[Serie] Game of Thrones Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 ... 129 Laatste
Acties:
  • 779.623 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Eergister voor het eerst een hbo abbonement genomen (3x raden waarvoor) en ben gister begonnen om alles weer opnieuw te kijken, aangezien het alweer 4 jaar geleden is dat ik alles heb gezien en de helft in slechte kwaliteit en zonder ondertiteling. Ik weet van de oude seizoenen alleen nog maat de hoofdlijnen en leuk om alles weer terug te zien, helemaal verwijzingen die je pas na 4 seizoenen pas ziet. Kan ook niet wachten op de nieuwe aflevering, ga hem meteen maandag ochtend kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:06
Nieuwevolger schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 23:55:
Eergister voor het eerst een hbo abbonement genomen (3x raden waarvoor) en ben gister begonnen om alles weer opnieuw te kijken, aangezien het alweer 4 jaar geleden is dat ik alles heb gezien en de helft in slechte kwaliteit en zonder ondertiteling. Ik weet van de oude seizoenen alleen nog maat de hoofdlijnen en leuk om alles weer terug te zien, helemaal verwijzingen die je pas na 4 seizoenen pas ziet. Kan ook niet wachten op de nieuwe aflevering, ga hem meteen maandag ochtend kijken.
Ervanuit gaande dat je GoT bedoelt; je hebt 4 jaar geleden alles gezien (dus je loopt 4 seizoenen achter = 40 uur) en je wilt morgen al de nieuwe gaan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Allemachtig wat een lol kan je hebben op de set. Geweldige baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
CRXDelSol schreef op zondag 24 april 2016 @ 09:55:
[...]

Ervanuit gaande dat je GoT bedoelt; je hebt 4 jaar geleden alles gezien (dus je loopt 4 seizoenen achter = 40 uur) en je wilt morgen al de nieuwe gaan zien?
Bedoelde eigenlijk dat ik alles al heb gezien, maar dat het zolang geleden is dat ik de oudere seizoenen heb gezien. Ben alleen sommige grote stukken allang vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Nieuwevolger schreef op zondag 24 april 2016 @ 10:41:
[...]

Bedoelde eigenlijk dat ik alles al heb gezien, maar dat het zolang geleden is dat ik de oudere seizoenen heb gezien. Ben alleen sommige grote stukken allang vergeten.
Ah duidelijk. Ik ben een poosje geleden ook opnieuw begonnen.
Maar zal vanavond ff de laatste 2 afleveringen opnieuw kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 13:03
Man man man, wat heb ik zin in morgen! Samenvattingen van seizoen 1 t/m 4 gezien. Seizoen 5 in z'n geheel opnieuw bekeken. De wiki helemaal naar binnen gewerkt zonder kauwen. Ben er klaar voor!

Trouwens, seizoen 5 was toch wel een erg sterk seizoen. Er is al vaak gezegd dat de Sand Snakes als karakters wat zwak zijn, en enkele vechtscènes in Dorne en Mereen wat onder de maat waren. Daar ben ik het mee eens, maar het zou enorm zonde zijn om het hele seizoen daarop af te rekenen. De andere grote scènes, de dialogen en ontwikkelingen zijn namelijk allemaal weer super. Het opnieuw kijken heeft het seizoen voor mij alleen maar beter gemaakt. De verhaallijn in Dorne wordt aan het eind zelfs weer helemaal de moeite waard door het enorm bittere einde van Myrcella, net nadat ze een moment heeft gedeeld met haar echte vader Jaime. De gevolgen van deze vergiftiging zullen interessant zijn om te zien, zowel binnen Dorne als in de relatie tussen Dorne en de troon. En dat is slechts één van een hele reeks ontwikkelingen die morgen weer verder gaan. Kan niet wachten!

Oh, en ik ben er inmiddels van overtuigd dat het verhaal op goede manieren door kan gaan met én zonder Jon Snow, dus welke kant dat ook op gaat: ik vind het goed.

[ Voor 6% gewijzigd door geert1 op 24-04-2016 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Lets go team Stannis!

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 16:25
geert1 schreef op zondag 24 april 2016 @ 12:16:
Man man man, wat heb ik zin in morgen! Samenvattingen van seizoen 1 t/m 4 gezien. Seizoen 5 in z'n geheel opnieuw bekeken. De wiki helemaal naar binnen gewerkt zonder kauwen. Ben er klaar voor!

Trouwens, seizoen 5 was toch wel een erg sterk seizoen. Er is al vaak gezegd dat de Sand Snakes als karakters wat zwak zijn, en enkele vechtscènes in Dorne en Mereen wat onder de maat waren. Daar ben ik het mee eens, maar het zou enorm zonde zijn om het hele seizoen daarop af te rekenen. De andere grote scènes, de dialogen en ontwikkelingen zijn namelijk allemaal weer super. Het opnieuw kijken heeft het seizoen voor mij alleen maar beter gemaakt. De verhaallijn in Dorne wordt aan het eind zelfs weer helemaal de moeite waard door het enorm bittere einde van Myrcella, net nadat ze een moment heeft gedeeld met haar echte vader Jaime. De gevolgen van deze vergiftiging zullen interessant zijn om te zien, zowel binnen Dorne als in de relatie tussen Dorne en de troon. En dat is slechts één van een hele reeks ontwikkelingen die morgen weer verder gaan. Kan niet wachten!

Oh, en ik ben er inmiddels van overtuigd dat het verhaal op goede manieren door kan gaan met én zonder Jon Snow, dus welke kant dat ook op gaat: ik vind het goed.
Ik vind de sand snakes niet de enige reden dat seizoen 5 minder was. Het verhaal van Sansa sloeg nergens op en alles ging altijd maar van kwaad naar erger, nooit iets wat ook maar een beetje goed eindigt.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
CRXDelSol schreef op zondag 24 april 2016 @ 10:20:
[...]

Allemachtig wat een lol kan je hebben op de set. Geweldige baan.
Ehm, dit is een spoof van Saturdan Night Live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Hoe laat valt GoT s6e1 morgen on demand te krijgen, als je HBO hebt? Vanaf na de 1e uitzending 's-avonds, of al eerder? Ik verwacht het 1e, maar beter zou zijn al vanaf uur of 6 's-morgens, ik bedoel je hebt HBO toch, dan kan het eigenlijk niet zo zijn dat Usenet het eerder heeft.

edit: laat maar, kon op HBO, de gids, niet vinden dat ze het gewoon om 0300 uitzenden, tegelijk met N-Amerika. Nu kan ik dat wel vinden, gister niet, maarja.

[ Voor 33% gewijzigd door Sjah op 24-04-2016 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:26

Goner

What can I do you for ?

geert1 schreef op zondag 24 april 2016 @ 12:16:
Ik zag dat er een 'Story So Far' video is ... maar even bekijken om bij te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Goner schreef op zondag 24 april 2016 @ 16:36:
[...]

Ik zag dat er een 'Story So Far' video is ... maar even bekijken om bij te raken.
Indeed, ben hem nu aan het kijken een mockup van S1 tot S5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Goner schreef op zondag 24 april 2016 @ 16:36:
[...]

Linkje? Ik zie m niet namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Zijn er seizoenssamensattingen te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Deruxian schreef op zondag 24 april 2016 @ 17:14:
Zijn er seizoenssamensattingen te downloaden?
Ook een handige website ;)
*knip* compu'er says no

[ Voor 15% gewijzigd door Mx. Alba op 24-04-2016 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:09
mark-k schreef op zondag 24 april 2016 @ 16:55:
[...]

Linkje? Ik zie m niet namelijk
Is een 'speciale' aflevering van GoT zelf, dus waarschijnlijk ook op de reguliere manier te bekijken bij HBO zoals je ook de andere afleveringen kunt zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Raden jullie aan om het optenemen of zou de aflevering maandag ochtend op hbo go staan?

Denk dat im het sowieso opneem, heb ik betere kwaliteit en de ondertiteling loopt ook iets beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
calsonic schreef op zondag 24 april 2016 @ 17:17:
[...]

Ook een handige website ;)
[mbr]*knip* compu'er says no[/]
Was niets illegaals aan die website toch ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
calsonic schreef op zondag 24 april 2016 @ 18:34:
[...]

Was niets illegaals aan die website toch ??
Google Chrome safe-browsing geeft er in ieder geval wel een phishing waarschuwing op. Dus ik verwacht dat dat de reden is dat hij is weggehaald.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:49

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb ook zin in de nieuwe afleveringen.
Vandaag heb ik samen met m'n vriendin de allerlaatste aflevering gekeken van seizoen 5, zij is nu helemaal up-to-date (in 3 maanden hebben we alle seizoenen opnieuw gekeken).
Ben erg benieuwd of Stannis nog leeft (was dat helemaal vergeten)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Is er ook een goede recap van zo'n 20 minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:00
sambalbaj schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:33:
Is er ook een goede recap van zo'n 20 minuten?
Op YouTube staan enkele fan-made recaps van ongeveer 10 minuten, makkelijk te vinden.
Verder staat op het officiële YouTube kanaal van Game of Thrones ook van elke aflevering een recap, maar is wat meer uitzoekwerk (hoewel er misschien iemand is geweest om ze allemaal achter elkaar te zetten?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-07 22:33
Deze behandeld de belangrijkste punten uit seizoen 5 in minder dan een kwartier:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:38
Zo, ik zit klaar. Game of Thrones begint op HBO! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Laatst online: 16:16
Leuk dat het weer begonnen is. Niet extreem veel boeiends nog. Uiteraard zijn de eerste doden weer gevallen. Mooi dat Brienne nu eindelijk bij Sansa is. Ben benieuwd naar de plek waar de weduwen van Khal's wonen en of Daenerys daar terecht gaat komen of gered wordt. Eindshot met Carice... Ben benieuwd wat dat te betekenen heeft. Vooralsnog is Jon nog steeds morsdood. Verhaallijn in Dorne kan me (nog) niet boeien. Ben benieuwd welke kant dat op gaat. Speer door het hoofd van achter... Mooi onverwacht wel :)

O ja, nog steeds geen Bran...

[ Voor 3% gewijzigd door nadroJ op 25-04-2016 16:52 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 21:36
Er zijn maar 6 afleveringen in seizoen 6! Dat is teleurstellend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Olga2000 schreef op maandag 25 april 2016 @ 07:48:
hoe kom je daar nu bij...
http://www.thetvdb.com/?t...361&seasonid=651357&lid=7

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Olga2000 schreef op maandag 25 april 2016 @ 07:48:
Seizoen 8! Seizoen 6 zijn nog gewoon netjes 10 afleveringen. Seizoen 7 zijn er 7, en seizoen 8 zijn er 6 (even uit mijn hoofd).

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Is dat het einde al dan? Daar werken ze dan ineens wel heel snel naar toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:33
dutchgio schreef op maandag 25 april 2016 @ 08:53:
Is dat het einde al dan? Daar werken ze dan ineens wel heel snel naar toe.
We hebben 5 boeken gehad en hebben er nog 2 te gaan (waarschijnlijk met GRRM weet je het nooit..
We hebben nu 51 afleveringen gehad en dus nog 22 te gaan (9+7+6 , afgaande op wat lj_tree heeft aangegeven). Dus op zich valt dat heel snel wel mee...
Ga zometeen de aflevering kijken ben benieuwd...

[ Voor 5% gewijzigd door klaw op 25-04-2016 10:46 ]

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

lj_tree schreef op maandag 25 april 2016 @ 08:36:
[...]
Seizoen 7 zijn er 7, en seizoen 8 zijn er 6 (even uit mijn hoofd).
Is nog niet keihard :
"I think we're down to our final 13 episodes after this season. We're heading into the final lap," Benioff said earlier this month. "That's the guess, though nothing is yet set in stone, but that's what we're looking at."

Seizoen 6 heeft er 10, maar titels zijn alleen bekend voor eerste drie :
Wikipedia: List of Game of Thrones episodes

[ Voor 20% gewijzigd door Goner op 25-04-2016 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 21:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Vreemd. Wikipedia(pas op voor spoilers, plot voor e01 is al beschreven :( ) vermeld wel 10 afleveringen en ook al wie daarvan de producer is, ook al is er geen naam van de aflevering zelf etc. bekend. Dus wellicht lopen ze bij HBO NL nog wat achter, maar het zijn er toch echt 10 volgens meerdere andere bronnen.

[ Voor 5% gewijzigd door dutchgio op 25-04-2016 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:53
dutchgio schreef op maandag 25 april 2016 @ 12:07:
Vreemd. Wikipedia(pas op voor spoilers, plot voor e01 is al beschreven :( ) vermeld wel 10 afleveringen en ook al wie daarvan de producer is, ook al is er geen naam van de aflevering zelf etc. bekend. Dus wellicht lopen ze bij HBO NL nog wat achter, maar het zijn er toch echt 10 volgens meerdere andere bronnen.
Het zijn er inderdaad gewoon 10.

En er zijn inderdaad geruchten dat de laatste 2 seizoenen minder afleveringen krijgen.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Yeps gewoon 10 afleveringen hoor.
IMDB: Game of Thrones (TV Series 2011– ) - Episodes

Vond het een heerlijke aflevering heb van iedere minuut genoten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er komen mijn inziens nog meerdere seizoenen aan, dikke melkkoe. Anders een spinoff, dat geld laat HBO echt niet liggen. Kijk naar de kijkcijfers, elk seizoen stijgen die met 15 tot 20%. Elke directeur zou zijn arm afzagen voor zo'n winst elk jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2016 @ 12:34:
Er komen mijn inziens nog meerdere seizoenen aan, dikke melkkoe. Anders een spinoff, dat geld laat HBO echt niet liggen. Kijk naar de kijkcijfers, elk seizoen stijgen die met 15 tot 20%. Elke directeur zou zijn arm afzagen voor zo'n winst elk jaar.
Maar het is de vraag of je zoiets wel constant moet uitmelken. Breaking Bad is ook op het juiste moment gestopt. Daar waren de kijkcijfers ook erg goed! Een spinoff lijkt me dan beter. Bv Better Call Saul. Vermaak me er kostelijk mee.

Ik kan niet wachten tot ik hier op kantoor klaar ben voor vandaag en thuis op de bank kan ploffen:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
als het einde nabij is mag khlalisi ook maar eens opschieten en met de boot naar westereros gaan. lijkt er op dat ze er nog wel een tijdje zit, met een beetje geluk gaat ze op het eind van het seizoen eindelijk de goeie kant op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Nou dat full nude shot van die 100 jarige had niet gehoeven van mij :r

Verder wel mooi dat het weer begonnen is, vond de aflevering veel te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:44
Nieuwevolger schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:34:
als het einde nabij is mag khlalisi ook maar eens opschieten en met de boot naar westereros gaan. lijkt er op dat ze er nog wel een tijdje zit, met een beetje geluk gaat ze op het eind van het seizoen eindelijk de goeie kant op.
Mag ze eerst wel even weer wat boten gaan bouwen.

Leuk dat het weer begonnen is. Helaas schiet het niet echt op door al die verhaallijnen die allemaal aandacht moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:02

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dany heeft geen boten nodig, die kan zo op Drogon naar Westeros vliegen. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Sjurm schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:48:
[...]

Mag ze eerst wel even weer wat boten gaan bouwen.

Leuk dat het weer begonnen is. Helaas schiet het niet echt op door al die verhaallijnen die allemaal aandacht moeten krijgen.
Nou op zich vond ik het redelijk opschieten, behalve Dany's verhaal! (waar gaat dat heen, alweer dothraki?)

Cercei jeukt om de zombiemountain op alles met een hartslag los te laten, Sansa eindelijk gevonden dus die kan Brianne hoofden gaan laten choppen, Carice kan elk moment gekke dingen gaan doen icm een slugfest tussen wildlings en de foute watchboys. Op zich wel een mooie aanzet voor vanalles.

Oh en die blinde zit nog blijkbaar in training; soort van Ruger Hauer in Blind Fury zie ik voor me nu :p

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Ik snap niet hoe prins van Dorne die met Myrcella ging trouwen nu ineens vermoord wordt door die sandsnakes? Hij zat toch bij Jaime op de boot terug naar King's Landing terwijl die sandsnakes hun uitzwaaiden ? Dat hele Dorne verhaal is zo slecht, vorig seizoen ook al. 'greedy bitch' ;w Net alsof je ook maar iets zinnigs kan doen met een lange zweep in een krappe scheepshut |:(

Verder wel toffe aflevering, andere verhaallijnen zijn wel leuk om te volgen. De promo voor aflevering 2 is veelbelovend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lj_tree schreef op maandag 25 april 2016 @ 12:48:
Ik kan niet wachten tot ik hier op kantoor klaar ben voor vandaag en thuis op de bank kan ploffen:)
Ik heb vandaag een studiedag, maar ik krijg dikke ruzie met mijn vrouw als ik hem nu al ga zien. Dat heeft ze dan toch door als ik hem vanavond nog een keer ga zien, dus ik ben hopelijk verstandig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Beetje heel erg makkelijk hoe Ellaria en die Sandsnakes zomaar ff hun familie afmaken trouwens, slaat i.m.o. helemaal nergens op maar goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:51
Goron schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:13:
Ik snap niet hoe prins van Dorne die met Myrcella ging trouwen nu ineens vermoord wordt door die sandsnakes? Hij zat toch bij Jaime op de boot terug naar King's Landing terwijl die sandsnakes hun uitzwaaiden ?
Ja, dat vroeg ik mij ook af. Tenzij die 2 dames richting Kingslanding zijn gereisd over land terwijl de prins en Jaime over het water voeren. In de scene waarin Doran Martell werd vermoord, waren alleen Ellaria en Tyene aanwezig.

[ Voor 4% gewijzigd door segil op 25-04-2016 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:18
Leuke aftrap van het nieuwste seizoen van Game of Thrones :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ben het eens dat Dorne (op Oberyn na destijds) verreweg de meest oninteressante vertakking van de serie is.

Verder aardige afl. maar wat er is gezegd en gespeculeerd over Jon, tja vul zelf maar in, ik heb geen hoop voor afl. 2 of later wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
Tja ik snap echt niet wat ze met dat hele dorne verhaal willen en ook compleet (ja ik weet er zijn draken) "onrealistisch" volgens de regels van het universum zelf. Maar dat nu de zetel van dorne wordt overgenomen door Elleria kan niet, en de dochter van Doran zat er vorig seizoen niet in. Wie wordt dan nu de leider van Dorne? En dat die wachten die erbij staan en niets doen terwijl hun baas wordt gedood... tja...
Als Elleria dorne gaat leiden heeft men (de schrijvers) er niets van begrepen.

De rest was wel oke, maar veel dingen werden natuurlijk opgezet dus hoefden we ook geen knetter aflevering te verwachten. Echter viel het mij op dat sansa wel erg snel droog was en weinig last had van die rivier :S

[ Voor 7% gewijzigd door klaw op 25-04-2016 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
klaw schreef op maandag 25 april 2016 @ 17:17:
Tja ik snap echt niet wat ze met dat hele dorne verhaal willen en ook compleet (ja ik weet er zijn draken) "onrealistisch" volgens de regels van het universum zelf. Maar dat nu de zetel van dorne wordt overgenomen door Elleria kan niet, en de dochter van Doran zat er vorig seizoen niet in. Wie wordt dan nu de leider van Dorne? En dat die wachten die erbij staan en niets doen terwijl hun baas wordt gedood... tja...
Als Elleria dorne gaat leiden heeft men (de schrijvers) er niets van begrepen.

De rest was wel oke, maar veel dingen werden natuurlijk opgezet dus hoefden we ook geen knetter aflevering te verwachten. Echter viel het mij op dat sansa wel erg snel droog was en weinig last had van die rivier :S
Als je je ergert aan dat laatste, is het maar goed dat je de revenant niet hebt gezien ;) .

Maar de preview van aflevering 2 is veelbelovend,
spoiler:
de mountain in actie :) .

[ Voor 0% gewijzigd door Mx. Alba op 25-04-2016 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:56
Sjah schreef op maandag 25 april 2016 @ 16:42:
Ben het eens dat Dorne (op Oberyn na destijds) verreweg de meest oninteressante vertakking van de serie is.

Verder aardige afl. maar wat er is gezegd en gespeculeerd over Jon, tja vul zelf maar in, ik heb geen hoop voor afl. 2 of later wat dat betreft.
Of mischien juist wel devine intervention ofzo :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:18
Meli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:38

Snippertje

Light up your life

Ja en hoe leg je uit dat er draken bestaan, white walkers en weet ik veel wat 8)7

Wie weet stopte ze haar jeugd wel in die ketting en deed ze hem toen af, ipv dat die ketting ervoor zorgt dat ze jong blijft.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Nieuwevolger schreef op maandag 25 april 2016 @ 17:27:
[...]

Als je je ergert aan dat laatste, is het maar goed dat je de revenant niet hebt gezien ;) .

Maar de preview van aflevering 2 is veelbelovend,
spoiler:
de mountain in actie :) .
Voor spoilers hebben we spoilertags...

En voor klachten over spoilers hebben we topic reports...

[ Voor 9% gewijzigd door Mx. Alba op 25-04-2016 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
mark-k schreef op maandag 25 april 2016 @ 19:05:
[...]

Voor spoilers hebben we spoilertags...
Net als of het een echte spoiler is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Snippertje schreef op maandag 25 april 2016 @ 18:54:
[...]

Ja en hoe leg je uit dat er draken bestaan, white walkers en weet ik veel wat 8)7
Dat is onderdeel van de wereld, meer uitleg is er niet nodig dan "draken en white walkers bestaan hier".
Van wat we tot dusver gezien hebben is dit gewoon een domme fout die de regels van de wereld doorbreekt.
Wie weet stopte ze haar jeugd wel in die ketting en deed ze hem toen af, ipv dat die ketting ervoor zorgt dat ze jong blijft.
Als ze het op zo'n manier geloofwaardig uitleggen is dat prima :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

tja....ik heb de ep oke gevonden, niet geweldig, maar snakt erg naar meer :) voelde erg kort

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:38

Snippertje

Light up your life

Spike_wolf schreef op maandag 25 april 2016 @ 19:17:
[...]

Dat is onderdeel van de wereld, meer uitleg is er niet nodig dan "draken en white walkers bestaan hier".
Van wat we tot dusver gezien hebben is dit gewoon een domme fout die de regels van de wereld doorbreekt.
Ja dat begrijp ik, ik doelde meer op het feit dat mensen altijd op zoek gaan naar "fouten", maar er vervolgens geen eigen verklaring voor kunnen verzinnen. Terwijl de dingen als draken en white walkers in principe ook gewoon maar verschijnen. Ik snap uiteraard de link wel en stiekem denk ik ook wel dat de schrijvers het zo bedoelden hoor, maar het is een fantasie wereld, mensen moet hun eigen fantasie wat meer de vrije loop laten imo :)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Snippertje schreef op maandag 25 april 2016 @ 19:24:
[...]

Ja dat begrijp ik, ik doelde meer op het feit dat mensen altijd op zoek gaan naar "fouten", maar er vervolgens geen eigen verklaring voor kunnen verzinnen. Terwijl de dingen als draken en white walkers in principe ook gewoon maar verschijnen. Ik snap uiteraard de link wel en stiekem denk ik ook wel dat de schrijvers het zo bedoelden hoor, maar het is een fantasie wereld, mensen moet hun eigen fantasie wat meer de vrije loop laten imo :)
Je fantasie de vrije loop laten gaan heeft er niet heel veel mee te maken, ja het is Fantasy, daarom kijken we ook niet raar op van draken en white walkers. Zij bestaan in deze wereld, dat is duidelijk gemaakt, prima, move on.
Maar in deze scene lieten ze heel bewust zien dat ze een oud dametje werd door die ketting die we haar non stop zien dragen af te doen. Waarbij ze het idee wekken dat die ketting de bron van haar jeugd is.
Maar in een eerdere scene hebben we gezien dat ze die ketting niet om had, dat schreeuwt om een continuiteitsfout, ze waren dat vergeten bij de bad scene, of wisten het toen nog niet. Daar vallen mensen over, in eerste instantie valt het maar weinig mensen op, maar via het internet sneeuwbalt dat dot grote groepen.

Maar wellicht komt er een logische 'in universe' verklaring. If so, prima, move on. Maar als ze daar verder niet op in gaan kunnen we er vanuit gaan dat ze gewoon een foutje gemaakt hebben.
Eigen fantasie of niet, tot dusver wijst alles op een continuiteitsfout ;)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Ze draagt m hier gewoon om haar been joh :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik vond het een prima start. Geen top aflevering, er gebeurde niet heel veel imho maar ik heb zeker zin in wat er komen gaat! Ben erg benieuwd hoe het gaat lopen met Jon. Hoop dat hij nog terug komt (denk zelf van wel). Lijkt me ook wel gaaf om een leger wildlings te zien die het opnemen voor Jon.

Vond het trouwens ook niet echt nodig om zo'n granny full nude in beeld te brengen, overigens wel met de computer gedaan (hoop ik) :P

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

miicker schreef op maandag 25 april 2016 @ 19:42:
Ben erg benieuwd hoe het gaat lopen met Jon. Hoop dat hij nog terug komt (denk zelf van wel).
Voorlopig toch zo dood als een pier. Wishful thinking ben ik bang... (dat hij ' gewoon' terugkomt ipv een zombie ) maar zou wel leuk zijn. GoT logica dicteert dat niet alles is wat het lijkt.

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Als Jon echt permanent dood is, dan heeft JRRM wel weer het overgrote deel van de GOT/SOAIF-fans flink tuk want vrijwel iedereen was ervan overtuigd dat Jon zo goed als de Messias zou zijn. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:18
Mx. Alba schreef op maandag 25 april 2016 @ 20:08:
Als Jon echt permanent dood is, dan heeft JRRM wel weer het overgrote deel van de GOT/SOAIF-fans flink tuk want vrijwel iedereen was ervan overtuigd dat Jon zo goed als de Messias zou zijn. :D
Najah aan de andere kant is melisandre blijkbaar een heel erg oud iemand (misschien ook wel iemand die uit de dood is opgestaan?). Dus dat zou natuurlijk met Jon nu ook kunnen gebeuren..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jon komt volgens mij sowieso terug, mss ten koste v Mellisandra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Gynnad schreef op maandag 25 april 2016 @ 20:13:
[...]

Najah aan de andere kant is melisandre blijkbaar een heel erg oud iemand (misschien ook wel iemand die uit de dood is opgestaan?). Dus dat zou natuurlijk met Jon nu ook kunnen gebeuren..
In de boeken (sorry!) zijn er nog twee personnages die (meermaals) uit de dood opgestaan zijn maar in de serie hebben we die personages inclusief de groep mensen eromheen (nog?) helemaal niet gezien. Het kan best zijn dat die verhaallijn helemaal niet aan bod gaat komen in de serie - maar om niet onbedoeld te spoileren zal ik er verder maar niet over uitwijden, voor het geval we ze toch nog een keer gaan tegenkomen.

The point being: terugkomen uit de dood is in de wereld van GOT/ASOIAF helemaal niet zo zeldzaam. Vergeet ook niet de half mislukte (expres mislukte?) revival van Khal Drogo, bijvoorbeeld.

[ Voor 5% gewijzigd door Mx. Alba op 25-04-2016 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Mx. Alba schreef op maandag 25 april 2016 @ 20:29:
[...]

In de boeken (sorry!) zijn er nog twee personnages die (meermaals) uit de dood opgestaan zijn maar in de serie hebben we die personages inclusief de groep mensen eromheen (nog?) helemaal niet gezien. Het kan best zijn dat die verhaallijn helemaal niet aan bod gaat komen in de serie - maar om niet onbedoeld te spoileren zal ik er verder maar niet over uitwijden, voor het geval we ze toch nog een keer gaan tegenkomen.

The point being: terugkomen uit de dood is in de wereld van GOT/ASOIAF helemaal niet zo zeldzaam. Vergeet ook niet de half mislukte (expres mislukte?) revival van Khal Drogo, bijvoorbeeld.
Ik kan me toch een scene in een grot herinneren waarbij iemand zowat doormidden geslagen werd met een zwaard en vervolgens teruggebracht werd uit de dood ;)

Dit dus:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=tSXQFtyq-v0]

[ Voor 3% gewijzigd door SomerenV op 25-04-2016 21:06 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

SomerenV schreef op maandag 25 april 2016 @ 21:05:
[...]

Ik kan me toch een scene in een grot herinneren waarbij iemand zowat doormidden geslagen werd met een zwaard en vervolgens teruggebracht werd uit de dood ;)
Thoros of Myr die Beric Dondarrion heeft geresurrect idd (soort van, voor de 6e keer). Maar ik weet ook wie Albantar bedoeld en ik heb nog steeds hoop dat we die nog wel een keer gaan zien.

[ Voor 12% gewijzigd door ulTimaS op 25-04-2016 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

O ja, die zit er wel in inderdaad... Maar een andere dan weer niet. Anyway. Off topic. Foei. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
Mx. Alba schreef op maandag 25 april 2016 @ 20:08:
Tja de serie wijkt onderhand compleet van de boeken af, Barristan is dood, niet in de boeken en heeft daar nog een impact op het verhaal. Zelfde gaat voor Doran en ga zo maar door.
Edit: het zal wel mee vallen. Als ik iets begin moet ik natuurlijk wel mijn punt maken.... 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door klaw op 25-04-2016 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Melisandre maakt nu hetzelfde mee als wat Thoros of Myr ook had toen Beric Dondarrion dood ging voor de eerste keer. Hij had zijn geloof verloren en was op zn laagste punt. Dit heeft Melisandre nu ook als je zo naar de gezichtsuitdrukking kijkt van Carice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:49

-tom-562

Oliesjeik

Wow, dikke kills meteen :P
Die ontsnapping van Sansa was ook ff spannend, maar uiteindelijk wel te verwachten. Ben benieuwd wat hun plan nu is. Waar ze naartoe gaan

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:38
Jammer, geen scène van de kinderen in het noorden, danwel onze bolle Sam. Erg vette aflevering wel! Vooral het einde, granny van houten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:01
Wat heeft iedereen toch met Jon Snow? Is dood, move on..

Aan de andere kant, ik wacht nog steeds op de Dire Wolf van Arya..

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Laatst online: 18-09 23:08

The_Scarabial

MTB for life!

Heb het ook weer bekeken, begint weer goed.

Inside the episode: YouTube: Game of Thrones Season 6: Inside the Episode #1 (HBO)

preview van #2: YouTube: Game of Thrones Season 6: Episode #2 Preview (HBO)

[ Voor 28% gewijzigd door The_Scarabial op 25-04-2016 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

cbr600f4i schreef op maandag 25 april 2016 @ 22:30:
Wat heeft iedereen toch met Jon Snow? Is dood, move on..

Aan de andere kant, ik wacht nog steeds op de Dire Wolf van Arya..
Niemand ontkent ook dat ie dood is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:09

Robtimus

me Robtimus no like you

Kit Harrington stond nog erg prominent in de begincredits, dus of hij komt terug dat is een grote red herring...

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
Indien John terugkomt zal dat samenhangen met Mw. van Houten.
Hier vond iedereen de aflevering "tegenvallen" omdat er weinig actie is zat. Volgens mij is tot nu toe elke 1e aflevering van een seizoen soortgelijk qua opbouw... ik had niets anders verwacht.

In aflevering 9 verwacht ik ook meer actie zeg maar...

Ik had meer verwacht vanuit de titel gezien "The Red Women"
Denk dat dit ook de rede is waarom velen iets met Jon hoopten. Wat natuurlijk nog alle kanten op kan.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 18:47
Robtimus schreef op maandag 25 april 2016 @ 22:57:
Kit Harrington stond nog erg prominent in de begincredits, dus of hij komt terug dat is een grote red herring...
Hij had ook best veel screentime deze aflevering.
Alleen weinig tekst :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Maarja zolang ze zijn lijk tonen of met flashbacks werken "zit hij er nog in". Dus staat hij nog op de credits.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:45

Spooksel

Spooksel!

Dat hij in de credits staat is niet zo gek, je ziet hem tenslotte in beeld :P Maargoed, dat wisten we al uit de trailers so far.

Grotere shock voor mij was het afmaken van Doran, Areo & Trystane... /flabbergasted

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

Ligt het aan mij of miste ik de honden die Sansa achterna zaten in het gevecht om haar te bevrijden?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Rav schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 00:02:
Ligt het aan mij of miste ik de honden die Sansa achterna zaten in het gevecht om haar te bevrijden?
Zullen wel weggerend zijn, het waren speurhonden geen vechthonden lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Ik dacht en zei precies hetzelfde! Een scene daarvoor werden we bang gemaakt met de opmerkingen over de bloeddorstige honden. Ze kwamen dan ook inderdaad agressief over, klaar om aan te vallen leek het. Maar zo waaks waren ze dus niet.. schijnbaar toch allemaal (sneaky) weggerend :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
Enige wat ik dacht daarvoor was; het is ijskoud water, maar gelukkig hoeft Theon (Riek) zich niet druk te maken dat z'n ballen eraf vriezen O-) .

Gelukkig kwam Brianne (cpt. Phasma :+ ) of Tarth op tijd. Het blijft toch een godsgruwelijk lelijke vrouw, ondanks dat ze wel gewoon cool is :-) .

[ Voor 17% gewijzigd door xoniq op 26-04-2016 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
remzor schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 00:13:
[...]

Ik dacht en zei precies hetzelfde! Een scene daarvoor werden we bang gemaakt met de opmerkingen over de bloeddorstige honden. Ze kwamen dan ook inderdaad agressief over, klaar om aan te vallen leek het. Maar zo waaks waren ze dus niet.. schijnbaar toch allemaal (sneaky) weggerend :9
Had nog even de aflevering eff doorgekeken... en dus ook die scene.
Aan het begin zijn er zes soldaten, twee ter voet en vier ter paard. Vijf worden er gedood, dus zijn die honden samen met nummer zes verdwenenertrokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
Harring :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thalaron schreef op maandag 25 april 2016 @ 23:05:
Ik had meer verwacht vanuit de titel gezien "The Red Women"
Denk dat dit ook de rede is waarom velen iets met Jon hoopten. Wat natuurlijk nog alle kanten op kan.
Red Woman kan evengoed doelen op Sansa & Cersei ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:18
Er werd ook een soldaat in zijn rug gestoken door Theon die toch duidelijk een enorm schild achterop zijn rug heeft :p maarja, fantasy, alles niet zo nauw nemen I guess

Ik vermoed dat Brienne nu op zoek gaat naar mensen in het Noorden die de Starks nog trouw zijn, zullen er vast genoeg zijn. Kan niet wachten op Brann :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:45

Spooksel

Spooksel!

Die werd in zijn nek gestoken terwijl zijn schild lager hing :)

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Het viel me tijdens het kijken op dat Ser Davos iets leek te zien in het bloed dat te zien was toen Jon Snow weggedragen werd. Vannacht even teruggekeken en het bloed lijkt de vorm van een draak te hebben. Je ziet duidelijk een staart, vleugels en kop. Mijn gok: iets met vuur, wederopstanding en een awesome gevecht.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:10
SomerenV schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 08:21:
Het viel me tijdens het kijken op dat Ser Davos iets leek te zien in het bloed dat te zien was toen Jon Snow weggedragen werd. Vannacht even teruggekeken en het bloed lijkt de vorm van een draak te hebben. Je ziet duidelijk een staart, vleugels en kop. Mijn gok: iets met vuur, wederopstanding en een awesome gevecht.
Dat dacht ik ook gezien te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
ulTimaS schreef op maandag 25 april 2016 @ 21:23:
Melisandre maakt nu hetzelfde mee als wat Thoros of Myr ook had toen Beric Dondarrion dood ging voor de eerste keer. Hij had zijn geloof verloren en was op zn laagste punt. Dit heeft Melisandre nu ook als je zo naar de gezichtsuitdrukking kijkt van Carice.
Dat idee heb ik niet, ik denk juist dat ze deze scene er in hebben gestopt om nogmaals te bevestigen dat de "lord of light" tot nu toe de enige god is die daadwerkelijk krachten heeft.

Daarnaast is Melisandre al tijden op zoek naar de ware troonopvolger die de steun heeft van de lord of light. Met Stannis zat ze verkeerd, en nu lijkt ze met Snow weer de verkeerde gesteund te hebben. Zou me niets verbazen als ze haar eigen leven opgeeft om zo te forceren dat Snow nog een tweede kans krijgt.

Zou voor Carice ook niet slecht uit komen; kan ze lekker met zwangerschapsverlof zonder dat GoT er last van heeft.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:48
Of ze schrijven weer zo'n schaduwbaby in het verhaal :P

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 21:21
Ik denk dat Melisandre haar eigen opoffert voor Jon. Ze was vrij stil bij jon, en zag er maar zielig uit alsof ze wist dat Jon iets moest doen, en dat zij hem moest helpen.
Ik zou het een beetje lame vinden zo. (dat zou veel verklaren ivm de ketting, bad enz)
Moest Jon terug komen zou ik het vetter vinden als half mens / half white walker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 10:10
De meest overtuigende reden waarom Jon niet dood zou zijn is dat Mel zowel in de boeken als in de serie op Castle Black is. Waarom zouden de serieschrijvers haar naar Castle Black laten gaan als ze daar van weinig nut is? Daarbij opgeteld het plaatje, zie link (Thoros of Myr over Beric Dondarrion). Die situatie is vergelijkbaar naar mijn idee. Mel is haar geloof in R'hollor verloren omdat haar Azor Ahai (Stannis en daarna Jon) het niet blijkt te zijn. Ze ziet Jon dood en zegt de oude woorden, de enige woorden die ze kent, en ze blijken te werken (wishfull thinking)

Wat de seriemakers nu doen met Kit (laten zien dat Jon Snow echt dood is) vind ik eigenlijk wel jammer, tenzij we het letterlijk moeten nemen en hij staat op als Jon Stark (ofzo).

http://i.imgur.com/pZtarOh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Niet zo heel erg onder de indruk van de eerste aflevering. Er zijn wat teveel verhaallijnen en karakters om iedereen genoeg tijd te geven voor interessante dingen. Die verhaallijn van Dorne is ook helemaal niet interessant.

Maareh, Stannis heeft dus echt een off-screen death gekregen? Bijna een jaar geteast voor niets? Ugggh.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Pagina: 1 ... 100 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic