[Serie] Game of Thrones Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 101 ... 129 Laatste
Acties:
  • 779.619 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 14:18

Bullettooth

--VR--

De verhaallijn in Dorne is een belangrijke catalysator voor de vervolgstappen van de andere families, in het bijzonder de Lannisters natuurlijk.

Verder was het wel toegegeven een beetje een tamme aflevering, maar met zoveel storyarcs tegelijk moet je wel eerst weer even al je pionnen op de juiste plek neerzetten. Ik verwacht dat we nog wel wat vette afleveringen gaan krijgen.

We misten gisteren de ondertitels bij het Dothraki gedeelte van Deanaris, werd daar nog iets van belang gemeld eigenlijk?

Gravity is a habit that is hard to shake off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:46

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Bullettooth schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 09:11:
De verhaallijn in Dorne is een belangrijke catalysator voor de vervolgstappen van de andere families, in het bijzonder de Lannisters natuurlijk.
Hebben de Lannisters uberhaupt nog wat macht? Hun familie is dood of loopt ergens verdwaald rond, in hun eigen stad worden ze in het gevang gegooid en ze hebben vette schulden.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth

Bullettooth

--VR--

FunkyTrip schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 09:13:
[...]

Hebben de Lannisters uberhaupt nog wat macht? Hun familie is dood of loopt ergens verdwaald rond, in hun eigen stad worden ze in het gevang gegooid en ze hebben vette schulden.
Een kat in het nauw, met een "zombie" Mountain en niks te verliezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:53

Spooksel

Spooksel!

We misten gisteren de ondertitels bij het Dothraki gedeelte van Deanaris, werd daar nog iets van belang gemeld eigenlijk?
De Dothraki hadden het erover at ze haar als een hoer aan hun spit wilden reigen, incl de Khal. Totdat Dany ineens tegen hem zegt wie ze is en wiens vrouw ze was, waarna de Khal besluit haar los te laten en naar Vaesh Dothrak te brengen,

[ Voor 33% gewijzigd door Spooksel op 26-04-2016 09:14 ]

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth

Bullettooth

--VR--

Spooksel schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 09:14:
[...]

De Dothraki hadden het erover at ze haar als een hoer aan hun spit wilden reigen, incl de Khal. Totdat Dany ineens tegen hem zegt wie ze is en wiens vrouw ze was, waarna de Khal besluit haar los te laten en naar Vaesh Dothrak te brengen,
Thanks, ik ving de sleutelwoorden wel op, maar dacht dat er misschien nog meer interessants gemeld was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:13
Ik vond de aflevering niet mega bijzonder. Ben wel blij dat het weer begonnen is.
Het is echt 1 van mijn favoriete series.

Wat ik hoop is dat Jon terug komt, maar dan wel nadat Bran de (hopelijk) Tower of Joy flashback heb gehad. Als R+L=J waar is zullen een hoop serie kijkers denken: Wat is dat voor onzin. Terwijl de mensen die vanaf seizoen R+L=J geloven het uit gillen van geluk :D

Wat ik zelf een gaaf moment was toen Brienne bij Sansa aankwam. Je gunt Brienne ook wat geluk :)

[ Voor 19% gewijzigd door Dubrillion op 26-04-2016 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Heh, die kop van Brienne ook nadat Sansa eindelijk d'r dienst accepteert... helemaal blij en gelukkig :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 11:24
Spooksel schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 09:17:
Heh, die kop van Brienne ook nadat Sansa eindelijk d'r dienst accepteert... helemaal blij en gelukkig :P
Dat was voor mij wel het hoogtepuntje van de aflevering. Sansa die meteen een vrouw is, zoveel geleerd heeft de laatste afleveringen. Eindelijk een lichtpuntje voor de starks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ellaria Sand besluit haar man te wreken door ... zijn broer en neef te vermoorden terwijl Oberyn zelf iets zei als "Killing children is a disgrace in Dorne." Dat de Lannistars en Dorne oorlog krijgen is prima, maar hoe slecht dat tot stand komt is dat niet.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Die Dorne wijven zijn echt sick. Kan niet wachten tot die gecrushed worden door zombie Mountain.

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 21:36
Opvallend dat Melissandra zegt dat zij Jon in het gevecht zag. Volgens mij vind zij belangrijker dat Jon leeft dan eigen leven.
Wat die halsketen voor kracht heeft/geeft of juist werd Melissandra's levenskracht (en daarmee jeugd) aan halsketen overgedragen... dat zal nog blijken. Maar wij zagen niet voor niks Melissandra in een heeeeel oud vrouwtje veranderen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:48
Nare scene trouwens. Ik zat al half juichend op de bank, 'Carice weer in d'r blote tetten, in aflevering 1. Nice'. Gevolgd door deze kleine deceptie. Mijn vrouw had daar dan weer lol om, dat dan weer wel.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:02

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

EvaluationCopy schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 09:44:
Nare scene trouwens. Ik zat al half juichend op de bank, 'Carice weer in d'r blote tetten, in aflevering 1. Nice'. Gevolgd door deze kleine deceptie. Mijn vrouw had daar dan weer lol om, dat dan weer wel.
_o-

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:40

-tom-562

Oliesjeik

EvaluationCopy schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 09:44:
Haha, zelfde situatie gisteravond bij mij thuis :P Ik ging al rechtop zitten en zat met grote ogen te kijken :P Toen ik heel hard 'Mweeeeh :'( ' riep begon m'n vriendin hard te lachen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 13:03
FunkyTrip schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 09:13:
Ze zijn ernstig op weg naar het einde van hun familie, maar op dit moment zit Tommen nog gewoon op de troon en zijn ze dus aan de macht. De Lannisters hebben ook nog altijd wel een leger beschikbaar, en een aantal van hun tegenstanders zijn inmiddels uitgeschakeld (o.a. Robb, Stannis, Renly). En ja, ze hebben veel schulden. Maar net zoals in de echte wereld kun je met schulden lang vooruit zolang je de rente maar blijft betalen. De Lannisters zitten in een bubble, net als wij :)

Als de Sparrows officieel "bewijzen" dat Tommen en Joffrey geen kinderen zijn van Robert, dan zou het snel gedaan kunnen zijn met hun regeerperiode. Hetzelfde als Daenerys met een flink leger + draken aankomt op Westeros, maar dat gaat nog wel even duren (als het haar lukt natuurlijk; dit is geen standaard fantasy waarbij het plan van "de held" telkens uitkomt). Dorne zou nu ook een flinke dreiging kunnen vormen; ik vermoed eerder in de vorm van sluipmoorden en vergif dan all-out oorlog.
MrVegeta schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 09:32:
Ellaria Sand besluit haar man te wreken door ... zijn broer en neef te vermoorden terwijl Oberyn zelf iets zei als "Killing children is a disgrace in Dorne." Dat de Lannistars en Dorne oorlog krijgen is prima, maar hoe slecht dat tot stand komt is dat niet.
Ellaria en haar sand snakes willen wraak voor wat de Lannisters gedaan hebben (moord en verkrachting van Elia Martell + dood van Oberynn). Daarvoor zijn ze bereid om hun prins (Doran) af te maken, en diens zoon, om zo de "zwakte" uit hun regering te halen. Ellaria en co zijn natuurlijk zwaar doorgeschoten in hun haat, maar dat zien we al langer. Ze haten mannen in 't algemeen, en Doran in het bijzonder omdat zijn drang naar behoud van vrede gezien wordt als zwakte. De Dorne-verhaallijn is zeker niet de beste, maar ik vind 'm nog altijd wel interessant. Het anti-Lannister-gevoel heerst daar al sinds Robert's Rebellion, en Doran heeft het lang voor elkaar gekregen om die haat in toom te houden en oorlog te voorkomen. Tot nu toe dus. Ben benieuwd wat Ellaria en co nu gaan doen om hun wraak tegen de Lannister's compleet te maken.

Verder een interessante aflevering, die alles weer mooi klaar zet voor een fijn seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 22:45

Snappie88

Mr. Hollywood

ik heb zelf een beetje het gevoel dat Dorne niet meer terug komt. De makers hebben natuurlijk veel kritiek ontvangen voor Dorne seizoen 5, en hebben besloten om ermee te stoppen. Het enige wat er nog moet gebeuren, is die vier vrouwen dood. Ik vind dat Jaime er wel één of twee mag neersteken :)

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:28
Snappie88 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 12:33:
ik heb zelf een beetje het gevoel dat Dorne niet meer terug komt. De makers hebben natuurlijk veel kritiek ontvangen voor Dorne seizoen 5, en hebben besloten om ermee te stoppen. Het enige wat er nog moet gebeuren, is die vier vrouwen dood. Ik vind dat Jaime er wel één of twee mag neersteken :)
Daar denk ik hetzelfde over, tuurlijk is het een beetje relevant voor de haatrelatie. Maar mijn vermoeden is dat ze via deze weg uit de serie gaan.

Heb het even niet helder maar was Bron te zien op de terugkeerboot? :)

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Volgens mij niet, hij stond ook niet in de credits en op IMDB is ie ook niet vermeld bij deze episode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 11:13

burgt

Starbass

Hij is waarschijnlijk al thuis afgezet :)

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:37
Olga2000 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 09:38:
Opvallend dat Melissandra zegt dat zij Jon in het gevecht zag. Volgens mij vind zij belangrijker dat Jon leeft dan eigen leven.
Wat die halsketen voor kracht heeft/geeft of juist werd Melissandra's levenskracht (en daarmee jeugd) aan halsketen overgedragen... dat zal nog blijken. Maar wij zagen niet voor niks Melissandra in een heeeeel oud vrouwtje veranderen.
Ik denk dat er teveel achter die ketting gezocht word. Het is vrij normaal om sieraden af te doen alvorens met gaat slapen enzo :p En volgens mij heb ik Melisandre wel eens vaker zonder ketting gezien en toen zag ze er ook nog gewoon appetijtelijk uit :+ En volgens mij is dit ook de eerste keer dat we haar naar bed zien gaan om te slapen ipv om met iemand handelingen uit te voeren :D

Daarom denk ik dat ze in werkelijkheid oud en verlept is. Met behulp van magie weet ze er een leuke verschijning van te maken (en dat stop dan als ze gaat tukken/niemand aanwezig is).

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:28
Spooksel schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 12:57:
Volgens mij niet, hij stond ook niet in de credits en op IMDB is ie ook niet vermeld bij deze episode.
Speculatie: Bron vermoord de overgebleven sand snakes,.. einde verhaallijn ;)

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 21:21
nickko schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:22:
[...]

Speculatie: Bron vermoord de overgebleven sand snakes,.. einde verhaallijn ;)
Het zou me niks verbazen. Behalve die ene dan :p

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• geert1
Nnoitra schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:04:
[...]

Ik denk dat er teveel achter die ketting gezocht word. Het is vrij normaal om sieraden af te doen alvorens met gaat slapen enzo :p En volgens mij heb ik Melisandre wel eens vaker zonder ketting gezien en toen zag ze er ook nog gewoon appetijtelijk uit :+ En volgens mij is dit ook de eerste keer dat we haar naar bed zien gaan om te slapen ipv om met iemand handelingen uit te voeren :D

Daarom denk ik dat ze in werkelijkheid oud en verlept is. Met behulp van magie weet ze er een leuke verschijning van te maken (en dat stop dan als ze gaat tukken/niemand aanwezig is).
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de ketting letterlijk de bron van haar krachten is. Zoals je zegt: ze heeft 'm wel 's eerder niet om gehad, en toen zag ze er nog gewoon jong uit. Maar de ketting gloeit af en toe wel, dus er zit wel iets van kracht in volgens mij. Ik denk daarom dat de ketting een focus of versterking is van haar al aanwezige magie.

En Melisandre is sowieso honderden jaren oud. Daar is in de serie al eerder naar verwezen (tegen Stannis: "I've been fighting much longer than you") en ook in de boeken zijn er hints in die richting. Normaliter gebruikt ze haar magie om jong voor de dag te komen (zo kan ze verleiding gebruiken en komt ze meer capabel over, wat haar helpt in haar missie).

Het moment rond Melisandre aan het einde van de aflevering liet volgens mij vooral haar wanhoop zien. Ze krijgt al heel lang visioenen en magie van de Lord of Light, maar heeft nu al meerdere personen zien sterven die een grote rol zouden moeten spelen in haar toekomstbeeld (Stannis en nu Jon). Haar visioenen blijken niet letterlijk uit te komen, en Melisandre blijkt daarmee niet de controle en invloed te hebben die ze dacht te hebben. Ze twijfelt aan het beeld dat ze van zichzelf heeft, haar missie, haar God. Als uiting daarvan laat ze haar gebruikelijke uiterlijk vallen. Haar zelfvertrouwen is weg en dat zien we als kijkers wanneer ze haar echte uiterlijk laat zien. Dat is wat ik er tot nu toe van maak althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snappie88 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 12:33:
Het enige wat er nog moet gebeuren, is die vier vrouwen dood. Ik vind dat Jaime er wel één of twee mag neersteken :)
Eerst met Jaime het bed in en dan een gruwelijke dood. Na het einde van aflevering 1 heb ik wel wat vrouwelijk schoon tegoed van de makers. Die oude naakte vrouw krijg ik niet uit mijn hoofd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 11:24
geert1 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:55:
[...]

Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de ketting letterlijk de bron van haar krachten is. Zoals je zegt: ze heeft 'm wel 's eerder niet om
Het moment rond Melisandre aan het einde van de aflevering liet volgens mij vooral haar wanhoop zien. Ze krijgt al heel lang visioenen en magie van de Lord of Light, maar heeft nu al meerdere personen zien sterven die een grote rol zouden moeten spelen in haar toekomstbeeld (Stannis en nu Jon). Haar visioenen blijken niet letterlijk uit te komen, en Melisandre blijkt daarmee niet de controle en invloed te hebben die ze dacht te hebben. Ze twijfelt aan het beeld dat ze van zichzelf heeft, haar missie, haar God. Als uiting daarvan laat ze haar gebruikelijke uiterlijk vallen. Haar zelfvertrouwen is weg en dat zien we als kijkers wanneer ze haar echte uiterlijk laat zien. Dat is wat ik er tot nu toe van maak althans.
Ze heeft inderdaad verkeerde voorspellingen gemaakt. Maar ik denk dat ze de ketting af doet omdat ze weer eens een dosis realiteit mag gebruiken. Ze gaat nu haar standpunt mogelijk veranderen en haar krachten voor een ander doel gebruiken. De Lord of Light heeft haar nogal in de steek gelaten. Ik denk dat haar character mogelijk een andere kant op gaat (wellicht resurect ze Jon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Damnit, mensen zijn toch weird.

Waarom staat een naakte Carice van Houten niet op mijn netvlies gebrand ipv dat oud CGI wijf? :(
Brrrrrrrr.

Allez, ik hoop toch dat dit CGI was.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:48
CGI, CGI, waarom zouden ze. Met de aloude make-up kun je een hoop bereiken hoor. Dat is volgens mij nog steeds goedkoper (en mooier in het geval van mensen) dan CGI.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 09:50
Wat ik nu grappig vind dat mensen beginnen over een oude vrouw terwijl de darmen en hoofden en nog meer om je oren vliegen bij menig aflevering :P.

[ Voor 6% gewijzigd door klaw op 26-04-2016 17:23 ]

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 19:51
klaw schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 17:22:
Wat ik nu grappig vind dat mensen beginnen over een oude vrouw terwijl de darmen en hoofden en nog meer om je oren vliegen bij menig aflevering :P.
Zijn dat geen worstjes aan elkaar met ketchup dan?

Ik vond die oude vrouw niet erg, vond het eerder fascinerend hoe ze het gedaan hebben.

- CGI?
- Make up?
- Stand in?

Take your pick.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:04
Inderdaad, vond die speer door dat voorhoofd eruit, stuk heftiger. De reacties op een oude vrouw, tja bij mij komt de term intolerant naar boven.

Iets anders: je ziet allerlei pluimage in GoT, maar waar zijn de Oost-Aziaten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Dat kwam vooral omdat ik net een momentje had, en dan komt die oude vrouw in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 15:23
General_Snuss schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 17:32:
[...]
Ik vond die oude vrouw niet erg, vond het eerder fascinerend hoe ze het gedaan hebben.

- CGI?
- Make up?
- Stand in?

Take your pick.
Meen gelezen te hebben dat het hoofd van Carice is met een klein beetje make up en het lijf van een daadwerkelijke oude vrouw. Zou dezelfde techniek die ze bij Cercei's walk of shame gebruikt hebben.

Dusss d) all of the above :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:40
Wel grappig om te zien dat Dorne zo snel afgeschreven lijkt te worden door de meesten. Omdat de wereld van GoT zo groot is merk je dat de focus nogal eens verschuift tussen gebieden personages en verhaallijnen. Dorne is een groot koninkrijk met lange termijn visie. Tenminste tot aflevering 6x01 :P Het is gemakkelijk verdwaald te raken in de complexe wereld en eerdere hints te vergeten. Er is in Dorne al lang tweestrijd over welke koers te varen. Oorlog voeren tegen de Lannisters of iets anders doen. De Sandsnakes willen al lang open oorlog, maar weten niet van een aantal belangrijke zaken waar Doran en Oberyn wel van weten. Daarom lijkt het alsof Doran, en daarmee Dorne, zich geheel afzijdig probeert te houden van alle conflicten. Nadat Ellaria Sand niet meer in toom gehouden kan worden door Oberyn na zijn dood, beginnen de voorstanders van open oorlog meer invloed te krijgen.
Dus als Dorne uit de serie verdwijnt zou dat wel vreemd zijn.

Mellisandre met haar transformatie was wel even iets om mensen aan het denken te zetten. Ze krijgt haar kracht van R'hllor (The Red God, The God of Fire) en dat kristal is een focus, maar niet meer dan dat volgens mij. Maar waarom ze Jon niet meteen ressurect kan zijn omdat ze dat mogelijk niet kan. We zien dat Dondarion meerdere malen gered is door een Red Priest (net als Mellisandre is, alleen minder sterk) maar die leeft steeds nog. Mogelijk werkt het niet op doden. Maar goed, het blijft GoT dus er kan nog van alles gebeuren.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 13:14
In mijn opinie bij een dergelijke serie doe het goed of doe het niet, maar laat niet een paar stagiaires een verhaallijn in elkaar flansen om de actie roepende fans tegemoet te komen. Ik heb sterk het gevoel dat de producenten deze verhaallijn in eerste instantie helemaal niet wilde opnemen in de serie, maar hebben zich laten verleiden en hebben toen Dorne erin geschreven. Het prima geschikt voor een actie serie in het B-segment, maar voor een serie als deze is het wat mij betreft toch echt wel ondermaats. Het zou mij inderdaad niet verbazen als deze verhaallijn is afgeschreven, wat ergens bijzonder jammer is omdat er zoveel potentie zat in Dorne.

[ Voor 29% gewijzigd door squaddie op 26-04-2016 18:36 ]

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Crahsystor schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 18:14:
Wel grappig om te zien dat Dorne zo snel afgeschreven lijkt te worden door de meesten.

Mellisandre met haar transformatie was wel even iets om mensen aan het denken te zetten. Ze krijgt haar kracht van R'hllor (The Red God, The God of Fire) en dat kristal is een focus, maar niet meer dan dat volgens mij. Maar waarom ze Jon niet meteen ressurect kan zijn omdat ze dat mogelijk niet kan. We zien dat Dondarion meerdere malen gered is door een Red Priest (net als Mellisandre is, alleen minder sterk) maar die leeft steeds nog. Mogelijk werkt het niet op doden. Maar goed, het blijft GoT dus er kan nog van alles gebeuren.
Die kerel was wel zeker dood hoor, maar niet zo lang als Jon.

Ik denk dat dat hele gedoe met die ketting gewoon is omdat HBO nog niet van dat ding af wisten. GRRM schrijft zijn boeken tegelijk met de serie inmiddels, dus grote kans dat dit gewoon pas nu in het verhaal komt en de makers van de serie dus van niks wisten toen de scènes zonder ketting opgenomen werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Jon is ook niet lang dood. Voor de kijkers is een jaar voorbij maar in de serie is hij maar een paar uur dood. Misschien nog geen uur. En in het vrieskou vergaat het lichaam niet snel.

Beetje vuur van Carice en Jon kan zo weer mee. :+

[ Voor 12% gewijzigd door Blord op 26-04-2016 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Blord schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 19:18:
Jon is ook niet lang dood. Voor de kijkers is een jaar voorbij maar in de serie is hij maar een paar uur dood. Misschien nog geen uur. En in het vrieskou vergaat het lichaam niet snel.

Beetje vuur van Carice en Jon kan zo weer mee. :+
Ik had toch het gevoel dat er wel al een halve dag voorbij zou zijn inmiddels, maar kan aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 10:10
mark-k schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 21:04:
[...]

Ik had toch het gevoel dat er wel al een halve dag voorbij zou zijn inmiddels, maar kan aan mij liggen.
Thoros of Myr heeft Beric Dondarrion ook terug gebracht van de dood toen zijn lichaam al koud was. Zie deze afbeelding.

http://i.imgur.com/pZtarOh.jpg

Het lijkt me dat een halve dag of langer wachten niet zo'n probleem is. Dagen in een rivier drijven en dan terug gebracht worden is een ander verhaal, maar daar mogen we het in dit topic niet over hebben geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

revolised schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 21:28:
[...]

Thoros of Myr heeft Beric Dondarrion ook terug gebracht van de dood toen zijn lichaam al koud was. Zie deze afbeelding.

http://i.imgur.com/pZtarOh.jpg

Het lijkt me dat een halve dag of langer wachten niet zo'n probleem is. Dagen in een rivier drijven en dan terug gebracht worden is een ander verhaal, maar daar mogen we het in dit topic niet over hebben geloof ik...
"His cold body" is hier vooral "his dead body", uit het verhaal maak ik op dat hij pas net door de Mountain gedood was en hij nog gewoon op dezelfde plek lag als waar hij doodgegaan was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

mark-k schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 18:51:
[...]

Die kerel was wel zeker dood hoor, maar niet zo lang als Jon.

Ik denk dat dat hele gedoe met die ketting gewoon is omdat HBO nog niet van dat ding af wisten. GRRM schrijft zijn boeken tegelijk met de serie inmiddels, dus grote kans dat dit gewoon pas nu in het verhaal komt en de makers van de serie dus van niks wisten toen de scènes zonder ketting opgenomen werden.
Die kans acht ik wel klein. Er zitten vrij veel referenties naar Mel en haar leeftijd in de boeken (en serie volgens mij ook). Denk dat het gewoon een productiefoutje is geweest.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Op ign stond een artikel dat mel iets van 400 jaar was, zoiets had een refgiseur ofzo gezegd.

http://m.ign.com/articles...ust-how-old-is-melisandre

Oke geen regiseur, maar iemand anders die de wat van af weet.

[ Voor 44% gewijzigd door Nieuwevolger op 26-04-2016 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:26

Goner

What can I do you for ?

mark-k schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 21:40:
[...]
"His cold body" is hier vooral "his dead body", uit het verhaal maak ik op dat hij pas net door de Mountain gedood was en hij nog gewoon op dezelfde plek lag als waar hij doodgegaan was.
Hij is ook een keer gevangen genomen door de Lannisters en opgehangen voor verraad. Daar zal ook wel wat tijd overheen zijn gegaan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:30
Toch wel weer fijn dat GoT, al is het maar weer voor even, terug is, ook al was het redelijk basic aflevering waarin het een en ander van vorig seizoen weer werd opgebouwd.

Op het einde na dan... Aparte wending die het verhaal en het bizarre rondom de red woman wel een andere wending geeft.

Verder FYI voor wie nog niet gekeken heeft, niet terug gescrolled of het al genoemd is maar je kunt de eerste aflevering online(PC only) via HBO NL zelf kijken, zonder inlog, betaling of registratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik meen dat hij toch op een wat open veld dood was en niet bij een gebouw? Ik zal morgen eens die episode terugkijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:40
squaddie schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 18:34:
In mijn opinie bij een dergelijke serie doe het goed of doe het niet, maar laat niet een paar stagiaires een verhaallijn in elkaar flansen om de actie roepende fans tegemoet te komen. Ik heb sterk het gevoel dat de producenten deze verhaallijn in eerste instantie helemaal niet wilde opnemen in de serie, maar hebben zich laten verleiden en hebben toen Dorne erin geschreven. Het prima geschikt voor een actie serie in het B-segment, maar voor een serie als deze is het wat mij betreft toch echt wel ondermaats. Het zou mij inderdaad niet verbazen als deze verhaallijn is afgeschreven, wat ergens bijzonder jammer is omdat er zoveel potentie zat in Dorne.
Ik betwijfel dat ze Dorne helemaal niet wilden opnemen. Ik heb de boeken gelezen en ben dus voorzichtig met wat ik vertel. Maar ik denk niet dat ik iets spoil als ik zeg dat in de boeken Dorne en bijbehorende verhaallijnen ook pas later aan bod komen. De acties rond de Martells in deze aflevering vind ik niet ondermaats. Het past prima in GoT, maar ze hadden best een zinnetje mogen wijden aan het waarom. Als ze nog even de kijker herinnerd hadden aan het interne conflict binnen Dorne rond het wel of niet openlijk oorlog voeren denk ik dat het veel beter over was gekomen. En de Dorne verhaallijn is zeker nog niet afgeschreven. Hoofdrolspelers vallen bij bosjes, maar elk van de zeven koninkrijken (en meer) leveren continue figuren die deel willen nemen aan het politieke game of thrones machtsspelletje. Maar ook spelen ze, neem ik aan, een rol in het komende conflict met de White Walkers.

En met het ressurecten maakte ik wel een behoorlijke misser ja 8)7 Dat was me even ontschoten. In dat geval weten we nog niks over Jon. Wel grappig overigens om eens over na te denken; als een van de Red Priests in Kings Landing gewoon naar Robert gegaan was...

[ Voor 0% gewijzigd door Ramzzz op 27-04-2016 11:22 ]

Addicted to silent computing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.neveroffside.nl/game-of-thrones-concept-shirts/
Voor de voetballiefhebbers.
Aflevering 1 liet weer veel zien en dan zijn Bran of de White Walkers nog niet in beeld geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:27
[...]
En over de mountain gesproken, zelfs al zou Jon niet meer door Meli tot leven te wekken zijn, in King's Landing hebben ze ook ervaring met oude koude lijken en die weer opkrikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
Sh0ckTr00per schreef op woensdag 27 april 2016 @ 08:53:
[...]

En over de mountain gesproken, zelfs al zou Jon niet meer door Meli tot leven te wekken zijn, in King's Landing hebben ze ook ervaring met oude koude lijken en die weer opkrikken :)
Nu ben ik geen expert in het terug tot leven wekken van mensen maar ik denk dat ik liever niet terug tot leven wordt gewekt op dezelfde manier als bij de mountain. Hij ziet er niet zo heel erg gezond uit...

Afbeeldingslocatie: http://www.ew.com/sites/default/files/styles/tout_image_612x380/public/i/2015/06/23/game-of-thrones.jpg?itok=YCUdtqrn

[ Voor 11% gewijzigd door klaw op 27-04-2016 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

klaw schreef op woensdag 27 april 2016 @ 09:15:
[...]

Nu ben ik geen expert in het terug tot leven wekken van mensen maar ik denk dat ik liever niet terug tot leven wordt gewekt op dezelfde manier als bij de mountain. Hij ziet er niet zo heel erg gezond uit...

[afbeelding]
Maar dat is Robert Strong ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 10:38
Vanavond eens even After the Thrones kijken, ben benieuwd waar dat over gaat, nou ja, een recap uiteraard maar wellicht nog leuke details die ik gemist heb.

http://www.hbo.com/after-the-thrones

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond? Die gaan we nu bekijken :P

Maar is dit nieuw, ik kan alleen aflevering 1 vinden? Is dit niet van de vorige seizoenen uitgebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 10:38
Klopt, s01e01, inderdaad een nieuw dingetje en maakt het wachten op de volgende aflevering wat draaglijker. ;)

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had dit wel gewild de afgelopen seizoenen. Jammer dat ze er nu pas mee beginnen. Je kan hem wel mooi in een sickbeard achtige tool zetten omdat hij kennelijk ook op tv uitgezonden wordt. Vorige seizoenen keek ik meestal the comic girl op youtube (met haar review van de episode en vergelijking met de boeken), maar dit is veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2016 @ 10:03:
Ik had dit wel gewild de afgelopen seizoenen. Jammer dat ze er nu pas mee beginnen. Je kan hem wel mooi in een sickbeard achtige tool zetten omdat hij kennelijk ook op tv uitgezonden wordt. Vorige seizoenen keek ik meestal the comic girl op youtube (met haar review van de episode en vergelijking met de boeken), maar dit is veel beter.
Emergency Awesome op YouTube vind ik ook altijd wel leuk om te kijken. Hij heeft alleen heeft wel vaak boek sidenotes (niet per se spoilers), dus niet voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt, ga ik vanavond kijken.

after the thrones was leuk, maar eigenlijk komt alles wat op de meeste fora naar voren daar ook naar voren, er wordt niks nieuws genoemd. Die kaart waarop iedereen is bij de uitleg is wel leuk gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Sh0ckTr00per schreef op woensdag 27 april 2016 @ 08:53:
[...]

De Mountain was volgens mij nog niet dood, maar dood aan het gaan door dat gif. Of is hij echt a la Frankenstein weer tot leven gebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Waarschijnlijk wel, maar dat is nog niet duidelijk in beeld gebracht. Die suggestie wordt alleen gewekt.
Een diepere uitleg volgt waarschijnlijk nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:26

Goner

What can I do you for ?

Afbeeldingslocatie: http://vignette1.wikia.nocookie.net/gameofthrones/images/e/e2/Mountainstein.png/revision/latest/scale-to-width-down/640?cb=20150926114135

oeps, spuit elluf :o
Overigens is de Mountain wel op een andere manier tot 'leven' gebracht dan bijv. Dondarrion. Meer Frankenstein/alchemie dan R'hllor magie ...

[ Voor 35% gewijzigd door Goner op 27-04-2016 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
ulTimaS schreef op woensdag 27 april 2016 @ 10:38:
[...]

Emergency Awesome op YouTube vind ik ook altijd wel leuk om te kijken. Hij heeft alleen heeft wel vaak boek sidenotes (niet per se spoilers), dus niet voor iedereen.
De youtube kanale van Preston Jacobs en Alt Shift X zijn ook erg interessant voor theorieen en uitleg over zowel de serie als de boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
YouTube: Alt Shift X
alt shift x is ook wat meer van toepassing op de tv serie.

YouTube: Preston Jacobs
preston jacobs gaat eigenlijk alleen over de boeken, wel heeft hij vergelijkings videos tussen de serie en de boeken. En reviews van de laatste seizoenen. Laatste review van aflering (s6e1) (waar hij net een ander format is gaan gebruiken)

[ Voor 7% gewijzigd door klaw op 28-04-2016 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spin off nieuws:
http://www.vanityfair.com...-and-egg-george-rr-martin

http://variety.com/2016/t...ive-producers-1201752582/

Ondanks hard roepen dat ze het niet doen geloof ik er niks van. Zie bijvoorbeeld de ratings van seizoen 1 aflevering 1 op http://tvbythenumbers.zap...le-ratings-april-24-2016/ en dan deze quote:
HBO notes that two replays later in the night and early figures from HBO Go and HBO Now push the total to 10.7 million viewers, a same-day record for the show.
Die spin off komt er wel, ik denk dat die 10,7 miljoen ook een alltime record voor HBO is namelijk. En een kip met gouden eieren slacht je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:46
klaw schreef op donderdag 28 april 2016 @ 09:26:
YouTube: Alt Shift X
alt shift x is ook wat meer van toepassing op de tv serie.

YouTube: Preston Jacobs
preston jacobs gaat eigenlijk alleen over de boeken, wel heeft hij vergelijkings videos tussen de serie en de boeken. En reviews van de laatste seizoenen. Laatste review van aflering (s6e1) (waar hij net een ander format is gaan gebruiken)
Leuke YT channels :)

Deze is ook interessant, met veel achtergrond informatie, vooral uit de boeken: CivilizationEx
Enige nadeel is dat ietswat monotome stem van de verteller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2016 @ 09:35:
Spin off nieuws:
http://www.vanityfair.com...-and-egg-george-rr-martin

http://variety.com/2016/t...ive-producers-1201752582/

Ondanks hard roepen dat ze het niet doen geloof ik er niks van. Zie bijvoorbeeld de ratings van seizoen 1 aflevering 1 op http://tvbythenumbers.zap...le-ratings-april-24-2016/ en dan deze quote:

[...]

Die spin off komt er wel, ik denk dat die 10,7 miljoen ook een alltime record voor HBO is namelijk. En een kip met gouden eieren slacht je niet.
Ze zullen dat nu vooral heel hard roepen omdat het anders zo'n blijvend verhaal blijft met als maar nieuwe afleveringen en geen einde, waar ze juist naar toe willen werken. Maar met dit tempo duurt dat nog wel een paar jaar, dus ze kunnen altijd nog bijtrekken.

Ik zie het in ieder geval als dat ze nu geen reden hebben om een spin-off al te bevestigen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:40

Zeror

Ik Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NdKOUduDJBCYiokACsS8c3WV/full.jpg

:+

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:34

spartacusNLD

This is Sparta!!

vroeg opgestaan.. was t waard :o :D :9

Afbeeldingslocatie: http://i434.photobucket.com/albums/qq65/trisprefect/shit-just-got-real.jpg

probeer de spoilers te ontwijken mensen.. kijk bijv NIET op reddit.. pls dont

[ Voor 86% gewijzigd door spartacusNLD op 02-05-2016 07:31 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Nu online
spartacusNLD schreef op maandag 02 mei 2016 @ 07:21:

[afbeelding]

........

I agree

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ze zijn erg goed in cliffhangers :D

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised

[afbeelding]

Bedankt!

Ik ga vandaag alles m.b.t. GoT vermijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 21:36
revolised schreef op maandag 02 mei 2016 @ 08:32:
[...]

Bedankt!

Ik ga vandaag alles m.b.t. GoT vermijden...
Ik ook. Vannacht opgenomen. Zodra ik van werk thuis komt, eerste wat ik ga doen is aflevering 2 kijken... Kan niet wachten.... Volgend week maandag vrij nemen of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 18:31
Nu moet ik me inhouden, anders ga ik het zo opzoeken. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Nu online
Tip blijf gewoon weg uit dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 13:15
Wow, just wow.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tja... Telfort heeft kennelijk moeite om mijn HBO weer in te schakelen dus ik heb de eerste aflevering van dit seizoen ook nog niet gezien, en dus de tweede ook nog niet. Spoilers kan ik alleen moeilijk uit de weg gaan als ik hier wil modereren... :D

Hoewel, dat ik nu de "eye opener" mbt Melisandre al ken zal mij heel wat frustratie schelen als ik die aflevering ga kijken... :+

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

spoiler:
you have no idea how right you are :+

[ Voor 26% gewijzigd door spartacusNLD op 02-05-2016 10:15 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Hele goeie aflevering en belooft nog meer goeie afleveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Volgens de topicregels hoeft het niet meer in spoilers, maar laat ik het toch maar even doen voor diegenen die de aflevering nog niet hebben gezien (het zijn geen boek-spoilers, alleen info m.b.t. aflevering 2 season 6).

spoiler:
Paar opmerkingen op de aflevering:
1. Jaime Lannister begint nu echt door te krijgen hoe groot het probleem in Kings Landing is m.b.t. de sparrows, ik ben benieuwd of dit nog gaat escaleren tot een echte oorlog.

2. Eindelijk gaat het verhaal van de Iron-born weer door *O*

3. Ramsay Bolton is nu het equivalent van Todd Alquist uit Breaking Bad. Wat een viespeuk zeg >:)

4. Ik hoop dat John zijn zwaard-arm niet al te veel beschadigd is, er zullen namelijk wat koppen moeten gaan rollen bij de muur (ervanuit gaande dat het geen Drogo-revive is, dat zou de ultieme troll-actie zijn :+ ).

5. Die Giant-actie was hilarisch; deed me meteen terug denken aan de boog-scene met die giant uit seizoen 4.

Op naar de volgende :9~

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Alleen puntje 4 van Ribbons eigenlijk-niet-spoilers is een echte major spoiler voor mensen die aflevering 2 nog niet gezien hebben. En een bevestiging van wat ik al roep sinds het eind van het vorige seizoen. Dat zat er gewoon zoooooo dik aan te komen dat het eigenlijk ook geen spoiler meer is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 16:25
alvast de preview van volgende aflevering, zitten spoilers in: YouTube: Game of Thrones Season 6: Episode #3 Preview (HBO)

Ik vond het een erg goede aflevering, een stuk beter dan 6.1.

[ Voor 4% gewijzigd door markdm op 02-05-2016 12:04 ]

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:46
Hoe is het beeldkwaliteit bij jullie? Bij mij valt het beeld in de meeste afleveringen enorm donker uit. Bijvoorbeeld de binnen scene bij het graf van Jon... ik zie dan bijna niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Nu online
markdm schreef op maandag 02 mei 2016 @ 11:06:
alvast de preview van volgende aflevering: YouTube: Game of Thrones Season 6: Episode #3 Preview (HBO)

die zou ik pas onder spoiler tags zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
segil schreef op maandag 02 mei 2016 @ 11:33:
Hoe is het beeldkwaliteit bij jullie? Bij mij valt het beeld in de meeste afleveringen enorm donker uit. Bijvoorbeeld de binnen scene bij het graf van Jon... ik zie dan bijna niets.
Had ik wel meer afleveringen last van, op de ipad zat ik op een gegeven moment alleeb nog maar na m'n spiegelbeeld te kijken, omdat het scherm bijna compleet zwart was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 16:25
Wognummer schreef op maandag 02 mei 2016 @ 11:34:
[...]

die zou ik pas onder spoiler tags zetten :+
Als ik iets inhoudelijks zou zeggen moet het wel tussen spoilers, maar een link niet. Maar inderdaad, er zitten spoilers in.
Merk ik ook wel, veel scenes zijn echt super donker. bijvoorbeeld bij the Three-eyed crow kon ik echt alleen maar zijn gezicht en daarna Bran zien, was veel te donker. Komt er ook wel door de slechtere kwaliteit van illegaal kijken.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Nieuwevolger schreef op maandag 02 mei 2016 @ 11:49:
[...]
Had ik wel meer afleveringen last van, op de ipad zat ik op een gegeven moment alleeb nog maar na m'n spiegelbeeld te kijken, omdat het scherm bijna compleet zwart was.
helderheid beeldscherm omhoog? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 09:58
Vandaag toch maar een proefabbo genomen op kpn play inclusief HBO.
spoiler: title
 Het grootste wtf moment vond ik met Roose Bolton, John had ik verwacht, maar niet zo vroeg in het seizoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
De aflevering was wel goed, we zien Bran weer eens.

Overigens voor de oplettende kijker;
(halve mogelijk misschien spoiler)
spoiler:
Ramsey zei dat samen met de Karstarks en de Umbers hij genoeg legers had om het Noorden in handen te houden. Echter wie was er ook alweer naar de Umbers vertrokken? Rikkon.
Nu weet ik niet wat ze met hem doen, of ze uberhaupt nog iets met hem doen. Of misschien hebben ze zich dat gerealiseerd dat hij niet in het verhaal past en is de "verrassing" voor Ramsey het hoofd van hem, dat kan natuurlijk ook. We zullen zien. Ik betwijfel het echter dat Rikkon door de Umbers wordt verraden. De Umbers zouden ook niet zo happy met de boltons moeten zijn. Maar met deze schrijvers weet je het natuurlijk nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Wow, wat een ontwikkelingen deze aflevering, en wat een toffe scènes! Aan wie de aflevering nog niet gezien heeft: Lees niet verder en ga uit dit topic.

Jon is terug. Het is nog even afwachten in wat voor vorm, maar we zagen geen helderblauwe ogen en de Dire Wolf reageerde positief, dus ik vermoed een echte wederopstanding en geen White Walker-taferelen of Khal Drogo-achtige misfire. Jon's dood maakt hem vrij van zijn belofte aan de Night's Watch - enorm benieuwd wat hij van hieruit gaat doen: blijft hij de strijd tegen de White Walkers als prioriteit zien, of kiest hij voor het herroveren van het Noorden, of nog iets anders?

Door Jon's scène zou je bijna alle andere toffe shit vergeten: Hodor die bleek te kunnen praten en luisterde naar de naam Wylis, Tyrion die met balls of steel een band begint op te bouwen met de draken, Jaime die in conflict komt met de High Sparrow, The Mountain die een gast tegen de muur knalt, de reus Wun Wun die een andere gast tegen een andere muur knalt, Brann is terug, Arya gaat verder met haar training, Sansa's afscheid van Theon, wisseling van leider bij de Boltons én de Iron Born (eindelijk weer verder met de Iron Born-verhaallijn!), de symboliek, de details, de dialogen... Wow. Één van mijn favoriete afleveringen, en het wachten op de volgende wordt zwaar.

[ Voor 4% gewijzigd door geert1 op 02-05-2016 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

geert1 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 12:47:
WJon is terug. Het is nog even afwachten in wat voor vorm, maar we zagen geen helderblauwe ogen en de Dire Wolf reageerde positief, dus ik vermoed een echte wederopstanding en geen White Walker-taferelen of Khal Drogo-achtige misfire. Jon's dood maakt hem vrij van zijn belofte aan de Night's Watch - enorm benieuwd wat hij van hieruit gaat doen: blijft hij de strijd tegen de White Walkers als prioriteit zien, of kiest hij voor het herroveren van het Noorden, of nog iets anders?
Of allebei, natuurlijk. Een verenigd Noorden onder Jon Snow dat samen met de Night's Watch - en de Wildlings - de Wall verdedigt? We shall see!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
Mx. Alba schreef op maandag 02 mei 2016 @ 13:09:
[...]

Of allebei, natuurlijk. Een verenigd Noorden onder Jon Snow dat samen met de Night's Watch - en de Wildlings - de Wall verdedigt? We shall see!
Ik denk dat de wildlings en de nights watch moet omdraaien...
Denk dat de nightswatch blijft waar die zijn. De wildlings gan met Jon mee, nu weet ik niet hoe bij de nightswatch ressurectie werkt maar Jon was dood, dus is hij technisch geen nightswatchmen meer.

[ Voor 23% gewijzigd door klaw op 02-05-2016 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Maar denk je echt dat de Night's Watch "nee" zullen zeggen tegen Jon als hij met een heel leger bij de Wall aankomt en zegt "wij willen jullie helpen"? En als ze wel "nee" zeggen dan veroveren ze de Wall gewoon. De vestingen van de Wall zijn compleet open naar het zuiden toe en er zijn maar een handjevol Crows over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
spartacusNLD schreef op maandag 02 mei 2016 @ 12:09:
[...]

Was het leven maar zo simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Nu online
spartacusNLD schreef op maandag 02 mei 2016 @ 12:09:
[...]

nee op de ipad in de zon is het kijken een drama ik ergerde me er ook aan vanmorgen mezelf maar van de zon afgedraaid als het kon in de trein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 11:13

burgt

Starbass

Vette aflevering!

Ramsey blijft toch wel een echte Bastard, ook al is hij erkent als Bolton :P

Hell yeah!

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Super goeie aflevering!! En de Manderly's worden genoemd, ik hoop dat ze nog wel een rol gaan spelen in de show. The North remembers!!

[ Voor 8% gewijzigd door ulTimaS op 02-05-2016 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Net episode s4e8 en 9 terug gekeken, zijn toch wel meest epische. Het gevecht tussen de prins en de mountain is episch in alle opzichten, nog niet begonnen over het gevecht tussen de wildlings en de nachtwacht. Sowieso vind ik seizoen 4 het allerbeste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:53
markdm schreef op maandag 02 mei 2016 @ 11:06:
alvast de preview van volgende aflevering, zitten spoilers in: YouTube: Game of Thrones Season 6: Episode #3 Preview (HBO)

Wie zijn dat op het laastst in gevecht? Ik zie dat Brann weer zo'n terugblik heeft, maar ik kan er niet uithalen wie daar nu eigenlijk stonden.

Het wordt overigens tijd om alles een keer terug te kijken, zodat de verhaallijnen weer helemaal duidelijk zijn. Heb toch vaak dat er families worden genoemd die mij niet al te veel zeggen..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-09 18:34
Gynnad schreef op maandag 02 mei 2016 @ 20:54:
[...]

Wie zijn dat op het laastst in gevecht? Ik zie dat Brann weer zo'n terugblik heeft, maar ik kan er niet uithalen wie daar nu eigenlijk stonden.
Dat is de langverwachte tower of joy flashback. Met een jonge Ned Stark & Howland Reed en hun vrienden die tegen wat toenmalige kingsguards vechten. Met the sword of morning erbij. Voer voor de R+L=J theorie.

edit: A+L=J moet natuurlijk R+L=J zijn. Geen idee waarom, maar zat met Aegon in m'n hoofd ipv Rhaegar.

[ Voor 11% gewijzigd door Malfunctions op 02-05-2016 21:07 ]

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:06
Ugh, hier ergerde ik me ook echt ontzettend aan. Ik keek hem vanmiddag op mijn TV en kon voor het grootste gedeelte van de aflevering echt geen klap zien omdat het zo donker was :S

Wat ik niet echt snapte: wie waren die gasten die op die hangbrug stonden te praten/vechten in the iron islands?

[ Voor 2% gewijzigd door Mx. Alba op 02-05-2016 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Wat ik niet echt snapte: wie waren die gasten die op die hangbrug stonden te praten/vechten in the iron islands?
Balon Greyjoy en Euron Greyjoy. Waarvan eerst genoemde naar beneden viel.

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
mobstaa schreef op maandag 02 mei 2016 @ 21:06:
[...]

Balon Greyjoy en Euron Greyjoy. Waarvan eerst genoemde naar beneden viel.
Hulde ! :D.

Euron badass !
Pagina: 1 ... 101 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic