Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 22:55
ex87 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 13:07:
[...]

Allebei rev_11. Mag ik vragen op welke jouwe lijkt? De linker of de rechter?
Mjah dat kan ik dus zo 1-2-3 niet beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 21:22
Ik heb sinds zaterdag ook dit toestel en ben helemaal verbaasd. Heerlijk snel en zonder gedoe wordt alles gedaan wat ik vraag.

Ik zit echter ook behoorlijk met de battery drain in mijn maag. Ik heb vanmorgen letterlijk niets gedaan met het toestel en verlies 15%. Het lijkt erop dat het Android Process het toestel wakker houd en niet in deep-sleep gaat. En dat klopt ook wel, want volgens CPU spy valt de telefoon nagenoeg niet in deep sleep.

Is iemand er al achter wat dit is, of moet ik wachten op de firmware update die dit probleem gaat killen??

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:31
Jassy schreef op maandag 14 januari 2013 @ 12:35:
Ik heb sinds zaterdag ook dit toestel en ben helemaal verbaasd. Heerlijk snel en zonder gedoe wordt alles gedaan wat ik vraag.

Ik zit echter ook behoorlijk met de battery drain in mijn maag. Ik heb vanmorgen letterlijk niets gedaan met het toestel en verlies 15%. Het lijkt erop dat het Android Process het toestel wakker houd en niet in deep-sleep gaat. En dat klopt ook wel, want volgens CPU spy valt de telefoon nagenoeg niet in deep sleep.

Is iemand er al achter wat dit is, of moet ik wachten op de firmware update die dit probleem gaat killen??
BetterBatteryStats installeren en kijken wat hieruit naar voren komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nogal van het muziek luisteren en heb dan ook veel muziek op m'n telefoon zelf staan, inclusief album art. Alleen, als ik nu de gallerij in ga heeft iedere album cover een aparte map in de gallerij. Is het ook mogelijk alle album arts samen te voegen in 1 map in de gallerij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Razer schreef op maandag 14 januari 2013 @ 12:36:
[...]

Ja, dat weet ik al waar het vandaan komt: Het is het Android besturingssysteem. Zelf verdenk ik Google Now of Google Currents. Ik zal dat eens uit gaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Razer schreef op maandag 14 januari 2013 @ 12:36:
Is er niks dat gratis is, en mogelijk zelfs beter werkt? Extended Controls trok hier in standby de batterij leeg (was gewoon te zien in de verbruiksmeter van Android), maar BBS merkte niks op. Na het verwijderen van EC staat de telefoon nu 24 uur in standby (behalve het ontvangen en versturen van een SMS), en hij heeft 9-10% verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Ik heb even gegoogled en het schijnt dat Google Now en Currents wel aanzienlijk de accu kunnen drainen. Ik laad het toestel nu weer op om te kijken of het beter wordt. Ik heb uiteraard deze fijne (not) Google features uit gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:45
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 12:37:
Ik ben nogal van het muziek luisteren en heb dan ook veel muziek op m'n telefoon zelf staan, inclusief album art. Alleen, als ik nu de gallerij in ga heeft iedere album cover een aparte map in de gallerij. Is het ook mogelijk alle album arts samen te voegen in 1 map in de gallerij?
Je kan deze ook verbergen door een bestandje .nomedia toe te voegen aan deze mappen. Even Googlen voor de exacte uitleg, of ander een app installeren welke alles automatisch doet.
Jassy schreef op maandag 14 januari 2013 @ 12:39:
[...]

Ja, dat weet ik al waar het vandaan komt: Het is het Android besturingssysteem. Zelf verdenk ik Google Now of Google Currents. Ik zal dat eens uit gaan zetten.
Dit zal ongetwijfeld helpen om het batterij verbruik te verminderen. Maar zoals je zegt, Google zal dit hopelijk ook zelf oplossen in een update naar 4.2.2, want af en toe is de batterij echt in no-time leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FabianNL schreef op maandag 14 januari 2013 @ 12:45:
[...]

Je kan deze ook verbergen door een bestandje .nomedia toe te voegen aan deze mappen. Even Googlen voor de exacte uitleg, of ander een app installeren welke alles automatisch doet.
Chill, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-09 08:39

SpX

Katsunami schreef op maandag 14 januari 2013 @ 12:43:
[...]

Is er niks dat gratis is, en mogelijk zelfs beter werkt? Extended Controls trok hier in standby de batterij leeg (was gewoon te zien in de verbruiksmeter van Android), maar BBS merkte niks op. Na het verwijderen van EC staat de telefoon nu 24 uur in standby (behalve het ontvangen en versturen van een SMS), en hij heeft 9-10% verbruikt.
Betterybatterystats is gratis te downloaden via XDA, zie hier http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1179809

@Nick, indien je kennis wilt maken met android dan kan ik je nexus 4 zeker aanraden. Heerlijk snel toestel met snelle updates van Google. Tevens genoeg customization mogelijkheden tov IOS. Zie hier bijvoorbeeld : http://mycolorscreen.com/?os=android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag over jullie ervaringen met de WIFI-verbinding van de Nexus. Ik heb mijn toestel afgelopen weekend ontvangen en ben er erg blij mee, alleen valt me op dat de wifi ontvangst zéér zwak is. Op de Engelse en ook Duitse fora zie ik dat dit probleem daar door veel gebruikers gemeld wordt. Hebben jullie hier ook ervaring mee? En heeft iemand enige idee hoe ik zou kunnen vaststellen of dit een hardware of software probleem is? In het eerste geval is terugsturen wellicht een optie, al heb ik gelezen dat mensen bij het 3e nieuwe toestel nog steeds hetzelfde probleem hebben... :/

Alvast bedankt voor een reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Lijkt me een eerlijke deal. De Nexus 4 zal een verademing zijn t.o.v. de Iphone 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:49
Net Google gebeld over me scherm (jaja :P) en het is normaal. De nieuwere toestellen hebben inderdaad een wat andere tint, en er is een grote kans dat daar ook weer verschillen inzitten.

Het valt inderdaad ook alleen maar op als ik hem naast die van mijn vriendin heb liggen. Voor de mensen die het dus ook hebben, het is geen foutje, het hoort gewoon zo.

Ze zei ook dat als ik hem wel wou ruilen (wat van haar gewoon kon/mocht) dat er een hele grote kans was ik een zelfde soort toestel terug zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-08 10:57
ex87 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:03:
Net Google gebeld over me scherm (jaja :P) en het is normaal. De nieuwere toestellen hebben inderdaad een wat andere tint, en er is een grote kans dat daar ook weer verschillen inzitten.

Het valt inderdaad ook alleen maar op als ik hem naast die van mijn vriendin heb liggen. Voor de mensen die het dus ook hebben, het is geen foutje, het hoort gewoon zo.

Ze zei ook dat als ik hem wel wou ruilen (wat van haar gewoon kon/mocht) dat er een hele grote kans was ik een zelfde soort toestel terug zou krijgen.
Nou, mijn N4 scherm ziet er wel een stuk meer natuurlijker uit dan jouw scherm als ik de foto zo zie. Precies zoals de N4 van je vriendin.

Dit probleem (gele waas) had ik ook bij mijn iPad 3, en dit was absoluut een defect. Heb ook een nieuwe gekregen. Had te maken met lijm dat niet helemaal goed was aangebracht / opgedroogd was.

Logisch dat Google zegt "It's not a bug, it's a feature", scheelt een hoop (papier)werk om al die dingen om te ruilen.

[ Voor 8% gewijzigd door Hoteldebotel op 14-01-2013 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Hoteldebotel schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:09:
[...]
Nou, mijn N4 scherm ziet er wel een stuk meer natuurlijker uit dan jouw scherm als ik de foto zo zie. Precies zoals de N4 van je vriendin.

Dit probleem (gele waas) had ik ook bij mijn iPad 3, en dit was absoluut een defect. Heb ook een nieuwe gekregen. Had te maken met lijm dat niet helemaal goed was aangebracht / opgedroogd was.

Logisch dat Google zegt "It's not a bug, it's a feature", scheelt een hoop (papier)werk om al die dingen om te ruilen.
Ben ik zeker met je eens :). Maar, als het lijm is die niet goed is opgedroogd dan zal dit vanzelf nog gebeuren. Ik hou het (en de discussies) wel in de gaten. Garantie hou je toch wel.

Ik zit nu het XDA verhaal nog is door te lezen: http://forum.xda-develope...&highlight=yellow&page=51 en er zijn daar mensen met of 2 gele spots (dat heb ik niet) of een heel geel scherm, het gele scherm schijnt te verdwijnen na 2 weken. De gele spots zijn echte defects.

Ik ga dus gewoon een week of 2/3 wachten en het dan nog is beoordelen :). Dank voor je input tho!

[ Voor 20% gewijzigd door ex87 op 14-01-2013 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ex87: Zou jij het telefoonnummer date je hebt gebruikt om Google te bellen kunnen delen?

[

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2013 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:22:
Ex87: Zou jij het telefoonnummer date je hebt gebruikt om Google te bellen kunnen delen?

[
Sure: 1-855-836-3987
Tip: Bel vanuit Gmail, dan is het gratis :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsaddict
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04-2022
ex87 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:22:
[...]

Ben ik zeker met je eens :). Maar, als het lijm is die niet goed is opgedroogd dan zal dit vanzelf nog gebeuren.
Dat gaat helaas niet gebeuren. Je ziet het gelige ook bij veel vervangende schermen van de iphone 4 serie. Die waren ineens erg geel. Dit trekt niet meer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
reinsaddict schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:41:
[...]

Dat gaat helaas niet gebeuren. Je ziet het gelige ook bij veel vervangende schermen van de iphone 4 serie. Die waren ineens erg geel. Dit trekt niet meer bij.
Gek, want het hele XDA forum staat vol met mensen waarbij het na 2 weken weg was. Ook bij mij lijkt het nu minder dan tijdens het maken van de foto.. Vanavond is even een nieuwe vergelijking doen thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cerberus_tm schreef op maandag 14 januari 2013 @ 02:44:
[...]

Wij spreken elkaar over een jaar! Wie weet: ik help het je hopen! Aan de andere kant denk ik dat overal steeds meer Wifi komt. Veel mensen hebben het nu al thuis, op het werk, op de universiteit, en in de trein. Dan zijn er nog de gedeelde mega-Wifi-netwerken die Tele2 en Ziggo geloof ik willen oprichten, waardoor je de Wifi van elke willekeurige abonnee kunt gebruiken, als het goed is.
Ook prima. Zolang cloud en streaming diensten ook echt mogelijk worden, ben ik tevreden. Daarvoor is het huidige 3G internet wat mij betreft snel genoeg, maar ik neem aan dat LTE veel meer capaciteit heeft, en dat 't dus uiteindelijk handiger zal zijn.

Om maar even terug te komen op de Nexus 4 (want daar is dit topic voor); telkens als ik posts lees in dit topic of XDA, begin ik toch weer een beetje te twijfelen. Aan de ene kant is m'n Nexus S na een grote schoonmaak (nieuwe ROM en kernel) sneller dan hij ooit geweest is. Aan de andere kan ben ik wel jaloers op iedereen met zo'n mooi quad core machientje. Nou maar hopen dat de volgende Nexus ook zo mooi wordt. Op de Galaxy Nexus had ik het niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
ex87 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:22:
[...]

Ben ik zeker met je eens :). Maar, als het lijm is die niet goed is opgedroogd dan zal dit vanzelf nog gebeuren. Ik hou het (en de discussies) wel in de gaten. Garantie hou je toch wel.

Ik ga dus gewoon een week of 2/3 wachten en het dan nog is beoordelen
Sowieso lijkt het me handig om nu gebruik te maken van DOA (dead on arrival). Die periode verschilt volgens mij per winkel, maar ligt over het algemeen rond een week tijd en als je binnen die tijd teruggaat, kun je meestal zo een vervangend toestel meekrijgen.

Na die periode gelden weer andere regels/voorwaren en moeten zij hem eerst aanmelden voor reparatie etc en dan ben je zo een paar weken verder.

Dus ik zou zeggen: nu lekker omruilen nu het nog (enigzins gemakkelijk) kan.

[ Voor 33% gewijzigd door AmonTobin op 14-01-2013 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
AmonTobin schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:50:
[...]

Sowieso lijkt het me handig om nu gebruik te maken van DOA (dead on arrival). Die periode verschilt volgens mij per winkel, maar ligt over het algemeen rond een week tijd en als je binnen die tijd teruggaat, kun je meestal zo een vervangend toestel meekrijgen.

Na die periode gelden weer andere regels/voorwaren en moeten zij hem eerst aanmelden voor reparatie etc en dan ben je zo een paar weken verder.

Dus ik zou zeggen: nu lekker omruilen nu het nog (enigzins gemakkelijk) kan.
Hij komt bij Google Play vandaan, maar ook daar zou ik dat zo kunnen gebruiken :). Krijg je eerst een nieuwe geshipped, stuur je daarna (binnen 21 dagen) je oude terug en halen ze die oude van je creditcard.

Alleen 2x heen en weer sturen is bijna even duur als hem gewoon terug sturen en bij belsimpel een nieuwe bestellen. Nog even nadenken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
ex87 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:56:
[...]

Hij komt bij Google Play vandaan, maar ook daar zou ik dat zo kunnen gebruiken :). Krijg je eerst een nieuwe geshipped, stuur je daarna (binnen 21 dagen) je oude terug en halen ze die oude van je creditcard.

Alleen 2x heen en weer sturen is bijna even duur als hem gewoon terug sturen en bij belsimpel een nieuwe bestellen. Nog even nadenken :P.
Ach zo, hehe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn excuses als dit al eens gevraagd geweest is maar ben ik de enige persoon die echt problemen heeft met de 3g van de nexus 4? Ik heb op het google support forum terug gevonden dat veel toestellen met android 4,2 hetzelfde probleem hebben. is dit correct of scheelt er iets met mijn nexus..? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanny1987
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 17:07:
Mijn excuses als dit al eens gevraagd geweest is maar ben ik de enige persoon die echt problemen heeft met de 3g van de nexus 4? Ik heb op het google support forum terug gevonden dat veel toestellen met android 4,2 hetzelfde probleem hebben. is dit correct of scheelt er iets met mijn nexus..? :p
Ligt eraan wat je probleem is, wat ik wel soms heb is dat mijn telefoon op bepaalde locaties snel achter elkaar (elke halve minuut oid) switched tussen 3g en hsdpa, wat soms tot resulteert in trage laadtijden (trager dan dat hij gewoon op 3g blijft en niet continu op het slechte bereik van hsdpa probeert te komen). Is dit waar je last van hebt? Gelukkig hebben de meeste locaties gewoon goed bereik op 1 van de 2 netwerken of relaxed wifi :)

[ Voor 10% gewijzigd door Sanny1987 op 14-01-2013 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sanny1987 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 17:53:
[...]

Ligt eraan wat je probleem is, wat ik wel soms heb is dat mijn telefoon op bepaalde locaties snel achter elkaar (elke halve minuut oid) switched tussen 3g en hsdpa, wat soms tot resulteert in trage laadtijden (trager dan dat hij gewoon op 3g blijft en niet continu op het slechte bereik van hsdpa probeert te komen). Is dit waar je last van hebt? Gelukkig hebben de meeste locaties gewoon goed bereik op 1 van de 2 netwerken of relaxed wifi :)
Mijn 3g is vaak pas actief nadat ik vliegtuimodus aan en uit zet en dat duurt ook een hele tijd. en wanneer ik dan internet hebben dan valt mij internet soms uit en als ik dan even wacht is het teug. Ik heb ook meerdere speedtest uitgevoerd en mijn connectie scoort echt zeer laag wat niet normaal is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanny1987
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 18:24:
[...]

Mijn 3g is vaak pas actief nadat ik vliegtuimodus aan en uit zet en dat duurt ook een hele tijd. en wanneer ik dan internet hebben dan valt mij internet soms uit en als ik dan even wacht is het teug. Ik heb ook meerdere speedtest uitgevoerd en mijn connectie scoort echt zeer laag wat niet normaal is...
Ok, daar heb ik geen last van, apart, klinkt als een behoorlijke bug inderdaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
het uitschakelen van currents en Now heeft er voor gezorgd dat het toestel het grootste deel in deep sleep valt en dus amper stroom verbruikt. prima zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:49:
Om maar even terug te komen op de Nexus 4 (want daar is dit topic voor); telkens als ik posts lees in dit topic of XDA, begin ik toch weer een beetje te twijfelen. Aan de ene kant is m'n Nexus S na een grote schoonmaak (nieuwe ROM en kernel) sneller dan hij ooit geweest is. Aan de andere kan ben ik wel jaloers op iedereen met zo'n mooi quad core machientje. Nou maar hopen dat de volgende Nexus ook zo mooi wordt. Op de Galaxy Nexus had ik het niet zo.
De Nexus 4 is in mijn geval een van de weinige apparaten waarbij ik qua uiterlijk en afwerking een "woooow" gevoel had toen ik hem net uitpakte. Als hij rechtsonder niet die fractie van een millimeter speling in de behuizing had gehad (wat een tik / klik veroorzaakt als je hem op een bepaalde manier vast pakt), dan was hij perfect geweest.

Ruilen zal ik hem niet; deze heeft dit, maar mijn andere (ondertussen verkochte) had zoem.... Je kunt wel blijven ruilen zo.
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 18:24:
Over de snelheid kan ik niks zeggen, maar het uitvallen van 3G en het herstellen ervan via de vliegtuigmodus is een bekende bug in combinatie met sommige simkaarten. In de volgende update zou dat opgelost moeten worden (net als het uitvallen van Bluetooth totdat je reboot...).

[ Voor 25% gewijzigd door Katsunami op 14-01-2013 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Ok, omdat ik toch een avondje tijd had net even voor de grap me Nexus 4 geroot, en... Het probleem is weg.

Me telefoon is nu crysp clear. Ik was eerst hem van plan terug te sturen maar na wat antwoorden op Reddit dat het aan de laatste batch zou liggen (gewoon simpel weg niet gekalibreerd op de juiste manier) toch even gaan spelen..

Na deze app -> Google Play: Nexus 4 Display Control op 238 228 240 te zetten, is het opgelost en is me telefoon niet meer zo geel. Ik zal vanavond nog is een foto maken ter vergelijking als ze weer thuis is.

Edit: vergelijking kunnen maken:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XHdFxl.jpg

Mijne is de rechter, vind het persoonlijk een stuk beter nu! Uiteraard nog wel verschil (want die van me vriendin is stock).

[ Voor 20% gewijzigd door ex87 op 14-01-2013 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruurd31
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-05 20:31
Hebben jullie ook als jullie de Nexus 4 onder het licht houden, met een inkijkhoek kijken (van boven naar beneden en niet vanaf de zijkant) van 170 graden het scherm uit of aan een soort structuur zien van het scherm? Het is niet hinderlijk maar vroeg me af of dit vaker voorkwam. Typisch kenmerk van een IPS scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 21:52

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ruurd31 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 20:41:
Hebben jullie ook als jullie de Nexus 4 onder het licht houden, met een inkijkhoek kijken (van boven naar beneden en niet vanaf de zijkant) van 170 graden het scherm uit of aan een soort structuur zien van het scherm? Het is niet hinderlijk maar vroeg me af of dit vaker voorkwam. Typisch kenmerk van een IPS scherm?
Je bedoelt dat raster? Dat is volgens mij voor het touchscreen. Is bij de ene telefoon meer aanwezig dan de andere (Galaxy Nexus, Lumia 800, HTC Sensation; deze heb ik bijv. in 2012 gehad en hebben het bijvoorbeeld niet zo erg). Een ZTE Blade bijvoorbeeld (ook tijdje gehad) heeft het wel weer vrij aanwezig.

Hoort er gewoon bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Ruurd31 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 20:41:
Yup, had ik op me Galaxy Nexus ook (maar dan horizontaal) op me N4 is het verticaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruurd31
  • Laatst online: 26-05 20:31
Pfff gelukkig, nergens zorgen over te maken dus. Echt ontzettend fijn apparaat zeg, supersnel, goed van gewicht en ben er zo blij mee als een kind. Tot nu toe de beste aankoop van 2013! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katsunami schreef op maandag 14 januari 2013 @ 20:33:
[...]

De Nexus 4 is in mijn geval een van de weinige apparaten waarbij ik qua uiterlijk en afwerking een "woooow" gevoel had toen ik hem net uitpakte. Als hij rechtsonder niet die fractie van een millimeter speling in de behuizing had gehad (wat een tik / klik veroorzaakt als je hem op een bepaalde manier vast pakt), dan was hij perfect geweest.

Ruilen zal ik hem niet; deze heeft dit, maar mijn andere (ondertussen verkochte) had zoem.... Je kunt wel blijven ruilen zo.
I

[...]

Over de snelheid kan ik niks zeggen, maar het uitvallen van 3G en het herstellen ervan via de vliegtuigmodus is een bekende bug in combinatie met sommige simkaarten. In de volgende update zou dat opgelost moeten worden (net als het uitvallen van Bluetooth totdat je reboot...).
Hartelijk dan voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-08 10:57
ex87 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 20:36:
Ok, omdat ik toch een avondje tijd had net even voor de grap me Nexus 4 geroot, en... Het probleem is weg.

Me telefoon is nu crysp clear. Ik was eerst hem van plan terug te sturen maar na wat antwoorden op Reddit dat het aan de laatste batch zou liggen (gewoon simpel weg niet gekalibreerd op de juiste manier) toch even gaan spelen..

Na deze app -> Google Play: Nexus 4 Display Control op 238 228 240 te zetten, is het opgelost en is me telefoon niet meer zo geel. Ik zal vanavond nog is een foto maken ter vergelijking als ze weer thuis is.

[afbeelding]

Mijne is de rechter, vind het persoonlijk een stuk beter nu! Uiteraard nog wel verschil (want die van me vriendin is stock).
Ha! Dat had ik niet verwacht, dat het softwarematig was! Gelukkig is het opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 07:04

Convoy

g44p

ex87 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 20:36:

[afbeelding]

Als je dit topic beter had gelezen had je gelezen dat ik je die tip een tijd terug al had gegeven :P

Convoy in "[Google Nexus 4 - LG Nexus] Ervaringen & Discussie"

maar goed, het werkt iig nu :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Convoy schreef op maandag 14 januari 2013 @ 22:36:
[...]

Als je dit topic beter had gelezen had je gelezen dat ik je die tip een tijd terug al had gegeven :P

Convoy in "[Google Nexus 4 - LG Nexus] Ervaringen & Discussie"

maar goed, het werkt iig nu :+
Ik heb het aan de hand van jouw tip ook gedaan :), die bracht me aan het twijfelen om te proberen, toen ze op Reddit hetzelfde riepen dacht ik "Als zoveel mensen het zeggen.."

Ach toch fijn dat het nu uitgezocht is? Voor andere die er ook "last" van hadden/hebben en hier komen zoeken naar antwoorden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 14:32

Dawn

..Sworn to the Dark..

ex87 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 10:37:
Om even terug te komen op mijn scherm, ik heb zojuist even wat foto's gemaakt van mijn Nexus 4, Nexus 4 van mijn vriendin, en m'n Nexus 7.

Aan jullie de vraag om er naar te kijken, en misschien te vergelijken met jullie eigen Nexus 4.

[afbeelding]
Links vriendin, rechts mijne
[afbeelding]

Ik ben er nog steeds niet uit of het nou geel is, settings zijn, of normaal is, en er gewoon verschillen zitten tussen de verschillende N4's.
Kijkend naar je foto geeft de linker N4 een 'witter' beeld dan de rechter. Dit is echter op het oog, momenteel browsend op een N7.

Kijkend naar mijn eigen N4, lijkt hij meer op de linker dan de rechter N4 bij jullie.
Overigens bezit ik een _rev10.

EDIT: Ik zie nu pas dat je het al gefixed hebt. Gj!

[ Voor 3% gewijzigd door Dawn op 14-01-2013 23:48 ]

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Voor het geval iemand er nog geïnteresseerd in is, hier weer een accurapport:

Op accu: 1d 13u 42m
Wifi altijd aan, 3g / data uit
Schermtijd: 31m (sms, browsen)
Beltijd: 10m

Stand accu: 71%

Prima zo. Ik kan het apparaat zo goed gebruiken als een snellere en grotere versie van mijn vorige telefoon :) Ik ben overduidelijk geen zware gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 12:10
Ik zal ook en accu rapportje doen:

19h40m op accu
2h40m scherm aan
29m gebeld
24% accu resterend

Google Now & Currents aan, wifi altijd aan,3g data aan.

[ Voor 23% gewijzigd door Atrax op 15-01-2013 06:34 ]

11x Eging 245Wp & Involar MAC250A = 2695Wp, richting: Zuid, helling: 20º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Katsunami schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 02:36:
Voor het geval iemand er nog geïnteresseerd in is, hier weer een accurapport:

Op accu: 1d 13u 42m
Wifi altijd aan, 3g / data uit
Schermtijd: 31m (sms, browsen)
Beltijd: 10m

Stand accu: 71%

Prima zo. Ik kan het apparaat zo goed gebruiken als een snellere en grotere versie van mijn vorige telefoon :) Ik ben overduidelijk geen zware gebruiker.
Belanberde accutijd, dat betekend dat je maar 2 uur schermtijd heb als die op is. Heel slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
alwaysleft schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 09:21:
[...]

Belanberde accutijd, dat betekend dat je maar 2 uur schermtijd heb als die op is. Heel slecht
Gelukkig gaat de accu alleen maar op als het scherm aanstaat, en maken alle andere factoren helemaal niks uit... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-09 10:36
alwaysleft schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 09:21:
[...]

Zeg dan gewoon niks, je hebt er blijkbaar weinig kaas van gegeten als je zo kortzichtig bent dat het alleen om de scherm tijd gaat. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Laatst online: 17-09 22:43

Rick-Jan

always connected

echt of niet?

http://www.allaboutphones...out+Phones+Nieuws+feed%29

Wellicht dat daar wat accu optimalisaties zijn doorgevoerd?

[ Voor 11% gewijzigd door Rick-Jan op 15-01-2013 12:29 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
Echt? ja.... iig dat het er aan zit te komen. Maar het is volgens mij vrij makkelijk zoiets te faken door dit in de build.prop aan te passen. Dus tja... het kan 2 kanten op.
1 ding is zeker, 4.2.2 gaat er komen..... iig om een paar bugs op te lossen. (zoals msm_hsic_host wakelock, dit is in de meeste custom kernels al gedaan)

Het laatste gedeelte van het artikel is voor mij nieuw. Was het niet ook zo dat die site poste dat er een 2Ghz variant aankomt? En nu weer 1 met een saaiere achterkant? Ik denk dat het allemaal onzin is.
Als er dan een ander model komt dan is het misschien een 32Gb versie ofzo. (Nexus 7 verhaal)
Als de behuizing veranderd en de processor sneller word dan is het ook niet echt meer de Nexus 4 toch?
Zet er dan meteen een 1080p in (om met de trend mee te gaan) en doop hem de Nexus 5.........

[ Voor 3% gewijzigd door Gohan040 op 15-01-2013 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
En verkoop hem voor 350 euro en leverbaar in grote aantallen om je hele Nexus4 klantenring witheet te maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
Katsunami schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 12:38:
En verkoop hem voor 350 euro en leverbaar in grote aantallen om je hele Nexus4 klantenring witheet te maken....
Laten we er maar gauw over op houden want ik word nu al een beetje chagrijnig... :( .. ondanks dat ik weet dat het waarschijnlijk bullshit is. :9

De afgelopen jaren gebeurde dit overigens wel vaker, niet zozeer met de Nexus maar wel met de geruchten.
Volgens mij zitten we ook iets van 4 á 6 weken voor het Mobile World Congres toch?
Geruchten volop rond die tijd maar de meeste kunnen met een korreltje zout genomen worden. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er niemand die problemen heeft met de sterkte van het wifi signaal?
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 13:26:
Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag over jullie ervaringen met de WIFI-verbinding van de Nexus. Ik heb mijn toestel afgelopen weekend ontvangen en ben er erg blij mee, alleen valt me op dat de wifi ontvangst zéér zwak is. Op de Engelse en ook Duitse fora zie ik dat dit probleem daar door veel gebruikers gemeld wordt. Hebben jullie hier ook ervaring mee? En heeft iemand enige idee hoe ik zou kunnen vaststellen of dit een hardware of software probleem is? In het eerste geval is terugsturen wellicht een optie, al heb ik gelezen dat mensen bij het 3e nieuwe toestel nog steeds hetzelfde probleem hebben... :/

Alvast bedankt voor een reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je!!
ex87 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:31:
[...]

Sure: 1-855-836-3987
Tip: Bel vanuit Gmail, dan is het gratis :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Gohan040 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 12:35:
[...]

Echt? ja.... iig dat het er aan zit te komen. Maar het is volgens mij vrij makkelijk zoiets te faken door dit in de build.prop aan te passen. Dus tja... het kan 2 kanten op.
1 ding is zeker, 4.2.2 gaat er komen..... iig om een paar bugs op te lossen.

Het laatste gedeelte van het artikel is voor mij nieuw. Was het niet ook zo dat die site poste dat er een 2Ghz variant aankomt? En nu weer 1 met een saaiere achterkant? Ik denk dat het allemaal onzin is.
Als er dan een ander model komt dan is het misschien een 32Gb versie ofzo. (Nexus 7 verhaal)
Als de behuizing veranderd en de processor sneller word dan is het ook niet echt meer de Nexus 4 toch?
Zet er dan meteen een 1080p in (om met de trend mee te gaan) en doop hem de Nexus 5.........
Het lijkt me zeer, zeer sterk dat Google nu een Nexus4+ gaat uitbrengen, zoals hier al eerder besproken. Ik zie daar echt geen enkel nut van in. Enige wat Google zou kunnen verbeteren is LTE, maar ze hebben hier bewust voor gekozen om dit niet te implementeren.

Verder zal 4.2.2 wel officieel zijn verwacht ik, er zitten genoeg (slordige) foutjes in 4.2.1 om snel een update uit te brengen.

PS. 4.2.2 is nog niet officieel uit, logisch dus dat nog niet alle gebruikers dit hebben ontvangen... Wat een slecht stukje tekst... :/
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 12:47:

[...]
Wifi ontvangst is niet extreem goed te noemen... Maar echt slecht durf ik ook niet te stellen. Na wat aanpassingen aan de router (channel, band, enz) werkt ie gewoon overal prima.

[ Voor 11% gewijzigd door FabianNL op 15-01-2013 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:13
Gisteravond in Nordhorn mijn Nexus 4 opgehaald en thuis even zitten spelen. Formaat (en gebrek aan fysiek toetsenbord) is wel wennen, maar wat een verademing t.o.v. mijn Desire Z! Lekker snel en eindelijk geen gezeur van Sense meer. ;)
Nu nog een microSIM, dan kan de Z met pensioen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peunage
  • Laatst online: 04-09 23:22
De iPhone 4s simkaart gaat gewoon in de Nexus 4 toch? Beide microSIM dacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Peunage schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 14:19:
De iPhone 4s simkaart gaat gewoon in de Nexus 4 toch? Beide microSIM dacht ik...
Ik heb wel eens gehoord dat er een verschil ik kan zitten, van kpn die vroeg er specifiek naar.
@ hieronder Dat ging om een nano Sim blijkbaar :)

[ Voor 8% gewijzigd door Rick-Jan op 15-01-2013 14:28 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Peunage schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 14:19:
Jip, is hetzelfde. Alleen de iPhone 5 heeft weer een ander formaat (nano SIM), dat zal KPN dus ook bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
Rick-Jan schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 14:23:
[...]

Ik heb wel eens gehoord dat er een verschil ik kan zitten, van kpn die vroeg er specifiek naar.
Ik denk dat je in de war bent met micro en nano sim.
Die van een iPhone 4/s past gewoon in de N4. Deze zijn beide micro sims. Ik heb overigens mijn "normale" sim klein geknipt en dit werkt ook perfect.

Sorry FabianNL...... Je was me net voor.... :9

[ Voor 5% gewijzigd door Gohan040 op 15-01-2013 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Offtopic, dus weg.

[ Voor 95% gewijzigd door janvanduschoten op 15-01-2013 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Offtopic, dus weg.

[ Voor 94% gewijzigd door janvanduschoten op 15-01-2013 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 12:47:

[...]
Heb ook problemen met wifi. Bij mijn broer pakt ie het signaal probleemloos op maar hier thuis vertikt ie het om wifi te gebruiken. Is een bekend probleem en hopelijk kan het snel via een update opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Hmm. Hier geen problemen. De ontvangst is niet zo krachtig als die van mijn Tab, maar wel goed genoeg om in het hele huis bereik te hebben (behalve in de schuur die vast zit aan de bijkeuken, maar dat is dan ook 17m van de router verwijderd, met 4 muren ertussen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peunage
  • Laatst online: 04-09 23:22
Iemand al een flipcase gevonden a la Galaxy S3?

EDIT: Nevermind, ik ga deze vraag in het accessoires topic stellen.

[ Voor 53% gewijzigd door Peunage op 15-01-2013 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
Peunage schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 17:57:
Iemand al een flipcase gevonden a la Galaxy S3?
[afbeelding]
Verkeerd topic , kijk/vraag ff hier: Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 21:25
Dag S3 (gestolen), hallo Nexus 4!

O wat een verademing die Nexus 4. Zo soepel heb ik nog nooit met een smartfoon gewerkt :*) . Gisteren in Nordhorn gehaald, vandaag even mee kunnen spelen. Uiteraard ga ik er 1 dezer dagen MiNCO Mako ROM op zetten; nu maar wachten op m'n Rearth Rinke Hard Case welke ik besteld heb en de nieuwe simkaart. Ik lees hier en hoor goede verhalen welke ik hoop te bevestigen. Wat een prachtige foon trouwens, los van de specs. Enige wat nu opvalt (zonder zaken te wijzigen/channels te wijzigen) is de matige WiFi tov andere mobiele apparatuur.

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

cyclofosfamide schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 21:16:
Dag S3 (gestolen), hallo Nexus 4!

O wat een verademing die Nexus 4. Zo soepel heb ik nog nooit met een smartfoon gewerkt :*) . Gisteren in Nordhorn gehaald, vandaag even mee kunnen spelen. Uiteraard ga ik er 1 dezer dagen MiNCO Mako ROM op zetten; nu maar wachten op m'n Rearth Rinke Hard Case welke ik besteld heb en de nieuwe simkaart. Ik lees hier en hoor goede verhalen welke ik hoop te bevestigen. Wat een prachtige foon trouwens, los van de specs. Enige wat nu opvalt (zonder zaken te wijzigen/channels te wijzigen) is de matige WiFi tov andere mobiele apparatuur.
Heel veel plezier ermee, juiste keuze! ;) Matige WiFi kan ik helaas beamen, maar niet hinderlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Convoy op 15-01-2013 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:05

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik ben hier juist aardig te spreken over het bereik van WiFi. Het is in ieder geval beter dan mijn Desire Z en hij heeft het verder nog nergens laten af weten waar andere apparatuur wel werkt.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Ultraman schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 22:38:
Ik ben hier juist aardig te spreken over het bereik van WiFi. Het is in ieder geval beter dan mijn Desire Z en hij heeft het verder nog nergens laten af weten waar andere apparatuur wel werkt.
Ik vergelijk het ook met wat recentere hardware zoals b.v. de ipad3/iPhone5 en SGS3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
Ultraman schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 22:38:
Ik ook nog geen enkel probleem mee gehad.....sterker nog , ben meer dan tevreden.
Heb zelfs een beetje het idee dat mijn bereik groter is.
Convoy schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 22:47:
[...]
Ik vergelijk het ook met wat recentere hardware zoals b.v. de ipad3/iPhone5 en SGS3 ;)
Ik vergelijk het met een Sensation XL , Galaxy SII , Nexus 7.......

[ Voor 4% gewijzigd door Gohan040 op 15-01-2013 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:05

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Galaxy S2 vergelijk ik ook mee en mijn laptop.
Maar voor mij is het ruim voldoende in ieder geval.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Ultraman schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 23:10:
Galaxy S2 vergelijk ik ook mee en mijn laptop.
Maar voor mij is het ruim voldoende in ieder geval.
Voor mij ook voldoende maar kan beter gezien het materiaal waarmee ik het vergelijk :9 Verder super blij/tevreden met mn Mako! O-)

[ Voor 6% gewijzigd door Convoy op 15-01-2013 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCeet
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 10:13
Om batterij te besparen. Welke apps het best uit zetten? En doe je dit via "stoppen" of "Uitschakelen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheCeet schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 23:31:
Om batterij te besparen. Welke apps het best uit zetten? En doe je dit via "stoppen" of "Uitschakelen"?
Kijk bij accubeheer welke apps de meeste stroomverbruiken. Waarschijnlijk zul je zien dat enkel spellen en "scherm" veel stroom verbruiken. De rest is verwaarloosbaar.

Wil je echt stroom besparen? Zet dan 3g en wifi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCeet
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 23:55:
[...]

Kijk bij accubeheer welke apps de meeste stroomverbruiken. Waarschijnlijk zul je zien dat enkel spellen en "scherm" veel stroom verbruiken. De rest is verwaarloosbaar.

Wil je echt stroom besparen? Zet dan 3g en wifi uit.
Ik heb gelezen dat Google Currents en Google Now veel enrgie slurpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
En Google Now, location services, en apps die GPS gebruiken (onder andere Locale, dacht ik).

Dat levert het volgende op (met wifi aan, data en 3g uit):

Op accu: 2d 11u 19m
Schermtijd: 53m (browsen, 2x sms, 2x NS-bericht lezen)
Beltijd: 14m

Accu: 61%

[ Voor 3% gewijzigd door Katsunami op 16-01-2013 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCeet
Locatie staat uit. Moet ik de apps Google Currents Uitschakelen of stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
TheCeet schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 00:03:
[...]

Ik heb gelezen dat Google Currents en Google Now veel enrgie slurpen...
Er zijn erg veel factoren die meetellen. Elke hardware optie verbruikt energie en als je die niet gebruikt kan je hem eigenlijk het beste uitzetten, dit omdat er anders altijd apps zijn die er gebruik van willen maken.
Denk aan GPS, BT, NFC WIFI, 3G etc.
Zet b.v. ook locatie bepaling uit (ook via wifi en gsm netwerk) als je het zelden gebruikt. Het is tenslotte snel genoeg weer aangezet als je b.v. navigatie nodig hebt.

Kijk je wakelocks na , gebruikt hiervoor BetterBatteryStats+ uit de playstore.
Gebruik CPU spy plus om te kijken of je toestel in deep sleep gaat, doet hij dat niet heb je waarschijnlijk een app die je toestel "wakker"houd. Dit is natuurlijk funest voor je batterij duur.

Kijk de instellingen van je apps na. Hoe vaak syncen ze?, gebruiken ze locatie bepaling? (misschien helemaal niet nodig)
Kijk je accounts na, je Google account wil het liefst standaard alles syncen . Vink dus uit wat je niet nodig hebt. B.v Picassa/google photo's , contacten,agenda, etc Wat je gebruikt laat je aan ... de rest uit.

Zoals je zelf al zegt:
Zet Google Now uit, zet Currents uit, meld je af bij Google+ als je het niet gebruikt Google talk etc etc......, gebruik een custom kernel om bepaalde wakelock problemen op te lossen. (msm_hsic_host is een bekende) Al zal Google waarschijnlijk de meeste bugs (onnodige wakelocks) wel oplossen in 4.2.2

En gebruik geen battery saver apps!!!!! Dit werkt bijna altijd omgekeerd.!!
TheCeet schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 00:20:
Locatie staat uit. Moet ik de apps Google Currents Uitschakelen of stoppen?
Niks moet natuurlijk, maar ik heb hem uitgeschakeld aangezien ik het toch niet gebruik. Ik zag dat currents energie aan het slurpen was ondanks dat ik het nooit gebruikte.

[ Voor 19% gewijzigd door Gohan040 op 16-01-2013 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 12:58
Convoy schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 22:47:
Nieuwere apparaten hebben allemaal zwakkere antennes helaas. Mijn Nexus 4 zit op hetzelfde niveau als mijn iPad 3, wat betekent dat ik twee verdiepingen hoger en in totaal zo'n 10 meter van het access point maar nauwelijks genoeg heb om verbonden te zijn met het netwerk. M'n voormalige Desire die zat hier gewoon doodleuk nog op zo'n 70% signaal sterkte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in vergelijking tot mijn oude HTC inderdaad ook een beduidend minder signaal en bereik. Als ik al uit mijn woonkamer wegloop wordt het signaal onmiddellijk minder. Op het werk heb ik nauwelijks tot geen wifi signaal, waar de HTC gewoon volle ontvangst heeft :-(

Verder valt mij op dat er in het wifi icoon constant beweging van pijltjes is, ook als ik de telefoon nergens voor gebruik. Kan iemand mij zeggen wat dit is, want ook dat heb ik nog nooit gezien op mijn HTC.
Werelds schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 09:02:
[...]

Nieuwere apparaten hebben allemaal zwakkere antennes helaas. Mijn Nexus 4 zit op hetzelfde niveau als mijn iPad 3, wat betekent dat ik twee verdiepingen hoger en in totaal zo'n 10 meter van het access point maar nauwelijks genoeg heb om verbonden te zijn met het netwerk. M'n voormalige Desire die zat hier gewoon doodleuk nog op zo'n 70% signaal sterkte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T homass
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-07 23:07
Mijn accu duur is ook sterk verbeterd:

Uitgezet:

- NFC
- Google Now
- Google Currents
- Locations

Verder ben ik de instellingen van elke app gaan controleren en zo heb ik nog enkele instellingen kunnen aanpassen.

Android OS zat bij mij altijd rond de 39% en is nu gezakt naar gemiddeld 20%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar precies heb jij Google Now en Google Currents uitgezet?
T homass schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 10:49:

Uitgezet:

- NFC
- Google Now
- Google Currents
- Locations

Verder ben ik de instellingen van elke app gaan controleren en zo heb ik nog enkele instellingen kunnen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T homass
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-07 23:07
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:34:
Waar precies heb jij Google Now en Google Currents uitgezet?

[...]
Google now via die witte zoekbalk en dan daar bij instellingen uitzetten. En currents bij instellingen, apps, currents --> uitschakelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je! Ik zat bij currents toch goed dus, maar ik twijfelde over het wel of niet uitzetten daar ivm de melding dat dit invloed kon hebben op andere programmas :)
T homass schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:37:
[...]

Google now via die witte zoekbalk en dan daar bij instellingen uitzetten. En currents bij instellingen, apps, currents --> uitschakelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Remus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 06:31
Waarom zou je dit in hemelsnaam willen uitzetten? Now is toch één van de leukere features op Android.
Die paar procenten batterij verbruik neem ik er graag bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:38

H.Boss

Hugo Boss

Ik heb de mogelijkheid mijn Note 2 te ruilen tegen een gesealde Nexus 4. Is dit een goede ruil? Of lever ik teveel in.

Opslag is voor mij geen issue aangezien ik alleen fotos en apps erop heb.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

MrJoker1985 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:14:
Ik heb de mogelijkheid mijn Note 2 te ruilen tegen een gesealde Nexus 4. Is dit een goede ruil? Of lever ik teveel in.

Opslag is voor mij geen issue aangezien ik alleen fotos en apps erop heb.
Ligt eraan wat je van je huidige note vind, het scherm is natuurlijk groter dan de nexus 4, maar op resolutie ga je er wel op vooruit, meer pixels op een kleiner scherm dus. geen logge touchwiz interface, maar lekker clean android. Je Moet waarschijnlijk wel weer even wennen aan de interface. De gpu van de note en nexus ontlopen elkaar niet veel volgens mij, als je geen hele zware spellen speelt maakt dat ook niet veel uit. Updates krijg je met de nexus meteen, dus bijna altijd voorzien van de nieuwste android, waar je bij samsung lang op kan wachten, als ze al komen. edit: o ja, het is natuurlijk een totaal ander soort scherm. Amoled vs ips. Amoled heeft echt verzadigde kleuren, dit leid tot felle kleuren wat er natuurlijk mooi uitziet, maar vaak zijn de kleuren oververzadigd, en is wit niet echt wit. bij de nexus zie je wat minder spetterende kleuren, maar het klopt wel. Ook is wit echt wit! maar zwart minder zwart. Maar ook volgens de review van tweakers heeft het scherm een zeer hoog contrast, dus dat valt eigenlijk wel mee.

[ Voor 20% gewijzigd door Rick-Jan op 16-01-2013 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:38

H.Boss

Hugo Boss

Rick-Jan schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:22:
[...]

Ligt eraan wat je van je huidige note vind, het scherm is natuurlijk groter dan de nexus 4, maar op resolutie ga je er wel op vooruit, meer pixels op een kleiner scherm dus. geen logge touchwiz interface, maar lekker clean android. Je Moet waarschijnlijk wel weer even wennen aan de interface. De gpu van de note en nexus ontlopen elkaar niet veel volgens mij, als je geen hele zware spellen speelt maakt dat ook niet veel uit. Updates krijg je met de nexus meteen, dus bijna altijd voorzien van de nieuwste android, waar je bij samsung lang op kan wachten, als ze al komen.
Ja precies. Ja voor het touchwizz probleem gebruik ik zelf op de note 2 al Nova Launcher Prime. En die heeft hetzelfde uiterlijk als de interface op de Nexus 4. Het scherm dat is meer wat mij tegenhoudt en kan daar ook niet veel over terugvinden. Want het scherm van de Note 2 is echt prachtig(qua scherpte/kleuren etc) en hoe is dat eigenlijk bij de Nexus 4?

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
De_Remus schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:13:
Waarom zou je dit in hemelsnaam willen uitzetten? Now is toch één van de leukere features op Android.
Leuk voor ff ja, of misschien om te showen aan iemand.
Maar dat ik er werkelijk vaak gebruik van maak, nou nee..... (Half jaar geprobeerd)
Dit kan natuurlijk veranderen als Nederlands word toegevoegd als taal, maar dit verwacht ik voorlopig nog niet.
Als je vaak met het o.v. gaat of je reistijd checked is het nog wel handig.
Maar kom op, je kan je favoriete eredivisie club nog niet eens toevoegen.
Bovendien om nu een beetje engels te lullen tegen me phone is ook zoiets.
Vragen als "How old is Obama?" beantwoord ie wel (Als je heel je toestel op engels instelt) maar
vragen als "How old is Rutte?" is een no go.

Het blijft een persoonlijke keuze....... ;) Maar ik vind het nog iets te matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Gohan040 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:56:
[...]

Leuk voor ff ja, of misschien om te showen aan iemand.
Maar dat ik er werkelijk vaak gebruik van maak, nou nee..... (Half jaar geprobeerd)
Dit kan natuurlijk veranderen als Nederlands word toegevoegd als taal, maar dit verwacht ik voorlopig nog niet.
Als je vaak met het o.v. gaat of je reistijd checked is het nog wel handig.
Maar kom op, je kan je favoriete eredivisie club nog niet eens toevoegen.
Bovendien om nu een beetje engels te lullen tegen me phone is ook zoiets.
Vragen als "How old is Obama?" beantwoord ie wel (Als je heel je toestel op engels instelt) maar
vragen als "How old is Rutte?" is een no go.

Het blijft een persoonlijke keuze....... ;) Maar ik vind het nog iets te matig.
Ik heb het nog steeds aanstaan, maar ben het wel met je eens om eerlijk te zijn. Het nut is echt minimaal... En ik rijd dagelijks met het OV, maar dan vertrouw ik toch liever niet op Google Now. Hoe vaak die al niet een rare melding heeft weergegeven. Wel gaf ie keurig 10 minuten van te voren aan dat ik moest vertrekken, maar als je dagelijks op hetzelfde tijd de trein moet hebben, weet je dat zelf ook wel ;)
Gebruik het nu vooral om het weer regelmatig te checken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:40

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

De_Remus schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:13:
Ik heb Google Now wel aan staan maar de locatieservices uit (OneX), dus een halve Google Now eigenlijk. Zet ik de locatieservices aan dan gaan bij mij de Partial Wakelocks behoorlijk omhoog en krijg ik echt een batterydrain. Ik kan er nog wel gewoon tegen praten en krijg ook keurig antwoord, alleen het weerbericht e.d. zijn er niet meer.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:53
Hoe krijgen jullie in Google Now dat hij een OV kaart laat zien? Ik rijd dagelijks met de trein tussen werk en huis, maar als ik in Google Now kijk laat hij alleen zien hoe lang ik er met de auto over zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Haay schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 14:11:
Hoe krijgen jullie in Google Now dat hij een OV kaart laat zien? Ik rijd dagelijks met de trein tussen werk en huis, maar als ik in Google Now kijk laat hij alleen zien hoe lang ik er met de auto over zou doen.
Even uit m'n hoofd: bij instellingen van die "kaart" kan je instellen hoe je reist, met het OV, auto of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
FabianNL schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 14:02:
[...]
Ik heb het nog steeds aanstaan, maar ben het wel met je eens om eerlijk te zijn. Het nut is echt minimaal... En ik rijd dagelijks met het OV, maar dan vertrouw ik toch liever niet op Google Now. Hoe vaak die al niet een rare melding heeft weergegeven. Wel gaf ie keurig 10 minuten van te voren aan dat ik moest vertrekken, maar als je dagelijks op hetzelfde tijd de trein moet hebben, weet je dat zelf ook wel ;)
Gebruik het nu vooral om het weer regelmatig te checken O-)
Volledig met je eens, ik heb HD widgets (weer) op m'n homescreen dus dat maakt het daarvoor ook overbodig.
Ik had er b.v. ook aandelen in staan en keek daar dan wel eens na (of apple alweer onder de 500 zit ;))
Mijn werk locatie ingesteld en dan laat ie zijn hoe lang ik erover doe, of, hoelang ik er op rij om thuis te komen.
Maar als ik echt ver van huis ben, dan zet ik (als ik daar niet bekend ben) toch de navigatie aan en dan zie ik ook hoe laat ik thuis ben. Dus tja, zoals ik al zei, het is persoonlijk maar ik vind het ten opzichte van het batterij verbruik niet de moeite waard. Wil je het namelijk goed gebruiken dan moet alles aan staan.
Dus , GPS ,Wifi, 3g, aan, thuis en werk adres instellen, zoeken in chrome, Latitude aanzetten, Google+ gebruiken (ivm interesses b.v) foto's maken met locatie geactiveerd. Syncen met je pc/laptop/tablet ivm zoek resultaten etc etc....

Kortom allemaal stroom vreters en wakelock veroorzakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Ik gebruik Google Now echt wel volop hoor.. Paar voorbeelden:

- locatie van een bedrijf opgezocht waar ik zo heen moet -> Stap in je auto, open Google Now en je ziet de tijd + navigate knop
- afspraken in me prive & zakelijke Google Calendar krijg keurig een notificatie wanneer ik moet vertrekken, en kan vanuit Now weer op "Navigate" drukken
- Volg aardig wat US sporten (49'rs/Knicks) en kan nu handig de score bij houden
- Weer bericht is gewoon handig
- Pakketjes traceren vanuit Amerika in een Now kaart.
- Vluchten (werkt inderdaad alleen in de USA) was toch wel handig in NY afgelopen zomer.
- Info van toffe dingen dichtbij als je in het buitenland bent (heeft me in Parijs best leuke dingen laten zien)
- Andere reis informatie zoals dollar koers, lokale + thuis tijd.

Dus, het is maar net wat je er mee doet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
Weet niet goed of dit onder accessoires zou vallen of onder ervaringen; maar omdat het over een discussie gaat toch maar hier: hebben jullie ervaringen met het verzekeren van je Nexus 4 en bij welke maatschappij dan? Op dit moment kan ik ANWB vinden, als lid betaal ik daar 45 euro per jaar. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden en of dat het waar is. (Het eigen risico van mijn inboedelverzekering is €100, wat ik al redelijk veel vind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Ik ga een telefoon van 350,- niet verzekeren :P, dat kost me meer aan premie dan aan gewoon een nieuw ding kopen als ik hem dan toch is laat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
ex87 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 15:45:
Ik ga een telefoon van 350,- niet verzekeren :P, dat kost me meer aan premie dan aan gewoon een nieuw ding kopen als ik hem dan toch is laat vallen.
Nou, zo duur is het ook weer niet. Bij ABN kostte het € 4,80 per maand voor een Galaxy Nexus (€ 360), en dat ben je verzekerd tegen alle val- en waterschade, ook buitenshuis. Ze adverteerden met "je bent ook vezekerd als je je telefoon op een terras in je bier laat vallen". Ik heb het toch maar niet gedaan, omdat ik het zoals jij zegt toch iets te duur vond, ca. € 114 over twee jaar (en ik ben van plan mijn telefoon veel langer te gebruiken). Maar op zich is het wel een serieuze optie, vooral voor mensen die hun telefoon erg vaak beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
Cerberus_tm schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 17:48:
[...]

Nou, zo duur is het ook weer niet. Bij ABN kostte het € 4,80 per maand voor een Galaxy Nexus (€ 360), en dat ben je verzekerd tegen alle val- en waterschade, ook buitenshuis. Ze adverteerden met "je bent ook vezekerd als je je telefoon op een terras in je bier laat vallen". Ik heb het toch maar niet gedaan, omdat ik het zoals jij zegt toch iets te duur vond, ca. € 114 over twee jaar (en ik ben van plan mijn telefoon veel langer te gebruiken). Maar op zich is het wel een serieuze optie, vooral voor mensen die hun telefoon erg vaak beschadigen.
Haha, dat gaat wel ver, maar goed je weet nooit wat iemand doet als hij/zij gedronken heeft. Tot nu toe (10 jaar een mobiele telefoon) is het altijd goed gegaan, maar het geval is dat ik op waterscouting zit en je dan nog wel eens, per ongeluk of niet, in het water beland. Maar goed, ik ga er is even induiken. Tnx voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
pieternoyens schreef op donderdag 20 december 2012 @ 13:54:
Is het normaal dat de Gesture Typing in android 4.2(.1) nog niet beschikbaar is in het Nederlands? Indien ik hem op Engels zet werkt het wel... Maar toch vreemd, want in de review van tweakers is een screenshot te zien waar in de spatiebalk 'Nederlands' vermeld staat en je kan zien dat de Gesture Typing werkt
Ik heb mijn Nexus 4 sinds gisteren ook binnen en bij mij werkt gesture typing in het Nederlands ook niet. Ik las dat je als oplossing een aantal keer een full wipe had gedaan, maar daar heb ik niet zo veel zin in. Heeft iemand anders dit ook ervaren en weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 22:27
martynvs schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 11:10:
[...]

Ik heb mijn Nexus 4 sinds gisteren ook binnen en bij mij werkt gesture typing in het Nederlands ook niet. Ik las dat je als oplossing een aantal keer een full wipe had gedaan, maar daar heb ik niet zo veel zin in. Heeft iemand anders dit ook ervaren en weet iemand een oplossing?
Al bij [Settings --> Language & input --> Android keyboard settings --> Enable gesture typing] gekeken?

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T homass schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 10:49:

Uitgezet:

- NFC

8)7

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1761982
No. NFC is completely off unless the device is on and unlocked when it is on consumption is very low.

They actually talked about this at IO as well - breaking down battery drain while the device was on and in use NFC accounted for 0.5% of power consumption (out of 100). Again this is while the device was on. Given that it's disabled when the screen is off you're looking at less than that averaged over regular use of the device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
DeOS schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 11:24:
[...]

Al bij [Settings --> Language & input --> Android keyboard settings --> Enable gesture typing] gekeken?
Ja, uiteraard. Ik heb alle instellingen nu al meerdere keren afgelopen. Ik kom er maar niet uit. Bij English (US) werkt wel alles naar behoren, maar bij Dutch niet. Wat opvalt (en wat pieternoyens destijds ook meldde) is dat de spelling correctie voor Nederlands ook niet goed werkt. Vrijwel elk woord vindt het toetsenbord incorrect, terwijl ik toch echt Nederlands heb ingesteld.
Pagina: 1 ... 14 ... 63 Laatste

Let op:
~~~[html]Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531584/last">~~~[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic</a> en horen niet in dit topic.<br>

Alles over accessoires voor de Nexus 4 hoort thuis in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526439/last">Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus</a>.~~~[/html]