Martin heeft laatst een hint gegeven dat het eind dit jaar wel ns kàn zijn. Ja brutaal van iemand die de boeken niet eens leest, maar dat las ik, denk niet dat ik het kan teruvinden.Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:06:
[...]
Qua eerdere snelheid van schrijven en editen verwacht men boek 6 pas in 2016
Ja. Maar dat gebeurde niet in seizoen 4 al.armageddon_2k1 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:11:
[...]
Het verhaal van Tyrion was ook op aan het eind van boek 5
Hier is ook nog wel wat discussie over. Het boek staat nog niet op de lijst om in 2015 uitgegeven te worden maar George Martin slaat zo goed als elke con dit jaar over en dat geeft wel eens kans dat het nog uitkomt. Maar zolang er geen datum genoemd is weten we het niet.Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:06:
[...]
Qua eerdere snelheid van schrijven en editen verwacht men boek 6 pas in 2016
Edit:
Martin heeft gezegd dat hij bijna elke con overslaat om z'n tijd aan The Winds of Winter te besteden. Als hij klaar is met schrijven voor de con's zijn gaat hij alsnog. Hij achte de kans alleen niet heel groot dat dat gaat gebeuren. Of er daarna nog nieuws geweest is vraag ik me eventjes afSjah schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:14:
[...]
Martin heeft laatst een hint gegeven dat het eind dit jaar wel ns kàn zijn. Ja brutaal van iemand die de boeken niet eens leest, maar dat las ik, denk niet dat ik het kan teruvinden.
[ Voor 29% gewijzigd door Megajr op 02-06-2015 14:16 ]
Die White Walker badass deed me wel een klein beetje denken aan the Lich King. Nu alleen nog een draak neerhalen om Sindragosa te maken
Hmmmm, ja, daar heb je gelijk in. Maar misschien hangt de Doom of Valyria daar toch mee samen? Wellicht aanbaden de Valyrians vroeger wel de God of Light maar hebben ze zich op een gegeven moment (zeg zo'n 1000 jaar geleden) bekeerd tot het de Seven Gods? Op een gegeven moment vond de Lord of Light het wel welletjes en zei als het ware "zoek het dan maar verder zelf uit", bam, Doom of Valyria. De draken en de voorliefde voor verbranden, evenals de mythes dat Targaryans tegen vuur zouden kunnen, zouden dan overblijfselen zijn van dat verloren geloof.Megajr schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:06:
De doom is ongeveer 400 jaar geleden volgens de Game of Thrones wiki. Iets voor die tijd zijn de Targaryens naar Westeros gekomen en hebben ze de boel overgenomen. Maar in plaats van de Lord of Light te brengen naar Westeros hebben ze overal septs en weirwood trees. Als je een heel koningrijk overneemt is je religie meenemen ook een kleine moeite. Zelfs al zouden ze dit alleen zelf aanhangen dan zou je bij bijvoorbeeld de mad king ook nog iets terug kunnen zien in de geest van ik rooster deze mensen voor R'hllor en niet omdat ik knettergek ben! Maar dat zie je niet dus ik zie geen enkele reden om aan te nemen dat ze ooit die religie daar aangehangen hebben eigenlijk?
In een aantal Free Cities is het wel de hoofdreligie maar niet in allemaal. Ze zijn daar sowieso wat makkelijker met geloven als ik het allemaal zo zie. Als je nu in Kings Landing kijkt dan heeft het geloof een hele andere rol dan in de Free Cities. Ik wil niet zeggen dat niet een aantal mensen in Valyria het aangehangen hebben maar de Targaryens niet.
Discussie over wanner boek 6 uit gaat komen kan in het ASOIAF-topic...
[ Voor 14% gewijzigd door Mx. Alba op 02-06-2015 14:24 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Hmm nu je het zegt herinner ik me weer watReinier schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:22:
[...]
Ze is allang bij Dreadfort geweest, heeft Theon daar gezien en is na een knokpartij terug naar haar boot gegaan.
Ach ja, wel weer 1 partij minder die we moeten volgen, dus dat scheelt
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Mwah ik vond haar best de moeite van het volgen waard eigenlijk
Niet helemaal bevestigd in de serie geloof ik maar:Mx. Alba schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:21:
[...]
Hmmmm, ja, daar heb je gelijk in. Maar misschien hangt de Doom of Valyria daar toch mee samen? Wellicht aanbaden de Valyrians vroeger wel de God of Light maar hebben ze zich op een gegeven moment (zeg zo'n 1000 jaar geleden) bekeerd tot het de Seven Gods? Op een gegeven moment vond de Lord of Light het wel welletjes en zei als het ware "zoek het dan maar verder zelf uit", bam, Doom of Valyria. De draken en de voorliefde voor verbranden, evenals de mythes dat Targaryans tegen vuur zouden kunnen, zouden dan overblijfselen zijn van dat verloren geloof.
spoiler:
House Targaryen, a family of Valyrian nobles who survived by fleeing to Westeros, also later abandoned the religion when Aegon the Conqueror and his sisters converted to the Faith of the Seven (largely as a political move).
The Valyrian religion was polytheistic with a pantheon of several gods. The Targaryens named several of their dragons after the gods of old Valyria: Balerion, Vhagar, and Meraxes.
http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Valyrian_religion
The Valyrian religion was polytheistic with a pantheon of several gods. The Targaryens named several of their dragons after the gods of old Valyria: Balerion, Vhagar, and Meraxes.
http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Valyrian_religion
Edit:
Ook niet helemaal ontkent in de serie geloof ik? De namen van de draken komen wel overeen.
[ Voor 4% gewijzigd door Megajr op 02-06-2015 14:38 ]
Klopt dat was het bericht.Megajr schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:15:
[...]
Martin heeft gezegd dat hij bijna elke con overslaat om z'n tijd aan The Winds of Winter te besteden. Als hij klaar is met schrijven voor de con's zijn gaat hij alsnog. Hij achte de kans alleen niet heel groot dat dat gaat gebeuren. Of er daarna nog nieuws geweest is vraag ik me eventjes af
Jammer van die smiley.
Verwijderd
Ben ik de enige die dacht wat gebeurt er nu als Wun Wun een ijszombie wordt?
Was er stiekem op aan het hopen.
Was er stiekem op aan het hopen.
Ik dacht even toen hij uit die hut kwam dat hij al een ijszombie was.. Was een soort pauze-momentje waarop ik dacht dat hij Jon ging aanvallen
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ik had inderdaad hetzelfde, maar het leek me ook wel heel gaaf als Wun Wun een ijsgiant zou zijn geworden en dat ze het later tegen hem op moesten nemen.Angeloonie schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:48:
Ik dacht even toen hij uit die hut kwam dat hij al een ijszombie was.. Was een soort pauze-momentje waarop ik dacht dat hij Jon ging aanvallen
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
De smiley was vooral om aan te geven dat het 'nieuws' omtrent het nieuwe boek vrij hard gaat. En dat het vaak ook non-nieuws is. Denk bijvoorbeeld aan de 12 days of Christmas die via Twitter georganiseerd werden en waar hele theorien over bestonden of de media explosie nadat in -ik geloof- Januari door de publisher erkent werdt dat het boek nog niet op de lijst voor 2015 stond.Sjah schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:24:
[...]
Klopt dat was het bericht.
Jammer van die smiley.![]()
Ik probeer het nieuws omtrent the winds of winter aardig bij te benen maar gezien wat er allemaal rondgaat is dat af en toe lastig. Al was toegegeven de smiley misschien niet de meest toepasselijke.
DJ-Promo schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:59:
Ik heb gemist dat ze Wun Wun zo noemde?
code:
1
2
| 00:54:14,743 --> 00:54:17,845 Wun Wun, to the sea. |
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Z'n volledige naam is Wun Weg Wun Dar Wun.
Ik ben de beroerdste niet. Ik geef ridderlijk toe dat ik gefaald heb in mijn inschatting met betrekking tot bepaalde zaken in dit topic en daarvoor bied ik bij deze mijn oprechte verontschuldiging aan. Bij wijze van experiment - en hopelijk permanent - heb ik een nieuw topic aangemaakt: Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. **SPOILERS** ; in dat topic mag alles besproken worden wat betrekking heeft op de wereld die George R.R. Martin heeft gecreëerd. No holds barred, dus vol spoilers. Ik nodig iedereen die het wil uit om zich daar heerlijk uit te leven zodat dit topic vanaf nu puur en schoon kan blijven.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Voor wie wil weten wie die leider van de White Walkers is heb ik hieronder wel wat interessante informatie. Of het dezelfde personage is in het boek als in de serie is niet bekend, maar ze hebben dezelfde titel:
spoiler:
History
According to legend, the Night's King lived during the Age of Heroes, not long after the Wall was complete. He was a fearless warrior named the thirteenth Lord Commander of the Night's Watch. Later, he fell in love with a woman "with skin as white as the moon and eyes like blue stars". He chased her and loved her though "her skin was cold as ice", and when he gave his seed to her he gave his soul as well.
He brought her back to the Nightfort and after the unholy union, he declared himself king and her his queen, and ruled the Nightfort as his own castle for thirteen years. During the dark years of his reign, horrific atrocities were committed, of which tales are still told in the North. It was not until Brandon the Breaker, the King of Winter, and Joramun, the King-Beyond-the-Wall, joined forces that the Night's King was brought down and the Night's Watch freed. After his fall, when it was discovered that he had been making sacrifices to the Others, all records of him were destroyed and his very name was forbidden and forgotten
YouTube: History of the Night's Watch and the Night's King
According to legend, the Night's King lived during the Age of Heroes, not long after the Wall was complete. He was a fearless warrior named the thirteenth Lord Commander of the Night's Watch. Later, he fell in love with a woman "with skin as white as the moon and eyes like blue stars". He chased her and loved her though "her skin was cold as ice", and when he gave his seed to her he gave his soul as well.
He brought her back to the Nightfort and after the unholy union, he declared himself king and her his queen, and ruled the Nightfort as his own castle for thirteen years. During the dark years of his reign, horrific atrocities were committed, of which tales are still told in the North. It was not until Brandon the Breaker, the King of Winter, and Joramun, the King-Beyond-the-Wall, joined forces that the Night's King was brought down and the Night's Watch freed. After his fall, when it was discovered that he had been making sacrifices to the Others, all records of him were destroyed and his very name was forbidden and forgotten
YouTube: History of the Night's Watch and the Night's King
Laten we de discussie in dit topic wel voortzetten en dan gewoon weer zoals hiervoor. Leuk, maar zonder constant die boeken erbij te pakken
.
Dit was met afstand de mooiste aflevering van het seizoen. Tyrion is een van de boeiendste karakters vind ik. De openingsscene was ook gelijk weer helemaal goed. Hij zal Deanarys wel weer interessant maken hoop ik.
En die vechtscene was echt episch en geweldig mooi gemaakt. Het geluid en surround was ook gewoon bijzonder goed moet ik zeggen zonder extreem overdreven te zijn.
Dit is weer GoT wat mooi is. Mooie productie, interessante plotontwikkelingen, geweldige scenes, verbale powerplay (ook bij de wildlings om ze te overtuigen). Veel beter dan die eerste 7 afleveringen. Dat hadden ze wel in 3 of 4 mogen proppen. Er zijn naar mijn mening net ff teveel karakters en ze komen te kort in beeld en ze hebben vaak net wat te weinig om echt interessant te zijn. Traagheid (Breaking Bad, The Wire, maar ook soms the walking dead) kan ik prima hebben, maar zoals dit seizoen begon, moah...
Dit was weer helemaal goed. Hulde
Dit was met afstand de mooiste aflevering van het seizoen. Tyrion is een van de boeiendste karakters vind ik. De openingsscene was ook gelijk weer helemaal goed. Hij zal Deanarys wel weer interessant maken hoop ik.
En die vechtscene was echt episch en geweldig mooi gemaakt. Het geluid en surround was ook gewoon bijzonder goed moet ik zeggen zonder extreem overdreven te zijn.
Dit is weer GoT wat mooi is. Mooie productie, interessante plotontwikkelingen, geweldige scenes, verbale powerplay (ook bij de wildlings om ze te overtuigen). Veel beter dan die eerste 7 afleveringen. Dat hadden ze wel in 3 of 4 mogen proppen. Er zijn naar mijn mening net ff teveel karakters en ze komen te kort in beeld en ze hebben vaak net wat te weinig om echt interessant te zijn. Traagheid (Breaking Bad, The Wire, maar ook soms the walking dead) kan ik prima hebben, maar zoals dit seizoen begon, moah...
Dit was weer helemaal goed. Hulde
[ Voor 76% gewijzigd door JvS op 02-06-2015 22:02 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Tyrion is inderdaad ook een van mijn favorieten, al vanaf het begin van de serie. Een duidelijke underdog die het hoofd boven water houdt door vooral goed zijn hoofd te gebruiken maar die toch geen blad voor zijn mond neemt en gewoon de botte waarheid zegt. Zijn periode als Hand voor Joffrey vond ik wat dat betreft ook echt geniaal. Gewoon tegen dat irritante, over het paard getilde rotjoch zeggen wat alle anderen alleen maar schoorvoetend durven te denken. 
Maar omdat hij een van mijn favorieten is zal hij vast in de volgende aflevering het loodje leggen of zo...
Maar omdat hij een van mijn favorieten is zal hij vast in de volgende aflevering het loodje leggen of zo...

Met mijn uren ervaring achter de tv verwacht ik het volgende, dat joch wat beesten kan overnemen ( bedoel die verlamde stark) gaat die reus overnemen in 1 van de laatste aflevering in een epic battle.
Gaat niet gebeuren, want Bran verschijnt niet op tv dit seizoen. Of bedoelde je de 1 van de allerlaatste aflevering?
Met je uren lange ervaring kom je niet verder dan 'verlamde stark'? HahhaNieuwevolger schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 23:14:
Met mijn uren ervaring achter de tv verwacht ik het volgende, dat joch wat beesten kan overnemen ( bedoel die verlamde stark) gaat die reus overnemen in 1 van de laatste aflevering in een epic battle.
The big final battle natuurlijk.dutchgio schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 23:16:
Gaat niet gebeuren, want Bran verschijnt niet op tv dit seizoen. Of bedoelde je de 1 van de allerlaatste aflevering?
Bran zat al in de vorige aflevering. Hij stond net buiten beeld en mindcontrollde al die white walkersdutchgio schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 23:16:
Daarom kon Jon ontsnappen.
Straks gaat hij ze gebruiken om Westeros aan te vallen en alle vijanden van de Starks uit te roeien.
bron: mijn dikke duim
Mx. Alba schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 22:36:
Tyrion is inderdaad ook een van mijn favorieten, al vanaf het begin van de serie. Een duidelijke underdog die het hoofd boven water houdt door vooral goed zijn hoofd te gebruiken maar die toch geen blad voor zijn mond neemt en gewoon de botte waarheid zegt. Zijn periode als Hand voor Joffrey vond ik wat dat betreft ook echt geniaal. Gewoon tegen dat irritante, over het paard getilde rotjoch zeggen wat alle anderen alleen maar schoorvoetend durven te denken.
spoiler: Cast info
Voor Tyrion's dood zou je niet bang hoeven te zijn: samen met Liam Cunningham heeft Peter Dinklage een contract tot seizoen 7. Liam zelfs tot seizoen 8. Althans, zo wordt al sinds seizoen 3 geroepen.
Bovenstaande in spoiler tags gezet.
Ik vind het jammer dat Cersei niet volledig uit elkaar wordt getrokken (letterlijk, met een paar paarden ofzo
Ben ik trouwens de enige die Varys mist? Zeker geen favoriet overigens: ik heb voorkeur voor Tyrion, Daenarys, Robb en Ned (maar ja, dat was vrij snel klaar)
[ Voor 2% gewijzigd door Mx. Alba op 03-06-2015 08:20 ]
“The greatest teacher, failure is”
Serieus? Ik heb Bran echt niet gezien!RocketKoen schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 23:26:
[...]
Bran zat al in de vorige aflevering. Hij stond net buiten beeld en mindcontrollde al die white walkers
Daarom kon Jon ontsnappen.

[ Voor 20% gewijzigd door Barbas op 03-06-2015 07:14 ]
Mejor así
Tuurlijk heb je hem niet gezien, hij stond buiten beeld.
Tevens:
Tevens:
Voor het eerst dit seizoen dat ik gelijk na de aflevering alweer zin heb in de volgende, kan nu al niet wachten!
Niet om het enthousiasme de kop in te drukken, maar weet wel dat aflevering 8 waarschijnlijk het hoogtepunt was qua grafisch geweld en verhaallijn progressiemiicker schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 08:04:
Voor het eerst dit seizoen dat ik gelijk na de aflevering alweer zin heb in de volgende, kan nu al niet wachten!
Ik vraag me af of je daar gelijk in hebt. Tot nu toe is aflevering 9 altijd de meest spectaculaire. Er moet trouwens ook nog een hoop gebeuren.Piet_Piraat7 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 08:07:
[...]
Niet om het enthousiasme de kop in te drukken, maar weet wel dat aflevering 8 waarschijnlijk het hoogtepunt was qua grafisch geweld en verhaallijn progressie. Volgende afleveringen zal eerder opbouw/cliffhanger voor seizoen 6 zijn.
Maar alle aflevering 9's op een rij:
S1 - Ned Stark onthoofd
S2 - Gevecht blackwater (Wildfire etc.)
S3 - Red Wedding
S4 - Gevecht bij the wall
Ik denk dus dat aflevering 9 nog wel iets gaafs in petto zal hebben
spoiler: op verzoek
Als ik af moet gaan op de trailer, denk ik dat in aflevering 9 de fighting pit centraal staat. Dit zou ook de scene zijn waar ze 3 weken over gedaan hebben om op te nemen. Als je de trailer terug kijkt, is het volgens mij de scene waar in Dany in het midden tussen haar Unsullied staat, met de Harpy's die hen aanvallen. Ook Jorah is hier in te zien, hetzij heel kort. Dit klopt met wat we tot nu toe gezien hebben, aangezien Jorah weer terug is naar zijn 'meester' met het verzoek hem te laten vechten voor Dany in de pit.
[ Voor 6% gewijzigd door revolised op 03-06-2015 08:27 ]
Ik ga er van uit dat een reeds uitgezonden trailer niet onder het spoiler-beleid zou vallen. Echter heb ik geen zin in discussies, dus het staat in spoiler tags nu.
juist welrevolised schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 08:26:
Ik ga er van uit dat een reeds uitgezonden trailer niet onder het spoiler-beleid zou vallen. Echter heb ik geen zin in discussies, dus het staat in spoiler tags nu.
trailer = voorproefje van een niet officieel uitgezonden aflevering.Mx. Alba schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 18:10:
[modbreak]... Alles wat nog niet uit een officieel uitgezonden aflevering te halen is moet als een spoiler behandeld worden...[/]
ik kijk bewust geen trailers van de volgende afleveringen. Laat me graag verrassen, zou er van balen als ik daar wat over lees in dit topic (en zo zijn er wel meerderen)
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Ok duidelijk. Excuses voor als iemand iets gelezen heeft wat hij niet wilde. Ik zal er op letten.
Hmm als die aflevering/scene nog moet komen waar ze zo lang over hebben gedaan om te filmen, dan kan het inderdaad nog weleens spectaculair worden
ik ging er van uit dat aflevering 8 het hoogtepunt was van dit seizoen
In voorgaande seizoenen was aflevering 9 steeds de climax.Piet_Piraat7 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 08:47:
Hmm als die aflevering/scene nog moet komen waar ze zo lang over hebben gedaan om te filmen, dan kan het inderdaad nog weleens spectaculair wordenik ging er van uit dat aflevering 8 het hoogtepunt was van dit seizoen
Seizoen 1 episode 9: onthoofding van Ned Stark
Seizoen 2 episode 9: Battle of Blackwater Bay
Seizoen 3 episode 9: Red Wedding
Seizoen 4 episode 9: Battle of the Wall
Waarom heb ik steeds associaties met Harry Potter wanneer Wun Wun ter sprake komt?DJ-Promo schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:59:
Ik heb gemist dat ze Wun Wun zo noemde?

Nomen nescio
Scene uit de aflevering 8 > http://webm.host/3da9b

Ice Dragon?
Als iemand mij kan uitleggen hoe ik zo'n video hier kan linken, graag

Ice Dragon?
[ Voor 94% gewijzigd door MrVegeta op 03-06-2015 09:45 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
En er is nog een grote scène waarvan bekend is dat hij dit seizoen komt. Ik gok als allerlaatste
spoiler:
cercei's bekentenis en walk of shame
never mind...
[ Voor 96% gewijzigd door revolised op 03-06-2015 09:47 ]
Hmmm.... Seizoen 1 dood van een geliefd character, seizoen 2 grote veldslag, seizoen 3 dood van meerdere geliefde characters, seizoen 4 grote veldslag....Mx. Alba schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 09:29:
Dus volgende aflevering gaat er vast weer een belangrijk personage dood
Praat je nu mijn post die ik 7 posts voor de jouwe plaatste na?Mx. Alba schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 09:29:
[...]
In voorgaande seizoenen was aflevering 9 steeds de climax.
miicker in "[Serie] Game of Thrones"
Ik gok op nog 2 andere grote scènes:RocketKoen schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 09:41:
En er is nog een grote scène waarvan bekend is dat hij dit seizoen komt. Ik gok als allerlaatste
spoiler:cercei's bekentenis en walk of shame
1. Een grote slag tussen de Bultons en Stannis (alhoewel die 20 man van Ramsey ook iets kan doen, een guerrilla aanval bijvoorbeeld)
2. Problemen met Dany, waarschijnlijk een tweede grote aanval van de Sons of the harpy.
Wat betreft je eerste punt, daar ben ik wel echt nieuwsgierig naar wat die van plan is. Een besneeuwd gebied met duizenden mensen in tenten.. hoe wil je daar iets aanrichten met 20 man. Vermommen, naar binnen sneaken en iemand neersteken?markdm schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 10:26:
[...]
Ik gok op nog 2 andere grote scènes:
1. Een grote slag tussen de Bultons en Stannis (alhoewel die 20 man van Ramsey ook iets kan doen, een guerrilla aanval bijvoorbeeld)
2. Problemen met Dany, waarschijnlijk een tweede grote aanval van de Sons of the harpy.
Zie jij iets wat ik niet zie? Ik zie alleen maar wat stuifsneeuw.MrVegeta schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 09:40:
Scene uit de aflevering 8 > http://webm.host/3da9b
[afbeelding]
Ice Dragon?
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Precies datPiet_Piraat7 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 10:30:
[...]
Wat betreft je eerste punt, daar ben ik wel echt nieuwsgierig naar wat die van plan is. Een besneeuwd gebied met duizenden mensen in tenten.. hoe wil je daar iets aanrichten met 20 man. Vermommen, naar binnen sneaken en iemand neersteken?
Misschien wat brand stichten, chaos veroorzaken, iemand ontvoeren, chemische oorlogsvoering (hij kan ze vergiftigen) en nog vele andere mogelijkheden. Met 20 goede mannen kan je veel schade aanrichten als je goed te werk gaat.
Een andere mogelijkheid is dat hij overloopt om gegarandeerd leider van het noorden te worden, maar de kans daarop lijkt me wel erg klein.
Dat verwacht ik ook ja. Ik verwacht een slagveld tussen de Boltons en Stannis(/Nights Watch?).miicker schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 08:12:
[...]
Ik vraag me af of je daar gelijk in hebt. Tot nu toe is aflevering 9 altijd de meest spectaculaire. Er moet trouwens ook nog een hoop gebeuren.
Maar alle aflevering 9's op een rij:
S1 - Ned Stark onthoofd
S2 - Gevecht blackwater (Wildfire etc.)
S3 - Red Wedding
S4 - Gevecht bij the wall
Ik denk dus dat aflevering 9 nog wel iets gaafs in petto zal hebben
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Benieuwd wie eerder het doelwit dan zou worden, Stannis of mevrouw van Houtenmarkdm schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 10:35:
[...]
Precies dat![]()
Misschien wat brand stichten, chaos veroorzaken, iemand ontvoeren, chemische oorlogsvoering (hij kan ze vergiftigen) en nog vele andere mogelijkheden. Met 20 goede mannen kan je veel schade aanrichten als je goed te werk gaat.
Mevrouw van Houten poept moordende schaduwen uit haar flamoes, die laat haar niet zo snel de kaas van het brood eten vermoed ik.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Ik zou uit de buurt blijven van Mellisandre.Piet_Piraat7 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 10:40:
[...]
Benieuwd wie eerder het doelwit dan zou worden, Stannis of mevrouw van Houten
Je hebt gezien wat er gebeurde toen iemand haar probeerde te vergiftigen in het begin van de serie
dat ben ik geloof ik alweer vergeten, wat gebeurde er?RocketKoen schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 10:42:
[...]
Ik zou uit de buurt blijven van Mellisandre.
Je hebt gezien wat er gebeurde toen iemand haar probeerde te vergiftigen in het begin van de serie
De maester van Stannis, die het niet eens was met de bekering naar de Lord of Light en het verbranden van niet-bekeerlingen, probeerde Melisandre te vergiftigen met een glas wijn. Om haar vertrouwen te winnen nam hij eerst zelf een slok. Hij begon al duidelijk te lijden voordat zij het glas in een paar teugen leegdronk. Hij ging dood, haar overkwam helemaal niets.miicker schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 10:54:
[...]
dat ben ik geloof ik alweer vergeten, wat gebeurde er?
ユレゲヌ
Cersei is al uit elkaar getrokken genoeg lijkt me door Jamy en Lancel en de restralphilosophy schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 06:45:
[...]
Ik vind het jammer dat Cersei niet volledig uit elkaar wordt getrokken
Ik hoop nog wel dat Cersei haar woorden t.o.v. haar bewaakster kan waarmaken. Ik heb het niet op geloofgekkies, zelfs niet in fantasy serieswimpie007 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:06:
[...]
Cersei is al uit elkaar getrokken genoeg lijkt me door Jamy en Lancel en de rest
Dus eerst wraak Cersei op haar bewaakster en dan mag ze van mij ook wel eraan gaan.
De epische eindscène van Hardhome duurde ook 3 weken om te filmen ofzorevolised schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 08:19:
spoiler: op verzoekAls ik af moet gaan op de trailer, denk ik dat in aflevering 9 de fighting pit centraal staat. Dit zou ook de scene zijn waar ze 3 weken over gedaan hebben om op te nemen. Als je de trailer terug kijkt, is het volgens mij de scene waar in Dany in het midden tussen haar Unsullied staat, met de Harpy's die hen aanvallen. Ook Jorah is hier in te zien, hetzij heel kort. Dit klopt met wat we tot nu toe gezien hebben, aangezien Jorah weer terug is naar zijn 'meester' met het verzoek hem te laten vechten voor Dany in de pit.
Alleen die bewaakster ? Voor mij mag die hele bende malloten er aan voor er nog meer slachtoffers vallen.Timminator schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 12:18:
[...]
Dus eerst wraak Cersei op haar bewaakster en dan mag ze van mij ook wel eraan gaan.
Zoals Qyburn het zo mooi zei :
but belief is so often
the death of reason.
Die sparrow irriteert mij niet eens zo. Eerder LancelGoner schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:42:
[...]
Alleen die bewaakster ? Voor mij mag die hele bende malloten er aan voor er nog meer slachtoffers vallen.
Zoals Qyburn het zo mooi zei :
but belief is so often
the death of reason.
Cersei mag van mij ook wel vertrekken eigenlijk. Haar karakter is erg goed uitgewerkt en ik heb genoten van de vele venijnige gesprekken, maar ze heeft wat mij betreft genoeg gedaan en heeft nu een grote fout gemaakt. Ze is best een sterk manipulator, maar ze kiest haar doelen vaak verkeerd. Ze laat zich te veel leiden door persoonlijke vendetta's en het beschermen van haar familie, ten koste van alles. Hoe meer macht ze krijgt, hoe meer ze haar pijlen richt op de verkeerde dingen. Met als hoogtepunt het creëren van een veel te machtig religieus orgaan die ze zelf niet in de hand kan houden. Dat lijkt me een mooi slotstuk voor haar karakterboog, vooral omdat haar incestueuze relatie al sinds het begin van de serie publieke kennis was en nu dan eindelijk haar einde zou kunnen worden. Het Lannister-emperium is volledig gebaseerd op leugens en geleend geld; het mag van mij wel in elkaar storten nu.ralphilosophy schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 06:45:
Ik vind het jammer dat Cersei niet volledig uit elkaar wordt getrokken (letterlijk, met een paar paarden ofzo). Haar karakter is erg boeiend, maar als intrigante heeft ze haar tijd wel gehad. Meer screen time voor Little Finger als andere intrigant: hij blijft ook zeer interessant en moeilijk te doorgronden.
Ben ik trouwens de enige die Varys mist? Zeker geen favoriet overigens: ik heb voorkeur voor Tyrion, Daenarys, Robb en Ned (maar ja, dat was vrij snel klaar)
Ik verwacht echter nog steeds dat ze gered zal worden, met hulp van Maester Qyburn en zijn hobby-projectje.
En ja, Varys zie ik ook altijd graag. Een erg sterke rol naar mijn mening, omdat hij altijd een plannetje lijkt te smeden maar ook weer niet geheel immoreel is. Je weet het nooit met hem. Ik ben benieuwd wat hij gaat doen nu hij Tyrion uit het oog is verloren. Het lijkt mij tof als hij zich bij Tyrion en Daenerys voegt als adviseur. Dan komt er gelijk een mooie confrontatie tussen hem en Daenerys, aangezien hij betrokken was bij de vele aanslagen op haar leven.
[ Voor 12% gewijzigd door geert1 op 03-06-2015 14:12 ]
Varys zal wel een WTF momentje hebben als zijn little birds hem vertellen dat Tyrion de nieuwe adviseur is van Danygeert1 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:07:
[...]
Cersei mag van mij ook wel vertrekken eigenlijk. Haar karakter is erg goed uitgewerkt en ik heb genoten van de vele venijnige gesprekken, maar ze heeft wat mij betreft genoeg gedaan en heeft nu een grote fout gemaakt. Ze is best een sterk manipulator, maar ze kiest haar doelen vaak verkeerd. Ze laat zich te veel leiden door persoonlijke vendetta's en het beschermen van haar familie, ten koste van alles. Hoe meer macht ze krijgt, hoe meer ze haar pijlen richt op de verkeerde dingen. Met als hoogtepunt het creëren van een veel te machtig religieus orgaan die ze zelf niet in de hand kan houden. Dat lijkt me een mooi slotstuk voor haar karakterboog, vooral omdat haar incestueuze relatie al sinds het begin van de serie publieke kennis was en nu dan eindelijk haar einde zou kunnen worden. Het Lannister-emperium is volledig gebaseerd op leugens en geleend geld; het mag van mij wel in elkaar storten nu.
Ik verwacht echter nog steeds dat ze gered zal worden, met hulp van Maester Qyburn en zijn hobby-projectje.
En ja, Varys zie ik ook altijd graag. Een erg sterke rol naar mijn mening, omdat hij altijd een plannetje lijkt te smeden maar ook weer niet geheel immoreel is. Je weet het nooit met hem. Ik ben benieuwd wat hij gaat doen nu hij Tyrion uit het oog is verloren. Het lijkt mij tof als hij zich bij Tyrion en Daenerys voegt als adviseur. Dan komt er gelijk een mooie confrontatie tussen hem en Daenerys, aangezien hij betrokken was bij de vele aanslagen op haar leven.
Doet een rechtbank van de Seven aan trial by combat?geert1 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:07:
[...]
Cersei mag van mij ook wel vertrekken eigenlijk. Haar karakter is erg goed uitgewerkt en ik heb genoten van de vele venijnige gesprekken, maar ze heeft wat mij betreft genoeg gedaan en heeft nu een grote fout gemaakt. Ze is best een sterk manipulator, maar ze kiest haar doelen vaak verkeerd. Ze laat zich te veel leiden door persoonlijke vendetta's en het beschermen van haar familie, ten koste van alles. Hoe meer macht ze krijgt, hoe meer ze haar pijlen richt op de verkeerde dingen. Met als hoogtepunt het creëren van een veel te machtig religieus orgaan die ze zelf niet in de hand kan houden. Dat lijkt me een mooi slotstuk voor haar karakterboog, vooral omdat haar incestueuze relatie al sinds het begin van de serie publieke kennis was en nu dan eindelijk haar einde zou kunnen worden. Het Lannister-emperium is volledig gebaseerd op leugens en geleend geld; het mag van mij wel in elkaar storten nu.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Het lijkt me wel want het idee van Trial by Combat is dat de goden ervoor zorgen dat de onschuldige het gevecht wint.EvaluationCopy schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:22:
[...]
Doet een rechtbank van de Seven aan trial by combat?
Vraag me af of dat niet misschien de bedoeling was. Hij heeft (heel in het begin) contact met Illiryo die Viserys en Daenerys helpt ...RocketKoen schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:15:
[...]
Varys zal wel een WTF momentje hebben als zijn little birds hem vertellen dat Tyrion de nieuwe adviseur is van Dany
Ik verwacht van wel. Eern trial-by-combat is feitelijk het door de goden laten uitzoeken of je schuldig bent, door 2 'kampioenen' het te laten uitvechten.
Edit: had moeten verversen... Albantar was me voor...
Edit: had moeten verversen... Albantar was me voor...
[ Voor 15% gewijzigd door revolised op 03-06-2015 14:25 ]
Het was zelfs Varys die Tyrion ervan overtuigde om naar Daenerys te gaan, toch?Goner schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:24:
Vraag me af of dat niet misschien de bedoeling was. Hij heeft (heel in het begin) contact met Illiryo die Viserys en Daenerys helpt ...
En dan heeft Cersie dr frankenMountain die voor haar kan vechten als hij niet zo fucked up is dat hij beserk gaat op elk levend wezen. 
Maar ik vind Cersie absoluut geen sterke manipulator! Ze kan enkel wat omdat ze de juiste achternaam heeft. Had ze die niet, was ze echt helemaal nergens. Nu luistert al niemand naar haar behalve haar zoon omdat ... mama.
Maar ik vind Cersie absoluut geen sterke manipulator! Ze kan enkel wat omdat ze de juiste achternaam heeft. Had ze die niet, was ze echt helemaal nergens. Nu luistert al niemand naar haar behalve haar zoon omdat ... mama.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Inderdaad, Cercei denkt zelf wel dat zij een goede manipulator is, maar zij wordt vooral door andere manipulatoren gemanipuleerd omdat ze veel te voorspelbaar is. Op het moment dat ze eindelijk de volledige macht in handen heeft wordt ze daardoor een compleet ongeleid projectiel.
Precies. Iedereen zet haar op de plek, haar broers, haar vader, nu die heilige sparrows die ze zelf heeft opgezet (als ze zo slim en manupilatief was zat ze zelf nu niet in de gevangenisMx. Alba schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:31:
Inderdaad, Cercei denkt zelf wel dat zij een goede manipulator is, maar zij wordt vooral door andere manipulatoren gemanipuleerd omdat ze veel te voorspelbaar is. Op het moment dat ze eindelijk de volledige macht in handen heeft wordt ze daardoor een compleet ongeleid projectiel.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Jaaa ... als ze aankomen in Pentos. Hij wil naar Mereen met Tyrion.Mx. Alba schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:28:
[...]
Het was zelfs Varys die Tyrion ervan overtuigde om naar Daenerys te gaan, toch?
Maar vraag me af of Dany weet wat zijn echte rol is ; voor zover ze weet zat hij ook achter de aanslagen.
En waarom wil Varys eigenlijk een Targaryen op de troon van Westeros ?
Werd niet in de vorige aflevering (of die daarvoor) gezegd dat het geloof andere rechtbankregels hanteert dan de troon? Vrij letterlijk die zin? Ik ging er vanuit dat men hier doelde op trial by combat, dat dit niet zomaar geregeld kon worden.EvaluationCopy schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:22:
Doet een rechtbank van de Seven aan trial by combat?
Zijn belang is altijd 'het beste voor de 7 kingdoms' en blijkbaar ziet hij het meisje als de meest geschikte leiderGoner schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:35:
[ Voor 26% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 03-06-2015 14:40 ]
Iets anders, er werd gezegd dat het geloof ander bewijs nodig heeft. Het kwam als mij over dat Cersei haarzelf er niet uit kon kletsen/bedriegen/bedreigen.Piet_Piraat7 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:38:
[...]
Werd niet in de vorige aflevering (of die daarvoor) gezegd dat het geloof andere rechtbankregels hanteert dan de troon? Vrij letterlijk die zin? Ik ging er vanuit dat men hier doelde op trial by combat, dat dit niet zomaar geregeld kon worden.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
't Maakt 'em niet uit welk house er op de troon komt, zolang 't maar een fatsoenlijke heerser is.. En hij ziet dat in Dany. Althans, so he saysGoner schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:35:
[...]
In de "gewone" rechtsspraak kun je inderdaad "de goden laten beslissen" dmv trail by combat.Piet_Piraat7 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:38:
[...]
Werd niet in de vorige aflevering (of die daarvoor) gezegd dat het geloof andere rechtbankregels hanteert dan de troon? Vrij letterlijk die zin? Ik ging er vanuit dat men hier doelde op trial by combat, dat dit niet zomaar geregeld kon worden.
Ironisch genoeg kan dit niet in de kerkelijke rechtsspraak.
Daar kun je wel weer je zonden bekennen en de goden om smeken om je te vergeven.
In het geval van Cercei is het lastig. Want wat moet ze bekennen. Ze heeft een hoop gedaan wat niet kan, maar daar is niet altijd bewijs voor.
Je wilt natuurlijk niet teveel bekennen. Want als bijvoorbeeld uitkomt dat Jaimy de vader van haar kinderen is dan is de doodstraf nog de minste van haar zorgen
Hij zegt "the right ruler, with the right name".Osiris schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:46:
[...]
't Maakt 'em niet uit welk house er op de troon komt, zolang 't maar een fatsoenlijke heerser is.. En hij ziet dat in Dany. Althans, so he says
Je moet dus wel van een fatsoenlijk huis komen wil je in aanmerking komen.
[ Voor 17% gewijzigd door RocketKoen op 03-06-2015 14:49 ]
Hij heeft wel aardig door dat de Lannisters niet meer houdbaar zijn en dat de persoon met de sterkste claim na Tommen als uitkomt dat hij geboren uit incest is Stannis is. Dan heb je dus een ijzeren heerser waar niemand blij mee is. Littlefinger kan hier handig op inspelen en dat is de enige persoon waar Varys naar mijn idee bang voor is. Westeros is dus meer gebaat bij dat Stannis niet op de troon komt of dat Littlefinger nog meer voor elkaar kan krijgen.
Cersei ziet niet wat er allemaal om haar heen gebeurt en de rest van de Lannisters heeft niet dezelfde scherpte als Tywin. Behalve Tyrion, maar die hebben ze ter dood veroordeeld. Als je dan toch gedwongen wordt om hem te bevrijden dan kan je net zo goed daar een slaatje uit slaan door hem en van het continent af te brengen en zelf mee te verdwijnen richting zijn nieuwe functie.
Cersei ziet niet wat er allemaal om haar heen gebeurt en de rest van de Lannisters heeft niet dezelfde scherpte als Tywin. Behalve Tyrion, maar die hebben ze ter dood veroordeeld. Als je dan toch gedwongen wordt om hem te bevrijden dan kan je net zo goed daar een slaatje uit slaan door hem en van het continent af te brengen en zelf mee te verdwijnen richting zijn nieuwe functie.
Vreemd eigenlijk dat de leden van de council (Varys, Petyr, Pycelle) en Kingsguard (Payne, Selmy) die in dienst van Aerys waren, daarna gewoon in dienst van Robert kwamen ... en daarna Joffrey.
Geen twijfels over loyaliteit ? Varys wil gewoon de Targaryens terug. En Barristan Selmy is ook al overgelopen ...
My concern is that the Faith does not adhere to the same standards of proof as the crown.
I hope you'll excuse me for saying it, but belief is so often the death of reason.
Geen twijfels over loyaliteit ? Varys wil gewoon de Targaryens terug. En Barristan Selmy is ook al overgelopen ...
Yep, oa dat stukje dat ik al eerder aanhaalde :Piet_Piraat7 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:38:
[...]
My concern is that the Faith does not adhere to the same standards of proof as the crown.
I hope you'll excuse me for saying it, but belief is so often the death of reason.
[ Voor 55% gewijzigd door Goner op 03-06-2015 14:58 ]
Nah iedereen mag een trial by combat aanvragen zo ver ik weetRocketKoen schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:48:
[...]
In de "gewone" rechtsspraak kun je inderdaad "de goden laten beslissen" dmv trail by combat.
Ironisch genoeg kan dit niet in de kerkelijke rechtsspraak.
Daar kun je wel weer je zonden bekennen en de goden om smeken om je te vergeven.
In het geval van Cercei is het lastig. Want wat moet ze bekennen. Ze heeft een hoop gedaan wat niet kan, maar daar is niet altijd bewijs voor.
Je wilt natuurlijk niet teveel bekennen. Want als bijvoorbeeld uitkomt dat Jaimy de vader van haar kinderen is dan is de doodstraf nog de minste van haar zorgen
We krijgen waarschijnlijk geen Trial of Seven te zien, alhoewel ze misschien de Kingsguard kan oproepenThe work continues
http://awoiaf.westeros.org/index.php/Trial_of_seven
http://awoiaf.westeros.org/index.php/Trial_by_combatThe trial of seven is a form of trial by combat an offended party can demand during trial. It is linked to the Faith of the Seven and Andal tradition.
The Andals believed that if seven champions fought on each side, the gods thus honored would be more likely to see justice done. If a man cannot find six others to stand with him, then he is obviously guilty.[1]
In 42 AC during the Faith Militant uprising, Ser Damon Morrigen of the Warrior's Sons challenged King Maegor to a Trial of seven to which King Maegor accepted. Ser Damon and six Warrior Sons fought against the King and his six champions. It was a trial in which the Kingdom itself was at stake. In the end only King Maegor was left alive, the other thirteen lay dead. [2]
The last known use of this procedure was during the Ashford Tourney in year 209 AC. It was initiated after a dispute between Prince Aerion Targaryen and Ser Duncan the Tall.[1]
The trial of seven is rarely invoked in modern Westeros. Prior to Ashford There had not been a trial of seven in almost a hundred years.
Ik zal in ieder geval erg verbaasd zijn als we dit seizoen er niet achter komen wat Qyburn aan het doen was in zijn labPractice
Trial by battle - by Nicole Cardiff ©
A trial by combat:
May be requested at any point before or during a trial.
May be advised against, but even sovereign lords and members of the royal family rarely consider denying such a request outright.[1]
May be converted into a trial of seven if the accuser (or, presumably, the accused) so demands. Available evidence suggests that this request, too, cannot be denied without severe political consequences. In any case, trials of seven are exceedingly rare, happening perhaps less often than once in a century.[1]
May be fought by the parties themselves, but it is not unusual for either or both parties to choose champions to fight in their stead.[2]
Ends when either party yields or is killed; or when the accuser takes back his accusation; or (presumably) when the accused declares himself guilty.
[ Voor 20% gewijzigd door MrVegeta op 03-06-2015 14:58 ]
Ik denk dat je vergeet dat op den duur niemand de mad king nog heel vriendelijk vond. En dat mensen roosteren en je stad proberen af te branden als een vijand voor de poort staat je niet heel veel volgers oplevert. Ik denk dat je ook overschat hoe oud/jong iedereen toen was. Ik denk dat Varys er misschien al wel was en Pycelle mogelijk ook maar ik denk dat bijvoorbeeld Petyr er niet was.Goner schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:51:
Vreemd eigenlijk dat de leden van de council (Varys, Petyr, Pycelle) en Kingsguard (Payne, Selmy) die in dienst van Aerys waren, daarna gewoon in dienst van Robert kwamen ... en daarna Joffrey.
Geen twijfels over loyaliteit ? Varys wil gewoon de Targaryens terug.
En wat betreft Varys die de Targaryens terug wil.. Ik denk dat er meer achter steekt dan dat. Kijk naar de grote huizen en wat voor mensen daar vandaan komen en kijk even wat ik hier boven schreef. Een heerser als Danny zou het land goed kunnen leiden.
Lijkt me vrij obvious dat dat Jorah wordt:FoxLenny schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 09:48:
[...]
Hmmm.... Seizoen 1 dood van een geliefd character, seizoen 2 grote veldslag, seizoen 3 dood van meerdere geliefde characters, seizoen 4 grote veldslag....
Dus volgende aflevering gaat er vast weer een belangrijk personage dood
spoiler:
Hij heeft al greyscale en hij doet alles voor Dany. Als ik dan de teaser van Season 5 erbij haalt, dan ga ik er vanuit dat hij de komende aflevering Dany beschermt tegen de Sons of the Harpy en daarbij zichzelf opoffert.
Naar mijn mening zou dat geen heel groot gemis zijn. Hij zit zo diep in de friendzone dat het al seizoenen lang te gênant voor woorden is. Heel nobel, die loyaliteit aan Daenerys, maar hij weet niet van ophouden en heeft geen enkel doel buiten het helpen van Dany. Hij is een goede vechter en vaak ook een aardig adviseur, maar zijn rol is volgens mij wel zo ongeveer uitgespeeld. Wat kan hij nog echt toevoegen aan het verhaal, afgezien van een heldhaftige laatste opoffering voor zijn koningin?KillerAce_NL schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:58:
[...]
Lijkt me vrij obvious dat dat Jorah wordt:
spoiler:Hij heeft al greyscale en hij doet alles voor Dany. Als ik dan de teaser van Season 5 erbij haalt, dan ga ik er vanuit dat hij de komende aflevering Dany beschermt tegen de Sons of the Harpy en daarbij zichzelf opoffert.
Het zou wel passend zijn als Daenerys nog zou erkennen dat hij haar wel heeft verdedigd en ondersteund door de jaren, ondanks zijn verraad in de eerste fase van hun relatie. Als Daenerys tenminste niet te stug is om dat in te zien.
Het verhaal van Jorah is natuurlijk erg sneu. En een passend einde zou wel verdient zijn. Zijn rol is inderdaad over maar het is altijd better to burn out than to fade away
.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Maar zou dat dan de schokkende dood zijn? Ik zou het niet EP9 waardig vinden
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Volgens mij is hij gewoon Targaryen aanhanger. En Dany is 2e keus ... Illyrio en Varys wilden haar nb alleen gebruiken om haar broer Viserys aan een leger te helpen.Megajr schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:57:
[...]
Een heerser als Danny zou het land goed kunnen leiden.
Heb Varys ook nooit - als 1 van de weinigen - negatief over de Mad King gehoord.
Maar dan is de greyscale die hij op heeft gelopen eigenlijk niet belangrijk geweest. Terwijl hij de vorige aflevering er bij het uitlopen van de stad nog wel naar keek, hier wordt dus veel nadruk op gelegd.KillerAce_NL schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:58:
[...]
Lijkt me vrij obvious dat dat Jorah wordt
Lijkt mij dat hij dus OF niet dood gaat en later nog een rol gaat spelen OF meer mensen infecteert (gezien of ongezien).
Of die grayscale is juist om hem de mentaliteit te geven "ach wat, ik ga toch dood, dan maar tot de dood doorvechten".Frunz schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:12:
Maar dan is de greyscale die hij op heeft gelopen eigenlijk niet belangrijk geweest. Terwijl hij de vorige aflevering er bij het uitlopen van de stad nog wel naar keek, hier wordt dus veel nadruk op gelegd.
Lijkt mij dat hij dus OF niet dood gaat en later nog een rol gaat spelen OF meer mensen infecteert (gezien of ongezien).
Ik heb Varys geloof ik ook nog nooit over de Mad King gehoord dus dan kan hij al vrij gauw niets gezegd hebben. Illyrio en Varys hebben misschien in eerste instantie wel gepland dat Viserys ging regeren maar die lijkt teveel op de Mad King om een serieuze kandidaat te zijn en ik denk dat zij hem vrij snel na dat de gekkigheid z'n kop opstak ook wel afgeschreven hebben als koning.Goner schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 15:31:
[...]
Volgens mij is hij gewoon Targaryen aanhanger. En Dany is 2e keus ... Illyrio en Varys wilden haar nb alleen gebruiken om haar broer Viserys aan een leger te helpen.
Heb Varys ook nooit - als 1 van de weinigen - negatief over de Mad King gehoord.
Ik vind dit artikel wel aardig spijkers met koppen slaan : http://www.vulture.com/20...-targaryen-supporter.html
Gezien de kans op een fatsoenlijke behandeling van nul komma nul zie ik 'em ook eerder een "suicide by gladiator" ofzo doen, voor de ogen van DanyFoxLenny schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:17:
[...]
Of die grayscale is juist om hem de mentaliteit te geven "ach wat, ik ga toch dood, dan maar tot de dood doorvechten".
Dat en het feit dat een ridder van de King's Guard blijkbaar ongestraft een eed mag schenden om degene te doden van wie hij gezworen heeft hem te beschermen. Begrijp me niet verkeerd: Aerys had weinig anders verdiend zo blijkt, maar Jaime zou dan toch met enige voorzichtigheid benaderd moeten worden...Goner schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:51:
Ander opvallend feitje: op de Hand (Tyrion uitgezonderd) na leven alle leden van de Small Council nog. Of was Renly ook deel van de Small Council onder Robert? Dat is me even ontschoten... Desalniettemin: aardige score nu Stannis, Petyr, Pycelle, Varys en Tyrion nog ademen...
“The greatest teacher, failure is”
Waarom hakte Jorah eigenlijk niet meteen (of misschien zelfs nu nog) zijn hand/onderarm eraf om zo verspreiding van greyscale tegen te gaan?
Kan dat überhaupt? Is dat misschien eerder uitgelegd in de serie toen ze het over de greyscale van Stannis zijn dochter hadden?
Kan dat überhaupt? Is dat misschien eerder uitgelegd in de serie toen ze het over de greyscale van Stannis zijn dochter hadden?
Het kan helpen, het kan ook niet helpen. Wat zeker is dat Jorah met 1 arm totaal nutteloos is.
Mormont komt niet meer terug. Vorig seizoen (of was het seizoen 3?) zat een van de muiters volgens mij uit zijn schedel te drinken.Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:01:
Ik dacht echt even dat dat herrezen commandor Mormont van de Night's Watch was haha, hij leek er echt op
Inderdaad:
Karl has taken the late Lord Commander's skull as a crude cup from which to drink wine and use for his amusement.

[ Voor 27% gewijzigd door Robtimus op 03-06-2015 21:57 ]
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Renly was lid van de SC tot de dood van Robert. Toen is hij de stad ontvlucht om daarna de kroon te claimen.ralphilosophy schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:50:
Ander opvallend feitje: op de Hand (Tyrion uitgezonderd) na leven alle leden van de Small Council nog. Of was Renly ook deel van de Small Council onder Robert? Dat is me even ontschoten... Desalniettemin: aardige score nu Stannis, Petyr, Pycelle, Varys en Tyrion nog ademen...
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Barristan Selmy is niet overgelopen, die is weggestuurd door Cersie en Joffrey naar Essos. Daar ging hij kennelijk op zoek naar Danaerys. Dat is dus geen overlopen... Renly zat inderdaad in de small council onder King Robert, maar die voelde snel nattigheid toen die dood ging. Het lijkt me sterk dat Renly in de small council van de mad king zat: Renly was een Baratheon en die waren geen lid van de Targareyns fanclub...ralphilosophy schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:50:
[...]
Dat en het feit dat een ridder van de King's Guard blijkbaar ongestraft een eed mag schenden om degene te doden van wie hij gezworen heeft hem te beschermen. Begrijp me niet verkeerd: Aerys had weinig anders verdiend zo blijkt, maar Jaime zou dan toch met enige voorzichtigheid benaderd moeten worden...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan
Definitie overlopen : 2) De partij van de tegenstander kiezen
[ Voor 7% gewijzigd door Goner op 04-06-2015 09:45 ]
Volgens mij is Selmy ontslagen als Kingsguard en uit eigen beweging naar Essos gegaan, maar ik kan me vergissen.
Oké. Maar als "jouw" partij je er eerst uit gooit dan is die "tegenstander" dus geen tegenstander meer en is het geen overlopen.Goner schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:44:
[...]
Definitie overlopen : 2) De partij van de tegenstander kiezen
Selmy was vooral onder de indruk van Rhaegar T, Danny haar broer en dacht vast dat met zijn hulp net zo geliefd kon worden etc.
Overigens.
http://awoiaf.westeros.or...#Under_Aerys_II_Targaryen
Petyr,
Pycel,
Overigens.
http://awoiaf.westeros.or...#Under_Aerys_II_Targaryen
Under Aerys II Targaryen
During the reign of Aerys II Targaryen, the Mad King. The council composition was:
- Hand of the King - Ser/Lord Tywin Lannister, succeeded by Lord Owen Merryweather, Lord Jon Connington, Lord Qarlton Chelsted, and Wisdom Rossart.
- Grand Maester - Pycelle
- Master of coin - Qarlton Chelsted
- Master of laws - Symond Staunton
- Master of ships - Lucerys Velaryon
- Master of whisperers - Varys
- Lord Commander of the Kingsguard - Ser Gerold Hightower
Dit is waarschijnlijk een klein beetje boekinfo aangezien we in de serie vrij weinig weten Aerys T. Maar het laat zien dat alleen Pycelle en Varys zijn gebleven van de small council.Under Robert I Baratheon
During the reign of King Robert I Baratheon. Robert often does not attend the meetings and passes the responsibility to his Hand. Toward the end of his reign, the council composition is:
- Hand of the King - Jon Arryn, succeeded by Eddard Stark
- Grand Maester - Pycelle
- Master of coin - Unknown, succeeded by Petyr Baelish
- Master of laws - Unknown, succeeded by Renly Baratheon
- Master of ships - Stannis Baratheon
- Master of whisperers - Varys
- Lord Commander of the Kingsguard - Barristan Selmy
Petyr,
Varys had waarschijnlijk al een erg groot spionnennetwerk en was daarom vrij belangrijk en is daarom gebleven. Dacht dat dat ook een keer in de serie werd gezegd.Petyr ingratiated himself into Jon's services, first as customs officer at Gulltown, where he increased the port's revenues tenfold. Seeing Littlefinger's financial acumen, Jon was easily convinced by Lysa to later bring Littlefinger to the royal court at King's Landing, and make him Master of Coin on King Robert Baratheon's Small Council.[1]
Pycel,
Om samen te vatten, alleen Varys en Pycel zijn overgekomen van the Mad King naar Robert. Pycel krijgt deze standaard omdat hij de Grand Maester is van de Realm en Varys omdat hij `gewoon´ te belangrijk is.Pycelle has been Grand Maester of the Seven Kingdoms for decades and has served under four kings when the series begins. The Grand Maester is the King's personal maester, a learned man wise in history, science and medicine who also provides counsel. The Grand Maester sits on the King's small council, which runs the realm in the name of the King.
Ik geloof in seizoen 1 of zo, maar misschien iets later, zag je ook dat Pycelle allemaal oefening deed, en veel leniger is dan hij zich voor deed. Ik denk dat daar ooit ook nog wel iets mee gedaan zal worden of zo. Daar ben ik erg benieuwd naar.
Daar zou ik niet al te nieuwsgierig naar zijn
. Hij doet alsof hij oud en soms wat verward is omdat volgens hem,
Dus echt ambities heeft 'ie niet
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=lMXJlUIQP94]So many flowers, my lord. Each wanting to grow the tallest, bloom the brightest. Then, one by one, sooner or later, they all get plucked. I don't want to be the tallest or the brightest. I only want to remain in the garden. Until my time comes to return to the dirt.
Dus echt ambities heeft 'ie niet
Deze oefening ?miicker schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 10:44:
zag je ook dat Pycelle allemaal oefening deed,

Dit topic is gesloten.
Let op:
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews
Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews
Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic