Klopt maar Bran is de zoon van Eddard Stark net als Jon. En Brans moeder was geen Stark(Tulling) en Jons moeder is weinig/niets bekend. Fan theorieen niet meegerekendWoy schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:54:
[...]
Zover officieel bekend is Jon natuurlijk ook geen echte Stark
Maar eigenlijk gaat iedereen er wel van uit dat de volgende fan theorie waar is, er zijn zo ontzettend veel aanwijzingen voor:tweakertjee schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 18:01:
[...]
Klopt maar Bran is de zoon van Eddard Stark net als Jon. En Brans moeder was geen Stark(Tulling) en Jons moeder is weinig/niets bekend. Fan theorieen niet meegerekend
spoiler:
Jon niet de zoon van Eddard Stark is maar die van zijn Eddards zus Lyanna Stark en Rhaegar Targaryen. Dus Jon heeft nog steeds Stark bloed in zich.
markdm schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 19:45:
[...]
Maar eigenlijk gaat iedereen er wel van uit dat de volgende fan theorie waar is, er zijn zo ontzettend veel aanwijzingen voor:spoiler:Jon niet de zoon van Eddard Stark is maar die van zijn Eddards zus Lyanna Stark en Rhaegar Targaryen. Dus Jon heeft nog steeds Stark bloed in zich.
spoiler:
En dat is ook waarom de boekenreeks 'a song of ice and fire' heet, stark=ice targaryen=fire
Heb nog even een vraagje (hoop dat het hier mag en ben bang om te googlen ivm boekspoilers). In hoeverre is de serie nou in het verhaal en de boekenreeks? Ik begreep dat vorig seizoen er al dingen in de serie waren die nog niet in de boeken waren (zoals het turnen van die baby naar white walker). Maar in het algemeen zijn de boeken nog verder? Hoef er geen gedetailleerd antwoord op hoor.
De serie gaat vanaf aankomend seizoen de boeken voorbij. Hoewel er een aantal verhaallijnen zijn die in de boeken wel al verder zijn, geldt dit andersom ook. En daarbij komt nog dat de serie op redelijk wat punten flink van de boeken afwijkt.Bartske schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:10:
[...]
spoiler:En dat is ook waarom de boekenreeks 'a song of ice and fire' heet, stark=ice targaryen=fire
Heb nog even een vraagje (hoop dat het hier mag en ben bang om te googlen ivm boekspoilers). In hoeverre is de serie nou in het verhaal en de boekenreeks? Ik begreep dat vorig seizoen er al dingen in de serie waren die nog niet in de boeken waren (zoals het turnen van die baby naar white walker). Maar in het algemeen zijn de boeken nog verder? Hoef er geen gedetailleerd antwoord op hoor.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
De serie loopt in enkele verhaallijnen nu iets voor op de boeken, en in andere verhaallijnen lopen de boeken nog iets voor. Daarnaast zijn er ook steeds meer verschillen, dus de beide divergeren steeds meer. De verwachting is dat het aankomende seizoen een hoop materiaal gebruikt van het aankomende nieuwe boek, The Winds of Winter, maar ook nog meer een eigen kant op gaat. Dus de serie zal nog wat minder letterlijk aansluiten op het komende boek, en ook flink vóór gaan lopen zolang dat boek nog niet uit is (wanneer die komt is niet duidelijk, de verwachting is ergens in 2016).Bartske schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:10:
[...]
De kwestie van welke voorloopt is dus steeds minder relevant, door de steeds grotere verschillen tussen boeken en serie. Meerdere karakters zijn levend in de serie terwijl ze in het boek dood zijn en vice versa.
Edit: Malfunctions was net iets eerder, en met dezelfde conclusie
Zoals die kleine meid op de brandstapel, dat was in de boeken (nog) niet gebeurd. Ik zat ook vol afschuw te kijken
Ik heb ook spontaan weer zin in een rewatch van seizoen 5 voor het nieuwe seizoen begint, heb ik in ieder geval nog ruim de tijd voor en dan ben ik weer helemaal bij
inhakend op bovenstaand. Het klopt wat ze zeggen. Wil alleen wel even duidelijk maken dat sommige verhalen ook nog een (half) boek achterlopen. Wat hiermee gaat gebeuren is nog niet duidelijk, misschien dat ze dat wel weglaten.
voor de zekerheid maar even tussen tags @piet_piraat
spoiler:
Over het meisje op de brandstapel. Dit is eigenlijk wel in de boeken gebeurd, maar dan met een ander personage. We weten dus dat zij niet een lang leven meer heeft in de boeken, maar de context van die gebeurtenis heeft wel degelijk al plaats gevonden
Is dat zo? Dan is het duidelijk al weer even geleden dat ik het laatste boek gelezen heb want dat was ik helemaal vergeten.EJPostema schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 19:24:
spoiler:Over het meisje op de brandstapel. Dit is eigenlijk wel in de boeken gebeurd, maar dan met een ander personage. We weten dus dat zij niet een lang leven meer heeft in de boeken, maar de context van die gebeurtenis heeft wel degelijk al plaats gevonden
Seizoen 5 even opnieuw kijken voor eind april helpt wel om alles even op te frissen. Alleen moet je dan weer dat verschrikkelijke acteerwerk van de Sand Snakes zien. Man man man wat hebben ze die verneukt. Op de tetten tet na.
Zelf ben ik stiekem nog van plan om heel seizoen 1,2,3,4 en 5 opnieuw te kijken. Ik denk alleen dat ik dan te laat ben begonnen en met en boel andere series in de queue zal het waarschijnlijk niet gebeuren.Bartske schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:37:
Ik heb ook spontaan weer zin in een rewatch van seizoen 5 voor het nieuwe seizoen begint, heb ik in ieder geval nog ruim de tijd voor en dan ben ik weer helemaal bij
Dat heb ik de afgelopen weken gedaan. Weer begonnen bij seizoen 1, en vanavond aflevering 9 van seizoen 5. Oftewel het brandstapel verhaal:'(conara schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 15:34:
[...]
Zelf ben ik stiekem nog van plan om heel seizoen 1,2,3,4 en 5 opnieuw te kijken. Ik denk alleen dat ik dan te laat ben begonnen en met en boel andere series in de queue zal het waarschijnlijk niet gebeuren.
Ik doe dit zo'n beetje ieder jaar. Alle seizoen opnieuw loeren voordat het nieuwe seizoen begint. Heerlijk is dat. Na een aantal keer kijken zijn de verhaallijnen ook veel beter te volgen.
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Kleine draakjes worden groot
! Die trailers laten zoveel vette dingen zien, als dit geen knal seizoen wordt weet ik het niet meer.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Naam van de eerste ep is ook al bekend
spoiler:
The red woman..
dutchgio schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 09:04:
Naam van de eerste ep is ook al bekend
spoiler:The red woman..
spoiler:
Betekend dat de terugkeer van Jon?
Ik hoop dat ze carice levend in de fik zetten. Man wat erger ik me dood aan dat mens!
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Dat hebben velen geprobeerd. Zonder al te veel succeslj_tree schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 09:24:
[...]
Ik hoop dat ze carice levend in de fik zetten. Man wat erger ik me dood aan dat mens!
Dat houdt in dat ze in ieder geval d'r rol goed speeltlj_tree schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 09:24:
[...]
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
lj_tree schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 09:24:
[...]
spoiler:
Ik las een interview met haar en ze blijft er iig dit seizoen nog een tijdje in. Ze gaat het alleen wel lastig met zichzelf krijgen door wat er met stannis zijn dochter gebeurd is.
Nou, dat vond ik van joffrey dus wel! Die kerel heeft het zo goed gedaan dat de hele wereld hem haat. Dat is een kunst.Spooksel schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:13:
[...]
Dat houdt in dat ze in ieder geval d'r rol goed speelt
Carice haat ik omdat ik haar acteerkunsten BAR en BARslecht vind! Haar uitspraak is klote, haar uitdrukking (ofja gebrek aan) is fubar! ze past wat mij betreft TOTAAL niet in de serie. Het personage zou me best aan kunnen spreken, zeker in de boeken. het is er namelijk wel eentje die stannis hele vreemde dingen laat doen (dochtertje is daar natuurlijk het ultieme voorbeeld van), terwijl hij zelf af en toe best fatsoenlijke dingen doet. Maar hoe carice het acteert irriteert me helemaal de pleuris. Ik spoel haar vaak snel door!
Haha, mijn vriendin heeft ook al zo'n hekel aan d'r. Maar dat komt meer omdat ze een tijd lang in echt werkelijk _iedere_ Nederlandse productie zat omdat ze min or meer de enige was die nog wat boven dat gemiddelde GTST niveau uitkwam, ugh.
Ow well, ze heeft iig leuke tietjes om naar te kijken. En ze flashed ze maar al te graag, in tegenstelling tot mevrouw Clarke tegenwoordig
Ow well, ze heeft iig leuke tietjes om naar te kijken. En ze flashed ze maar al te graag, in tegenstelling tot mevrouw Clarke tegenwoordig
Lady Melisandre is awesome. Ze speelt het mysterieuze erg goed.
Look to your sins, Lord Renly. The night is dark and full of terrors.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Waar jij je ergert aan haar barslechte uitspraak vinden de Amerikanen dat juist fantastisch en mysterieus. Het was juist op verzoek van de regisseur dat ze haar 'Nederlandse' accent er in heeft gehouden.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Haar uitspraak is klote by design... Ze komt volgens het verhaal uit een heel ander deel van de wereld (essos als ik me niet vergis) waar ze geen Engels spreken.lj_tree schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:39:
[...]
Nou, dat vond ik van joffrey dus wel! Die kerel heeft het zo goed gedaan dat de hele wereld hem haat. Dat is een kunst.
Carice haat ik omdat ik haar acteerkunsten BAR en BARslecht vind! Haar uitspraak is klote, haar uitdrukking (ofja gebrek aan) is fubar! ze past wat mij betreft TOTAAL niet in de serie. Het personage zou me best aan kunnen spreken, zeker in de boeken. het is er namelijk wel eentje die stannis hele vreemde dingen laat doen (dochtertje is daar natuurlijk het ultieme voorbeeld van), terwijl hij zelf af en toe best fatsoenlijke dingen doet. Maar hoe carice het acteert irriteert me helemaal de pleuris. Ik spoel haar vaak snel door!
Ik vind haar ook erg goed, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik geen Nederlandse troep kijk waar zij in heeft gespeeld (dus geen verkeerde assiocaties).
Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC
Ben ik trouwens de enige die denkt dat Jon echt dood is en niet meer terug komt ?
Ik denk dat ze juist de onzekerheid over zijn dood gebruiken om niet iedereen weer op de kast te jagen dat er een populair karakter uit de serie dood is, ook in de trailers zie ik weinig terug dat hij nog een rol krijgt dit seizoen (Flashbacks en scenes met zijn dode lichaam daargelaten)
(Ik hoop het verder niet trouwens)
Ik denk dat ze juist de onzekerheid over zijn dood gebruiken om niet iedereen weer op de kast te jagen dat er een populair karakter uit de serie dood is, ook in de trailers zie ik weinig terug dat hij nog een rol krijgt dit seizoen (Flashbacks en scenes met zijn dode lichaam daargelaten)
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Ja natuurlijk gaan ze in de trailer geen scenes zetten waar Jon vrolijk rondhuppelt met een draak aan zijn zijde oid (zodat je zeker weet dat het de toekomst is)Pubbert schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 12:03:
Ben ik trouwens de enige die denkt dat Jon echt dood is en niet meer terug komt ?

Precies ja, zoiets geef je juist niet vrij in een trailer..
Hooguit een kort shot van een flashback om de boel rondom zijn wel/niet dood weer even op scherp te zetten, maar dat zit er al niet in.
Hooguit een kort shot van een flashback om de boel rondom zijn wel/niet dood weer even op scherp te zetten, maar dat zit er al niet in.
In de serie gaan wel vaker main-characters dood maar dit zou 5 seizoen opbouw van het verhaal van de muur onnodig maken, dus ik denk niet dat hij dood is. Hoe hij terug komt is dan wel weer de vraag, als ik het me goed herinner gaat Jon gedurende het verhaal steeds meer dromen dat hij in Spook gewargd zit, dus het zou me ook niks verbazen als hij voortleeft als geest in een wolf. Uiteindelijk verwacht ik toch nog een grote rol voor hem, wellicht als draken warger ofzo.Pubbert schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 12:03:
Precies, het is vooral omdat wij het Nederlandse accent duidelijk herkennen. Ik vind ze verder ook goed spelen. En tsja met haar gemiddelde dresscode kan ze veel fouten maken wil ik haar afschrijven
.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Sinds het afgelopen seizoen is door cast en crew stellig volgehouden dat hij dood is, dus er is zeker een aanzienlijke kans dat dat ook gewoon echt zo is. Als ik nu moest gokken, dan zou ik dat ook aannemen. Dus nee, je bent niet de enigePubbert schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 12:03:
Maar "dood" zegt natuurlijk niet alles: hij zou weer tot leven gewekt kunnen worden door Melisandre / The Lord of Light, net zoals Beric Dondarrion al zes keer teruggebracht is door Thoros of Myr. Melisandre is bij Castle Black aangekomen en de naam van de eerste aflevering van het nieuwe seizoen zou een hint kunnen zijn dat dit een belangrijk plotpunt wordt (geen spoiler, dit is speculatie; het kan beide kanten op). Iets met de Warg-krachten zou ook een manier kunnen zijn voor zijn karakter om door te leven.
Het zou anderzijds wel een typisch George R.R. Martin-sterfgeval zijn als Jon wel dood is: Jon wilde het "goede" doen door op te komen voor de wildlings, ondanks dat zijn Crow-maten het niet zagen zitten. De meeste sterfgevallen in de serie zijn te verklaren doordat karakters hun innerlijke gevoel volgen in plaats van de praktische realiteit om hen heen. Dit in tegenstelling tot andere fantasy-uitingen, waar de eervolle en onwaarschijnlijke daad altijd net wél het koninkrijk redt en de held het overleeft.
Het blijft nog even een mysterie, maar ik acht op dit moment de kans het grootst dat hij wel echt dood is. Dat hij op de set gespot is, kan zijn vanwege flashbacks en / of omdat zijn lijk in beeld moest komen.
Dat is op de set was is logisch, zelfs in de trailer zie je hem. Welliswaar als lijk, maar je ziet hem wel
Jon is niet de enige uit Winterfel die naar het noorden is gegaan. Zijn verhaal heeft veel inzicht gegeven in het hoe en wat van de wildlings. Dat zijn dood het verhaal van de Wall zou laten doodlopen, hoeft dus niet geheel het geval te zijn.Malt007 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 12:44:
[...]
In de serie gaan wel vaker main-characters dood maar dit zou 5 seizoen opbouw van het verhaal van de muur onnodig maken, dus ik denk niet dat hij dood is. Hoe hij terug komt is dan wel weer de vraag, als ik het me goed herinner gaat Jon gedurende het verhaal steeds meer dromen dat hij in Spook gewargd zit, dus het zou me ook niks verbazen als hij voortleeft als geest in een wolf. Uiteindelijk verwacht ik toch nog een grote rol voor hem, wellicht als draken warger ofzo.
Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange
Ben ik de enigste die benieuwd is wat er met Rickon Stark gebeurt is en of dat personage nog een vervolg krijgt?
Waarschijnlijk wel.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Was 'm al bijna vergeten ... hij is toch met die Wildling juffrouw en Shaggydog op weg gegaan naar een 'bannerman' die trouw gebleven was ??
In de boeken staan wel wat hints van waar hij zit, maar het zal me niets verbazen dat ze in de serie uit tijdgebrek en vanwege overzicht houden er niet verder op in gaan en dat hij stilletjes van de rand van het spelbord is gevallen.
Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange
Mwah kan me niet voorstellen dat één van de laatste mannelijke Starks zomaar verdwijnt. Wellicht wordt hij ergens verborgen zodat het noorden hem over x aantal jaar als leider kan aanzetten.
Lijkt me sterk.Coffeemonster schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:55:
In de boeken staan wel wat hints van waar hij zit, maar het zal me niets verbazen dat ze in de serie uit tijdgebrek en vanwege overzicht houden er niet verder op in gaan en dat hij stilletjes van de rand van het spelbord is gevallen.
Je gaat geen verhaallijn opzetten om hem dan compleet uit het oog te verliezen.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Haha.Saffie_time schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:49:
[...]
Lijkt me sterk.
Je gaat geen verhaallijn opzetten om hem dan compleet uit het oog te verliezen.

Of deze lui,

[ Voor 17% gewijzigd door MrVegeta op 12-04-2016 15:57 ]
of deze Stark die ook gewoon verdwenen is:

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Maar deze Stark is waarschijnlijk gewoon dood, Beric en Gendry kunnen wel terug komen.Angeloonie schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 16:01:
[afbeelding]
Want?markdm schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 16:03:
[...]
Maar deze Stark is waarschijnlijk gewoon dood, Beric en Gendry kunnen wel terug komen.
Zo lang ik geen lijk zie geloof ik er niets van dat iemand dood is. En in deze serie is het zelfs dan nog niet zeker.
[ Voor 17% gewijzigd door Angeloonie op 12-04-2016 16:07 ]
Grappig dat je het zo zegt. Beric is al meerdere keren dood gegaan en terug gekomenmarkdm schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 16:03:
[...]
Maar deze Stark is waarschijnlijk gewoon dood, Beric en Gendry kunnen wel terug komen.
Carice speelt goed, maar mag ook wel voor wat ze vangt. Las iets van anderhalf miljoen, zal nu inmiddels meer zijn.
Als we het dan toch over de Nederlands acteurs/actrices in GOT hebben dan doet Michiel Huisman het vele malen beter dan Carice
Die vindt ik dan weer juist niet passen met de rol die hij speelt. Ik erger mij niet aan zijn acteren, dat is prima, maar ik vond de vorige acteur beter bij de rol passen.

Misschien is het wel zo'n gast uit die tent waar Arya zit, zo'n gedaanteverwisselaar. (een van de vele theorieën online)
Lol.. Of de acteur wilde zich gewoon focussen op The Transporter
Ik moet nog aan GOT beginnen, maar zijn ze zo slordig met het afronden van verhaallijnen? Is Martin dat in de boeken ook misschien?
Your Friendly Neighborhood Moderator
Het verhaal is gewoon nog niet afgelopen, dus dat weten we nog helemaal niet.Jorgen schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 19:58:
Ik moet nog aan GOT beginnen, maar zijn ze zo slordig met het afronden van verhaallijnen? Is Martin dat in de boeken ook misschien?
Snap ik. Kreeg alleen van het voorgaande bericht met dat bootje het idee dat GOT nogal wat losse eindjes had.Terranova schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 20:07:
[...]
Het verhaal is gewoon nog niet afgelopen, dus dat weten we nog helemaal niet.
En toch gezien gisteren..737freak schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 19:27:
All aboard the SS Abandoned Plotlines!![]()
[afbeelding]
spoiler:
Krijgen we iig Yara en Balon Greyjoy de laatste usurper weer te zien, Theon gaat back to base. Rickon en Osha gingen naar bannermen die trouw zworen aan de Starks en wie zien we bij een dergelijke bannermen als pleitbezorger: the dead come with it? Jawel: Daavos bij bannermen met een zwarte beer op een okergeel schild. Beric en Thoros of Myr zullen als flashback aan bod komen hoop ik gezien de episode titles en gelet op aflevering 1: the red woman. Dat Melissandre plots een ingeving kreeg: oh ja, waar heb ik dit eerder gezien?
Hodor en Bran zijn nog immer bij de Three Eyed Raven, Bran zagen we al bij de Witch King in een andere trailer. Blijft nog alleen Gendry immer aan het roeien
De SS Abandonned Plotlines heeft Gendry als kaptein dus aan boord 
Hodor en Bran zijn nog immer bij de Three Eyed Raven, Bran zagen we al bij de Witch King in een andere trailer. Blijft nog alleen Gendry immer aan het roeien
Dit zijn slechts een handvol bijkarakters. Van meerdere van de personen in het bootje is het bovendien zo goed als zeker dat we er nog meer over gaan horen (zij zijn alleen in seizoen 5 even onbelicht gebleven), en van de rest zou het geen enorme ramp zijn als ze worden achtergelaten. Het is een ensemble-serie van 5+ seizoenen; dan is het onvermijdelijk dat er af en toe wat kleine losse eindjes zijn. Dit is op het geheel geen storende factor naar mijn mening.Jorgen schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 20:35:
[...]
Snap ik. Kreeg alleen van het voorgaande bericht met dat bootje het idee dat GOT nogal wat losse eindjes had.
Als je erover twijfelt om aan de serie te beginnen: GoT komt het beste tot z'n recht bij kijkers die houden van de verschillende aspecten van de serie: politieke spelletjes en intrige, diepgaand karakterwerk en dialogen, fantasy-elementen, een gedetailleerde geschiedenis en wereld die verkend worden, seks en geweld. Kijk je voor slechts één of twee van deze elementen, dan zal de serie hooguit matig voor je zijn. Maar passen al die dingen bij je, dan is het één van de beste series ooit. De eerste afleveringen bevatten eigenlijk alles waar de serie voor staat, dus het is vrij snel te zien of het wat voor je is.
[ Voor 5% gewijzigd door geert1 op 12-04-2016 21:22 ]
Is dat niet die oom van de broertjes Starks die verdween en waarschijnlijk het slachtoffer werd van de undead (ik ben de naam vergeten.Angeloonie schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 16:01:
[afbeelding]
Waarom zit The Hound niet in SS Abandoned Plotlines? Er is namelijk een kans dat hij nog in leven is...
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Dat was einde van seizoen 4 toch? Je moet minstens 2 seizoenen verdwenen zijn voor je op de boot magMx. Alba schreef op woensdag 13 april 2016 @ 07:43:
Waarom zit The Hound niet in SS Abandoned Plotlines? Er is namelijk een kans dat hij nog in leven is...
Hodor en Bran zeggen toch wat andersMrVegeta schreef op woensdag 13 april 2016 @ 08:10:
[...]
Dat was einde van seizoen 4 toch? Je moet minstens 2 seizoenen verdwenen zijn voor je op de boot mag.
Overigens, de plotlijnen.
Benjen is vanaf seizoen 1 al weg. Die kan net zo goed dood zijn inmiddels. We hebben zowel Jon als Rickon achter de wall gehad met een leger wildlings die vanuit verschillende streken kwamen en geen van hen heeft hem gezien of genoemd.
Gendry speelde een rol voor Ned/Mellisandre maar Ned is dood en Mellisandre heeft grotere vissen om achter aan te gaan. Hij is niets meer dan een bastard die regelmatig opgedoken is en zich nu ergens gedeist houdt om niet weer in een of ander voodoo seks ritueel te belanden of als gebarbecued spiesje te eindigen.
De Greyjoys zul je dit seizoen meer over horen (
Brotherhood without Banners rijden waarschijnlijk nog door de Riverlands. Al zou het prima kunnen dat ze die plotlijn wel laten vallen. Zeker in het grotere geheel is dat niet heel interessant meer.
Blijven Osha en Rickon over? Die houden zich verborgen en kunnen dus gewoon een comeback maken en gaan dat naar mijn idee ook doen.
Brotherhood without Banners rijden waarschijnlijk nog door de Riverlands. Al zou het prima kunnen dat ze die plotlijn wel laten vallen. Zeker in het grotere geheel is dat niet heel interessant meer.
spoiler:
Die verhaallijn behelst wel de voor mij grootste verrassing (één van de) uit het boek, zeker wel interessant. De makers hebben overigens aangegeven hier niks mee te willen gaan doen, maar ja, dat zou ik ook zeggen als het mijn serie was, om de spanning er in te houden
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Hopelijk gaat Ramsay een keer dood in seizoen 6
NEEEEE!!!! geweldig kerel. Ik heb zo hard gelachen toen hij theon aan het martelen was:)
Maak Carice maar dood....langzaam....en pijnlijk...met veel detail:)
lj_tree schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:10:
[...]
Maak Carice maar dood....langzaam....en pijnlijk...met veel detail:)

Dan ga ik het zeker een keer proberen.geert1 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 21:20:
[...]
Dit zijn slechts een handvol bijkarakters. Van meerdere van de personen in het bootje is het bovendien zo goed als zeker dat we er nog meer over gaan horen (zij zijn alleen in seizoen 5 even onbelicht gebleven), en van de rest zou het geen enorme ramp zijn als ze worden achtergelaten. Het is een ensemble-serie van 5+ seizoenen; dan is het onvermijdelijk dat er af en toe wat kleine losse eindjes zijn. Dit is op het geheel geen storende factor naar mijn mening.
Als je erover twijfelt om aan de serie te beginnen: GoT komt het beste tot z'n recht bij kijkers die houden van de verschillende aspecten van de serie: politieke spelletjes en intrige, diepgaand karakterwerk en dialogen, fantasy-elementen, een gedetailleerde geschiedenis en wereld die verkend worden, seks en geweld. Kijk je voor slechts één of twee van deze elementen, dan zal de serie hooguit matig voor je zijn. Maar passen al die dingen bij je, dan is het één van de beste series ooit. De eerste afleveringen bevatten eigenlijk alles waar de serie voor staat, dus het is vrij snel te zien of het wat voor je is.
Duideljk.Megajr schreef op woensdag 13 april 2016 @ 08:22:
[...]
Hodor en Bran zeggen toch wat anders![]()
Overigens, de plotlijnen.
Benjen is vanaf seizoen 1 al weg. Die kan net zo goed dood zijn inmiddels. We hebben zowel Jon als Rickon achter de wall gehad met een leger wildlings die vanuit verschillende streken kwamen en geen van hen heeft hem gezien of genoemd.
Gendry speelde een rol voor Ned/Mellisandre maar Ned is dood en Mellisandre heeft grotere vissen om achter aan te gaan. Hij is niets meer dan een bastard die regelmatig opgedoken is en zich nu ergens gedeist houdt om niet weer in een of ander voodoo seks ritueel te belanden of als gebarbecued spiesje te eindigen.
De Greyjoys zul je dit seizoen meer over horen () dus die kunnen ook van de boot af.
Blijven Osha en Rickon over? Die houden zich verborgen en kunnen dus gewoon een comeback maken en gaan dat naar mijn idee ook doen.
Ik had het idee gekregen dat het nogal rommelig was hier en daar, maar door jullie 2 verhalen zie ik het wel zitten om eens te proberen.
Enige dat me tegenhoudt: er zijn nog zoveel goede series waar ik nog aan kan beginnen
GoT is alleen wel van een andere categorie, het type 'meer dan goed'.
Het is niet perse rommelig, er zitten alleen veel karakters in en doordat de cast zo groot is en het gebaseerd is op een boeken serie die met een POV 'systeem' werkt verlies je karakters uit het oog. Dit wordt door sommigen als losse eindjes gezien maar is naar mijn idee niet meer dan logisch. We volgen een X aantal karakters en de rest niet. Als ze een interactie met de karakters die we volgen hebben dan zien we het en anders bijna niet.Jorgen schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:23:
[...]
Duideljk.
Ik had het idee gekregen dat het nogal rommelig was hier en daar, maar door jullie 2 verhalen zie ik het wel zitten om eens te proberen.
Enige dat me tegenhoudt: er zijn nog zoveel goede series waar ik nog aan kan beginnen
Ik zou GoT in ieder geval aanraden persoonlijk! Weinig series die ik zo goed vind gezien.
Boek spoiler!EvaluationCopy schreef op woensdag 13 april 2016 @ 08:55:
[...]
spoiler:Die verhaallijn behelst wel de voor mij grootste verrassing (één van de) uit het boek, zeker wel interessant. De makers hebben overigens aangegeven hier niks mee te willen gaan doen, maar ja, dat zou ik ook zeggen als het mijn serie was, om de spanning er in te houden
spoiler:
Als ze BwB terugbrengen zonder Lady Stoneheart dan slaan ze de plank finaal mis. Daarnaast zit je er mee dat Brienne en Jamie beiden niet in de buurt van Riverrun zijn en dat daarmee het plot dat ze in het boek hadden ook compleet weg is. Ik denk dat we ze niet weer gaan zien persoonlijk.
Ook Blackfish en Edmure Tully heb ik sinds het eind van het derde seizoen niet meer gezien, heb mij altijd afgevraagd wat er met die twee is gebeurd. Ik las net op de Got wiki dat Blackfish in seizoen 6 zit, ben benieuwd.
Van al die goede series is Game of Thrones de eerste waar je mee gaat beginnen!Jorgen schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:23:
[...]
Dan ga ik het zeker een keer proberen.Bedankt!
[...]
Duideljk.
En niet na één aflevering stoppen, maar alles opzij zetten, en gewoon seizoen 1 binnen 2 dagen kijken, en dan door.
Geloof me; na enkele seizoenen ben je hooked en shocked en dank je me op je knieën dat ik je bij deze heb gedwongen.

Wat zorgt voor shocking momenten als je geen spoilers leest etc:
Kijk naar The Walking Dead, een karakter wordt uitgeschreven tijdens een aflevering, en je weer gelijk dat die aan het einde van de aflevering dood gaat. In Game of Thrones is het anders. Je begint je te hechten aan een groep hoofdpersonen, en in één keer wordt de halve cast omgelegd op meest gruwelijke manieren, zonder dat er ook maar een seconde naartoe wordt gewerkt. En dat is gewoon geniaal, je hebt echt heel veel "WTF?" en "NEE!!!" momentjes. En uiteraard zijn de moorden etc lekker stevig in beed gebracht, en dit geldt ook alle stevige seks scenes etc
Verwijderd
Laat ons zeggen dat het subtieler is. Je kan de meeste dingen op de een of andere manier wel zien aankomen.CRXDelSol schreef op donderdag 14 april 2016 @ 01:16:
[...]
Kijk naar The Walking Dead, een karakter wordt uitgeschreven tijdens een aflevering, en je weer gelijk dat die aan het einde van de aflevering dood gaat. In Game of Thrones is het anders. Je begint je te hechten aan een groep hoofdpersonen, en in één keer wordt de halve cast omgelegd op meest gruwelijke manieren, zonder dat er ook maar een seconde naartoe wordt gewerkt.
spoiler:
Ook the red wedding dus. Rob had maar moeten zijn woord houden. Al is het zoals gezegd, heel subtiel
Jouw spoiler is wel redelijk een subtiel momentje inderdaad. Maar ik had ‘m niet door, en flikkerde bijna van de bank af toen de halve cast verdweenVerwijderd schreef op donderdag 14 april 2016 @ 15:43:
[...]
Laat ons zeggen dat het subtieler is. Je kan de meeste dingen op de een of andere manier wel zien aankomen.
spoiler:Ook the red wedding dus. Rob had maar moeten zijn woord houden. Al is het zoals gezegd, heel subtiel
Of dat ze een personage introduceren, het verleden van deze personage uitdiepen, én de personage omleggen in één aflevering. Episch.
Verwijderd
Oh ik ook hoor.CRXDelSol schreef op donderdag 14 april 2016 @ 15:45:
[...]
Jouw spoiler is wel redelijk een subtiel momentje inderdaad. Maar ik had ‘m niet door, en flikkerde bijna van de bank af toen de halve cast verdweenDaarom houdt ik van Game of Thrones, kan zo heerlijk onvoorspelbaar zijn vaak.
Of dat ze een personage introduceren, het verleden van deze personage uitdiepen, én de personage omleggen in één aflevering. Episch.
Een paar minuten zitten staren naar mn scherm.
Op dat moment besloten de boeken te beginnen lezen. Dit is het eerste seizoen sinds dat moment dat ik terug niet weet wat er gaat gebeuren.
Iemand hier nog interessante theorieën gelezen of bedacht? Op dit forum is bizar veel te lezen voor t geval je tijd over hebt. Zo zijn er bijvoorbeeld 160 delen over de R+L=J theorie en totaal 2,2 miljoen posts :-) Alles wordt onderbouwd met citaten uit de boeken maar het blijft natuurlijk speculatief.
Staan ook wat links naar uitgebreide blogs met hele analyses van de hoofdpersonen. Mooie die ik vond is dat uiteindelijk Jon tegen Daenerys zal vechten met een volwassen ijsdraak die begraven ligt onder de muur. Ook een stuk over de white walkers (en daarmee juist de good-guys zijn) die juist komen om de balans tussen ijs en vuur te herstellen (en daarmee juist de good-guys zijn) was erg interessant om te lezen.
Staan ook wat links naar uitgebreide blogs met hele analyses van de hoofdpersonen. Mooie die ik vond is dat uiteindelijk Jon tegen Daenerys zal vechten met een volwassen ijsdraak die begraven ligt onder de muur. Ook een stuk over de white walkers (en daarmee juist de good-guys zijn) die juist komen om de balans tussen ijs en vuur te herstellen (en daarmee juist de good-guys zijn) was erg interessant om te lezen.
Ik ben wel benieuwd wat er gebeurt als Bran even een draak wargt en de boel hier en daar komt barbecue'en..
Verder nieuwsgierig naar 'the dragon has three heads', volgens mij zijn Tyrion, Daenerys en Jon de 3 'heads', die respectievelijk Viserion, Rhaegal en Drogon gaan berijden, als je een beetje naar de namen kijkt. Maar dat is uiteraard compleet uit mn duim gevacumiseerd
Verder nieuwsgierig naar 'the dragon has three heads', volgens mij zijn Tyrion, Daenerys en Jon de 3 'heads', die respectievelijk Viserion, Rhaegal en Drogon gaan berijden, als je een beetje naar de namen kijkt. Maar dat is uiteraard compleet uit mn duim gevacumiseerd
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Nee, dan zou het Bran, Jon en Daenerys moeten zijn, Bran zou immers vliegen...Chiron schreef op donderdag 14 april 2016 @ 16:02:
Ik ben wel benieuwd wat er gebeurt als Bran even een draak wargt en de boel hier en daar komt barbecue'en..
Hij vliegt al in een vogel.KillerAce_NL schreef op donderdag 14 april 2016 @ 16:12:
[...]
Nee, dan zou het Bran, Jon en Daenerys moeten zijn, Bran zou immers vliegen...
George RR Martin heeft al vele malen aangegeven dat men niet alles zo letterlijk moet nemen. Daarmee kan je natuurlijk alle kanten uit en vandaar dat dat forum al 2,2 miljoen posts heeft.
Het valt me op dat mensen nog altijd zoeken naar redelijk cliche uitkomsten voor de endgame van GoT, de drie populairste personages rijden de draken, vechten tegen de bad guys, winnen en het eindigt goed. Echt zo'n LOTR einde, wat je echt niet van deze serie kan verwachten. Eigenlijk valt het ook wel mee hoe veel echte hoofdpersonages dood gaan. Als je naar de belangrijkste kijkt, Daenerys, Cercei, Jaime, Tywin, Tyrion, Robb, Ned, Catlyn, Littlefinger, Varys, Arya, Sansa, Jon, Stannis, Davos enzovoort zijn er echt minder dan een derde dood. Natuurlijk zijn dit er veel, maar ik verwacht wel dat het merendeel zal overleven.
Ik verwacht zelf dat er weer een oorlog komt tussen meerdere koningen, bijvoorbeeld: 1. Daenerys, 2. The White Walkers, 3. de Lannisters, 4. Greyjoys 5. Braavos (?). Dan krijgen de White Walkers het noorden en worden ze bij de The Neck tegengehouden door Daenerys draken, wat haar echter wel de Iron Throne kost. Dan brand Daenerys als wraak Lannisport plat, waarna Tyrion realiseert dat zei haar vader achterna gaat en verraad haar aan bijvoorbeeld Littlefinger. Hij krijgt met steun van Braavos overal verspreid wel macht, maar hij wordt ook vermoord. Cercei wordt naar Essos verbannen door een opstand, waarna Westeros terugvalt naar de 7 landen die het voor de Targaryens waren, die samen ook weer in oorlog gaan. Maar dit is maar een voorbeeld van een van de duizenden mogelijke eindes. Ik heb zelf de hoop al opgegeven om het einde te voorspellen, want wanneer het te voorspellen is, is het waarschijnlijk niet juist, en dat is precies waarom ik zo van deze serie hou.
Ik verwacht zelf dat er weer een oorlog komt tussen meerdere koningen, bijvoorbeeld: 1. Daenerys, 2. The White Walkers, 3. de Lannisters, 4. Greyjoys 5. Braavos (?). Dan krijgen de White Walkers het noorden en worden ze bij de The Neck tegengehouden door Daenerys draken, wat haar echter wel de Iron Throne kost. Dan brand Daenerys als wraak Lannisport plat, waarna Tyrion realiseert dat zei haar vader achterna gaat en verraad haar aan bijvoorbeeld Littlefinger. Hij krijgt met steun van Braavos overal verspreid wel macht, maar hij wordt ook vermoord. Cercei wordt naar Essos verbannen door een opstand, waarna Westeros terugvalt naar de 7 landen die het voor de Targaryens waren, die samen ook weer in oorlog gaan. Maar dit is maar een voorbeeld van een van de duizenden mogelijke eindes. Ik heb zelf de hoop al opgegeven om het einde te voorspellen, want wanneer het te voorspellen is, is het waarschijnlijk niet juist, en dat is precies waarom ik zo van deze serie hou.
[ Voor 4% gewijzigd door markdm op 14-04-2016 18:24 ]
Tja, GRRM kennende heeft hij er geen probleem mee als iedereen doodgaat en de White Walkers alles overnemen, no happy ending whatsoever. Zou eigenlijk wel bruut zijn.
Hij had gezegd dat er een "bittersweet" einde komt, dus ik verwacht iets in de richting dat alles kapot gegaan is, de helft van de mensen dood, niet de good guys winnen, of de good guys die wat slechter geworden zijn, maar er toch "vrede" is.mark-k schreef op donderdag 14 april 2016 @ 18:33:
Tja, GRRM kennende heeft hij er geen probleem mee als iedereen doodgaat en de White Walkers alles overnemen, no happy ending whatsoever. Zou eigenlijk wel bruut zijn.
Ho even, het Stannis kamp lijkt ondanks zijn dood nog niet uitgespeeld.markdm schreef op donderdag 14 april 2016 @ 18:22:
Ik verwacht zelf dat er weer een oorlog komt tussen meerdere koningen, bijvoorbeeld: 1. Daenerys, 2. The White Walkers, 3. de Lannisters, 4. Greyjoys 5. Braavos (?).
spoiler:
Een zwangere Melisandre misschien?
Edit:
O.o
spoiler:
YouTube: Melisandre at a Baby Shower - Late Night with Seth Meyers Zou dat een hint zijn?
[ Voor 19% gewijzigd door Shamalamadindon op 14-04-2016 19:15 ]
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Ik verwacht niet dat die Baby Shower enige hint bevat, is gewoon als grap bedoelt denk ik.Leo1010 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 19:14:
[...]
Ho even, het Stannis kamp lijkt ondanks zijn dood nog niet uitgespeeld.spoiler:Een zwangere Melisandre misschien?
Edit:
O.o
spoiler:YouTube: Melisandre at a Baby Shower - Late Night with Seth Meyers Zou dat een hint zijn?
Ik verwacht ook geen zwangere Melisandre, de enige Baratheon die nog een rol kan spelen in de show is Gendry.
Maar het waren maar random namen die ik opnoemde, Blackfyre kan opkomen, Balish kan de macht overnemen, de Martells kunnen oorlog beginnen, Braavos kan met geweld de leningen terugvragen, House Arryn heeft volgens mij nog 30.000 man, dus alles kan gebeuren.
[ Voor 7% gewijzigd door markdm op 14-04-2016 20:38 ]
Er zijn ook voldoende theorieen dat jon een Baratheon is :-)markdm schreef op donderdag 14 april 2016 @ 20:37:
[...]
Ik verwacht niet dat die Baby Shower enige hint bevat, is gewoon als grap bedoelt denk ik.
Ik verwacht ook geen zwangere Melisandre, de enige Baratheon die nog een rol kan spelen in de show is Gendry.
Maar het waren maar random namen die ik opnoemde, Blackfyre kan opkomen, Balish kan de macht overnemen, de Martells kunnen oorlog beginnen, Braavos kan met geweld de leningen terugvragen, House Arryn heeft volgens mij nog 30.000 man, dus alles kan gebeuren.
NooitMalt007 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 21:57:
[...]
Er zijn ook voldoende theorieen dat jon een Baratheon is :-)
Dan gaat mijn hele theorie naar de maan die ik al sinds de boeken heb ontwikkeld voor de series !
Nu wil ik je theorie wel graag horen eigenlijk.Mektheb schreef op donderdag 14 april 2016 @ 22:19:
[...]
Nooit
Dan gaat mijn hele theorie naar de maan die ik al sinds de boeken heb ontwikkeld voor de series !
Ik ben een grote liefhebber van fantasy boeken en van deze serie. Maar deze boeken kom ik niet doorheen. Ik heb het eerste boek gelezen ver voordat deze serie uit kwam, maar heb hem op 3/4 weg gelegd en nooit meer aangeraakt. De serie vind ik een van de beste series die ik heb gezien, het boek veruit de slechtste die ik ooit heb gelezen.Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2016 @ 15:47:
[...]
Oh ik ook hoor.
Een paar minuten zitten staren naar mn scherm.
Op dat moment besloten de boeken te beginnen lezen. Dit is het eerste seizoen sinds dat moment dat ik terug niet weet wat er gaat gebeuren.
Dit heb ik ook ervaren. Ik begon met de serie en heb naderhand de boeken gekocht. Maar door de opzet in POV hoofdstukken en door zijn schrijfstijl is er niet doorheen te komen. Het leest iig een stuk minder makkelijk dan het kijken is.mike0001 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 08:21:
[...]
Ik ben een grote liefhebber van fantasy boeken en van deze serie. Maar deze boeken kom ik niet doorheen. Ik heb het eerste boek gelezen ver voordat deze serie uit kwam, maar heb hem op 3/4 weg gelegd en nooit meer aangeraakt. De serie vind ik een van de beste series die ik heb gezien, het boek veruit de slechtste die ik ooit heb gelezen.
Juist dat POV van de boeken maakt het zo interessant, want dat is iets wat je op tv niet echt kunt doen.Joosie200 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 09:57:
[...]
Dit heb ik ook ervaren. Ik begon met de serie en heb naderhand de boeken gekocht. Maar door de opzet in POV hoofdstukken en door zijn schrijfstijl is er niet doorheen te komen. Het leest iig een stuk minder makkelijk dan het kijken is.
Maar ja, de boeken zijn hier off topic; er is ook een Song of Ice and Fire topic
[ Voor 8% gewijzigd door Mx. Alba op 15-04-2016 10:12 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
De meest gangbare op het internet is dat ook.Malt007 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 07:28:
[...]
Nu wil ik je theorie wel graag horen eigenlijk.
"R+L = J"
Dacht dat jij je eigen theorieën had ontwikkeld?Mektheb schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:13:
[...]
De meest gangbare op het internet is dat ook.
"R+L = J"
Die had ik al bedacht ( voor mezelf)t toen alleen nog de boeken er waren, en dan zie je dat er nog wel meer mensen zijn die dat delen.Malt007 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:13:
[...]
Dacht dat jij je eigen theorieën had ontwikkeld?
Sja niet echt rocket science wat mij betreft :-) Je deed het overkomen alsof je hele theorieën over het hele verhaal had. Lijkt erop dat we antwoord krijgen dit seizoen met de trailers met iets wat op de tower of joy lijkt. Ben vooral erg benieuwd of Howland Reed geintroduceerd gaat worden.Mektheb schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:14:
[...]
Die had ik al bedacht ( voor mezelf)t toen alleen nog de boeken er waren, en dan zie je dat er nog wel meer mensen zijn die dat delen.
Ah dan heb ik het verkeerd neergezetMalt007 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:17:
[...]
Sja niet echt rocket science wat mij betreft :-) Je deed het overkomen alsof je hele theorieën over het hele verhaal had. Lijkt erop dat we antwoord krijgen dit seizoen met de trailers met iets wat op de tower of joy lijkt. Ben vooral erg benieuwd of Howland Reed geintroduceerd gaat worden.
Ben ook zeer benieuwd wat we te zien gaan krijgen.
game of thrones....morgen! wow eindelijk
Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
Inderaad, maandag kunnen we los! Vandaag S05E09 terug gekeken, wat een gave aflevering was dat!CyberAmp schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 18:29:
game of thrones....morgen! wow eindelijk
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
ik ga s'nachts kijkenGynnad schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 18:50:
[...]
Inderaad, maandag kunnen we los! Vandaag S05E09 terug gekeken, wat een gave aflevering was dat!
Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
Dit topic is gesloten.
Let op:
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews
Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews
Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic