Haha moest hard lachen met het einde. Cersei's blik

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ze heeft een ziekte genaamd greyscale (gehad), wat erop neer komt dat delen van het lichaam eruit zien als steen en die niet meer kunnen bewegen/gebruikt worden.KillerDream schreef op maandag 29 april 2013 @ 17:54:
Wat kan wat meer vertellen over de dochter van Stanis? Wat is daar mee gebeurd?
Bij kinderen is de ziekte vaak nog beperkt tot een klein deel van het lichaam. Maar bij volwassenen blijft het groeien tot je helemaal van steen bent.Martell schreef op maandag 29 april 2013 @ 18:38:
[...]
Ze heeft een ziekte genaamd greyscale (gehad), wat erop neer komt dat delen van het lichaam eruit zien als steen en die niet meer kunnen bewegen/gebruikt worden.
Verwijderd
Ik denk toch echt dat ze die gay scenes uit tolerantie erin zetten....Sjah schreef op maandag 29 april 2013 @ 23:09:
Respect voor de schrijver en de serie-makers, hebben duidelijk schijt aan homofobie, in die zin baanbrekende serie.
Verder die wacht die veel zuipt en dus veel slaapt, knipoog aan veel leechende seriekijkers, haha...
Dat ontken ik ook niet.Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 00:13:
[...]
Ik denk toch echt dat ze die gay scenes uit tolerantie erin zetten....
'Tolerantie' tenopzichte van wie precies?Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 00:13:
[...]
Ik denk toch echt dat ze die gay scenes uit tolerantie erin zetten....
zover ik weet veranderd de intro per aflevering als er in de aflevering andere/nieuwe locaties worden bezocht..Sjah schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 08:53:
Hebben de oplettende kijkers gezien dat de intro aangepast is? Op het einde vliegen we over Yunkai. En ik maarr denken dat dat enkel per nieuw seizoen veranderde.
Welke grap heb ik niet precies begrepen?Sjah schreef op maandag 29 april 2013 @ 23:09:
Verder die wacht die veel zuipt en dus veel slaapt, knipoog aan veel leechende seriekijkers, haha...
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Er is natuurlijk wel een verschil in een gijzelaar vrijlaten zonder toestemming, of om er 2 te vermoorden (plus zn bewakers)Jogai schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 14:59:
Maar dan zou hij zijn moeder ook moeten executeren. Daar hintte Karstark ook op, en ik vond hem wel een punt hebben.
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Jij hebt duidelijk de Spartacus serie niet gevolgdSjah schreef op maandag 29 april 2013 @ 23:09:
Respect voor de schrijver en de serie-makers, hebben duidelijk schijt aan homofobie, in die zin baanbrekende serie.
Wat wel apart is dat ze het hier laten zien in een wereld waar homoseksualiteit nog taboe is.Reiben schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 22:13:
[...]
Jij hebt duidelijk de Spartacus serie niet gevolgd
Jammer alleen van die scheve ondertanden.sedatje schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:10:
Cersei is een mooie vrouw
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Danaerys.NMe schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:17:
[...]
Jammer alleen van die scheve ondertanden.Niet dat ik d'r daarvoor uit m'n bed zou trappen, daar niet van.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
In welke 'tijd' speelt GoT zich dan af? Want volgens mij is het een fictieve wereld. Als je de 'tijd' spiegelt aan onze ontwikkeling, waarbij wij natuurlijk geen magie etc hebben, dan zou dit zich afspelen in de late middeleeuwen.RocketKoen schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 22:38:
[...]
Wat wel apart is dat ze het hier laten zien in een wereld waar homoseksualiteit nog taboe is.
Spartacus is in de tijd van het Romeinse Rijk. Daar was het heel normaal.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
En vervolgens weer teruggekomen. Onder invloed van de kerk is de westerse maatschappij enorm preuts geworden (in onze middeleeuwen dan).AllSeeyinEye schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:52:
[...]
... dus al doorbroken was door de Grieken en de Romeinen.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Die is ook wel errug lekkerWolf schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:33:
[...]
Danaerys.![]()
Ik heb denk ik een zwak voor dames met zeer licht haar en grote ronde ogen.
[ Voor 11% gewijzigd door KnuCha op 01-05-2013 12:02 ]
Spoiler met wat info die later door de boeken heen duidelijk wordt. Dit spoilt niets van het daadwerkelijke verhaal, alleen een stukje historie van de wereld. Is waarschijnlijk ook interessant als je niet van spoilers houdt maar gewoon voor het geval dat toch in een zwart blokje.AllSeeyinEye schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:52:
[...]
In welke 'tijd' speelt GoT zich dan af? Want volgens mij is het een fictieve wereld. Als je de 'tijd' spiegelt aan onze ontwikkeling, waarbij wij natuurlijk geen magie etc hebben, dan zou dit zich afspelen in de late middeleeuwen.
Dat impliceert dat het na de Romeinse bezetting is, en het taboe op homoseksualiteit (was dat er dan? In de bijbel, het Oude Testament, was dit al bekend, zie Sodom en Gomorra) dus al doorbroken was door de Grieken en de Romeinen.
Dat is inderdaad jammer. Ik heb het idee dat Martin in het eerste boek het verhaal van Daenarys een beetje te snel heeft willen vertellen waardoor hij nu in boek 2 en 3 langzamer moest gaan.sedatje schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:59:
[...]
Die is ook wel errug lekkerjammer dat ze elke keer maar een klein beetje aflevering krijgt.
[ Voor 11% gewijzigd door NMe op 01-05-2013 12:21 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Het is een of-of situatie: HBO gaat voor "quality over quantity", en heeft een groter budget voor minder afleveringen waardoor de CGI er een stuk beter uit ziet.AllSeeyinEye schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:29:
Ik vind het jammerder () dat HBO een boek in slechts 10 afleveringen propt. Er zou nog zoveel meer uit te halen zijn als er 18 of 22 afleveringen in een seizoen zouden gaan....
De hele Lannister-familie zit vol met goede actuers: Tyron, Tywin, Cersei en met name Geoffrey. Vooral bij de laatste ontwikkel je echt een afkeer tegen het personage. Ontzettend goed gedaan.sedatje schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:10:
Was weer een leuke aflevering! was heerlijk om te zien dat Cersei dezelfde nare verassing kreeg als Tyrion nadat ze hem praktisch uitlachtte.
Cersei is een mooie vrouw maar speelt haar rol goed, kan haar niet luchten!
Ik kijk uit naar het moment dat de lannisters hun macht verliezen! alleen jammer van Tyrion, dit is toch wel mijn favoriete personage.
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill, W.
Staat in Stuffis Generalis, omdat het niet over Film, TV of Muziek gaat.-Tom schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:00:
[...]
Waar is het [Boekenreeks]A Song of Ice and Fire-topic gebleven?![]()
...wat vervolgens nogal stom is, want daar kan -Tom bijvoorbeeld niet bij totdat hij nog twee posts heeft gemaakt...The_Fes schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:02:
[...]
Staat in Stuffis Generalis, omdat het niet over Film, TV of Muziek gaat.
Verwijderd
Eigenlijk haatte ik Geoffrey meer in het begin dan nu. Ik denk ook dat het meer te maken heeft met Margery nu die haar klauwen in hem heeft gezet. Hij heeft zich in de serie nog nooit positief uitgelaten over de meeste vrouwen maar tegenover Margery zie je hem ook voor het eerst veranderen. Ook als Margery hem verteld dat ze blij is dat Robert Baratheon niet de dode Targaryens in de Blackwater heeft gegooid en hij toch zijn mening verandert omdat Margery hem ervan 'overtuigt'. Word nog es wat-Tom schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:00:
[...]
"... met name Geoffrey. Vooral bij de laatste ontwikkel je echt een afkeer tegen het personage. Ontzettend goed gedaan."
Ah, na drie jaar actief lidmaatschap nog steeds geen vijftig forumposts gehaald.NMe schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:06:
[...]
...wat vervolgens nogal stom is, want daar kan -Tom bijvoorbeeld niet bij totdat hij nog twee posts heeft gemaakt...
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill, W.
Ik noem dat pussy whipped.Verwijderd schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:11:
[...]
Eigenlijk haatte ik Geoffrey meer in het begin dan nu. Ik denk ook dat het meer te maken heeft met Margery nu die haar klauwen in hem heeft gezet. Hij heeft zich in de serie nog nooit positief uitgelaten over de meeste vrouwen maar tegenover Margery zie je hem ook voor het eerst veranderen. Ook als Margery hem verteld dat ze blij is dat Robert Baratheon niet de dode Targaryens in de Blackwater heeft gegooid en hij toch zijn mening verandert omdat Margery hem ervan 'overtuigt'. Word nog es wat
Dat is het goede van deze serie / reeks, de character development. Dat Jaime eerst als kingslayer neergezet wordt, en dat na 2,5 seizoen zijn kant van het verhaal belicht wordt. En direct voel je (ik wel in ieder geval) een verandering van aversie naar affectie!avec_style schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:23:
[...]
Ik noem dat pussy whipped.
De tijd zal leren of Joffrey/Geofrey echt zal veranderen.
Aan één kant hoop ik dat hij verandert omdat het zo een ongeloofelijke etter is, aan de andere kant hoop ik dat hij niet verandert zodat ik lekker kan genieten van het moment dat hij eindelijk dood gaat.
Bij Jaime is dat heel goed te zien. Ik mocht hem eerst helemaal niet. Nu heb ik meer begrip voor hem, en ik heb zelfs medelijden met hem.
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
O zo menselijk, emoties verzwakken zo snel. Jaime is nu al een aantal maal 'positief en mensenlijk' neergezet en spontaan ga je anders tegen zo een personage aankijken.MaximusTG schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:28:
Niet vergeten dat ie nog steeds een jongetje wilde vermoorden omdat ie hem met zn zus bezig zag he..
Ik vond de eerste 3 episodes nu ook iets te langzaam, terwijl ep 4&5 juist weer enorm snel gaan.Wolf schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:45:
Ik heb ook niet het idee dat het verhaal te snel gaat per aflevering. Sterker nog, hier en daar is het imho zelfs te traag (met name het eerste deel van seizoen 2).
Het over meer afleveringen verspreiden zou het alleen maar langzamer maken.
Tja vanalles
Littlefinger is zo een figuur waar je gewoon niet meer van weet wanneer hij nou wel of niet oprecht is.... om gek van te worden.kazuka schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:41:
Tywin Lannister en Littlefinger zijn op dit moment wel mijn favo personages, zo ontzettend goed neergezet.
De acteur van Tywin kwam me overigens al bekend voor en herinner me nu dat ie die doctor speelt in Alien 3
Verwijderd
Charles Dance is zeker een goede acteur ja, heb hem nog geen slechte rol zien spelen.kazuka schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:41:
Tywin Lannister en Littlefinger zijn op dit moment wel mijn favo personages, zo ontzettend goed neergezet.
Ik denk niet dat Juliana haar getikte broer met gesmolten goud zou laten overgieten door Khal Drogo.Verwijderd schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 16:27:
[...]
Charles Dance is zeker een goede acteur ja, heb hem nog geen slechte rol zien spelen.
Voor de rest is mijn favoriete karakter Denaerys, als ik dan toch een koningin moet hebben dan haar het liefste.
Ze wil graag de macht terug hebben maar blijft 100% menselijk, een beetje Juliana type wat dat betreft, al heeft ze een beetje een mean streak.
Mooie meid ook
Ik heb dat zelf meer met die eunuch.sedatje schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:58:
[...]
Littlefinger is zo een figuur waar je gewoon niet meer van weet wanneer hij nou wel of niet oprecht is.... om gek van te worden.
ik ben nu bezig aan boek 3 en eigenlijk wil ik in sommige gevallen niet weten hoe het verhaal verder gaat in de komende boeken.
maarja de boeken lezen ook zo lekker!..
[ Voor 28% gewijzigd door Blaat op 01-05-2013 16:35 ]
Verwijderd
"Is there any idiot in any village that trusts Littlefinger?" - Tyrion Lannistersedatje schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:58:
[...]
Littlefinger is zo een figuur waar je gewoon niet meer van weet wanneer hij nou wel of niet oprecht is.... om gek van te worden.
[Sorry totaal offtopic, excuus]NMe schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:06:
[...]
...wat vervolgens nogal stom is, want daar kan -Tom bijvoorbeeld niet bij totdat hij nog twee posts heeft gemaakt...
Probeer het gewoon. Als je er een redelijke verklaring voor hebt dan lijkt mij dat je gewoon toegang krijgt. Ik vermoed dat het merendeel dat toegang heeft ook gewoon lurken. Zelf ben ik ook toegelaten ondanks mijn geweldige redden "ik ben het zat linkjes tegen te komen naar topics/posts die ik niet kan zien :P"luxzenburcht schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 21:11:
[...]
[Sorry totaal offtopic, excuus]
Hoe zit het dan met huiskamer toegang? Je moet actief posten alleen lees ik graag en post niet zoveel.Heeft het dan zin om een leuk verhaaltje je schrijven naar een mod?
[/Offtopic] [...]
Ben ik ook wel benieuwd naar. De enige reden die ik kan bedenken is om te communiceren. Wellicht een waarschuwing. Anders een soort puberale "I was here" ^^luxzenburcht schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 21:11:
[...] Is er trouwens een reden waarom de white walkers dieren afslachten en deze in patronen neerleggen?Ik meen me de allereerste aflevering te herineren waar dit ook het geval was .
[ Voor 25% gewijzigd door Caelorum op 01-05-2013 23:10 ]
Verwijderd
Nog een kleine aanvulling op de 'spoiler'.NMe schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:18:
spoiler:Dat het ongeveer in dezelfde tijd spreekt wil niet zeggen dat de historie hetzelfde is natuurlijk. Je hebt in die wereld een aantal stromingen. In het oosten, waar Daenarys zit, kijkt men niet zo op van homoseksualiteit heb ik het idee. In de Seven Kingdoms wel, maar daar geldt ook een hele andere geschiedenis. Daar waren eerst Children of the Forest (vergelijkbaar met elfen, al wil Martin ze dus niet zo omschrijven), die later samen moesten leven met de First Men (waar de Starks van afstammen). Later kwamen de Targaryens en die hebben de Children verjaagd.
Er is dus geen Romeins- of Grieks-achtige invloed in Westeros. Je hebt alleen "Engeland" en "Arabië" ten tijde van wat bij ons de Middeleeuwen waren.
[ Voor 22% gewijzigd door Martell op 01-05-2013 23:32 ]
Vandaar dat er nog heart trees aanwezig zijn in het Noorden (die ook nog worden aanbeden)Verwijderd schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 23:18:
[...]
Nog een kleine aanvulling op de 'spoiler'.
spoiler:Het is geloof ik net iets anders. Nadat de First Men waren aangekomen, hadden zij uiteindelijk een stuk of zeven koninkrijken, die zijn vervolgens bijna allemaal overgenomen door een ander volk, de zogenaamde Andals, dat het geloof van de zeven aanhing. Van de oude zeven koninkrijken bleef alleen het noorden over omdat Moat Cailin een te goede vesting was.
De Targaryens waren na de val van Valyria als een van de weinige van hun volk over, en waren gevestigd op Dragonstone, waarvandaan Aegon the Conquerer vervolgens de zeven koninkrijken veroverd heeft, ongeveer drie of vier eeuwen voor de tijd waarin de serie zich afspeelt.
Verwijderd
Inderdaad, de Andals hebben die bomen omgehakt, en dat is daarom dus niet in het noorden gebeurd.Zeddicius schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 23:30:
[...]
Vandaar dat er nog heart trees aanwezig zijn in het Noorden (die ook nog worden aanbeden)
(toch?)
Leuk om een paar van die video's door te nemen. Je vergeet wat details als het lezen een tijdje geleden is, goed om het even op te halen.Martell schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 23:29:
Ik denk dat deze serie video's een interessante blik werpen op de geschiedenis van Westeros in allerlei opzichten.
Deze video's staan overigens op de Season 1 en 2 DVDs. Er worden geen nieuwe dingen verteld, slechts zaken die jaren voor de periode van de serie zich hebben afgespeeld en die zo nu en dan naar voren komen.
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2013 23:50 ]
[ Voor 6% gewijzigd door OkkE op 02-05-2013 09:30 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
De makers van de serie weten al wat GRRM in gedachten heeft voor boek 6 en 7, zodat ze het verhaal wel af kunnen maken mocht hij onder de bus lopen. Tijdens het daadwerkelijk schrijven kan dat natuurlijk nog wel veranderen.Jogai schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:01:
@OkkE: Tenzij ze alvast wat materiaal krijgen uit boek 6 van GRRM. Misschien killen ze dan ineens een character wat ook de boekenlezers niet hebben zien aankomen.
Wie zat hier niet op te wachten, die kerel was zo iritant dat ik het graag zelf had willen doen. Ik vond hem nog erger dan joffrey, hij is gewoon een arrogant balletje. Die getikte broer bleef maar zeuren en zeuren en zeuren als een klein kind die zijn zin niet krijgt.Wolf schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 16:31:
[...]
Ik denk niet dat Juliana haar getikte broer met gesmolten goud zou laten overgieten door Khal Drogo.
Haha. Ik zat er ook wel op te wachten ja.ArgantosNL schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:24:
[...]
Wie zat hier niet op te wachten, die kerel was zo iritant dat ik het graag zelf had willen doen. Ik vond hem nog erger dan joffrey, hij is gewoon een arrogant balletje. Die getikte broer bleef maar zeuren en zeuren en zeuren als een klein kind die zijn zin niet krijgt.
Toen Drogo hem zijn kroon gaf.
Ach, in deze serie gaan de good guys net zo makkelijk dood als de bad guysWolf schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:28:
[...]
Haha. Ik zat er ook wel op te wachten ja.
Dat was een van die figuren waarvan je van tevoren al weet dat het niet goed met ze gaat aflopen.
Nice! Iemand enig idee welke 5 steden het zijn? En wat is de reden dat ze juist naar Nederland komen?Zeddicius schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:04:
Game of Thrones komt naar Nederland
[...]
Toegang is gratis in ieder geval, ik ga er waarschijnlijk wel even heen.
Het is het zeker waard, ik ben begonnen met lezen in boek 3, (eerste boek schijnt erg goed vertaald te zijn naar de serie en boek twee had ik niet zoveel zin in..) het lezen van boek drie bevalt erg goed, ik heb de serie nog niet ingehaald. Ik merk vooral dat je veel beter begrijpt wat er in de serie gebeurd, er is ook veel meer informatie over de personages.Kanye schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:07:
Wat een top serie blijft het...alles aan de kant als de nieuwe aflevering binnen is..
Toch wil ik graag de boeken een keer lezen, maar ik twijfel heel erg. Want uit ervaring is het zo dat als je de boeken gelezen hebt de film of serie tegen valt. Dit vooral omdat alles onwijs afwijkt van de boeken, wat ik hier al een paar keer voorbij heb zien komen.
Maar is er iemand die me kan zeggen of het de moeite is en of ik er geen spijt van krijg? Lijken me zulke mooie boeken...
thx!
Opvallend hoe bepaalde acteurs bijna zichzelf lijken te zijn in de serie (Tywin, Robb, Theon, zelfs Joffrey) en andere zo verschillend zijn (Littlefinger, Varys, Daenarys etc).sedatje schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:45:
Gisteren met mijn vrouw op de bank met de laptop eens de acteurs opgezocht achter de personages. Erg leuk om te zien hoe deze mensen er uitzien als ze hun personage niet spelen
een brunette versie van danaerys anyone? erg smakelijk!
Varys bijvoorbeeld met een flinke bos haar, ook grappig om te zien.
Was vermakelijk!
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ze doen een tour door Europa, ze gaan naar 5 hoofdsteden. Waaronder Amstedam.tweaker2010 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:04:
[...]
Nice! Iemand enig idee welke 5 steden het zijn? En wat is de reden dat ze juist naar Nederland komen?
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Vijf ! Jorah en Jeor Mormont, Xoa Xoa Ducksauce, Jojen Reed en die drill-sergeant van de Night's Watch die vertelde hoe ze in de laatste winter de doden opaten en hoe Sam twee weken eten was, Owen Teale heet de acteur.Avalaxy schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:47:
Ik zat van de week even op de IMDB van The Last Legion te kijken en zag dat er maar liefst 4 AGOT-acteurs in spelen
[ Voor 5% gewijzigd door IJzerlijm op 02-05-2013 13:12 ]
And to think they once said that computers would take away jobs.
Ik dacht juist een wereldwijde tour naar 5 steden; NY, Toronto, São Paulo, Belfast en Amsterdam.MrVegeta schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:56:
[...]
Ze doen een tour door Europa, ze gaan naar 5 hoofdsteden. Waaronder Amstedam.
Ik raad je aan om de boeken te lezen! De serie wijkt wel af op sommige punten van het boek, maar is niet storend in het geheel van de serie. Veel op boeken gebasseerde series (mijn mening) hebben nog wel eens de neiging om het verhaal in de serie maar half te vertellen waarbij uit wordt gegaan dat "men de boeken toch wel heeft gelezen" om het achterliggende verhaal (ontbrekende deel) te begrijpen. Ik vind dat ze dat bij ASOIAF goed hebben opgelost door dat deel van het verhaal voor de serie te herschrijven.Kanye schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:07:
Wat een top serie blijft het...alles aan de kant als de nieuwe aflevering binnen is..
Toch wil ik graag de boeken een keer lezen, maar ik twijfel heel erg. Want uit ervaring is het zo dat als je de boeken gelezen hebt de film of serie tegen valt. Dit vooral omdat alles onwijs afwijkt van de boeken, wat ik hier al een paar keer voorbij heb zien komen.
Maar is er iemand die me kan zeggen of het de moeite is en of ik er geen spijt van krijg? Lijken me zulke mooie boeken...
thx!
Verwijderd
Daar herkende ik ook best wat acteurs van ja. Thomas Sangster is nu ook bij de Crew van GOT en die speelde er al in.Avalaxy schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:47:
Ik zat van de week even op de IMDB van The Last Legion te kijken en zag dat er maar liefst 4 AGOT-acteurs in spelen
Volgens mij oojk. Buiten dat is de serie in NL erg populair dus het is sowieso niet heel raar dat ze hierheen komenCarthrax schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:21:
Was het niet vanwege Carice dat Amsterdam ook een bezoekje kreeg? Meende zoiets gelezen te hebben.
Top!!!TokkieB schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:28:
[...]
Ik raad je aan om de boeken te lezen! De serie wijkt wel af op sommige punten van het boek, maar is niet storend in het geheel van de serie. Veel op boeken gebasseerde series (mijn mening) hebben nog wel eens de neiging om het verhaal in de serie maar half te vertellen waarbij uit wordt gegaan dat "men de boeken toch wel heeft gelezen" om het achterliggende verhaal (ontbrekende deel) te begrijpen. Ik vind dat ze dat bij ASOIAF goed hebben opgelost door dat deel van het verhaal voor de serie te herschrijven.
Mijn vrouw is begonnen met lezen toen de serie al gestart was (en gezien). Wat ik van haar begrijp is dat wanneer je het op die manier doet veel momenten hebt van, ooooohwww zat dat zo....
Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black
Dat zou heel goed kunnen ja. GoT is in Engeland ook erg populair, dus vreemd dat ze niet naar Londen gaan.Carthrax schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:21:
Was het niet vanwege Carice dat Amsterdam ook een bezoekje kreeg? Meende zoiets gelezen te hebben.
Oud wellicht, maar langzaam wil ik Ser Barristan Selmy absoluut niet noemenHyperioN schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 13:28:
En nu is er weer zo'n gast bij (ben z'n naam even kwijt). Zal vast en zeker een superstoere ridder geweest zijn in de tijd van Dany's vader, maar nu is een het een oude langzame gast die wederom niks toe te voegen heeft. Vertrouw hem ook niet, waarom Dany wel zomaar? Hij komt zomaar ineens uit het niets opdagen... misschien is die wel door Varys gestuurd.
Logisch is het toch waar hij vandaan komt, hij is uit de kings gaurd gekickt door Cercei, vervolgens is hij naar de True Queen gaan zoeken, en Voila.HyperioN schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 13:28:
Te gekke serie; 3e seizoen tot nu toe een stuk beter dan het 2e.
Ik vind het wel vreemd dat Daenerys zo goedgelovig is. Die Jorah vertrouw ik voor geen meter en vind ik een van de meest irritante personages van de hele serie. Enige wat die kan is of als een mak schaap volgen of angstig zijn en zeuren dat Dany iets niet moet doen. Brengt echt 0,0 toevoeging.
En nu is er weer zo'n gast bij (ben z'n naam even kwijt). Zal vast en zeker een superstoere ridder geweest zijn in de tijd van Dany's vader, maar nu is een het een oude langzame gast die wederom niks toe te voegen heeft. Vertrouw hem ook niet, waarom Dany wel zomaar? Hij komt zomaar ineens uit het niets opdagen... misschien is die wel door Varys gestuurd.
Ik vind de verhaallijn met Daenerys de allervetste, heb alleen wel het gevoel dat ze dat enorm rekken in Essos. Zal wel tot seizoen 6 duren (als die er al komt) voordat Dany eindelijk eens in een schip stapt richting Westeros.
[ Voor 7% gewijzigd door Mektheb op 04-05-2013 14:21 ]
Vertrouwen?Jogai schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 14:33:
Maar HyperioN heeft wel gelijk dat ze makkelijk van vertrouwen is. Beide ridders vertrouwd ze vrij snel terwijl Jorah slavenhandelaar was en Selmy voor Robert in de kingsguard zat.
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door HyperioN op 04-05-2013 16:37 ]
"When you grow up your heart dies"
Verwijderd schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 16:17:
Mensen hier weten niet de hele geschiedenis van Barristan Selmy. Beetje jammer want dat is wel een hele toevoeging aan het verhaal.
Hier het verhaal (niet echt spoiler-achtig maar toch maar even in spoilers gezet)
spoiler:Barristan Selmy is een van de beste vechters in de zeven koninkrijken. Hij hoort bij de Kingsguard. De Kingsguard is meer dan alleen een wacht voor de koning. Als je bij de Kingsguard hoort, blijf je er tot de dood erop volgt. Selmy was de Commander van de Kingsguard toen The Mad King koning was. Hij was een gezworen verdediger van de Koning. Wat er ook gebeurt, je verdedigt de koning met je leven. Selmy was alleen tijdens de Rebellion van Robbert Baratheon bij Rhaegar (de zoon van de Mad King) en vocht aan zijn zijde. Selmy raakte zwaargewond. Wie er in die tijd ook bij de Kingsguard zat was Jaime Lannister. Die stak uiteindelijk zijn zwaard in de Mad King zijn rug omdat hij de opdracht had gekregen om zijn bloedeigen vader te slachten en zijn hoofd naar Aerys (The Mad King) te brengen. Kingsguard is Kingsguard, wat er ook gebeurd, daarom word Jaime altijd met de rug aangekeken door iedereen omdat hij zijn meest belangrijke belofte had verbroken door zijn eigen Koning te vermoorden. Selmy kon niks doen, die lag zwaargewond ergens in een kampement bij de Trident. Terwijl Robbert zichzelf Koning kroont, word hij dus automatisch de Kingsguard van Robbert. Allemaal prima en aardig, maar Robbert is niet de echte koning. Wanneer Robbert sterft besluit Selmy dan ook niet een andere Koning te volgen maar de ware erfgenaam van zijn vorige Koning op te zoeken en daarvoor partij te kiezen.
If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.
Verwijderd
Ryceck schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 20:57:
[...]
spoiler:Werd Selmy niet ontslagen door Geoffrey?
Draag er dan in ieder geval positief aan bij en vertel de helft die wel klopt.RocketKoen schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 21:36:
Kunnen we kappen met de spoilers....
Het gaat over dingen die notabene vorig jaar al in de serie zijn geweest...
Daarnaast klopt de helft niet eens...
Verwijderd
Vertel...RocketKoen schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 21:36:
Daarnaast klopt de helft niet eens...
- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq