[Serie] Game of Thrones Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 90 ... 129 Laatste
Acties:
  • 779.654 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Krijgt Danaerys nu ook greyscale? :(
Er is immers nu een positie vacant van iemand die greyscale zal overleven nu Shireen geofferd is :'(

Ze is iig al hard op weg met Drogon richting alle Grand Maesters die haar kunnen healen :+

Maar even serieus: Danaerys, mother of dragons, laat Vyserion en Rhaegon in chains achter? :{ Welke moeder doet dat nu, kinderbescherming en 114 red een dier erop af! :*)

Sometimes there is no choice.

Aye, certainly after this week new aired episode of Game of Thrones.

Stannis vs Boltons, I choose none. Brienne to the rescue en Lord Baelish to save the day *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-09 06:03
Ik vind episode 8 eigenlijk meer een '9' aflevering dan de huidige 9 :)
Het is maar hoe je het bekijkt, misschien wel een soort van trend.

-S1E09 = Ned stark wordt onthoofd = shocking.
-S2E09 = Blackwater Bay = action.
-S3E09 = Red Wedding = shocking.
-S4E09 = Battle of Castle Black = action.
-S5E09 = Shireen's death en The Fighting Pit = shocking en action.

Alleen vind ik persoon de shocking en action in aflevering 9 van dit seizoen een stuk minder dan voorgaande seizoenen.

Action van aflevering 8 vind ik echt de action zoals van seizoen 4 maar dan nog beter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 15:30

Goner

What can I do you for ?

klaw schreef op maandag 08 juni 2015 @ 09:41:
[...]
En meryn wordt nog even als slecht neergezet door hem als een (semi)pedofiel neer te zetten. (Wat een beetje jammer is.)
Jammer ?
Je bent al vergeten hoe enthousiast hij Sansa mishandelde en de kleren van haar lijft rukte ? En een valse getuigenis tegen Tyrion aflegde ? En weigert Sansa en dat andere meisje te gaan helpen bij dat oproer tegen Joffrey ?
Nee, fijne vent ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Goner schreef op maandag 08 juni 2015 @ 22:55:
[...]

Jammer ?
Je bent al vergeten hoe enthousiast hij Sansa mishandelde en de kleren van haar lijft rukte ? En een valse getuigenis tegen Tyrion aflegde ? En weigert Sansa en dat andere meisje te gaan helpen bij dat oproer tegen Joffrey ?
Nee, fijne vent ...
Hij bedoelt denk ik dat pedofilie erbij wordt gehaald voor nog meer oproer.

Dit maakt hem natuurlijk nog walgelijker wat het alleen maar heerlijker maakt als Arya hem zou killen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:36
Joosie200 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 22:07:
Maar even serieus: Danaerys, mother of dragons, laat Vyserion en Rhaegon in chains achter? :{ Welke moeder doet dat nu
Ik heb deze aflevering wel ernstiger ouderlijk falen gezien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik vind het killen van een onbewapende man zonder fatsoenlijke uitrusting al walgelijk genoeg. Een houten speelgoed zwaardje en dan toch zo laf hem killen. Die verdiend allang een 'stick 'em with the pointy end' van Arya en Needle :Y
Melkunie schreef op maandag 08 juni 2015 @ 22:59:
[...]

Ik heb deze aflevering wel ernstiger ouderlijk falen gezien :+
Daarom had ik Dany/Stannis/Selyce allang onder toezicht geplaatst, oh wacht toen was er nog geen Kinderbescherming :+

[ Voor 39% gewijzigd door Joosie200 op 08-06-2015 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Joosie200 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 23:00:
Ik vind het killen van een onbewapende man zonder fatsoenlijke uitrusting al walgelijk genoeg. Een houten speelgoed zwaardje en dan toch zo laf hem killen. Die verdiend allang een 'stick 'em with the pointy end' van Arya en Needle :Y
Juist dat vind ik dus ook. Maar zoals ik gemerkt hebben wisten sommige niet eens meer wie Meryn Trant was.
Dus dan gooien ze maar even pedofilie erbovenop 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 16:46
Dat vond ik eigenlijk nog het meest schokkend, Jorah die Dany een handje gaf. Bedacht ik me achteraf pas

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
EvaluationCopy schreef op maandag 08 juni 2015 @ 23:07:
Dat vond ik eigenlijk nog het meest schokkend, Jorah die Dany een handje gaf. Bedacht ik me achteraf pas
Vond ik zelf meer schokkend dan Shireen op de brandstapel, die viel te verwachten toen Stannis iets te likeable overkwam alles voor haar te zullen doen. Jorah is wel geïnfecteerd met greyscale, dus zou Dany het nu ook moeten kunnen hebben toch? Of is dat een extra dingetje waarvoor Targaryans immuun voor zijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Joosie200 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 23:09:
[...]

Vond ik zelf meer schokkend dan Shireen op de brandstapel, die viel te verwachten toen Stannis iets te likeable overkwam alles voor haar te zullen doen. Jorah is wel geïnfecteerd met greyscale, dus zou Dany het nu ook moeten kunnen hebben toch? Of is dat een extra dingetje waarvoor Targaryans immuun voor zijn? :?
Moet je de Greyscale niet persoonlijk echt aanraken om geïnfecteerd te worden? Ik heb haar namelijk alleen zijn hand zien aanraken.

Als het een virus zou zijn, dan moet Tyrion het ook hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
sjaak88 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 23:24:
[...]

Moet je de Greyscale niet persoonlijk echt aanraken om geïnfecteerd te worden? Ik heb haar namelijk niet de hand zien aanraken.

Als het een virus zou zijn, dan moet Tyrion het ook hebben?
Ik heb het even opgezocht of tenminste, wat de wiki erover te zeggen heeft:
Greyscale is extremely infectious, spread through touch contact with an infected person, or even spread on unsterilized objects that have been touched by the infected. A single touch from an infected person is enough to spread the disease to another person.
bron: http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Greyscale

Oftewel, een enkele aanraking, of zelfs spullen die eerder door een geïnfecteerde zijn aangeraakt kunnen de ziekte overbrengen.

[ Voor 8% gewijzigd door mobstaa op 08-06-2015 23:29 ]

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
mobstaa schreef op maandag 08 juni 2015 @ 23:28:
[...]

Ik heb het even opgezocht of tenminste, wat de wiki erover te zeggen heeft:

[...]

bron: http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Greyscale
Maar betekend dit ook nog de gezonde huid? ;)
We zullen het gaan zien in de volgende aflevering of seizoen =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:07
sjaak88 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 23:29:
[...]

Maar betekend dit ook nog de gezonde huid? ;)
We zullen het gaan zien in de volgende aflevering of seizoen =)
Waarna Dany, ondertussen vast een keer aangeraakt door Tyrion, ziek wordt en haar drakengenen haar redden en ze in een draak veranderd?

Even zonder dollen: ik verwacht dat gezonde huid niet de ziekte kan overdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 17:02
Tsja... Dit krijg je dus als je bij GRRM klaagt over meisjes die op jonge leeftijd worden verkracht...
Laat hij een nog veel jonger meisje verkrachten en gooit een andere op de brandstapel...
Ik moest wel ff slikken zeg. Hoog tijd dat Carice en Stannis op een brandstapel belanden.
Of geflayed worden. Want ik denk niet dat Arya bij Stannis veiliger is dan bij Ramsey.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:56

SomerenV

It's something!

bwerg schreef op maandag 08 juni 2015 @ 22:06:
[...]

Nee, die snap ik ook niet. Heel leuk met de draak, Tyrion en Jorah, maar de harpies zijn wel echt de generieke bad guys van het kaliber 'zombie'. "Wij zijn heel boos dus we maken iedereen dood en we zijn met steeds meer, maar we hebben geen interessante personages!". Ik vraag me ook af waarom het er steeds meer worden - het lijken burgers en/of voormalige slaven en die steken hun eigen volk neer, en daarmee krijgen ze meer aanhang?

Is dat in de boeken ook zo? :+

Alles is inderdaad wel wat minder onverwacht dan in de eerste seizoenen. Nog steeds vermakelijk maar op een andere manier.
Naja, kijk naar IS. Die doden in feite ook hun eigen volk maar krijgen ook steeds meer aanhang en niemand die nou precies weet wat hun uiteindelijke doel is (buiten de macht grijpen in hun gebied). We weten niet wat Son of the Harpy willen, wie hun leider is en wat het doel is.

Overigens wel een bazenaflevering zeg! _/-\o_

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Vette aflevering ! Ik verwahct nu echter wel dat het ook bye-bye is voor de Onion-Knight. Die is natuurlijk veel te recht-geaard om zijn mond te houden tegen Stannis. Hij zal te lang doorzeuren en Stannis zal dat niet toestaan.

Ik had eerlijk gezegd verwacht dat dany's man achter de Harpy's zat, niet dus....Jorah die niet door zelfopoffering eraan gaat, onverwacht. Maar nu met die greyscale....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Noem me een watje maar ik vond die scene met Shireen toch wel erg naar

[ Voor 3% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 09-06-2015 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:07
KillerAce_NL schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 07:16:
Ik had eerlijk gezegd verwacht dat dany's man achter de Harpy's zat, niet dus....
Ik vind het nog wel verdacht dat hij eerst nog wat zaakjes af te handelen had. Maar ik heb nog geen goeie theorie om dat in te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:03:
Psst: het is niet echt.

Noem me een psychopaat maar dat deed me niet zo veel. Zat er ook al afleveringen lang aan te komen. Toen die draak ten tonele verscheen zat ik wel echt als een geflipte voetbalsupporter op de bank heen en weer te springen van enthousiasme 8)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
EvaluationCopy schreef op maandag 08 juni 2015 @ 23:07:
Tijdens het kijken, toen hij haar een hand aanbood dacht ik NEE DOE HET NIET! Maar helaas, ze deed het toch.

Maarja ze hebben Shireen ervan kunnen redden, dus dan kan dat vast nog een keer.

Daarbij zag ik de opoffering van Shireen al mijlenver aankomen, ik vond die scene juist mooi in beeld gebracht. Totaal niet schokkend of zo, ze lieten niet teveel zien, waardoor ik het gewoon prima vond.

Ik ben erg benieuwd naar de actie(s) die Arya uit gaat voeren, hoop dat ze Sir Meryn goed te grazen neemt!

Ik zie mensen hier zeggen "Welke moeder laat nu 2 draken alleen?"
Wie zegt dat ze niet meer terug komt? Ze heeft haar leger daar zitten, tyrion en alle anderen..
Ik ben iig benieuwd naar volgende aflevering.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 19:39

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

RocketKoen schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 00:40:
Tsja... Dit krijg je dus als je bij GRRM klaagt over meisjes die op jonge leeftijd worden verkracht...
Laat hij een nog veel jonger meisje verkrachten en gooit een andere op de brandstapel...
Ik moest wel ff slikken zeg. Hoog tijd dat Carice en Stannis op een brandstapel belanden.
Of geflayed worden. Want ik denk niet dat Arya bij Stannis veiliger is dan bij Ramsey.
Dit was grotendeels D&D (de schrijvers van GoT). *knip* boekinfo

Ik snap niet zo goed waarom nu opeens iedereen Stannis dood wil. Die kerel vermoord/offert zo'n beetje elk seizoen iemand die dichtbij hem staat.

"The needs of the many outway the needs of the few" (zoiets).

Stannis is overtuigd door Melisandre dat hij de enige is die de wereld kan redden van de Long night. Daarvoor doet hij alles. Hij doet dit niet om koning te worden, hij doet dit zodat hij de wereld kan redden.

Ik ben nog steeds voor team Stannis.

Grayscale is waarschijnlijk alleen overdraagbaar via het geïnfecteerde stuk vlees.

*knip* boekinfo

[ Voor 21% gewijzigd door Mx. Alba op 09-06-2015 09:55 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
celshof schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:10:
[...]
Ik vind het nog wel verdacht dat hij eerst nog wat zaakjes af te handelen had. Maar ik heb nog geen goeie theorie om dat in te passen.
Ik had ook inderdaad het vermoede dat hij dat geregeld heeft, alleen is me dan onduidelijk waarom hij niet zelf Dany neerstak.
Toen hij zelf werd (vermoord?) neergestoken, was mijn vermoeden weer redelijk weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
RocketKoen schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 00:40:
[...]

Want ik denk niet dat Arya bij Stannis veiliger is dan bij Ramsey.
Sansa bedoel je zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Ja, inderdaad.
Als Arya bij Stannis komt is Stannis niet veilig :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had meer verwacht van deze episode; met name de pit scene. Aan de andere kant is bekend dat de budgetten niet enorm zijn. Geen gevecht tussen Daenerys en Drogon om hem onder controle te krijgen alvorens hij wordt bestegen; erg hoog Disney gehalte.

De shot van Daenerys op Drogon zag er echt heel slecht uit, alsof ik naar de neverending story zat te kijken, om vervolgens de episode te eindigen met een shot op Tyrion en niet een shot vanaf afstand op Drogon die weg vliegt.

Ik had gehoopt op wat meer aandacht voor dit deel; hebben we eindelijk weer Drogon in beeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 09:14:
Ik had meer verwacht van deze episode; met name de pit scene. Aan de andere kant is bekend dat de budgetten niet enorm zijn. Geen gevecht tussen Daenerys en Drogon om hem onder controle te krijgen alvorens hij wordt bestegen; erg hoog Disney gehalte.

De shot van Daenerys op Drogon zag er echt heel slecht uit, alsof ik naar de neverending story zat te kijken, om vervolgens de episode te eindigen met een shot op Tyrion en niet een shot vanaf afstand op Drogon die weg vliegt.

Ik had gehoopt op wat meer aandacht voor dit deel; hebben we eindelijk weer Drogon in beeld...
Het shot waarin Dany Drogon's neus raakt ziet er goed uit, maar dat weg vliegen, het was werkelijk alsof je naar een 50 jaar oude serie zat te kijken met 0 budget...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
'Niet enorm', 6 miljoen per aflevering :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
miicker schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 09:16:
[...]

Het shot waarin Dany Drogon's neus raakt ziet er goed uit, maar dat weg vliegen, het was werkelijk alsof je naar een 50 jaar oude serie zat te kijken met 0 budget...
Ok ok dat was redelijk slecht. Inderdaad alsof er een scherm op de achtergrond stond geprojecteerd en zij op een hobbelpaard zat te wiegen. (Als een jaren '50 auto-scene)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 12:51

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Tja, tegenwoordig houdt de scherpte van de huidige generatie TV's gelijke tred met het budget en CGI ;)
Op een ouderwetsche TV zou het er totaal niet nep uitgezien hebben. Vond de rest van de arena wel heel mooi gedaan. Zat nog te zoeken naar typisch CGI publiek (dezelfde poppetjes 100x gecopieerd) en gevonden, maar het was niet echt zichtbaar als je op normale snelheid afspeelde.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:51
EvaluationCopy schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 09:26:
'Niet enorm', 6 miljoen per aflevering :o
Als dat echt zo is, dan is dat nog steeds niet veel. Bij films zie je dat ze soms wel een budget van 200 miljoen hebben, waar ze dan max. 2,5 uur aan film mee moeten maken. GoT moet het dus doen met 60 miljoen voor wel 10 uur aan beeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Toch maakt je "inleven" in films, boeken het een stuk leuker ... als ik de hele tijd ga zitten denken "het is niet echt" wordt het een stuk minder. Als het toch niet echt is hoef je ook niet voor cq. tegen bepaalde figuren te zijn. Dan is er helemaal niks meer aan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:45
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 09:14:

^^ Dat! Ik verbaasde mij heel erg dat zij zonder slag of stoot zo op Drogon mocht zitten. Om vervolgens samen weg te vliegen naar de horizon *; .
Ondanks dat ben ik benieuwd hoeveel invloed dit heeft op de andere draken.

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Drogon was een beetje de baas toch, wellicht dat ze de andere 2 nu ook kan temmen. Had wel gehoopt dat die draak wat meer los zou gaan op die harpy's. Tijdens de raid op Astapor was dat beest nog hartstikke klein, toen gaf hij (ze?) al zo'n luchtbombardement met vuur over die kasteelmuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Vitamine schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 09:49:
[...]

^^ Dat! Ik verbaasde mij heel erg dat zij zonder slag of stoot zo op Drogon mocht zitten. Om vervolgens samen weg te vliegen naar de horizon *; .
Zo gek is dat niet..

Dat beest komt magisch (want dat zijn 't natuurlijk, magische beesten ;)) aanvliegen op 't moment dat z'n moeder bijna 't loodje gaat leggen, steekt iedereen in de fik die Dany kwaad wil doen (de 'goeien' blijven immers leven) en blijft moedig doorgaan terwijl 'ie doorboort wordt met speren..

Kortom, Drogon verdedigt 't leven van z'n moeder tot 't uiterste.. Zou een beetje raar zijn als 'ie zegt "HEY SNOL! Ik geef m'n leven voor je enzo, maareh, op m'n rug zitten en wegvliegen? Kom nou ff-tjes!" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
miicker schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 09:16:
[...]

Ik had een flashback naar Harry Potter deeltje drie waarbij Harry op de rug van die hippogrief wegvliegt voor het eerst. Zeer nep, maar wel leuke touch dat Drogon zijn moeder herkent terwijl ie kort ervoor nog naar haar aan het blazen was. Maar toen zij een speer uit Drogon trok was dat meteen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-09 14:47
Je ziet dat "Dany" haar ogen sluit en haar draak roept, dus dat hij haar komt helpen is niet zo bijzonder denk ik ? Ze is, after all, the mother of dragon.

Vond het een zeer vette episode, net iets beter als episode 8, was me allemaal een beetje te over de top en iets te veel zombie gehalte.

Spijtig dat we nog maar 1 aflevering te gaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
Gillded schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:03:
Je ziet dat "Dany" haar ogen sluit en haar draak roept, dus dat hij haar komt helpen is niet zo bijzonder denk ik ? Ze is, after all, the mother of dragon.

Vond het een zeer vette episode, net iets beter als episode 8, was me allemaal een beetje te over de top en iets te veel zombie gehalte.

Spijtig dat we nog maar 1 aflevering te gaan hebben.
Je ziet haar haar ogen dicht doen om het "lot" te omarmen dat ze afgeslacht wordt.
Daarna kijkt ze net zo verbaasd dat drogon aan komt vliegen.
Iig zo kwam het op mij over.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Laatst online: 21-09 16:40
Het is blijkbaar nog altijd erg moeilijk om overtuigend iemand op een fantasiebeest te laten zitten/vliegen/rijden.

We zijn niet veel verder sinds Never ending story. ;)
Ook in LOTR, the Hobbit of Harry Potter zie je dat. Dat zijn de momenten waarop CGI behoorlijk opvalt. In LOTR denk ik dan aan het vliegen op de grote vogels of dat zitten op de pratende bomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-09 14:47
cypher21 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:04:
[...]

Je ziet haar haar ogen dicht doen om het "lot" te omarmen dat ze afgeslacht wordt.
Maakt het ook leuk, twee verschillende interpetaties. Ik heb altijd het idee dat ook de draken in GOT telepatische communicatie hebben, wellis waar niet in mensen taal maar wel op deze manier met een speciafiek persoon. Ik had meer het idee dat ze opgelucht keek toen hij kwam.

Ook heb ik wel degelijk wat unsullied zien branden door het vuur van drogon.

[ Voor 3% gewijzigd door Gillded op 09-06-2015 10:12 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Ja inderdaad, bij dat eindshot hadden ze wel wat meer ventilatoren kunnen gebruiken en Dany op een wat schokkerige groene paard kunnen zetten maar goed. Het aanvliegen van die draak zelf vond ik wel erg goed gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
cypher21 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:04:
[...]

Zo leggen de makers het ook uit in "behind the episode" op youtube.

Maar het zou best kunnen dat Dany een telepatische link heeft. Net als de Starks met hun wolven.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:41

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

RocketKoen schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:17:
Maar het zou best kunnen dat Dany een telepatische link heeft. Net als de Starks met hun wolven.
Dat lijkt mij inderdaad een plausibele uitleg. Vergeet niet dat de geboorte van die draken gepaard ging met veel magie: het verbranden van de heks, het weer tot leven komen van versteende drakeneieren, Daenerys die ongeschonden uit het vuur kwam... Het is best mogelijk dat er daarbij ook een of andere mentale link gesmeed is tussen Dany en haar draakjes.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
RocketKoen schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:17:
[...]

Zo leggen de makers het ook uit in "behind the episode" op youtube.

Volgens mij hebben de Starks het niet met hun wolven, maar de wolven met de Starks, de wolven duiken op als de Starks in gevaar zijn, maar volgens mij beperkt zich dit niet tot de Starks, want Ghost was er ook ineens voor Sam.

Dus waarschijnlijk hebben sommige beesten gewoon bovennatuurlijke krachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ben ik de enige die het eens is met Stannis' keuze om Shireen te offeren?

Tot dusver heeft melisandre steeds gelijk gehad, ze heeft haar magische/goddelijke krachten talloze malen bewezen (ze is geen kwakzalver), en hij had weinig andere mogelijkheden aangezien hij vast zat.

Als hij de hulp wilde houden van de goden, had hij weinig andere keus.

Daarnaast was Shireen taktisch van weinig waarde. Ze is een meisje met greyscale. Als troonopvolger niet erg geschikt dus. Kan Stannis beter een nieuw kind maken.

(ik heb wel sterke twijfels bij de oorzaak van de brand overigens. Dat zaakje stinkt nogal, het leek alsof melisandre de brandjes stichtte)

Over de gemaskerde mannen in Mareen: Daenerys heeft genoeg rijke vijanden gemaakt. Het zou me niets verbazen als die mannen huurlingen zijn uit andere steden, bedoeld om haar van de troon te stoten.
En zelfs al zijn het mensen uit Mareen; ze doen het niet vanuit een opstand of rechtvaardigdheidsgevoel. Ze doen het om de macht te behouden. Daarbij zijn de levens van het plebs van weinig waarde. Dat hebben we keer op keer gezien in de machtsstrijden in GoT. Hopelijk heeft Tyrion een goede strategie. Ik hoop ook dat Tyrion komend seizoen dood gaat. Hij heeft z'n ding wel gedaan IMO. Tijd voor wat nieuwe karakters.

Wie mogen van mij dood:
- tyrion
- john snow
- melisandre
- fat walda
- high sparrow

Wie mogen er een prominentere rol krijgen:
- Baelish als koning/landheer ipv gladjakker
- Samwell als iemand die heel belangrijke informatie ontdekt over de winter
- Bran
- de white walkers (maar dan als rounded characters, met motieven, cultuur, interne politiek, etc.)

[ Voor 4% gewijzigd door link0007 op 09-06-2015 10:25 ]

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Prosac2010 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:04:
Het is blijkbaar nog altijd erg moeilijk om overtuigend iemand op een fantasiebeest te laten zitten/vliegen/rijden.

We zijn niet veel verder sinds Never ending story. ;)
Ook in LOTR, the Hobbit of Harry Potter zie je dat. Dat zijn de momenten waarop CGI behoorlijk opvalt. In LOTR denk ik dan aan het vliegen op de grote vogels of dat zitten op de pratende bomen. ;)
" :( Tree? I am no Tree, I am an Ent!"

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
link0007 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:22:

Tot dusver heeft melisandre steeds gelijk gehad, ze heeft haar magische/goddelijke krachten talloze malen bewezen (ze is geen kwakzalver), en hij had weinig andere mogelijkheden aangezien hij vast zat.

Daarnaast was Shireen taktisch van weinig waarde. Ze is een meisje met greyscale. Als troonopvolger niet erg geschikt dus. Kan Stannis beter een nieuw kind maken.
Absoluut met je eens! Ik stond volledig achter die keuze en zag het al mijlenver aankomen. Ik ben nog steeds pro-Stannis!
Over de gemaskerde mannen in Mareen: Daenerys heeft genoeg rijke vijanden gemaakt. Het zou me niets verbazen als die mannen huurlingen zijn uit andere steden, bedoeld om haar van de troon te stoten.
En zelfs al zijn het mensen uit Mareen; ze doen het niet vanuit een opstand of rechtvaardigdheidsgevoel. Ze doen het om de macht te behouden. Daarbij zijn de levens van het plebs van weinig waarde. Dat hebben we keer op keer gezien in de machtsstrijden in GoT. Hopelijk heeft Tyrion een goede strategie. Ik hoop ook dat Tyrion komend seizoen dood gaat. Hij heeft z'n ding wel gedaan IMO. Tijd voor wat nieuwe karakters.

Wie mogen van mij dood:
- tyrion
- john snow
- melisandre
- fat walda
- high sparrow
Absoluut NIET met je eens!
Ik denk dat ik niet meer zou kijken als alle bovenstaande figuren dood zouden zijn. Zelfs bij de eerste 2 zou voor mij de lol er al af zijn. Fat walda maakt me niets uit, zij heeft een totaal onbelangrijke rol. De High Sparrow en alle geloofs-gekkies rondom de high-sparrow mogen van mij wel dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52

Zeror

Ik Henk 'm!

- Samwell als iemand die heel belangrijke informatie ontdekt over de winter
Die belangrijke informatie heeft ie al gegeven. Namelijk dat dragonglass als wapen te gebruiken is om de white walkers te doden.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

(ik heb wel sterke twijfels bij de oorzaak van de brand overigens. Dat zaakje stinkt nogal, het leek alsof melisandre de brandjes stichtte)
Als je het rationeel bekijkt heb je gelijk, maar je eigen bloed opofferen voor een troon = not done!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
BTW kwam die draak nou geteleport in een bal van vuur of kwam hij gewoon aangevlogen en sproeide net wat in het rond waar hij zelf doorheen vloog? Moet je maar eens goed naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online

Nee, dit was het ambush werk van Ramsey en zijn twintig beste manschappen. Des te spijtiger dat hij niet sneaky zijn gezicht liet zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
EvaluationCopy schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:30:
BTW kwam die draak nou geteleport in een bal van vuur of kwam hij gewoon aangevlogen en sproeide net wat in het rond waar hij zelf doorheen vloog? Moet je maar eens goed naar kijken.
aangevlogen en spuugde vuur waar hij doorheen vloog.
Je hoorde m al krijsen voordat hij in beeld kwam, lijkt me lastig dat te horen als ie kan teleporteren :)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
ik hoop echt dat Ramsey of Cresei dit seizoen nog het loodje gaat leggen, het liefst allebei natuurlijk, maarja, dat zal wel te mooi zijn om waar te zijn, ik denk dat ze het allebei wel zullen overleven, maar Ramsay staat toch wel op nr. 1 op het lijstje "Graag dood, zsm"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ik ben het in ieder geval niet met je eens ...
Wat heeft ze helemaal bereikt ? En wat gaat ze bereiken met Shireen's offer ?
Er zijn al meer mensen verbrand uit het gevolg (bannermen) van Stannis, maar de slag bij Blackwater is verloren en de slag tegen Mance is gewonnen met boten en huurlingen, niet met de Lord of Light. En de aanval op Hardhome zag ze ook al niet aankomen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 13:28

Dreanor

Joene

Nee, in deze en vorige aflevering is gezegd dat zijn het Ramsus en zijn 20 man zijn! Al zijn ze totaal niet in beeld geweest deze aflevering.

En in denk dat het heel lastig is om een mens realistisch op een fantasie beest te zetten. Immers, ons menselijk brein is meester in het herkennen van andere mensen en patronen (bijv. diepte/schaduwen zien is iets van jarenlang programmeren van onze hersenen. Een persoon dat zijn leven blind was en ineens kan zien ziet nog geen diepte dankzij schaduwen e.d.).

Dus, een realistisch/echt persoon in combinatie met een fantasie karakter ziet er sneller nep uit dan enkel en alleen een fantasie karakter. Onze hersenen herkennen de nepheid (is dat een woord) omdat we zolang geprogrammeerd zijn om echte mensen te herkennen.

Ik leg het niet helemaal goed uit, maar het is wel iets in die trant. ;) O-)

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Goner schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:47:
[...]

Ik ben het in ieder geval niet met je eens ...
Wat heeft ze helemaal bereikt ? En wat gaat ze bereiken met Shireen's offer ?
Er zijn al meer mensen verbrand uit het gevolg (bannermen) van Stannis, maar de slag bij Blackwater is verloren en de slag tegen Mance is gewonnen met boten en huurlingen, niet met de Lord of Light. En de aanval op Hardhome zag ze ook al niet aankomen ...
Hardhome had niets met Stannis of Melisandre te maken, dit was niet hun gevecht dus wat had ze daaraan moeten doen?
Daarbij heeft ze ervoor gezorgd dat Ranley vermoord is, dus wat je zegt klopt niet, ze heeft zich wel degelijk bewezen.

Als ze nog zo'n geest baby uit kan poepen, die Roose Bolton vermoord zou dat wellicht mooi zijn, aan de andere kant, hoe goed zou het dan zijn als Ramsay aan de macht komt? Hij heeft iig bewezen dat hij iets kan, met deze actie met 20 mannen, als zo'n sadist aan de macht zou komen... Dat zou wel een ramp zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

miicker schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:51:
[...]
Hardhome had niets met Stannis of Melisandre te maken, dit was niet hun gevecht dus wat had ze daaraan moeten doen?
Niet hun gevecht ?! Hallo, waarom zijn ze helemaal naar het noorden gekomen ?

En wat hebben ze bereikt met de moord op Renly ?
Een deel van z'n leger liep over, maar een groot deel ging aan de haal. Als ze zo geweldig was, had ze broers verzoend en de legers gecombineerd.

[ Voor 23% gewijzigd door Goner op 09-06-2015 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52

Zeror

Ik Henk 'm!

miicker schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:44:
ik hoop echt dat Ramsey of Cresei dit seizoen nog het loodje gaat leggen, het liefst allebei natuurlijk, maarja, dat zal wel te mooi zijn om waar te zijn, ik denk dat ze het allebei wel zullen overleven, maar Ramsay staat toch wel op nr. 1 op het lijstje "Graag dood, zsm"
Ik hoop het juist niet dat zij dood gaan. Juist hun zorgen voor interessante drama in de serie. Maar ik verwacht dat Ramsey eerder dood zal zijn dan Cersei.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Goner schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:53:
[...]

Niet om zich af te laten slachten door White Walkers in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 11:41
B0MBACI schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:30:
[...]

Als je het rationeel bekijkt heb je gelijk, maar je eigen bloed opofferen voor een troon = not done!
Niet opofferen voor een troon (gedeeltelijk dan)
Het was of zijn kind, of iedereen in het kamp. Althans dat zei die moeder vlak voor de bbq van haar kind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Goner schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:53:
[...]

Om over land de Seven Kingdoms over te nemen? Via de zee bij Kings Landing was 't niet gelukt, maar als je 't noorden overheerst, heb je een goeie kans van slagen enzo..

Iig niet voor die wildlings :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

miicker schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:55:
[...]
Niet om zich af te laten slachten door White Walkers in ieder geval.
Maar wel om ze tegen te houden ... het gevecht tussen Ice en Fire, daar heeft Melissandre het de hele tijd over. Er is maar 1 vijand ...
Wel vechten tegen Mance en z'n wildlings en nu de Boltons. Nee, dat schiet lekker op.
Kansloos, die Stannis.

Ben benieuwd wat ze gaan krijgen in ruil voor Shireen's koninklijke bloed.

[ Voor 21% gewijzigd door Goner op 09-06-2015 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Goner schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:59:
[...]

Maar wel om ze tegen te houden ... het gevecht tussen Ice en Fire, daar heeft Melissandre het de hele tijd over. Er is maar 1 vijand ...
Wel vechten tegen Mance en z'n wildlings en nu de Boltons. Nee, dat schiet lekker op.
Kansloos, die Stannis.
Volgens mij heb je de serie niet goed begrepen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-09 15:12
Wat me wel verbaasde, is dat de draken nog wel redelijk makkelijk gepakt zouden kunnen worden.
Had ze van te voren veel krachtiger verwacht, maar een paar speren en Drogo had het al heel zwaar.

Had ze meer onoverwinnelijker verwacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Joostje123 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:01:
Wat me wel verbaasde, is dat de draken nog wel redelijk makkelijk gepakt zouden kunnen worden.
Had ze van te voren veel krachtiger verwacht, maar een paar speren en Drogo had het al heel zwaar.

had inderdaad ook verwacht dat hun pantser veel harder zou zijn, en speren er simpelweg niet in konden gaan.
Ik weet niet hoe oude die beesten nu moeten zijn, maar wellicht zijn ze nog niet helemaal volwassen en worden ze nog sterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuregenu
  • Laatst online: 15-07 15:14
Joostje123 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:01:

Zekers, daar schrok ik ook van. De verhalen die in de serie worden verteld over draken zeggen altijd dat ze hele legers kunnen verslaan en dat hun vlammen heet genoeg zijn om steen te smelten (zoals de belegering van het "onneembare" Harrenhal). Wellicht zijn haar draken nog steeds jonkies en niet krachtig genoeg. Daarnaast zeggen de oude verhalen helemaal niets over de mogelijke bepantsering van draken, wat Drogon wel had kunnen gebruiken.

ユレゲヌ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:37
miicker schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:21:
[...]

Volgens mij hebben de Starks het niet met hun wolven, maar de wolven met de Starks, de wolven duiken op als de Starks in gevaar zijn, maar volgens mij beperkt zich dit niet tot de Starks, want Ghost was er ook ineens voor Sam.

Waar niemand het dan over heeft is de wolf van Arya. Die is ontkomen in S1 en als ik iets mooi zou vinden dan zou het zijn dat deze op het moment supreme (whatever, whenever or wherever that may be) Arya komt helpen of redden mocht dat nodig zijn. Dan moet ze natuurlijk wel weer terugkeren.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
cbr600f4i schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:05:
[...]

Waar niemand het dan over heeft is de wolf van Arya. Die is ontkomen in S1 en als ik iets mooi zou vinden dan zou het zijn dat deze op het moment supreme (whatever, whenever or wherever that may be) Arya komt helpen of redden mocht dat nodig zijn. Dan moet ze natuurlijk wel weer terugkeren.
Zou zo'n wolf niet naar bravos kunnen op een of andere manier?
Ik moest inderdaad even nadenken, maar nadat die wolf joffrey beet, heeft ze hem inderdaad weggestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:39

Tijntje

Hello?!

miicker schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:10:
[...]

Zou zo'n wolf niet naar bravos kunnen op een of andere manier?
Ik moest inderdaad even nadenken, maar nadat die wolf joffrey beet, heeft ze hem inderdaad weggestuurd.
Dat zal wat lastig worden denk ik. (cirkel is huidige locatie Arya)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xpiqshU.png
Ik neem aan dat iemand dat beest niet even mee neemt op een boot.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Tijntje schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:18:
[...]

Dat zal wat lastig worden denk ik. (cirkel is huidige locatie Arya)
[afbeelding]
Ik neem aan dat iemand dat beest niet even mee neemt op een boot.
Ik denk inderdaad niet dat dat het geval is. Hopelijk helpt hij Arya een keer, of komt hij Bran van pas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:41

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

cbr600f4i schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:05:
Over de wolf van Arya is inderdaad verder niets bekend. Zoals over zo veel karakters die "uit het zicht zijn verdwenen"...

Hier wat meer info die in dit topic niet thuishoort: Mx. Alba in "[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire."

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-09 15:14
Even terug las ik hier dat mensen het vreemd vinden dat de Harpies zoveel mensen in het publiek vermoordden. Volgens mij zit dat zo:

De Harpies zijn aanhangers van de oude status quo, van voor de inmenging van Daenerys. Zij hebben best wat aanhangers (iedereen met een masker in de arena-scène), maar er zijn ook zat rijke lui en ex-slaven die Daenerys aanhangen (of in elk geval de Harpies niet aanhangen). De Harpies zullen dus waarschijnlijk iedereen willen afmaken die zich niet bij hen heeft aangesloten, en dat deden ze dus. Dit was niet alleen een aanslag op de koningin; dit was een poging tot een staatsgreep.

Een actie als deze zou weer andere mensen (overlevenden van deze aanval) bang kunnen maken, waardoor een deel zich bij de Harpies zou kunnen voegen. Te meer omdat Daenerys moest vluchten, wat als een kleine overwinning voor de Harpies gezien zou kunnen worden. Of deze actie uiteindelijk goed zal uitpakken voor de Harpies is zeer de vraag, maar dit lijkt me ongeveer hun motivatie en gedachtegang. Het is erg vergelijkbaar met wat geloofsextremisten in het echt ook doen.

Ik vermoed dat Daenerys met haar draken in de volgende aflevering, of het volgende seizoen, de situatie weer onder controle zal proberen te krijgen. Ben benieuwd. Ook of en hoe ze haar andere twee draken zal bereiken, en of ze die weer aan zich zal kunnen binden.

Dat Drogon zonder veel gedoe koos om Daenerys te redden, vind ik verder ook niet zo vreemd. Ze mochten dan wel even door een dip gaan, maar ze zijn "familie". Je moeder / je kinderen sluit je niet zomaar voorgoed buiten, ook al heb je ruzie.

Dan nog over de opoffering van Shireen: Erg gruwelijk, maar wel een interessante ontwikkeling (die er al even aan zat te komen). Stannis vertrouwt erop dat dit de enige oplossing is voor zijn manschappen, en als dat inderdaad zo blijkt te zijn, dan kan het gerationaliseerd worden als "het lot van de velen boven het lot van de ene". Maar zal het wel echt iets gaan uithalen? En bovendien: wat is de prijs? Zal Stannis' ziel en moreel besef standhouden, zodat hij nog een weldenkende koning kan worden? Dit soort daden laat zijn sporen achter in iemand's persoonlijkheid, en naar mijn mening is te veel kwaad op een bepaald moment niet meer te herstellen. Stannis is natuurlijk al veel langer op dat pad, gezien de zaken die hij allemaal heeft laten gebeuren onder Melisandre's invloed. Als hij zulke verschrikkelijke dingen doet om koning te worden, wat zal hij dan allemaal doen om koning te blijven? Interessante materie, naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Die draken moesten even door de puberteit, ondertussen vinden ze hun moeder gewoon weer lievvvvvv

En ze zijn nog lang niet volgroeid inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
EvaluationCopy schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:30:
Die draken moesten even door de puberteit, ondertussen vinden ze hun moeder gewoon weer lievvvvvv

En ze zijn nog lang niet volgroeid inderdaad.
Dat lijkt mij ook: Hun schubben zullen nog een stuk groter en sterker worden, waarna een gegooide speer niet meer zo veel zal doen volgens mij. Drogon is al vrij groot, maar nog niet zo groot als de schedels in de kerker onder Winterfell. Overigens vond ik het juist erg tof en spannend dat deze draken (nog) niet onverslaanbaar zijn.

En in dit topic kwam ook nog voorbij waarom Drogon niet meer deed qua vuurspuwen. Lijkt me vrij eenvoudig: Er waren veel niet-Harpies in de arena. Grootschalige vuuraanvallen vanuit de lucht zouden minstens zoveel burgers hebben afgemaakt als Harpies, wat Daenerys' aanhang alleen maar zou verzwakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 12:41

Pubbert

random gestoord

cheiron schreef op maandag 08 juni 2015 @ 22:00:

- Zal de man van Daenerys nu echt dood zijn? Zijn "Ik was even kijken of alles ok was" vond ik zo ontzettend onheilspellend over komen.
Ik denk dat die zeker wel dood is ja, meer mensen opgevallen dat hij heel erg veel op ex-PSV/RKC voetballer Michael Lamey lijkt?

Afbeeldingslocatie: http://www.vergetenspelers.nl/foto/Speler/1453.jpg

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Thund3r schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:42:
[...]

Ik denk dat die zeker wel dood is ja, meer mensen opgevallen dat hij heel erg veel op ex-PSV/RKC voetballer Michael Lamey lijkt?

[afbeelding]
Echt totaal niet gewoon.

Ik zat gisteren de aflevering te kijken en in met de arena scene zei ik al gelijk : daar komt zometeen drogon.

Erg voorspelbaar, maar wel erg tof gedaan.

Bij mij kwam gelijk de vraag, en wie gaan er nu op die andere 2 ?.
Dario ? Jora ? Tyrion ? ( Tryion please ! )

[ Voor 27% gewijzigd door Mektheb op 09-06-2015 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:58
geert1 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:34:
[...]

En in dit topic kwam ook nog voorbij waarom Drogon niet meer deed qua vuurspuwen. Lijkt me vrij eenvoudig: Er waren veel niet-Harpies in de arena. Grootschalige vuuraanvallen vanuit de lucht zouden minstens zoveel burgers hebben afgemaakt als Harpies, wat Daenerys' aanhang alleen maar zou verzwakken.
Ik denk niet dat dat Drogon iets uitmaakt :+ .. Volgens mij verbrand Drogon ook een paar unsullied...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Awsom schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:46:
[...]

Ik denk niet dat dat Drogon iets uitmaakt :+ .. Volgens mij verbrand Drogon ook een paar unsullied...
volgens mij zag ik ook dat Drogon dat deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
+ er gingen een paar burgers in de hens, overduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 10:24
miicker schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:51:
[...]

volgens mij zag ik ook dat Drogon dat deed.
Hadden die niet hun masker afgedaan? Om zo te laten voorkomen dat ze niet 1 van hen waren. Dat is wat ik dacht op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 19:19
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:03:
Ik ook... wellicht de meest weerzinwekkende scene van GoT tot nu toe. Gewoon omdat zij 100% onschuldig is, lief, aardig en kinderlijk. En dat ze dan aan zo'n einde moet komen :/ Wat ik wel mooi vond is dat haar moeder toch op het einde weer haar moederlijke instinct kreeg en probeerde haar te redden. Desondanks, Stannis BOEEEE BOEEEEEEHHHH

Over BOOEEEHHHH gesproken... toen Jorah het laatste gevecht won in de fighting pits, waarom werd hij toen door het publiek uitgejoeld? Ik heb die vechtscene opnieuw bekeken maar niets gezien wat niet door de beugel kon ofzo. Watskebeurd?

[ Voor 18% gewijzigd door segil op 09-06-2015 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

miicker schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:00:
[...]
Volgens mij heb je de serie niet goed begrepen :+
Misschien beleef ik de serie anders dan jij ... maar vertel 's ; hoe moet ik de serie dan wel begrijpen ?

geert1 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:28:
Stannis vertrouwt erop dat dit de enige oplossing is voor zijn manschappen, en als dat inderdaad zo blijkt te zijn, dan kan het gerationaliseerd worden als "het lot van de velen boven het lot van de ene". Maar zal het wel echt iets gaan uithalen?
Precies, weer een paar honderd paarden dood, belegeringsmachines kapot, voedsel verbrand. Wat krijgen ze van de Lord of Fire en z'n priesteres terug voor de dood van Shireen ?

[ Voor 49% gewijzigd door Goner op 09-06-2015 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hahaha, dit is GOT !!!
Lief en onschuldig overleven niet in die wereld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:11
[...]

Harpies met speer+schild van een unsullied zag ik, unsullied zelf niet. Voor zover boeiend.
EvaluationCopy schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:56:
+ er gingen een paar burgers in de hens, overduidelijk.
Of harpies zonder masker - wat hadden die burgers anders te zoeken in die arena?
segil schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:57:

Over BOOEEEHHHH gesproken... toen Jorah het laatste gevecht won in de fighting pits, waarom werd hij toen door het publiek uitgejoeld? Ik heb die vechtscene opnieuw bekeken maar niets gezien wat niet door de beugel kon ofzo. Watskebeurd?
Jorah lag al op de grond, zou afgemaakt worden maar zijn overwinnaar werd in z'n rug geprikt. Vervolgens herpakt Jorah zich en wint. Das wel apart, want nu wisselde nr 3 met nr 2 en won alsnog. Das in ieder geval hoe ik 'm dacht te zien :+

Heb overigens het stukje van de verbranding van Stannis z'n dochter doorgespoeld. Als vader en mens gewoon een walgelijk stukje - hoewel wellicht nuttig voor de verhaallijn hoef ik het gegil niet te horen. Wel lekker actueel, onschuldige kinderen verbranden/vermoorden.

Overigens zou het me weinig verbazen als uiteindelijk blijkt dat Carice haar karakter uiteindelijk gewoon een fruitcake is en er niets van Stannis en z'n ambities terecht komt.

[ Voor 22% gewijzigd door NiGeLaToR op 09-06-2015 12:04 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
[...]

Nee Drogon zal het niet zoveel uitmaken inderdaad, en er was inderdaad zeker wel wat "friendly fire". Toen hij Daenerys eenmaal gered had, hadden ze samen een rondje van de zaak kunnen doen om de hele arena in de fik te zetten. En daar doelde ik op: Vooral Daenerys zou niet zomaar iedereen in de hens willen zetten.

Het lijkt mij dat Drogon zijn moeder wilde redden na de "telepathische oproep"; het was niet zozeer het doel om alles en iedereen af te maken. En maar goed ook, want dan kon Daenerys haar grip op deze steden helemaal wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
miicker schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:21:
[...]

Nee, het is niet de wolven maar de starks.
Alleen Bran is de enige die zich echt bewust is van zijn skills. Hij heeft getraind en kan nu ook andere dieren (en hodor) overnemen.
John heeft geen idee.
Arya deed het alleen in haar slaap en dacht dat ze droomde.
En Sansa weet van niks omdat haar wolf dood is.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 21:21
NiGeLaToR schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:01:
[...]
Harpies met speer+schild van een unsullied zag ik, unsullied zelf niet. Voor zover boeiend.

[...]

...
Overigens zou het me weinig verbazen als uiteindelijk blijkt dat Carice haar karakter uiteindelijk gewoon een fruitcake is en er niets van Stannis en z'n ambities terecht komt.
Ik denk dat Melisandre wel nog een grote rol gaat spelen en ik denk dat ze weet wat er komen gaat.
Ik denk dat ze Stannis gebruikt als voorbereiding wat er komen gaat.
Verder denk ik ook dat Stannis wel blijft leven maar niet op de troon komt. (Eerder een soort hand of the king ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:13

Nogne

>.<

segil schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:57:
[...]
Jorah heeft de huidige kampioen verslagen. De kampioen was een soort held voor de burgers. Dus de bevolking zag natuurlijk liever dat hun held het zou winnen ipv Jorah.

(Dit is wat ik zelf denk, want de kampioen werd ook benoemd voor het gevecht)

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
RobbertDs1 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:04:
[...]

Ik denk dat Melisandre wel nog een grote rol gaat spelen en ik denk dat ze weet wat er komen gaat.
Ik denk dat ze Stannis gebruikt als voorbereiding wat er komen gaat.
Verder denk ik ook dat Stannis wel blijft leven maar niet op de troon komt. (Eerder een soort hand of the king ofzo)
Ken de boeken niet, maar voor de kijker is het wel lang wachten tot ze iets meer laat zien dan wat hekserij en een doos-spook :*)
Overigens vind ik haar de rol erg goed spelen - dus we wachten het gewoon eventjes af.

Op naar de seizoensfinale...

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-09 20:25
Even qua verduidelijking:
Ten eerste over de scene met Stannis. Het was inderdaad verschrikkelijk wat hij deed maar hij koos er toch voor omdat het zijn aller laatste optie was. Anders zouden ze zeker verliezen en dood gaan door de kou, honger of de Bultons. Dit was zijn laatste optie om nog zichzelf, zijn leger en Westeros te redden. Stannis denkt namelijk dat hij de "uitverkorene" is die Westeros beschermd tegen de White Walkers en de winter, zonder hem is de kans groot dat heel Westeros eraan gaat. Hij wou dit niet doen, ik denk dat als het aan hem lag hij nog gezellig thuis zou zijn en de oorlog nooit begonnen zou zijn. Alleen het is (naar zijn idee) zijn lot en bestemming om dit te doen.

Over de Sons of the Harpy kan je nog niet zo veel zeggen, je weet nog steeds niet wie ze zijn. De kans is zeer groot dat het gewoon arme huurlingen zijn (ex-slaven, huurlingen, vechters etc.) die niet weten waar ze voor vechten. Ze worden waarschijnlijk ingehuurd door sommige boze meesters en buursteden die bang zijn dat Dany hun ook binnen gaat vallen, maar zelfs dit is speculatie.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 21:21
NiGeLaToR schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:08:
[...]
Ken de boeken niet, maar voor de kijker is het wel lang wachten tot ze iets meer laat zien dan wat hekserij en een doos-spook :*)
Overigens vind ik haar de rol erg goed spelen - dus we wachten het gewoon eventjes af.

Op naar de seizoensfinale...
Ik ken het boek ook niet, het is maar een gok.
Maar ik denk dat we als serie kijkers nog lang moeten wachten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik verwacht dat Dany wel terug komt om Vyserion en Rhaegon te bevrijden. Dan kunnen Daario en Tyrion erop (Ser Jorah is een verloren zaak) en Missandei mag achter Dany samen met Drogon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
markdm schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:09:
Even qua verduidelijking:
Ten eerste over de scene met Stannis. Het was inderdaad verschrikkelijk wat hij deed maar hij koos er toch voor omdat het zijn aller laatste optie was. Anders zouden ze zeker verliezen en dood gaan door de kou, honger of de Bultons. Dit was zijn laatste optie om nog zichzelf, zijn leger en Westeros te redden. Stannis denkt namelijk dat hij de "uitverkorene" is die Westeros beschermd tegen de White Walkers en de winter, zonder hem is de kans groot dat heel Westeros eraan gaat. Hij wou dit niet doen, ik denk dat als het aan hem lag hij nog gezellig thuis zou zijn en de oorlog nooit begonnen zou zijn. Alleen het is (naar zijn idee) zijn lot en bestemming om dit te doen.
True, hij offert ALLES op en dat wordt uitgebreid in beeld gebracht. Zijn toewijding aan Mellissandre c.q. the god of light is oneindig zeg maar. Gelukkig kan ik doorspoelen - dat mag iedereen zelf bepalen.
Over de Sons of the Harpy kan je nog niet zo veel zeggen, je weet nog steeds niet wie ze zijn. De kans is zeer groot dat het gewoon arme huurlingen zijn (ex-slaven, huurlingen, vechters etc.) die niet weten waar ze voor vechten. Ze worden waarschijnlijk ingehuurd door sommige boze meesters en buursteden die bang zijn dat Dany hun ook binnen gaat vallen, maar zelfs dit is speculatie.
Dany's gedoodverfde nieuwe man kwam te laat op 't MMA feestje aanwaaien waarop Dany sneert 'waar was je?!'. Vervolgens zegt ie 'ja uhm even kijken of alles wel goed gaat enzo, jeweettoch'. Dat moment kwam op mij over van 'hij voert iets in z'n schild dus wij moeten het alvast weten'. En vervolgens duiken die Son of harpys op. Epische comeback van Jorah btw :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

markdm schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:09:
Het was inderdaad verschrikkelijk wat hij deed maar hij koos er toch voor omdat het zijn aller laatste optie was. Anders zouden ze zeker verliezen en dood gaan door de kou, honger of de Bultons. Dit was zijn laatste optie om nog zichzelf, zijn leger en Westeros te redden.
Dat lees ik vaker in de recente posts hier ; maar wat denken jullie dan dat hij van de Lord of Light gaat krijgen in ruil voor het offer. Concreet ...
Het zal wel komen door mijn afkeer van geloofs-fanaten in welke vorm dan ook, maar volgens mij is dit een aflopende zaak (en nee, ik heb dit niet uit de boeken ; heb alleen de eerste 3 gelezen, dus dit is allemaal nieuw voor me)

[ Voor 17% gewijzigd door Goner op 09-06-2015 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:18
Ik vond het een supervette aflevering!

Eerst kippenvel en walging bij de BBQ, daarna gewoon puur Champions League match in The Pit.

Ben ik dan de enige die "gewoon" naar GOT kijkt, realiseert dat ik er net graag naar kijk door de extremen, maar altijd in het achterhoofd hou: FICTIE en niet echt????

Ik kan 100 BBQ scenes zien en er in op gaan en het gevoel krijgen van WTF, maar.. Ik zou geen enkele "scene" kunnen zien van die IS mannen, want dat is de realiteit en dan zou ik gewoon beginnen kotsen.

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-09 12:31
Ik vond het ook een erg vette aflevering. Wat mij nog opviel is dat Jorah op een gegeven moment de hand pakt van Dany maar hij heeft toch die gekke schubben ziekte of hoe dat ook heet?

Toen hij met Tyrion in dat bootje zat en ze werden aangevallen door die gasten zei hij nog tegen Tyrion dat hij ze hem niet moest laten aanraken. Ik ben benieuwd of ze dat expres zo expliciet in beeld hebben gebracht of dat er verder geen vervolg aan vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Nogne schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:05:

Jorah heeft de huidige kampioen verslagen. De kampioen was een soort held voor de burgers. Dus de bevolking zag natuurlijk liever dat hun held het zou winnen ipv Jorah.

(Dit is wat ik zelf denk, want de kampioen werd ook benoemd voor het gevecht)
Ik denk eerder dat het komt door de manier waarop hij heeft gewonnen. Eerst wordt hij gered toen hij hulpeloos op de grond lag. Vervolgens is die duidelijk zwakker in het gevecht tegen de ander (valt veel op de grond) en wint alsnog door een kansje.
rickjehh schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:40:
Ik vond het ook een erg vette aflevering. Wat mij nog opviel is dat Jorah op een gegeven moment de hand pakt van Dany maar hij heeft toch die gekke schubben ziekte of hoe dat ook heet?
Greyscale

[ Voor 20% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 09-06-2015 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:13

Nogne

>.<

Daar zit ook zeker wat in, ik ging er alleen vanuit dat ze echt boe aan het roepen waren omdat het hun held was. Dit werd echt expliciet gezegd voordat het gevecht begon.

Waarschijnlijk komen we er volgende aflevering wel achter :)

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-09 20:25
Goner schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:18:
[...]

Dat lees ik vaker in de recente posts hier ; maar wat denken jullie dan dat hij van de Lord of Light gaat krijgen in ruil voor het offer. Concreet ...
Het zal wel komen door mijn afkeer van geloofs-fanaten in welke vorm dan ook, maar volgens mij is dit een aflopende zaak (en nee, ik heb dit niet uit de boeken ; heb alleen de eerste 3 gelezen, dus dit is allemaal nieuw voor me)
De bevalling van die demon van Mellissandre is wel een bewijs dat die god daadwerkelijk ergens toe in staat is. En wist je nog die bloedoffers van Genry? Alle namen die genoemd zijn zijn ook overleden, dus redenen genoeg om te denken dat Mellissandre gelijk heeft en die god echt iets zal doen. Waarschijnlijk zal het iets zijn zoals het smelten van het ijs en gewoon geluk wat Stannis zal krijgen.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 19:39

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

markdm schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:48:
[...]

De bevalling van die demon van Mellissandre is wel een bewijs dat die god daadwerkelijk ergens toe in staat is. En wist je nog die bloedoffers van Genry? Alle namen die genoemd zijn zijn ook overleden, dus redenen genoeg om te denken dat Mellissandre gelijk heeft en die god echt iets zal doen. Waarschijnlijk zal het iets zijn zoals het smelten van het ijs en gewoon geluk wat Stannis zal krijgen.
Alle namen behalve Balon Greyjoy. Die leeft nog.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
De serie heet Game of Thrones, maar de hele reeks heet "A Song of Ice and fire", wat me dus niet ozu verbazen is dat het eigenlijk een oorlog is tussen de goden (bijvoorbeeld Light = fire)

Pagina: 1 ... 90 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic