[Serie] Game of Thrones Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 129 Laatste
Acties:
  • 779.656 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanre4l
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-08 10:05
Freshnezz schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 23:17:
[...]

Met je uren lange ervaring kom je niet verder dan 'verlamde stark'? Hahha _/-\o_
Mijn vrouw die is daar ook echt enorm slecht in. Die zie ik ook zo hetzelfde zeggen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphilosophy
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 13:58
Goverman schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:26:
[...]

Barristan Selmy is niet overgelopen, die is weggestuurd door Cersie en Joffrey naar Essos. Daar ging hij kennelijk op zoek naar Danaerys. Dat is dus geen overlopen... Renly zat inderdaad in de small council onder King Robert, maar die voelde snel nattigheid toen die dood ging. Het lijkt me sterk dat Renly in de small council van de mad king zat: Renly was een Baratheon en die waren geen lid van de Targareyns fanclub...
Ik had het niet over Barristan, maar over de Jaime 'The Kingslayer' Lannister... Zou jij als koning-weet-ik-de-hoeveelste nog vertrouwen op een lijfwacht die een voorganger van je heeft vermoord?

Ik was alleen kwijt dat Renly inderdaad deel uitmaakte van de Small Council, was inderdaad die van Robert Baratheon. Blijft opvallend: de leden van diens Small Council leven nog op Renly en de Hand (Lord Arryn, Ned Stark) na... Niet slechte in de wereld van Game of Thrones

“The greatest teacher, failure is”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:41
De reden van Varys is toch duidelijk. Als een eunuch kan hij geen hogere positie bekleden. Door de maniakale manier van regeren van de huidige machtshebbers, weet hij dat hij geen kansen meer zal krijgen. De andere huizen wantrouwen hem door zijn spionage. Dus kan hij maar één ding doen, overlopen naar de partij die ervoor wil zorgen dat de huidige huizen hun macht verliezen. En hij zo zelf heerser kan worden.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

tc982 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 15:02:
De reden van Varys is toch duidelijk. Als een eunuch kan hij geen hogere positie bekleden. Door de maniakale manier van regeren van de huidige machtshebbers, weet hij dat hij geen kansen meer zal krijgen. De andere huizen wantrouwen hem door zijn spionage. Dus kan hij maar één ding doen, overlopen naar de partij die ervoor wil zorgen dat de huidige huizen hun macht verliezen. En hij zo zelf heerser kan worden.
Varys heeft een aantal keer gezegd dat hij het realm dient. Ik denk dat hij graag wil dat alle 7 kingdomes weer bij elkaar komen zodat er minder oorlog is. Dat is het beste te doen door de Targeryans met hun draken weer terug op de Iron Throne te krijgen.

Maar hij heeft inderdaad ook weinig keus. Als Ned op de Iron Throne was gekomen dan was hij vrij snel klaar geweest met Varys denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door MrVegeta op 04-06-2015 15:11 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:49

Goner

What can I do you for ?

MrVegeta schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 15:10:
[...]
Als Ned op de Iron Throne was gekomen dan was hij vrij snel klaar geweest met Varys denk ik
Toch had Varys het beste voor met Ned ; zijn plan was om te bekennen en zodoende gratie te krijgen en naar de Night's Watch te kunnen. Alleen greep Joffrey tot verbijstering van iedereen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Goner schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 15:19:
[...]

Toch had Varys het beste voor met Ned ; zijn plan was om te bekennen en zodoende gratie te krijgen en naar de Night's Watch te kunnen. Alleen greep Joffrey tot verbijstering van iedereen in.
Zou hier mee te maken kunnen hebben,

Hier zijn varys en illyrio aan het overleggen dat de oorlog tussen de Starks en Lannisters waarschijnlijk te snel komt omdat hun plannen om Danny met het leger van Khal Drogo koningin te maken nog niet ver genoeg zijn. Dus misschien als hij Ned had kunnen redden had Varys de oorlog nog kunnen uitstellen.

Ik denk ook niet dat Ned Varys had laten executeren, maar hij had hem wel van zijn titels etc. gestript. Ned was te eervol geweest om zo iemand in zijn dienst te hebben.

http://imgur.com/gallery/Lq5Bh :D

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Jeetje wat was deel 8 S5 spannend zeg! Phoeee! Ben echt zo benieuwd wat deel 9 teweeg gaat brengen.
Baalde echt toen de eindtitel in beeld kwam, bah!

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:03

Robtimus

me Robtimus no like you

MrVegeta schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 10:28:
Om samen te vatten, alleen Varys en Pycel zijn overgekomen van the Mad King naar Robert. Pycel krijgt deze standaard omdat hij de Grand Maester is van de Realm en Varys omdat hij `gewoon´ te belangrijk is.
Ik geloof ook dat Maesters geen trouw aan personen zweren maar aan een stad/burcht/fort/... Dat bleek tenminste uit een gesprek tussen de voormalige Maester van Winterfell en ik geloof Theon. Pycel was dus (officieel) nooit trouw aan de mad king, maar aan King's Landing. Het is dan ook inderdaad normaal dat hij met een nieuwe koning dezelfde positie bekleedt.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Dat bleek tenminste uit een gesprek tussen de voormalige Maester van Winterfell en ik geloof Theon.
Klopt. Deze diende Theon ook, voor de korte tijd dat hij de macht had over Winterfell.

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-09 13:22
Ben benieuwd of we nog een serieuze confrontatie gaan zien tussen Stannis en de Boltons... ik hoop niet dat ze dat naar volgend seizoen tillen.

Ook de nabijheid van Brienne brengt leuke mogelijkheden tot zich mee... hoe zal zijn reageren als ze ziet/hoort dat Stannis in de buurt is? Er werd in het begin van dit seizoen al enkele keren herhaald dat ze het gezicht van Stannis in de schaduw had gezien die Renly vermoordde... daar zal ze vast nog wraak op willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:38
Viccers schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 11:46:
Ben benieuwd of we nog een serieuze confrontatie gaan zien tussen Stannis en de Boltons... ik hoop niet dat ze dat naar volgend seizoen tillen.

Ook de nabijheid van Brienne brengt leuke mogelijkheden tot zich mee... hoe zal zijn reageren als ze ziet/hoort dat Stannis in de buurt is? Er werd in het begin van dit seizoen al enkele keren herhaald dat ze het gezicht van Stannis in de schaduw had gezien die Renly vermoordde... daar zal ze vast nog wraak op willen hebben.
Ik denk eigenlijk niet dat Stannis dit seizoen Winterfell zal innemen. Maar dat ze stoppen na de aanval van Ramsey die hij vorige aflevering aankondigde.
Dan krijg je volgend seizoen een mooi verhaal daar met de belegering van Winterfell, Brienne vs Stannis en hoe Sansa zich hier uit gaat redden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
RocketKoen schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:38:
[...]

Ik denk eigenlijk niet dat Stannis dit seizoen Winterfell zal innemen. Maar dat ze stoppen na de aanval van Ramsey die hij vorige aflevering aankondigde.
Dan krijg je volgend seizoen een mooi verhaal daar met de belegering van Winterfell, Brienne vs Stannis en hoe Sansa zich hier uit gaat redden.
zou het erg jammer vinden als dat gebeurt. Ik ben wel benieuwd inderdaad naar de strijd tussen de Boltons en Stannis, waarin ik hoop dat Stannis wint, ik zou het jammer vinden als Brienne Stannis zou vermoord o.i.d., maarja, zou ook geen ramp zijn, als Ramsay maar dood gaat!

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:40
Heeft iemand alle seizoenen op bluray gekocht ? Zo ja, is S02 en nieuwer beter opgezet dan S01? Ik heb S01 op disk, maar vindt de menu structuur voor de specials echt belabberd. Wat ik bedoel is dat als je in een submenu zit, elk onderdeel op een andere disk staat. De ene keer krijg je de melding dat die feature op Disk 2 staat, en de volgende weer op disk 3, dan weer disk 1, etc, etc. Best onhandig opgezet. Nu ben ik wel de bluray box van LOTR en the Hobbit gewend en misschien daardoor ook verwend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:21

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Geen idee eigenlijk, voor de afleveringen zelf lijkt het menu me tot en met seizoen 3 identiek. Specials heb ik niet bekeken dus zou ik moeten nakijken.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:05

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Eindelijk episode 8 gezien. Inderdaad veel mooie actie maar verder niet veel ontwikkeling qua verhaal. De scènes met Arya waren leuk, de gesprekken tussen Dani en Tyrion ook. De slag om Hardhome was mooi gedaan maar wel heel overheersend in de episode...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Xtr3me4me schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 18:33:
Jeetje wat was deel 8 S5 spannend zeg! Phoeee! Ben echt zo benieuwd wat deel 9 teweeg gaat brengen.
Baalde echt toen de eindtitel in beeld kwam, bah!
Er kwam bij mij elke keer in me hoofd.

Previously on HBO the walking ? ja dat :+.

Maar goed het zag er wel weer tof uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Rips10 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 12:04:
Op imdb staat aflevering 7 (S5) toch gewoon bij de best beoordeelde afleveringen, weet niet waar deze ratings vandaan komen, maar dit is toch wel een groot verschil.
Nu staat 5.8 zelfs stevig bovenaan. Alleen 3.9, die op de tweede plaats staat, heeft meer stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Kid Jansen schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 06:30:
[...]

Nu staat 5.8 zelfs stevig bovenaan. Alleen 3.9, die op de tweede plaats staat, heeft meer stemmen.
Ik denk eigenlijk ook dat de red wedding veel beter is.
Vooral hoe geschokt iedereen was na afloop :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Hardhome krijgt dus wel een hogere score, alleen met minder stemmen. Komt zo te zien vooral doordat de Red Wedding een veel groter percentage 1 stemmen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
RocketKoen schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 09:07:
[...]

Vooral hoe geschokt iedereen was na afloop :P
Kid Jansen schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 09:10:
Komt zo te zien vooral doordat de Red Wedding een veel groter percentage 1 stemmen krijgt.
Dat zal vast niet gerelateerd zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaviddeVogel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09-2022
De één houdt van plotselinge wendingen in het verhaal, de ander kan het niet uitstaan als er plotseling belangrijke hoofdpersonen dood gaan. Ik hoor zelf bij de tweede groep denk ik. :) Bij The Red Wedding kunnen de meesten volgens mij dan ook niet anders stemmen dan 1 of 10, er zit niet veel tussen.

Overigens vond ik 5.8 zeker niet de beste aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
DaviddeVogel schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 10:48:
De één houdt van plotselinge wendingen in het verhaal, de ander kan het niet uitstaan als er plotseling belangrijke hoofdpersonen dood gaan. Ik hoor zelf bij de tweede groep denk ik. :) Bij The Red Wedding kunnen de meesten volgens mij dan ook niet anders stemmen dan 1 of 10, er zit niet veel tussen.

Overigens vond ik 5.8 zeker niet de beste aflevering.
Dit is niet de serie voor jou dan :P

Ik ben wel benieuwd of er nog major character dood gaan in dit seizoen.
Sir Friendzone waarschijnlijk. En misschien dat de dochter van Stannis wordt geofferd.
Of Ramsey :*)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaviddeVogel
RocketKoen schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 11:17:
[...]

Dit is niet de serie voor jou dan :P

Ik ben wel benieuwd of er nog major character dood gaan in dit seizoen.
Sir Friendzone waarschijnlijk. En misschien dat de dochter van Stannis wordt geofferd.
Of Ramsey :*)
Ik houd het toch al 5 seizoenen vol. :) Er zijn er genoeg die dood mogen hoor, maar ze moeten het niet flikken om bijvoorbeeld Tyrion in koelen bloede afgeslacht te laten worden. ;) Of nog meer Starks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Toch geeft het wel een goede draai aan het verhaal. Heel Westeros denkt dat er eigenlijk geen Starks meer zijn, maar verspreid over het koninkrijk (en daarbuiten) zit er toch wel potentie in wat de Starks nog kunnen bereiken. Bran is met een bijzondere onderneming bezig, Arya heeft haar eigen business (zal niet veel meer voor het huis betekenen) en Sansa kan mogelijk nog een rol van betekenis gaan spelen, hoewel ik dacht dat zij toch al eerder enig tegenwicht aan Ramsay zou bieden. Waar Rickon is gebleven kan ik me overigens niet meer herinneren. En als we Jon meetellen heeft ook hij nog een aanzienlijke rol van betekenis natuurlijk.

De Lannisters zijn trouwens ook al behoorlijk uit elkaar gevallen, daar is echt niks meer van over. Ik heb afgelopen week nog wat afleveringen uit het eerste seizoen gekeken en verbaasde me over het verschil tussen de Jaime van toen en die van nu.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Nog 2 dagen! Heb er zin in! S05E09!

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Jaime was de beste schermer van Westeros. Toen zijn hand eraf werd gehakt is hij nooit meer dezelfde als de vroegere persoon. Hij is als het ware ontmand. Dat was trouwens een van de schrikmomenten met de hand. Ik had niet verwacht dat het zo brutaal werd uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:00

SomerenV

It's something!

Blord schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 17:49:
Jaime was de beste schermer van Westeros. Toen zijn hand eraf werd gehakt is hij nooit meer dezelfde als de vroegere persoon. Hij is als het ware ontmand. Dat was trouwens een van de schrikmomenten met de hand. Ik had niet verwacht dat het zo brutaal werd uitgevoerd.
Je moet ook niet vergeten dat Brienne nogal invloed heeft gehad op zijn persoonlijkheid. Opeens was hij opgezadeld met iemand die erg aan hem gewaagd was maar wel respect, loyaliteit en rechtvaardigheid hoog in het vaandel had staan.

Wat betreft schrikmomenten staat de dood van Oberyn absoluut op de eerste plaats. Een heerlijk personage en dan zo aan je einde komen :'( Maar ook de Red Wedding was een pijnlijk momentje, of de hand die afgehakt werd. En dan heb je ook de gouden kroon voor die Targaryan dude en uiteraard de onthoofding van Ned waarmee de toon van de serie gezet werd. (Ja, ze gaan hem gratie verlenen! _/-\o_ O, nee, toch niet *chop* :'( )

Tyrion, Jon, Daario, Sam, Arya en Brienne mogen trouwens niet dood, die zijn te cool. En uiteraard die oma van de Tyrells :D

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
Het grofste moment vond ik dat Ned die "knecht" die was weggelopen onthoofdde in epi s01e01, althans, toen maakte ik kennis met de grofheid van GoT, en had ik zoiets van "oke, zo kan het dus ook". Daarna was geweld bij mij ingecalculeerd, en kwam niks meer zo aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:45

Cheezus

Luiaard

Sjah schreef op zondag 07 juni 2015 @ 01:18:
Het grofste moment vond ik dat Ned die "knecht" die was weggelopen onthoofdde in epi s01e01.
Gedeserteerde Night Watcher ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:45

sjaool

Every life should have 9 cats

De serie heeft mij nog niet geshockeerd. Wat er al dan niet in het nieuws of op bepaalde websites zoals Liveleak wordt getoond shockeert mij veel meer. :X

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjaool schreef op zondag 07 juni 2015 @ 10:36:
De serie heeft mij nog niet geshockeerd. Wat er al dan niet in het nieuws of op bepaalde websites zoals Liveleak wordt getoond shockeert mij veel meer. :X
Die scene tussen the mountain en the viper? Shockeerde die je echt niet eens een klein beetje? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:47
Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2015 @ 11:28:
[...]

Die scene tussen the mountain en the viper? Shockeerde die je echt niet eens een klein beetje? :o
Dat was waarschijnlijk het walgelijkste moment van de hele serie. En ik voelde me trouwens ook niet echt lekker toen men al de bastaarden van Robert vermoordde, vooral die scene waar een soldaat een baby in zijn handen had en naar zijn zwaard greep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:34
Le Enfant! schreef op zondag 07 juni 2015 @ 12:25:
[...]

Dat was waarschijnlijk het walgelijkste moment van de hele serie. En ik voelde me trouwens ook niet echt lekker toen men al de bastaarden van Robert vermoordde, vooral die scene waar een soldaat een baby in zijn handen had en naar zijn zwaard greep.
hoe harder hoe beter toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Of deze:
Afbeeldingslocatie: http://assets.esquire.co.uk/images/uploads/fourbythree/_720_43/child-bones-dragon-game-of-thrones-43.jpg
Afbeeldingslocatie: http://assets.esquire.co.uk/images/uploads/fourbythree/_720_43/jamie-pushes-bran-game-of-thrones-43.jpg

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
Toch vond ik dit lang niet zo gore/shocking als het gevecht tussen Oberyn en The Mountain. Zojuist het gevecht nog eens nagekeken en bij het 'keerpunt' blijft het toch nog even schrikken. Hoop dat the mountain op minimaal zo'n erge manier op zn einde komt. Al hoeft de camera er niet 20 cm vanaf te staan. De aanname dat het gruwelijk is, zou al genoeg zijn.

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Vanwaar komt de scene met het verbrand kind ? Ik kan die helemaal niet herinneren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 15:45

sjaool

Every life should have 9 cats

Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2015 @ 11:28:
[...]

Nee, niet echt. Het was meer een wtf moment dan dat het mij shockeert, ik heb er in ieder geval niet wakker van gelegen. ;) Het is een verhaal dat vertelt wordt en dat was gewoon een erg gave scène.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:08
Blord schreef op zondag 07 juni 2015 @ 19:00:
Vanwaar komt de scene met het verbrand kind ? Ik kan die helemaal niet herinneren....
Daenerys is Drogon kwijt die de jongen bij de schapen verbrand.
Dan komt die boer verhaal halen met de resten van wat er nog van over is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:47
Dat vind ik dan weer niet shockerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Cheezus schreef op zondag 07 juni 2015 @ 08:52:
[...]

Gedeserteerde Night Watcher ;)
Ja ik lees het boek niet, en ik kijk de serie niet voor een 2e keer.

Zo mis ik meer dingen, kom er net pas achter dat Mace Tyrell de zoon is van grand Oma Olenna. Ze lijken maar even oud, of ben ik dat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qanar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-05-2019
Game of Thrones: How to train your Drogon

[ Voor 77% gewijzigd door qanar op 08-06-2015 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaviddeVogel
Sjah schreef op zondag 07 juni 2015 @ 23:23:
Zo mis ik meer dingen, kom er net pas achter dat Mace Tyrell de zoon is van grand Oma Olenna. Ze lijken maar even oud, of ben ik dat? :P
Olenna is geboren in 1938 en Mace in 1957, dus dan is Olenna op haar 19e moeder geworden, zou best kunnen... Niet dat dit er verder toe doet. :)

Maar ik geef toe dat ze in de serie wel ongeveer even oud lijken inderdaad dus ik snap je verwarring. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:05
Sjah schreef op zondag 07 juni 2015 @ 23:23:
[...]

Ja ik lees het boek niet, en ik kijk de serie niet voor een 2e keer.

Die gast die onthoofd wordt zie je in de proloog van de aflevering met drie anderen de white walkers tegenkomen. En later wordt tegen Ned gezegd dat er een deserteerder van de nights watch is gevangen genomen. Wel opletten he :+

Even over de aflevering, grote verrasing we zien Mace Tyrell en ser Meryn(?) in Braavos en Arya ziet hen. Nu is de vraag hoe lang het duurt voordat ser Meryn neer wordt gemaaid door arya. En meryn wordt nog even als slecht neergezet door hem als een (semi)pedofiel neer te zetten. (Wat een beetje jammer is.)

Wat ik wel jammer is dat Stannis zijn eigen dochter verbrand. Hij was als eerste neergezet als een hard persoon maar later dankzij deze scene met shireen toch neergezet als een goed persoon (hard van buiten zacht van binnen)
Maar we kunnen dat nu uit het raam gooien die scene betekend niets meer, Stannis is praktisch een slechterik nu. Op gelijke voet met de boltons. Cersei, tywin, Balon greyjoy etc. lijken nu bijna haast engelen naast hem. En voordat iemand gaat zeggen, jamaar hij heeft zijn eigen broet vermoord oid. Stannis was een harde man maar alleen bij zijn dochter zagen we hem als mens en dat is nu weg.

En waarom moet Jon opeens door de wall heen met de wildingen die hij heeft gered? Ze hadden toch schepen? De schrijvers wilden natuurlijk het conflict tussen Jon en Allister laten zien maar het sloeg nergens op. Toen ze een paar afleveringen terug vertrokken gingen ze niet onder de wall door…
In mereen zien we in het colloseum (niet fighting pit) opeens allemaal harpy’s overal zitten. En niemand reageert erop? Waar was de beveiliging? Ze beginnen ook kijkers van de gevechten willekeurig af te slachten als je het gewone volk tegen je wil hebben heel handig natuurlijk.

Afgezien stannis was het wel een goede aflevering, echter van alle negende afleveringen van de seizoenen is dit denk ik de minste.

We kunnen denk ik aan het einde van het seizoen stellen dat de serie voorloopt of bij is met de boeken (alleen nog een beetje ontwikkeling in Kingslanding nodig en op de wall in de laatste aflevering) kan er voor de serie kijkers die bij zijn in ieder geval weinig gespoiled worden. :)

[ Voor 3% gewijzigd door klaw op 08-06-2015 09:46 ]

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

DaviddeVogel schreef op maandag 08 juni 2015 @ 08:12:
[...]

Olenna is geboren in 1938 en Mace in 1957, dus dan is Olenna op haar 19e moeder geworden, zou best kunnen... Niet dat dit er verder toe doet. :)

Maar ik geef toe dat ze in de serie wel ongeveer even oud lijken inderdaad dus ik snap je verwarring. ;)
In de Game of Thrones wereld is een meisje vanaf ongeveer haar 16e "huwbaar" en zoals je kan zien laat men er bij veel families geen gras over groeien om dochters dan direct in het huwelijksbootje te gooien. In principe kan een vrouw dus op haar 35e al oma zijn en rond haar 50e overgrootmoeder... Generaties kunnen zo flink "scheef" gaan lopen, vooral als een jonge meid om politieke redenen wordt uitgehuwelijkt aan een man die haar grootvader zou kunnen zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Mx. Alba op 08-06-2015 10:00 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 21:59

St@m

@ Your Service

Kreeg een beetje een naar gevoel bij het levend verbranden van de dochter van Stannis :D

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

St@m schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:06:
Kreeg een beetje een naar gevoel bij het levend verbranden van de dochter van Stannis :D
Zie, soms zijn "spoilers" wel handig want nu kan ik me daar in ieder geval op voorbereiden... En me afvragen hoe ze Stannis in hemelsnaam hebben kunnen overhalen (of buitenspel zetten) om het zover te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Mx. Alba schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:21:
[...]

Zie, soms zijn "spoilers" wel handig want nu kan ik me daar in ieder geval op voorbereiden... En me afvragen hoe ze Stannis in hemelsnaam hebben kunnen overhalen (of buitenspel zetten) om het zover te krijgen...
Nou vooruit, dat zal ik dan niet verklappen ;)
Moet je hier maar niet rondneuzen he op maandagmorgen :P Kreeg hetzelfde gevoel als dat filmpje waarin die IS lui die kerel verbranden.. dat heb ik niet afgekeken, ik kreeg hier wel de neiging om door te spoelen.. :/

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:45

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Drogon for the win! :D

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Was een spectaculair einde!
Volgende week helaas alweer de laatste aflevering van dit jaar....dan pas weer April 2016.... :'(
St@m schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:06:
Zo gedetailleerd lieten ze het ook weer niet zien ;)

[ Voor 51% gewijzigd door calsonic op 08-06-2015 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Mx. Alba schreef op maandag 08 juni 2015 @ 09:59:
[...]

In de Game of Thrones wereld is een meisje vanaf ongeveer haar 16e "huwbaar" en zoals je kan zien laat men er bij veel families geen gras over groeien om dochters dan direct in het huwelijksbootje te gooien. In principe kan een vrouw dus op haar 35e al oma zijn en rond haar 50e overgrootmoeder... Generaties kunnen zo flink "scheef" gaan lopen, vooral als een jonge meid om politieke redenen wordt uitgehuwelijkt aan een man die haar grootvader zou kunnen zijn.
Sansa was wel iets jonger dan dat. Vanaf het moment dat ze voor het eerst ongesteld werdt in seizoen 1 wordt ze als vrouw gezien. Nu ben ik geen vrouw maar dat gebeurt meestal wel voor je 16 bent. Ze werd niet de dag daarna uitgehuwelijkt maar er zat niet heel veel tijd tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

calsonic schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:39:
Volgende week helaas alweer de laatste aflevering van dit jaar....dan pas weer April 2016.... :'(

[...]

Jij hebt geen dochters/kinderen denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
St@m schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:45:
[...]

Jij hebt geen dochters/kinderen denk ik?
Is dan toch je eigen fout dat je kinderen naar een serie als dit laat kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Megajr schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:43:
[...]

Sansa was wel iets jonger dan dat. Vanaf het moment dat ze voor het eerst ongesteld werdt in seizoen 1 wordt ze als vrouw gezien. Nu ben ik geen vrouw maar dat gebeurt meestal wel voor je 16 bent. Ze werd niet de dag daarna uitgehuwelijkt maar er zat niet heel veel tijd tussen.
Dat klopt inderdaad. De daadwerkelijke leeftijden van de meeste karakters worden niet genoemd maar in de serie zijn alle karakters die seksuele handelingen verrichten minimaal 16 op dat moment. ;)
St@m schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:34:
[...]

Nou vooruit, dat zal ik dan niet verklappen ;)
Moet je hier maar niet rondneuzen he op maandagmorgen :P Kreeg hetzelfde gevoel als dat filmpje waarin die IS lui die kerel verbranden.. dat heb ik niet afgekeken, ik kreeg hier wel de neiging om door te spoelen.. :/
Mag wel hoor. Ik heb geen probleem met spoilers. Gelukkig maar want ik loop over het algemeen een aflevering achter (wegens tijdgebrek om doordeweeks te kijken) maar ik moet wel dit topic moderaten. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Laatst online: 30-03-2024
9 afleveringen, nauwelijks vooruitgang. Dit is niet echt het beste seizoen ooit.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

calsonic schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:39:

[...]

Ze lieten helemaal niets zien..
Of zit ik naar een censored versie te kijken :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:22
Famous schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:05:
[...]

Ze lieten helemaal niets zien..
Of zit ik naar een censored versie te kijken :+
Nee je zag gewoon niets.

Drogon +1, je zag het al van mijlen ver aankomen natuurlijk maar het moment dat je dat gekrijs van die draak hoort is toch wel heeeeel erg vet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

HansAnders07 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:09:
[...]

Nee je zag gewoon niets.

Drogon +1, je zag het al van mijlen ver aankomen natuurlijk maar het moment dat je dat gekrijs van die draak hoort is toch wel heeeeel erg vet
Vond alleen het wegvliegen wel erg nep in elkaar zitten.
Deden ze met HP met dat gouden vlieg ding nog zowat beter :+

Hoopte stiekem ook nog op de twee pluspunten van de mooiste vrouw, helaas :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Mx. Alba schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:49:
Dat klopt inderdaad. De daadwerkelijke leeftijden van de meeste karakters worden niet genoemd maar in de serie zijn alle karakters die seksuele handelingen verrichten minimaal 16 op dat moment. ;)
Ik heb ook nooit beweert dat die leeftijd lager zou liggen ;) wel dat de leeftijd waarop ze trouwt lager ligt, Sansa is namelijk al met haar 3e huwelijk bezig en als de eerste seksuele handeling pas vanaf 16 jarige leeftijd in de serie mag dan is ze dat pas een week of twee als we jouw logica volgen. Het kan zeker, maar dan is ze dus getrouwt als 14 jarig meisje met Joffrey.

Nu kan ik het mis hebben natuurlijk maar wat ik zo begreep uit seizoen 1/2 was dat ongesteld -> trouwbaar was. Daarom wou ze ook haar beddengoed verbranden zodat ze niet met Joffrey hoefde te trouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
heerlijke aflevering, nu al benieuwd wat er gebeurd door het offer en als die gemaskerde mannen niet zo laten de lantefanten, dan hadden ze de queen ook wel kunnen doden, maar dat is televisie. kan niet wachten op volgende week, alweer de laatste aflevering. ben alleen benieuwd hoeveel seizoenen we nog krijgen aangezien ze in 9 aflevering geen meter vooruit zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Megajr schreef op maandag 08 juni 2015 @ 12:44:
Ik heb ook nooit beweert dat die leeftijd lager zou liggen ;) wel dat de leeftijd waarop ze trouwt lager ligt, Sansa is namelijk al met haar 3e huwelijk bezig en als de eerste seksuele handeling pas vanaf 16 jarige leeftijd in de serie mag dan is ze dat pas een week of twee als we jouw logica volgen. Het kan zeker, maar dan is ze dus getrouwt als 14 jarig meisje met Joffrey.

Nu kan ik het mis hebben natuurlijk maar wat ik zo begreep uit seizoen 1/2 was dat ongesteld -> trouwbaar was. Daarom wou ze ook haar beddengoed verbranden zodat ze niet met Joffrey hoefde te trouwen.
Tja, dan neem je aan dat meisjes zich in de Game of Thrones wereld het zelfde ontwikkelen als in onze wereld vandaag de dag. Een beetje off topic, maar het lijkt erop dat in vroeger tijden, toen Europa vergelijkbaar was met Westeros qua ontwikkelingsniveau, meisjes zo rond 15-16 jaar lichamelijk volwassen waren. Tegenwoordig ligt dat zo rond 12-13 en het wordt steeds vroeger. Het kan dus best zijn dat het in Westeros inderdaad zo is dat ongesteldheid een indicatie is dat je oud genoeg bent om te trouwen - vooral als de geboortedatum van een meisje niet met zekerheid vaststaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:32
Idd, maar ik had tijdens de scene wel even het idee dat dit zomaar einde Drogon kon zijn.
Ben benieuwd of hoe de anderen uit de pit komen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 15:38
Wat een toffe aflevering was het deze keer. Wel dacht ik gelijk, er gaan weer mensen klagen over het feit dat er een soort pedofiel in de serie zit (weet zijn naam ff niet), daarna wordt er een jong meisje verbrand, Stannis zijn eigen dochter. Vond het wel bijzonder om te zien dat juist die moeder het wilde stopzetten, ik dacht altijd dat zij dit graag wilde. Had eerder verwacht dat Stannis het zou willen stoppen, dat stukje scène zat vreemd in elkaar. Allemaal erg shocking natuurlijk! Wel jammer, had eigenlijk verwacht dat de Onion Knight haar stiekem mee zou nemen.

Het tofste stuk vond ik toch de fighting pit in Mereen, ambush actie van de Harpies. Toen Daenerys klem zat, dacht ik gelijk, daar komt haar draak. Was nogal voorspelbaar, maar hartstikke tof gedaan, wat wel een verrassing was dat ze op haar draag wegvloog. Vond het uiteindelijk een erg vermakelijke aflevering. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Bossie schreef op maandag 08 juni 2015 @ 13:23:
[...]

Idd, maar ik had tijdens de scene wel even het idee dat dit zomaar einde Drogon kon zijn.
Ben benieuwd of hoe de anderen uit de pit komen.
Leek niet dat er nog veel gemaskerde mensen waren..

Dacht eerst ook wel wat die heen ging, eerst heel zwak en dan zo wegvliegen :+

gefeliciteerd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Nostordici schreef op maandag 08 juni 2015 @ 13:30:
Wat een toffe aflevering was het deze keer. Wel dacht ik gelijk, er gaan weer mensen klagen over het feit dat er een soort pedofiel in de serie zit (weet zijn naam ff niet), daarna wordt er een jong meisje verbrand, Stannis zijn eigen dochter. Vond het wel bijzonder om te zien dat juist die moeder het wilde stopzetten, ik dacht altijd dat zij dit graag wilde. Had eerder verwacht dat Stannis het zou willen stoppen, dat stukje scène zat vreemd in elkaar. Allemaal erg shocking natuurlijk! Wel jammer, had eigenlijk verwacht dat de Onion Knight haar stiekem mee zou nemen.

Het tofste stuk vond ik toch de fighting pit in Mereen, ambush actie van de Harpies. Toen Daenerys klem zat, dacht ik gelijk, daar komt haar draak. Was nogal voorspelbaar, maar hartstikke tof gedaan, wat wel een verrassing was dat ze op haar draag wegvloog. Vond het uiteindelijk een erg vermakelijke aflevering. :)
Lijkt mij juist zo om te laten zien hoeveel invloed onze Van Houten heeft op Stannis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

♫ Never ending story ♫

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Vette aflevering! En dat einde, daar hebben we vanaf seizoen 1 op gewacht :)

Arme Shireen, net nu je dacht dat Stannis heel veel om zijn dochter geeft gebeurt dit nu... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaviddeVogel
Moet aflevering 9 nog kijken maar weet nu de helft al. :-( Spoilers kunnen in dit topic: [SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. , niet hier aub. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:03
Ja, vanavond ga ik de aflevering kijken op HBO. Staat toch duidelijk in de spelregels:

- plaats liefst geen spoilers in dit topic (gebruik daar dit topic voor (warning: spoilers!) of zet ze in ieder geval tussen spoiler tags. Alles wat nog niet te zien is geweest in een officieel uitgezonden aflevering van Game of Thrones dient als een spoiler behandeld te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Laatst online: 22-08 14:52
DaviddeVogel schreef op maandag 08 juni 2015 @ 16:36:
Moet aflevering 9 nog kijken maar weet nu de helft al. :-( Spoilers kunnen in dit topic: [SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. , niet hier aub. :-(
Gewoon niet in het topic komen voor je kijkt, simpel zat.
Doe ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaviddeVogel
unfor schreef op maandag 08 juni 2015 @ 16:39:
[...]

Gewoon niet in het topic komen voor je kijkt, simpel zat.
Doe ik ook niet.
Zoals Baronruud het ook al zegt, het staat in de spelregels voor dit topic. Bovendien is er een apart topic voor spoilers, wat heeft dat topic dan voor nut? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Laatst online: 22-08 14:52
DaviddeVogel schreef op maandag 08 juni 2015 @ 16:43:
[...]

Zoals Baronruud het ook al zegt, het staat in de spelregels voor dit topic. Bovendien is er een apart topic voor spoilers, wat heeft dat topic dan voor nut? ;)
De aflevering is officieel uitgezonden, dat jullie niet in de USA wonen is irrelevant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

DaviddeVogel schreef op maandag 08 juni 2015 @ 16:43:
[...]

Hij is al uitgezonden dus dan mag je daarna erover praten. Altijd al zo geweest ;)
Spoiler topic gaat over alles wat nog niet is uitgezonden maar uit de boeken komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Laatst online: 23-09 13:22
Veel gebeurd deze aflevering! Ben benieuwd of we nog Stannis bij Winterfell gaan zien de volgende aflevering nadat de Fire God weer pleased is.

Bedacht me net, is Tirion niet de enige hoofdpersoon in de serie die alle key players, op de Boltons na, heeft ontmoet? (De Starks @ Winterfell, Jon Snow @ The Wall, Stannis @ Blackwater, natuurlijk iedereen in King's Landing en nu ook Khaleesi & co @ Mereen). Hij heeft in ieder geval heel wat afgereisd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02:32
Mensen leer het toch eens af om op Maandag al in dit topic te komen als je de aflevering nog niet gezien hebt.
Iedere week zijn er wel mensen die erover beginnen.

Hij is uitgezonden op Maandag circa 04:00 Nederlandse tijd, vanaf dan mag je hier gewoon de aflevering bespreken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Het blijft moeilijk, regels quoten en zelf goed lezen wat het impliceert, daar zit nogal een verschil tussen.

Niet op reageren in het topic, zowel de spoiler-zeurpieten als de 'het is geen spoiler als het is uitgezonden'-zeurpieten.

Daarvoor hebben we het Topic Report.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Viccers schreef op maandag 08 juni 2015 @ 16:57:
Veel gebeurd deze aflevering! Ben benieuwd of we nog Stannis bij Winterfell gaan zien de volgende aflevering nadat de Fire God weer pleased is.

Bedacht me net, is Tirion niet de enige hoofdpersoon in de serie die alle key players, op de Boltons na, heeft ontmoet? (De Starks @ Winterfell, Jon Snow @ The Wall, Stannis @ Blackwater, natuurlijk iedereen in King's Landing en nu ook Khaleesi & co @ Mereen). Hij heeft in ieder geval heel wat afgereisd :)
Tyrion is gewoon een kleine baas, zeker als die rent :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:34
Maar is de onion knight nu weggestuurd omdat hij anders Shireen zou redden, of denkt Stannis werkelijk dat hij hulp krijgt van Jon Snow?

Ben iig wel benieuwd naar zijn reactie. Vermoed dat hij nu toch echt gaat proberen Carice om te leggen :D.

[ Voor 28% gewijzigd door Dersan op 08-06-2015 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-09 23:15
Dersan schreef op maandag 08 juni 2015 @ 18:05:
Maar is de onion knight nu weggestuurd omdat hij anders Shireen zou redden, of denkt Stannis werkelijk dat hij hulp krijgt van Jon Snow?
Ik denk dat Stannis de enige mogelijkheid ziet in hulp van Castle Black voor voeding en des te meer en het komt hem goed uit als een reden om Davos weg te sturen zodat hij ondertussen zijn dochter kan opofferen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
Voor een groot deel van de aflevering zat er toch een goede spanning in. De vraag wat er met Bronn zou gebeuren. Of Shireen echt opgeofferd zou worden, of dat ze natuurlijk toch nog gered werd door haar moeder (Niet echt de stijl van Martin. Denk aan Ned Stark's dood.) Ook het moment dat Ser Jorah bijna het loodje legde bracht aardig wat spanning met zich mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 00:25
Dat was wel echt een "FU Stannis" en "FU Melisandre" moment.

Jorah Mormont en Daenarys reunited in love <3 De aanhouder wint haha

Wat ik ook nog steeds vaag in de 'tempel' waar Arya blijft... waarom gaan die mensen daarheen? Wie zijn dat? Zijn ze ziek? Gaan ze vrijwillig daarheen? Ze drinken wat en gaan vervolgens dood en the Many Faced God gebruikt hun face dan...

Verder prima aflevering. Prima spanning

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
nadroJ schreef op maandag 08 juni 2015 @ 19:37:
Dat was wel echt een "FU Stannis" en "FU Melisandre" moment.

Jorah Mormont en Daenarys reunited in love <3 De aanhouder wint haha

Wat ik ook nog steeds vaag in de 'tempel' waar Arya blijft... waarom gaan die mensen daarheen? Wie zijn dat? Zijn ze ziek? Gaan ze vrijwillig daarheen? Ze drinken wat en gaan vervolgens dood en the Many Faced God gebruikt hun face dan...

Verder prima aflevering. Prima spanning
Als ik het goed heb begrepen, wordt er dan naar deze mensen geluisterd. Zo staat nu de man bij de haven op het lijstje om het loodje te leggen. Nadat iemand om hulp vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Damn gekke aflevering. Wat Stannis doet is echt fucked up, maar zag het wel ergens al aankomen. Had sympathie voor Stannis maar nu niet meer, die gast mag ook branden als een gek.

Draken scene was ook wel cool maar vond het nu niet zo heel erg vet gedaan. Wel cool dat ze haar huisdiertjes nu terug wat onder controle heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:58
Even over de aflevering, grote verrasing we zien Mace Tyrell en ser Meryn(?) in Braavos en Arya ziet hen. Nu is de vraag hoe lang het duurt voordat ser Meryn neer wordt gemaaid door arya. En meryn wordt nog even als slecht neergezet door hem als een (semi)pedofiel neer te zetten. (Wat een beetje jammer is.)
Waarom heeft Arya ook alweer exact een hekel aan hem? Ik weet dat hij op haar dodenlijst staat, maar eigenlijk niet meer zo goed waarom.

Eerlijk gezegd een spannende aflevering, maar absoluut niet de aflevering waarop je zit te wachten, aangezien het een aflevering '9' is. Natuurlijk zat je af en toe op het puntje van je stoel, maar eigenlijk gebeurde er maar één schokkend iets en dat was de dood van Shireen (bizar!) maar dat zag je eigenlijk ook van mijlen ver aan komen.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Gynnad schreef op maandag 08 juni 2015 @ 20:46:
[...]

Waarom heeft Arya ook alweer exact een hekel aan hem? Ik weet dat hij op haar dodenlijst staat, maar eigenlijk niet meer zo goed waarom.

Eerlijk gezegd een spannende aflevering, maar absoluut niet de aflevering waarop je zit te wachten, aangezien het een aflevering '9' is. Natuurlijk zat je af en toe op het puntje van je stoel, maar eigenlijk gebeurde er maar één schokkend iets en dat was de dood van Shireen (bizar!) maar dat zag je eigenlijk ook van mijlen ver aan komen.
mcbacon0 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 17:42:
[...]

Meryn Trant heeft Syrio Forel vermoord, die zwaardvecht docent van Arya.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Geen Stannis fan meer hier. Dan is er niemand meer waar ik sympathie voor heb... lastige sitatie. Dorne fan worden dan maar, heb je in ieder geval nog veel titties.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
* Osiris is nog steeds Dany-fan, om meerdere redenen.. Twee om precies te zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:48
Jammer van die Stannis actie, altijd de onschuldige die eraan gaan in ep9 :(. Overigens wel zeer goed acteerwerk van dat meisje, zat met huivering te kijken.

Verder leuk om het commentaar van Tyrion tijdens die "spelen" tezien : "My father would have liked you " .

Ik weet niet of ik mag speculeren over de volgende aflevering , vandaar mijn spoiler. Gaat over Arya, ik heb de boeken niet gelezen.Er is inderdaad een nieuw spoiler topic maar dat gaat ook over de boeken, en me ma die wel de boeken kent heeft al teveel gezegd :)

spoiler:
<knip>

[ Voor 21% gewijzigd door Ramzzz op 09-06-2015 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:43

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Die rol van de nieuwbakken man van Danerys was wel snel voorbij zeg. Dacht nog aan dubbelspel of iets anders, maar gewoon een 'Kom queen! Hier kun je naar t.....aaarghhh *chak chak*" en game over :D

Verder... een lijst van betere ouders dan Stannis:

1. Selyse, 2. Lysa Arryn, 3. Tywin Lannister. 4. Walder Frey, 5. Randyll Tarly, 6. Craster :')

Verder... gooien ze die hele draak vol met speren, maar proberen ze de Khaleesi met een mes te benaderen :')

[ Voor 43% gewijzigd door FunkyTrip op 08-06-2015 21:09 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

luxzenburcht schreef op maandag 08 juni 2015 @ 20:54:

Ik weet niet of ik mag speculeren over de volgende aflevering , vandaar mijn spoiler. Gaat over Arya, ik heb de boeken niet gelezen.Er is inderdaad een nieuw spoiler topic maar dat gaat ook over de boeken, en me ma die wel de boeken kent heeft al teveel gezegd :)
Ja dat mag. Ik had al gevraagd om een verduidelijking ** met boekspoilers ** voor dat andere topic en ** zonder boekspoilers ** voor dit topic, maar daar wilde Albantar niet aan.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

JvS schreef op maandag 08 juni 2015 @ 21:12:
[...]

Ja dat mag. Ik had al gevraagd om een verduidelijking ** met boekspoilers ** voor dat andere topic en ** zonder boekspoilers ** voor dit topic, maar daar wilde Albantar niet aan.
Ahem. [SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Spoiler maar raak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Wat ik persoonlijk wel jammer was dat we Ramsey niet in actie zagen toen hij Stannis aanviel. Vond zijn vorige vecht scene's echt lekker, zeker toen de zus van Theon hem probeerde terug te halen had hij die killer blik in zijn ogen. Hopelijk krijgen we hem nog eens in actie te zien.

Afbeeldingslocatie: http://i.ytimg.com/vi/iVK5KTXvnCI/maxresdefault.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Grompie op 08-06-2015 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:21

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
[b]

Verder... gooien ze die hele draak vol met speren, maar proberen ze de Khaleesi met een mes te benaderen :')
:D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je mag hier toch gewoon speculeren, dat andere topic is voor als je specifiek info boeken wilt vergelijken (iets wat heel erg sterk jouw persoonlijke wens was). Ik vind het echt enorm flauw (en misbruik van je positie) dat je al die discussie hier weglokt en de regels zo vaag maakt, dat je mensen onzeker maakt over wat je hier mag plaatsen en wat niet.

Mensen willen gewoon zonder boekspoilers kunnen discussieren, wat ze ook deden. Ik heb je dat in het feedback topic ook al duidelijk proberen te maken, maar je reageert er niet op.

Maak het onderscheid gewoon duidelijk, dus een topic "Met boekspoilers* en dit topic * zonder boekspoilers* , dan heeft iedereen wat hij wil.

[ Voor 24% gewijzigd door JvS op 08-06-2015 21:39 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:34
Hebben meer mensen het idee dat het vanaf dit seizoen allemaal heel erg voorspelbaar is geworden? Ik vond Game of Thrones altijd zo vet door de compleet onverwachte dingen, maar nu zie ik het elke keer aankomen:

- Toen in de vorige aflevering die wildlingvrouw die kinderen in dat bootje zette wíst je gewoon dat ze aangevallen zouden worden en zij dood zou gaan. Dat is zo'n typisch standaard filmmoment.
- Je wíst bij dat gevecht al dat hoofdrolspeler John Snow het zo'n beetje als enige zou overleven ondanks dat er duizenden mensen dood gingen.
- Bij de omsingeling in de arena wíst je gewoon dat die draak ging komen. Denaerys en Tyrion mochten natuurlijk niet dood.

Ik heb een beetje gevoel alsof ze zo richting het einde van de serie heel erg hun best doen om naar een happy end toe te werken in plaats van gewoon een spannend, compleet onverwacht einde. In de vorige seizoenen hadden John Snow en Denaerys gewoon dood geweest (in red wedding stijl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Hmmm, hadden we het gister niet over geweld... nou deze epi komt heel dichtbij de "meeste groffe" trofee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Wat ik me afvroeg is waar de honderden Unsullied waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimpelenLeuk
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-08 23:09
Avalaxy schreef op maandag 08 juni 2015 @ 21:50:
Hebben meer mensen het idee dat het vanaf dit seizoen allemaal heel erg voorspelbaar is geworden? Ik vond Game of Thrones altijd zo vet door de compleet onverwachte dingen, maar nu zie ik het elke keer aankomen:

- Toen in de vorige aflevering die wildlingvrouw die kinderen in dat bootje zette wíst je gewoon dat ze aangevallen zouden worden en zij dood zou gaan. Dat is zo'n typisch standaard filmmoment.
- Je wíst bij dat gevecht al dat hoofdrolspeler John Snow het zo'n beetje als enige zou overleven ondanks dat er duizenden mensen dood gingen.
- Bij de omsingeling in de arena wíst je gewoon dat die draak ging komen. Denaerys en Tyrion mochten natuurlijk niet dood.

Ik heb een beetje gevoel alsof ze zo richting het einde van de serie heel erg hun best doen om naar een happy end toe te werken in plaats van gewoon een spannend, compleet onverwacht einde. In de vorige seizoenen hadden John Snow en Denaerys gewoon dood geweest (in red wedding stijl).
Ja het is voorspel en opbouwend geworden.
De vorige aflevering vond ik minder, omdat al het vette indeze en de volgende aflevering zullen zitten. Blijf het mooi vinden, maar het onverwachte wordt wel minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Laatst online: 23:12
Boeiende aflevering. Het ene moment nog een traantje om de dochter van Stannis, het andere moment spanning in de arena een een Harpiecue.
Paar dingen die mij opvielen:
- Fijn, offscreen kinderverkrachting geïnsinueerd waarbij ik eigenlijk het gevoel had dat ook het tweede Stark zusje een vervelende ontmaagding zou hebben. Arya's plannetje lijkt duidelijk, ik hoop maar dat het gaat lukken zonder al te veel ongemakkelijke scenes
- Zal de man van Daenerys nu echt dood zijn? Zijn "Ik was even kijken of alles ok was" vond ik zo ontzettend onheilspellend over komen.
- Waarom moesten er zoveel burgers dood door de Harpies? Dat heeft toch niets met hun doel te maken? Het was nu ook niet zo alsof die mensen ze tegenwerkten.
- Stannis.. wat ik dan wel weer een boeiende twist vond is dat het meteen begon te regenen. Maar wat een scene weer. Als zelfs die vreselijke moeder het te ver vindt gaan weet je toch dat je verkeerd bezig bent.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Twylight schreef op maandag 08 juni 2015 @ 21:55:
Wat ik me afvroeg is waar de honderden Unsullied waren
Ik vroeg me ook al af waarom er bij een compleet stadion vol met possible enemies, waarbij Dany zich op een onmogelijk te verdedigen plek bevond er dan maar een handjevol Unsullied om d'r heenstonden.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

cheiron schreef op maandag 08 juni 2015 @ 22:00:
- Waarom moesten er zoveel burgers dood door de Harpies? Dat heeft toch niets met hun doel te maken? Het was nu ook niet zo alsof die mensen ze tegenwerkten.
Nee, die snap ik ook niet. Heel leuk met de draak, Tyrion en Jorah, maar de harpies zijn wel echt de generieke bad guys van het kaliber 'zombie'. "Wij zijn heel boos dus we maken iedereen dood en we zijn met steeds meer, maar we hebben geen interessante personages!". Ik vraag me ook af waarom het er steeds meer worden - het lijken burgers en/of voormalige slaven en die steken hun eigen volk neer, en daarmee krijgen ze meer aanhang?

Is dat in de boeken ook zo? :+

Alles is inderdaad wel wat minder onverwacht dan in de eerste seizoenen. Nog steeds vermakelijk maar op een andere manier.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Pagina: 1 ... 89 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic