*weg* ook dit is niet de bedoeling in dit topic.
[ Voor 71% gewijzigd door RoD op 10-01-2013 20:39 ]
Verwijderd
[ Voor 71% gewijzigd door RoD op 10-01-2013 20:39 ]
Het IMEI nummer is ook op de simkaart tray te vinden, echter staat het daar heel klein op.Rick-Jan schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 18:38:
[...]
dat nummer staat ook op je doos aan de onderkant
Klopt ja daar ook, als Apple nu maar geen zaak begint.....Mauritzzz schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 21:14:
[...]
Het IMEI nummer is ook op de simkaart tray te vinden, echter staat het daar heel klein op.
Ach ja, ligt er maar net aan hoe je er mee omgaat. Ik heb mijn nexus in een hoesje zitten, en als ik hem er uit haal leg ik hem altijd op het hoesje. Ben er ook ontzettend voorzichtig meeToniii schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 00:05:
Raad toch iedereen aan om een screen protector te nemen. Had hier ook na een werk een dikke kras op de voorkant. Ach ja aan de andere kant het is ook een gebruiksartikel. Swypen gaat steeds beter met kii toetsenbord. Erg aan moeten wennen kom van en htc Desire z. Echt een verademing die snelheid!
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Helaas geen antwoord op je vraag, maar waarom niet gewoon Hotmail instellen in de normale E-mail app? Hotmail app is wel een redelijk gedrocht, om het netjes uit te drukken...daflux schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 08:57:
Nog een ander vraagje.
Ik heb hier de Hotmail app geinstalleerd:
Google Play: Hotmail#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5ob3RtYWlsLlo3Il0.
Maar in de meldingen staat Geluid en TRILLEN aan.
Maar als mijn gsm op luid of alleen trillen staat, de app trilt nooit.
Bij berichten of Gmail werkt het trillen wel.
De app al geherinstalleerd en herstart maar wilt niet werken.
Zou iemand hier die app is kunnen testen en zijn bevindingen neerpennen?
Thx!
[ Voor 6% gewijzigd door daflux op 11-01-2013 09:39 ]
Push werkt bij mij perfect! Email adres en wachtwoord invoeren, instellen als Exchange server, en vervolgens bij server even het adres veranderen in m.hotmail.com. Kan niet missendaflux schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 09:38:
Omdat in de tijd toen Push niet werkte, maar misschien nu wel als dit zo is stap ik wel over...
Inderdaad push lijkt nu te werken! Bedankt!FabianNL schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 09:39:
[...]
Push werkt bij mij perfect! Email adres en wachtwoord invoeren, instellen als Exchange server, en vervolgens bij server even het adres veranderen in m.hotmail.com. Kan niet missen
Zou het ook niet misschien mogelijk zijn dat je scherm instellingen niet kloppen/anders zijn? Daarmee bedoel ik echt het kun aanpassen van RGB waardes etc... Op XDA heb ik namelijk voorbij zien komen dat verschillende reeksen toestellen in het begin iets andere instellingen hebben gehad. Dit is op te lossen door een app van franco in combinatie met zijn kernel en ook vast nog wel op andere manieren! Als je het er echt onder ziet wacht het even een paar dagen af of het 'droogt'.ex87 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 09:54:
Ik heb zojuist even de N4 van mij en me vriendin vergeleken en het valt me op dat er een gele waas onder mijn scherm zit. Ik vermoed zelf dat dit te maken heeft met nog niet droge lijm.
HOI.
Oh, dat zou het ook nog kunnen zijn, lijm leek mij het logische door alle verhalen.. Ik zie niet perse iets eronder maar echt een soort waas van "warme" gele kleuren door me gewone kleuren heen. Als er intresse is in het verschil kan ik uiteraard even een foto maken. Ik heb eigenlijk niet zo'n "zin" om te rootten en een andere kernel te flashen, maar ik zou verwachten dat een Android update het anders zou moeten oplossen?Bananenspin schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 10:06:
[...]
Zou het ook niet misschien mogelijk zijn dat je scherm instellingen niet kloppen/anders zijn? Daarmee bedoel ik echt het kun aanpassen van RGB waardes etc... Op XDA heb ik namelijk voorbij zien komen dat verschillende reeksen toestellen in het begin iets andere instellingen hebben gehad. Dit is op te lossen door een app van franco in combinatie met zijn kernel en ook vast nog wel op andere manieren! Als je het er echt onder ziet wacht het even een paar dagen af of het 'droogt'.
Foto is welkom, kunnen wij even kijkenex87 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 10:58:
[...]
Oh, dat zou het ook nog kunnen zijn, lijm leek mij het logische door alle verhalen.. Ik zie niet perse iets eronder maar echt een soort waas van "warme" gele kleuren door me gewone kleuren heen. Als er intresse is in het verschil kan ik uiteraard even een foto maken. Ik heb eigenlijk niet zo'n "zin" om te rootten en een andere kernel te flashen, maar ik zou verwachten dat een Android update het anders zou moeten oplossen?
Ik wacht sowieso even een weekje om te kijken of het niet beter wordt (ivb met het lijm verhaal)
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Heeft hij al gepost paar pagina's terug
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2035672ex87 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 09:54:
Ik heb zojuist even de N4 van mij en me vriendin vergeleken en het valt me op dat er een gele waas onder mijn scherm zit. Ik vermoed zelf dat dit te maken heeft met nog niet droge lijm.
Ik ben bekend met de 2 gele spots, maar had nog niet zoveel gehoord/gelezen over een hele gele waas. Na wat zoekwerk lijkt het erop dat het lijm is die nog niet droog is, en dat het na een aantal dagen beter zou moeten worden.
Op zich klinkt dat ook aannemelijk, mijn N4 is geleverd vanuit een backorder, dus ik vermoed wat "jonger" dan het toestel van mijn vriendin.
Toch zou ik aan wat mede tweakers willen vragen hier is naar te kijken. Die van me vriendin is echt crystal clear, terwijl het bij mijne lijkt of ik er met gel handen oid aan heb gezeten.. Iemand dit ook opgevallen? Trok het inderdaad weg? Of zit ik hier met een RMA'tje?
[ Voor 5% gewijzigd door Convoy op 11-01-2013 11:06 ]
Mijn excuses.ex87 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:08:
Die foto ging over iets anders, namelijk het light bleeding rechts boven in. Het toestel wat je op die foto ziet is juist wel de goede.
Het gene op dat scherm wat geel is, is de wallpaper die door de notificatie heen komt. Op m'n andere Nexus 4 is het gewoon echt een egale gele waas.. Alle wit tinten zijn een stuk geler zeg maar, zo ook grijs etc.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
[ Voor 28% gewijzigd door ex87 op 11-01-2013 11:38 ]
HOI.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Zou LG zelf niet de enige fabrikanten van schermen zijn? Geen idee hoor, vraag het me oprecht hardop af... Heb in ieder geval nog nooit gelezen van verschillende fabrikanten bij de Nexus 4.CLB schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 12:26:
Could be, kan net zo goed dus de fabrikant zijn van het scherm, is die anders dan blijft het anders
Hier heb je gelijk in, Apple maakt geen LCD's , LG wel. En om aan de grote vraag te kunnen voldoen laat apple zijn schermen door verschillende fabrikanten maken. Bv Samsung , Sharp en volgens mij zelfs LG ook. Dan is de kans op kleine (bv kleur) verschillen natuurlijk best groot.FabianNL schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 12:50:
[...]
Zou LG zelf niet de enige fabrikanten van schermen zijn? Geen idee hoor, vraag het me oprecht hardop af... Heb in ieder geval nog nooit gelezen van verschillende fabrikanten bij de Nexus 4.
[ Voor 6% gewijzigd door Gohan040 op 11-01-2013 13:03 ]
[ Voor 23% gewijzigd door AmonTobin op 11-01-2013 18:34 ]
Bekend probleem, komt bij veel meer toestellen voor, en dan bedoel ik niet alleen Nexus 4's maar ook andere merken en modellen. Niks aan te doen momenteel. Die van mij heeft het ook een beetjeAmonTobin schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 18:29:
Heb sinds vandaag ook een Nexus 4 en toen ik hem op een gegeven moment van tafel oppakte, dacht ik iets van een rateltje te horen. En inderdaad, als ik hem voorzichtig schudt/heen en weer beweeg, dan hoor ik een ratel uit de bovenkant van het toestel komen...alsof er een los onderdeel inzit (heb al geverifieerd dat het niet de power/volume knoppen zijn).
En nu elke keer als ik het toestel naar mijn oor breng, hoor ik dat irritante rateltje.
Op zich geen wereldramp, alles lijkt verder goed te functioneren, maar het blijft toch jammer dat wanneer je een duur, high-end apparaat koopt, er zulke slordigheden inzitten.
Zoals dit filmpje te horen is:
YouTube: Nexus 4 - Rattle (Part 1)
[ Voor 3% gewijzigd door Gohan040 op 11-01-2013 18:39 ]
Ja, ik lees het inderdaad. Op XDA is er een heel topic aan toegewijd.Gohan040 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 18:38:
[...]
Bekend probleem, komt bij veel meer toestellen voor, en dan bedoel ik niet alleen Nexus 4's maar ook andere merken en modellen. Niks aan te doen momenteel. Die van mij heeft het ook een beetje
[ Voor 82% gewijzigd door AmonTobin op 11-01-2013 18:49 ]
Help me ff, OCD?AmonTobin schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 18:42:
[...]
Ja, ik lees het inderdaad. Op XDA is er een heel topic aan toegewijd.
Ik weet dat de meeste mensen dit geen issue vinden, maar met mijn lichte OCD neigingen is het toch wel enigzins vervelend...als ik dit vantevoren had geweten, had ik hem denk niet gekocht...maar ja...acheraf/als en meer van dat...
Dwangneurose
[ Voor 7% gewijzigd door AmonTobin op 11-01-2013 18:51 ]
Ja, Die geeft ook een heel licht ratelend geluid, zoals op bijna elke telefoon het geval is, maar dit is toch anders. Veel luider en valt veel meer op en verdwijnt wonderbaarlijk als ik het pinnetje van het sim-slot indruk. Maar goed, ik laat het hier verder bij, want ik zie de opmerkingen al aankomen die ik op andere fora ook tegenkom en daar heb ik geen zin in.;)CLB schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 18:53:
Het wordt veelal ook afgeschoven op de autofocs van de camera die dat geluidje maakt...
Verwijderd
Alsjeblieft, geloof dit niet. Een gerucht gestart door ibtimes, een website die zich duidelijk verveeld. Helaas betekent journalistiek tegenwoordig dat je alles blindelings kopieert.alwaysleft schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 19:26:
De nexus 4+ komt er alweer aan:
http://www.allaboutphones...met-betere-processor.html
[ Voor 69% gewijzigd door Katsunami op 11-01-2013 20:55 ]
YEPPPPPPP Wel uit de VSsimplendi schreef op maandag 07 januari 2013 @ 16:27:
Heeft iemand een foto van de oplader die hij bij zijn Duitse Nexus 4 kreeg? Ik heb namelijk een oplader bij mijn Nexus 4 van BelSimpel gekregen waarvan ik moeilijk kan geloven dat ie standaard is. Dat ding levert maar 400mA. (LG Travel Adapter STA-U33ER)
[ Voor 80% gewijzigd door Convoy op 11-01-2013 22:37 ]
[ Voor 3% gewijzigd door AmonTobin op 11-01-2013 23:11 ]
[ Voor 22% gewijzigd door Katsunami op 12-01-2013 00:52 ]
[ Voor 16% gewijzigd door Katsunami op 12-01-2013 01:00 ]
De meeste mensen kan het geen fuck schelen welke Android-versie ze hebben, en of er nou een schil op zit of niet.Cerberus_tm schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 05:42:
Haha, het premium package, yeah right! Goed gezegd. Wie wil er nu niet stock Android? Alleen mensen die het überhaupt niet kan schelen: verder wil iedereen stock. Met andere woorden, al ben ik nu misschien dronken, (bijna) niemand ziet meerwaarde in de diverse shells van Samsung, HTC, etc. Ik heb trouwens de Galaxy Nexus (en ben niet van plan pegels neer te leggen voor een nieuw toestel zolang de mijne het prima doet), maar vind de Nexus 4 wel erg aantrekkelijk! Succes ermee.
Nochtans zou dit vanuit strategisch oogpunt te verklaren zijn: de vraag is momenteel zo groot omdat de prijs zo laag is. Huidig toestel in prijs verhogen zou slecht overkomen, dus we veranderen een paar specs, nieuwe processor erin en we hebben een excuus om de prijs te verhogen met 100 dollar: vraag zal wel dalen en de concurrentie, waaronder LG zelf, is tevreden.Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 19:37:
[...]
Alsjeblieft, geloof dit niet. Een gerucht gestart door ibtimes, een website die zich duidelijk verveeld. Helaas betekent journalistiek tegenwoordig dat je alles blindelings kopieert.
Het slaat nergens op en is gebaseerd op niks.
It's just technology, not religion
Haha inderdaad, ken zat mensen die net als mij een SGS hadden.Pino112 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 10:25:
Dan zeggen ze gewoon: "Wat een kuttelefoon!" en wordt ie aan de kant gedaan en kopen ze een nieuwe.
With an eye made quiet by the power of harmony, we see into the life of things
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Verwijderd
Hier heeft hij 11, bijna 12 uur standby gestaan met 1% batterijverbruik. Hier staat wel meestal alles uit totdat ik het nodig heb.Twixxx schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 14:56:
Ik zit zelf te twijfelen of ik de nexus 4 zal kopen. Prima toestel voor een mooie prijs. Alleen de accu duur is nogal kort. Hoe is jullie ervaring met de accu duur? Als je hem alleen op standby houdt hoe lang gaat de accu dan mee?
[ Voor 42% gewijzigd door Katsunami op 12-01-2013 16:18 ]
Persoonlijk zou ik er niet te hard op rekenen dat er weer vrijheid blijheid abonnementen komen, de LTE-veiling is belachelijk hoog uitgevallen. Leuk voor de staat maar de investeerders moeten dat wel terugverdienen. Daarbij gok ik dat het nog minimaal een jaar of twee duurt voordat LTE serieus bruikbaar wordt qua dekking. Dan ben je waarschijnlijk toch alweer aan het denken over een nieuwe telefoon.Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 15:09:
Ik begin toch weer een beetje te twijfelen of ik de Nexus 4 wel moet kopen nu ik de vastberadenheid van KPN zie om in 2014 heel Nederland van LTE te voorzien, en in 2013 zelfs al de meest dichtbevolkte gebieden (waar ik woon).
*knip*
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ligt eraan hoe lang je met je Nexus 4 zou willen doen. Als dat hooguit 2 jaar is, zou ik gewoon voor die Nexus 4 gaan. Als je er langer mee wilt doen kan je inderdaad beter even wachten en voor een LTE toestel gaan. Voordat LTE eenmaal overal beschikbaar is zijn we wel een poosje verder, en KPN moet die investering toch echt terug gaan verdienen dus de prijzen zullen sowieso niet naar beneden gaan..Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 15:09:
Ik begin toch weer een beetje te twijfelen of ik de Nexus 4 wel moet kopen nu ik de vastberadenheid van KPN zie om in 2014 heel Nederland van LTE te voorzien, en in 2013 zelfs al de meest dichtbevolkte gebieden (waar ik woon).
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Dan kan je in principe wel elk toestel gaan kopen dat beter dan de vorige is. Ik denk gewoon dat het beter is om een jaartje langer te wachten net nu we de stap naar LTE zetten.Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 16:30:
Dichter bij het volgende Nexus toestel ben je altijd, tenzij Google aangeeft nooit meer een Nexus toestel te maken. Beetje raar excuus om geen N4 te halen vind ik.
[ Voor 14% gewijzigd door Cerberus_tm op 12-01-2013 19:56 ]
Het is nieuwerder en dus hipperderderder.Cerberus_tm schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 19:52:
dus wat maakt LTE nog uit?
Verwijderd
Dan kan je elke verandering wel afschrijven. Dual core phones werken ook prima. Waarom dan quad core phones?Cerberus_tm schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 19:52:
Maar denk je echt dat LTE zoveel sneller in gebruik is? Natuurlijk, de maximale snelheid is hoger, en dat zul je misschien merken als je een groot bestand over mobiel download (maar wie doet dat nou?); maar bij het browsen heb ik het idee dat vooral de server van de website zelf, en de browser, en de hardware van je telefoon de bottlenecks zijn. Ik merk in elk geval niet super veel verschil tussen 4 Mbps en 14 Mbps op mijn mobiel (het laatste via Wifi) tijdens het surfen. Ook Youtube draait prima op 4 Mbps. Voor Whatsapp e.d. maakt het sowieso niet uit. En HSPA+ kan wel tot 168 Mbps halen, tenminste in theorie (weet niets over hoe hettechnisch allemaal werkt), dus wat maakt LTE nog uit?
Als je er last van hebt wil ik me wel opofferen en kun je hem ruilen voor mijn Galaxy Nexus.Bolletje schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 21:15:
Vandaag afgehaald. Ik kom van een Galaxy Nexus af, dus Android 4.2 e.d. was bekend gebied. Overstappen ging ook makkelijk, enkel even Whatsapp kopiëren.
Eerste wat wel opvalt is de extra breedte van de Nexus 4 ten op zichte van de Galaxy Nexus. Het is maar heel klein (enkele millimeters), maar wel merkbaar. Niet per se gelijk hinderlijk, maar wel dat je eerder geneigd bent hem met twee handen te bedienen.
Daarnaast zijn natuurlijk de kleuren wat doffer. Galaxy Nexus had dan ook een amoled-scherm en niet lcd.
[ Voor 14% gewijzigd door Katsunami op 13-01-2013 02:51 ]
Verwijderd
Ik weet het niet precies. Ik denk wel dat er verandering komen, en ook snel. LTE heeft zat capaciteit en ik zou zeer verbaasd zijn als de abonnementen nu hetzelfde blijven alleen dan duurder en sneller.Cerberus_tm schreef op zondag 13 januari 2013 @ 02:07:
Katsunami: I rest my case!
Androyed: vierkernige processoren zijn inderdaad een goed voorbeeld: hoeveel merk je er nou eigenlijk echt van, behalve bij zware spellen? Ik geloof dat dat meestal erg mee/tegenvalt.
Mocht LTE grotere bundels met zich meebrengen, dan is dat natuurlijk goed; maar waarom verwacht je dat? Is het in America niet zo dat ze ook nog steeds niet meer dan een paar GB hebben? Daar hebben ze al een tijd LTE in allerlei steden.
Ja ik ben nog steeds in dubio of het nou "last" is, of ze bij LG later zijn geswitched naar een ander soort scherm OID...Robin9 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 12:19:
Als ik dat zo zie lijkt mijn Nexus hier ook last van te hebben. Valt me nu pas op na jou foto's te hebben bekeken.
Welke hardware revisions hebben jullie?ex87 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 12:33:
[...]
Ja ik ben nog steeds in dubio of het nou "last" is, of ze bij LG later zijn geswitched naar een ander soort scherm OID...
Allebei rev_11. Mag ik vragen op welke jouwe lijkt? De linker of de rechter?Pino112 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 13:01:
[...]
Welke hardware revisions hebben jullie?
"Turn off the phone and turn it back on while holding down the volume down button. This will boot into the bootloader and there is a list of information towards the bottom of the screen. "
Ik heb hier rev_11.
[ Voor 93% gewijzigd door ex87 op 13-01-2013 13:09 ]
Ik heb ook rev_11Pino112 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 13:01:
[...]
Welke hardware revisions hebben jullie?
"Turn off the phone and turn it back on while holding down the volume down button. This will boot into the bootloader and there is a list of information towards the bottom of the screen. "
Ik heb hier rev_11.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Ja, ik vond het scherm namelijk wat doffig, en heb toen die van me vriendin erbij gepakt om het verschil te bekijken.. Het toestel is verder prima, alles reageert gewoon goed etc, alleen de kleuren zijn dus wat dof.Ultraman schreef op zondag 13 januari 2013 @ 14:26:
Is het device op zich wel in orde?
Maw: was je dit ook opgevallen had je de andere twee devices niet gehad?
Wat voor een hoesje? Ik ben nog op zoek naar een mooi strak hoesje voor mijn nexus, tips zijn welkom.Rick-Jan schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 08:38:
[...]
Ach ja, ligt er maar net aan hoe je er mee omgaat. Ik heb mijn nexus in een hoesje zitten, en als ik hem er uit haal leg ik hem altijd op het hoesje. Ben er ook ontzettend voorzichtig mee