Dat is het helemaal niet, does this look like home to you is een retorische vraag, het is totaal niet ''home''. Eddard heeft niks gezegd tegen Jon over zijn moeder. Ze hebben afgesproken om over hun moeder te praten als ze elkaar weer terug zien nadat Robert Ned vroeg om hand des koning te worden. Jon is uit het Noorden omdat hij first-man blood van de Starks heeft, er is geen enkele aanwijzing in de tv serie dat Jon's moeder een wildling is.Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 15:58:
[...]
Je bedoelt de operator '!=' ipv '=/='. Verder moet je Quorin horen zeggen 'Does this look like home to you boy?'. Het is overduidelijk dat Eddard Stark Jon heeft verteld dat zijn moeder van voorbij de muur kwam.
Dit was volgens mij alleen in de tv serie.Arrne schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:13:
Geen idee hoe je uit die 2 zinnen tot die conclusie komt hoor, ik denk dat je de context verkeerd begrijpt.
Naast het feit dat het erg onwaarschijnlijk is dat zijn moeder een wildling is, is een punt wat vaak terugkomt Jon's onwetendheid over zijn afkomst (in de boeken is dat misschien wat duidelijker) en dat zijn vader hem daarover nooit wat verteld heeft. Als ik me het goed herinner heeft zijn vader in seizoen 1 (en boek 1) beloofd hem eindelijk te vertellen over zijn afkomst bij zijn terugkomst uit King's Landing.
[ Voor 30% gewijzigd door Koekfabriek op 23-04-2013 16:47 ]