freaky35 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 00:24:
ik denk dat er vergeten word dat het een serie(ja het budget is hoog voor een serie,maar de gemiddelde film ligt dat nog wel hoger) is, 99 % ziet er gewoon van alles zo gedetailleerd uit, zo goed, vooral voor een serie dus.
Ik vind dat ze het eigenlijk wel net opgelost hebben.
Ik vind de hele serie er sowieso verzorgt uitzien, kostuums, lokaties de drraakjes b.v ook ect, dat is tot nu toe voor mij het beste van wat ik tot nu toe gezien heb in een serie
Een klein kijkje in de kosten:
"With the ambitious “Game of Thrones,” spiraling costs are a risk. The reported budget for season one was about $60 million; costs increased by roughly 15% for season two, says Michael Lombardo, HBO’s president of programming"
Dus 60 miljoen (dollar) voor 1 seizoen, en daar nog eens 15% bovenop; 69 miljoen dollar voor seizoen 2.
Gemiddeld genomen zou seizoen 3 dan 64,5 miljoen dollar kosten, al is dit waarschijnlijk hoger...
Citerend van wikipedia:
"Regisseurs David Benioff en D.B. Weiss hebben aangegeven dat om de hele serie te verfilmen er mogelijk 8-9 seizoenen voor nodig zouden zijn. Acteur Peter Dinklage en Liam Cunnigham hebben contracten getekend om respectievelijk tot seizoen 7 en 8 mee te spelen. Ook Carice van Houten heeft aangegeven dat ze haar rol als Melisandre voor meerdere seizoenen zou spelen."
We weten dat het er minstens 4 zijn(bij de premiere van seizoen 3 werd vervolgens aangekondigd dat er een 4e seizoen aan komt), maar tja, wikipedia is niet heel betrouwbaar.
Edit: hierboven wordt ruim het dubbele aangegeven; zonder bron.