- kazuka
- Registratie: Juli 1999
-
Niet online
Wat is het toch een geniale serie. Er zit van alles wat in maar tegelijkertijd is het ook van hele hoge kwaliteit; acteerwerk, dialogen, cinematografie, cgi, muziek, alles is gewoon top. Af en toe denk ik echt dat ik naar een Hollywood blockbuster film zit te kijken, toch knap dat ze dat zo over kunnen brengen met een TV serie.
Ik kan ook echt alle personages in de serie waarderen en heb niemand waarvan ik denk: schrijf die maar z.s.m. uit de serie. Nee, ook Joffrey niet, omdat ie gewoon de ultieme etter acteert.
- Martell
- Registratie: April 2013
-
Laatst online: 15-04 00:02
In de begincredits is dit ook wel duidelijk te zien. Je ziet dan de Narrow Sea, zeg maar vergelijkbaar met de Atlantische Oceaan. Aan de westkant van de Narrow Sea ligt het continent Westeros, dus met King's Landing, Winterfell, en the Wall, en aan de oostkant ligt het continent Essos, met steden als Pentos (waar Daenerys in de allereerste aflevering verbleef), de Dothraki Sea en Astapor, waar zij zich dit seizoen bevindt.
- dutchgio
- Registratie: April 2012
-
Niet online
Het is natuurlijk je eigen keus om op die link te drukken, het vermelden dat dit een hele korte preview is van de volgende aflevering kan, maar is naar mijn mening niet nodig. Je ziet ook vrij weinig, scene's waarvan je weet dat ze gaan gebeuren of scene's waarmee je tot nu toe nog niet direct een link kunt leggen.
De aflevering die al wel uitgezonden is, is natuurlijk geweldig, in plaats van "winter is coming" zal het ook "war is coming" zijn in de volgende aflevering...
Wel dom van Rob om die kerel te vermorrden, maarja...
Of Ned stark ooit nog terugkeerd, wie weet... Die vraag van Arya hint daar wel op, al is het daarvoor in de serie wat te laat, dan had het aan het eind van seizoen 2 deze scene al moeten hebben plaatsgevonden, maar nu lijkt het onwaarschijnlijk.
Al met al, prima aflevering.
Let op:
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is
~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er
~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews
Discussie over spoilertags etc:
Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic