[Serie] Game of Thrones Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 129 Laatste
Acties:
  • 779.499 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Walance schreef op zondag 05 mei 2013 @ 10:49:
Er zijn manieren om voorbij de Wall te komen, zonder dat iemand je ziet (er over heen klimmen). Wildlings doen dat ook regelmatig, dat is ook hoe Osha bij Winterfell is gekomen, dacht ik.
Inderdaad, daarnaast is maar een heel klein deel van de wall bezet. namelijk maar 3 van de 19 kastelen,
De wall grenst in het oosten westen ook aan een berg keten en je kan dus over de bergen ook westeros in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 21:06

Knaak

It's me, Mario!

-_D_- schreef op zondag 05 mei 2013 @ 04:22:
Hij is hij ongezien langs de Wall gekomen dan? Want die hadden hem natuurlijk meteen als deserteur opgemerkt toch?
In de vorige episode is dit nog uitgelegd, niet elk deel van de wall word actief verdedigd. Dit is willekeurig en alleen de Nights weten de details. Hieruit kan je wel opmaken dat hij gewoon een slimme route heeft genomen. Echter weten de wildlings hier nu ook van dankzij John Snow.

Kan niet wachten, vannacht zit ik weer klaar om half 4. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:44
Knaak schreef op zondag 05 mei 2013 @ 11:46:
[...]

In de vorige episode is dit nog uitgelegd, niet elk deel van de wall word actief verdedigd. Dit is willekeurig en alleen de Nights weten de details. Hieruit kan je wel opmaken dat hij gewoon een slimme route heeft genomen. Echter weten de wildlings hier nu ook van dankzij John Snow.

Kan niet wachten, vannacht zit ik weer klaar om half 4. :D
Ik vroeg me inderdaad ook af waar die vragen vandaan komen; dit werd juist duidelijk toen Jon Snow vertelde dat er slechts 3 posten worden verdedigd, van de in totaal 19 posten..
En in de preview hebben we hier wat van gezien:
spoiler:
het klimmen op de muur door Jon Snow en de wildlings, wat dus bij een onbewaakte post zal zijn waardoor de wildlings Westeros in kunnen. Brace yourselves...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:02
Selmy is vrijwel meteen na zijn "ontslag" gevlucht. Het boek is geupdate door Jamie, toen hij Captain werd.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Close enough...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:19

Koekfabriek

King Billy on the wall

RocketKoen schreef op zondag 05 mei 2013 @ 12:38:
[...]

Selmy is vrijwel meteen na zijn "ontslag" gevlucht. Het boek is geupdate door Jamie, toen hij Captain werd.
Dat is incorrect, Selmy heeft zijn eigen ontslag beschreven. Jaimy schrijft er later weer in. Voor meer info kijk op de ASOIAF wiki (veel spoilers dus let op)

Hebben jullie de nieuwe aflevering al gezien? Ik heb nu al zin in vanavond!

[ Voor 7% gewijzigd door Koekfabriek op 06-05-2013 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:57

Quad

Doof

Ik heb hem al gezien, leuke aflevering maar niet super sterk.
Meer dat het verhaal even doorkwakkelt en geen echt onverwachte wendingen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 20:56
Spijtig dat die scene waar Tyrion bij Sansa & Shae binnenkomt niet verder ging, dat was zoiets moois kunnen zijn :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wsitedesign schreef op maandag 06 mei 2013 @ 11:52:
Spijtig dat die scene waar Tyrion bij Sansa & Shae binnenkomt niet verder ging, dat was zoiets moois kunnen zijn :o
Klopt. En dan was er ook meer toelichting geweest over waarom Sansa huilend naar Littlefinger's schip kijkt. Want nu gaat ze dus wel met Littlefinger trouwen...

Wat is die gast ook goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
? Daar is toch geen toelichting voor nodig?
Ze had de kans te ontsnappen, maar zegt tegen Littlefinger dat ze wil blijven - in de veronderstelling dat ze met Loras Tyrell gaat trouwen. Nu is haar kans verdwenen, en ze zit aan Tyrion vast..
Dus ja, dan kijkt ze niet zo vrolijk naar dat schip..

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
MaximusTG schreef op maandag 06 mei 2013 @ 11:57:
? Daar is toch geen toelichting voor nodig?
Ze had de kans te ontsnappen, maar zegt tegen Littlefinger dat ze wil blijven - in de veronderstelling dat ze met Loras Tyrell gaat trouwen. Nu is haar kans verdwenen, en ze zit aan Tyrion vast..
Dus ja, dan kijkt ze niet zo vrolijk naar dat schip..
Dat was inderdaad redelijk duidelijk. Mij ging het gewoon ook om de reactie van Shae op het nieuws :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:39
Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 11:53:
[...]

Klopt. En dan was er ook meer toelichting geweest over waarom Sansa huilend naar Littlefinger's schip kijkt. Want nu gaat ze dus wel met Littlefinger trouwen...

Wat is die gast ook goed :D
Met Littlefinger trouwen ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh sorry, ik ging ervan uit dat Sansa dacht dat ze met Littlefinger moest trouwen omdat ze jankend naar zijn schip keek terwijl Littlefinger zijn prachtige speech hield met een sad riedeltje op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 15:03
Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:38:
Oh sorry, ik ging ervan uit dat Sansa dacht dat ze met Littlefinger moest trouwen omdat ze jankend naar zijn schip keek terwijl Littlefinger zijn prachtige speech hield met een sad riedeltje op de achtergrond.
Nee dat schip was haar mogelijke uitweg uit Kings Landing, die weg vaarde richting horizon. Die heeft ze zelf afgezegd omdat Tyrells haar beloofde met Loras te kunnen trouwen. Nu heeft littlefinger voor beiden een stokje gestoken en blijft ze achter om met een oude dwerg te trouwen.

Het lijkt er trouwens op dat die gast die Theon gevangen heeft dezelfde is als die in het vorige seizoen de hoorn blaast? >:)

YouTube: Theon Greyjoy and Bolton's Hornblower
YouTube: Horn Blowing Cunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 17:42
Goron schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:33:
[...]

Nee dat schip was haar mogelijke uitweg uit Kings Landing, die weg vaarde richting horizon. Die heeft ze zelf afgezegd omdat Tyrells haar beloofde met Loras te kunnen trouwen. Nu heeft littlefinger voor beiden een stokje gestoken en blijft ze achter om met een oude dwerg te trouwen.

Het lijkt er trouwens op dat die gast die Theon gevangen heeft dezelfde is als die in het vorige seizoen de hoorn blaast? >:)

Epic !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:45
http://www.parool.nl/paro...isie-naar-Amsterdam.dhtml

Hoe kan dat nou de 18e zijn, het begint op de 19e??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Wordt op de 18e 's avonds officieel geopend, 19e open voor het algemeen publiek?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja zoiets zal het zijn. Ga ergens in de begindagen, hoop dat het geen gekkenhuis is dan, gratis tenslotte.

[ Voor 12% gewijzigd door Sjah op 06-05-2013 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik begreep alleen niet helemaal waarom Little Finger nou Ros aan Joffrey had gegeven om als doelwit te gebruiken voor z'n kruisboog. Ros had toch niks te maken met dat plot om Sansa met Loras te laten trouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Kid Jansen schreef op maandag 06 mei 2013 @ 14:31:
Ik begreep alleen niet helemaal waarom Little Finger nou Ros aan Joffrey had gegeven om als doelwit te gebruiken voor z'n kruisboog. Ros had toch niks te maken met dat plot om Sansa met Loras te laten trouwen?
Ros was een spionne voor Varys, en heeft dus daardoor het plan van LittleFinger aan Varys verteld, en Varys heeft dan met de Queen of Thorns gesproken, waarna het huwelijk geregeld was... Dus wel eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Kid Jansen schreef op maandag 06 mei 2013 @ 14:31:
"Ros is revealed to be meeting regularly with Varys to report on Littlefinger. She updates a slightly incredulous Varys on Podrick's apparently prodigious sexual skills, which she has had trouble verifying as the usually descriptive prostitutes he slept with seem to have been rendered speechless. When Varys asks how Littlefinger reacted, Ros says he didn't even notice and expresses concern about his plans for Lady Sansa. She presents Varys with a shipping manifest for Littlefinger's upcoming journey to the Vale. Surprising the Spider with the revelation that she is literate, Ros points out that Littlefinger has requisitioned two feather beds for his cabin - he is planning on taking someone important with him: Sansa.[16]
Ros dead Closeup S6E6Ros is butchered by Joffrey.

When Littlefinger finds out she is spying on him for Varys, he gives her to King Joffrey, who wanted to try something "new and daring". Joffrey used Ros as a live target, brutally killing her by shooting her and pinning her to his bed with multiple bolts."

Maar volgens mij heb ik wel gemist dat hij haar aan Joffrey gaf? Je ziet haar ineens hangen als ik het niet mis heb?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Dat eerste stuk begint nu inderdaad weer te dagen, maar ik heb dan wel echt gemist dat hij haar aan Joffrey geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 17:11
Zohee, die martelscene met Theon was wel erg zeg :D

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:59
Maar volgens mij heb ik wel gemist dat hij haar aan Joffrey gaf? Je ziet haar ineens hangen als ik het niet mis heb?

Ik denk persoonlijk dat ze dit met opzet niet in detail hebben laten zien, zoals het beschreven ,is het wel erg wreed :X ,wat een walgelijk ventje is het is die Joffrey.
En ja we zijn wel wat gewend ondertussen in deze serie...

Littlefinger gaf wel aan in de scene met Varys dat zijn nieuwe vriend(Joffrey) iets nieuws wou proberen......
Zoals ik het begrepen heb ten minste.

[ Voor 71% gewijzigd door freaky35 op 06-05-2013 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
pica schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:17:
Zohee, die martelscene met Theon was wel erg zeg :D
Die is was inderdaad wel weer wreed inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Dat Ross live target heeft uitgehangen heeft helemaal niets te maken met wraak.
Volgens mij wist Littlefinger precies wat ze allemaal aan Varys vertelde. Hij had haar nu alleen niet meer nodig, dus tying up loose ends.

Ik zie het zo: Littlefinger vroeg of Sansa met hem meewilde. Dat doet hij niet uit de goedheid van zijn hart. Hij heeft haar nodig voor iets. Alleen door de belofte van Loras wil ze helemaal niet met Littlefinger mee.
Littlefinger vertelt het tegen Ross. Ross tegen Varys, Varys tegen Cercei en Cercei tegen Tywin. En Tywin steekt er een stokje voor. Erg voorspelbaar allemaal.
Nu heeft Sansa geen enkele reden meer om in Kings Landing te blijven. Komt dat Littlefinger even mooi uit.

Dat schip waar Sansa naar staart, vaart overigens helemaal niet weg. Die ligt voor anker, wachtend op Littlefinger en zijn +1. Dat had Varys al ontdekt. Alleen hij nam aan dat Ross de +1 was.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha! Dus Sansa kijkt naar het schip met het plan om aan boord te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:10:
Aha! Dus Sansa kijkt naar het schip met het plan om aan boord te gaan?
Lijkt me logisch.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Waar ongeveer , op deze kaart http://quartermaester.info/ , zijn ze de Wall opgeklommen, dus bij welk (ik neem aan onbemand) castle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 23:24
Sjah schreef op maandag 06 mei 2013 @ 17:13:
Waar ongeveer , op deze kaart http://quartermaester.info/ , zijn ze de Wall opgeklommen, dus bij welk (ik neem aan onbemand) castle?
De website die jij zelf aangeeft meld bij John Snow dat ze in S03E06 tussen Tower 4 & 5 omhoog zijn geklommen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nebur86
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-10-2023
Goron schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:33:
[...]

is ook dezelfde persoon

spoiler:
Ramsay Bolton (/Snow, is eigenlijk een bastaard). Echt een enorme kwal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
KillerDream schreef op maandag 06 mei 2013 @ 17:21:
[...]
De website die jij zelf aangeeft meld bij John Snow dat ze in S03E06 tussen Tower 4 & 5 omhoog zijn geklommen.
Ok, tx, nu zie ik hoe die site te gebruiken, er is verschil tussen op de naam drukken, en vinkje zetten. 8)7

Edit: op die kaart zie je ook Myrcella (who??) wegvaren, misschien dat Sansa daarom jankte toen ze naar het schip keek.

[ Voor 14% gewijzigd door Sjah op 06-05-2013 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:53
Sjah schreef op maandag 06 mei 2013 @ 17:34:
[...]

Ok, tx, nu zie ik hoe die site te gebruiken, er is verschil tussen op de naam drukken, en vinkje zetten. 8)7

Edit: op die kaart zie je ook Myrcella (who??) wegvaren, misschien dat Sansa daarom jankte toen ze naar het schip keek.
Myrcella is de dochter van Cersei (en Jaime) die in seizoen 2 is weggegaan uit Kings Landing om naar Dorne te gaan (uitgehuwelijkt en het leek ze veiliger dat ze daar nu alvast heen zou gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok, mea culpa, al duurt de reis wel lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Sjah schreef op maandag 06 mei 2013 @ 17:58:
Ok, mea culpa, al duurt de reis wel lang.
Ze is daar al lang. Maar omdat geen van de hoofdpersonen in Dorne is, weet niemand hoe het met haar gaat.
Als het goed is komt ze ergens halverwege seizoen 4 weer kijken.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:44
Vergeleken metde vorige aflevering was dit toch wel wat saai wegkijkend. Waar in de vorige aflevering juist grote progressie was met het verhaal, waaronder het klimmenvan de muur en een huwelijkscomplot, viel mij dit in S03E06 nogal tegen.
Een hele aflevering, genaamd "the climb" nodig hebben om uiteindelijk dan de muur te beklimmen. Waar was onze grote held Daenarys Targaryen?
Ik had er wat meer van verwacht, met het oog naar de vorige aflevering die ik meer waardeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
dutchgio schreef op maandag 06 mei 2013 @ 19:49:
Vergeleken metde vorige aflevering was dit toch wel wat saai wegkijkend. Waar in de vorige aflevering juist grote progressie was met het verhaal, waaronder het klimmenvan de muur en een huwelijkscomplot, viel mij dit in S03E06 nogal tegen.
Een hele aflevering, genaamd "the climb" nodig hebben om uiteindelijk dan de muur te beklimmen. Waar was onze grote held Daenarys Targaryen?
Ik had er wat meer van verwacht, met het oog naar de vorige aflevering die ik meer waardeerde.
Dany is door de woestijn aan het lopen :P Daar is niet heel erg veel aan ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

RocketKoen schreef op maandag 06 mei 2013 @ 19:52:
[...]

Dany is door de woestijn aan het lopen :P Daar is niet heel erg veel aan ;)
In de credits zat een nieuwe stad in Essos, Yunkai or Runkai met zo'n zelfde Harpy standbeeld die ze in Astapor hadden. Ze zal wel nog slaven bevrijd hebben.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20

Dreanor

Joene

Ik hoorde trouwens dat boek 3 over twee seizoenen verfilmt wordt. Dit verklaard denk ik waarom deze en stiekem ook wel een beetje de vorige aflevering (afgezien van einde) wat "saai" zijn al vond ik deze aflevering voornamelijk emotioneel veel bieden.

Die Joffrey is trouwens wel een ziek persoon. Eerder had hij al een hoertje verminkt en verwond voor zijn en nu wou hij blijkbaar een stap verder gaan.

Ik vraag mij trouwens af hoe zijn familie hier tegenaan kijkt ...

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Laatst online: 08:14
Holy cliche batman, het einde van ep 6 was slecht.

[ Voor 14% gewijzigd door pingkiller op 06-05-2013 21:50 ]

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tom
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-09-2024
Dreanor schreef op maandag 06 mei 2013 @ 21:44:
Ik hoorde trouwens dat boek 3 over twee seizoenen verfilmt wordt. Dit verklaard denk ik waarom deze en stiekem ook wel een beetje de vorige aflevering (afgezien van einde) wat "saai" zijn al vond ik deze aflevering voornamelijk emotioneel veel bieden.
Boek drie wordt inderdaad over twee seizoenen verfilmd. Als het zo doorgaat zijn we de komende jaren nog niet van ons kijkplezier af :9

Ik vond het alles behalve een saaie aflevering. Met name de scene met Theon was tenenkrommend. Ik kon er niet naar kijken zonder er zelf naar van te worden haha.

Soms moet ik wel twee keer naar de scenes tussen Varys en Littlefinger kijken. Wat een geweldige spelletjes spelen die twee.

"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill, W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Denk dat boek 6 op tijd klaar gaat zijn voorr de serie. Boek 7 however... :z

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 06-05-2013 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
IJzerlijm schreef op maandag 06 mei 2013 @ 20:09:
[...]

In de credits zat een nieuwe stad in Essos, Yunkai or Runkai met zo'n zelfde Harpy standbeeld die ze in Astapor hadden. Ze zal wel nog slaven bevrijd hebben.
Daar skippen ze echt niet overheen hoor :P Is een major stuk in haar verhaal.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:31
Ik kan me nog herinneren van 2 afleveringen terug waar de verloofde van Geoffry hem had gevraagd of ie levend persoon ooit heeft beschoten met zijn kruisboog. Had eigenlijk wel verwacht dat zij er bij zou zijn.

En vond het dialoog tussen the hand of the king en vrouwe huppeldepup weer eens ijzersterk.

[ Voor 18% gewijzigd door Bobo221 op 06-05-2013 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Leuk om Carice weer even voorbij te zien komen. Vind haar Nederlands accent nu ook niet zo iritant meer gek genoeg en kan haar rol wel waarderen. Ben overigens zeer benieuwd waar ze die Gendry voor nodig hebben, ze heeft het erover dat hij van veel betekenis gaat zijn in de toekomst. Geen idee wat dan maar ik laat me verassen.

Verder geweldige episode, ik geniet net zoveel van de sterke dialogen en chemie tussen de karakters als van de wat meer actievolle scènes. Kan ze beiden erg waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 22:10

krvabo

MATERIALISE!

Dat komt ook wel omdat haar accent nu veel minder sterk er wordt opgelegd.
In het begin was het "Voor the neight is dark en vul of terrors", maar in deze ep had ze een nauwelijks hoorbaar accent. Wellicht is haar toch gezegd het er minder dik op te leggen.

Ik vond het een heel fijne ep omdat de tijd is genomen alles goed uit te leggen en heerlijk alle plannetjes uit te laten spelen. Het spel tussen Tywin en the lady of throrns was mooi om te zien. Het martelen van Theon hoeft van mij echt niet, maar zoekt zeker wat toe. Het is zo goed gespeeld en gemaakt dat ik er echt voorbij moet skippen :P
dutchgio schreef op maandag 06 mei 2013 @ 19:49:
Waar was onze grote held Daenarys Targaryen?
Voor mij was het juist verfrissend omdat ze er niet in zat :D Maar ik snap dat er mensen zijn die haar als de held zien. Desondanks lopen de verhaallijnen natuurlijk erg uit de pas, dus dat moeten ze in de tv-serie dan een beetje rechttrekken.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:39
kazuka schreef op maandag 06 mei 2013 @ 23:37:
Leuk om Carice weer even voorbij te zien komen. Vind haar Nederlands accent nu ook niet zo iritant meer gek genoeg en kan haar rol wel waarderen. Ben overigens zeer benieuwd waar ze die Gendry voor nodig hebben, ze heeft het erover dat hij van veel betekenis gaat zijn in de toekomst. Geen idee wat dan maar ik laat me verassen.

Verder geweldige episode, ik geniet net zoveel van de sterke dialogen en chemie tussen de karakters als van de wat meer actievolle scènes. Kan ze beiden erg waarderen.
Gendry is een bastard van Robert Baratheon, zocht ze niet naar blauw bloed voor een offer ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

kazuka schreef op maandag 06 mei 2013 @ 23:37:
In een vorige aflevering heeft ze tegen Stannis gezegd dat ze het bloed van de ware koning nodig heeft. Hij bood zijn bloed aan, maar ze antwoordde: "you are not the only one with royal blood..."

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vraag me af wie Joffrey gaat vermoorden en wanneer in de serie dit gaat gebeuren. Vrij onvermijdelijk dat hij dood gaat.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Ondertussen heeft die Red Priest van de Botherhood wel laten zien dat je helemaal geen bloedoffers hoeft te maken om wonderen te verrichten.

Ze zijn trouwens wel behoorlijk van het boek afgeweken.
Dat gendry werd meegenomen zat er volgens mij niet in. Het gesprek tussen Tywin en QoT, wat overigens brilliant was, niet. En de martelscene met Theon ook niet. Maar het geeft wel heel goed weer dat Geoff niet de wreedste tiener in Westeros is :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

RocketKoen schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 08:19:
Ondertussen heeft die Red Priest van de Botherhood wel laten zien dat je helemaal geen bloedoffers hoeft te maken om wonderen te verrichten.
Oh? Ieder wonder vloeide er bloed en de gerevivede vent gaf aan na iedere keer blijvend een stukje zwakker te zijn. Klinkt als een offer :P

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-09 17:20
Aardige tussenaflevering, vond 'm zeker niet heel hoogstaand in vergelijking met de voorgaande afleveringen. Je kan wel duidelijk merken dat alles wederom op z'n plaats wordt gezet voor de laatste paar afleveringen.

Vond Tormund ook wel geestig toen ie tijdens de beklimming van de Wall per ongeluk een stuk ijs 'afschraapte' en dit op Jon viel. "Just seein' if you can take a hit, lad". :9 Scène tussen Tywin and Lady Olenna was ook een mooie.

Nog 4 afleveringen, benieuwd wat voor moois ons nog te wachten staat. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Laatst online: 08-09 21:06

Knaak

It's me, Mario!

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 08:33:
[...]

Oh? Ieder wonder vloeide er bloed en de gerevivede vent gaf aan na iedere keer blijvend een stukje zwakker te zijn. Klinkt als een offer :P
Vind je het gek al je oog en organen doorboord worden. :P

Moet zeggen dat ik de manier waarop de einde's dit seizoen gebracht worden enorm mooi gedaan vind. Iedere episode is het weer een waar genot. _/-\o_

Maar shit he, we zijn al weer op 60%... nooooooo :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 10:33
RocketKoen schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 08:19:

Ze zijn trouwens wel behoorlijk van het boek afgeweken.
Dat gendry werd meegenomen zat er volgens mij niet in. Het gesprek tussen Tywin en QoT, wat overigens brilliant was, niet. En de martelscene met Theon ook niet. Maar het geeft wel heel goed weer dat Geoff niet de wreedste tiener in Westeros is :P
Nee, maar je weet niet wat er met Gendry gebeurt is na het afscheid van Arya. Dit zou opzich dus nog wel passen.
Het martelen past wel in het plaatje wat in het boek geschetst wordt over Bolton jr. In het boek krijg je dit als flashback mee, maar in de serie doen ze daar niet aan.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 08:33:
[...]

Dood is nog een stukje zwakker :P
Maar het thema in de krachten van de red priests lijkt te zijn dat "only death can pay for life". En die leider van de brotherhood is ondertussen al 6 keer gerevived zonder dat er iemand anders dood moest in zijn plaats.

Aan de andere kant. Die man vermoordt natuurlijk regelmatig Lannisters, dus misschien dat hij op die manier zijn schuld inlost.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 13:33

-_D_-

Polsbandje

RocketKoen schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:02:
Ik zie het zo: Littlefinger vroeg of Sansa met hem meewilde. Dat doet hij niet uit de goedheid van zijn hart. Hij heeft haar nodig voor iets. Alleen door de belofte van Loras wil ze helemaal niet met Littlefinger mee.
Littlefinger vertelt het tegen Ross. Ross tegen Varys, Varys tegen Cercei en Cercei tegen Tywin. En Tywin steekt er een stokje voor. Erg voorspelbaar allemaal.
Nu heeft Sansa geen enkele reden meer om in Kings Landing te blijven. Komt dat Littlefinger even mooi uit.
Tywin stak een stokje voor het plan om Loras met Sansa te laten trouwen, niet voor het plan van Littlefinger. En als Tywin op de hoogte zou zijn van de plannen van Littlefinger om Sansa mee te nemen, denk je dan niet dat hij heel erg z'n best gaat doen om dat te voorkomen daar ze met Tyrion moet trouwen om the North te securen? Ik denk dus niet dat het zo is gelopen en ik denk ook niet dat Sansa nog met Littlefinger mee kan. Laat staan dat het 'voorspelbaar' is.
Dat schip waar Sansa naar staart, vaart overigens helemaal niet weg. Die ligt voor anker, wachtend op Littlefinger en zijn +1. Dat had Varys al ontdekt. Alleen hij nam aan dat Ross de +1 was.
Varys wist dat Littlefinger Sansa mee wilde nemen, dat heeft hij nota bene zelf aan oma Tyrel verteld :P

Dus of ik snap jouw logica niet, of jij zit totaal niet op te letten :P

[ Voor 3% gewijzigd door -_D_- op 07-05-2013 15:55 ]

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 08:50
RocketKoen schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:02:

Wel raar dat een schip met gehesen zeilen voor anker ligt, lijkt me niet zo goed voor het bootje.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ze baggeren de haven wat verder uit ;)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
The_Fes schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 16:08:
[...]

Wel raar dat een schip met gehesen zeilen voor anker ligt, lijkt me niet zo goed voor het bootje.
Dat is inderdaad een beetje vreemd.. Maar het lag wel stil, met gebolde zeilen... CGI foutje.
-_D_- schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 15:54:
[...]

Tywin stak een stokje voor het plan om Loras met Sansa te laten trouwen, niet voor het plan van Littlefinger. En als Tywin op de hoogte zou zijn van de plannen van Littlefinger om Sansa mee te nemen, denk je dan niet dat hij heel erg z'n best gaat doen om dat te voorkomen daar ze met Tyrion moet trouwen om the North te securen? Ik denk dus niet dat het zo is gelopen en ik denk ook niet dat Sansa nog met Littlefinger mee kan. Laat staan dat het 'voorspelbaar' is.
Tywin heeft inderdaad het plannetje van de QoT gedwarsboomd. Dankzij informatie die Ross aan Varys heeft gelekt.

Wat ik wil zeggen is dat Littlefinger die informatie express aan Ross heeft gegeven, met als doel dat Tywin of Cercei de droom van Sansa kapot maakt. Als hij weet dat Ross voor Varys werkt, is het namelijk makkelijk om te voorspellen dat die informatie bij Tywin/Cercei terecht komt. En ook dat ze dan iets gaan doen om het tegen te houden.

En nu Sansa volkomen hopeloos is, is ze een veel makkelijkere prooi.

Je hebt verschillende niveau's aan "players" in GoT.
Mensen als Ned, Robert, Jon, Geoff, Cercei, Stannis ect denken niet vooruit.
Tywin, Cathlyn, Tyrion, Dany, QoT ect denken een paar stappen vooruit.
Littlefinger en Varys zijn veel beter, die hebben plannetjes die >10 jaar lopen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Zo zag ik het: Varys (VA) wist dat Littlefinger (LF) Sansa (SA) wilde meenemen. Dit zou problemen opleveren als Robb Stark (RS) dood zou gaan, SA zou op dat moment immers opvolger zijn binnen de Stark familie. Als LF SA zou overhalen om te gaan trouwen nog voordat RS dood zou zijn zou hem dit stiekem heel veel kans op redelijk wat macht geven. Tot zover waarom VA SA in Kings Landing wilde houden.
VA's manier om dit voor elkaar te krijgen was besproken met the Queen of Thorns (QoT). De QoT liet haar kleindochter Margeary (MA) met SA praten om haar over te halen met haar broer Loras (LO) aan te pappen. Dit doet zij en SA stemt er mee in. Maarrrr, nu lopen deze plannetjes in het 100 want LF komt er achter. Hij laat zijn roddelende hoer over aan Joffrey (JB), ondertussen bedenkt Tywin (TywL) een alternatief plan. TywL laat zijn dochter Cercei (CL) met LO batsen. Verder gebruikt TywL hetzelfde plan als LF, en laat TyrL met SA batsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ned Stark dacht alleen aan de winter :p

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik ben benieuwd waar ze heen willen. Ze zijn twee dingen even grandioos anders aan het aanpakken dan in het boek stond en hoewel dat fixbaar is gaat er op twee plekken een pleister nodig zijn om de verhaallijn in grote lijnen weer gelijk te krijgen met die in het boek. Zonder verdere spoilers: als ze die twee afwijkingen niet fixen gaat het verhaal wel meteen héél erg afwijken van de boeken. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Dat is heel mooi, maar er is een apart topic voor het bespreken van de afwijkingen van de serie t.o.v. het boek: [Boek] A Song of Ice and Fire

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Daar is dat topic helemaal niet voor, dat topic is voor speculatie over het boek. Ik speculeer over de serie. Ik begrijp namelijk niet waar de serie naartoe gaat aangezien een aantal speelstukken niet op de goeie plek staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-06 09:27
Mooie aflevering ik vind het ernstig leuk dat ze iets anders dan het boek doen, zo is het heel erg mooi om te zien wat er met Theon gebeurt. En bepaalde dingen die er anders niet in zitten het gesprek met Queen of thornes en Tywin is prachtig. Erg leuk om allemaal te zien! en ijzersterk zeg!

special effects vallen me wel zwaar tegen nu, is me in de eerste 2 delen niet zo erg opgevallen en ik let er normaal niet op. Maar die climb op de wall.. wauw die was lelijk zeg dat muurtje en zo slecht hoe die afbrak. Heel jammer zal wel budget probleempje zijn geweest! maar toch, de acteurs leveren prachtig werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Laatst online: 09-12-2024
NMe schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 16:55:
Ik ben benieuwd waar ze heen willen. Ze zijn twee dingen even grandioos anders aan het aanpakken dan in het boek stond en hoewel dat fixbaar is gaat er op twee plekken een pleister nodig zijn om de verhaallijn in grote lijnen weer gelijk te krijgen met die in het boek. Zonder verdere spoilers: als ze die twee afwijkingen niet fixen gaat het verhaal wel meteen héél erg afwijken van de boeken. :P
Volgens mij valt dat nog wel mee. In grote lijnen gaat het wel dezelfde richting op.
De volgorde is hier en daar een beetje anders dan in de boeken en ze laten wat dingen weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
CristianSchriev schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 18:01:
[...] special effects vallen me wel zwaar tegen nu, is me in de eerste 2 delen niet zo erg opgevallen en ik let er normaal niet op. Maar die climb op de wall.. wauw die was lelijk zeg dat muurtje en zo slecht hoe die afbrak. Heel jammer zal wel budget probleempje zijn geweest! maar toch, de acteurs leveren prachtig werk.
Niet echt aan gestoord, maar ijs is ook echt moeilijk om 100% realistisch te krijgen. Gezien de 2 weken die ze hadden om de aflevering te maken vond ik het eigenlijk wel mooi. Ik heb iig een stuk slechter gezien in films met productieduur van jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik stoorde me ook niet zo aan het ijs, eigenlijk? :? En dat uitzicht van bovenaan naar beide kanten was ook erg mooi gedaan. Geen klachten over de CGI zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-06 09:27
Caelorum schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 18:30:
[...]

Niet echt aan gestoord, maar ijs is ook echt moeilijk om 100% realistisch te krijgen. Gezien de 2 weken die ze hadden om de aflevering te maken vond ik het eigenlijk wel mooi. Ik heb iig een stuk slechter gezien in films met productieduur van jaren.
Eens! de stages en omgevingen zijn verder prachtig. Ijs is inderdaad niet makkelijk. Maarja. Ze doen echt een killerjob met GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het ijs zag er mijn inziens wel vrij lelijk uit, maar het was voor mij niet storend genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
NMe schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 18:33:
Ik stoorde me ook niet zo aan het ijs, eigenlijk? :? En dat uitzicht van bovenaan naar beide kanten was ook erg mooi gedaan. Geen klachten over de CGI zo. :)
nou ik wel, vond het een plaatje uit een jaren 70 boek, van Arendsoog oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 15:29

Zeddicius

Conscience do cost

Sjah schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 18:44:
[...]

nou ik wel, vond het een plaatje uit een jaren 70 boek, van Arendsoog oid.
Het ijs of het uitzicht? Vond het uitzicht vrij realistisch en mooi overkomen. Aan het ijs stoorde ik mij totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zeddicius schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 18:55:
[...]

Het ijs of het uitzicht? Vond het uitzicht vrij realistisch en mooi overkomen. Aan het ijs stoorde ik mij totaal niet.
Het uitzicht was nou ook weer niet realistisch. :P Maar wel mooi inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Heb net nog even gekeken naar de kritiek punten. Het ijs vind ik echt niet storend en is naar mijn mening realistisch genoeg.

De boot echter, die vaart weg! Je zit de golven achter het schip dus Sansa huilt denk ik omdat ze dan kans gemist heeft om weg te varen en nu vaart de boot zonder haar weg.

Kijk maar terug, 100% dat die boot weg vaart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 15:29

Zeddicius

Conscience do cost

NMe schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 18:55:
[...]

Het uitzicht was nou ook weer niet realistisch. :P Maar wel mooi inderdaad.
Realistich is misschien niet het juiste woord. Ik bedoel dat toen ik het zag niet dacht "wow, dat is mij een partij onrealistisch zeg". Niet storend dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Zeddicius schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 18:55:
[...]

Storen is te sterk, maar nu ik lees dat het CGI is, vond ik het uitzich best zwak. Ijs idem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Sjah schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 19:17:
[...]

Storen is te sterk, maar nu ik lees dat het CGI is, vond ik het uitzich best zwak. Ijs idem
Als je niet door had dat het CGI was dan kan het niet zwak zijn. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Wat wil je zeggen/flamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat het doel van CGI is om een realistisch beeld neer te zetten, als jij denkt dat het een realistisch beeld is dan is het dus geslaagd. En je vind het overduidelijk een realistisch beeld als je niet merkt dat er CGI gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja, maar ik heb een hekel aan CGI, dus daar zet ik de lat wat hoger, want zoals je al kon lezen, vond ik het niet realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 14:26

weebl

YARR!

Je zegt net dat je pas net leest dat het CGI is, dan was je dat tijdens het kijken blijkbaar niet opgevallen... Dat is toch het hele idee van CGI?

Trouwens: als je denkt dat die muur van ijs echt is, is er ook iets niet helemaal goed met je :P

[ Voor 25% gewijzigd door weebl op 07-05-2013 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Klopt, ik heb het niet door, maar ik mag toch wel 1 dag later zeggen, dat ik het zwakjes vond, ik vond dat al op het moment dat ik het zag, van een schilder pik ik dat, van CGI minder. Wint CGI het van iemand, omdat die iemand geboren is in 1970 en niet zo een oog heeft voor wat CGI wel en niet is? Trouwens van het ijs had ik het wel door hoor, wat dacht jij, dat ik dom en nog eens dom ben? ;)

back Ontopic!!

[ Voor 15% gewijzigd door Sjah op 07-05-2013 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 14:26

weebl

YARR!

Je spreekt jezelf echt enorm tegen. En dat in 1 zin.

En wat bedoel je met dat CGI het van iemand wint omdat ie in 1970 geboren is? Ik volg je niet helemaal.

Dat terzijde: ik vond de CGI best wel goed eigenljk. Tuurlijk is het CGI, zoals ik m'n vorige post al zei kan dat ook niet anders, maar wel dergelijke CGI dat het niet stoort. Ik heb ook films gezien dat het echt over de top is. Ik vind dat het wel goed integreerde met de rest van de omgeving/beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Mensen het fantasy, het hoeft dus helemaal niet realistisch te lijken. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

sjaool schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 19:57:
Mensen het fantasy, het hoeft dus helemaal niet realistisch te lijken. ;)
Mwah, fantasy ijs is niet heel erg anders dan normaal ijs ;) Maar het was echt een paar minuten in beeld dus echt relevant is het toch ook weer niet.

Vraag me wel af hoeveel shadow assassins ze uit die ene jongen kunnen halen, met een paar van die heb je in principe elke leider vermoord en dan is het relatief snel afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
Is dat niet een spoiler? Of heb ik niet goed op zitten letten tijdens de afleveringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Dat ijs vond ik vrij matig en zag er nep uit, dat de zon door de wolken kwam was wel mooi gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Caelorum schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 20:27:
[...]

Is dat niet een spoiler? Of heb ik niet goed op zitten letten tijdens de afleveringen?
Millasandre heeft Stannis gebruikt om haar zwanger te maken. Ze heeft haar magic gebruikt om de foetus binnen een dag te laten volgroeien. En toen hij geboren werd was het een shadow. Die schaduw heeft Renly vermoordt.

Maar dat werkt alleen met een koning. En het verzwakt die koning. Stannis was te zwak om het nog een keer te doen. Maar iemand anders met het bloed van een koning zou het in theorie ook kunnen.

Geen spoilers btw. Want dat Millisandre Gendry meeneemt staat volgens mij niet eens in het boek.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nep ijs of niet, fantastische ep weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

RocketKoen schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 20:40:
Geen spoilers btw. Want dat Millisandre Gendry meeneemt staat volgens mij niet eens in het boek.
... en dat maakt het dan weer wel een spoiler aangezien er blijkbaar "dus" geen major plottwists zoals een paar dooien van gaan komen ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

F_J_K schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 20:49:
[...]

... en dat maakt het dan weer wel een spoiler aangezien er blijkbaar "dus" geen major plottwists zoals een paar dooien van gaan komen ;)
Of dit maakt het een spoiler als anderen deze conclusie nog niet bereikt hadden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:57

The_Scarabial

MTB for life!

Vond het wel weer een gave episode, het martelen van Theon was wel echt bruut. Die oldschool lady Tyrell, vindt ik ook mooi om te zien, laat zich de les niet lezen door Tywin, ben wel benieuwd wat Tywin daar nog tegenover gaat stellen.

En wat een gezeik over die CGI, waar je je al niet druk om kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 22:46

thommich

Belg

Dat tussen Tywin en lady Tyrell snap ik niet 100%:

Ze had de keuze: Loras trouwen met Cersei of Loras laten vorderen voor de King's Guard.
Ze breekt z'n veer, wat is dan haar besluit? Breekt ze hem zodat hij symbolisch Loras niet kan vorderen voor de King's Guard (symbolisch omdat hij van zodra ze weg is een nieuwe veer kan nemen en toch kan schrijven) of breekt ze z'n veer omdat ze niet wil dat hij gevorderd wordt en ze dus akkoord gaat met de trouw?

Long story short: wat wil ze nu? 8)7

"a sword swallower through and through" _O-

[ Voor 4% gewijzigd door thommich op 07-05-2013 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 12-09 18:33
Lady Tyrell is overduidelijk mijn nieuwe grote held in deze serie. Dat was Tyrion altijd, maar die vind ik dit seizoen tot noch toe erg zwak. Een soort wolf zonder tanden. Niet gek ook aangezien zijn macht is afgenomen, maar ik vind het personage van lady Tyrell zijn plek bijzonder goed invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

thommich schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 21:34:

Ze had de keuze: Loras trouwen met Cersei of Loras laten vorderen voor de King's Guard.
Ze breekt z'n veer, wat is dan haar besluit? Breekt ze hem zodat hij symbolisch Loras niet kan vorderen voor de King's Guard (symbolisch omdat hij van zodra ze weg is een nieuwe veer kan nemen en toch kan schrijven) of breekt ze z'n veer omdat ze niet wil dat hij gevorderd wordt en ze dus akkoord gaat met de trouw?

Waarschijnlijk dat laatste, maar durf het niet met zekerheid te zeggen omdat het in het boek net iets anders loopt. Lijkt er verder wel op dat het dezelfde kant op gaat, daar niet van. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 10:33
edie schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 17:55:
Dat is heel mooi, maar er is een apart topic voor het bespreken van de afwijkingen van de serie t.o.v. het boek: [Boek] A Song of Ice and Fire
Het is daar veel te rustig terwijl het doel van dat topic is
Dit topic is de plek om de boeken te bespreken en een vergelijking te trekken naar de tv-serie.
Dus mensen die ook de boeken lezen, laat daar eens iets van je horen!

Oh, en 'The Wall' is honderden jaren oud en 700 voet hoog. Ik vind het er dan toch behoorlijk realistisch uitzien hoor. Bij het breken kun je een beetje zien dat het CGI is, maar alleen door tweakers denk ik..

[ Voor 17% gewijzigd door Jogai op 07-05-2013 21:58 ]

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
thommich schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 21:34:

"a sword swallower through and through" _O-
Tywin insinueert dat hij Loras een kings guard maakt met 1 order, als QoT moeilijk gaat doen. En om zn woorden kracht bij te zetten begint hij alvast met schrijven. Door zijn veer te breken geeft QoT toe dat ze verslagen is.

Maar ze was wel heerlijk scherp. Gewoon meteen erkennen dat Loras homo is, en dan een zijdelinkse opmerking dat dat nog lang niet zo'n schandaal is als incest _/-\o_

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al die Incest grapjes <:)

Afbeeldingslocatie: http://24.media.tumblr.com/tumblr_m253bnd9hh1r3ak02o1_500.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
ik denk dat er vergeten word dat het een serie(ja het budget is hoog voor een serie,maar de gemiddelde film ligt dat nog wel hoger) is, 99 % ziet er gewoon van alles zo gedetailleerd uit, zo goed, vooral voor een serie dus.
Ik vind dat ze het eigenlijk wel net opgelost hebben.

Ik vind de hele serie er sowieso verzorgt uitzien, kostuums, lokaties de drraakjes b.v ook ect, dat is tot nu toe voor mij het beste van wat ik tot nu toe gezien heb in een serie

[ Voor 42% gewijzigd door freaky35 op 08-05-2013 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Laatst online: 10-09 13:33

-_D_-

Polsbandje

RocketKoen schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 16:20:
[...]

Dat is inderdaad een beetje vreemd.. Maar het lag wel stil, met gebolde zeilen... CGI foutje.
Ik denk dat je beter moet kijken want ik heb de episode net nog een keer gekeken met een maatje en de boot bewoog gewoon.
Tywin heeft inderdaad het plannetje van de QoT gedwarsboomd. Dankzij informatie die Ross aan Varys heeft gelekt.

Wat ik wil zeggen is dat Littlefinger die informatie express aan Ross heeft gegeven, met als doel dat Tywin of Cercei de droom van Sansa kapot maakt. Als hij weet dat Ross voor Varys werkt, is het namelijk makkelijk om te voorspellen dat die informatie bij Tywin/Cercei terecht komt. En ook dat ze dan iets gaan doen om het tegen te houden.
De droom van Sansa is trouwen met Loras, niet weggaan met Littlefinger. En die droom is niet bij Varys gekomen via Ross, die droom (het plan) hebben QoT en Varys bedacht (vooral Varys). Daarnaast helpt Varys Cersei en Tywin helemaal niet dus ik snap echt niets van jou theorie :P

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Pagina: 1 ... 12 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic