[Serie] Game of Thrones Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 129 Laatste
Acties:
  • 779.492 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:19

Koekfabriek

King Billy on the wall

Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 15:58:
[...]

Je bedoelt de operator '!=' ipv '=/='. Verder moet je Quorin horen zeggen 'Does this look like home to you boy?'. Het is overduidelijk dat Eddard Stark Jon heeft verteld dat zijn moeder van voorbij de muur kwam.
Dat is het helemaal niet, does this look like home to you is een retorische vraag, het is totaal niet ''home''. Eddard heeft niks gezegd tegen Jon over zijn moeder. Ze hebben afgesproken om over hun moeder te praten als ze elkaar weer terug zien nadat Robert Ned vroeg om hand des koning te worden. Jon is uit het Noorden omdat hij first-man blood van de Starks heeft, er is geen enkele aanwijzing in de tv serie dat Jon's moeder een wildling is.
Arrne schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:13:
Geen idee hoe je uit die 2 zinnen tot die conclusie komt hoor, ik denk dat je de context verkeerd begrijpt.

Naast het feit dat het erg onwaarschijnlijk is dat zijn moeder een wildling is, is een punt wat vaak terugkomt Jon's onwetendheid over zijn afkomst (in de boeken is dat misschien wat duidelijker) en dat zijn vader hem daarover nooit wat verteld heeft. Als ik me het goed herinner heeft zijn vader in seizoen 1 (en boek 1) beloofd hem eindelijk te vertellen over zijn afkomst bij zijn terugkomst uit King's Landing.
Dit was volgens mij alleen in de tv serie.

[ Voor 30% gewijzigd door Koekfabriek op 23-04-2013 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 13:33

-_D_-

Polsbandje

Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:05:
Hij zegt 'Father always said I'm from the North. He wasn't joking.' waarop Quorin reageert met 'Look arround boy, does this look like home to you?'. Het is toch overduidelijk?
Hoe haal je daar nou uit dat de moeder van Jon een Wildling zou zijn? Dat is echt totaal niet aannemelijk :P

Winterfel = The North. En Jon is een zoon van Ned Stark, baasje van Winterfel. Dus Jon is from the North.

Al zijn de Wildlings het daar misschien niet mee eens, maar soit.

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja voor de wildlinks is Winterfell al zuidelijk he. Noord/zuid/oost/west, 't is allemaal relatief :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

CyBeR schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 18:05:
Ja voor de wildlinks is Winterfell al zuidelijk he. Noord/zuid/oost/west, 't is allemaal relatief :P
Behalve op de pool. :+

In de boeken noemt een van de wildlings Jon ook een southerner, geloof ik. :Y)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-09 17:20
NMe schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 18:14:
[...]

Behalve op de pool. :+

In de boeken noemt een van de wildlings Jon ook een southerner, geloof ik. :Y)
In de serie ook - Osha zegt het een keer tegen Theon. "You're from south of the wall, that makes you a southerner to me." :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:28
Toen Joffrey naar "buiten" trad het balkon op, wie hoopte er op een pijl door zijn kop? Steek je vinger maar op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:18
:$
Ondanks dat ik wist dat het niet zou gebeuren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Sjah schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 19:12:
Toen Joffrey naar "buiten" trad het balkon op, wie hoopte er op een pijl door zijn kop? Steek je vinger maar op..
Ik ik ik, pis ventje ;)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Wat is het toch een geniale serie. Er zit van alles wat in maar tegelijkertijd is het ook van hele hoge kwaliteit; acteerwerk, dialogen, cinematografie, cgi, muziek, alles is gewoon top. Af en toe denk ik echt dat ik naar een Hollywood blockbuster film zit te kijken, toch knap dat ze dat zo over kunnen brengen met een TV serie.

Ik kan ook echt alle personages in de serie waarderen en heb niemand waarvan ik denk: schrijf die maar z.s.m. uit de serie. Nee, ook Joffrey niet, omdat ie gewoon de ultieme etter acteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekfabriek

Koekfabriek

King Billy on the wall

kazuka schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 23:41:
Wat is het toch een geniale serie. Er zit van alles wat in maar tegelijkertijd is het ook van hele hoge kwaliteit; acteerwerk, dialogen, cinematografie, cgi, muziek, alles is gewoon top. Af en toe denk ik echt dat ik naar een Hollywood blockbuster film zit te kijken, toch knap dat ze dat zo over kunnen brengen met een TV serie.

Ik kan ook echt alle personages in de serie waarderen en heb niemand waarvan ik denk: schrijf die maar z.s.m. uit de serie. Nee, ook Joffrey niet, omdat ie gewoon de ultieme etter acteert.
Iedere keer als ik GOT kijk en ik zie Joffrey denk ik van dat jochie (oke hij is 20 maar hij ziet er jong uit) acteert toch echt uitstekend. Die pruilende lipje, die ogen. Je gaat hem echt haten, best knap gedaan.
Ik had verwacht dat iedereen helemaal blij werd van Margaery en niet van Joffrey omdat Margaery dat stad hielp met voedsel enzovoort. Ook mooi om te zien hoe ''blij'' Cersei is met haar schoondochter hehe.

[ Voor 20% gewijzigd door Koekfabriek op 23-04-2013 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

* CyBeR steekt drie vingers in de lucht.

Maar helaas, de pijl die je dacht dat zou komen kwam niet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09 22:28
Starks = ice en Targaryen = fire.
A song of Ice and Fire.
Zou mij toch echt briljant zijn als blijkt dat Jon Snow een mix van die 2 is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe meer ik deze Serie volg hoe meer ik het gevoel krijg dat ze worden klaargemaakt om iets groters te doen. Je kan echt zien hoeveel Robb en Jon zijn gegroeid in de afgelopen denk jaartje in de serie. Maar het meeste kan je het zin bij Daenerys die door de levens lessen na levensles in season 1 en 2 echt gegroeid is.

Ik ben benieuwd wat de schrijver nu wil gaan doen, naar mijn smaak is Daenerys nu te sterk om door iemand verslagen te worden als je die vuurkracht van die draak alleen al zag. Weet iemand trouwens hoever zij nog van de 7 kingdoms is ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2013 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:27

jpiwf

licenced pepernootaddict

Een pokke end, staat ergens in dit topic wel een kaart, maar ze zit helemaal rechts, terwijl de seven kingdoms helemaal links liggen. Spreekwordelijk dus aan de andere kant van de wereld.

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-06 09:27
Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:07:
Hoe meer ik deze Serie volg hoe meer ik het gevoel krijg dat ze worden klaargemaakt om iets groters te doen. Je kan echt zien hoeveel Robb en Jon zijn gegroeid in de afgelopen denk jaartje in de serie. Maar het meeste kan je het zin bij Daenerys die door de levens lessen na levensles in season 1 en 2 echt gegroeid is.

Ik ben benieuwd wat de schrijver nu wil gaan doen, naar mijn smaak is Daenerys nu te sterk om door iemand verslagen te worden als je die vuurkracht van die draak alleen al zag. Weet iemand trouwens hoever zij nog van de 7 kingdoms is ?
Echt aan de andere kant van de wereld. Als je kijkt tussen kings landing en de wall zit ongeveer 5500km ruimte tussen. Zij zit aan de overkant van het water dik aan de andere kant van die kalasaar woestijn/groen gedoe wat ruim samen 2 a 3 keer de lengte is die ik hierboven genoemt heb. Ze heeft volgens mij nu ook niet meteen oog voor haar kingdom maar wil wachten dat haar draakjes groter zijn! ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
In de begincredits is dit ook wel duidelijk te zien. Je ziet dan de Narrow Sea, zeg maar vergelijkbaar met de Atlantische Oceaan. Aan de westkant van de Narrow Sea ligt het continent Westeros, dus met King's Landing, Winterfell, en the Wall, en aan de oostkant ligt het continent Essos, met steden als Pentos (waar Daenerys in de allereerste aflevering verbleef), de Dothraki Sea en Astapor, waar zij zich dit seizoen bevindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CristianSchriev schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:25:
[...]

Echt aan de andere kant van de wereld. Als je kijkt tussen kings landing en de wall zit ongeveer 5500km ruimte tussen. Zij zit aan de overkant van het water dik aan de andere kant van die kalasaar woestijn/groen gedoe wat ruim samen 2 a 3 keer de lengte is die ik hierboven genoemt heb. Ze heeft volgens mij nu ook niet meteen oog voor haar kingdom maar wil wachten dat haar draakjes groter zijn! ;w
Dus zonder enige voorraad van voedsel een water met 8000 man wil ze gaan reizen.De man zij dat er een paar steden waren die ze kon roven maar dat zie ik haar niet doen. Heeft ze een te goede hart voor. Ik snap wel dat het een verhaal is maar je kan niet zomaar zonder eten een drinken een 8000 man gaan wandelen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ze heeft net een stad overgenomen op een slinkse manier, zo goed is haar hart niet :P

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:28:
[...]

Dus zonder enige voorraad van voedsel een water met 8000 man wil ze gaan reizen.De man zij dat er een paar steden waren die ze kon roven maar dat zie ik haar niet doen. Heeft ze een te goede hart voor. Ik snap wel dat het een verhaal is maar je kan niet zomaar zonder eten een drinken een 8000 man gaan wandelen 8)7
Ja, maar GoT is natuurlijk niet in een paar seizoenen verteld. FF uitmelken over zoveel mogelijk afleveringen. Zal in S4 is een keer het water gaan oversteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het niet erg als ze de serie gaan uitmelken. Leuke serie, meer details (net als The Hobbit) en nog langer plezier ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:07:

Ik heb zo'n vermoeden dat wij de helft nog niet weten van de problemen die boven the wall aan het ontstaan zijn. Iemand meldde dat hierboven ook al, het zou zomaar kunnen zijn dat er nog zal moeten worden samengewerkt om al dat bovennatuurlijke af te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 14:59

d_star

Maharadja of the Year :-/

afvalzak schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:39:
Ze heeft net een stad overgenomen op een slinkse manier, zo goed is haar hart niet :P
Wat je merkt aan Daenerys is dat ze wel degelijk opkomt voor de onderdrukten.. Het is bij haar eerder zo dat je je borst nat kan maken als je onderdrukker bent of op een andere manier van mensen profiteert. Dan is ze niet zo liev ;)

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

sjaak88 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 01:28:
Starks = ice en Targaryen = fire.
A song of Ice and Fire.
Zou mij toch echt briljant zijn als blijkt dat Jon Snow een mix van die 2 is :D
Boven de wall = ice
Essos = fire

Westeros zit klem tussen beiden. Alles wat in Westeros gebeurd, de gevechten van tig pretendenten om de Iron Throne, is geneuzel in de marges. De echte dreiging komt uit het noorden en uit het oosten.

Jon heeft als bastaard geen rechten. Daarnaast heeft hij de eventuele rechten die hij had, opgegeven toen hij zijn positie als Crow accepteerde.

Diegenen die het meeste recht zouden hebben op de Iron Throne, zijn Daenerys en, als je iemand in Westeros aan wil wijzen, de bastaard die met Arya op de vlucht is.

[ Voor 24% gewijzigd door AllSeeyinEye op 24-04-2013 09:58 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:42
AllSeeyinEye schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:55:
[...]

Boven de wall = ice
Essos = fire

Westeros zit klem tussen beiden. Alles wat in Westeros gebeurd, de gevechten van tig pretendenten om de Iron Throne, is geneuzel in de marges. De echte dreiging komt uit het noorden en uit het oosten.

Jon heeft als bastaard geen rechten. Daarnaast heeft hij de eventuele rechten die hij had, opgegeven toen hij zijn positie als Crow accepteerde.

Diegenen die het meeste recht zouden hebben op de Iron Throne, zijn Daenerys en, als je iemand in Westeros aan wil wijzen, de bastaard die met Arya op de vlucht is.
En dan schijnt er nog een Aegon de 2e rond te lopen, waarvan ze in de serie denken hij dood is.
Waar speculatie's over zijn dat hij nog weel leeft en dus ook ze nichtje tegen gaat komen.

Er zijn niets voor niets 3 draken, en naar mijn mening.

Zij zelf op 1
Aegon 2 op de 2e
En Snow op de 3e

Maar ik denk ik dan al 5 boeken voorop denk :P, zover zijn we nog lang niet en of het echt gebeurt geen idee maar dat idee krijg ik wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Hoezo niemand weet of het zo is ?. ik denk het alleen maar...
Zelfde geld is John een bastard van iemand anders en is hij helemaal geen half targeryan.

En die Aegon is misschien wel dood dat weten we nog niet, ik denk alleen dat dit misschien gebeurd..
soort van speculatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mektheb schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:13:
[...]

Zelfde geld is John een bastard van iemand anders en is hij helemaal geen half targeryan.

En die Aegon is misschien wel dood dat weten we nog niet, ik denk alleen dat dit misschien gebeurd..
soort van speculatie.
Ik snap niet waarom mensen zo veel moet doordenken over wie de moeder is van jon. Voor hetzelfde is die gewoon een normale bastard, Ik bedoel zeker met deze schrijver weet je het nooit. Heb het gevoel dat elke keer wanneer we iets verwachten het totaal wat anders blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:17:
[...]

Ik snap niet waarom mensen zo veel moet doordenken over wie de moeder is van jon. Voor hetzelfde is die gewoon een normale bastard, Ik bedoel zeker met deze schrijver weet je het nooit. Heb het gevoel dat elke keer wanneer we iets verwachten het totaal wat anders blijkt te zijn.
Dat maakt het juist zo spannend :D.

Zoveel plot's en zoveel twists :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:41:
Ik vind het niet erg als ze de serie gaan uitmelken. Leuke serie, meer details (net als The Hobbit) en nog langer plezier ervan.
Ik ook niet, misschien verkeerde woordkeuze van mijn kant.
Samen met The Americans zijn dit toch de series die ik graag kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
Mektheb schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:13:
[...]

soort van speculatie.
In de laatste aflevering werd the Hound door Thoros beschuldigd van het vermoorden van Prince Aegon en Princess Rhaenys, maar hij schuift het af op zijn broer, the Mountain. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Martell schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:25:
[...]

In de laatste aflevering werd the Hound door Thoros beschuldigd van het vermoorden van Prince Aegon en Princess Rhaenys, maar hij schuift het af op zijn broer, the Mountain. :)
Ja dat klopt, daarom is mijn theorie al aan het wankelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baronruud schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:24:
[...]

Ik ook niet, misschien verkeerde woordkeuze van mijn kant.
Samen met The Americans zijn dit toch de series die ik graag kijk.
Kijk ik snap dat ze het cool uit willen laten zien maar je kan niet 8000 mensen de woestijn ingooien zonder enige voorraad. Nou als ze een paar wagens tussen die 8000 mannen hadden gezet dacht je nog van oké ze hebben eten en drinken, (nu ga ik de andere dingen zoals tenten extra kleeding enzo.. er uit). Zeker voor iemand die net 1 season ervoor bijna verhongerde in de woestijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
  • Laatst online: 12-09 09:12
Ze gaan alleen niet de woestijn in... Ze zitten langs de kust ;) Ze zijn daar met boten aangekomen. Genoeg eten te plunderen vanaf het land lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verxx schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:37:
Ze gaan alleen niet de woestijn in... Ze zitten langs de kust ;) Ze zijn daar met boten aangekomen. Genoeg eten te plunderen vanaf het land lijkt me :)
Als Dany gaat plunderen dan zijn zij naar mijn smaak de verkeerde kant op gegaan met de personage. Tot nu toe heeft ze nooit iets slechts gedaan behalfe aan mensen die het verdienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:34:
[...]
Kijk ik snap dat ze het cool uit willen laten zien maar je kan niet 8000 mensen de woestijn ingooien zonder enige voorraad. Nou als ze een paar wagens tussen die 8000 mannen hadden gezet dacht je nog van oké ze hebben eten en drinken, (nu ga ik de andere dingen zoals tenten extra kleeding enzo.. er uit). Zeker voor iemand die net 1 season ervoor bijna verhongerde in de woestijn
Zijn wel meer dingen die niet kunnen ;)

Haj ooit iemand voorbij zien lopen met een ketting aan de arm met een draak daaraan?!

(ja, voordat mensen gaan reageren, ik zie ook wel is mensen met een "draak" >:) )

[ Voor 14% gewijzigd door DeBaroN op 24-04-2013 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
  • Laatst online: 12-09 09:12
Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:41:
[...]

Als Dany gaat plunderen dan zijn zij naar mijn smaak de verkeerde kant op gegaan met de personage. Tot nu toe heeft ze nooit iets slechts gedaan behalfe aan mensen die het verdienden.
Ze moet wel die kant op. Lijkt me sterk dat ze Westeros kan veroveren met knuffels en lieve woorden ;)

Ze zal dingen als verkrachtingen/slaverij e.d. verbieden, maar ze heeft echt wel door dat ze zonder geweld nergens komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 01:22
baronruud schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:42:
[...]

Zijn wel meer dingen die niet kunnen ;)

Haj ooit iemand voorbij zien lopen met een ketting aan de arm met een draak daaraan?!

(ja, voordat mensen gaan reageren, ik zie ook wel is mensen met een "draak" >:) )
Nee, maar dat komt omdat ze uitgestorven zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verxx schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:46:
[...]

Ze moet wel die kant op. Lijkt me sterk dat ze Westeros kan veroveren met knuffels en lieve woorden ;)

Ze zal dingen als verkrachtingen/slaverij e.d. verbieden, maar ze heeft echt wel door dat ze zonder geweld nergens komt.
Oorlog is wat anders dan plunderen. In oorlog vecht je man tegen man waar beide wapens hebben een macht. Maar plunderen is een zaak wat niks te maken heeft met oorlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:28
[...]
En dat is nou net het mooie van deze serie: dat mensen niet alleen maar goed of alleen maar slecht zijn, maar dat ieder personage zo zijn goede en slechte kanten heeft. Dat maakt het realistischer dan vrijwel iedere andere fantasy-serie, want mensen doen geen dingen omdat ze 'goed' of 'slecht' zijn, mensen doen dingen omdat die volgens hun gedachtegang op dat moment noodzakelijk of opportuun zijn. Dat maakt dat je je in die karakters kunt verplaatsen en ze gelooft. Dat zie je vooral sterk bij Jaime en Theon op dit moment in de serie. Allebei mensen die eerder iets 'slechts' doen om een bepaald doel te bereiken (Jaime wil de relatie met zijn zus geheim houden en Theon wil de trots van zijn vader terugwinnen), maar waar je nu toch bijna medelijden mee krijgt door hoe ze behandeld worden door de mensen door wie ze gevangen worden gehouden. En dan blijken beiden ook gewoon wel eens twijfels en spijt te hebben en wel eens iets 'goeds' te doen zonder eigenbelang. Mijn mening is daarom precies tegenovergesteld aan die van jou: als Dany nooit iets slechts doet, dan raakt het personage haar geloofwaardigheid kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:53
[...]

Het gebied waar ze nu in zit heet "Slavers Bay" dus ja ik denk dat de rest van de mensen buiten Astapor (de stad die ze nu geplunderd heeft) het wel verdienen ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anakha schreef op woensdag 24 april 2013 @ 11:07:
[...]

En dat is nou net het mooie van deze serie: dat mensen niet alleen maar goed of alleen maar slecht zijn, maar dat ieder personage zo zijn goede en slechte kanten heeft. Dat maakt het realistischer dan vrijwel iedere andere fantasy-serie, want mensen doen geen dingen omdat ze 'goed' of 'slecht' zijn, mensen doen dingen omdat die volgens hun gedachtegang op dat moment noodzakelijk of opportuun zijn. Dat maakt dat je je in die karakters kunt verplaatsen en ze gelooft. Dat zie je vooral sterk bij Jaime en Theon op dit moment in de serie. Allebei mensen die eerder iets 'slechts' doen om een bepaald doel te bereiken (Jaime wil de relatie met zijn zus geheim houden en Theon wil de trots van zijn vader terugwinnen), maar waar je nu toch bijna medelijden mee krijgt door hoe ze behandeld worden door de mensen door wie ze gevangen worden gehouden. En dan blijken beiden ook gewoon wel eens twijfels en spijt te hebben en wel eens iets 'goeds' te doen zonder eigenbelang. Mijn mening is daarom precies tegenovergesteld aan die van jou: als Dany nooit iets slechts doet, dan raakt het personage haar geloofwaardigheid kwijt.
IK Ben het daar niet mee eens. Je kan de daden van die 2 niet vergelijken met massa moord.

Trouwens ik leg wel erg veel andacht aan deze punt van eten een drinken wat ik eigenlijk niet moet doen, verpest een serie een beetje voor jezelf. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Evil Cowman schreef op woensdag 24 april 2013 @ 11:21:
[...]

Het gebied waar ze nu in zit heet "Slavers Bay" dus ja ik denk dat de rest van de mensen buiten Astapor (de stad die ze nu geplunderd heeft) het wel verdienen ook :P
Hoeveel % van die mensen zijn slavers een hoeveel slaven. ik denk dat als je zo een stad plundert je voor 90 % onschuldige mensen vermoord die niks in hun leven gehad hebben dan pijn een onderdruking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:03
Martell schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:25:
[...]

Maar dat waren op dat moment nog Baby's. Net als Dany en haar broer.
En zeg nou zelf, alle baby's lijken op elkaar. Zeker als je ze voor het eerst ziet.
Het zou makkelijk zijn voor iemand om stiekem de prinselijke baby's om te wisselen voor het kind van een hoer ofzo. En die vervolgens aan Clegain geven.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 11:25:
[...]

IK Ben het daar niet mee eens. Je kan de daden van die 2 niet vergelijken met massa moord.

Trouwens ik leg wel erg veel andacht aan deze punt van eten een drinken wat ik eigenlijk niet moet doen, verpest een serie een beetje voor jezelf. :X
Je moet ook niet vergeten dat je maar een klein stukje van het hele leger ziet vertrekken. Ze laten niet zien wat er aan het einde van de hele groep loopt. Misschien nemen ze zelfs een hoop tenten + eten mee, je ziet maar een klein deel. En waarom ga je in vredesnaam dingen aanwijzing die niet kunnen in een serie met draken en mensen die tegen vuur kennen/niet verbranden.

Maak je niet druk over deze dingen en geniet van game of thrones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:53
Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 11:27:
[...]

Hoeveel % van die mensen zijn slavers een hoeveel slaven. ik denk dat als je zo een stad plundert je voor 90 % onschuldige mensen vermoord die niks in hun leven gehad hebben dan pijn een onderdruking
denk dat het wel meevalt.. de Unsullied plunderen niet tenzij ze het bevel krijgen.. als je ze opdraagt enkel de slavenhouders/drijvers te vermoorden dat de meeste slaven wel gespaard blijven.. tenzij ze afgemaakt worden door hun meesters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 15:29

Zeddicius

Conscience do cost

En een stad plunderen hoeft nu niet meteen te betekenen dat je iedereen over de kling jaagt toch? Je kunt ook de goederen meenemen en de slaven bevrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
RocketKoen schreef op woensdag 24 april 2013 @ 11:28:
[...]

Maar dat waren op dat moment nog Baby's. Net als Dany en haar broer.
En zeg nou zelf, alle baby's lijken op elkaar. Zeker als je ze voor het eerst ziet.
Het zou makkelijk zijn voor iemand om stiekem de prinselijke baby's om te wisselen voor het kind van een hoer ofzo. En die vervolgens aan Clegain geven.
Precies en dat is mijn gedachte dus ook, en helemaal omdat er 3 draken zijn moeten we nog minstens 2 personen hebben die erop gaan vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20

Dreanor

Joene

Mektheb schreef op woensdag 24 april 2013 @ 11:55:
[...]

Precies en dat is mijn gedachte dus ook, en helemaal omdat er 3 draken zijn moeten we nog minstens 2 personen hebben die erop gaan vliegen.
Maar waarom moeten we OP draken vliegen? Die beesten kunnen toch zelfstandig de orders van moeders uitvoeren. Dat doen ze tot nu toe prima ...

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance
  • Laatst online: 18:17

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:34:
[...]

En je denkt dat al die 8000 soldaten daar getraind en verkocht worden zonder voorraad? Ze zullen er daar dan genoeg van hebben, wat ze allemaal kunnen meenemen, want ze hebben alle bazen vermoord. Daarnaast zijn ze nu bij de kust, niet meer in het midden van de woestijn.
Dreanor schreef op woensdag 24 april 2013 @ 11:56:
[...]

Maar waarom moeten we OP draken vliegen? Die beesten kunnen toch zelfstandig de orders van moeders uitvoeren. Dat doen ze tot nu toe prima ...
Omdat de Targaryens dat altijd hebben gedaan en Dany wil dat zelf ook.

[ Voor 17% gewijzigd door Walance op 24-04-2013 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
[...]

Precies omdat wat die gene boven ons zegt, de Targeryans vlogen altijd op de Draken, en dat is ook de manier hoe ze de first men verslagen hebben ( als ik het even zo goed zeg ).

En dat dit naar mijn mening de enige optie is vs the Walkers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Walance schreef op woensdag 24 april 2013 @ 12:00:
[...]

En je denkt dat al die 8000 soldaten daar getraind en verkocht worden zonder voorraad? Ze zullen er daar dan genoeg van hebben, wat ze allemaal kunnen meenemen, want ze hebben alle bazen vermoord. Daarnaast zijn ze nu bij de kust, niet meer in het midden van de woestijn.
Sowieso zag je alleen de voorhoede van het leger, de meesten zaten nog in Yunkai. Voorraden zitten meestal temidden van de soldaten zodat het lastiger is ze te stelen of te vernietigen. Die wagens zouden dus best nog wel eens in de stad kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
[...]

Wordt een beetje lastig commando's geven als ze eenmaal volwassen zijn. Ook al luisteren ze, dan moeten ze haar wel kunnen horen.
Een volwassen draak kan kilometers hoog vliegen enzo.

Dany heeft het voordeel dat ze de draken al kent sinds hun geboorte, en ze dus kan oefenen voordat ze echt gevaarlijk worden. En ze heeft dragonsblood, waardoor ze niet verbrandt.
Andere kandidaten moeten het in 1 keer goed doen, anders worden ze BBQ vlees.

Maar hoe dit gaat is zelfs in de boeken nog niet duidelijk. Dus ik bewaar verdere speculaties voor dat topic :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 09:27
Is het ook niet een optie dat Bran op een draak gaat rijden.. Hij kan immers niet lopen en hij heeft al eens eerder de suggestie gehad (met dat speciale paarden zadel) en hij heeft ook die "dieren connectie functie" ben even de naam kwijt

[ Voor 9% gewijzigd door WimP op 24-04-2013 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
WimPliers schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:12:
Is het ook niet een optie dat Bran op een draak gaat rijden.. Hij kan immers niet lopen en hij heeft al eens eerder de suggestie gehad (met dat speciale paarden zadel) en hij heeft ook die "dieren connectie functie" ben even de naam kwijt
hmmm, dat zou kunnen maar alsnog hij is geen targaryen dus vandaar ik denk van niet..
En Snow zou de optie nog kunnen hebben omdat we niet weten waar die vandaan komt.

Maar ja speculatie hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 14:42
WimPliers schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:12:
en hij heeft ook die "dieren connectie functie" ben even de naam kwijt
Warg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Warg is eigenlijk een scheldnaam. Ze noemen zichzelf skinchangers.
Alle stark kinderen hebben die kracht. De vraag is alleen hoe sterk ze worden.
Bran is zich al bewust van zijn gave, en heeft de Reeds om hem te helpen.
Arya is ongeveer net zo sterk, alleen ze denkt dat het dromen zijn en heeft geen idee dat ze in haar slaap echt de controle heeft over haar wolf.
John heeft wel een verbinding met snow, maar hij is erg zwak. Misschien omdat hij een basterd is.
Sansa heeft nog geen flauw idee, want haar wolf is dood en ze komt niet echt in contact met andere dieren.
Rikken is nog te jong. En we weten eigenlijk vrijwel niets over hem.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

...
Wat Rob nog over laat ;)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Hij kan transformeren in een wolf die zijn vijanden op eet en bij volle maan eet hij kinderen >:)

spoiler:
dat is wat die jonge lannisters verteld is in iedergeval en dat is natuurlijk onzin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
[...]
Inderdaad, dat vermoed ik ook niet. Zeker nu ze die undying vrij heeft gelaten. Ben wel benieuwd wat er nu met Little Finger gaat gebeuren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:57

The_Scarabial

MTB for life!

tweaker2010 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 18:38:
[...]

Inderdaad, dat vermoed ik ook niet. Zeker nu ze die undying unsullied vrij heeft gelaten. Ben wel benieuwd wat er nu met Little Finger gaat gebeuren. :)
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekfabriek

Koekfabriek

King Billy on the wall

Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 11:27:
[...]

Dany zegt toch iets van: ''dood alle meesters, laat de slaven met rust''. Maar dit was inderdaad erg onduidelijk, maar volgens mij heeft ze niet de hele stad uitgemoord. Daarom zijn die unsillied van die top soldaten, als je zegt vermoord alleen die en die dan doen ze dat ook.

Het ging zo in het boek:
spoiler:
Daar doodde ze een gedeelte van de slavenmeester, liet ze alle slaven vrij. Koos ze een aantal wijze mannen die vanaf toen de stad moesten besturen. In wezen veranderde er weinig, behalve dat de slaven meesters werden en de meesters slaven.
RocketKoen schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:49:
[...]

Warg is eigenlijk een scheldnaam. Ze noemen zichzelf skinchangers.
*knip*
Volgens mij ben je een skinchanger als je kan wargen. Dus Robb is bijvoorbeeld een skinchanger, en als hij dat doet dan wargt hij het dier. Tenminste zo zag ik het altijd.

[ Voor 17% gewijzigd door Koekfabriek op 25-04-2013 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 10:33
Warg en Skinchanger zijn synonymen, en warg kan ook als werkwoord gebruikt worden, maar persoonlijk vind ik dat afschuwelijk.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:44
Jogai schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:52:
Warg en Skinchanger zijn synonymen, en warg kan ook als werkwoord gebruikt worden, maar persoonlijk vind ik dat afschuwelijk.
I warg, we are warging, you warg?
Juist. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
To warg or not to warg... that's the question :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsma
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
i warg therefore i warg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ontzettend coole uitzending. Ik dacht eerst oke, weer een rustige aflevering maar op het laatst toch nog even veel vuurwerk :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Craster: I had my 99th son today.

Craster: I've got more wifes than I can count.

Okay.... hij geeft aan dat hij tot 99 kan tellen... hoeveel vrouwen heeft hij dan wel niet 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zonen zal hij daadwerkelijk bijgehouden hebben omdat hij ze stuk voor stuk in het bos gedumpt heeft. Zijn vrouwen (op één na ook allemaal zijn dochters) zijn minder belangrijk voor 'm, zijn zoons houden hem veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Plus dat het gewoon beeldspraak is, maar goed.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja... zijn zoons hebben hem niet bepaald gered. Er komt hopelijk wel een payback van zijn zoons. Ik mocht de Lord Commander wel :'(

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2013 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 15:14
Wat een heerlijke aflevering was dit weer zeg! Heb boek 3 & 4 gelezen dus weet wel aardig hoe dit seizoen verlopen gaat maar het maakt voor het kijken weinig uit.

Vond het erg mooi verfilmd van boek naar serie!

Btw blij dat Crater de pijp uit is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:39
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 16:03:
Tja... zijn zoons hebben hem niet bepaald gered. Er komt hopelijk wel een payback van zijn zoons. Ik mocht de Lord Commander wel :'(
Ja, de white walkers zullen vast nog wel in beeld komen verwacht ik ;)

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Lord Commander was voor mij één van de meest geloofwaardige karakters in de serie. Die gast kon net zo goed uit een tijdmachine komen van de riddertijd. Wat een baas. En dan zo aan zijn eind komen. Grrrr.

Dat die kerel het niet aan zag komen dat zijn slaven wel eens tegen hem gebruikt konden worden... durp.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Gilly zit dat ventje steeds te verbergen, maar hij weet het al. Ze is er nu met Sam vandoor, maar ik vraag me af hoe dat ventje zijn payback zou moeten uitdelen. Craster is dood. Hij moet nog groeien. Zijn 98 broers kende hij niet. Tegen de tijd dat hij goed genoeg is met een zwaard is het of nog steeds winter en vecht iedereen tegen de wights, of al weer zomer en zijn ze verslagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:39
MrVegeta schreef op donderdag 25 april 2013 @ 17:09:
Lord Commander was voor mij één van de meest geloofwaardige karakters in de serie. Die gast kon net zo goed uit een tijdmachine komen van de riddertijd. Wat een baas. En dan zo aan zijn eind komen. Grrrr.

Dat die kerel het niet aan zag komen dat zijn slaven wel eens tegen hem gebruikt konden worden... durp.
Idd, zeer goed neer gezet door die man. Jammer dat ie net wat kracht mist aan het einde :(

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09 15:05

Blonde Tux

<advertisement>

Heerlijk hoe Tyrion en Varys een discussie voerden! Zeker toen die kist open ging en de magistrale woorden: 'It's been a long time, my old friend.' uitsprak.

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 00:40
Lijkt me ook wel leuk voor dit topic :)

Wat als Game of Thrones zich op facebook zou afspelen:
Aflevering 1
Aflevering 2
Aflevering 3
Aflevering 4

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
The_Fes schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 10:04:
Lijkt me ook wel leuk voor dit topic :)

Wat als Game of Thrones zich op facebook zou afspelen:
Aflevering 1
Aflevering 2
Aflevering 3
Aflevering 4
Wat kun je druk zijn met zulk soort dingen, het is wel leuk bedacht natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

nickko schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 09:18:
[...]

Idd, zeer goed neer gezet door die man. Jammer dat ie net wat kracht mist aan het einde :(
Dat hebben ze een beetje veranderd voor de serie. In het boek neemt 'ie überhaupt geen "wraak" maar leeft hij wel nog een paar minuten langer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
NMe schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 11:06:
[...]

Dat hebben ze een beetje veranderd voor de serie. In het boek neemt 'ie überhaupt geen "wraak" maar leeft hij wel nog een paar minuten langer. :P
Ik vroeg me ook af of ze zijn raaf nog in beeld zouden brengen. Die had in het boek rond dit moment ook nog wel wat actie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat net ff wat fragmenten terug te kijken en een aantal comments waren toch wel ernstig treffend:
There's a spoiler in every man and it stirs when you put a keyboard in his hands.
The comments are dark and full of spoilers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 14:34
Deze paste wel hier, dacht ik:

[ Voor 29% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 27-04-2013 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Niet de meest innovatieve tekst ooit :+

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
Deze beter dan? vanaf 0:36 :)

[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 27-04-2013 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:56
Mooie aflevering, wel grappig einde weer. Vraag me nu af of Tyrion en Cersei tegen hun vader gaan samenspannen nu, ze lijken alle twee niet blij te zijn met de verplichte huwelijken...

En Khaleesi was ook wel weer respect afdwingend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
Prima aflevering. We zijn al op de helft, dat seizoen gaat weer veel te snel. :+ Je kan wel duidelijk merken dat ze weer aan het opbouwen naar een bombastisch einde met zoveel verhaallijntjes. De Jaime/Brienne badscène was een erg goede. Goed om te zien dat er ook ruimte is voor het 'verleden', en zich niet alleen richt op huidige gebeurtenissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer van die Karstark. Ik mocht die vent wel. Robb graaft zijn eigen graf nu want nu wilt hij de troepen hebben van de man wiens dochter hij eigenlijk had moeten trouwen. Tja.... zo kun je natuurlijk niet aankomen bij je beloofde-schoonvader die je daarna een steek in de rug geeft. Het word nu vooral spannend omdat alle kanten steeds sterker worden (behalve die van Robb Stark :( ).

Targaryen heeft 3 draken en een leger van 8k Unsullied.
Baratheon heeft de Fire God aan zijn kant (die overigens wel schijnt te bestaan, je merkt niks van andere goden)
Lannister heeft de Tyrells aan hun kant gekregen en gaan nu voor de ultieme bruiloft party om meer macht te krijgen.
De wildlings heeft een gigantisch leger en gaat zometeen de muur beklimmen (word nog eens leuk 1k Nightwatch vs een behoorlijk groot Wildling leger met reuzen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martell schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:21:
Prima aflevering. We zijn al op de helft, dat seizoen gaat weer veel te snel. :+
Ik kijk elke aflevering toch minimaal 3 keer, blijf het goed vinden. Vooral leuk om er veel over te lezen en dan weer ter herzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:57

The_Scarabial

MTB for life!

Net ep 5 gekeken, was weer leuk, dat schoonmaken van die afgehakte hand was wel bruut!
Ook mooi om te zien dat Robb er eindelijk achter komt dat trouwen met die lekkere chick tactisch niet echt handig was.

Preview van episode 6:

[ Voor 4% gewijzigd door The_Scarabial op 29-04-2013 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SPOILER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
? Je hoeft niet op play te drukken hoor..

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie toch duidelijk een tafel die nog duidelijker in Riverrun staat waar nog duidelijker een plan word gesmeed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Waarom? De aflevering is toch al uitgezonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat daar is episode 6..... niet 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op maandag 29 april 2013 @ 14:24:
Dat daar is episode 6..... niet 5
Ah, had ik niet op gelet :P

[ Voor 7% gewijzigd door AllSeeyinEye op 29-04-2013 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Dan nog, loop niet zo te zeiken over spoilers, je ziet alleen still waar mensen aan een tafel zitten.. Alsjeblieft zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spoiler is spoiler, ongeacht in welke manier. Als je die preview aan wilt kondigen doe je dat met

En niet direct de volle video plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Het is natuurlijk je eigen keus om op die link te drukken, het vermelden dat dit een hele korte preview is van de volgende aflevering kan, maar is naar mijn mening niet nodig. Je ziet ook vrij weinig, scene's waarvan je weet dat ze gaan gebeuren of scene's waarmee je tot nu toe nog niet direct een link kunt leggen.
De aflevering die al wel uitgezonden is, is natuurlijk geweldig, in plaats van "winter is coming" zal het ook "war is coming" zijn in de volgende aflevering...
Wel dom van Rob om die kerel te vermorrden, maarja...
Of Ned stark ooit nog terugkeerd, wie weet... Die vraag van Arya hint daar wel op, al is het daarvoor in de serie wat te laat, dan had het aan het eind van seizoen 2 deze scene al moeten hebben plaatsgevonden, maar nu lijkt het onwaarschijnlijk.
Al met al, prima aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op maandag 29 april 2013 @ 14:42:
Of Ned stark ooit nog terugkeerd, wie weet... Die vraag van Arya hint daar wel op, al is het daarvoor in de serie wat te laat, dan had het aan het eind van seizoen 2 deze scene al moeten hebben plaatsgevonden, maar nu lijkt het onwaarschijnlijk.
Al met al, prima aflevering.
Zou leuk zijn als Ned terug zou komen maar helaas zou dat het verhaal ruïneren, hoewel Sean Bean prachtig kan acteren (zit ongetwijfeld in mijn top 10).
Pagina: 1 ... 10 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic