[Serie] Game of Thrones Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 129 Laatste
Acties:
  • 779.724 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-10 23:13
klaw schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 10:34:
Vergeet niet dat de kingsguard ietsje beter harnas hebben ten op zichte van die anderen. En dat aan het eind syrio's zwaard gebroken is...
En dat je een soort splash hoort dat je geraakt wordt door een zwaard.
Kan natuurlijk ook zijn dat hij snel een zwaard had opgepakt, dus tja we weten het niet ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:01

Spooksel

Spooksel!

Mjah, Trant blijft nog steeds een vrij log/traag persoon tegenover Forel. Ontwijken is makkelijk voor Forel (zoals we in dezelfde scene meermaals zagen :) Een zwaard oprapen is peanuts voor hem. Voor mij blijft zijn lot gewoon een open eind, maar ik neig naar ontsnapping!

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-10 09:17
Jebus4life schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 15:42:
[...]

Ik denk ook om het niet té verschrikkelijk complex te maken.
Veel mensen die er niet zo intensief mee bezig zijn hebben geen idee van sommige personages, wie nu juist wie is (zeker voor minder frequente personages). Stel je voor dat ze de boeken wel exact zouden volgen was het helemaal een zootje en had je nog een seizoen of 2 moeten bijmaken om alles gezegd te krijgen (en mensen klagen nu al dat het niet vooruit gaan :))
Goed nog een keer maar dan anders;
De show heeft allemaal personages weggelaten en dan weer zelf personages toegevoegd. Sommige kan ik begrijpen maar ze hebben zelf ook personages toegevoegd zoals Ros (die rood harige dame van lichte zeden die niet zo fris aan haar einde kwam). Als het puur om complexitet ging hadden ze haar ook niet toegevoegd.
Waarschijnlijk was dit meer de marketing afdeling die graag wat meer borsten er in wil hebben om zo maar meer kijkers aan te trekken.

Een deel zal wel met complexiteit te maken hebben maar een deel is gewoon de marketin department die ook nog iets te zeggen wil hebben.

Ik zou graag voorbeelden geven van een personage die super opvallend en nooit verwisselbaar (en erg belangrijk) zou zijn en maar in 3-4 afleveringen zou komen. En een karakter die nu juist minder opvallend is gemaakt. Waarbij de complexiteit van de show weinig verandert. Maar dat mag niet...

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Wat een trainwreck. Beste in deze aflevering (seizoen?) was de zin "I dreamed that I was old", aangezien dat het enige uit de boeken was wat de schrijvers van de serie niet verneukt hebben.

Zelfs de ratings hebben behoorlijk te lijden onder het geklungel (in oranje seizoen 5).

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/timeline/78b094877eb5532b1ce272f21dc4597c.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-10 21:13

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Cocytus schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 22:13:
Wat een trainwreck. Beste in deze aflevering (seizoen?) was de zin "I dreamed that I was old", aangezien dat het enige uit de boeken was wat de schrijvers van de serie niet verneukt hebben.

Zelfs de ratings hebben behoorlijk te lijden onder het geklungel (in oranje seizoen 5).

[afbeelding]
Ik vond de scene met Ghost en Sam anders ook tof. Nog een verassing voor de boeklezers. Een trainwreck is het absoluut niet, en volgens vele was aflevering 7 één van de betere dit seizoen. Ben het wel met je eens dat het allemaal wat minder wordt, maar denk dat dat ook te maken heeft met verwachtingen. Mijn vrienden die de boeken niet hebben gelezen zijn maandagavond en dinsdag altijd druk aan het praten over de serie.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
Ghost en Sam tof? Fantastisch: weer een compleet onnodige rape-scene (krijgen we er nu elke aflevering één?) die alleen voorkomen wordt door deus ex machina (waarom is Ghost niet met Jon mee? Waar komt die opeens vandaan?), gevolgd door de trope dat vrouwen opgewonden raken van bijna verkracht worden. Echt goed geschreven.

[ Voor 27% gewijzigd door Cocytus op 30-05-2015 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-10 22:14
Het heeft gewoon niet het niveau van de vorige seizoenen. Kan je lang en breed over discussieren maar wie hou je dan voor de gek.. Als je ziet hoe ver sommige personages zijn gekomen en op welke manier, en hoe dat verhaal dan in dit seizoen verder gaat dan lijkt het allemaal wat afgeraffeld. Uitzondering is dan nog Cersei, over de rest hoop ik dat het niveau dit seizoen snel omhoog getrokken wordt. Omschreven in 1 woord, 1e seizoenen: Precious. Dit seizoen: Disposable.

[ Voor 8% gewijzigd door cbr600f4i op 30-05-2015 22:35 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
theHoff schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 15:21:
Vandaag in het Westerpark naar de exhibition geweest. Bijzonder om te zien hoeveel oog men heeft voor detail op de wapens en de kostuums. Kleine versieringen die je op het scherm nooit zult zien e.d.
Oh en natuurlijk op de ijzeren troon gezeten, toch leuk :)
Dit, maar dan vanmiddag geweest. Die ascend the wall experience was een geinige teaser voor wat de Occulus Rift kan doen. Enige echte leuke interactieve gebeuren, die toast by Drogon en become a WhiteWalker vond ik minder boeiend. Verder natuurlijk net als twee jaar terug op de troon gaan zitten in hopelijk dezelfde pose. Kan ik een serie foto's als collectie aanhouden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphilosophy
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04-10 08:44
Cocytus schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 22:21:
Ghost en Sam tof? Fantastisch: weer een compleet onnodige rape-scene (krijgen we er nu elke aflevering één?) die alleen voorkomen wordt door deus ex machina (waarom is Ghost niet met Jon mee? Waar komt die opeens vandaan?), gevolgd door de trope dat vrouwen opgewonden raken van bijna verkracht worden. Echt goed geschreven.
Inderdaad, ik was al in de veronderstelling dat Ghost het loodje had gelegd. En ben ook zeer benieuwd wie er volgende aflevering verkracht wordt...
cbr600f4i schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 22:34:
Het heeft gewoon niet het niveau van de vorige seizoenen. Kan je lang en breed over discussieren maar wie hou je dan voor de gek.. Als je ziet hoe ver sommige personages zijn gekomen en op welke manier, en hoe dat verhaal dan in dit seizoen verder gaat dan lijkt het allemaal wat afgeraffeld. Uitzondering is dan nog Cersei, over de rest hoop ik dat het niveau dit seizoen snel omhoog getrokken wordt. Omschreven in 1 woord, 1e seizoenen: Precious. Dit seizoen: Disposable.
Helemaal mee eens, maar ook seizoen 2 t/m 4 waren beduidend beter. Seizoen 5 is echt armetierig. Te veel nutteloze beeldvulling, verhaallijnen die ogenschijnlijk verder gaan maar er gebeurd niets (dat krijg je als de boeken nog niet af zijn) en zaken waar je als kenner van de boeken op wacht, worden uitgesteld (of gaan nooit gebeuren). Was dit seizoen 1 geweest, dan had ik de serie niet eens gevolgd

“The greatest teacher, failure is”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Cocytus schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 22:21:
Hoezo onnodig? Het laat zien dat nu Jon weg is Sam er alleen voor staat en dat hij niemand daar kan vertrouwen. En Gilly zit daar nu ook al een poosje, zat er aan te komen dat een paar kerels haar gingen lastig vallen. Dat Ghost daar is is geen deus ex machina, want Ghost was de hele tijd al bij de Wall. De reden dat Ghost niet mee is is omdat het misschien niet handig is een gigantische dire wolf mee te nemen naar de Wildlings en om Sam te beschermen. En Gilly wordt hitsig omdat Sam haar "red". Ja ik vond deze scene tof omdat het niet in de boeken zat en ik aangenaam verrast was.

Ik ben het met jullie eens dat het allemaal minder is, maar ik bepaal pas op het einde van het seizoen of dit het kijken waard was of niet. Er is 2 en een half uur aan beeldmateriaal, er kan nog van alles gebeuren :).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
MrVegeta schreef op zondag 31 mei 2015 @ 08:42:
[...]

En Gilly wordt hitsig omdat Sam haar "red".
Dat alleen al is genoeg om die scene te haten. Misogynistische bullshit.

Een verkrachtingsscene om 'duidelijk te maken' dat ze er alleen voorstaan is ook gewoon slecht schrijfwerk; een teken van creatieve armoede. Goedkope shock.

[ Voor 28% gewijzigd door Cocytus op 31-05-2015 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10 00:43

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

In het boek bespringen ze elkaar ook alleen onder heel andere omstandigheden. Ook de dood van Aemon is heel anders. Ik denk dat er ondertussen nog maar nauwelijks spoilers uit de boeken te halen zijn. Op Cersei en Arya na loopt het nu allemaal heel anders.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
Dat is zeker waar. Maar natuurlijke progressie van hun relatie had in de serie w.m.b. ook heel goed gekund - Jon weg, Aemon dood, Aliser's ominieuze woorden. Je had de scene weg kunnen laten en de rest van de plot was intact gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphilosophy
  • Laatst online: 04-10 08:44
Mx. Alba schreef op zondag 31 mei 2015 @ 11:29:
In het boek bespringen ze elkaar ook alleen onder heel andere omstandigheden. Ook de dood van Aemon is heel anders. Ik denk dat er ondertussen nog maar nauwelijks spoilers uit de boeken te halen zijn. Op Cersei en Arya na loopt het nu allemaal heel anders.
Nou bij Cersei zitten er ook al aardig wat kronkeltjes in geloof ik: de rol van de Iron Bank lijkt erg bescheiden, terwijl Stannis ons er toch al kennis mee had laten maken in de serie...

“The greatest teacher, failure is”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-06 15:41
Cocytus schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 22:13:

[afbeelding]
Op imdb staat aflevering 7 (S5) toch gewoon bij de best beoordeelde afleveringen, weet niet waar deze ratings vandaan komen, maar dit is toch wel een groot verschil.

[ Voor 7% gewijzigd door Rips10 op 31-05-2015 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
Rips10 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 12:04:
[...]

Op imdb staat aflevering 7 (S5) toch gewoon bij de best beoordeelde afleveringen, weet niet waar deze ratings vandaan komen, maar dit is toch wel een groot verschil.
Dit zijn gewoon de officiële ratings (=kijkcijfers). Grafiek komt van Wikipedia.

[ Voor 5% gewijzigd door Cocytus op 31-05-2015 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-10 22:15
Ik vind seizoen 5 misschien iets minder dan seizoen 4 tot nu toe, maar ben toch wel benieuwd naar de laatste afleveringen. Ik heb vernomen dat de productiekosten van de laatste episodes 2x zo hoog waren als de afgelopen episodes.

Voor de liefhebbers, hier alvast een spoiler voor zeer waarschijnlijk episode 8 :

spoiler:
Cersei doet de befaamde walk of shame in Kingslanding met bloed en haren afgeknipt en al >:). Scene is opgenomen in een dorpje Kroatië en het filmen heeft al meer dan 2 ton gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-10 11:40
Goner schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 10:29:
[...]

Kijk even terug hoe je guards in harnas/helm uitschakelt met een houten zwaard :
YouTube: Game of Thrones: Syrio Forel fights the Kingsguard
Maar ja, Meryn zien we later terug (als meisjesmishandelaar) en Syrio niet ...
Hij hoeft hem natuurlijk niet gedood te hebben om zelf te ontkomen... Ik vind het overigens ook te ver gezocht en denk dat de scene duidelijk moest maken dat hij het niet gered heeft.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
Rips10 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 12:04:
[...]

Mensen kijken een aflevering niet omdat de vorige slecht was, je kunt immers niet van te voren weten of een aflevering slecht is als je hem nog niet gezien hebt...
EvaluationCopy schreef op zondag 31 mei 2015 @ 18:21:
[...]

Hij hoeft hem natuurlijk niet gedood te hebben om zelf te ontkomen... Ik vind het overigens ook te ver gezocht en denk dat de scene duidelijk moest maken dat hij het niet gered heeft.
In het boek is ieder hoofdstuk uit de ogen van een persoon Arya heeft het in de boeken niet gezien en het eerste seizoen is redelijk trouw aan het boek. Als de schrijver van de boeken er naar gevraagd word zegt hij iets van; "bekijk zijn situatie, wat denk je zelf".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

*knip* Flame.

*knip* De rest verder in het Terugkoppelingstopic.

[ Voor 151% gewijzigd door Mx. Alba op 01-06-2015 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Volgens Reddit is de volgende aflevering erg goed, ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:13

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja kan niet anders. Ergens moest het wel weet ontploffen en extreem cool worden. Heb er ook zin in!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

OK, dit is Game of Thrones terug zoals het hoort. Wat een fantastische aflevering.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03:41
Woohoow oOo *O*

Heel erg zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

IJzerlijm schreef op maandag 01 juni 2015 @ 08:20:
OK, dit is Game of Thrones terug zoals het hoort. Wat een fantastische aflevering.
Klinkt goed! Zal me benieuwen wanneer ik tijd heb om die aflevering te gaan kijken... :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
Een echt betere aflevering dan de voorgaande afleveringen;

Eindelijk zien we de white walkers in actie echter vraag ik mij af; hoeveel van de wildlingen zijn er nog? Mance rayder had er 100.000. Ik denk gehoord te hebben dat er 5.000 op de schepen zijn gezet. Dan heb je nog die door stannis zijn gedood, laten we zeggen ook 5.000. De rest is dus whight's/zombies geworden? De white walkers hebben dus 90.000 zombies erbij? Of zijn er ook nog andere wildings te voet naar de wall gegaan?

In de vorige aflevering kwam er al een trope naar voren volgens sommigen, volgens mij heb ik er nog een; wat ik jammer vind is dat ze het volgende erbij moesten doen;
Een van de leidsters van de wildlings haar kinderen op een boot zet (om te laten zien dat ze toch echt van kinderen houd) en daarna meevecht tegen die zombies als een badass om vervolgens de wil om te vechten op te geven zodra ze de eerste zombies van kinderen ziet (niet haar kinderen maar willekeurige all heel lang dode/gezombieficeerde kinderen). Wat al heel vaak is gedaan bij zombie films en wat niet....

Ik vraag me af wat het aflevering negen zal laten zien, die is meestal schokkend of episch zou hij ook in het rijtje met Ned's onthoofding, slagveld bij kingslanding, red wedding en slagveld bij de muur passen?Waarschijnlijk gaat er in ieder geval iemand dood...

[mbr] *edit* spoiler tags verwijderd. Discussie over een reeds officieel uitgezonden aflevering is geen spoiler meer. :) [/]

Edit2 had een spelfout aangepast nu doet het bovenstaande raar...

[ Voor 9% gewijzigd door klaw op 01-06-2015 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Modbreak:Voor de goede orde: het ter sprake brengen van het boek is niet meer strikt verboden. Wel is het in principe off topic.

Spoilers zijn toegestaan mits deze netjes in spoiler tags geplaatst zijn. Hou er ook rekening mee dat het niet de bedoeling is dat een groot deel van het topic in spoilertags komt te staan dus hou het beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
klaw schreef op zondag 31 mei 2015 @ 19:22:
[...]

In het boek is ieder hoofdstuk uit de ogen van een persoon Arya heeft het in de boeken niet gezien en het eerste seizoen is redelijk trouw aan het boek. Als de schrijver van de boeken er naar gevraagd word zegt hij iets van; "bekijk zijn situatie, wat denk je zelf".
Syrio zijn laatste woorden (Heb het even teruggekeken): 'What do we say to the god of death: not today'.

Hij legt eerst 6 man om met een houten zwaardje zonder een druppel zweet te verspillen en zou dan gedood moeten worden door de matige ridder Meryn Trent? Ik twijfel nog heel erg.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 13:30

Freshnezz

Why so serious?

Eindelijk weer een episch deel in seizoen 5! En damn misschien was het me ontgaan, maar gebruikte Jon nou zijn eigen zwaard? Longclaw? Dus Valyrian steel heeft hetzelfde effect als Dragonglass?? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:32
Freshnezz schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:53:
Eindelijk weer een episch deel in seizoen 5! En damn misschien was het me ontgaan, maar gebruikte Jon nou zijn eigen zwaard? Longclaw? Dus Valyrian steel heeft hetzelfde effect als Dragonglass?? _/-\o_
Heb hem nog niet gezien, maar kan best dat het die eigenschappen heeft.

Bedoel de Valaryians waren niet gek :+
Valyrian steel is a form of metal that was forged in the days of the mighty Valyrian Freehold. It is exceptionally sharp and tremendously strong, yet light, keeping its edge and requiring no maintenance.

Valyrian steel is recognizable from its sharpness, as well as a distinctive rippled pattern visible in blades made from it.[1] Though not a widely known fact, Valyrian steel is the only thing that can kill White Walkers, alongside dragonglass.[2]
Ja dus ;)

Daarom ook zo gek dat je lady brienne der zwaard ziet poetsen :+

[ Voor 39% gewijzigd door Mektheb op 01-06-2015 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
Het kan zijn dat syrio het heeft overleefd en is gevlucht, echter zecht hij dat "the first sword of bravos never runs" en meryn trant is er nog. Overigens weten we niet hoe goed of slecht meryn trant is in vechten. (We zien hem niet vechten afgezien dat hij syrio's houten zwaard breekt).
Freshnezz schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:53:
Eindelijk weer een episch deel in seizoen 5! En damn misschien was het me ontgaan, maar gebruikte Jon nou zijn eigen zwaard? Longclaw? Dus Valyrian steel heeft hetzelfde effect als Dragonglass?? :O
Yup, als je white walker wil doden heb je of dragonglass nodig of valyrian steel. Het laatste is echter erg zeldzaam en alleen hebben de huizen van adel er meestal één zwaard van. Het staal komt uit valyria en is gemaakt met magie. Het is meestal het trots van een huis dus veel van zulke zwaarden om nightswatch te helpen kun je niet verwachten. Voor een keer werkt de show als een spoiler voor de boeken... maar eigenlijk wist iedereen het al...

eff een filmpje die op de dvd's staat.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Ef-3w6vRSWQ]
Mektheb schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:55:
Daarom ook zo gek dat je lady brienne der zwaard ziet poetsen :+
Dat viel mij ook al op toen, in het woorden van het filmpje als je een wetsteen op het zwaard gebruikt heb je een nieuwe nodig en ook een nieuwe hand om het vast te houden. Vraag maar aan Jamie Lannister hoe het terug groeien van een hand gaat...

[ Voor 19% gewijzigd door klaw op 01-06-2015 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Fantastische aktievolle aflevering _/-\o_
100x beter als die slappe aflevering van vorige week :)

[ Voor 7% gewijzigd door calsonic op 01-06-2015 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, vandaag was weer een vette aflevering! Ik hoopte echt al dat die Giant wat action time zou krijgen. Hopelijk ziet ie nu in dat hij de hulp van de Nights' Watch nodig heeft. Hij gaat in ieder geval al naar die schepen toe, dus hopelijk zien we daar meer van terug. En wat een brute vechtscene was dat daar in het noorden zeg.

Wel jammer dat Tyrion uiteindelijk Jorah Mormant weg liet sturen. Ik denk dat Tyrion ook door had dat hij niet een situatie kon bedenken/maken waarin Danny Jorah kon laten blijven. Ik ben benieuwd wat er gebeurt met die vent want het zou zonde zijn als ze hem op de een of andere manier uit de serie laten verdwijnen. En kom op zeg Tommen, laffe tak, stuur eens een handvol kingsguard die kelders in en laat je vrouw en je moeder bevrijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:41

spartacusNLD

This is Sparta!!

aflevering van gisteren: :o _/-\o_ :D

Afbeeldingslocatie: http://www.quickmeme.com/img/a9/a90c0282e7080f2afbc7e6c6b06d194287756c2f4614e5a3aa32f0046c5558f6.jpg

het moment dat john die whitewalker kapot sloeg ging ik ff los :9~

[ Voor 21% gewijzigd door spartacusNLD op 01-06-2015 11:28 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Laatst online: 22:49
klaw schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:11:
Een echt betere aflevering dan de voorgaande afleveringen;

Eindelijk zien we de white walkers in actie echter vraag ik mij af; hoeveel van de wildlingen zijn er nog? Mance rayder had er 100.000. Ik denk gehoord te hebben dat er 5.000 op de schepen zijn gezet. Dan heb je nog die door stannis zijn gedood, laten we zeggen ook 5.000. De rest is dus whight's/zombies geworden? De white walkers hebben dus 90.000 zombies erbij? Of zijn er ook nog andere wildings te voet naar de wall gegaan?

In de vorige aflevering kwam er al een trope naar voren volgens sommigen, volgens mij heb ik er nog een; wat ik jammer vind is dat ze het volgende erbij moesten doen;
Een van de leidsters van de wildlings haar kinderen op een boot zet (om te laten zien dat ze toch echt van kinderen houd) en daarna meevecht tegen die zombies als een badass om vervolgens de wil om te vechten op te geven zodra ze de eerste zombies van kinderen ziet (niet haar kinderen maar willekeurige all heel lang dode/gezombieficeerde kinderen). Wat al heel vaak is gedaan bij zombie films en wat niet....

Ik vraag me af wat het aflevering negen zal laten zien, die is meestal schokkend of episch zou hij ook in het rijtje met Ned's onthoofding, slagveld bij kingslanding, red wedding en slagveld bij de muur passen?Waarschijnlijk gaat er in ieder geval iemand dood...

[mbr] *edit* spoiler tags verwijderd. Discussie over een reeds officieel uitgezonden aflevering is geen spoiler meer. :) [/]

Edit2 had een spelfout aangepast nu doet het bovenstaande raar...
Nja ik mag toch aannemen dat de problemen in Kings Landing dit seizoen ook nog worden afgerond. Maar wel een topaflevering inderdaad, heb genoten :).

[ Voor 4% gewijzigd door Dersan op 01-06-2015 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
spartacusNLD schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:17:
aflevering van gisteren: :o _/-\o_ :D

het moment dat john die zombiekoning kapot sloeg ging ik ff los :9~
Volgens mij is de koning van de white walkers juist degene die aan het eind van de aflevering op de steiger staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:41

spartacusNLD

This is Sparta!!

klaw schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:27:
[...]

Volgens mij is de koning van de white walkers juist degene die aan het eind van de aflevering op de steiger staat.
klopt idd :) aangepast..

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Maarja, hadden ze dus eigenlijk achteraf niet gewoon een groot kanaal kunnen graven in plaats van een enorme muur neer te zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dersan schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:30:
Maarja, hadden ze dus eigenlijk achteraf niet gewoon een groot kanaal kunnen graven in plaats van een enorme muur neer te zetten :P
Een kanaal dat dicht vriest tijdens de winter waar ze gewoon over kunnen wandelen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 20:53

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Ik moet m nog kijken (de laatste, E08 dus), maar even nieuwsgierig. Waar/hoe hebben jullie m bekeken? Ik wil m nou ook wel zien *knip* warez-request

[ Voor 20% gewijzigd door Mx. Alba op 01-06-2015 12:46 ]

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:42:
[...]

Een kanaal dat dicht vriest tijdens de winter waar ze gewoon over kunnen wandelen? ;)
Laat maar.....ik had even een helder momentje. Dacht ik. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-10 20:46

Deathchant

Don't intend. Do!

Na aflevering 7 te hebben gezien kan ik zeggen dat ik er echt klaar mee ben. De verkrachting van een 14 jarig kind (Sansa) wat helemaal niet gebeurt in het boek, een zoveelste boobshot en het zoveelste detailshot van een gevild lijk hebben mij doen besluiten het niet meer te volgen. Jammer, de zoveelste serie die ik laat liggen...

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-10 00:17

Dreanor

Joene

Vraagje! Waarom is dit een zoveel betere aflevering als de rest van het seizoen? Omdat er actie in komt? Is dat de definitie van een goede aflevering? Ik zie dit ook bij The Walking Dead, mensen die zeiken dat het saai en slecht is omdat er dus geen actie in zit, terwijl beide geen actie series zijn. Juist de opbouw van verhalen en karakters maakt dat de actie zoveel meer impact heeft en zoveel meer belangrijker is.

Efijn, het was wel een hele vette aflevering, dat zal ik niet ontkennen. ;) Eindelijk White Walkers en hun leger in beeld, en in actie!

Maar als ik heel eerlijk ben, de Walkers hadden eerder dit seizoen in beeld mogen zijn. Ze komen nogal uit het niets en iets te toevallig tegelijk met John bij de Wildlings. Zo hadden ze bijvoorbeeld in aflevering 3 of 4 een "sneak preview scene" kunnen doen van White Walkers die een Wildling dorp overvallen. Terwijl die mist over het dorp trekt (zodat je nauwelijks de Walkers ziet en ze in aflevering 8 echt hun entree kunnen maken ;)), de camera die langzaam uitzoomt en de credits op het scherm komen onder begeleiding van dramatische muziek.
Dan zou je ook nog één of enkele overlevende in aflevering 8 naar voren kunnen laten komen dat de White Walkers toch echt een probleem zijn en ook nog eens in de buurt zijn ofzo.

Ik vind wel dat seizoen 5 wat minder is dan voorgaande seizoenen. Dat komt ook door zwakkere gevechten zoals Jamie en de Sand Snakes, maar ook in deze aflevering zoals die Skull King een pak rammel krijgt van de Wildling Roodbaard (of hoe hij heet :P). De slagen hebben weinig impact. En dat, terwijl de effecten en gevechten met de White Walkers juist erg goed gedaan zijn vond ik.

En ook doordat er wat minder interessante personen zijn. Zo Vind ik Cersie al sinds seizoen 1 niet interessant, beetje wannabee die kant nog wal raakt. Interessante karakters zijn in vorige seizoenen gestorven zoals Tywin, Joffrey, Oberyn, Neddark en the Hound. En bestaande, geliefde karakters zitten in dit seizoen in een overgangsperiode zoals Arya die haar weg zoek met de Many-Faced-God, Daenerys die ondervind wat heersen echt is, Tyrion die halve serie op een boot of in een koets/doos zit, etc.

Afgezien van wat lijkt op gezeur en gezeik van mij, wat het niet is trouwens, vind ik Game of Thrones elke week weer geweldig genieten! Ook zal zit Seizoen 5 toch een beetje in een overgangsperiode met veel verhaallijnen. :D

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-06 15:41
Deathchant schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:20:
Na aflevering 7 te hebben gezien kan ik zeggen dat ik er echt klaar mee ben. De verkrachting van een 14 jarig kind (Sansa) wat helemaal niet gebeurt in het boek, een zoveelste boobshot en het zoveelste detailshot van een gevild lijk hebben mij doen besluiten het niet meer te volgen. Jammer, de zoveelste serie die ik laat liggen...
spoiler: Boek
In het Boek zit Jeyne Poole anders ook gewoon opgesloten in een kamertje. Lijkt me niet dat daar veel anders gebeurd Ramsay kennende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Mu.siQ schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:46:
Ik moet m nog kijken (de laatste, E08 dus), maar even nieuwsgierig. Waar/hoe hebben jullie m bekeken? Ik wil m nou ook wel zien *knip* warez-request
Wij kijken hem via HBO natuurlijk en dat is de enige manier om het huidige seizoen van Game of Thrones te kijken. Voorafgaande seizoenen kan je op DVD bestellen uiteraard...
Toch wel vreemd, die reactie. Wat dacht je van de verkrachting van Daenerys dan? Die was toen net zo oud als Sansa, nog maar net van huwbare leeftijd (16). En andere bloederige scenes zijn er ook al geweest. S05E07 was niet bloederiger of gruwelijker dan veel andere dingen die we al gezien hebben - was het dan de druppel die de emmer deed overlopen?

[ Voor 47% gewijzigd door Mx. Alba op 01-06-2015 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:13

Reinier

\o/

To each their own, toch? Al lijkt het tegenwoordig wel heel hip om te roepen dat je afhaakt met een bepaalde serie kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
*knip* doe eens lief

[ Voor 100% gewijzigd door Mx. Alba op 01-06-2015 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-10 01:06
Daarnaast is het best vreemd om te zeggen dat je afhaakt na aflevering 7 op het moment dat aflevering 8 te zien is. Bijzondere timing.
Ik zou zeggen: stap nog één keer over je afkeer heen en pak deze nog even mee! Grote kans dat je het seizoen afkijkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Laatst online: 23:27

Infinchible

Woef!

Rips10 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:46:
[...]

In het Boek zit Jeyne Poole anders ook gewoon opgesloten in een kamertje. Lijkt me niet dat daar veel anders gebeurd Ramsay kennende.
Daar wordt Reek zelfs nog bij gebruikt om wat voorwerk te verrichten, hebben ze het in de serie netter gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Dus al het Dragonglass is nu kwijtgeraakt en alleen Valyrian steel kan de White Walkers tegenhouden? Aangezien daar maar een handjevol zwaarden van zijn blijft het een lastig verhaal.... misschien iets anders wat ze tegen kan houden, dragonfire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Mx. Alba schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:47:

Toch wel vreemd, die reactie. Wat dacht je van de verkrachting van Daenerys dan? Die was toen net zo oud als Sansa, nog maar net van huwbare leeftijd (16). En andere bloederige scenes zijn er ook al geweest. S05E07 was niet bloederiger of gruwelijker dan veel andere dingen die we al gezien hebben - was het dan de druppel die de emmer deed overlopen?
Idd, ook daar had ik issues mee en daar heb ik doorheen gekeken. Maar dit is seizoen 5, dus ik heb door heel wat heen gekeken waarvan ik echt dacht: nope. Maar dit was gewoon de druppel.

Zo'n vreemde reactie is dat toch niet?
Reinier schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:15:
Al lijkt het tegenwoordig wel heel hip om te roepen dat je afhaakt met een bepaalde serie kijken.
Boh man wat voel ik me toch ontzettend hip! O-)

[ Voor 15% gewijzigd door Deathchant op 01-06-2015 15:05 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-10 14:10

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Deathchant schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:04:
[...]

Idd, ook daar had ik issues mee en daar heb ik doorheen gekeken. Maar dit is seizoen 5, dus ik heb door heel wat heen gekeken waarvan ik echt dacht: nope. Maar dit was gewoon de druppel.

Zo'n vreemde reactie is dat toch niet?
Maar zo raar zijn deze scenes toch niet? Tenminste... ik lees al zo'n 25 jaar veel fantasy en wellicht ben ik daardoor enigszins afgestompt, maar in veel reeksen vind je dergelijke zaken (verkrachting, mutilitatie, bestialiteiten, verminking etc). En eerlijk gezegd denk ik dat het in de serie vrij beschaafd blijft en 'netjes' in beeld gebracht wordt, als je het vergelijkt met hoe het in de boeken wordt / is omschreven.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:36
AllSeeyinEye schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:18:
[...]

Maar zo raar zijn deze scenes toch niet? Tenminste... ik lees al zo'n 25 jaar veel fantasy en wellicht ben ik daardoor enigszins afgestompt, maar in veel reeksen vind je dergelijke zaken (verkrachting, mutilitatie, bestialiteiten, verminking etc). En eerlijk gezegd denk ik dat het in de serie vrij beschaafd blijft en 'netjes' in beeld gebracht wordt, als je het vergelijkt met hoe het in de boeken wordt / is omschreven.
Het is eigenlijk de kracht van de serie (en de boeken).
Je bouwt een enorme band met de personages op. En dan worden ze bruut verkracht of spontaan onthoofd.

Ik denk dat er best wat mensen zijn die erg van Sansa zijn gaan houden, en die nu keihard geraakt worden door zo'n scene.
Ik zelf vind haar maar een domme doos dus het doet me niet zoveel. Als ze maar van Arya afblijven!

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik kan me best voorstellen dat, hoewel de scenes in die aflevering op zich niet erger waren dan wat we al gezien hadden, ze wel de druppels kunnen zijn die de emmer doen overlopen als je je al de hele tijd aan dat soort scenes zat te storen.

@hierboven: Arya is nog te jong dus zij is zeker veilig voor verkrachters want anders zou het wel heel duidelijk kinderpornografisch worden. Daenerys, Tommen en Sansa zaten daar al tegenaan (16 is namelijk volgens onze mores ook minderjarig) maar verder zullen ze echt niet willen gaan. Moordenaars daarentegen... :/ Ik help het je hopen dat Arya zulks verschoond blijft!

[ Voor 43% gewijzigd door Mx. Alba op 01-06-2015 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-10 16:42
Freshnezz schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:41:
Dus al het Dragonglass is nu kwijtgeraakt en alleen Valyrian steel kan de White Walkers tegenhouden? Aangezien daar maar een handjevol zwaarden van zijn blijft het een lastig verhaal.... misschien iets anders wat ze tegen kan houden, dragonfire?
Dragonstone, het kasteel van Stannis, staat op een rots die van dragonglass is gemaakt (of in ieder geval daar heel veel in de rotsen te vinden is).
Alleen weet ik niet of ze nou zo slim zijn om dat te gebruiken om nieuwe wapens te maken....

[ Voor 5% gewijzigd door FoxLenny op 01-06-2015 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Na aflevering 7 te hebben gezien kan ik zeggen dat ik er echt klaar mee ben. De verkrachting van een 14 jarig kind (Sansa) wat helemaal niet gebeurt in het boek, ....
De leeftijden uit de boeken kun je niet vergelijken met de serie.
Van veel van de jongere karakters in in de serie de leeftijd aangepast.
Sansa is in de serie ten tijde van season 5 17 jaar.
De actrice zelf is 19 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil_Inside
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:26
In een vorige aflevering wanneer Sam tegen Stannis zei dat hij Dragonglass gebruikt heeft om een White Walker te doden, zei deze dat ze er veel van hebben op Dragonstone. Een 'great battle in the snow' kan nog meerdere betekenissen hebben op dit moment :) .

Edit: S05E05

[ Voor 5% gewijzigd door Devil_Inside op 01-06-2015 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 18-10 23:48
Reinier schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:15:
Al lijkt het tegenwoordig wel heel hip om te roepen dat je afhaakt met een bepaalde serie kijken.
Vind ik nogal kort door de bocht. Ik kijk een serie omdat ik na een werkdag gewoon even wil ontspannen en me dan even in dat wereldje wil verliezen. De beelden en geluiden van een tienermeisje wat bruut wordt verkracht terwijl haar "half-broer" ook nog gedwongen moet toekijken, zorgen er bij mij niet voor dat ik ontspannen die serie kijk. Bij Danaerys vond ik het ook op het randje, het in beeld brengen van verschillende manieren van hoe mensen vermoord zijn vind ik ook op het randje en het komt op mij steeds meer over dat er wordt geshockeerd omdat het kan, niet omdat het wat toevoegt.

Needless to say, ik ben dus ook gestopt. Ik haal op deze manier geen plezier en vermaak uit deze serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tja, ik denk dat het wel degelijk iets toevoegt, namelijk de bijzonder harde en grimmige sfeer en setting van het verhaal.

Overigens raken de toch vrij preutse Amerikanen er inmiddels ook aan gewend, want je ziet het in steeds meer series. Vergelijk bijvoorbeeld maar eens een Daredevil (netflix) met de de film van een aantal jaren terug. Heerlijk hoe daar net even een paar tikken wordt doorgeslagen of hoe iemand zichzelf omlegt :P

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-10 11:07
UTwizard schreef op maandag 01 juni 2015 @ 16:08:
[...]

Vind ik nogal kort door de bocht. Ik kijk een serie omdat ik na een werkdag gewoon even wil ontspannen en me dan even in dat wereldje wil verliezen. De beelden en geluiden van een tienermeisje wat bruut wordt verkracht terwijl haar "half-broer" ook nog gedwongen moet toekijken, zorgen er bij mij niet voor dat ik ontspannen die serie kijk. Bij Danaerys vond ik het ook op het randje, het in beeld brengen van verschillende manieren van hoe mensen vermoord zijn vind ik ook op het randje en het komt op mij steeds meer over dat er wordt geshockeerd omdat het kan, niet omdat het wat toevoegt.

Needless to say, ik ben dus ook gestopt. Ik haal op deze manier geen plezier en vermaak uit deze serie.
Het is gewoon in de stijl van de serie om veel gore en naaktheid te laten zien. Ik begrijp volkomen dat sommige mensen dat niet als vermaak zien. Is toch ook niet erg om te stoppen met een serie kijken? Dan is het gewoon niet jouw ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

AllSeeyinEye schreef op maandag 01 juni 2015 @ 16:15:
Tja, ik denk dat het wel degelijk iets toevoegt, namelijk de bijzonder harde en grimmige sfeer en setting van het verhaal.
Ok, maar ik vind het gewoon té vaak een overdaad aan martelingen, gevilde lijken, boobs en verkrachtingen. Bij Outlander is het een stuk minder, maar ook daar begin ik genoeg te krijgen van die zeer expliciete martelscenes en boobshots.
Wat mij betreft is in seizoen 1 al direct de setting neergezet voor game of thrones. Ik hoef niet altijd in expliciete details al die dingen te zien.
Ik geef eerlijk toe dat ik ook een behoorlijk inlevingsvermogen heb, en ik kan er vaak niet zo goed tegen als ik zo vaak zo'n gedetailleerde dingen zie/hoor. Maar goed, niet iedereen is het met me eens, en smaken verschillen, maar ik kies er liever voor om het niet meer te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 13:26

mark-k

AKA markkNL

Deathchant schreef op maandag 01 juni 2015 @ 17:38:
[...]

Ok, maar ik vind het gewoon té vaak een overdaad aan martelingen, gevilde lijken, boobs en verkrachtingen. Bij Outlander is het een stuk minder, maar ook daar begin ik genoeg te krijgen van die zeer expliciete martelscenes en boobshots.
Wat mij betreft is in seizoen 1 al direct de setting neergezet voor game of thrones. Ik hoef niet altijd in expliciete details al die dingen te zien.
Ik geef eerlijk toe dat ik ook een behoorlijk inlevingsvermogen heb, en ik kan er vaak niet zo goed tegen als ik zo vaak zo'n gedetailleerde dingen zie/hoor. Maar goed, niet iedereen is het met me eens, en smaken verschillen, maar ik kies er liever voor om het niet meer te kijken.
Tja, in oorlogstijd zijn het meestal niet de theedrinkende boomknuffelaars die het voor het zeggen krijgen, je kon wel verwachten dat er genoeg sicko's zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwinalien
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-10 17:05
Dus Sansa weet nu dat haar broertjes waarschijnlijk nog in leven zijn, zoals Theon het vertelde,
betekende dit nu ook dat Ramsey het weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:15
Deathchant schreef op maandag 01 juni 2015 @ 17:38:

Mijn vrouw kan er ook niet naar kijken, om dezelfde reden en ik vind het niet erg een paar spoilers vooraf te lezen voor ik ga kijken. De controverse helpt de serie wel vooruit, maar het is tegenwoordig met meer series nogal kansloos seksueel (nou, vooruit) en gewelddadig (meh zinloos) om schijnbaar die controverse overeind te houden. Maarja.. ben toch benieuwd hoe het afloopt, dan maar vooruit spoelen af en toe :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Laatst online: 18-08-2023
Haha stoppen vlak voor de beste aflevering. ( aflevering 9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 23:10

St@m

@ Your Service

Nieuwevolger schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:18:
[...]

Haha stoppen vlak voor de beste aflevering. ( aflevering 9)
En dan nog ff spoilen uit de boeken ook.. :/ ik vind mooi..
Achja.. waarom ook niet he.. man man man.. Hoe lastig is het nou om gewoon over de serie te ouwehoeren ipv de boeken erin te betrekken.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-10 14:38
Beste Walking Dead aflevering die ik ooit heb gezien!

Wordt zo toch wel leuk wat er met Arya gaat gebeuren en kan niet wachten tot volgende seizoen totdat Perkamentus Stark loos gaat.

Btw voor de mensen die ooit World of Warcraft hebben gespeeld: uiteindelijk stonden 4 white walkers op die paarden boven op de berg; vond ik op the 4 horsemen lijken uit naxx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik had verwacht dat die Grand Maester naar Cersei zou gaan en zou zeggen 'it is done, the work has been completed' en dan in 3...2...1.. een binnenstormende Frankenstein mountain die de religekkies een koppie kleiner maakt. Maar wat niet is, kan nog komen in aflevering 9 of 10 mag ik hopen :/

Arya en haar nieuwe dagbesteding als dekmantel om bij haar doelwit uit te komen was leuk :) Die aanval van de white walkers op de wildlings was wel een mooi spektakel maar ook voorspelbaar. Die moeder die even de aandacht kreeg en bam: dood. Kreeg wel het idee dat die koning van de white walkers een iets te betekenisvolle blik naar Jon gaf, ala it's me: uncle Benjamin? Daar zat iig meer achter dan: had je wat, *richt zijn armen op* additional 95k army raised.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 13:26

mark-k

AKA markkNL

erwinalien schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:13:
Dus Sansa weet nu dat haar broertjes waarschijnlijk nog in leven zijn, zoals Theon het vertelde,
Ramsey wist allang dat Theon 2 random kinderen vermoord had ipv de Starks.
Michielodc schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:31:
Beste Walking Dead aflevering die ik ooit heb gezien!

Wordt zo toch wel leuk wat er met Arya gaat gebeuren en kan niet wachten tot volgende seizoen totdat Perkamentus Stark loos gaat.

Btw voor de mensen die ooit World of Warcraft hebben gespeeld: uiteindelijk stonden 4 white walkers op die paarden boven op de berg; vond ik op the 4 horsemen lijken uit naxx ;)
Niks WoW aan hoor: Wikipedia: Four Horsemen of the Apocalypse
Joosie200 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:36:
Ik had verwacht dat die Grand Maester naar Cersei zou gaan en zou zeggen 'it is done, the work has been completed' en dan in 3...2...1.. een binnenstormende Frankenstein mountain die de religekkies een koppie kleiner maakt. Maar wat niet is, kan nog komen in aflevering 9 of 10 mag ik hopen :/

Arya en haar nieuwe dagbesteding als dekmantel om bij haar doelwit uit te komen was leuk :) Die aanval van de white walkers op de wildlings was wel een mooi spektakel maar ook voorspelbaar. Die moeder die even de aandacht kreeg en bam: dood. Kreeg wel het idee dat die koning van de white walkers een iets te betekenisvolle blik naar Jon gaf, ala it's me: uncle Benjamin? Daar zat iig meer achter dan: had je wat, *richt zijn armen op* additional 95k army raised.
Jon had wel net een van zij (gokje) Captains gesloopt met een Valyrian steel sword (nogal uncommon), dus die kerel gaat ervan uit dat Jon wel een flink hoge pief moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Ik denk dat ik het einde al weet, Arya die the face van een White Walker aanneemt en daarmee undercover gaat en stiekem al die white walker's in hun rug prikt met Needle :P 8) 8)

oh ja en Bran die alle drie de draken ff wargt en alle zombies in de fik steekt. Eind goed al goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:41
Anders zet je dat even in spoilers ofzo. :+

Mooie aflevering wel, was al wel een klein beetje gespoiled door Game of Thrones zelf, plaatsen doodleuk een foto van Jon met z'n zwaard in de hand in de sneeuw en bijschrift.
Maar er was in ieder geval weer actie. :P

[ Voor 73% gewijzigd door dutchgio op 01-06-2015 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Het is wel duidelijk waar het budget voor dit seizoen heen is :P
Wat een epic veldslag zeg. LOTR zonder het happy ending.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:04
Dreanor schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:22:
Vraagje! Waarom is dit een zoveel betere aflevering als de rest van het seizoen? Omdat er actie in komt? Is dat de definitie van een goede aflevering? Ik zie dit ook bij The Walking Dead, mensen die zeiken dat het saai en slecht is omdat er dus geen actie in zit, terwijl beide geen actie series zijn. Juist de opbouw van verhalen en karakters maakt dat de actie zoveel meer impact heeft en zoveel meer belangrijker is.
Voor mij is het niet zo zeer specifiek de actie die deze aflevering zo mooi maakt, maar meer dat je je eindelijk gaat realiseren hoe ontzettend groot de dreiging van de white walkers is en dat the south serieus fucked is met zo'n enorm zombieleger daar in het noorden. Daar stellen al die probleemjes die cersei heeft opeens niets meer bij voor.
Daarbij vind ik dat de actie hier toch echt op een veel hoger niveau in beeld is gebracht dan ze het bij The Walking Dead voor elkaar krijgen. Sommige stukjes (die giant!) mag je van mij toch bijna gaan vergelijken met films als Lord of the Rings...

Overigens vond ik de vorige aflevering net zo goed en kan ik als niet-boeklezer nog steeds genieten van het verhaal en is actie daarvoor niet perse noodzakelijk. Wel liet dit even een wow momentje achter wat je toch wel mag verwachten van GoT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

*knip* Flamebait

Leuke aflevering. Goeie aflevering. Voor mij had de combat wel 5-10 min korter gemogen om wat meer content te hebben, maar het zag er gaaf uit. Wun Wun for the Win Win. Ik heb erg veel zin in de volgende twee afleveringen. Ik ben zo benieuwd wie tegen Ser Robert Strong (aka de "dode" Mountain) moet gaan vechten, althans daar lijkt het heen te gaan. Het is alweer een poosje geleden dat ik direct na de aflevering zin had in de volgende. Bij de vorige begon het pas zondagavond wat te kriebelen.

Leuk Tyrion en Danny samen. Ging wel _erg_ snel, had dat liever over een paar afleveringen gezien, maar ja tijd. Ik miste Daario Naharis ook behoorlijk. Ik ben benieuwd of Jorah er helemaal klaar mee is en iets gaat doen met zijn ziekte, verspreiden ofzo in de stad.

Ik denk alleen dat er gewoon te weinig tijd is om alle losse eindjes nog een beetje netjes af te ronden dit seizoen.
  • Stannis moet nog naar Winterfell
  • Jaime en Bronn zitten nog in Dorne
  • Margery en Cersei zijn nog gevangen
  • Jon moet terug naar The Wall en daar verhaal doen
  • Arya moet nog iets gaafs doen met haar nieuwe skills (waarschijnlijk gaat ze Ser Maryn Trant vermoorden want die gaat naar Bravos)
  • Reek moet eigenlijk ook nog iets gaafs doen
  • Breinne moet eigenlijk ook nog iets gaafs doen, al zou dat samen kunnen vallen met Stannis en Theon
  • Waar is Drogon? Wat gaat daar nog mee gebeuren
  • Wat gaat er met Viserion en Rhaegal gebeueren?
  • Jorah Mormont moet nog wat gaafs gaan doen
  • Daario Naharis moet nog wat gaafs gaan doen
  • Littlefinger moet ook nog iets gaafs doen natuurlijk
Zo zijn er vast nog wel een paar dingen die ik wil zien, maar helaas waarschijnlijk te weinig tijd. Ze hadden in aflevering 5-6 wel wat spul kunnen schrappen om andere dingen wat meer tijd te geven.

Wat ik absoluut niet wil zien is dat stomme gedoe tussen Grey Worm en Missendai. Uuugghhhh.
Joosie200 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:36:
Kreeg wel het idee dat die koning van de white walkers een iets te betekenisvolle blik naar Jon gaf, ala it's me: uncle Benjamin? Daar zat iig meer achter dan: had je wat, *richt zijn armen op* additional 95k army raised.
Het is natuurlijk sowieso niet Benjen Stark. Wat misschien zou kunnen (als je meer achter zijn blik wil zoeken) is dat de Nightking een Targaryen/Stark ziet staan. Starks zijn een beetje anti White Walker en Targaryens hebben draken enzo. Zoiets?
erwinalien schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:13:
Ramsey weet sowieso dat Bran leeft (toch?) Hij stuurt Locke in seizoen 4 naar Crasters keep om ze te zoeken. Volgens mij heeft Theon dat al verteld.

Grote serie spoilers gebaseerd op castingeisen volgend seizoen. Absoluut geen boekspoiler, en opzich veilig om te lezen tenzij je gewoon 0 verassingen wil :).
spoiler:
Er zit een vrij grote kans in dat we (eindelijk!!) meer Ironborn gaan zien, ze vroegen om een ruige stoere piraat en nog een paar dingen.

[ Voor 30% gewijzigd door Mx. Alba op 02-06-2015 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 00:14

Zeror

Ik Henk 'm!

Was valerian steel niet geforged met dragonfire? Dat doet vermoeden dat dragonfire inderdaad gaat helpen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zeror schreef op maandag 01 juni 2015 @ 22:00:
[...]

Was valerian steel niet geforged met dragonfire? Dat doet vermoeden dat dragonfire inderdaad gaat helpen.
Niet perse, misschien de oude wapens die uit Valeria komen wel. Maar Ice (het zwaard van Ned) is omgesmolten naar Oathbringer en Widowmaker.

Waarom het zwaard werkte? Het werd gebruikt door een Stark/Targaryan!

Oh ja, awesome momentje.

http://gfycat.com/ExemplarySecondaryBlackpanther

Dat het vuur aan de kant gaat. Awesome.

[ Voor 13% gewijzigd door MrVegeta op 01-06-2015 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-10 23:47
Toen die walker king zo naar Jon keek, dacht ik echt dat die met een diepe stem zou zeggen "you know nothing, Jon Snow"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

MrVegeta schreef op maandag 01 juni 2015 @ 22:09:
[...]

Niet perse, misschien de oude wapens die uit Valeria komen wel. Maar Ice (het zwaard van Ned) is omgesmolten naar Oathbringer en Widowmaker.

Waarom het zwaard werkte? Het werd gebruikt door een Stark/Targaryan!

Oh ja, awesome momentje.

http://gfycat.com/ExemplarySecondaryBlackpanther

Dat het vuur aan de kant gaat. Awesome.
Is dat zo ja? Ik dacht ook dat het door het steel kwam.. :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Famous schreef op maandag 01 juni 2015 @ 22:26:
[...]

Is dat zo ja? Ik dacht ook dat het door het steel kwam.. :+
Wat de precieze reden is is niet bekend, maar dat was mijn interpretatie. Zou ook door het Valeriyan staal kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
Ik vraag me af waarom de serie steeds misogynistischer wordt. Arya krijgt een potion aangereikt, want ze zal zelf wel niks kunnen verzinnen? De enige vechtende vrouwelijke wildling gaat dood omdat ze niet tegen kinderskeletjes kan vechten? Kom óp zeg. De Hardhome scene was overall wel goed gedaan, cinematisch, maar had ook een stuk of 10 plotholes van het formaat supermassive black hole. Toevallig dat de Others net aanvallen als de Night's Watch er is. Een schedel inslaan stopt een skelet, maar als ze met z'n honderden van de klif vallen gaan ze gewoon door? Sinds wanneer is Jon Snow een wandelende trope geworden? Die chick zegt het goed, wat denkt hij dat er met die 5000 wildlings gebeurt als hij daar de pijp uitgaat? Maar opeens heeft ieder belangrijk personage plot armor en overleven ze deze slachting. Maar waarom roeien ze op het einde niet als een gek weg maar blijven ze op een meter of 6, 7 lekker uitdrijven terwijl die Other daar staat? En gaat WunWun naar South of the wall lopen? Laatste shot met iedereen die als een marionet weer overeind komt doet me een beetje veel denken aan:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bf/Danse_macabre_by_Michael_Wolgemut.png
Mx. Alba schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:31:
Ik kan me best voorstellen dat, hoewel de scenes in die aflevering op zich niet erger waren dan wat we al gezien hadden, ze wel de druppels kunnen zijn die de emmer doen overlopen als je je al de hele tijd aan dat soort scenes zat te storen.

@hierboven: Arya is nog te jong dus zij is zeker veilig voor verkrachters want anders zou het wel heel duidelijk kinderpornografisch worden. Daenerys, Tommen en Sansa zaten daar al tegenaan (16 is namelijk volgens onze mores ook minderjarig) maar verder zullen ze echt niet willen gaan. Moordenaars daarentegen... :/ Ik help het je hopen dat Arya zulks verschoond blijft!
Het probleem is w.m.b. niet het fysieke geweld an sich. Wel het gratuite gebruik daarvan. De scene met Dany is helemaal in het begin, als zij nog niemand is en volledig onder controle staat van haar broer. Daarna maakt ze een enorme ontwikkeling door als personage en zal zoiets haar niet meer gebeuren. Sansa maakt in de boeken ook een enorme ontwikkeling door. De serie zet haar nu neer als een damsel in distress die gered moet worden. Sterke vrouwelijke personages worden door de serie systematisch afgebroken (zie ook Arya en vechtende wildling hierboven). Dat vind ik walgelijk.

Overigens, hoewel ik Dany hier aanhaal als sterk personage, is ook zij een stuk simpeler dan in de boeken ("Oh Tyrion, wat moet ik doen, ik weet niets"). Boek spoiler:
spoiler:
en ze hebben dus echt Barristan afgemaakt om ruimte te maken voor Tyrion als adviseur, why?
MrVegeta schreef op maandag 01 juni 2015 @ 22:00:
Zo'n gave aflevering, zoveel nieuwe content om over te praten, en de helft van het gesprek gaat over 2 lui die Game of Thrones gewelddadig vinden. Dat is vrij debiel. Als iemand niet wil kijken, prima, je hoeft hen niet te overtuigen. Als je niet meer wil kijken, prima, kom dat hier niet verkondigen. Nodigt helemaal niet uit tot discussie.
Nee, 30 mensen die allemaal zeggen 'ohhh wat geweldig', dat nodigt uit tot discussie :') Er moet ook ruimte zijn voor een negatief geluid in een discussietopic.

[ Voor 34% gewijzigd door Cocytus op 01-06-2015 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
*knip* Flamebait

[ Voor 93% gewijzigd door Mx. Alba op 02-06-2015 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
*knip* Troll

[ Voor 132% gewijzigd door Mx. Alba op 02-06-2015 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Laatst online: 18-10 23:13
*knip* Feeding trolls...

[ Voor 99% gewijzigd door Mx. Alba op 02-06-2015 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
*knip* Feeding trolls...

[ Voor 93% gewijzigd door Mx. Alba op 02-06-2015 09:17 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:11

OMX2000

By any means necessary...

*knip* Feeding trolls...

[ Voor 95% gewijzigd door Mx. Alba op 02-06-2015 09:18 ]

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

*knip* Feeding trolls...

[ Voor 93% gewijzigd door Mx. Alba op 02-06-2015 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Modbreak:Bij deze gaat het topic weer open na een grote schoonmaakbeurt. Hou in uw achterhoofd dat dit niet de Huiskamer is. Trollen en flamen wordt niet getolereerd, reageren op trolls of flames evenmin. Als de sfeer hier nog een keer verstoord wordt behoren (temp) bans tot de mogelijkheden... Een gewaarschuwd mens telt voor twee, en ik hoop een gewaarschuwde Tweaker zelfs voor drie.

[ Voor 75% gewijzigd door Mx. Alba op 02-06-2015 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Cocytus schreef op maandag 01 juni 2015 @ 22:35:
Ik vraag me af waarom de serie steeds misogynistischer wordt. Arya krijgt een potion aangereikt, want ze zal zelf wel niks kunnen verzinnen? De enige vechtende vrouwelijke wildling gaat dood omdat ze niet tegen kinderskeletjes kan vechten? Kom óp zeg.
Hou wel de setting van de serie in de gaten hè. Het speelt in een wereld waarin vrouwen alleen dienen om tactisch uit te huwelijken en "true-born" zonen te baren. En als ze mooi zijn is dat mooi meegenomen maar dat is geen vereiste (zie bijvoorbeeld de nieuwe vrouw van Roose Bolton - hij mocht een van Walder Freys (klein)dochters uitkiezen en zou haar gewicht in zilver als bruidsschat krijgen, waarop hij prompt de dikste uitkoos.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:09

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Coole aflevering hoewel ik op een gegeven moment wel het idee had te kijken naar Game of the Walking Dead :P

Langzaam maar zeker zijn we toch wel aan het toewerken naar de cliffhangers van dit seizoen en ik vraag mij af of Cersei het nog een seizoen gaat redden. Tenzij 'The Mountain' nog een rol gaat spelen (kijkende naar de opmerking 'the work continues' ) alhoewel ik geen idee heb _hoe_ dat er in zou passen.

Dat moment met die undead kinderen was wel even freaky moet ik eerlijk zeggen :/. Overigens snapte ik ook niet helemaal hoe zo een grote groep die buiten de poorten werd gesloten, zo snel veranderden. Van wat ik zag moesten ze eerst dood gemaakt worden voordat ze konden veranderen. Aan de andere kant zag je natuurlijk ook alleen maar eerst de 'skellies' door de poorten breken wat wellicht doet vermoeden dat ze nog bezig waren met 'reviven' terwijl de aanvallende groep alvast aan de poort begon.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Nou dit was weer een aflevering op niveau vond ik. Begon al aardig met Tyrion zijn conversatie met Daenerys waar hij het toch heel erg slim speelt om haar te overtuigen hem in dienst te nemen. Vraag me wel af hoelang Varys er over doet om in Meereen te geraken of is hij al in de stad en houdt zich nog verborgen?

Verder erg coole actie scene met de white walkers die we nu eindelijk in actie zien. Wist wel niet dat het zwaard van de lord commander ook valirian steel is.
Notna schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 09:37:
Dat moment met die undead kinderen was wel even freaky moet ik eerlijk zeggen :/. Overigens snapte ik ook niet helemaal hoe zo een grote groep die buiten de poorten werd gesloten, zo snel veranderden. Van wat ik zag moesten ze eerst dood gemaakt worden voordat ze konden veranderen. Aan de andere kant zag je natuurlijk ook alleen maar eerst de 'skellies' door de poorten breken wat wellicht doet vermoeden dat ze nog bezig waren met 'reviven' terwijl de aanvallende groep alvast aan de poort begon.
Idd duurt even voor ze effectief veranderen maar vermoed ook dat die "Mist" iets doet. Daarom dat ze de poort sloten om dit tegen te houden. Leger van de white walkers is nu wel immens gegroeid met al die wildlings erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik vond het een gave aflevering. Als de undead iedereen daar wilde vermoorden, dan is het natuurlijk ongelofelijk onrealistisch. Ik bedoel, dan hadden ze in een keer de shit-load aan undead moeten sturen, in plaatst van de (in verhouding) kleine groep White Walkers die ze in eerste instantie stuurden. Dat vond ik eigenlijk een beetje slap verzonnen. Verder heb ik me enorm vermaakt. De beste aflevering van dit seizoen tot nu toe! Ik had zoiets als dit eerder in E9 verwacht, ben erg benieuwd naar de volgende afleveringen!

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
Overigens iemand vroeg waarom dit een betere aflevering was;
Bijv: Arya doet eens iets anders dan schoonmaken. :P
Maar in het algemeen is het zo dat er nu echt ontwikkeling in het verhaal zit en dat er geen dingen zijn die vreselijk stom zijn: Zoals waarom zou littlefinger Sansa laten trouwen met Ramsey Bolton? (sorry ik mis nog steeds de logica).
Er zijn misschien wat kleinere dinge (zoals waarom stak die white walker John niet meteen neer toen hij zijn zwaard nog niet had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Met zo'n gevaar in het Noorden zijn alle andere plotlines wel een beetje minder geworden. Hierna is het lastig om echt meegesleept te worden door de andere zaken zoals:
-Een religieus proces wegens zondigen in KL
-Gladiatoren, wel of niet ?
-So You Think You Can Be A Faceless One
-Winterfell's house of horrors
-Sand Snakes, Bronn en Jamie in de gevangenis

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

IJzerlijm schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 09:50:
Met zo'n gevaar in het Noorden zijn alle andere plotlines wel een beetje minder geworden. Hierna is het lastig om echt meegesleept te worden door de andere zaken zoals:
-Een religieus proces wegens zondigen in KL
-Gladiatoren, wel of niet ?
-So You Think You Can Be A Faceless One
-Winterfell's house of horrors
-Sand Snakes, Bronn en Jamie in de gevangenis
Is dat dan ook niet sowieso gerommel in de marge geweest, al vanaf aflevering één? Ik zie namelijk in aflevering één al 'Winter is coming' en volgens mij niet veel later al de tegenhanger: draken.
De serie heet niet voor niets 'A song of Ice and Fire' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:02:
[...]

Is dat dan ook niet sowieso gerommel in de marge geweest, al vanaf aflevering één? Ik zie namelijk in aflevering één al 'Winter is coming' en volgens mij niet veel later al de tegenhanger: draken.
De serie heet game of thrones, de boeken reeks heet a song of ice and fire.
Los daarvan is mijn theorie dat de draken misschien een belangrijke rol gaan spelen tegen de White Walkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Laatst online: 17-10 15:58
klaw schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 09:48:
Overigens iemand vroeg waarom dit een betere aflevering was;
Bijv: Arya doet eens iets anders dan schoonmaken. :P
Maar in het algemeen is het zo dat er nu echt ontwikkeling in het verhaal zit en dat er geen dingen zijn die vreselijk stom zijn: Zoals waarom zou littlefinger Sansa laten trouwen met Ramsey Bolton? (sorry ik mis nog steeds de logica).
Er zijn misschien wat kleinere dinge (zoals waarom stak die white walker John niet meteen neer toen hij zijn zwaard nog niet had).
Het is toch inmiddels wel bekend dat Littlefinger iedereen elke keer net één stap voor is?! Dat plan kom je nog wel te weten. Het heeft er iig al voor gezorgd dat hij van Cersie naar het noorden mag gaan met een leger en zichzelf warden of the north mag noemen als hij overwint.

Verder leuke aflevering! We waren wel weer aan wat actie toe en deze aflevering voorzag daarin ruimschoots. Meteen is ook de dreiging van de White Walkers tastbaar gemaakt. Die laatste scene was daar natuurlijk het symbool van. Met elke slag die je verliest versterk je het ondode leger. Tyrion deed het ook weer erg leuk bij Daenerys, zijn fluwelen mondje komt weer goed van pas. Het verhaal van Jorah vind ik persoonlijk ook mooi uitgewerkt en zielig tegelijkertijd.

Ik ben ook erg benieuwd naar Stannis, die lijkt echt gedoemd te zijn. Maar ik kan me bijna niet voorstellen dat het zo "suf" zou eindigen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:02:
[...]

Sterker nog, denk maar eens terug aan de allereerste scene van GoT...

Onze Stannis heeft dus nog 6000 man waarvan 3000 te paard (knights?). De Bolton's vonden dat veel, dus helemaal uitgespeeld zal hij nog wel niet zijn. Onze Carice zal ook wel een konijn uit de hoge hoed toveren (ipv de gebruikelijke voorgevel 8) )

[ Voor 21% gewijzigd door EvaluationCopy op 02-06-2015 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Wat ik alleen nog niet snap is waarom King Tommen zijn moeder en vrouw niet gewoon laat bevrijden? Is hij gewoon te bang om geweld te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Misschien is hij onderhand door het geloof afgezet om het een kind van Incest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Dersan schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:27:
Wat ik alleen nog niet snap is waarom King Tommen zijn moeder en vrouw niet gewoon laat bevrijden? Is hij gewoon te bang om geweld te gebruiken?
Ik weet het ook niet precies, in de aflevering werd gezegd dat hij niet van zijn kamer af komt, maar het kan natuurlijk ook iets heel anders zijn, misschien wordt ie er wel gevangen gehouden o.i.d.

Pagina: 1 ... 86 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic