke keer als ik het toestel naar mijn oor breng, hoor ik dat irritante rateltje.

Op zich geen wereldramp, alles lijkt verder goed te functioneren, maar het blijft toch jammer dat wanneer je een duur, high-end apparaat koopt, er zulke slordigheden inzitten. :(

Zoals dit filmpje te horen is:

YouTube: Nexus 4 - Rattle (Part 1)
Bekend probleem, komt bij veel meer toestellen voor, en dan bedoel ik niet alleen Nexus 4's maar ook andere merken en modellen. Niks aan te doen momenteel. Die van mij heeft het ook een beetje

[ Voor 3% gewijzigd door Gohan040 op 11-01-2013 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Gohan040 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 18:38:
[...]

Bekend probleem, komt bij veel meer toestellen voor, en dan bedoel ik niet alleen Nexus 4's maar ook andere merken en modellen. Niks aan te doen momenteel. Die van mij heeft het ook een beetje
Ja, ik lees het inderdaad. Op XDA is er een heel topic aan toegewijd. :P

Ik weet dat de meeste mensen dit geen issue vinden, maar met mijn lichte OCD neigingen is het toch wel enigzins vervelend...als ik dit vantevoren had geweten, had ik hem denk niet gekocht...maar ja...acheraf/als en meer van dat...

[ Voor 82% gewijzigd door AmonTobin op 11-01-2013 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Volgens mij is dat het geluidje van de bewegingssensor.

Alle (Canon) fotocamera's met portait/landscape detection die ik heb gehad maken dat geluid. De Logitech Harmony One doet het ook (2 exemplaren in gebruik, bij mij en een familielid), en hij maakt dat geluid véél harder dan de Nexus. Beide Nexus-toestellen die ik in handen heb gehad maken het op dezelfde manier en even hard.

Ik denk dat het zo hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
AmonTobin schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 18:42:
[...]

Ja, ik lees het inderdaad. Op XDA is er een heel topic aan toegewijd. :P

Ik weet dat de meeste mensen dit geen issue vinden, maar met mijn lichte OCD neigingen is het toch wel enigzins vervelend...als ik dit vantevoren had geweten, had ik hem denk niet gekocht...maar ja...acheraf/als en meer van dat...
Help me ff, OCD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
"My issue was that I have with my Nexus 4 is also a “ratle” or “something is loose” inside my device. I read up on some threads and tried to actually find the issue.

My findings are that if I with the supplied sim ejector tool eject the sim card and the sim card holder and then move my device from front to back or if I lay the device on a flat surface the rattling would be even more noisy.
So, I placed the sim ejector tool in the “ejector hole” affectingly pushing the ejector pin at all times and held the tool there and then moved the device from front to back and the noise is now gone.

My simple conclusion here is that the actual pin that presses the sim card holder out of the device is making the nosie, in my device at least."

Een post van iemand op het XDA forum. Dat is bij mij ook exact het geval. Als ik het pinnetje van het SIM-slot indruk, dan is de ratel weg...hmmm...
Dwangneurose ;)

[ Voor 7% gewijzigd door AmonTobin op 11-01-2013 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Het wordt veelal ook afgeschoven op de autofocs van de camera die dat geluidje maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
CLB schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 18:53:
Het wordt veelal ook afgeschoven op de autofocs van de camera die dat geluidje maakt...
Ja, Die geeft ook een heel licht ratelend geluid, zoals op bijna elke telefoon het geval is, maar dit is toch anders. Veel luider en valt veel meer op en verdwijnt wonderbaarlijk als ik het pinnetje van het sim-slot indruk. Maar goed, ik laat het hier verder bij, want ik zie de opmerkingen al aankomen die ik op andere fora ook tegenkom en daar heb ik geen zin in.;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alsjeblieft, geloof dit niet. Een gerucht gestart door ibtimes, een website die zich duidelijk verveeld. Helaas betekent journalistiek tegenwoordig dat je alles blindelings kopieert.

Het slaat nergens op en is gebaseerd op niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
LOL... Nexus 4+? Geloof er geen barst van.

Is de productcyclus tegenwoordig 3 maanden, en zo kort dat fabrikanten niet eens meer de moeite nemen om hun producten te verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:08
Zo, ik heb hem nu een dag. Wat een topper. Kom van de dhd. Wat een souplesse en snelheid heerlijk zeg.
Heb nu na een dag die screen protector eraf, maakt hem nog beter. Batterij kan iets beter maar die moet nog groeien natuurlijk.

Hoe maak je nu een screenshot? Met de dhd met home - power combo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Volume down + Power tegelijk indrukken maakt een screenshot.

Edit: ik heb geen skinny jeans, maar wel sommige broeken met minder ruime zakken. Elke keer als ik ga zitten ben ik bang dat de telefoon breekt :X Met de veel kleinere 3.7 inch Milestone, die dan ook nog 3mm dikker was en 30 gram zwaarder heb ik dat gevoel nooit gehad.

[ Voor 69% gewijzigd door Katsunami op 11-01-2013 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 17:37
simplendi schreef op maandag 07 januari 2013 @ 16:27:
Heeft iemand een foto van de oplader die hij bij zijn Duitse Nexus 4 kreeg? Ik heb namelijk een oplader bij mijn Nexus 4 van BelSimpel gekregen waarvan ik moeilijk kan geloven dat ie standaard is. Dat ding levert maar 400mA. (LG Travel Adapter STA-U33ER)
YEPPPPPPP Wel uit de VS ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedy.vuurwerk.nl/NEX/adap.jpg

met de NL adapter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Hier de mijne uit Duitsland:

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/f4gy0i.jpg

En de 4.2.2 laat ook niet meer lang op zich wachten denk ik, zie:

http://www.smartdroid.de/...o-soll-als-beweis-dienen/

:9

[ Voor 80% gewijzigd door Convoy op 11-01-2013 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
4.2.2 is wel nodig, want er zitten toch wel een paar lastige bugs in de huidige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Ik heb het geratel voor mezelf weten op te lossen...althans voor het grootste deel. Ik ben er nu achter dat er eigenlijk 2 verschillende oorzaken/bronnen zijn voor het geratel:

1. Lens/kapje of autofocus mechanisme van de camera. Dit hoor je echt als je het toestel op de kant van je camera laat 'vallen'. Alsof er iets door resoneert ofzo. Duidelijk gedemonstreerd in dit filmpje.

Daar kan ik op zich wel mee leven, want dat specifieke geratel komt echt alleen bij die beweging/actie voor.

2. Het mechanisme bij het SIM-slot. Dat geluid hoor je weer alleen als je het toestel ook maar enigszins beweegt.

Dit heb ik kunnen oplossen door:

- Een heel klein stukje plakband op de bovenkant van de SIM te plakken en ongeveer de helft laten uitsteken aan de kant waar het pinnetje van het SIM-slot straks als je de SIM plaatst zit.
- Vervolgens het stukje plakband wat uitsteekt -als het ware- om zichzelf heen vouwen zodat je een uitstekend stukje hebt, zonder plakrand.
- Voorzichtig de SIM in de houder terug in het toestel plaatsen terwijl je het uitstekende stukje plakband weer over zichzelf heenvouwt zodat er genoeg ruimte is om de SIM in het slot te krijgen (ging uiteraard wat stroever dan normaal). Op dit moment was het geluid een stuk minder, maar nog wel aanwezig. Dus vervolgens:
- Nog een keer met het pinnetje het slot ingedrukt, niet helemaal zodat de sim er weer uitwipt, maar net genoeg om hem te settelen et voilà.

Nu als ik het toestel oppak, of beweeg hoor ik helemaal niets meer! Zelfs als ik hem flink bij mijn oor schudt, hoor ik bijna niets meer. :)

Uiteraard is dit geheel op eigen risico en ik heb ook geen idee wat eventueel de gevolgen kunnen zijn. Wellicht wordt het daar wel heel heet en kan de lijm van het plakband loslaten en weet ik het wat voor schade aanrichten, maar ik gok het erop. :P

[ Voor 3% gewijzigd door AmonTobin op 11-01-2013 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:08
Wat betreft lader van bel simpel, ik heb pee mail contact gehad en zij beloofden mij een officiële lader toe te sturen.

Dank voor de update over screenshots.

Heb hier geen noemenswaardige bugs gehad, wel dat sommig apps van de dhd niet geïnstalleerd kunnen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ik doe er niks aan. Vanwege mijn camera en Harmony ben ik allang aan dat geluid gewend. Ik hoor het ook niet, behalve als ik de telefoon op een bepaalde manier schud, en ik zie geen reden om dat continu te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Als je er geen last van hebt, lijkt het me vanzelfsprekend dat je er vanaf blijft. Het zal per toestel verschillen. Ik hoorde het echt flink ratelen en dan hoefde ik het toestel niet eens te schudden, Gewoon bij een standaard beweging hoorde ik het al en dat werkt bij mij gwoon op mijn zenuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Dit soort dingen kan ik op zich ook slecht tegen. Ik ben echt een sucker wat betreft bouwkwaliteit. Bijna *elk* product dat ik in handen krijg heeft wel een of ander probleem, en ik vind het vaak binnen een minuut. (Als ik het al binnen een minuut kan vinden, waarom kunnen de ontwerpers, of de mensen bij de kwaliteitscontrole dat dan niet, en zorgen dat het er niet in zit?)

Ik begon al te geloven dat deze telefoon (mijn exemplaar), wonder boven wonder, hardwarematig perfect zou kunnen zijn. Echter deze Nexus is ook niet perfect, ondanks dat zijn "akkefietje" met de bouwkwaliteit klein is, en me een tijdje heeft "gekost" om het tegen het lijf te lopen; en per toeval ook nog.

Als ik rechtsonder (als je tegen de voorkant kijkt), ongeveer een centimeter van onder en een centimeter vanaf rechts *precies* op de "juiste" manier druk, dan maakt de behuizing een zacht klikgeluid. Er zit aan de rand rechtsonder een fractie van een milimeter speling tussen de bovenste en onderste helft van de behuizing. Deze twee helften worden met behulp van clips aan de binnenkant bij elkaar gehouden, zoals te zien op de teardown video die eerder werd gepost. Waarschijnlijk is het dus een van die clips die een tikkeltje speling heeft.

Behalve het "spontaan barsten van de achterkant" (bij één persoon, die reporter die er groots mee in het nieuws komt op het hele internet) heb ik geen dodelijke hardware-issues gezien met de Nexus 4; in elk geval niks dat verglijkbaar is met de Sudden Death en eMMC-bugs van de Galaxy S3. (Die kunnen wel nog altijd ontdekt worden, maar ik hoop het niet....)

Ik heb besloten om me nergens meer druk over te maken. Het ding heeft 2 jaar garantie. Als er echt iets mis gaat, ga ik hem wel opsturen. Hoewel dat ook zou kunnen met de S3, heb ik de Nexus 4 liever vanwege de stock Android en de snelle updates :) (Hell, ik denk dat ik nog liever een Galaxy Nexus zou hebben dan de S3 zou hebben, als de batterij wat beter was geweest; de specs van de telefoon zijn voor mij niet zo belangrijk, als hij maar snel genoeg is voor bellen, internet, navigeren, en een simpel spelletje.)

Als ik deze Nexus terug zou sturen vanwege dit probleem, dan krijg ik geheid eentje met een klikgeluid linksboven... of eentje met een echt probleem. ALS ik er al een krijg, voor het eind van januari.

[ Voor 22% gewijzigd door Katsunami op 12-01-2013 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Ja, ik heb de afgelopen jaren wel geleerd dat elk toestel wel iets heeft. Omruilen is vaak ook niet de oplossing, want je weet inderdaad niet wat het vervangende toestel kan hebben. Dus als het niet een al te groot issue is, dan kan ik ermee leren leven. Maar het moet niet té -in your face- zijn, want dan ga ik me er stierlijk aan ergeren.

De keuze voor de Nexus 4 was voor mij simpel: Ik wilde eigenlijk overstappen naar WP8 omdat ik iets nieuws wilde proberen na een aantal jaar Android, maar het aanbod van interessante WP8 toestellen blijft uit. De enige 2 opties voor mij bleven maar uitstel na uitstel krijgen. 8 maanden geleden kon ik al een nieuw toestel uitzoeken, dus ik was onderhand het wachten nu echt zat. Dan maar terug naar Android en dan is de Nexus 4 the way to go gezien de eersterangs support dat het toestel krijgt (en de specs zijn ook niet misselijk zeg!).

Plus het feit dat ik straks nog met Ubuntu Phone OS kan spelen is helemaal een bonus! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Overstappen op een ander OS is geen optie meer. Mettertijd (in 3 jaar) heb ik toch wel een aantal applicaties gekocht die ik ondertussen graag gebruik, en die zijn niet beschikbaar op Windows Phone, nog afgezien van het feit dat ik ze dan weer opnieuw zou moeten kopen. Overstappen op Apple gaat hier niet gebeuren.

Ik zou willen dat meer fabrikanten stock Android zouden draaien en per direct zouden updaten vanuit Google.

"Ja maar, dan kunnen we ons niet onderscheiden."

HELL! Het draaien van stock Android en het leveren van directe updates *IS* op dit moment de onderscheidende feature!

Wat mij betreft zou Google moeten afdwingen dat elke fabrikant stock android levert, zodat elke telefoon direct geüpdate kan worden; dan kunnen fabrikanten een eigen afdeling in de market krijgen, en één pictogram op het bureaublad: Download our crapware.... eh... premium software package.

Dan kun je zelf kiezen of je óf de laatste Android-versie draait (waarop de software van de fabrikant mogelijk nog niet werkt), óf de software van de fabrikant gebruikt en dus je update van Android zelf uitstelt.

Onderscheid je maar met... eh.... tja.... het maken van een GOEDE telefoon, met een fatsoenlijk uiterlijk, goede specs, en fatsoenlijke bouwkwaliteit. Zoiets als de Nexus 4 dus :P

(Nou maar hopen dat hij ook inderdaad de geplande 2-3 jaar meegaat, net als mijn Milestone. Wel even een hoesje regelen voor als hij niet in mijn zak zit, want dat ding is werkelijk superglad. Hij schuift hier al bijna over de tafel als je erheen kijkt....)

[ Voor 16% gewijzigd door Katsunami op 12-01-2013 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Haha, het premium package, yeah right! Goed gezegd. Wie wil er nu niet stock Android? Alleen mensen die het überhaupt niet kan schelen: verder wil iedereen stock. Met andere woorden, al ben ik nu misschien dronken, (bijna) niemand ziet meerwaarde in de diverse shells van Samsung, HTC, etc. Ik heb trouwens de Galaxy Nexus (en ben niet van plan pegels neer te leggen voor een nieuw toestel zolang de mijne het prima doet), maar vind de Nexus 4 wel erg aantrekkelijk! Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Laatst online: 17-09 22:55
Cerberus_tm schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 05:42:
Haha, het premium package, yeah right! Goed gezegd. Wie wil er nu niet stock Android? Alleen mensen die het überhaupt niet kan schelen: verder wil iedereen stock. Met andere woorden, al ben ik nu misschien dronken, (bijna) niemand ziet meerwaarde in de diverse shells van Samsung, HTC, etc. Ik heb trouwens de Galaxy Nexus (en ben niet van plan pegels neer te leggen voor een nieuw toestel zolang de mijne het prima doet), maar vind de Nexus 4 wel erg aantrekkelijk! Succes ermee.
De meeste mensen kan het geen fuck schelen welke Android-versie ze hebben, en of er nou een schil op zit of niet.
Niet iedereen is tweaker, en tegenwoordig nu iedereen een smartphone heeft is het percentage dat clean Android wil relatief gezien laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Totdat er een probleem opduikt... dat door Google wel wordt gepatched, en door de fabrikant pas heel laat of helemaal niet, omdat de telefoon "al" 13 maanden oud is. Dan ontdekt men opeens wat voor een aangepaste crap de meeste fabrikanten leveren.

Wie zei dit ooit een keer:

"Als we huizen zouden bouwen op de manier waarop we nu software bouwen, dan zouden ze constant verborgen gebreken vertonen en om de haverklap instorten."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Dan zeggen ze gewoon: "Wat een kuttelefoon!" en wordt ie aan de kant gedaan en kopen ze een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:02
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 19:37:
[...]

Alsjeblieft, geloof dit niet. Een gerucht gestart door ibtimes, een website die zich duidelijk verveeld. Helaas betekent journalistiek tegenwoordig dat je alles blindelings kopieert.

Het slaat nergens op en is gebaseerd op niks.
Nochtans zou dit vanuit strategisch oogpunt te verklaren zijn: de vraag is momenteel zo groot omdat de prijs zo laag is. Huidig toestel in prijs verhogen zou slecht overkomen, dus we veranderen een paar specs, nieuwe processor erin en we hebben een excuus om de prijs te verhogen met 100 dollar: vraag zal wel dalen en de concurrentie, waaronder LG zelf, is tevreden.

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-08 23:10
Pino112 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 10:25:
Dan zeggen ze gewoon: "Wat een kuttelefoon!" en wordt ie aan de kant gedaan en kopen ze een nieuwe.
Haha inderdaad, ken zat mensen die net als mij een SGS hadden.
Draaide echt verschrikkelijk met touchwiz 2.3 bij veel mensen. Ik had CM10 en het
ding draaide gewoon goed maar dan is het idd gewoon een kuttelefoon bij hun :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixxx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:22
Ik zit zelf te twijfelen of ik de nexus 4 zal kopen. Prima toestel voor een mooie prijs. Alleen de accu duur is nogal kort. Hoe is jullie ervaring met de accu duur? Als je hem alleen op standby houdt hoe lang gaat de accu dan mee?

With an eye made quiet by the power of harmony, we see into the life of things

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 15-11-2023
Nu 3 uur op de batterij, even wat Facebook Messenger gedaan. Meer niet. 97% :)

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin toch weer een beetje te twijfelen of ik de Nexus 4 wel moet kopen nu ik de vastberadenheid van KPN zie om in 2014 heel Nederland van LTE te voorzien, en in 2013 zelfs al de meest dichtbevolkte gebieden (waar ik woon).

Ik heb zelf een Nexus S, en alhoewel de Nexus 4 een geweldig toestel is voor een fantastische prijs (zelfs 400 euro is het nog meer dan waard), zit ik me af te vragen waarom ik nou eigenlijk wil upgraden. Ja, m'n Nexus S is wat sloom, zelfs in alledaags gebruik, en veel spellen kan ik niet spelen. Maar ik speel toch amper spellen, en is een heel nieuw toestel kopen het nou echt waard voor wat minder lag? Ik ben er zeker van dat ik de N4 heel prettig had gevonden qua snelheid, maar ik ben bang dat er eind dit jaar een nieuw Nexus toestel komt met LTE, en dat KPN dan net met LTE abonnementen komt.

Het gaat me geeneens zo om de snelheid van het internet. Tuurlijk zal ik er van genieten, net zoals ik zou genieten van minder lag met de Nexus 4. Maar waar ik op hoop dat we eindelijk eens echt onbeperkt internet voor een redelijke prijs krijgen in Nederland. Met LTE moet dat vast mogelijk zijn, toch? Alles gaat tegenwoordig namelijk via de cloud, maar cloud diensten zijn vrijwel nutteloos met een 1GB data limiet. Wie gaat er dan nog muziek streamen? Ik wil best wat snelheid inleveren voor onbeperkt internet. Als het dan ook maar echt onbeperkt is. Of in ieder geval zoveel dat ik elke dag minstens een uur muziek kan streamen.

Elke dag dat de Nexus 4 niet beschikbaar is begin ik meer en meer te twijfelen. Hoe langer ik wacht, hoe dichter we bij het volgende Nexus toestel komen (en hoe dichter we bij LTE uitrol komen), en hoe zinlozer het wordt op nu te upgraden. Moeilijke keuze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Twixxx schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 14:56:
Ik zit zelf te twijfelen of ik de nexus 4 zal kopen. Prima toestel voor een mooie prijs. Alleen de accu duur is nogal kort. Hoe is jullie ervaring met de accu duur? Als je hem alleen op standby houdt hoe lang gaat de accu dan mee?
Hier heeft hij 11, bijna 12 uur standby gestaan met 1% batterijverbruik. Hier staat wel meestal alles uit totdat ik het nodig heb.

Hij staat nu 1d 2h 25m aan.
Batterij: 26%
Scherm is verantwoordelijk voor 41% gebruik.
Scherm aan: 3h 20m

3x een paar minuten bellen, een sms, en de rest internet (fora, webmail), apps installeren en configureren,

Overigens: 3G gaat nog heel lang niet weg en is voor mij voldoende. LTE uitrollen op alle locaties duurt nog wel 2 jaar, en zal in het begin duurder zijn. Tegen de tijd dat LTE een optie wordt is de Nexus wel weet 2, misschien 3 jaar oud (hopend dat hij zo lang mee gaat). Dan zie ik wel weer verder.

Daarnaast: een nieuwe Nexus komt er toch wel, en LTE ook. Zelf heb ik gemerkt dat een "feature voor in de toekomst" vaak niet op dat apparaat in gebruik raakt. Zodra de feature bruikbaar wordt, is de rest van het apparaat verouderd. Het komt erop neer dat je kunt blijven wachten op de "volgende feature", net als met computers. Als je het geld hebt en je vindt dat er een nieuwe mobiel moet komen dan zou ik niet wachten. (Ik zat met een single core 600 Mhz uit begin 2010 die tevens niet goed m meer werkte.)

[ Voor 42% gewijzigd door Katsunami op 12-01-2013 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:52

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 15:09:
Ik begin toch weer een beetje te twijfelen of ik de Nexus 4 wel moet kopen nu ik de vastberadenheid van KPN zie om in 2014 heel Nederland van LTE te voorzien, en in 2013 zelfs al de meest dichtbevolkte gebieden (waar ik woon).

*knip*
Persoonlijk zou ik er niet te hard op rekenen dat er weer vrijheid blijheid abonnementen komen, de LTE-veiling is belachelijk hoog uitgevallen. Leuk voor de staat maar de investeerders moeten dat wel terugverdienen. Daarbij gok ik dat het nog minimaal een jaar of twee duurt voordat LTE serieus bruikbaar wordt qua dekking. Dan ben je waarschijnlijk toch alweer aan het denken over een nieuwe telefoon. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 16:39
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 15:09:
Ligt eraan hoe lang je met je Nexus 4 zou willen doen. Als dat hooguit 2 jaar is, zou ik gewoon voor die Nexus 4 gaan. Als je er langer mee wilt doen kan je inderdaad beter even wachten en voor een LTE toestel gaan. Voordat LTE eenmaal overal beschikbaar is zijn we wel een poosje verder, en KPN moet die investering toch echt terug gaan verdienen dus de prijzen zullen sowieso niet naar beneden gaan..

EDIT:
Wat hierboven staat dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Inderdaad, tevens heb je nog geen LTE-abbo en zijn prijzen daarvan waarschijnlijk (absurd) hoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie advies.

Feit blijft dat we wel steeds dichter bij het volgende Nexus toestel komen. Maar ja, dat gold voor de Nexus S ook. Heb 'm gekocht in maart 2011, wat dus veel later was dan hij eigenlijk uitgebracht werd.

Ik doe zelf zo'n 2 jaar met een toestel. Sinds ik de Nexus S heb heeft geen enkel ander toestel mij aangesproken naast andere Nexus apparaten, dus ik wil sowieso altijd een Nexus. Eén generatie overslaan lijkt me altijd handig (heb ik ook gedaan met de Galaxy Nexus). Stel dat ik een jaar wacht op de volgende Nexus (die ik dan hopelijk wel snel in m'n handen kan hebben, en niet pas na enkele maanden), dan is LTE ook weer een jaartje dichterbij. Kromme redenering, ik weet het, maar goed. Ik weet het nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dichter bij het volgende Nexus toestel ben je altijd, tenzij Google aangeeft nooit meer een Nexus toestel te maken. Beetje raar excuus om geen N4 te halen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 16:30:
Dichter bij het volgende Nexus toestel ben je altijd, tenzij Google aangeeft nooit meer een Nexus toestel te maken. Beetje raar excuus om geen N4 te halen vind ik.
Dan kan je in principe wel elk toestel gaan kopen dat beter dan de vorige is. Ik denk gewoon dat het beter is om een jaartje langer te wachten net nu we de stap naar LTE zetten.

LTE abbo's zullen wel duur worden, maar aan de andere kant moeten ze ook meer aankunnen. Mij boeit bellen en smsen geen fluit. Soms is bellen nog wel handig, maar ik zou kunnen leven met een tablet abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Maar denk je echt dat LTE zoveel sneller in gebruik is? Natuurlijk, de maximale snelheid is hoger, en dat zul je misschien merken als je een groot bestand over mobiel download (maar wie doet dat nou?); maar bij het browsen heb ik het idee dat vooral de server van de website zelf, en de browser, en de hardware van je telefoon de bottlenecks zijn. Ik merk in elk geval niet super veel verschil tussen 4 Mbps en 14 Mbps op mijn mobiel (het laatste via Wifi) tijdens het surfen. Ook Youtube draait prima op 4 Mbps. Voor Whatsapp e.d. maakt het sowieso niet uit. En HSPA+ kan wel tot 168 Mbps halen, tenminste in theorie (weet niets over hoe hettechnisch allemaal werkt), dus wat maakt LTE nog uit?

[ Voor 14% gewijzigd door Cerberus_tm op 12-01-2013 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Het is nieuwerder en dus hipperderderder.

Een extra spec om mee op te scheppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cerberus_tm schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 19:52:
Maar denk je echt dat LTE zoveel sneller in gebruik is? Natuurlijk, de maximale snelheid is hoger, en dat zul je misschien merken als je een groot bestand over mobiel download (maar wie doet dat nou?); maar bij het browsen heb ik het idee dat vooral de server van de website zelf, en de browser, en de hardware van je telefoon de bottlenecks zijn. Ik merk in elk geval niet super veel verschil tussen 4 Mbps en 14 Mbps op mijn mobiel (het laatste via Wifi) tijdens het surfen. Ook Youtube draait prima op 4 Mbps. Voor Whatsapp e.d. maakt het sowieso niet uit. En HSPA+ kan wel tot 168 Mbps halen, tenminste in theorie (weet niets over hoe hettechnisch allemaal werkt), dus wat maakt LTE nog uit?
Dan kan je elke verandering wel afschrijven. Dual core phones werken ook prima. Waarom dan quad core phones?

Het gaat me ook niet zozeer om de snelheid, maar ik hoop meer op wat betere internet abonnementen met de komst van LTE. Niet de 1GB limieten waarmee elke vorm van streamen of in de cloud werken onmogelijk is. Ik wil best snelheid inleveren daarvoor, want wat jij zegt: de snelheid van 3G nu is snel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 21:52

Bolletje

Moderator Harde Waren
Vandaag afgehaald. Ik kom van een Galaxy Nexus af, dus Android 4.2 e.d. was bekend gebied. Overstappen ging ook makkelijk, enkel even Whatsapp kopiëren.

Eerste wat wel opvalt is de extra breedte van de Nexus 4 ten op zichte van de Galaxy Nexus. Het is maar heel klein (enkele millimeters), maar wel merkbaar. Niet per se gelijk hinderlijk, maar wel dat je eerder geneigd bent hem met twee handen te bedienen.

Daarnaast zijn natuurlijk de kleuren wat doffer. Galaxy Nexus had dan ook een amoled-scherm en niet lcd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Katsunami: I rest my case!

Androyed: vierkernige processoren zijn inderdaad een goed voorbeeld: hoeveel merk je er nou eigenlijk echt van, behalve bij zware spellen? Ik geloof dat dat meestal erg mee/tegenvalt.

Mocht LTE grotere bundels met zich meebrengen, dan is dat natuurlijk goed; maar waarom verwacht je dat? Is het in America niet zo dat ze ook nog steeds niet meer dan een paar GB hebben? Daar hebben ze al een tijd LTE in allerlei steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Bolletje schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 21:15:
Vandaag afgehaald. Ik kom van een Galaxy Nexus af, dus Android 4.2 e.d. was bekend gebied. Overstappen ging ook makkelijk, enkel even Whatsapp kopiëren.

Eerste wat wel opvalt is de extra breedte van de Nexus 4 ten op zichte van de Galaxy Nexus. Het is maar heel klein (enkele millimeters), maar wel merkbaar. Niet per se gelijk hinderlijk, maar wel dat je eerder geneigd bent hem met twee handen te bedienen.

Daarnaast zijn natuurlijk de kleuren wat doffer. Galaxy Nexus had dan ook een amoled-scherm en niet lcd.
Als je er last van hebt wil ik me wel opofferen en kun je hem ruilen voor mijn Galaxy Nexus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Shizzle. Gisteren bij die kennis mijn verpatste Nexus4 in mijn handen gehad.

- De zijne heeft "de zoemtoon" (zoals ik al wist), mijn huidige niet.
- Ze rammelen beide even hard, indien geschud op de "juiste" manier.
- De mijne heeft een fraktie speling rechtsonder in de behuizing (niet zichtbaar overigens), wat een zacht klikkend / tikkend geluid maakt als je "precies goed" drukt, de zijne heeft dat niet.
- Mijne heeft consistent een krachtiger wifi-ontvangst (levert ook een 10% hogere snelheid) op dezelfde lokatie.

Echter, beiden werken tot nog toe prima. Ik denk dat, indien je maar lang genoeg aan de gang blijft, altijd wel een imperfectie gaat vinden. Zolang de mijne niet stuk gaat en geen barsten oploopt (dat ben ik het meest bang voor.... Ik blijf hem, misschien onterecht, breekbaar vinden qua gevoel), vind ik het prima.

Ik moet de N4 met twee handen bedienen. Als ik hem zo vasthoud dat mijn duim ver genoeg reikt tot de overkant van het scherm, dan zijn mijn vingers te kort om hem vast te houden. (1.80 lang hier, maar met kleinere handen en voeten dan gemiddeld voor die lengte.)

[ Voor 14% gewijzigd door Katsunami op 13-01-2013 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cerberus_tm schreef op zondag 13 januari 2013 @ 02:07:
Katsunami: I rest my case!

Androyed: vierkernige processoren zijn inderdaad een goed voorbeeld: hoeveel merk je er nou eigenlijk echt van, behalve bij zware spellen? Ik geloof dat dat meestal erg mee/tegenvalt.

Mocht LTE grotere bundels met zich meebrengen, dan is dat natuurlijk goed; maar waarom verwacht je dat? Is het in America niet zo dat ze ook nog steeds niet meer dan een paar GB hebben? Daar hebben ze al een tijd LTE in allerlei steden.
Ik weet het niet precies. Ik denk wel dat er verandering komen, en ook snel. LTE heeft zat capaciteit en ik zou zeer verbaasd zijn als de abonnementen nu hetzelfde blijven alleen dan duurder en sneller.

Ik denk dat we de VS in 2014 hebben ingehaald wat betreft LTE. Nederland is natuurlijk veel kleiner, en over het algemeen zijn we redelijk goed in dit soort dingen.

Als ik dan niet op LTE wacht, dan wacht ik wel op een andere omslag in de smartphone markt. De Nexus 4 is een prachtig toestel, maar wat doet t nou eigenlijk anders dan voorgaande toestellen? Het scherm is beter, hij is sneller, en... En wat? Begrijp me niet verkeerd, hij is zeker de prijs waard, maar ik hoop op iets nieuws. Vergeefse hoop waarschijnlijk, maar wie weet wat er volgend jaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Om even terug te komen op mijn scherm, ik heb zojuist even wat foto's gemaakt van mijn Nexus 4, Nexus 4 van mijn vriendin, en m'n Nexus 7.

Aan jullie de vraag om er naar te kijken, en misschien te vergelijken met jullie eigen Nexus 4.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QAivWl.jpg
Links vriendin, rechts mijne
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/l02Dol.jpg

Ik ben er nog steeds niet uit of het nou geel is, settings zijn, of normaal is, en er gewoon verschillen zitten tussen de verschillende N4's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin9
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-03 10:29
Als ik dat zo zie lijkt mijn Nexus hier ook last van te hebben. Valt me nu pas op na jou foto's te hebben bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Robin9 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 12:19:
Als ik dat zo zie lijkt mijn Nexus hier ook last van te hebben. Valt me nu pas op na jou foto's te hebben bekeken.
Ja ik ben nog steeds in dubio of het nou "last" is, of ze bij LG later zijn geswitched naar een ander soort scherm OID...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
ex87 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 12:33:
[...]

Ja ik ben nog steeds in dubio of het nou "last" is, of ze bij LG later zijn geswitched naar een ander soort scherm OID...
Welke hardware revisions hebben jullie?

"Turn off the phone and turn it back on while holding down the volume down button. This will boot into the bootloader and there is a list of information towards the bottom of the screen. "

Ik heb hier rev_11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Pino112 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 13:01:
[...]

"Turn off the phone and turn it back on while holding down the volume down button. This will boot into the bootloader and there is a list of information towards the bottom of the screen. "

Ik heb hier rev_11.
Allebei rev_11. Mag ik vragen op welke jouwe lijkt? De linker of de rechter?

[ Voor 93% gewijzigd door ex87 op 13-01-2013 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin9
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-03 10:29
[...]

Ik heb hier rev_11.
Ik heb ook rev_11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

[...]

HW Version - rev_11 hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
En hoe ziet het er bij jullie uit dan, als je het vergelijkt met me geposte foto :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:05

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Zonder referentie is dat wat moeilijk te vergelijken ;)
En een foto als referentie gebruiken welke waarschijnlijk niet is gemaakt met proffessionele apparatuur via een ongekalibreerde monitor zal ook geen vraagtekens wegnemen. En dan is er nog kijkhoek.

Ik heb niet het idee dat mijn Nexus 4 gelig beeld geeft, maar het lijkt mij een kwestie van kleurtemperatuur en gebruikt materiaal om scherm en bovenliggende de lagen met elkaar te binden.
Een maat van mij heeft een Nexus 4 waar mee te vergelijken is, maar ons is tot nu toe nog niks bijzonders opgevallen.

Is het device op zich wel in orde?
Maw: was je dit ook opgevallen had je de andere twee devices niet gehad?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Ultraman schreef op zondag 13 januari 2013 @ 14:26:
Is het device op zich wel in orde?
Maw: was je dit ook opgevallen had je de andere twee devices niet gehad?
Ja, ik vond het scherm namelijk wat doffig, en heb toen die van me vriendin erbij gepakt om het verschil te bekijken.. Het toestel is verder prima, alles reageert gewoon goed etc, alleen de kleuren zijn dus wat dof.

Het is trouwens makkelijk te vergelijken, maak de foto groot en zie of het meer gelijk is aan links or rechts. Ik snap dat dit geen exacte wetenschap is maar het is zeker wel te zien op welke hij meer lijkt ;). Heb je felle of doffe kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

Rick-Jan schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 08:38:
[...]

Ach ja, ligt er maar net aan hoe je er mee omgaat. Ik heb mijn nexus in een hoesje zitten, en als ik hem er uit haal leg ik hem altijd op het hoesje. Ben er ook ontzettend voorzichtig mee O+
Wat voor een hoesje? Ik ben nog op zoek naar een mooi strak hoesje voor mijn nexus, tips zijn welkom.