[Serie] Game of Thrones Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 129 Laatste
Acties:
  • 779.655 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pycelle heeft die oom van de Lannisters gesummoned. Hij weigert Cercei te bezoeken en die twee leken al niet echt met elkaar overweg te kunnen. Het kan op zich zijn dat die oom dus op Tommen in praat; hij lijkt wel een figuur met gezag te zijn voor Tommen vanwege die familieband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 11:07

Tripl3 D

Brother in Arms

Notna schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 09:37:
...en ik vraag mij af of Cersei het nog een seizoen gaat redden.
Een van de eerste afleveringen van dit seizoen zagen we toch een terugblik in haar leven dat een waarzegster haar toekomst voorspelde?

Volgens mij zei die dat ze alle 3 haar kinderen opgebaard zag liggen, oid.
Ik dacht dat de strekking was dat ze ze alle 3 zou overleven.

Effe opgezocht:

'Gold will be their crowns, and gold their shrouds'

Ik denk dat ze het (helaas) nog overleeft en het zal me niets verbazen als 'The Mountain' daar inderdaad mee te maken gaat hebben.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 16:40
We moeten niet vergeten dat Tommen maar een jong kereltje is en heel erg aan Myrcella en Cersei hing voor advies. Hij is ook bijzonder beinvloedbaar bleek wel. Myrcella met haar lichaam en zoete praat, moeders met "ik ben je moeder".
Het is maar een jongentje en ik kan me ergens wel voorstellen dat hij zich op zijn kamer opgesloten heft niet wetende wat te doen.
Plus de invloed van anderen op hem om niks te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:24

npolm

P8

Weer ouderwets genieten geblazen, al had ik een dergelijk spektakel natuurlijk in aflevering 9 verwacht. Wel leuk inderdaad (zoals al eerder vermeld) dat al die kleine probleempjes in KL en dergelijke helemaal niets betekenen in het licht van de White Walkers.

Ik begrijp alleen even niet wat iedereen met 'frankenstein' The Mountain bedoeld?
Ik kan mij alleen nog het gevecht met Oberyn herinneren, waar hij niet heelhuids overwon. Maar uhmm.. Frankenstein? Ik mis iets denk ik?

|- Rotterdam -|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
klaw schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 09:48:
Maar in het algemeen is het zo dat er nu echt ontwikkeling in het verhaal zit en dat er geen dingen zijn die vreselijk stom zijn: Zoals waarom zou littlefinger Sansa laten trouwen met Ramsey Bolton? (sorry ik mis nog steeds de logica).
Littlefinger speelt iedereen tegen elkaar uit. Tot dusver heeft hij het spelletje bijzonder goed gespeeld. Hij is van een nobody opgeklommen tot lord of harrenhall, lord protector of the vale, master of coin.

Zijn hele plan van aanpak bestaat erin zoveel mogelijk chaos en verwarring te zaaien, zodat hij ongemerkt omhoog kan glibberen.

Sansa kon niet in Kings Landing blijven, ze is veel te waardevol om zomaar aan anderen te geven. Daarom moest ze mee naar de Vale. Nadat hij de macht had genomen van de Vale, zag hij een kans om de Boltons, Lannisters en Baratheons tegen elkaar uit te spelen door een Stark bij de Boltons te plaatsen in Winterfell. Mocht Stannis Winterfell innemen, dan zou hij de Starks waarschijnlijk in leven laten en wellicht zelfs het noorden terug geven. Maar anderzijds kon hij de Lannisters opstoken tegen de Boltons door ze te vertellen dat er een Stark bij de Boltons is. Zo kon hij een deal maken met de Lannisters waarin hij Warden of the North zou worden als hij de Boltons zou verslaan.

Kleine kans dat hij een oorlog gaat voeren, dat is niet zijn stijl. Maar hij heeft wel een mooi toekomstperspectief door slim gebruik van de Starks.

Daarnaast is Sansa enigszins bezig met wat ze zou moeten doen; de Boltons van binnenuit kapot maken. Ze heeft het al voor elkaar gekregen dat Ramsey snode plannen heeft voor het kind van Roose met Walda. Als Ramsey Walda doodt of haar kind, zal Roose niet al te blij zijn met Ramsey. Of Roose bereid is om Ramsey iets aan te doen weet ik niet. Maar de Freys zullen niet blij zijn als Walda wordt vermoord.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-09 12:35
Prosac2010 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:37:
We moeten niet vergeten dat Tommen maar een jong kereltje is en heel erg aan Myrcella en Cersei hing voor advies. Hij is ook bijzonder beinvloedbaar bleek wel. Myrcella met haar lichaam en zoete praat, moeders met "ik ben je moeder".
Het is maar een jongentje en ik kan me ergens wel voorstellen dat hij zich op zijn kamer opgesloten heft niet wetende wat te doen.
Plus de invloed van anderen op hem om niks te doen.
Myrcella = Margaery ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 21:21
MrVegeta schreef op maandag 01 juni 2015 @ 22:30:
[...]

Wat de precieze reden is is niet bekend, maar dat was mijn interpretatie. Zou ook door het Valeriyan staal kunnen komen.
Komt door het staal, het eerste zwaard dat John gebruikte ging wel kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Spooksel

Spooksel!

*knip* Spoiler weggejorist

[ Voor 94% gewijzigd door Mx. Alba op 02-06-2015 10:53 ]

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:04
Dersan schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:27:
Wat ik alleen nog niet snap is waarom King Tommen zijn moeder en vrouw niet gewoon laat bevrijden? Is hij gewoon te bang om geweld te gebruiken?
De voornaamste reden is dat een gewelddadige aanval op het geloof vrijwel zeker tot een opstand van het volk zal leiden. De oorlogen en alle ellende in Kings Landing hebben het geloof erg versterkt en dat is ook de reden van de opkomst van de Sparrows. Bovendien zijn veel soldaten in dienst van de kroon zelf ook gelovig en daarom is hun loyaliteit nog maar te betwijfelen. Een gelovige vermoorden in de kerk is dan ook het ergste wat je kan doen. De goden staan immers nog boven de koning.

Om de rust te bewaren kan Tommen dus nu niks uitvoeren. Cersei heeft gewoon een verschrikkelijke beslissing gemaakt door het geloof zichzelf te laten bewapenen. Nu heeft ze een macht gecreëerd waar ze geen controle over heeft en niet tegen kan vechten zonder het volk te verliezen. De high Sparrow benadrukt het ook door nog eens aan te halen dat hij de aantallen heeft (de armen) en zij deel uitmaakt van de minderheid (de rijken/adel).

Tommen luistert dus juist naar advies door niet de aanval te kiezen!

Het terughalen van Kevan Lannister is een teken dat men geen geloof meer dat Cersei nog iets van betekenis gaat zijn in de toekomst of het überhaupt overleeft.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Laatst online: 19-09 11:07

Tripl3 D

Brother in Arms

EvaluationCopy schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:17:
[...]
Onze Stannis heeft dus nog 6000 man waarvan 3000 te paard (knights?). De Bolton's vonden dat veel, dus helemaal uitgespeeld zal hij nog wel niet zijn. Onze Carice zal ook wel een konijn uit de hoge hoed toveren
Gaan die het uberhaupt nog redden? Stannis weigerde toch zijn dochter te offeren?

In "Game of Thrones" Season 5, Episode 7, Melisandre tells Stannis that killing his daughter Shireen would guarantee his victory. Shireen's royal blood, Stannis' own "king's blood," would please the Lord of Light, according to Melisandre. Stannis rejects the idea.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Wat een aflevering zeg! Ik kneep 'm echt op het einde. Benieuwd hoe het verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Stannis wel, maar Stannis zijn vrouw kan daar wel anders over denken.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:35

OMX2000

By any means necessary...

ThomasXIV schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:47:
Wat een aflevering zeg! Ik kneep 'm echt op het einde. Benieuwd hoe het verder gaat.
Dat moet ik de schrijvers wel meegeven. Ik was ook steeds in een "het zal toch niet" modus. Ik vond wel dat ze een beetje onzorgvuldig met het dragonglass omgingen. Niet alsof ze er bergen van hadden.

Jon Snow moet gewoon met Danaerys trouwen, draken temmen, en met die 3 draken huishouden bij die maffe zombies. En dan doorpakken en de rest overnemen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:45
Gaafste stuk als zijn zwaard blijkt te werken tegen de WW :) wát een aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Nu online

Spooksel

Spooksel!

MrVegeta schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:47:
Stannis wel, maar Stannis zijn vrouw kan daar wel anders over denken.
En hoe, d'r zijn meerdere malen uitspraken geweest van Selyse over hoe ze Shireen liever kwijt dan rijk is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

MrFl0ppY schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:41:
[...]

De voornaamste reden is dat een gewelddadige aanval op het geloof vrijwel zeker tot een opstand van het volk zal leiden. De oorlogen en alle ellende in Kings Landing hebben het geloof erg versterkt en dat is ook de reden van de opkomst van de Sparrows. Bovendien zijn veel soldaten in dienst van de kroon zelf ook gelovig en daarom is hun loyaliteit nog maar te betwijfelen. Een gelovige vermoorden in de kerk is dan ook het ergste wat je kan doen. De goden staan immers nog boven de koning.
Cersei heeft een hele lading baby's en kinderen voor de ogen van heel King's Landing laten vermoorden en nu gooien een paar monniken haar in de cel ? Het is haar verdiende lot maar de manier waarop zowel Cersei, Margaery en Olenna niet aan zagen komen hoe de High Sparrow zijn pijlen op hen zou richten is ongeloofwaardig. Dat Cersei ten val zou komen was wel verwacht. Ze is niet zo slim en mist het advies van mensen als Varys en Littlefinger. Maar de Tyrells zouden nooit zo makkelijk buiten spel gezet moeten kunnen worden. Zeker Margaery die enorm populair is bij het volk.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-09 20:25
Tripl3 D schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:44:
[...]

Gaan die het uberhaupt nog redden? Stannis weigerde toch zijn dochter te offeren?

In "Game of Thrones" Season 5, Episode 7, Melisandre tells Stannis that killing his daughter Shireen would guarantee his victory. Shireen's royal blood, Stannis' own "king's blood," would please the Lord of Light, according to Melisandre. Stannis rejects the idea.
Garanderen, dus anders is er ook nog gewoon een kans. Er is niks gezegd over wat er gebeurt als het niet gebeurt, alleen als ze wel geofferd wordt. En wie zegt dat Melisandre helemaal gelijk heeft?

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:05

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Modbreak:Vanaf nu zal ik een Zero Tolerance beleid voeren met betrekking tot spoilers. Als je voorkennis hebt (bijvoorbeeld uit de boeken), overweeg dan goed of dat wat je wil zeggen een spoiler is voordat je het plaatst. Spoilers die niet in spoiler tags zijn geplaatst zullen linea recta verwijderd worden.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
polm85 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:38:
Weer ouderwets genieten geblazen, al had ik een dergelijk spektakel natuurlijk in aflevering 9 verwacht. Wel leuk inderdaad (zoals al eerder vermeld) dat al die kleine probleempjes in KL en dergelijke helemaal niets betekenen in het licht van de White Walkers.

Ik begrijp alleen even niet wat iedereen met 'frankenstein' The Mountain bedoeld?
Ik kan mij alleen nog het gevecht met Oberyn herinneren, waar hij niet heelhuids overwon. Maar uhmm.. Frankenstein? Ik mis iets denk ik?
Heb je liggen slapen?

In aflevering 1 geloof ik, is die soort grand maester bezig met het oplappen van the mountain, pycelle zegt dat hij niet meer te redden is, maar die ander die geeft aan dat hij er nog wel wat mee kan (je weet wel dezelfde die nu naar cersei ging, en eerder de hoofden van die imps wilde voor experimenten.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:05

Reinier

\o/

Voormalig-maester Qyburn is The Mountain aan het oplappen, daar had hij ook die dwergenhoofden voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Nu online

Spooksel

Spooksel!

*knip* Het wederom plaatsen van een weggeknipte spoiler is niet de bedoeling.

[ Voor 91% gewijzigd door Mx. Alba op 02-06-2015 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Haha wat? Die dwergenhoofden werden naar Cersei gebracht omdat zij degene die Tyrion zijn hoofd naar haar zou brengen met goud zou belonen. Maar nam Qyburn die hoofden dan ook mee? :p

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, Qyburn vroeg of hij die hoofden mog hebben. Of hij daar iets mee gaat doen met the mountain weet ik niet maar dat zou wel echt hilarisch worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
MrVegeta schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:04:
Haha wat? Die dwergenhoofden werden naar Cersei gebracht omdat zij degene die Tyrion zijn hoofd naar haar zou brengen met goud zou belonen. Maar nam Qyburn die hoofden dan ook mee? :p
Ja cersei wilde ze weg laten gooien of zo, maar Qyburn vroeg of hij ze mocht hebben voor een expiriment, daarbij heeft hij nooit gezegd dat dit bedoeld was voor the mountain, dat is dus pure speculatie (of spoiler?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

*knip* Dit is niet HK!

[ Voor 80% gewijzigd door Mx. Alba op 02-06-2015 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Mx. Alba schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:58:
[modbreak]Vanaf nu zal ik een Zero Tolerance beleid voeren met betrekking tot spoilers. Als je voorkennis hebt (bijvoorbeeld uit de boeken), overweeg dan goed of dat wat je wil zeggen een spoiler is voordat je het plaatst. Spoilers die niet in spoiler tags zijn geplaatst zullen linea recta verwijderd worden.[/]
Ik hoop voor jou dat je de boeken wel gelezen hebt, anders is het ook lullig alles te moeten controleren op spoilers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Nu online

Spooksel

Spooksel!

miicker schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:09:
[...]

Ik hoop voor jou dat je de boeken wel gelezen hebt, anders is het ook lullig alles te moeten controleren op spoilers :P
Mjah, zeggen dat Qyburn bezig is de Mountain te redden is kennelijk al een spoiler voor hem. Terwijl het gewoon te zien is in de serie. Zegt genoeg.
offtopic:
Albantar heeft dat duidelijk niet helemaal goed dan, want hij is nu gewoon links en rechts bezig met het wegknippen van 'spoilers' die helemaal geen spoilers zijn. Maargoed, dat is gewoon dweilen met de kraan open tegen zo'n kerel. Beetje jammer...

[ Voor 13% gewijzigd door Spooksel op 02-06-2015 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Laatst online: 21-09 16:40
Eurhm ja. Al die namen. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door Mx. Alba op 02-06-2015 11:15 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:36
Het blijven lannisters he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Nu online

Spooksel

Spooksel!

Uhm, dat kon je zelf niet afleiden uit wat Qyburn aan het doen was en zijn opmerkingen die hij erover maakt tegen Cercei?

Allemaal gewoon IN de serie dus?

[ Voor 6% gewijzigd door Spooksel op 02-06-2015 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Spooksel schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:15:
[...]

Uhm, dat kon je zelf niet afleiden uit wat Qyburn aan het doen was en zijn opmerkingen die hij erover maakt tegen Cercei?

Allemaal gewoon IN de serie dus?
Die opmerking kon overal op staan, ik had het vermoeden al langer, ik kijk samen met 3 huisgenoten, en toen ik dit vermoede uitsprak verklaarde ze me voor gek. Dus het is wel degelijk een spoiler als je zegt dat het gaat gebeuren.

Alles wat gewoon nog niet is uitgezonden kan je mijn inziens beter voor je houden (tenzij het pure speculatie is zonder enige kennis van de boeken, maak daar maar je eigen topic over, of zet alles goed tussen spoiler tags)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Je ziet Gregor Clegane nota bene nog op de achtergrond bewegen (okee, dat had strikt genomen iemand anders kunnen zijn, maar dat lijkt me helemaal onlogisch). Kan zijn dat the Mountain nog expliciet genoemd wordt maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
IJzerlijm schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:55:
[...]

Cersei heeft een hele lading baby's en kinderen voor de ogen van heel King's Landing laten vermoorden
Que? Wanneer heeft ze dat gedaan dan?
en nu gooien een paar monniken haar in de cel ? Het is haar verdiende lot maar de manier waarop zowel Cersei, Margaery en Olenna niet aan zagen komen hoe de High Sparrow zijn pijlen op hen zou richten is ongeloofwaardig. Dat Cersei ten val zou komen was wel verwacht. Ze is niet zo slim en mist het advies van mensen als Varys en Littlefinger. Maar de Tyrells zouden nooit zo makkelijk buiten spel gezet moeten kunnen worden. Zeker Margaery die enorm populair is bij het volk.
De Tyrells hebben het duidelijk ook onderschat. Bovendien is Margaery er ook ingeluisd door Cersei, die had het niet zien aankomen. Het backfired nu alleen op Cersei en dat past helemaal bij haar karakter; eerst denken dat je een geniaal plan hebt bedacht en er later pijnlijk achter komen dat je toch niet helemaal alle consequenties hebt doordacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Nu online

Spooksel

Spooksel!

miicker schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:20:
[...]

Die opmerking kon overal op staan, ik had het vermoeden al langer, ik kijk samen met 3 huisgenoten, en toen ik dit vermoede uitsprak verklaarde ze me voor gek. Dus het is wel degelijk een spoiler als je zegt dat het gaat gebeuren.

Alles wat gewoon nog niet is uitgezonden kan je mijn inziens beter voor je houden (tenzij het pure speculatie is zonder enige kennis van de boeken, maak daar maar je eigen topic over, of zet alles goed tussen spoiler tags)
Mijn verwoording was dan misschien wat ongelukkig, maar de strekking hetzelfde. Qyburn is bezig hem op te lappen (hebben we gezien), dat het niet smakelijk wordt kunnen we uit de opmerkingen afleiden en wat het resultaat is: unknown.

Het was niet mijn bedoeling om het als een 'feit' te presenteren dat het al gelukt zou zijn.

spoiler:
In de boeken is het ook nog unknown btw, net als in de serie!
MrFl0ppY schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:22:
[...]
Ow, paar seizoenen terug al. Na de dood van Robert liet ze de City Watch al zijn bastaarden opzoeken en vermoorden. Alleen Gendry heeft het overleefd omdat hij op tijd de stad ontvlucht was.

[ Voor 58% gewijzigd door Spooksel op 02-06-2015 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Spooksel schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:24:
[...]

Ow, paar seizoenen terug al. Na de dood van Robert liet ze de City Watch al zijn bastaarden opzoeken en vermoorden. Alleen Gendry heeft het overleefd omdat hij op tijd de stad ontvlucht was.
Klopt, van hem hebben we trouwens ook niets meer gehoord of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

*knip* Dit is niet HK!

[ Voor 145% gewijzigd door Mx. Alba op 02-06-2015 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

MrFl0ppY schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:22:
[...]
Alle bastaards van Robert Baratheon, Gendry is de enige die ontsnapt is.

Hoe is het eigenlijk met hem, nog steeds aan het roeien ?

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Spooksel schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:24:
[...]

Mijn verwoording was dan misschien wat ongelukkig, maar de strekking hetzelfde. Qyburn is bezig hem op te lappen (hebben we gezien), dat het niet smakelijk wordt kunnen we uit de opmerkingen afleiden en wat het resultaat is: unknown.

Het was niet mijn bedoeling om het als een 'feit' te presenteren dat het al gelukt zou zijn.

spoiler:
In de boeken is het ook nog unknown btw, net als in de serie!

[...]

Oh dat :) . Het vermoorden van de bastaarden. Ik dacht even dat je publieke executie bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanre4l
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-08 10:05
Jongens, ik heb de thread nog niet bijgelezen sinds voor de laatste episode, maar ik wil degene zijn die het voorspeld :D

Na dat zeer dubieuze advies dat Sam aan Olly gaf, denk ik dat Olly iets raars in zijn hoofd heeft gehaald en iets flink naars gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
sanre4l schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:31:
Jongens, ik heb de thread nog niet bijgelezen sinds voor de laatste episode, maar ik wil degene zijn die het voorspeld :D

Na dat zeer dubieuze advies dat Sam aan Olly gaf, denk ik dat Olly iets raars in zijn hoofd heeft gehaald en iets flink naars gaat doen.
volgens mij was het vrij obvious inderdaad dat hij iets gaat doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Nu online

Spooksel

Spooksel!

MrFl0ppY schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:30:
[...]

Oh dat :) . Het vermoorden van de bastaarden. Ik dacht even dat je publieke executie bedoelde.
Klopt, dit dus:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=zsftoWJ4S-k]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
sanre4l schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:31:
Welke dubbelzinnig advies heb je het over? Vond dit maar een rare scene die eigenlijk een herhaling was van toen Olly hetzelfde vroeg aan John.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Sam zegt dat mensen soms moeilijke keuzes moeten maken for the greater good. Zoals Jon deed. Olly haat Jon (en sam een beetje aangezien die met Gilly de Wildling rondhangt) omdat zijn ouders, vrienden en het hele dorp uitgemoord is door de Wildlings. Dus hij neemt het advies van Sam aan en gaat wellicht iets drastisch doen.
“Sometimes, a man has to make hard choices, choices that look wrong to others, but that he knows are right,” Sam tells his young Brother, trying to reassure Olly that Jon is doing the right thing, even if it causes Olly personal pain. “You believe that?” Olly asks Sam. “With all my heart,” Sam tells him. Sam may believe that he’s made Jon’s argument for him. But it’s possible that he’s also strengthened Olly’s resolve to take his own course of action.
Iets betere uitleg.

Ik hoop dat we Wun Wun nog wat meer te zien krijgen :D

[ Voor 50% gewijzigd door MrVegeta op 02-06-2015 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanre4l
MrVegeta schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:40:
Sam zegt dat mensen soms moeilijke keuzes moeten maken for the greater good. Zoals Jon deed. Olly haat Jon (en sam een beetje aangezien die met Gilly de Wildling rondhangt) omdat zijn ouders, vrienden en het hele dorp uitgemoord is door de Wildlings. Dus hij neemt het advies van Sam aan en gaat iets drastisch doen.

[...]

Iets betere uitleg.
Juist! Hij zat zelfs zo te kijken dat ik het gevoel kreeg dat hij binnen kwam om Sam te vermoorden op dat moment.
Wrss pleurt hij de poort dicht, maar in ieder geval, iemand gaat sterven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik heb de laatste aflevering nog niet kunnen zien, maar als het tot een confrontatie komt tussen Olly en Sam hoop ik toch echt dat Sam er levend uit komt...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Ik zet het maar in spoilertags voor de mensen die de aflevering gisteren misschien nog niet gezien hebben, verder is het geen spoiler:

Wat denken jullie dat er gebeurde toen die mist tot aan de poort ging? Je hoorde mensen schreeuwen en bonken op de deur en ineens was het stil. Aangezien je geen gevecht of geschreeuw hoorde... heeft die mist levende mensen veranderd in wrights?

Spoiler tags verwijderd - reeds uitgezonden afleveringen zijn geen spoiler meer.

[ Voor 10% gewijzigd door Mx. Alba op 02-06-2015 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:38
Een verbazing na het zien van de laatste aflevering:
Waarom kan de White Walker (koning?) het water niet bevriezen? Of zou dit te makkelijk zijn het was het Jon zijn tijd nog niet :o

Spoiler tags verwijderd - reeds uitgezonden afleveringen zijn geen spoiler meer

[ Voor 19% gewijzigd door Mx. Alba op 02-06-2015 12:09 ]

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanre4l
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:54:
Ik zet het maar in spoilertags voor de mensen die de aflevering gisteren misschien nog niet gezien hebben, verder is het geen spoiler:

Wat denken jullie dat er gebeurde toen die mist tot aan de poort ging? Je hoorde mensen schreeuwen en bonken op de deur en ineens was het stil. Aangezien je geen gevecht of geschreeuw hoorde... heeft die mist levende mensen veranderd in wrights?
Denk niks speciaals, ik denk dat het gewoon de schokgolf van het leger was. Je hoorde een paar schreeuwen enzo nog.

[ Voor 1% gewijzigd door Mx. Alba op 02-06-2015 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Vitamine schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:55:
Een verbazing na het zien van de laatste aflevering:
Waarom kan de White Walker (koning?) het water niet bevriezen? Of zou dit te makkelijk zijn het was het Jon zijn tijd nog niet :o
Ik denk dat het nog niet koud genoeg is. Sowieso weet ik niet of ze "bevrieskrachten" hebben. Maar ik heb zo het vermoeden dat ze alleen kunnen "leven" in extreme koude. Dus ze kunnen nog helemaal niet verder komen omdat het daar nog niet koud genoeg is.

[ Voor 1% gewijzigd door Mx. Alba op 02-06-2015 12:09 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:42

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Mx. Alba schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:53:
Ik heb de laatste aflevering nog niet kunnen zien, maar als het tot een confrontatie komt tussen Olly en Sam hoop ik toch echt dat Sam er levend uit komt...
Oh no, please don't. Vanaf dag één vind ik Sam een van de minst interessante karakters. Gewoon lekker shockeren en Olly Sam af laten maken, om vervolgens John Olly te moeten executeren vanwege verraad.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:58:
[...]

Oh no, please don't. Vanaf dag één vind ik Sam een van de minst interessante karakters. Gewoon lekker shockeren en Olly Sam af laten maken, om vervolgens John Olly te moeten executeren vanwege verraad.
Maar waarom Sam? Olly heeft niks tegen hem, alleen tegen Jon. Het feit dat hij met een Wildling 'date' lijkt Olly minder te doen dan Jon's plannen om de poorten open te gooien.

[ Voor 13% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 02-06-2015 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Nu online

Spooksel

Spooksel!

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:54:

Als het geen spoiler is, dan ook geen zwart blok :)

Anyway, wat er exact gebeurde is niet 100% duidelijk natuurlijk. Dat die lui er verder niet heel goed vanaf kwamen is wel duidelijk, aangezien ze later met z'n allen tegelijk weer teruggebracht werden door de Walker King.
Anyway, ze zijn nu dus ook undead (welke vorm dan ook :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:59:
[...]

Maar waarom Sam? Olly heeft niks tegen hem, alleen tegen Jon. Het feit dat hij met een Wildling 'date' lijkt Olly minder te doen dan Jon's plannen om de poorten open te gooien.
Ik denk ook niet dat Olly Sam iets gaat aandoen, maar ik vond wel dat die scene nog meer liet zien wat voor hekel Olly aan de Wildlings heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Een algemene toelichting omdat veel mensen ze allemaal white walkers noemen :p

A wight is a reanimated corpse, either human or animal, raised from death by the White Walkers to act as their minions. (dood door vuur)
While having an overall humanoid appearance, White Walkers differ greatly from humans. They are taller than humans and have long wispy white hair. They have pale grey-white skin which is wrinkly but stretched taut across their frames, giving them a somewhat gaunt, sinewy, and mummified appearance despite their overall bulky size. (dood door dragonglass)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lembregtse
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:05:
... White Walkers *knip* (dood door dragonglass)
Of Valyrian steel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Modbreak:Voordat iedereen nu wéér als een malle topic reports gaat aanmaken, het is juist aardig bedoeld, dat mensen spoiler tags gebruiken in dit topic, waar ze denken iets voor anderen te 'spoilen'.

De 4 vuistregels:
1. Plaats géén spoilers
2. Indien mogelijk een spoiler, dan spoiler tags
3. Indien in jouw optiek een 'vreselijke' spoiler - eerst tot 10 tellen, dan nog een keer nadenken, en dan liefst wel een topic report
4. Zaai geen paniek, keep calm and scroll on. Moderatoren hebben ook nog andere dingen te doen.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

St@m schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:58:
[...]

Ik denk dat het nog niet koud genoeg is. Sowieso weet ik niet of ze "bevrieskrachten" hebben. Maar ik heb zo het vermoeden dat ze alleen kunnen "leven" in extreme koude. Dus ze kunnen nog helemaal niet verder komen omdat het daar nog niet koud genoeg is.
Dat haalde Sam volgens mij ook uit een van die oude boeken. Zo van "Of het de kou is die de Wite Walkers brengt, of de White Walkers die de kou brengen is niet bekend. Feit is wel dat ze altijd samen komen."

Modbreak:Nog een toevoeging op wat mijn collega hierboven zei... Wat is wel een spoiler en wat niet?
- Als het al officieel is uitgezonden in Game of Thrones: geen spoiler.
- Een bevestiging (vanuit het boek of een andere externe bron) van iets waarnaar in de tv-serie gehint wordt: wel spoiler.
- Previews, gelekte afleveringen, etc: wel spoiler.

[ Voor 23% gewijzigd door Mx. Alba op 02-06-2015 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:53
Wat ik elk seizoen nog heb gehad is een soort van 'held' waar je echt 100% achter staat en vaak ging deze dan dood in aflevering 9. Heel eerlijk gezegd heb ik dat dit seizoen nog niet echt, natuurlijk Arya is nog steeds tof, maar niet in het bijzonder door dit seizoen. Jon is ook nog steeds tof, maar ook niet alleen door dit seizoen. Sansa is de enige waar ik meer sympathie voor heb gekregen, dus zal zij dan het bokje worden in de volgende aflevering?

Op basis van de titel van de volgende aflevering verwacht je dat dan ook weer niet. Dan verwacht je toch dat het iemand uit Mereen moet worden, zolang het Tyrion en Daenerys maar niet zijn. Dat kan ik me haast ook niet voorstellen omdat er dan weer een hele verhaallijn wordt afgekapt want daar is verder echt niets interessants gaande.

Benieuwd of de volgende aflevering gaat shockeren. Er kan natuurlijk het een en ander in Kingslanding gaan gebeuren, dat zou ook wel tof zijn! Lastig te voorspellen wat er gaat gebeuren..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-09 15:14
Wat betreft de voortgang van de White Walkers: Het moet wel zo zijn dat de kou hiermee te maken heeft. Ik vermoed dat de White Walkers en hun hordes knechtjes zich uitspreiden over de wereld terwijl de kou zich uitspreidt. Inderdaad lastig te zeggen welke de kip is, en welke het ei.

Ik stel het me voor als een soort aura dat zich uitspreidt, en als je binnen dat aura sterft dan kom je terug. We zagen deze aflevering dat een White Walker zijn handen gebruikte om iedereen eigenhandig ondood te maken, maar eerder zagen we dat dit ook gebeurt als er gewoon iemand dood gaat, zolang dat ver genoeg noordelijk gebeurt (zoals bij de Wall). Er is dus een soort "area of influence" dat groter wordt, volgens mij.

Zoiets zou verklaren waarom de White Walkers niet gewoon zo snel mogelijk doorknallen richting zuiden. Er is iets wat de snelheid van uitspreiding bepaalt.

Hoe dan ook mooi dat deze dreiging eindelijk concreet wordt. Het hing al boven de serie sinds aflevering 1, maar het volk nam het amper serieus. Dat verandert nu snel. Het is een vrij duidelijke metafoor voor de opwarming van de aarde in onze realiteit volgens mij, en eigenlijk alle grote problemen die mensen niet willen zien omdat ze bezig zijn met hun eigen dagelijkse dingen. De mensheid is ook in het echt vooral goed in het dealen met problemen die recht voor hun neus plaatsvinden, terwijl de langere termijn altijd wordt vergeten.

Erg toffe aflevering overigens. Ik vond dit seizoen al prima, in tegenstelling tot wat ik hier veel lees, maar de laatste aflevering was wel de vetste van S5 tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

In afgelopen seizoenen was aflevering 9 altijd een "Big Bang" en aflevering 10 afhandeling daarvan en cliffhangers naar het volgende seizoen. Dus de volgende aflevering zal vast een enorme verrassing in petto moeten hebben... But your guess is as good as mine voor wat betreft wat dat zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me goed voorstellen dat hun zombieleger redelijk snel vergaat in het zonnige zuiden van Dorne, terwijl de koude juist heel goed die lijken bewaart. Maarja, dan heb je ook weer wandelende skeletten en botten vergaan niet zo snel denk ik. We merken het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Gynnad schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:18:
Sansa is de enige waar ik meer sympathie voor heb gekregen, dus zal zij dan het bokje worden in de volgende aflevering?
Mag het aub Ramsay worden? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 22-09 23:18

Chiron

Moderator Discord
Woww.. zombie golf met Wun Weg Wun Dar Wun _O_

Dat heropstaan van de doden kan volgens mij ook alleen binnen de 'koude grens', voordat de wights aanvallen zie je een hele wolk/lawine van kou het kamp binnen trekken. Aan de andere kant zie je het vuur gewoon wijken als de White Walker door het brandende huis loopt, dus enige invloed is er zeker wel.

Ik denk niet dat de White Walker zozeer de doden op laat staan door zn armen te heffen, maar dat het meer een gebaar is naar Jon toe met 'kijk eens'.

Ben ik trouwens de enige die de wight kinderen het meest creepy scene in de hele tv serie tot nu toe vond? brrrr...

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Mx. Alba schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:22:
In afgelopen seizoenen was aflevering 9 altijd een "Big Bang" en aflevering 10 afhandeling daarvan en cliffhangers naar het volgende seizoen. Dus de volgende aflevering zal vast een enorme verrassing in petto moeten hebben... But your guess is as good as mine voor wat betreft wat dat zou moeten zijn.
Enkele dingen die ik dit seizoen nog verwacht:

- Iets met Daenerys' draken. Of ze maken het goed en volgen hun moeder weer, of ze ontsnappen, of ze worden gebruikt om dragonglass / Valyrian steel (beide komen van drakenvuur volgens mij) te maken, of wat dan ook.

- Het lot van Cersei: Ik verwacht dat ze wordt bevrijdt (wellicht i.c.m. de ondergang van de Sparrows).

- Een sleutelmoment in de ontwikkeling van Arya.

- Afronding van hoe de wildlings aankomen ten zuiden van de muur, en misschien meer over de opmars van de White Walkers.

- Sansa: Ik hoop enorm dat ze zich eindelijk eens echt los worstelt van haar slachtofferrol en een sterke vrouw wordt. Dat zie ik al seizoenen lang als haar karakter-pad; ben benieuwd! Speculatie: ze zou een sleutelrol kunnen spelen in de ondergang van de Boltons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 18:43

Hoite

Goed verhaal

De heren van Mastodon zaten in de laatste aflevering:

http://blogs.wsj.com/spea...ame-of-thrones-interview/

Ik heb ze gisteren zelf niet herkend, maar ik ga de aflevering nog maar een keer kijken. \m/

[ Voor 17% gewijzigd door Hoite op 02-06-2015 12:39 ]

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 07:39

Tijntje

Hello?!

Wun Wun
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3lZdPov.gif

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
geert1 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:35:
[...]

- Het lot van Cersei: Ik verwacht dat ze wordt bevrijdt (wellicht i.c.m. de ondergang van de Sparrows).
Gezien wat er qua nieuws naar buiten gekomen is over moeilijke vergunningen e.d. waar de actrice bij betrokken was zou ik hier niet op rekenen. Daarnaast is Thommen ook niet zo heel dol op z'n moeder en zie ik hem eerder z'n koningin vrij breken.
geert1 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:21:
Ik stel het me voor als een soort aura dat zich uitspreidt, en als je binnen dat aura sterft dan kom je terug. We zagen deze aflevering dat een White Walker zijn handen gebruikte om iedereen eigenhandig ondood te maken, maar eerder zagen we dat dit ook gebeurt als er gewoon iemand dood gaat, zolang dat ver genoeg noordelijk gebeurt (zoals bij de Wall). Er is dus een soort "area of influence" dat groter wordt, volgens mij.

Zoiets zou verklaren waarom de White Walkers niet gewoon zo snel mogelijk doorknallen richting zuiden. Er is iets wat de snelheid van uitspreiding bepaalt.
Ik denk dat het gedeeltelijk ook te maken heeft met dat er een vrij hoge ijsmuur tussen hen en de rest van het land staat. Plus dat het in het grootste gedeelte van het land nog niet winter is. We zien dat voorzichtig opkomen nu in Winterfell maar dat is nog wel aardig kinderspel. Kings Landing schijnt het zonnetje nog heerlijk bijvoorbeeld en Moat Cailin was ook nog sneeuwvrij.

Daarnaast is de wall magisch (lettende op Mellisandre bijvoorbeeld) en dat houdt ze naar mijn idee ook tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanre4l
Maar wie zijn die whitewalkers?!
Koningen van vroeger? The Mad King?
I want to knooooooow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Trouwens wat ik wel apart vond is dat die soort luitenant walker die door John werd vermoord, in het eerste shot gewoon door dat brandende huis liep. Dus het geeft aan dat het niet perse koud hoeft te zijn voor een white walker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 18:43

Hoite

Goed verhaal

miicker schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:48:
Trouwens wat ik wel apart vond is dat die soort luitenant walker die door John werd vermoord, in het eerste shot gewoon door dat brandende huis liep. Dus het geeft aan dat het niet perse koud hoeft te zijn voor een white walker.
Het vuur ging wel aan de kant, dat vond ik een vet detail.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Hoite schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:50:
[...]

dat viel me niet zo op eerlijk gezegd, maar ik vond die hele scene echt een grafisch hoogtepunt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 22-09 23:18

Chiron

Moderator Discord
Hoite schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:50:
[...]

Yep :Y

Afbeeldingslocatie: http://photos.vanityfair.com/2015/06/01/556ca6dc378caf0d670e5d6a_white-waker-fire.gif

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
sanre4l schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:43:
I want to knooooooow
Is voor iedereen onbekend :) maar je twee gokken lijken mij zeer onwaarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Nu online
miicker schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:48:
Die Luitenant / Kapitein is al een paar keer in de serie geweest. Einde van seizoen 2 ook al geloof ik, met Sam.
Ben wel benieuwd naar die 4 horseman.

En is die reus de enige die over is? Verder zie je er namelijk geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Winter is coming slaat niet alleen letterlijk op de winter. Ook op wat er bij de winter hoort namelijk de white walkers.
I want to knooooooow
Lijkt mij onwaarschijnlijk, ze bestonden namelijk al voor de mad king want dat is 2 generaties terug maximaal. En koningen van vroeger, lijkt mij ook niet. Ze komen waarschijnlijk uit the land of always winter en zijn misschien wel daar de natives :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Megajr schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:56:
Winter is coming slaat niet alleen letterlijk op de winter. Ook op wat er bij de winter hoort namelijk de white walkers.

[...]

Lijkt mij onwaarschijnlijk, ze bestonden namelijk al voor de mad king want dat is 2 generaties terug maximaal. En koningen van vroeger, lijkt mij ook niet. Ze komen waarschijnlijk uit the land of always winter en zijn misschien wel daar de natives :)
In het eerste seizoen vertelde die oude vrouw in Winterfell, (old Nan?), dat de White Walkers een sprookje waren van vele duizenden jaren geleden. In aflevering 1, waar zo'n Knights Watch gozer onthoofd wordt door Eddard, zegt ie dat ie White Walkers gezien heeft, maar Eddard (of iemand anders) zegt dat dat al duizenden jaren niet meer zo is.

In de boeken staat er overigens wel wat meer over in.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
HansAnders07 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:54:
[...]

Die Luitenant / Kapitein is al een paar keer in de serie geweest. Einde van seizoen 2 ook al geloof ik, met Sam.
Ik dacht echt even dat dat herrezen commandor Mormont van de Night's Watch was haha, hij leek er echt op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Effectieve wapens hebben die White Walkers. Ze zien uit als een soort ijs op een stick. Normale wapen versplinteren op die ice wapens en deren de White Walkers niet. Ze gaan ook dwars door een armour heen.
Ik denk zelf dat de draken wel korte metten maken met die undeads en White walkers.
Er zijn vroeger complete oorlogen beslist door de draken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:38
Vandaar mijn opmerking ;).

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
I want to knooooooow
De oorsprong van de White Walkers gaat minstens achtduizend jaar terug. The First Men vochten al tegen ze, en zij wonnen uiteindelijk met hulp van The Children of the Forest (dit zijn geen spoilers; is in de serie subtiel genoemd). Ik vermoed dat drakenvuur en / of dragonglass en / of Valyrian Steel toen een sleutelrol hebben gespeeld, aangezien de WW's daar erg kwetsbaar voor zijn.

Het zou me niets verbazen als we het "waarom" en het ontstaan van de White Walkers nooit zullen weten. Het zou gewoon een oerkracht kunnen zijn die er altijd is geweest. Dat, of de oorsprong is zo lang geleden dat niemand het meer weet. Nou ja, de Children of the Forest weten er waarschijnlijk wel meer over (die zien we vast volgend seizoen weer als Brann's verhaallijn verder gaat).
Megajr schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:42:
Ik denk dat het gedeeltelijk ook te maken heeft met dat er een vrij hoge ijsmuur tussen hen en de rest van het land staat. Plus dat het in het grootste gedeelte van het land nog niet winter is. We zien dat voorzichtig opkomen nu in Winterfell maar dat is nog wel aardig kinderspel. Kings Landing schijnt het zonnetje nog heerlijk bijvoorbeeld en Moat Cailin was ook nog sneeuwvrij.

Daarnaast is de wall magisch (lettende op Mellisandre bijvoorbeeld) en dat houdt ze naar mijn idee ook tegen.
De muur lijkt me zeker een uitdaging voor de White Walkers, maar ze hadden qua snelheid al lang wel bij de muur kunnen zijn. En dat zijn ze niet. Dat kan komen door de schrijvers van de boeken / serie die het tempo laag wilden houden om andere verhalen eerst te vertellen, maar het zit 'm inderdaad ook in de spreiding van de winterkou volgens mij.

En zou de muur zelf inderdaad een magische barrière zijn? Dat zou wel cool zijn; een beetje zoals die grot waar Brann en co in aankwamen vorig seizoen. Maar als de muur helemaal ondoordringbaar zou zijn, dan zijn de White Walkers natuurlijk geen dreiging, dus ze zullen er vast overheen of doorheen komen, uiteindelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door geert1 op 02-06-2015 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:07

Goner

What can I do you for ?

Megajr schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:56:
Ik geloof niet dat er een harde 1 op 1 verhouding tussen die 2.
Er zijn al meer winters geweest, is al vaker verteld. Ook hele lange/koude, maar zonder Walkers.
En 'Winter is coming' is uiteraard ook het motto v/d Starks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
I want to knooooooow
White walkers zijn een aparte ras dacht ik. De enige connectie met humans die we gezien hebben was vorig seizoen dacht ik toen een white walker een baby nam en die zijn ogen naar blauw veranderde. Alleen niet zeker of die baby toen ook een white walker werd of een undead.

Vermoed ook dat de koude "gegenereerd" wordt door de walkers en hun leger. Hoe krachtiger hun leger hoe groter de winter wordt. Daarom dat het nu ook in winterfell winter is aangezien de macht van het leger groeit.

[ Voor 19% gewijzigd door Grompie op 02-06-2015 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:50

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ohja:
Afbeeldingslocatie: http://img.gawkerassets.com/img/18hwg7v7wu0dkjpg/ku-large.jpg

Volgens mij is die gezonken met haar bootje onderweg naar Theon om hem te redden. :+

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Goner schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:06:
[...]

Ik geloof niet dat er een harde 1 op 1 verhouding tussen die 2.
Er zijn al meer winters geweest, is al vaker verteld. Ook hele lange/koude, maar zonder Walkers.
En 'Winter is coming' is uiteraard ook het motto v/d Starks.
Winter is coming is het motto van de Starks maar welk groot huis zit het dichtst bij de white walkers? Het is ook een motto om ze te helpen denken aan de winter maar als je aan het eind van de zomer al zo goed als je kloten er af kunt vriezen dan heb je niet zo heel hard daar een herrinering aan nodig :+

Het vertaalt zich niet 1 op 1 dat ben ik met je eens. Ik vond de uitleg hier: http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Winter_is_Coming_(motto) wel heel goed en dan vooral:
A deeper, metaphorical sense can also be found in the motto. According to George R.R. Martin, it more generally expresses the sentiment that there are always dark periods in each of our lives, and even if things are good now ("summer"), we must always be ready for a dark period when events turn against us ("winter").
geert1 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:06:
De oorsprong van de White Walkers gaat minstens achtduizend jaar terug. The First Men vochten al tegen ze, en zij wonnen uiteindelijk met hulp van The Children of the Forest (dit zijn geen spoilers; is in de serie subtiel genoemd). Ik vermoed dat drakenvuur en / of dragonglass en / of Valyrian Steel toen een sleutelrol hebben gespeeld, aangezien de WW's daar erg kwetsbaar voor zijn.

Het zou me niets verbazen als we het "waarom" en het ontstaan van de White Walkers nooit zullen weten. Het zou gewoon een oerkracht kunnen zijn die er altijd is geweest. Dat, of de oorsprong is zo lang geleden dat niemand het meer weet.

De muur lijkt me zeker een uitdaging voor de White Walkers, maar ze hadden qua snelheid al lang wel bij de muur kunnen zijn. En dat zijn ze niet. Dat kan komen door de schrijvers van de boeken / serie die het tempo laag wilden houden om andere verhalen eerst te vertellen, maar het zit 'm inderdaad ook in de spreiding van de winterkou volgens mij.

En zou de muur zelf inderdaad een magische barrière zijn? Dat zou wel cool zijn; een beetje zoals die grot waar Brann en co in aankwamen vorig seizoen. Maar als de muur helemaal ondoordringbaar zou zijn, dan zijn de White Walkers natuurlijk geen dreiging, dus ze zullen er vast overheen of doorheen komen, uiteindelijk.
Over de wall: http://gameofthrones.wikia.com/wiki/The_Wall

Mijn speculatie is dat er zolang er watchers op de wall zijn de magie blijft bestaan en ze er niet langs kunnen. Je ziet dat ze nu denken dat het grootste gevaar wildlings is en dat ze nog maar een man of 50 er hadden om die op afstand te houden. Daarom zweren ze ook hun leven in dienst van de nights watch, zodat de muur niet onbewaakt blijft.

Ze hebben toendertijd gewonnen met Valyrian steel en dragonglass vooral. Maar sinds the doom is dat staal niet meer te krijgen en over de loop van 8000 jaar zijn ze redelijk vergeten waarvoor ze dragon glass kunnen gebruiken. Daar maken de white walkers nu ook dankbaar gebruik van.
armageddon_2k1 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:00:
[...]

In het eerste seizoen vertelde die oude vrouw in Winterfell, (old Nan?), dat de White Walkers een sprookje waren van vele duizenden jaren geleden. In aflevering 1, waar zo'n Knights Watch gozer onthoofd wordt door Eddard, zegt ie dat ie White Walkers gezien heeft, maar Eddard (of iemand anders) zegt dat dat al duizenden jaren niet meer zo is.

In de boeken staat er overigens wel wat meer over in.
In de boeken staat wel wat extra dat ben ik met je eens. Maar 'wij' weten er niet heel veel meer van.

De man van de nights watch die richting hen gaat om hen te waarschuwen was lichtelijk krankjorum geworden en had z'n post verlaten. Genoeg reden om het niet al te serieus te nemen, hij kon net zo goed proberen onder z'n verantwoordelijkheid uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Wat betreft de oorsprong van de White Walkers... Ik vermoed dat er een duizenden jaren oude oorlog gaande is tussen de God of Winter en de God of Light. Winter heeft zijn centrum in het hoge noorden, de God of Light heeft (had) zijn centrum in Valyria. De Wintergod heeft zijn White Walkers en wights, de Lord of Light heeft zijn draken en Red Priests. En de Wall is de grens tussen de twee rijken.

De Doom of Valyria en daarna het verdwijnen van de draken heeft volgens mij ook te maken met het terugtrekken van de Winter en het feit dat er al eeuwenlang geen White Walkers meer te zien zijn. Die twee tegenpolen zijn volgens mij met elkaar verbonden en houden elkaar in balans. Als zodanig hangen dus ook de terugkeer van de draken en de terugkeer van de White Walkers met elkaar samen, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Angeloonie schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:13:
Ohja:
[afbeelding]

Volgens mij is die gezonken met haar bootje onderweg naar Theon om hem te redden. :+
:?

Ze is allang bij Dreadfort geweest, heeft Theon daar gezien en is na een knokpartij terug naar haar boot gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:07

Goner

What can I do you for ?

Angeloonie schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:13:
Nee toch ? Ze is het kasteel binnen gedrongen, Theon gevonden in de honden-kennel, maar Reek wilde niet mee ... ze is vertrokken en heeft gemeld dat Theon dood is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
De wall ligt op het ene continent met een reeks goden en de lord of light is op een compleet ander continent. Al noemen ze dat wel The land of the long summers. Dus qua ice and fire zit je wel goed. Ik geloof alleen niet dat de Targaryens de Lord of Light aanhangen. Viserys en Danny in ieder geval niet en hun familie was het laatste wat over was van Valyria.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
  • Laatst online: 22-09 13:58

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

Mx. Alba schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:18:
Wat betreft de oorsprong van de White Walkers... Ik vermoed dat er een duizenden jaren oude oorlog gaande is tussen de God of Winter en de God of Light. Winter heeft zijn centrum in het hoge noorden, de God of Light heeft (had) zijn centrum in Valyria. De Wintergod heeft zijn White Walkers en wights, de Lord of Light heeft zijn draken en Red Priests. En de Wall is de grens tussen de twee rijken.

De Doom of Valyria en daarna het verdwijnen van de draken heeft volgens mij ook te maken met het terugtrekken van de Winter en het feit dat er al eeuwenlang geen White Walkers meer te zien zijn. Die twee tegenpolen zijn volgens mij met elkaar verbonden en houden elkaar in balans. Als zodanig hangen dus ook de terugkeer van de draken en de terugkeer van de White Walkers met elkaar samen, denk ik.
Wat ik me vooral afvraag is of er dan ook geen uiteindelijke balans terug zal moeten keren. Er word heel erg de nadruk gelegd op het feit dat 'Vuur' goed zou (Dany en haar draken zijn toch wel favorieten) zijn en het 'IJs' wordt afgeschilderd als slecht... maar is dat wel zo?

Ik krijg juist heel erg het idee dat het beide geen goed of slecht is, maar twee krachten tegen elkaar. Net als het feit dat de Lannisters niet per definitie slecht zijn en de Starks goed. Het zijn allemaal mensen die goede en slechte beslissingen nemen. Waarom kan dit niet zo zijn op het hogere niveau? Mellisandre heeft ook een beetje creepy vibe over zich en is gewoon religieus fanatiek. Zolang we de beweegredenen van de WW niet weten (en verder dan "de Lord of Light moet de Darkness verslaan" weten we ook niet veel meer van de Vuur kant) kan het wat mij betreft alle kanten op.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Megajr schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:25:
De wall ligt op het ene continent met een reeks goden en de lord of light is op een compleet ander continent. Al noemen ze dat wel The land of the long summers. Dus qua ice and fire zit je wel goed. Ik geloof alleen niet dat de Targaryens de Lord of Light aanhangen. Viserys en Danny in ieder geval niet en hun familie was het laatste wat over was van Valyria.
Klopt, maar de Doom of Valyria is ook alweer heel erg lang geleden dus zij waren het wellicht zelf ook al lang vergeten?

En ik ben het eens met LightPhoenix. Volgens mij zijn het gewoon twee "forces of nature" en zitten de bewoners van Westeros en Essos daartussen ingeklemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanre4l
LightPhoenix schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:33:
[...]

Wat ik me vooral afvraag is of er dan ook geen uiteindelijke balans terug zal moeten keren. Er word heel erg de nadruk gelegd op het feit dat 'Vuur' goed zou (Dany en haar draken zijn toch wel favorieten) zijn en het 'IJs' wordt afgeschilderd als slecht... maar is dat wel zo?

Ik krijg juist heel erg het idee dat het beide geen goed of slecht is, maar twee krachten tegen elkaar. Net als het feit dat de Lannisters niet per definitie slecht zijn en de Starks goed. Het zijn allemaal mensen die goede en slechte beslissingen nemen. Waarom kan dit niet zo zijn op het hogere niveau? Mellisandre heeft ook een beetje creepy vibe over zich en is gewoon religieus fanatiek. Zolang we de beweegredenen van de WW niet weten (en verder dan "de Lord of Light moet de Darkness verslaan" weten we ook niet veel meer van de Vuur kant) kan het wat mij betreft alle kanten op.
En inderdaad, hier kan ik mij meer in vinden. Lijkt mij dat het niet zozeer het klassiek goed tegen kwaad is. Want als je kijkt naar die draken en die demonen van Melissandre, dat is ook allemaal niet heel puur he.
Goed schrijfwerk van George R.R. Martin dat hij het schrijft naar meerdere krachten/goden die gewoon for the win gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
HansAnders07 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:54:
[...]

Ben wel benieuwd naar die 4 horseman.

En is die reus de enige die over is? Verder zie je er namelijk geen.
Bij het eind van seizoen 4 geloof ik zie je er een hoop staan met die baby, dat waren er meer dan die gene op hun dode paarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Half de aflevering was Jon en de White Walkers, ok is nodig voor het verhaal, maar waarom dan Bran in het geheel onzichtbaar dit seizoen?

Denk dat naast Bran de Dragons wel 'ns een rol kunnen gaan spelen daar in Noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Sjah schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:52:
Half de aflevering was Jon en de White Walkers, ok is nodig voor het verhaal, maar waarom dan Bran in het geheel onzichtbaar dit seizoen?

Denk dat naast Bran de Dragons wel 'ns een rol kunnen gaan spelen daar in Noord.
Is al een paar keer eerder toegelicht ;) Bran's verhaallijn liep voor op de rest van de mensen en komt ook niet voor in het boek. Even een 'Bran'pauze dus tot iedereen chronologisch bij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Met het boek bedoel je boek 4, of ook 5? Dus Bran is pas verwacht in boek 6 wat misschien nog dit jaar uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:20
Sjah schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:01:
Met het boek bedoel je boek 4, of ook 5? Dus Bran is pas verwacht in boek 6 wat misschien nog dit jaar uitkomt?
Bran's verhaallijn was op het eind van seizoen 4 al helemaal t/m boek 5

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Met het boek bedoel je book 4, of ook 5? Dus Bran is pas verwacht in boek 6 wat misschien nog dit jaar uitkomt?
spoiler:
Bran zijn verhaal gaat verder in boek 6 ja. Maar wat bedoeld werd is dat ze het materiaal van hem uit de boeken compleet opgebruikt hebben. Ze willen niet dat hij te ver gaat voorlopen omdat ze nog tot boek 5 moeten komen met de andere karakters. Daarom zit hij dit seizoen er niet in.
Mx. Alba schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:37:
[...]

Klopt, maar de Doom of Valyria is ook alweer heel erg lang geleden dus zij waren het wellicht zelf ook al lang vergeten?
De doom is ongeveer 400 jaar geleden volgens de Game of Thrones wiki. Iets voor die tijd zijn de Targaryens naar Westeros gekomen en hebben ze de boel overgenomen. Maar in plaats van de Lord of Light te brengen naar Westeros hebben ze overal septs en weirwood trees. Als je een heel koningrijk overneemt is je religie meenemen ook een kleine moeite. Zelfs al zouden ze dit alleen zelf aanhangen dan zou je bij bijvoorbeeld de mad king ook nog iets terug kunnen zien in de geest van ik rooster deze mensen voor R'hllor en niet omdat ik knettergek ben! Maar dat zie je niet dus ik zie geen enkele reden om aan te nemen dat ze ooit die religie daar aangehangen hebben eigenlijk?

In een aantal Free Cities is het wel de hoofdreligie maar niet in allemaal. Ze zijn daar sowieso wat makkelijker met geloven als ik het allemaal zo zie. Als je nu in Kings Landing kijkt dan heeft het geloof een hele andere rol dan in de Free Cities. Ik wil niet zeggen dat niet een aantal mensen in Valyria het aangehangen hebben maar de Targaryens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Qua eerdere snelheid van schrijven en editen verwacht men boek 6 pas in 2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
The_Fes schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:03:
[...]

Bran's verhaallijn was op het eind van seizoen 4 al helemaal t/m boek 5
Het verhaal van Tyrion was ook op aan het eind van boek 5 ;)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Pagina: 1 ... 87 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic