[Serie] Game of Thrones Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 129 Laatste
Acties:
  • 779.652 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:32
Goner schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:18:
[...]

Dat lees ik vaker in de recente posts hier ; maar wat denken jullie dan dat hij van de Lord of Light gaat krijgen in ruil voor het offer. Concreet ...
Het begon aan het eind van die scene toch ook direct te regenen, precies hetgeen wat nodig was om weer door te gaan? Dat die Lord of Light meer is dan alleen een verhaaltje is ondertussen over de seizoenen heen wel bewezen geloof ik.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 19:39

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

link0007 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:22:
Tot dusver heeft melisandre steeds gelijk gehad, ze heeft haar magische/goddelijke krachten talloze malen bewezen (ze is geen kwakzalver), en hij had weinig andere mogelijkheden aangezien hij vast zat.
Alhoewel Mel zeker wel magische powers heeft, is ze ook een kwakzalver. Of in ieder geval een showvrouw. Er is een scene in de serie waarin ze verteld dat ze met poeders en zalfjes de boel (soms) manipuleert waardoor het lijkt of ze meer kracht heeft dan ze echt heeft.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 15:30

Goner

What can I do you for ?

markdm schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:48:
[...]
De bevalling van die demon van Mellissandre is wel een bewijs dat die god daadwerkelijk ergens toe in staat is.
Ja, maar als ze het in hun strijd tegen de Long Night (het kwaad ?) moeten hebben van een god van licht (het goede ?) met priesters/priesteressen die zwarte demonen kunnen baren en doden weer tot 'leven' kunnen wekken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
cheiron schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:50:
[...]

Het begon aan het eind van die scene toch ook direct te regenen, precies hetgeen wat nodig was om weer door te gaan? Dat die Lord of Light meer is dan alleen een verhaaltje is ondertussen over de seizoenen heen wel bewezen geloof ik.
Regen ja? Hmm is me niet opgevallen... Vanavond maar ff terugkijken

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Laatst online: 07:32
cypher21 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:54:
[...]

Regen ja? Hmm is me niet opgevallen... Vanavond maar ff terugkijken
Ik dacht te zien dat de sneeuw in het laatste shot met Stannis in regen veranderde. Nu was ik wel wat moe toen ik keek dus... ;)

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
cheiron schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:57:
[...]

Ik dacht te zien dat de sneeuw in het laatste shot met Stannis in regen veranderde. Nu was ik wel wat moe toen ik keek dus... ;)
kan ik me ook niet herinneren, maar het zou kunnen :P

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:39

Tijntje

Hello?!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Sj11Din.png
Deze schaduw uit haar "doos" is toch wel iets meer dan een beetje kwakzalverij.
Game of Thrones - S02E04 - Garden of Bones

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:36
MrVegeta schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:52:
[...]

Alhoewel Mel zeker wel magische powers heeft, is ze ook een kwakzalver. Of in ieder geval een showvrouw. Er is een scene in de serie waarin ze verteld dat ze met poeders en zalfjes de boel (soms) manipuleert waardoor het lijkt of ze meer kracht heeft dan ze echt heeft.
Dat is niet helemaal waar, haar krachten zijn iig niet altijd zichtbaar waar ze voor haar reputatie wel iets zichtsbaars nodig heeft, dus vandaar die poeders en zalfjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Joosie200 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:11:
Dan kunnen Daario en Tyrion erop (Ser Jorah is een verloren zaak) en Missandei mag achter Dany samen met Drogon.
Wat 'n onzin.

a) Dat gaat niet gebeuren.. Die draken laten zich niet zómaar door iedereen berijden;
b) Die harpies hebben hun doel weg zien vliegen. Via een prachtige plot-techniek en/of plot-hole is daarmee de scene ten einde en wandelen Tyrion, Daario en Jorah simpelweg de arena uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 07:29
Osiris schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:11:
[...]

Wat 'n onzin.

a) Dat gaat niet gebeuren.. Die draken laten zich niet zómaar door iedereen berijden;
b) Die harpies hebben hun doel weg zien vliegen. Via een prachtige plot-techniek en/of plot-hole is daarmee de scene ten einde en wandelen Tyrion, Daario en Jorah simpelweg de arena uit :P
Die wandelen idd probleemloos seizoen 6 binnen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-09 14:36
Vette aflevering weer inderdaad. Echt GoT met gruwelijkheden afgewisseld met mooie momenten en actie. Ik heb weer genoten in ieder geval.

De scene met de harpies vond ik toch wel indrukwekkend. Zeker toen ineens al die maskers opdoken in het publiek. En Drogon is natuurlijk vanaf het begin al een baas! Overigens ging het Dany het wel erg gemakkelijk af, zo makkelijk stapte ze op die draak. Maar goed, we zijn weer een stap verder iig.

De verhaallijn van Stannis was erg mooi in elkaar gezet. Davos is echt een mooie vent, het ene moment vol met passie en loyaliteit en op het andere moment erg zacht en kwetsbaar.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
[b]Osiris schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:11Via een prachtige plot-techniek en/of plot-hole is daarmee de scene ten einde en wandelen Tyrion, Daario en Jorah simpelweg de arena uit :P
Mja.. Eerst duidelijk in de minderheid, Drogon legt Unsullied en Harpies om en dan kan het gevolg van Dany in alle rust de arena verlaten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
MrFl0ppY schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:27:
[...]
De verhaallijn van Stannis was erg mooi in elkaar gezet. Davos is echt een mooie vent, het ene moment vol met passie en loyaliteit en op het andere moment erg zacht en kwetsbaar.
Hij had echt een zwak voor Shireen, ben benieuwd of hij nog zo loyaal gaat zijn als hij terug komt en erachter komt wat er gebeurd is.

Ik vond dat ook echt wel een slimme zet van Stannis, hij wist ook dat hij anders het plannetje wel zou gaan dwarsbomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Joosie200 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:31:
[...]

Mja.. Eerst duidelijk in de minderheid, Drogon legt Unsullied en Harpies om en dan kan het gevolg van Dany in alle rust de arena verlaten. 8)7
Welkom in de wondere wereld van fictie & TV..

Maar we gaan 't wel zien volgende week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
ben benieuwd naar volgende week, hoop op het gebied van Sansa en Cersei nog vanalles te zien, maarja in 50 minuten... vind de laatste aflevering altijd tegenvallen, omdat ik altijd dingen niet te zien krijg die ik nog graag had willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:37
Mektheb schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:43:
[...]

Ik zat gisteren de aflevering te kijken en in met de arena scene zei ik al gelijk : daar komt zometeen drogon.

Erg voorspelbaar, maar wel erg tof gedaan.
ja, het was voorspelbaar maar ik zat er op dat moment toch echt anders in. Het is maar hoe je het bekijkt. Mijn gedachte was: het zal toch verdorie niet gebeuren dat Drogon niet komt. Dat maakte het voor mij spannend dat ie dus wel ineens kwam en even huis ging houden. Mijn enige 'pet peeve' was dat in de eerste seizoenen alles werd overwonnen door Daenerys en nu heeft ze maar een handjevol unsullied om zich heen in tegenstelling tot de duizenden die ze achter zich had staan. Die waren zeker even met vakantie..

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
cbr600f4i schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:40:
[...]

Mijn enige 'pet peeve' was dat in de eerste seizoenen alles werd overwonnen door Daenerys en nu heeft ze maar een handjevol unsullied om zich heen in tegenstelling tot de duizenden die ze achter zich had staan. Die waren zeker even met vakantie..
De Unsullied zijn natuurlijk wel ook de politie in Mereen hè, geen kleine stad.. Je kunt ze moeilijk overal van hun post trekken.

That said: d'r waren wel wat weinig om Dany te beschermen idd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05:54
cbr600f4i schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:40:
[...]

ja, het was voorspelbaar maar ik zat er op dat moment toch echt anders in. Het is maar hoe je het bekijkt. Mijn gedachte was: het zal toch verdorie niet gebeuren dat Drogon niet komt. Dat maakte het voor mij spannend dat ie dus wel ineens kwam en even huis ging houden. Mijn enige 'pet peeve' was dat in de eerste seizoenen alles werd overwonnen door Daenerys en nu heeft ze maar een handjevol unsullied om zich heen in tegenstelling tot de duizenden die ze achter zich had staan. Die waren zeker even met vakantie..
Eens, al heb ik het vermoeden dat de Unsullied gewoon wat beter zijn in oorlogen op grote vlakten dan urban warfare in een stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
link0007 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:22:
(ik heb wel sterke twijfels bij de oorzaak van de brand overigens. Dat zaakje stinkt nogal, het leek alsof melisandre de brandjes stichtte)
Volgens mij zag ik tijdens de brand een aantal personen tussen de tenten rennen. Dat kunnen natuurlijk ook mannen van Stannis zijn, maar het leek me eerder dat het de mannen van Ramsay waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-09 15:12
Snap bij game of thornes dat ze sommige veldslagen buiten beeld hebben gelaten vanwege budget.
Maar ze hadden nu toch wel even Ramsay Bolton met 19 acteurs en wat fakkels in handen door die tenten kunnen laten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:51
Osiris schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:43:
[...]

De Unsullied zijn natuurlijk wel ook de politie in Mereen hè, geen kleine stad.. Je kunt ze moeilijk overal van hun post trekken.

That said: d'r waren wel wat weinig om Dany te beschermen idd :+
Lijkt net als het leger van de VS na de invasie van Afganistan en Irak, dat is toch ook toevallig O-)

Zelfde als dat Dany zegt 'ja maar iedereen wil toch vrij zijn?' en vervolgens toch allerlei ellende uitbreekt en er nu feitelijk een staatsgreep plaatsvond c.q. burgeroorlog (immers, de Harpies slachtten ook gewoon de bezoekers op de tribune af). De ambushes afgelopen afleveringen gaven dat beeld ook weer - hit and runs, geen significante schade, wel vervelend genoeg om irritant te zijn.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-09 15:14
Dersan schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:43:
[...]

Eens, al heb ik het vermoeden dat de Unsullied gewoon wat beter zijn in oorlogen op grote vlakten dan urban warfare in een stad.
Dit inderdaad. De Unsullied zijn getraind op formaties en grote gevechten. Vandaar ook de schilden en speren. Ze functioneren slecht in krappe ruimten (zoals het gevecht enkele afleveringen terug) en zijn niet gewend om te reageren op het onverwachte (zoals nu in de arena). Het zijn slaaf-soldaten tenslotte.

Dit haakt in op Daenerys' verhaallijn: Ze was een kind die vond dat ze recht had op de troon. Ze zag dit als haar lot, maar had er totaal geen realistisch beeld van hoe ze op die troon zou moeten komen. Vervolgens denkt ze dat ze simpelweg een leger, geld en macht nodig zal hebben en dat alles dan wel op z'n plek zal vallen. Dus de Dothraki, de draken en later de Unsullied. Maar ze komt er slechts heel langzaam achter dat er veel meer bij komt kijken, vooral inzicht, wijsheid en de juiste compromissen op het juiste moment. De manier waarop ze de Unsullied inzet - waarbij ze dus niet tot hun recht komen - is één van de vele voorbeelden van haar onervarenheid.

Daenerys heeft wel groei doorgemaakt, maar ik denk dat ze nog steeds lang niet de heerser is die ze zou moeten zijn om Westeros te veroveren én te regeren. Zelfs haar missie in de steden waar ze nu heerst, is eigenlijk veel te hoog gegrepen voor haar. Ze wilde iedereen vrijheid geven, maar verzorgt vervolgens geen vervangende structuur en invulling voor de levens van al die ex-slaven(drijvers). Goede adviseurs zouden wel enorm kunnen helpen, en daar zou Tyrion (en misschien Varys) een grote rol in kunnen spelen.

Maar goed, mocht ze ooit in Westeros aankomen dan zal de strijd daar misschien niet eens meer om de troon draaien, maar om het overleven tegen de White Walkers. Dan heeft ze misschien niet zozeer politiek vernuft en wijsheid nodig, maar juist haar draken en haar leger. Als haar onervarenheid niet haar einde wordt voor die tijd dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 16:46
Joostje123 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:33:
Snap bij game of thornes dat ze sommige veldslagen buiten beeld hebben gelaten vanwege budget.
Maar ze hadden nu toch wel even Ramsay Bolton met 19 acteurs en wat fakkels in handen door die tenten kunnen laten rijden.
Ik vond het wel mooi in beeld gebracht eigenlijk. Ik dacht eerst dat Carice iets aan het uitvreten was of dat ze droomde of iets dergelijks.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Wat de Harpies doen is een bekende techniek. En dat houdt in het kort in dat ze angst zaaien door (random) aanslagen te plegen. De emotie die achterblijft bij het volk is angst, machteloosheid, onzekerheid en het gevoel dat de nieuwe heerser het niet onder controle heeft en hen kan beschermen. Daarmee wekken ze een verlangen naar het relatief stabiele verleden. Toen wisten ze in ieder geval waar ze aan toe waren. Dit is ook de reden dat terroristen toch altijd weer medestanders vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
MrFl0ppY schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:09:
Wat de Harpies doen is een bekende techniek. En dat houdt in het kort in dat ze angst zaaien door (random) aanslagen te plegen. De emotie die achterblijft bij het volk is angst, machteloosheid, onzekerheid en het gevoel dat de nieuwe heerser het niet onder controle heeft en hen kan beschermen. Daarmee wekken ze een verlangen naar het relatief stabiele verleden. Toen wisten ze in ieder geval waar ze aan toe waren. Dit is ook de reden dat terroristen toch altijd weer medestanders vinden.
Ik denk dat je daar inderdaad gelijk in hebt, op zich een slimme tactiek en tot nu toe werkt het goed. Ik had ook het idee dat er veel minder harpies zouden zijn, maar het waren er toch bijzonder veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
miicker schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:13:
[...]

Ik denk dat je daar inderdaad gelijk in hebt, op zich een slimme tactiek en tot nu toe werkt het goed. Ik had ook het idee dat er veel minder harpies zouden zijn, maar het waren er toch bijzonder veel...
Ja, na de Allied invasion wordt ze nu getergd door insurgents die terroristische aanslagen plegen. Al was de confrontatie in de arena wel aardig direct.

Vraag me alleen af wat als Dany ooit tegen een van der draken bekent dat ze geadopteerd zijn :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het persoonlijk best raar dat Stannis naar het zuiden trekt. Toen ze een paar seizoenen geleden de kraai vanaf the Wall kregen waarin stond dat de white walkers kwamen zei Melisandre al dat ze daarop moesten focussen.
Niet slim om op oorlogspad te gaan terwijl de Walkers met een heel leger undead bijna bij Jon Snow aankloppen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

HamburgerHenk schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:06:
[...]

Dat is niet helemaal waar, haar krachten zijn iig niet altijd zichtbaar waar ze voor haar reputatie wel iets zichtsbaars nodig heeft, dus vandaar die poeders en zalfjes.
Dat is precies wat ik zeg.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:17:
Ik vind het persoonlijk best raar dat Stannis naar het zuiden trekt. Toen ze een paar seizoenen geleden de kraai vanaf the Wall kregen waarin stond dat de white walkers kwamen zei Melisandre al dat ze daarop moesten focussen.
Niet slim om op oorlogspad te gaan terwijl de Walkers met een heel leger undead bijna bij Jon Snow aankloppen..
Wellicht is het zuiden een betere plek om later tegen de WW's te vechten?
Ik denk dat hen gaan aanvallen zeker geen goed plan is, ze zullen eerst achter meer zwakheden moeten komen (zoals dragon glass).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:17:
Waarschijnlijk heb jij de serie ook niet goed begrepen ... :?
Zijn we met z'n tweeën ..

[ Voor 3% gewijzigd door Goner op 09-06-2015 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
De uitspraken van Melisandre kun je op meerdere manieren interpeteren, ik zeg niet dat mijn manier de waarheid is, maar ik weet wel dat je 100.000 man op die white walkers af kunt sturen, en je daarmee het leger van de WW's met 100.000 versterkt. Stuur je echter 100 man met dragon glass of valerian steel naar de WW's, dan heb je meer kans.

Waarschijnlijk ziet Melisandre dat ook wel in, en Stannis misschien ook. Het zou daarom dus super dom zijn om bij The Wall te blijven, dat is de eerste plek waar de Walkers heen gaan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
geert1 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:34:
Dat lijkt mij ook: Hun schubben zullen nog een stuk groter en sterker worden, waarna een gegooide speer niet meer zo veel zal doen volgens mij. Drogon is al vrij groot, maar nog niet zo groot als de schedels in de kerker onder Winterfell. Overigens vond ik het juist erg tof en spannend dat deze draken (nog) niet onverslaanbaar zijn.
Inderdaad. En het verklaart ook erg mooi waarom ze nog niet met draken en al heel Westeros heeft platgebrand.
En in dit topic kwam ook nog voorbij waarom Drogon niet meer deed qua vuurspuwen. Lijkt me vrij eenvoudig: Er waren veel niet-Harpies in de arena. Grootschalige vuuraanvallen vanuit de lucht zouden minstens zoveel burgers hebben afgemaakt als Harpies, wat Daenerys' aanhang alleen maar zou verzwakken.
Dat boeit Drogon geen kløt. :P
Mijn vermoeden is dat hij het wel best vond, waarom risico nemen door dichter bij de vijanden te komen en dan achter je rug Daenerys weer onbeschermd te laten. Het waren wel erg veel Harpies van alle kanten. Daarbij had ik al het gevoel dat hij niet weg wilde zonder haar, dus ze móest feitelijk wel op zijn rug mee.

Wat de tactieken van de Harpies betreft. Ze hebben niet de aantallen en ervaring om in een frontale aanval Daenerys & co de stad uit te vegen, anders hadden ze dat allang gedaan. Ze moeten het hebben van guerrillatactieken en terrorisme. Als je bij het volk maar genoeg kelen door snijdt en net doet alsof dat allemaal ophoudt als Daenerys weg is dan zullen zij uiteindelijk ook wel in opstand komen. Angst doet een hoop wat dat betreft.

En ik ben het eens met de klachten over het zwaktebod om Ser Meryn Trant als pisbak af te schilderen. Een stuk schimmel was hij al met overtuiging, waarom dan nog een stap smeerlapperij erbij? Mogelijk om Arya een opening (:')) te geven waarin ze zichzelf dichtbij hem kan positioneren om hem dan te verhinderen in het volgende seizoen terug te keren. Hopelijk niet weer van die scènes waarin mijn maag omdraait. :r

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:28:
[...]

Inderdaad. En het verklaart ook erg mooi waarom ze nog niet met draken en al heel Westeros heeft platgebrand.

[...]

Dat boeit Drogon geen kløt. :P
Mijn vermoeden is dat hij het wel best vond, waarom risico nemen door dichter bij de vijanden te komen en dan achter je rug Daenerys weer onbeschermd te laten. Het waren wel erg veel Harpies van alle kanten. Daarbij had ik al het gevoel dat hij niet weg wilde zonder haar, dus ze móest feitelijk wel op zijn rug mee.

Wat de tactieken van de Harpies betreft. Ze hebben niet de aantallen en ervaring om in een frontale aanval Daenerys & co de stad uit te vegen, anders hadden ze dat allang gedaan. Ze moeten het hebben van guerrillatactieken en terrorisme. Als je bij het volk maar genoeg kelen door snijdt en net doet alsof dat allemaal ophoudt als Daenerys weg is dan zullen zij uiteindelijk ook wel in opstand komen. Angst doet een hoop wat dat betreft.

En ik ben het eens met de klachten over het zwaktebod om Ser Meryn Trant als pisbak af te schilderen. Een stuk schimmel was hij al met overtuiging, waarom dan nog een stap smeerlapperij erbij? Mogelijk om Arya een opening (:')) te geven waarin ze zichzelf dichtbij hem kan positioneren om hem dan te verhinderen in het volgende seizoen terug te keren. Hopelijk niet weer van die scènes waarin mijn maag omdraait. :r
Ik denk inderdaad dat dit gedaan is zodat Arya volgende ronde "het nieuwe meisje" kan zijn, en dan kan ze vrolijk naar buiten wandelen, een half uur later gaan de guards even bij hun sir kijken, en dan is hij dood.

Weer een naam van Arya's lijstje. Tenminste zoiets hoop ik dat er gaat gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
miicker schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:32:
[...]

Ik denk inderdaad dat dit gedaan is zodat Arya volgende ronde "het nieuwe meisje" kan zijn, en dan kan ze vrolijk naar buiten wandelen, een half uur later gaan de guards even bij hun sir kijken, en dan is hij dood.

Weer een naam van Arya's lijstje. Tenminste zoiets hoop ik dat er gaat gebeuren :)
Het heeft er alle schijn van inderdaad.. of ze moet nog meer geduld hebben. Of het gaat bijna goed en moet gered worden door haar 'coach', onder het motto 'je bent toch nog niet helemaal klaar voor'. Of..

To be continued.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-06 15:41
MrVegeta schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:49:
[...]
Alle namen behalve Balon Greyjoy. Die leeft nog.
Dit viel me inderdaad ook op in de serie. Bij het gesprek tussen Melisandre en Stannis over de kracht van de god (dit seizoen) werden alleen Joffrey's en Rob's dood genoemd. Verder werd er niks meer gezegd over Balon. Vorig seizoen met Gendry werden echter wel drie namen opgenoemd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:33:
[...]

Het heeft er alle schijn van inderdaad.. of ze moet nog meer geduld hebben. Of het gaat bijna goed en moet gered worden door haar 'coach', onder het motto 'je bent toch nog niet helemaal klaar voor'. Of..

To be continued.. :P
Het zou me aan de andere kant ook niet verbazen als hij haar juist tegen houd, die blik in zijn ogen leek me een beetje in blik van "Ik weet dat je liegt en iemand anders gaat vermoorden" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
miicker schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:35:
[...]

Het zou me aan de andere kant ook niet verbazen als hij haar juist tegen houd, die blik in zijn ogen leek me een beetje in blik van "Ik weet dat je liegt en iemand anders gaat vermoorden" :P
Das dan ook een van de boeiendste personages uit de serie, op de zijlijn. Arya heeft wel 'mazzel' met haar coaches/mentoren. Eerst de zwaardvechter met z'n epische 'not today' en nu deze.. tja.. wat is ie eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:36:
[...]

Das dan ook een van de boeiendste personages uit de serie, op de zijlijn. Arya heeft wel 'mazzel' met haar coaches/mentoren. Eerst de zwaardvechter met z'n epische 'not today' en nu deze.. tja.. wat is ie eigenlijk :P
Ik denk nog steeds (net als anderen) zoals eerder gezegd in dit topic, dat de zwaarvechter niet dood is, en dat hij de gehele tijd een en dezelfde man was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 16:54

DinX

Motormuis

miicker schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:21:
[...]

Wellicht is het zuiden een betere plek om later tegen de WW's te vechten?
Ik vraag me af of dat veel uitmaakt. Die white walkers brengen op het eerste zicht de winter gewoon mee. Kijk bijvoorbeeld naar de scène waar 1 van die leiders van de white walkers door dat vuur wandelt. Het dooft gewoon rondom hem (of gaat toch aan de kant). En terwijl de hele horde komt aangewandeld zie je alles gewoon in ijs veranderen.

"Winter is coming" slaat meer op "White Walkers are coming" in dat opzicht :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
DinX schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:40:
[...]

Ik vraag me af of dat veel uitmaakt. Die white walkers brengen op het eerste zicht de winter gewoon mee. Kijk bijvoorbeeld naar de scène waar 1 van die leiders van de white walkers door dat vuur wandelt. Het dooft gewoon rondom hem (of gaat toch aan de kant). En terwijl de hele horde komt aangewandeld zie je alles gewoon in ijs veranderen.

"Winter is coming" slaat meer op "White Walkers are coming" in dat opzicht :)
Dat het winter wordt is zeker, maar of dit komt door de White Walkers en de kracht die ze aanstuurt is de vraag. Het is een beetje het kip of het ei. Als de White Walkers alles koud maakte, dan konden ze ook direct het meer bevriezen en zo oversteken, dat deden ze niet.

In ieder geval denk ik dat als ze zich in het Zuiden begeven, meer huizen zich samen kunnen voegen, wijsheid (en wapens/draken) kunnen delen en zo uiteindelijke de White Walkers (met behulp van de chilren/Bran?) kunnen verslaan.

Dat is iig mijn theorie, alhoewel ik niet weet of GoT echt een happy-ending serie wordt, is het wel een theorie, dat juist het samen moeten vechten tegen de Walkers zorgt voor samenhorigheid, en zorgt voor vrede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
miicker schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:39:
[...]

Ik denk nog steeds (net als anderen) zoals eerder gezegd in dit topic, dat de zwaarvechter niet dood is, en dat hij de gehele tijd een en dezelfde man was.
Dan is dat zowaar nog een epischere mentor dan het nu lijkt. Die investeert dan een hoop in Arya.
Doet me denken aan Mellissandre die op een gegeven moment Arya tegenkomt, haar aanraakt en opmerking maakt over het om zeep helpen van drie (?) mensen, met vermelding van de kleur ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:48:
[...]

Dan is dat zowaar nog een epischere mentor dan het nu lijkt. Die investeert dan een hoop in Arya.
Doet me denken aan Mellissandre die op een gegeven moment Arya tegenkomt, haar aanraakt en opmerking maakt over het om zeep helpen van drie (?) mensen, met vermelding van de kleur ogen.
Dat kan ik me niet eens meer herinneren, waar gebeurt dat?

Laat me wel denken aan de opmeriking die Mellissandre maakt naar John "You know nothing, John Snow". Ook dat geeft weer dat ze iets van een bovennatuurlijke gave bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
miicker schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:49:
[...]

Laat me wel denken aan de opmeriking die Mellissandre maakt naar John "You know nothing, John Snow". Ook dat geeft weer dat ze iets van een bovennatuurlijke gave bezit.
Ja dat is wel duidelijk, of zijn we de geest die ze gebaard heeft alweer vergeten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Bartske schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:52:
[...]

Ja dat is wel duidelijk, of zijn we de geest die ze gebaard heeft alweer vergeten :+
Dat haalde ik eerder ook al aan, maar er waren hier mensen die zeiden dat ze een kwakzalver is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
miicker schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:49:
[...]

http://www.quora.com/Game...as-future-or-see-her-past
"I see a darkness in you. And in that darkness, eyes staring back at me. Brown eyes, blue eyes, green eyes... eyes you'll shut forever. We will meet again."
Zit niet in het boek, voor zover dat relevant is.
[...]

Doosspook? Tuurlijk kennen we die nog :+
Ze heeft een hele duidelijke bijzondere rol en gave - zo had iedereen het stervenskoud en liep ze zelf in een japonnetje over het slagveld, iemand raakte haar aan, sjees ben je *heet* waarop ze zegt 'the god of light keeps me warm' ofzo. Das toch wel handig, of ze is gewoon in de overgang :o

[ Voor 28% gewijzigd door NiGeLaToR op 09-06-2015 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:18

Spooksel

Spooksel!

[...]

Die wordt er zelfs nog even bij gehaald als je wat verder naar boven scrolled, met plaatje en al :)
De Faceless Men kunnen de gezichten van de doden uit hun tempel gebruiken als maskers (wat je Jaqen H'gar een paar keer ziet doen). De ogen die ze sluit kan zomaar slaan op de mensen die ze naar de andere wereld helpt, hetzij door ze te vermoorden of door ze te laten drinken uit die poel (zoals ze deed bij dat meisje).

[ Voor 51% gewijzigd door Spooksel op 09-06-2015 15:57 ]

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Nu herinner ik het me idd weer. tot nu toe heeft ze iig over heel veel dingen gelijk gehad, en dat ze zei "We will meet again" geeft in ieder geval hoop dat zowel zij als Arya nog een tijd overleven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

miicker schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:26:
[...]
Het zou daarom dus super dom zijn om bij The Wall te blijven, dat is de eerste plek waar de Walkers heen gaan natuurlijk.
Dat wisten ze toch al ?
Ze zijn speciaal naar de wall gekomen, wetende dat Mance en z'n Wildlings voor 'iets' op de vlucht waren. En Melisandre weet wel wat, de aartsvijand van haar Lord ; het echte gevaar voor Westeros.
En dan vallen ze de Wildlings aan en laten de rest over aan de vijand. Ik snap de tactiek niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Goner schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:56:
[...]

Dat wisten ze toch al ?
Ze zijn speciaal naar de wall gekomen, wetende dat Mance en z'n Wildlings voor 'iets' op de vlucht waren. En Melisandre weet wel wat, de aartsvijand van haar Lord ; het echte gevaar voor Westeros.
En dan vallen ze de Wildlings aan en laten de rest over aan de vijand. Ik snap de tactiek niet ...
De tactiek is zelf niet dood gaan. John heeft de rest voor hen gedaan, en zij kunnen zich richten op iets belangrijkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Stannis moet het noorden onder controle hebben zodat ze gezamelijk tegen de White Walkers kunnen knokken. Hiervoor moet hij eerst de huidige heerser (Roose Bolton) uit de weg ruimen. Bovendien heeft hij een plek nodig voor zijn leger. En daar komt nog bovenop dat Castle Black te weinig voedsel heeft om de winter door te komen als het leger van Stannis elke avond aanschuift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanre4l
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-08 10:05
Mektheb schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:43:
[...]

Echt totaal niet gewoon.

Ik zat gisteren de aflevering te kijken en in met de arena scene zei ik al gelijk : daar komt zometeen drogon.

Erg voorspelbaar, maar wel erg tof gedaan.

Bij mij kwam gelijk de vraag, en wie gaan er nu op die andere 2 ?.
Dario ? Jora ? Tyrion ? ( Tryion please ! )
Heh, ik zag het dan weer helemaal niet aankomen. Mijn hoofd zat gewoon in chaos zo van ok wie zijn cavalerie zal er nu komen. Heb er even 1 seconde bij stil gestaan dat er nog draken waren, maar dat die 2 waren opgesloten. Me so dummy 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
sanre4l schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 16:30:
[...]

Heh, ik zag het dan weer helemaal niet aankomen. Mijn hoofd zat gewoon in chaos zo van ok wie zijn cavalerie zal er nu komen. Heb er even 1 seconde bij stil gestaan dat er nog draken waren, maar dat die 2 waren opgesloten. Me so dummy 8)7
Haha een huisgenoot van me had precies hetzelfde, ze werden omcirkeld, zegt hij "Nee nu gaan Tyrion en Dany dood!!!!"
Mijn reactie: "ze heeft draken"

20 seconden later was Drogon er, en toen dacht hij dat ik dat ergens gelezen had of gezien had :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaviddeVogel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09-2022
Ik vond dat wegvliegen van Daenerys op Drogon en wel erg nep uitzien trouwens. Het blijft een hele mooie serie, maar wat special effects betreft is het niet altijd even sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WouterB
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-09 09:00
DaviddeVogel schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 17:54:
Ik vond dat wegvliegen van Daenerys op Drogon en wel erg nep uitzien trouwens. Het blijft een hele mooie serie, maar wat special effects betreft is het niet altijd even sterk.
Ik denk dat er veel meer special effects in zitten dan je denkt ;)

Ik ben het er wel mee eens dat die scene een van de mindere was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaviddeVogel
_WouterB schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 18:24:
[...]

[video]

Ja uiteraard, volgens mij zijn die draken ook nep. :+ Met name wanneer je een stad in de achtergrond ziet denk ik vaak "Hmm, volgens mij had dit beter gekund". Maar aangezien ik het zelf niet beter kan (wel slechter), heb ik eigenlijk geen recht van spreken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:48
_WouterB schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 18:24:
[...]

[video]

Uit mijn hoofd 2 seizoenen Homeland terug, een keer een uitgelekte episode gezien zonder special effects.
Als je dan ziet hoeveel er fake is. Boompjes, huizen, en andere dingen waarvan je denkt "Waarom moet dit fake..?". Maar wel leuk om te zien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:54
Ben ik nou de enige hierzo die sympathie heeft voor Stannis? Ik heb het idee dat die man goed is en goed bedoeld alleen van alle kanten gemanipuleerd wordt en daardoor de dingen doet die hij doet. Hij offert zijn dochter voor het rijk/volk, dat is toch ultiem? Ik heb bij Stannis echt niet het gevoel dat hij slecht is.

Mellisandre daarentegen...

[ Voor 4% gewijzigd door Grindtegel op 09-06-2015 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaviddeVogel
Grindtegel schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 18:56:
Ben ik nou de enige hierzo die sympathie heeft voor Stannis? Ik heb het idee dat die man goed is en goed bedoeld alleen van alle kanten gemanipuleerd wordt en daardoor de dingen doet die hij doet. Hij offert zijn dochter voor het rijk/volk, dat is toch ultiem? Ik heb bij Stannis echt niet het gevoel dat hij slecht is.

Mellisandre daarentegen...
Hij wordt inderdaad in grote mate beïnvloed door onze Carice. ;)

Maar om te zeggen dat hij goed is en alles goed bedoeld... Wie gaf de opdracht om Mance levend te verbranden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Mance was een verrader en noemde zich Koning. Genoeg redenen voor een brandstapel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 14:44

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Zo, ik ben ook bij. Inderdaad shocking, die scène met Shireen. En slechte effects bij dat wegvliegen! Hadden ze niet even wat expertise kunnen inhuren bij de makers van Avatar of zo? :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Mx. Alba schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 21:56:
Zo, ik ben ook bij. Inderdaad shocking, die scène met Shireen. En slechte effects bij dat wegvliegen! Hadden ze niet even wat expertise kunnen inhuren bij de makers van Avatar of zo? :D
Dat eind was inderdaad echt bagger dat ik er bijna om moest lachen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Geld was op denk ik, ff langs een middelbare school gereden om dat als een projectje te laten maken gok ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Laatst online: 23:23

SaN

Zonde hoor. En dat terwijl de draak zelf wel erg goed gemaakt was naar mijn mening.

*knip* spoiler

[ Voor 68% gewijzigd door Mx. Alba op 10-06-2015 06:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

*knip* spoiler

[ Voor 107% gewijzigd door Mx. Alba op 10-06-2015 06:46 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 12:01
We zijn gewoon te verwend met de big budget blockbuster die 200 miljoen dollar aan special effects in 2 uur film proppen. GoT heeft gewoon een gelimiteerd budget voor 10 uur aan serie elk seizoen, waarvan al een heel groot deel van de sets opgevuld moeten worden met CGI om het levendig over te laten komen. Dan is zo'n CGI-heavy scene als Dany + Drogon al snel heel erg kostbaar. Keuzes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Precies. Vuistregel is geloof ik dat Hollywood-niveau CGI een miljoen dollar per minuut kost. Dat gaat natuurlijk niet lukken met 6 miljoen budget per aflevering. Ik vind het allemaal gewoon keurig hoor, misschien is mijn tv niet modern genoeg.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 19:19
Al dat gezeur om CGI... ben ik nu de enige die mij daar niet aan stoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Ja precies, ik vind de aankleding is de serie helemaal fantastisch en de locaties zijn prachtig uitgekozen. Ik kan me aan zo'n scene van 3 seconden niet storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietertie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:40
segil schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:03:
We blijven Nederlanders en moeten altijd iets om te zeuren hebben...
Ik stoor me er ook niet aan. Natuurlijk valt het soms op, maar ik laat me daardoor niet afleiden.

 MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD |  iPhone 6s | Synology DS213+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik begrijp wel dat goede CGI heel duur is, maar het ziet er gewoon zo knullig uit, van die jaren-80 niet goed meebewegende green-screen-effecten. Een beetje als van die autorijscenes in oudere films waarbij de buitenwereld erin geplakt is en de "bestuurder" een beetje loos aan het stuur zit te draaien, zo zag het eruit. Het is voor het verhaal niet erg of zo maar het is gewoon jammer dat daar niet een betere oplossing voor is gevonden. Ik ben meer zo van "als je het doet, dan moet je het ook goed doen" en dan zou ik die scenes eruit geknipt hebben. Je ziet haar op de draak klimmen en vervolgens zie je de draak wegvliegen met haar op zijn nek - that's it. Geen fly-along shots omdat je niet het budget hebt om die goed te krijgen.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-09 17:53

Rub3s

+3 , omdat het kan

ik kan me er ook niet aan storen hoor. Ik heb in recente films wel slechtere scenes gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

MrVegeta schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 21:10:
Mance was een verrader en noemde zich Koning. Genoeg redenen voor een brandstapel.
Verrader, OK. Hij desertereerde uit de Night's Watch, dus dat zou een onthoofding moeten opleveren.

En koning ? Zijn volgelingen noemden hem King-beyond-the-Wall omdat hij de stammen verenigd had ... en dat gebied maakt geen deel uit van Westeros/Seven Kingdoms. Daarom erkennen de Wildling Stannis ook niet als koning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-09 13:01
Heb me er ook niet aan gestoord, enige scene die ik echt slecht vond was vorig jaar met die skeletten toen Bran bij die boom kwam maar dat bleek achteraf ook een knipoog te zijn naar een oude film dacht ik?

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Het valt denk ik extra op omdat ik de meeste CGI in GoT juist heel goed vind, zeker voor een TV show. De dire wolfs, de jonge draakjes, zag er allemaal gewoon top uit. Ook de aflevering vorige week vond ik qua CGI gewoon bijna Lord Of The Rings niveau. Dan valt deze knullige scene gewoon extra op denk ik. Ze hadden het wel een enkele keer eerder inderdaad, ik herinner me ook nog die scene met Jon en Ygritte als ze bovenop the wall staan.

Heb dan ook liever dat ze dat soort scenes gewoon niet doen maar ik snap dat het een lastige afweging moet zijn voor de producenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Goner schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:53:
[...]

Verrader, OK. Hij desertereerde uit de Night's Watch, dus dat zou een onthoofding moeten opleveren.

En koning ? Zijn volgelingen noemden hem King-beyond-the-Wall omdat hij de stammen verenigd had ... en dat gebied maakt geen deel uit van Westeros/Seven Kingdoms. Daarom erkennen de Wildling Stannis ook niet als koning.
Welke regel is dat een verrader onthoofd moet worden? Overigens was de reden dat Mance verbrand werd omdat het ook in de boeken gebeurd. Maar daar gebeurd het om andere redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
XyritZz schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:55:
Heb me er ook niet aan gestoord, enige scene die ik echt slecht vond was vorig jaar met die skeletten toen Bran bij die boom kwam maar dat bleek achteraf ook een knipoog te zijn naar een oude film dacht ik?
Wellicht een knipoog naar Army of Arkness (Evil Dead 3) : IMDB: Army of Darkness (1992)

Maar dat is het al snel als je knokkende skeletten in je film/serie stopt :+

[ Voor 3% gewijzigd door EvaluationCopy op 10-06-2015 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
MrVegeta schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:05:
[...]

Welke regel is dat een verrader onthoofd moet worden?
Op deserteren uit de Night's Watch staat de doodstraf.
XyritZz schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:55:
Het scheen een hommage te zijn aan Ray Harryhausen

[ Voor 47% gewijzigd door EagleTitan op 10-06-2015 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dat is correct, maar niet het antwoord op mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kazuka schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:05:
Het valt denk ik extra op omdat ik de meeste CGI in GoT juist heel goed vind, zeker voor een TV show. De dire wolfs, de jonge draakjes, zag er allemaal gewoon top uit. Ook de aflevering vorige week vond ik qua CGI gewoon bijna Lord Of The Rings niveau. Dan valt deze knullige scene gewoon extra op denk ik. Ze hadden het wel een enkele keer eerder inderdaad, ik herinner me ook nog die scene met Jon en Ygritte als ze bovenop the wall staan.

Heb dan ook liever dat ze dat soort scenes gewoon niet doen maar ik snap dat het een lastige afweging moet zijn voor de producenten.
Dit zeker. De vorige aflevering waarin de White Walkers aanvielen was qua effecten van topniveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

[...]
Welke regel is dat een verrader onthoofd moet worden?
Nou ja, doodstraf in ieder geval. Onthoofden lijkt me praktischer dan verbranden. Ophangen misschien ook nog.
Die verbranding is alleen omdat Melissandre dol is op vuurtjes, denk ik. Gewoon een offer voor haar god.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
MrVegeta schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:11:
Dat is correct, maar niet het antwoord op mijn vraag.
Het is niet gedefiniëerd als het moet een onthoofding zijn, maar dat is wel de meest efficiënte manier.

[ Voor 46% gewijzigd door EagleTitan op 10-06-2015 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Goner schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:14:
[...]

Nou ja, doodstraf in ieder geval. Onthoofden lijkt me praktischer dan verbranden. Ophangen misschien ook nog.
Die verbranding is alleen omdat Melissandre dol is op vuurtjes, denk ik. Gewoon een offer voor haar god.
Goner schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:53:
[...]

Ooohh okay ;).
EagleTitan schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:15:
[...]

Het is niet gedefiniëerd als het moet een onthoofding zijn, maar dat is wel de meest efficiënte manier.
Dat is wat ik zeg :p, Maar Kingsblood, offeren etc.

[ Voor 19% gewijzigd door MrVegeta op 10-06-2015 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

kazuka schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:05:
Tja, eerder hebben ze dat inderdaad gedaan maar dan kwam er geklaag dat we juist zo weinig zagen van de draken. Het is toch nooit goed. ;)
Welke regel is dat een verrader onthoofd moet worden? Overigens was de reden dat Mance verbrand werd omdat het ook in de boeken gebeurd. Maar daar gebeurd het om andere redenen.
Die regel is er al vanaf aflevering 1. Als men zich bij de Night's Watch aansluit leg je een eed af, op het breken van die eed staat de doodstraf. Waarschijnlijk mede vanwege de achtergrond van de meeste leden van de Night's Watch. :P

De reden dat Mance op de brandstapel belandde in plaats van gewoon onthoofd is omdat Stannis een punt wilde maken en hem wilde laten lijden en gillen omdat hij niet op zijn knie wilde. Puur vanwege z'n kleine pikkie dus. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Als je - bij het vallen van de winter - je lijken niet verbrandt, dan komen ze later terug als White Walkers... simpelste uitleg.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 15:46
Is niet te hopen voor ze :p Dan zouden ze 90k White walkers hebben(die gasten op de paarden). Die lijken worden wights waar de WW's dan controle over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Gonadan schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:49:
Die regel is er al vanaf aflevering 1. Als men zich bij de Night's Watch aansluit leg je een eed af, op het breken van die eed staat de doodstraf. Waarschijnlijk mede vanwege de achtergrond van de meeste leden van de Night's Watch. :P

De reden dat Mance op de brandstapel belandde in plaats van gewoon onthoofd is omdat Stannis een punt wilde maken en hem wilde laten lijden en gillen omdat hij niet op zijn knie wilde. Puur vanwege z'n kleine pikkie dus. ;)
Ik word 4 keer gequote met de opmerking dat op het verlaten van de Nights Watch de doodstraf staat. Ik heb geen enkel keer gezegd dat dat niet zo is. Alleen dat het niet zo is dat onthoofding daarvoor de regel is. Iets beter contextueel lezen, pretty please.
Ramzzz schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:51:
Als je - bij het vallen van de winter - je lijken niet verbrandt, dan komen ze later terug als White Walkers... simpelste uitleg.
Weights, in plaats van White Walkers. Maar yup. En natuurlijk is het in de fik steken van een koning ook wel een statement :).

[ Voor 17% gewijzigd door MrVegeta op 10-06-2015 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

MrVegeta schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:06:
Ik word 4 keer gequote met de opmerking dat op het verlaten van de Nights Watch de doodstraf staat. Ik heb geen enkel keer gezegd dat dat niet zo is. Alleen dat het niet zo is dat onthoofding daarvoor de regel is. Iets beter contextueel lezen, pretty please.
Tja of gewoon wel de pagina verversen. :+
Weights, in plaats van White Walkers. Maar yup. En natuurlijk is het in de fik steken van een koning ook wel een statement :).
Wights toch?

Maar ik meen mij een zinsnede van Stannis te herinneren waarin hij toch wel behoorlijk hintte op het feit dat dit bewust was vanwege de houding van Mance.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanre4l
Wat ik vooral echt vaag vind is dat als ik de serie gewoon stream vanaf mijn pc naar de tv, dat het echt een hele film sfeer heeft.
Maar als ik hem kijk via usb 3.0 op mijn tv, dan speelt hij hem zo snel af, dat het gewoon allemaal zo echt lijkt dat het weer nept lijkt.
Beetje soap-serie achtig.
Ik had het gisteravond geprobeerd via de USB dus en het vernietigde gelijk mijn immersion.

Iemand anders die dit ook herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 07:39

Tijntje

Hello?!

Gonadan schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:14:
[...]

Tja of gewoon wel de pagina verversen. :+

[...]

Wights toch?

Maar ik meen mij een zinsnede van Stannis te herinneren waarin hij toch wel behoorlijk hintte op het feit dat dit bewust was vanwege de houding van Mance.
Wights inderdaad.

Van TV.com
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/u4Bq6kn.gif
First of all, what a shot! Book that guy for Westeros' Got Talent or a Renaissance Faire children's birthday party or something. Second of all, now's the time to call the "zombies" by their correct name: wights. Not to be confused with White Walkers. Which is wightfully confusing. See, White Walkers make the wights. Out of white people in the white snow. But a White Walker isn't actually a wight. It's quite alwight to call them wights though, but if you want to be weally wight you should call wights wights so you aren't wong. Alwight?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanre4l
Tijntje schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:25:
[...]

Wights inderdaad.

Van TV.com
[afbeelding]
First of all, what a shot! Book that guy for Westeros' Got Talent or a Renaissance Faire children's birthday party or something. Second of all, now's the time to call the "zombies" by their correct name: wights. Not to be confused with White Walkers. Which is wightfully confusing. See, White Walkers make the wights. Out of white people in the white snow. But a White Walker isn't actually a wight. It's quite alwight to call them wights though, but if you want to be weally wight you should call wights wights so you aren't wong. Alwight?
}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FNn87RO.jpg

White Walkers, daar zijn er niet zo veel van. Dat zijn die gasten die er van een afstandje uitzien als de Wraith uit Star Gate: Atlantis. Zij zijn kwetsbaar voor dragonglass (aka Obsydian), Valyrian steel en (waarschijnlijk) drakenvuur. Gewoon vuur doet ze weinig want ze stralen zo'n ijzige kou uit dat vuur niet bij ze kan komen. (Zie die ene White Walker die het brandende huis in liep, en de vlammen als het ware voor hem uitwijken.)

Wights zijn ondoden. Gestorven mensen (of dieren - er zijn ook wight horses) die weer tot leven zijn gewekt, een beetje als zombies. Ze in stukjes hakken (met dragonglass, Valyrian steel of wat dan ook) heeft niet zo veel nut want alle stukjes blijven "leven". Wights zijn te doden met vuur: normaal vuur, drakenvuur, wildfire - als het maar fikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Nou ja goed, een Wight kennen we uit veel fantasyverhalen en is op zich niet nieuw. Inderdaad een beetje de middeleeuwse variant van de zombie, maar dan net anders.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

sanre4l schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:19:
Wat ik vooral echt vaag vind is dat als ik de serie gewoon stream vanaf mijn pc naar de tv, dat het echt een hele film sfeer heeft.
Maar als ik hem kijk via usb 3.0 op mijn tv, dan speelt hij hem zo snel af, dat het gewoon allemaal zo echt lijkt dat het weer nept lijkt.
Beetje soap-serie achtig.
Ik had het gisteravond geprobeerd via de USB dus en het vernietigde gelijk mijn immersion.

Iemand anders die dit ook herkent?
Niks met GOT te maken, ik stel voor dat je een correct topic opent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie ook nog wel voor me dat wildfire helpt tegen White Walkers. We weten dat vuur die wights killed en er hangt echt een heel erg vuur versus ice sfeertje in de lucht door Mellisandra. Bovendien speelde dat spul zo'n prominente rol in vorige seizoenen dat ik me wel kan voorstellen dat het weer terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Pot-ee-to - pot-aa-to. :O

Ik heb deel 5 een jaar geleden uitgelezen, ik spaar de serie op om het in 1 keer te kijken, dan haal je wel eens wat termen door elkaar.

Net zoals hele volksstammen die mijn naam substitueren voor die van de bastaard van het Dreadfort... ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

MrVegeta schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:06:
[...]
Alleen dat het niet zo is dat onthoofding daarvoor de regel is.
Het staat inderdaad nergens keihard, maar wat Eddard zegt in afl. 1 doet het wel vermoeden :

The man who passes the sentence
should swing the sword.

lijkt me ook logisch, brandstapels en galgen is zo'n gedoe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Goner schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 12:08:
[...]

Het staat inderdaad nergens keihard, maar wat Eddard zegt in afl. 1 doet het wel vermoeden :

The man who passes the sentence
should swing the sword.

lijkt me ook logisch, brandstapels en galgen is zo'n gedoe :+
Dat is gewoon Ned zijn manier. Geleerd van zijn vader etc. Ik snap niet zo goed wat voor punt je probeert te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

En die uitspraak van Ned is gewoon waar. Talloze van die laffe koningen laten een beul het vuile werk voor ze doen. :r

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

segil schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:03:
Nee hoor, idem hier.

En e8 was natuurlijk super gemaakt qua set en cgi.

YouTube: Game of Thrones Season 5: Episode #8 - The Massacre at Hardhome (HBO)

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 08:34

Reinier

\o/

Maar jij zei White Walkers :)
Pagina: 1 ... 91 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic