[Serie] Game of Thrones Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 129 Laatste
Acties:
  • 779.494 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha moest hard lachen met het einde. Cersei's blik <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 23:24
Wat kan wat meer vertellen over de dochter van Stanis? Wat is daar mee gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-09 17:20
KillerDream schreef op maandag 29 april 2013 @ 17:54:
Wat kan wat meer vertellen over de dochter van Stanis? Wat is daar mee gebeurd?
Ze heeft een ziekte genaamd greyscale (gehad), wat erop neer komt dat delen van het lichaam eruit zien als steen en die niet meer kunnen bewegen/gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:03
Martell schreef op maandag 29 april 2013 @ 18:38:
[...]

Ze heeft een ziekte genaamd greyscale (gehad), wat erop neer komt dat delen van het lichaam eruit zien als steen en die niet meer kunnen bewegen/gebruikt worden.
Bij kinderen is de ziekte vaak nog beperkt tot een klein deel van het lichaam. Maar bij volwassenen blijft het groeien tot je helemaal van steen bent.
De ziekte is ook overdraagbaar via bloed, ongeveer als hepatitis en HIV. Daarom worden slechtoffers vaak door hun familie verstoten of vermoordt.
De dochter van Stannis heeft het geluk dat ze zijn enige nageslacht is, daarom is ze "slechts" opgesloten in het torenkamertje.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:53
ik vond overigens het liedje wat ze zong wel leuk.. denk dat anderen die de boeken gelezen hebben het ook vast wel bekend voorkomt :P

Overigens echt weer zn aflevering waarbij ik het gevoel had dat de "schaakstukken weer op hun plaats gezet werden" maar toch erg sterk! Ik heb denk ik nog nooit zo stil en aandacht gekeken/geluisterd als tijdens de scene van Jaime en Brienne in het bad :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell

De nieuwe "Inside the Episode" van aflevering 5. Let wel op dat je niet comments op YouTube leest, voor je het weet heb je een beste spoiler te pakken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:28
Respect voor de schrijver en de serie-makers, hebben duidelijk schijt aan homofobie, in die zin baanbrekende serie.
Verder die wacht die veel zuipt en dus veel slaapt, knipoog aan veel leechende seriekijkers, haha...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op maandag 29 april 2013 @ 23:09:
Respect voor de schrijver en de serie-makers, hebben duidelijk schijt aan homofobie, in die zin baanbrekende serie.
Verder die wacht die veel zuipt en dus veel slaapt, knipoog aan veel leechende seriekijkers, haha...
Ik denk toch echt dat ze die gay scenes uit tolerantie erin zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 00:13:
[...]

Dat ontken ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 15:29

Zeddicius

Conscience do cost

Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 00:13:
[...]

'Tolerantie' tenopzichte van wie precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:31
That awkward moment when you start to like the bad guys (bad scene met Jaime)

Niet zo sterk als de vorige aflevering maar toch weer een mooie aflevering,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 12:31
Ygritte :9~

http://specs.tweak.to/18230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Hebben de oplettende kijkers gezien dat de intro aangepast is? Op het einde vliegen we over Yunkai. En ik maar denken dat dat enkel per nieuw seizoen veranderde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:24
Sjah schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 08:53:
Hebben de oplettende kijkers gezien dat de intro aangepast is? Op het einde vliegen we over Yunkai. En ik maarr denken dat dat enkel per nieuw seizoen veranderde.
zover ik weet veranderd de intro per aflevering als er in de aflevering andere/nieuwe locaties worden bezocht..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 14:34
Welke grap heb ik niet precies begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Weet ik het? Moet je aanvoelen, zo niet, leave it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Wat ik geweldig vond deze aflevering was het feit dat Robb Starks beslissingen nu keiharde gevolgen hebben. Er is nu eenmaal een duidelijke reden waarom huwelijken op het hoogste niveau "gearrangeerd" worden. Dat wordt dan nog eens extra ingewreven op het einde van de aflevering bij de Lannisters (ik had daar echt een "HA"-moment).

Robb Stark is wel consequent in zijn acties. Het mag dan niet slim zijn om Karstark te vermoorden nu; ik vind het op lange termijn wel een goede zet. Kijk, Karstark heeft zijn koning verraden: daarvoor gaat je kop eraf. Klaar! Ik denk dat Ned net hetzelfde had gedaan (remember S01E01 :) ).

En dan nu pure speculatie van mijn kant op lange termijn: het leger van het Noorden mag dan nu wel veel zwakker zijn en het mag er niet niet goed uitzien voor Robb Stark op dit ogenblik, maar de oorlog over de troon gaat niet tussen 2 partijen: Lannister/Tyrells vs Targaryen vs Baratheon. De Starks zijn misschien nu te zwak, maar als die drie andere partijen onder elkaar gaan vechten, dan denk ik maar aan de derde hond en dat been waar die 2 andere honden over vechten :)

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 10:33
Maar dan zou hij zijn moeder ook moeten executeren. Daar hintte Karstark ook op, en ik vond hem wel een punt hebben.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Jogai schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 14:59:
Maar dan zou hij zijn moeder ook moeten executeren. Daar hintte Karstark ook op, en ik vond hem wel een punt hebben.
Er is natuurlijk wel een verschil in een gijzelaar vrijlaten zonder toestemming, of om er 2 te vermoorden (plus zn bewakers)
Anders zou hij Tully ook moeten onthoofden, omdat die orders had genegeerd en Clegain aanviel.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Er is wel nog een verschil in het vrijlaten van een gijzelaar om te gaan onderhandelen voor een ruil om uw zus(sen) (respectievelijk dochter(s)) vrij te krijgen, dan twee gijzelaars vermoorden uit wraak.

Plus, wat Catelyn Stark doet is gewoon diplomatie tijdens oorlogstijd. Niet ongewoon om gijzelaars tussen twee vijandige kampen uit te wisselen. Is een nog een serieus verschil tussen gijzelaars gewoon vermoorden. Dan heb je totaal geen leverage meer tov je vijanden die nota bene wel nog gijzelaars van uw kamp in huis hebben.

En last but not least, Catelyn Stark is de moeder van Robb Stark: die mag zich wat meer permitteren dan een lord uit een bevriend huis.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Jij hebt duidelijk de Spartacus serie niet gevolgd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Reiben schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 22:13:
[...]

Jij hebt duidelijk de Spartacus serie niet gevolgd :)
Wat wel apart is dat ze het hier laten zien in een wereld waar homoseksualiteit nog taboe is.
Spartacus is in de tijd van het Romeinse Rijk. Daar was het heel normaal.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 15:14
Was weer een leuke aflevering! was heerlijk om te zien dat Cersei dezelfde nare verassing kreeg als Tyrion nadat ze hem praktisch uitlachtte.

Cersei is een mooie vrouw maar speelt haar rol goed, kan haar niet luchten!
Ik kijk uit naar het moment dat de lannisters hun macht verliezen! alleen jammer van Tyrion, dit is toch wel mijn favoriete personage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Jammer alleen van die scheve ondertanden. :P Niet dat ik d'r daarvoor uit m'n bed zou trappen, daar niet van. :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 15:01

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

NMe schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:17:
[...]

Jammer alleen van die scheve ondertanden. :P Niet dat ik d'r daarvoor uit m'n bed zou trappen, daar niet van. :+
Danaerys. <3

Ik heb denk ik een zwak voor dames met zeer licht haar en grote ronde ogen. :P

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

RocketKoen schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 22:38:
[...]

Wat wel apart is dat ze het hier laten zien in een wereld waar homoseksualiteit nog taboe is.
Spartacus is in de tijd van het Romeinse Rijk. Daar was het heel normaal.
In welke 'tijd' speelt GoT zich dan af? Want volgens mij is het een fictieve wereld. Als je de 'tijd' spiegelt aan onze ontwikkeling, waarbij wij natuurlijk geen magie etc hebben, dan zou dit zich afspelen in de late middeleeuwen.
Dat impliceert dat het na de Romeinse bezetting is, en het taboe op homoseksualiteit (was dat er dan? In de bijbel, het Oude Testament, was dit al bekend, zie Sodom en Gomorra) dus al doorbroken was door de Grieken en de Romeinen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

AllSeeyinEye schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:52:
[...]
... dus al doorbroken was door de Grieken en de Romeinen.
En vervolgens weer teruggekomen. Onder invloed van de kerk is de westerse maatschappij enorm preuts geworden (in onze middeleeuwen dan).

Mijn vermoeden is dat datzelfde ook in GoT van toepassing is.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
Wolf schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:33:
[...]

Danaerys. <3

Ik heb denk ik een zwak voor dames met zeer licht haar en grote ronde ogen. :P
Die is ook wel errug lekker :9~ jammer dat ze elke keer maar een klein beetje aflevering krijgt.
wie ik ook zo sexy vindt is die bediende van die gast die danaerys in zijn eigen taal beledigd.
zij wordt geruild als part of de deal zeg maar.

ze draagt dan een gewaad waar haar voorgevel bijzonder goed naar voren komt zegmaar. Waarom geven ze haar wat niet meer centen om iets meer te laten zien ...

Missandei

edtit : http://www.google.nl/sear...AoQ_AUoAQ&biw=969&bih=315

[ Voor 11% gewijzigd door KnuCha op 01-05-2013 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

AllSeeyinEye schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:52:
[...]

In welke 'tijd' speelt GoT zich dan af? Want volgens mij is het een fictieve wereld. Als je de 'tijd' spiegelt aan onze ontwikkeling, waarbij wij natuurlijk geen magie etc hebben, dan zou dit zich afspelen in de late middeleeuwen.
Dat impliceert dat het na de Romeinse bezetting is, en het taboe op homoseksualiteit (was dat er dan? In de bijbel, het Oude Testament, was dit al bekend, zie Sodom en Gomorra) dus al doorbroken was door de Grieken en de Romeinen.
Spoiler met wat info die later door de boeken heen duidelijk wordt. Dit spoilt niets van het daadwerkelijke verhaal, alleen een stukje historie van de wereld. Is waarschijnlijk ook interessant als je niet van spoilers houdt maar gewoon voor het geval dat toch in een zwart blokje. :P
spoiler:
Dat het ongeveer in dezelfde tijd spreekt wil niet zeggen dat de historie hetzelfde is natuurlijk. Je hebt in die wereld een aantal stromingen. In het oosten, waar Daenarys zit, kijkt men niet zo op van homoseksualiteit heb ik het idee. In de Seven Kingdoms wel, maar daar geldt ook een hele andere geschiedenis. Daar waren eerst Children of the Forest (vergelijkbaar met elfen, al wil Martin ze dus niet zo omschrijven), die later samen moesten leven met de First Men (waar de Starks van afstammen). Later kwamen de Targaryens en die hebben de Children verjaagd.

Er is dus geen Romeins- of Grieks-achtige invloed in Westeros. Je hebt alleen "Engeland" en "Arabië" ten tijde van wat bij ons de Middeleeuwen waren.
sedatje schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:59:
[...]

Die is ook wel errug lekker :9~ jammer dat ze elke keer maar een klein beetje aflevering krijgt.
Dat is inderdaad jammer. Ik heb het idee dat Martin in het eerste boek het verhaal van Daenarys een beetje te snel heeft willen vertellen waardoor hij nu in boek 2 en 3 langzamer moest gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door NMe op 01-05-2013 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik vind het jammerder (:+) dat HBO een boek in slechts 10 afleveringen propt. Er zou nog zoveel meer uit te halen zijn als er 18 of 22 afleveringen in een seizoen zouden gaan....

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
AllSeeyinEye schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:29:
Ik vind het jammerder (:+) dat HBO een boek in slechts 10 afleveringen propt. Er zou nog zoveel meer uit te halen zijn als er 18 of 22 afleveringen in een seizoen zouden gaan....
Het is een of-of situatie: HBO gaat voor "quality over quantity", en heeft een groter budget voor minder afleveringen waardoor de CGI er een stuk beter uit ziet.
Een serie als LOST had dan vaak wel 22-24 afleveringen in een seizoen, op de laatste seizoenen na. Echter voelden de special effects van die serie erg nep aan.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=uZSvlaiKIE0]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Ik heb ook niet het idee dat het verhaal te snel gaat per aflevering. Sterker nog, hier en daar is het imho zelfs te traag (met name het eerste deel van seizoen 2).

Het over meer afleveringen verspreiden zou het alleen maar langzamer maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:40
Boek 3 wordt toch al over 2 seizoenen verdeeld? Dus ze proppen in ieder geval boek 3 niet in 10 afleveringen.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tom
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-09-2024
sedatje schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:10:
Was weer een leuke aflevering! was heerlijk om te zien dat Cersei dezelfde nare verassing kreeg als Tyrion nadat ze hem praktisch uitlachtte.

Cersei is een mooie vrouw maar speelt haar rol goed, kan haar niet luchten!
Ik kijk uit naar het moment dat de lannisters hun macht verliezen! alleen jammer van Tyrion, dit is toch wel mijn favoriete personage.
De hele Lannister-familie zit vol met goede actuers: Tyron, Tywin, Cersei en met name Geoffrey. Vooral bij de laatste ontwikkel je echt een afkeer tegen het personage. Ontzettend goed gedaan.

Waar is het [Boekenreeks]A Song of Ice and Fire-topic gebleven? :/

"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill, W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
-Tom schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:00:
[...]

Waar is het [Boekenreeks]A Song of Ice and Fire-topic gebleven? :/
Staat in Stuffis Generalis, omdat het niet over Film, TV of Muziek gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

The_Fes schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:02:
[...]

Staat in Stuffis Generalis, omdat het niet over Film, TV of Muziek gaat.
...wat vervolgens nogal stom is, want daar kan -Tom bijvoorbeeld niet bij totdat hij nog twee posts heeft gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Tom schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:00:
[...]
"... met name Geoffrey. Vooral bij de laatste ontwikkel je echt een afkeer tegen het personage. Ontzettend goed gedaan."
Eigenlijk haatte ik Geoffrey meer in het begin dan nu. Ik denk ook dat het meer te maken heeft met Margery nu die haar klauwen in hem heeft gezet. Hij heeft zich in de serie nog nooit positief uitgelaten over de meeste vrouwen maar tegenover Margery zie je hem ook voor het eerst veranderen. Ook als Margery hem verteld dat ze blij is dat Robert Baratheon niet de dode Targaryens in de Blackwater heeft gegooid en hij toch zijn mening verandert omdat Margery hem ervan 'overtuigt'. Word nog es wat oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tom
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-09-2024
NMe schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:06:
[...]

...wat vervolgens nogal stom is, want daar kan -Tom bijvoorbeeld niet bij totdat hij nog twee posts heeft gemaakt...
Ah, na drie jaar actief lidmaatschap nog steeds geen vijftig forumposts gehaald. :9 Dat mag ook een prestatie heten..

"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill, W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:56
Verwijderd schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:11:
[...]

Eigenlijk haatte ik Geoffrey meer in het begin dan nu. Ik denk ook dat het meer te maken heeft met Margery nu die haar klauwen in hem heeft gezet. Hij heeft zich in de serie nog nooit positief uitgelaten over de meeste vrouwen maar tegenover Margery zie je hem ook voor het eerst veranderen. Ook als Margery hem verteld dat ze blij is dat Robert Baratheon niet de dode Targaryens in de Blackwater heeft gegooid en hij toch zijn mening verandert omdat Margery hem ervan 'overtuigt'. Word nog es wat oOo
Ik noem dat pussy whipped.
De tijd zal leren of Joffrey/Geofrey echt zal veranderen.

Aan één kant hoop ik dat hij verandert omdat het zo een ongeloofelijke etter is, aan de andere kant hoop ik dat hij niet verandert zodat ik lekker kan genieten van het moment dat hij eindelijk dood gaat.

Bij Jaime is dat heel goed te zien. Ik mocht hem eerst helemaal niet. Nu heb ik meer begrip voor hem, en ik heb zelfs medelijden met hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

avec_style schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:23:
[...]

Ik noem dat pussy whipped.
De tijd zal leren of Joffrey/Geofrey echt zal veranderen.

Aan één kant hoop ik dat hij verandert omdat het zo een ongeloofelijke etter is, aan de andere kant hoop ik dat hij niet verandert zodat ik lekker kan genieten van het moment dat hij eindelijk dood gaat.

Bij Jaime is dat heel goed te zien. Ik mocht hem eerst helemaal niet. Nu heb ik meer begrip voor hem, en ik heb zelfs medelijden met hem.
Dat is het goede van deze serie / reeks, de character development. Dat Jaime eerst als kingslayer neergezet wordt, en dat na 2,5 seizoen zijn kant van het verhaal belicht wordt. En direct voel je (ik wel in ieder geval) een verandering van aversie naar affectie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Niet vergeten dat ie nog steeds een jongetje wilde vermoorden omdat ie hem met zn zus bezig zag he..

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
MaximusTG schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:28:
Niet vergeten dat ie nog steeds een jongetje wilde vermoorden omdat ie hem met zn zus bezig zag he..
O zo menselijk, emoties verzwakken zo snel. Jaime is nu al een aantal maal 'positief en mensenlijk' neergezet en spontaan ga je anders tegen zo een personage aankijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:56
Er valt ook niet te ontkennen dat Jaime een verwend persoon is. Heeft altijd alles kunnen krijgen wat zijn hart begeerde (zelfs zijn zus ;) )
Maar het mooie is dat hij niet alleen acteert vanuit zijn positie in de samenleving, maar ook als een mens.
Dat maakt hem heel anders dan Joffrey. Hij gaat nu qua karakter zelfs de kant van Tyrion op.

Zou me niks verbazen als we Cersei nu ook beter gaan leren kennen. Je zag duidelijk hoe aangedaan ze was toen Tywin zijn plannen presenteerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Wolf schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:45:
Ik heb ook niet het idee dat het verhaal te snel gaat per aflevering. Sterker nog, hier en daar is het imho zelfs te traag (met name het eerste deel van seizoen 2).

Het over meer afleveringen verspreiden zou het alleen maar langzamer maken.
Ik vond de eerste 3 episodes nu ook iets te langzaam, terwijl ep 4&5 juist weer enorm snel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Ben het wel mee eens dat je mening bijdraait over bepaalde personages, slecht word goed, goed word slecht etc ..
over homo scene's gesproken waar die gozer de grond in gedreigt te worden geboord .. die vond ik eigenlijk wel "te" maar de serie is wel erg realistisch middeleeuws. tijden/manieren veranderen wel maar de mens niet ;)

De kracht van de show/serie is toch wel de wendigen die GoT heeft, hoewel je dingen van ver aan ziet komen zitten er leuke verassingen in o.a pod die terugkeert met buidel.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Tywin Lannister en Littlefinger zijn op dit moment wel mijn favo personages, zo ontzettend goed neergezet.

De acteur van Tywin kwam me overigens al bekend voor en herinner me nu dat ie die doctor speelt in Alien 3 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
kazuka schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:41:
Tywin Lannister en Littlefinger zijn op dit moment wel mijn favo personages, zo ontzettend goed neergezet.

De acteur van Tywin kwam me overigens al bekend voor en herinner me nu dat ie die doctor speelt in Alien 3 :D
Littlefinger is zo een figuur waar je gewoon niet meer van weet wanneer hij nou wel of niet oprecht is.... om gek van te worden.
ik ben nu bezig aan boek 3 en eigenlijk wil ik in sommige gevallen niet weten hoe het verhaal verder gaat in de komende boeken.

maarja de boeken lezen ook zo lekker!..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kazuka schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:41:
Charles Dance is zeker een goede acteur ja, heb hem nog geen slechte rol zien spelen.

Voor de rest is mijn favoriete karakter Denaerys, als ik dan toch een koningin moet hebben dan haar het liefste.
Ze wil graag de macht terug hebben maar blijft 100% menselijk, een beetje Juliana type wat dat betreft, al heeft ze een beetje een mean streak.
Mooie meid ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Verwijderd schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 16:27:
[...]

Charles Dance is zeker een goede acteur ja, heb hem nog geen slechte rol zien spelen.

Voor de rest is mijn favoriete karakter Denaerys, als ik dan toch een koningin moet hebben dan haar het liefste.
Ze wil graag de macht terug hebben maar blijft 100% menselijk, een beetje Juliana type wat dat betreft, al heeft ze een beetje een mean streak.
Mooie meid ook ;)
Ik denk niet dat Juliana haar getikte broer met gesmolten goud zou laten overgieten door Khal Drogo. :P
sedatje schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:58:
[...]

Littlefinger is zo een figuur waar je gewoon niet meer van weet wanneer hij nou wel of niet oprecht is.... om gek van te worden.
ik ben nu bezig aan boek 3 en eigenlijk wil ik in sommige gevallen niet weten hoe het verhaal verder gaat in de komende boeken.

maarja de boeken lezen ook zo lekker!..
Ik heb dat zelf meer met die eunuch.

[ Voor 28% gewijzigd door Blaat op 01-05-2013 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sedatje schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:58:
[...]
"Is there any idiot in any village that trusts Littlefinger?" - Tyrion Lannister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:33
NMe schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:06:
[...]

[Sorry totaal offtopic, excuus]

Hoe zit het dan met huiskamer toegang? Je moet actief posten alleen lees ik graag en post niet zoveel.Heeft het dan zin om een leuk verhaaltje je schrijven naar een mod :)?
[/Offtopic]

Is er trouwens een reden waarom de white walkers dieren afslachten en deze in patronen neerleggen?Ik meen me de allereerste aflevering te herineren waar dit ook het geval was .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
luxzenburcht schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 21:11:
[...]
[Sorry totaal offtopic, excuus]

Hoe zit het dan met huiskamer toegang? Je moet actief posten alleen lees ik graag en post niet zoveel.Heeft het dan zin om een leuk verhaaltje je schrijven naar een mod :)?
[/Offtopic] [...]
Probeer het gewoon. Als je er een redelijke verklaring voor hebt dan lijkt mij dat je gewoon toegang krijgt. Ik vermoed dat het merendeel dat toegang heeft ook gewoon lurken. Zelf ben ik ook toegelaten ondanks mijn geweldige redden "ik ben het zat linkjes tegen te komen naar topics/posts die ik niet kan zien :P"
luxzenburcht schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 21:11:
[...] Is er trouwens een reden waarom de white walkers dieren afslachten en deze in patronen neerleggen?Ik meen me de allereerste aflevering te herineren waar dit ook het geval was .
Ben ik ook wel benieuwd naar. De enige reden die ik kan bedenken is om te communiceren. Wellicht een waarschuwing. Anders een soort puberale "I was here" ^^

[ Voor 25% gewijzigd door Caelorum op 01-05-2013 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:18:
spoiler:
Dat het ongeveer in dezelfde tijd spreekt wil niet zeggen dat de historie hetzelfde is natuurlijk. Je hebt in die wereld een aantal stromingen. In het oosten, waar Daenarys zit, kijkt men niet zo op van homoseksualiteit heb ik het idee. In de Seven Kingdoms wel, maar daar geldt ook een hele andere geschiedenis. Daar waren eerst Children of the Forest (vergelijkbaar met elfen, al wil Martin ze dus niet zo omschrijven), die later samen moesten leven met de First Men (waar de Starks van afstammen). Later kwamen de Targaryens en die hebben de Children verjaagd.

Er is dus geen Romeins- of Grieks-achtige invloed in Westeros. Je hebt alleen "Engeland" en "Arabië" ten tijde van wat bij ons de Middeleeuwen waren.
Nog een kleine aanvulling op de 'spoiler'.

spoiler:
Het is geloof ik net iets anders. Nadat de First Men waren aangekomen, hadden zij uiteindelijk een stuk of zeven koninkrijken, die zijn vervolgens bijna allemaal overgenomen door een ander volk, de zogenaamde Andals, dat het geloof van de zeven aanhing. Van de oude zeven koninkrijken bleef alleen het noorden over omdat Moat Cailin een zeer goede vesting was. Dan trekken de Children zich ook terug tot ten noorden van de Wall.

De Targaryens waren na de val van Valyria als een van de weinige van hun volk over, en waren gevestigd op Dragonstone, waarvandaan Aegon the Conqueror vervolgens de zeven koninkrijken veroverd heeft, ongeveer drie of vier eeuwen voor de tijd waarin de serie zich afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
Ik denk dat deze serie video's een interessante blik werpen op de geschiedenis van Westeros in allerlei opzichten.

Deze video's staan overigens op de Season 1 en 2 DVDs. Er worden geen nieuwe dingen verteld, slechts zaken die jaren voor de periode van de serie zich hebben afgespeeld en die zo nu en dan naar voren komen.

[ Voor 22% gewijzigd door Martell op 01-05-2013 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

Verwijderd schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 23:18:
[...]

Nog een kleine aanvulling op de 'spoiler'.

spoiler:
Het is geloof ik net iets anders. Nadat de First Men waren aangekomen, hadden zij uiteindelijk een stuk of zeven koninkrijken, die zijn vervolgens bijna allemaal overgenomen door een ander volk, de zogenaamde Andals, dat het geloof van de zeven aanhing. Van de oude zeven koninkrijken bleef alleen het noorden over omdat Moat Cailin een te goede vesting was.

De Targaryens waren na de val van Valyria als een van de weinige van hun volk over, en waren gevestigd op Dragonstone, waarvandaan Aegon the Conquerer vervolgens de zeven koninkrijken veroverd heeft, ongeveer drie of vier eeuwen voor de tijd waarin de serie zich afspeelt.
Vandaar dat er nog heart trees aanwezig zijn in het Noorden (die ook nog worden aanbeden) :)

(toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeddicius schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 23:30:
[...]

Vandaar dat er nog heart trees aanwezig zijn in het Noorden (die ook nog worden aanbeden) :)

(toch?)
Inderdaad, de Andals hebben die bomen omgehakt, en dat is daarom dus niet in het noorden gebeurd.
Martell schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 23:29:
Ik denk dat deze serie video's een interessante blik werpen op de geschiedenis van Westeros in allerlei opzichten.

Deze video's staan overigens op de Season 1 en 2 DVDs. Er worden geen nieuwe dingen verteld, slechts zaken die jaren voor de periode van de serie zich hebben afgespeeld en die zo nu en dan naar voren komen.
Leuk om een paar van die video's door te nemen. Je vergeet wat details als het lezen een tijdje geleden is, goed om het even op te halen.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2013 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Gister eindelijk S03E05 gekeken, dus kan ik weer zonder angst voor spoilers dit topic openen. :)

Vind dit toch wel een van de beste series van de laatste tijd. De character development is zeer goed gedaan. Hoewel ik eigenlijk 't beste vind dat je nooit weet of een character het zal overleven. Dat is vaak de ellende van een (langdurende) tv show: je weet dat bepaalde characters het overleven. Dat is bij GoT wel anders tenzij je de boeken hebt gelezen uiteraard :Y).

[ Voor 6% gewijzigd door OkkE op 02-05-2013 09:30 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
@OkkE: Tenzij ze alvast wat materiaal krijgen uit boek 6 van GRRM. Misschien killen ze dan ineens een character wat ook de boekenlezers niet hebben zien aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Jogai schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:01:
@OkkE: Tenzij ze alvast wat materiaal krijgen uit boek 6 van GRRM. Misschien killen ze dan ineens een character wat ook de boekenlezers niet hebben zien aankomen.
De makers van de serie weten al wat GRRM in gedachten heeft voor boek 6 en 7, zodat ze het verhaal wel af kunnen maken mocht hij onder de bus lopen. Tijdens het daadwerkelijk schrijven kan dat natuurlijk nog wel veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

Game of Thrones komt naar Nederland :)

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/528262_375934542522191_691771600_n.jpg
(ik weet niet of iedereen deze afbeelding wel kan zien?)

https://www.facebook.com/events/247115832099174/

Wat je kunt verwachten:

Toegang is gratis in ieder geval, ik ga er waarschijnlijk wel even heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
Jep, awesome! Heb al een bezoekje in de planning staan... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Wolf schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 16:31:
[...]

Ik denk niet dat Juliana haar getikte broer met gesmolten goud zou laten overgieten door Khal Drogo. :P
Wie zat hier niet op te wachten, die kerel was zo iritant dat ik het graag zelf had willen doen. Ik vond hem nog erger dan joffrey, hij is gewoon een arrogant balletje. Die getikte broer bleef maar zeuren en zeuren en zeuren als een klein kind die zijn zin niet krijgt.

oOo Toen Drogo hem zijn kroon gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

ArgantosNL schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:24:
[...]

Wie zat hier niet op te wachten, die kerel was zo iritant dat ik het graag zelf had willen doen. Ik vond hem nog erger dan joffrey, hij is gewoon een arrogant balletje. Die getikte broer bleef maar zeuren en zeuren en zeuren als een klein kind die zijn zin niet krijgt.

oOo Toen Drogo hem zijn kroon gaf.
Haha. Ik zat er ook wel op te wachten ja.

Dat was een van die figuren waarvan je van tevoren al weet dat het niet goed met ze gaat aflopen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Wolf schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:28:
[...]

Haha. Ik zat er ook wel op te wachten ja.

Dat was een van die figuren waarvan je van tevoren al weet dat het niet goed met ze gaat aflopen. :P
Ach, in deze serie gaan de good guys net zo makkelijk dood als de bad guys :P
Ned die zn hoofd er niet meer bij heeft. Bran die vliegles kreeg van Jamie. En mag de hound gewoon weg.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
Gisteren met mijn vrouw op de bank met de laptop eens de acteurs opgezocht achter de personages. Erg leuk om te zien hoe deze mensen er uitzien als ze hun personage niet spelen :P

een brunette versie van danaerys anyone? erg smakelijk!
Varys bijvoorbeeld met een flinke bos haar, ook grappig om te zien.

Was vermakelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Zeddicius schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:04:
Game of Thrones komt naar Nederland :)
[...]
Toegang is gratis in ieder geval, ik ga er waarschijnlijk wel even heen.
Nice! Iemand enig idee welke 5 steden het zijn? En wat is de reden dat ze juist naar Nederland komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanye
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 14:33
Wat een top serie blijft het...alles aan de kant als de nieuwe aflevering binnen is..
Toch wil ik graag de boeken een keer lezen, maar ik twijfel heel erg. Want uit ervaring is het zo dat als je de boeken gelezen hebt de film of serie tegen valt. Dit vooral omdat alles onwijs afwijkt van de boeken, wat ik hier al een paar keer voorbij heb zien komen.
Maar is er iemand die me kan zeggen of het de moeite is en of ik er geen spijt van krijg? Lijken me zulke mooie boeken...
thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
Kanye schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:07:
Wat een top serie blijft het...alles aan de kant als de nieuwe aflevering binnen is..
Toch wil ik graag de boeken een keer lezen, maar ik twijfel heel erg. Want uit ervaring is het zo dat als je de boeken gelezen hebt de film of serie tegen valt. Dit vooral omdat alles onwijs afwijkt van de boeken, wat ik hier al een paar keer voorbij heb zien komen.
Maar is er iemand die me kan zeggen of het de moeite is en of ik er geen spijt van krijg? Lijken me zulke mooie boeken...
thx!
Het is het zeker waard, ik ben begonnen met lezen in boek 3, (eerste boek schijnt erg goed vertaald te zijn naar de serie en boek twee had ik niet zoveel zin in..) het lezen van boek drie bevalt erg goed, ik heb de serie nog niet ingehaald. Ik merk vooral dat je veel beter begrijpt wat er in de serie gebeurd, er is ook veel meer informatie over de personages.

Wat mij betreft een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 14:34
sedatje schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:45:
Gisteren met mijn vrouw op de bank met de laptop eens de acteurs opgezocht achter de personages. Erg leuk om te zien hoe deze mensen er uitzien als ze hun personage niet spelen :P

een brunette versie van danaerys anyone? erg smakelijk!
Varys bijvoorbeeld met een flinke bos haar, ook grappig om te zien.

Was vermakelijk!
Opvallend hoe bepaalde acteurs bijna zichzelf lijken te zijn in de serie (Tywin, Robb, Theon, zelfs Joffrey) en andere zo verschillend zijn (Littlefinger, Varys, Daenarys etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:18
Speelde Varys ook niet in de laatste paar afleveringen van Suits?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:33
Ik zat van de week even op de IMDB van The Last Legion te kijken en zag dat er maar liefst 4 AGOT-acteurs in spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

tweaker2010 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:04:
[...]

Nice! Iemand enig idee welke 5 steden het zijn? En wat is de reden dat ze juist naar Nederland komen?
Ze doen een tour door Europa, ze gaan naar 5 hoofdsteden. Waaronder Amstedam.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Avalaxy schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:47:
Ik zat van de week even op de IMDB van The Last Legion te kijken en zag dat er maar liefst 4 AGOT-acteurs in spelen :P
Vijf ! Jorah en Jeor Mormont, Xoa Xoa Ducksauce, Jojen Reed en die drill-sergeant van de Night's Watch die vertelde hoe ze in de laatste winter de doden opaten en hoe Sam twee weken eten was, Owen Teale heet de acteur.

edit: Zes ! Craster zit er ook in.

Ook grappig dat John Hannah erin zit en een ander karakter Batiatus heet.

[ Voor 5% gewijzigd door IJzerlijm op 02-05-2013 13:12 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
MrVegeta schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:56:
[...]

Ze doen een tour door Europa, ze gaan naar 5 hoofdsteden. Waaronder Amstedam.
Ik dacht juist een wereldwijde tour naar 5 steden; NY, Toronto, São Paulo, Belfast en Amsterdam.

Hebben wij even geluk. :9

http://www.hbo.com/game-o...t/article/exhibition.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 15:24
Was het niet vanwege Carice dat Amsterdam ook een bezoekje kreeg? Meende zoiets gelezen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokkieB
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:33
Kanye schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:07:
thx!
Ik raad je aan om de boeken te lezen! De serie wijkt wel af op sommige punten van het boek, maar is niet storend in het geheel van de serie. Veel op boeken gebasseerde series (mijn mening) hebben nog wel eens de neiging om het verhaal in de serie maar half te vertellen waarbij uit wordt gegaan dat "men de boeken toch wel heeft gelezen" om het achterliggende verhaal (ontbrekende deel) te begrijpen. Ik vind dat ze dat bij ASOIAF goed hebben opgelost door dat deel van het verhaal voor de serie te herschrijven.

Mijn vrouw is begonnen met lezen toen de serie al gestart was (en gezien). Wat ik van haar begrijp is dat wanneer je het op die manier doet veel momenten hebt van, ooooohwww zat dat zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:47:
Daar herkende ik ook best wat acteurs van ja. Thomas Sangster is nu ook bij de Crew van GOT en die speelde er al in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Laatst online: 09-12-2024
Carthrax schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:21:
Was het niet vanwege Carice dat Amsterdam ook een bezoekje kreeg? Meende zoiets gelezen te hebben.
Volgens mij oojk. Buiten dat is de serie in NL erg populair dus het is sowieso niet heel raar dat ze hierheen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanye
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 14:33
TokkieB schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:28:
[...]

Ik raad je aan om de boeken te lezen! De serie wijkt wel af op sommige punten van het boek, maar is niet storend in het geheel van de serie. Veel op boeken gebasseerde series (mijn mening) hebben nog wel eens de neiging om het verhaal in de serie maar half te vertellen waarbij uit wordt gegaan dat "men de boeken toch wel heeft gelezen" om het achterliggende verhaal (ontbrekende deel) te begrijpen. Ik vind dat ze dat bij ASOIAF goed hebben opgelost door dat deel van het verhaal voor de serie te herschrijven.

Mijn vrouw is begonnen met lezen toen de serie al gestart was (en gezien). Wat ik van haar begrijp is dat wanneer je het op die manier doet veel momenten hebt van, ooooohwww zat dat zo....
Top!!!

Dan ga ik die zeker lezen.. bedankt voor de reply allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:39
Gisteren ook E05 bekeken.

Was positief verrast !
Erg leuke episode, met veel leuke kantelingen (OA het stukje tussen jamie brienne) en in het verhaal; ook weer veel mooie lokaties in bepaalde scenes in beeld ;)
En wat een opening!! Erg cool _/-\o_

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Carthrax schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:21:
Dat zou heel goed kunnen ja. GoT is in Engeland ook erg populair, dus vreemd dat ze niet naar Londen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Laatst online: 24-05 15:42
Te gekke serie; 3e seizoen tot nu toe een stuk beter dan het 2e.

Ik vind het wel vreemd dat Daenerys zo goedgelovig is. Die Jorah vertrouw ik voor geen meter en vind ik een van de meest irritante personages van de hele serie. Enige wat die kan is of als een mak schaap volgen of angstig zijn en zeuren dat Dany iets niet moet doen. Brengt echt 0,0 toevoeging.

En nu is er weer zo'n gast bij (ben z'n naam even kwijt). Zal vast en zeker een superstoere ridder geweest zijn in de tijd van Dany's vader, maar nu is een het een oude langzame gast die wederom niks toe te voegen heeft. Vertrouw hem ook niet, waarom Dany wel zomaar? Hij komt zomaar ineens uit het niets opdagen... misschien is die wel door Varys gestuurd.

Ik vind de verhaallijn met Daenerys de allervetste, heb alleen wel het gevoel dat ze dat enorm rekken in Essos. Zal wel tot seizoen 6 duren (als die er al komt) voordat Dany eindelijk eens in een schip stapt richting Westeros.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Denk dat bijna iedereen de Targaryen verhaallijn wel het vetste vindt. Meestal komt dat ook altijd aan het einde van een aflevering zodat je weer helemaal hyped bent voor de volgende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

HyperioN schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 13:28:

En nu is er weer zo'n gast bij (ben z'n naam even kwijt). Zal vast en zeker een superstoere ridder geweest zijn in de tijd van Dany's vader, maar nu is een het een oude langzame gast die wederom niks toe te voegen heeft. Vertrouw hem ook niet, waarom Dany wel zomaar? Hij komt zomaar ineens uit het niets opdagen... misschien is die wel door Varys gestuurd.
Oud wellicht, maar langzaam wil ik Ser Barristan Selmy absoluut niet noemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 17:42
HyperioN schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 13:28:
Te gekke serie; 3e seizoen tot nu toe een stuk beter dan het 2e.

Ik vind het wel vreemd dat Daenerys zo goedgelovig is. Die Jorah vertrouw ik voor geen meter en vind ik een van de meest irritante personages van de hele serie. Enige wat die kan is of als een mak schaap volgen of angstig zijn en zeuren dat Dany iets niet moet doen. Brengt echt 0,0 toevoeging.

Ik vind de verhaallijn met Daenerys de allervetste, heb alleen wel het gevoel dat ze dat enorm rekken in Essos. Zal wel tot seizoen 6 duren (als die er al komt) voordat Dany eindelijk eens in een schip stapt richting Westeros.
Logisch is het toch waar hij vandaan komt, hij is uit de kings gaurd gekickt door Cercei, vervolgens is hij naar de True Queen gaan zoeken, en Voila.

En Jorah is inderdaad niet de meest leuke persoonlijkheid in de serie, maar als ze straks die ene ontmoet komt het wel goed :P

Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-FTCNmeivrVY/TfA41km2axI/AAAAAAAAAJQ/X24tHiwMEVE/s1600/Barristan_Selmy.png
Ik mag hem wel ! :)
spoiler:
helemaal als hij nu weer is een armor krijgt ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Mektheb op 04-05-2013 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Maar HyperioN heeft wel gelijk dat ze makkelijk van vertrouwen is. Beide ridders vertrouwd ze vrij snel terwijl Jorah slavenhandelaar was en Selmy voor Robert in de kingsguard zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

Voor hij in de Kingsguard van Robert zat, diende hij Aerys (vader van Daenerys) en die bleef hij ook trouw tijdens de door Robert geleide opstand. Maar goed, dat Daenerys wellicht een tikje makkelijk van vertrouwen is zal ik niet ontkennen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Jogai schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 14:33:
Maar HyperioN heeft wel gelijk dat ze makkelijk van vertrouwen is. Beide ridders vertrouwd ze vrij snel terwijl Jorah slavenhandelaar was en Selmy voor Robert in de kingsguard zat.
Vertrouwen?
Ze vertrouwt er op dat ze haar beschermen. Jorah en Selmy hebben namelijk beide al een keer haar leven gered. Jorah bij de wijnhandelaar, en Selmy bij de bal met het giftige insect er in.

Maar ze vertrouwt niemand genoeg om ze te vertellen wat ze van plan was te doen met de slavers.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen hier weten niet de hele geschiedenis van Barristan Selmy. Beetje jammer want dat is wel een hele toevoeging aan het verhaal.

Hier het verhaal (niet echt spoiler-achtig maar toch maar even in spoilers gezet)
spoiler:
Barristan Selmy is een van de beste vechters in de zeven koninkrijken. Hij hoort bij de Kingsguard. De Kingsguard is meer dan alleen een wacht voor de koning. Als je bij de Kingsguard hoort, blijf je er tot de dood erop volgt. Selmy was de Commander van de Kingsguard toen The Mad King koning was. Hij was een gezworen verdediger van de Koning. Wat er ook gebeurt, je verdedigt de koning met je leven. Selmy was alleen tijdens de Rebellion van Robbert Baratheon bij Rhaegar (de zoon van de Mad King) en vocht aan zijn zijde. Selmy raakte zwaargewond. Wie er in die tijd ook bij de Kingsguard zat was Jaime Lannister. Die stak uiteindelijk zijn zwaard in de Mad King zijn rug omdat hij de opdracht had gekregen om zijn bloedeigen vader te slachten en zijn hoofd naar Aerys (The Mad King) te brengen. Kingsguard is Kingsguard, wat er ook gebeurd, daarom word Jaime altijd met de rug aangekeken door iedereen omdat hij zijn meest belangrijke belofte had verbroken door zijn eigen Koning te vermoorden. Selmy kon niks doen, die lag zwaargewond ergens in een kampement bij de Trident. Terwijl Robbert zichzelf Koning kroont, word hij dus automatisch de Kingsguard van Robbert. Allemaal prima en aardig, maar Robbert is niet de echte koning. Wanneer Robbert sterft besluit Selmy dan ook niet een andere Koning te volgen maar de ware erfgenaam van zijn vorige Koning op te zoeken en daarvoor partij te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:33
Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Laatst online: 24-05 15:42
Ja oke, hartstikke mooi stukje geschiedenis van de man. Ik hoop alleen dat hij in de toekomst ook wat toe te voegen heeft en dat we niet nog zo'n Jorah-achtig figuur krijgen die een deel van de Daenerys-verhaallijn frustreert.

[ Voor 8% gewijzigd door HyperioN op 04-05-2013 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Het verhaal van Jaime Lannister is anders ook best wel pijnlijk zie o.a. het verhaal in de spoiler van AJdeWit. Maar goed uitgelegd in de laatste aflevering. Je krijgt zowaar respect voor de man en medelijden eigenlijk ook wel..

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 10:20

Ryceck

Constants and Variables

Verwijderd schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 16:17:
Mensen hier weten niet de hele geschiedenis van Barristan Selmy. Beetje jammer want dat is wel een hele toevoeging aan het verhaal.

Hier het verhaal (niet echt spoiler-achtig maar toch maar even in spoilers gezet)
spoiler:
Barristan Selmy is een van de beste vechters in de zeven koninkrijken. Hij hoort bij de Kingsguard. De Kingsguard is meer dan alleen een wacht voor de koning. Als je bij de Kingsguard hoort, blijf je er tot de dood erop volgt. Selmy was de Commander van de Kingsguard toen The Mad King koning was. Hij was een gezworen verdediger van de Koning. Wat er ook gebeurt, je verdedigt de koning met je leven. Selmy was alleen tijdens de Rebellion van Robbert Baratheon bij Rhaegar (de zoon van de Mad King) en vocht aan zijn zijde. Selmy raakte zwaargewond. Wie er in die tijd ook bij de Kingsguard zat was Jaime Lannister. Die stak uiteindelijk zijn zwaard in de Mad King zijn rug omdat hij de opdracht had gekregen om zijn bloedeigen vader te slachten en zijn hoofd naar Aerys (The Mad King) te brengen. Kingsguard is Kingsguard, wat er ook gebeurd, daarom word Jaime altijd met de rug aangekeken door iedereen omdat hij zijn meest belangrijke belofte had verbroken door zijn eigen Koning te vermoorden. Selmy kon niks doen, die lag zwaargewond ergens in een kampement bij de Trident. Terwijl Robbert zichzelf Koning kroont, word hij dus automatisch de Kingsguard van Robbert. Allemaal prima en aardig, maar Robbert is niet de echte koning. Wanneer Robbert sterft besluit Selmy dan ook niet een andere Koning te volgen maar de ware erfgenaam van zijn vorige Koning op te zoeken en daarvoor partij te kiezen.
spoiler:
Werd Selmy niet ontslagen door Geoffrey?

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryceck schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 20:57:
[...]
spoiler:
Werd Selmy niet ontslagen door Geoffrey?
spoiler:
Van wat ik allemaal begrepen heb is dat Selmy ontslagen is, gevlucht is en 2 Goldcloaks heeft vermoord. Daarna heeft hij in een toren nog iets in een boek geschreven (iets waar allemaal Knights iets in hebben geschreven) en daarna is hij naar de Sept of Baelor ging en zag dat Eddard Stark onthoofd werd. Daarna ging hij per schip weg om Daenarys te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Kunnen we kappen met de spoilers....
Het gaat over dingen die notabene vorig jaar al in de serie zijn geweest...

Daarnaast klopt de helft niet eens...

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:44
RocketKoen schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 21:36:
Kunnen we kappen met de spoilers....
Het gaat over dingen die notabene vorig jaar al in de serie zijn geweest...

Draag er dan in ieder geval positief aan bij en vertel de helft die wel klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RocketKoen schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 21:36:
Vertel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Laatst online: 10-09 13:33

-_D_-

Polsbandje

Wat ik me trouwens nog afvraag, en ik hoop dat het uit te leggen valt... In seizoen 1 onthoofd Ned een 'traitor' van de Nights Watch. Hij had white walkers gezien maar was ontkomen. Uiteindelijk komt hij bij Winterfel aan en Ned onthoofd hem.

Wat ik me nou afvraag hè... Hij was ergens in het noorden boven de wall, zag de white walkers, is gevlucht, en ineens is hij bij Winterfel! Hij is hij ongezien langs de Wall gekomen dan? Want die hadden hem natuurlijk meteen als deserteur opgemerkt toch?

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance
  • Laatst online: 18:17

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Er zijn manieren om voorbij de Wall te komen, zonder dat iemand je ziet (er over heen klimmen). Wildlings doen dat ook regelmatig, dat is ook hoe Osha bij Winterfell is gekomen, dacht ik.
Pagina: 1 ... 11 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic